Wednesday 27 February 2019

BERPADA-PADALAH KALAU MAHU TUN MAHATHIR BERKUASA LEBIH LAMA!!!


Satu hal yang nampak ketara dan makin berkembang dalam Bersatu, tidak kira ketika ada PRK atau sebaliknya, ialah kecenderungan pihak-pihak tertentu dalam parti itu yang mahukan Tun Mahathir Mohamad terus menjadi Perdana Menteri dalam tempoh yang lebih lama lagi.


Malah, sesetengahnya mahukan kalau boleh biarlah Tun Mahathir meninggal dunia di atas kerusi Perdana Menteri itu sendiri.


Hampir tidak ada yang bersuara bahawa Tun Mahathir, berdasarkan usianya yang mencecah 94 tahun sekarang, sebenarnya lebih wajar memegang jawatan tersebut dalam tempoh singkat saja atau dua tahun pun sudah terlalu lama masanya.


Mereka yang agak pasif pula, setidak-tidaknya beranggapan biarlah tempoh masa itu ditentukan sama ada berdasarkan pilihan Tun Mahathir sendiri atau sehingga beliau menyelesaikan tugas-tugasnya yang tertentu.


Mengapakah tidak ada yang berasa simpati atau kasihan kepada Tun Mahathir di mana dalam usianya sekarang pun, tetapi beliau masih perlu bekerja sepanjang hari, berfikir, mempengerusikan mesyuarat dan kadangkala terpaksa tidur hanya 4 jam saja dalam sehari?


Dengan sudah dua kali menjadi Perdana Menteri, apakah lagi yang penyokong dan pengagumnya mahu beliau lakukan untuk negara ini?


Bukankah Najib Razak, UMNO, BN dan kerajaan kleptokrasi yang dimusuhinya sudah pun berjaya ditumbangkan?


Kepada mereka yang berkenaan itu, sejujurnya adalah lebih wajar dan munasabah untuk mereka lebih berpada-pada dalam desakan terhadap Tun Mahathir itu.


Kasihan dan simpatilah kepada beliau. Kejayaan beliau mampu menjadi Perdana Menteri sebanyak dua kali adalah rekod yang terlalu sukar untuk diatasi oleh sesiapa juga selepas ini.


Selepas kejayaan itu, yang penting buat kali kedua ini bukanlah berapa lama beliau harus memegang jawatan itu, tetapi yang jauh lebih penting ialah dalam keadaan bagaimanakah karier Tun Mahathir akan berakhir nanti?


Tidak guna Tun Mahathir dipaksa menjadi Perdana Menteri dengan lebih lama jika penamat kariernya berakhir dengan perbalahan, permusuhan dan ramai yang membencinya?


Bagaimanakah Tun Mahathir akan dikenang setelah ketiadaannya nanti jika kerana desakan mereka yang mahukannya berkuasa lebih lama itu, penghujung usianya berakhir dengan permusuhan dan kebencian?


Itukah yang kita mahukan terjadi kepada seorang negarawan yang pernah dua kali menjadi Perdana Menteri?


Sepertimana jika kita ada ibu bapa yang sudah lanjut usia, kita sudah tentu tidak mahu mereka terus bekerja sehingga ke usia tua atau sampai kepada 94 tahun misalnya.


Dalam usia sebegitu, kita biasanya lebih mahukan ibu bapa kita banyak berehat dan mengakhiri sisa-sisa usianya dengan kehidupan yang santai dan penuh keceriaan.


Begitu juga dengan Tun Mahathir ini, mendesaknya terus berkuasa dengan lebih lama adalah sesuatu yang tidak normal sebenarnya, malah boleh dikata suatu bentuk penderaan saja layaknya.


Ini kerana mereka yang mahukan beliau berkuasa lebih lama itu tidak lain mempunyai niat tersembunyi berupa kepentingan peribadi yang dirasakan semua nikmat kehidupan mereka akan segera berakhir jika Tun Mahathir tidak lagi memegang jawatan Perdana Menteri.


Jika mereka berniat suci, ada perassan simpati, menganggap Tun Mahathir seperti bapa sendiri serta mahukan namanya terus harum tanpa sesiapa membencinya selepas ketiadaannya, pilihan yang terbaik ialah tidak mendesaknya lagi untuk terus bekerja dalam usianya seperti sekarang ini.


Beliau sudah pun berjaya membina negara sebelum ini selama 22 tahun lamanya. Sekarang ini beliau berjaya menubuhkan Bersatu serta memimpin PH sehingga menjadi sebuah kerajaan.


Memang negara ada banyak masalah, tetapi meletakkan semua beban kepada beliau untuk menyelesaikannya dan seolah-olah orang lain tidak ada keupayaan, ia hanya merupakan penderaan semata-mata.


Memimpin negara adalah proses yang berterusan. Seseorang pengganti harus diberi peluang membuktikan keupayaan, apalagi jika nama pengganti itu sudah pun ditetapkan atas persetujuan bersama.


Tun Mahathir sudah banyak "membunuh" mereka yang dinamakan sebagai penggantinya, baik sepanjang berkuasa selama 22 tahun, mahu pun setelah berada di luar kerajaan sebelum ini.


Di penghujung usianya ini, adalah zalim jika masih ada yang mahu Tun Mahathir "terus membunuh lagi" penggantinya, tambahan lagi kalau "pembunuhan" itu adalah buat kali yang kedua terhadap seorang pengganti yang sudah pun bersetuju untuk berdamai dan saling berbaik-baik dengannya. (ShahbudinHusin 27/02/2019).

229 comments:

  1. Setuju dgn budin.. diusia yg sudah lanjut biarlah TUN berehat selepas berhempas pulas menumbangkan bn.biarlah yang lain saje menggalas tugas untuk membaiki ekonomi malaysia.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mengapa tidak simpati kpd Tun Mahathir? Sebab dia sendiri rela dan tidak bermasalah meneruskan pegang jawatan hingga dapat anugerah KSM - Kerja Sampai Mati, kata dia.

      Dia tahu betapa rosaknya negara dibuat Najib Al Jibo - ekonomi berkecai, rusuah mendadak, akhlak rakyat yang sudah tak pentingkan Rule of Law, ikut Najib buat, mencuri, membohong, merasuah.

      Itu semua tak boleh dibaiki sekelip mata, atau setahun dua, malah perlu sekurang kurang nya satu penggal. Kedudukan ekonomi Melayu jauh belum seimbang dengan kaum Cina yang 23% penduduk tapi terkaya demikian lama, DEB mesti di giatkan.

      Tambah pula, ramai rakyat yang tak mahu Pak Sheikh Anwar jadi PM sebab dia Peliwat dan bekas Banduan 2 kali. Dia tidak akan pentingkan DEB dan ekonomi Melayu.

      Delete

    2. "berakhir dengan permusuhan dan kebencian"? Itu hanya pendapat Budin. Berjuta rakyat berpendapat berlainan.

      Tun M nampak sihat, ha nya perut nya nampak berisi sekarang, kot lebih makan kurang exercise. Sebab banyak sangat kerja, berbagai masalah ada.

      Tapi dia sendiri doktor perubatan. Tambah, isteri dia pun doktor perubatan. Isteri dia dah kata, dia kawal jadual harian Tun M, berapa banyak appointment sehari, dsb nya.

      Muka nya tidak cengkung berkedut macam Pak Sheikh, walau pun sudah berumur 93. Mudah mudahan dia memerintah sekurang kurang nya hingga Pru15.

      Delete

    3. Hahaha, Budin kata "mendesaknya terus berkuasa dengan lebih lama .. tidak normal .. suatu bentuk penderaan.."

      Apa yang tidak normal, Budin bila dia sendiri rela buat demikian. Tidak sedar ke kamu bahawa ekonomi negara sudah bercelaru? Hutang negara RM1 trillion, projek2 mengarut seperti ECRL yang di kata RM 55 billion tapi ada pakar ekonomi seperti Professor Jomo mengata mungkin mencicah RM80 biliun jika tidak di kawal saiz, harga dsb nya.

      Spore High Speed Rail begitu juga. Ramai dah kata tidak perlu tapi Tun M kena fikirkan bagaimana nak keluar dari perjanjian haprak yang Najib buat dengan Spore dulu.

      Macam2 lagi kebrobrotan (istilah baru bermakna kentutan) Najib memerintah dulu.

      Delete
    4. • KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI

      Delete
    5. PH = KALAU BETUL CLAIRE ADA BUKTI KENAPA TERIMA KEPUTUSAN LUAR MAHKAMAH? JANGAN TERPEDAYA DENGAN BASUH OTAK PH = BAGAIMANA BAHALOL PUN ATOK TAK MAU NYERR DIA LANTIK BEKAS BANDUAN RASUAH LIWAT SEBAGAI PM-8 = KETIKA KEGEMILANGAN ISLAM ALAM NUSANTARA TERDAPAT TIGA SERAMBI MEKKAH IAITU ACHEH, PATANI DAN KELANTAN = BANGSA MELAYU SUDAH ADA UNDANG2 BERTULIS SEBELUM KEDATANGAN ISLAM. MANUSKRIP INI TERDAPAT DI RUSIA. ALAM NUSANTARA JUGA MENJADI PUSAT PEMBELAJARAN BAHASAN SANKRIT KETIKA ITU = BAPA FREEMASON MALAYSIA PERNAH JUMPA PM ISRAEL MINTA DANA. PUNYAI ANAK2 KUASAI KONTRAK PETRONAS DAN BISNES ARAK ARAK ASIA TENGGARA = MAZLAN ALIGATOR DAPAT GELARAN DATO ATAS JASANYA YANG BANYAK BERJANJI DAN MENJUAL NASIB PENEROKA = DOK SIBUK NAK SAMAN KELANTAN PASAL BALAK APA CERITA GERIK PERAK? = TOKONG NOBITA KELENTONG SEBAGAI AKAUNTAN BERTAULIAH. NAK TAHU SEMAK SENDIRI ON LINE MIA = SKANDAL2 BERTIMBUN PH NAK SIMPAN SAMPAI BILA BARU NAK SIASAT BOSSKU = PARTI KADOK BERSATU DAN PARTI KUALI SEKADAR JADI LAP KAKI PARTI KAFIR HARBI = PAK ANU MENDEDAHKAN MAHA FREEMASON TELAH MINTA DANA DARI ISRAEL,. RUPANYA HANYA SANDIWARA ANTI ISRAEL = KALAU RAKYAT BOLEH BAGI PAKATAN HANCING SEPENGGAL APA KATA KITA TRY PAS PULAK LEPAS INI = TUMMY TOM CAT AG PALING BODOH DI DUNIA KERANA PENDAKWAAN TIADA KERTAS SIASATAN,, KERTAS PENDAKWAAN TIDAK LENGKAP DAN ALASAN BODOH PRINTER ROSAK = KENAPA SPRN TIDAK SIASAT PARTI KAPIR HARBI DARI MANA DATANG SUMBER WANG PARTI SEDANGKAN MEREKA TIADA CAWAGAN = MOHD RAZALI ABD RAHMAN 2011 BUAT LAPORAN POLIS,,PARTI KAPIR HARBI DAPAT DANA ISRAEL 1.2B KENAPA SAMPAI SEKARANG TAK SAMAN2 = KENAPA KITA TIDAK BOLEH DUDUK SEKALI DENGAN SYIAH 1. MEREKA KAFIRKAN DAN LAKNAT SAHABAT NABI TERUTAMA UMAR RA 2. TAQIYYAH AKIDAH MUNAFIK 3. AKIDAH BADA` TUHAN PELUPA 4. ALQURAN TAK LENGKAP 5. KARBALA TANAH SUCI 6. DARAH SUNNI HALAL = RAKYAT MALAYSIA MESTI DESAK AMBENGAP KEMUAKAKAN BUKTI 90J..JIKA ENGGAN SAH TERIMA RASUAH SR/PH = ISU SEBENAR ADALAH KENCING BUKAN ADA IJAZAH ATAU TIDAK = BALAK BUKIT KELEDANG,, PERAK TIBA2 JE LESAP,,APA CERITA BOSSKU,,BILA NAK SAMAN = PENDEDEHAN MOHD RAZALI,,PARTI KAFIR HARBI DAPAT DANA ISRAEL USD300J PRU-13 DENGAN BALASAN PD SEBAGAI MARKAZ TENTERA ISRAEL KERANA ITU PAK ANU ALJUBRI DIPOSTKAN DI SITU DENGAN PEMBANGUNAN UNTUK MENGABUI MATA RAKYAT = PAKAR HADAS TEGUR POLIS TAK BOLEH TERLIBAT ALIRAN PEMIKIRAN ISLAM TAPI KO SENDIRI TU LIBAT POLITIK KENAPA? MASUK CALON PILIHAN RAYA LAH WOII = LUAR BIASA PH JAJA AIR KENCING BOLEH PERINTAH NEGARA = CINA/INDIA KAFIR HARI2 KUTUK MELAYU/ISLAM TAPI BILA BISNES GUNA LOGO MELAYU/ISLAM PULA,,APA KE JADAH PUAK CHAUVINIST = PAS PERLU MENGAMBIL SIKAP MENYOKONG PBB DALAM PRN SARAWAK ..UTAMAKAN DAKWAH TERLEBIH DAHULU = VK LIEW TERIMA 3.5J DUIT IMDB BILA NAK SIASAT? DOUBLE STANDARD BETUL PH = IKUT SIFIR PH,,KALAU TAK SAMAN KIRA SALAH..APA LAGI SAMANLAH KES IJAZAH PALSU = TUMMY TOM CAT TAK HABIS2 BUAT HAL,,15 HARI LAGI NAK DAKWA JIBENG DIA TAMBAH LAGI 3 KES,,TAK PASAL2 KENA TANGGUH LAGI..BEGITU JUGA TARIK BALIK SIJIL PINDAH KES 5 HARI SEBELUM BICARA = ADAKAH SPRN ENTITI SAH DENGAN HANYA 1 PENGERUSI TANPA STAFF YANG LAIN = DIAM ELDER YANG JUAL TANJUNG SEPAT RUPANYA YERRR = MALAYSIA BARU MENUJU MALAYSIA PALSU = 6 EKOR LAGI KATAK LOMPAT JOIN PARTI KADOK BERSATU..HARAP MAKLUM,,MALAYSIA PALSU KELENTONG KRASI = PARTI KUALI TAK KESIAN KE KAT SPRN BILA SIASAT OFIS PAS KENA NAIK TANGGA SEBAB LIF ROSAK = PARTI KAFIR HARBI TAK KISAHPUN PARTI KADOK NAK BUAT APA ASAL JANGAN LULUSKAN HUDUD = TOKONG NOBITA BUKANNYA NAK JAWAB TUDUHAN ORANG,,SIKIT2 MAIN LAWYER,,RUPANYA LOYAR BURUK =

      Delete
    6. KEPADA PAS LAIN KALI NAK LANTIK MP BIARLAH BERUMUR SEKURANG2NYA 40 TAHUN,,JANGAN IKUT PERANGAI PH,,NANTI BAGI JAWAPAN TAK CERDIK = TOKONG NOBITA MINTA RASUAH COMPANY JUDI SPONSOR POLIS MELAYU MAKAN DUIT HARAM PERGI MELANCONG KE TURKI..INILAH AKIBATNYA BERTOKONGKAN KAFIR HARBI..APA KATA MANGKUK HAYUN PAKAR HADAS POK LEH DAH KENA JUAL KEPADA TOKEY JUDI = PH PROMOSI ZINA,,ANAK LUAR NIKAH TAK TAHU CEMAR CUCI/CEMAR/HALAL/HARAM = MAHA KELENTONG CURI MP UMNO BERAMAI2 DENGAN DEDAK..BILA PARTI KAFIR HARBI NAK KELUAR PH? BELAH LA CEPAT2,,PARTI KADOK BERSATU DAH JADI PENYANGAK DAN PARIAH PH = NEGARA2 YANG MENJADI FITNAH KEPADA KEPADA UMAT ISLAM TERKINI IAITU IRAQ,,YAMAN DAN SYRIA SEMUANYA MELIBATKAN SYIAH = TONG DARI DULU LAGI DIGELAR MAHA FIRAUN MAHA ZALIM MEMNJARAH EKONOMI MALAYSIA DAN MERUBAH SEGALA SISTEM TAPI ALANGKAH BANGSATNYA MEREKA YANG MASIH MENAROH KEPERCAYAAN KEPADA TONG = LOBAI PAS NGAKULAH JUGAK,,LOBAI FREEMASON TAK NGAKU SAMPAI SUDAH,,LOBAI SYIAH@KUALI@PASU BUNGA PUN TAK NGAKU..LOBAI KADOKPUN SAMA,,KAFIR HARBI LAGI LAH..KES LOBAI PAS TIDAKLAH BERAT = ISU 90J HANYALAH BURUK SANGKA..ISU USD300M ISU SEBENAR YANG TERLALU BESAR,,DAHLAH TERIMA DANA ASING,,LEBIH LAGI DARI NEGARA PENGGANAS ISRAEL =

      Delete
    7. Pengurus Besar FELDA Lantikan PH Sahkan Hutang Untuk Kebajikan Dan Kepentingan Peneroka



      Dah 4 bulan tapi kerajaan PH masih tidak berani mendedahkan perjanjian penyelesaian antara 1MDB dengan IPIC pada tahun 2015 dan 2017.

      Kalau mereka dedahkan, maka modal mereka untuk tuduh saya sebagai penyamun atau perompak akan hilang serta-merta.

      Dulu tuduh Najib bayar RM90 juta duit 1MDB untuk "membeli" PAS, kini SPRM di bawah PH sendiri mengaku tidak ada bayaran tersebut.



      Dulu tuduh Najib adalah pembunuh bersiri dan membunuh 5 orang, kini PDRM di bawah PH sendiri mengaku tidak ada sebarang bukti untuk mengaitkan saya kepada kes-kes tersebut.

      Dulu tuduh BN curi duit dari Tabung Haji, sekarang bertukar menjadi BN terlalu kejam untuk terlebih bayar dividen kepada rakyat.

      Dulu tuduh BN curi duit dari FELDA, kini PH mengesahkan kebanyakan hutang RM8 bilion FELDA telah dipinjam kepada kroni, iaitu peneroka-peneroka FELDA.

      Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan ini:

      1. Mengapa kerajaan PH membisu bila syarikat milik kerajaan Abu Dhabi, IPIC mengeluarkan kenyataan balas pada bulan Oktober lalu bahawa 1MDB tidak berhutang kepada IPIC, jelas bertentangan dengan tuduhan kerajaan PH ?
      https://www.facebook.com/…/a.294787430951/10155681199855952/

      Jika ia prejudis, mengapa PH boleh keluarkan kenyataan mengenai perjanjian itu tetapi tak mahu dedahkan dokumen perjanjian itu?

      2. Mengapa tiada satu pun pemimpin PH pernah mempersoalkan mengapa pegawai-pegawai kanan Abu Dhabi dan bos mereka tidak dipanggil untuk disoalsiasat memandangkan wang itu dipindahkan kepada mereka dan merekalah yang didapati banyak menggunakan wang itu dan mengagihkan wang itu kepada pihak-pihak yang lain?

      Setiap satu sen yang didakwa hilang dari 1MDB telah dibayar atau dijamin oleh pihak IPIC.

      3. Adakah perjanjian penyelesaian itu mengandungi klausa bahawa IPIC bersetuju untuk menyelesaikan semua wang dibayar oleh 1MDB kepada mereka yang kini didakwa hilang sebelum 30 Disember 2020?

      4. Mengapa masih tidak mahu mendedahkan perjanjian penyelesaian tahun 2015 dan 2017 ini?

      Di planet Earth, soalan-soalan ini bukan sukar untuk dijawab jika benar-benar mahu menegakkan keadilan.

      NAJIB RAZAK


      KOMEN : PH memang menipu, nak kekal kedudukan menipu... Apa yang mereka tak tipu? Tapi malangnya puak IKRAM solat dan USRAH bodoh dan jahat dalam memilih pemerintah

      Delete
    8. Lagi kes hina nabi di Facebook, belia Sabah lapor polis



      SANDAKAN, 26 Feb ― Badan Belia Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (Belia Usia) Bahagian Sandakan dan Beluran membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Facebook menggunakan nama Sally Yen kerana menghina agama Islam di laman sosial berkenaan.

      Ketua Belia Usia Beluran Lokman Madlis berkata pihaknya bersama Belia Usia Sandakan membuat laporan tersebut di Balai Polis Sandakan, semalam, agar tindakan diambil terhadap pemilik akaun Facebook itu kerana menyiarkan kenyataan berbentuk penghinaan dan fitnah.

      “Kami (Belia Usia Beluran dan Sandakan) mendapat pesanan daripada Ketua Belia Usia Sabah (Anggota Dewan Undangan Negeri Kemabong, Jamawi Jaafar) mengenai hantaran Facebook itu dan memutuskan untuk membuat laporan polis terhadap pemilik akaun terbabit.

      “Hantaran di Facebook itu tidak harus dimuat naik kerana ia akan merosakkan keharmonian masyarakat pelbagai kaum dan kepercayaan di negara ini,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

      Lokman berkata dalam hantaran Facebook itu, pemilik akaun terbabit bukan sahaja menghina Islam sebagai “agama diciplak daripada agama Kristian”, tetapi juga memfitnah Nabi Muhammad SAW dengan perkataan kesat.

      Katanya ketua Belia Usia bahagian lain di negeri ini juga dijangka membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Facebook itu.

      Beliau berkata Belia Usia mempunyai 26 bahagian di seluruh negeri ini.

      Di KOTA KINABALU, Pertubuhan Penyatuan Islam Sabah turut membuat laporan polis agar tindakan diambil terhadap Sally Yen. ― Bernama

      KOMEN : Bagi PH hina nabi tak apa jangan hina Mahathir... itu salah berat

      Delete
    9. Maszlee, kenapa halang Najib ke UKM ― Praba Ganesan



      25 FEBRUARI ― Keputusan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) untuk menolak kehadiran rasmi bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di kampus induk Bangi pada 22 Februari sangat dikesali.

      Memang disyaki langkah membatalkan lawatan Najib adalah kerana beliau sekarang bergelar pembangkang pada masa ini.

      Kalau lawatan ini berlaku setahun dahulu, semasa Barisan Nasional masih berkuasa, UKM pasti sudah mengalu-alukan kehadiran Najib dengan penyertaan penuh kepimpinan universiti.

      Oleh kerana itu, Menteri Pelajaran Maszlee Malik perlu mengambil peluang ini untuk menawarkan pencerahan berkenaan posisi kerajaan Malaysia berhubung universiti-universiti awam dalam dua perkara berikut:

      a) Boleh atau tidak ahli-ahli politik selain daripada Pakatan Harapan bebas menghadiri majlis-majlis di mana-mana kampus apabila dijemput oleh persatuan-persatuan pelajar

      b) Boleh atau tidak perbincangan politik secara terbuka dianjurkan dalam kampus-kampus melalui program-program forum, debat dan kaji selidik?

      Jawapan menteri boleh memberi keselesaan kepada pentadbir-pentadbir universiti apabila mereka menghadapi jemputan-jemputan sebegini dalam masa akan datang dan juga memaklumkan kepada 1.4 juta pelajar menara gading di Malaysia apakah sebenarnya keluasan ruang politik yang boleh diluluskan dalam kampus mereka.

      Kuasa juga meneliti yang ramai pejuang hak-hak asasi dan kebebasan bersuara kurang mengambil tahu tentang perkembangan ini.

      Sebelum ini, sewaktu pentadbiran Barisan Nasional/Umno, setiap kali ahli-ahli politik Pakatan dilarang masuk kampus, hampir semua NGO-NGO memperjuangkan hak-hak demokrasi mengutuk kerajaan kerana enggan bertolak-ansur.

      Malangnya, kini apabila layanan buruk diterima oleh ahli-ahli politik bukan dari Pakatan tiada sokongan daripada masyarakat sivil.

      Namun, perkara paling penting untuk masa ini adalah jawapan daripada menteri pelajaran.

      Penerangan daripada Maszlee akan memberitahu sejauh mana keterbukaan politik wujud dalam Malaysia Baharu.
      Praba Ganesan
      ketua eksekutif Kuasa

      Delete
    10. Dari Fail SPRM Siri 2: Bermulanya projek terowong bawah laut Pulau Pinang dengan Guan Eng



      Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan Zarul Ahmad Mohd Zulkifli pada 9 Januari 2018 dan kenyataanya telah direkod pada 12 Januari 2018. Siasatan itu telah pun diselesaikan oleh SPRM pada April 2018, tetapi sebelum sempat mengambil sebarang tindakan kerajaan telah pun bertukar dan Peguam Negara yang baru telah dilantik.

      Ada dikalangan dari SPR) telah berjumpa kami dan menyerahkan pada Malaysia Today dokumen yang lebih kurang 200 muka surat. Dalam beberapa hari ini kami akan menerbitkan ekstrak kandungan dokumen yang telah diperolehi. Dan pada siri kali ini, kami menerbitkan kenyataan Zarul Ahmad dan kaitannya dengan Lim Guan Eng dan bagaimana idea Terowong Bawah Laut Pulau Pinang bermula.



      Nazri Aziz yang menjadi orang tengah diantara Zarul Ahmad dan Lim Guan Eng




      Terowong Bawah Laut Pulau Pinang






      Zarul Ahmad memberitahu SPRM dalam bentuk kenyataan rasmi yang ditandatangani olehnya bahawa jumlah sogokan itu bernilai RM3 billion






      Sogokan yang bernilai 10% itu hanyalah melibatkan kos pembinaan sahaja, tetapi apabila ditambah dengan yang lain-lain jumlahnya mencecah sehingga RM3 billion


      Raja Petra Kamarudin
      https://www.malaysia-today.net/




      KOMEN : Tokong DAP memang suci

      Delete
    11. Dulu Anwar bermatian nafi Langkah Kajang, PAS jawab komplot terhadap Dr M



      PETALING JAYA: PAS menepis penafian Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung dakwaan ada komplot untuk menggulingkan perdana menteri, mengatakan perancangan seperti itu dan penafiannya perkara biasa dengan presiden PKR itu.

      Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Khairuddin Aman Razali mengingatkan Anwar juga menafikan rancangan untuk menurunkan Menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim pada 2014, langkah yang menyaksikan satu pilihan raya kecil, pergeseran dengan Istana Selangor, pemecatan exco kerajaan negeri, penyingkiran Khalid dan pelantikan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

      “Sama seperti Langkah Kajang dulu, bermatian Anwar menafikan ia adalah langkah untuk meletakkan beliau sebagai menteri besar,” katanya kepada FMT, menjawab penafikan Anwar semalam.

      Semalam, perdana menteri menanti itu berkata dia tidak menyangka PAS menuduh ada komplot untuk menggulingkan Tun Dr Mahathir Mohamad, mengatakan parti Islam itu menggunakan taktik kotor selepas gagal memenangi hati rakyat.

      Sebelum itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan mendakwa 2 parti komponen Pakatan Harapan mungkin merancang menyingkir Dr Mahathir melalui undi tidak percaya di Dewan Rakyat. Beliau mendakwa PAS berikrar menyokong Dr Mahathir dalam satu pertemuan dengan Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      “Hanya dengan berkomplot terhadap Dr Mahathir sahaja caranya untuk beliau mencapai cita-citanya menjadi perdana menteri,” kata Khairuddin.

      Anwar merupakan pilihan pertama Pakatan Harapan untuk menjadi perdana menteri sebelum pilihan raya umum ke-14.

      Media difahamkan Anwar akan mengambil alih jawatan tersebut daripada Dr Mahathir selepas satu tempoh tertentu.


      KOMEN : Anwar dengan Mahathir sama-sama ular

      Delete
    12. Dari Fail SPRM: Guan Eng telah menerima sogokan 10% tetapi Peguam Negara telah mengkuburkan kes tersebut



      Zarul Ahmad Mohd Zulkifli memberitahu SPRM bahawa dia telah merasuah Lim Guan Eng sebanyak 10% dari kos projek tersebut

      Ini apa yang telah dilaporkan oleh Free Malaysia Today pada 22 Jun 2017:
      The head of the construction company which won the tender to build an undersea tunnel and three major roads in Penang says, as an Umno member, he will not be filing any suit against Minister in the Prime Minister’s Department Abdul Rahman Dahlan. Consortium Zenith Construction Sdn Bhd (Zenith) chairman Zarul Ahmad Mohd Zulkifli said it was unethical for an Umno member to sue another, and he would refrain from doing so.

      “I have ethics. Besides, I am an Umno member and I don’t want to sue another Umno member. For Rahman to do this, I am very hurt. It’s unbecoming for him to carry on with this relentless onslaught against me. I wonder what wrong I have done against him,” Zarul said in a press conference at Komtar today (22 June 2017).



      Zarul telah ditahan pada 9 Januari 2018 dan laporannya telah direkod pada 12 Januari 2018
      Zarul was responding to a reporter’s query on whether he would sue Rahman who, as Barisan Nasional Strategic Communications director, has been attacking his company.

      “Also, I am a genuine Bumiputera businessman. I think everyone knows that I am a self-made man, and not ‘Ali Baba’,” Zarul said, referring to the name given for projects where a Bumiputera businessman sub-contracts his work to a non-Bumiputera company.

      Penang Chief Minister Lim Guan Eng, who was also present at the press conference, said there was nothing defamatory in Rahman’s statement, hence a suit was not necessary. Lim said Zarul’s company winning the open tender for the RM6.3 billion project involving an undersea tunnel and three major roads showed that the Penang government was not bothered about political links.

      “I hate to say this, it shows that even though Zarul is an Umno member, we chose his company because it offered the lowest price.”

      Itulah apa yang terjadi hampir dua tahun yang lepas pada Jun 2017. Selepas pada itu, Malaysia Today telah menerima timbunan dokumen berkaitan perkara ini. Ada dikalangan dari Suruhan Jaya Pilihan Raya (SPRM) telah berjumpa kami dan menyerahkan pada kami dokumen yang lebih kurang 200 muka surat. Dokumen itu menunjukkan bahawa Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin dari Pakatan Harapan dan Barisan Nasional telah disogok wang berjumlah ratusan juta ringgit.

      Malaysia Today akan mendedahkan dokumen-dokumen dari fail SPRM yang telah diserahkan pada kami dalam beberapa hari lagi.






      Ekstrak dalam kandungan FAIL SPRM: Guan Eng telah dibayar 10% dari harga kos projek
      Siasatan itu telah pun diselesaikan oleh SPRM pada April 2018, tetapi sebelum sempat mengambil sebarang tindakan kerajaan telah pun bertukar dan Tommy Thomas telah dilantik untuk menjadi Peguam Negara yang baru.

      Tommy Thomas telah mengarahkan SPRM untuk menutupkan kes tersebut dan menandakannya sebagai NFA (NO FURTHER ACTION)

      Malaysia Today akan mendedahkannya satu per satu dokumen kes ini dalam masa beberapa hari lagi untuk membuktikan kerjasama jenayah antara Peguam Negara, SPRM dan pemimpin Pakatan Harapan yang menyembunyikan rasuah berkaitan dengan terowong bawah laut dan bukan itu sahaja, mereka juga menyembunyikan jumlah sogokan yang Guan Eng dan beberapa pemimpin dari Pakatan Harapan telah terima. Tunggu sahaja dari kami di Malaysia Today.



      Fail dari SPRM yang lebih kurang 200 muka surat ini akan menhancurkan Lim Guan Eng, DAP dan Pakatan Harapan

      Raja Petra Kamarudin
      https://www.malaysia-today.net



      KOMEN : Fail dalam genggaman Mahathir..

      Delete
    13. Mahathir kata SPRM belum jumpa lagi Affin Bank seperti kata Husam maybe GPS rosak!



      Kenyataan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa tiada dana RM90 juta 1MDB masuk ke akaun rasmi PAS belum terbukti benar atau tidak, kata Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

      Ini kerana beliau percaya SPRM perlu mengambil masa dalam siasatan mereka bagi mendapatkan maklumat lengkap berhubung kes terbabit.

      “Kenyataan SPRM bahawa tiada sebarang wang RM90 juta daripada 1MDB yang dikesan dimasukkan ke dalam akaun rasmi PAS setakat ini, ia mungkin kerana SPRM belum dapat maklumat sepenuhnya…ia (siasatan) mengambil masa (lebih lama untuk siasatan).

      “Setakat ini banyak lagi kes kecurian duit oleh (bekas perdana menteri) Najib Razak yang SPRM tidak pun punyai masa untuk selidik.

      “Jadi ini tidak bermakna bahawa Najib tidak curi. Cuma tidak diselidik lebih lanjut sahaja. Kita tunggulah. Adakah (pengesahan) itu benar atau pun tidak,” katanya dalam sidang media di Klang, hari ini.

      Mahathir berkata demikian mengulas kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Mohd Shukri Abdull pada sidang media di Terengganu, semalam bahawa tiada dana 1MDB dikesan dimasukkan ke dalam akaun rasmi PAS.

      Beliau berkata hasil siasatan SPRM setakat ini tidak menemui sebarang bukti ada kemasukan dana RM90 juta yang didakwa sebelum ini.

      Sejak siasatan SPRM bermula pada 6 Februari lalu, suruhanjaya itu telah mengambil keterangan anggota jawatankuasa pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan bekas timbalan ppresiden Nasharudin Mat Isa.

      Ia susulan laporan terhadap SPRM, selepas Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menyelesaikan samannya terhadap pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle Brown di luar mahkamah.


      KOMEN : SPRM belum jumpa Husam jumpa lantik aje Husam pengerusi SPRM takkan Mahathir bodoh nak fikir

      Delete
    14. Kebodohan penyokong PH pasal Bank



      Ade yg kata pulak:..SR tak kata masuk acc. rasmi PAS…sebenarnya masuk acc..peribadi pemimpin PAS ???

