Saturday, 23 February 2019

TOL PERCUMA HANYA ANTARA 11 MALAM HINGGA 5 PAGI, KAKI DISKO DAN GRO SAJA YANG UNTUNG!!!


Sebagaimana yang dijanjikan oleh Muhyiddin Yassin sebelum ini, kerajaan akhirnya mengumumkan langkah pertama berhubung janji penghapusan tol bagi tujuan mengurangkan kos sara hidup rakyat.


Dalam pengumuman yang dikeluarkan Jabatan Perdana Menteri, kerajaan mengumumkan telah memulakan rundingan dengan Gamuda Berhad untuk mengambil alih empat lehuhraya bertol yang dimiliki syarikat tersebut.


Lebuhraya berkenaan ialah Lebuhraya Damansara Puchong (LDP), Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (SPRINT), Lebuhraya Shah Alam (KESAS) dan Terowong SMART.


PENGUMUMAN - Dengan tujuan memberi lebih keselesaan dan kemudahan kepada pembaca, blog ini akan berpindah kepada WordPress bemula 1 Mac 2019. Alamat baru blog ialah Shahbudindotcom.net. Terima kasih.


Bermakna, semua lebuhraya yang dimiliki oleh Gamuda yang dirancang untuk diambil alih oleh kerajaan itu adalah terletak di sekitar Lembah Kelang saja.


Lain-lain lebuhraya, termasuk Lebuhraya Utara - Selatan mungkin akan dirundingkan di masa yang lain atau jika ada pilihanraya kecil lagi selepas ini.


Dengan pengambilalihan empat lebuhraya itu, kerajaan mengumumkan cadangannya  untuk menukar mekanisme kutipan tol sedia ada kepada kaedah baru seperti berikut:-

  • Memperkenalkan caj kesesakan selama 6 jam sehari pada waktu puncak di mana pengguna tetap dikehendaki membayar kadar tol yang sama seperti jumlah yang sedia ada;
  • Kadar tol hanya dihapuskan sama sekali atau percuma pada waktu ‘off-peak’ iaitu antara jam 11 malam hingga 5 pagi; dan
  • Pengguna diberikan diskaun 30 peratus bagi penggunaan pada waktu-waktu biasa.

Oleh kerana keempat-empat lebuhraya ini terletak di ibu kota dan sekitar Lembah Kelang, jumlah rakyat yang benar-benar mendapat manfaat daripada mekanisme baru ini boleh dikata terlalu minimum kerana waktu antara 11 malam dan 5 pagi adalah masa tidur bagi manusia yang normal.


Sebaliknya, mereka yang mungkin mendapat untung adalah kaki disko, golongan yang suka berhibur pada waktu malam, GRO, kupu-kupu malam dan seumpamanya yang biasa keluar rumah sekitar jam 11 malam dan pulang sebelum 5 pagi.


Rakyat biasa yang bergelut pergi dan balik kerja pada waktu siang, realitinya langsung tidak mendapat apa-apa manfaat kerana tiada keperluan untuk mereka keluar rumah antara jam 11 malam dan 5 pagi itu.


Mereka yang pergi pagi dan balik petang untuk bekerja tetap dikenakan tol yang sama seperti era BN dahulu, kecuali jika keluar rumah sebelum 5 pagi dan balik selepas 11 malam.


Jadi, di manakah langkah kerajaan ini dapat mengurangkan kos sara hidup rakyat?


Dengan dijanjikan tol percuma sebelum mendapat kuasa, tetapi hanya potongan 30 peratus pada waktu biasa, kadar sama pada waktu puncak dan hanya percuma di waktu manusia biasa sedang tidur lena yang mahu diberikan setelah kuasa diperolehi, pengumuman ini sebenarnya masih jauh daripada janji PH yang sepatutnya.


Ini bukan janji ditepati, tapi janji dicapati. (ShahbudinHusin 23/02/2019)

180 comments:

  1. Madey bagi tol percuma kpd jin hantu dan setan...hihihihi...

    Ape punye belit madey ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan2 jangan lupa kebanyakan pengankutan yang membawa barangan keperluan seperti lori berjalan diwaktu malam. Mungkin penghapusan waktu sebegini akan memberi kesan terhadap kos pengankutan dan seterusnya memberi kesan terhadap harga barangan. Fikir-fikirkan. Jangan melalut terhadap usaha positif. Sekurangnya ada tindakan kearah penghapusan kadar tol. Semasa BN bukan saja tiada niat malah berusaha menambah jumlah lebuhraya bertol bagi kesenangan kroni. Untuk Najib dan para pendokong UMNO, penghapusan tol waktu dinihari ini mungkin mampu mengurangkan kadar sewaan GRO dan aktiviti "minum kopi" diwaktu malam. Jimat sikit maklumle business pun dah kurang. Tak caya tanya pemimpin UMNO Bandar Tun Razak.

      Delete
    2. Minyak turun barang ade turun?...tambah naik..barang ko jer yg turun..

      Delete
    3. Pru 14 BN tak janji hapus tol...PH yg janji....bila menang madey tukang makan capati...lepas tu kencing...

      Delete
    4. tak yah layan anon yg tak da telor nak kenal diri. cyber troopers umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu mat. dasar hasad!

      Delete

    5. Aku nak kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified sikit) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh secara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
  2. Inilah keprihatinan madey nak selamatkan rakyat malaysia...rakyat patut berterimakasih kerana madey telah meringankan beban tol jin hantu dan setan.....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
    2. Anjing Gila Anomouse,

      Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri

      Delete

    3. Cakap bebaik dengan dia. Kalo tak nanti jadi mcm William Shakespeare cakap -

      "Hell hath no fury like a woman scorned".

      Delete
    4. Ko la anjing gila Tanpa Nama.. minum air kencing jadi bangang terus

      Delete
  3. Masalah rakyat akan berubah klu DSAI meneraju kerajaan. Saya pro Tun tpi beliau bkn pm4 lebih baik Tun letak jawatan dan pimpin pm8 seperti LKY sudah cukup kita perlu fresh ideas utk gerakan ekonomi negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey yg dulu bukan lagi madey yg sekarang....madey yg sekarang sudah hilang magis dan bisa madey yg dulu....zaman kegemilangan madey sudah berakhir....missi madey dlm pru14 hanye untuk tumbangkan najib....mission accomplished...

      Tugas seterusnye serahkan kpd orang lain..

      Delete

    2. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
    3. Anjing Gila Anomouse,

      Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri

      Delete
  4. Keramah milik madey tak ade pada orang lain..hatta Jon doo pembekal panji itam pemoda bani temberang

    Keramah madey boleh tahu kesusahan hidop jin hantu dan setan kerana bayar tol....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
  5. Madey akan menang semua prk selepas ini dgn bantuan jin hantu dan setan...

    Pas dapat bantuan malaikat...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
  6. Budin...capati dah naik harga ke belum...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
  7. Kalau tak nak bayar tol bangunlah 4 pagi, sindir Najib

    23 Feb 2019, 11:14 malam (Dikemaskini 23 Feb 2019, 11:20 malam)

    A A
    Pengguna kenderaan di empat lebuh raya di Lembah Klang tetap perlu membayar harga yang sama apabila kadar tol digantikan dengan caj kesesakan, kata bekas perdana menteri, Najib Razak.

    "Tol dicadangkan untuk dihapuskan hanya dari 11 malam hingga 5 pagi. Ini bermakna kalau tak nak bayar tol, sila bangun pukul 4 pagi dan pergi kerja (sebelum) 5 pagi.

    "Lepas kerja jangan balik dulu, tunggu 11 malam baru balik. Lim Guan Eng bukan suka kaji berapa ramai yang guna UTC (Pusat Transformasi Bandar)?

    "Kenapa tak kaji berapa ramai pergi kerja 5 pagi dan balik 11 malam? Kata nak bantu kurangkan kos sara hidup," sindirnya dalam catatan di Facebook.

    Terdahulu Kerajaan hari ini mengumumkan telah memulakan proses rundingan dengan pemegang utama konsesi empat lebuh raya, Gamuda Berhad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey nak rakyat mesia bangun kul 4 pg dan balik selepas kul 11... Boleh tengok jin hantu dan setan atas highway...

      Bijak jugak najib....umor madey dah lanjut...kurang waras daaa...

      Pencacai akan buktikan visi madey memang baguih kerana nak kurangkan kesesakan disamping boleh tambah kawan dengan jin hantu dan setaan...

      Delete

    2. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
    3. Tampa Nama dam myDesignworld bertulur tapi ini bukan manusia...tak ada manusia nama mcm tuu...ini jin atas highway....hihihihihi...

      Point mat Busu logik tapi tak praktikal....di mesia barang ape yg turun bila dah naik?...kerajaan BN ker kerajaan madey ker tak pernah bertegas dgn peniaga...

      Telor ayam turun 2 sen?...telor tanpa nama dan myDesinworld yg turun ....hihihi..

      Delete
    4. Barang Bossko tak naik sebab ko jilat selalu

      Delete
    5. Anjing Gila Anomouse,

      Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri

      Delete
  8. Punya terdesak Madey nak menang Prk Semenyih, Karamoh Madey panji hitam marang perappu marang sekeper jondohdohdoh....

    Madey dah tau game Midin Sembab dan Nuor ni. Midin mmg nak suruh Aiman Semenyeh tu kalah , calon tu Madey mmg taknak tapi Midin sembab buat kering je calonkan mamat gagap tu.

    Bila mamat tu kalah sok, Nuor akan kluarkan kenyataan "Rakyat menolak Madey" sila letak jawatan. Nuor jadi PM Bidin jadi TPM...fuisssh baik punya planning.

    Madey pun tau taktik bangang Nuor tu, Madey ada 2 pilihan je, Letak jawatan atau bubar Parlimen. Setelah strategi UNdi x percaya Nuor dikantoikan oleh PAS , Nuor mintak madey Bubar Parlimen kerana Nuor nak naik sebagai PM dgn keadaan terhormat.

