Thursday 21 February 2019

KALAU TUN M BERHENTI SEKARANG, KEMELUT POLITIK PH AKAN TAMAT DENGAN SENDIRINYA


Kenapa PH sentiasa bergolak?


Mengapa topik utama yang timbul dalam PH sejak awal lagi lebih banyak berkisar mengenai persoalan politik berbanding isu-isu lain?


Ini adalah persoalan umum yang biasa kedengaran di mana-mana, termasuk daripada kalangan pengundi PH sendiri yang mula berasa muak serta kecewa dengan apa yang berlaku dalam negara pasca tumbangnya BN ini.


Sejujurnya memang ramai yang kecewa dengan apa yang berlaku sekarang ini, malah ada yang tidak teragak-agak mahu kembali mengundi BN dalam pilihanraya akan datang jika PH tidak berubah serta kepimpinan UMNO dapat menampilkan barisan yang lebih baik serta diyakini.


Sepatutnya, sebaik saja berjaya mengambil alih kerajaan, PH terus bergerak ke hadapan dengan komitmen yang lebih padu dalam menunaikan janji-janji manifesto serta memberi kehidupan yang lebih baik kepada rakyat sebagaimana yang selalu dilaungkan ketika berkempen dahulu.


Malangnya, perkara itu tidak berlaku, walaupun Tun Mahathir Mohamad yang menjadi Perdana Menteri adalah seorang yang ada pengalaman selama 22 tahun mentadbir negara serta berada di sisa-sisa usia dalam kehidupannya.


Sebaik mengambil alih kerajaan, bahkan sehingga sekarang pun, alasan yang selalu diberikan apabila gagal melakukan sesuatu ialah menyalahkan kerajaan dahulu.


Untuk suatu fasa tertentu, meletakkan kesalahan kepada BN mungkin boleh diterima, tetapi jika sehingga sembilan bulan masih juga dengan alasan yang sama, ia tidak lebih menggambarkan kegagalan Tun Mahathir sebagai pengemudi dan PH itu sendiri dalam mentadbir negara.


Selain itu, tindakan tak terduga Tun Mahathir melantik Azmin Ali sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi, biar pun namanya tidak pernah dicalonkan oleh PKR untuk menjadi menteri, adalah merupakan bibit-bibit awal berrmulanya keretakan dan syak wasangka dalam PH.


Ia ditambah lagi dengan Tun Mahathir sendiri yang sentiasa memberi jawapan kabur dan tergantung berhubung peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.


Ayat yang selalu keluar daripada mulut beliau ialah “mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin kurang.”


Mengapakah Tun Mahathir tidak mahu bertegas seperti berjanji dengan perkataan yang jelas lagi terang bahawa beliau akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri dalam tempoh dua tahun sebagaimana yang telah dipersetujui atau menetapkan tarikh tertentu bagi peralihan kuasa itu?


Jika itu dilakukannya sejak dulu lagi, sudah tentu isu peralihan kuasa itu tidak terus menjadi naratif yang bukan-bukan atau berkembang kepada spekulasi yang meletakkan PH dalam keadaan kucar-kacir.


Kemudian daripada itu, di sebalik banyak janji 100 hari yang gagal ditepati dan hala tuju ekonomi masih tidak menentu, Tun Mahathir meneruskan lagi agenda politiknya dengan membawa masuk Ahli-Ahli Parlimen UMNO menyertai Bersatu serta melebarkan sayap parti itu ke Sabah.


Jika benar-benar Tun Mahathir hanya ingin menjadi Perdana Menteri selama dua tahun saja dan dalam keadaan Bersatu hanya ada 13 kerusi Parlimen saja pun, beliau tetap dipersetujui untuk sebagai Perdana Menteri, untuk apa lagi beliau perlu menambah kekuatannya dengan membawa masuk bekas Ahli-Ahli Parlimen UMNO itu?


Terbaru, beliau melakukan satu lagi gerakan bermotifkan politik apabila secara tiba-tiba Presiden Pas, Hadi Awang datang mengunjunginya bersama surat contoh sokongan kiranya berlaku undi tidak percaya di Parlimen.


Meskipun dikhabarkan kunjungan itu berikutan Pas ingin menyelamatkan diri berhubung siasatan SPRM yang sedang dihadapinya, khabar lain juga memaklumkan Tun Mahathir melalui orang-orang tertentu yang dipercayainya turut mengambil kesempatan daripada keadaan itu sehingga membawa kepada wujudnya surat contoh sokongan tersebut.


Ini sekaligus menjadikan PH terus berantakan dengan seolah-olah wujud gerakan mahu mengusulkan undi tidak percaya terhadap Tun Mahathir di Parlimen, walaupun realitinya perkara itu tidak menjadi isu sama sekali.


Peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar adalah isu dalaman PH semata-mata. Ia sepatutnya diselesaikan melalui PH sahaja sebagaimana berlakunya banyak pertukaran Perdana Menteri dalam BN sebelum ini tanpa perlu sehingga dilakukan usul undi tidak percaya.


Jika Tun Abdullah Badawi boleh dipaksa berundur secara paksa berikutan banyak kerosakan yang ditimbulkannya kepada negara, apakah masalahnya untul PH melalui Majlis Presiden bertegas mengenai peralihan kuasa itu kiranya Tun Mahathir dengan jelas menampakkan tanda-tanda enggan patuh kepada perjanjian dua tahun itu?


Selepas ini kita tidak tahu apakah perkara-perkara lain yang akan ditimbulkan lagi oleh Tun Mahathir yang memperlihatkan PH seolah-olah hanya bermain politik saja daripada menyelesaikan masalah-masalah rakyat.


Yang nyata, semuanya isu-isu politik yang timbul dalam PH sehingga ia menjadi kucar-kacir dan berantakan adalah berpunca atau ditimbulkan oleh Tun Mahathir. 


Jika beliau tidak melantik Azmin, bercakap secara terang dan jelas mengenai tarikh pengunduran sebagaimana beliau melakukannya pada 2003 dahulu, tidak membawa masuk bekas Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu untuk menguatkan kedudukannya dan hanya melayan Pas sebagai Pas yang telah menetapkan pendiriannya untuk bekerjasama dengan UMNO, PH pasti tidak berkemelut seperti sekarang, malah aman-aman saja situasinya.


