Saturday 14 April 2018

KU NAN WAJAR DISIASAT DI BAWAH AKTA BERITA PALSU


Dua kenyataan oleh Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor seperti di bawah ini, selain terdedah kepada tindakan saman oleh pihak yang dikaitkannya, juga berkemungkinan besar adalah suatu berita palsu.

Kedua-dua dakwaan ini sesungguhnya adalah tuduhan yang berat, apalagi jika diperkatakan tanpa bukti atau fakta yang kukuh.
Meskipun di musim kempen pilihanraya, tetapi dakwaan Ku Nan ini seharusnya segera disiasat oleh pihak berkuasa, setidak-tidaknya di bawah akta berita tidak benar atau berita palsu.

Selain itu, tuduhan beliau berkaitan mubaligh Kristian dalam DAP juga boleh disiasat di bawah akta hasutan, kecuali jika dapat disertakan bukti-bukti kukuh mengenainya.

Hanya dengan penyiasataan terhadap Ku Nan saja dapat membuktikan sama ada kedua-dua dakwaan beliau benar atau sebaliknya.

Jika berita "berbahaya" seperti ini tidak segera disiasat, ia tidak lain hanya mengesahkan lagi bahawa akta tersebut diluluskan semata-mata untuk disasarkan kepada pembangkang serta untuk memberi kelebihan kepada UMNO dan BN.  (ShahbudinHusin 14/04/2018)

61 comments:

  1. Replies
    1. dia sedar ke tidak nii


      dulu kata dah taubat buat jahat


      hari ni dah nampak menang


      lagi ulang balik caci maki fitnah


      taubat ke bende mcm tu ku nan weii


      ingatlah... tak semua anak kita akan berjaya


      pasti ada sekoq dajjal...


      AMIIIIN...

      Delete
    2. Dah jahat sangat, jadi sensitif pulak -

      Claims by the Opposition that Barisan Nasional (BN) has sold Malaysia out to China are malicious lies, according to the coalition’s strategic communications chief Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

      Orang cakap jual tanah, bukan jual Malaysia.

      Tapi bagus lah dia cakap, apa pun, asalkan isu itu keluar dan masuk ke telinga dan pemikiran rakyat.

      Mustahak masa mengundi nanti.

      Delete
    3. Merujuk Perenggan last bang budin..
      Agak cetek pemikiran tuan..
      Ruu dibuat semata2 utk umno dan bn..
      Bang budin mmg kaki propa la bro..
      Ingat undang2 negara alat mainan sementara ke?
      Ingat main buat je ke.. semua di rujuk dan di bincang bersama ahli pembangkang.. ingat umno je ke buat keputusan..
      Kalau org tak tahu tu memang percaya la ckp bang budin ni.. telan je hidup2 propa ni..
      1 ruu digubal, 5 atau lebih undang2 lain yg sedia ada terpalit dan berikat dgn nya bersama
      Ingat main cekau je.ke..

      Delete
    4. Merujuk kpd komen TMK, undang2 mmg dibuat atas sbb dan alasan yg kukuh! Tetapi masalah dgn malaysia ni, undang2 disalahgunakan utk kepentingan pihak tertentu. Pihak berkuasa nampaknya semacam kebal dan undang2 tidak terpakai thadap mereka2 ini. Mereka boleh buat apa shj dan terlepas dan itulah intipati tulisan budin!!! Agaknya siapa yg cetek pemikirannya disini???

      Delete
    5. Macyk mu ni tak penah ikut mana2 court case kot... mu napok blur bab nie. .

      Delete
    6. Ya...btullah tu..mcm kes bunuh yg x perlu motif tu kan...dan org tua yg dituduh meliwat org muda secara paksa tanpa senjata...memey mu ni blur la amae togeaaa!

      Delete
    7. Puak2 Benawe Najib (BN) termasuk Najib & Jahid Komidi cakap tak agak2, itulah padahnya.

      Kemiripan yg paling nyata antara mereka adalah pembohongan, mengejar laba dunia dan paling ketara sekali....PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA BAGAI ANAK JANTAN......!!

      Delete
    8. Pelik sungguh dgn en othaman ahmad ni. Komen mesti disertai dgn menulis nama org secara jelik. Apa salahnya tulis nama org dgn betul, dan faktakan apakah isu yg dibahas. Dgn menghina nama org tidak menggambarkan en othaman ahmad seorang pengkritik yg baik melainkan seorang pelawak yg kehabisan idea utk berbahas. Lupakan kaedah menghina dan mencarut dalam memberi pendapat. Kalaulah umur en othaman ahmad sudah melebihi 40 tahun, bagaimana rasanya kalau berhadapan dgn cermin, mencarut dan menghina ketika memberi pendapat. Sekadar mengingatkan. Jangan tiru cara pihak lain memberi komen. Soal kubur nanti sendiri² en othaman ahmad.