    Akhirnya skrip Nuor penipu 16 Sept 2008 (70 ahli Parlimen BN akan melompat PKR) akan digunapakai oleh Madey.

    Akhirnya Budin jugak yg melopong.
    Nak diluah jadi Syirik
    Nak ditelan jadi Kapir....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon Bersatu di pilih oleh muhidin?...hihihi...madey tak de kuasa tentukan saper calon?...

      Kalo nak merepek pon biarlah logik..

      Delete

    2. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete

    3. Hellfire tak boleh strike sebab Najib Al Jibo dah tersungkur dalam longkang di Pru14. Coba nak naik dengan slogan Bossku tapi orang kuat Umno sendiri - KJ - kata "Najib bukan Bossku".

      Alangkah sedih nya bila Tok Mat kata Al Jibo tak di undang di kempen PRK CH, terhegeh hegeh dia naik motosikal.

      Di Semenyih pun tak di undang, tak berani ke pentas acara parti Umno, ambik kerusi buruk, coba bercakap sesorang, ada beberapa ketul penjilat nya sebagai "audience". Dan anjing2 gila spt Hellfire.

      Delete
    4. Najib tak diundang di semenyih tapi sambutan gila2...madey akan tersungkur di semenyih...abis lah madey ini kali....tol free untuk jin gila Tanpa Nama...

      Delete
    5. Anjing Gila membohong tak habis2

      Delete
    6. Anjing Gila Anomouse,

      Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri

      Delete
  9. Memang artikel Budin ini, penuh dgn intipati
    Apa yang dia cuba maksudkan kita mengerti
    Itulah dia rejim panji hitam karamah al-Kutty
    Sekali lagi, janji mau hapus tol akan dicapati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Gila Anomouse = GENG NAJIB,

      Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri.

      Dan pujuk Al Jibo jangan buang Mak Badak macam bini dia dulu. Dia tak boleh hidup keseorangan, mesti sentiasa ada orang yang puji good work by Plastic Surgeon ke atas dia.

      Delete
  10. Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
    2. Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey..

      Delete
    3. Ko jilat Bossko amat sangat hingga Mak Badak pun dah tak mau ikut dia ke mana2 sekarang. Azmin tanya apasal pun tak jawab

      Delete
  11. NO KOMEN......cuma terasa geli dgn kebijaksanaan para pemimpin PH....hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kebijaksanaan madey kencing cara baru...

      Delete

    2. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete
    3. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    4. Bukan saja membohong, meniru taktik orang. Amat ketandusan idea anjig2 gila Al Jibo nih

      Delete
  12. Mana ade negara lain didunia buat tol mcm maadey nak kurangkan kesesakan waktu puncak....

    Memang bijak otak pembelit madey.....

    Silap2 waktu kesesakan akan berubah kpd kul 11 mlm dan 5 pg.....campor dgn jin hantu dan setaaan...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete

    2. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Bukan saja membohong, meniru taktik orang. Amat ketandusan idea anjig2 gila Al Jibo nih

      Delete
    4. Ko pujuk Mak Badak ler, ikut Al Jibo ke sana sini, kasi semangat sikit dia nak coba naikkan imej dan politik dia lagi.

      Malam dia tenu naik tapi jangan pedulikan yang tuh

      Delete
  13. Pencacai Tanpa nama@ GMN dan syaariZakar akan gi kerja kul 4 pg dan balik kul 11 mlm...nak buktikan idea madey memang baguih...nanti depa akan ada kawan baru jin hantu dan setaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik kul 11 tol free boleh clubbing dulu...

      Delete

    2. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete

    3. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    4. Bukan saja membohong, meniru taktik orang. Amat ketandusan idea anjig2 gila Al Jibo nih

      Delete
  14. FEB
    23
    GRO Dan Kaki Clubbing Ucap Terima Kasih Kepada Kerajaan Mahathir

    Kerajaan Pakatan Harapan pimpinn Mahathir hari ini mengumumkan telah MEMULAKAN PROSES RUNDINGAN dengan Gamuda Berhad untuk mengambil alih konsesi empat lebuh raya yang mana syarikat itu memiliki pegangan majoriti.

    Memulakan Proses Rundingan, bermakna belum ada persetujuan dengan pemegang konsesi, belum dapat dilaksanakan sebab masih peringkat cadangan sahaja sepertimana janji-janji yang dibuat sepuluh bulan lalu.

    Ini sahaja berita baik yang dicanangkan oleh TS Muhyiddin Yassin?

    Antara cadangan Kerajaan:

    ¹ Enam jam waktu puncak kena bayar CAJ KESESAKAN, kadar sama dengan tol semasa.

    ² 11.00 pm - 5.00 am, Percuma.

    ³ Lain-lain waktu, kena bayar 70% kadar CAJ KESESAKAN (diskaun 30%).

    Kesimpulannya,
    Bukan 100% tol percuma atau tol dimansuhkan. Tukar nama saja.
    Janji mansuh tol. Tapi antara pukul 11.00 malam hingga 5.00 pagi saja.
    Hanya kaki clubbing, GRO dan sewaktu dengannya memanafaat tol percuma.

    Pengunjung kelab malam dikecualikan tol mungkin sebab mereka telah bayar cukai arak dan hiburan yang tinggi.
    Sekali lagi, ini baru cadangan. Seperti biasa, PH terkenal dengan 'umum dulu, kaji kemudian." Kalau perlu, u-turn atau gostan (reverse).

    Selamat tahun BABI kepada Kerajaan Mahathir...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!


      Delete

    2. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Ko dah jilat Al Jibo habis2, baik ko coba pujuk Mak Badak ikut ler laki dia ke sana sini, tak nampak macam dah tak suka sebab dah takda kuasa mencuri

      Delete
  15. Aku pikir hj hadi akan sokong...kalo lawan madey lobai pas akan bela madey...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete

    2. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Jangan takut pigi jumpa Mak Badak pujuk dia ikut Al Jibo ke sana sini, takda orang nak kata kau nak ngurat seba dah tua bangka.

      Delete
  16. Madey tahu penyokong Bersatu ramai kupu2 mlm GRO dan kaki clubbing...

    Di semenyih ramai ker kupu2 mlm GRO dan kaki clubbing?...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku kopipeskan komen myDesignWorld 24 February 2019 at 02:01 (modified) tiap kali Anonymouse Umno cyber trooper ni keluar mengarut, menuduh cara liar. Harap myDesignWorld takda halangan -

      tak yah layan anon yg tak da telor ni. cyber trooper umno ni bodo... points mat busu valid. dorg panas hati tu. dasar hasad dengki! Busuk hati!

      Delete

    2. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Kalo ko pigi pujuk Mak Badak supaya ikut Al Jibo ke sana sini pun, Pak Lobai takkan ajak Polis tangkap korang khalwat sebab depa takda masa korang dah takda kuasa

      Delete
  17. Rata2 kita dengar, janji PRU-14 rakyat ungkit
    Tidak kira BN ke PH, ramai merasa hati sakit
    Sesalan dlm hati masing2, bukan lah sedikit
    Ada motorbot mahu kapal yg dpt cuma rakit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ramai yg terjun pangkah PH, mcm si Luncai
    Tidak kira yg pangkat tinggi, atau pun macai
    Namun janji2 hanya palsu, harapan berkecai
    Ada Proton gila Mercz, yng dpt motor kapcai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Rata2, sana sini, habis rakyat rasa menyesal
    Kalau boleh, depa nak balik semula spt asal
    Dek pangkah PH, dapat bala tak pasal-pasal
    Ada banglo nak istana, yg dpt cuma bangsal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Termakan janji palsu, BN rakyat dah humban
    Tetapi kini dgn PH, lagi berat rakyat terbeban
    Keluar lubang lumpur, masuk lubang jamban
    Ada gelama mau bawal, yg dpt anak tamban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Di bwh PH, masa depan Melayu kian hancur
    Pemimpin2 kaki jilat ludah, tak ubah pelacur
    Orng asing diutama, Melayu jadi panas lecur
    Ada kuali mau kawah, yg dapat periuk bocor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg 'KERA'jaan PH ini, tak mengenang budi
    Depa udah tarik dari rakyat, berbagai subsidi
    Ramai dah menyesal bila PH mereka gi undi
    Ada tempayan nak tangki, yg dpt cuma baldi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini ada lah komen nate' yang pakai banyak nama termasuk GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib, ketawa melakak mcm pontianak tapi sebenarnya dia Anjing Gila, menyalak tak tentu hala.

      Tak berani keluar hingga tengah malam sebab takut di balun dek GENG MENJILAT NAJIB tiap kali dia keluar, malu dia kena kata2 pedih GMN - "GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Delete

    2. Aku kopipes...

      Tanpa Nama jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Bila kau pigi pujuk Mak Badak supaya ikut laki dia ke Serdang ke mana2, kau bawak motorsikal besar Harley Davudson ler, kalau tak, dia tak mau ikut. Kau dapat 1-2 biji dari Al Jibo selepas dia curi RM2.6 biliun, ye tak?

      Delete
    4. Ko dah jadi jin madey...madey bagi ko free toll untuk ko pegi disko...hihihi..

      Delete
    5. Ko bawak ler Mak Badak pigi disko nak pujuk dia ikut Al Jibo ke sana sini, jangan hina laki yang dah hilang kuasa mencuri

      Delete
  18. Fuyooo...Tular berita pasal Bang Non tuduh PAS guna taktik kotor. Bang Non kata, PAS tuduh ada komplot untuk gulingkan Tun Madey sebab parti tu gagal memenangi hati rakyat dalam PRU14 yang lepas.