      Acct persendirian kepala hotak apa 90 juta????

      Kalau 20ribu bolehlah ..
      Kalau 90juta masuk acct persendirian confirm LHDN boleh kesan. .

      Takkanlah bank negara tak dpt kesan... LHDN kita buat full settlemen kereta RM 40k pun dia dpt kesan inikan pulak 90juta..

      kalaulah pun 90juta dibagi 1 juta sorang iaitu masuk 1juta dlm acct 90org PAS ttp juga bank negara dan LHDN dpt kesan..

      Apa cara sekalipun mesti dpt kesan jika masuk acct persendirian .

      SPRM tak banggang... Bank negara juga tak banggang yg banggang adalah org PAN shj sb percaya pd husam musa dan mat sabu ..





      SPRM dia tgok fail kes pun dia dah gelak sb dia tahu tak logik tapi bila dah ada report maka mereka siasat jugak lah sb SPRM adalah profesional....

      Tahniah SPRM kerana telus dlm menjalankan tugas.



      FB Azmi Jusoh



      Akaun bank Peribadi yg mngkin trima ribu2 rngit pn kena beku..apatah lagi yg terima puluhan juta....nampak x???...so xpyah jd banggangg sgt... wahai puak hancing PH


      KOMEN : Bukan bodoh tapi jahat... member iblis dengki Tuhan pun lawan, Puak PAN & IKRAM sama macam iblis kenal Allah tapi jahat punya pasal sanggup fitnah

      Delete
    15. Media positifkan Kerajaan Terengganu
      ADLI MOHAMAD 27 FEBRUARY 2019

      KUALA NERUS: Peranan media telah mewujudkan keadaan yang baik, sehinggakan Kerajaan PAS Negeri Terengganu dinilai positif.

      Exco kerajaan negeri, Dr Azman Ibrahim berkata setelah berlaku perubahan politik dalam negara media arus perdana telah menjalinkan hubungan yang baik dengan PAS.

      "Memang kita bersedia menghadapi apa yang paling buruk 'the worst scenario', dalam keadaan sebenarnya persepsi dan imej Kerajaan Negeri Terengganu terlalu positif.

      "Apabila kita pergi ke luar sama ada dari pihak pegawai-pegawai tinggi kerajaan di Putrajaya, Kuala Lumpur, memang mereka menilai imej Kerajaan Terengganu sangat-sangat positif," ujarnya ketika berucap pada pertemuan bersama Kumpulan Aktivis Media Indipenden (KAMI), di NR Cafe, Tok Jembal kelmarin.

      Menurutnya, paling utama adalah peranan media yang digerakkan oleh KAMI melalui Buletin Online (BO) dimiliki PAS dan Uruseria Penerangan Darul Iman (UPDI) yang memunculkan imej yang positif kepada kerajaan negeri telah diperakui oleh Kerajaan Negeri Kelantan.

      Beliau yang juga mantan Pengerusi KAMI berkata, lapan tahun telah dilalui oleh KAMI dalam memartabatkan media ke satu tahap persada terhormat dan menjadi benteng kepada PAS.

      Katanya, KAMI mempunyai organisasi paling unik dan sempurna yang pernah dimiliki oleh PAS negeri berbanding negeri-negeri lain.

      "Dan kitapun masih ingat, bila kita memulakan gerak kerja KAMI ini rata-rata pemimpin kita sebenarnya, mudah kita sebut sebagai buta media.

      "Kita turun ke segenap pelosok Negeri Terengganu dari Kemaman sampai ke Besut dalam proses perkaderan.

      "Ada 30 orang kadang-kadang ada seorang boleh muncul sebagai aktivitis media, kadang-kadang tiga puluh seorang pun tidak muncul," ujarnya yang juga Adun Jabi.

      Tambahnya, walaupun pada awalnya tiada sumbangan dan sokongan kewangan, KAMI yang telah menyumbang kepada PAS dan membawa kejayaan dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu. – HARAKAHDAILY

      Delete
    16. Mahathir Tiada Modal Untuk 'Fitnah' PAS
      Posted by SnapShot at 2/27/2019
      Bukti Campurtangan Mahathir Dalam SPRM



      Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya tidak mengesan sebarang transaksi dana RM90 juta daripada 1MDB di salurkan ke akaun bank rasmi PAS...

      Perkara itu di sahkan sendiri oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Mohd Shukri Abdull pada sidang media di Terengganu...

      "Siasatan SPRM setakat ini memang tak ada dana RM90 juta yang di katakan duit 1MDB di masukkan ke dalam akaun (bank) PAS," katanya ringkas ketika menjawab soalan mengenai isu tersebut...

      Tapi walau pun Shukri dah keluarkan kenyataan, tapi nampaknya Mahathir tak puas hati sebab kenyataan yang di buat SPRM tak memenuhi kehendak Mahathir (BACA DI SINI)...



      Lalu Mahathir keluarkan 'arahan' pada SPRM supaya di buka balik kertas siasatan sampai keluar kenyataan yang mengesahkan adanya aliran duit RM90 juta dari 1MDB ke dalam akaun PAS, tak kiralah walau dengan apa cara sekali pun (BACA DI SINI)...



      Jelas pada kita campurtangan Mahathir dalam SPRM...

      Apa saja keputusan yang memenuhi kehendak hati Mahathir, maka Mahathir akan merestuinya...

      Tapi kalau keputusan siasatan bertentangan dengan apa yang Mahathir kehendaki, maka tanpa teragak2, Mahathir akan berikan 'arahan' supaya siasatan di buat semula sehingga keputusan siasatan mengikut skrip yang dah Mahathir tetapkan, tak kiralah dengan apa cara sekali pun...

      Delete

    17. Walau pun Mahathir tahu, campurtangan beliau dalam SPRM adalah jelas bertentangan dengan 5 Janji Pilihanraya PH yang dia sendiri lafazkan pada rakyat Malaysia...

      Timbul persoalan pada kita, masih bebas dan teluskah lagi SPRM?

      Fitnah RM90 Juta Yang Mahathir Cipta Adalah Talian Hayat Bersatu Dalam PRK Semenyih Dan Juga Talian Hayat Untuk Kekal Sebagai PM



      Siasatan RM90 juta dah di buat 3 tahun dahulu dan sememangnya dah lama di sahkan tak der kes...

      Mahathir terus mahu politik kan sebagai serangan terhadap PAS...

      Kemarahan Mahathir pada PAS kali ini adalah kerana keengganan PAS menghentikan kerjasama dengan BN dalam PRK Semenyih...

      Mahathir gunakan kesempatan permintaan PAS untuk berjumpa Mahathir bagi membincangkan bayaran royalti minyak di Kelantan dan Terengganu untuk memerangkap PAS (BACA DI SINI)...

      Dari kenyataan kedua2 pihak, dapat kita simpulkan, Mahathir meminta jaminan dari PAS untuk menyokong beliau SEKIRANYA ADA UNDI TAK PERCAYA KE ATAS BELIAU DI PARLIMEN...



      Berpegang atas prinsip mendaulatkan ugama Islam di Malaysia, kepimpinan PAS bersetuju dengan permintaan Mahathir...

      Tapi Mahathir ialah Mahathir, sebaliknya, sebaik saja selepas pertemuan antara beliau dengan PAS, Mahathir terus mengumumkan bahawa PAS berjanji tidak akan menyokong UMNO dalam PRK Semenyih...


      Delete
    18. Terkejut dengan kenyataan Mahathir, kepimpinan PAS telah melakukan mesyuarat tergempar dan mengeluarkan kenyataan rasmi melalui Setiausaha Agong PAS, Takiyudin Hassan untuk menjelaskan perkara yang sebenar (BACA DI SINI)...

      Mahathir sememangnya mengharapkan agar PAS bertindakbalas dan menyatakan sokongan secara terbuka PAS terhadap Mahathir sekiranya gerakan untuk mengusulkan undi tak percaya terhadap beliau di parlimen menjadi kenyataan...



      Dengan cara itu, Mahathir menghantar isyarat yang cukup jelas kepada DAP dan kelompok tertentu dalam PKR, bahawa usul undi tidak percaya ke atas beliau, pasti akan gagal mendapatkan undi 2/3 dari ahli parlimen...



      Tujuan lain Mahathir menabur fitnah ke atas PAS ialah kerana bimbang dengan kerjasama antara UMNO dan PAS yang di lihat semakin mantap dari hari ke hari...

      Pukulan pertama yang di terima ialah kekalahan calon PH di Cameron Highland...

      Delete

    19. Lepas BN menang di Cameron Highland hasil dari kerjasama yang mantap antara UMNO dan PAS, PRK Semenyih menyaksikan hubungan kerjasama yang lebih jitu antara BN dan PAS...

      Inilah yang merisaukan Mahathir...

      Mahathir tahu, kalau keadaan ini di biarkan, PH PASTI TUMBANG dalam PRU 15 nanti...

      Bagi Mahathir, kerjasama ini tak boleh di biarkan...

      Penyatuan yang terjalin MESTI di musnahkan...

      Cara yang terbaik bagi Mahathir ialah dengan menimbulkan rasa syak wasangka dan kemarahan antara UMNO dan PAS...

      Dengan menebarkan fitnah, Mahathir harap dapat membuat orang UMNO merasakan PAS adalah parti politik yang tak boleh di percayai dan menikam kawan di saat akhir...

      Delete

    20. Dengan menabur fitnah, Mahathir harap, penyokong PAS pula akan bertindakbalas terhadap respon penyokong UMNO...

      Dengan cara itu, UMNO dan PAS tak akan berkerjasama lagi di dalam PRK yang akan datang dan yang paling penting, kerjasama itu mesti di musnahkan sebelum PRU 15...

      Bagi Mahathir, fitnah RM90 juta, adalah senjata yang paling berkesan untuk mencapai matlamat bukan saja memecahkan penyatuan ummah antara UMNO dan PAS, malah juga sebagai amaran kepada DAP dan PKR...

      Tapi Mahathir lupa, pepatah ada menyatakan :

      "Fitnah adalah senjata yang tajam tapi tidak setia, akan tiba masanya, senjata itu akan memakan tuannya sendiri"

      Dan sekarang, senjata tersebut mula memakan tuannya sendiri!!!

      Bila Si Munafik Menuduh Parti Orang Melayu Islam Sebagai Parti Kafir



      Mahathir lupa, walau pun dia berada di puncak kuasa atas bumi Malaysia nie, tapi kuasa mutlak tetap pada Allah swt...

      Ada masanya, Allah swt mengizinkan kebatjilan mengatasi yang hak, untuk memberi peluang pada hambaNya bertaubat, tapi bila tiba masanya, maka yang hak PASTI akan mengatasi yang batil...

      Delete
    21. Segala perancangan Mahathir menemui jalan buntu...

      Mahathir mengharapkan agar kerjasama antara UMNO dan PAS musnah selepas memperalat dan menabur fitnah ke atas PAS, tapi Allah swt mengkehendaki yang sebaliknya berlaku...

      Firman Allah :

      وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
      Mafhumnya :

      Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan ALLAH sebaik2 perancang (membalas tipu daya)...

      Surah Ali Imran : Ayat 54

      Pemimpin dan penyokong UMNO tidak melatah manakala pemimpin dan penyokong PAS berjaya menangani isu tersebut dengan baik...



      Malah, kerjasama antara UMNO dan PAS di lihat semakin mantap (BACA DI SINI), ini semuanya adalah atas izin Allah swt...



      Marah dengan kegagalan memecahbelahkan antara UMNO dan PAS, akhirnya Mahathir menyuarakan apa yang terbuku di hatinya dengan mengatakan kerjasama antara PAS dan UMNO adalah kerjasama antara parti Islam dan parti kafir (BACA DI SINI)...



      Satu persoalan menarik, kenapa Mahathir tidak menuduh PAS sebagai parti kafir, sedangkan sejak dahulu, Mahathir secara konsisten menyerang PAS dan menuduh Haji Hadi dan PAS kafir?

      Ini adalah kerana, Mahathir masih bimbang pada undi tak percaya ke atas dirinya dan waktu itu, Mahathir amat2 memerlukan sokongan PAS untuk menyelamatkannya dan membuat PAS marah adalah ibarat menggali lubang untuk diri sendiri...

      Jadi, UMNOlah yang menjadi sasaran kemarahan Mahathir!!!

      Menuduh orang yang beriman sebagai kafir merupakan tuduhan yang berat...

      Daripada Abu Zar ra, di katakan bahawa beliau mendengar Nabi SAW bersabda :

      لاَ يَرْمِي رَجُلٌ رَجُلًا بِالفُسُوقِ، وَلاَ يَرْمِيهِ بِالكُفْرِ، إِلَّا ارْتَدَّتْ عَلَيْهِ، إِنْ لَمْ يَكُنْ صَاحِبُهُ كَذَلِكَ

      Mafhumnya :

      Tidaklah seseorang melempar tuduhan kepada orang lain dengan kefasiqan dan tidak pula menuduh dengan kekufuran melainkan (tuduhan itu) akan kembali kepadanya, jika saudaranya tidak seperti itu...

      Riwayat Al-Bukhari : 6045..

      Memang benar seperti apa yang telah di sabdakan oleh Rasulullah saw, malah ciri2 musuh Islam yang paling bahaya iaitu munafik, ada terdapat pada orang yang menuduh UMNO sebagai parti kafir...

      Perhatikan sabda baginda Rasulullah saw :

      عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ آيَةُ الْمُنَافِقِ ثَلَاثٌ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَإِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَإِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ

      Mafhumnya :

      Dari Abu Hurairah dari Nabi saw, baginda bersabda :

      "Tanda munafik ada tiga :

      》Jika berbicara dia dusta...
      》Jika berjanji ia mengingkari...
      》Dan jika di beri amanah dia khianat"...

      Riwayat Al-Bukhari : 32...

      Jika Abdullah bin Ubai laknatullah ialah bapa orang munafik yang cuba memecahbelahkan penyatuan ummah antara Muhajirin dan Ansar di zaman baginda Rasulullah saw, apakah Mahathir boleh di katakan sebaris dengan Abdullah bin Umar laknatullah kerana membawa perwatakan yang sama dengan matlamat yang sama!!!

      Pada penyokong UMNO dan PAS, jangan termakan hasutan yang membawa perpecahan yang cuba di lakukan oleh Mahathir, teruskan kerjasama dalam menyatukan ummah demi Islam dan Melayu di bumi Malaysia ini...

      Pada penduduk Semenyih, pilihlah panji perpaduan yang di julang oleh UMNO dan PAS pada 2hb Mac ini...

      Tolaklah panji perpecahan yang di bawa oleh Pakatan Harapan...

      Selamat mengundi pada PRK Semenyih, muga undi penduduk Semenyih akan jadi pemangkin pada penyatuan ummah di Malaysia...

      Amin...

      Delete
    22. Agar tidak timbul perbalahan serta ungkit mengungkit di belakang hari saya cadangkan supaya suatu pungutan suara secara rasmi di kalangan Ahli Parlimen secara secret ballot bagi menentukan samada majoriti MP masih mahukan Anuar jadi PM ke8.

      Tak was sah bercakap soal janji kerana tidak semua janji perlu dipatuhi. Contoh... Si Budin tunangkan anak gadus kesayangannya dgn seorang jejaka pilihan. Ditetapkan suatu tempoh yg dipersetujui bersama untuk melangsungkan perkahwinan.

      Tetanus ba sebelum tiba hari yg dijanjikan Busin dah mula nampak tembelang bakal menantunya... berkawan dgn gengster, balun sana sini depan belakang... ... MAHUKAH BUDIN MENERUSKAN JANJI ATAU MEMBATALKANNYA DEMI MASA DEPAN ANAK GADIS KESAYANGAN.

      Sama jadi ga dlm kes ini.... BELANG PAK SHEIKH sudah dilihat orang....

      Delete

    23. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    24. Tak iktiraf ICERD patut dijadikan keputusan Parlimen, elak U-turn
      Timmy Say - November 26, 2018 9:00 AM
      261
      Shares
      235 22 3
      Selepas kenyataan Jabatan Perdana Menteri bahawa kerajaan tidak akan meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), timbul pula 2 soalan baru.

      Apakah ini keputusan mutlak Malaysia yang tidak boleh diubah pada masa hadapan atau ia bersifat seperti manifesto Pakatan Harapan (PH) yang boleh U-turn bila-bila masa?

      Apakah keputusan ini akan dibawa ke Parlimen sebagaimana Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy diberi kebebasan membangkitkan isu berpolemik ini di Parlimen agar satu keputusan muktamad dapat dicapai di Parlimen?

      Bagaimana kontroversi ICERD boleh tercetus? Kerajaan PH perlu terlebih dahulu menilai kenyataan-kenyataan bercanggah dan mengelirukan daripada setiap parti komponennya, sebelum menuding jari ke arah pembangkang dan rakyat yang bangkit menolak ICERD.

      ADVERTISING

      inRead invented by Teads



      Isu ICERD mula mendapat perhatian rakyat apabila Ahli Parlimen Batu Kawan daripada DAP, P Kasthuriraani memberi 48 jam kepada laman Isma Web untuk memohon maaf dan menarik balik artikel mengulas kenyataannya tentang ratifikasi deklarasi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) mengenai diskriminasi agama.

      Isma Web menyiarkan artikel bertajuk “Ahli Parlimen DAP desak hak kebebasan murtad, ajaran sesat” setelah Kasthuriraani menggesa Malaysia meratifikasi Deklarasi Penghapusan Semua Bentuk Intoleransi dan Diskriminasi Berdasarkan Agama atau Kepercayaan PBB bagi menjunjung prinsip hak asasi manusia di Parlimen, pada 15 Oktober lalu.

      Kemudian, isu ICERD mula mendapat tempat di media, susulan kenyataan Waytha di Parlimen pada 23 Oktober yang berkata, ratifikasi ICERD boleh dilakukan dengan pengecualian terhadap peruntukan tertentu dalam perjanjian antarabangsa itu.

      Isu ICERD mula menjadi sensasi dan perbualan media sosial, apabila ICERD dikaitkan dengan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan yang memberi keistimewaan kepada Bumiputera.

      Perkara 153 dikatakan bercanggah Perkara 2.2 ICERD kerana ia disifatkan langkah untuk membangunkan atau melindungi kumpulan kaum tertentu.

      Delete

    25. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    26. Ketatkan undang-undang penjualan arak
      SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI 9 OKTOBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore96
      Syed Mikael Rizal Aidid
      Syed Mikael
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      GEORGETOWN - Angkatan Belia Islam Malaysia Pulau Pinang (ABIMPP) menggesa kerajaan memperketatkan undang-undang penjualan arak secara terbuka di negara ini.

      Ketua penerangannya, Syed Mikael Rizal Aidid berkata, kerajaan perlu memandang serius terhadap penjualan arak di kedai serbaneka dan pasaraya.


      Menurutnya, undang-undang berkaitan penjualan arak juga perlu dipinda agar ia hanya dijual di kedai arak sahaja.

      "ABIMPP menggesa pihak berkuasa tempatan dan di peringkat negara menerusi Dewan Rakyat memandang serius isu ini. Kami mahu undang-undang dan peraturan berkaitan penjualan arak dipinda dan diperketatkan iaitu penjualan arak dihadkan dijual di kedai arak sahaja.


      "Bukannya secara terbuka di kedai serbaneka atau pasaraya. Ini kerana, ia bukan hanya menjejaskan komuniti muslim, malah agama lain pun menolak arak sebagai norma kehidupan dan arak terbukti boleh memporak perandakan keluarga dan masyarakat," katanya dalam satu kenyataan tadi.

      Tambahnya, pihaknya memandang serius terhadap insiden seorang pembantu kedai serbaneka diherdik dan dimalukan oleh pelanggannya hanya kerana tidak mahu menyentuh arak yang dibeli.

      "Insiden itu adalah satu penghinaan dan tidak wajar kerana ia seperti memperlekehkan agama Islam. Arak sepertimana yang disabdakan Nabi Muhamad SAW, ia merupakan ibu segala dosa. Sesiapa sahaja terlibat dengan arak, termasuk yang menghidangkan, juga akan berdosa.

      "Atas dasar ini, ABIMPP menyarankan pekerja-pekerja muslim menjauhi segala jenis pekerjaan yang berkaitan dengan arak. Kami percaya, dengan menghadkan penjualan arak di kedai tertentu sahaja, ia mampu mengelakkan insiden seperti pekerja Islam dimalukan di kaunter jualan awam berulang lagi," katanya.

      Sebelum ini, tular satu klip video berdurasi 5 minit 15 saat yang dipercayai dirakam sendiri oleh seorang pembeli arak yang mengherdik pembantu kedai serbaneka kerana enggan memegang botol arak yang dibelinya.

      Insiden itu berlaku di kaunter pembayaran di mana, si pembeli berang lalu mengeluarkan kata-kata kesat apabila pembantu kedai tersebut enggan memegang botol arak kerana berada dalam keadaan berwuduk.

      Walaupun telah diterangkan oleh rakan sekerja pembantu kedai tersebut, lelaki itu masih tidak berpuas hati sambil mengatakan bahawa kedai serbaneka adalah premis yang terbuka untuk semua kaum.

      Delete

    27. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB PAKAI BANYAK NAMA.

      SEKARANG GILIRAN AKU MENGKOPIPES -


      World’s Most Unpopular Leader – Najib Is So Toxic, Not Even U.S. Or China Wants To Befriend Him

      Malaysian Prime Minister Najib Razak commands a legion of close to 3.4-million Facebook “likes” and more than 4-million Twitter “followers”. However, 51% of his Twitter followers are fake. Chances are millions of his Facebook “likes” are fake too. At US$10 for 1,000 likes, it would take only a small fortune to spike Mr. Najib’s “likes.”



      In spite of having millions of social media fans, interestingly, Mr. Najib is fast losing something more precious – international friends. As a self-proclaimed great leader, he should command some sort of respect within the international community. Sadly, only a handful of global leaders would risk being seen with him. This is incredibly unprecedented, not to mention humiliating.

      Delete
  2. Mrika yg mnyokong tun berlebihan ada kpentingan peribadi untk kejau kesenangan. Xde bezalah dgn hang sendiri, benci n kutok tun krana berharap kesenangan dari nuar aljub. Jika wawi d mudakan umornya 20 thn, tun yg umor 94 thn jauh lebih baik untk kpentingan bangsa. My 2 sen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Sawaludin. Saya setuju sangat. Buat masa sekarang tiada pengganti yg boleh dipercayai oleh org Melayu utk menggantikan Tun M.

      Delete
    2. Setuju juga.

      WAWI tk dapat menjaga kesihatan Pak Sheikh seperti Tun Dr Hasmah. Sebab WAWI ada lah doktor gigi.

      Delete
    3. PAKAR HADAS ULAR SEMAK PRO LIBERAL TEGUR TOMMY TOM CAT BERJOGET TWIST BERSAMA RICHARD MENGGELAMUN, SITI PEKASAM, AmbENGAP DAN SEORANG MENTERI HAKIM SEPATUTNYA MENJAGA INTEGRITY. INILAH PERANGAI PENJAGA LAW OF JUNGLE. DULU SI MANGKUK HAYUN TU JUGAK YANG SOKONG = BUKAN MAIN LAGI DORANG SERONOK BERDANSA KERANA BERJAYA MENIPU DAN KENCING ORANG MELAYU. ITU MAKNANYA JUSTICE YANG DIBAWA PH = DI BAWAH PH MAKIN RAMAI PELAJAR MELAYU BERPENGALAMAN SEKS BEBAS = MACAM MANA RAKYAT NAK BERSABAR, DI BAWAH PH KEADAAN SEMAKIN TERUK, EKONOMI, POLITIK, PERLEMBAGAAN TERANCAM, DIBURUKKAN LAGI DENGAN DASAR DAN POLICI YANG MENYUSAHKAN RAKYAT DAN CUKAI DAN TARIF SECARA DIAM DINAIKKAN = KERAjaan DAP-PH SEDANG BINA PERSEPSI BURUK TERHADAP PROFESIONAL ISLAM/MELAYU DENGAN MEMBURUK-BURUKKAN INSTITUSI ISLAM = ISTERI SETIAUSHA POLITIK MAHA KRONI JADI PENGERUSI BARU AIM = KENAPA KAFIR HARBI NAK REBUT UITM TAPI TAK BEREBUT MASUKKAN ANAK MEREKA KE SEKOLAH KEBANGSAAN? = MAHA ZALIM TAK BAYAR ROYALTI MENYEBABKAN KELANTAN TEBANG BALAK = FAMILY SIGARAGA ROSAK AKHLAK SEMUANYA, APA MAKNA AWEK SELFIE CELAH KANGKANG = ZAMAN LANI BUKAN MASA BICARA DOSA PAHALA KERANA MELAYU RAMAI YANG TINGGAL SOLAT, ADA YANG IKUT AJARAN SESAT. SEKARANG WAKTU MEMPERTAHANKAN AKIDAH, TAUHID DAN IMAN = SUDAH TERBUKTI PH TIDAK MAMPU TADBIR NEGARA, BUBAR JE PARLIMEN BIAR KITA TENGOK APA PAS BOLEH BUAT = PH DERA DAN BULI RAKYAT DAH TU SURUH SABAR, INI KERAjaan GANGSTER KE APA = MuJAHAT PERTAHAN PARTI BABI YANG TIDAK IKTIRAF ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI SEBAGAI WAKIL DALAM BADAN ISLAM = KALAU SEKADAR PERINTAH NEGERI TERKAYA TAK MAIN LAA. DAH TU NAIKKAN PREMIUM TANAH SEBABKAN HARGA HARTANAH NAIK MELAMBUNG2 = DI BAWAH PH BERSIH DAH JADI KOTOR. SPR PUN DAH KENA BELI = KATA PEPATAH HANYA PENYAMUN KENAL PEROMPAK, SEKARANG MAHA PENYAMUN DAH JATUHKAN BOSS PEROMPAK. SEKARANG GILIRAN KITA NAIKKAN PAS YANG PUNYA TRACK RECORD TERBAIK SUPAYA MAHA PENYAMUN PULA TERIMA HUKUMAN = TABUNG HAJI DIROMPAK DENGAN DIPAKSA MEMBELI BON 19B DENGAN PULANGAN 2.5%. TOKONG HARBI GUNA DUIT TADI LABUR MALAKOFF DENGAN PULANGAN 6% = PAS PENYELAMAT SEBENAR MALAYSIA KERANA DI BAWAH REJIM BN, PAS DISEKSA DAN DIANIYANYA. BILA BN JATUH PAS BANTU BN PULA DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA = MAHA KELENTONG SELALU GUNA ALASAN BODOH SALAHKAN SOROS MAHA KENCING PULA SALAHKAN TRUMP = PAS PARTI MISKIN HANYA SAMAN SR SEPARUH JALAN. LAIN KALI CARI SPONSOR PENJAMIN DULU. BERPADA DENGAN KEMENANGAN 4 PERMOHONAN INTERLOKUTERI DAN MENOLAK SATU PERMOHONAN CLAIRE. BERDASARKAN KEPUTUSAN PRU-14 PAS TIDAK TERJEJAS DENGAN FITNAH TERSEBUT = SYIAH/PH BERIA2 SOKONG SYIAH YAMAN TAPI TAK KISAH BILA SUNNI DITINDAS OLEH SYIAH DI IRAQ DAN SYRIA = KITA TUNGGU LAWAN SULTANAH TRENGGANU DENGAN SR. TERNYATA SR MAKAN DEDAK MAHA KONSPIRASI/PARTI KAFIR HARBI = SEJAK PARTI KUALI KUALI KUASAI TV ALHIJRAH DI AMBANG BANGKRAP WALAU DISUNTIK DENGAN BUDAYA POPULAR ANTI DAKWAH. MAKLUMLAH DIBAYAR GAJI PENGURUS PAN YANG TINGGI. SILAP HARIBULAN DANA JAKIM LEBUR. AKIBATNYA DUIT RAKYAT DAN PEMBAYAR ZAKAT YANG JADI MANGSA = IKUT PIJI SOTONG YANG TERIMA DERMA 90M PEMIMPIN YANG KELUAR PAS. KENAPA PARTI KAFIR HARBI LANGSUNG TIDAK DISAMAN DAKWAAN TERIMA DANA DARI IRI, NED & CIA? TAK NAMPAK PUN KELIBAT KUSAM MUSANG & AMBENGAP KATA ADA BUKTI. PAS MENANG 5-0 LAWAN CLAIRE. JADI LAA KENAPA TAK BERANI SAMAN RAZALI ABD RAHMAN? KENAPA PULA MAHA FREEMASON TAK SAMAN TUDUHA BERBILLION DI LUAR NEGARA? = CLAIRE/PH TIADA BUKTI SEKADAR PERSEPSI. GUNA TEKTIK MELANJUTKAN PROSEDUR KERANA TAHU PAS TIDAK CUKUP WANG. SEKURANG2NYA 6M UNTUK DILUNASKAN JIKA DITERUSKAN = HADI BUKAN BILLIONAIRE MACAM ANAK MAHA KRONI, TIDAK JUGA DAPAT 8M SEPERTI JUSTO DARI TOKONG/MAHA PAU, AGAKNYA CLAIRE DAPAT BERAPA? KOS GUAMAN BOLEH MUFLISKAN HADI/PAS = PH TAK SEDAR KE DAH JADI KERAjaan? KENAPA SUSAH SANGAT NAK DETECT 90M DERMA PAS. MEMANG PUAK HANCING SUKA MEMPERBODOHKAN RAKYAT. TIDAKKAH PAS LEBIH MAJU SETAPAK DARI PUAK HANCING DENGAN MENYAMAN CLAIRE? =

      Delete
    4. ICERD: Perang belum tamat, bekas ketua hakim ingatkan Melayu
      Adam Abu Bakar - November 25, 2018 6:46 PM
      5.5k
      Shares
      5.4k 35 39 8

      Abdul Hamid Mohamad berkata, kumpulan yang tidak senang dengan hak orang Melayu dan Bumiputera tidak akan mendiamkan diri.
      KUALA LUMPUR: Bekas ketua hakim negara, Tun Abdul Hamid Mohamad memberi amaran kepada orang Melayu supaya berhati-hati kerana kerajaan Pakatan Harapan (PH) mungkin membuat U-turn selepas memutuskan tidak menerima Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Katanya, ada kumpulan yang memberi tekanan kepada Putrajaya kerana tidak berpuas hati dengan hak keistimewaan orang Melayu, Sabah dan Sarawak.

      “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat. Saya percaya kumpulan yang tidak senang adanya hak keistimewaan orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak, tidak akan berdiam diri.

      “Jika perdana menteri tidak bertukar pun, mungkin tekanan terhadapnya di dalam kerajaannya sendiri terlalu kuat hingga beliau terpaksa membuat U-turn. Sejak 9 Mei 2018, kita sudah melihat beberapa kali U-turn dibuat.




      “Sebab itu kita perlu terus berwaspada dan bangun menentang semula, jika perlu. Kerajaan tidak boleh memberi jaminan konvensyen itu tidak akan diratifikasikan di masa depan,” katanya berucap dalam Kongres Tolak ICERD di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

      ICERD diluluskan Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu pada 1965. Tetapi, kumpulan Melayu dan parti politik tertentu bimbang ia akan menghakis hak Melayu serta Bumiputera yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

      Jumaat lalu, Pejabat Perdana Menteri mengumumkan Malaysia tidak akan menandatangani ICERD, sebaliknya terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara.

      Hamid berpuas hati dengan pendirian kerajaan PH tidak mengiktiraf ICERD ketika ini, tetapi, beliau mahu Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendedahkan apa yang dibincangkan dalam pertemuan 90 minit dengan pengarang akhbar berbahasa Cina pada 23 November lalu berhubung isu ICERD.

      “Soalan saya yang pertama, mengapa beliau hanya memanggil pengarang-pengarang akhbar Cina, jika beliau hendak membuat kenyataan akhbar. Adakah ada sesuatu yang tersembunyi yang beliau tidak mahu orang Melayu tahu?

      “Mengapa selepas kenyataan itu dikeluarkan pun, orang-orang yang menentang ICERD masih dikatakan ‘memainkan sentimen masyarakat Melayu’ dengan menggunakan isu ICERD?”

      Beliau turut mempertikaikan tindakan sesetengah pihak menyifatkan orang Melayu yang menentang ICERD sebagai rasis.

      “Yang peliknya, orang Melayu yang mempertahankan hak mereka seperti yang dipersetujui dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dikatakan rasis. Tetapi, orang bukan Melayu yang hendak mengambil hak orang Melayu tidak rasis.

      “Saya seru semua rakyat Malaysia, termasuk Lim dan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) P Waytha Moorthy, marilah terima kenyataan kerajaan PH yang mereka sendiri menjadi anggota Kabinetnya dan jangan lagi menuduh penentang ICERD sebagai rasis dan pelampau, jika mereka mahu cuba mewujudkan perpaduan.”

      Delete

    5. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    6. Bekas ketua hakim: AGC guna 'jalan selamat' kes Guan Eng?


      Bekas ketua hakim Tun Abdul Hamid Mohamad mempersoalkan keputusan Pejabat Peguam Negara (AGC) melepaskan tanpa membebaskan dalam kes bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Koon.

      Dalam tulisan di blognya hari ini, Hamid bertanya sama ada Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria mengambil jalan selamat dengan membuat keputusan itu dan bukannya pembebasan penuh atau dilepaskan dan dibebaskan.



      "Menurut Hanafiah, dia hanya minta (Lim) dilepaskan tanpa dibebaskan.

