Thursday 21 February 2019

ISU USUL TIDAK PERCAYA SENJATA TUN M MAHU BERKUASA LEBIH LAMA?


Perkara pokok yang harus difahami mengenai Tun Mahathir Mohamad ialah beliau hanyalah Perdana Menteri sementara untuk tempoh tidak lebih daripada dua tahun saja.


Salah satu sebab utama mengapa PH setuju untuk menamakan Tun Mahathir sebagai calon PM sebelum PRU14 lalu tentunya adalah kerana beliau ketika itu sudah pun berusia 93 tahun umurnya.


Ikut hukum akal, seseorang yang sudah berusia sebegitu lanjut, apalagi menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, tidak mungkin ada keghairahan yang melebih-lebih lagi terhadap kuasa.


Ikut hukum akal juga, seseorang yang sudah lanjut usia sebegitu, tentulah tidak tergamak untuk mungkir atau khianat kepada janji yang telah dipersetujuinya.


Tetapi, sebagaimana yang beberapa kali ditulis dalam blog ini dan disedari oleh hampir semua orang, Tun Mahathir nampaknya bukan begitu sifatnya.


Beliau mungkin boleh berhenti makan sebelum kenyang atau tidak sebegitu ghairah kepada benda-benda lain, namun ia bukanlah apabila berkaitan dengan kuasa.


Kuasa sentiasa merupakan sesuatu yang tidak pernah membuatkan Tun Mahathir puas atau kenyang dengannya.


Dengan beberapa tindakan yang dilakukannya selepas menjadi Perdana Menteri buat kali kedua ini, seorang pemimpin Bersatu yang agak rapat dengan Tun Mahathir berkata, Pengerusi PH itu kini seolah-olah rindu kepada kuasa yang pernah dipegangnya sebelum berundur pada 2003 lalu.


Lantaran rindu kembali kepada kuasa itulah yang mendorong wujudnya kecenderungan dalam beberapa tindakan Tun Mahathir yang memperlihatkan tempoh berkuasa selama dua tahun itu tidak mencukupi baginya.


Beliau kadang-kadang ternampak tidak sedar tentang faktor usia dan memegang kuasa melalui PH adalah berbeza dengan BN dahulu, apatah lagi kerana sudah wujud janji tidak lebih dua tahun saja untuknya menjadi Perdana Menteri itu.


Biar apa pun tindakan  atau usaha yang cuba dilakukan oleh Tun Mahathir - mengimport masuk Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu, mengacah-acah ingin berkuasa lebih lama atau menghangatkan lagi spekulasi mengenai undi tidak percaya - perkara pokok yang harus disedarkan kepada lelaki yang menginjak usia 94 tahun itu ialah beliau sudah terikat dengan janji yang sudah pun dipersetujuinya.


PH, apa lagi Anwar Ibrahim, tidak harus terjebak sama sekali dengan isu usul undi tidak percaya ini. Berdiam diri saja dan jangan dilayan mengenainya.


Blog ini beberapa hari lalu sudah menekankan bahawa tiada rancangan langsung daripada sesiapa daripada dalam PH untuk mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.


Ia mungkin hanya suatu permainan yang sengaja dicipta untuk membolehkan Tun Mahathir berkuasa dengan lebih lama.


Isu pokok bagi PH ialah memastikan janji peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar berjalan dengan lancar sebagaimana yang telah ditetapkan.


Ini adalah janji yang sedang diperhati oleh rakyat di mana ia akan menentukan sama ada PH mampu terus menjadi pilihan atau tidak dalam pilihanraya yang seterusnya.


Jika janji kepada individu yang bernama Anwar pun gagal dipastikan kejayaannya oleh PH, jangan harap rakyat mahu percaya janji atau harapan kepada mereka mampu dipenuhi. (ShahbudinHusin 21/02/2019)

191 comments:

  1. Pendek kata..gila kuasalah bang..

    Tiada lh cacat mahathir dipandang..
    Negarawan hebat dipuja2 disanjung..
    Keluarganya sendiri terlepas pandang..
    Isterinya pun x boleh pakai tudung..
    Ank lelakinya memamg org pandang..
    Kaya raya siapa pulak yg payung..
    Ank cucu org nampak xada hadang..
    Belaan anging ddlm rmh berdukung2..
    Ank pempuan sana sini tiada pantang..
    Sorang penegak lgbt mau apa selindung..

    Hehhehhehhehmasihbersangkabaikbeb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, rupa-rupanya Abang Ramly yang pertama. Hehehee... Lama sangat saya membaca sebelum mengomen.

      Delete

    2. Givap ler Budin, kamu asyik nakkan Pak Sheikh Anwar jadi PM cepat hingga bunyi mcm Anjing Gila, mcm Anonymous sekor di sini tuh.

      Saifudin Abdullah, Ketua Sekretariat PH, dah kata tidak ada janji tempoh atau tarikh bagi menyerah kuasa PM kpd Pak Sheikh, hanya janji Pak Sheikh jadi PM ke8.

      Itu pun, ramai rakyat yang tak maukan dia jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali.

      Delete

    3. Tun M takda cakap dia jadi PM hanya 2 tahun. Dia hanya cakap dia dah tua, kot 1-2 tahun dah tak larat. Mana ada janji bila dia cakap mcm itu.

      Dia suka seloroh. Aritu dia cakap anugerah bintang yang dia suka ia lah KSM - Kerja Sampai Mati. Kot ada korang penyokong Pak Sheikh yang panas baran dia cakap begitu, entah2 ada yang kena serang jantung hingga mati.

      hehe

      Delete
    4. Rasulullah pernah berkata bahawa dalam tugasnya membimbing umat Islam ke jalan Allah, dia tidak diperintahkan untuk membedah dan memeriksa apa yang ada di dalam hati sesaorang. Ada kisahnya dgn para sahabat yg membawa kpd lahirnya kata2 tersebut.

      Budin.... kira hang hebat la.... hang boleh menyelami hati orang.... boleh sahehkan Tun dah seronok menikmati kuasa sebab itu mahu menjadi PM lebih lama. Jangan sebarangan menuduh. Mungkin dia rasakan apa yang sedang dilakukan sekarang memerlukan masa yg lebih lama untuk dipulih dan diperbetulkan.

      Saya setuju jika Tun mahu melepaskan jawatan bila cukup dua tahun.... tetapi hendaklah diberikan kepada orang yg lebih layak selain bader....

      Undi tak percaya terhadap Tun...?. dalam hal ini Budin berkata benar. Tak mungkin Bader mengusulkan undi tak percaya kpd Tun kerana itu adalah perbuatan menggali kubur sendiri. Dah dicongak2.... dan memang msmpos kalau buat undi tak percaya .... dlm PKR sendiri lebih separuh MP tak akan bersama Preeiden mereka.

      Despate attempt sekarang ialah mengupah blogger sprti Budin untuk memburuk2kan Perdana Menteri.... untung2 orang tua tua fed up dan belah.... jangan harap la Budin.... kesudahannya kau dan boss engkau yang makan hati.... orang tua tu degil... john doe kata tabah hati... ikut persepsi masing2 la...

      Delete
    5. • KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI

      Delete
    6. Omputih kata: Eat your heart out

      Makan lah hati kamu, Budin

      Delete
    7. PH = KALAU BETUL CLAIRE ADA BUKTI KENAPA TERIMA KEPUTUSAN LUAR MAHKAMAH? JANGAN TERPEDAYA DENGAN BASUH OTAK PH = BAGAIMANA BAHALOL PUN ATOK TAK MAU NYERR DIA LANTIK BEKAS BANDUAN RASUAH LIWAT SEBAGAI PM-8 = KETIKA KEGEMILANGAN ISLAM ALAM NUSANTARA TERDAPAT TIGA SERAMBI MEKKAH IAITU ACHEH, PATANI DAN KELANTAN = BANGSA MELAYU SUDAH ADA UNDANG2 BERTULIS SEBELUM KEDATANGAN ISLAM. MANUSKRIP INI TERDAPAT DI RUSIA. ALAM NUSANTARA JUGA MENJADI PUSAT PEMBELAJARAN BAHASAN SANKRIT KETIKA ITU = BAPA FREEMASON MALAYSIA PERNAH JUMPA PM ISRAEL MINTA DANA. PUNYAI ANAK2 KUASAI KONTRAK PETRONAS DAN BISNES ARAK ARAK ASIA TENGGARA = MAZLAN ALIGATOR DAPAT GELARAN DATO ATAS JASANYA YANG BANYAK BERJANJI DAN MENJUAL NASIB PENEROKA = DOK SIBUK NAK SAMAN KELANTAN PASAL BALAK APA CERITA GERIK PERAK? = TOKONG NOBITA KELENTONG SEBAGAI AKAUNTAN BERTAULIAH. NAK TAHU SEMAK SENDIRI ON LINE MIA = SKANDAL2 BERTIMBUN PH NAK SIMPAN SAMPAI BILA BARU NAK SIASAT BOSSKU = PARTI KADOK BERSATU DAN PARTI KUALI SEKADAR JADI LAP KAKI PARTI KAFIR HARBI = PAK ANU MENDEDAHKAN MAHA FREEMASON TELAH MINTA DANA DARI ISRAEL,. RUPANYA HANYA SANDIWARA ANTI ISRAEL = KALAU RAKYAT BOLEH BAGI PAKATAN HANCING SEPENGGAL APA KATA KITA TRY PAS PULAK LEPAS INI = TUMMY TOM CAT AG PALING BODOH DI DUNIA KERANA PENDAKWAAN TIADA KERTAS SIASATAN,, KERTAS PENDAKWAAN TIDAK LENGKAP DAN ALASAN BODOH PRINTER ROSAK = KENAPA SPRN TIDAK SIASAT PARTI KAPIR HARBI DARI MANA DATANG SUMBER WANG PARTI SEDANGKAN MEREKA TIADA CAWAGAN = MOHD RAZALI ABD RAHMAN 2011 BUAT LAPORAN POLIS,,PARTI KAPIR HARBI DAPAT DANA ISRAEL 1.2B KENAPA SAMPAI SEKARANG TAK SAMAN2 = KENAPA KITA TIDAK BOLEH DUDUK SEKALI DENGAN SYIAH 1. MEREKA KAFIRKAN DAN LAKNAT SAHABAT NABI TERUTAMA UMAR RA 2. TAQIYYAH AKIDAH MUNAFIK 3. AKIDAH BADA` TUHAN PELUPA 4. ALQURAN TAK LENGKAP 5. KARBALA TANAH SUCI 6. DARAH SUNNI HALAL = RAKYAT MALAYSIA MESTI DESAK AMBENGAP KEMUAKAKAN BUKTI 90J..JIKA ENGGAN SAH TERIMA RASUAH SR/PH = ISU SEBENAR ADALAH KENCING BUKAN ADA IJAZAH ATAU TIDAK = BALAK BUKIT KELEDANG,, PERAK TIBA2 JE LESAP,,APA CERITA BOSSKU,,BILA NAK SAMAN = PENDEDEHAN MOHD RAZALI,,PARTI KAFIR HARBI DAPAT DANA ISRAEL USD300J PRU-13 DENGAN BALASAN PD SEBAGAI MARKAZ TENTERA ISRAEL KERANA ITU PAK ANU ALJUBRI DIPOSTKAN DI SITU DENGAN PEMBANGUNAN UNTUK MENGABUI MATA RAKYAT = PAKAR HADAS TEGUR POLIS TAK BOLEH TERLIBAT ALIRAN PEMIKIRAN ISLAM TAPI KO SENDIRI TU LIBAT POLITIK KENAPA? MASUK CALON PILIHAN RAYA LAH WOII = LUAR BIASA PH JAJA AIR KENCING BOLEH PERINTAH NEGARA = CINA/INDIA KAFIR HARI2 KUTUK MELAYU/ISLAM TAPI BILA BISNES GUNA LOGO MELAYU/ISLAM PULA,,APA KE JADAH PUAK CHAUVINIST = PAS PERLU MENGAMBIL SIKAP MENYOKONG PBB DALAM PRN SARAWAK ..UTAMAKAN DAKWAH TERLEBIH DAHULU = VK LIEW TERIMA 3.5J DUIT IMDB BILA NAK SIASAT? DOUBLE STANDARD BETUL PH = IKUT SIFIR PH,,KALAU TAK SAMAN KIRA SALAH..APA LAGI SAMANLAH KES IJAZAH PALSU =

      Delete
    8. Ini buat Anwar makin hot!!



      PUTRAJAYA: Pemimpin PPBM hari ini berpendapat Tun Dr Mahathir Mohamad seharusnya diberi peluang untuk menghabiskan pentadbirannya sebagai perdana menteri.

      Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berkata, sekiranya Dr Mahathir gagal dalam pentadbirannya dalam penggal ini, pengerusi PPBM itu akan mengambil risiko terhadap partinya sendiri.

      “Bila saya lihat Dr Mahathir, saya tengok beliau dalam keadaan baik.

      “Beliau melakukan apa yang beliau boleh untuk mengembalikan negara ini kepada keadaan yang normal,” katanya pada sidang medianya di Menara Usahawan, hari ini.

      Abdul Rashid berkata demikian mengulas mengenai gerakan undi tidak percaya terhadap Dr Mahathir, sambil menambah beliau tidak mendengar wujudnya gerakan seperti itu.

      “Ini cerita cybertroopers sahaja. Cybertroopers banyak bahan sekarang ini. Lagi banyak duit mereka peroleh, lagi banyak putar belit mereka lakukan,” katanya.

      Pengerusi Jawatankuasa Khas Pembaikan Sistem dan Undang-Undang Pilihan Raya itu berkata, apa yang didengari pihaknya adalah semakin ramai yang menyukai Dr Mahathir.

      “Tak ada orang datang kepada saya yang kata perdana menteri seharusnya berhenti. Banyak yang kata dia seharusnya kekal sehingga tempoh akhir pentadbirannya.

      “Yang saya dengar itulah, bukan saya nak kempen untuk (beliau) kekal… tidak,” katanya.

      Rashid bagaimanapun berkata undi tidak percaya itu tidak akan menjadi kenyataan.

      “Secara asasnya perkara berkenaan tidak akan menjadi kenyataan. Saya tak nak komen lebih dari itu sebab terdapat seseorang yang menunggu untuk menjadi perdana menteri,” katanya.

      KOMEN : Selepas rakyat kena kencing, pimpinan mereka kencing sesama sendiri pula

      Delete
    9. Kecederaan Adib mungkin bukan disebabkan serangan pendapat Doktor



      Doktor kanan sebuah hospital swasta yang merawat allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim dalam keterangan hari ini berkata kecederaan yang dialami anggota bomba itu mungkin bukan diakibatkan oleh serangan.

      Perunding Kardiotorasik Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) Dr Anand Sachithanandan bagaimanapun berkata antara beberapa kecederaan di bahagian sebelah kanan dada itu, berkemungkinan akibat kemalangan, jatuh dari tempat tinggi, libasan atau rempuhan.

      "Sebenarnya dia mengalami trauma tumpul pada bahagian dada, dan mekanisma yang mungkin membawa kepada kecederaan, mungkin akibat kemalangan, jatuh dari tempat tinggi, libasan dan rempuhan,” kata doktor itu.

      Beliau berkata demikian semasa ditanya oleh Timbalan Pendakwaraya (TPR) Zhafran Rahim Hamzah, yang juga pegawai yang menjalankan inkues berhubung kematian Muhammad Adib.

      Zhafran: Boleh anda bezakan sama ada dia diserang atau dilanggar?

      Dr Anand: Mustahil untuk menyatakannya dengan tepat.

      "Saya dapati agak luarbiasa.. biasanya terdapat luka akibat mempertahankan diri, tapi ia tidak kelihatan di sini," katanya.

      Pindah ke IJN

      Dr Anand juga berkata SJMC memutuskan untuk memindahkan Muhammad Adib ke Institut Jantung Negara (IJN) kerana mereka tidak mempunyai mesin yang boleh merawat kecederaan paru-paru.

      “Kami berkongsi penemuan-penemuan kami dan memberikan maklumat kepada doktor di IJN berhubung laporan imbasan,” katanya.

      Semasa ditanya TPR Fatin Haidini Khairuddin sama beliau melihat sebarang kesan lebam di bahagian dada anggota bomba itu, beliau berkata: “Tidak”.

      "Sepanjang pengetahuan saya, tidak… fokus utama saya adalah kepada kecederaan dada,” katanya.

      Muhammad Adib, yang juga anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan dari Balai Bomba dan Penyelamat Subang Jaya, cedera parah dalam rusuhan ketika kekecohan di tapak Kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Subang Jaya pada 27 November tahun lalu.

      Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada 17 Disember lalu di Institut Jantung Negara.

      Inkues di hadapan Koroner Rofiah Mohamad bersambung Isnin.

      - Bernama



      KOMEN : Selepas ini jangan hairan Adib pukul dirinya sendiri.... takkan kita tak ingat Anwar lebam mata sendiri?

      Delete
    10. Fitnah untuk padam perjuangan PAS



      DUNGUN: Semua fitnah yang dilemparkan oleh parti komponen PH adalah bagi memadamkan cahaya perjuangan PAS yang berprinsipkan Islam.

      Ahli Parlimen Dungun, Wan Hassan Mohd Ramli berkata, usaha yang dilakukan musuh itu dicetuskan supaya orang luar akan menjauhi PAS, serta yang sudah menjadi ahli akan meninggalkannya.

      "Matlamat mereka perjuangan yang membawa syiar Islam akan menjadi malap.

      "Itu matlamat mereka, tetapi apa yang berlaku sebaliknya di peringkat PAS Pusat telah berlaku pertambahan ahli.

      "Dan semangat ahli-ahli pun sangat tinggi, sebagaimana di Negeri Terengganu ini, begitu bersemangat bagi mengisi kemenangan di peringkat negeri," ujarnya.

      Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita, selepas Program Masih Ada Yang Sayang, agihan bantuan kepada ibu tunggal, di Balai raya Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Taman Setia, Al-Muktafi Billal Shah, Bukit Besi semalam.

      Jelasnya, melalui pertambahan ahli PAS secara tidak langsung di atas rasa kesedaran dan diiringi keyakinan akan menjuruskan mereka untuk menjadi tenaga pengerak.

      "Dan pengerak inilah yang akan dapat memajukan PAS, boleh bergerak lebih maju untuk masa yang akan datang," tegasnya

      PAS relevan di Dungun

      Katanya, PAS akan kekal relevan di Dungun bagi memenangi hati rakyat untuk mempertahankan Parlimen Dungun.

      Beliau berkata, di antara bagi memastikan PAS terus menguasai Parlimen ini, beberapa langkah akan diambil dan dikenalpasti agar sentiasa menjuarai hati rakyat Dungun.

      "Kita tentulah melihat didalam analisis kita apa kekuatan yang kita ada di setiap Dun di Parlimen Dungun berbanding dengan lawan kita dan seterusnya melihat apa dia peluang-peluang yang ada untuk kita terokai.

      "Dan perlunya bagi melihat ancaman-ancaman yang ada, itu akan dilihat di dalam konteks kepimpinan di peringkat Parlimen Dungun," ujarnya.