    Alahai Bang Non.... buat acah-acah tak tau pulak pasal komplot tu ya. Kalau tak betul, mana mungkin PM ke 7 tu berbunyi pasal wujud usaha nak menjatuhkan dia?
    .
    Takkan secara tiba-tiba pulak ada pemimpin DAPigs yang berani bersuara mendesak Tun Mahathir meletakkan jawatan tanpa dikenakan tindakan?
    .
    Dan ada pulak dikalangan pemimpin PKR pun mengkritik tindakan Tun Mahathir mengambil bekas Ahli UMNO menjadi sebahagian dari PPBM baru-baru ini?
    .
    Bang Non tak payah nak berlakon la. Satu dunia tau yang Bang Non kemaruk nak jadi Perdana Menteri. Jadi tak payah la Bang Non nak buat cerita kononnya PAS guna taktik kotor pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Bang Non kemaruk nak jadi PM masih boleh diterima. Ramai yang kemaruk nk jai PM termasu orang yg GN sokong2 sangat tu. GN jugak kemaruk nak sokong DSNR jadi PM balik. hahahaha

      Delete
  19. Memang tepat sesangat lah apa yang dijangkakan oleh rakyat ....Rejim Haprakan ni..... Kalau tak menipu, mereka merompak!

    Kalau mereka nak merompak, mereka akan mulakan mukaddimah dengan menuduh dan melabelkan orang lain sebagai perompak dan pencuri.

    Mereka cuba tanamkan persepsi di dalam otak rakyat bahawa mangsa mereka itulah sebenarnya perompak dan pencuri, walaupun sebenarnya yang sedang merompak adalah mereka sendiri.

    Ini adalah modus operandi yang diamalkan oleh Kerajaan Pakatan Harapan sekarang.

    Hari ini keluar satu pekeliling membabitkan tol lebuhraya.

    Kesemua lebuhraya tersebut adalah pada zaman Mahathir selaku Perdana Menteri. Kesemua lebuhraya berkenaan diberikan konsesi tol dengan perjanjian berat sebelah pada zaman Mahathir. Dan pada zaman Najib, kepentingan dalam konsesi tersebut telah dibeli oleh syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) termasuklah KWSP, Tabung Haji dan Tabung Angkatan Tentera.

    Dengan kata lain, lebuhraya-lebuhraya bertol tersebut yang asalnya dimiliki oleh syarikat swasta atau entiti yang rapat dengan Perdana Menteri waktu itu, di bawah pentadbiran Najib telah diambil alih oleh Kerajaan menerusi GLC.

    Sekaligus merupakan pelaburan kepada GLC-GLC berkenaan yang memberi manfaat kepada ahli-ahlinya.

    Apa yang cuba dilakukan oleh kerajaan sekarang adalah MENIPU RAKYAT dan CUBA MENGABURI HAKIKAT SEBENAR.

    Tol-tol di lebuhraya yang dinyatakan TIDAK AKAN DIBATALKAN. Bahkan wujud caj-caj sesak bagi tempoh 6 jam yang sudah pasti digunakan untuk menanggung tempoh tol percuma dari jam 11 malam sehingga 5 pagi.

    Atau dalam bahasa yang lebih mudah faham, mereka yang bekerja pada sebelah siang akan terpaksa mengeluarkan kos dan perbelanjaan lebih banyak untuk tol kerana caj sesak berkenaan.

    Nampak tak..betapa liciknya mereka untuk menipu rakyat, kononnya atas nama nak mengurangkan kesesakan, walhal untuk merembat terus menerus duit rakyat tanpa belas ihsan!!!!

    ReplyDelete

  20. Mengikut maklumat dari dalam kerajaan sendiri...Untuk melunakkan rakyat atau lebih tepat lagi menipu rakyat, Pejabat Perdana Menteri mengumumkan Kerajaan sekarang sedang berunding dengan GAMUDA. Walhal Gamuda adalah entiti berkaitan kerajaan.

    GAMUDA dimiliki oleh rakyat menerusi KWSP, Lembaga Tabung Haji, Permodalan Nasional Berhad, Amanah Saham Bumiputera, KWAP dan sebagainya.

    Apa yang cuba dilakukan oleh kerajaan dan Kementerian Kewangan yang dikuasai oleh DAP sekarang adalah membangkrapkan semua pelaburan yang membabitkan kepentingan rakyat bagi membolehkan dikuasai oleh syarikat-syarikat kroni seperti yang dilakukan terhadap Tabung Haji menerusi RM19.9 bilion wang pelaburan pendeposit Tabung Haji kepada syarikat SPV yang berada di bawah kuasa Menteri Kewangan.

    M.O yang sama dilakukan seperti dalam kes Tabung Haji. Kerajaan Pakatan akan memaksa GAMUDA yang merupakan wang pelaburan rakyat untuk membeli konsesi tol berkenaan.

    Dan apabila dibeli, kejatuhan harga saham GAMUDA akan membolehkan syarikat-syarikat kroni menguasainya.

    Hanya sekadar sedap telinga mendengar, TOL HENDAK DIHAPUSKAN... tapi hakikatnya penghapusan tol tersebut tidak berlaku, bahkan rakyat rugi besar.

    Mereka yang melabur dalam Amanah Saham Bumiputera dan Tabung Haji khususnya akan berhadapan dengan pengecilan dan penurunan dividen kerana pelaburan 'rugi'.

    Kita tak payah lagi bercerita tentang apa yang tertulis dalam PARA 6 sehingga PARA 8 yang jelas-jelas membuktikan kepada kita kecenderungan dan niat Kerajaan Pakatan untuk menekan rakyat menerusi kadar tol yang baharu!

    Alang-alang nak hapuskan tol, hapus betul-betul macam yang dibuat oleh Najib sebelum ini...tapi isunya, berani ke kerajaan Rejim Haprakan ni mengikut jejak langkah yang dibuat oleh DS Najib tu?????

    ReplyDelete
  21. sy setuju dgn budin ini kerajaan otak tiga suku tak hairan la jk nyawa ph akan tak smpi cukup penggal.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko menjilat Budin yang menjilat Pak Sheikh Anwar sebab nakkan jawatan Penasihat Media bila - jika - dia jadi PM.

      Ramai yang tak suka Bang Non jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali.

      Mana boleh peliwat jadi PM sebab Perkara 3 Perlembagaan negara kata "Agama negara ini ia lah Islam". Dan Islam haramkan liwat.

      Takda siapa dalam dunia yang dipenjarakan di atas kesalahan jenayah menjadi PM. Nelson Mandela jadi Presiden Afrika Selatan tapi dia bukan dipenjarakan atas sebab kesalahan jenayah - dia membangkan Rejim Apartheid.

      Delete

    2. Aku kopipes...Penjilat madey

      Tanpa Nama penjilat Madey jin gila...dulu anti madey...sejak tol free Tanpa Nama makin kuat gila...

      Delete
    3. Ingat, bila memujuk Mak Badak supaya ikur laki dia berkempen tak di undang, kau jangan sentuh dia. Cakap jauh sikit, kalau tak kau kena ambik gambar, di uduh mcm2, Al Jibo maki hamun kau

      Delete
    4. Tuan Budin yalah penyokong tegar PH dan konsensus PH, sila terus kan. Beliau yalah political writer yg tahu selling belok konspirasi dan wayang kulit politik.

      Kena tanya TDMlah apakah political judgment mengapa dia dan Daim memburu banduan Mandela yg maseh dalam penjara 6 kali menyamar sbg peguam utk berpakatan dan bersetuju konsensus. Tiada masalah juga pegang bendera dan logo mata satu Parti banduan.

      Atau begitu teruja, lega dan keinsafan bila keluar dari Mesyuarat Lembaga Pengampunan seolah beban menganiaya hamba Allah terlepas dari bagus 93 tahun dan mengiyakan miscarriage of justice dalam Affidavit Justice Hamid

      Tak kah anarkik tahap gaban nak self-destruct pulak selepas bersusah payah nak JV denggan hanya percaya kpd mulut pembohong dan musuh serial yang ingin meruntuhkan Kerajaan PH?

      Delete

    5. "tahu selling belok konspirasi "?

      Ko pagi2 dah pigi estet minum todi ke?

      Bila ko dah mabuk todi, memang lah ko "mulut pembohong dan musuh seri". Mulut ko berbuih todi bila bercakap. Bau, dahlah tak boleh nak cakap.

      Delete
  22. Fuuuhhh...Semakin parah apa yang kini melanda PH di Semenyih ni. Malah ada penganalisa politk yang mengumpamakan keadaan mereka seperti...Enau Semakin Membelit Pakatan Harapan, ‘Cah Keting’ Sudah Pasti Berlaku!!!!

    Bekas Presiden PKR Wan Azizah kini ‘terpaksa’ merayu pengundi Semenyih supaya memberi ‘talian hayat’ kepada Pakatan Harapan berikutan gelombang penolakan rakyat terhadap PH semakin ketara.

    Nada sama turut disuarakan Gobind Deo sambil meminta rakyat memberi peluang kepada mereka (PH) untuk menunaikan JANJI PRU yang dikemukakan. Apa alasan PH masih tidak menunaikan JANJI PRU14?

    Dalam pemikiran sudah pasti ada ‘Kambing Hitam’ akan dipersalahkan dengan alasan Hutang Negara membebankan dan segalanya akan diletakkan pada bahu BN sedangkan mereka (PH) banyak melaksanakan perkara yang bertentangan dengan dakwaan ‘Hutang Negara’.

    Hampir kesemua Rakyat semakin keliru dengan apa yang berlaku dalam PH sekarang apabila terlalu banyak percanggahan kenyataan serta tindakan yang dilakukan Menteri Kabinet. Bagaimana mereka mampu jadi kerajaan yang kuat jika setiap kali mulut di buka pasti akan berlaku kekeliruan.