      Delete
    9. Sebelum anda baca artikel ini, anda kena tahu bahawa Malaysiakini kitab puak-puak dan penyokong Harapan tidak menyiarkan maklumat akhir ini. Kita tahu sebelum ini Abdul Hadi telah memfailkan saman fitnah di Mahkamah Tinggi London berikutan artikel ditulis Rewcastle Brown yang disiarkan Sarawak Report pada 6 Ogos 2017.

      Artikel 8 perenggan itu mendakwa wang sebanyak RM90 juta “dipercayai” dimasukkan ke dalam akaun pimpinan tertinggi PAS bagi mempengaruhi mereka supaya menyokong Umno dan BN.

      Abdul Hadi dan PAS sebelumnya menafikan PAS tak ambil duit UMNO malah Abdul Hadi menegaskan tidak wujud nak berUG dengan UMNO sebagaimana diviralkan.




      Tapi pimpinan Harapan didalangi Rafizi dan seorang pimpinan PAS, Mahfuz dan seorang lagi bekas pimpinan PAS yang baru dipecat untuk menekan dan memaksa PAS bersama dengan PAKATAN HARAPAN dengan menjadikan isu ini sebagai cara mendesak.

      Abdul Hadi bertegas, PAS tak akan bersama HARAPAN dan juga BARISAN NASIONAL. Sikap dan ketegasan Abdul Hadi ini terbukti sehingga hari ini. Memang ada usaha nak gabungkan PAS dengan UMNO. Tapi PAS dah maklumkan sikap PAS sebenarnya.

      Video pendedahan Mohd Amar ini menunjukkan cerita sebenar yang diputar belit oleh puak AMANAH (PAN).



      Tapi mereka ini tetap memainkan isu ini dimedia massa dan menggunakan cybertropper untuk menyerang kepimpinan ulama PAS. Imej PAS diburuk-burukkan.

      Tuduhan kepada PAS berkenaan duit RM90 juta tanpa sebarang maklumat yang jelas hanya sekadar sangkaan awam adalah tidak benar.

      Sarawak Report bukan boleh dipercayai. Kredibiliti Sarawak Report dalam isu FITNAH kepada PAS RM90 juta juga boleh dipertikaikan.

      Adakah dengan "public suspicion" (syak wasangka awam) mereka menuduh PAS terima RM90 yang kini puak-puak PAKATAN hilang dan membelakangi nasihat agama sama-sama dalam menyebar luas fitnah jahat ini tanpa menghiraukan dosa dan pahala.

      Pelik juga puak-puak mereka dalam isu liwat Anwar walaupun mahkamah kata ya mereka tak percaya kerana mereka tahu itu fitnah tetapi dalam isu RM90 sangkaan sahaja dah dipercayai malah ada pimpinan PAN kata PAS terima wang melalui Affinbank sedangkan PAS mana ada akaun di situ.

      Hari ini mereka yang kata ada itu pula tak mengaku bila mereka lihat Sarawak Report cari helah untuk batalkan saman sebelum pembicaraan nanti 30 April 2018 ini.

      Delete
  2. Tak di siasat? Itu lah yang di namakan "double standard".

    Sabenarnya, undang2 berita palsu itu amat one-way street.

    Yang menilaikan jika fake news atau tidak ia lah pihak mereka gomen Najib.

    Pulak nya, Rang Undang Undang itu di "rush"kan di Paarlimen bagi kelulusan nya.

    Banyak yang sabenar nya ada lah tanda tanda pemerintahan kuku besi.

    Macam Zimbabwe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe laaa tak payah siasat

      kalau pembangkang buat kenyataan di siasat kita marah


      BUDAYA FITNAH DAH LUMRAH DALAM HIDUP BUKAN SAJA UMNO DAN PAS TAPI DALAM HIDUP ORG MELAYU



      FITNAH DAH PERKARA BIASA DI MALAYSIA NIII


      MELAYU YG CABUT LARI KE MANCHESTER PUN MASIH KEKALKAN BYDAYA FITNAH


      KE U.K TU RAJA PANTATERA..


      MASIH KUAT FITNAH


      VIDEO TSMY BAGI DUIT KPD MANGSA BANJIR PUN DIA KATA BAGI MASA PRU NI..