Sesat di hujung jalan, kembalilah ke pangkal jalan - itulah yang selalu kita diingatkan oleh peribahasa apabila menghadapi sesuatu kesulitan.


Sama ada jika Tun Mahathir sedia berundur secara rela hati demi masa depan PH atau kalau beliau diundurkan, PH sebenarnya mampu kembali menjadi aman dan tenang seperti sebelumnya. (ShahbudinHusin 21/02/2019)

118 comments:

  1. Mahathir guna Jemin untuk huru hara PKR. Dua-dua pun pengkhianat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin sangat2 mengharapkan Tun M berhenti sekarang sebab dia mahukan Pak Sheikh Anwar cepat jadi PM dan dia dapat jadi Penasihat Media nya.

      Tapi ramai orang tak mahu Anwar jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali

      Delete
    2. Jika Tun M dijatuhkan dgn cara yg kotor.. percayalah kerajaan PH akan terkubur dgn sendirinya...

      Delete
    3. Pengalaman 22 tahun tak semestinya menghasilkan kematangan dlm berkepimpinan...

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Sejurus selepas Anwar jadi PM,,maka cina DAP besar kepala di kala itu maka nasib orang-orang Malaysia akan seperti nasib orang-orang Melayu Singapura.......!!

      Delete
  2. Azmin hanyalah strategi merosakkan PH, akhirnya BOBOI yg jadi PM. Ini catur mudahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau ni tak dengau ke bapak boboi sendiri cakap boboi ni lembik

      Otak engkau ni yg dah masuk virus

      Delete
  3. Itu pendapat kau orang yang sokong bader nuar atau masih memuja si pencuri.
    Ramai lagi juta2 orang di sinun yg percaya dan yakin bahawa jika bader jadi PM, keadaan negara ini akan lebih parah .... alasan mereka;
    1. Bader kuat scheming. Dek kerana nak sekat pengaruh Azmin, dijoloknya Rafizi bertanding jawatan Timbalan. Kesudahannya baru sedar pengaruh Azmin lebih hebat dari pengaruh dia. Mampukah sesaorang yg gagal menganalisa situasi dan mengelak perpecahan dlm parti sendiri menerajui komponen parti yg berbagai dlm PH?

    Tak payah cakap besarla Budin... Anyar is a failier...

    2. Bader belum naik lagi dah mula berkawan dengan taikun2 berbangsa china pinjam jet peribadi, pinjam ofic itu ini. Bukankah ini tindakan ke arah membina kroni... punca rakyat menerajang Najib dlm PRU14.

    Ada banyak lagi alasan .... tapi maleh gua mak cakap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar jolok rafizi lawan azmin kerana azmin terang2 durhaka kpd anwar...jumpa anwar di turki mintak anwar jgn tanding presiden dan akan cabar anwar...

      Rafizi tanding lawan azmin semata2 untuk ukur pengaruh azmin...ternyata pengaruh azmin tidak cukup kuat bila hanye menang tipis walopun berjawatan menteri kanan...

      Semboyan pecat azmin sudah dibunyikan...azmin terpaksa bodek madey..

      Delete
  4. Kecelaruan dlm PH berpunca dari madey kerana

    1.. Madey nak kukuhkan kedudukanye supaya boleh pegang jawatan pm lebih lama...

    2. Kencingkan manipesto

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mulut celupar banyak kena kencing, bagus. Minum air kencig gamak nya itu pasal asyik nak bukak mulut

      Delete
    2. Ko yg dah minum kencing madey...dulu anti madey..

      Delete
  5. Kebencian kpd madey sudah berlaku secara terang...proksi Dap brani desak madey berundur dan pemasangan kain rentang suruh madey undur...

    Madey dah rosakkan PH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu auta tak habis2. Mnyalak mcm anjing gila. Kamu dh di nobatkan ANJING GILA

      Delete
    2. Dulu ko menyondol melalak anti madey...

      Delete
  6. Sudahlah budin utk jilat buntut tok sheik.Klu Tun tidak bersama PH nercaya tok sheik yg kau jilat msh dlm penjara.PKR DAP Amanah msh terjerit2 sbg pembsngkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak tahu tapi mengada2 nak cakap jugak...anwar boleh bebas jun 2018...

      Kalo madey rak yakin pembangkang boleh menang madey takkan berani lawan najib...

      Kalo najib menang pru lepas madey lunyai dikerjakan oleh najib dan rosmah...

      Delete
    2. Ko cakap kalo kalo kalo .. kalo Najib Al Jibo kata Kepala Bapak Kau kpd kamu, terkincit kamu

      Delete
    3. Kalo tak telan kincin madey ko masih anti madey..

      Delete
  7. Kalo setakat 18 mp pas yg mahu pertahan madey di parlimen dan campor dgn konco azmin madey akan terguling....

    Madey perlukan sokongan mp umno yg nampak enggan ikut kehendak madey...mereka dah tahu putarbelit madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bodo ler kamu memikior itu saja penyokong Tun M. Kamu sekola mana dulu?

      Delete
    2. Sekarang baru ko rasa cedik...masa ko anti madey pon ko rasa cedik jugak..

      Delete
  8. Pas kutuk madey kerana mungkir janji manipesto tapi akan sokong madey...lobai pas tiada pendirian...

    ReplyDelete
  9. Nampaknya Tuan Budin sudah tidak sabar nak jadi pengampit Abe Non duduk kerusi PM...dapat jadi SU Media pun dah ok la....

    ReplyDelete
  10. PAS makin gigih pertahan Mahathir

    21 Feb 2019, 8:39 pagi (Dikemaskini 21 Feb 2019, 8:43 pagi)

    A A
    PAS kelihatan semakin menggiatkan usaha mereka mempertahankan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dengan mengecam DAP, PKR dan Amanah.

    Kali ini Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi menggunakan contoh insiden sebelum PRU ke-14 untuk menunjukkan rasa jeliknya terhadap DAP, dan pada masa sama menunjukkan sokongan kepada Mahathir.

    Kata Muhammad Khalil insiden berkenaan adalah bukti jelas DAP menggunakan perdana menteri untuk mencapai cita-cita politik mereka.

    "Lihat sahaja ucapan dalam ceramah Nga Kor Meng ketika PRU ke-14 alu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ade hasrat nak masuk Bersatu?...mcm ade kaitan madey dgn pas..