    Perlukah rakyat Semenyih memberikan kepercayaan lagi kepada mereka (PH)? Cukuplah sejak berlaku ‘Tsunami’ pada PRU12, Selangor yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat (PH) masih GAGAL melakukan perubahan selaras dengan JANJI MANIFESTO yang dibentangkan malah alasan belum menguasai Putrajaya (ketika itu) sepatutnya tidak wujud lagi selepas PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila memujuk Mak Badak supaya ikut laki nak coba naikkan imej dan peluang politik dia naik lagi dalam politik, kasi jamin sama dia kau tak akan jilat di tempat2 yang tertentu

      Delete
  23. Saya suka mencadangkan alternatif berkaitan lebuhraya seperti berikut sebagai usaha mengurangkan kos sara hidup rakyat

    1) Penurunan kadar tol ke atas semua jenis kenderaan di semua lebuhraya Lembah Klang, Utara Selatan dan Jambatan Pulau Pinang.

    Kadar tol diturunkan secara berperingkat seperti berikut:

    i) tiga tahun pertama turun 30%

    ii) tiga tahun kedua turun +10%

    iii) empat tahun ketiga turun +20%.

    2) Diskaun 50% kadar tol ke atas semua jenis kenderaan di semua lebuhraya dan jambatan seluruh negara pada musim perayaan.

    Diskaun diberikan sebagai insentif kepada inisiatif rakyat pulang ke kampung merai keluarga dan bercuti dalam negara selain cabaran memandu di waktu paling sesak. Diskaun untuk sehari sebelum, pada hari-hari perayaan dan sehari selepas.

    3) Pelarasan kadar tol ke atas semua jenis kenderaan berat seperti bas, lori, jentera angkut dan seumpamanya.

    Kadar tol sedia ada tidak munasabah dengan 'wear and tear' jalanraya oleh kenderaan berat. Kos selenggaraan kesan guna oleh kenderaan berat jauh lebih tinggi berbanding kenderaan ringan seperti kereta dan pelbagai guna. Kadar baharu sepatutnya bergantung kepada purata berat dengan muatan kenderaan berat.

    4) Pelarasan Caj Jalan Raya untuk kenderaan asing dari Thailand, Singapura dan Indonesia.

    i) tiga tahun pertama naik 100%

    ii) tiga tahun kedua naik +100%

    iii) empat tahun ketiga naik +200%

    Tahun-tahun berikutnya bergantung kepada kondisi kewangan negara, kadar kekal pada 300% atau dinaikkan. Pelarasan caj sehingga 300% adalah adil dan ekonomikal. Ini kerana selain kadar tol baharu yang rendah, kenderaan asing turut menikmati harga petrol dan diesel (atau elektrik) negara yang rendah.

    5) Pemansuhan sekatan ke atas semua jenis kenderaan berat di semua lebuhraya pada waktu-waktu puncak.

    Kenderaan berat hanya dibenarkan mengguna

    i) lorong paling kiri (kecuali memotong) bagi lebuhraya dua atau tiga lorong atau

    ii) dua lorong paling kiri (termasuk memotong) untuk lebuhraya empat atau lima lorong

    Kompaun RM1,000 dikenakan ke atas pemandu atau syarikat pengangkutan yang ingkar. Ia bertujuan mendisiplinkan pemandu selain mengurangkan risiko kemalangan.

    6) Pemansuhan tol ke atas semua jenis kenderaan di semua lebuhraya Lembah Klang, Utara Selatan dan Jambatan Pulau Pinang pada tahun 2030.

    Pada tahun 2030 dengan anggapan Malaysia mencapai status negara maju kerajaan boleh menaikkan cukai jalan bagi menampung kos selenggara.

    Mengapa perlu tunggu sepuluh tahun untuk memansuhkan tol di lebuhraya Lembang Kelang dan Utara Selatan?

    Sepuluh tahun adalah tempoh masa yang relevan untuk kerajaan

    1) menambah serta meningkatkan mutu perkhidmatan awam sedia ada seperti bas, keretapi, kapal terbang dan feri

    2) mewujudkan perkhidmatan baharu seperti BRT, tram, light rail, kereta kabel, teksi air, Hyperloop dan seumpamanya di kota-kota utama seluruh negara

    3) menyediakan alternatif kepada kenderaan gasoline iaitu kenderaan elektrik sekaligus mengurangkan pencemaran dari pelepasan karbon dan plumbum ke udara

    4) penambahan stesen pengecaj berkuasa solar sekaligus mengurangkan kebergantungan tenaga dan hasil negara kepada bahan fosil

    5) menstabil dan mengukuhkan kondisi kewangan negara untuk membina kemampuan menyediakan perkhidmatan awam bertaraf dunia di seluruh negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey keras kapla...kuat kincin..

      Delete
    2. Bila memujuk Mak Badak supaya ikut Al Jibo ke sana sini, juga kasi tau dia Al Jibo akan naik lagi, terutama di waktu malam.

      Tak payah cakap politik dia akan naik lagi, tau?

      Delete
  24. PH sepatutnya sedar bahawa pengundi2 dalam DUN N24 Semenyih boleh dikategorikan sebagai penduduk Sub-Bandar dan majoriti dari kalangan mereka merupakan penjawat awam.

    Kenyataan Perdana Menteri baru baru ini, untuk mengurangkan dan mengecilkan saiz penjawat awam memberi ‘Tamparan’ hebat kepada golongan ini yang masih bergelut dengan kos sara hidup yang sepatutnya turun jika mengikut FORMULA PH namun berlaku sebaliknya.

    Andaikan mereka penjawat2 awam ni bertugas di luar Semenyih. Dengan TOL yang melingkari Semenyih beban kos membayar TOL akan terus menghantui penjawat awam di Semenyih.

    Apa yang MAMPU dilakukan PH selain hanya membuat kajian berkaitan TOL? Kenyataan Mahathir pula memberi igauan ngeri terhadap penjawat awam yang mempunyai komitmen dan bergantung pada pendapatan penjawat awam.

    Inikah sebuah kerajaan yang boleh diharapkan Rakyat? Masih mahu akur dengan ‘Cengkaman’ PH atau memberi isyarat kepada Pakatan Harapan agar tidak terus meminggirkan rakyat dengan keputusan yang membelakangkan kepentingan semua?

    Suasana kempen PRK Semenyih yang agak suram dalam kalangan komponen Pakatan Harapan agak pelik jika diteliti. Jentera kempen yang didominasi PPBM pula kelihatan lebih menonjol daripada yang pari komponen lain sekaligus menimbulkan tanda tanya apakah yang sedang berlaku.

    Selain longgar dalam acara ‘Turun Padang’ siri ceramah PH pula tidak banyak menekankan perkembangan ekonomi yang akan dibawakan ke Semenyih. Malah jentera mahupun pemimpin komponen PH sendiri seperti tidak kelihatan berikutan kurang promosi dari PPBM sendiri.

    Ada kedengaran juga rungutan dari komponen menyatakan kerjasama jentera PPBM seperti ‘Acuh Tak Acuh’ dengan kehadiran jentera parti lain dan memandang sinis bantuan yang dihulurkan namun sejauh mana dakwaan tidak disahihkan.

    Adakah ini juga membawa pengertian bahawa PH kini dalam fasa ‘Berkecamuk’ dan sudah hampir pasti suara PPBM akan diketepikan pada PRK akan datang?

    Pastinya akan ada kenyataan menyanggah namun jika ‘Enau’ tetap ‘Enau’, ia pasti akan membelit dan membenamkan cengkaman pada pohon lain bagi membolehkan ‘Pucuk Enau’ dapat menjulur keluar dari rimbunan. Persoalannya dalam PAKATAN HARAPAN SIAPAKAH SEKARANG INI MENJADI ENAU?

    Ada juga pendapat menyatakan Pakatan Harapan kini berdepan dengan konspirasi dalaman yang enggan melihat mana mana parti melebihi mana mana parti dan semuanya perlulah setara.

    Ini semuanya tidak memberi petanda yang bagus kepada pengundi Semenyih kerana sudah tentu kebaijikan serta perkembangan ekonomi Semenyih tiada dalam perancangan PH sebaliknya mereka (PH) lebih mementingkan kedudukan serta ego parti masing masing.

    Jadt di manakah nilai Pengundi Semenyih di mata Pakatan Harapan? Adakah hanya berbekalkan GULA GULA dan JANJI maka pengundi Semenyih akan terpesona sekali lagi seperti yang berlaku dalam PRU14 yang lalu????

    ReplyDelete
  25. Agaknya macam gula2 yang dibuat oleh UBN 60 tahun dulu... kenakan gst dan barangan akan turun harga.Ada kroni yang untung juta2an dan ada syrukat yang untung billion2 macam 1mdb.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sori Bang, tak setuju, 1MDB bukan untung, malah antara yang menyebabkan hutang negara naik hingga RM1 trillion dari hutang nya, bunga pinjaman bank, gerenti2 yang gomen Najib keluarkan untuk 1MDB. Bedebah Najib.

      Delete
    2. Hooi jin gila ...tak usah menipu laa...hutang 1 mdb hanye 38 billion yg perlu di langsaikan sehingga 2030... Sebahagian utang 1 mdb dibayar dari aset 1 mdb seperti trx dan bandar 1 malaysia...

      Hutang rasmi negara hanye 687 billion....hutang ni bukan perlu dibayar semuanye dlm tahun ni...

      Dari cerok mana datangnye 1 trilion?...madey dah tambah hutang dgn jepon...

      Delete
    3. Buang GST ganti SST..harga makin naik...kedai eco pon kena SST...

      Delete
    4. Jangan buang GST bagai, kau pujuk Al Jibo jangan buang Mak Badak seba tak mau ikut dia ke sana sini lagi sekarang, tak macam zaman dia ada kuasa dulu

      Delete
    5. Jin madey gila...merapoo....

      Delete
    6. Berok Anonymous24 February 2019 at 06:55 membohong tak habis2.

      Takda punca maklumat pun, main bukak mulut ajer, mcm selalu buat bila menjilat Al Jibo.

      Delete
  26. Madey yg mula2 buat tol dan ipp.....takkan dgn mudah madey nak buang tol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga betul2 supaya Al Jibo jangan buang Mak Badak. Mentang2 ler dia dah tak lagi PM, dulu ikut saja, kadang2 jalan depan, tak ikut protokol, tak reti apa benda selain mendesak curi duit rakyat di 1MDB

      Delete
    2. Jin madey susah hati mak badaktak ikut ajib...