      HARAM BABI MELAYU SAMPAI KE U.K PUN DIA BAWA BUDAYA FITMAH



      DAH LAH BUDIN LUPAKAN

      TAK PAYAH GUNA AKTA HASUTAN ATAU FAKE NEWS


      JOM KITA SEMUAAAAAA FIIIITNAAAHHH !!!!!


      #bNajibapokpondan

      Delete
    2. Pantatera itu dah takde duit. Dapat dari dole gomen Englaaaaand beri berapa banyak le.

      Diam di bandar 3rd Class tempat jin bertendang di Manchester, orang Malaysia ke England tak jengah di situ pun. Nak pigi Hyde Park London nak harap jumpa Malaysians di situ, takda duit.

      Dulu ngampu, puji Anwar, dapat duit. Bila Anwar masuk penjara, terkedu lidah dia, tak sokong Anwar lagi, takda duit masuk le.

      Tambah pulak, gamak nya rindu kampong, tapi ada Waran Tangkap di atas kepala dia, tijak aja bumi Malaysia mesti di heret ke lokap.

      Jadi, nak coba ambik hati Najib, kot. Puji Najib, keji Pakatan, harapkan Waran Tangkap di ketepikan.

      Fat hope and your fat bontot le Pantatera. Kau cicah aje bumi Malaysia, Polis akan gari kamu, heret ke lokap.

      Delete
    3. Msia menuju ke arah pemerintahan ala2 Zimbabwe disebakkan pemimpin nya berkelakuan dan bertindak dan lebih teruk dari BinAWE (binatang)

      Delete
  3. dia nak perli husam yg anaknya kena cekup kes pil itu hari


    APA PUNYA MANUSIA LAHANAT


    MCM LAAA ANAK DIA TAK HISAP


    UMNO DAN UBAT


    MCM DI BANDAR TUN RAZAK


    UBAT UBAT UBAT ...... JAM 2 PAGI

    ReplyDelete
  4. Jaga jaga 'mubaligh Kristian' DAP, kata Si Nan.

    Tapi rakyat juga kena jaga jaga Tengku palsu Teuku Nan.

    Membohong, menipu rakyat tak habis habis. Nama pun nak tipu rakyat. Nama sabenar nya Teuku ada lah nama orang biasa di Aceh.

    Di Malaysia, orang yang tak tahu, panggil dia Tengku. Bila ada kuasa, kot meluru arahkan Jabatan Pendaftaran keluarkan K/P baru pakai nama Tengku.

    Kupra worak dia. Eh, boleh kata Kepala hotak dia, ikut Najib cakap Kepala bapak dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita DAP akan perintah malaysia dap anti islam dap sebar kristian semua modal untuk umno pastikan melayu undi umno...modal lapuk...modal nak buncitkan perut...

      Delete
  5. Tular laporan yan mengatakan TS Rashid, mantan pengerusi SPR tu akan diumumkam sebagai calon PH bertanding di Putrjaya , melawan Ku Nan. Dah nak buang tebiat ke apa..banyak2 tempat kat Msia ni, kat parlimen
    Putrajaya yg nak diletakkannya. Memang cari nahas lah TSR ni, jangan kan nak menang..kalau tak hilang wang deposit tu pun dah kira tersangat bertuah lah kan, memang patut buat kenduri pulut kuning. sedangakan maas Husam yg dicanagkan hebat sangat tu pun terkangkang , tergolek dengan Ku nan, inikan pulak TSR ni.Patutnya Din Pagoh tarik balik keputusan tu...ialah, jangan sampai memalukan TSR dan bersatu pulak. jadi cakap dan bualan rakyat sampai kiamat !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup lgi ko geng najis!! Ingatkan dah terbungkam kekenyangan makan dedak!! Kita tengok nanti siapa yg kena!! Ha2 ha2

      Delete
    2. Kita tengok nanti siapa yang hilang deposit

      Delete
    3. Tenku nan ni ade ilmu kebal ker?...kemenabgan di tentukan tuhan bukan geng najis...pengundi2 dinputrsjaya bukan robot boleh di program kan ..takkabur Geng Najis...

      Pru 13 pengundi tak yakin PR menang...sekarang tun boleh mrmberi keyakinan PH akan menang...pengundi tak rasa takut lagi

      Delete
    4. Geng Najib ... kenyataan penuh angkuh lagi sombong dari kamu kerana kemenangan Tengku Palsu/celop keatas Husam di Putrajaya pada PRU lepas tidak menggambarkan cerita sebenar .

      Ku Nang hampir kalah kepada calun yang bertanding di dua tempat berasingan yang terletak jauh antara satu sama lain ..satu di Kelantan dan satu lagi Putrajaya . "Campaign machinery" BN juga lebih gah . Itu pun keputusannya BN hampir kantoi . Kamu kena ingat , ketika sambutan kepada kempen Ku Nang merudum , Mahathir telah turun padang membantu Tengku Palsu ini . Itulah hakikatnya .