      Menurutnya, setakat ini masih belum lagi mendengar perkara-perkara negatif yang boleh mengugatkan kedudukan PAS di Kawasan Dungun.

      Tambahnya, rakyat akan melihat perbezaan di antara parti yang memerintah kerajaan dengan yang belum menerajui kerajaan untuk diberikan mandat secara lebih besar lagi pada masa akan datang, untuk menjadi peneraju negara.

      "Seterusnya di kalangan ahli perlu sentiasa mempromosikan PAS kepada masyarakat sendiri, agar mereka yang masih tidak bersama PAS akan memilih untuk bersama perjuangan ini," ujarnya. – HARAKAHDAILY

      Delete
    11. Dengar boleh percaya jangan.... umpan (bahasa baharu kencing) pengundi Semenyih la tu...


      SEMENYIH: Kerajaan akan membuat satu pengumuman penting berkaitan kutipan tol lebuh raya dalam masa terdekat, kata Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      "Kita baru berbincang dalam Kabinet...mungkin dalam sehari dua ini akan ada kenyataan berkaitan tol yang akan diumumkan menteri berkaitan," katanya dalam ceramah umum sempena Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih di Batu 26 Beranang di sini malam ini.
      Muhyiddin yang juga Menteri Dalam Negeri, bagaimanapun tidak memperincikan mengenai perkara tersebut.

      Beliau berkata demikian ketika menyentuh mengenai manifesto Pakatan Harapan, yang mana parti itu berjanji akan mengkaji semula perjanjian dengan syarikat konsesi lebuh raya, berusaha mencari jalan mengurangkan kadar tol dan memansuhkan kutipan tol jika boleh, sekiranya mereka menang pilihan raya umum lepas.

      Kira-kira 150 orang hadir pada ceramah umum itu yang turut dihadiri Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail serta Menteri Besar Selangor Amirudin Shari.

      -- BERNAMA


      KOMEN : Kencing baharu, kencing lama belum basuh lagi

      Delete
    12. Perpaduan ummah: Ada sebab untuk senyum



      SEMENJAK tahun 2013, lebih-lebih lagi dalam tahun 2014, berulang kali saya menyeru supaya orang Melayu bersatu dan UMNO dan PAS bekerjasama, untuk mempertahankan hak-hak orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak dan kedudukan agama Islam. Akibatnya, saya dikritik, dicerca, dikutuk, dimaki hamun, dipanggil rasis, pelampau dan ekstremis oleh, terutama sekali, orang-orang bukan Melayu (ada juga yang Melayu).

      Oleh kerana tulisan-tulisan saya itu, mereka mempersoalkan kesesuaian saya dilantik menjadi hakim dan akhirnya Ketua Hakim Negara, walau pun saya menulisnya selepas saya bersara. Sebaliknya, hakim-hakim bersara yang memegang jawatan dalam kerajaan PH, malah parti komponennya, tidak dipersoalkan.

      Malangnya, dalam PRU 14, UMNO dan PAS, kerana angkuh dengan kekuatan masingmasing dan lebih mementingkan untung-rugi masing-masing daripada isu-isu yang lebih besar itu, masing-masing telah meletakkan calon, menyebabkan pertandingan tiga penjuru dengan Pakatan Harapan.

      Akibatnya, di Pantai Barat Semenanjung Malaysia (PBSM), banyak kerusi yang dimenangi oleh PH. Padahal, jika dicampurkan bilangan undi yang diperolehi BN dan PAS, ia melebihi bilangan undi yang diperolehi PH. Ertinya, jika UMNO dan PAS mengelak pertandingan tiga penjuru, banyak kerusi di PBSM boleh dimenangi UMNO atau PAS, dengan itu, besar kemungkinan, dapat menafikan kemenangan PH.

      Nasi telah menjadi bubur. Kita patut mengambil pengajaran daripadanya. Sedikit demi sedikit kita perhatikan kedua-dua parti itu semakin rapat. PRK Sungai Kandis tidak menunjukkan apa-apa kesan. Tetapi, PRK Cameron Highlands menunjukkan akibat yang jelas.

      PAS memberi laluan kepada UMNO, membantu kempen UMNO dan, lebih penting lagi, ahli-ahlinya mengundi calon BN, walaupun ada yang sebak semasa hendak melakukannya buat kali pertama dalam setengah abad, apatah lagi mengundi calon parti yang pernah dilabel oleh Tok-Tok Guru mereka sebagai “tak Islam” itu.

      Biar apa pun, dengan sokongan mereka dan pengundi-pengundi yang telah berpatah balik daripada PH kepada BN, BN telah menang dengan majoriti besar.

      Tiba-tiba semua orang, Melayu dan bukan Melayu tersentak. Orang bukan Melayu dan bukan Melayu yang menyokong PH tekejut dan sedih kerana orang Melayu kembali semula kepada BN. Dianggarkan 90% orang Melayu telah mengundi calon BN.

      Delete

    13. Dan, rata-rata, orang Melayu merasa lega melihat permulaan perpaduan Melayu dan umat Islam. Ini dikuatkan lagi oleh perhimpunan menentang ratifikasi ICERD yang dilabelkan sebagai perhimpunan menentang “Malayan Union 2” oleh orang-orang Melayu dan rasis oleh orang-orang bukan Melayu dan penyokong PH.

      Dengan semangat 812 itu masih terasa, kedatangan PRK Semenyih disambut dengan gembira oleh orang Melayu keseluruhannya, melainkan penyokong tegar PH. Kumpulan yang pertama disebut itu merasakan bahawa inilah peluang untuk menunjukkan ketidakpuashatian mereka terhadap PH yang telah mengecewakan mereka. Tindakan PAS memberi laluan kepada UMNO disambut baik oleh mereka.

      Pada 14 Mei 2019. Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor, mengeluarkan surat “Arahan hadir memberi sokongan pada calon Narisan Nasional sempena penamaan calon pilihan raya kecil N 24 Semenyih” kepada Setiusaha Dewan-dewan PAS Negeri dan Setiausaha Pas Kawasan. Surat itu mengarahkan:

      1. Setiap kawasan di Negeri Selangor menghantar 50 orang jentera pilihanraya PAS;

      2. Kawasan Ulu Langat menghantar 400 orang jentera pilihanraya PAS;

      3. Kawasan Serdang menghantar 300 orang jentera pilihanraya PAS.

      Esoknya, pada 15 Februari 2019, Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang, President PAS, bersama-sama Dato’ Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung PAS dan Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar, Menteri Besar Terengganu bertemu dengan Tun Dr Mahathir di pejabat beliau di Yayasan al-Bukhari di Kuala Lumpur.

      Delete

    14. Esoknya, pada 16 Februari 2019, adalah hari penamaan calon. Pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong PAS bersama-sama pemimpin-pemimpin dan penyokongpenyokong UMNO memberi sokongan kepada calon BN. Pemimpin-pemimpin PAS yang hadir termasuklah Dato’ Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung PAS.

      Penyokongpenyokong PAS itu, termasuk yang datang dari negeri-negeri lain, dengan perasaan persaudaraan Islam baru, melupai permusuhan politik yang beabad-abad dengan tujuan yang satu, untuk mengalahkan calon PH. Mereka menyusun jadual kerja bersama untuk meneruskan kempen calon BN.

      Tiba-tiba, pada petang itu juga, Tun Dr Mahathir mengeluarkan kenyataan yang mengejutkan. Malaysiakini melaporkan (Laporan akhbar-akhbar lain juga lebih kurang serupa.):

      “Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berjanji kepadanya untuk tidak menyokong Umno pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih, kali ini. Pengerusi PPBM itu berkata, perkara itu dibincangkan dalam pertemuannya dengan Hadi semalam.

      “Saya bincang berkenaan dengan politik, tentang PAS yang tidak akan menyokong Umno pada PRK Semenyih.

      “Dia beritahu tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani olehnya,” kata Dr Mahathir.

      Delete
    15. Hati saya remuk. Setelah kerjasama di antara kedua buah parti itu mula menampakkan hasilnya, ia dihancurkan oleh PAS. Saya sungguh kecewa dengan Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS itu. Itu reaksi awal saya.

      Tetapi, nampaknya reaksi pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong UMNO dan PAS berlainan: mereka tidak percaya berita itu. Bagaimana perasaan pekerja-pekerja PAS yang datang dari negeri-negeri lain yang sedang berkampung di Semenyih dan akan memulakan kempen sepenuhnya, malam itu? Semua tertunggu-tunggu penjelasan Presiden PAS itu.

      Esoknya, pada 17 Februari 2019, Pas Pusat mengeluarkan kenyataan media bertajuk “Kunjungan hormat kepada YAB Perdana Menteri”. Kenyataan itu mengatakan:

      “Setelah mendapat penjelasan daripada YB Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Preiden PAS di dalam Mesyuarat Jawatankuasa Harian PAS Pusat yang bersidang pada 17 Februari 2019 di Marang, maka saya dengan ini ingin memaklumkan bahawa:

      1. PAS menyatakan pendirian tidak bertanding dalam PRK DUN Semenyih dan memberi laluan kepada wakil pembangkang, iaitu Barisan Nasional, dengan tahap komitmen serta kadar penglibatan yang berbeza keadaannya pada PRK Cameron Highlands. Ini selaras dengan pendirian konsisten PAS yang meletakkan kepentingan Islam dan Melayu mengatasi yang lainnya di samping PAS mengekalkan hubungan UMNO atas dasar perpaduan ummah dan solidarity pembangkang.

      2. Perakuan bertulis yang berbentuk contoh (sample) diberikan sebagai komitmen sokongan PAS terhadap kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad, di atas dasar menjaga kepentingan agama, negara dan bangsa sehingga PRU 15 dan….”. Kenyataan itu ditandatangani oleh Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung PAS.

      Delete

    16. Perhatikan:
      1. Kenyataan itu tidak langsung menyebut bahawa PAS tidak akan menyokong UMNO pada PRK Semenyih.

      2. Mengikut kenyataan itu, contoh perakuan bertulis yang diberikan kepada Tun Dr Mahathir itu juga tidak menyatakan bahawa PAS tidak akan menyokong UMNO pada PRK Semenyih.

      Pada hari yang sama, selepas mesyuarat Jawatankuasa Harian PAS Pusat itu, Dato’ Takiyuddin mengadakan siadang akhbar. Ini laporannya:

      “MARANG: PAS hari ini menafikan tidak akan menyokong UMNO dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih seperti didakwa Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan, berkata PAS tetap menyokong UMNO, namun tahap komitmen serta kadar pembabitan parti itu berbeza keadaannya dengan yang dilakukan parti itu pada PRK Parlimen Cameron Highlands lalu.
      …….
      “Tidak ada apa-apa perakuan atau surat bertulis berkaitan PAS tidak akan menyokong UMNO pada PRK Semenyih, namun ada perbincangan secara lisan antara Dr Mahathir dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.” (BH Online 17 Februari 2019.

      “Secara lisannya, PAS menyatakan pendirian tidak bertanding dalam PRK DUN Semenyih dan tahap penyertaan serta komitmen diberikan berbeza dengan PRK Parlimen Cameron Highlands,” katanya.”

      Delete


    17. Mengenai kandungan surat contoh itu, UMNO Online melaporkan:

      “….bukti surat yang dikatakan oleh Tun itu sebenarnya adalah draft sokongan Pas kepada Tun sekiranya berlaku pengkhianatan dalam PH terhadap Perdana Menteri.

      “Perlu diingat sidang Parlimen akan berlangsung pada 11 Mac ini dan dalam draft surat itu adalah berkaitan sokongan Pas kepada Perdana Menteri sekiranya berlaku apa-apa… kalau ada pengkhianatan maka Pas akan bersama beliau. Tun sendiri sebut sesuatu yang tidak betul mungkin berlaku dalam PH…

      “Surat itu tidak langsung menyebut berkaitan kerjasama dengan UMNO di PRK ini. Tidak ada sebut langsung pasal pilihan raya,” ujar beliau.

      Pada hari yang sama, 17 Februari, Malaysiakini melaporkan:

      “Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini bertegas Presiden PAS Abdul Hadi Awang telah memberitahunya parti itu tidak akan menyokong Umno dalam pilihan raya kecil DUN Semenyih.
      ………
      “Saya terpaksa kata yang benar. Hadi, Takiyuddin dan Samsuri mengaku bahawa mereka tak akan sokong Umno pada (PRK Semenyih) kali ini kerana yang lawan dengan Umno kali ini bukanlah dari DAP.

      “Mereka sokong Umno dulu sebab calon lawan datang dari DAP. Kali ini Umno bukan lawan dengan DAP,” kata Mahathir pada sidang akhbar di Puchong….

      Mahathir juga berkata memiliki perjanjian bertulis yang telah dimeterai tandatangan Takiyuddin.”

      Beberapa persoalan berbangkit di sini. Pertama, ada tidak Presiden PAS itu memberi pengakuan lisan bahawa PAS tidak akan menyokong UMNO dalam PRK DUN Semenyih? Dalam hal ini, hanya Tun Dr. Mahathir dan Dato’ Seri Haji Hadi sahaja yang
      tahu.

      Kedua, apa isi kandungan surat itu? Tun Dr. Mahathir ada surat itu. Mengapa tidak ditunjuk isi kandungannya? Surat itu ditandatangi oleh Dato’ Takiyuddin. Tidakkah beliau menyimpan satu salinan? Apa sebab pihak PAS memberi surat itu Adakah ia diminta oleh Tun Dr Mahathir sebagai balasan kepada apa yang diminta oleh PAS daripadanya?

      Nampaknya seperti PAS telah kena pulas tangan oleh Tun Dr Mahathir. Biar apa pun, selagi isi surat surat itu tidak ditunjuk, kita tidak tahu sama ada isi kandungannya menyatakan:

      i. PAS tidak akan menyokong UMNO dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih; atau

      ii. Sokongan PAS kepada Tun Dr. Mahathir sekiranya berlaku pengkhianatan dalam PH terhadap Perdana Menteri itu; atau

      Kesimpulannya, sehingga isi surat itu ditunjukkan, kita masih tidak tahu sama ada sebenarnya Presiden PAS itu memberi pengakuan bahawa PAS tidak menyokong UMNO pada pilihan raya kecil (PRK) Semenyih.

      Biar apa pun, PAS Pusat, nampaknya, mencuba bersungguh-sungguh untuk menafi kenyataan Tun Dr Mahathir itu dan memastikan sokongan dan penglibatan yang diberi oleh jentera pilihanrayanya berjalan terus.

      Pada masa yang sama, pemimpin-pemimpin, ahli-ahli PAS (dan juga UMNO) dan orang Melayu yang bukan penyokong PH mengharapkan kenyataan Tun Dr. Mahathir itu tidak benar. Mereka mahu kerjasama kedua-dua buah parti Melayu/Islam itu diteruskan.

      Reaksi jentera pilihanraya PAS yang pergi ke Semenyih untuk membantu kempen calon UMNO itu, amat menakjubkan. Mereka nampaknya tidak peduli kenyataan Dr Mahathir itu dan terus menjalankan kerja mereka.

      Semua ini adalah satu perkembangan baru yang membuktikan betapa kuatnya semangat perpaduan ummah khususnya antara penyokong-penyokong UMNO dan PAS yang tidak pernah berlaku dalam sejarah melainkan pada masa PAS menjadi sebuah parti komponan BN. Pemimpin-pemimpin UMNO dan PAS perlu mengambil maklum perkembangan ini dan ummah patut bergembira.

      Saya juga boleh tersenyum sambil menunggu keputusan PRK itu pada 2 Mac 2019.

      TUN ABDUL HAMID MOHAMAD
      BEKAS KETUA HAKIM NEGARA



      KOMEN : Mahathir pulas tangan PAS, atau tangan Mahathir terpulas... kita tunggu keputusan Semenyih

      Delete
    18. Siapa Bodoh?



      Semalam ada beberapa pemimpin kanan Pakatan Harapan termasuk ahli parlimen mereka berkongsi satu laporan portal kononnya kedudukan kewangan TH adalah terlalu tenat. Disamping terpaksa membelanjakan RM400 juta bagi subsidi haji, TH juga terpaksa memberi hibah kepada pendeposit. Maka orang Islam sepatutnya memahami dan tidak perlu mengharapkan subsidi haji kerana ia sudah menjadi beban kepada TH [1]

      Pertama sekali, saya nak pesan kepada pemimpin PH supaya jangan guna taktik BN zaman 90an yang suka hina orang Melayu sebagai bangsa subsidi. Kalau kami bangsa Melayu ini tak nak diberi naik haji kerana tidak berkemampuan (istito'ah), maka kenapa kamu sebagai kerajaan masih lagi nak kami bangsa Melayu bayar cukai pendapatan, cukai SST, cukai soda, cukai perniagaan dan lain lain kalau kamu dah tahu kami ni 'tak berkemampuan'?. Tang cekau duit rakyat ni tak nak kira pula faktor istito'ah.

      Kedua, subsidi haji ni jumlahnya RM400juta setahun. Termasuk subsidi kepada pengiring dan perayu. Sedar atau tidak apabila berlakunya pindahmilik saham2 yang memberi dividen tinggi kepada SPV dan diganti dengan RCPS-i yang tiada dividen, ia sebenarnya telah menghilangkan pendapatan tetap TH setiap tahun?

      Contohnya, TH telah memindahmilik 500juta saham Malakoff bernilai sekitar RM430 juta. Malakoff ini konsisten bagi dividen +-7% setahun. Maknanya tahun ini sahaja, Malakoff dijangka mampu memberi pendapatan tambahan RM30 juta kepada TH. Cukup untuk bagi subsidi kepada 2,400 jemaah haji.

      Tapi sebab SPV ganti saham tersebut dalam bentuk RCPS-i, TH dah tak boleh terima dividen puluhan juta ini.

      Ini baru Malakoff. Bagaimana dengan saham saham lain yang mempunyai dividen tinggi seperti Naim Holdings, Pintaras Jaya, Eastern Oriental, Hap Seng Plantations, IJM Corp, Icon Offshore dan UEM Sunrise yang selama ini berjaya memberi hasil memuaskan kepada TH? Sekarang dividen tu dah tak ada.

      Ketiga, tahukah anda sejak PH mengambil alih kerajaan, 20 syarikat utama yang mana Tabung Haji mempunyai pegangan saham signifikan telah kehilangan nilai sebanyak RM2.74 bilion. Nilai ini boleh menampung subsidi haji selama 7 tahun.

      Jadi kenapa nak salahkan rakyat? Kenapa nak guna istilah agama untuk hina akal budi rakyat? Mana tanggungjawab kerajaan dalam membantu dan memudahcara ibadat rakyat?

      Sedangkan masalah yang berlaku adalah kerana kalian gagal mengurus ekonomi dan kalian gagal mengurus kewangan Tabung Haji.

      Saya akhiri status ini dengan ucapan berhikmah seorang pemimpin negara yang pernah menjadi idola saya 21 tahun dahulu:

      "Siapa bodohhhhhh??"