      Sebelah mlm jin madey boleh pegi disko...madey dah bagi tol free...hihihi...upah jilat madey...

      Delete
    3. Ko suruhlah Bossko jawab Azmin tanya mengapa tak bawak Mak Badak macam dulu2.

      Pulak nya Al Jibo bila di tanya, mengata bini orang pulak ada cerita. Pada hal Mak Badak punya cerita sebelum kawin dgn dia ada bertan banyak nya.

      Delete

  27. Janji dan capati Budin ada lah kpd Pak Sheikh Anwar. Sama ada "conscious to Anwar", bertulis atau tidak, tak tau ler. Yang nyata ia lah dia mahukan jawatan Penasihat Media Bang Non.

    Tapi mcm mana Budin nak twist and spin hal bahawa Pak Sheikh itu peliwat dan bekas banduan 2 kali? Amat sukar. Sebab sudah masuk rekod, kot ada dalam Archive di Jabatan Arkib Negara, Jalan Duta, KL.

    Apa hal pun, Budin akan terus mengkeji Tun Mahathir sebab itu ajer cara dia boleh tunjuk bukti kpd Pak Sheikh sumbangan nya. Dia kisah jika PH jatuh akibat itu dan Pak Sheikh gigit jari.

    Tapi Budin perlu sedar bahawa ramai rakyat tak mahu Pak Sheikh Anwar jadi PM. Sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak boleh twist sebab jubo ko yg kena liwat dgn bang non...berak ko dah lawas...mlm jin madey boleh pegi disko....madey sudah kasi ko toll free....hihihihi..

      Delete
    2. Tak boleh jawab, ko mengarut ler yer?

      Memang ko Anjing Gila, menyalak tak tentu hala.

      Delete
    3. Nak jawab amenda jin gila merapoo....

      Delete
    4. Ko shampoo ler Mak Badak bila memujuk dia ikut laki yang dah tersungkur dan lingkup di Pru14

      Delete
  28. ...tak perlu cakap banyak la hal tol atau harga minyak...tunggu la Abe Non ambil alih jawatan PM...esok pasti harga minyak turun dan tol hapus, termasuk PTPTN...

    ...bila la Abe Non nak jadi PM...supaya ekonomi negara dan kehidupan semangkin sejahtera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, sedap dengor sindiran tu, Bang. Perit masuk teliga diorang

      Delete
  29. Mahathir akan buang 420,000 penjawat awam? #PRKSemenyih
    Saturday, February 23, 2019 10:16: 74 Comments

    “Apabila saya letak jawatan jumlah anggota pentadbiran hanya satu juta sahaja sekarang sudah meningkat kepada 1.7 juta, peningkatan sebanyak 700,000 lagi,” Mahathir Mohamad.

    Tahun 2003
    25 juta penduduk / 1 juta penjawat awam = 1:25 (1 orang penjawat awam bagi setiap 25 orang penduduk).

    Tahun 2019
    32 juta penduduk / 1.7 juta penjawat awam = 1:18 (1 orang penjawat awam bagi setiap 18 orang penduduk).

    Untuk mengekalkan nisbah 1:25 iaitu 1 orang penjawat awam bagi setiap 25 orang penduduk seperti tahun 2003, bermakna Mahathir akan buang seramai 420,000 orang penjawat awam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibrahim Ibrahim Saturday, February 23, 2019 11:15: at 11:15:41
      Mne de… giler ke nk buang penyokong kuat ph… 90% penjawat awam penyokong woooooo….

      Adzhar Art Saturday, February 23, 2019 11:20: at 11:20:52
      Korang fikir secara rasional la .. mana boleh buang penjawat awam dengan sewenang wenangnya guna akai la

      Rosli Jaafar Saturday, February 23, 2019 11:54: at 11:54:05
      Tapi Najib bapa segala perompak. Penyamun. Pembohong. kaki fitnah yang dah hilang kuasa dia tak akan ambil kisah dengan penderitaan rakyat bawahan. Itulah dia yang bernama bekas pm pencuri, takda di buat PM curi berbiliun

      Delete
  30. ...habis pandai dahla depa lagu tu, sampai tak tau nak kera apa. Pakai hentam saja, kononnya nak bantu rakyat. Tuhan bagi akai, pikiaq la... Jangan dok ikut mulut saja.

    ReplyDelete
  31. ...habis pandai dahla depa lagu tu, sampai tak tau nak kera apa. Pakai hentam saja, kononnya nak bantu rakyat. Tuhan bagi akai, pikiaq la... Jangan dok ikut mulut saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kamu ceritakan pasal kamu sendiri. Terima kasih

      Delete


  32. Home / :: BLOG :: /

    Harga minyak global menyusut, harga minyak Malaysia meningkat
    Friday, February 22, 2019 15:58: 12 Comments

    SINGAPURA: Harga minyak menyusut pada Jumaat susulan pengeluaran minyak mentah Amerika Syarikat (AS) dilaporkan mencecah 12 juta tong sehari, melemahkan usaha Pertubuhan Negara Pengeksport Petroleum (OPEC) mengurangkan bekalan dan mengetatkan pasaran global.

    Niaga hadapan minyak mentah Brent berad pada AS$66.94 setong pada 0151 GMT, susut 13 cent, atau 0.2 peratus, daripada penutup terakhir.

    Niaga hadapan minyak mentah AS West Texas Intermediate (WTI) berad apada AS$56.86 setong, susut 10 cent, atau 0.2 peratus daripada penutup terakhir.

    Pengeluaran minyak mentah AS buat julung kali mencecah 12 juta tong sehari (bpd) pada minggu lalu, demikian menurut laporan mingguan Pentadbiran Maklumat Tenaga (EIA) semalam.

    Keadaan itu menunjukkan pengeluaran minyak mentah AS meningkat hampir 2.5 juta bpd sejak awal 2018, dan melonjak lima juta bpd sejak 2013. AS adalah satu-satunya negara yang mencecah pengeluaran 12 juta bpd.

    Inventori minyak mentah komersial AS turut meningkat 3.7 juta tong pada minggu berakhir 15 Februari kepada 454.5 juta tong, kata EIA.

    Penganalisis berkata, firma minyak AS akan mengeksport lebih banyak minyak bagi mengurangkan lebihan bekalan.

    “Peningkatan berterusan pengeluaran AS menyebabkan penyusutan harga di pasaran, terutama penambahan jumlah bekalan yang dijual di luar AS menyaingi Arab Saudi dan Russia,” kata Rakan Kongsi di Again Capital, John Kilduff.

    — REUTERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tol free tengah mlm untuk jin blm mula lagi madey dah naikkan harga minyak...dulu madey marah najib kerana naikkan rega minyak...

      Delete
    2. Mohsir Aman Friday, February 22, 2019 17:38: at 17:38:01
      Najib kencing terbaik tu.
      Semua pakat terbalik
      Org turun depa naik.
      Org untung depa rugi.
      Org buat benda dah baik dah.
      Depa buat jadi tak tahuan
      Dahtu curi wang rakyat RM2.6 biliun
      Najib HAPRAKKKK.!!!!!

      Hj Wahab Mohd Friday, February 22, 2019 18:02: at 18:02:02
      Najib dah hilang kuasa pun byk benda2 pelik jd jgn hairanlah. Edisi menipu rakyt berterusan bermua dengan mencuri wang rakyat di 1MDB

      Delete
    3. Madey kebas wang kerajaan dgn bagi projek kpd kroni dan anak branak...harga very very special...

      Delete
    4. Menuduh cara liar, kau anjing liar. Kadang2 bertabiat Babi hutan - liar jugak

      Delete
  33. Bang Shah..
    Thumbs up buat p h free tol..
    Dr jam 11 mlm hingga 5 pg biar betul..
    Mcmana pengundi apa dah kena kantol..
    Nampaknya p h ni dah bingai biol..

    Apa cerita pengangkutan berat jln malam ada untung..
    Dgn itu Jgn bawak cerita harga barang boleh turun..
    Tau cerita dorang angkut hadiah sumbat dlm2 bertong2..kpd untuk pertualang jln lebuh raya kenyqng lakun..bkn semua rakyat mcm tukun..tanya drebar lori kontena treller ini keja sapa balun..x caya sendiri korek jgn banyak kerek..

    Hehehhehhehhehpuakpuakapanjaklebuhraya..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lihat kamu punya komen selalu nya tarak class.

      Kali ini aku kasi 1 respon sebab kesian kat kamu takda orang peduli.

      Delete
    2. Sebab ko jin gila hirup kencing madey..otak ko mana ade kelass...hihihi...masa ko anti madey ade cikit klass..

      Delete
    3. Apa pasal ko ambil peduli..ko punya komen mcm taik pun aku ada kacau peduli..

      Delete
    4. Ko dah ngata suka di kencingkan, minum air kencing pun suka gamak nya.

      Delete
    5. Ko sapa nak menilai org punya komen..ko x senang ko punya pasal..buat mcm banf Shah..dia ada kesah mau respon ko punya taik punya komen..mangkuk sedar dirilh sikit.

      Delete
    6. Aku dah di nobat penjilat2 Najib di sini sebabgai pakar penilai mereka yang suka menuduh secara liar, tanpa fakta atau punca2 maklumat yang sah. Termasuk kau.

      Dulu kau kira ok, tapi kebelakangan ini menuduh liar, terikut cara2 dan termakan fitnah2 penjilat Najib gamak nya.

      Delete
    7. Ramly, gini ler -

      Kau nak komen anti-gomen, silakan, free country. Aku pun tolerate dissent.

      Tapi klo ko menuduh liar tanpa fakta dan punca2 makmlumat yang sahih, aku balun ko ler.

      Ok? Fair? Apa ko buat, aku pun boleh buat. Ingat, free country.