      Berterima kasih kepada Mahathir pun tidak . Sebaliknya , demi menjaga kantong dia , di kutuknya lagi Mahathir . Betapa rendahnya mertabat siKu Nang ini !!!

      Delete
    5. Pak diny...tak payahlah buat alasan2 macam2 konon BN machinery lebih gah. Tanpa machinery BN pun, kajian pra pembuanagn undi PRU13 tu pun dah menunjukkan sokongan terhadap Ku Nan jauh mendahului Husam Kusam tu. kat kelantan, Husam pun nyaris2 kaalh, menang tu kira nasib baik ajelah. Berkaitan bantuan Madey kepada Ku nan dulu, tu hanyalah sok sek politik aje. Ku Nan tak perlukan batuan tu, Madey aje lah yang nak menumpang tui Ku Nan kot. kalau betullah sokongan terhadap Madey ni kuat diseluruh negara, apasal dia tak berani bertanding melawan KuNan di Putrajaya ni, tempat ni pun bukannya asing bagi dia..kenapa nak bertanding di kawasan selamat di Langkawi???? Ataupu kalau betul2 handal dan anak jantan, bertandinglah di Pekan tu..barulah gentleman namanya..betul tak Pak????

      Delete
    6. Tata cara serta tutur kata kamu ini , Geng Najib ,jelas menampakkan betapa kamu cuba menghindar akan situasi yang berlaku .

      Sama ada kamu ini penyokong taksub Najib/BN/UMNO yang buta tuli , malas mengkaji serta meneliti sehingga kamu tidak dapat menerima kenyataaan terhadap reality dan fantasi .

      Kamu mencabar Mahathir jika benar anak jantan supaya bertanding menentang Najib di Pekan .

      Geng Najib ...as far as Pekan is concerned ,it is a hopeless scenario . Jikalau kamu luruti komen2 saya tentang Pekan , pernah saya nyatakan banyak kali , majority pengundi Pekan sudah di rasuahkan olih Najib bertahun tahun lamanya . Sebahagian besar pengundinya telah di lembukan olih Najib .

      Delete
    7. Sdraku diny yusof....

      Saya bersaksi dari pemgalaman saya ketika bersama mereka, puak2 kleptokrat ini mengguna semaksimnya semua alat2, jentera2 & kakitangan kementerian Penerangan (termasuk Jabatan Kemas).

      Delete
  6. Semakin hari makin melalut nampaknya puak puak haprak umno ni. Mereka sedang bergayut didahan yg rapuh dan sedar hayat mereka tidak lagi panjang! Majoriti melayu telah sedar dan gelombang penolakan terhadap umno berada dikemuncaknya!! Segala mak bapak kuasa dan undang undang akan dipakai utk mempertahankan kuasa walaupun rakyat dan juga dunia mengecam tindakan mereka. Umno is at it's worse!! Percayalah, kuasa yg mereka ada tanpa mandat dari rakyat majoriti tidak akan membawa mereka kemana mana...hanya kehinaan yg akan mereka perolehi!!!

    ReplyDelete
  7. Aiseymen...rakyat ingat orang yang pertama akan didakwa oleh PDRM kerana memyebar berita palsu ialah Madey. Ialah telah keluar kat youtube Pengerusi GAUM telah buat laporan polis terhadap Madey yg didakwanya telah mengeluarkan kata2 fitnah terhadap DSNR baru2 ni. Tapi rope2nya...orang yang tularkan berita TMJ akan beri bantuan kat supermarket kepada warga Pontian. betul2 potong stim lah. Kan bagus kalau Madey jadi orang yg pertama disiasat bawah RUU ABTB tu...barulah jadi pengajaran berguna kepada semua pimpinana2 PH tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi yang bolih di lakukan olih NGO2 pemakan dedak ini lakukan selain membuat laporan polis ??

      Delete
    2. Saya cabar NGO2 pemakan dedak ini menganjurkan aktiviti menjana dana seperti apa yang INVOKE lakukan sabentar tadi .

      Saya akan tabik hormat jika NGO2 pemakan dedak ini Berjaya lebih 10% dengan apa yang Invoke perolihi dari segi sambutan serta jumlah dana kutipan .