      -----
      Abdul Rahim Hilmi Zakariya
      Gong Pasir, Dungun Terengganu

      Rujukan:

      [1] http://bebasnews.my/…/tiba-masanya-kita-tahu-hakikat-seben…/


      KOMEN : Tentulah PH

      Delete
    19. Guan Eng, Anwar mesti bukti setia kepada Tun M



      SEBENARNYA bukan baru sehari dua ini didedahkan berkenaan usaha bagi menjatuhkan Tun Mahathir Mohamad (Tun M) sebagai Perdana Menteri (PM).

      Seawal suku keempat tahun lalu, sudah pun ada pemimpin parti dalam Pakatan Harapan (PH) sendiri bercakap secara terbuka mengenainya. Mungkin, bertujuan meredakan sedikit gerakan sumbang itu.
      Malangnya, ia makin kuat. Cubaan menggulingkan Tun M dibuat beberapa kali dan menerusi pelbagai kaedah. Mujur, ia gagal.

      Dalam tempoh itu sehingga sekarang, tidak hairan jika pendirian beberapa pemimpin utama parti-parti PH dalam banyak isu selalu berbeza dengan pandangan Tun M. Lihat sahaja dalam isu ICERD, UEC dan pilihan raya PBT.

      Sebelum isu-isu ini, Tun M juga tidak ada banyak pilihan selain bersetuju dengan pelantikan kontroversi yang dibuat bagi jawatan-jawatan utama dalam sistem keadilan dan badan kehakiman negara juga sebenarnya akibat daripada tekanan 'kawan-kawan' beliau dalam PH. Tambah lagi, pada masa itu kerajaan baru dibentuk dan Tun M tahu beliau perlu mengumpulkan lebih sokongan.

      Mengapa ada parti dan pemimpin dalam PH mahu Tun M berundur sekurang-kurangnya ada dua sebab; (i) kerana dari awal menganggap dan menjadikan Tun M semata-mata sebagai alat untuk meraih kemenangan buat PH sebelum Anwar Ibrahim (Anwar) mengambil alih jawatan itu, dan (ii) kerana Tun M masih mempunyai orientasi politik yang beraspirasikan Melayu dan Islam walaupun mungkin tidak sekuat Umno atau PAS, namun yang sedikit itu pun amat tidak disukai oleh DAP yang berideologikan sosialisme.

      Menariknya tentang pendedahan sehari dua ini ialah ia semakin berani dan berterus terang. Umum sudah mengetahui bahawa dalang di sebalik gerakan menjatuhkan Tun M sebagai PM ini ialah Anwar dan Guan Eng yang mengetuai DAP sendiri.

      Sebab itulah, individu yang paling awal melenting dengan pendedahan PAS baru-baru ini susulan pertemuan Presiden PAS dengan Tun M adalah mereka berdua ini. Sedangkan Setiausaha Agung PAS tidak pun menyebut nama parti dan pemimpin tertentu.

      Tetapi, Anwar segera menempisnya dengan menuduh bahawa ia adalah helah PAS untuk mengalih isu RM90 juta. Guan Eng pula cepat-cepat mengelak dengan mengatakan bahawa ia adalah pembohongan daripada PAS dan menuntut PAS mengemukakan bukti.

      Sikap mereka berdua ini juga sekali gus memperlihatkan bahawa sokongan PAS kepada Tun M adalah ancaman besar buat mereka kerana sokongan PAS kepada Tun M jika berlaku undi tidak percaya pasti menggagalkan usaha mereka selama ini.

      Akibat terlalu melenting, mereka berdua sebenarnya tersilap langkah kerana menyerang PAS semula. Sepatutnya, mereka berdua mesti buktikan bahawa mereka setia kepada Tun M selaku PM kerana itu sahaja sebenar-benar penafian terhadap pendedahan mengenai usaha menggulingkan Tun M ini.

      DR. MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI

      Delete
    20. Ini buat Anwar makin hot!!



      PUTRAJAYA: Pemimpin PPBM hari ini berpendapat Tun Dr Mahathir Mohamad seharusnya diberi peluang untuk menghabiskan pentadbirannya sebagai perdana menteri.

      Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berkata, sekiranya Dr Mahathir gagal dalam pentadbirannya dalam penggal ini, pengerusi PPBM itu akan mengambil risiko terhadap partinya sendiri.

      “Bila saya lihat Dr Mahathir, saya tengok beliau dalam keadaan baik.

      “Beliau melakukan apa yang beliau boleh untuk mengembalikan negara ini kepada keadaan yang normal,” katanya pada sidang medianya di Menara Usahawan, hari ini.

      Abdul Rashid berkata demikian mengulas mengenai gerakan undi tidak percaya terhadap Dr Mahathir, sambil menambah beliau tidak mendengar wujudnya gerakan seperti itu.

      “Ini cerita cybertroopers sahaja. Cybertroopers banyak bahan sekarang ini. Lagi banyak duit mereka peroleh, lagi banyak putar belit mereka lakukan,” katanya.

      Pengerusi Jawatankuasa Khas Pembaikan Sistem dan Undang-Undang Pilihan Raya itu berkata, apa yang didengari pihaknya adalah semakin ramai yang menyukai Dr Mahathir.

      “Tak ada orang datang kepada saya yang kata perdana menteri seharusnya berhenti. Banyak yang kata dia seharusnya kekal sehingga tempoh akhir pentadbirannya.

      “Yang saya dengar itulah, bukan saya nak kempen untuk (beliau) kekal… tidak,” katanya.

      Rashid bagaimanapun berkata undi tidak percaya itu tidak akan menjadi kenyataan.

      “Secara asasnya perkara berkenaan tidak akan menjadi kenyataan. Saya tak nak komen lebih dari itu sebab terdapat seseorang yang menunggu untuk menjadi perdana menteri,” katanya.

      KOMEN : Selepas rakyat kena kencing, pimpinan mereka kencing sesama sendiri pula

      Delete
    21. Mengapa keras dengan DAP?


      MEREKA bertanya, mengapa begitu keras dengan DAP? Saya jawab, lihat juga DAP, mengapa mereka begitu keras dengan PAS?

      Tiada isu. Ia masih dalam kerangka demokrasi, kebebasan dan persaingan sihat. Ia bukan pertembungan fizikal dan permusuhan zahir. Ia perebutan menguasai minda rakyat.

      DAP adalah parti ideologi sebagaimana PAS. Sini Islam, sana Liberal. Sini dunia akhirat, sana dunia semata-mata. Sini menjulang Islam sebagai asas bernegara, sana akal manusia mengganti tuhan sebagai asas bernegara.

      PAS berpolitik berasaskan kewajiban agama. DAP memusuhi politik berasaskan agama. Maka, persaingan adalah tidak dapat tidak. Ia semulajadi politik dan pemerintahan.

      Tiada rasis. Rasis bukan ajaran agama. Tiada kezaliman. Ia bukan ajaran agama. Tiada kebencian sesama rakyat dan masyarakat. Ia bukan daripada agama Islam.

      Melayu lain, PAS lain. Cina lain, DAP lain. Ia bukan pertembungan bangsa, bahasa atau warna. Ia pertembungan pemikiran dan hala tuju politik. Itulah padang politik demokrasi.

      Ia hanyalah ajakan kepada taqwa kepada Allah atau meninggalkannya sebagaimana itulah kehendak DAP untuk orang-orang Islam. Jadi seperti mereka.

      Ia adalah persaingan demokratik merebut dan menguasai minda rakyat. Jaga ini baik-baik, Malaysia akan terus aman sejahtera.

      PAS menyeru umat Islam, kembalilah kepada Islam yang sempurna, yang sejahtera, yang adil dan yang terbaik untuk negara.

      Apabila umat Islam kembali kepada agamanya, maka amat mudah bagi bukan Islam untuk mengenali Islam dan menerimanya untuk Malaysia yang sejahtera. Begitulah dakwah PAS.


      NIK MOHAMAD ABDUH NIK ABDUL AZIZ

      Delete
    22. Serang PAS, Walau Tak Bertanding, Tutup Renggang Dalam PH.



      PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) mendapati serangan bertali arus pemimpin utama DAP dan PAN akhir-akhir ini adalah untuk menutup kelemahan mereka dalam kerajaan.
      Walaupun PAS tidak bertanding dalam PRK Semenyih tetapi serangan dari mereka terhadap PAS seolah-olah seperti mereka dalam keadaan yang paranoid.
      nasrudinta
      Rakyat melihat kerjasama dalam kalangan PH sudah renggang. Hanya PPBM dilihat menunjukkan komitmen dalam PRK Semenyih, sebaliknya parti-parti lain seolah-olah tidak ambil peduli.

      Kekalahan PH dalam PRK Cameron Highlands tempoh hari adalah bibit perpecahan dalam PH.
      Oleh sebab itu, seorang AJK DAP Johor lantang mengkritik dan mendesak YAB PM meletakkan jawatan beberapa hari lalu.
      Mereka menganggap hanya Tun Dr Mahathir adalah liabiliti semasa PH dan menyebabkan rakyat hilang kepercayaan kepada kerajaan. Maka, PRK Semenyih adalah ‘referendum’ PH terhadap Tun Dr Mahathir.
      PAS yang telah menghidu percaturan politik komponen PH telah berjumpa dengan YAB Perdana Menteri baru-baru ini.
      PAS telah menyatakan sokongan dalam isu-isu yang melibatkan kepentingan Islam dan Melayu serta mahu beliau meneruskan kepimpinan sehingga akhir penggal.
      Sekiranya berlaku pertukaran jawatan PM disebabkan pergolakan dalaman PH, PAS bimbang kepentingan rakyat akan diperjudikan.
      Setakat ini banyak pendirian PM selari dengan tuntutan PAS antaranya seperti isu ICERD, LGBT, Pilihan Raya Kerajaan Tempatan, Israel dan umat Islam di Myanmar.
      Islam Memimpin
      NASRUDIN HASSAN

      Delete
    23. Buang Masa PH Janji, BR1M Bujang Pun Kencing
      Posted by SnapShot at 2/22/2019


      Khas untuk PRK Semenyih, Din Pagoh (Tan Sri Muhyiddin Yassin), tiba2 cakap yang dia akan usulkan pada kerajaan PH supaya warga bujang di beri bantuan BR1M...

      Dua tiga hari lepas tu, Nabita pula umumkan yang kerajaan PH bersetuju untuk berikan nilai yang cukup 'lumayan' pada warga bujang iaitu 10,000 sen atau bersamaan RM100 untuk SETAHUN!!!



      Bukanlah anak2 muda kita jenis tak bersyukur tapi tujuan bagi RM100 nie dah macam 'menganjing' anak2 muda...



      Mungkin PH masih kuat berpegang pada falsafah, RM50 penuh barang satu troli dan satu troli tu boleh di gunakan selama 6 bulan, jadi dengan RM100, bolehlah di gunakan untuk setahun, sementara tunggu BR1M 10,000 sen tahun depan...



      Tapi PH terlupa, bahawa anak2 muda sekarang adalah anak2 muda yang bijak menilai...

      Di sebalik bantuan demi bantuan pada sekolah2 vernakular yang bernilai puluhan juta ringgit, kerajaan PH hanya mampu bagi 27 sen sehari pada anak2 muda yang jadi gelombang penentu keputusan PRU 14 yang memberikan kuasa pada kerajaan PH sekarang...

      Apa Tujuan Sebenar PH Umumkan BR1M 10,000 Sen Untuk Kategori Bujang



      PH kata pemberian BR1M 10,000 sen tu adalah pemberian 'ikhlas' kerajaan PH pada golongan muda bagi membantu menjalani kehidupan yang lebih baik...

      Maksudnya lebih kurang camnie, dapat jer duit 10,000 sen tu, anak2 muda bagaikan dapat 'tangkal sakti' yang akan merubah kehidupan anak2 muda kita...

      Tapi yang paling 'win' ialah pengumuman tu di buat masa kempen PRK Semenyih...

      Delete


    24. Dan semestinya, walau pun di buat waktu kempen PRK Semenyih, SPR pasti tak akan menganggap tu sebagai rasuah pilihanraya dengan alasan bukan anak muda Semenyih jer yang akan dapat tapi satu Malaysia...

      Pengumuman BR1M 10,000 Sen Adalah Langkah Terdesak PH Menghadapi PRK Semenyih



      Apa yang membuatkan PH ambil langkah terdesak dalam usaha cuba untuk memenangi hati pengundi2 PRK Semenyih :

      Fenomena BossKu Memikat Anak2 Muda

      Kalau ikut kategori umur, anak2 muda merupakan golongan majoriti pengundi2 di PRK Semenyih...

      Fenomena BossKu Datuk Seri Najib Razak yang melanda Semenyih, betul2 menakutkan PH (BACA DI SINI)...

      Sikap Datuk Seri Najib yang lebih santai, tidak suka memburukkan musuh politik dan menabur fitnah tapi mematahkan hujah2 lawan dengan fakta namun bersahaja telah menarik anak2 muda bukan saja di Semenyih, malah seluruh negara untuk menyertai gelombang BossKu...

      Inilah yang menjadi mimpi ngeri PH sebab gelombang BossKu membawa jenama UMNO/BN bersama2...

      Sokongan Rakyat Mula Bertukar Kepada BN



      Dalam kategori bangsa, pengundi2 Melayu merupakan pengundi majoriti terbesar di PRK Semenyih...

      Dari tinjauan di lapangan, jelas menunjukkan, sekiranya pilihanraya yang adil dan bersih di adakan, PRK Semenyih bakal menjanjikan angin perubahan...

      Kebanyakan pengundi2 Melayu jelas dah hilang keyakinan kepada kerajaan PH dan ambil keputusan untuk berpatah balik kepada Barisan Nasional...

      Mereka sedar, sekiranya BN menang dalam PRK Semenyih, tak banyak perubahan yang boleh di harapkan kerana kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah di bawah PH...

      Tapi keputusan mereka adalah kerana kemarahan dan kekecewaan mereka kepada kerajaan PH yang di lihat hanya suka menabur janji2 manis tanpa ada usaha untuk menunaikan janji...



      Perasaan kecewa dan marah bukan saja di rasakan oleh masyarakat Melayu, malah masyarakat Cina dan India juga mempunyai perasaan yang sama...



      Paling memualkan rakyat ialah keputusan mengumumkan pemberian BR1M kepada kategori bujang di lihat sebagai PH menjilat balik ludah dan kahak mereka sendiri...

      Faktor kedua yang buatkan PH terdesak ialah Aiman, calon PH sendiri...

      Calon tangkap muat yang ada potensi jadi Mat Blur, versi Boboi 2.0, di lihat tak cukup meyakinkan pengundi Semenyih (BACA DI SINI)...

      Berbagai tipu helah dan taktik politik kotor PH lakukan untuk mendapat kemenangan di PRK Semenyih (BACA DI SINI) dan (DI SINI)...

      Bagi BN, kemenangan dalam PRK Semenyih merupakan kesinambungan kemenangan PRK Cameron Highland dalam mengekalkan momentum kemenangan sebelum menghadapi PRK Rantau...

      Bagi PH pula, kemenangan di PRK Semenyih adalah WAJIB bukan saja kerana maruah mereka dah tercalar di PRK Cameron Highland tambahan lagi mereka menguasai kerajaan negeri Selangor dan pusat...

      Tapi dalam mengharapkan kemenangan, maruah pengundi Semenyih terutamanya anak2 muda di perlekehkan dengan nilai 27 sen sehari!!!

      Delete
    25. Pakatan on the defensive in Semenyih



      The sixth day of campaigning for the Semenyih state seat by-election saw the four candidates meeting voters around the nearly 200km area day and night to drive home their missions and visions.

      Regardless of the audience age, they made the same pledges to serve day and night if chosen.

      They did not touch on national issues such as the purported conspiracy in the ruling Pakatan Harapan (PH) leadership to topple the Prime Minister, which seems to be picking up steam.

      The battle lines here were made clear on the nomination day itself: the marginalisation of Malay-Muslims under PH, unfulfilled promises, and the rising cost of living.

      Acting Umno president Datuk Seri Mohamad Hassan outlined the issues and clearly stated the extent of the political cooperation with PAS that painted a scenario where youths and Malay voters were still not satisfied with the new government.

      Mohamad, or Tok Mad as he is fondly known, stated clearly that the result of the by-election would be a referendum of people’s evaluation of the new government.

      The theme was the same as the recently concluded Cameron Highlands by-election in Pahang that saw the ruling PH candidate from DAP losing quite badly.

      Semenyih, being suburban seat just 45 minutes drive from cosmopolitan Kuala Lumpur, can be considered a bellwether to determine whether the nine-month-old government is doing fine or still grappling with issues left behind by the 60-year-old Barisan Nasional (BN) government.

      BN is trying hard to make an impact here, which will determine if it is returning to the mainstream political scene or still stuck in its rut.

      PAS is allying with BN here as it did in Cameron Highlands. This will rattle PH’s position, particularly Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) that is fielding Muhamad Aiman Zainali as the coalition’s candidate.

      Seen as fighting an uphill battle from the start, Bersatu is still struggling to penetrate the hearts and minds of voters as it must first introduce Aiman, then get him acquainted with the voters, then reveal his unexposed leadership qualities, and so on.

      As usual with Malay voters, he has to visit the whole constituency’s suraus and mosques, perform prayers together with them, learn to smile, and listen to grievances.

      BN’s candidate, veteran Zakaria Hanafi, is known throughout the constituency as he is an Umno branch leader who mixes well with the Malay voters, especially the suraus and mosques.

      He has been an active part in handling funerals and burials as well as wedding kenduris, with the people nicknaming him “YB” for his concern for them despite being just an Umno member.

      Candidate popularity aside, the issue of Malay-Muslim marginalisation seemed to be the central topic in the house-to-house campaign by Umno and PAS, which is the most popular and common method.

      It is done at night when the householders are back from work.

      Both the Malay-Muslim Opposition parties have a long history of successes through this approach whereas Bersatu is very weak, especially in Semenyih.

      The party depends on the PKR machinery for such campaigning and this did not seem to go down well with some households.

      PH is actually on a defensive position in this by-election — just like it was in Cameron Highlands — in all aspects and it is not surprising if Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will have to come down to give his Bersatu party the final push.

      Zainal Epi, Malay Mail Online

      Delete
    26. Takiyuddin: Sokongan terhadap Dr Mahathir bukan untuk selamatkan PAS
      - Nik Nurfaqih Nik Wil - February 22, 2019

      KUALA LUMPUR: PAS menegaskan sebarang bentuk sokongan kepada kepimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri Malaysia dibuat tanpa sebarang muslihat, sebaliknya demi kepentingan negara dan rakyatnya.

      “Dari awal lagi PAS amat konsisten dengan sikap bahawa berdasarkan geopilitik negara ini, mana-mana Kerajaan yang menerima mandat rakyat melalui proses Pilihan Raya Umum (PRU) wajib meletakkan kepentingan Islam dan Melayu sebagai teras utama pembuatan dan pelaksanaan dasarnya dan pada masa yang sama kepentingan semua kaum dan agama lain perlu dijamin sepenuhnya,” kata Setiausaha Agungnya Datuk Takiyuddin Hassan dalam satu kenyataan.