      "Adakah dia tidak pasti dengan keputusan untuk tidak meneruskan pendakwaan, atau hanya mengambil jalan selamat, jalan tengah, agar dia tidaj disalahkan dan kedudukannya tidak terancam?" katanya dalam tulisan panjang yang mengkritik keputusan Peguam Negara Tommy Thomas dan jabatannya.

      Pada 3 Sept lalu, Mahkamah Tinggi Pulau Pinang memberi pembebasan penuh kepada Lim dan Phang meskipun pendakwaan hanya memohon untuk pelepasan tanpa pembebasan.

      Menurut Hamid, sekiranya pendakwaan berhasrat untuk pembebasan tanpa pelepasan, ia harus membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah.

      "Jika arahan mahkamah untuk pembebasan penuh, mahkamah akan disalahkan, sementara Lim, DAP dan Pakatan Harapan (HARAPAN) akan gembira, dan peguam negara tidak akan rasa selesa apabila berjumpa Lim.

      "Sekiranya pendakwaan benar-benar serius ia hanya mahukan pembebasan tanpa pelepasan, ia harus membuat rayuan terhadap keputusan hakim itu,

      "Atau adakah mereka sangat gembira kerana dapat lebih daripada yang diminta, dan boleh tuding jari pada mahkamah atas keputusan itu?" katanya.



      Dalam tulisan itu juga, Hamid mendakwa Hanafiah didesak untuk menggugurkan dakwaan terhadap Lim dan Phang meskipun Thomas tidak memberi apa-apa arahan kepadanya.

      "Dalam situasi itu, dia (Hanafiah) tahu dia perlu membuat keputusan untuk tidak meneruskan pendakwaan terhadap Lim dan dia perlu mencari alasan.

      "Jadi dia beri alasan bahawa dia mendapati kes pendakwaan lemah selepas penelitian dan penemuan bukti baru! Saya rasa kasihan kepadanya," katanya merujuk penjelasan Hanafiah dalam pengguguran kes itu.

      Bagaimanapun, menurut Hamid, Hanafiah seharusnya memanggil ketua pendakwaan kes itu dan SPRM bagi menangani kelemahan - seperti mencari bukti bari atau memanggil saksi tambahan.

      Delete
  3. Yg nyata kesihatan Tun makin lama memerintah, stress yv di hadapi mangkin ketara dgn usia nya.

    Mungkin tak sampai pun sepenggal, tak sampai pun PRU 15, tapi yg Pasti, selagi Tun rasakan beliau masih blh meneruskan, Maka PH perlu beri ruang kpd nya.

    Soal penganti, di sini, jelas ANWAR menghadapi tentangan, & tak kurang juga yg menyokong.

    Sokongan & Tentangan ini yg di lihat oleh UMGOK & PAS peluang keemasan utk mempecah belahkan PH.

    PH perlu mengambil jalan penyelesaian dgn mendamaikan yg menyokong & yg menentang.

    Dgn melantik WAWI, sedikit sebanyak meredakan suasana. ANWAR kena bersifat berbesar hari, mengalah, memberi laluan kpd Sang Isteri.

    UMGOK & Geng Lebai akan ketandusan, malah akan terserlah sifat mereka & pandangan " CIRI ISLAM & KHALIFAH".

    Masa nya sudah tiba, Rakyat, khas NYA KAUM MUHAMMAD berani meletakan Wanita sebagai Ketua Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg menyokong hanye pencacai dan Bersatu.... BErape kerat?..

      Delete
    2. Geng Najib atas nama Ano memikirkan berapa kerat sebab itu lah ramai nya penyokong Najib Al Jibo yang asyik di jilat nya.

      Delete
    3. TN terus menerus menjilat madey walopon madey terbukti gagal sejahterakan rakyat...

      Delete
    4. PH = BAPAK MAK SYABU ANAK MAT GANJA = SEMENJAK PARTI BABI PERINTAH PP TARIF AIR SUDAH NAIK 4 KALI, SEDARLAH DIRI SIKIT WAHAI PENYOKONG PH = LOKMAN ADAM DITAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN PH TAK BISING TAPI BILA PENGKUTUK SULTAN DITAHAN BISING PULA = SATU2NYA WANITA PARTI BABI ADA COCK ANTI CONSTITUTION TAK SETUJU ISLAM AGAMA RESMI. SATU PERSATU KEBENCIAN MEREKA KEPADA ISLAM DITUNJUKKAN = TO PH, OPPOSITIONS ARE GUILTY UNTIL PROVEN INNOENT. BUKTINYA JAMINAN YANG TELALU TINGGI BILA KES MAHKAMAH = MAHA ZALIM GOPOH NAK JADI PM MALAM PRU-14 DENGAN SALAHKAN AGONG = SETELAH MAHA KORUP SELESAI TUBUH UMNO 3.0 BN 2.0 TIBA SAAT AZMIN JADI PM DENGAN HISHAMUDDIN TPM = APA NAK DIHERANKAN SALIB BESAR DI PP. BUKANKAH PEMIMPIN PARTI BABI DIBARISI EVANGELIST = BEKALAN AYAM TEMPATAN KURANG TAPI PH MASIH NAK EKSPORT NAMPAK SANGAT TAK PERIHATIN MASALAH RAKYAT = PAKAR HADAS AKUI PECAT IMAM BUKAN BAWAH BIDANG KUASA TAPI KENAPA MANGKUK HAYUN TU BUAT KENYATAAN. NAMPAK SANGAT NAK HURU-HARAKAN MASYARAKAT = SEBENARNYA SEMUA DALAM PH TAK LAYAK JADI PM. MAHA ZOMBIE PALING BANYAK BUAT SALAH, ALJUBURI JADI PM BUSUK NAMA NEGARA SATU DUNIA, JADI PILIH GS KITA TENGOK MACAM MANA = KENAPA MELAYU SANGGUP JADI BALACI KEPADA KAFIR HARBI BILA TAK PUAS2 NAK RAMPAS UITM SATU2NYA MILIK BUMIPUTRA, PROFESIONAL NON BUMI YANG JAUH LEBIH RAMA, KENAPA BIUL SANGAT, BELAJAR JE TINGGI TAPI OTAK BERKARAT = PH BIKAN SAHAJA KENAKAN SST TAPI PELBAGAI CUKAI TERMASUK YANG TIDAK DIHEBOHKAN DALAM MEDIA SELAIN MENAIKKAN TARIF = PH KAKI PAU, APA TIDAKNYA MINYAK SAWIT TURUN TAPI MINYAK MASAK TAK TURUN, INGAT PETROL JE KENA PAU, CUKAIPUN MACAM2 DAAA = MENTERI PH BELUM PRU BERLAGAK SUCI, LEPAS PRU SEGALANYA KOTOR, BELUM PRU RASUAH, LEPAS PRU DUIT MINYAK, BERSIH & SPR PULA KATA KALAU ISTIHAR KIRA BERSIH, KALAU GITU SIAPA YANG BAGI RASUAH BOLEHLAH ISTIHAR = TOKONG KIT SIAL DAH PANDAI BERDALIH MACAM BN DULU YEA = LOMPAT PARTI ADALAH RASUAH BESAR, PH TAHU NAK KENCING RAKYAT JEE, SAMPAI SEKARANG TAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT. MAHA KATAK PENYOKONG KUAT PENYOKONG UTAMA KATAK2 LOMPAT = TOKONG NOBITA BAGI PERUNTUKAN KEPADA TIGA KOLEJ SWASTA YANG TIADA PERUNTUKAN DALAM BAJET. KAN DAH KATA INI AKIBATNYA BIARKAN KAFIR HARBI PERINTAH NEGARA = TOKONG KIT SIAL BILA LAGI NAK KELUAR PH, BERANI UGUT JE, MEMANG SAH TAK DE TELOR = PERANGAI PEMIMPIN2 MELAYU YANG MENAGIH SIMPATI UNDI DARI BUKAN MELAYU NON MUSLIM AMAT MEMALUKAN KERANA MEREKA HILANG JATI DIRI DAN SANGGUP MENGGADAI PRINSIP = RAMAI IBUBAPA TERBEBAN DENGAN YURAN PIBG. PH DIAM JE CARI JALAN NAK PAU = HARGA KOMODITI JATUH TERJELEPUK PH TAK KISAH SEBAB YANG TERLIBAT MAJORITI MELAYU = MuJAHAT BUANG BANGSA BUANG AGAMA, PRU-15 KITA PAKAT USUNG BUANG MuJAHAT KE TENGAH LAUT = KESIAN BETUL PENGUNDI2 CH DIKERJAKAN PH, TAK HABIS2 BUANG MASA MENGUNDI. DULU SALAHKAN BN RASUAH SEKARANG PH PULAK BUAT BENDA SAMA = ISU SALIB BUKANLAH SEBAB FOBIA TAPI NAK BUAT LAMBANG BIARLAH KAT GEREJA. NAK BAGI ONG LAH KONON. KENAPA BILA BISNES BUAT LAMBANG MASJID DAH TU KENAPA TAKUT SANGAT DENGAN ANGKA 4 = ISU ADIB ELOK SANGAT DI PANASKAN SETIAP PRK SUPAYA PH CEPAT SERAH KUASA KEPADA GS =

      Delete

    5. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    6. Golongan M40 juga perlu program air percuma, kata persatuan pengguna
      Khairil Ashraf - November 25, 2018 8:39 AM
      92
      Shares
      62 27 2

      Timbalan Presiden Fomca, Mohd Yusof berkata, golongan M40 perlu diberikan bantuan air percuma kerana apabila tinggal di bandar, mereka akan dikategorikan sebagai miskin bandar. (Gambar AFP)
      PETALING JAYA: Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) berkata, adalah tidak wajar kerajaan negeri Selangor menyasarkan program pemberian air percuma hanya kepada golongan berpendapatan rendah (B40).

      Timbalan Presidennya, Mohd Yusof Abdul Rahman berkata, selain golongan B40, golongan berpendapatan pertengahan (M40) juga memerlukan program berkenaan.


      Mohd Yusof Abdul Rahman.
      “Kalau dilihat dari segi keperluan dan sebagainya mereka juga perlu dimasukkan.

      “Mungkin yang tak perlu ialah golongan berpendapatan tinggi (T20) kerana mereka golongan yang berkemampuan dan tdak memerlukan air percuma,” katanya kepada FMT.

      ADVERTISING

      inRead invented by Teads



      Beliau berkata demikian mengulas langkah kerajaan Selangor mengekalkan program air percuma tahun depan, tetapi hanya disasarkan kepada golongan berpendapatan rendah (B40).

      Menteri Besar Amirudin Shari berkata, program air percuma itu diberikan kepada golongan B40 memandangkan mereka lebih berkeperluan dan lebih menghargai bantuan air percuma tersebut.

      Amirudin berkata dengan sasaran itu, Selangor bersetuju menaikkan kadar air percuma daripada 20 meter padu kepada 25 meter padu sebulan.

      Mengulas lanjut, Yusof berkata, golongan M40 perlu diberikan bantuan itu kerana apabila tinggal di bandar, mereka akan dikategorikan sebagai miskin bandar.

      “Orang yang duduk di bandar kadang-kadang kalau pendapatan sampai RM6,000 dengan tanggungan dan sebagainya, mereka pun akan dimasukkan ke dalam kategori golongan miskin bandar.

      “Golongan macam ini pun perlu diberi bantuan bagi mengurangkan kos sara hidup mereka,” katanya.

      Mengulas mengenai persoalan kenapa hanya kini program program air percuma kepada golongan B40 baru dilaksanakan, Yusof berkata, kutipan hasil kerajaan negeri akan terjejas sekiranya program tersebut diperluaskan kepada semua pihak.

      “Jika mereka berikan kepada golongan sasaran sahaja, jadi mungkin boleh meningkatkan hasil kepada kerajaan dan ia boleh menggunakan wang tersebut untuk meningkatkan infrastruktur.

      “Banyak berlaku kes penutupan loji. Ini mungkin kerana banyak loji tidak dapat ditingkatkan dari segi kemudahan rawatan air kerana memerlukan wang yang besar,” katanya.

      Delete

    7. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    8. DAP Keluar Dari Kerajaan : Cabaran Terbuka Buat Lim Kit Siang



      Ugutan Lim Kit Siang untuk menarik DAP keluar dari gabungan kerajaan Pakatan Harapan (PH) jika objektif Malaysia Baru tak tercapai di lihat sebagai suara terdesak parti untuk untuk mendominasi PH...

      Masyarakat melihat ancaman itu agar parti beliau menjadi ketua, suara mereka di dengari, hak mereka di penuhi dan tuntutan mereka di ikuti...

      Namun mungkin juga ia di lihat DAP sudah mula di sanggah, di ketepikan dan mungkin di buang dari politik massa era Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri...




      Lebih lagi dalam keadaan berbondong2 pemimpin UMNO keluar parti dan mengisytiharkan diri menyokong PM serta PPBM...

      Kelicikan Dr. Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan yang mahu mengimbangi kekuatan DAP dengan membawa masuk ahli2 parlimen dan ADUN UMNO di lihat sebagai ancaman terhadap survival DAP...



      Justeru, sebagai pemimpin veteran Lim Kit Siang mengeluarkan nada seperti kecewa dan marah dengan apa yang berlaku dan mengugut untuk menarik DAP dari daripada kerajaan Pakatan...

      Sebenarnya nada sebegini bukan sesuatu yang janggal di ucapkan oleh pemimpin DAP...

      Mereka sering bersuara lantang dengan memberi kata dua kepada mana2 pemimpin yang di lihat tidak mahu terikat dengan mereka...



      Lihatlah kepada parti2 komponen PH dan umum boleh mengagak di mana ngauman Mohd Sabu, Salahuddin Ayub, Mahfuz Omar, Rafizi Ramli, Datuk Seri Mohd Azmin Ali, bahkan pemimpin besar lain mereka ketika ini...

      Dalam satu2 isu, jika DAP mengeluarkan pandangan dan dasar mereka, jarang benar ada pemimpin lain berani berusara menyanggah pendapat DAP...

      Sebaliknya jika ada pemimpin lain dalam PH bercakap dan bersuara, mereka berani menentang dan menyanggah secara terbuka...

      Kenyataan Lim Kit Siang membuka lebih banyak pekung mereka di dada masyarakat...

      Rakyat semakin mengenali politik sepak terajang parti tersebut...

      Jika mereka berjaya mengikat kaki dan mulut pemimpin lain dalam PH, hari ini mereka cuba mengikat Dr Mahathir...

      Soalnya, apa lagi yang Lim Kita Siang mahukan?



      Menteri kanan banyak di sapu oleh pemimpin partinya...

      Malah, Tabung Haji juga di anggap selamat di bawah kaki Lim Guang Eng sebagai Menteri Kewangan...

      Apakah mereka juga mahukan FELDA, FELCRA, MARA, dan lain2 institusi milik bumiputera di bawah kelolaan mereka?



      Itu belum lagi senarai penceramah yang bersiaran di kaca TV, boleh di tauliahkan atau di benarkan bila2 masa oleh pemimpin partinya...

      Siapa yang berani menyatakan sikap secara terang2an, akan ada surat menghadkan penampilan para ulamak tersebut...

      Langkah Dr. Mahathur juga bukan calang2...

      Meskipun di mamah usia, otak politik Dr. Mahathur ligat berputar...

      DAP boleh menarik diri dari kerajaan PH, tetapi Dr. Mahathir telah menyediakan pelan B untuk politik negara...



      Yang keluar UMNO dan memohon masuk Parti Bersatu juga bukan sebarangan orang...

      Ada bekas menteri, exco kerajaan negeri, pemimpin tinggi dalam organsiasi setiap peringkat...

      Politik pasca PRU ke 14 menarik untuk di teliti...

      Sejauh mana keberanian Lim Kit Siang mengarahkan anak2 buahnya keluar dari kerajaan PH jika objektif Malaysia Baru gagal di penuhi seperti yang di katanya...

      Sampai masa juga rakyat Malaysia perlu mendesak beliau dan DAP keluar dari kerajaan atas sikap politik suka memonopoli, mengongkong dan mengugut itu...

      Elok juga rakyat mencabar DAP mengotakan janjinya itu jika beliau benar2 ahli politik tulen dan berpegang pada kata2nya...

      Namun, mampu atau beranikah beliau?

      Dari laman : http://theunspinners.blogspot.com

      Kredit :
      Dr Riduan Mohamad Nor
      Ahli Jawatankuasa PAS Pusat dan
      Pengerusi LESTARI

      KOMEN : DAP bukan musuh rakyat Malaysia, tapi musuh Islam

      Delete
  4. Baru jer 2 jam tidur, kinii aku kembali terjaga
    Nak perbanyak ibadat, udah berumahtangga
    Mmg niat di hati, mahu rintis jalan ke syurga
    Mas isteri ku, akan ku bimbiing ke sana juga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Syukur kpd Allah Ta'ala Tuhan sekelian alam
    Mas sungguh cepat menguasai ajaran Islam
    Dia nak pelajari dari ku, dgn lebih mendalam
    Mmg dia kerap bangun utk beribadat malam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah Hah otak budak kecik Geng Najib pakai nama Ano asyik kata baru 2 jam tidur tapi terjaga.

      Itu disebabkan penyakit otak, HYPERACTIVITY DISORDER, konon nya tak dapat tidur, mengarut pasal gufreng, bini, partner LBGT, dll.

      Komen tak ikut tajuk pos dah di maki carut peserta melayutanahselatan, dia coba menarik perhatian pembaca dari isu yang dikemukakan Budin dalam blog post nya, coba sabotaj blog Budin ini.

      Delete
    2. Pembetulan...melayutanahselatan tak ujud...yang ujud hanya lah..melayutakberkhatan beb !!!!

      Delete
    3. Melayutanahsetan kot...hihihi....jgn marah...

      Delete
    4. PH = MELAYU HANYA 10% SOLAT 5 WAKTU PATUTLAH BILA MENGUNDI PANGKAH KAFIR DAN MELAYU MUNAFIK. APAPUN BOLEH DIMAAFKAN LAGI SEBAB MELUAT DENGAN JIBENG. TAPI PRU-15 PASTIKAN PANGKAH GS = PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA MINTA MELAYU BELAJAR BAHASA CHINA TAK KE BIOL PATUT MINTA KAUM CHINA LAH BELAJAR BAHASA MELAYU. DIA TAK TAHU KAH ADA YANG TINGGAL LAMA BERANAK PINAK MASIH TAK TAHU BAHASA MELAYU. BANGLA DATANG LIMA ENAM BULAN DAH TAHU CAKAP MELAYU = TOKONG MANA NAK INSAF DALAM KEPALA HOTAK DIA KERJA NAK JATUHKAN ISLAM MELAYU JE MANA DIA NAK TOLONG TEKSI MALAYSIA DAN NEGERI PANTAI TIMUR BETUL TAK = JIBENG DAH TERPAKSA INSAF KAN MANA DIA ADA KUASA LAGI = CROOKED PM JE YANG TIDAK INSAF KATA NAK LETAK PANDAI MENGACAH BERLAKON YEA = SIGARAGA DOK SIBUK BALA RASUAH. BN & PH SAMA-SAMA RASUAH JE MEMAMG RAKYAT MALAYSIA BANYAK KENA BALA SEBAB MEREKA = DAP BANYAK BUAT BALA. BALA NEGERI DENGAN TANAH RUNTUH DAN RATUSAN BANJIR. BALA NEGARA DENGAN BALA EKONOMI. RAKYAT SUSAH RAMAI MENGANGGUR DAN BERHENTI KERJA. KERJA TUDUH JIBENG YANG HILANG KUASA = PANDIR JASIN TUDUH SABOTAJ DALAMAN. SEDARLAH DIRI SIKIT SEBAB KAU BUAT TAK BAIK LAH ORANG MARAH KAU = MAK LAMPIR HATI TISU TAK SEDAR DIRI DARI MANA DATANG. LUPA BANGSA LUPA PERLEMBAGAAN NAK BUANG MELAYU. BANGSA LAIN DAULATKAN BANGSA SENDIRI. KAU PULAK NAK BUANG BANGSA SENDIRI. KALAU BOLEH AGAMAPUN NAK BUANG SAMA = TOKONG EGO SERANG KELANTAN LUPA PP JIBENG BANYAK BANTU KURANGKAN HUTANG. SI JIBENG PULAK ABAIKAN NEGERI MAJORITI MELAYU. PADAN MUKA JATUH TERJELEPUK. = MAK LAMPIR DAN SIGARAGA JADI BARUA DAP, PUJA KETUANAN BUKAN MELAYU. NON-MALAY DAH KUASAI EKONOMI DAN POLITIK. DIA ORANG BARU TIGA GENERASI KAT NEGARA NI. CUBA BAYANGKAN APA NAK JADI PADA ANAK CUCU CICIT MELAYU SEDIKIT MASA LAGI = MuJAHAT DAN GAY PERGILAH MAMPUS KAU SEMUA. MENTERI AGAMA KERJA BILANG BERAPA GAY KAT MALAYSIA. BODOH PUNYA MENTERI = SEBELUM PECAT PENJAWAT AWAM PECAT DULU MENTERI-MENTERI BODOH MACAM SIGARAGA, TOKONG, MASLAN EHHH MASLEEE, TONY PUAKA DLL = TOK PAU DAYUS JADI KADOK YANG SI MAHA DAYUS PULAK BOLEH TERIMA MASUK PARTI DAYUS, ELOKLAH TU SEMUANYA DAYUS BELAKA = LEPAS NI SATU-SATU PIMPINAN UMNO KENA BERCUTI DAN LEPAS TU TAK ADA LAGI PEMIMPIN LEPAS TU UMNO TERBUBAR SENDIRI = MULA-MULA TOLAK BANGSA SENDIRI LEPAS TU TOLAK AGAMA SENDIRI PULAK, INILAH KERENAH MELAYU PH = JIBENG DAH JADI SAMPAH TAPI MP PH JADI LIPAS & TIKUS JADI ADA BENDA PADA JIBENG YANG MASIH BOLEH PAKAI = TIADA APA PEMBAHARUAN YANG DIBUAT PH HANYALAH MENGULANG APA YANG TELAH DIBUAT BN BAHKAN MENAMBAH PARAHKAN LAGI MASALAH NEGARA = LIBERALIS PH MEMUJA DAN MENDEWA EROPAH SEHINGGA APA SAHAJA YANG DATANG DARI SANA ADALAH SEMUANYA BAIK BELAKA = DENGAN MEMPROMOSI LGBT TENGOKLAH ANGKA GOLONGAN ITU TELAH BERTAMBAH BERLIPAT GANDA = PH HANYA SATU JE MODAL DIA JIBENG SELEBIHNYA KACAU KIRI KACAU KANAN MACAM DAJJAL = MARAHKAN JIBENG KAKI BUAT HUTANG TAPI PH PUN SAMA BUAT HUTANG NAK BAYAR HUTANG, KERJA MAIN GALI KAMBUS JE = PH KERJA DIA TUDUH SANA TUDUH SINI DAKWA SANA DAKWA SINI, BETUL KE SALAH KE BELAKANG KIRA YANG PENTING DAPAT TEBUSAN. SIAPLAH MP PEMBANGKANG LEPAS NI KENA SEDIAKAN RM10JUTA SETIAP ORANG, PANDAI MAHA ZALIM BUAT DUIT. SATU ORANG 50 TUDUHAN KIRA PERANGKAP KENA MANA SATU TAK BOLEH LEPAS = MAHA ZALIM ANTI SUBSIDI ANAK BERANAK DIA SEMUA DAH JADI BILIONAIRE ANGKUT HARTA NEGARA. NAK BAGI RAKYAT MAKAN PUN SUSAH SANGAT, CAKAP LAH TERUS TERANG KEDEKUT ANTI MELAYU. BANGSA CINA DAH KAYA LEBIH DARI KERAJAAN BOLEH PULAK KERAjaan BANTU = TUJUAN HIDUP ADALAH UNTUK BERBAKTI KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. INI TIDAK PH NI KERJA DIA NAK MEROSAKKAN APA YANG DAH BAIK DAN BAGUS

      Delete

    5. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    6. Bala Ekonomi Apa Pulak Nak Mendatang Niii



      Laporan dari bank dunia ni memberi tahu bahawa Msia sudah merosot dari segi perkembangan ekonomi utk tahun 2018 dan 2019. Apakah kerajaan PH nak gunakan alasan...... *sebab BN la semua ni berlaku* lagi.

      Sudah2 la nak salah kan org. Nampak sangat menteri2 Msia ni dah kehilangan punca apa nak buat. Tony Pua yg suatu ketika dulu bersuara lantang bab ekonomi ni.....dah macam tikus mondok pulak sekarang. Berdecit pun tak kedengaran lagi

      Sejak mengambik alih pemerintahan negara....apa yg menteri PH buat ialah mencari kesalahan2 pemimpin lama utk di bicara kan.....Ok....memang itu wajar sebab mereka menyalahgunakan jawatan mereka dahulu. Namun pada masa yg sama.....berfikir la bagaimana utk majukan negara....tarik pelaburan dari luar , buat sesuatu agar lebih ramai prlabur luar ingin melabur di Msia ni. Ini tidak.....baru pegang jawatan seminggu dua....dok canang seantero dunia....Malaysia ni banyak hutang dan akan bangkrup. Hellooo.......sapa nak melabur kat negara yg hampir bangkrup. Ada akai ke tak

      Dan dalam beberapa siri lawatan PM ke luar negara ni pun....belum ada kedengaran lagi PM membawa balik pelaburan utk negara. Yg dengarnya....sibuk nak buat Kereta Ke 3 negara guna kan Khazanah. Helloo......ingat nak buat projek kereta Nasional ke 3 tu....guna air liur aje ke.

      Kerajaan baru ni sudah masuk bulan ke 5.....tak nampak lagi apa2 juga kebaikan kepada rakyat yg mereka bawa. Rakyat masih dalam keadaan sama sahaja seperti semasa pemerintahan parti lama dahulu....mungkin ada yg lebih teruk lagi terutama bagi mereka2 yg di berhenti kan kerja oleh kerajaan baru nii.

      Sama2 la kita berdoa agar Allah permudah kan urusan ekonomi negara ni utk kesejahteraan rakyat. Andai kerajaan PH mmg tak mampu utk memerintah........rakyat terpaksa menanggung sengsara ni utk masa 4 tahun lagi.

      Sabo aje leeee

      Delete

    7. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    8. Tindakan Tidak Bertamadun Bangsa DAP Yang Menyerang Tuan Guru Hj Hadi Awang Dengan Kata Kesat Jelas Melambangkan Keperibadian DAP



      Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka.

      Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak percaya dengan lawak bdoh Bangsa DAP yang malas membaca dan seolah-olah baru keluar dari gua dan terputus hubungan dengan dunia luar.

      Apalah pencapaian DAP yang hendak kamu banggakan Ben?

      1. Pencapaian menghapuskan cukai GST yang jelas meningkatkan pendapatan negara dan menggantikannya dengan cukai lapok dan tidak effisyen SST yang membolehkan peniaga DAP “under declare”, lari cukai, pindah harga dan meningkatkan kos sara hidup rakyat?

      2. Pencapaian menipu nilai sebenar hutang negara tahun lepas RM686.8 billion yang dikatakan melebihi RM 1 Trillion?

      3. Pencapaian menurunkan nilai Ringgit dari RM3.85 1 USD semasa pemerintahan BN kepada RM 4.20 sekarang?

      4. Pencapaian menurunkan nilai indeks BSKL dari 1850 mata zaman Dato’ Sri Najib Razak Menteri Kewangan kepada 1683 kini?

      5. Pencapaian apa yang kamu maksudkan Ben? Adakah pencapaian Guan Eng meranapkan Rezab BNM yang BN tinggalkan sebanyak USD 110 Billion yang kini tinggal USD 101.4 Billion?

      6. Atau pencapaian menurunkan import negara, pencapaian menghalau pelabur asing, pencapaian menurunkan harga minyak sawit, getah, musang king? Sedarlah Bangsa DAP, kerajaan DAP adalah satu-satunya kerajaan yang terbukti gagal mengurus ekonomi negara. Satu-satunya yang Menteri DAP pandai buat ialah memindahkan kepakaran menjual tanah Pulau Pinang ke MOF. Sekarang ini satu persatu harta Umat Islam dijual oleh Menteri Kewangan DAP yang haprak ini.

      7. Jika Ben berbangga dengan “Rule of Law” zaman Kuku Besi DAP, sejak Peguam Negara dilantik dikalangan pencinta Komunisme dan Ketua Hakim Negara dilantik dikalangan mereka yang membenci Islam, “Rule of Law” sudah bertukar menjadi “Law of The Jungle”. Hampir semua pemimpin Pakatan Harapan digugurkan dari pertuduhan di Mahkamah, bermula dengan Sivarasa Rasiah, Kes Akta Hasutan dan MCMC, Eric Paulsen, Akta Hasutan, Tian Chua, Tony Phua, Phang Li Khoon si penyogok dan Guan Eng, Bapa Rasuah Pulau Pinang, semuanya dibebaskan. Inikah pencapaian atau “performance” DAP yang kamu banggakan?

      Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu.

      Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah Raja-Raja Melayu, selain daripada itu, DAP dan sekutu Pakatan Harapan akan sentiasa dipandang Pakatan Haprak oleh Rakyat Malaysia.

      Dato’ Lokman Noor Bin Adam
      Ahli Majlis Tertinggi UMNO


      KOMEN : Masih menunggu kenyataan daripada pimpinan PAS pula..Bila agaknya?

      Delete
  5. TDM ada pilihan tak boleh desak atau paksa
    Kalau dia nak, boleh berundur bila-bila masa
    Tapi buat apa nak undur, kalau sudah selesa
    Hal negara peduli apa, yng penting itu kuasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = BN & PH KERJA PECAHKAN REKOD BURUK DUNIA. BN PECAHKAN REKOD DENGAN MEMBERIKAN KEWARGANEGARAAN PERCUMA KEPADA SEMUA WARGA NEGARA ASING MENYEBABKAN MEREKA MENGUASAI EKONOMI NEGARA KERANA TIDAK HIRAU HALAL DAN HARAM. PH PECAH REKOD DENGAN MEMBERI ORANG TUA BANGKA JADI PM DAN WAITING PM. SELEPAS EKONOMI TERLEPAS DARI TANGAN MELAYU BERI PULA KUASA POLITIK KEPADA BANGSA ASING = BANGSA ASING BUKAN NAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH. MEREKA HIDUP SENANG DAN MEWAH DI BUMI MELAYU SEHINGGA BANGSA MELAYU SENDIRI MEREMPAT. BANGSA ASING TIDAK AKAN MENIKMATI APA YANG MEREKA DAPAT PADA HARI INI JIKA MEREKA HIDUP DI TANAH BESAR CHINA DAN INDIA = KINI BANGSA ASING HENDAK RAMPAS SEGALANYA DARI TANGAN MELAYU DENGAN BANTUAN MELAYU BANGSAT DAN PEMBELOT = CROOKED PM BANGKITKAN LAGI PASAL SUBSIDI, SAJA NAK KENCING RAKYAT MALAYSIA, TAK PAYAHLAH ZAMAN SEKARANG SATU DUNIA DAH TAHU. KRONI SAMPAI HABIS KAUT SAMPAI HARTA NEGARA TINGGAL KUAH JEE. NAK BAGI KEPADA RAKYATPUN BERKIRA. YANG JADI BILLIONAIRE TU YANG DAPAT SUBSIDI LAH TU KALAU TIDAK MANA BOLEH JADI KAYA RAYA MACAM TU, BAGI LESEN, PERMIT, TANAH, MONOPOLI SATU-SATU BISNES, DAH TU KATA MELAYU MALAS, SEBENAR MAHA KENCING NI NAK BUAT PROJEK LAIN BUANG DUIT, JAMBATAN BENGKOK LAH, 3RD NATIONAL CAR LAH, SAJALAH NAK HAPPY GO LUCKY GUNA DUIT RAKYAT, NANTI DIA YANG DAPAT NAMA, PAYAH BETUL MELAYU JADI YAHUDI NIE, MENJAJAH BANGSA SENDIRI = P. PANDIR TAK SEDAR DAH TUA NAK MAMPUS SIBUK JADI BARUA DAP NAK BUANG MELAYU&ISLAM&RAJA. TAK TAKUT MUNGKAR NAKIR TUNGGU NAK BELASAH DALAM KUBUR = NAK TAHU MACAM MANA BODOH PH, TENGOKLAH PERANGAI SIGARAGA BUDAK MENTAH BERHINGUS CAKAP MEREPEK-REPEK TAK SEDAR JADI KALDAI DAP = SIAPA TUAN? SIAPA KULI? BANGSA MANA KUASAI EKONOMI DAN POLITIK NEGARA? BANGSA MANA BERSUSAH-PAYAH MENJAGA PERBATASAN DAN PERAIRAN NEGARA?BANGSA MANA MENGAWAL KEAMANAN BANDAR DAN KAMPUNG? KUIL, TOKONG BERSERAKAN MERATA TEMPAT, APA LAGI YANG BANGSA ASING MAHU? BANGSA MANA PALING RAMAI MISKIN? NEGERI MAJORITI BANGSA MANA YANG PALING TERABAI?= KAMI SOKONG NAJIB JATUH TAPI KAMI MENENTANG SEKERAS-KERASNYA USAHA JEJASKAN BANGSA DAN AGAMA KAMI DAN TANAH TUMPAH DARAH KAMI = KEADAAN TERDESAK BEGINI MEMAKSA PAS DAN UMNO MEMBULATKAN GAGASAN POLITIK SATU LAWAN SATU DI PRU=15 = TOK PAU TAK PAYAH BERLAGAK ALIM LEBAI DAH TENTU LOMPAT PARTI HUKUMNYA HARAM, MAHA DAYUS PLAK SYIK TAPIS DAH TU BOLOS = KEMENTERIAN BARU HAL EHWAL LGBT DI BAWAH MENTERI DATO` SERI MuJAHAT = MP2 UMNO DOK BERLAGAK BERINTEGRITI PATUT DIAM JE LAH JIBENG TU SAMPAI MAHKAMAH PUTUSKAN, KORANG JUGAK DULU BERMATIAN DOK SOKONG DIA SEBELUM PRU-14, DAH JADI MACAM PH GUILTY UNTIL PROVEN INNOCENCE , POODAH = MALAYSIAN MALAYSIA DAH DAPAT KUASA, LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENGHANCURKAN ISLAM MELAYU YANG SEMEMANGNYA TELAH DILEMAHKAN SEMASA PEMERINTAHAN BN YANG TUNDUK KEPADA TUNTUTAN MCA/MIC = MANA ADA HUTANG BAGUS BODOH, BON SAMURAI TU HUTANG BUNUH DIRI NAMA NYERR = MAHA FIRAUN PEMIMPIN ULTRA MALAY TELAH MENCETUSKAN PERISTIWA BERDARAH 13 MEI UNTUK MENJATUHKAN TUNKU SEPERTI YANG DICERITAKAN OLEH TAN SRI GHAZALI SHAFIE = MAHA ZALIM JANGAN SALAH GUNAKAN KUASA DIBERI RAKYAT UNTUK MEMCETUSKAN KERESAHAN MASYARAKAT DENGAN ISU ISLAM MELAYU. SIAPA YANG MULAKAN ICERD, UAE & LGBT KALAU TIDAK PUAK HAPRAK KAMU. KAMU SEMUA AGEN FREEMASON = TOKONG TAK PAYAH NAK SUSAHKAN MASYARAKAT YANG TELAH SUSAH DENGAN KENAKAN UNDANG-UNDANG BARU CARI PASAL NAK TAMBAH KANTUNG PH. BUAT LAW TO CONTROL POLITICAL FINANCING DULU. MANA KAMU DAPAT DANA SEHINGGA DAPAT TUMBANGKAN KERAJAAN BN. BUKANKAH DARI ISRAEL DAN IRAN? = MAK LAMPIR DAYUS MASUK PARTI DAYUS BERSAMA MAHA DAYUS MAHUKAN PULUS = TOK PAU DAH KENA HINA DAN DIPERLECEH OLEH MAK LAMPIR, JADI AHLI KELAS KEDUA, TUNGGU APA LAGI BELAHHH LAAA = MAHA BELIT PADAM ELEKTRIK SELURUH NEGARA NAK BUAT IPP = YANG PENTING DAKWA, PERBICARAAN TAK PENTING, MASYUUUUUKKKK =

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. Budaya DAP Ialah Memusuhi Islam





      Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu.
      Raja Petra Kamarudin

      Ahmad Faiz Faiza telah memberi satu komen yang menarik di Facebook (BACA DIBAWAH) berkaitan dengan, mengapa ahli DAP yang bernama Ben Singh menyerang Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, di London pada malam 24 Disember 2018.