      Delete
    3. Pak diny..setakat dapat kutipan ciput dalam acara menjana dana mcm yg dibuat oleh INVOKE tu, tak heran langsunglah Pak. Takkanlah Pak tak tau, kebnayakan NGO2 ni, khususnya GAUM ni terdiri dari ahli2 koporat dan paar usahawan yg berjaya dalam bidang masing2. mereka ada dana yg sangat kukuh untuk menjalankan aktiviti mereka, tak perlu anjurkan kutipan dana dari sesapa pun. Ntah2 dalam acara kuipan dana yg INVOKE buat tu, adalah dari penyokong2 tegar PH, khususnya ahli2 perniagaan cina yg menyokong DAP. Biasalah kan Pak, depa ni memang dari dulu akan memberi sokonganpenuh kpd sesapa saja yg menentang kerajaan yg memerintah. mereka ni ibarat pengkhianat negara, lupa segala jasa2 kerajaan yg memberikan banyak peluang kpd mereka utk maju dalam bidang masing2..ibarat kacang lupakan kulit lah tu. Penyumbang2 ni tau, jika mereka berhabis2an untuk INVOKE dan PH sekarang, ganjaran besar pasti menanti mereka jika PH memerintah nanti. Takkan lah nak semudah tu nak beri sumbangan, kalau takde imbuhan untuk mereka kelak...Pak diny sebagai orang koporat tentu setuju tang ni kan !!!!!

      Delete
    4. Jangan lah kamu nak kelentong lebih serta bercakap berdegar degar .

      Geng Najib , tolong nyatakan siapa ahli2 koporat dan para tokoh2 usahawan yang ada didalam GUAM ???
      Adakah presidennya , Zulkarnain Mahdar tu tokoh koporat atau pun usahawan ??? Saya telitikan , pengikut GUAM yang mengiringi Zulkarnain ketika membuat laporan polis pun dua kali lima saperti pengikut 'cermin mata hitam'...apa namanya NGO itu saya pun kurang pasti .

      Delete
    5. Oh ya , baru teringat saya ... GUAM ni atas sedikit didalam carta NGO jika di bandingkan dengan yang dipimpin olih Rani Kulup Kipidap .

      Bercerita tentang program makan malam sempena kutipan dana Invoke yang di adakan malam tadi . Ternyata kamu memang seorang pendusta serta membuat tohmahan membabi buta . Ini kerana , tidak kelihatan kalibat tokoh2 ahli perniagaan cina juga tokoh2 dari parti DAP . Yang berucap di pentas adalah Rafizi , Nurul Izah , Mat Sabu dan bekas duta Malaysia ke Mexico @ Sepanyol .

      Delete
    6. Tidak ketinggalan yang berucap pada majlis itu adalah Wong Chen , ADUN PKR .

      Delete
    7. Mahathir nak buat apa? Kan ke lg bagus kalau kau yg kena. Kahkahkah

      Delete
    8. Pak diny...kan pak ada ramai connection, takkanlah nak dapat maklumat sapa yang ada dalam GAUM ni Pak tak boleh dapat. Kan tun simple matter aje. Tak pun, googlelah kat internet, maklumat kan dah ada kat hujung jari. Kalau saya nak listkan kat sini, panjang sangat..bosan pulak Pak dan cai2 nak membacanya. Pak..nak bagi taulah, usahawan2 cina DAP ni sekarang dah pandai, mereka tak datang sendiri in person kat acara2 macam ni..takut nanti kalau diketahui orang kena black list. Sekarang ni depa guna proksi, yg terdiri dari orang2 melayu sebagai cover aje.Dapatlah upah ciput jadi balaci mereka. Sebab tu lah Pak tak nampak sangat orang bangsa depa tu kat acara2 macam ni.. Bijak kan dia orang ni...yang jadi baruah dan kuli batak mereka , melayu jugak. kesian kan mereka ni...betul tak Pak???

      Delete
  8. Kah..kah..kah..hari nin satu acara lawak besar2an telah berlaku depan Sogo. Demonstrasi baju kuning dan baju biru yang diadakan oleh PH, kononnya untuk menangkap Jho Low telah mendapatkan sambuta yg begitu hebat sekali. Laporan memetik tak sampai pun 50 orang manusia sahaja yang hadir..yang berpuluh2 ribu lain tu ialah jin, ifrit , polong dan mak lampir yang diupah oleh PH, sampai tak terlihat oleh mata kasar kita.
    Nampak sangat bahawa rakyat Msia ni dah bijak menilai sapa yang sebenarnya benar2 membela dan mensejahterakan rakyat dan sapa pulak yang kerap menimbulkan isu dan kekacauan dalam negara. Warga KL dah muak dan bosan dengan PH ni..sikit2 nak demo...sikit2 nak berhimpun..macamlah orang KL ni takde keje lain lagi selain dari melayan kerenah mereka aje. Bila tak dapat sambutan..macam2lah dituduh mereka, Polis berat sebelah lah, jadi perkakas BN lah..demokrasi dah mati di negara ni lah...tapi sebenarnya mereka inilah yg tak boleh terima hakikat betapa rakyat adh benci dan bosan denga tindak tanduk kebudak2an mereka..macam budak2 kecik yg mengamuk kalau tak diikutkan hajat mereka. Ni belum lagi PH ni memerintah Msia..kalau dah memerintah ...tak boleh bayangkan macam manalah negara ni jadinya !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 50 org??? Kikikiki...sudah sudah lah la tu geng najis jual temberang kat sini!! Semua org boleh tgok kat u tube braper ramai yg dtg!!! Ha2 ha2 bodoh nak menipu pun jgn la tnjuk bingai sgt!