      “ini adalah berdasarkan realiti masyarakat majmuk kita dan harus dilaksanakan berteraskan keadilan sejagat dan kontrak sosial yang diterima pakai sejak negara mencapai kemerdekaan,” katanya.

      Ujarnya, sokongan kepada kepimpinan Dr. Mahathir juga tidak ada kena-mengena dengan dakwaan sesetengah pihak kononnya bagi ‘menyelamatkan’ PAS daripada siasatan isu RM90 juta.

      “Ini kerana PAS telah memberikan sepenuh kerjasama kepada SPRM untuk membuat siasatan terperinci, termasuk mengarahkan beberapa pemimpin yang dikaitkan dengan tohmahan ini memberikan kenyataan masing-masing,” jelasnya.

      Dalam hal ini, kata Takiyuddin, PAS yakin SPRM akan membuat dapatan mereka dalam kadar yang segera hasil siasatan yang telus, profesional dan adil.

      “Dalam isu desas-desus kononnya ada pihak yang cuba mengganggu gugat kedudukan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri, PAS mengulangi pendirian bahawa perkembangan yang berlaku dalam kalangan pimpinan PH mutakhir ini berhubung isu terbabit, sama ada berbentuk kenyataan atau perbuatan, termasuk luahan hati Tun Mahathir sendiri, memberikan gambaran kepada umum bahawa wujudnya semacam pertembungan keras atau ‘clash of the Titans’ dalam kalangan pimpinan PH terhadap kepimpinan Tun Dr. Mahathir.,” katanya

      Di samping itu, ujar beliau, wujud juga unsur ketidapatuhan atau ‘insubordination’ yang jelas terhadap polisi dan arahan DR Mahathir sebagai Perdana Menteri. Justeru PAS tidak boleh dipersalahkan berikutan tanggapan mengenai perkara itu, malah menggesa pimpinan utama parti-parti PH sendiri memberi pencerahan berhubung insiden dan desas-desus tentangnya yang menjadi punca kekeliruan dan tanggapan sedemikian yang menjadi rahsia umum kini.

      Beliau menegaskan, segala sokongan yang diberikan kepada mana-mana pihak oleh PAS, termasuk kepada Kerajaan dan secara lebih khusus kepada Perdana Menteri adalah atas dasar melaksanakan tuntutan Islam ‘amar makruf nahi mungkar’ selain berperanan sebagai semak dan imbang yang menjadi elemen utama amalan demokrasi yang sihat.

      Delete
    27. Kereta calon BN Semenyih disimbah cat
      10 HRS AGO
      Facebook



      SEMENYIH - Kereta calon BN, Zakaria Hanafi disimbah cat berwarna kelabu ketika mereka sedang berkempen di Kampung Rinching Hulu, di sini, malam tadi.

      Berdasarkan gambar yang tular dalam laman sosial, bahagian hadapan kereta jenis Mercedes Benz itu dilihat dipenuhi cat sampai ke bahagian cermin.




      Menurut Zakaria, tindakan sebegitu memunjukkan lawannya berasa terancam dan tercabar dengan kempen BN di PRK DUN Semenyih.

      “Kalian hendak tahu apa feedback (tindak balas) saya selepas kejadian ini?

      “Saya tetap akan berkempen. Sedikit pun saya tidak terkesan dengan kejadian ini apatah lagi melemahkan saya.




      PROMOTED CONTENTMgid

      Masalah di atas katil? Ini adalah keajaiban

      Getting Back In Touch With The Chinese Philosophical Heritage
      augustman.com

      1 cm dalam 2 hari (petua rahsia lelaki)

      The New Buzzwords In Malaysia Men's Fashion
      augustman.com
      “Ini hanya petanda yang menunjukkan anda tercabar dan terancam. Benarkah?“ soal beliau menerusi laman Facebooknya sebentar tadi.

      Bahkan, Zakaria turut menegaskan tindakan sebegitu hanya akan menyemarakkan semangat jentera BN berkempen di Semenyih.




      “Jika benar (rasa terancam), sediakan lebih banyak cat kerana tindakan ini hanya akan menyemarakkan lagi jentera BN yang akan membantu saya berkempen di sini,” tegasnya.

      Begitupun, Zakaria mengakui beliau berasa sedikit sedih dengan apa berlaku malam ini.




      “Cuma saya berasa sedikit sedih kerana orang kita akhlaknya bukan begini. Tidak sepatutnya begini,” ujarnya.

      Difahamkan, wakil BN akan membuat laporan polis pada malam ini juga berhubung kes tersebut.




      Beberapa gambar dan video kereta tersebut kini tular dalam laman sosial dan ramai pihak dilihat mengecam tindakan itu.

      Diharapkan, kempen PRK DUN Semenyih berjalan lancar tanpa sebarang provokasi selepas ini. - SH/AbuLeman


      © Kereta calon BN Semenyih disimbah cat - Abu Leman

      Sumber: https://www.abuleman.com/2019/02/kereta-calon-bn-semenyih-disimbah-cat.html

      Delete
    28. Minggu Dr Mahathir ‘kenakan’ semua orang
      Timmy Say - February 18, 2019 11:12 AM
      5.8k
      Shares
      5.6k 122 49 5
      Dua bulan lepas, Tun Dr Mahathir Mohamad selaku Pengerusi PPBM berkata mereka tidak akan melebarkan sayap parti ke Sabah.

      Minggu lepas, Dr Mahathir berubah nada. Katanya, PPBM tetap akan masuk Sabah kerana ada orang Umno yang enggan menyertai Warisan tapi mahu menyertai PPBM.

      Presiden Warisan Datuk Seri Shafie Apdal terdiam sehingga kini.

      Dua bulan lepas, Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan penubuhan satu jawatankuasa bagi meneliti dan menapis permohonan keahlian daripada bekas pemimpin Umno yang ingin menyertai PPBM sejurus selepas 7 ahli Parlimen Umno keluar parti dan PPBM menerima permohonan bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik untuk menyertai PPBM.




      Jawatankuasa itu diwujudkan selepas parti-parti komponen Pakatan Harapan (PH) membuat bising terhadap penerimaan orang-orang Umno berkontroversi ke dalam PPBM, lalu menjadi sebahagian daripada PH.

      Minggu lepas, tetiba semua ahli Parlimen Umno yang melompat diterima sekali gus memasuki PPBM. Tidak pasti sama ada Rahim juga diterima di dalam PPBM. Tapi sekiranya PPBM bimbang terhadap protes dalaman, Rahim boleh menjadi seperti Superman Hew yang tidak lagi menjadi ahli DAP tapi tetap menjadi pendokong utama parti sehingga dianugerahkan jawatan penting di dalam kerajaan.

      Presiden parti PH yang pertama memberikan sokongan kepada penyertaan 7 bekas ahli Parlimen Umno ini ialah Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

      Pimpinan tertinggi DAP seperti Lim Kit Siang masih terdiam. Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pernah menyuarakan bahawa PKR tidak akan menerima ahli Parlimen Umno pula sekadar berkata penyertaan 7 bekas ahli Parlimen tidak akan menggagalkan agenda reformasi PH.

      Di dalam penjelasannya, Dr Mahathir berkata apa yang penting ialah pendirian 7 bekas ahli Parlimen Umno itu sekarang kerana semua orang pernah melakukan kesalahan.

      Delete

    29. Pada masa yang sama, Dr Mahathir memberikan amaran kepada parti-parti PH iaitu PKR, DAP dan Amanah bahawa sekiranya mereka membelot dan tidak lagi setia kepada negara, beliau juga akan bertukar kepada parti lain.

      “Kita boleh berubah, kita bukan tetap selamanya,” katanya.

      Sudah sebulan lebih khabar angin bertiup kencang mengenai rombakan Kabinet termasuk ura-ura bahawa Datuk Seri Azmin Ali akan dilantik menjadi timbalan perdana menteri. Namun begitu, Dr Mahathir telah menafikannya pada 6 Februari yang lalu.

      Jika mengikut trend penafian Dr Mahathir, ini bermakna rombakan Kabinet sudah pasti berlaku di dalam kira-kira 2 bulan akan datang.

      Buat sementara waktu, Dr Mahathir mengejutkan semua pihak dengan mewujudkan Majlis Tindakan Ekonomi (EAC) yang boleh dilihat sebagai Kabinet di dalam Kabinet. Mengapa tindakan ini diambil sedangkan beliau sentiasa berkata beliau berpuas hati terhadap prestasi Kabinetnya?

      Anwar, insan yang dijanjikan akan diserah jawatan PMnya secara terbuka berkali-kali selepas bersara tetap tidak dipilih menganggotai EAC ini. Bukan itu sahaja, isteri bakal PM yang juga timbalan perdana menteri juga tidak dipilih dan tiada juga seorang pun pimpinan tertinggi Amanah yang dilantik ke EAC.

      Hanya 4 ahli Kabinet yang dipilih menganggotai EAC, itu Azmin, (menteri hal ehwal ekonomi) Lim Guan Eng (menteri kewangan), Darrell Leiking (menteri perdagangan antarabangsa dan industri) dan Baru Bian (menteri kerja raya).

      Walaupun Azmin tidak dilantik sebagai TPM lagi di Kabinet Dr Mahathir yang asal, nampaknya beliau sudah dilantik menjadi timbalan de-facto kepada Dr Mahathir di dalam Kabinet di dalam Kabinet ini.

      Apakah di sini tempat beliau memulakan latihannya menjadi sebagai seorang timbalan perdana menteri kepada Dr Mahathir?

      Setakat ini Anwar, Wan Azizah, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dan seluruh kepimpinan tertinggi Amanah masih terdiam meskipun ramai menggaru kepada apabila melihat bekas menteri perdagangan antarabangsa dan industri Tan Sri Rafidah Aziz juga terpilih menganggotai EAC.

      Aksi politik Dr Mahathir minggu lepas menunjukkan bahawa pergerakan politik perdana menteri ke-7 ini jauh lebih berbisa daripada perdana menteri ke-4. Kini, pergerakannya susah dihidu. Banyak lawannya termasuk yang masuk penjara di zamannya menjadi PM ke-4 kini duduk di bawah ketiaknya, dan banyak kawannya dan anak buahnya dulu menjadi musuhnya terkini.

      Namun, hubungannya dengan PAS tetap tidak berubah, barangkali kerana kedua-duanya masih gagal menawan sesama sendiri selama ini kerana dapat saling menghidu pergerakan masing-masing.

      Contoh terbaru dapat dilihat melalui kontroversi yang tercetus susulan perjumpaan Dr Mahathir dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sehari sebelum hari penamaan calon PRK DUN Semenyih yang masih hangat dibincangkan semasa artikel ini ditulis.

      Apakah PH akan bergolak selepas minggu kena ‘game’ oleh Dr Mahathir? Apakah amaran Dr Mahathir kepada DAP, PKR dan Amanah bersifat serius atau main-main?

      Atau apakah sebenarnya ini semua berkait dengan nasib Anwar untuk menjadi PM kerana kebetulan Dr Mahathir menggerakkan percaturan politiknya, Anwar juga memainkan semula isu janji Dr Mahathir menyerahkan kuasa PM kepadanya di dalam masa kurang 2 tahun?

      Nampaknya negara terus sibuk berpolitik, dan barangkali itulah kegunaan EAC yang ditubuhkan Dr Mahathir; untuk memastikan negara terus ditadbir belakang tabir ketika beliau melakukan apa yang dikehendaki di dalam politik sebelum bersara.

      Delete
    30. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MNJILAT NAJIB

      Berikut ini dibuat gengster Umno yang kemudian tuduh pihak lawan -

      Kereta ketua cawangan Umno disimbah cat biru

      Sebuah kereta milik pembantu kepada calon BN rosak akibat disimbah cat malam tadi.

      Menurut Rahmad Musa kejadian tersebut berlaku di luar bilik gerakan BN di Kampung Rinching Hulu.

      "Saya datang bersama calon ke situ untuk bertemu dengan jentera parti pada jam 10 malam. Lebih kurang 20 minit kami di sana.

      "Ketika itu kami nampak sebuah kereta lain membuat pusingan U depan khemah tapi kami tak mengesyaki apa-apa sebab kami nampak kereta itu pusing saja.

      "(Kemudian) baru kami sedar yang bonet depan kereta saya, cermin depan sudah ada cat biru," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.

      Menurut Rahmad mereka menyedari kejadian itu kira-kira jam 10.30 malam.

      NOTA: Biru adalah warna BN. Cat itu baki dari yang di guna puak BN untuk sepanduk dll.

      Delete
  2. PERTAMA:

    Doa yang terbaik untuk PH. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAKAR HADAS ULAR SEMAK PRO LIBERAL TEGUR TOMMY TOM CAT BERJOGET TWIST BERSAMA RICHARD MENGGELAMUN, SITI PEKASAM, AmbENGAP DAN SEORANG MENTERI HAKIM SEPATUTNYA MENJAGA INTEGRITY. INILAH PERANGAI PENJAGA LAW OF JUNGLE. DULU SI MANGKUK HAYUN TU JUGAK YANG SOKONG = BUKAN MAIN LAGI DORANG SERONOK BERDANSA KERANA BERJAYA MENIPU DAN KENCING ORANG MELAYU. ITU MAKNANYA JUSTICE YANG DIBAWA PH = DI BAWAH PH MAKIN RAMAI PELAJAR MELAYU BERPENGALAMAN SEKS BEBAS = MACAM MANA RAKYAT NAK BERSABAR, DI BAWAH PH KEADAAN SEMAKIN TERUK, EKONOMI, POLITIK, PERLEMBAGAAN TERANCAM, DIBURUKKAN LAGI DENGAN DASAR DAN POLICI YANG MENYUSAHKAN RAKYAT DAN CUKAI DAN TARIF SECARA DIAM DINAIKKAN = KERAjaan DAP-PH SEDANG BINA PERSEPSI BURUK TERHADAP PROFESIONAL ISLAM/MELAYU DENGAN MEMBURUK-BURUKKAN INSTITUSI ISLAM = ISTERI SETIAUSHA POLITIK MAHA KRONI JADI PENGERUSI BARU AIM = KENAPA KAFIR HARBI NAK REBUT UITM TAPI TAK BEREBUT MASUKKAN ANAK MEREKA KE SEKOLAH KEBANGSAAN? = MAHA ZALIM TAK BAYAR ROYALTI MENYEBABKAN KELANTAN TEBANG BALAK = FAMILY SIGARAGA ROSAK AKHLAK SEMUANYA, APA MAKNA AWEK SELFIE CELAH KANGKANG = ZAMAN LANI BUKAN MASA BICARA DOSA PAHALA KERANA MELAYU RAMAI YANG TINGGAL SOLAT, ADA YANG IKUT AJARAN SESAT. SEKARANG WAKTU MEMPERTAHANKAN AKIDAH, TAUHID DAN IMAN = SUDAH TERBUKTI PH TIDAK MAMPU TADBIR NEGARA, BUBAR JE PARLIMEN BIAR KITA TENGOK APA PAS BOLEH BUAT = PH DERA DAN BULI RAKYAT DAH TU SURUH SABAR, INI KERAjaan GANGSTER KE APA = MuJAHAT PERTAHAN PARTI BABI YANG TIDAK IKTIRAF ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI SEBAGAI WAKIL DALAM BADAN ISLAM = KALAU SEKADAR PERINTAH NEGERI TERKAYA TAK MAIN LAA. DAH TU NAIKKAN PREMIUM TANAH SEBABKAN HARGA HARTANAH NAIK MELAMBUNG2 = DI BAWAH PH BERSIH DAH JADI KOTOR. SPR PUN DAH KENA BELI = KATA PEPATAH HANYA PENYAMUN KENAL PEROMPAK, SEKARANG MAHA PENYAMUN DAH JATUHKAN BOSS PEROMPAK. SEKARANG GILIRAN KITA NAIKKAN PAS YANG PUNYA TRACK RECORD TERBAIK SUPAYA MAHA PENYAMUN PULA TERIMA HUKUMAN = TABUNG HAJI DIROMPAK DENGAN DIPAKSA MEMBELI BON 19B DENGAN PULANGAN 2.5%. TOKONG HARBI GUNA DUIT TADI LABUR MALAKOFF DENGAN PULANGAN 6% = PAS PENYELAMAT SEBENAR MALAYSIA KERANA DI BAWAH REJIM BN, PAS DISEKSA DAN DIANIYANYA. BILA BN JATUH PAS BANTU BN PULA DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA = MAHA KELENTONG SELALU GUNA ALASAN BODOH SALAHKAN SOROS MAHA KENCING PULA SALAHKAN TRUMP = PAS PARTI MISKIN HANYA SAMAN SR SEPARUH JALAN. LAIN KALI CARI SPONSOR PENJAMIN DULU. BERPADA DENGAN KEMENANGAN 4 PERMOHONAN INTERLOKUTERI DAN MENOLAK SATU PERMOHONAN CLAIRE. BERDASARKAN KEPUTUSAN PRU-14 PAS TIDAK TERJEJAS DENGAN FITNAH TERSEBUT = SYIAH/PH BERIA2 SOKONG SYIAH YAMAN TAPI TAK KISAH BILA SUNNI DITINDAS OLEH SYIAH DI IRAQ DAN SYRIA = KITA TUNGGU LAWAN SULTANAH TRENGGANU DENGAN SR. TERNYATA SR MAKAN DEDAK MAHA KONSPIRASI/PARTI KAFIR HARBI = SEJAK PARTI KUALI KUALI KUASAI TV ALHIJRAH DI AMBANG BANGKRAP WALAU DISUNTIK DENGAN BUDAYA POPULAR ANTI DAKWAH. MAKLUMLAH DIBAYAR GAJI PENGURUS PAN YANG TINGGI. SILAP HARIBULAN DANA JAKIM LEBUR. AKIBATNYA DUIT RAKYAT DAN PEMBAYAR ZAKAT YANG JADI MANGSA = IKUT PIJI SOTONG YANG TERIMA DERMA 90M PEMIMPIN YANG KELUAR PAS. KENAPA PARTI KAFIR HARBI LANGSUNG TIDAK DISAMAN DAKWAAN TERIMA DANA DARI IRI, NED & CIA? TAK NAMPAK PUN KELIBAT KUSAM MUSANG & AMBENGAP KATA ADA BUKTI. PAS MENANG 5-0 LAWAN CLAIRE. JADI LAA KENAPA TAK BERANI SAMAN RAZALI ABD RAHMAN? KENAPA PULA MAHA FREEMASON TAK SAMAN TUDUHA BERBILLION DI LUAR NEGARA? = CLAIRE/PH TIADA BUKTI SEKADAR PERSEPSI. GUNA TEKTIK MELANJUTKAN PROSEDUR KERANA TAHU PAS TIDAK CUKUP WANG. SEKURANG2NYA 6M UNTUK DILUNASKAN JIKA DITERUSKAN = HADI BUKAN BILLIONAIRE MACAM ANAK MAHA KRONI, TIDAK JUGA DAPAT 8M SEPERTI JUSTO DARI TOKONG/MAHA PAU, AGAKNYA CLAIRE DAPAT BERAPA? KOS GUAMAN BOLEH MUFLISKAN HADI/PAS = PH TAK SEDAR KE DAH JADI KERAjaan? KENAPA SUSAH SANGAT NAK DETECT 90M DERMA PAS. MEMANG PUAK HANCING SUKA MEMPERBODOHKAN RAKYAT. TIDAKKAH PAS LEBIH MAJU SETAPAK DARI PUAK HANCING DENGAN MENYAMAN CLAIRE? =

      Delete

    2. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MNJILAT NAJIB

      Sembang Santai Bossku bukan lagi dalam UKM
      News | Diterbitkan Hari ini 9:49 pagi | Dikemaskini Hari ini 9:49 pagi


      A+ A-
      Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) memindahkan lokasi sesi Sembang Santai Bossku yang sepatutnya diadakan di Sudut Pidato Pusanika pusat pengajian terbabit hari ini.