      Delete
    8. Ustaz nama kristian kata kamu layak jadi sarkas PH takat warmup audience je nak bawak masuk tentera Panji Hitam tak layak.

      Gora kata kamu pun punya penyakit lebih teruk dari HIV identity krisis sekali Isa3, Alli Jaegger, GMM, Tanpa Nama, Anon nak jadi referee blog Budin dan pengomen2 lain.

      Tak suka blog Tuan Budin buatlah blog sendiri dan rayulah orang suruh masuk baca tengok ada followers tak baca kamu punya komen kepala butoh antiPH.

      Tak payahlah nak tuduh Tuan Budin apa2 gelaran tanpa bukti dan fakta spt kamu selalu bebelkan kpd pengomen lain.

      Dia dah berblogging utk mainstream PH dari awal lagi, kau baru masuk lepas PH menang. WTF, entah2 kamu ini sebenarnya agen provocateur Aljibo Klepto utk destruct PH.

      Delete
    9. Bro..ko kena ingat bkn semua boleh kasi fakta dan maklumat..sebhgan harus dikeneng..walopun free country..ada akta yg mesti mau dielakkan..kalo x pg2 dingin ada yg kena eret ntah kemana..

      Fakta2 juga beb hati2 lebih baik kan..

      Delete

    10. Anonymous 24 February 2019 at 11:26,

      Kamu amat bodoh mengata identity krisis Isa3, Alli Jaegger, GMM, Tanpa Nama, Anon nak jadi referee blog Budin dan pengomen2 lain.

      Blog ini non-moderated, siapa pun boleh tulis komen, tekan Publish button, keluar ler komen. Ko tak larat kena balun yer? Kalo gitu, pigi blog lain ler.

      Kalo tak, jangan menuduh secara liar ler.

      Bangang pulak kau mengata, "Tak suka blog Tuan Budin buatlah blog sendiri .." Takda soal tak suka, buat blog sendiri. Ko sekolah mana dulu? Aku sekolah pondok pun tahu ini free country, boleh masuk mana2 non-moderated blog.

      Kalau orang tak baca aku punya komen, apa pasal ko jawab, kau kepala butoh Najib?

      Kau mesti sekolah lebih rendah dari sekolah pondok aku, tak faham pun aku menuduh Budin penuh dengan bukti - apa yang di tulis nya.

      Kau lebih bangang bila tak sedar bahawa Budin dah mula bunyi anti-PH. Memang lah kau kena f.ck Najib Al Jibo, memikir aku agen provocateur Al Klepto.

      Beri tau ler kau seolah mana dulu supaya pembaca2 di sini boleh nilai kau penjilat tegar Al Jibo ke penjilat sikit ajer.

      Delete
    11. Ramly,

      Tak paham apa maksud kau mengata

      "ada akta yg mesti mau dielakkan..kalo x pg2 dingin ada yg kena eret ntah kemana.. Fakta2 juga beb hati2 lebih baik kan.."

      Ini yang aku kata ko,em ko low class, tapi ko nak marah.

      Kasi penerangan ler apa maksud ko.

      Delete
    12. Bro..ape2lah..lupakanlah..hari dah meninggi..nnti lidah tergigit gigi..

      Delete
  34. AUDIO] Siti Kasim, Peguam Negara berpakat? Rakaman perbualan telefon didedah

    Friday, February 22, 2019 01:25: 5 Comments

    Apa yang didedahkan ini, jika benar, adalah salah laku serius di pihak Tommy sebagai Peguam Negara: Aidil Khalid
    ……



    Sesetengah bahasa dalam rakaman audio ini terlalu ‘kotor’. Anda dinasihatkan supaya membuat penilaian sendiri. – Pengarang

    “Antara perkara yang didedahkan dalam rakaman suara Siti Kasim ialah dia mendakwa bahawa dia sudah ada rancangan bersama-sama dengan Peguam Negara, Tommy Thomas berkenaan bagaimana kerajaan akan membawa kes orang asli.

    “Siti Kasim adalah peguam swasta, manakala Tommy Thomas adalah Peguam Negara. Urusan Peguam Negara adalah urusan rasmi, yang tidak seharusnya dibincangkan dengan mana-mana pihak luar.

    Click Here

    “Apa yang didedahkan ini, jika benar, adalah salah laku serius di pihak Tommy sebagai Peguam Negara. Kerana ia adalah dakwaan bahawa pentadbiran undang-undang negara kini ditunggang oleh pihak luar.”

    Demikian kata aktivis Concerned Lawyers for Justice (CLJ), Aidil Khalid, ketika berkongsi rakaman audio telefon perbualan Siti Kasim dengan seorang lelaki dikenali sebagai ‘Man’ yang disiarkan seorang pengguna, Sabrina Syed, ke dalam laman Facebook beliau sebentar tadi.

    Sehubungan itu, beliau menggesa satu Suruhanjaya Diraja wajar ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan salah laku Peguam Negara ini.



    “Rangkaian peristiwa bermula dari video joget lambak Tommy Thomas bersama Siti Kasim tempoh hari; diikuti dengan swafoto gedik mesra mereka berdua; seterusnya laporan berita Jabatan Peguam Negara membuat keputusan untuk tidak mendakwa Siti Kasim atas insiden jari tengah.

    “Dan kini pendedahan rakaman suara rancangan bersama Siti Kasim dan Peguam Negara dalam hal pentadbiran undang-undang — kesemua ini mendedahkan kepada salah laku, konflik kepentingan, dan salah guna kuasa yang wajar disiasat kesahihannya oleh satu badan bebas,” kata Aidil.

    Oleh Wartawan Ismaweb.net

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mohd Noor

      Ko jgn percaya pembuat mulut ni busuk hati, mcm la dia tu baik sngt, pihak yg wajib kna ambil tindakan,
      puak² macam Najib dulu klau dibiar kn rahsia negara bleh dijual oleh mereka,

      Shamsi San

      game ni dah lama. sblm Najib rompak 1MDB lagi. siti kasim tukang sambung. Najib pakai Pandi Ali jadi Peguam Negara, perompak pun dia kata tak bersalah.

      Dia ada apartment mewah dekat Harrods di Knightsbridge, London. "Consideration" bagi "clearkan" perompak itu agak nya.

      Delete

  35. Apa Kejadah Golf Amal Masyarakat Kubang Pasu Buat Kat Shah Alam?

    Apa punya loqlaq Ahli Parlimen Kubang Pasu YB Dato Amiruddin Hamzah dan ADUN Jitra yang juga Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Mahathir ni?

    Kejadah apanya Ahli Parlimen Kubang Pasu dan ADUN Jitra pi buat program Golf Amal Masyarakat Kubang Pasu di Shah Alam, Selangor di sinun? Sejak bila Kubang Pasu dan Jitra dok dalam negeri Selangor ?

    Sepatutnya, selaku Ahli Parlimen Kubang Pasu dan ADUN Jitra, mereka kena perbanyakkan program dan aktiviti di Kubang Pasu dan Jitra. Bukannya pi buat program kat kawasan negeri orang.

    Dekat dalam kawasan DUN Jitra pun ada padang golf yang sempurna iaitu Darulaman Golf & Country Club milik BDB syarikat GLC milik Kerajaan Negeri Kedah. Kat situ lengkap dengan hotel dan ada Taman Tema Air Fantasia lagi.

    Pada masa yang sama ADUN dan EXCO negeri boleh promosi tempat-tempat pelancongan yang ada kat dalam Kubang Pasu; atau promosikan tempat-tempat makan yang sedap di dalam kawasan Kubang Pasu. Ini baru mempromosikan Negeri Kedah sebagai tempat perlancongan.

    Awatlah hangpa ni ghoplah jingga betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat program Golf Amal Masyarakat Kubang Pasu di Shah Alam" pun kau bising menyalak?

      Sakit hati? Panas hati? Kau terojun ke laut sejukkan hati ler. Jangan terjun dalam sungai, tak cukup dalam, nanti kau terpacak tanah lembik di situ, anjing gila salak kau sebab kau pun anjing gila.

      Kau tak tahu projek2 lain mcm kau cakap tuh dah di buat di Kedah, kau salak tembok ajer ler, Jing.

      Delete
    2. Ko jin madey gila...mana haang boleh pikir waras lagi...dulu anti madey...sekarang hirup kencing madey kerala pekat ledok....memang tak waras kerana gila

      Delete
    3. KO JILAT NAJIB DIAM2 AJER LER. BAKPA NAK HEBOH SANA SINI. BIKIN MALU KBADA KO SENDIRI. DAN MAK BADAK. KO INGAT DIA SUKA ORANG JILAT LAKI DIA KER?

      Delete
  36. Nazri: AG, CJ, menteri kewangan tak percaya kitab, agama kita

    Kow Gah Chie
    24 Feb 2019, 10:07 pagi (Dikemaskini 24 Feb 2019, 10:09 pagi)

    A A
    PRK SEMENYIH | Setiausaga Agung Umno, Nazri Aziz menuduh kerajaan Pakatan Harapan lemah dan terpaksa menyerahkan hak-hak Melayu kepada kaum lain.

    Pada suatu majlis ceramah di Beranang malam tadi, Nazri berkata ini dapat dilihat dengan pelantikan bukan Melayu sebagai ketua hakim negara, peguam negara dan menteri kewangan.

    "Saya bukan rasis, saya oang Malaysia tapi saya nak beritau, mempertahankan keistimewaan (Melayu) itu adalah merupakan kewajipan setiap PM.

    "Tapi hari ini oleh kerana kerajaan kita lemah, banyak benda berlaku yang tidak pernah berlaku semasa BNmemerintah, AG, CJ, menteri kewangan, ini bukan racist, ini lah jawatan-jawatan yang strategik yang memerlukan untuk memastikan supaya Islam itu dapat dipertahankan dan tidak dipertikaikan, dan Perlembagaan Persekutuan itu dapat dipertahankan, maka jawatan-jawatan ini mesti dipegang oleh Melayu," katanya kepada sekitar 80 hadirin di Jalan Besar, Beranang.