      Delete
    2. Kenape pru14 dulu lawan madey?...baru sedar diri?..

      Delete
    3. Ano ni sakit hati, bak kata omputih, makan lah hati kamu - eat your heart out

      Delete
  11. Maksud budin semua masaalah ph bakal berakhir bila tun gostan n aljub naik jd pm. What a bloody stupid statement. I put my bloody foot to yor fucking mouth, budin.

    ReplyDelete
  12. Perjanjian awal dlu anwar akan ganti mahathir. Bila anwar jd pm, siapa jd tpm, tiada prjanjian yg katakan jwtan pm dn tpm msti dr brsatu dn pkr. Dap adalah parti dgn kerusi kedua terbanyak. Mereka blh tuntut jd tpm. Bersatu tanpa jawatan pm atau tpm adalah nothing dlm gabungan Ph. Inilah yng mnjadi kembimbangan org melayu dgn krjaan Ph. situasi ini adalah baik utk Bersatu menguatkan parti hatta dgn mndapatkan sokongan dr parti pembangkang sekalipun. Dn org melayu yg terikut dgn sentimen kembimbangan ini akan terus skong mahathir. Anwar tdk dilihat sbgai tokoh yg perjuangkn mlayu. Segelintir dlm pkr yg punya jiwa mlayu yg kuat jg akan skong mahathir. So good job tun. Strategi tun sentiasa yg trbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22 tahun madey perintah melayu masih tak kuat?....kenape?....kroni dan anak branak madey saja yg kuat...

      Delete
    2. Orang melayu masih percayakan umno....menang 13 kerusi dari 52 bukti madey di tolak oleh melayu...

      Delete
    3. Minority org mlayu mcm korang blh trus skong anwar. Tp majority yang bimbang dgn kelemahan bangsa mlayu trmasuk umno dan pas akan trus skong mahathir. Thats simple

      Delete
    4. Patut umno tak lawan madey di semenyih kerana sokong mamak madey...madey plak terpaksa belit kununnye pas janji tak sokong umno....hihiho...puak putar alam auta...

      Delete
  13. Kemelut PH ni, disbb cap munge punya parti
    Mahu angkat Boboi, oleh panji hitam al-kutty
    Mmg lah tak dpt dielak, PH akan lenyap mati
    Hanya boleh selamat kalu TDM nak berhenti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Dekat seminggu, tiada kelibat Suman celaka
    Tiada lagi komen, ini ifrit lahanat tua bangka
    Mmg sah dajal ni dah kembali ke alam baka
    Tunggu masa jer untuk dihumban ke neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Aku tak baca habis artikel hang kali ni shahbudin.... tapi macam kepala B***H saja bunyi tajuknya.... jangan jadi macam sedang makan tebu ... habis manis sepah dibuang... kalau tak ada TUN mengepalai PRU14...nescaya BOSSKU tutup blog hang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro... buat blog sendiri lawan Budin....hang boleh bodek madey...Gerenti Budin tak marah mcm hang marah Budin...

      Delete
    2. tak perlu lawan budin... banyak tulisan budin kacau bilaukan PH... suruh dia tulis untuk kacau bilaukan Parti Auta Syarie dan sekutunya Bossku Memang Muka Tak Malu

      Delete
    3. Tak guna kacau umno sekarang kerana umno parti yg dah kalah...yg penting PH di sukai rakyat supaya menang lagi pru akan datang....PH kurang disukai rakyat kerana madey kuat kencing dan hancingkan rakyat...

      Delete
    4. Bro..x yah dot dot dot..'kepala butuh' kan senang..
      Kot marah dgn dia sampai terlepas kata tu kenapa..
      Mahathir yg ko agung2kan..pujalah semahu2nya..kami x kesah pun..
      Ada geng p h yg mengeji2 Anwar pun kami x kesah pun..
      Ada x suka mahathir..ada yg x suka anwar biasalah..masing2 punya pandangan mata dan hati..kan..
      Apa x boleh sanggah ke kabinet yg ada ni..mcm kita sanggah kabinet najib..kan elok kasi baiki..kasi lurus jgn jln bengkok2..

      ayam berkokok lantang..ada rokok berilah sebatang..

      Hehhehhehheh..

      Delete
    5. kamu ini akal sontot... kamu membaca yang lain.. aku suruh kamu membaca KEPALA BODOH... sebab budin otaknya di kepala tak seperti kamu otak tumbuh dalam sarung telor... hu huuu

      Delete
    6. Bro..ia ke..apa2lah..

      Ayam berkokok lantang..
      Melayu titik omputih dot..
      Tulis je terang2..kan senang..
      X yahlh star dot dot dot..

      Hehhehhehhe




      Delete
  16. Tolong baca yang ini..... Keramat seorang Mahathir 13 jam yang lalu

    Make Google view image button visible again: https://goo.gl/DYGbub

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keramat hanye untuk wali Allah...ini keramat putarbelit...

      Delete
    2. Setuju dgn sdr,

      Saya telah beberapa kali memberitahu Tun M memang mempunyai karamah. Malah saya telah pun memberitahu bahawa karamah adalah senjata ketiga Tun M untuk kekal menang di dalam kesemua pertempuran yang ia ketuai. Dua lagi senjatanya yang lain ialah ilmu dan hikmah.

      Pada hari ini 3 senjatanya ini adalah satu rahsia yang tertutup yang masih tidak dapat dilihat oleh majoriti bangsa Mim termasuklah di kalangan yang menyokong Tun M sendiri. Mereka juga tidak percaya Tun M memiliki karamah.

      In shaa Allah rahsia tertutup ini bakal menjadi rahsia yang terbongkar pada hari berlakunya pertempuran klimaks di antara pasukan Tun M dan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu.

      Apabila sampai masanya iaitu apabila zaman fitnah telah ditinggalkan dan umat telah melangkah ke zaman baru, saya kira bukan saja anak-anak bangsa mim malah seluruh umat mim juga tidak lagi akan ragu-ragu siapakah lelaki istimewa bergelar Pemuda Tamim yang telah dikhabarkan kemunculannya 1400 tahun dahulu.