      Faiz juga telah mengaitkan episod itu dengan kes saman diantara Hadi dan Clare Rewcastle Brown selaku editor Sarawak Report. Hadi berada di London adalah bertujuan untuk bertemu dengan peguamnya. Mereka tengah mempersiapkan kesnya terhadap Clare yang akan didengarkan di mahkamah bulan hadapan. Manakala Ben, pula, tersangat rapat dengan Clare. Jadi Ben cuba untuk ‘provoke’ Hadi, supaya Hadi bercakap atau melakukan sesuatu yang boleh diguna pakai terhadapnya di mahkamah kelak.



      Hadi, Islam and the Qur’an attacked by DAP member Ben Singh in London
      Bagaimanapun, itu adalah kesimpulan Faiz berkaitan dengan kejadian tersebut. Saya, secara peribadi, mengenali Ben dan saya juga mengenali cara Ben berfikir. Ben adalah penyokong dan ahli tegar DAP (kampungnya di Ipoh, Perak). Cara dia menyelesaikan masalah adalah dengan menggunakan kekerasan seperti bertumbuk. Itu sebabnya anda boleh melihat atau mendengar dia mencabar seseorang dalam video itu dengan ‘mengajaknya keluar’ atau ‘settle di luar’.



      Ben Singh rapat dengan Clare Rewcastle Brown dari Sarawak Report


      Ben sebenarnya tidak mempunyai pendidikan yang tinggi. Dia juga tidak dapat berhujah dengan pandai. Ini juga masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan ahli DAP. Mereka akan sentiasa mengakhiri dengan kaedah memaki hamun dan menggunakan bahasa kesat. Itulah sebabnya komen-komen yang dibuat oleh penyokong DAP didalam media sosial bukan sahaja kurang bijak, malah mereka suka menggunakan bahasa-bahasa yang kesat.

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. Warkah Cordova, cinta politik 3 segi?



      SHAH ALAM - Warkah dari Cordova untuk Nurul Izzah Anwar dikirim secara terbuka melalui media sosial oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid diolah netizen dengan pelbagai sudut sehingga menarik perhatian ramai penggiat politik.

      Salah seorangnya, Ketua Umno Bahagian Batu Pahat, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi dan beliau dilihat tertarik dengan infografik Warkah dari Cordova yang disunting netizen dari satu drama popular di sebuah stesen televisyen tempatan kemudian mengembangkannya menjadi satu plot drama berkisar politik.

      Menurutnya, tiba-tiba sahaja perkataan adinda dan kekanda menjadi popular, bahkan ada satu infografik filem bertajuk Kekanda di Cordova.

      “Ada gambar Dr Mujahid berlakon sebagai kekanda, Nurul Izzah sebagai adinda, Anwar (Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim) sebagai ayahanda, Wan Azizah (Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail) sebagai bonda.

      “Tidak tahu pula KJ (Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaludin Abu Bakar) memegang watak apa, walaupun ada gambar beliau di sebelah Nurul Izzah.

      “Betulkah Mujahid bercinta dengn Nurul Izzah sampai tidak tidur malam? atau baru mahu melamar atau memang akan berkahwin?,” katanya melalui perkongsian di Faceboknya hari ini.

      Bagaimanapun, Mohd Puad juga mempunyai kreativitinya sendiri dan mengaitkan apa yang berlaku itu adalah cerita tentang perkahwinan politik semata-mata.

      “Saya yakin ia hanya cerita perkahwinan politik. Mujahid risau Nurul Izzah akan bercerai politik daripada PH apabila meletak jawatan sebagai Naib Presiden PKR dan Ketua PKR Pulau Pinang.

      “Sebab itu dia mengajak Puteri Reformasi itu berkahwin dengan Amanah. Kenapa Nurul Izzah mahu bercerai politik daripada PH.

      “Mungkin dia tidak tahan dengan Pak Mertua dia (Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad) yang cuba membawa ramai lelaki gelandangan (bekas pemimpin Umno) yang tidak ada hala tuju masuk Bersatu,” katanya.

      Mohd Puad memberitahu, situasi peletakan jawatan Nurul Izzah dalam PKR telah mengganggu perasaan Anwar dan menjejaskan peluang menjadi Perdana Menteri.

      “Tetapi yang amat risau dengan perceraian politik Nurul Izzah ini sudah tentu yang berlakon watak ayahanda, iaitu Anwar.

      “Perceraian itu boleh menyebabkan hubungan dengan besannya (Tun M) renggang dan menjejaskan peluang beliau sebagai Perdana Menteri,” katanya.

      Mohd Puad turut mengandaikan tentang peranan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang wajahnya juga ada dalam infografik yang disunting netizen.

      “Apa pula peranan KJ (Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaludin Abu Bakar)? Mungkin dia mengajak Nurul Izzah berkahwin mutaah dengannya iaitu menubuhkan gagasan 'Anak Muda' yang melangkaui sempadan parti politik.

      “Sebab itu dengan pelakon yang sama, ada yang buat filem berjudul “Cinta Tiga Segi”. Marilah kita sama sama menonton filem “Box Office” ini yang akan mula masuk panggung tahun hadapan untuk mengetahui 'endingnya'.

      “Mujur watak kekanda tidak dipegang oleh Abang Mat Sabu,” katanya lagi.

      Kelmarin, Mujahid yang merupakan Ahli Parlimen Parit Buntar ketika dalam perjalanan dari Cordova ke Madrid, Sepanyol menulis surat terbuka kepada Nurul Izzah dan ia tular di media sosial.

      Namun, sehingga semalam, Nurul Izzah dilihat mengambil langkah berdiam diri tanpa memberi sebarang maklum balas kepada pertanyaan media yang menghubunginya dan beliau juga dilihat tidak memuat naik sebarang status di media sosial peribadinya.


      KOMEN : Meluat betul

      Delete
  6. Yng mendesak Tun tu, semua puak bajingan
    Nak suruh Tun jadi PM, sampai ketar tangan
    Bukan sbb TDM hebat, tapi ada kepentingan
    Kalu serah kat Nuar, depa mati angan-angan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = DI NEGARA MAJU MANA ADA JAMINAN MAHKAMAH SAMPAI HARGA JUTAAN HANYA GOVERMENT OF THE APE SAHAJA BUAT GITU. PENDAKWA DIKENAKAN KOS TINGGI OKLAH SEBAB DIA YANG CARI SALAH ORANG = NELSON MANDELA MENJADI TAHANAN POLITIK KERANA MEMPERTAHANKAN BANGSANYA AKIBAT DASAR APARTHEID, ALJUBURI PULA DITAHAN KERANA KORUP DAN MASALAH PERIBADI JADI JANGAN DISAMAKAN KEDUANYA = JAMINAN MAHKAMAH BEGITU TINGGI SEKALI MENUNJUKKAN SESEORANG ITU BERSALAH SEHINGGA DIBUKTIKAN SEBALIKNYA = KULIT SAMAK SEJAK JOIN PARTI KUALI DAH JADI BANGANG. APA DIA INGAT JACK MA KUALI MACAM DIA KE = ASAL BERKENAAN ISLAM ADA JE NAK KRITIK. PASAL KHITAN PUN TAK PUAS HATI. JIJAH&IJAH TAK BERKHATAN KE = ALJUBURI NAK MINTA PAS KRITIK PASAL IMDB. TAK TAU KE TENGAH PROSIDING MAHKAMAH KAN JADI HINA MAHKAMAH PULAK. KERJA KAU CEPATKAN KEPUTUSAN BIAR RAKYAT TAHU = HEBAT PH MENTERI TAK ADA PARTI PUN BOLEH HURU HARA KAN NEGARA = MEMANG BENAR KERAjaan BERUK, BARU 6 BULAN PERINTAH NEGARA DAH LUPA TUNTUTAN MALAYSIA BARU NAK TELUS NAK DEMOKRASI, SEKARANG DAH JADI AUTOKRASI LEBIH TERUK DARI BN, = HIMPUNAN 8 DISEMBER BESAR MAKNANYA KERANA TELAH DIPERMAINKAN OLEH KAFIR DAN MUNAFIK. WALAUPUN SETAHUN JAGUNG MEMERINTAH MEREKA SUDAH MENCABAR ISLAM MELAYU DENGAN PELBAGAI CUBAAN. JADI APA SALAHNYA RAKYAT MEMBERI ISYARAT SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI = SIAPA PETANI SIAPA PEKEBUN, TIDAKKAH MEREKA SEMUA BANGSA MELAYU. NEGERI MANA PALING MISKIN. TIDAKKAH NEGERI MAJORITI MELAYU = KALAU DIKUMPUL ASET TOKEY BANGSA CINA TENTU KEKAYAAN MEREKA MELEBIHI NEGARA. DENGAN ASET SEBANYAK ITU MRREKA DENGAN MUDAH BOLEH MENUMBANGKAN NEGARA = RAJA GULA BAWA LARI HARTA MALAYSIA KE HONG KONG, RAJA BOLA BELI KELAB LUAR NEGARA = MAHA KRONI DALAM MASA 10 TAHUN PERTAMA PENSWASTAAN TELAH SWASTAKAN 75 SYARIKAT KERAJAAN MENYEBABKAN KRONI MEREKA TERMASUK ANAK MAHA BELIT MENJADI BILIONARE HANYA DALAM MASA 8 TAHUN SAHAJA KE-9 TERKAYA. KRONI ALJUBURI TERLIBAT SAMA. SELEPAS 1993 LEBIH BANYAK DISWASTAKAN. ANAK MAHA KRONI ADA 203 SYARIKAT 12 LISTED COMPANY TETAPI MAHA BELIT BERDALIH KAYA DENGAN USHA SENDIRI = PH KACANG LUPAKAN KULIT = KERAjaan PH TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG SANA CANTAS SINI = ICERD BARU TANGGUH BUKAN BATAL LAGIPUN BANYAK LAGI TEKANAN DARI LUAR PASTI MENERJAH KEDAULATAN ISLAM MELAYU = DEMO 8 DIS. BANYAK ISU YANG HENDAK DILUAHKAN RAKYAT BUKAN HANYA ICERD KERANA SEJAK PH PERINTAH NEGARA PELBAGAI ISU YANG TIMBUL YANG MERESAHKAN RAKYAT = MENTERI PH LEBIH GEMARKAN MENUNJUKKAN KUASA DARI MERAIH HATI RAKYAT = PARTI KADOK BERSATU TERIMA LAGI 3 EKOR KADOK JADI AHLI, SEKIAN DIMAKLUMKAN = PM-4 SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN, PM-7 SWASTAKAN GLC PLAK, BALIK-BALIK PUSING SITU JUGAK, AKHIRNYA YANG KAYA IALAH KRONI, BILA RUGI BAIL OUT RAKYAT TANGGUNG = MELAYU TIDAK ISTIMEWA KERANA TANAH INI ADALAH TANAH MEREKA. YANG ISTIMEWA IALAH PENDATANG YANG MENDAPAT PELBAGAI KEISTIMEWAAN = SEBELUM PERUSUH MEMBELASAH PENJAWAT AWAM PEMIMPIN PH TELAH BERTALU HENTAM MEREKA = BERITA SENSASI : 5 EKOR LAGI KADOK JADI AHLI PARTI KADOK BERSATU. HARAP MAKLUM = MAMAK BENDAHARA BELASAH PENJAWAT AWAM 6 BOMBA MATI, BELASAH LAGI 1 PARAH. PENJAWAT MELAYU ITULAH YANG KENA KUTUK DAN DIPERLUKAN SAAT KECEMASAN DAN MENGGADAI NYAWA = PH RACIST BUKTINYA RUSUHAN KUIL KENAPA TANGKAP MELAYU SAHAJA MANA INDIA TAK KENA YANG BAKAR KERETA DAN PUKUL HAMPIR MATI PENJAWAT AWAM = PENYOKONG PH GANGSTER PEMIMPIN PH PUN GANGSTER HABIS KUCAR KACIR SATU NEGARA = ICERD BERMAKNA HAPUSKAN SEKOLAH KEBANGSAAN CINA DAN INDIA DAN MEREKA HENDAKLAH PULANG KE NEGARA MASING-MASING = BANGUNAN TINGGI NAMA MEREKA, PROFESIONAL NAMA MEREKA, HARTA NEGARA HABIS DIKAUT TAPI MEREKA MASIH MENGHARAPKAN KERAJAAN BANTU BANGSA MEREKA = MAHA KELING KEDEKUT NAK MAMPUS SUKA SANGAT KACAU PENJAWAT AWAM. TAK TAHU KE DIA RAKYAT MALAYSIA MAKIN BERTAMBAH RAMAI. NISBAH SEBENAR ADALAH BERPATUTAN = ALKISAH EXAM SPM 2018 : SEKOLAH CINA MENDAPAT SOALAN BOCOR. SOALAN PULAK LUAR TARAF DAN ADA YANG TIDAK MEMPUNYAI JAWAPAN DAN MACAM-MACAM LAGI PERSOALAN. MAKIN TERUKLAH DIKERJAKAN PUAK HAPRAK = PARTI KUALI NAMPAK SANGAT SOKONG SYIAH BILA PERSOAL SAUDI SERANG YAMAN. KENAPA TIDAK DISOAL IRAN SERANG SYRIA =

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu.





      Ben Singh telah menunjukkan betapa bencinya DAP terhadap Melayu, Islam, PAS dan juga Al–Qu’ran
      Apa yang diperkatakan oleh Ben terhadap Hadi bukanlah sesuatau yang baru atau unik pun. Ini adalah cara kebanyakan orang bukan Islam berfikir. Jadi, pada hakikatnya, Ben hanya bersikap jujur terhadap pandangannya. Orang yang bukan Islam sentiasa tidak akan menerima Shariah, RUU355 ataupun Hudud, dan sudah pasti mereka tidak akan menerima ajaran didalam Al–Qu’ran dan Negara Islam.

      Ini adalah masa untuk Umat Islam (atau orang Melayu) menyedari bahawa hidup di Malaysia ini sentiasa dibahagikan antara orang Melayu Islam dan orang bukan Melayu Islam. Bekas perdana menteri Najib Tun Razak adalah bodoh jika dia berfikir yang dia boleh melahirkan 1 Malaysia. Malaysia akan sentiasa ada dua Malaysia dan rakyat Malaysia perlu belajar bagaimana nak hidup di dalam keadaan sebegini.

      Al-Quran SURAH AL-KAFIRUN telah menjelaskan perkara ini:





      **********************************************************



      I was one of the few who watched the live telecast of this forum last night on Tok Guru Hadi’s FB. Ben Singh actually started by asking a question alleging PAS never made any stand against 1MDB and the recent Tabung Haji. He claims he helped campaigned for PAS in GE13 and alleged PAS broke up PR. He even rudely told Hadi to go back to Malaysia because he have no business being here in UK.

      Hadi answered with facts regarding PAS demanding an RCI. He also said there are other scandals like BMF, Perwaja, PKFZ, BNM Forex etc that is now being swept under the carpet.

      Not to be deterred Ben Singh ask another question regarding local council elections. At the same time he started provoking the crowd. Before Tok Guru Hadi could answer fully he cuts in and started verbally abused Hadi and other crowds, including about Islam and Quran is not suitable for this modern age bla bla bla.

      Actually we know what Ben Singh was tasked to do. And that has to do with why Tok Guru Hadi came to UK, visiting Ireland, then back to London etc. First PAS just like UMNO, for decades have a PAS association in UK. It caters for Malaysians especially students in UK.

      But the second reason why Hadi came to UK was what DAP and their funders is afraid off. And that is Hadi is there to meet his lawyers regarding the case against Claire Rewcastle of Sarawak Report that will be heard next month or so. So they plan to provoke Hadi and PAS people in UK into a frenzy. Thats why Ben even went so far as to call that other chap who told him off to have it man to man outside.

      If that were to happened, Ben will then make a police report and said Hadi was instigating hate speech and violence. Do remember the criteria of hate speech must include the promotion of violence for it to stick in UK courts. And that’s why from the start Ben was provoking everyone in the forum, hoping someone would act violently towards him.

      This would put Tok Guru Hadi in a fix and will surely jeopardise his and PAS case against Claire. Fortunately no one took the bait alhamdulillah.

      It also prove that Claire is tearing her hair out because she knows she gonna lose the case. She already lost two case within a case already with this suit. This last one is the main trial. And Insha’Allah she gonna lose badly. And that will be catastrophic to PH especially DAP who has been harping about PAS accepting rm90 million bribes from UMNO and Najib. Hence this tactic of provocations.

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. PAS boleh terima pemimpin India lain ganti Waytha jadi menteri perpaduan



      KOTA BHARU: PAS tiada masalah sekiranya P Waytha Moorthy digantikan pemimpin India lain, asalkan individu itu dapat menjalankan kewajipan dengan sebaik mungkin.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata desakan parti itu agar Waytha meletak jawatan sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri bukan bersikap perkauman, namun kerana kegagalannya menjalankan tugas dengan berkesan.

      “Kita desak beliau letak jawatan bukan sebab beliau pemimpin (berbangsa) India, tapi kerana kegagalan dia (menjalankan tugas). Kalau kaum lain pegang dan gagal berfungsi untuk mewujudkan perpaduan (dalam negara), kita juga akan minta pemimpin berkenaan letak jawatan.

      “Kita bukan rasis dan pada masa sama, kalau ada pihak yang membangkitkan isu perkauman, kita juga tak setuju. Ini soal kegagalan sebagai menteri perpaduan sebab itu dalam kenyataan kita sebelum ini, beliau perlu letak jawatan dan kalau digantikan pemimpin India lain pun kita tak ada masalah.”

      Beliau berkata demikian selepas menziarahi bekas penjaga gol kebangsaan, Awang Essa, 72, yang terlantar sakit kerana masalah tulang belakang sejak awal tahun ini di kediamannya di Jalan Raja Dewa Hilir, di sini, hari ini.

      Takiyuddin berkata, PAS berpendapat Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad perlu menilai kembali prestasi Waytha dalam hal tersebut agar ia tidak menjadi “barah” dalam masyarakat.

      “Waytha Moorthy tidak dapat merangka (pelan) perpaduan sebenar untuk memastikan perpaduan dapat dicapai. Saya kira Dr Mahathir perlu beri penilaian secukupnya dan lebih 300,000 rakyat (yang menandatangani petisyen) kata dia dah gagal. Ini bukan soal perkauman lagi.”

      Dalam pada itu, Takiyuddin yang juga presiden Persatuan Bola Sepak Melayu Malaysia (PPBSM) memohon Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman melihat aspek kebajikan bekas pemain, terutama yang sedang terlantar sakit.

      Beliau berkata, Syed Saddiq perlu memberi tumpuan kepada Yayasan Kebajikan Atlet Malaysia (Yakeb) yang kini tidak lagi mampu berperanan menjaga kebajikan bekas atlet, berikutan tiada dana mencukupi.

      “Saya minta kerajaan hari ini, terutamanya menteri belia dan sukan melihat kembali aspek kebajikan bekas atlet negara kerana mereka ini kebanyakannya dalam keadaan tidak terbela sehingga ada yang menjadi gelandangan.

      “Saya kira kerajaan negeri pun ada bagi sedikit peruntukan untuk kebajikan bekas atlet, jadi kita harap perkara ini mendapat perhatian Syed Saddiq.”

      KOMEN : Jika tersebut ada 'rasis' dalam diri mereka, bagaimana dia mahu merangka pelan perpaduan?

      Delete
  7. Tun M bukan hanya diperlukan oleh negara TETAPI beliau lebih dipercayai,diyakini dan diperlukan oleh org Melayu sbg pemimpin yg boleh menjaga kepentingan bangsa/agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke, unknown kosong dua tiga lima?
      Apa ker jadahnya boleh nak jaga agama!
      Gaya hidup pun, tak ubah nya pluralisma
      Anjing pun boleh dibawak tidur bersama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Aku rasa sdr unknown ini salah persepsi
      Ko bikin aku gelak sakan, tak kering gusi
      Jaga agama Islam kah, atau pun Majusi?
      Bini mahu pakai tudung pun tidak dikasi!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Melsyu yg sokong madey dlm lingkongan 30% saja...

      Kajian2 yg telah di buat populariti madey sudah merosot... Madey tak diperlukan lagi..

      Rakyat kaciwa mengubah malaysia merah yg lebih baik dari seblm pru

      Delete
    3. Setuju 100% dengan komen "Unknown".

      Geng Naji @ Anonymous mengarut mengata Melayu yg sokong TDM ha nya 30%.

      Tak payah aku hurai kan sebab nate' tu pun tak pernah buat begitu.

      Delete
    4. Nate jin gila ni bukan tahu analisis pru 14... Sondol babi buta...lagak pandai kununye..

      Delete
    5. PH = ICERD ADALAH MALAYAN UNION VERSI MODEN = MELAYU HANYALAH KULI DAN MEREMPAT DI NEGERI SENDIRI TIADA KETUANAN PADA HAKIKATNYA = HANYA MEREKA YANG TIADA PANDUAN HIDUP BERPANDUKAN HUMAN RIGHTS PBB. KITA UMAT ISLAM SUDAH ADA ALQURAN DAN SUNNAH. SEMUA HAK MANUSIA DIJAMIN OLEH KEDUANYA = MAHA ZALIM PEMECAH BELAH MASYARAKAT BILA MENGHASUT PEMIMPIN UMNO KELUAR PARTI = KALAU TIDAK KELUAR KENYATAAN MENGELIRUKAN BUKAN MuJAHAT LAH NAMANYA DULU LGBT, SYIAH DAN SEKARANG TABUNG HAJI. KALAU TAK SALAH BETULKAN. KALAU PENJENAYAH DAKWA. BERTINDAK AKAL LUAR SEDAR SEBAGAI PEMEANGKANG = BERITA SENSASI : 13 LAGI EKOR KATAK DARI DARUL KADOK DIJANGKA JOIN PARTI KADOK BERSATU = MAHA NAJIS GUNA POLITIK KOTOR ALA PENJAJAH PECAH PERINTAH TERHADAP PEMBANGKANG DENGAN KATAK KADOK MELOMPAT = KULIT SAMAK TUDUH NABI MUNGKIR JANJI TAPI DIKUTUK OLEH ONE JIJIK DENGAN MENYALAHKAN PAS = KAPAL AQUA JATUH SEPARUH HARGA AKIBAT MAHA KELENTONG KATA DOJ DAH LULUSKAN SEBENARNYA INI SEMUA PEMBOHONGAN TIADA LANGSUNG BUKTI = TOMMY TOM CAT CAKAP BESAR SYARIKAT DIA SAHAJA TAHU PASAL KAPAL UNTUK BOLOT KONTRAK. INILAH KORUP YANG BERLAKU DI DEPAN MATA MAHA KORUP TAPI DIBIARKAN SAHAJA = KATAK-KATAK DESAK SI KOMEDI LETAK JAWATAM. PATUT MEREKALAH YANG LETAK JAWATAN KERANA MENYIA-SIAKAN AMANAH RAKYAT = MAHA DEDAK KATA JIBENG TABUR DEDAK RUPANYA DIA PENDEDAK NO. 1 NEGARA BILA BANYAK KATAK-KATAK UMNO MELOMPAT = MAHA NAJIS HANYA TERIMA KEPADA TAIK YANG BAIK. HARAP MAKLUM = KULIT SAMAK PATUT TAUBAT LETAK JAWATAN MASUK PONDOK BELAJAR ALIF BA TA SUPAYA MULUT TAK CAKAP MERAPU = BILA MAHA MERAPU KATA MALAIKATPUN BUAT SALAH ADA PAKAR HADAS KATA BETUL....PUNYALA KAKI PENGAMPU PUNYA LOBAI..BAWA AYAT QURAN...MANA ADA AYAT KATA MALAIKAT BUAT SILAP..BAHALOL = MAHA FREEMASON GASAK KOMEDI BUBAR UMNO TAPI DIA DEGIL..MAKA MAHA MULA MAIN POLITIK KOTOR LAIN DENGAN AJAK RAMAI MP LOMPAT PARTI..AKHIRNYA TERBUBAR UMNO DAN TUBUH UMNO 3...ALJUBURI MEMANG JANGAN HARAP NAK MERASA = BANGSA ASING DATANG KE TANAH MELAYU JADI KULI DAH TU DIBERI WARGA NEGARA BERAMAI-RAMAI ITULAH YANG MENDAPAT KEISTIMEWAAN DAH TU KUMPUL HARTA JADI KAYA RAYA MEREKALAH BANGSA YANG ISTIMEWA = MELAYU TIADA KEISTIMEWAAN KERANA MEREKA PERJUANGKAN HAK MEREKA YANG SEMAKIN TERHAKIS = MAHA U-TURN DAH BUAT MACAM-MACAM PUTAR BELIT APA NAK HERAN...SEKALI KATA NAK 2/3 MAJORITI SEKALI KATA NAK PEMBANGKANG KUAT = MAHA ZOMBIE CAKAP TIN KOSONG NAK LETAK JAWATAN..SEKARANG TOKONG PULA IKUT PERANGAI YANG SAMA....KELUAR TERUS LAH PH NAK KENCING APA LAGI = MAHA KACAU TAK HABIS-HABIS NAK USIK ISLAM/MELAYU/RAJA...TERKINI SEKOLAH KEBANGSAAN DIKATAKAN SEKOLAH AGAMA...KATA ISLAM AGAMA SYUMUL KALAU ADA SERBA SEDIKIT APA SALAHNYA = MANA-MANA KELING YANG RASIS MESTI DIDESAK HEBAT SUPAYA LETAK JAWATAN ATAU DIPECAT = PH TAK HABIS-HABIS MAINKAN RAKYAT...SENYAP JEE PASAL PETROL = PARTI BABI HUTAN BILA DITANYA APA LAGI YANG MEREKA MAHU..,MEREKA TIDAK MAMPU MENJAWAB,,,,INI BERMAKNA MEREKA TELAH DAPAT LEBIH DARI CUKUP DAN TELAH ATASI PERIBUMI,,,BERMAKNA MEREKA HANYA INGIN HURU-HARAKAN KEHARMONIAN NEGARA = PATUT DAH JADI KERAjaan PANDAILAH JANA EKONOMI INI TIDAK TAHU POTONG SANA CANTAS SINI,,CARILAH IDEA KREATIF TAMBAH LAGI EKSPORT ATAU KURANGKAN LAGI JMPORT = TOKONG KIT SIAL MARAH SANGAT ISLAM PASAL KRISMAS SEBAB KRONI KUAT DIA JOSEPH NOBITA DAH MURTAD MASUK KRISTIAN = KENAPA NAK TIRU BN APUNGKAN HARGA MINYAK...TURUNKAN SAHAJA RM1.50 DAH TENTU JANJI DITEPATI DAN KALAU TURUN LAGI DAPAT PAU LAGI = KERAjaan HAPRAK KUTUK BN PASAL KORUPSI PATUT AMBIL BERAT PASAL RASUAH SAJA SUDAHLAH INI MELEBIH-LEBIH NAK KACAU KEHARMONIAN NEGARA...TUJUAN SUPAYA RAKYAT LUPAKAN MANISFESTO = ELOKLAH JUGAK MuJAHAT MENGGATAL DARI BUAT KENYATAAN HURU HARA SATU NEGARA = KETIKA PEMERITAHAN KING CHARLES 1 GEREJA TELAH MENGHARAMKAN PERAYAAN KRISMAS KERANA IA SEBENARNYA HARI PAGAN TIADA KENA MENGENA DENGAN JESUS =

      Delete

    6. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    7. Who Speaks For Pakatan Harapan?





      Why all this confusion? So, what is it going to be? And who speaks for Pakatan Harapan? Is Malaysia an Islamic country, like Tun Dr Mahathir Mohamad says, or is Malaysia a secular country, like DAP says? Who speaks for Pakatan Harapan?
      THE CORRIDORS OF POWER

      Raja Petra Kamarudin

      “Who speaks for PAS? Kit Siang asks after conflicting messages on Christmas,” reported the Malay Mail Online today (READ HERE).



      Actually, the same thing can be asked about Pakatan Harapan. Who speaks for Pakatan Harapan?



      Who speaks for Pakatan Harapan, Mahathir or Kit Siang?
      The news item below is but one of many examples. But it is a crucial issue because it involves Islam, or rather the propagation (dakwah) of Islam. Church groups do not want Islam propagated in Malaysia, in particular in Sabah and Sarawak.

      But then we have PERKIM, JAKIM, Pusat Islam, the state religious departments, and so on, that cost billions a year of taxpayers’ money to maintain. Are these going to be closed down, as they should, if, as DAP says, Malaysia is a secular country?

      Then we have sharia laws that in some cases override or supersede common laws.







      Mahathir announced that Malaysia is a fundamentalist Islamic country while DAP insists Malaysia is a secular country
      Why all this confusion? So, what is it going to be? And who speaks for Pakatan Harapan? Is Malaysia an Islamic country, like Tun Dr Mahathir Mohamad says, or is Malaysia a secular country, like DAP says? Who speaks for Pakatan Harapan?

      ****************************************************





      Mohd. Kamal bin Abdullah

      The Sarawak Evangelical Christian Association has refused to accept Education Minister Maszlee Malik’s explanation for his use of the word “dakwah”, insisting that the term carries a connotation involving Islamisation.

      In a statement on Christmas Day yesterday, the association said they not believe in his explanation and added that Sarawak Christians felt their rights to freedom of religion was being eroded by the federal government.

      “We cannot accept the minister’s subsequent explanation in his attempts to defuse the furore created by his remark, by explaining what he had a broader meaning for the term ‘medan dakwah’ that he used in parliament.

      “A quick reference to any dictionary will tell us that the word ‘dakwah’ is none other than the rally cry for Islamisation of the two East Malaysian states. We are sure that, after his remarks, Maszlee cannot unequivocally assure the people of Sarawak that there is really no ongoing Islamisation agenda in the education system in our State,” it said in a statement.

      “The reality is that the government has been, and still is, overtly and persistently favouring one religion over the others in its policies and allocation of resources. This has been the case right from the early stage of the federation,” it added.

      Delete

    8. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    9. Patutlah Pasti jadi pilihan ibu bapa, pengarahnya kongsi kelebihan hantar anak di sini



      KUANTAN- Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) antara institusi pendidikan awal kanak-kanak yang aktif di negara ini.

      Pahang turut menerima ledakan perkembangan pusat asuhan berteraskan Islam ini apabila Jabatan Pasti Negeri Pahang ditubuhkan bagi menyelia 198 Pasti membabitkan 9,000 kanak-kanak.