    Nazri berkata kes kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim merupakan contoh yang jelas bahawa melantik bukan Melayu untuk memegang jawatan yang disebutkannya itu tidak bagus kepada kaum Melayu.

    "Jawatan AG, semua orang cakap, kes Adib yang telah pun dikorbankan.

    "Kita tanya sampai sekarang mengapa orang yang ditangkap dahulu, kononnya terlibat dalam pemecederaan Adib sekali tidak didakwa apabila Adib meninggal dunia, kerana kecederaan itu telah menjadi pembunuhan.

    "Apabila orang lihat AG itu sebangsa dengan orang yang didakwa, jadi jangan salahkan kepada Melayu kalau dia merasakan itu bahawa AG tidak adil.

    "Kita mau supaya Adib kematian dia itu tidak disia-siakan.

    "Dakwalah, apa masalah? Dakwalah, ini saya difahamkan ditarik, dan diam begitu saja... saya tidak percaya itu orang bukan Melayu kalau pegang jawatan satu tu (AG), dia boleh berlaku adil tapi dia akan melihat kepada kulit untuk mengambil tindakan-tindakan yang tertentu," katanya.

    Nazri mendakwa orang Melayu tidak yakin kepada ketiga-tiga pemegang jawatan ini kerana mereka tidak mengangkat sumpah jawatan dengan Al Quran ketika dilantik dahulu.

    "Kita nak tanya lah, sebab Agong ni (beragama) Islam, jadi orang nak bersumpah depan dia ni, mestilah bersumpah dengan Al Quran kerana Agong orang Islam.

    "Sebagai orang Islam dia percaya kepada orang yang angkat sumpah dengan Al Quran, tapi orang itu pilih untuk tidak angkat sumpah dengan Al Quran, maka dia tidak terikat dengan segala janji-janji untuk jadi AG, CJ kah.

    "Ini masalah kita, ini masalah besar, bukan masalah kecil, ini masalah kita, sebab itu jawatan ini kena pegang oleh Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey bukan melayu 100%... Kencingkan melayu...geng mamak mcm jin gila memang suka...

      Delete
    2. NAJIB BUGIS 100%.

      DAHTU BUGIS LANUN PULAK

      DUIT RAKYAT RM2.6 BILIUN DI LANUN NYA

      Delete
    3. Madey penyonglap cara terhormat..

      Delete
  37. Jawab! 4 Soalan Kepada Menteri Kewangan.

    APABILA ditanya berapa jumlah Hutang Kerajaan Persekutuan sehingga 31 Disember 2018, YB Menteri Kewangan menjawab:
    1. Kita ikut definisi IMF;
    2. Hutang kerajaan masih melebihi RM1 trilion;
    3. Hutang kerajaan termasuk jaminan kerajaan, contoh. 1MDB;
    4. "Let me get the details".
    Persoalan:
    1. Adakah definisi Hutang Kerajaan Persekutuan oleh Bank Negara Malaysia berbeza dengan definisi hutang oleh Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF)?
    2. Mengapa Kerajaan Malaysia tidak mengikut definisi hutang yang dilaporkan oleh Bank Negara Malaysia?
    3. Adakah Menteri Kewangan masih belum melihat 'balance sheet' Kerajaan Malaysia berakhir 31 Disember 2018, walaupun sudah hampir dua bulan akaun ditutup?
    4. Di manakah rakyat boleh melihat jumlah Hutang Kerajaan Persekutuan yang tercatat di dalam akaun Kerajaan Persekutuan berakhir 31 Disember 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lge terpaksa ikut putar belit madey....

      Delete
    2. JAWAB!

      APASAL NAJIB CURI WANG RAKYAT RM2.6 BILIUN?
      APASAL JAHANAMKAN KONOMI NEGARA HUTANG NEGARA NAIK HINGGA RM1 TRILLION

      APASAL KASI BERBAGAI KEMUDAHAN KPD SYARIKAT CHINA HINGGA MENJEJASKAN TERRITORIAL INTEGRITY AND NATIONAL SOVEREIGNTY NEGARA INI?

      APASAL TAK BAWAK BINI KE SANA SINI LAGI SEKARANG?

      Delete
    3. Bila madey angkat sumpah ekonomi terus merudum....ringgit sebelum pru sedolar bawsh ringgit dah jadi lebih 4 ringgit...bskl dari 1800 mata turun kpd 1600 mata...

      Kdnk seblm pru lebih 5%... Selepas pru jatuh bawah 5% hingga sekarang...

      Ape pasal madey kebas wang negara selama 22 tahun kayerkan kroni dan anak branak?...bail out anak branak...

      Delete
    4. Najib belajar dari madey cara kebas wang negara...

      Delete
    5. Al Jibo belajar dari Mak Badak - curi terang2, masukkan duit ke akaun bank sendiri. Bodoh bangang piang tongong yong yong.

      Dahtu, Al Jibo nakwat camna. Mak Badak kata, kalo kau tak ikut cakap aku, aku akan bongkarkan semua rahsia kau. Dahtu, aku akan tinggalkan kau.

      Maka bermula lah episod tak ikut Al Jibo ke sana sini lagi. Sian Al Jibo. Terhegeh hegeh keseorangan -

      hell hath no fury when the woman scorns.

      hehe, pinda sikit kata2 Goncanglembing (Shakespeare).

      Delete
    6. Najib tak ikut cara madey 100%... Madey pass projek mega dgn harga special kpd kroni...kroni pass kpd anak branak madey....cuci tangan..

      Delete
    7. Jin ni bodek jilat madey tapi tak dapat ape2...

      Delete
    8. Najib bukan aje ambik dan pass projek kpd kroni, dia hentam wang tunai berbiliun. Bedebah

      Delete
  38. Ramai yg tertanya mana pergi Suman dubok
    Tak tahu dajal ni dah tenggelam mana lubok
    Entah kenapa aku ini rindu kpd itu tua cabok
    Bukan sbb kasih, tapi mahu ayun penumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak suman kaciwa madey negarawan yg dapat banyak pengiktirafan pojaan hatinye hanye tolong jin dan hantu raya...

      Wak suman bukan jin ato hantu raya...

      Delete
    2. Pencacai penjilat madey Tanpa Nama keturunan jin dan hantu raya...

      Delete
    3. Najib dah teruk tapi ade bantuan dan kebajikan untuk rakyat.....madey lebih teruk lagi....semua bantuan dan kebajikan rakyat tak mau kasi...dia kasi sama jin dan hantu raya saja..

      Delete
    4. Tiga2 komen di atas itu di tulis penjilat yang sama - GENG NAJIB, nama yang dia tak selalu keluarkan sebab asyik di balun GENG MENJILAT NAJIB sebab Geng Najib selalu menjilat Najib.

      Delete
    5. Bagus lah Anonymous 24 February 2019 at 12:13 mengakau "Najib dah teruk".

      Tak payah lah cakap panjang lagi, boleh rest our case.

      Delete
    6. Memang najib teruk..tapi madey yg ko suka jilat lagi teruk...

      Delete
    7. Dah tersasul cakap "Najib dah teruk"yer? Dah mashuk rekod, Dol. Tak boleh buat apa2

      Delete
  39. Jangan cuba perbodoh kami berhubung BSH, menteri Sarawak beritahu Chong Chieng

    FMT Reporters - February 24, 2019 9:52 AM
    170
    Shares


    Abdul Karim Rahman Hamzah. (Gambar Bernama)
    PETALING JAYA: Seorang menteri Sarawak menyindir seorang timbalan menteri pusat kerana mendakwa pegawai daerah di negeri itu tidak bekerjasama dengan kerajaan dalam melaksanakn program pemberian tunai Bantuan Sara Hidup (BSH).

    Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Beliau dan Sukan negeri, Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah, menyifatkan dakwaan Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal-Ehwal Pengguna, Chong Chieng Jen tidak masuk akal, dengan berkata, agensi negeri hanya akan merugikan diri sendiri sekiranya mereka mensabotaj program kerajaan pusat.

    Katanya, Chong juga tersalah fakta apabila beliau berkata, pegawai daerah di Bau, Serian dan Simanggang enggan mendaftarkan penerima BSH.

    “Tidakkah timbalan menteri ini tahu bahawa pendaftaran BSH dibuat melalui Lembaga Hasil Dalam Negeri, bukannya pegawai daerah,” kata Karim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOMEN2 KPD BERITA ITU -

      Post time 24-2-2019 10:49 AM

      Orang BN dap ingat dia pembangkang boleh main tabur fitnah je, bukti xde xpe, rakyat tak kisah janji asal bangkang, pooodahhhh....patut la pemimpin pun tahap Najib xde kelulusan, terhegeh hegeh tak du undang pun

      Post time 24-2-2019 11:02 AM

      so, betulla puak BN ni orang gua yang baru keluar gua

      shame on you BN

      Delete
  40. Kenape lah menteri lantikan madey bebal sangaaat...madey nak teruskan program najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha hahaha nak teruskan program Klepto hahaha

      Delete
  41. Anwar: Tak campur tangan Dr M, tiba giliran saya jangan ganggu pula

    Presiden PKR Anwar Ibrahim mengulangi sokongannya terhadap kepimpinan Dr Mahathir Mohamad dan bertegas tidak akan mengganggu kerjanya sebagai perdana menteri.

    xxx

    Mimpi ler.

    ReplyDelete

  42. Pemuda Umno saran orang ramai bagi gula Hacks pada pemimpin PH

    M Fakhrull Halim
    24 Feb 2019, 11:04 tengahari (Dikemaskini 24 Feb 2019, 11:13 tengahari)

    A A
    PRK SEMENYIH | Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki ada cara unik jika orang ramai mahu menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap pengumuman Bantuan Sara Hidup (BSH) wang tunai RM100 kepada individu bujang baru-baru ini.