      Sebelum ia berlaku maka bersaksilah bahawa seorang hamba Allah yang memakai nickname John Doe telah pun memberitahu bahawa lelaki istimewa itu ialah Tun Mahathir yang singkatan namanya dengan gelaran di dalam huruf jawi akan berbunyi Ta-Mim, sama dengan bunyi singkatan negeri kelahirannya iaitu Tanah Melayu.

      Ta-Mim; Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir, Ta untuk Tanah dan Mim untuk Melayu.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Kamu ulamak dari mana?...tafsir hadis pon ikut suka sendiri...pemfitnah pembelit diberi karamah?....kalo gitu lobai hadi lagi banyak karamah...

      Delete
    4. Hahaha.

      KBB, kalau kamu langsung tidak percaya kata-kataku bahawa Tun M adalah Pemuda Tamim maka kamu langsung tidak akan memperdulikannya.

      Sebaliknya kamu sangat susah hati dengan perkongsianku bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam.

      Mahu tahu kenapa? Biar aku beritahu kebenaran yang kamu cuba nafikan, iaitulah kamu lemas di atas daratan kerana kamu melihat ada potensi kebenaran di dalam perkongsianku dan kamu takut kamu akan ditewaskan sekiranya perkongsianku itu benar.

      Apapun jangan lupa kita ada perjanjian iaitu sekiranya benar Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam iaitulah orang yang bakal memasyhurkan dan menabalkan khalifah akhir zaman di Baitullah, maka kamu bersedia untuk dipanggil menghadap khalifah di hadapan manusia untuk menjawab segala fitnah, tuduhan dan cercaan kamu ke atas Tun yang kamu gemar lakukan sekarang ini, ketika zaman fitnah itu masih berlangsung.

      Sementara itu teruskan bersukaria di atas segala fitnah, tuduhan dan cercaan kamu ke atas Tun, asal jangan melangkah sempadan daripada seorang bingung kepada seorang pendusta. Akibatnya amat besar dan berat.

      Dan ingat, tak perlulah lemas di atas daratan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Bani hanye untuk keturunan arab...madey keturunan arab sebelah kerala ker?...hihihihi..

      Delete
    6. Madey boleh cakap arab ker untuk tabalkan khalifah akhir zaman di mekah?...takkan madey nak cakap melayu ato omputih...pakailah otak sikit jon doo...

      Delete
    7. Hehehe.. KBB semakin resah.

      Yang boleh berbahasa Arab hanyalah Imam Mahdi.

      Walaubagaimanapun tiada satu dalil pun yang mengatakan bahawa Pemuda Tamim juga boleh berbahasa Arab seperti Imam Mahdi.

      Kesemua sumber dan perbahasan mengenai Pemuda Tamim hanya mengesahkan perkara-perkara berikut :-

      1. Dia adalah seorang pemimpin dari sebuah negeri Islam di Timur.

      2. Ketua kepada satu pasukan yang tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan yang lain selama zaman fitnah berlangsung.

      3. Berkebangsaan sebuah bangsa Islam dari Timur. Sekiranya ditanya apakah kebangsaan dirinya maka ia akan menjawab nama bangsa Islam itu dan bukan bangsa Arab mahupun selain bangsa Timur itu.

      Bangsa Islam di ufuk Timur tiada lain selain bangsa Melayu. Mahathir Mohamad singkatan namanya sendiri pun secara hikmah membawa maksud seorang anak Melayu, warga Malaysia Umat Muslimin.

      Mahathir Mohamad = MM
      MM = Malaysian Malay
      MM = Malaysian Muslim
      MM = Malay Muslim

      Apapun kamu nak cakap begitu dan begini, atau mahu beralasan begitu dan begini, asal kelak jangan lupa kamu dah bersetuju sekiranya benar Tun M adalah Pemuda Tamim, kamu bersedia dipanggil dan diperintah untuk bertanggungjawab di atas segala fitnah, tuduhan, dan cercaan kamu ke atas Tun pada hari ini.

      Ingat ya bro, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Apapun tak perlu lemas atas daratan ok.

      Delete
    8. Hahaha...ko kuat khayal...harapkan bani kerala yg banyak dosa jadi bani tamim...

      Delete
  17. Sebenarnya ia adalah sebaliknya.

    Kalau Pak Sheikh berundur daripada cita-citanya untuk menjadi PM, maka segalanya akan tenang. PH tidak lagi akan berkocak. Kocakan di dalam PH berlaku disebabkan Pak Sheikh terlalu gelojoh mahu menjadi PM.

    Dia yang menghebahkan kepada seluruh negara dia dan Tun M telah bersetuju Tun hanya akan jadi PM selama 2 tahun dan kemudian dia akan mengambil alih, tetapi sekarang ini dia yang menekan mahu Tun segera turun walaupun ketika tempoh masih pun belum mencecah setahun.

    Walaubagaimanapun tidak mengapa kerana John Doe telah memberitahu bacaannya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam dan demikian ia memang telah dijadualkan akan melalui satu pertempuran klimaks ke atas lawan-lawannya daripada pasukan-pasukan yang bathil dan dia serta ahli pasukannya menang total dalam pertempuran itu.

    UmNo dan PAS telah bersedia untuk bersekutu bagi menjatuhkan Tun M, tetapi mereka tahu mereka tidak punya sebarang peluang pun melainkan dengan adanya satu blog ketiga dari dalam PH sendiri yang bersedia untuk bersekutu dengan mereka bagi menjatuhkan Tun M. Pak Sheikh dan pasukannya adalah orang yang memiliki ciri-ciri yang diperlukan itu.

    Walaubagaimanapun Pak Sheikh masih tidak punya keberanian untuk melakukannya kerana ia juga tahu sekiranya ia gagal kali ini maka ia tiada peluang lain lagi. Pak Sheikh sendiri setuju bahawa ini adalah cubaan terakhirnya untuk menjadi PM dan menamakan langkahnya ini sbg 'The Final Twist'.

    Walaubagaimanapun PRK Semenyih bakal memberikan keberanian kepada Pak Sheikh untuk melanggar Tun.

    Biarlah John Doe beritahu sekali lagi di sini bahawa percubaan Pak Sheikh tidak akan berjaya menjatuhkan Tun sebaliknya hanya akan membawa kepada berlakunya pertempuran klimaks di antara Tun dan pasukannya menentang pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

    John Doe percaya pasukan-pasukan bersekutu itu adalah pasukan gabungan UmNo , PAS dan pasukan Pak Sheikh dan pengikutnya di dalam PH.

