Saturday 7 April 2018

ADAKAH ROS TIDAK FAHAM ATAU SENGAJA TAK MAHU FAHAM?

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PPBM


Perintah pembubaran sementara terhadap PPBM yang dikeluarkan oleh ROS di bawah Seksyen 14(5) Akta Pertubuhan 1966 telah digunakan oleh Umno untuk menggambarkan bahawa PPBM sebuah parti yang tidak terurus dan telah melanggar perlembagaannya sendiri. 


Kononnya, dengan ‘kegagalan’ PPBM mematuhi notis Seksyen 14(2) Akta Pertubuhan 1966, PPBM tidak boleh menyalahkan sesiapa jika dibatalkan pendaftarannya oleh ROS. Ini yang dicanang oleh Umno.


Di dalam notis seksyen 14(2), ROS meminta PPBM mengemukakan maklumat-maklumat mengenai alamat berdaftar parti, jumlah keahlian pada bulan Februari 2018, senarai ahli jawatankuasa di peringkat pusat, bahagian dan cawangan, minit mesyuarat agung tahunan di peringkat pusat, bahagian dan cawangan, penyata kewangan parti yang telah diaudit,  dan maklumat mengenai sumber kewangan dan apa-apa harta yang dimiliki oleh PPBM.


Semua maklumat ini sebenarnya telah pun ada dalam rekod ROS. Selepas Perhimpunan Agung Tahunan PPBM diadakan pada 30 Disember 2017, Setiausaha Agung PPBM telah menghantar maklumat yang sama kepada ROS dalam tempoh 60 hari selepas perhimpunan diadakan selaras dengan kehendak Akta Pertubuhan 1966.


Yang tidak dikemukakan kepada ROS ialah perkara-perkara yang TIDAK TERPAKAI kepada PPBM. Misalnya, ROS meminta supaya PPBM mengemukakan minit mesyuarat agung tahunan cawangan parti. ROS sebagai pihak yang berkuasa mendaftarkan cawangan pertubuhan semestinya tahu bahawa sehingga kini tiada satu pun cawangan PPBM yang telah didaftarkan. 


Bagaimana mungkin PPBM mengemukakan suatu maklumat mengenai perkara yang tidak wujud? Sudah tentu tidak masuk akal untuk mengatakan PPBM gagal mematuhi arahan ROS dalam perkara ini.


PPBM telah memaklumkan kepada ROS dalam surat bertarikh 29 Mac 2018 bahawa maklumat yang diminta itu tidak terpakai kepada PPBM, dan ROS tidak pula meminta apa-apa maklumat tambahan dalam surat jawapannya kepada PPBM bertarikh 2 April 2018.


Di dalam notis Seksyen 14(2), ROS juga meminta PPBM mengemukakan minit mesyuarat agung bahagian bagi tahun 2016 dan 2017. Perkara ini juga tidak terpakai kepada PPBM. Ini kerana tidak ada satu bahagian pun yang tertubuh pada tahun 2016. 


Tarikh paling awal bahagian PPBM  mendapat sijil penubuhan bahagian daripada ROS ialah pada 24 Julai 2017. Tidakkah ROS menyemak rekodnya sendiri sebelum meminta maklumat ini melalui notis Seksyen 14(2)?


Untuk minit mesyuarat agung tahunan bahagian bagi tahun 2017 pula, telah berkali-kali menerusi surat-surat bertarikh 23 November 2017, 8 Disember 2017 dan 22 Disember 2017, PPBM menjelaskan kepada ROS bahawa bahagian-bahagian PPBM masih belum cukup tempoh setahun penubuhannya pada tahun 2017, dan oleh yang demikian, menurut tafsiran Perlembagaan PPBM yang dibuat oleh Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, semua bahagian PPBM tidak boleh mengadakan persidangan tahunan sehingga cukup tempoh setahun penubuhan. 


Kami juga berkali-kali mengingatkan ROS di dalam surat-surat tersebut bahawa menurut Perlembagaan PPBM yang diluluskan oleh ROS sendiri, MPT PPBM mempunyai kuasa mutlak untuk mentafsir perlembagaannya. Perkara ini juga semestinya telah berada di dalam pengetahuan ROS.


Inilah dua perkara yang saya sebut TIDAK TERPAKAI kepada PPBM. Tetapi malangnya, sepertimana biasa media massa yang dikuasai oleh UMNO telah memutar belitkan fakta dengan mengatakan PPBM gagal mematuhi arahan notis Seksyen 14(2). Perkara ini diburukkan lagi dengan tindakan ROS mengeluarkan perintah sementara pembubaran PPBM di bawah Seksyen 14(5) kerana kononnya PPBM telah gagal mematuhi perintah di dalam notis Seksyen 14(2).


PPBM sebenarnya telah mengambil pendirian untuk MEMATUHI semua arahahan ROS sejak dari awal lagi. Kerana itu, kami sebelum ini tidak pernah mengambil tindakan undang-undang untuk mengenepikan perintah ROS. Kami percaya sebagai sebuah pertubuhan yang sah berdaftar di sisi undang-undang negara, PPBM mesti mematuhi kehendak undang-undang negara dan perlembagaan parti.


Namun, tindakan ROS mengeluarkan perintah sementara pembubaran PPBM di bawah seksyen 14(5) sedangkan PPBM telah mematuhi notis ROS di bawah seksyen 14(2) adalah satu tindakan  selingkuh yang melampaui kuasanya di bawah undang-undang. Oleh kerana itu, PPBM telah memfailkan satu tindakan semakan kehakiman di mahkamah untuk mencabar keputusan ROS.


Perintah sementara pembubaran PPBM di bawah seksyen 14(5) juga tidak menghalang PPBM untuk melaksanakan aktiviti-aktiviti parti. PPBM masih boleh berfungsi sebagai sebuah parti politik yang sah. 


Yang disebut oleh ROS dalam sidang medianya bahawa PPBM tidak boleh melaksanakan aktiviti parti adalah merujuk kepada pertubuhan menyalahi undang-undang yang mana pendaftarannya telah dibatalkan oleh ROS. 


PPBM sehingga kini TIDAK DIBATALKAN pendaftarannya oleh ROS. Oleh itu PPBM boleh terus berfungsi sebagai sebuah pertubuhan politik yang sah di sisi undang-undang. Ini pendirian PPBM.


Tindakan ROS mengeluarkan perintahan sementara pembubaran PPBM melambangkan sikap durjana Najib dan UMNO yang merasakan kehadiran PPBM di gelanggang politik negara  amat menggugat kedudukannya. Kita akan terus mempertahankan keabsahan PPBM dengan apa cara sekalipun. Kita tidak akan tunduk kepada sebarang bentuk ancaman dan ugutan. Kita yakin kita di pihak yang benar.


Saya menyeru ahli-ahli PPBM supaya terus cekal dalam perjuangan menyelamatkan Malaysia. Teguhkan semangat, kukuhkan perpaduan, rapatkan barisan untuk melawan kemungkaran. Berjuanglah di dalam satu saf bersama-sama rakan-rakan Pakatan Harapan seumpama sebuah binaan yang tersusun kukuh. Sepertimana firman Allah s.w.t di dalam surah al-Saf, ayat 4:


إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ (الصف4)


“Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh.


Gendang perang telah dipalu. Maralah dengan semangat juang yang membara demi menyelamatkan nusa yang tercinta! 



TAN SRI DATO’ HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

Presiden

Parti Pribumi Bersatu Malaysia

7 April 2018.



ULASAN - Berdasarkan penjelasan serta huraian panjang oleh Muhyiddin Yassin ini, satu perkara yang bermain di fikiran ialah - adakah Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim tidak faham kedudukan sebenar Bersatu atau sengaja tidak mahu memahaminya?