    Dalam salah satu kempen BN di Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih, dia mencadangkan oang ramai membeli dua biji gula-gula Hacks, dan menghadiahkannya kepada mana-mana pemimpin Pakatan Harapan (PH).

    “[...] Dulu kata BR1M dedak, ulama Parti Amanah Negara (PAN) kata haram menerima BR1M, (sekarang) dia tukar BR1M kepada basah! (BSH).

    “Kalau kita ikut dia (PH) punya cara pengiraan dulu, satu hari berapa? 27 sen. Saya cakap semalam, kita di Semenyih ni saya harap semua beli gula-gula Hacks 20 sen. Dapat berapa? Dapat 2 biji.

    “Jumpa saja pemimpin-pemimpin PH, bagi mereka. Ini adalah hasil daripada perjuangan mereka. (Cakap) ‘Kami mengucapkan terima kasih kerana memperkenalkan semula BR1M atas nama basah (BSH), dan inilah hasilnya- gula-gula Hacks 20 sen,” katanya.

    Dia berkata demikian pada majlis Ceramah Perdana Pentas Anak Muda di padang sepak takraw pusat daerah mengundi (PDM) Kantan Permai, semalam.

    Tak rela jadi 'Tipah Tertipu'

    Asyraf merujuk kepada cara pengiraan yang digunakan oleh PH untuk mengkritik sumbangan BR1M oleh BN (ketika masih berkuasa), iaitu dengan membahagikan jumlah sumbangan dengan bilangan 365 hari dalam setahun.

    Pada 19 Februari lalu, Menteri Kewangan Lim Guan Eng mengumumkan pemberian wang tunai RM100 kepada individu yang terdaftar di bawah kategori bujang dalam pangkalan data BSH 2018.

    Keputusan itu, jelas Lim, dibuat atas saranan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dan Timbalan Presiden Pakatan Harapan (PH) Muhyiddin Yassin.

    Sekiranya jumlah BSH untuk orang bujang sebanyak RM100 dibahagikan dengan 365 hari, nilai yang diperoleh adalah kira-kira 27 sen.

    Untuk rekod, sumbangan BR1M untuk golongan bujang pada era BN ialah sebanyak RM450.

    Bagaimanapun peruntukan tersebut dimansuhkan dan tidak dimasukkan dalam pembentangan Belanjawan 2019 yang dibetangkan pada 2 November tahun lalu.

    Kata Asyraf lagi, rakyat akan terus diperbodohkan sekiranya terus mengambil sikap mendiamkan diri tanpa memberikan isyarat kepada PH.

    “Sebab itu saya kata, PRK Semenyih ini ‘bukan beshe beshe’ (bukan biasa-biasa), ia PRK yang penting untuk kita memberikan isyarat kepada kerajaan bahawa rakyat sudah cerdik, pandai dan bijaksana.

    “(Perlu) untuk menyatakan bahawa kita tidak rela menjadi ‘Tipah tertipu’,” tambahnya lagi

    ReplyDelete
  43. KOMEN2 KPD BERITA DI ATAS, di M'kini -

    Yew Kiat

    Mat kentut masih nak tipu rakyat, PH dah lama umum kerajaan tak ada wang akibat daripada kerajaan lalu yang rasuah dan tak tahu urus tadbir. Pemberian RM100 selepas mengira kewangan negara. Jangan jadi batu api, bodoh diri dan jadi sampah rakyat.

    Nor Aloya

    Standard ketua pemuda ameno macam ni ker?...nampak muka cerdik mcm zuhud tapi bangang...yg bawah2 tu lagi la...

    Langau Lat

    dulu umno bn bagi gula kiss me kepada rakyat sekarang suruh rakyat bagi gula hacks. dulu yang mo1 cash is king sekarang malu apa bossku bagi berguni guni gula kiss me kepada rakyat sehingga rakyat naik jemu pulak dengan mo1 cash is king

    sekarang malu apa boss hingga tersungkur umno bn dibuatnya sampai rumahnya digeledah gempar pertemuan duit beratus jutaan ringgit, barang kemas beratnya berpuluh kilo, beg tangan mahal jumlahnya ratusan buah.

    itu dalam rumahnya belum kat gedung2 dilautan dan diluar negara. kaya sungguh dia dan bapaknya ya. Bedebah ler nama nye

    ReplyDelete
  44. Ini aku dpt berita, pasal si dajal Suman Amat
    Khabarnya bapok ni riwayatnya sudah tamat
    Udah tentu roh iblis ini, tidak dicucuri rahmat
    Neraka le tempat ifrit ini, selepas hari kiamat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjerit jerit anjing gila ni menyalak, memantun mantat.

      1000 kali lebih rendah dari standard Fan Tun, yang betul2 menulis, malah mencipta, pantun yang bermutu tinggi.

      Ketawa melakak lakak pulak macam pontianak.

      Delete
  45. Berperang lah depa, dua2 pihk berebut kawasan yang lumayan, sebab

    PAS, Umno tak lagi tanding 3 penjuru dalam p'raya - Khalil

    Menurut Ketua Dewan Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi, PAS dan Umno akan membentuk satu jawatankuasa bagi memastikan tiada lagi pertembungan tiga penjuru melibatkan kedua-dua parti itu di masa akan datang.

    “Jika berlaku dua penjuru, bukan saja negeri Selangor akan beralih kuasa daripada PH kepada muafakat pembangkang ini, bahkan juga negeri-negeri lain termasuklah juga kerajaan persekutuan insya-Allah,” katanya.
    ---

    Tiap phak nakkan kawasan yang ada peluang menang sebab dah kalah teruk di Pru14.

    Kot kali ini, for them the battle wd be lost well before PRU starts. Bagus.

    ReplyDelete
  46. Rakyat xnk mekaniama ala2 Par*a nie!
    Sesen pun rakyat x merasa untungnya, rakyat tak bodoh utk terima kenyataan banggang konon PH mampu kurangkan kos sara hidup rakyat.

    Haloo Madey kami ni rakyat marhein bukan bisnesman yg mana mereka kaut untung Juta2, inikan pulak dapat untung lagi bila PH bagi tol percuma waktu malam yg mana lory2 transport mereka bergerak dari destinasi ke destinasi lain utk mengangkut produk2 mereka.

    Rakyat pulak celik mata ja pagi2 nk pi cari rezeki dah kena charge TOL yg mana PH janji nk bagi PERCUMa lepas menang PRU14.

    DIMANA YG PH KATA DAPAT KURANGKAN KOS SARA HIDUP RAKYAT??? KAKI MABOK UNTUNG LAA.. PERGI BALIK KE DISCO PERCUMA DAH LEPAS NI, KAMI YANG MARHEIN NI TETAP HIDUP SUSAH DENGAN TOL DAN PELBAGAI LAGI YG DI KENAKAN KEPADA RAKYAT!

    #PHancing #PHitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tak nak mekanisma ala2 Par*a nie! 

      Sesen pun rakyat tak merasa untungnya, rakyat tak bodoh utk terima kenyataan banggang konon PH mampu kurangkan kos sara hidup rakyat. 

      Haloo Madey kami ni rakyat marhein bukan bisnesman yg mana mereka kaut untung Juta2, inikan pulak dapat untung lagi bila PH bagi tol percuma waktu malam yg mana lory2 transport mereka bergerak dari destinasi ke destinasi lain utk mengangkut produk2 mereka.

      Rakyat pulak celik mata ja pagi2 nk pi cari rezeki dah kena charge TOL yg mana PH janji nk bagi PERCUMa lepas menang PRU14. 

      DIMANA YG PH KATA DAPAT KURANGKAN KOS SARA HIDUP RAKYAT??? KAKI MABOK UNTUNG LAA.. PERGI BALIK KE DISCO PERCUMA DAH LEPAS NI, KAMI YANG MARHEIN NI TETAP HIDUP SUSAH DENGAN TOL DAN PELBAGAI LAGI YG DI KENAKAN KEPADA RAKYAT!

      #PHancing #PHitnah

      Delete
    2. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
      Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
      cs online 1x24 jam
      Minimal Depo 20rb & WD 50rb
      BBM : areatoto
      LINE : areatoto
      W A : (+855)964630067

      Delete
  47. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  48. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  49. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - DANAMON

    Posted by : J P S POKER . ART

    ReplyDelete
  50. Numpang ya bossku ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    AGEN POKER DAN DOMINO TERPERCAYA
    CARA MENANG DI KENARIPOKER
    AGEN JUDI ONLINE BERKUALITAS
    AGEN POKER SANGAT AMAN TERPERCAYA
    AGEN SICBO BERKUALITAS TERJAMIN AMAN
    BANDAR CEME TERPERCAYA TERBAIK
    KENARI POKER
    AGEN DOMINO TERAMAN DAN TERPERCAYA
    BANDAR CAPSA YANG PALING AMAN

    ReplyDelete
  51. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  52. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  53. IONQQ**COM
    agen terbesar dan terpercaya di indonesia
    segera daftar dan bergabung bersama kami.
    Whatshapp : +85515373217

    ReplyDelete
  54. Sering main poker online tapi kalah mulu !!!
    Ayo bermain Game judi online bersama kami dan menangkan JACKPOT terus menerus di EDENPOKER dapatkan juga Promo New Member.
    Permainan Game judi online yaitu POKER , DOMINO , CEME , CEME KELILING , CAPSA , SUPER10 , OMAHAEDEN POKER HADIR MEMUDAH UNTUK BISA MENANG DAN GAMPANG MENDAPAT KAN JP.
    Dapatkan Bonusnya..!!
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - BONUS MINGGUAN UP TO 0,5%
    - BONUS REFFERAL 10%

    Kini Eden Poker Bisa DEPOSIT dengan PULSA
    XL , TELKOMSEL & OVO ^.^

    UNTUK INFO LEBIH LANJUT SILAHKAN HUBUNGI ::

    ☎ WA : +855 7863 3569
    ☎ LINE : EDENPOKER
    🌐 Website :edenpoker.bet

    ANDA MENANG KAMI SENANG BOSKU !!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...