      Naib Canselor UKM Mohd Hamdi Abdul Shukor semalam dipetik sebagai berkata program berkenaan tidak dapat dijalankan

      Bagus. Sebab ramai penuntut pun kata, mcm KJ kata - "Najib bukan Bossku"

      Delete
  3. Hasrat madey nak naikkan boboi blm tecapai...masa dlm umno bertanding sentiasa kalah...

    Dlm Bersatu boleh pegang timbalan presiden kerana daddykasi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dia Anjing Gila aku maksudkan di komen aku di atas.

      Ayik menuduh secara liar, akan kau balun tiap kali dia keluar.

      Delete
    2. Ini satu lagi akhlok istimewa yang mempunyai kuasa ghaib.... boleh mengetahui apa yang tersirat di dalam hati sesaorang. Makhlok jenis ini tidak takut dosa. Aku tak berani nak war2kan bahawa Madey bertujuan mahu melantik Mukhtiz srbagai pengganti kerana jika ianya tidak benar, ianya akan jadi suatu fitnah yg mungkin membawaku ke neraka.

      Nak bincang politik ni kena rasional dan ada akal sikit. Jika tidak, kedengaran mcm budak tak cukup akal.

      Ramai yg sokong Mahathir terus jadi PM sampai habis penggal. Tapi kalau dia mahu melantik Mukhriz sebagai pengganti aku tak setuju dan ramai lagi penyokong Tun tak akan setuju kerana ada lagi orang lain yg lebih layak... itulah namanya berfikir secara rasional....

      Delete
    3. Bila dedak, janji jawatan atau apa2 habuan sudah masuk, mana nak fikir rasional lagi.

      Delete
    4. PH = BAPAK MAK SYABU ANAK MAT GANJA = SEMENJAK PARTI BABI PERINTAH PP TARIF AIR SUDAH NAIK 4 KALI, SEDARLAH DIRI SIKIT WAHAI PENYOKONG PH = LOKMAN ADAM DITAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN PH TAK BISING TAPI BILA PENGKUTUK SULTAN DITAHAN BISING PULA = SATU2NYA WANITA PARTI BABI ADA COCK ANTI CONSTITUTION TAK SETUJU ISLAM AGAMA RESMI. SATU PERSATU KEBENCIAN MEREKA KEPADA ISLAM DITUNJUKKAN = TO PH, OPPOSITIONS ARE GUILTY UNTIL PROVEN INNOENT. BUKTINYA JAMINAN YANG TELALU TINGGI BILA KES MAHKAMAH = MAHA ZALIM GOPOH NAK JADI PM MALAM PRU-14 DENGAN SALAHKAN AGONG = SETELAH MAHA KORUP SELESAI TUBUH UMNO 3.0 BN 2.0 TIBA SAAT AZMIN JADI PM DENGAN HISHAMUDDIN TPM = APA NAK DIHERANKAN SALIB BESAR DI PP. BUKANKAH PEMIMPIN PARTI BABI DIBARISI EVANGELIST = BEKALAN AYAM TEMPATAN KURANG TAPI PH MASIH NAK EKSPORT NAMPAK SANGAT TAK PERIHATIN MASALAH RAKYAT = PAKAR HADAS AKUI PECAT IMAM BUKAN BAWAH BIDANG KUASA TAPI KENAPA MANGKUK HAYUN TU BUAT KENYATAAN. NAMPAK SANGAT NAK HURU-HARAKAN MASYARAKAT = SEBENARNYA SEMUA DALAM PH TAK LAYAK JADI PM. MAHA ZOMBIE PALING BANYAK BUAT SALAH, ALJUBURI JADI PM BUSUK NAMA NEGARA SATU DUNIA, JADI PILIH GS KITA TENGOK MACAM MANA = KENAPA MELAYU SANGGUP JADI BALACI KEPADA KAFIR HARBI BILA TAK PUAS2 NAK RAMPAS UITM SATU2NYA MILIK BUMIPUTRA, PROFESIONAL NON BUMI YANG JAUH LEBIH RAMA, KENAPA BIUL SANGAT, BELAJAR JE TINGGI TAPI OTAK BERKARAT = PH BIKAN SAHAJA KENAKAN SST TAPI PELBAGAI CUKAI TERMASUK YANG TIDAK DIHEBOHKAN DALAM MEDIA SELAIN MENAIKKAN TARIF = PH KAKI PAU, APA TIDAKNYA MINYAK SAWIT TURUN TAPI MINYAK MASAK TAK TURUN, INGAT PETROL JE KENA PAU, CUKAIPUN MACAM2 DAAA = MENTERI PH BELUM PRU BERLAGAK SUCI, LEPAS PRU SEGALANYA KOTOR, BELUM PRU RASUAH, LEPAS PRU DUIT MINYAK, BERSIH & SPR PULA KATA KALAU ISTIHAR KIRA BERSIH, KALAU GITU SIAPA YANG BAGI RASUAH BOLEHLAH ISTIHAR = TOKONG KIT SIAL DAH PANDAI BERDALIH MACAM BN DULU YEA = LOMPAT PARTI ADALAH RASUAH BESAR, PH TAHU NAK KENCING RAKYAT JEE, SAMPAI SEKARANG TAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT. MAHA KATAK PENYOKONG KUAT PENYOKONG UTAMA KATAK2 LOMPAT = TOKONG NOBITA BAGI PERUNTUKAN KEPADA TIGA KOLEJ SWASTA YANG TIADA PERUNTUKAN DALAM BAJET. KAN DAH KATA INI AKIBATNYA BIARKAN KAFIR HARBI PERINTAH NEGARA = TOKONG KIT SIAL BILA LAGI NAK KELUAR PH, BERANI UGUT JE, MEMANG SAH TAK DE TELOR = PERANGAI PEMIMPIN2 MELAYU YANG MENAGIH SIMPATI UNDI DARI BUKAN MELAYU NON MUSLIM AMAT MEMALUKAN KERANA MEREKA HILANG JATI DIRI DAN SANGGUP MENGGADAI PRINSIP = RAMAI IBUBAPA TERBEBAN DENGAN YURAN PIBG. PH DIAM JE CARI JALAN NAK PAU = HARGA KOMODITI JATUH TERJELEPUK PH TAK KISAH SEBAB YANG TERLIBAT MAJORITI MELAYU = MuJAHAT BUANG BANGSA BUANG AGAMA, PRU-15 KITA PAKAT USUNG BUANG MuJAHAT KE TENGAH LAUT = KESIAN BETUL PENGUNDI2 CH DIKERJAKAN PH, TAK HABIS2 BUANG MASA MENGUNDI. DULU SALAHKAN BN RASUAH SEKARANG PH PULAK BUAT BENDA SAMA = ISU SALIB BUKANLAH SEBAB FOBIA TAPI NAK BUAT LAMBANG BIARLAH KAT GEREJA. NAK BAGI ONG LAH KONON. KENAPA BILA BISNES BUAT LAMBANG MASJID DAH TU KENAPA TAKUT SANGAT DENGAN ANGKA 4 = ISU ADIB ELOK SANGAT DI PANASKAN SETIAP PRK SUPAYA PH CEPAT SERAH KUASA KEPADA GS =

      Delete
    5. KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Zainundin

      Pelajar nak berkongsi idea dengan pencuri...
      ada ke patut.,?

      Muni

      Pencuri kau kata itu bekas ketua negara.. Jadi dia ada pengalaman dalam urus pencurian wang rakyat. Nak bincang hal mahasiswa jadi boleh cerita pasal curi wang di zaman nya.

      John Wu

      Muni . Hebat bossmu. Dia nak tunjuk ajar penuntut universiti mcm mana RM114 boleh penuh satu kondo anak nya ke?

      Delete
  4. Undi tak percaya hanye rekaan Pas nak bodek madey...

    Dulu lobai hadi nilah yg kapirkan umno masa madey pm....hingga sekarang hadi blm istiharkan madey dah islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat ko tak nangis sebab tarak siapa nak bodek ko?

      Atau bossko. Yang KJ dah kata, "Najib bukan Bossku".

      Delete
    2. PH = MELAYU HANYA 10% SOLAT 5 WAKTU PATUTLAH BILA MENGUNDI PANGKAH KAFIR DAN MELAYU MUNAFIK. APAPUN BOLEH DIMAAFKAN LAGI SEBAB MELUAT DENGAN JIBENG. TAPI PRU-15 PASTIKAN PANGKAH GS = PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA MINTA MELAYU BELAJAR BAHASA CHINA TAK KE BIOL PATUT MINTA KAUM CHINA LAH BELAJAR BAHASA MELAYU. DIA TAK TAHU KAH ADA YANG TINGGAL LAMA BERANAK PINAK MASIH TAK TAHU BAHASA MELAYU. BANGLA DATANG LIMA ENAM BULAN DAH TAHU CAKAP MELAYU = TOKONG MANA NAK INSAF DALAM KEPALA HOTAK DIA KERJA NAK JATUHKAN ISLAM MELAYU JE MANA DIA NAK TOLONG TEKSI MALAYSIA DAN NEGERI PANTAI TIMUR BETUL TAK = JIBENG DAH TERPAKSA INSAF KAN MANA DIA ADA KUASA LAGI = CROOKED PM JE YANG TIDAK INSAF KATA NAK LETAK PANDAI MENGACAH BERLAKON YEA = SIGARAGA DOK SIBUK BALA RASUAH. BN & PH SAMA-SAMA RASUAH JE MEMAMG RAKYAT MALAYSIA BANYAK KENA BALA SEBAB MEREKA = DAP BANYAK BUAT BALA. BALA NEGERI DENGAN TANAH RUNTUH DAN RATUSAN BANJIR. BALA NEGARA DENGAN BALA EKONOMI. RAKYAT SUSAH RAMAI MENGANGGUR DAN BERHENTI KERJA. KERJA TUDUH JIBENG YANG HILANG KUASA = PANDIR JASIN TUDUH SABOTAJ DALAMAN. SEDARLAH DIRI SIKIT SEBAB KAU BUAT TAK BAIK LAH ORANG MARAH KAU = MAK LAMPIR HATI TISU TAK SEDAR DIRI DARI MANA DATANG. LUPA BANGSA LUPA PERLEMBAGAAN NAK BUANG MELAYU. BANGSA LAIN DAULATKAN BANGSA SENDIRI. KAU PULAK NAK BUANG BANGSA SENDIRI. KALAU BOLEH AGAMAPUN NAK BUANG SAMA = TOKONG EGO SERANG KELANTAN LUPA PP JIBENG BANYAK BANTU KURANGKAN HUTANG. SI JIBENG PULAK ABAIKAN NEGERI MAJORITI MELAYU. PADAN MUKA JATUH TERJELEPUK. = MAK LAMPIR DAN SIGARAGA JADI BARUA DAP, PUJA KETUANAN BUKAN MELAYU. NON-MALAY DAH KUASAI EKONOMI DAN POLITIK. DIA ORANG BARU TIGA GENERASI KAT NEGARA NI. CUBA BAYANGKAN APA NAK JADI PADA ANAK CUCU CICIT MELAYU SEDIKIT MASA LAGI = MuJAHAT DAN GAY PERGILAH MAMPUS KAU SEMUA. MENTERI AGAMA KERJA BILANG BERAPA GAY KAT MALAYSIA. BODOH PUNYA MENTERI = SEBELUM PECAT PENJAWAT AWAM PECAT DULU MENTERI-MENTERI BODOH MACAM SIGARAGA, TOKONG, MASLAN EHHH MASLEEE, TONY PUAKA DLL = TOK PAU DAYUS JADI KADOK YANG SI MAHA DAYUS PULAK BOLEH TERIMA MASUK PARTI DAYUS, ELOKLAH TU SEMUANYA DAYUS BELAKA = LEPAS NI SATU-SATU PIMPINAN UMNO KENA BERCUTI DAN LEPAS TU TAK ADA LAGI PEMIMPIN LEPAS TU UMNO TERBUBAR SENDIRI = MULA-MULA TOLAK BANGSA SENDIRI LEPAS TU TOLAK AGAMA SENDIRI PULAK, INILAH KERENAH MELAYU PH = JIBENG DAH JADI SAMPAH TAPI MP PH JADI LIPAS & TIKUS JADI ADA BENDA PADA JIBENG YANG MASIH BOLEH PAKAI = TIADA APA PEMBAHARUAN YANG DIBUAT PH HANYALAH MENGULANG APA YANG TELAH DIBUAT BN BAHKAN MENAMBAH PARAHKAN LAGI MASALAH NEGARA = LIBERALIS PH MEMUJA DAN MENDEWA EROPAH SEHINGGA APA SAHAJA YANG DATANG DARI SANA ADALAH SEMUANYA BAIK BELAKA = DENGAN MEMPROMOSI LGBT TENGOKLAH ANGKA GOLONGAN ITU TELAH BERTAMBAH BERLIPAT GANDA = PH HANYA SATU JE MODAL DIA JIBENG SELEBIHNYA KACAU KIRI KACAU KANAN MACAM DAJJAL = MARAHKAN JIBENG KAKI BUAT HUTANG TAPI PH PUN SAMA BUAT HUTANG NAK BAYAR HUTANG, KERJA MAIN GALI KAMBUS JE = PH KERJA DIA TUDUH SANA TUDUH SINI DAKWA SANA DAKWA SINI, BETUL KE SALAH KE BELAKANG KIRA YANG PENTING DAPAT TEBUSAN. SIAPLAH MP PEMBANGKANG LEPAS NI KENA SEDIAKAN RM10JUTA SETIAP ORANG, PANDAI MAHA ZALIM BUAT DUIT. SATU ORANG 50 TUDUHAN KIRA PERANGKAP KENA MANA SATU TAK BOLEH LEPAS = MAHA ZALIM ANTI SUBSIDI ANAK BERANAK DIA SEMUA DAH JADI BILIONAIRE ANGKUT HARTA NEGARA. NAK BAGI RAKYAT MAKAN PUN SUSAH SANGAT, CAKAP LAH TERUS TERANG KEDEKUT ANTI MELAYU. BANGSA CINA DAH KAYA LEBIH DARI KERAJAAN BOLEH PULAK KERAjaan BANTU = TUJUAN HIDUP ADALAH UNTUK BERBAKTI KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. INI TIDAK PH NI KERJA DIA NAK MEROSAKKAN APA YANG DAH BAIK DAN BAGUS

      Delete
    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Sulaiman Samad

      Pencuri belum dibicarakan ada 43 tuduhan mahkamah. Di jangka didapati salah oleh mahkamah dan di penjara 10-20 tahun. 2-3 ajer tuduhan sangkuut, jadi lah.

      Anatta Zen

      Tak payah kasi lah Najib Al Jibo nak mengacau ketenteraman pelajar di universiti. Mereka ni org muda, biarlah mereka diberi kebebasan belajar, gunakan masa untuk untuk baik jauhkan mana yg buruk, mana yg betul mana yg salah. Najib Al Jibo tak baik, bersalah mencuri wang rakyat di 1MDB.

      Delete
  5. Madey tahu popularitinye sudah merudum....madey tetap berusaha untuk kukuhkan kedudukanye untuk pastikan boboi boleh dinaikkan sekurang2 nye TPM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu takda populariti di sini atau di mana2 sebab asyik menuduh secara liar, malah di benci.