Apakah beliau seperti diarahkan oleh pihak lain untuk mengambil tindakan terhadap Bersatu kerana hanya sehari selepas pembubaran Bersatu yang diumumkan oleh ROS, barulah Najib Razak berani membubarkan Parlimen?


Apa pun, oleh kerana Parlimen sudah dibubarkan, tarikh pengundi dalam penantian dan cahaya kemenangan semakin terang menyebelahi Pakatan Harapan,  semua halangan harus diketepikan buat seketika dan slogan Lawan Tetap Lawan  mesti menjadi azimat sehingga kejayaan benar-benar berada dalam genggaman.


Selepas BN hilang kuasanya nanti, "segala macam ROS" pasti akan layu dengan sendirinya!! (ShahbudinHusin 07/04/2018)

80 comments:

  1. Ahli sendiri pun pelik..
    Dan ahli sendiri yg complaint..
    Mcm mana ada mesyuarat..
    Padahal tak buat pun kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah nak ulas panjang


      bNajib bapok pondan. nak lawan gemtelman pun takut mcm bapok


      apa ketua kau ni tahap pondan bapok bugis apa cerita


      nak main haram haram pulak...


      #bNajibpelirmancis

      Delete



    2. BERSATU TIDAK PERLU BUAT RAYUAN

      Dengar kabarnya DS Zahid sedang menunggu rayuan Bersatu.


      Saya berpendapat Bersatu tidak perlu buat rayuan atas faktor berikut:


      1. Sekiranya rayuan dilakukan maka ROS mungkin akan membatalkan pembubaran Bersatu.


      2. Apa akan jadi?
      Dengan pembatalan ini maka mungkin PENDAFTARAN HARAPAN SERTA LOGONYA akan diluluskan kerana seluruh parti komponennya tiada masalah.

      Inilah sebenarnya hasrat BN.....


      3. SETERUSNYA....Adakah PH akan gunakan logo PH dalam pilihanraya ini???

      4. Masa sudah suntuk, adakah pengundi mengenali logo PH.

      Bukan semua pengundi bijak....bagaimana dengan pak cik mak cik di hujung kampung.....kenalkah mereka logo PH???????


      5. Perlukah kita membuang masa di saat akhir ini memperkenalkan logo PH....buang masa kan????

      6. Sekiranya logo PH diluluskan dan kita pula memilih untuk tidak gunakan, maka teruk kita dibodohkan oleh BN....mereka akan spin isu ni habis habisan....dan menganggap kita pengecut.....ada logo tak berani guna.....

      7. Sekiranya kita masih mengguna logo PKR sedangkan logo PH telah diluluskan..

      Maka BN akan kelirukan pengundi dengan logo PH, mereka akan tularkan logo ini di media masa dengan sehebat hebatnya.
      Mereka akan katakan inilah logo Pakatan Harapan yang dipimpin oleh Tun....

      8. Pada hari pengundian, pengundi PH yang tidak berapa peka akan mencari logo PH untuk dipangkah.....tetapi tak ada pada kertas undi......mereka pun memilih dacing....


      Inilah helah DS Zahid yang menunggu rayuan Bersatu.

      Beliau nak tunjuk baik. Kalau beliau nak tolong, mengapa tak tolong sebelum diistihar bubar....

      Piiirahhhhh!!!!!!!!!!


      Delete
    3. Takda logo PH, depa akan nampak logo PKR. Di Pru13, logo itu memainkan peranan besar mengalahkan Najib di undi popular, bersama logo DAP dll, hingga Tsunmi Cina, hilang majoriti 2/3 di Parlimen dan keputuan yang paling buruk dalam sejarah Umno/Bn.

      Saya fikir boleh di buat rayuan. Tun Mahathir dah congak itu semua. Dia ada "sharp political acumen", terutama selepas 22 tahun jadi PM.

      Saya mahukan PPBM/PH jugak ambil segala tindakan mahkamah yang boleh di buat. Dan hingga ke mahkamah tertinggu negara ini. Tindakan2 itu sudah di mulakan.

      Saya yakin peguam sudah fail "Certificate of Urgency". Masalah sikit ia lah Ketua Hakim tehutang budi kpd Najib kerana di panjangkan tempoh perkhidmatan nya hingga Tun M ungkit ke mahkamah juga.

      Delete

    4. Apa yang BN bagi pada penerima BR1M, PH juga akan bagi......jangan risau....PH akan tambah jugak.....

      Delete




    5. Dengar ceritanya HARAPAN perlu mendapatkan kebenaran SPR untuk menggunakan logo tunggal untuk kesemua parti komponennya.

      HARAPAN telah sepakat untuk mengguna logp PKR.....

      Untuk menyelesaikan masalah SPR ni, saya cadangkan:

      SEMUA CALON PRU 14 DARI HARAPAN DENGAN SEGERA MENDAFTAR MENJADI AHLI PKR.

      Tun M mungkin jadi ahli biasa dalam PKR, namun apa masalahnya untuk kita lantik sebagai PM. Habis pilihanraya masuklah balik parti masing masing.

      Maaf, saya kurang pasti dari segi undang undang samada cadangan ini boleh dilaksanakan atau tidak.

      Delete
    6. Dedngar sini Wak Kengkang dan umnongo. kAla klu BN menang pun, menang TIPU! faham? Mula2 di Kktakan Fake News, kemudian suruh ROS banned PPBM then last minutes, tambah lagi dedak, janji tambah BR1M lagi dan hanya di bayar bulan Jun. Ooi Klepto Haprak, hang ingat kami bodoh. Indirectly gula2 kan rakyat dgn janji manis mu tambah dedak, tpi bayar Jun, Tu nak ugut rakyat2 melayu lah terutama yg golongan B40. Klu nk lebih BR1M, kena undi aku dan BN. Klu tak undi, takda BR1M tambahan.
      Amboi, amboi, amboi! Byk cantek kepit ponadan mu, kepala botak mu dah bibir pink mu ye!.. Dasar penipu, perasuah, penipu dan perasuah lah juga hingga ke akhir nya!. Geng2 ayuh PRU ni pakat keluar ramai2, kita vote Lanun Klepto, Queen Fake Nose and BN OUT for once and FOREVER ! ! !
      Delete

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. EC chairman Tan Sri Hashim Abdullah said they have not received any information or notice from PH over the opposition’s pact’s aim of having all its component parties use only the PKR logo during GE14. (Pix by AHMAD IRHAM MOHD NOOR)

      “The political parties have to register with the Registrar of Societies (RoS), and then later they will come to us. We will view the logo. As long as the logo is not against (the law), then we will approve it,” he told a press conference, here today.

      He was responding to a question on whether all four parties in PH can use one logo – which is PKR’s – during GE14.

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia’s (PPBM) was issued a dissolution order from the Registrar of Societies (RoS) after the former had failed to furnish RoS with necessary details to complete its registration. This also meant that PH’s registration as an opposition coalition was in jeopardy.

      Following the development, PH chairman Tun Dr Mahathir Mohamad had announced that all opposition parties would contest GE14 under the PKR logo.

      – NST

      Delete
    9. Saya pun kurang arif dari segi undang2 kerana bukan dari jurusan undang2 , juga bukan ahli politikus .

      Tetapi apa yang saya faham keperluan untuk ahli2 PPBM termasuk yang akan bertanding tidak perlu menukar parti . Secara dasarnya , dengan pembatalan PPBM , semua ahlinya secara automatic menjadi ahli bebas atau ahli tanpa parti .