    PAS adalah jemaah khawarij takfiri dan UmNo di bawah Najib pula telah menjadi kaum yang berpaling. Kedua-duanya adalah bathil. Apabila wujud jemaah ketiga yang mahu bersekutu dengan mereka maka jadilah jemaah ketiga itu juga kaum yang bathil kerana memilih untuk bersekutu dengan pasukan-pasukan yang bathil.

    John Doe juga telah memberitahu bacaannya bahawa di dalam pertempuran tersebut pasukan Tun M akan menang mutlak dan mengibarkan panji-panji mereka sebagai tanda kemenangan pasukan mereka, pasukan yang benar ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu. Panji-panji pasukan Tun adalah berwarna hitam.

    Senjata kemenangan mereka ialah ilmu, hikmah dan karamah iaitulah rahsia bagaimana Tun telah kekal menjadi ketua kepada satu pasukan yang tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan lain sepanjang 3/4 abad Tun dan pasukannya berjuang sepanjang zaman fitnah berlangsung. Setakat hari ini ia adalah rahsia tertutup dan ia akan menjadi rahsia terbuka pada hari pertempuran klimaks itu benar-benar berlangsung.

    Kemenangan mutlak pasukan panji hitam iaitulah Pasukan Tun Mahathir ke atas lawan-lawannya yang bersekutu bakal menjadi cut-off date berakhirnya zaman fitnah (disebut sebagai zaman mulkan jabbariyyan) dan bermulanya zaman baru (disebut sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah).

    Tak mahu percaya apa-apa pun tidak mengapa asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang memberikan nasihat mahupun peringatan bahawa apabila pertempuran di antara mereka dengan Tun mencecah klimaks, merekalah yang akan tewas.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dah tepu...tak upaya lagi nak pulihkan ekonomi mesia...madey hanye mampu pikir nak kukuhkan kedudukanye untuk pastikan boboi dapat dinaikkan..tapi rancangan besarnye gagal...ade pihak yg dah berani secara terang desak madey berundur...

      Delete
    2. KBB,

      Menanahlah hati kesemua pembenci dan pendengki Tun, Tun masih PM.

      Hahahahahaha...

      Delete
    3. Cuba bagi fuckta kejayaan madey selepas 9 bulan..otak kamu yg menanah dgn temberang panji hitam pemoda bani tamim......

      Madey pemoda kerepot bani mamak...

      Di malaysia takade bani pon....

      Fi sebelah timor mekah tak mesti mesia yg jauh....bila sebut di timor maksudnye kawasan yg berdekatan di semenanjong arab...

      Orang tak sebut rumah jon doo di penang sebelah timor kota mekah...

      Delete
    4. Kejayaan madey paling besar sejak 9 bulan ialah menaikkan harga barang....

      Delete
    5. 1305 menaikkan barang di celah kelengkang. Itu saja jawab bagi Anjing Gila ni

      Delete
    6. Ko kaciwa yer...dulu anti madey..

      Delete
  18. JAWAPAN ISU FGV FELDA] Kenapa dengan Azmin Ali ini - Najib

    Kenapa dengan Azmin Ali ini.
    Baru-baru ini, dia cabar saya ke Semenyih maka malam itu juga, saya pun pergi beli sedikit barang dari Tesco.
    Tapi nampaknya dia masih tak puas hati.
    Tanpa sebarang sebab, dia tiba-tiba petik nama Allahyarham ayahanda saya untuk menyerang saya.
    Saya fikir tak payahlah Azmin melampau hingga menyentuh tentang keluarga saya.
    Ayah saya sudah meninggal lebih 43 tahun dahulu. Jangan diusik lagi.
    Bagaimanapun, saya bimbang bahawa Menteri yang kononnya menjaga FELDA seperti langsung tidak faham isu FELDA.
    Dia tuduh saya swastakan FELDA kepada FGV.
    Sebenarnya, FELDA dan FGV adalah dua entiti berlainan.
    FELDA tetap FELDA. Tanah FELDA dan tanah peneroka tetap tanah mereka.
    FGV ialah anak syarikat FELDA. FGV bukan FELDA atau sebaliknya.
    Cuma FELDA ada perjanjian untuk menyewa sebahagian tanah mereka kepada FGV.
    Perjanjian ini dipanggil "Land Lease Agreement".
    FGV kena bayar FELDA RM250 juta setiap tahun serta 15% dari keuntungan tahunan FGV untuk menyewa tanah ini.
    Oleh itu, FELDA bukan diswastakan.
    Takkan Azmin tak faham ini? Takkan sudah lebih 9 bulan tak tahu fakta ini?
    Lalu, dia kata harga saham FGV disenaraikan pada harga RM4.70 dan jatuh kepada 30 dan 40 sen sahaja.
    Salah lagi, Azmin.

    Selepas PH ambil alih selepas PRU14 dan di tangan Azmin, harga saham FGV jatuh 69% dari RM2.00 sehingga 64 sen pada akhir tahun 2018.
    Azmin juga kata hutang FELDA ialah RM8 bilion. Dia kata PH tidak jangka Felda boleh menghadapi hutang yang begitu besar.
    Tetapi dia tidak sebut bahawa jumlah aset FELDA melebihi RM20 bilion.
    Apa yang dia juga tidak sebut ialah kebanyakan hutang ini ialah kerana ianya dipinjamkan kepada peneroka-peneroka sendiri di dalam bentuk pinjaman penanaman semula, perumahan dan pendidikan anak FELDA.
    Ertikata lain ialah FELDA meminjam supaya boleh pinjamkan kembali kepada peneroka-peneroka.
    Itulah sebab PH beri jaminan dalam manifesto mereka untuk menghapuskan hutang-hutang peneroka.
    Tetapi seperti biasa, janji ini juga telah dicapatikan. Dan peneroka Felda dah ditipu.