      Banyak sangat buat begitu, nanti kau di maki di carut

      Delete
    2. PH = BN & PH KERJA PECAHKAN REKOD BURUK DUNIA. BN PECAHKAN REKOD DENGAN MEMBERIKAN KEWARGANEGARAAN PERCUMA KEPADA SEMUA WARGA NEGARA ASING MENYEBABKAN MEREKA MENGUASAI EKONOMI NEGARA KERANA TIDAK HIRAU HALAL DAN HARAM. PH PECAH REKOD DENGAN MEMBERI ORANG TUA BANGKA JADI PM DAN WAITING PM. SELEPAS EKONOMI TERLEPAS DARI TANGAN MELAYU BERI PULA KUASA POLITIK KEPADA BANGSA ASING = BANGSA ASING BUKAN NAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH. MEREKA HIDUP SENANG DAN MEWAH DI BUMI MELAYU SEHINGGA BANGSA MELAYU SENDIRI MEREMPAT. BANGSA ASING TIDAK AKAN MENIKMATI APA YANG MEREKA DAPAT PADA HARI INI JIKA MEREKA HIDUP DI TANAH BESAR CHINA DAN INDIA = KINI BANGSA ASING HENDAK RAMPAS SEGALANYA DARI TANGAN MELAYU DENGAN BANTUAN MELAYU BANGSAT DAN PEMBELOT = CROOKED PM BANGKITKAN LAGI PASAL SUBSIDI, SAJA NAK KENCING RAKYAT MALAYSIA, TAK PAYAHLAH ZAMAN SEKARANG SATU DUNIA DAH TAHU. KRONI SAMPAI HABIS KAUT SAMPAI HARTA NEGARA TINGGAL KUAH JEE. NAK BAGI KEPADA RAKYATPUN BERKIRA. YANG JADI BILLIONAIRE TU YANG DAPAT SUBSIDI LAH TU KALAU TIDAK MANA BOLEH JADI KAYA RAYA MACAM TU, BAGI LESEN, PERMIT, TANAH, MONOPOLI SATU-SATU BISNES, DAH TU KATA MELAYU MALAS, SEBENAR MAHA KENCING NI NAK BUAT PROJEK LAIN BUANG DUIT, JAMBATAN BENGKOK LAH, 3RD NATIONAL CAR LAH, SAJALAH NAK HAPPY GO LUCKY GUNA DUIT RAKYAT, NANTI DIA YANG DAPAT NAMA, PAYAH BETUL MELAYU JADI YAHUDI NIE, MENJAJAH BANGSA SENDIRI = P. PANDIR TAK SEDAR DAH TUA NAK MAMPUS SIBUK JADI BARUA DAP NAK BUANG MELAYU&ISLAM&RAJA. TAK TAKUT MUNGKAR NAKIR TUNGGU NAK BELASAH DALAM KUBUR = NAK TAHU MACAM MANA BODOH PH, TENGOKLAH PERANGAI SIGARAGA BUDAK MENTAH BERHINGUS CAKAP MEREPEK-REPEK TAK SEDAR JADI KALDAI DAP = SIAPA TUAN? SIAPA KULI? BANGSA MANA KUASAI EKONOMI DAN POLITIK NEGARA? BANGSA MANA BERSUSAH-PAYAH MENJAGA PERBATASAN DAN PERAIRAN NEGARA?BANGSA MANA MENGAWAL KEAMANAN BANDAR DAN KAMPUNG? KUIL, TOKONG BERSERAKAN MERATA TEMPAT, APA LAGI YANG BANGSA ASING MAHU? BANGSA MANA PALING RAMAI MISKIN? NEGERI MAJORITI BANGSA MANA YANG PALING TERABAI?= KAMI SOKONG NAJIB JATUH TAPI KAMI MENENTANG SEKERAS-KERASNYA USAHA JEJASKAN BANGSA DAN AGAMA KAMI DAN TANAH TUMPAH DARAH KAMI = KEADAAN TERDESAK BEGINI MEMAKSA PAS DAN UMNO MEMBULATKAN GAGASAN POLITIK SATU LAWAN SATU DI PRU=15 = TOK PAU TAK PAYAH BERLAGAK ALIM LEBAI DAH TENTU LOMPAT PARTI HUKUMNYA HARAM, MAHA DAYUS PLAK SYIK TAPIS DAH TU BOLOS = KEMENTERIAN BARU HAL EHWAL LGBT DI BAWAH MENTERI DATO` SERI MuJAHAT = MP2 UMNO DOK BERLAGAK BERINTEGRITI PATUT DIAM JE LAH JIBENG TU SAMPAI MAHKAMAH PUTUSKAN, KORANG JUGAK DULU BERMATIAN DOK SOKONG DIA SEBELUM PRU-14, DAH JADI MACAM PH GUILTY UNTIL PROVEN INNOCENCE , POODAH = MALAYSIAN MALAYSIA DAH DAPAT KUASA, LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENGHANCURKAN ISLAM MELAYU YANG SEMEMANGNYA TELAH DILEMAHKAN SEMASA PEMERINTAHAN BN YANG TUNDUK KEPADA TUNTUTAN MCA/MIC = MANA ADA HUTANG BAGUS BODOH, BON SAMURAI TU HUTANG BUNUH DIRI NAMA NYERR = MAHA FIRAUN PEMIMPIN ULTRA MALAY TELAH MENCETUSKAN PERISTIWA BERDARAH 13 MEI UNTUK MENJATUHKAN TUNKU SEPERTI YANG DICERITAKAN OLEH TAN SRI GHAZALI SHAFIE = MAHA ZALIM JANGAN SALAH GUNAKAN KUASA DIBERI RAKYAT UNTUK MEMCETUSKAN KERESAHAN MASYARAKAT DENGAN ISU ISLAM MELAYU. SIAPA YANG MULAKAN ICERD, UAE & LGBT KALAU TIDAK PUAK HAPRAK KAMU. KAMU SEMUA AGEN FREEMASON = TOKONG TAK PAYAH NAK SUSAHKAN MASYARAKAT YANG TELAH SUSAH DENGAN KENAKAN UNDANG-UNDANG BARU CARI PASAL NAK TAMBAH KANTUNG PH. BUAT LAW TO CONTROL POLITICAL FINANCING DULU. MANA KAMU DAPAT DANA SEHINGGA DAPAT TUMBANGKAN KERAJAAN BN. BUKANKAH DARI ISRAEL DAN IRAN? = MAK LAMPIR DAYUS MASUK PARTI DAYUS BERSAMA MAHA DAYUS MAHUKAN PULUS = TOK PAU DAH KENA HINA DAN DIPERLECEH OLEH MAK LAMPIR, JADI AHLI KELAS KEDUA, TUNGGU APA LAGI BELAHHH LAAA = MAHA BELIT PADAM ELEKTRIK SELURUH NEGARA NAK BUAT IPP = YANG PENTING DAKWA, PERBICARAAN TAK PENTING, MASYUUUUUKKKK =

      Delete
    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Sending Sama Gagah
      kari pole kalau bagi komentar seumpama dedak dah
      banyak dalam kepala otak...dah tak ade keja di cawangan dan bahagian UMNOGOK...ni lah jadi kejadahnya kepada kari pole...bukan bishe bishee

      kategori pemerintah macam Najib ...Balun berbillion masuk akaun sendiri kantoi 🤣😂🤣 yg PencHacai jd rakyat ni pun mengatakan tu salah dimata mereka perlu di bicara cepat di masukkan ke dlm penjara

      Delete
  6. Madey tak risaukan keadaan ekonomi negara...madey lebih risaukan boboi yg akan tenggelam jika madey tiada kuasa lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macm Najib kata, KEPALA BAPAK KAU.

      Delete
    2. PH = DI NEGARA MAJU MANA ADA JAMINAN MAHKAMAH SAMPAI HARGA JUTAAN HANYA GOVERMENT OF THE APE SAHAJA BUAT GITU. PENDAKWA DIKENAKAN KOS TINGGI OKLAH SEBAB DIA YANG CARI SALAH ORANG = NELSON MANDELA MENJADI TAHANAN POLITIK KERANA MEMPERTAHANKAN BANGSANYA AKIBAT DASAR APARTHEID, ALJUBURI PULA DITAHAN KERANA KORUP DAN MASALAH PERIBADI JADI JANGAN DISAMAKAN KEDUANYA = JAMINAN MAHKAMAH BEGITU TINGGI SEKALI MENUNJUKKAN SESEORANG ITU BERSALAH SEHINGGA DIBUKTIKAN SEBALIKNYA = KULIT SAMAK SEJAK JOIN PARTI KUALI DAH JADI BANGANG. APA DIA INGAT JACK MA KUALI MACAM DIA KE = ASAL BERKENAAN ISLAM ADA JE NAK KRITIK. PASAL KHITAN PUN TAK PUAS HATI. JIJAH&IJAH TAK BERKHATAN KE = ALJUBURI NAK MINTA PAS KRITIK PASAL IMDB. TAK TAU KE TENGAH PROSIDING MAHKAMAH KAN JADI HINA MAHKAMAH PULAK. KERJA KAU CEPATKAN KEPUTUSAN BIAR RAKYAT TAHU = HEBAT PH MENTERI TAK ADA PARTI PUN BOLEH HURU HARA KAN NEGARA = MEMANG BENAR KERAjaan BERUK, BARU 6 BULAN PERINTAH NEGARA DAH LUPA TUNTUTAN MALAYSIA BARU NAK TELUS NAK DEMOKRASI, SEKARANG DAH JADI AUTOKRASI LEBIH TERUK DARI BN, = HIMPUNAN 8 DISEMBER BESAR MAKNANYA KERANA TELAH DIPERMAINKAN OLEH KAFIR DAN MUNAFIK. WALAUPUN SETAHUN JAGUNG MEMERINTAH MEREKA SUDAH MENCABAR ISLAM MELAYU DENGAN PELBAGAI CUBAAN. JADI APA SALAHNYA RAKYAT MEMBERI ISYARAT SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI = SIAPA PETANI SIAPA PEKEBUN, TIDAKKAH MEREKA SEMUA BANGSA MELAYU. NEGERI MANA PALING MISKIN. TIDAKKAH NEGERI MAJORITI MELAYU = KALAU DIKUMPUL ASET TOKEY BANGSA CINA TENTU KEKAYAAN MEREKA MELEBIHI NEGARA. DENGAN ASET SEBANYAK ITU MRREKA DENGAN MUDAH BOLEH MENUMBANGKAN NEGARA = RAJA GULA BAWA LARI HARTA MALAYSIA KE HONG KONG, RAJA BOLA BELI KELAB LUAR NEGARA = MAHA KRONI DALAM MASA 10 TAHUN PERTAMA PENSWASTAAN TELAH SWASTAKAN 75 SYARIKAT KERAJAAN MENYEBABKAN KRONI MEREKA TERMASUK ANAK MAHA BELIT MENJADI BILIONARE HANYA DALAM MASA 8 TAHUN SAHAJA KE-9 TERKAYA. KRONI ALJUBURI TERLIBAT SAMA. SELEPAS 1993 LEBIH BANYAK DISWASTAKAN. ANAK MAHA KRONI ADA 203 SYARIKAT 12 LISTED COMPANY TETAPI MAHA BELIT BERDALIH KAYA DENGAN USHA SENDIRI = PH KACANG LUPAKAN KULIT = KERAjaan PH TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG SANA CANTAS SINI = ICERD BARU TANGGUH BUKAN BATAL LAGIPUN BANYAK LAGI TEKANAN DARI LUAR PASTI MENERJAH KEDAULATAN ISLAM MELAYU = DEMO 8 DIS. BANYAK ISU YANG HENDAK DILUAHKAN RAKYAT BUKAN HANYA ICERD KERANA SEJAK PH PERINTAH NEGARA PELBAGAI ISU YANG TIMBUL YANG MERESAHKAN RAKYAT = MENTERI PH LEBIH GEMARKAN MENUNJUKKAN KUASA DARI MERAIH HATI RAKYAT = PARTI KADOK BERSATU TERIMA LAGI 3 EKOR KADOK JADI AHLI, SEKIAN DIMAKLUMKAN = PM-4 SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN, PM-7 SWASTAKAN GLC PLAK, BALIK-BALIK PUSING SITU JUGAK, AKHIRNYA YANG KAYA IALAH KRONI, BILA RUGI BAIL OUT RAKYAT TANGGUNG = MELAYU TIDAK ISTIMEWA KERANA TANAH INI ADALAH TANAH MEREKA. YANG ISTIMEWA IALAH PENDATANG YANG MENDAPAT PELBAGAI KEISTIMEWAAN = SEBELUM PERUSUH MEMBELASAH PENJAWAT AWAM PEMIMPIN PH TELAH BERTALU HENTAM MEREKA = BERITA SENSASI : 5 EKOR LAGI KADOK JADI AHLI PARTI KADOK BERSATU. HARAP MAKLUM = MAMAK BENDAHARA BELASAH PENJAWAT AWAM 6 BOMBA MATI, BELASAH LAGI 1 PARAH. PENJAWAT MELAYU ITULAH YANG KENA KUTUK DAN DIPERLUKAN SAAT KECEMASAN DAN MENGGADAI NYAWA = PH RACIST BUKTINYA RUSUHAN KUIL KENAPA TANGKAP MELAYU SAHAJA MANA INDIA TAK KENA YANG BAKAR KERETA DAN PUKUL HAMPIR MATI PENJAWAT AWAM = PENYOKONG PH GANGSTER PEMIMPIN PH PUN GANGSTER HABIS KUCAR KACIR SATU NEGARA = ICERD BERMAKNA HAPUSKAN SEKOLAH KEBANGSAAN CINA DAN INDIA DAN MEREKA HENDAKLAH PULANG KE NEGARA MASING-MASING = BANGUNAN TINGGI NAMA MEREKA, PROFESIONAL NAMA MEREKA, HARTA NEGARA HABIS DIKAUT TAPI MEREKA MASIH MENGHARAPKAN KERAJAAN BANTU BANGSA MEREKA = MAHA KELING KEDEKUT NAK MAMPUS SUKA SANGAT KACAU PENJAWAT AWAM. TAK TAHU KE DIA RAKYAT MALAYSIA MAKIN BERTAMBAH RAMAI. NISBAH SEBENAR ADALAH BERPATUTAN = ALKISAH EXAM SPM 2018 : SEKOLAH CINA MENDAPAT SOALAN BOCOR. SOALAN PULAK LUAR TARAF DAN ADA YANG TIDAK MEMPUNYAI JAWAPAN DAN MACAM-MACAM LAGI PERSOALAN. MAKIN TERUKLAH DIKERJAKAN PUAK HAPRAK = PARTI KUALI NAMPAK SANGAT SOKONG SYIAH BILA PERSOAL SAUDI SERANG YAMAN. KENAPA TIDAK DISOAL IRAN SERANG SYRIA =

      Delete

    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Wira Putra

      Semakin ke laut world ranking universiti terhumban di sebabkan nk benarkan Bossku masuk mengarut di situ

      John Wu
      Mahasiswa UKM setuju pencuri terbesar di Malaysia sembang santai dlm kampus? Next apa, ajak perogol sembang santai kt kampus UKM ke?

      Tak bantah orang pembankang diajak masuk kampus, tapi jangan ajak dan kasi pencuri jadi role model mahasiswa okey?

      Delete
  7. Kalo setakat pas yg sokong dgn 18 mp madey masih boleh terguling dan tergolek...

    Bodek pas tak kemana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kAU TERGULING DAN TERGOLEK SEBELAH MAK BAPAK KAU YANG TAK BIMBING KAU SUPAYA BERSOPAN BILA BLOGGING DSB NYA

      Delete
    2. PH = ICERD = LGBT = UEC = PBT ELECTION = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam TULEN = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TUMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT SONGSANG KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) = PM-4 TELAH MEMBUAT DASAR LANGIT TERBUKA TANPA TAPISAN MENYEBABKAN GENERASI BARU ROSAK AKHLAK DAN MORAL = MENTERI AGAMA ISLAM TAPI JAGA AGAMA LAIN TAK JAGA AGAMA ISLAM =

      Delete
  8. http://msomelayu.blogspot.com/2019/02/antara-hadi-dan-anwar-mahathir-lebih.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = ICERD ADALAH MALAYAN UNION VERSI MODEN = MELAYU HANYALAH KULI DAN MEREMPAT DI NEGERI SENDIRI TIADA KETUANAN PADA HAKIKATNYA = HANYA MEREKA YANG TIADA PANDUAN HIDUP BERPANDUKAN HUMAN RIGHTS PBB. KITA UMAT ISLAM SUDAH ADA ALQURAN DAN SUNNAH. SEMUA HAK MANUSIA DIJAMIN OLEH KEDUANYA = MAHA ZALIM PEMECAH BELAH MASYARAKAT BILA MENGHASUT PEMIMPIN UMNO KELUAR PARTI = KALAU TIDAK KELUAR KENYATAAN MENGELIRUKAN BUKAN MuJAHAT LAH NAMANYA DULU LGBT, SYIAH DAN SEKARANG TABUNG HAJI. KALAU TAK SALAH BETULKAN. KALAU PENJENAYAH DAKWA. BERTINDAK AKAL LUAR SEDAR SEBAGAI PEMEANGKANG = BERITA SENSASI : 13 LAGI EKOR KATAK DARI DARUL KADOK DIJANGKA JOIN PARTI KADOK BERSATU = MAHA NAJIS GUNA POLITIK KOTOR ALA PENJAJAH PECAH PERINTAH TERHADAP PEMBANGKANG DENGAN KATAK KADOK MELOMPAT = KULIT SAMAK TUDUH NABI MUNGKIR JANJI TAPI DIKUTUK OLEH ONE JIJIK DENGAN MENYALAHKAN PAS = KAPAL AQUA JATUH SEPARUH HARGA AKIBAT MAHA KELENTONG KATA DOJ DAH LULUSKAN SEBENARNYA INI SEMUA PEMBOHONGAN TIADA LANGSUNG BUKTI = TOMMY TOM CAT CAKAP BESAR SYARIKAT DIA SAHAJA TAHU PASAL KAPAL UNTUK BOLOT KONTRAK. INILAH KORUP YANG BERLAKU DI DEPAN MATA MAHA KORUP TAPI DIBIARKAN SAHAJA = KATAK-KATAK DESAK SI KOMEDI LETAK JAWATAM. PATUT MEREKALAH YANG LETAK JAWATAN KERANA MENYIA-SIAKAN AMANAH RAKYAT = MAHA DEDAK KATA JIBENG TABUR DEDAK RUPANYA DIA PENDEDAK NO. 1 NEGARA BILA BANYAK KATAK-KATAK UMNO MELOMPAT = MAHA NAJIS HANYA TERIMA KEPADA TAIK YANG BAIK. HARAP MAKLUM = KULIT SAMAK PATUT TAUBAT LETAK JAWATAN MASUK PONDOK BELAJAR ALIF BA TA SUPAYA MULUT TAK CAKAP MERAPU = BILA MAHA MERAPU KATA MALAIKATPUN BUAT SALAH ADA PAKAR HADAS KATA BETUL....PUNYALA KAKI PENGAMPU PUNYA LOBAI..BAWA AYAT QURAN...MANA ADA AYAT KATA MALAIKAT BUAT SILAP..BAHALOL = MAHA FREEMASON GASAK KOMEDI BUBAR UMNO TAPI DIA DEGIL..MAKA MAHA MULA MAIN POLITIK KOTOR LAIN DENGAN AJAK RAMAI MP LOMPAT PARTI..AKHIRNYA TERBUBAR UMNO DAN TUBUH UMNO 3...ALJUBURI MEMANG JANGAN HARAP NAK MERASA = BANGSA ASING DATANG KE TANAH MELAYU JADI KULI DAH TU DIBERI WARGA NEGARA BERAMAI-RAMAI ITULAH YANG MENDAPAT KEISTIMEWAAN DAH TU KUMPUL HARTA JADI KAYA RAYA MEREKALAH BANGSA YANG ISTIMEWA = MELAYU TIADA KEISTIMEWAAN KERANA MEREKA PERJUANGKAN HAK MEREKA YANG SEMAKIN TERHAKIS = MAHA U-TURN DAH BUAT MACAM-MACAM PUTAR BELIT APA NAK HERAN...SEKALI KATA NAK 2/3 MAJORITI SEKALI KATA NAK PEMBANGKANG KUAT = MAHA ZOMBIE CAKAP TIN KOSONG NAK LETAK JAWATAN..SEKARANG TOKONG PULA IKUT PERANGAI YANG SAMA....KELUAR TERUS LAH PH NAK KENCING APA LAGI = MAHA KACAU TAK HABIS-HABIS NAK USIK ISLAM/MELAYU/RAJA...TERKINI SEKOLAH KEBANGSAAN DIKATAKAN SEKOLAH AGAMA...KATA ISLAM AGAMA SYUMUL KALAU ADA SERBA SEDIKIT APA SALAHNYA = MANA-MANA KELING YANG RASIS MESTI DIDESAK HEBAT SUPAYA LETAK JAWATAN ATAU DIPECAT = PH TAK HABIS-HABIS MAINKAN RAKYAT...SENYAP JEE PASAL PETROL = PARTI BABI HUTAN BILA DITANYA APA LAGI YANG MEREKA MAHU..,MEREKA TIDAK MAMPU MENJAWAB,,,,INI BERMAKNA MEREKA TELAH DAPAT LEBIH DARI CUKUP DAN TELAH ATASI PERIBUMI,,,BERMAKNA MEREKA HANYA INGIN HURU-HARAKAN KEHARMONIAN NEGARA = PATUT DAH JADI KERAjaan PANDAILAH JANA EKONOMI INI TIDAK TAHU POTONG SANA CANTAS SINI,,CARILAH IDEA KREATIF TAMBAH LAGI EKSPORT ATAU KURANGKAN LAGI JMPORT = TOKONG KIT SIAL MARAH SANGAT ISLAM PASAL KRISMAS SEBAB KRONI KUAT DIA JOSEPH NOBITA DAH MURTAD MASUK KRISTIAN = KENAPA NAK TIRU BN APUNGKAN HARGA MINYAK...TURUNKAN SAHAJA RM1.50 DAH TENTU JANJI DITEPATI DAN KALAU TURUN LAGI DAPAT PAU LAGI = KERAjaan HAPRAK KUTUK BN PASAL KORUPSI PATUT AMBIL BERAT PASAL RASUAH SAJA SUDAHLAH INI MELEBIH-LEBIH NAK KACAU KEHARMONIAN NEGARA...TUJUAN SUPAYA RAKYAT LUPAKAN MANISFESTO = ELOKLAH JUGAK MuJAHAT MENGGATAL DARI BUAT KENYATAAN HURU HARA SATU NEGARA = KETIKA PEMERITAHAN KING CHARLES 1 GEREJA TELAH MENGHARAMKAN PERAYAAN KRISMAS KERANA IA SEBENARNYA HARI PAGAN TIADA KENA MENGENA DENGAN JESUS =

      Delete

    2. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Nur Ain Zulkafli

      Najib nak kacau pulak ...
      rata2 budak2 IPTA,IPTS skng 80% rosak dengan gejala sosial dan maksiat,akhir zaman ni,mana yg couple2 yg tak dpt jg iman ramai kelaut pemikiran nya ... fikir2kan la,setakat nak iktiraf pencuri ni pun pikirakan biashe2 aje

      John Wu

      Kalau mcm tu mahasiswa boleh ajak perogol datang kampus sembang santai mcm mana nak jaga rumahtangga anak & isteri ke?