      Tentang calun pula , jika tidak di benarkan berpayung dibawah mana2 parti komponen Harapan , masih bolih bertanding sebagai calun bebas yang mendokong parti Harapan .

      BN pernah meletakkan Dato Dzulkifli Nordin menentang Khalid Samad di Shah Alam pada PRU 13 .

      Kerajaan pakatan juga tumbang di perak apabila dua ahli PKR dan satu dari DAP menjadi wakil bebas serta beralih menyokong BN .

      Delete
    10. Berita Terbaru. Ketua ameno Bdr Tun Razak has been cleared by police of positive drugs finding. This is FAKE NEWS! Tetiba takde kes. Eh eh sama mcam kes 1MDiBabi tu ye. Si AG Apandit meng-clear kan " si Penyamun dari salah guna dan apa2 rompakkan duit 1EmdiBabi tu. Boleh percaya ke ini statement!. Ingat semua Rakyat bodoh! Amboi senang2 si Klepto dan Si Jawa Komedi arah polis "Clear kan" si mamat ni. Klu pembangkand, takde kes pun akan direka bukti utk kenakan si lawan. Yg kes Pemuda PKR Selangor tu, dia beli umah banglow yg dilelong kemudian hutang Along lagi utk bayar duit rumah. Tapi si Jamal Jamban dengan dengki dan khianat, siap bawa helikopter ambil gambar umah Ketua Pemuda PKR tu. Pastu mgadu kat SPRM suruh siasat kekayaan si mangsa ni. Amboi byk cantek hangpa ameno haprak ni. Yg boss kau dan Mak Badak tu kaya raya,shopping sakan di luar negara juta2 pakai kredit kad, siap ada duit juta2 dlm Bank dan berlian permata mahal2, pink diamonds sampai beratus juta tu perhal, Jamal Jamban tak minta pula SPRM atau polis siasat dua2 laki bini klepto ni!. Aku dah naik meluat tahu dgn org2 Melayu mcam kamu ni. Mcam ni punya perangai baik Melayu2 mcam puak hangpa ni hilang di dunia lah! Semoga Allah ganti dgn Melayu2 Baru, bukan melayu UMNIO baru ye. Sbb UMNO dah tak guna, cancer dah membusok teruk tak bule diselamatkan lagi.

      Even though ada di saat2 parlimen dah dibubar, dan himounan Parti Pembangkang diterajui Tun M baru2 ni dpt sambutan di nun negeri sebelah selatan tu,ad pula suara yg menasihat dan merayu rakyat supaya jgn tukar kapal, tukar enjin saja. Janga marahkann parti kerana kelakuan burok seorang tu sahaj. Pastu berpendapat nakhoda yg ada sekarang ni pun tak payah ditukar, perlu dinasihati dan diminta tukar perangai dan diminta tukar haluan kapalke laluan yg betul sahaja. Masaalah nya bukan semua enjin boleh ditukar. Ada yg rosak langsung, tak boleh repair pun. Sama mcam Nakhoda atau peminpinnya sudah rosak!. Perangai dan harga diri dah rosak tapi ini kasi rosak satu negara, kasi rosak ekonomi negara dan ekonomi rakyat. Kasi rosak nama harum Malaysia stu dunia dgn skandal 1emDeeBee, lagi perlukan nakhoda macam ni lagi kah utk terajui negara. Ada ramai lagi good souls and wise ones put there (pejuang2 yg benar2 ikhlas bejuang (bukan berjuang utk songlap duit atau kumpul kekayaan dgn cara haram) dan ingin memberi masa depan yg lebih baik pada rakyat that can manage and lead this country to success and make Malaysia Great Again!. I dunno what to say anymore if some people refused to accept the damaged done by this Pirate (not Captain) and still want to retain him. Allah saja yg maha pengasih dan maha memerhati saja yg dapatkan selamatkan rakyat yg menderita dan tanah air kita ni. Aamin aamin ya Rabbal Alamin.

      Delete
    11. Hahaha, "Queen Fake Nose".

      Kalau hidung dah palsu, bibir, mata dll pun palsu. Di adakan "medical procedure" (operesen) di meja pembedahan doktor.

      Taraf queen pun begitu. Alamak, kalau dia betul2 queen macam Cleopatra dalam sejarah Mesir, otokratik amat sangat le dia. Habis laki orang di sapu nya. Harem lelaki nya beratus le. (Takda perkataan Melayu bagi harem, makna nya orang gunaan ha nya unntuk seks di istana).

      Sepatut nya dia queen sebagai perhiasan saja, ke sana ke sini membantu naikkan imej si laki dia. Tapi nak kesana sini di luar negara, nak gunakan jet eksekutif gomen, gunakan alasan konon nya nak majukan NGO entahapekebende yang dia ketuai.

      Tak pernah isteri PM terdahulu dari Najib gunakan jet eksekutif gomen. Mengarut. Bukan sahaja dia mengarut, jugak Najib dan jugak Ketua Setiausaha Kerajaan mengarut membenarkan nya - si mamak yang Najib lantik memecahkan tradisi PTD - tak pernah begitu, KSU Kerajaan (Chief Secretary to the Government) sentiasu Melayu sejak 60 tahun lalu.

      Tentu ramai rakyat meluat, muak dan jijik dengan perangai Mak Badak itu dan menunjukkan nya di Pru14. Not again, never again, kata depa. Melayu, Cina, India dan lain2 pngundi.

      Delete
    12. Tindakan Peguam Negara meng"clearkan" Najib dari apa2 kesalahan jenayah 1MDB itu amat lucu. Bukan saja di pandangan ramai rakyat Malaysia, juga mereka di luar negara.

      Berbagai media asing yang terkemuka, termasuk Wall Street Journal, New York Times, Washington Post telah mengeluarkan pendapat dan melaporkan dengan luas Kenyataan Akhbar US Department of Justice (DoJ) 15 June 2017 dan lain2.

      "MO1 ... Misappropriation of 1MDB funds and money lundering," kata DoJ.

      DoJ telah kata mereka menukar fokus kapada "the criminal aspects of the 1MDB investigations" kian lama dulu. Kita harapkan dan doa moga2 tak lama lagi DoJ keluarkan lagi Kenyyataan Akhbar yang memberi nama penuh "MO1" dan butiran lanjut jenayah yang di lakukan nya. "MO1" telah di sebut 16 kali dalam dokumen DoJ kemukakan kapada mmahkamah di US berkaitan pengsitaan (asset seizure) wang, harta dll kepunyaan anak tiri Najib, Riza Aziz, dan kroni Najib Jho Taek.

      Delete
    13. Ada "Kleptocracy Unit" di DoJ yang "committed to the promotion of democracy and getting rid of Kleptocracy" di dunia.

      Maka amat sesuai lah mereka membantu kita menghapuskan kleptocrasi di Malaysia.

      Ya Allah, gerakkan lah hati mereka di DoJ supaya mengeluarkan Kenyataan Akhbar sabelom Pru14 ini, memberi nama penuh "MO1" dan butiran lanjut jenayah yang di lakukan nya berkenaan 1MDB.

      Amiiiin, Ya Rabbal Alamin.