    Azmin yang juga Menteri Hal Ehwal Ekonomi juga malu untuk beritahu bahawa IHH Berhad yang juga dibina pada masa saya PM telah disenaraikan pada tahun yang sama dengan FGV.
    Bulan November lepas, kerajaan PH jual sebahagian dari kepentingan kita dalam IHH Berhad kepada Jepun dengan harga RM8.4 bilion.
    https://www.facebook.com/…/a.294787430951/10155754091660952/
    Oleh itu, IHH Berhad sudah menjadi syarikat Jepun dan bukan lagi syarikat Malaysia.
    RM8.4 bilion ini cukup untuk melangsaikan segala hutang Felda.
    Walaupun RM8.4 bilion sudah masuk poket kerajaan, baki kepentingan kerajaan dalam IHH Berhad masih bernilai RM13 bilion.
    Saya pernah menulis tentang isu FELDA dan penyenarian FGV banyak kali pada bulan-bulan yang lepas.
    Kalau Azmin malas nak baca, boleh tengok video penjelasan saya: https://www.facebook.com/najibrazak/videos/337566310402282/
    Saya menjelaskan bahawa FELDA menghadapi masalah pokok-pokok tua selepas kerajaan membuat keputusan pada zaman PM ke-4 untuk tidak lagi memberi dana kepada FELDA.
    Kalau tidak percaya, boleh dengar dari Kit Siang dan DAP pada tahun 2012:
    "Over 50% of the trees in Felda plantations need to be replanted. That translates into higher costs."
    https://blog.limkitsiang.com/…/felda-listing-a-house-of-li…/
    Jika masalah ini tidak diselesaikan, maka FELDA mungkin tidak akan wujud 10 atau 20 tahun lagi.
    Untuk menyelesaikan masalah ini, keputusan telah dibuat untuk mendapat dana dengan menyeneraikan FGV supaya projek penanaman semula boleh dilakukan secara besar dan untuk membeli ladang sawit yang baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin nak menutup kemaluan setelah gagal pulihkan Felda...

      Delete
    2. ..terlalu syok sendiri, tak cukup ulasan, lagi tambah temberang.

      Ketika FGV di Senaraikan di Bursa, harga melambung ke hingga memberi keuntungan pd peneroka?

      Tak pulak malu ya..

      Mcm Burung Tiong belaan Najib bunyi nya atau belaan Ahmad Mazlan?

      Delete
    3. Harga saham fgv naik 20% selepas penyenaraian....saper jual dapatlah ontong...

      Delete
    4. Harga saham FGV disenaraikan pada harga RM4.55 pada tahun 2012. Apabila FGV disenaraikan, FELDA untung RM6 bilion tunai.
      Durian runtuh ini serta merta diberi kepada koperasi FELDA dan terus kepada peneorka-peneroka.
      Bakinya disimpan untuk pelaburan dan juga untuk dipinjamkan kepada peneroka-peneroka bagi penanaman semula, pembangunan rumah peneroka dan pendidikan anak-anak peneroka.
      Banyak juga digunakan untuk jaga kebajikan peneroka-peneroka.
      Selepas disenaraikan pada harga RM4.55, harga FGV pernah juga naik 20% kepada RM5.46.
      Ramai juga yang jual dan untung masa itu

      Delete
    5. Setiap peneroka mengamvil pinjaman utk membeli saham.

      Utk menjual, perlu dapat kebenaran peminjam. Dlm Perjanjian, ada Clause Moratorium.

      Punya la belit jawapan kamu. Azeez cium tangan Suami Najib lalu jadi Pengerusi TH.

      Kamu cium bahagian mana Rosmah hinggakan otak berbelit belit? Kamu jilat burit Rosmah ke beb? Sampai otak jadi banggang Sgt.

      Delete
    6. Ape susahnye...nak jual kontek jer lah bank...masa harga tengah naik kenape bank nak halang?...bank dah gerenti dapat pulangan wangnye...bongok?..

      Delete
    7. hahaha, memang bongok pun simple as that pun nak berbelit belit..moratarium bagai2....dia ingat magnum4d tu....haha

      Delete
  19. Lim selar 'bohong patuh syariah' dalam politik Malaysia

    21 Feb 2019, 12:46 tengahari (Dikemaskini 21 Feb 2019, 12:46 tengahari)

    A A
    Veteran DAP Lim Kit Siang menyelar pendekatan menghalalkan pembohongan dalam politik Malaysia.

    “Politik Malaysia dan hal ehwal semasa telah tercemar dengan pembohongan dan kepalsuan – dengan percubaan kreatif mewajarkannya dengan penggunaan istilah 'pembohongan patuh syariah' yang dicipta,” kata Lim.

    Lim berkata demikian ketika mengulas dakwaan parti-parti selain Bersatu dalam Pakatan Harapan cuba menggerakkan undi tidak percaya di parlimen terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Beliau berkata, tersebar juga senarai mendakwa seramai 101 anggota parlimen sudah bersedia mengundi menolak Mahathir daripada pelbagai negeri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan saja membohong, jugak mencuri wang rakyat RM2.6 biiliun

      Delete
    2. Madey bukan saja putarbelit malah mengkayakan kroni dan anak branak...

      Najib belajar dari madey booss ko..

      Delete
    3. Beb, ngape tak teruskan Saham FGV yg kau jawap berbelit belit tu

      Delete
    4. Ko yg nak belit...bank mana yg halang peminjam nak jual saham?...

      Delete
    5. Bank ade kuasa forced selling bila harga saham menjunam...

      Delete
  20. Buying Share & Selling Share via Dealer is an instant transaction so long there is Buyer & Seller at the end of the Contract.

    Biasa nya, dlm trading T, Selling is done, if Dealer just throw to the Buyer.

    Saham FGV were bid before Market was Traded on the day it was listed.

    It was sydicated, on the 1st day Trading, on the 2nd day, T+1, Saham FGV mula Cross the Red Offered Price of 4.50

    Lalu stay @ 4.20 sepanjang minggu trading.


    Peneroka yg kebanyakan meminjam perlu menulusvsuratvresmi kpd Bank yg meminjam, utk menjual.

    Tabir urus mengambil masa 3-4 hari. Dlm masa T hingga T+ 1, saham FGV merundum bawah paras 4.50, harga yg peneroka beli.

    Siape kencing siape dlm Hal ini?


    Ngape banggang Sgt fikiran kamu? Apewaktu kamu jilat burit Rosmah, lalu lidah nya terjulur2, dia tarik tarik kepala kamu ke dlm burit dia?

    Ape ya, lebar Sgt ke kangkang burit nya hinggakan kepala kamu blh terjerumus ke dlm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas mula di apongkan saham fgv naik lebih 5 ringgit..kenape tak jual masa ni?....harap harga lebih tinggi?...harga merudum selepas naik bukan dlm masa 3 hari..