      Pasti yang dipelopori pembangkang, Pas menerima permintaan tinggi setiap tahun.

      Justeru, satu pelan tindakan disusun sebagai persiapan untuk sesi persekolahan 2019.

      Ikuti wawancara bersama Pengarah Pasti Pahang, Danial Abdul Aziz membicarakan mengenai perkembangan semasa pusat asuhan itu di negeri ini dalam memperkasakan pendidikan awal kanak-kanak seiring dengan pendidikan arus perdana.



      Sejauh mana penerimaan ibu bapa di negeri ini terhadap pendidikan awal di Pasti?

      Penerimaan ibu bapa amat baik berdasarkan permintaan di pusat ini setiap tahun.

      Perkembangan ini sebenarnya bertitik tolak kepada keberkesanan kurikulum pendidikan awal yang lebih menekankan aspek rohani, jasmani, intelek dan emosi berlandaskan Islam. Setiap tahun, permintaan cukup tinggi.

      Belum sempat kita promosi, pendaftaran yang diterima sudah penuh kouta.

      Perkembangan ini juga satu cabaran kepada kami di pasti Pahang.

      Apakah cabaran yang dimaksudkan?

      Sudah tentu banyak cabaran yang kami terpaksa hadapi apabila berdepan peningkatan murid setiap tahun kerana melibatkan keperluan kepada penambahan pusat asuhan baharu, penambahan guru dan keperluan lain bagi memastikan sesi pembelajaran dan pengajaran dalam keadaan terbaik.

      Kelas Pasti sedia ada tidak mampu menampung peningkatan itu dan kita tidak mahu kelas dalam keadaan sesak serta tidak selesa.

      Kita juga kena fikir bebanan guru, jadi bilangannya juga perlu ditambah.

      Sebab itu untuk 2019 kita meluluskan pembukaan 13 Pasti baharu dan cuba menaiktaraf Pasti yang daif supaya perjalanan pembelajaran lebih selesa dalam usaha meningkatkan prestasi murid.

      Delete
  8. Yang mendesak tu puak Cap Munge Bersatu
    Sbb TDM, bagi depa itu, loncatan punya batu
    Tun undur kalu, kedudukan depa tu tak tentu
    Kalu serah kat Nuar, terus ler depa mati kutu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = BAPAK MAK SYABU ANAK MAT GANJA = SEMENJAK PARTI BABI PERINTAH PP TARIF AIR SUDAH NAIK 4 KALI, SEDARLAH DIRI SIKIT WAHAI PENYOKONG PH = LOKMAN ADAM DITAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN PH TAK BISING TAPI BILA PENGKUTUK SULTAN DITAHAN BISING PULA = SATU2NYA WANITA PARTI BABI ADA COCK ANTI CONSTITUTION TAK SETUJU ISLAM AGAMA RESMI. SATU PERSATU KEBENCIAN MEREKA KEPADA ISLAM DITUNJUKKAN = TO PH, OPPOSITIONS ARE GUILTY UNTIL PROVEN INNOENT. BUKTINYA JAMINAN YANG TELALU TINGGI BILA KES MAHKAMAH = MAHA ZALIM GOPOH NAK JADI PM MALAM PRU-14 DENGAN SALAHKAN AGONG = SETELAH MAHA KORUP SELESAI TUBUH UMNO 3.0 BN 2.0 TIBA SAAT AZMIN JADI PM DENGAN HISHAMUDDIN TPM = APA NAK DIHERANKAN SALIB BESAR DI PP. BUKANKAH PEMIMPIN PARTI BABI DIBARISI EVANGELIST = BEKALAN AYAM TEMPATAN KURANG TAPI PH MASIH NAK EKSPORT NAMPAK SANGAT TAK PERIHATIN MASALAH RAKYAT = PAKAR HADAS AKUI PECAT IMAM BUKAN BAWAH BIDANG KUASA TAPI KENAPA MANGKUK HAYUN TU BUAT KENYATAAN. NAMPAK SANGAT NAK HURU-HARAKAN MASYARAKAT = SEBENARNYA SEMUA DALAM PH TAK LAYAK JADI PM. MAHA ZOMBIE PALING BANYAK BUAT SALAH, ALJUBURI JADI PM BUSUK NAMA NEGARA SATU DUNIA, JADI PILIH GS KITA TENGOK MACAM MANA = KENAPA MELAYU SANGGUP JADI BALACI KEPADA KAFIR HARBI BILA TAK PUAS2 NAK RAMPAS UITM SATU2NYA MILIK BUMIPUTRA, PROFESIONAL NON BUMI YANG JAUH LEBIH RAMA, KENAPA BIUL SANGAT, BELAJAR JE TINGGI TAPI OTAK BERKARAT = PH BIKAN SAHAJA KENAKAN SST TAPI PELBAGAI CUKAI TERMASUK YANG TIDAK DIHEBOHKAN DALAM MEDIA SELAIN MENAIKKAN TARIF = PH KAKI PAU, APA TIDAKNYA MINYAK SAWIT TURUN TAPI MINYAK MASAK TAK TURUN, INGAT PETROL JE KENA PAU, CUKAIPUN MACAM2 DAAA = MENTERI PH BELUM PRU BERLAGAK SUCI, LEPAS PRU SEGALANYA KOTOR, BELUM PRU RASUAH, LEPAS PRU DUIT MINYAK, BERSIH & SPR PULA KATA KALAU ISTIHAR KIRA BERSIH, KALAU GITU SIAPA YANG BAGI RASUAH BOLEHLAH ISTIHAR = TOKONG KIT SIAL DAH PANDAI BERDALIH MACAM BN DULU YEA = LOMPAT PARTI ADALAH RASUAH BESAR, PH TAHU NAK KENCING RAKYAT JEE, SAMPAI SEKARANG TAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT. MAHA KATAK PENYOKONG KUAT PENYOKONG UTAMA KATAK2 LOMPAT = TOKONG NOBITA BAGI PERUNTUKAN KEPADA TIGA KOLEJ SWASTA YANG TIADA PERUNTUKAN DALAM BAJET. KAN DAH KATA INI AKIBATNYA BIARKAN KAFIR HARBI PERINTAH NEGARA = TOKONG KIT SIAL BILA LAGI NAK KELUAR PH, BERANI UGUT JE, MEMANG SAH TAK DE TELOR = PERANGAI PEMIMPIN2 MELAYU YANG MENAGIH SIMPATI UNDI DARI BUKAN MELAYU NON MUSLIM AMAT MEMALUKAN KERANA MEREKA HILANG JATI DIRI DAN SANGGUP MENGGADAI PRINSIP = RAMAI IBUBAPA TERBEBAN DENGAN YURAN PIBG. PH DIAM JE CARI JALAN NAK PAU = HARGA KOMODITI JATUH TERJELEPUK PH TAK KISAH SEBAB YANG TERLIBAT MAJORITI MELAYU = MuJAHAT BUANG BANGSA BUANG AGAMA, PRU-15 KITA PAKAT USUNG BUANG MuJAHAT KE TENGAH LAUT = KESIAN BETUL PENGUNDI2 CH DIKERJAKAN PH, TAK HABIS2 BUANG MASA MENGUNDI. DULU SALAHKAN BN RASUAH SEKARANG PH PULAK BUAT BENDA SAMA = ISU SALIB BUKANLAH SEBAB FOBIA TAPI NAK BUAT LAMBANG BIARLAH KAT GEREJA. NAK BAGI ONG LAH KONON. KENAPA BILA BISNES BUAT LAMBANG MASJID DAH TU KENAPA TAKUT SANGAT DENGAN ANGKA 4 = ISU ADIB ELOK SANGAT DI PANASKAN SETIAP PRK SUPAYA PH CEPAT SERAH KUASA KEPADA GS = KEMAJUAN MODEN BUKAN BERERTI BEBAS BERBOGEL DAN BERPESTA SEKS SEPERTI YANG DIMAHUKAN PUAK LIBERAL DAN BUKAN JUGA BEBAS MENUKAR JANTINA = ELOK BENARKAN PAS PERINTAH NEGARA SEPENGGAL KERANA PAS PERNAH TADBIR NEGERI PALING MISKIN DAN HUTANG BERTOMPOK TINGGALAN BN TAPI TERUS SURVIVE HINGGA SEKARANG = KALAU ISU ISLAM/MELAYU TAK BOLEH JADI BAHAN BERKEMPEN, NAK KEMPEN APA LAGI? HARAMKAN PARTI KAFIR HARBI DULU YANG ANTI PERLEMBAGAAN SEBELUM CAKAP LEBIH =

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. The association alleged that non-Muslims have been facing the increasing erosion of their religious space over the years, citing the ban on the word “Allah” to non-Muslims and the Al-Kitab saga in 2011 as two examples of situations where Sarawak Christians have had to fight for their right to practice their faith.

      “Sarawak’s unique religious freedom is enshrined in the Federal and State Constitutions, which provide ample space for the adherents of each religion to profess, practise and propagate their faith.

      “It is therefore unthinkable for the government to use any of its ministries or government agencies to support the agenda of just a specific religion, albeit Islam being the official religion,” it said.

      Maszlee earned the ire of Sabahans and Sarawakians when he called on religious teachers from peninsular Malaysia staying in East Malaysia to make the states their “medan dakwah” or arena to evangelise.

      Another Christian group, the Association of Churches in Sarawak had earlier also voiced its displeasure with Maszlee’s statement.

      After much criticism, he later defended his use of the word and said it was not a call for Islamisation but was meant to be taken in a “wider context” to mean “bringing mankind towards good” ― which could be done through various means including education.

      “Dakwah” literally means “invitation” in Arabic. However, its most common use among Muslims is to proselytise or preach about Islam.

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. Apa kelebihan atau keistimewaan kelas pra sekolah di Pasti?

      Pasti Pahang dan juga di negeri lain, kita sentiasa memperkasakan kukurikulumnya supaya menepati keperluan pendidikan semasa dengan fokus kepada pembinaan sahsiah Islam sejak awal.

      Pendekatan pembelajaran juga lebih holistik tanpa membebankan minda kanak-kanak sebaliknya lebih kepada gabungan antara belajar dan bermain sesuai dengan usia mereka.

      Misalnya kurikulum murid 4 tahun sudah tentu berbeza dengan murid 5 atau 6 tahun namun kesannya, bila murid ini memasuki 6 tahun, mereka lebih ‘matang’ dan menguasai tahap asas bacaan al-Quran.

      Sejak tahun lepas kita memperkenalkan kelas pra tahfiz dan program ini juga antara keistimewaan yang ada di Pasti.

      Malah tahun ini, 228 murid menerima tauliah apabila berjaya menghafal surah pilihan untuk program itu.

      Antara lain, kita juga ada Kurikulum Integrasi Pasti (KIP) bagi memberi peluang kepada ibu bapa menghantar anak mengikuti aktiviti di pusat ini selepas jam 12.30 tengah hari.

      Bagaimana aspek kelulusan tenaga pengajarnya?

      Allhamdulillah, guru Pasti mempunyai kualiti dan kemahiran tinggi dalam pendidikan awal kanak-kanak.

      Kita sentiasa menaik taraf kelayakan daripada sijil kepada Diploma Perguruan Pasti dari Institut Perguruan Pasti Malaysia.

      Pada masa sama, guru juga diberi kursus berterusan bagi memantapkan kemahiran pengajaran.

      Walaupun diploma itu tidak diiktiraf dalam pendidikan arus perdana namun guru Pasti sentiasa diintai pihak luar (swasta) kerana kemahiran tinggi dalam pendidikan awal kanak-kanak.

      Apakah perancangan bagi memantapkan Pasti Pahang?

      Kita berhasrat membuka peluang kepada murid keperluan khas terutama kanak-kanak autisme bagi mengikuti pendidikan awal di Pasti di negeri ini.

      Ke arah matlamat ini, Pasti Pahang kini sudah mula meneroka kajian dan pembangunan (R&D) untuk mencari kaedah terbaik merangka kokurikulum sesuai dan berkesan untuk golongan
      itu.

      Kita sudah ke arah itu dan jika berjaya dilaksanakan, Pasti Pahang menjadi yang pertama melaksanakannya di negara ini. Setakat ini kita belum melaksanakannya secara menyeluruh
      kecuali hanya ada beberapa Pasti yang menerima murid berkeperluan khas ini.

      Pelaksanaan juga mengambil kira kekurangan kemahiran guru untuk mengajar kanak-kanak istimewa ini kerana proses pembelajarannya sudah tentu berbeza dan memerlukan tahap
      kesabaran amat tinggi.

      Bagaimana dengan prestasi Pasti di Pahang?

      Kita tak nafikan wujud jurang antara Pasti di negeri ini kerana ada yang mempunyai kemudahan terbaik, prestasi mereka pada tahap tertinggi dan ada juga agak daif.

      Namun secara keseluruhannya, prestasi Pasti boleh dibanggakan kerana keputusan akademik murid konsisten.

      Setiap tahun kita adakan Hari Anugerah Kualiti dan kecemerlangan Pasti Pahang, tahun ini diadakan di Maahad darul Abrar Bentong, pada 1 Disember lalu.

      Pada majlis itu 11 anugerah diberikan meliputi kategori Pengurusan Terbaik, Pengerusi Kawasan Terbaik dan Anugerah 3K (Kebersihan, Keceriaan dan Keselamatan) serta Anugerah Kecemerlangan Pengurus Pasti dengan 14 pengurus terbaik dipilih.

      Lebih membanggakan salah satu Pasti di Pahang, Pasti Al Hikmah, Kuantan terpilih sebagai johan dalam Pertandingan 3K Pasti Peringkat Kebangsaan di Port Dickson, Sabtu lepas.

      Apakah harapan bagi memastikan Pasti Pahang lebih cemerlang?

      Kami nekad memperjuangkan pendidikan awal kanak-kanak berteraskan Islam ini.

      Pada masa yang sama, kita berusaha mewujudkan suasana lebih kondusif di semua Pasti supaya proses pembelajaran dalam keadaan selesa.

      Justeru, kita harap ibu bapa, masyarakat dan semua pihak memberi perhatian membantu Pasti yang mungkin agak daif dan perlu penambahbaikan kerana kita beroperasi tanpa peruntukan serta dana tetap.

      Selain itu, ibu bapa diminta sentiasa berkomunikasi dan berhubung rapat dengan pengurusan Pasti tempat nak-anak mereka belajar supaya hubungan baik yang terjalin membantu pihak Pasti meningkatkan prestasi masing-masing.

      KOMEN : Anak-anak perlu didikan yang baik semenjak kecil

      Delete
  9. Yep. Mati kutu.Tapi klu Anwar tak jadi PM 8, dia merajuk dlm pelukan kutu ANAS..

    Ini yg buat WAWI meradang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekadang tertanya juga jika ada WAWI tawarkan jawatan TPM nya kpd Bang Non.

      Kalo dia dah seronok di jawatn itu, tak gamaknya.

      Delete
    2. Yang kau jeles sangat Kak Wan tu nak terus pegang jawatan TPM tu apasal pulak haaah...biarlah, setakat ni dia dah menjalankan tugasnya dengan cemerlangnya kat situ.

      Nanti kalau Bang Non naik jadi PM ke 8, sudah tentu lah pasangan ni bakal mencatat sejarah sebagai pasangan pertama suami isteri yang memegang kuasa pemerintahan tertinggi negara di dunia ni..takkan lah kau tak tumpang bangga kot????

      Delete
    3. Ape salahnye suami isteri pegang kuasa kalo akey.....negara ni ade undang2... Buat tak betul lingkopkan dlm pru..

      Kalo madey pegang lama makin punah malaysia..

      Delete
    4. PH = KELANTAN NEGERI MAJORITI ISLAM MELAYU SUDAH TARIK BALIK SAMAN..BILA LAGI POK MIN NAK BAYAR ROYALTI, INI MESTI KES KENCING LAGI = BANGSA BABI HUTAN PATUT MENGHALAKAN KEMARAHAN MEREKA KEPADA TOKEY-TOKEY CINA YANG KAYA RAYA MENJARAH HARTA NEGARA DAN BAWA LARI KE LUAR NEGARA DENGAN TIDAK MEMULANGKAN KEKAYAAN TERSEBUT KEPADA MEREKA = MuJAHAT APA SAHAJA KELUAR DARI MULUT DIA SAMPAH DAN MENYAMPAH. SAMPAH SYIK MERUGIKAN ISLAM/MELAYU, MENYAMPAH BILA JANDA GLAMOUR TAK LAYAN DIA VIRALKAN SATU MALAYSIA = MAHA KRONI KALAU JIBENG DIA KATA RASUAH KALAU DIA DUIT KOPI = KERAjaan BERUK MEMANG TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG PERUNTUKAN DAN JUAL ASET. JUAL SAHAM PH BERPOTENSI MURAH2 DAH TU SEKEJAP NAIK MELAMBUNG, KRONI DIA JUGAK YANG UNTUNG MACAM PM-4 DULU SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN YANG UNTUNG. TUT2 SEKEJAP JE ANAK DIA JADI BILIONAIRE = KULIT SAMAK BUAT KEPUTUSAN RUGIKAN MELAYU BILA SURUH PENIAGA GUNA FODD TRUCK, MANA NAK CARI MODAL BESAR, DAH LAH AIM DAH TUTUP MANA LAGI NAK DAPAT PINJAMAN MUDAH = PARTI FREEMASON TIDAK DEMOKRATIK BILA JAWATAN PARTI BUAT SECARA LANTIKAN. LAIN KALI TAK PERLULAH SUSAH2 BUAT PEMILIHAN = MAHA ZOMBIE TAK HABIS2 SALAHKAN MELAYU. KALI INI SURUH MELAYU SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA MISKIN. YANG KAU DULU PM-4 MENGAYAKAN KRONI DAN ANAK SENDIRI SAMPAI LUPA ORANG MELAYU MISKIN = KALAU BENAR PH NAK BINA MELAYASIA BARU UBAHLAH APA YANG DISEPAKATI OLEH SEMUA PARTI TERMASUK PEMBANGKANG SEPERTI AKTA ANTI LOMPAT PARTI, AKTA PEMBIAYAAN PARTI , PEMISHAN KUASA ANTARA PEGUAM NEGARA DAN PENDAKWA RAYA DSB = PAKAR HADAS SUKA FITNAH PARTI ISLAM, SEKARANG FITNAH BALIK KEMBALI KE BATANG HIDUNG MEREKA . ADA KE MASUK AKAL 25 IMAM KENA PECAT, 10 LAGI KENA TUKAR TEMPAT KERJA DENGAN ALASAN REMEH TEMEH. RUPANYA ADA LAGI KES SEBELUM ITU APABILA 16 IMAM TELAH DIPECAT, KETERBUKAAN PANDANGANLAH KONON, BERLAPANG DADALAH SANGAT. PATUT PAKAR HADAS DAH LAMA KENA PECAT KERANA AMANAT RAJA MELAYU LANUN = APA RULE OF LAW YANG DIMAKSUDKAN MAHA ZOMBIE, DI MANA KEADILAN DALAM KES TOKONG JOSEPH NOBITA, KEMATIAN MUHAMMAD ADIB, KES PREBET ADAM DAN KES BERDARAH MEMALI. DI MANA HERO2 PH SEBELUM PRU-14 YANG MAHU SURUHAN JAYA DIRAJA = MAHA ZALIM SIBUK PERSOAL KEKEBALAN RAJA, YANG KAU MACAM2 SKANDAL PM-4 TAK BERSIH SAMPAI SEKARANG = RAKYAT JADI MISKIN ERA PM-4 BILA RINGGIT JATUH LEBIH SEPARUH DARI RM2,50 JADI RM3.80, TIDAK LAIN KERANA KORUPSI YANG MAHA TERUK. ERA PM-7 RINGGIT JATUH LAGI = DI KALA RAKYAT SUSAH PEMIMPIN PH POSING MELANCUNG KELUAR NEGARA = RIZAB BNM LESAP SEJAK PH PERINTAH NEGARA, TERNYATA PH HANYA PANDAI KOREK TABUNG NEGARA = BAGUS JUGA PEKERJA RESTORAN INDIA KENA PENAMPAR, BARU TERDEDAH BUKAN MAMAK RUPANYA. PARIA MOORTY JAJA KELUAR NEGARA BANGSA INDIA DI NEGARA INI DITINDAS TAPI SEBENARNYA MEREKA TIPU MELAYU DAPAT DUIT JUTA2 = SEBAB PH DENGKI SANGAT DENGAN JAKIM ADALAH KERANA JAKIM BERJAYA MENGEKANG AJARAN2 SESAT DAN MEMPROMOSI HALAL KE SELURUH DUNIA. AJARAN SESAT MULA BERKEMBANG BIAK SELEPAS PH AMBIL ALIH NEGARA BERMULA DENGAN MELEPASKAN QADIANI SECARA BEBAS BERGERAK = HATI2 MAHA ZOMBIE MAYAT HIDUP YANG MIND CONTROLLED BY PARTI BABI HUTAN = MALAYSIAN MALAYSIA MEMBAWA KEPADA NEGARA REPUBLIK KERANA ITU MEREKA CUBA MENCARI JALAN MENJATUHKAN SISTEM BERAJA. PM-4 TELAH MENCANTAS KUASA RAJA KINI TUNGGUL YANG TINGGAL HENDAK DICABUT = ISLAM LIBERAL BERMAKSUD BILA ANAK MENGANUT AGAMA BUKAN ISLAM IBU BAPA TIDAK BERHAK MENYOAL = APA DISEBALIK SAUDI PERANGI YAMAN, DI SYRIA DAN IRAQ SYIAH TELAH MEMBUNUH JUTAAN SUNNI KERANA BAGI MEREKA DARAH SUNNI HALAL DITUMPAHKAN DAN IBADAT MEREKA. MEREKA TELAH MENYUSUP MASUK KE YAMAN BERTUJUAN MENYERANG MAKKAH KERANA TANAH SUCI SYIAH IALAH KARBALA = DRAMA MELAYU KINI DI TV MENJADI2 DENGAN PEGANG TANGAN DAN BERSENTUHAN BODY CONTACT DENGAN BUKAN MAHRAM, MENGAPA PAKAR HADAS TIDAK SIBUK KOMEN, KENAPA SIBUK MAIN POLITIK MASJID SURAU. DISURUHNYA IMAM YANG DIPECAT SAMAN, PUAK MANGKUK HAYUN NI TAK FIKIR KE NAK TURUN NAIK MAHKAMAH PERLUKAN WANG & MASA BUKAN SEDIKIT =

      Delete

    5. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    6. The Reason Hadi Was Attacked In London





      Sopan santun is absent in the vocabulary of the DAP people and whether this is a cultural thing (or lack of culture) or whether this is because of the Chinese education system is not clear. What is clear, however, is that these Chinese-educated DAP people have a very dirty mouth, like how Ben has demonstrated in that video.
      NO HOLDS BARRED

      Raja Petra Kamarudin

      Ahmad Faiz Faiza posted an interesting comment on Facebook (READ BELOW) regarding why DAP member Ben Singh attacked the PAS President, Abdul Hadi Awang, last night in London (Christmas Eve of 2018).





      SEE: Hadi, Islam and the Qur’an attacked by DAP member Ben Singh in London
      Faiz has linked this episode to Hadi’s suit against Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown. It seems Hadi is in London to meet his lawyer to prepare for his case against Clare that is due to be heard in court next month and Ben, who is very close to Clare, is trying to provoke Hadi into saying or doing something that can be used against him in court.

      Anyway, that is Faiz’s thoughts on the matter. I, however, personally know Ben and also know the way he thinks. Ben is a hardcore DAP member (whose hometown is Ipoh, Perak) and he is fond of settling differences with fistfights. That is why you can see/hear him challenge someone in that video to ‘come outside’.



      Ben Singh is very close to Clare Rewcastle Brown of Sarawak Report


      Ben does not have a very good education so he is not articulate and cannot put his points across through an intelligent debate — the problem faced by most DAP people. So, like most DAP people, he resorts to maki hamun or foul language. This is why comments in the social media by DAP supporters not only lack intelligence but use very foul language.

      Delete

    7. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    8. Perlu ambil tindakan kepada ahli DAP Ben Singh yang persenda Al Quran



      Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka.

      Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak percaya dengan lawak bdoh Bangsa DAP yang malas membaca dan seolah-olah baru keluar dari gua dan terputus hubungan dengan dunia luar.

      Apalah pencapaian DAP yang hendak kamu banggakan Ben?

      1. Pencapaian menghapuskan cukai GST yang jelas meningkatkan pendapatan negara dan menggantikannya dengan cukai lapok dan tidak effisyen SST yang membolehkan peniaga DAP “under declare”, lari cukai, pindah harga dan meningkatkan kos sara hidup rakyat?

      2. Pencapaian menipu nilai sebenar hutang negara tahun lepas RM686.8 billion yang dikatakan melebihi RM 1 Trillion?

      3. Pencapaian menurunkan nilai Ringgit dari RM3.85 1 USD semasa pemerintahan BN kepada RM 4.20 sekarang?

      4. Pencapaian menurunkan nilai indeks BSKL dari 1850 mata zaman Dato’ Sri Najib Razak Menteri Kewangan kepada 1683 kini?

      5. Pencapaian apa yang kamu maksudkan Ben? Adakah pencapaian Guan Eng meranapkan Rezab BNM yang BN tinggalkan sebanyak USD 110 Billion yang kini tinggal USD 101.4 Billion?

      6. Atau pencapaian menurunkan import negara, pencapaian menghalau pelabur asing, pencapaian menurunkan harga minyak sawit, getah, musang king? Sedarlah Bangsa DAP, kerajaan DAP adalah satu-satunya kerajaan yang terbukti gagal mengurus ekonomi negara. Satu-satunya yang Menteri DAP pandai buat ialah memindahkan kepakaran menjual tanah Pulau Pinang ke MOF. Sekarang ini satu persatu harta Umat Islam dijual oleh Menteri Kewangan DAP yang haprak ini.

      7. Jika Ben berbangga dengan “Rule of Law” zaman Kuku Besi DAP, sejak Peguam Negara dilantik dikalangan pencinta Komunisme dan Ketua Hakim Negara dilantik dikalangan mereka yang membenci Islam, “Rule of Law” sudah bertukar menjadi “Law of The Jungle”. Hampir semua pemimpin Pakatan Harapan digugurkan dari pertuduhan di Mahkamah, bermula dengan Sivarasa Rasiah, Kes Akta Hasutan dan MCMC, Eric Paulsen, Akta Hasutan, Tian Chua, Tony Phua, Phang Li Khoon si penyogok dan Guan Eng, Bapa Rasuah Pulau Pinang, semuanya dibebaskan. Inikah pencapaian atau “performance” DAP yang kamu banggakan?

      Delete
  10. Perangai 'Cap Munge' kita dah cukup masak
    Puak-puak ini ler yang sentiasa je mendesak
    Disamping itu, DSAI mereka akan terus asak
    Tak dipeduli depa, sekali pun PH akan rosak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = PAS MESTI BERHATI-HATI MELANTIK MP ORANG SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT SYABU MEREKA BUKAN SAHAJA BAWA LARI KERUSI BAHKAN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM = UMNO JATUH DITIMPA TANGGA SUDAHLAH HARTA DIRAMPAS MP-MP PULA KENA KEBAS NASIBLAH KAU UMNO MASA PEGANG KUASA TAK BUAT BETUL-BETUL JAGA ISLAM = SARAWAK REPORT MAKAN DEDAK MAT DIR & TOKONG ITU SEBAB DOK CARI SALAH PAS DAN RAJA MELAYU = BUDIN DULU KUTUK ANU WAR SEKARANG AMPU PULAK DAPAT DEDAK BARU TAK = MAT DIR THE GOD FATHER OF CONSPIRATOR = DAH SAHIH PENJENAYAH SODOM MASUK PENJARA 10 TAHUN PH MASING PUJA ORANG TU INIKAN PULA JIBENG YANG BELUM ADA APA-APA KEPUTUSAN MAHKAMAH LAGILAH PUAK UMNO PUJA = PAS PATUT SAMAN MP-MP PENGKHIANAT SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT MIDIN YANG MEMBUAT KEROSAKAN TERHADAP PARTI, NEGARA DAN AGAMA = PALU SULAWESI DI BALA KAN OLEH ALLAH KERANA LGBT DENGAN TSUNAMI DAN GEMPA BUMI MAKA INSAFLAH WAHAI PENYOKONG PH KEMBALILAH PERJUANGKAN HUKUM ALLAH YANG SEBENAR = TUMMY TOM CAT BUAT HAL LAGI NAK JUGA BAGI CALON PAS LAYAK JADI MP PD WALAU TIADA FREE PARDON = MuJAHAT BUAT HAL LAGI NAK TAMBAH BIAKKAN LAGI ANAK LUAR NIKAH DAH ANGKA SEKARANG RATUSAN RIBU = DULU KITA ORANG KUTUK JUGA POK JIB TAPI SEKARANG KESIANLAH PULAK BUKAN APA PH NI AMAT TERUK SANGATLAH = PLURALISME & LIBERALISME LIL ALAMIN = LEPAS SATU-SATU KELUAR BENDA TAK ELOK DARI PH KALAU DIBIARKAN MACAM-MACAM BALA BENCANA TUHAN AKAN MENIMPA BALA EKONOMI BALA HURA HARA MASYARAKAT BALA BENCANA ALAM = MP UMNO LEPAS SORANG-SORANG KENA TAHAN LEPAS NI BUNGKUSLAH UMNO TAKTIK YANG TELAH DIJANGKA JIKA MAHA ZALIM PERINTAH = PATUT LA GAMUDA KENA TAMATKAN KONTRAK RUPANYA MAJORITI PEKERJA BUMIPUTRA = FIRAUN MODEN GUNA TEKTIK PENJAJAH PRIBUMI MALAS = KEPADA PENGUNDI PH PRU-14 YANG MENYESAL UNDI PH JANGANLAH MENYESAL DAN BERPUTUS ASA KEMBALILAH KEPADA KEBENARAN SEPERTI YANG DIKEHENDAKI OLEH ALQURAN & SUNNAH BAIKI DIRI DAN UNDILAH PIHAK KETIGA IAITU PAS AND THE GENG SUPAYA DAPAT MEMBERI WAJAH BARU KEPADA MALAYSIA = KAMI TELAH YAKIN SEJAK SEBELUM PRU-14 LAGI AKAN BERLAKU PERKARA MALANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA MEMILIH PH AKAN TETAPI KERANA TERLALU TAKSUB MEMBUANG JIBENG MEREKA TELAH TERLANJUR = GS BAIK TAPI DIANGGAP JAHAT = PH JAHAT TAPI DIANGGAP BAIK = SEGALA JANGKAAN TENTANG PH ADALAH TEPAT KERANA KAMI TELAH MENGENALI FIGURE SEPETI MAT DIR, ANU WAR-WAR, MuJAHAT, TOKONG DLL = NEGARA SEMAKIN HARI SEMAKIN TERUK DI BAWAH PH = PAKAR BISNES BUAT HARTA PAKAR HANCING JUAL HARTA = ERA BN MAHKAMAH DOK BELAH BN ERA PH MAHKAMAH DOK BELAH PH SPRM PUN SAMA = NASIB LA KAU JIBENG MASA KAU PEGANG KUASA TAK BALUN HABIS-HABIS MAT DIR. BILA DIA PEGANG KUASA DI HENTAM KAU HABIS-HABIS. TAK PE LA JIB NANTI KAU DAPAT KUASA BALIK KAU BELASAHLAH DIORANG HABIS-HABIS = DEMOKRASI PH PELIWAT BANDUAN PUN BOLEH NAIK JADI MP DAH TU SILAP-SILAP JADI PM PUNYALAH BANGANG BAHALOL = JOM TONG DRAM HANYA ULAS EKONOMI ERA BN-JIB SAHAJA TAK ADIL BETUL. DAH DAPAT DEDAK TAK. MANA DIA BN-MAT DIR LAGI TERUK TAK ADA APA-APA KOMEN PUN = MuJAHAT TAK RISAU DICOP LIBERAL. LAMA-LAMA BOLEH JADI MURTAD TAK TAKUT KE MASUK NERAKA JAHANAM = SITI MASIN DAH TAHU SEKARANG PH TERUK JUGAK BILA DAPAT KUASA = MAT DIR MINTA NASIHAT SI YAHUDI NAK KENAKAN CUKAI BARU SAMPAI ORANG MATIPUN KENA BAYAR = TUMMY TOM CAT KURANG PENGALAMAN TAKUT JADI KETUA PENDAKWA IMDB TIDAK SEPERTI AG-AG SEBELUMNYA = SST 10% TAPI HARGA BARANG NAIK 40% = PH & BN PENGKHIANAT RAKYAT TIDAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI = BN ROSAK KERANA SEKULARIS, NATIONALIS DAN KAPITALIS = PH TAMBAH PARAH LAGI KERANA DI TAMBAH LIBERALIS, PLURALIS DAN MALAYSIAN MALAYSIA = MPS UMNO FOR SALE. RM20M AUCTION PRICE = ADAKAH ANU WAR-WAR SEORANG PELIWAT. JIKA BUKAN MAHA ZALIMLAH PELIWAT SEBENAR. SEORANG MESTI JADI PELIWAT SEBENAR = ELOKLAH TOK DIR LETAK JAWATAN. DAH DEKAT DENGAN PINTU KUBUR SELANGKAH JE LAGI. DULU DAH PEGANG 6 PENGGAL. JIBENG PUN DAH JATUH. APA NAK TUNGGU LAGI. NANTI TAK PASAL-PASAL ORANG KATA TAK HABIS-HABIS KENCING = BIARLAH PULAK LEPAS NI PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA PULA KENA HENTAM = MAT SYABU BUKA AIB ATM DAH TU MAT SABUN PULA PULAK KATA JANGAN BUKA AIB

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. Sopan santun is absent in the vocabulary of the DAP people and whether this is a cultural thing (or lack of culture) or whether this is because of the Chinese education system is not clear. What is clear, however, is that these Chinese-educated DAP people have a very dirty mouth, like how Ben has demonstrated in that video.