      Delete
    14. abda

      apa tujuan malaysiakini post komen komen oleh kerabat di raja?

      apa malaysiakini ni batu babi nak lagakan rakyat dan raja

      KALAU ANAK TUN M SITI HASMAH DAPAT LAHIRKAN ANAK YG CERDIK MASUK HARVARD DAN JADI BILLIONAIR

      APA PULA ANAK.PAK LAH 10 TERKAYA D MALAYSIA DULU

      ANAK TIRI NAJIB MINI BILLIONAIRE DI AMERIKA



      WAHAI P***K SEMUA YG TAK PAHAM PAHAM NAK FITNAH KELUARGA TUN M DAN SITI HASMAH

      ABANG SITI HASMAH ADALAH GABENOR BANK NEGARA DAN JUGA GENERAL ATM. BAPAK MADEY AJAR ANAK RAJA DI ISTANA

      KELUARGA HEBAT CERDIK SEMUA

      ANAK MADEY PUN CERDIK

      ADA YG JADI JUTAWAN..


      KITA NI KALAU SETAKAT DOK DALAM TEMPAYAN TAK PERLU NAK CERCA FITNAH ORG...


      MALAYSIAKINI BETUL PUKIMAK..

      NANTI KAU SENASIB TMI !!!


      BABI MALAYSIAKINI

      Delete
    15. Rasa nya depa gementar kena ambik tndakan Fake News law bula di kuat kuasa.

      Jadi, depa nak tunjuk lah depa "neutral", juga terbitkan komen yang tak sedap bagi PH. Dulu MCMC ke siapa dah marah depa keluarkan komen komen anti-Najib di portl depa.

      Tapi tak begitu banyak depa keluarkan yang pro-BN, kot.

      Nampak nya Malaysian Insight pun dah gementar sikit. Dulu zaman depa pakai nama Malaysian Insider, selalu ngentam Najib, pada hal pemunya yang di daftar di ROS ke apa ia lah isteri Peguam Negara Apandi - kakak Chief Editor portal itu, Jabar Saddiq.

      Kot Apanndi dah suruh bini dia "sound" apekebende kpd adik dia.

      Delete
    16. Sarawak Report (SR), melalui ketua editornya Clare Rewcastle Brown membuat tuduhan kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menawarkan sebanyak RM90 juta kepada PAS untuk menjauhi pembangkang adalah berdasarkan "kecurigaan yang meluas".

      Kenyataan ketua editor SR ini dibuat setelah PAS, melalui Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengancam akan mengambil tindakan saman.

      Editor portal berkenaan, Clare Rewcastle Brown menjelaskan dakwaan itu dibuat berdasarkan “kecurigaan yang meluas” jika dihalusi dan difahami membawa erti kata lain cerita tersebut ditulis berdasarkan khabar angin atau andaian semata-mata tanpa sebarang bukti yang dikemukakan.

      Bahasa mudahnya berita itu adalah sembang-sembang di kedai kopi sahaja tetapi dalam hal ini, Sarawak Report (SR) telah menjadikannya bahan artikel untuk tujuan jahat dan terancang menjatuhkan PAS.




      Maka ahli PAS 'jadian' pun membuat kenyataan "dakwaan mereka menerima wang RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak tidak boleh dipandang sepi."

      Katanya lagi “Jika SR boleh dedah nama dan nombor akaun serta aliran kemasukan wang tersebut saya percaya individu pimpinan PAS tersebut akan bersedia memberi pencerahan dan penjelasan sama ada ia derma politik Najib kepada PAS atau untuk individu tersebut.”

      Kenyataan kedai kopi pun si 'jadi-jadian' ini anggap serius.

      Lagi malang puak-puak PAN/IKRAM.
      Raya sakan mereka menyerang PAS dengan isu ini. Mereka mengaikan apa yang dinasihatkan oleh Allah taala tentang berita daripada orang fasiq.

      Allah berfirman,
      يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَافَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
      “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

      Cikgu Halim kaki fitnah yang selalu menyerang PAS membuat posting dalam facebooknya..



      Wan Mohd Aman ini pun kaki fitnah kepada PAS, hari-hari buat posting menyerang PAS tak faham kenyataan "kecurigaan yang meluas" yang membawa maksud syak wasangka.



      Asal boleh hentam PAS kira rasa dia bahagia.


      Zulkiply Harun atau Greenboc juga hilang pertimbangan agama menyerang PAS dengan berita syak wasangka. Dia ni cakap agama macam ulama tapi pasal fitnah mengalahkan 'syaitan'.

      Kalau saya senarai posting cybertropper PAN/IKRAM nescaya berjela-jelalah artikel saya kali ini. Cukuplah.

      Dalam membalas posting mereka saya cakap kepada cybertropper PAN/IKRAM saya ada maklumat dimana wang RM90 juta digunakan.




      Pertama, Abdul Hadi Awang, Presdien PAS nak guna wang itu untuk membeli rumah besar dan mewah. Dia bekerja sebagai MP dan ADUN 30 tahun tak cukup duit. Walaupun ada elaun MB dan beberapa elaun lain dia masih tak cukup duit kerana suka berjoli.



      Kedua, MB Kelantan Ahmad Yaakob nak beli basikal Madone 5,9 SL basikal yang dihiasi 7 berlian supaya mudah untuk dia nak ke Masjid.



      Ketiga, Persuruhjaya PAS Terengganu, Saitiful Bahri nak tukar kereta volvo antik dihadapan rumahnya kepada model terkini, Volvo XC90 Excellence.

      Puak-puak PAN/IKRAM ni kalau kita kata mereka ini tongkat UMNO mereka marah tapi mereka tak sedar mereka buat kerja UMNO untuk buruk dan fitnah PAS.

      Saya cakap kalaulah andaian dan wasangka boleh dijadikan hujah dan bukti penyelewengan maka saya pun boleh buat begitu. Saya boleh katakan bahawa puak PAN/IKRAM dapat duit daripada DAP dan YAHUDI kerana "kecurigaan yang meluas" menunjukkan mereka boleh menjilat DAP!

      Delete
  2. mihyidn dah kata


    sijil bahagian pertama keluar 14 july 2017


    mesyuarat cawangan mcmn nak buat kalau cawangan takde


    mesyuarat bahagiam yg ada pun tak byk


    jadi nak submit apa kpd ros..


    ya ada ahli di peringkat bahagian tapi d peringkat cawangan ahli belum cukup utk setiap cawangan

    eg ada 200 ahli di bahagian . tapi kalau ikutkan 10 cawamgam baru ada 20. nak meeting apa ke benda..


    guna otak laaa ros


    apapun

    # bnajibpondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq malaysia baru..
      Terangkan kenapa pbm tak sempat nak tubuh buat masa ni.. sbb tu ros bubar sementara.. bagi peluang utk lengkapkan nnt..

      Delete
    2. kepala bapak kau nak main bubar ikut suka kepala bugis kau


      dalam perlembagaan ppbm tak kata perlu ada agm pun dalam 18 bulan penubuhanm hanya mesyuarat khas sahaja..


      apa ke kepala bapak nak agm kalau ppbm masih dalam proses nak kumpulkan ahli dan cawangan...

      ada party yg sah hanya ada 1200 ahli boleh pulak hidup ..


      kepala bapak babi kasi apa ni r.o.setan !????


      TAKUT MELAYU DAFTAR MASUK PARTY MELAYU???


      PENGECUT MACHIBAI


      INI BUKAN KERJA ORG MELAYU


      INI KERJA BABI KASI BAPOK


      INI KERJA bNajib bugis cilaka berlakon jadi MELAYU tapi melayu celup tak asli!!!