      Delete
    2. Syaarizakar kaki jilat buriit...teringin dan mimpi nak jilat burit rosemah...

      Nama pon ade zakar...hihihihi

      Delete
    3. Syaari zakar sekor aje zakar... Nak promote zakar hancing ...

      Hahahahaa...

      Delete
    4. Berhujah mcm tak bertamaddun, belit Sana belit sini.

      ..dah UMGOK kencing Peneroka hinggakan Peneroka minta bayaran blk sebelum PRU14, sebanyak RM5k, ape si Mat Mongol buat?

      Felda Fiesta di Putrajaya. Berape yg mari? Rosmah siap tari gelek.

      Waktu itu, Mat-Burit, kau dtg ke?

      Delete
    5. Syaari zakar hancing kaki burit nak kencing...

      Peneroka felda marahkan madey kerana tipu peneroka...bila nak hapuskan hutang peneroka?....hihihi...zakar suka burit...moratiom lagi...hihihihi..

      Delete
  21. Kenapa tak dibuat satu referendum dari Perlis hingga lah ke Sabah untuk mendapatkan pandangan rakyat samada kepimpinan Tun sebagai PM ni masih diterima lagi oleh seluruh rakyat Msia.???

    Jika dapatannya ternyata dia dah tak diterima lagi...turun lah secara terhormat..bukannya susah sangatkan ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey ade brani ker buat referendum?...dah ade kajian oleh badan2 termasuk milik kerajaan Selangor dan penang yg merumuskan populariti madey sudah jatuh..

      Delete
    2. Referendum?

      Kamu faham ke ape itu Referendum?

      Delete
    3. Seperti Mat Mongol dlm ketakutan je. Undang undang mana yg kau selia pakai nie. Dari UMGOK kencing Peneroka hingga tahap desperate utk memanggil Referendum?

      Siape yg akan jadi Arbiter dlm Referendum? Ape tema Referendum yg nak di lakukan? Baru menang PRK CH, dah rasa boleh panggil Referendum?

      Delete
    4. A referendum is an official vote on a specific issue. It's often part of a larger election. Usually, a referendum is a yes or no question.

      Ballot by which people directly decide between (usually two) alternatives on a major issue.A referendum (plural: referendums or less commonly referenda) is a direct vote in which an entire electorate is invited to vote on a particular proposal.

      Jadi apa isunya jika Msia membuat referendum untuk mendapatkan pandangan rakyat jelata samaada mereka masih nak mengekalkan Tun Madey sebagai PM lagi ataupun tidak.

      Isu arbiter takde masalah..wakil dari PBB boleh dijemput untuk menjadi arbiter dengan kerjasama erat dari badan2 serta NGO2 dalam negara seperti Bersih, SPR. Ini pernah dilakukan ketika meminta pandangan rakyat Sabah dan Serawak samaada untuk menyertai persekutuan Malaysia dulu.

      Bukan isu menang dalam PRK CH aje...tapi kena juga lihat pada sentimen dan mood rakyat keseluruhannya yang semakin tidak berpuas hati dan kecewa dengan cara Tun Madey memimpin teraju negara sekarang ni.

      Jangan lah buat2 tak sensitif dan naif terhadap kepimpinan TUN dewasa ini...ternyat sangat jauh berbeza dengan Tun yang kita kenal dulu, yang pernah memerintah selama 22 tahun ketika jadi PM ke 4 dulu tu beb !!!!

      Delete
    5. Madey kencing peneroka.....peneroka tanye bila nak hsposkan huang peneroka?....

      Zakar suka burit...kapla dah fining..

      Delete
    6. GN ...zakar hanye tahu burit aje...

      Delete
  22. Dear Malaysians and countrymen....Here is a poem by Edwina Reizer dedicated to Tun Madey and his clownish cabinet. They have done nothing good to the nation except lies and more lies!!!!!!

    Liar, liar , pants on fire
    What will it take to see you on a burning pyre
    Never trustworthy thought do you keep
    How can you close your eyes to sleep?
    It has become your way of living
    You say nothing that is worth forgiving.

    For you are a liar, liar your pants on fire!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri jadi bengong kerana madey kuat kencing ...menteri dan mp PH tahan telinga kena maki dengan pengundi kerana manipestol PH dikencing oleh madey...

      Delete
    2. Everyone knows that it is purely useless to get any of these liars to admit any wrong doing.

      The famous denial is... I am not informed.. No its not me... I am innocent... GOD knows that l am CLEAN as spade.

      As leaders in the present admin and yet never done any nonsense and crooked decision to caused the country into chaos.. What a joke.

      Looking at their past press release where in the world did they admit anything.!!!!

      They are so perfect..
      Shame is never in their mind...

      What else can you expect from crooks except l am CLEAN.

      Believed in them is totally underestimate our intelligence..

      These guys will die and bring to their graves as holy.. Trusted.. sincere and righteous leaders...

      What a BULL-SHIT..

      Only moronic and corrupted mind will believe in them!!!!!!

      Delete
    3. Dia dah mula nyanyok tapi nak tunjuk tak nyanyok..

      Mula2....Bersatu tak akan masuk ke Sabah..

      Sekarang...Bersatu akan masuk Sabah...

      Faktor usia dan penyakit jantung..

      Delete
    4. Mak dato aii..bro minat sajak juga ye..unsangkarabellh..

      Hebat si mahathir dpuja ditatang..
      Siayam jantan berkokok lantang..
      Tiada cacat cela mahathir dipandang..
      Berkibas kepak jaguhan menentang..

      Hehhehhehhehhayamsawanberpusing2bhai..

      Syabas bro..

      Delete
  23. Brader dah ckp tunggu keadaan tenang baru 'take over', kalau asyik bergelora susah lah cerita. Politician akan senantiasa 'berpolitik' itu mmg pe'el mrk.

    ReplyDelete
  24. parti harapan menang kerana tun, anwar masih dalam penjara, kalau tun tidak ada PH tak akan menang. Anwar kacang lupakan kulit. Tun meminta pengampuan daripada agong, kalau tun tidak minta anwar tidak boleh aktif dalam politik. Haram jadah, Anwar mamak, mamak mamak putar belit

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH menang kerana tun...parti madey kalah dgn umno...hanye dapat 13 kerusi dari 52...sedihnye..