      Delete
    2. Harapkan Geng najis tulur kicik dan polis tangkap cina prompak jho lo tunggu sehingga kucing tumbuh tanduk laa..

      Umno tumbag kita kasi tangkap leer..

      Delete
    3. KBB dan Macy...Fuyooo..Ramainya yg hadir demo tangkap Jho Low ni, sampai lebih ramai jin, ifrit, pocong dan mak lampir jika dibandingkan dengan manusia. Tu yang tak nampak dengan mata kasar tu...Rakyat Msia yg waras pun peliklah..banyak lagi keje yg lebih berfaedah boleh dibuat oleh warga KL...cabut rumpu tepi jalan ke...bersihkan longkang ke...kutip sampah keliling KL, tu kan banyak menafaatnya dari menjerit2 tak tentu pasal..buat malu pada pelancong2 luar aje. PH ni masih tak faham2 bahas lagi...kan kerajaan dah sahkan JL ni langsung takde kaitan dengan isu kerugian 1MDB ni, apa lagi yang mereka tak puas hati. Melalak sampai terkeluar anak tekak pun , takde orang yg ambik pot ...cian betullah dia orang ni kan !!!!! Kau orang perasan tak..yang berdemo tu hanyalah orang melayu aje, mana perginya org cina dan india yee??? Memang betullah kan...dalam PH ni , melayu dah diperkudakan dan jadi baruah cina ....

      Delete
    4. Kerajaan dah sahkan jho lo tiada kaitan ngan 1mdb?? Kikikikiki ...kau ni mmg otak lembu!! Mmglah kerajaan akan ckap x der kaitan!!! Klau cakap ada nanti, agaknya siapa yg kena??? Lembab la kau ni!! Dedak gred haper yg dorg bgi kat kau ni??? He2 he2

      Delete
    5. Bukan saja otak lembut, jugak otak kecil.

      Baca apa DoJ kata, tak boleh faham.

      Delete
    6. Mungkin otaknya sebesar kepala mancis.

      Delete
    7. Tindakan menangkap aktivitis 'Tangkap Jho Low' menyamarakkan lagi kebencian rakyat terhadap KERAjaan Beruk Najib (BN). Ini satu +++point untuk Pakatan Harapan - PASTI.

      Dalam pada itu, kemurahan hati TMJ mengongkosi beli belah tempohari mendatangkan lebih mudharat bila pasaraya berkenaan rusak hancur dirempuh orang ramai dan terpaksa tutup untuk kerja2 pemulihan & kebersihan.

      Selain itu, orang luar (kebanyakan si Nepal, Bangla, Spura, Vietnam) yg meraih rezeki tergolek. Anak watan Bangsa Johor hanya gigit jari tak menjamah pun. Itulah padahnya kalau buat sesuatu tidak dirancang & di kawal selia dgn sempurna.

      Bukankah lebih baik kalau TMJ buat kembara masuk kampung & bandar beri amal jariah kpd anak jati bangsa Johor saja dgn mereka tunjukkan kad pengenalan.

      Itulah bezanya TMJ & Tun Mahathir.

      Delete
  9. Tumbang umno kita tangkap semua yg dah ade kes...kasi ajar sikit...