      Delete



  3. bapok ckp bapok laa


    bukan panglima ini macam


    TSUNAMI MELAYU AKAN JADI bila melayu main cara pondan bunuh lawan



    ADAT MELAYU MELAKA MAHUPUN PEPATIH


    NAK LAWAN KENA BAGI SENJATA KERIS


    SATI VS SATU



    TAPI bNajib tak bagi keris


    dia tikam terus tanpa senjata


    PERANGAI bNajib sebiji MCM


    YAHUDI ISRAEL ZIONIS bunuh kaum palestine d gaza yg tidak bersenjata


    ini cara bNajib wahai melayu semua weii




    BAPOK NATANG bNAJIB BABI KASI NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib main tikam belakang. Itu makna nya bila nak bunuh walau pun PPBM belom di daftarkan.

      Kalau dia berani, tentu lah luluskan pendaftaran PPBM. Lepas itu baru bersilat, keris demi keris.

      Ini kes nak bunuh anak yang masih bayi, belom keluar perut si ibu. Cukup dahsyat, amat hodoh punya tabi'at. Tak berperikemanusiaan. Tabi'at binatang.

      Delete
  4. memgaharamkan bersatu ppbm


    tanda sifat pndan dan bapok seorang pemimpin kerajaan


    nak lawan gentelman tak dapat


    main haram haram macam tok guru hadi ajar


    telur kecut batang pelir mancis inilah ketua kpd 3juta ahli umno


    sifat pondan dalam pemimpin akan melemahkan megara yg d pimpin


    lihat saiz telur bNajib yg sebenar

    kalau pelir saiz mancis apalagi telurnya

    inilah


    ketua segala bapok di tanah melayu yg wajib di hapuskan

    ReplyDelete
  5. ros paham apa najis cakap saja.

    samala macam igp, macc, ag....hanya yg keluar dari mulut najis menjadi arahan.

    wee ka siong kena tibai kat johor....mca dah nyawa ikan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ni..
      Mmh betul macam ni masa turn dulu.
      Semua dia urus...

      Delete
  6. Cuma terbayang apakah nasib Ketua Pengarah ROS sekiranya PH berjaya menguasai Putrajaya. Apakah dibenak beliau tidak pernah membayangkan bahawa kuasa rakyat mengatasi segalanya hatta Penguasa yang paling hebatpun bisa tumbang. Marcos, Suharto, Hosni Mubarak antara nama-nama yang tersungkur kerana kuasa rakyat. Lantaran itu para pendamping Najib khususnya mereka yang berjawatan tinggi yang sanggup menggadai prinsip, peraturan dan moral demi mempertahankan perbuatan khianat harus beringat bahawa kuasa rakyat bukanlah sesuatu yang mustahil. Ianya benar-benar kejadian dan tercatit dalam sejarah. Kadangkala terfikir semakin tinggi jawatan seseorang semakin bacul sikapnya. Sehinggakan ada yang berjawatan Panglima ATM tetapi lemah jiwa raga dan pengecut dalam memperjuangkan yang hak walaupun untuk kebaikan orang bawahanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROS ada lah jawatan Pegawai Pentadbiran Dan Tadbir (PTD). Jawatan di kasi nama yang besar - Ketua Pngarah - walau pun dulu ROS ha nya Pegawi Rendah, rasa nya sekarang pun tak begitu tinggi, tiak begitu senior.

      Cara dan peraturan di PTD bila buat salah, antara hukuman nya ia lah di tukar ke lain jawatan, gantung kenaikan gaji dsb nya.

      Kalau kesalahan berat akan di adakan Disciplinary Board dsb nya, kalau nak di rekomen buang kerja, rasa nya cerewet hingga ke YDP Agong, kalau tak silap.

      Tapi dalam kes pendaftaran PPBM ini, saya yakin dia telah melakukan apa yang di kehendakki political bosses. Dia tentu telah merujuk kapada administrative boss nya, yang paling tinggi di Kementerian Dalam Negeri (ROS di bawah nya) ia lah Ketua Setiausaha Kementerian (KSU) itu.

      Delete
    2. KSU pulak di lantik berdasarkan "acceptability to the political boss" - Menteri Kemnenterian berkenaan. Di pilih dari jenis yang tak payah di suruh, akan melakukan apa yang political bosses mahu.

      Kalau tak, takut cepat di mintak tukar dek political bosses, banyak kerja dan malu KSU Negara dan 1-2 yang membuat keputusan lantikan itu. Atau KSU itu tak di rekomen anugerah Dato, Tan Seri dsb nya.

      Itu lah cara nya saya dapati dari punca yang tak boleh di sebut.

      Delete
    3. Bila Najib dah lantik bukan Melayu sebagai PTD boss yang atas sekali - Ketua Setiausaha Kerajaan/ Kabinet, dan Ketua Setia Usaha Kemnterian Kwangan, dua jawatan yang tertinggi di PTD - habis lah, semua pegawai PTD gigil lutut. Yang lebih kanan atau senior takut di langkah kepala depa, yang di bawah nya di lantik / naikkan pangkat, bukan dia. Bukan kah begitu bila Najib lantik 2 mamak ke jawatan yang paling tinggi di PTD itu?

      Dalam keadaan begitu, mana tak Najib dapat "taat setia atau loyalty" yang tak terkira. "Mak badak" pun dapat apa saja yang dia mahu, termasuk mengguna jet eksekutif Kerajaan, yang tak pernah berlaku di zaman dulu.

      Taat setia yang berdasarkan takut di "passed over in promotion", yang lebih junior dari depa di lantik ke jawatan yang di idam.

      Yang melantik mentalti nya feudal. Kuku besi. Semua pegawai kerajaan dah gigil lutut sejak Peguam Negara Gani Pattail di lucut jawatan dengan serta merta dan tanpa alasan munasabah.

      Najib buat begitu sebab jawatan PN di sebut di Perlembagaan tapi cara pelucutan jawatan tak di sebut dengan nyata. Walau pun PTD ada peraturan yang lengkap termaktub di "Bible" General Orders dan Financial General Orders, namun demikian pegawai2 PTD dan lain2 perkhidmatan pun gementar dan sentiasa berwaspada. Malom lah, periuk nasi, atau keselesaan masak pakai gas ke, pakai kayu ke. Akibat nya, ramai yang "Yessir" dan "Enggih" semata.

      Jadi, kapada soalan "apakah nasib Ketua Pengarah ROS sekiranya PH berjaya menguasai Putrajaya", jawab nya, paling buruk ia lah dia akan di tukar tempat kerja. Atau di bekukan prospek dia naik pangkat. Di beri satu jawatan yang nama nya besar tapi takda tugas2 atau scope of work, takda tanggung jawab, pejabat nya di tepi lift atau tangga keluar supaya dia boleh keluar pejabat selalu, tak akan naik pangkat lagi hingga umur bersara. Tapi gaji jalan penuh.

      Punca malumat ini kata, dia sendiri pernah lihat seorang pegawai PTD di buat begitu di masa dulu.

      Najib nampak baik tapi kuku besi. Punca itu tak mahu cakap pasal Rosmah.

      Delete
  7. ROS lebih tau drpd korg yg hanya pandai komen jer... Harap korg nak bagi idea tu mmg langsung xde la... Yg tau maki n mencarut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman perasan gudgud sudah maei... Dtg blog org keluarkan komen mcm mintak dimaki. Bila dah dimaki kau terpekik terlolong kata org maki kau. Baik kau kawan dgn jamal.

      Delete
  8. Haha.. . Baru je aku cakap. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat pun kau kata maki.... Hahahahahha.... Aku cuma mampu tergelak.

      Delete
    2. Aku dh gelakkan kau dulu...

      Delete
    3. Gelak le aman. Tp soalan kat bawah tu kau tolong jawab.

      Delete
  9. Rasa seronok betul bila Cap Munge terkubor
    Tak dpt ler lagi, Madey Kerala tua nak takbor
    Niat dia mahu pecah belah Melayu jadi lebor
    Muka tebal, kena pakai logo Ketua Penjubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amam gudgud... Kawan kau ni mencarut ke apa? Cuba kau jelaskan.