      Delete
  25. Berhenti jadi taik politik, berhujah mcmlah bijak sgt berpoltik tp tak sedar ditipu hidup2 oleh ahli politk yg rata2 hanya pandai bercakap bohong,

    ReplyDelete
  26. debaran 24 Mac semakin memuncak
    hari Mas mengenali suaminya luar dan dalam

    Tokyo seolah mengamit aku dan Mas ke sana

    Nasib badan la,lepas kawin terus fly

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. 30 Mac, aku dan Mas dah kat Tokyo

    Aku jemput Kejora dan isterinya datang Tokyo,mengabadikan
    kenangan di bawah pohonan Sakura yg berbunga indah.


    Hari itu juga dia akan mengenal Mas,
    Gadis Kacukan British/ iban nan cantik jelita...
    bekas kekasih maya nya dahulu

    Kejora,,,,,nanti jangan kau ngurat Mas...

    Kerana kau dah beristeri

    ReplyDelete
  30. Mas ni pon dah tak sabar timang baby

    Abang tak kisah Mas, berapa orang baby Mas nak!

    hi...hi..

    Mungkin baby pertama ku lahir kat Tokyo
    jangan mata sepet dah le!

    hi.....hi....

    ReplyDelete

  31. Indeks Pelopor ekonomi susut 1.4% pada Disember 2018

    Bernama - February 21, 2019 2:00 PM

    IP disusun untuk memantau prestasi ekonomi bagi purata 4 hingga 6 bulan ke hadapan.

    KUALA LUMPUR: Perubahan bulanan Indeks Pelopor (IP) merosot 1.4% kepada 117.3 mata pada Disember 2018 daripada 119.0 mata pada bulan sebelumnya, menurut Jabatan Perangkaan Malaysia.

    Ketua Perangkawan Datuk Seri Dr Mohd Uzir Mahidin berkata, berdasarkan prestasi petunjuk ekonomi negara bagi bulan rujukan Disember 2018, ekonomi Malaysia diunjurkan tumbuh pada kadar lebih pelahan dari April hingga Jun 2019.

    Penurunan dalam IP didorong oleh penurunan ketara 2 komponen, iaitu import benar logam asas berharga dan logam bukan ferus Lain serta bilangan unit kediaman yang diluluskan pembinaan, masing-masing mencatatkan negatif 0.5%.

    “Perubahan tahunan IP juga mencatatkan pertumbuhan negatif sebanyak 1.7 peratus pada bulan rujukan,” katanya dalam Petunjuk Ekonomi Malaysia: Indeks Pelopor, Serentak dan Susulan bagi Disember 2018.

    ReplyDelete
  32. Hari ni tular satu video di media sosial berkaitan dengan lawatan kempen Din Pagoh , presiden Bersatu ke Giant, semenyih.

    Kesian juga tenok dia hanya dikerumuni oleh pengawal2 peribadinya dan wartawan2 saja, sedangkan waktu ada lah waktu puncak. Ramai pengunjung kat situ..tapi dia tak dilayan mereka, seolah2 tak ujud pulak di situ.

    Nampak sangat mereka langsung tak endahkannya, bersalam atau bertegur sapa pun tidak. Ini amat2 berbeza , umpama langit dengan bumi pulak dengan sambutan rakyat ketika DS Najib berkunjung ke situ tempoh hari. Sampai tak menang tangan DS Najib nak bersalaman dan berselfie dengan mereka.

    Agak2 korang lah...kenapa jadi macam tu haah..rakyat bukannya tak kenal dengan Din Pagoh ni, timbalan Perdana menteri di bawah DS Najib. Tapi kalau dilihat dari sambutan rakyat macam tu...ada kah ini memberi signal yang terang lagi nyata bahawa mereka dah bertekad untuk menolak calon PH dari Bersatu tu...ada sesapa boleh memberi pencerahan lebih lanjut????

    ReplyDelete
  33. Belum sampai satu tahun pun ,Tapi ramai yg tak sedap badan ,tak sabar² nak suruh Tun M turun..Nak mengangkat pesalah liwat jadi Perdana menteri.

    ReplyDelete
  34. sudah sudah lah pkr bangsa nelayu dah meluat dengan kamu apa jasa kamu pada negara kamu tak calon timb presiden kamu. sendiri jadi menteri ini vernakna kamu tak hormati grass root bawahan yang pilih azmin cuma kamu fikir dalam dunia mana ada timb presiden parti yang tiada jawatan semasa pemiluhan timb presiden azmin di tekan olih kroni atasan walaupun menang tipis tetap dikira menang walau pun tanpa sokongan ini adalah isyarat dari grass rootn jangan pihak atasan dok sibuk nak jadi pm berapa orabg kah pemimpin melayu pkr yang bersuara bila isu agama dan perkauman di bangkitkan kaum lain, yang pemimpin pkr tahu kritik pm biar pun dalam satu pakatan sepatut nya bantu tangkis tomahan mereka sibuk nak jawatan pm supaya kroni tumpang kuah sekaki tidak hiraukan kebimbabgan bangsa melayu pada masa ini.

    ReplyDelete
  35. DewaLotto 1'Userid Main Semua Permainan Poker , Togel , Casino , Sport Books, Tembak Ikan, Joker , Batu Goncang, Dan Banyak Lagi Games Lainnya .
    Kunjungi Sekarang Juga Di www.dewalotto.me pin BB : 7BF59345

    Jangan lewatkan kesempatan menjadi kaya dengan bermain permainan yang menantang yang kami berikan ini
    yukk silahkan daftar minimal deposit 20rb saja.."

    ReplyDelete
  36. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  37. He he he Budin Badigol ni tak sudah² nak angkat peliwat jadi PM.Sudah² la wei .Zaman Anuar dah berlalu.Fahami lah citarasa Nurani Tun .Sebagai orang tua yg mungkin tak punya lama masa lagi beliau tentu nya benar benar ingin menyerah kan kepimpinan negara kepada mereka yg benar² layak dan di yakini.dan beliau mampu menutup mata dgn tenang.Setelah dua kali beliau kecewa keranakerana te pilih.

    ReplyDelete
  38. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  39. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  40. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  41. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  42. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  43. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  44. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...