      Najib & isteri ajar anak dia pegang duit tunai RM114 dan beg beg tangan harga juta juta di rumah, kena Polis confiscated.

      Delete
  9. Muhyiddin minta pengundi Semenyih beri peluang calon PH baiki kelemahan

    Omar Zin - February 21, 2019 9:03 PM

    Muhyiddin Yassin yakin Muhammad Aiman Zainali mampu menjadi wakil rakyat berkesan kerana beliau bijak dan berkelulusan.
    SEMENYIH: Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui calon Pakatan Harapan (PH) bagi pilihan raya kecil (PRK) Semenyih, Muhammad Aiman Zainali mempunyai masalah berkomunikasi dengan baik ketika berkempen.

    Katanya, kelemahan itu tidak patut dijadikan ukuran seolah-olah beliau tidak mampu menjadi Adun, sebaliknya beliau meminta pengundi memberi peluang kepada calon PH berusia 30 tahun itu untuk berkhidmat kepada mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon Bersatoo lemah komunikasi?...mcm mana nak bercakap untuk rakyat?...

      Delete
    2. Kamu bukan saja lemah berkomunikasi, tapi cakap biadap dan kurang ajar, asyik menuduh secara liar

      Delete
    3. PH = BAPAK MAK SYABU ANAK MAT GANJA = SEMENJAK PARTI BABI PERINTAH PP TARIF AIR SUDAH NAIK 4 KALI, SEDARLAH DIRI SIKIT WAHAI PENYOKONG PH = LOKMAN ADAM DITAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN PH TAK BISING TAPI BILA PENGKUTUK SULTAN DITAHAN BISING PULA = SATU2NYA WANITA PARTI BABI ADA COCK ANTI CONSTITUTION TAK SETUJU ISLAM AGAMA RESMI. SATU PERSATU KEBENCIAN MEREKA KEPADA ISLAM DITUNJUKKAN = TO PH, OPPOSITIONS ARE GUILTY UNTIL PROVEN INNOENT. BUKTINYA JAMINAN YANG TELALU TINGGI BILA KES MAHKAMAH = MAHA ZALIM GOPOH NAK JADI PM MALAM PRU-14 DENGAN SALAHKAN AGONG = SETELAH MAHA KORUP SELESAI TUBUH UMNO 3.0 BN 2.0 TIBA SAAT AZMIN JADI PM DENGAN HISHAMUDDIN TPM = APA NAK DIHERANKAN SALIB BESAR DI PP. BUKANKAH PEMIMPIN PARTI BABI DIBARISI EVANGELIST = BEKALAN AYAM TEMPATAN KURANG TAPI PH MASIH NAK EKSPORT NAMPAK SANGAT TAK PERIHATIN MASALAH RAKYAT = PAKAR HADAS AKUI PECAT IMAM BUKAN BAWAH BIDANG KUASA TAPI KENAPA MANGKUK HAYUN TU BUAT KENYATAAN. NAMPAK SANGAT NAK HURU-HARAKAN MASYARAKAT = SEBENARNYA SEMUA DALAM PH TAK LAYAK JADI PM. MAHA ZOMBIE PALING BANYAK BUAT SALAH, ALJUBURI JADI PM BUSUK NAMA NEGARA SATU DUNIA, JADI PILIH GS KITA TENGOK MACAM MANA = KENAPA MELAYU SANGGUP JADI BALACI KEPADA KAFIR HARBI BILA TAK PUAS2 NAK RAMPAS UITM SATU2NYA MILIK BUMIPUTRA, PROFESIONAL NON BUMI YANG JAUH LEBIH RAMA, KENAPA BIUL SANGAT, BELAJAR JE TINGGI TAPI OTAK BERKARAT = PH BIKAN SAHAJA KENAKAN SST TAPI PELBAGAI CUKAI TERMASUK YANG TIDAK DIHEBOHKAN DALAM MEDIA SELAIN MENAIKKAN TARIF = PH KAKI PAU, APA TIDAKNYA MINYAK SAWIT TURUN TAPI MINYAK MASAK TAK TURUN, INGAT PETROL JE KENA PAU, CUKAIPUN MACAM2 DAAA = MENTERI PH BELUM PRU BERLAGAK SUCI, LEPAS PRU SEGALANYA KOTOR, BELUM PRU RASUAH, LEPAS PRU DUIT MINYAK, BERSIH & SPR PULA KATA KALAU ISTIHAR KIRA BERSIH, KALAU GITU SIAPA YANG BAGI RASUAH BOLEHLAH ISTIHAR = TOKONG KIT SIAL DAH PANDAI BERDALIH MACAM BN DULU YEA = LOMPAT PARTI ADALAH RASUAH BESAR, PH TAHU NAK KENCING RAKYAT JEE, SAMPAI SEKARANG TAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT. MAHA KATAK PENYOKONG KUAT PENYOKONG UTAMA KATAK2 LOMPAT = TOKONG NOBITA BAGI PERUNTUKAN KEPADA TIGA KOLEJ SWASTA YANG TIADA PERUNTUKAN DALAM BAJET. KAN DAH KATA INI AKIBATNYA BIARKAN KAFIR HARBI PERINTAH NEGARA = TOKONG KIT SIAL BILA LAGI NAK KELUAR PH, BERANI UGUT JE, MEMANG SAH TAK DE TELOR = PERANGAI PEMIMPIN2 MELAYU YANG MENAGIH SIMPATI UNDI DARI BUKAN MELAYU NON MUSLIM AMAT MEMALUKAN KERANA MEREKA HILANG JATI DIRI DAN SANGGUP MENGGADAI PRINSIP = RAMAI IBUBAPA TERBEBAN DENGAN YURAN PIBG. PH DIAM JE CARI JALAN NAK PAU = HARGA KOMODITI JATUH TERJELEPUK PH TAK KISAH SEBAB YANG TERLIBAT MAJORITI MELAYU = MuJAHAT BUANG BANGSA BUANG AGAMA, PRU-15 KITA PAKAT USUNG BUANG MuJAHAT KE TENGAH LAUT = KESIAN BETUL PENGUNDI2 CH DIKERJAKAN PH, TAK HABIS2 BUANG MASA MENGUNDI. DULU SALAHKAN BN RASUAH SEKARANG PH PULAK BUAT BENDA SAMA = ISU SALIB BUKANLAH SEBAB FOBIA TAPI NAK BUAT LAMBANG BIARLAH KAT GEREJA. NAK BAGI ONG LAH KONON. KENAPA BILA BISNES BUAT LAMBANG MASJID DAH TU KENAPA TAKUT SANGAT DENGAN ANGKA 4 = ISU ADIB ELOK SANGAT DI PANASKAN SETIAP PRK SUPAYA PH CEPAT SERAH KUASA KEPADA GS = KEMAJUAN MODEN BUKAN BERERTI BEBAS BERBOGEL DAN BERPESTA SEKS SEPERTI YANG DIMAHUKAN PUAK LIBERAL DAN BUKAN JUGA BEBAS MENUKAR JANTINA = ELOK BENARKAN PAS PERINTAH NEGARA SEPENGGAL KERANA PAS PERNAH TADBIR NEGERI PALING MISKIN DAN HUTANG BERTOMPOK TINGGALAN BN TAPI TERUS SURVIVE HINGGA SEKARANG = KALAU ISU ISLAM/MELAYU TAK BOLEH JADI BAHAN BERKEMPEN, NAK KEMPEN APA LAGI? HARAMKAN PARTI KAFIR HARBI DULU YANG ANTI PERLEMBAGAAN SEBELUM CAKAP LEBIH =

      Delete

    4. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -


      Mas Cotek Daun Palas
      DI dalam masjid Sg Buluh ramai student di sana sedang menunggu ceramah Najib. Jangan terlupa shalat jemaah di sana bossku penyamun tarbus Satu Malaysia yer.
      Like · Reply · 5 · 1h

      Muhammad Nor Abd Rahman
      Mas Cotek Daun Palas hehe perliku bossku ke perli rkyt boos ku.

      Ramlli Kamal
      Otak sengkek golongan belia Melayu dan karat biru umno gagal membezakan halal haram, baik buruk dgn menyokong najib amat menjijikkan.
      Like · Reply · 1 · 56m

      Mas Cotek Daun Palas
      Ramlli Kamal
      Hanya mazhab penyangak sokong penyangak.

      Delete
  10. Hari ni tular satu video di media sosial berkaitan dengan lawatan kempen Din Pagoh , presiden Bersatu ke Giant, semenyih.

    Kesian juga tenok dia hanya dikerumuni oleh pengawal2 peribadinya dan wartawan2 saja, sedangkan waktu tu adalah waktu puncak. Ramai pengunjung kat situ..tapi dia tak dilayan mereka, seolah2 tak ujud pulak di situ.

    Nampak sangat mereka langsung tak endahkannya, bersalam atau bertegur sapa pun tidak. Ini amat2 berbeza , umpama langit dengan bumi pulak dengan sambutan rakyat ketika DS Najib berkunjung ke situ tempoh hari. Sampai tak menang tangan DS Najib nak bersalaman dan berselfie dengan mereka.

    Agak2 korang lah...kenapa jadi macam tu haah..rakyat bukannya tak kenal dengan Din Pagoh ni, timbalan Perdana menteri di bawah DS Najib. Tapi kalau dilihat dari sambutan rakyat macam tu...ada kah ini memberi signal yang terang lagi nyata bahawa mereka dah bertekad untuk menolak calon PH dari Bersatu tu...ada sesapa boleh memberi pencerahan lebih lanjut tentang hal ni????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah wah wah...
      Menjadi jadi gila babi kau kat sini ye
      Orang orang Semenyih semua yang kerumunan perompak pujaan hati kau tu sebenarnya tak nak lepas peluang tengok penyamun tu kali terakhir sebelum dia masuk penjara lah BODOH

      Delete
    2. melayutakberkhatan..nak tanyalah...kau ni dah berkatan ke belum haah??? Dah tua2 ganyut macam ni pun masih kulop lagi keer...boleh lah geng dan sekapal dengan Tokong Kit Sial dan si Ah Beng tu!!!!

      Dah kebetulan cakap pasal DAPigs ni...ketika diorang sibuk nak melagakan UMNO dengan PAS, rupanya sesama diorang sendiri pun sedang beramuk tak tentu arah.

      Kau tentu ingat apa kata Dr. Boo, AJK DAPigs dari Johor tu yang mintak agar Tun Madey letak jawatan sebagai PM ASAP, tak boleh tangguh2 lagi!!!!!
      .
      Kita pun dah baca kenyataan Wan Siful Wan Jan ahli majlis kepimpinan Tertinggi Bersatu yang telah menyelar kenyataan Dr. Boo tu.

      Tapi malangnya, Bersatu ni hanya berani desak AJK DAPigs tu untuk letakkan jawatan. Diorang tak berani pun nak menyalak pada pemimpin tertinggi parti itu seperti pada Lim Kit Sial atau Ah Beng tu.

      Bukannya diorang tak tau..Dr. Boo hanyalah balaci aje kepada DAPigs...dah tentu lah dia takkan begitu berani membalun Tun Madey jika tak dapat restu dan green light dari kit sial dan Ah Beng tu.
      .
      Kalau betul Bersatu berani, desak la DAPigs ambik tindakan terhadap ahli parti tu secara terbuka. Suruh la Guan Eng pecat keahlian individu tersebut. Jangan setakat berani macam anjing menyalak bukit aje bhai...last2 bukit macam tu jugak, anjing tu pulak yang hilang suara!!!

      Delete
    3. Orang-orang Semenyih nak dakap puas-puas wajah MO1 sebelum beliau ke Sungai Buluh Inn Resort

      Delete
    4. PH = KELANTAN NEGERI MAJORITI ISLAM MELAYU SUDAH TARIK BALIK SAMAN..BILA LAGI POK MIN NAK BAYAR ROYALTI, INI MESTI KES KENCING LAGI = BANGSA BABI HUTAN PATUT MENGHALAKAN KEMARAHAN MEREKA KEPADA TOKEY-TOKEY CINA YANG KAYA RAYA MENJARAH HARTA NEGARA DAN BAWA LARI KE LUAR NEGARA DENGAN TIDAK MEMULANGKAN KEKAYAAN TERSEBUT KEPADA MEREKA = MuJAHAT APA SAHAJA KELUAR DARI MULUT DIA SAMPAH DAN MENYAMPAH. SAMPAH SYIK MERUGIKAN ISLAM/MELAYU, MENYAMPAH BILA JANDA GLAMOUR TAK LAYAN DIA VIRALKAN SATU MALAYSIA = MAHA KRONI KALAU JIBENG DIA KATA RASUAH KALAU DIA DUIT KOPI = KERAjaan BERUK MEMANG TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG PERUNTUKAN DAN JUAL ASET. JUAL SAHAM PH BERPOTENSI MURAH2 DAH TU SEKEJAP NAIK MELAMBUNG, KRONI DIA JUGAK YANG UNTUNG MACAM PM-4 DULU SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN YANG UNTUNG. TUT2 SEKEJAP JE ANAK DIA JADI BILIONAIRE = KULIT SAMAK BUAT KEPUTUSAN RUGIKAN MELAYU BILA SURUH PENIAGA GUNA FODD TRUCK, MANA NAK CARI MODAL BESAR, DAH LAH AIM DAH TUTUP MANA LAGI NAK DAPAT PINJAMAN MUDAH = PARTI FREEMASON TIDAK DEMOKRATIK BILA JAWATAN PARTI BUAT SECARA LANTIKAN. LAIN KALI TAK PERLULAH SUSAH2 BUAT PEMILIHAN = MAHA ZOMBIE TAK HABIS2 SALAHKAN MELAYU. KALI INI SURUH MELAYU SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA MISKIN. YANG KAU DULU PM-4 MENGAYAKAN KRONI DAN ANAK SENDIRI SAMPAI LUPA ORANG MELAYU MISKIN = KALAU BENAR PH NAK BINA MELAYASIA BARU UBAHLAH APA YANG DISEPAKATI OLEH SEMUA PARTI TERMASUK PEMBANGKANG SEPERTI AKTA ANTI LOMPAT PARTI, AKTA PEMBIAYAAN PARTI , PEMISHAN KUASA ANTARA PEGUAM NEGARA DAN PENDAKWA RAYA DSB = PAKAR HADAS SUKA FITNAH PARTI ISLAM, SEKARANG FITNAH BALIK KEMBALI KE BATANG HIDUNG MEREKA . ADA KE MASUK AKAL 25 IMAM KENA PECAT, 10 LAGI KENA TUKAR TEMPAT KERJA DENGAN ALASAN REMEH TEMEH. RUPANYA ADA LAGI KES SEBELUM ITU APABILA 16 IMAM TELAH DIPECAT, KETERBUKAAN PANDANGANLAH KONON, BERLAPANG DADALAH SANGAT. PATUT PAKAR HADAS DAH LAMA KENA PECAT KERANA AMANAT RAJA MELAYU LANUN = APA RULE OF LAW YANG DIMAKSUDKAN MAHA ZOMBIE, DI MANA KEADILAN DALAM KES TOKONG JOSEPH NOBITA, KEMATIAN MUHAMMAD ADIB, KES PREBET ADAM DAN KES BERDARAH MEMALI. DI MANA HERO2 PH SEBELUM PRU-14 YANG MAHU SURUHAN JAYA DIRAJA = MAHA ZALIM SIBUK PERSOAL KEKEBALAN RAJA, YANG KAU MACAM2 SKANDAL PM-4 TAK BERSIH SAMPAI SEKARANG = RAKYAT JADI MISKIN ERA PM-4 BILA RINGGIT JATUH LEBIH SEPARUH DARI RM2,50 JADI RM3.80, TIDAK LAIN KERANA KORUPSI YANG MAHA TERUK. ERA PM-7 RINGGIT JATUH LAGI = DI KALA RAKYAT SUSAH PEMIMPIN PH POSING MELANCUNG KELUAR NEGARA = RIZAB BNM LESAP SEJAK PH PERINTAH NEGARA, TERNYATA PH HANYA PANDAI KOREK TABUNG NEGARA = BAGUS JUGA PEKERJA RESTORAN INDIA KENA PENAMPAR, BARU TERDEDAH BUKAN MAMAK RUPANYA. PARIA MOORTY JAJA KELUAR NEGARA BANGSA INDIA DI NEGARA INI DITINDAS TAPI SEBENARNYA MEREKA TIPU MELAYU DAPAT DUIT JUTA2 = SEBAB PH DENGKI SANGAT DENGAN JAKIM ADALAH KERANA JAKIM BERJAYA MENGEKANG AJARAN2 SESAT DAN MEMPROMOSI HALAL KE SELURUH DUNIA. AJARAN SESAT MULA BERKEMBANG BIAK SELEPAS PH AMBIL ALIH NEGARA BERMULA DENGAN MELEPASKAN QADIANI SECARA BEBAS BERGERAK = HATI2 MAHA ZOMBIE MAYAT HIDUP YANG MIND CONTROLLED BY PARTI BABI HUTAN = MALAYSIAN MALAYSIA MEMBAWA KEPADA NEGARA REPUBLIK KERANA ITU MEREKA CUBA MENCARI JALAN MENJATUHKAN SISTEM BERAJA. PM-4 TELAH MENCANTAS KUASA RAJA KINI TUNGGUL YANG TINGGAL HENDAK DICABUT = ISLAM LIBERAL BERMAKSUD BILA ANAK MENGANUT AGAMA BUKAN ISLAM IBU BAPA TIDAK BERHAK MENYOAL = APA DISEBALIK SAUDI PERANGI YAMAN, DI SYRIA DAN IRAQ SYIAH TELAH MEMBUNUH JUTAAN SUNNI KERANA BAGI MEREKA DARAH SUNNI HALAL DITUMPAHKAN DAN IBADAT MEREKA. MEREKA TELAH MENYUSUP MASUK KE YAMAN BERTUJUAN MENYERANG MAKKAH KERANA TANAH SUCI SYIAH IALAH KARBALA = DRAMA MELAYU KINI DI TV MENJADI2 DENGAN PEGANG TANGAN DAN BERSENTUHAN BODY CONTACT DENGAN BUKAN MAHRAM, MENGAPA PAKAR HADAS TIDAK SIBUK KOMEN, KENAPA SIBUK MAIN POLITIK MASJID SURAU. DISURUHNYA IMAM YANG DIPECAT SAMAN, PUAK MANGKUK HAYUN NI TAK FIKIR KE NAK TURUN NAIK MAHKAMAH PERLUKAN WANG & MASA BUKAN SEDIKIT =

      Delete

    5. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Lapong Geger

      student nk tanya kt ah jib....
      1- kejayaan perintah 2 penggal dpt songlap berbillion2
      2- kejayaan kumpul barang kemas bernilai hampir 1 billion.
      3- kejayaan ahjib mempopularkan malaysia di mata dunia dgn 1MDBnya...
      4- kejayaan arul kanda temberang kt puak PASik isu 1mdb hingga terganga puak lebai pasik setuju dan puashati...
      5- kejayaan ahjib memujuk musuh no. wahidnya pas jd talibarut pembangkang sebelum pru14.
      6- kejayaan ahjib meyakinkan macai umno dan puak pasik yg dia xder buat salah. padahal seluruh dunia tau dia curik duit rakyat...…See More


      Fareed Husin

      Jib, ape kata ko sembang ngn kak mah cara² nak jawab soalan SPRM dan mahkamah nanti. Tu lagi penting.