      Delete
    2. Perasap kemenyan la keris karat tu sementara nak reput. Dacing pun dok makin senget. Nampak mcm nak patah tu. Pi la pateri kut2 blh lulus utk guna lagi. Hahahaha

      Delete
  10. Madey kini dah sedar dia kancil bukan gajah
    Ada hati, Umno/BN si pembelot ni nak terjah
    Bila Cap Munge diharam, dia berkerut wajah
    Kini berlutut le, di celah kangkang Wan Jijah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman perasan bagus... Yg ni pulak mcm mana pula? Jawab dgn ikhlas

      Delete
    2. Najib dah masuk kaabah. Minta doa nak menang pru14. P madinah dpt masuk kwsn makam Rasulullah saw. Pergh hebat. Balik cerita seluruh dunia. Riak. Allah songsangkan doanya.

      Delete
  11. Suman bapok kedi kini udah terus mati kutu
    Miss syoru ler bila batal Cap Munge Bersatu
    Lepas ini akan benjol di kepala, dia kena latu
    Ini bila dia jumpa hamba di JB satu lwn satu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Suman bontot hitam serupa bontot belanga
    Si tikus mondok ni perasan dirinya itu singa
    1/02/18 hamba cabar jumpa dia ternganga
    Hamba bukan apa, hanya nak pulas telinga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman... Yg ni macam mana pulak? Sila jawab shn jujur.

      Delete
  13. Perjuangan tidak akan dipanggil perjuangan tanpa jerih, payah dan berliku, itu yg membuatkan sesuatu perjuangan itu manis setelah berjaya.

    Najib dan penjilat mereka, walaupun nampak selamba, tapi hati mereka tidak aman dan tenteram...mereka tahu mrreka dipihak yg salah!!!

    Rintihan dan keluhan rakyat merupakan doa, dan doa org yg dizalimi akan dimakbulkan. Buatlah apa yg kamu mahu najib, satu hari kebenaran akan mengatasi kebathilan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "dan doa org yg dizalimi akan dimakbulkan."

      Jangan dia boleh lepas ke negara yang tak tanda tangan perjanjian mesti hantar ke Malaysia penjenayah yang lari ke situ.

      Jadi, pemimpin2 PH mesti kenalpastikan sekarang pegawai2 kanan Polis dan Imigeresen yang boleh menentukan dia tak berlepas keluar dari negara ini di hari menghitung undi, bila dah nampak dia akan kalah.

      Pegawai2 kanan Polis dan Imigeresen yang boleh di harapkan itu perlu juga dapatkan orang2 nya kawal segala tempat masuk-keluar Malaysia secara haram, termasuk di Sg Golok Kelantan dan di sempadan Thailand-Perak, Kedah, Perlis.

      Janjikan mereka jawatan yang di harapkan nya bila PH dah tubuhkan kerajaan.

      Delete
    2. Arahkan penjaga keselamatan diri (bodyguards) nya supaya memberi tahu setiap gerak geri nya, mana di arah nya bila bergerak ke mana mana tempat, bila keadaan tersebut di atas itu timbul.

      Delete
  14. Malu ada Pahlawan Bugis pondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaaah kaaah kaaaah


      ye sebarkan Madam Nurul Farah kepada 100 juta penduduk bumi !!!



      propa kami dah jadi


      #bNajibpndan


      p.s lagi 20 hari 20juta rakyat malaysia akan demand lihat teluq bNajib ni.. nak kepastian


      kikiikiiikiiiiikiiii

      Delete
  15. teruskn guna logo keadilan. ia telah established dn dikenali rakyat. ia juga lambang mewakili semua bangsa rakyat berbilang agama.

    kita mahukan msia menuju kegemilangan dgn tunggak tun mahathir anwar dan w.azizah yg didokong oleh pemimpin2 ph yg berwibawa.

    semuga tgn2 penyokong bn dan pas pun akan digerakkn utk memangkah keadilan walaupun mereka tidak menyokong ph.

    kerana amat wajib bg rakyat yg cintakn negara memilih utk memerangi jho low yg dibela bn bermati2an.

    jho low la cina yg harus kita musuhi bkn cina rakyat yg setia pd negara.

    dn melayu klepet yg membela jho low lah yg harus kita singkirkn walaupun dia mngaku melayu islam dan pendekar palsu yg khianat kpd YDP Agung, rakyat, negara serta mensia2kn darah para perajurit yg telah dikorbankn utk negara ini dpd digadai kpd org asing.

    PRU14 ... rakyat melawan geng jho low.

    ReplyDelete
  16. Masuk mahkamah baru semua orng boleh paham...

    ReplyDelete
  17. pada 8/8/2012.....hadi ada cakap haram sokong umno sampai kiamat!

    ReplyDelete
  18. Bersatu pula failkan saman pemula terhadap RoS
    BY DALIA ISMAIL
    FEBRUARY 22, 2018
    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) memfailkan saman pemula terhadap Jabatan Pendaftar Pertubuhan (Ros) di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
    Tetuan Mohd Haniff Khatri Abdulla memfailkan saman pemula itu dengan Setiausaha Agung Bersatu Datuk Dr Shaharuddin Md Salleh sebagai plaintif.
    Mohd Haniff berkata, RoS telah mengeluarkan pelbagai kenyataan kepada orang awam kononnya Bersatu telah melakukan kesalahan di bawah Akta Pertubuhan dan perlembagaan parti.
    “PPBM dari masa ke semasa telah hubungi RoS melalui perbincangan dan surat tetapi tidak ada sebarang respon positif daripada RoS.
    “Memandangkan PPBM sudah berdaftar secara rasmi sejak 8 September 2016, PPBM telah laksanakan menurut perlembagaan parti dan peruntukan Akta Pertubuhan.
    “Oleh kerana perkara ini masih dipersoalkan tiba masanya PPBM bawa ke mahkamah supaya mahkamah dapat beri keputusan adil,” ujarnya dalam sidang media yang diadakan di ruang legar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta hari ini.
    Menurut Mohd Haniff lagi, sebanyak empat deklarasi telah diserahkan kepada defendan.
    Bersatu memohon perintah bertanggungjawab menjalankan kuasa mengikut perlembagaan parti dan diselia di bawah Akta Pertubuhan.
    Keduanya, sekiranya ada sebarang aduan terhadap parti, RoS bertanggungjawab mengikut prosedur di bawah Akta Pertubuhan.
    Ketiga, apa yang dilakukan RoS setakat ini yang mengeluarkan pernyataan awam berbau mala fide dan menyalahi Akta Pertubuhan.

    ReplyDelete
  19. Mmg jelas tidak malu Matdey punya amalan
    Kahak hijau dia ludah dia jilat balik dan telan
    Dulu dia kutuk, hina, caci dan cerca keadilan
    Kinii menumpang logo, itu sabit punya bulan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  20. Kasihan cai-cai anjing, Matdey punya belaan
    Cap Munge mampos, mereka dlm kedukaan
    Mereka kini dibuai mimpii, mainan perasaan
    Nanti bila kiamat lah, PH nak tubuh kerajaan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuai sunguh jadi macai rosmah mansur ko ni kah kaahh kaahhh kaaaahhhhh

      Delete
  21. Cap Munge bungkus cai2 menongkat dagu
    PH nak menang, sampai kiamat lah tunggu
    Cai2 habis belah, blog udah sepi mcm tugu
    Takkan le tidor awal ini kan ke mlm minggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
  22. Mana Suman pala iblis, hati busuk bernanah
    Mlm ini tidak ada ker, maki sumpah seranah
    Tidak tertahan bapok ni Kejora punya panah
    Dekat Dtrn Merdeka dia lari tak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Segala mcm ROS akan layu selepas PRU.....besar halangan besar lah kejayaan jika rela tempuhinye...