      Ben Singh demonstrated a typical DAP hatred towards the Malays, Islam, PAS and the Qur’an
      What Ben said to Hadi is not new or unique. This is how most non-Muslims think. So, in essence, Ben was just being honest about his views. Non-Muslims can never accept the Shariah, RUU355 or Hudud, and for sure cannot accept the teachings of the Qur’an or the Islamic State.

      It is time Muslims (or Malays) realise they live in a Malaysia divided between Malay-Muslims and non-Malays-non-Muslims. Former prime minister Najib Tun Razak must be an idiot if he thought he can give birth to a 1Malaysia. There will always be two Malaysias and Malaysians better learn how to live with that.



      “East is East, and West is West, and never the twain shall meet,” said Rudyard Kipling. Yes, Malay is Malay and non-Malay is non-Malay and never the two shall meet.

      Delete
    4. Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu.




      Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah Raja-Raja Melayu, selain daripada itu, DAP dan sekutu Pakatan Harapan akan sentiasa dipandang Pakatan Haprak oleh Rakyat Malaysia.

      Sebagai Mukmin yang hidup diakhir zaman ini, kita jangan terlalu takut dan lemah dengan agenda agenda musuh luar dan dalam islam yang selamanya ingin memusnahkan kesucian agama islam ini.
      .
      Segagah mana pun mereka (musuh islam) atau sekerdil mana pun kita (mukmin) jangan kita takut dan jadi pengecut, kerana keyakinan dan kebenaran yang kita imani ini adalah benar disisi Tuhan dan ia tetap akan bersama kita biarpun kita bakal terkorban segala harta dan nyawa.
      .
      Jika hari ini mereka yang berkuasa merombak dan merubah pada pendidikan agama, apakah kita mahu menangis dan merasa lemah? Jangan! Terlalu banyak lagi jalan yang boleh kita usahakan. Sebagai ibu dan bapa perkemaskanlah diri dengan ilmu agama. Usahakan belajar ilmu agama di mana mana pun, surau mahupun masjid lalu diajarkan kepada anak anak.
      .
      Boleh juga ibu bapa mencari rujukan rujukan buku agama untuk dibaca dan difahami bersama guru yang mereka ingin belajar dengannya. Dampingi orang orang soleh yang lebih berpengalaman dalam agama ini untuk dipelajari lalu diajarkan kepada ahli keluarga.
      .
      Jika perkembangan ilmu agama di sekolah sekolah telah disekat, masih terdapat banyak sekolah sekolah tahfiz yang sudah pastinya mengajarkan subjek agama kepada para pelajar disamping menghafal Al Quran.
      .
      Tidak sedikit juga sekolah sekolah agama persendirian yang wujud atas dana persendirian ataupun persatuan yang menjadikan opsyen lebih luas kepada ibu bapa untuk menghantar anak anak mereka belajar ilmu agama.
      ...
      Pokok pangkalnya kita kena terus berusaha dan jangan kita lemah dan lelah. Kita punya panduan lengkap (Al Quran dan As Sunnah) sebagai rujukan yang dipandu oleh oleh alim ulama yang ikhlas.
      .
      Biarpun mereka (musuh islam) bekerja keras siang dan malam berfikir untuk merosakkan agama Tuhan, tetapi mereka sebenarnya sedang mempersiapkan diri mereka untuk menjadi penghuni neraka neraka Tuhan ekoran "kebijaksanaan" mereka melawan Tuhan.
      .
      Kita teruskan sahaja usaha dan tanggungjawab kita sebagai mukmin di alam fana ini. Kelak Tuhan akan membalas segala usaha kita dengan kebahagiaan yang hakiki. Wallahu'alam.
      .
      #AkhiAdifGorment
      26 Disember 2018


      KOMEN : DAP bukan sahaja biadap terhadap Melayu tapi kepada Islam

      Delete
  11. Setuju sesangat.. klu tak juga turun.. biar rakyat yg turun kejalanraya... jgn nak ikut resmi harga barang2..
    Naik2 tapi tak turun2... hanya kangkung je yg turun... hidup PH.. cukup 2 tahun turun TM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Waah.. sdr Haron ni ada gaya mcm tonto
      Tau pasal kangkung.. apa berniaga soto?
      Jgn lupa, ada satu bukan dlm manifesto!
      Kerajaan dah pun turunkan harga tomato

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  12. TDM sebenarnya kini dalam risau kegusaran
    Sekutu PKR & DAP sudah keluar dgn amaran
    Tapi kalu undur, takut lak Boboi hilang giliran
    Ok lah kawan, Kejora kini mau baca Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Walau pun sebahagian besar org Melayu tidak menjadi ahli PPBM serta masih kekal sebagai ahli Umno atau pun Pas, sokongan moral utk Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir (walau pun dari PH) tetap diberikan sebagai seorang pemimpin masih boleh dipercayai dan disandarkan harapan bagi menjaga kepentingan bangsa Melayu dan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rentikan lah sdr, anda punya aota keling
      Aku ni gelak, sampai kat lantai berguling
      Apa saudara ni buta ker atau mata juling
      Lupa ke Islam dibunuh di Memali Baling?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Jangan rentikan, tak perlu ikut cakap Geng Najib yang asyik menjilat Najib kekadang di atas nama Ano.

      Aku sokong pendapat Unknown sepenuh nya.

      Delete
    3. Tak noleh ikut cakap madey...hancing....kencing mamak lebih hancing...kena belit plak..

      Delete
    4. Icerd: Jangan terlalu gembira, kata bekas ketua hakim
      Anne Muhammad | Diterbitkan 25 Nov 2018, 8:06 malam |

      A+ A-
      Orang Melayu diingatkan untuk tidak terlalu berpuas hati dan gembira dengan pendirian baru kerajaan Pakatan Harapan (PH) berkaitan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) yang mendapat bantahan dan desakan dari pelbagai pihak.

      Hadir dengan kenderaan ambulans dan dibawa ke pentas menaiki kerusi roda, bekas ketua hakim negara Abdul Hamid Mohamad berkata, situasi politik semasa sendiri boleh berubah-ubah.

      Ini kerana, jelasnya, "perdana menteri menunggu” sehingga kini masih belum diketahui pendiriannya berkaitan Icerd.

      “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat. Saya percaya, kumpulan yang tidak senang adanya hak keistimewaan orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak, tidak akan berdiam diri.

      “Jika perdana menteri tidak bertukar pun, mungkin tekanan terhadapnya di dalam kerajaannya sendiri, terlalu kuat hingga beliau terpaksa membuat U-turn. Semenjak 9 Mei 2018, kita sudah melihat beberapa kali U-turn dibuat.

      “Satu lagi bukanlah mustahil. Sebab itu kita perlu terus berwaspada dan bangun menentang semula, jika perlu. Kerajaan tidak boleh memberi jaminan konvenysen itu tidak akan diratifikasikan di masa hadapan,” katanya sewaktu berucap dalam Kongres Tolak Icerd di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

      'Pengakuan PH'

      Terdahulu beliau menjelaskan keadaah kesihatannya dalam nada seloroh berkata "Saya dah jalani pembedahan dari tengkuk ke bawah, tapi atas (kepala) masih okay".

      Kenyataannya itu disambut ketawa kira-kira 200 hadirin.

      Menurut Abdul Hamid, keputusan kerajaan untuk tidak meratifikasikan Icerd adalah pengakuan bahawa konvensyen berkenaan menjejaskan perlembagaan.

      “Bagi saya, kita boleh terima bahawa kerajaan PH tidak akan meratifikasi Icerd, sekurang-kurangnya buat masa ini. Tafsiran saya ialah, kerajaan PH tidak akan meratifikasi Icerd kerana ia hendak mempertahankan perlembagaan.

      “Ertinya, ia mengakui bahawa jika ia meratifikasi Icerd, maka peruntukan perlembagaan akan terjejas. Dalam kata lain PH menerima hujah kita bahawa peruntukan Icerd memang bercanggah dengan beberapa peruntukan Perlembagaan Persekutuan.

      “Kerajaan PH, melalui kenyataan ini mengaku tentang wujudnya kontrak sosial bahawa ia dipersetujui wakil semua kaum, bahawa ia mengikat semua orang sebab ia termaktub dalam perlembagaan dan oleh itu, mestilah hormati semua kaum,” katanya.

      'Kenapa hanya panggil akhbar Cina?'

      Sementara itu, dalam ucapannya, Abdul Hamid turut menggesa Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendedahkan isi kandungan sewaktu pertemuan selama 90 minit bersama-sama pengarang akhbar-akhbar berbahasa Cina pada 23 November lalu.

      Katanya, Lim memberi penjelasan kepada pengarang akhbar bahawa beberapa parti politik dan individu sedang memainkan sentimen masyarakat Melayu menggunakan isu Icerd.

      “Soalan saya yang pertama, mengapa beliau hanya memanggil pengarang-pengarang akhbar Cina jika beliau hendak membuat kenyataan akhbar. Adakah ada sesuatu yang tersembunyi yang beliau tidak mahu orang Melayu tahu?


      “Mengapa selepas kenyataan itu dikeluarkan pun, orang-orang yang menentang ICERD masih dikatakan sebagai “sedang memainkan sentimen masyarakat Melayu” dengan menggunakan isu Icerd,” katanya.

      Untuk rekod, Icerd yang diluluskan di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada 1965 menjadi isu sensasi dalam politik negara selepas kerajaan PH berhasrat meratifikasi konvensyen itu.

      Kebimbangan utama yang disuarakan pihak yang membantah Icerd adalah ia bertentangan dengan Perkara 153 perlembagaan persekutuan, iaitu merupakan asas bagi dasar afirmatif yang melindungi orang Melayu dan bumiputera.

      Delete

    5. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    6. PAS Sudah Memiliki Banyak Pulau Di Kelantan Dan Terengganu





      Dr Ahmad Farouk Musa berkata PAS perlu beli sebuah pulau dan mengisytiharkannya sebagai Negara Islam (baca di bawah). Rasanya tak perlu untuk PAS beli pulau sendiri. Negeri Kelantan dan Terengganu yang dibawah PAS ada banyak pulau, antara pulau tercantik di Malaysia lagi — seperti Redang, Kapas, Perhentian Kecil, Perhentian Besar, dan banyak lagi, tidak ketinggalan Pulau Kambing di Kuala Terengganu dan juga Pulau Duyong di muara Sungai Terengganu.
      MT Editorial Team



      Beli pulau dan duduk di situ, aktivis beritahu PAS berhubung ucapan Krismas


      (FMT) – Gesaan seorang pemimpin PAS supaya orang Islam tidak meraikan Hari Krismas mendapat tempelakan keras daripada pengkritik lantang Islam konservatif, yang berkata, parti Islam itu menderitai sindrom gagal menghargai ajaran Islam dan realiti kepelbagaian budaya.

      “Barangkali telah tiba masanya PAS berfikir sama ada mereka perlu membeli sebuah pulau dan mengisytiharkannya sebagai Negara Islam serta tinggal di situ sesama mereka yang berkongsi pemikiran yang sama,” kata Dr Ahmad Farouk Musa kepada FMT.

      Beliau memberi respons terhadap Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi, yang berkata, Hari Krismas, yang merayakan kelahiran Nabi Isa, tokoh utama dalam ajaran Kristian yang turut dipandang tinggi oleh orang Islam, bercanggah dengan ajaran Islam.

      Khalil, yang merupakan anak Presiden PAS, Datuk Seri Abd Hadi Awang, berkata, ini kerana penganut Kristian mempercayai Isa merupakan anak Tuhan dan kerana itu terjumlah sebagai perbuatan syirik, atau menyekutukan sesuatu dengan Tuhan.



      Beliau berkata, walaupun orang Islam dibenarkan mengucap selamat kepada jiran tetangga beragama Kristian atas dasar hormat-menghormati, mereka tidak boleh secara “suka-suka” berbuat demikian di media sosial.



      “Ia seolah-olah menunjukkan keredhaan kepada agama mereka,” kata Khalil.

      Beliau juga berkata, hari kebesaran bukan Islam tidak boleh diraikan oleh orang Islam kerana melibatkan pegangan dan kepercayaan agama yang salah, tetapi diizinkan jika hanya melibatkan perbezaan budaya.

      Farouk, yang mengetuai Islamic Renaissance Front berkata, Khalil mempamerkan “jenis pemikiran yang tidak sesuai untuk hidup dalam sebuah masyarakat pelbagai kaum dan agama.”

      “Sejak bila orang Islam yang mengucap selamat sempena Hari Krismas mempercayai konsep tritunggal Tuhan?”, soal beliau.

      “Apa-apa ucapan selamat untuk apa-apa juga perayaan sama ada yang berkaitan budaya atau kepercayaan, adalah tanda persahabatan dan rasa muhibbah.

      “Bukankah Imam Ali berkata bahawa ‘seseorang itu sama ada merupakan saudaramu dalam agama, atau saudaramu dalam kemanusiaan?,” tambah Farouk.

      Delete

    7. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    8. Surat Dari Cardoba Cuma Satu Helah Alihkan Isu Tabung Haji
      Posted by SnapShot at 12/28/2018


      Tiba2 tular di laman media surat yang di tulis oleh Menteri Agama di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid bin Yusoff kepada janda terhangat di pasaran, Nurul Izzah binti Anwar...

      Mula2 admin pun sama2 teruja, seronok dan hampir termuntah bila baca surat tu...



      Lenggok bahasa ala 60'an dengan menggunakan pengganti diri kekanda dan adinda (walau pun hakikatnya lebih sesuai di gunakan ayahanda dan anakanda) menggambarkan bagaimana 'menggelitis' (bahasa orang Melaka yang bermaksud menggatal) seorang tua cuba nak ayat seorang janda muda...

      Tapi bila respon yang di berikan oleh Mujahid, penulis surat, mengatakan beliau 'terhibur' dengan respon dari netizen terhadap surat beliau, admin rasakan seperti ada sesuatu yang tak kena...



      Di tambah lagi dengan sikap membisu si janda muda yang menguatkan lagi perasaan admin...

      Reaksi dari Mujahid, si penulis surat dan Nurul Izzah, si janda muda, menguatkan lagi pendapat admin bahawa cerita Surat Dari Cardoba memang sengaja di ujudkan sebagai satu lagi helah mengalih perhatian masyarakat Melayu Islam terhadap sesuatu yang lebih besar yang sedang berlaku sekarang!!!

      Apa Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat



      Baru2 ini, kita di kejutkan dengan berita, kerajaan telah mengambil keputusan untuk menjual aset2 TH yang di klasifikasikan sebagai tidak produktif...

      Tidak hanya setakat itu, kerajaan juga di katakan telah mengambil keputusan untuk meletakkan TH di bawah penyeliaan Bank Negara Malaysia bermula dari 2019...

      Keputusan kerajaan telah menimbulkan keresahan dan kemarahan masyarakat Melayu Islam di Malaysia kerana TH adalah antara syarikat yang begitu dekat di hati masyarakat Melayu Islam di Malaysia...

      Kemunculan PAN Hanyalah Sebagai Baruah DAP Untuk Mengalihkan Perhatian Terhadap Isu Sebenar



      Memang tak dapat kita nafikan, keujudan Parti Amanah Negara (PAN) hanyalah sebagai macai DAP dalam melaksanakan agenda tersembunyi mereka...

      Mungkin ramai yang masih ingat, ketika JAKIM dan IKSIM di serang, maka Mujahid muncul sebagai macai DAP dengan isu LGBT untuk mengalihkan perhatian masyarakat Melayu Islam di Malaysia terhadap serangan terhadap JAKIM dan IKSIM...

      Akhirnya di sebabkan kita terlalu leka membicarakan tentang LGBT, maka tanpa kita sedar, JAKIM telah berjaya mereka lemahkan dengan memotong sebahagian besar dari dana yang di peruntukkan kepada mereka manakala IKSIM telah berjaya mereka lumpuhkan dengan menarik balik semua dana yang di salurkan kepada mereka melalui Pusat Zakat...

      Sekarang sekali lagi institusi yang rapat di hati masyarakat Melayu Islam di serang...

      Untuk mengalihkan perhatian masyarakat Melayu Islam, Mujahid di arahkan muncul sebagai pelawak untuk mengalihkan perhatian...

      Yang perlu kita tumpukan perhatian ialah mempertahankan TH supaya tak di timpa nasib yang sama seperti JAKIM dan IKSIM...

      Biarkanlah Mujahid dengan kebodohannya dan membiarkan dirinya di peralatkan...

      Tapi apa yang sangat2 memalukan bila seorang Menteri Agama Islam boleh di pergunakan...

      Sungguh, seperti yang di tulis dalam halaman The Patriots, seperti yang di tulis dalam website The Patriot, sebagai seorang Menteri Agama Islam, bukanlah isu seorang janda yang harus di tuliskan oleh Mujahid tetapi sepatutnya Mujahid menghayati sejarah peninggalan para ilmuan2 Islam yang banyak terdapat di bumi Cardoba...

      Namun sikap Mujahid hanyalah mencemarkan keagungan Islam bila menampilkan seorang Menteri Agama Islam, zuriat dari seorang ulamak tersohor, Allahyarham Haji Yusoff Rawa, hanya menceritakan tentang kebimbangannya kepada seorang janda dan bukannya kebimbangan terhadap survivor masyarakat Islam di Malaysia sebagaimana yang pernah berlaku di bumi Cardoba...

      Muga Allah swt akan melindungi masyarakat Melayu Islam di Malaysia dari mengalami nasib yang sama seperti yang pernah di lalui oleh umat Islam di Cardoba...

      Delete
  14. Isteri berjauhan, tak dapat le nak bersetubuh
    Baca Al-Quran saja ler, untuk pahala diimbuh
    Biar luka kat dunia tapi akhirat nanti sembuh
    Aku mahu berwirid zikir sampai lah ke subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Seblm pru setuju madey pm 2 tahun...bila menang mahu madey habiskan sepenggal hingga pru15..... Lepas pru 15 mahu madey teruskan hingga pru16 plak..

    Stail melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey sudah buat onar nak langgar perjanjian dgn anwar ibrahim...

      Delete
    2. Wakau pun seteru aku, kali ini setuju pendapat Anonymous27 February 2019 at 05:35 yang sebenar nya Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

      Setuju sebab kata2 dia yang itu ada lah betul.

      Delete
    3. Betul..setuju...orang madey yg asyik jilat madey...kena kencing pon tetap jilat madey..

      Delete
  16. Pru14 madey hanye menang 13 kerusi parlimen dari 52 yg ditandingi...madey tewas kpd umno.. Faktanye majoriti melayu tolak madey...

    Selepas pru kajian2 yg telah dibuat menunjukan sokongan rakyat yg terdiri dari melayu cina dan india kpd madey makin merosot...

    Faktor merosotnye popularity madey kerana madey gagal memenuhi harapan dan impian rakyat yg telah memberi sokongan dlm pru14....terang2 madey tak mahu laksanakan manipesto yg boleh membaiki kehidupan rakyat dgn mencipta alasan hutang 1 trilon disebabkan oleh najib..... Yg bukan dlm manipesto seperti projek kereta dan F1 yg diutamakan oleh madey...2 perkara ini hanye untungkan kroni dan anak branak madey..madey dan PH mula dianggap penipu oleh rakyat...madey kencingkan rakyat..

    Makin lama madey memerintah keadaan bertambah teruk...ekonomi merudum...nampaknye populariti umno dibawah tok mat hassan makin meningkat...isyarat yg kurang baik untuk hayat PH...

    Menteri2 dan mp PH menjadi susah nak menjawab pertanyaan kehidupan oleh rakyat kerana kelemahan dan kegagalan madey...menteri dan mp PH jadi bengong hingga naib presiden dan ketua2 bahagian Bersatu hanye tahu mintak projek dari madey...

    Terbaru madey tidak puashati kenyataan sprm mengenai kes 90 jota yg berkaitan dgn Pas...madey mula tunjukkan belangnye mahu kawal sprm dan ejensi penguatkuasa supaya ikut telunjuknye seperti era 22 tahun dulu..

    Jadi elok lah madey diundurkan segera seblm berlaku kerosakan yg lebih teruk kpd PH dan negara disebabkan oleh kerana kegagalan dan kelemahan madey....

    Faktor usia yg sudah lanjut dan penyakit jantong tidak sesuai untuk madey pegang kerusi no1 lebih lama...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tewas kpd Umno? Betapa tohor nya otak kamu.

      Tak pikiorkan bahawa Bersatu baru setahun jagung di masa Pru14 masakan Umno dah 61 tahun.

      Tak sebutkan Umno kena trash dek penundi sebab kehilangan banyak kerusi.

      Delete
    2. Lawan umno menang 13 krusi..kira menang lah...hihihi..

      Delete

    3. Pemikiran budak kecik kamu nih.

      Tak paham apa aku cakap.

      Kau sekolah di mana dulu?

      Aku sekolah pondok tapi bercampur dengan orang2 yang bijak.

      Delete
    4. 13 dari 52... 13 lah menang...

      Delete
    5. Tersangat2 setuju dengan pandangan bernas dan rasional Anon tu...Tun Madey seWAJIBnya dah lepaskan jawatan PM tu..bagi DAP, PKR dan Amanah...mereka hanya menggunakan populariti Tun untuk dapatkan sokongan rakyat bagi menjatuhkan kerajaan BN dan DS Najib dalam PRU14 yang lepas.

      Ternyata..Tun telah berjaya melaksanakan tugasan yang diberi tu dengan cemerlangnya. Sepatutnya, setakat itu saja sumbangan Tun yang terakhir untuk rakyat...tapi atas dasar ihsan pemimpin2 parti komponen PH, mereka bersetuju memberinya bonus terakhir untuk dikecapinya iaitu merasa jawatan PM semula tapi dengan syarat menyerahkan PM ke 8 kepada Bang Non, tidak lewat dari dua tahun seperti yang dipersetujui bersama oleh majlis kepimpinan perdana.

      Tapi..tak disangka2, ular lidi nak jadi naga rupanya. Bila dah merasai semula kemanisan kuasa dan keempukan kerusi PM, dah tentu lah ada bisikan dari mahluk2 tertentu yang berkepentingan dan yang ternyata mengambil kesempatan ke atas Tun yang berada di puncak kuasa pemerintahan negara, yang beriya2 memujuk dan "memaksa" Tun untuk kekal di situ.

      Kalau kita tanya secara jujur pada Tun , pastinya jawapan yang kita terima ialah dia dah lebih dari bersedia untuk menyerahkan tampuk kuasa kepada penggantinya, Bang Non..tapi apakan daya..."orang2" di sekelilingnya lah yang yang ternyata terlalu keberatan untuk melihat Tun berundur..there's too much at stake jika Tun turun dari persada kuasa tu.

      Rupa2nya..ingatkan perjuangan Tun saja yang belum selesai...tapi perjuangan kroni2nya juga belum tamat lagi..if you know what I mean beb !!!!

      Delete
    6. Madey ni bagi betis nak peha plak daah..

      Delete
    7. Majoriti Melayu tak tolak Mahathir tetapi takut untuk mengundi PH kerana Dap. Itu sebabnya Bersatu hanya menang 13 kerusi dari 52 yg dipertandingkan. FAHAM.

      Delete

    8. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    9. The Chinese Needed Malaya; Malaya Did Not Need The Chinese





      Raja Sara Petra

      It irritates me like hell to read the comments in the social media that the Malays would still be living in trees and would still be eating tapioca (ubi kayu) if the Chinese had not come to Malaya in the 1800s to help develop the country. Malaysia is what it is today because of the Chinese, they keep telling the Malays.

      That is not true. First of all, Malays are a seafaring race who never lived in trees. Secondly, the Chinese may have developed the towns by building bangunan batu. But that was possible only because the Malays gave the Chinese the land to build them on. If not, the Chinese would have had to build their homes and shops on stilts in water like at Pulau Ketam.

      More importantly, the Chinese came to Malaya in the 1800s not to do the Malays a favour by helping to develop the country. It is because of the 1810, 1811, 1846, 1849, 1850-1875, 1876-1879, 1896-1897 and 1907-1911 famines that took 115 million lives.



      Yes, 115 million Chinese starved to death over 100 years from 1810 to 1911, which was why the Chinese migrated to Malaya where there was plenty of food to eat. So, it is not true that if the Chinese had not come to Malaya the Malays would not have been able to eat. Hence please stop displaying your ignorance by posting nonsense.

      Delete

    10. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    11. PH: Amal politik melampau, kini telan muntah sendiri
      IZWAN ABDUL HALIM 27 DECEMBER 2018

      KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi menyifatkan gugatan dari dalam Kerajaan PH untuk membuang hak agama dan umat serta mengganggu institusi Islam adalah politik pelampau.

      Menurutnya, berbanding di Myanmar, India dan China, umat Islam Rohingya, Kasymir dan Uyghur ditindas dan dizalimi, sedangkan kaum dan agama lain di Malaysia selamat di bawah umat Islam.

      "Tiba-tiba mereka nak buang hak kita, PH bawa perjuangan supaya ICERD ditandatangani, mereka nak hak sama rata. Kita kata kita memperjuangkan hak kita, orang Melayu, Bumiputera yang merupakan penduduk asal tempat kita.

      "Bukan bermakna kita benci kepada orang Cina, orang India, orang Buddha, orang Hindu, tidak! Mereka bebas," ujarnya pada program Chit Chat Ubi Kayu Cicoh Nyor di Kuala Nerus, malam kelmarin.

      Bidasnya, PH kini terus terus menggerakkan isu selepas ICERD antaranya kini dibangkitkan pula Pilihan Raya Majlis Tempatan (PBT) agar bandar-bandar dikuasai oleh satu kaum sahaja.

      Namun kata beliau, sebaliknya terjadi apabila berlaku keretakan di dalam PH yang sesama mereka tidak wujud kesatuan dan perpaduan hingga saling canggah satu sama lain.

      Oleh itu serunya, orang Islam sama ada dari PAS mahupun Umno walaupun berbeza mesti bersama dalam perkara prinsip dan dasar demi untuk menyelamatkan negara, agama dan bangsa hari ini.

      Menyentuh mengenai dakwah kepada bukan Islam, beliau menekankan dua asas penting iaitu konsisten memberi penerangan dan menjelaskan dengan istiqamah, manakala kedua wajib tegas terhadap prinsip.

      Beliau mengingatkan semula mengenai kisah dakwah Rasulullah yang ditawarkan pelbagai habuan untuk meninggalkan Islam, namun ditolak Baginda.

      Kerana tegasnya, perjuangan PAS ada 'garisan merah' yang tidak boleh dilanggar antaranya soal agama di mana ia menjadi perbezaan perjuangan antara PAS dengan pihak lain.

      "PAN duduk kira nak menang saja, tak kisah Islam nak duduk mana. Adakah PAN hari ini bersuara kepada DAP berkait dengan isu-isu Islam? Isu perundangan, pendidikan dan institusi Islam? Mereka tak ada suara," bidasnya.

      Jelasnya, dakwah PAS tetap mahukan orang bukan Islam bersama sebagaimana dibuktikan dengan kewujudan Dewan Himpunan Penyokong PAS dan sentiasa terbuka dengan mereka.

      PAS juga tegas beliau, sama sekali tidak mengamalkan politik yang menggadai prinsip dan dasar selain menolak perbuatan menimbulkan persepsi dan emosional dalam politik.

      "PH parti yang hidup dengan persepsi, emosional. Dia timbul satu-satu isu tak kira betul salah, bohong, fitnah. Kata macam-macam. Negara bankrap, hutang negara begitu begini. Bila boleh memerintah tengoklah.

      "Tak boleh jawab, salahkan titik. Hari ini mereka telan muntah sendiri. Kata mereka cerdik sangat, kaji itu ini buat manifesto. Tapi Janji 100 Hari, mereka tak tunaikan," ujarnya menyingkap pelbagai pembohongan PH.

      Delete
  17. MCA: Adakah caj kesesakan akan diperkenalkan di Lebuhraya Persekutuan

    PETALING JAYA: Mengkritik cadangan kerajaan untuk mengambilalih 4 konsesi lebuhraya, MCA hari ini bertanyakan sama ada Putrajaya merancang untuk memperkenalkan caj kesesakan ke atas Lebuhraya Persekutuan yang tiada tol.

    Presiden Datuk Seri Wee Ka Siong berkata jika caj kesesakan perlu dan bagus untuk rakyat, maka “tidak logik sekiranya dasar yang sama tidak dilaksanakan di lebuhraya paling sesak”.

    “Betul kan? Tidak mustahil pondok caj kesesakan dibina di lebuhraya-lebuhraya lain yang tidak lagi mengenakan tol,” katanya dalam kenyataan.

    Wee mendakwa rancangan kerajaan untuk menggantikan tol dengan caj kesesakan hanyalah bermain istilah.

    “Mereka malu nak mengaku mereka tidak dapat memenuhi janji menghapuskan caj tol dalam manifesto pilihan raya mereka.

    “Oleh itu, mereka mengatakan caj kesesakan adalah perlu dan baik untuk rakyat secara keseluruhan,” katanya.

    Mengenai kenyataan pemimpin PH membidas pengkritik caj kesesakan itu tidak mendahulukan kepentingan negara dan rakyat, Wee berkata gabugnan itu cuba menutup kegagalan memansuhkan caj tol sepenuhnya.

    “Mereka cuba sedaya upaya menggunakan alasan itu untuk menutup kegagalan memenuhi janji menghapuskan bayaran tol, yang mereka uar-uarkan sebelum pilihan raya umum ke-14 dan disambut penyokong mereka.”

    Putrajaya pada Ahad mengumumkan ia sedang berunding dengan Gamuda Berhad untuk mengambil alih konsesi dan memperkenalkan caj kesesakan di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP), Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (SPRINT), Lebuhraya Shah Alam (Kesas) dan Terowong SMART.

    Caj kesesakan akan dikuatkuasakan selama 6 jam ketika waktu puncak setiap hari. Kadar waktu puncak adalah seperti sedia ada, diskaun 30% diberikan pada waktu biasa dan percuma dari 11 malam hingga 5 pagi

    ReplyDelete
    Replies

    1. Apa kamu nak hebohkan pendapat MCA? Tak tahu ker kamu bahawa MCA dah dikira gone case?

      Ko dan Umno di wee wee kan dek MCA Wee. Tapi kau suka di kincingkan, lantak ler.

      MCA dah kata nak bubarkan BN yang sekarang hidup segan mati tak mahu.

      Tambah pulak, Setiausaha Agong BN, gengster Umno Nazri dah kena siasat dek Polis. Menghasut IGP dll.

      Dia ingat dia loyar, pandai undang2, mulut celupar, terlupakan Akta Hasutan. Pandai2 tupai melompat, jatuh juga ke lubang pencuri Najib Al Jibo.

      Delete
    2. Woiit...kalau MCA dah jadi gone case macam cakap ko tu, apasal pulak wakil parti tu yang berceramah untuk calon BN di semenyih diserang oleh orang2 DAPigs dan PH kat situ???

      Takkan lah hanya kerana penceramah MCA tu menjentik Timbalan menteri pendidikan dari DAPigs tu bertanyakan mengenai janji2 PH yang masih tak ditunaikan lagi, maka depa semua dah melenting dan meroyan sakan.

      Ini jelas menunjukkan, MCA masih ada lagi mempunyai "weight" dan berpengaruh dalam kalangan masyarakat cina , apa tah lagi dengan kepimpinan presiden barunya, DS Wee ka siong , yang ternyata telah berjaya memberi nafas segar yang baru kepada parti tu, dan yakin lah...MCA bakal menjadi parti alternatif kepaad kaum cina untuk menggantikan DAPigs, yang ternyata telah gagal dalam janji2 mereka untuk membela nasib kaum tersebut...sebaliknya pemimpin2 mereka asyik berpolitiking saja dan mengaut keuntungan peribadi berupa kickback dan rasuah seperti yang dilakukan oleh Ah Beng dalam isu pembinaan projek terowong bawah laut di Penang tu!!!!

      Delete
    3. Penjelasan KFC contoh SST tidak telus - Najib
      Diterbitkan 27 Dis 2018, 9:08 pagi | Dikemaskini 27 Dis 2018, 10:26 pagi

      Item 1
      Item 2
      Item 3
      A+ A-

      Kenaikan harga produk restoran makanan segera KFC adalah contoh bagaimana cukai jualan dan perkhidmatan (SST) tidak telus berbanding cukai barang dan perkhidmatan (GST) kata bekas perdana menteri Najib Razak.

      Najib dalam catatan Facebook berkata demikian berdasarkan penjelasan KFC bahawa kenaikan harga pada menu popularnya disebabkan penyelarasan harga selepas SST.

      “Penjelasan pihak KFC semalam bahawa kenaikan harga jualan mereka ialah akibat memasukkan cukai SST merupakan satu contoh mengapa SST tidak telus.

      “Rakyat semakin sedar mereka masih dicukai di bawah SST walaupun resit tidak lagi menunjukkan cukai kerajaan dikutip sebagaimana sistem GST,” kata Najib.

      Semalam, KFC memaklumkan pihaknya telah melakukan sedikit penyelarasan pada harga jualannya dengan memasukkan SST sebanyak 6 peratus, berkuatkuasa mulai Disember 2018.

      Sebelum itu media melaporkan tular di laman-laman sosial mengenai kenaikan mendadak harga ayam KFC yang disifatkan pengguna terlalu tinggi.