    ReplyDelete
  10. Kengkawan semua..kau orang tentu ada tengok video ketegangan antara polis dengan peserta Demo tu. Jika diteliti, OCPD dah berikan nasihat yg paling lembut dan berhemah agar pesert2 mematuhi peraturan dan undang2 yg telah ditetapakan. Polis hanya menjalankan tugas yg diamanahkan pada mereka...tapi bukannya diterima nasihat tu dengan baik, malah diejek2 dan cemuh2kan mereka. Silap tempatlahnnak tunjuk gedebe, degil dan besar kepala, kan dah kena..itulah habuanyg paling layak untuk puak2 yg tak paham bahasa ni. Polis pun ada tahap kesabaran mereka..jangan lah dicabar tak tentu pasal. Rakyat yg waras tersangat2 risau...bayangkanlah kalau PH ni menjadi kerajaan nanti, adakah budaya ganas yg ditunjukkan oleh pesert2 demo ni akan menjadi junjungan kerajaan PH ni...anak2 muda digalakkan untuk melanggar undang2 dan peraturan negara sesuka hati...ataupun mereka akan menjadikan demo sebagai acara rutin mingguan/bulanan mereka ??? terulah negara kalau jadi maca tu...rakyat tak dapat bersama2 kerajaan untuk membangunkan Msia, apa taknya..banyak masa mereka dihabiskan utk berdemo aje, kau orang tak risau ke kalau benda macam ni berlaku nanti ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg selalu meroyan bila kalah adalah umno. Cth mcm kat Selangor dgn Penang. Kahkahkah

      Delete
  11. Fuhhh...bukan main galak lagi kak pidah menyuarakan kenapa LHDN tak kenakan cukai terhadap DSNR kerana kononnya duit derma rm2.6 billion yang diterima dari kerabat di raja arab tu. peliklah kan...takkan ;ah Kak Pidah ni tak tau duit tu kan mana ada lagi dalam akaun DSNR...kan dah dipulangkan balik. Dah tentulah LHDN tak boleh kenakan cukai jika duit tu dah takde. Ini simple matter punya, tak perlu ditanya pun. Patutnya kak pidah tu yang kena berhati2 sikit...LHDN bila2masa aje boleh buka siasatan terhadap akaun pembayaran cukai Kak Pidah tu dari semenjak jadi menteri kabinet di zaman Madery dulu. kalau kena tunggakan nanti, mau terkincit dibuatnya untuk menjelaskan semua tunggakan tu. Jadi kena jaga mulu tu sikit..tak pasal2 memakan diri sendiri pulak !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. malu betul


      seorang pm kena tangkap basah dgn billion

      ape punya pemimpin mcm niii

      sampai ostad haram djin pun bela najib tak pecaya najib.memcuri sampai kojol mati murshitdol paz pis pus

      nyaya betul puak pis d tipu umno


      LAST LAST NAJIB NGAKU DIA REMBAT

      DARI SAPA

      ANAK RAJA HARAMZADAH BINI NO 10 KING ABDOTOLOLAH.. PETRO SAUDEE..

      LAAA INGATLAN KERA JAAAN SAUDI BAGI


      ROPEMYER HARAMZADAH YG BAGIII

      HIDIP LAGI KER PRINCE CILAKA TURKI NI..BUKAN DAH KENA TANGKAP DGN MBS

      Delete
    2. Puak Najib ni main ugut nak siasat cukai orang aje ke?

      Bila Pembangkang jadi gomen, Najib punya rekod cukai pun boleh di siasat juga.

      Delete
    3. Ohhhh.. Ada undang2 baru nampaknya. Kalau duit dah tak ada dlm akaun, tak boleh kena cukai. Untunglah umno dpt macai bodoh mcm ni. Kahkahkah

      Delete
  12. DALAM PERLEMBAGAAN DI BOLEHKAN BERHIMPUN DAN DEMO

    POLIS PUN TAHU

    DAN BERI MASA DARI JAM 2-4.30PM

    ITU DAH KIRA O.K

    CUKUP AL JAZEERA UTK LAPOR

    POLIS DAN PESERTA BERI KERJASAMA

    BAGUS LAH TAKDE KEROSAKAN HARTA AWAM ATAU KECEDERAAN

    SETTLE


    P.S KAH KAH KAH UMNO TAK PUAS HATI NAK JUGAK LIHAT KACAU ATAU PUKULAN POLIS. APA PUNYA HATI BISYUK BANGSAT PUAK UMNO DENGKI PADA POLIS


    SYABAS PDRM DAN PESERTA...