    ReplyDelete
  24. Cap Munge dah siap masuk dlm bungkusan
    Kini Matdey melutut dgn PKR mintak ikhsan
    Cai2 haprak melopong terkedu dlm tangisan
    Lps PRU-14 nanti, PH siap jer ler batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Lama tak muncul, Suman tua bapok lahanat
    Udah tua ganyut, takkan kerat pelir bersunat
    Rasanya diserang jantong le ini pengkhianat
    Agak nya dekat wad hospital, terlantar tenat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Memang sah kiok cap munge parti gampang
    Puak haprak dah jadi ibarat cacat & tempang
    Kita di pihak BN ini semakin lega dan lapang
    Kemenangan PRU-14, kian jelas terpampang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Cap Munge diharamkan, sudah sah terhebah
    Maydey apa lagi, mula le kalut resah gelabah
    Dia mula sedar, PH udah nak tumbang rebah
    Kini dgn Nek Jijah dia pergi berlutut sembah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Rakyat senang je baca Matdey punya agenda
    Mahu kasi naik si Boboi, dia punya anakanda
    Direka nya pelbagai tohmahan & propaganda
    Dia tak peduli, Melayu/negara porak peranda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Dulu udah berbilion Matdey sakau dan lantak
    Kini dia mau kasi giliran dekat si Boboi botak
    Dgn sekelip mata je keling ini bertukar watak
    Dari negarawan, kinii jadi ketua pemberontak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Bila cap munge mampos, Madey teraba-raba
    Kian pincanglah PH parti haprak caca merba
    Dia, dara yg manja akan terus hamba damba
    Kerana dia adalah wajah kesayangan hamba

    ____________________________________
    Hail Amir - Wajah Kesayangan Hamba
    (https://youtu.be/EiBg2YLkASs)

    Ingin ku milik kasih
    Ayu jelita
    Wajah cantik berseri
    Sinar cahaya

    Sopan santun berbudi
    Bergaya sederhana
    Halus tutur bahasa
    Sungguh mulia

    Rambut panjang terurai
    Bagai sutera
    Hias bunga sekuntum
    Tambah jelita

    Bibir merah delima
    Merdu alun suara
    Penambat jiwa nan lara
    Rasa bahagia

    Chorus 1:

    Pipi pauh dilayang
    Alis matanya lentik
    Sekali mataku memandang
    Hati tertawan

    Chorus 2:

    Wajahnya mempersona
    Tiada lagi tandingan
    Bagai dewi menjelma
    Jadi temanku

    Datanglah wahai pujaan
    Datang padaku
    Lukisan wajah kasih
    Di ruangan mata

    Kalung dirimu sayang
    Dengan cinta nan mesra
    Wajah kesayangan hamba
    Kini ku jumpa

    ______________________________
    Buat si dia dara kesayangan ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. So whats wrong klau Tun M nak naikkan anaknya dlm politik Msia. Better than if oyur boss Lanun Bugis naikkan "Boboi dia", alamat punah lah duit rakyat dan duit negara dikenduri kendara anak Najib sepertimana mak Badaknya dan Kepala Bapak menghabiskan duit negara.

    ReplyDelete
  32. Cam sial kau punya komen berjela2 kat blog orang. Tak malu!. Org tak sudi dan tak hingin baca kau punya postings, masih menyondol mcam babi tagih tahik kat sini. Pergi lah taburkan komen2 kau yg bernajis ni di blog2 ameno, makcam MyKemut.com tu huhuhhuu

    ReplyDelete
  33. Ini pula lates update bukan Fake News, Najib dan BN pandai2 umumkan tambah BR1M lagi, tapi dibayra bulan Jun (agaknya pre-celebrate konon BN menang PRU) tu yg kalu nk perhabis duit rakyat dan dana negara. Ciss! Cilaka, jijik punya taktik, as if dia dangle carrot at the horses, klu nak i tambah BR1M, you all rakyat kena la menangkan BN/UMNO dulu PRU 14 ni. Wooi ingat duit kau dan Mak Badak ke, suka2 tabur dedak, klau dari poket kau ok la. Ni duit GST dan duit rakya2 yg dicukai. EC watper! Is this the right thing done by BN to woo the hearts of rakyat to win the votes at last minutes. Najib is just a CARETAKER no longer PM since parliment had just been dissolved. Ooi SPRM dan MACC, kau org buat apa lagi tu tercegat. Bukan kah ini satu tindakkan yg sumbang dan menyalahi peraturan apabila dewan parlimen telah dibubar.Mana boleh umumkan 'pemberian" bilaman dia bukan lagi PM yg resmi selepas pembubaran parlimen. Tangkap la si Klepto tu! Anak Razak ni dah NAZAK, lagi nak tabur dedak tak sudah sudah di saat saat akhir

    ReplyDelete
  34. Apa lagi yang nak dibising2kan pasal RoS ni...dah takde keje lain lah. Apasallah susah sangat nak terima keputusan RoS tu lagi. Dah terang lagi bersuluh 400 orang ahli2 Bersatu sendiri yang buat laporan pada RoS berkaitan ketidak akuran yg berlaku dalam Bersatu, bukannya Ros sendiri yg sengaja nak membubarkan sementara parti tu. dah ada orang buat laporan rasmi, takkanlah RoS tak siasat pulak, nanti dituduh keje sambil lewa, tak profesional, makan gaji buta pulak. Rakyat yang waras pun pelik, bila aad keputusan yang tak menyebelahi pembangkang, heboh menyalak satu kampung..dituduh macam2..kononnya ada konspirasi lah, ada campur tangan dari parti UMNO lah..agensi kerajaan yg terbabit jadi perkakas kerajaan lah..boring dan meluat pulak mendengarnya..asyik2 alasan klise yg diuar2kan. inilah puak2 yang tak dapat terima hakikat bahawa mereka tu dah lakukan kesalahan, melanggar peraturan dan undang2 negara. Mereka ni sebenarnya sedar , tapi malangnya pura2 tak nak sedar bahawa penjawat awam ni kan neutral, tidak bias dan sentiaas menjunjug tinggi prinsip keprofesionalan dalam menjalankan tugas mereka, spt yg termaktub dalam etika perkhidmatan awam.
    Rakyat pun tak faham, apa yang mereka ni jaki, cemburu dan benci sanagt pada PA ni hingga sanggup mengugut untuk membuang dan menyingkirkan PA yang tak sebulu dengan mereka bila memerintah nanti. Macam ni ke manifesto PH untuk menarik sokongan PA..sepatutnya ambil iktibar dan berguru dengan DSNR dan BN dalam membela dan mensejahterakan nasib PA dan keluarga mereka. Era ugut dan gertak PA dah berlalu, masa rejim Madey jadi PM tu bolehlah dulu, tapi sekarang PA dah bijak, mereka tau hak2 mereka spt yg termaktub dalam perlembagaan. ingat..RoS ni pun sebahagian dari warga besar PA...jangan malu dan aibkan KPnya spt yg bakal dilakukan oleh Madey jika Ph menang, iaitu meminta k/sama dari media2 asing untuk memaparkan gambar KP RoS dan mengaibkankannya dengan berita2 palsu mengenai keputusannya membubarkan sementara Bersatu baru2 ni. Adakah ini mencerminkan tindakan yang betul lagi rasional bakal seorang PM nanti....dia lupa tindakan macam tu dah tentu mengesahkan memang ujudnya konspirasi dirinya dengan media2 asing selama ini, untuk menggulingkan DSNR dan kerajaan Msia???? tepuk dada , tanya iman...Lu pikir lah sendiri !!!!!!!