      Dikatakan harga set ayam Snack Plate yang sebelum ini berharga RM12.30 naik kepada RM15.30 manakala Dinner Plate dari RM15.60 kepada RM19.60.

      Najib turut berkata walaupun harga sesuatu barang itu akan atau sudah naik, pelanggan tidak akan sedar memandangkan cukai yang dibayar tidak dinyatakan dengan jelas kepada pengguna.

      Najib juga mendakwa, Menteri Kewangan Lim Guan Eng memainkan propaganda bahawa kebanyakan barangan dan perkhidmatan tidak dikenakan cukai SST atau bilangan lebih rendah berbanding GST juga tidak tepat.

      “Boleh dikata hampir semua barang dan perkhidmatan yang dijual di Malaysia kini menerima kesan dari cukai SST.

      “Setiap perniagaan perlu menanggung kos servis guaman, kos servis perakaunan, kos pengangkutan dan sebagainya dan semua jenis servis ini dikenakan cukai perkhidmatan 6 peratus di bawah SST,” kata Najib lagi.

      Anggota Parlimen Pekan itu turut berkata, dibawah GST, semua cukai dan servis boleh dituntut balik oleh peniaga tetapi tuntutan seumpama ini tidak dibenarkan di bawah SST.

      Justeru Najib berkata, pengguna menerima kesan dari cukai-cukai SST tersembunyi ini.

      “Apabila kos mereka naik, maka pengguna yang akhirnya akan tanggung kenaikan harga sekaligus, kos sara hidup akan melambung,” katanya.

      Najib turut mengakhiri status Facebooknya itu dengan mengungkapkan:




      Untuk PH: Senyap-Senyap Tibai.

      Untuk peniaga: Senyap Senyap Tambah.

      Untuk pengguna: Senyap Senyap Terkena.

      Delete
  18. Yg tiada dlm manipesto diutamakan oleh madey....untuk untungkan kroni dan anak branak?...madey kata kerajaan tak cukup dana...nak ambik alih leburaya bagi hapuskan tol guna wang pembayar cukai....buat kereta duit hutang?...madey yg bayar hutang?...

    Putrajaya perhalusi perkongsian teknologi projek kereta nasional ke-3

    SHAH ALAM: Menteri Pembangunan Usahawan, Redzuan Md Yusof berkata pihaknya sedang memperhalusi dari segi perkongsian teknologi berhubung projek kereta nasional ke-3.

    Menurutnya, perkongsian teknologi itu daripada sudut penggunaan platform dan jenis enjin yang akan digunakan.

    Perkara berkenaan akan mengambil sedikit masa kerana banyak pihak yang menunjukkan minat terhadap projek terbabit.

    “Ini bukan keputusan yang boleh diambil begitu mudah sebab kita kena bawa kepada Majlis Pembangunan Negara bagi memastikan teknologi yang kita pakai nanti majlis pembangunan negara, untuk memastikan teknologi yang kita pakai nanti mampan,” katanya kepada pemberita hari ini.

    Redzuan berkata projek kereta nasional ke-3 itu juga akan menggunakan kepakaran tempatan

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kamu sentiasa mengarut.

      Najib Al Jibo yang buat hutang negara mencecah RM1 rillion.

      Najib yang curi RM2.6 biliun untuk untungkan Mak Badak dan anak nya, RM114 juta di jumpa Polis di rumah anak nya dan di rampas, dipercayai itu duit 1MDB.

      Delete
    2. Najib sudah ke mahkamah.. Projek kereta bukan oleh najib...

      Delete
    3. Ape bukti hutang negara 1 trilion?..

      Delete
    4. 114 JUTA DIPERCAYAI WANG 1 MDB?...ADE BUKTI?..

      Delete
    5. Bodoh lagi kamu, orang kata "dipercayakan" kau mahu bukti.

      Awat tak jawab ko sekolah mana dulu?

      Delete
    6. Takde bukti kenape kamu ikut percaya?....kamu mudah di kencing..

      Delete

    7. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete

    8. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    9. Kurangkan waktu pendidikan agama? Ini kata pakar
      Diterbitkan 27 Dis 2018, 8:32 pagi |

      A+ A-
      Pengajaran agama dan pendidikan moral di sekolah rendah tidak boleh dikompromi kerana subjek itu berperanan dalam membentuk jati diri dan nilai murni dalam diri murid, kata Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP), Kamarozaman Abd Razak.

      Bagaimanapun, beliau berkata, sekiranya rombakan jumlah waktu ingin dilakukan terhadap subjek tersebut, maka aspek praktikal dalam proses pengajarannya perlulah ditingkatkan.

      “Ibu bapa sekarang (banyak yang) sibuk dengan kerjaya, jadi dia mahu anak-anak di sekolah rendah mesti ada fokus kepada nilai-nilai murni. Nilai murni paling banyak (diajar) dalam bidang moral dan keagamaan.

      “Jadi, jika subjek agama itu banyak teori, kita boleh kurangkan teori dan lebihkan kepada praktikal. Kalau mahu kurangkan masa tetapi lebihkan praktikal, maka saya setuju (kurangkan masa),” katanya lagi.

      Bagaimanapun, katanya, perkara tersebut perlulah dikaji secara mendalam melibatkan pakar daripada kementerian pendidikan dan juga di peringkat akar umbi seperti Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG).

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad pada 22 Dis agar kurikulum sekolah kebangsaan diubah suai agar rakyat Malaysia dapat maju dalam setiap bidang.


      Kata Dr Mahathir, pengubahsuaian boleh dilakukan dengan memberi lebih masa kepada mata pelajaran yang ‘berguna’ dan tidak bertumpu kepada pembelajaran agama semata-mata.

      Untuk rekod, mata pelajaran agama dan moral untuk murid tahap satu sekolah kebangsaan (SK) mengambil masa minimum 96 jam setahun (campur 32 jam untuk tasmik bagi pendidikan agama), manakala untuk sekolah jenis kebangsaan (SJK) mengambil masa 64 jam (campur 32 jam untuk tasmik bagi pendidikan agama).

      Bagi tahap dua pula, masa yang diperuntukkan ialah 96 jam setahun untuk SK (campur 32 jam untuk tasmik bagi pendidikan agama) dan 80 jam untuk SJK (campur 32 jam untuk tasmik bagi pendidikan agama).

      Tasmik adalah salah satu model di bawah program j-QAF (Jawi, Al-Quran, Arab, dan Fardu Ain) bagi membimbing dan merekod perkembangan Iqra’ dan bacaan al-Quran murid secara individu bagi membolehkan murid khatam al-Quran semasa berada di sekolah rendah. Ia dilaksanakan di luar jadual waktu.

      Beri penekanan cara pengajaran

      Turut berkongsi pandangan yang sama dengan Kamarozaman, pensyarah psikologi pendidikan dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Dr Nurulhuda Md Hassan berpendapat, bukan soal jumlah masa yang perlu diberi penekanan dalam pengubahsuaian kurikulum melibatkan subjek pendidikan Islam, tetapi cara pengajaran.

      “Bukan untuk subjek pendidikan Islam sahaja, tetapi mana-mana subjek pun, pelajar kita diajar untuk mengingat fakta dan untuk lulus peperiksaan, (sedangkan) pembelajaran bukan hanya tentang itu. [...] Penekanan sepatutnya diberikan kepada pemahaman tentang agama supaya dia mempraktikkan apa yang diajar,” katanya lagi

      Delete
  19. Hehee
    Stress ke budin ramai yg nak tun jd pm lbih lama?
    Relax lerr
    Silap2 yg 1 lg pula yg impian tak kesampaian

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jauh lebih ramai dari yang ikut Mat Rempit Glamer Bossku yang KJ dan pengikut2nya kata, "Najib bukan Bossku".

      Delete
    2. Hahaha jauh lebih ramai?..andaian orang bodooh..

      Delete
    3. Nampak sangat hajat tun tak kesampaian. Dia amat2 mengharapkan dengan MP2 UMNO yang lompat ke dalam Bersatu tu bakal mencetuskan efek kemasukan beramai2 ahli UMNO ke dalam Bersatu, mengikut jejak langkah katak2 lompat tersebut.

      Malangnya , ia tidak menjadi kenyataan seperti yang diharap2kannya..malah ada ahli2 Bersatu pulak yang keluar parti sebagai silent protest terhadap tindakan Tun menerima katak2 lompat tersebut.

      Dah tetu lah , katak2 lompat ni bakal menimbulkan kegigilan tolor kepada pemimpin2 Bersatu dalam kabinet dan juga kerajaan..mereka kini dah ada saingan dalam parti, yang bila2 saja boleh mengambil alih tempat mereka samada dalam parti mahupun kerajaan.

      Andaikata Tun melakukan rombakan kabinet dalam masa yang terdekat, yakin lah...ramai dari katak2 lompat ni bakal dinaikkan pangkat oleh Tun untuk menggantikan menteri2 dan timbalan menteri Bersatu yang ternyata tak perform tu..lu pikir lah sendiri sapa yang Tun maksudkan tu bhai!!!!

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. Saifuddin patut henti ikut telunjuk DAP - Razlan
      Diterbitkan 26 Dis 2018, 6:05 petang | Dikemaskini 26 Dis 2018, 6:05 petang

      A+ A-

      Kenyataan Menteri Luar Saifuddin Abdullah yang menyebut orang Melayu majoriti dalam majlis kerajaan tempatan (PBT) dibidas seorang pemimpin Umno.

      Naib Ketua Umno Bahagian Seputeh Razlan Rafii mendakwa kaum Cina menjadi penentu kemenangan kerusi di bandar-bandar hari ini

      "Saifuddin (Abdullah) sebagai jurucakap DAP sepatutnya mengkaji lebih dalam apa yang sedang berlaku di PBT daripada mengikut telunjuk DAP,

      "Situasi Pilihanraya PBT tidak ada banyak beza dengan situasi pilihan raya umum, kebanyakkan kerusi di bandar-bandar hari ini adalah kepunyaan DAP, dimana kaum Cina merupakan menentu kepada kemenangan kerusi-kerusi ini.

      "Walaupun ada tuduhan menyatakan bahawa bangsa Melayu merupakan Mejoriti di kebanyakkan PBT, namun ianya adalah muslihat kepada rampasan kuasa secara demokratik yang memberi kepentingan kepada DAP secara tersembunyi," kata bekas ketua pemuda Umno Wilayah Persekutuan itu.

      Razlan turut mendakwa pilihan raya majlis kerajaan tempatan akan mengundang pelebaran jurang ekonomi antara kaum yang mengundang perpecahan.

      PM sudah kata takkan laksana

      Beliau juga menggesa Saifuddin supaya jangan mendesak Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad melalui media.


      "Apabila perdana menteri menyatakan beliau tidak akan melaksanakan pilihan raya PBT, sepatutnya sebagai ahli kabinet beliau lebih faham kenapa ianya tidak dilaksanakan kerana ia telah dibincangkan dan jangan desak perdana menteri dengan menggunakan media," katanya.

      Terdahulu, ketua setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan itu menjawab kenyataan Hadi di London kelmarin yang mengatakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) akan menyebabkan sesuatu bandar dikuasai oleh satu-satu kaum sahaja.

      "Hakikatnya orang Melayu adalah majoriti di kebanyakan PBT, tetapi dia (Hadi) tidak mahu mempercayainya," kata Saifuddin di Twitter.

      Menurut anggota parlimen Indera Mahkota itu, kenyataan Hadi perlu dibantah kerana menyebarkan maklumat salah mengenai pilihan raya kerajaan tempatan.

      Delete

  20. Bimbang dgn kecaman..

    TH kekal di bawah bidang kuasa JPM, bukan kementerian kewangan
    25 Feb 2019

    PUTRAJAYA - Lembaga Tabung Haji (TH) kekal di bawah bidang kuasa Jabatan Perdana Menteri (JPM), kata Pejabat Perdana Menteri (PMO) yang turut menegaskan bahawa dakwaan TH dipindahkan kepada Kementerian Kewangan adalah palsu dan tidak berasas sama sekali.

    Menurut Pejabat Perdana Menteri, TH dilemparkan dakwaan dan tuduhan bahawa bidang kuasanya dipindahkan daripada JPM kepada Kementerian Kewangan susulan keputusan Jemaah Menteri untuk memindahkan aset-aset yang tidak menguntungkan TH kepada syarikat tujuan khas (SPV) milik kerajaan.
    "TH kekal di bawah bidang kuasa JPM, dan perkara ini tidak berubah dengan pengenalan SPV seperti yang telah dipersetujui dalam mesyuarat Kabinet,” kata Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan hari ini.
    Menurut Pejabat Perdana Menteri, pemindahan aset-aset tersebut kepada SPV ialah sebahagian usaha mengembalikan keadaan kewangan TH kepada normal dan mempercepatkan pemulihan kewangan institusi tersebut setelah berlakunya salah laku secara besar-besaran.
    TH juga diletakkan di bawah kawal selia Bank Negara Malaysia (BNM), katanya.
    Menurut Pejabat Perdana Menteri, BNM sebagai badan yang bebas, dan di bawah pimpinan Gabenor Datuk Nor Shamsiah Mohd Yunus, mengawal selia semua bank dan institusi kewangan di dalam negara, termasuk institusi-institusi kewangan Islam. - Bernama

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kau kopipes berita TH seolah olah kau tak sedar bahawa orang Najib Al Jibo telah merosakkan nya - Keling Islam Double ee Azeez Raheem.

      Sedar, tapi malu nak ghoyyak yer?

      Delete
    2. Psssst, kalau dia akhlak baik tak buat begitu, dia Melayu, hehe

      Delete
    3. Kalo TH dah rosak kenape TH tak jadi dibawah LGE?...

      Kenape aset tak rugi TH pon diserah kpd SPV?...

      Mula2 tak ade subsidi kpd pengiring....tetiba ade plak...nak kencing tak jadi kot..

      Delete
  21. Tuan Budin...kini terdapat 2 watak utama dalam sinario politik negara kita iaitu watak yg memegang jawatan PMSM vs PMM...

    PMSM terpaksa melanjutkan tempoh perkhidmatannya kerana menyedari majoriti rakyat tidak dapat menerima PMM sebagai PM...itu saja...so kita kena tunggulah sehingga PMSM dapat menemui calon PM yg sesuai yg dapat diterima oleh rakyat.

    Kalau masih tidak ditemui maka terpaksa serah kepada rakyat sendiri menentukannya pada PRU 15 nanti. Biar rakyat yg membuat pilihan yg muktamat kerana kita tidak tahu sebenarnya jawatan PM Malaysia tu untuk siapa dan hanya Allah Yg Maha Mengetahui.

    Kita hanya berusaha tapi Allah yg menentukannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape buktinye wak markoko?.. Kalo madey masih diterima oleh rakyat mesia kenape sokongan rakyat melsysia kpd madey merudum teruk...teori syok sendiri..

      Delete
    2. Aku setuju dgn pendapat Markoko. PMSM perlu dilanjutkan sehingga calon PM baru yg boleh diterima oleh majoriti ditemui. Kita tak sepatutnya melantik seorang PM bedasarkan kehendak dan desakan sebahagian kecil org yg hanya ingin memenuhi kepentigan peribadi. Kepentingan dan kehendak majoriti rakyat lah yg perlu diutamakan.

      Delete
  22. FEB
    26
    Menteri Pembangunan Usahawan Telah Selesaikan Masalah Tol Di Malaysia

    Tidak ada seoarangpun Menteri-Menteri Kabinet Pakatan Harapan yang bijak kecuali Menteri Pembangunan Usahawan. Hari ini, beliau telah mengemukakan satu kaedah untuk menyelesaikan masalah tol kepada Rakyat Malaysia.

    Hari ini, beliau telah berjanji di dalam tahun ini beliau akan menaiki kereta terbang. Pernahkah Menteri-Menteri Kabinet Pakatan Harapan berbohong? Masalah 'power window' kereta Proton sehingga sekarang tidak selesai, Menteri berkenaan sudah bercita-cita menaiki kereta terbang.

    Dengan pendekatan ini, Menteri berkenaan telah secara langsung menyelesaikan masalah tol. Mana ada tol di udara bukan? Cuba dongak ke langit. Nampak tak tol? Bijak tak Menteri ini.

    Janganlah di antara kita yang mempertikaikan kenyataan Menteri berkenaan. Prototype berkenaan sedang diuji seperti dalam gambar-gambar di bawah. Ya Allah, berlumba-lumba Menteri-Menteri Pakatan Harapan untuk menjadi badut di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    2. Malaysia Adalah Tanah Melayu





      MT Editorial Team

      ‘Ketuanan Melayu’ lebih sesuai disebut ‘kedaulatan Melayu’ kerana ia mencakupi kedudukan Raja-raja Melayu dan rakyatnya dan bukannya soal antara ‘tuan’ dan ‘hamba’, titah Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

      “Ketuanan Melayu merujuk kepada kedaulatan di negeri Melayu dengan kedudukan raja sebagai puncak kerajaan negeri-negeri Melayu,” titah Baginda. Menurut Baginda, apabila British memberikan kemerdekaan kepada negara ini, mereka menyerahkan semula Tanah Melayu kepada tuannya, iaitu Raja-Raja Melayu dan rakyatnya.

      Ini kerana, awal sebelum kedatangan British dan sebelum kedatangan mana-mana bangsa ke negara ini, telah wujud tuan kepada tanah ini iaitu Raja-Raja Melayu dan rakyatnya, titah baginda. Sultan Ibrahim membangkitkan soal mengenai ‘Ketuanan Melayu’ kerana masih ramai rakyat tidak memahami perkara berkenaan dan menyalahtafsir maksudnya yang sebenar.



      “Sejak dulu lagi, ketika negeri-negeri Melayu belum dijadikan sebuah Persekutuan, Raja-Raja Melayu dan rakyatnya menerima orang luar sebagai tetamu dan memberikan mereka ruang mencari rezeki serta sama-sama membangunkan Tanah Melayu. Apabila sudah menjadi Persekutuan, hak-hak kaum lain terus juga dijaga dan dihormati serta dijamin oleh Perlembagaan,” titah baginda.



      Rakyat Malaysia, yang terutama generasi muda dan yang bukan orang Melayu ini sebenarnya buta sejarah. Malah, genarasi yang buta sejarah ini bukan sahaja mempersoalkan ‘Kontrak Sosial’ di Negara ini, mereka juga mempertikaikan kewujudannya. Sampai mereka berani mengatakan bahawa orang Melayu adalah pendatang (macam Cina dan India) yang merampas tanah ini dari tuannya iaitu Orang Asli.

      Orang Asli ke yang asal dari tanah ini? Jadi, siapa yang dimaksudkan sebagai Orang Asli ni? Russian ke? Orang asal ditanah Melayu ini dikenali sebagai Orang Asli. Orang Asli ini juga se‘Melayu’ seperti Orang Darat, Orang Ulu, Orang Laut, Orang Bugis, Orang Riau, Orang Jawa, Orang Pontianak, Orang Pattani, Orang Minangkabau, Orang Sulu, Orang Bajau. Dalam erti kata lain, mereka ini adalah sebahagian dari kumpulan etnik yang dipanggil Austronesian.

      Mahathir pernah berkata bahawa ‘Kontrak Sosial’ adalah kontrak yang wujud dan tertulis di dalam Perlembagaan Persekutuan. Baca dengan teliti dan fahami Perlembagaan dan itulah kontrak sosial yang dimaksudkan.

      Kita perlu ingat bahawa, Persekutuan Tanah Melayu telah dibentuk pada tahun 1948, sembilan tahun sebelum negara kita merdeka. Persekutuan ini merupakan persetujuan dari kesemua negeri-negeri Melayu dibawah pentadbiran persekutuan. Di bawah perjanjian Persekutuan Tanah Melayu ini juga, pentadbiran negeri adalah dibawah kuasa pentadbiran persekutuan. Tetapi negeri-negeri ini diberi otonomi untuk beberapa perkara seperti agama, sumber asli dan lain-lain.



      Salah satu perkara dibawah bidang kuasa negeri adalah Agama Islam. Jadi, bagaimana Malaysia dianggap negara sekular, seperti mana ramai yang didalam Pakatan Harapan berkata, apabila Islam masih berada ditahap yang tetinggi dan penting. Sedangkan di dalam sesebuah negara yang sekular, Islam tidak akan ada ruang untuk memainkan peranannya pada masyarakat.

      Hari ini, negara kita ini dipanggil Malaysia. Kita melaungkan nama Malaysia sebagai negara kita. Tetapi ingat , ini tidak bermaksud yang Tanah Melayu ini sudah tidak wujud atau pun hilang. Bagi sesiapa yang masih degil dan mengatakan bahawa Malaysia ni bukan Tanah Melayu, mereka ini adalah bangsa yang bodoh-sombong dan generasi yang buta sejarah. Janganlah bagi orang Melayu menyesal sampai ke mati, setiap kali perkataan ‘Tahun 1957’ terlintas. Kerana pada tahun itulah juga, orang Melayu bukan sahaja memberi kerakyatan, malah berkongsi tanah mereka ini untuk Cina dan India bermastautin hingga ke anak cucu.

      Delete

    3. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    4. Hapus tol: Cadangan menang-menang dari PAS



      PENEGASAN Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa pemansuhan tol mustahil dilaksanakan atas alasan hutang negara; menjadi senarai terbaharu Manifesto PH yang gagal ditunaikan. Malah, kenyataan beliau menyanggahi komitmen para pimpinan PH yang menjadikan perkara tersebut modal kempen pada PRU14.

      Bahkan terdahulu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng sebelum PRU14 lagi begitu yakin dan tegas untuk tol dihapuskan sekiranya PH menerajui Kerajaan Persekutuan. Kini rakyat semakin merasai harapan yang kian terburai musnah oleh janji-janji manis penuh kepalsuan dan pembohongan diulit pelbagai alasan.

      Semua kegagalan ini di sisi rakyat adalah pengkhianatan dan kekecewaan yang sudah pasti dihempaskan pula kesalahan tersebut kepada politik. Menjadikan moral politik dan amanah kepimpinan dirosakkan oleh janji-janji serta pengharapan dari ahli politik yang kemudian sewenangnya bersikap 'lepas tangan'.

      Iktibar harus diinsafi semua betapa politik bukan soal pilihan raya untuk dihitung menang kalah atau meraih jawatan mahupun kepentingan. Tetapi pertanggungjawaban berat untuk negara dan kesejahteraan hidup hingga kepada soal masa depan. Manakala bagi orang Islam pula mengimani akan dihisab di Hari Akhirat kelak.

      Oleh itu, keterlanjuran yang telah dilakukan masih belum terlambat untuk PH betulkannya. Aspirasi rakyat yang tersandar kepada janji manifesto sebagai dokumen ikrar dan pembinaan Malaysia Baharu mesti dipenuhi. Nilai dan fundamental politik untuk membina kejayaan harus didukung sebaiknya.

      Penstrukturan semula ke arah mengurangkan beban wajar diadakan sebagai satu pembelaan terhadap himpitan ekonomi rakyat. Ini selaras perakuan PH berkaitan tekanan sara hidup rakyat sepanjang di bawah pemerintahan BN, maka penyelesaian yang 'melepas dan membebaskan' rakyat mesti dilakukan.

      Mengatasi isu ini, kami menyeru agar Kerajaan PH menerima cadangan PAS sebagaimana Manifesto Gagasan Sejahtera supaya mengkaji konsesi tol khususnya yang telah melebihi 15 tahun. Pemegang konsesi perlu kemukakan penyata terkini melibatkan trafik kepenggunaan dan kos penyelenggaraan.

      Menerusinya, nilaian yang dimaklumi sering mencatat keuntungan besar kepada syarikat konsesi membolehkan penstrukturan ke arah setidak-tidaknya pengurangan kadar tol diadakan. Ini adalah langkah awal dan menang-menang yang dapat dirintis antara syarikat konsesi dan pengguna pada ketika ini.

      PAS juga telah mencadangkan agar pemilikan syarikat konsesi 'dimilikrakyatkan' semampu mungkin. Ia dapat dilaksanakan melalui agensi dan pelaburan rakyat seperti PNB, KWSP, KWAP, TH, LTAT, bahkan juga koperasi-koperasi kecil yang aktif. Ini agar dividen dan keuntungannya kembali ke kantung rakyat.

      PAS juga telah mengusulkan agar sebarang pembinaan lebuh raya akan datang diteruskan menerusi penglibatan rakyat semaksimum mungkin dengan terbitan sukuk infra khas bagi tabungan rakyat. Ia agar keuntungan berkaitan kembali ke poket rakyat dan bukannya diraih segelintir konglomerat yang super kaya.

      "Islam Memimpin"
      "Terus Mara"

      IR HJ KHAIRIL NIZAM KHIRUDINTimbalan Ketua Pemuda
      Dewan Pemuda PAS Malaysia

      Delete
  23. Menteri Bersatoo dah pening mcm orang gila meracau....akibat madey kuat kencing menteri terpaksa cari jalan nak bela madey walopon terpaksa jadi badut......tak de beza dgn mat masalan..

    ReplyDelete
  24. 60 peratus dah sokong BN – Ahmad Maslan

    26 Feb 2019, 10:32 malam (Dikemaskini 26 Feb 2019, 10:32 malam)

    A A
    Anggota parlimen Pontian Ahmad Maslan mengingatkan jentera BN supaya tidak terlalu selesa walaupun menurutnya BN berpotensi menang pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

    Katanya di atas kertas terdapat kelebihan pada calon BN Zakaria Hanafi berbanding lawannya Kuan Chee Heng (bebas), Muhammad Aiman Zainali (Pakatan Harapan) dan Nik Aziz Afiq Abdul (Parti Sosialis Malaysia).

    "Mengikut teori atas kertas, Semenyih ini boleh dimenangi oleh Barisan Nasional.

    "Oleh itu, kita harap jentera jangan selesa walaupun ada laporan-laporan mengatakan bahawa 60 peratus sudah sokong BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak jadi pembangkang mat maslan sudah berubah...sebaliknye mp Bersatu dan pencacai madey plak ambik alih kedunguan yg telah dibuang oleh mat maslan..

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. Bangkit Wahai Melayu





      MT Editorial Team

      Pakatan Harapan berada didalam keadaan yang sangat kucar-kacir. Di mata rakyat Malaysia, mereka adalah gabungan yang bersatu hati, realitinya mereka sangat benci antara satu sama lain. Kesimpulannya, Pakatan Harapan tidur satu bantal, mimpi lain-lain. DAP, PKR dan PPBM bergaduh sesama mereka sendiri. Disebabkan kebencian mereka yang sangat tinggi antara satu sama lain ini, mereka tidak dapat lagi menyorok dimata rakyat Malaysia.

      Apabila Kit Siang memecahkan PAS dan mewujudkan Amanah, ianya bertujuan untuk mencuri bukan sahaja pemimpin PAS malah penyokongnya sekali agar dapat menjadikan Amanah ini sebagai ‘PAS Baru’. Kita mengetahui bahawa PAS memperjuangkan dan mempertahankan Islam, tetapi ianya tidak pada Amanah. Mereka hanya bertopengkan sebagai ‘PAS Baru’ dimana mereka tidak memperjuangkan islam dan mempertahankan islam. Jadi, Amanah adalah bapa kepada segala munafik apabila bercakap berkaitan Islam kepada muslim dan bercakap tentang liberlisma kepada yang bukan Islam.

      Kebencian Lim Kit Siang terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad semakin hari semakin tinggi. Setiap cadangan yang diberi oleh DAP akan ditentang dan ditolak oleh Mahathir.



      DAP mahu Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan (Local Council Elections) ini dilaksanakan. Tetapi, ditolak terang-terangan oleh Mahathir kerana ia hanya menguntugkan orang Cina sahaja. Apabila ia hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja, iaitu Cina, jadi apa yang akan tinggal pada Melayu kelak? Ini ibarat “Belanda dapat tanah”. Betis dan peha sudah bagi dan sekarang mereka nakkan rumahnya sekali. Melayu akan menjadi hamba abdi di rumahnya sendiri. Di negara jiran seperti Vietnam dan Indonesia, Cina tidak akan dibagi muka macam di Malaysia.

      Mahathir juga berkata pilihan raya pihak berkuasa tempatan ini juga akan menyebabkan ketegangan diantara kaum. PAS bersetuju dengan Mahathir dan Amanah hanya mendiamkan diri. Ini adalah salah satu sebab kenapa Kit Siang benci terhadap Mahathir.

      Kini, ada satu pergerakan diwujudkan untuk menyingkir Mahathir. Ini yang membimbangkan DAP kerana tidak lama lagi akan ada pertembungan diantara Mahathir dan Anwar Ibrahim.

      Apa yang Mahathir mahukan sekarang ini adalah untuk orang-orang Umno menyertai PPBM kerana Cina semakin hari semakin kurang ajar dan besar kepala. Lim Guang Eng sudah mengambil keputusan untuk tidak mendengar cakap Mahathir lagi dan Mahathir sudah hilang kuasa untuk mengawal Pakatan.

      Delete
    4. MENTERI PH MACAM TOKONG PANDAI KENCING JEE MODAL SALAHKAN JIBENG TU AJEE DIA PANDAI


      1. Kerajaan Negeri Kelantan telah menyatakan dengan jelas tunggakan yang masih belum dilunaskan oleh Kerajaan Persekutuan adalah sebanyak RM275 juta.

      2. Daripada jumlah ini, sejumlah RM113 juta ialah premium tanah Institut Pendidikan Guru di Pengkalan Chepa, RM144 juta pula ialah premium tanah FELDA, manakala baki RM18 juta ialah hasil tanah Kerajaan Persekutuan.

      3. Jumlah tunggakan belum dibayar oleh Kerajaan Persekutuan ini tidak termasuk jumlah tunggakan royalti petroleum yang berhak dinikmati oleh rakyat Kelantan.

      4. Isu pengeluaran minyak di negeri Kelantan kekal relevan kerana ia berada di kedudukan Joint Development Area (JDA). Sekiranya dijumlahkan secara keseluruhan tunggakan royalti minyak Kelantan, ia boleh mencecah puluhan bilion ringgit.

      5. Jumlah pinjaman Kerajaan Negeri Kelantan kepada Kerajaan Persekutuan yang masih belum diselesaikan ialah RM1.42 bilion, manakala jumlah wang pendahuluan yang belum dibayar pula ialah RM364 juta.

      6. Hal ini bermakna, Kerajaan Negeri Kelantan masih mempunyai hak yang lebih besar untuk diminta kepada Kerajaan Persekutuan. Tapi, mengapa Menteri Kewangan dilihat lebih angkuh?

      7. PAS berharap agar Kerajaan Persekutuan mengangkat semangat federalisme, saling hormat menghormati, bantu membantu dalam kalangan negeri-negeri tanpa bersikap prejudis.

      8. Negara Malaysia perlu dibangunkan bersama dengan mengutamakan kemaslahatan untuk rakyat. Jauhkan politiking kerana ia akan merencatkan pembangunan, integriti dan ketelusan.

      Islam Memimpin

      Delete
  25. Cabaran ambil alih tol lebih ketara berbanding mansuh'
    27 Feb 2019

    KUALA LUMPUR - Cabaran dalam pengambilalihan lebuh raya bertol di seluruh negara adalah lebih ketara berikutan keadaannya yang berbeza daripada pemansuhan sepenuhnya caj tol, kata seorang penganalisis.

    Penganalisis MIDF Amanah Investment Bank, Danial Razak berkata, pengambilalihan pada skala besar seumpama itu akan memerlukan kerajaan mencari alternatif untuk membiayai operasi sekiranya ia mahu mempunyai kawalan sepenuhnya.
    “Pemansuhan sepenuhnya caj tol bermakna kerajaan perlu menanggung kos operasi dan penyelenggaraan di masa depan, (dengan itu) menambah satu lagi beban perbelanjaan operasi yang perlu ditampung secara berterusan.
    ARTIKEL BERKAITAN: Kerajaan belum mampu mansuhkan tol: Tun M
    “Kecuali ada kaedah pembiayaan mampan untuk menampung kos operasi, kami percaya pemansuhan sepenuhnya bukan langkah yang munasabah,” katanya kepada Bernama.
    Beliau berkata, pemansuhan sepenuhnya caj tol akan bermakna kerajaan Persekutuan perlu memikul beban tambahan ke atas bajet fiskal yang sememangnya sudah ketat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar ni betol ke tidak..

      Lebuhraya bertol ada had tempohnye...selepas tempoh tamat kerajaan yg kena tanggong kos penyelenggaraannye....

      Rakyat sudah bayar cukai jalan dan lain2 cukai.....duit ni lah untuk kos penyelegaraan dan operasi...

      Kerajaan tak perlu ramai kakitangan untuk operasi seperti swasta....juru tol rumah tol dan lain2 berkaitan tak diperlukan lagi...

      Masalahnye nak hapuskan tol ke tidak?...hapus tol tengah mlm saje ?...

      Alternatif lainnye kurangkan tol siang dan mlm.. ..

      Madey yg mula2 kenakan tol dgn perjanjian berat sebelah dah dirahsiakan..

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. PH akan jual 30% dari lapangan terbang, bangunan hospital-hospital awam, stesen keretapi dan tanah-tanahnya ?



      Jika menteri kewangan PH mengumumkan secara terus bahawa mereka akan jual sekurang-kurangnya 30% dari lapangan terbang, bangunan hospital-hospital awam, stesen keretapi dan tanah-tanahnya, tentu ramai akan membantah.

      Sebenarnya, mereka sudah umumkan tetapi ramai rakyat biasa tidak sedar kerana cara licik mereka mengumumkan ini.