    MESEJ DI SAMPAIKAN KEAMANAN DI UTAMAKAN




    kaaahhhhh kaaaahhhh umnonjeles

    ReplyDelete
  13. Aikkk..Hari tu masa Mahfuz Mahfiz ni umumkan masuk Amanah, bukan main lagi disebutnya takkan bertanding lagi sebagai calon dalam PRU nanti, nak jadi macam benggali roti yg masuk kampung menjual roti. Dia kononnya lebih selesa untuk berkerja keras untuk calon PH di tempatnya. Dengar macam bagus aje...rupa2nya tular berita dia akan mempertahankan kerusinya di pokok sena. Inilah orang politik dalam PH, cakap kat luar lain tapi dalam hati lain pulak. rakyat memangbtak caya langsung mahfuz ni...kalau betul2 dia gentleman, sepatutnya dia tolaklah pencalonan tu..dan kotakan cakap2nya yg dulu tu. Orang macam ni ke yang warga pokok sena nak kekalkan lagi sekali dalam PRU nanti...tak payahlah kan. Orang yg cakap tak serupa ikin macam ni bahaya, nanti segala janji2nya untuk membela kamu takkan dikotakannya, pandai2lah sendiri kalau kamu nak hidup !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp dia tak kena booooooo... mcm pak isa kena booooooooooooooooo dgn pemandu teksi. Kahkahkah

      Delete
  14. Ini 'peladang' otaknya radang
    Benda betul tak boleh pandang
    Padang bola dikata bendang
    Nampak tombak dikata pedang!

    Otak halus seperti serat
    Konon disini nak pasang jerat
    Satu dunia bukti tersurat
    Kes Jolo memang dah berat!

    Hari hari buruk DAP
    China komunis dia dakapi
    Tak puja Jolo hatinya sepi
    sentiasa terbayang di dalam mimpi!

    Agaknya Jolo si abang ipar
    Orang Melayu asalnya Kampar?
    Membantu Peladang masa terdampar
    Terpaksa cover mulut selipar!

    Roti nan dimasak panas
    Dalam pinggan di atas rak
    Berhimpun di Sogo bukanlah ganas
    Tidak pecahkan botol arak!

    Kalau nama sanggup ditipu
    Apalagi perkara lain
    Harta melempah semuanya mampu
    Mana dapat sorok di kain!

    Jangan takbur dacingnya besar
    Benda lama selalu tersimpan
    Yakin menang boleh tersasar
    Anai2 boleh reputkan papan!

    Apa guna rumah yg besar
    Jika reput menanti rebah
    Dari bahaya hidup tersasar
    Lebih baik roboh dan ubah!

    ReplyDelete
  15. ku nan cita karut mubaligh kristian. tkde isu langsung... rubbish.

    ReplyDelete
  16. Inilh pakatan kita yg ikhlas berjuang..siap sedia berkorban untuk ibu pertiwi..sebelum kita berjaya jgn harap kami tumbang..itulh sumpah perjuang kita menuju medan bakti..

    Malaysia Baru..

    Undilh pangkahlh Pakatan Harapan berlambangkan KEADILAN.
    Undilg pangkahlh WARISAN.

    Kita benteras pancung ketidakperikemanusian puak yg menjahanamkan Rukun Negara..
    - Kepercayaan Kpd Tuhan
    - Kesetiaan kpd Raja dan Negara
    - Keluhuran Perlembangan
    - Kedaulatan Undang-Undang
    - Kesopanan dan Kesusilaan

    Lawan Tetap Lawan!!

    ReplyDelete
  17. Haaaaip Ramly Burger...tak malu ke ciplak lagu keramat UMNO tu. Lagu tu kan dijadikan nyanyian wajib kat semua program2 BTN dan kursus bina diri pemimpin2 cawangan dan bahagian UMNO seluruh negara. PH mana ada lagu...dia punya chant hanyalah...Pakatan..Harapan..itu saja. Pagi2 lagi dah kena ketum...napa pulak kau orang nak kaitkan dengan Rukun Negara, itu semua rakyat Msia dah hafal lah. Selama ni pimpinan2 PH lah yang banyak menyongsang arus demi mencapai matlamat jijik dan keji mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu 'Kamilah Penyamun' sedutan dari filem Nujum Pak Belalang memang tepat kena muka Najib & UMNO-BN.

      Delete
  18. Yes! bro..geng najib penyokong kuat taksub umno..non partisan lancaulh beb..puak hantu saka puaka kepart klepet celaka yg dijunjung melangit..tunggu..kuasa rakyat akan menjatukannya pd PRU kali ini..pd pencacai ini..maka kami katakn pdnya..cilaka punya olang!!

    ReplyDelete
  19. Pendatang Acheh ini pun fake. He is a fake Tunku. Converted to Tunku after kahwin kerabat Raja.The joker converted seluruh kelurga to be a fake Tunku😃😃

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Unknown, when it comes to UMNO, their Leaders and the membera also their family members all are FAKE!. Contoh, that FLOM with Fake Big Hairdo, Fake taut face (too much Botox injections) and the most obvious is her FAKE NOSE! hahahahah...at least 10 times nose plastic surgery to make her original Malay button nose looks like an arab or hindustan movie star huhuhuhu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...