    ReplyDelete
  35. Ooi Geng Najis, poddaaah!. Baik mu gi ganung diri dan mati lah!. Tak malu dia buat Blog ni mcam kepala bapak dia punya!. Face Off !

    ReplyDelete
  36. TUN Dr. Mahathir Mohamad sewaktu berceramah di Pasir Gudang, Johor malam tadi menyebut akan tangkap pihak yang sebar berita palsu selepas pembangkang menang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14.

    Walhal, Mahathir dalam sidang media Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 3 April lalu dengan tegas menyebut pembangkang akan memansuhkan Akta Antiberita Palsu apabila berjaya menawan Kerajaan Persekutuan.

    Penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, itu menunjukkan Mahathir sekali lagi terlupa apa yang beliau sendiri pernah katakan tiga hari lalu.

    “Mana satu yang betul. Nak mansuhkan atau nak kekalkan Akta Antiberita Palsu?” soal beliau dalam nada sinis menerusi satu kenyataan media hari ini.

    Kenyataan Mahathir untuk menghapuskan Akta Antiberita Palsu selaras dengan pendirian Penasihat DAP. Lim Kit Siang yang meletakkan akta itu dalam senarai ke-11 yang akan dimansuhkan oleh Pakatan Harapan.

    Kamarul Zaman dalam pada itu melahirkan kebimbangan Mahathir seolah-olah cuba mewujudkan suasana tegang dalam PRU kali ini apabila membayangkan kekhuatirannya pemimpin pembangkang.

    Mereka mendakwa konon berkemungkinan dibunuh dan mencabar pihak berkuasa menahan beliau serta beribu-ribu penyokong pembangkang. – Mynewshub.cc

    #######################################################

    Dah makin melalut pulak Madey ni bila dengar Parlimen dah dibubarkan dan PRU bakal tiba tak lama lagi. habis semua tindakan dan caakp2nya semakin tak kena. Ramai penganalisa2 politik non partisan negara ini berependapat Madey semakin menyerlahkan kegigilannya untuk menghadapi PRU...selama ni cabaran2nya dan PH agar DSNR membubarkan parlimen hanyalah Psy War mereka saja. Bila dah betul2 jadi..makin pucat gigi dan ketaq lutut pulak .

    ReplyDelete
  37. MANIFESTO BN | Datuk Seri Najib Razak malam ini mengumumkan agihan BR1M seterusnya bagi tahun ini akan dinaikkan sehingga sekali ganda. Najib yang juga merupakan pengerusi BN berkata demikian ketika mengumumkan manifesto parti itu di Stadium Bukit Jalil. Presiden Umno itu berkata, hal ini dapat dilakukan kerana kewangan negara yang semakin kukuh. "Disebabkan ekonomi kita semakin baik, dan kedudukan kewangan semakin kukuh, hasil kutipan GST pun bertambah - meski dikutuk pembangkang - maka kerajaan BN dapat berkongsi dengan rakyat," katanya. Najib menjelaskan bahawa bagi isi rumah dengan pendapatan di bawah RM3,000 sebulan, yang sudah mendapat agihan BR1M sebanyak RM400 Feb lalu, akan mendapat dua agihan seterusnya pada Jun dan Ogos masing-masing RM800. "Ini bermakna jumlah keseluruhan pemberian BR1M meningkat dari RM1,200 kepada RM2,000," katanya. Sementara bagi isi rumah dengan pendapatan antara RM3,000 hingga RM4,000 sebulan, agihan pada Jun dan Ogos itu adalah masing-masing sebanyak RM600 berbanding RM300 sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi golongan muda dengan gaji bulanan di bawah RM2,000 yang sudah menerima RM150 pada Februari lalu, jumlah agihan BR1M seterusnya pada Jun adalah sebanyak RM450. Najib turut mengumumkan kategori baru penerima BR1M, iaitu bagi isi rumah dengan pendapatan RM4,000 hingga RM5,000 yang sebelum ini tidak layak menerima bantuan. "Kumpulan ini akan menerima BR1M RM700 yang akan diagihkan dua kali iaitu masing-masing RM350 pada Jun dan Ogos," katanya. Selain itu, Najib turut mengumumkan bahawa anak penerima BR1M yang mendaftar kemasukan universiti akan menerima bantuan RM1,500. Pelancaran manifesto BN hari ini bersamaan dengan pembubaran parlimen yang diumumkan oleh Najib semalam. Pilihan raya umum perlu diadakan dalam tempoh 60 hari.

      TQ DSNR...WE , THE CITIZENS OF THIS BELOVED COUNTRY LOVE ...YOU'LL NEVER WALK ALONE DS!!!!!!

      Delete
    2. OH YES! i agreed with you. Your DSNR will never walk alone. In fact HE WILL WALK WITH HIS MAK BADAK< FAMILY, AND ALL THE CRONIES that had together syphoned money and those in cahoot with him covered and protected all this Klepto leader and BN/UMNO wrongdoings, including you Wak Kengkang,hopefully, ENSHAALLAH will be charged in court, find guilty and hurl in SG BULOH, for sure !! vous comprenez??!!!

      Delete
    3. BRIM ada lah cara kuno nak membantu rakyat. Pungut duit (sekarang di panggil cukai), sebat RM2.6 bilion (yang RM40 bilion lagi tak tau ke mana pergi), saki baki nya kasi rakyat yang kurang upaya.

      Sepatut nya buat projek itu ini yang rakyat boleh dapat faedah selama lama nya.

      Gunakan duit itu bagi membuka hutan mana yang ada, hantar rakyat yang pendapatan rendah ke situ, mereka boleh mendapat faedajh sampai bila2.

      Bapak dia dah buat? Kenapa tak boleh buat lagi? Atau buat projek lain saperti itu.

      Otak singkat bila main kasi duit.

      Delete
  38. Berita Terbaru. Ketua ameno Bdr Tun Razak has been cleared by police of positive drugs finding. This is FAKE NEWS! Tetiba takde kes. Eh eh sama mcam kes 1MDiBabi tu ye. Si AG APndit emng-cleark kan " si Penyamun dari salah guna dan apa2 rompakkan duit 1EmdiBabi tu. Boleh percaya ke ini statement!. Ingat semua Rakyat bodoh! Amboi senang2 si Klepto dan Si Jawa Komedi arah polis "Clear kan" si mamat ni. Klu pembangkand, takde kes pun akan direka bukit utk kenakan si lawan. Yg kes Pemuda PKR Sealngor tu, dia beli umah banglow yg dilelong kemudian hutang Along lagi utk bayar duit rumah. Tapi si Jamal Jamban dengan dengki dan khianat, siap bawa helikopter ambil gambar umah Ketua Pe,uda PKR tu. Pastu mgadu kat SPRM suruh siasat kekayaan si mangsa ni. Amboi bykcantek hangpa ameno haprak ni. Yg boss kau dan Mak Badak tu kaya raya, siap ada duit juta2 dlm Bank dan berlian permata mahal2, pink diamonds sampai ebratus juta tu perhal, Jamal Jamban tak minta pula SPRM atau polis siasat dua2 laki bini klepto ni!. Aku dah naik meluat tahu dgn org2 Melayu mcam kamu ni. Mcam ni punya perangai baik Melayu hilang di dunia lah!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...