      Ini ialah petikan dari muka-surat 16 ucapan belanjawan 2019 yang dibahas Menteri Kewangan.

      Jelas dinyatakan bahawa mereka akan mewujudkan sesuatu Amanah Pelaburan Hartanah bagi Lapangan Terbang (REIT) yang pertama didunia (maksudknya lain negara tidak buat macam ini).

      Kemudian 30% dari unit REIT ini akan dijualkan kepada pihak swasta untuk menjana RM4 bilion – maksudnya nilai 100% tanah dan lapangan terbang yang dijual oleh kerajaan ialah RM13.3 bilion.

      Hari ini, semua lapangan terbang dan tanah-tanahnya ialah milik penuh kerajaan.

      Syarikat Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) pula ada perjanjian konsesi dengan kerajaan untuk menyewanya.

      MAHB akan mengutip cukai penerbangan dari pengguna airport untuk membayar sekitar RM400 juta setahun kepada kerajaan sebagai sewa.

      Khazanah Nasional merupakan pemilik saham terbesar di MAHB. KWSP ialah kedua terbesar.

      Apabila belanjawan ini diumumkan, harga saham MAHB terus menurun sebanyak 12% iaitu kehilangan nilai sebanyak RM1.5 bilion.

      Mengapa?

      Ini alah kerana kaedah REIT ini ialah cara kerajaan menjual semua lapangan-lapangan terbang yang dimiliknya kepada syarikat REIT ini.

      Syarikat REIT akan membayar kerajaan dengan mengeluarkan 100% unit Amanah dalam REIT ini.

      Kemudian, kerajaan akan menjual 30% dari unit-unit ini kepada pihak swasta termasuk pelabur asing dengan harga sekitar RM4 bilion.

      Selepas ini, MAHB tidak akan membayar sewa kepada kerajaan lagi. Mereka akan bayar kepada syarikat REIT ini.

      Untuk menarik pelabur, pulangan dari REIT ini mesti di sekitar 6.25% iaitu pulangan purata untuk REIT-REIT yang lain di negara.

      Kalau tidak, ianya lebih senang untuk pelabur untuk melabur dalam bon atau sukuk kerajaan yang memberi pulangan faedah 4%.

      Maka, bayaran tahunan dari MAHB kepada REIT ini dijangka naik dari RM400 juta kepada anggaran RM750 juta setahun.

      MAHB pula terpaksa menaikkan cukai penerbangan untuk menampung kenaikkan ini. Cukai ini sudahpun diumum akan bertambah sebanyak RM40 seorang tahun depan.

      Pada masa yang sama, kerjaan tidak lagi memiliki 100% dari lapangan-lapangan terbang dan tanahnya tetapi hanya 70%.

      Oleh kerana pegangan 70% ini di dalam bentuk unit-unit Amanah yang cair (liquid), maka jauh lebih senang untu kerajaan untuk menjual lagi milik mereka dalam tanah lapangan terbang ini.

      Kalau hari ini telah jual 30%, esok boleh jual sampai 60% atau 100%.

      Sebenarnya, jika kerajaan perlukan RM4 bilion ini, ianya lebih senang untuk mereka untuk menerbitkan sukuk dengan membayar faedah 4% setahun.

      Tidak perlu bayar 6.25% setiap tahun kepada pihak swasta dalam bentuk REIT.

      Aturan REIT yang sama juga akan dibuat untuk hospital-hospital awam dan stesen keretapi milik kerajaan seperti dimaklum oleh Menteri Kewangan dalam ucapan Belanjawan 2019 mereka.

      Setelah menjual IHH Berhad kepada syarikat Jepun dengan cara rundingan terus tanpa tender dan cadangan untuk menjual 25% kepentingan di dalam PETRONAS maka giliran untuk lapangan terbang, bangunan hospital-hospital awam, stesen keretapi dan tanah-tanahnya menjadi sasaran kerajaan PH untuk dijual.

      Semua hospital swasta di bawah IHH Berhad telah dijual kepada Jepun. giliran hospital-hospital awam tidak lama lagi.

      NAJIB RAZAK

      KOMEN : "gadar kor"

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. PH TAK ADA IDEA NAK MAJUKAN EKONOMI


      Jemaah terpaksa guna surau uzur
      NUR ALINA HASSAN 19 OKTOBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore148
      Jemaah terpaksa guna surau uzur
      Aminolhuda (tiga, kiri) menerima kertas cadangan daripada Rahim berkaitan masalah Surau Nur Hidayah dan perancangan surau baharu.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      MUAR - Meskipun dimamah usia, selain strukturnya yang semakin uzur, namun sebuah surau di Kampung Parit Unas Darat, Jalan Sri Tanjung di sini, terus digunakan sebagai rutin solat berjemaah oleh penduduk.

      Pengerusi Surau Nur Hidayah yang juga ketua pakatan di kampung berkenaan, Rahim Jorimi berkata, rumah ibadat yang berusia hampir 40 tahun itu terpaksa digunakan ekoran tiada sumber kewangan untuk mendirikan sebuah surau yang lebih sempurna.


      Rahim berkata, sejak dibina pada 1980, Surau Nur Hidayah kini menghadapi masalah struktur tanah mendap sehingga menjejaskan lantai dan seluruh dinding.

      “Kawasan di kampung ini merupakan tanah gambut yang menyebabkan lantai surau ini saban hari semakin mendap. Strukturnya juga seolah-olah melengkung ke tengah sekali gus menjejaskan dinding bangunan ini.


      “Akibat masalah itu, simen yang telah diganti sebelum ini turut retak dan boleh membahayakan keselamatan penduduk kampung khususnya para jemaah,” katanya ketika ditemui.

      Ujarnya, selain itu, pihaknya juga berhadapan masalah dinding rosak akibat dimakan anai-anai.

      “Sejak pertama kali dibina di atas tanah seluas separuh ekar ini, hanya dua atau tiga kali sahaja kerja baik pulih dijalankan termasuk bumbung bocor. Namun, faktor masa menyebabkan surau ini sukar lagi dibaiki berbanding dibina baru sahaja.

      “Bagaimanapun, permasalahan kos memerlukan kira-kira RM300,000 untuk bina sebuah surau selesa dan sempurna” ujarnya.

      Terdahulu, Exco Hal Ehwal Agama Islam dan Pendidikan negeri, Aminolhuda Hassan telah mengadakan lawatan kerja ke surau berkenaan bagi meninjau permasalahan yang dikemukakan penduduk.

      Bagaimanapun, kata beliau, kos yang dipohon segera untuk pembinaan surau baharu agak sukar dilaksanakan ekoran memerlukan masa panjang bagi menilai semula peruntukan bersesuaian.

      “Saya harap penduduk faham. Kita akan bantu namun tidak boleh membabitkan keseluruhan kos dalam tempoh singkat.

      “Jadi kita beri pandangan sekiranya dalam masa sama pihak pakatan dan jawatankuasa surau ini turut sama berusaha memohon sumbangan daripada orang ramai untuk pembinaan baru.

      “Di pihak kerajaan pula, kami akan bantu selebihnya tambahan daripada jumlah yang diperuntukkan kelak,” katanya.

      Beliau berkata, pada masa sama, penduduk disaran menyelesaikan masalah status tanah wakaf dihadapi sejak hampir empat dekad itu.

      “Jika mahu dibina surau baru, lokasi perlu ditukar kerana status tanah surau sekarang ini adalah bukan tanah wakaf. Jadi, kita bimbang jika di masa akan datang, mereka hadapi masalah apabila surau baharu ini dah siap,” ujarnya.

      Sementara itu, Rahim berkata, penduduk akur sekiranya lokasi surau baharu dipindahkan sekitar 100 meter dari surau asal.

      Orang ramai yang ingin membantu boleh menyumbang ke akaun Bank Islam 010-2301-009-3463 atas nama Surau Nur Hidayah.

      Delete
  26. Sawaludin dgn unknown 02:24 samanya tidak dpt menilai yg hak & yg bathil. Kesian saya dgn org2 mcm ni. Kalau blh buat homework lbh sblum nak beri komen kpd tulisan tn budin yg sentiasa peka dgn perkembangan politik negara. Lebih2 lg bila kita lihat kembali pendpt tun daim sendiri sbg bekas pemimpin politik yg agak dihormati tlh mengakui bhw tidak ada pemimpin yg layak mengantikan tum m melainkan DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencacai sentiasa menjilat madey...kena kencing pon rela...sondol babi buta..

      Delete
  27. Satu malaysia dan tau...Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya tidak mengesan sebarang transaksi dana RM90 juta daripada 1MDB disalurkan ke akaun bank rasmi PAS...

    Perkara itu disahkan sendiri oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Mohd Shukri Abdull pada sidang media di Terengganu...

    "Siasatan SPRM setakat ini memang tak ada dana RM90 juta yang di katakan duit 1MDB di masukkan ke dalam akaun (bank) PAS," katanya ringkas ketika menjawab soalan mengenai isu tersebut...

    Tapi walau pun Shukri dah keluarkan kenyataan, tapi nampaknya Mahathir tak puas hati sebab kenyataan yang di buat SPRM tak memenuhi kehendak Mahathir...

    Lalu Mahathir keluarkan 'arahan' pada SPRM supaya dibuka balik kertas siasatan sampai keluar kenyataan yang mengesahkan adanya aliran duit RM90 juta dari 1MDB ke dalam akaun PAS, tak kiralah walau dengan apa cara sekali pun ....

    Jelas pada kita campur tangan Mahathir dalam SPRM...

    Apa saja keputusan yang memenuhi kehendak hati Mahathir, maka Mahathir akan merestuinya...

    Tapi kalau keputusan siasatan bertentangan dengan apa yang Mahathir kehendaki, maka tanpa teragak2, Mahathir akan berikan 'arahan' supaya siasatan di buat semula sehingga keputusan siasatan mengikut skrip yang dah Mahathir tetapkan, tak kiralah dengan apa cara sekali pun...

    Walau pun Mahathir tahu, campur tangan beliau dalam SPRM adalah jelas bertentangan dengan 5 Janji Pilihanraya PH yang dia sendiri lafazkan pada rakyat Malaysia...

    Timbul persoalan pada kita, masih bebas dan teluskah lagi SPRM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey mula tunjuk belang dan buat onar mahu kawal ejensi penguatkuasa supaya ikut telunjuknye seperti era 22 tahun dulu....senang madey nak kenakan musuh politiknye....

      Delete
    2. Terhibur. Dia belajar dengan Maszlee ni. Maszlee cuti ke?



      Saya harap Khalid Samad boleh beri lebih banyak maklumat mengenai kenyataannya.

      Sekurang-kurangnya jelaskan macam Harapan Coin, kita tahu kawan Khalid Samad yang buat projek itu ambil 30 peratus. Terus terang dalam video Khalid Samad bagi tahu.



      Dia kata Qatar nak labur duit dalam projek kereta Malaysia.

      Apa yang orang Qatar akan dapat sebagai pulangan?

      Mengapa begitu berminat dalam syarikat pengeluar kereta Malaysia ke-3, berbanding dengan peluang pelaburan otomotif lain di serata dunia?

      Pelik.

      Duit itu juga cukup untuk buat syarikat pengeluar pesawat setanding Boeing dan Airbus.

      Baik minta orang Qatar labur dalam projek bernilai tinggi seperti syarikat pengeluar pesawat baru, bagi anak Malaysia lebih banyak peluang pekerjaan dalam bidang penerbangan.

      Bidang seperti ini memerlukan teknologi dan bidang kemahiran yang tinggi, boleh bantu meningkatkan pendapatan, daya saing, produktiviti dan pengetahuan anak Malaysia.

      Tak apa lah, nak u-turn boleh. Kita dah biasa.

      NAJIB RAZAK

      KOMEN: Tak perlu belajar, standard menteri PH macam tu

      Delete

    3. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    4. Ramai Rakyat jadi mangsa, Menteri PH berbalah buat kenyataan



      KUALA LUMPUR: “Kalau polis gagal, mungkin ada yang kehilangan nyawa.”

      Itu penegasan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd Azis Jamman dalam mempertahankan polis yang menjalankan tugas dengan baik dalam mengawal rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25 Subang Jaya, awal pagi tadi.

      Kenyataannya itu menyangkal dakwaan beberapa menteri dan Ahli Parlimen yang mendakwa polis tiba lewat serta tidak berkesan dalam bertindak mengawal insiden berkenaan.

      Mohd Azis berkata, polis menerima maklumat mengenai kekecohan di kuil berkenaan pada jam 2.40 pagi dan tiba di lokasi kira-kira 10 minit kemudian.

      Bagaimanapun, katanya, kereta peronda polis yang tiba di lokasi kejadian dilempar dengan objek dan dihalang oleh kumpulan individu yang berkumpul di hadapan kuil berkenaan, hingga memaksa mereka memanggil pasukan sokongan.

      “Ketika memanggil pasukan sokongan suasana belum tegang, tapi apabila bantuan tiba, keadaan menjadi kurang terkawal.

      “Polis terus meminta bantuan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU).

      “Mengikut laporan yang saya terima, FRU tiba di lokasi sekitar jam 3 lebih, maka dakwaan FRU sampai jam 6 pagi itu tidak tepat.

      “Polis menjalankan tugas dengan baik. Buktinya, tiada kemalangan jiwa berlaku dan keadaan sekarang terkawal, menandakan polis menjalankan tugas dengan cekap serta mematuhi prosedur operasi standard (SOP),” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, hari ini.

      Terdahulu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy yang membacakan kenyataan bersama beberapa menteri, mendakwa hanya satu kereta peronda Polis Daerah Subang Jaya tiba di tempat kejadian pada jam 4.15 pagi, manakala FRU pula tiba jam 6 pagi.

      Waytha Moorthy turut menggesa tindakan disiplin dikenakan terhadap anggota polis Daerah Subang Jaya kerana mengeluarkan kenyataan salah apabila mengatakan punca rusuhan itu adalah perselisihan faham antara dua kumpulan India mengenai perpindahan kuil.

      Mohd Azis berkata, kenyataan dikeluarkan di Facebook Polis Daerah Subang Jaya itu hanya kesilapan dan ia sudah diperbetulkan.

      “Semua pemimpin politik dan badan bukan kerajaan (NGO) berhenti keluarkan kenyataan yang boleh mencetuskan ketegangan kaum dan beri ruang polis menjalankan tugas,” katanya.

      Ditanya sama ada polis akan menyiasat EXCO Pemberdayaan dan Pembangunan Sosio Ekonomi dan Kerajaan Prihatin Selangor, V Ganabatirau kerana mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman, Mohd Azis berkata, polis menumpukan siasatan mencari dalang di sebalik rusuhan itu.

      “Ini tiada kaitan dengan isu agama atau bangsa, ia isu pertikaian tanah antara pihak swasta dan kuil,” katanya.

      Mengenai sama ada wujud dalang yang menghantar sekumpulan 50 individu menyerang kuil itu, Mohd Azis berkata, polis akan bertindak jika siasatan mendapati ada pihak yang mengupah pihak tertentu untuk menimbulkan kekacauan. – BH Online

      ---
      Menteri India PH bertindak seolah olah mereka dari parti pembangkang sedangkan polis adalah di bawah kerajaan PH. Sepatutnya mereka gunakan saluran kabinet untuk menegur polis dan bukannya melalui media. Polis bertindak ikut profesional tanpa dipengaruhi mana-mana parti politik. Timbalan Melayu pula balas kenyataan. Bos Muhyiddin Yasin patut tegur menteri menteri PH dalam mesyuarat kabinet Jumaat ini.


      KOMEN : Apa-apa pun menunjuk bahawa menteri PH dikalangan mereka yang prajudis, lemah dan emosi

      Delete

  28. Rata2 rakyat Msia yang waras berani mengatakan bahawa fitnah RM90 Juta Yang Mahathir Cipta Adalah Talian Hayat Bersatu Dalam PRK Semenyih Dan Juga Talian Hayat Untuk Kekal Sebagai PM..betul keeer???

    Siasatan RM90 juta dah dibuat 3 tahun dahulu dan sememangnya dah lama disahkan tak der kes...

    Mahathir terus mahu politik kan sebagai serangan terhadap PAS...

    Kemarahan Mahathir pada PAS kali ini adalah kerana keengganan PAS menghentikan kerjasama dengan BN dalam PRK Semenyih...

    Mahathir gunakan kesempatan permintaan PAS untuk berjumpa Mahathir bagi membincangkan bayaran royalti minyak di Kelantan dan Terengganu untuk memerangkap PAS...tapi malangnya tak menjadi!!!

    Dari kenyataan kedua2 pihak, dapat kita simpulkan, Mahathir meminta jaminan dari PAS untuk menyokong beliau SEKIRANYA ADA UNDI TAK PERCAYA KE ATAS BELIAU DI PARLIMEN...

    Berpegang atas prinsip mendaulatkan ugama Islam di Malaysia, kepimpinan PAS bersetuju dengan permintaan Mahathir...

    Tapi Mahathir ialah Mahathir, sebaliknya, sebaik saja selepas pertemuan antara beliau dengan PAS, Mahathir terus mengumumkan bahawa PAS berjanji tidak akan menyokong UMNO dalam PRK Semenyih...

    Terkejut dengan kenyataan Mahathir, kepimpinan PAS telah melakukan mesyuarat tergempar dan mengeluarkan kenyataan rasmi melalui Setiausaha Agong PAS, Takiyudin Hassan untuk menjelaskan perkara yang sebenar....

    Mahathir sememangnya mengharapkan agar PAS bertindak balas dan menyatakan sokongan secara terbuka PAS terhadap Mahathir sekiranya gerakan untuk mengusulkan undi tak percaya terhadap beliau di parlimen menjadi kenyataan...

    Dengan cara itu, Mahathir menghantar isyarat yang cukup jelas kepada DAP dan kelompok tertentu dalam PKR, bahawa usul undi tidak percaya ke atas beliau, pasti akan gagal mendapatkan undi 2/3 dari ahli parlimen...

    Tujuan lain Mahathir menabur fitnah ke atas PAS ialah kerana bimbang dengan kerjasama antara UMNO dan PAS yang dilihat semakin mantap dari hari ke hari...

    Pukulan pertama yang diterima ialah kekalahan calon PH di Cameron Highland...

    Lepas BN menang di Cameron Highland hasil dari kerjasama yang mantap antara UMNO dan PAS, PRK Semenyih menyaksikan hubungan kerjasama yang lebih jitu antara BN dan PAS...

    Inilah yang merisaukan Mahathir...

    Mahathir tahu, kalau keadaan ini dibiarkan, PH PASTI TUMBANG dalam PRU 15 nanti...

    Bagi Mahathir, kerjasama ini tak boleh dibiarkan tanpa dikawal...

    Penyatuan yang terjalin WAJIB dimusnahkan...

    Cara yang terbaik bagi Mahathir ialah dengan menimbulkan rasa syak wasangka dan kemarahan antara UMNO dan PAS...

    Dengan menebarkan fitnah, Mahathir harap dapat membuat orang UMNO merasakan PAS adalah parti politik yang tak boleh di percayai dan menikam kawan di saat akhir...

    Dengan menabur fitnah, Mahathir harap, penyokong PAS pula akan bertindak balas terhadap respon penyokong UMNO...

    Dengan cara itu, UMNO dan PAS tak akan bekerjasama lagi di dalam PRK yang akan datang dan yang paling penting, kerjasama itu mesti dimusnahkan sebelum PRU 15...

    Bagi Mahathir, fitnah RM90 juta, adalah senjata yang paling berkesan untuk mencapai matlamat bukan saja memecahkan penyatuan ummah antara UMNO dan PAS, malah juga sebagai amaran kepada DAP dan PKR...

    Tapi Mahathir lupa, pepatah ada menyatakan :

    "Fitnah adalah senjata yang tajam tapi tidak setia, akan tiba masanya, senjata itu akan memakan tuannya sendiri"

    Dan sekarang, yakin lah... senjata tersebut ternyata telah mula memakan tuannya sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rancangan madey nak belit pas gagal...madey terdesak sangat nak menang di semenyih sebagai bukti melayu dan rakyat mesia tidak tolak madey dan Bersatoo..

      Dah ade tanda2 madey akan ditewaskan oleh umno di semonyih..

      madey akan kena tenyeh...besar kemaluan beb...nak kekal lebih 2 tahon pon akan gagal..

      Delete
    2. Madey dgn stail lama nak belit pas....tapi gagal...

      Delete
    3. Presiden Austria Ajak Para Wanita Memakai Hijab



      Presiden Austria, Alexander Van der Bellen, mengemukakan usulan yang dinilai sangat kontroversial. Para wanita Austria tanpa kecuali diajak untuk mengenakan hijab sebagai bentuk solidaritas kepada para wanita Muslimah. Walaupun banyak ditentang berbagai kalangan, Bellen tetap bersikeras dengan usulannya.

      Alexander Van der Bellen, yang menjadi presiden Austria pada tanggal 26 Januari 2017, berharap ada hari khusus bagi seluruh wanita Austria mengenakan hijab. Usulan yang disebutnya sebagai salah satu bentuk solidaritas kepada para wanita Muslimah ini disampaikannya pada sebuah program televisi ORF. Usulan ini jelas bertentangan dengan arus politik yang ingin melarang pengenaan hijab di Eropa.



      Di antara yang getol mengopinikan pelarangan hijab adalah luar negeri Austria, Sebastian Kurz, yang pada awal tahun ini mengatakan ingin melarang para pegawai wanita di lembaga-lembaga sipil, termasuk para guru, mengenakan hijab.

      Padahal tentang simbol keagamaan lain, Kurz mengatakan, “Memakai salib adalah hal biasa di Austria yang berpenduduk mayoritas Katholik. Maka memakai salib di kelas diperbolehkan. Karena sudah menjadi budaya yang sangat mengakar di Austria.”



      Sementara itu, dalam sebuah diskusi di parlemen, Presiden Bellen mengatakan, “Jika kebencian terus terjadi, dan fenomena islamophobia terus menyebar, maka nanti akan datang hari kita meminta seluruh wanita Austria mengenakan hijab. Mereka semua tanpa pengecualian. Hal ini untuk menyatakan rasa solidaritas kepada para wanita lain yang mengenakannya dengan motivasi keagamaan.”

      Bellen beralasan, “Semua wanita Austria harus ikut dalam program ini. Karena semua wanita harus mendapatkan hak yang sama dalam berpakaian. Apa pun jenis pakaiannya. Maka hal ini harus meliputi seluruh wanita, baik Muslimah atau pun bukan Muslimah.” (”uffpost/alodunia.com)

      KOMEN : Apabila ALlah nak sesuatu perkara, perkara itu menjadi tidak mustahil.. pasal itu kita kena istiqamah dalam perjuangan Islam walaupun perik dan nampak gagal

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
  29. ...belit membelit tu mainan orang politik...kadang2 akan terbelit diri sendiri...buktinya dah banyak...so we wait and see...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak markokok..

      Madey kaki belit...sekarang tambah kuat kencing...

      Delete
  30. PH tak ada 'lampu Aladin' nak pulih ekonomi negara - Amanah

    27 Feb 2019, 8:59 pagi (Dikemaskini 27 Feb 2019, 9:01 pagi)

    A A
    PRK SEMENYIH | Kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak mempunyai "lampu aladin" untuk menyelesaikan masalah ekonomi negara dalam tempoh singkat sebaik menguasai Putrajaya 9 Mei lalu.

    Setiausaha Agung Amanah, Mohd Anuar Mohd Tahir meminta orang ramai supaya memberi kerajaan PH masa untuk menyelesaikan isu berbangkit khususnya berkait dengan ekonomi.

    "Bagilah sedikit masa, ekonomi negara susah untuk dipulihkan, kita bukan ada lampu Aladin yang boleh gosok-gosok selesai masalah.

    "Kami akui kami tidak banyak pengalaman... tetapi kami bersih kami perangai rasuah," katanya ketika berceramah di Pangsapuri Bandar Rinching, Semenyih, malam tadi.

    Hadir sama Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari dan calon Pakatan Harapan (PH) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih, Muhammad Aiman Zainali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah tak sedar PH sudah ade lampu ajaib....22 tahun sudah melakar keajaipan...

      Tapi kerana kuat kencing dan belit lampu ini sudah malap dan hilang kuasa ajaibnye...

      Ato Amanah baru sedar madey bukanlah hebat sangat...

      Delete

    2. Amat bagus melayutanahselatan tempeleng dan maki GENG NAJIB yang pakai banyak nama di sini, mengkopipes/ mengarut tak ikut tajuk pos - harap dia takda halangan aku ulang komen2 dia di bawah ini bila perlu -

      melayutanahselatan25 February 2019 at 22:53

      PUKIMAK KAU LAH
      PERGI MAMPOS DENGAN CERITA MIMPI BASAH KAU
      HARAP KAU MATI LAH DENGAN SEGERA

      melayutanahselatan26 February 2019 at 00:11

      Kau baru abis sedut puki Rosmah ke?
      Membebel merapu tak ikut topik Budin

      Delete
    3. Jangan politikkan hukuman sebat syariah
      NURUL HUDA HUSAIN 9 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore377
      Takiyuddin
      Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan pada sidang media mengenai Muktamar Pas ke-64 di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Gong Badak hari ini. - Foto Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA NERUS - Pelaksanaan hukuman sebat syariah yang dilaksanakan terhadap dua wanita di Terengganu baru-baru ini tidak seharusnya dipolitikkan oleh pihak tertentu.

      Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pelaksanaan hukuman yang bertujuan untuk mendidik itu perlu dilihat dalam aspek perundangan bukannya politik.


      "Ini adalah isu perundangan. Kenapa sebatan sivil tidak digembar-gemburkan. Sebatan sivil semua orang tahu tahu macam mana tetapi tak dikatakan zalim. Tidak dikatakan melakukan satu penderaan kepada pesalah.

      "Kalau kita tengok, banyak lagi pelaksanaan hukuman lain seperti dikenakan hukuman mati kepada kes-kes tertentu, tetapi tidak dikatakan zalim atau dipersoalkan,"katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada sidang media khas di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak, di sini, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Pasangan lesbian didenda, disebat]

      [ARTIKEL BERKAITAN: Sebat wanita tidak cerminkan keadilan Islam: Kabinet]

      Menurut Takiyuddin lagi, semua pihak perlu melihat pelaksanaan hukuman sebatan syariah itu dari aspek yang lebih positif kerana ia bukan bertujuan untuk mencederakan tetapi lebih kepada pencegahan agar ia menjadi pengajaran kepada pihak lain.

      "Jadi, jangan jadikan hukuman ini sebagai modal politik dan sebagainya kerana pelaksanaan undang-undang ini di bawah bidang kuasa mahkamah,"katanya.

      Delete

    4. Aku nak tambah kpd apa melayutanahselatan kata:

      Binatang GENG NAJIB ini masa bapak dia sondol emak dia dulu suasana gelap gelita, takda apa2 inspirasi mencerahkan pemikiran nya, jadi yang keluar 9 bulan kemudian amat lah kotor otak nya, bikin pendirian nya sampai ke tua tidak menghiraukan sesiapa maki carut dia apa cara pun. Namun demikian, mesti diteruskan.

      Dia keluar dari pucci mak dia songsang - kaki dulu, hingga koyak rabak pucci mak nya. Demikian lah begitu hamjadah nya dia sejak keluar dari pucci mak dia.

      Emak bapak dia tinggalkan dia sejak kecil di kandang kambing, sebelah kandang babi, di masa depa menoreh getah. Dia kelaparan, merayap ke kandang babi, ambik tahi babi, makan. Itu sebab pemikiran dan pendirian dia macam babi hingga ke tua baka.

      Ingat, aku tak mencarut, ha nya keluarkan istilah Latin pucci mak dia.

      Delete
    5. Ini ternyata komen makhluk yang terdesak, tak boleh menjawab hujah yang diberikan..habis modal, lalu memaki hamun dan mencarut pulak.

      Tapi..apa kita semua nak herankan, apa yang dicakapkannya tu sebenarnya menggambarkan dirinya sendiri dari pengalaman hidupnya yang sebenar, yang telah dilaluinya..tapi masih malu2 nak mengakuinya.

      Nampak sangat mentalnya dah koyak rabak..tak boleh berfikir secara rasional lagi. Jadi memang betul lah telahan ramai rakyat Msia yang mengatakan..cai2 tegar Haprakan ni ...mencarut dan memaki hamun berpisah tiada, dah menjadi darah daging pulak kan...betul tak TN..ngaku aje lah..orang kampung semua dah tau bhai!!!!

      Delete
  31. Mangkuk..apa pasal sibuk..apa org nak tulis apasal ko mabuk .
    Org x hebuh pun yg ko macam tikus mondok..suka sangat menyoduk..kan nnti kena beduk..

    Bang Shah..disemenyih berat sungguh..
    Ikan belum dapat..air sudah keruh..jala sudah koyak..
    Jentera daerah menggundi serta ahli masjis lantikan politik diarah kerah turun bantu semahunya..p h semenyih dah x kuat leleh..kenapa..kerna apa..x kesampaian bagaimana ditanam begitulah dituai..dan balik belakang lain bicara..

    puakpuaka mana ada hati..

    HehhehhehhesianTun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sesangatt beb!!! Ternyata kat blog ni, TN itu lah yang dimaksudkan sebagai mangkuk ayun yang mabuk...tak tau lah mabuk apa, brandi ke..todi ke..samsu ke.

      Dulu dia ni tak macam tu..tapi sejak berkawan dengan melayutakberkhatan...makin teruk pulak jadinya. Ni kena bawak pegi berubat..kalau tak, habis satu blog ni menjangkit pulak lah!!!

      Delete
  32. Bagi kengkawan kat sini yang masih samar2 lagi berkaitan penyelesaian kes PAS di mahkamah london tu...mohon agar korang lapangkan sedikit dari masa kau untuk mendengar penjelasannya...boleh kan semua???

    Penyelesaian luar mahkamah melibatkan kes saman fitnah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap pengasas dan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown berhubung dakwaan penerimaan RM90 juta daripada UMNO tidak melibatkan sebarang bayaran mahupun kos kepada mana-mana pihak.

    Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, perintah persetujuan yang direkodkan di hadapan Master Brown di Mahkamah Tinggi London pada 1 Februari lalu, menyatakan pihak yang menuntut tidak meneruskan tuntutannya, pihak defendan tidak meneruskan tuntutan balasnya dan tiada perintah mengenai kos-kos.

    Sehubungan itu, kata beliau, berdasarkan perintah persetujuan itu, selain daripada kedua-dua pihak bersetuju tidak meneruskan tuntutan dan tuntutan balas masing-masing, mahkamah tidak membuat sebarang perintah mengenai kos kepada mana-mana pihak.

    “Dengan kata lain pihak yang menuntut, Abdul Hadi tidak membayar apa-apa bayaran atau pun kos kepada pihak defendan untuk penyelesaian kes ini di luar Mahkamah.

    “Perlu dijelaskan juga bahawa Pas lagilah tidak membayar apa-apa bayaran di mana-mana peringkat kes ini kerana Pas bukanlah satu pihak dalam tindakan ini,” katanya dalam kenyataan lewat malam semalam.

    Terdahulu, Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta Pas menjelaskan kepada rakyat sama ada parti itu telah membayar lebih RM1 juta kepada Rewcastle-Brown bagi menyelesaikan kes saman fitnah di luar mahkamah.

    Anwar berkata, penjelasan itu perlu dilakukan memandangkan berlaku banyak kekeliruan dalam kalangan rakyat berhubung kes saman tersebut yang difailkan oleh Abdul Hadi.

    Dalam pada itu, Takiyuddin berkata, Pas menyifatkan kenyataan Presiden PKR itu sebagai langkah terdesak bagi mengalihkan pandangan rakyat daripada isu ‘krisis keyakinan’ parti dalam Pakatan Harapan (PH) terhadap Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang juga Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  33. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB PAKAI BANYAK NAMA,

    SEKARANG TIBA LAH MASANYA AKU MENGKOPIPES, SEPERTI DI KOMEN2 AKU BERIKUT INI

    ReplyDelete

  34. Najib & gang must hv paod a lot to ensure the article on him as the most unpopular leader does not come out

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini ia links nya

      http://www.financetwitter.com/2018/04/world-most-unpopular-leader-najib-is-so-toxic-not-even-united-states-or-china-wants-to-befriend-him.html

      Delete
    2. Ini lain rencana di situ -

      Other Articles That May Interest You …

      Najib’s Dirty Deal With Trump Backfires – Confiscation Of Jho Low’s $250 Million Yacht Is Just The Beginning
      Najib & His Mad Dogs Should Be Careful What They Wish For – Robert Kuok Is President Xi’s Trusted Adviser
      Ungrateful Trump Pretends Didn’t See Golf Buddy Najib & Oversized Rosmah
      Under Pressure, Trump Granted Najib A “Pariah Visit Status” Despite $20 Billion Investment Bribes
      This Chart Shows How US-DOJ Links Auntie Rosie To A $27-Million Pink Diamond
      No Deal For Bad Deal – Here’s Why China Pulls Plug On Bandar Malaysia
      Bandar Malaysia Has Become “Bandar China” – The U.S. & Malays Conned By Najib
      Swiss A.G. – Najib’s 1MDB Scammed At Least $800 Million Using “Ponzi Scheme”
      WSJ’s Last Bombshell For The Year – Najib’s $700 Million Came From 1MDB
      Be Very Afraid Najib, Mahathir Has Unleashed Altantuya Card

      Delete
  35. melayu hati busuk, hati berulat, hati sakit, hati bengkak semuanya ada kepada bangsa melayu, haram jadah, tak boleh tengok bangsa melayu dipuji, disanjung. siapa makan cili dia berasa pedas

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...