      Hari2 lah uat gitu supaya tak tersasul sorang tersilap kata rajsia yang sorang lagi. Maklomlah akaun bak pun bersepah di luar negara.

      Delete
  11. Eleeeeh...

    Tulisan pak Budin hanyalah justifikasi awal untuk Pak Sheikh mengusulkan undi tidak percaya kepada Tun kelak.

    Alasannnya macam ni lah, konon "Tun sedang mengumpul kekuatan untuk menjadi PM lebih daripada dua tahun maka sebab itulah kami usulkan undi tidak percaya ini ketika tempohnya belum sampai. Sebab kalau kami tunggu sahaja sehingga 2 tahun, maka ketika itu kami dah terlewat. Jadi kami langgar Tun sebelum itu".

    Eleh, Tn Budin sudah meroyan dan ingat para pembaca semua tak tau.

    Anwar + UmNo + PAS vs Tun M dan pasukannya pasti akan berlaku.

    Semakin banyak entry tuan Budin tentang perkara ini semakin jelas ia akan berlaku.

    PERTEMPURAN KLIMAKS di antara kebenaran menentang kebathilan yang bersekutu itu sudah semakin hampir.

    Kemenangan mutlak kebenaran ke atas kebathilan itu juga sudah semakin hampir.

    Zaman baru sudah melambai, zaman fitnah sudah hampir ke penghujungnya.

    Tun M dan pasukannya akan menang mutlak ke atas kesemua lawan-lawannya.

    Kebathilan itu pasti akan datang dan melenyapkan kebathilan.

    Tidak lama lagi untuk umat ini meninggalkan zaman fitnah dan masuk ke zaman baru.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiit..Kali ni tak nak sentuh pasukan yang membawa panji2 hitam tu lagi keer????

      Delete
    2. Apa yang kau susah dan sakit hati anjing.
      Bro JD nak cakap apa pun tak de kena mengena dengan perompak tersohor dunia pujaan hati kau, anjing

      Delete
    3. melayutakberkhatan...Kau tau tak, rakyat memang betul2 tak faham lah dengan menteri Sukaneka dan macai politik ni..sapa lagi kalau bukan Sadiq Sigaraga, menteri poojaan hati ko tu!!!!

      Nampak sangat yang Menteri Macai Politik ni tengah berada dalam ketakutan sampai kena buat laporan Polis Palsu sebelum ini semasa penamaan calon PRK Semenyih sabtu lepas.

      Setelah siasatan teliti dijalankan oleh polis dan Papgomo telah direman selama 3 hari untuk siasatan lanjut...hasilnya...Timbalan KPN telah mengumumkan bahawa tidak ada sebarang salah laku ganas seperti cekik mencekik seperti yang didakwa oleh SS.

      Timbalan KPN juga mengatakan , ia hanya lah salah faham yang boleh diselesaikan secara baik.
      .
      Jadi tak hairan la sekiranya SS kini cuba memberikan gambaran seolah-olah kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara itu sebagai satu pembohongan apabila mengatakan tidak akan menarik balik laporan yang telah dibuatnya.
      .
      Realitinya, Menteri Macai Politik tu masih cuba nak menegakkan benang yang basah bagi menutup kemaluan dia yang sudah terdedah kepada umum.
      .
      Maka adalah wajar lagi tepat bagi Saudara Papagomo untuk memfailkan saman terhadap Menteri Macai Politik ni supaya dia tidak sewenang-wenangnya menabur fitnah terhadap orang lain!!!

      melayutakberkhatan..dah WAJIBlah kau menyokong tindakan papagomo tu demi menegakkan keadilan di negara tercinta ni kan ?????

      Delete
    4. PH = PAS MESTI BERHATI-HATI MELANTIK MP ORANG SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT SYABU MEREKA BUKAN SAHAJA BAWA LARI KERUSI BAHKAN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM = UMNO JATUH DITIMPA TANGGA SUDAHLAH HARTA DIRAMPAS MP-MP PULA KENA KEBAS NASIBLAH KAU UMNO MASA PEGANG KUASA TAK BUAT BETUL-BETUL JAGA ISLAM = SARAWAK REPORT MAKAN DEDAK MAT DIR & TOKONG ITU SEBAB DOK CARI SALAH PAS DAN RAJA MELAYU = BUDIN DULU KUTUK ANU WAR SEKARANG AMPU PULAK DAPAT DEDAK BARU TAK = MAT DIR THE GOD FATHER OF CONSPIRATOR = DAH SAHIH PENJENAYAH SODOM MASUK PENJARA 10 TAHUN PH MASING PUJA ORANG TU INIKAN PULA JIBENG YANG BELUM ADA APA-APA KEPUTUSAN MAHKAMAH LAGILAH PUAK UMNO PUJA = PAS PATUT SAMAN MP-MP PENGKHIANAT SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT MIDIN YANG MEMBUAT KEROSAKAN TERHADAP PARTI, NEGARA DAN AGAMA = PALU SULAWESI DI BALA KAN OLEH ALLAH KERANA LGBT DENGAN TSUNAMI DAN GEMPA BUMI MAKA INSAFLAH WAHAI PENYOKONG PH KEMBALILAH PERJUANGKAN HUKUM ALLAH YANG SEBENAR = TUMMY TOM CAT BUAT HAL LAGI NAK JUGA BAGI CALON PAS LAYAK JADI MP PD WALAU TIADA FREE PARDON = MuJAHAT BUAT HAL LAGI NAK TAMBAH BIAKKAN LAGI ANAK LUAR NIKAH DAH ANGKA SEKARANG RATUSAN RIBU = DULU KITA ORANG KUTUK JUGA POK JIB TAPI SEKARANG KESIANLAH PULAK BUKAN APA PH NI AMAT TERUK SANGATLAH = PLURALISME & LIBERALISME LIL ALAMIN = LEPAS SATU-SATU KELUAR BENDA TAK ELOK DARI PH KALAU DIBIARKAN MACAM-MACAM BALA BENCANA TUHAN AKAN MENIMPA BALA EKONOMI BALA HURA HARA MASYARAKAT BALA BENCANA ALAM = MP UMNO LEPAS SORANG-SORANG KENA TAHAN LEPAS NI BUNGKUSLAH UMNO TAKTIK YANG TELAH DIJANGKA JIKA MAHA ZALIM PERINTAH = PATUT LA GAMUDA KENA TAMATKAN KONTRAK RUPANYA MAJORITI PEKERJA BUMIPUTRA = FIRAUN MODEN GUNA TEKTIK PENJAJAH PRIBUMI MALAS = KEPADA PENGUNDI PH PRU-14 YANG MENYESAL UNDI PH JANGANLAH MENYESAL DAN BERPUTUS ASA KEMBALILAH KEPADA KEBENARAN SEPERTI YANG DIKEHENDAKI OLEH ALQURAN & SUNNAH BAIKI DIRI DAN UNDILAH PIHAK KETIGA IAITU PAS AND THE GENG SUPAYA DAPAT MEMBERI WAJAH BARU KEPADA MALAYSIA = KAMI TELAH YAKIN SEJAK SEBELUM PRU-14 LAGI AKAN BERLAKU PERKARA MALANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA MEMILIH PH AKAN TETAPI KERANA TERLALU TAKSUB MEMBUANG JIBENG MEREKA TELAH TERLANJUR = GS BAIK TAPI DIANGGAP JAHAT = PH JAHAT TAPI DIANGGAP BAIK = SEGALA JANGKAAN TENTANG PH ADALAH TEPAT KERANA KAMI TELAH MENGENALI FIGURE SEPETI MAT DIR, ANU WAR-WAR, MuJAHAT, TOKONG DLL = NEGARA SEMAKIN HARI SEMAKIN TERUK DI BAWAH PH = PAKAR BISNES BUAT HARTA PAKAR HANCING JUAL HARTA = ERA BN MAHKAMAH DOK BELAH BN ERA PH MAHKAMAH DOK BELAH PH SPRM PUN SAMA = NASIB LA KAU JIBENG MASA KAU PEGANG KUASA TAK BALUN HABIS-HABIS MAT DIR. BILA DIA PEGANG KUASA DI HENTAM KAU HABIS-HABIS. TAK PE LA JIB NANTI KAU DAPAT KUASA BALIK KAU BELASAHLAH DIORANG HABIS-HABIS = DEMOKRASI PH PELIWAT BANDUAN PUN BOLEH NAIK JADI MP DAH TU SILAP-SILAP JADI PM PUNYALAH BANGANG BAHALOL = JOM TONG DRAM HANYA ULAS EKONOMI ERA BN-JIB SAHAJA TAK ADIL BETUL. DAH DAPAT DEDAK TAK. MANA DIA BN-MAT DIR LAGI TERUK TAK ADA APA-APA KOMEN PUN = MuJAHAT TAK RISAU DICOP LIBERAL. LAMA-LAMA BOLEH JADI MURTAD TAK TAKUT KE MASUK NERAKA JAHANAM = SITI MASIN DAH TAHU SEKARANG PH TERUK JUGAK BILA DAPAT KUASA = MAT DIR MINTA NASIHAT SI YAHUDI NAK KENAKAN CUKAI BARU SAMPAI ORANG MATIPUN KENA BAYAR = TUMMY TOM CAT KURANG PENGALAMAN TAKUT JADI KETUA PENDAKWA IMDB TIDAK SEPERTI AG-AG SEBELUMNYA = SST 10% TAPI HARGA BARANG NAIK 40% = PH & BN PENGKHIANAT RAKYAT TIDAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI = BN ROSAK KERANA SEKULARIS, NATIONALIS DAN KAPITALIS = PH TAMBAH PARAH LAGI KERANA DI TAMBAH LIBERALIS, PLURALIS DAN MALAYSIAN MALAYSIA = MPS UMNO FOR SALE. RM20M AUCTION PRICE = ADAKAH ANU WAR-WAR SEORANG PELIWAT. JIKA BUKAN MAHA ZALIMLAH PELIWAT SEBENAR. SEORANG MESTI JADI PELIWAT SEBENAR = ELOKLAH TOK DIR LETAK JAWATAN. DAH DEKAT DENGAN PINTU KUBUR SELANGKAH JE LAGI. DULU DAH PEGANG 6 PENGGAL. JIBENG PUN DAH JATUH. APA NAK TUNGGU LAGI. NANTI TAK PASAL-PASAL ORANG KATA TAK HABIS-HABIS KENCING = BIARLAH PULAK LEPAS NI PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA PULA KENA HENTAM = MAT SYABU BUKA AIB ATM DAH TU MAT SABUN PULA PULAK KATA JANGAN BUKA AIB

      Delete
    5. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Ken Ken

      Hairan.... Budak U pun kurang bijak. Mahu kongsi idea apa dengan penyamun? Pi belajar lagi baik. Pelajaran itu lebih penting drp mendengar cerita 1001 malam dari penyamun.

      Ah Seng

      Dorang ni mcm x ada tempt lain nk jumpa najib. Najib skrng bkn mcm dlu. Skrang nk jumpa najib senang, kt mn² pn ada.. bila dia seliseh faham ngan Rosmah, cari dia di Chow Kit Road ...

      Delete
  12. Apa lah nak diherankan..takkan lah kita masih tak sedar lagi akan kehebatan dan kelicikannya dalam sepak terajang politik tu. Dia sanggup melakukan apa saja untuk memastikan kuasa terus kekal utuh di tangannya.

    Prinsip seperti yang disarankan oleh Machiavelli, sang penguasa zaman Rennaisance tu , the end justifies the means, memang menjadi anutannya. Yang penting, matlamat WAJIB dicapai..halal haram tolak tepi!!

    Memang ada logiknya jika dikatakan isu usul undi tak percaya tu, seperti yang diuar2kan hanya lah smoke screennya untuk mendapatkan simpati dari rakyat jelata agar mereka akan terus bersolidariti dengan kepimpinannya sebagai PM.

    PAS dikambing hitamkannya, apa tah lagi dalam keadaan parti tu masih terpalit dengan isu RM 90 juta yang kononnya diterima dari UMNO. Tak mustahil, PAS telah dipulas tangannya oleh Tun dalam isu tersebut..bukan kah ugutan memang dah sinonim dengan taktik Tun sebelum2 ni????


    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...Fuuuh..lama betul tak nampak kau..ingatkan dah kaput!!!!

      Ni nak habaq kat kau...hari ni heboh satu Malaya yang memviralkan berita Papagomo telah membuat laporan polis terhadap fitnah menteri sukaneka, si Sadiq Sigaraga tu di balai polis Kajang susulan dari isu semasa hari penamaan calon PRK Semenyih tu.

      melayutakberkhatan...dah tentu lah kau pun setuju kalau sama2 kita katakan...memang masak la Budak Hingusan tu kali ini.

      Nampak gayanya dia dah takde tempat nak lari lagi melainkan ada "Tangan Ghaib" dari langit yang melepaskan dia.
      .
      Dan sekiranya perkara itu berlaku, nampak sangat yang Rejim Pakatan Hancing tu menyalah guna kuasa untuk menutup kebenaran dari diketahui umum.
      .
      Ia sudah menjadi satu rahsia umum bahawa Rejim Pakatan Hancing tu sanggup buat apa sahaja demi memastikan mereka kekal Maksum.
      .
      Termasuk lah menyalah guna kuasa dan undang-undang untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri...setuju kan beb?????

      Delete
    2. Setuju bahawa GENG NAJIB tu anjing.

      Anjing Gila.

      Delete
    3. Boikot Giant


      Saya cadang boikot pasaraya Giant kerana membenarkan "free tasting dan sampling" arak di tempat awam.

      Saya syorkan semua Muslim jangan membeli di Pasaran Giant pada 1hb Disember (Sabtu) Dan 2hb Disember ( Ahad) sehingga pihak pengurusan Giant meminta maaf kerana tidak menghormati undang- undang dan agama Islam.

      Ini bersalahan dengan pelesenan jualan arak oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM).

      Jika merokok di tempat awam diharamkan kerana bimbang teladan dan kesan buruk pada kanak2 dan remaja!

      Jadi apa logiknya "free tasting" arak di tempat awam?

      Remaja bawah umur 21 tahun jadi promoter arak. Berapa syarat minima boleh minum arak di Malaysia?

      Kita perlu buktikan kuasa pembeli Muslim!!

      Jom sebarkan dan viralkan.

      Kita buktikan kuasa pembeli Bumiputera dan Islam.

      Vikings


      KPMEN : Pasti tempat awam, jika benar, umat Islam kena buat sesuatu

      Delete

    4. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Langau Lat

      malu apa bossku, bossku sebenarnya bukan dihati rakyat. rakyat menyampah kepada bossku. bossku hanya digunakan sebagai alat atau patung tanda menyampah nya rakyat kpd kecurian wang RM2.6 biliun Itu

      Mohamed Yunus

      rosak prestasi UKM jika sembang santai bossku penyamun di benarkan jejak kaki ke UKM ........

      Badaruddin Atan

      Apa bodohnya budak2 ni.? Fokus of study je ler,
      skor 3.7 and above, baru Ada diskaun ptptn. Itu yg penting.

      Satu dunia x nak jumpa najib ni tau, pengasas kleptokrasi Malaysia. X payah lah nak ikut ajaran sesat Tu.

      Patrick Pang

      Najib nak sembang kat UKM bagaimana curi wang 2.6Billion? kalu ni macam hancurlah moral negara

      Delete
  13. http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/02/justice-hamid-sultan-abu-backer-redeems.html?m=1

    ReplyDelete
  14. Agak menarik, blogger dan mouthpiece ABAI Bersatu, Syed OTB begitu teruja dan meraikan RCI Judicial Corruption terbit dari affidavit beracun Justice Hamid.

    Redemption yalah mengenai kes IPP time PM4 aka PM7 yang dia jadi Director dihijack Arwah JJ, dia kalah diperingkat rayuan kerana corrupted Appeals Judges pro-duit JJ. Rupanya, orang kuat PM4/PM7 ini dah lost opportunity ghanimah perang.

    Yang ironis, dia conveniently omit part yg lain dalam affidavit Justice Hamid terutama pasal watershed evidence Kes Rayuan Sodomi II Anwar dimana blatant miscarriage of justice yalah Hakim2 Rayuan kes ini telah siap mengatur keputusan nak overturn High Court dan penjarakan Anwar bagi pihak Najib Klepto n geng2 konspirator Sodomy II.

    Bukan roket sains lah nak agak pakai evidence Justice Hamid dalam affidavit itu kemana pergi sikit bahagian duit curi Najib Klepto RM9.5 juta dalam tangan Special Prosecutor Fiat, Shafee Abdullah.

    Dua2 Mr. Fixit Najib Klepto, Shafee dan Hafarizam dah kena caj SPRM kiok dengan duit curi. Lepas RCI ni, turn Tuan2 Hakim yg berkenaan dalam affidavit itu pulaklah.

    Btw, kalau Syed OTB hadam affidavit itu eloklah dia pergi mintak maaf dgn Brader kerana posting fitnah HIV dan syphlis semasa PRK PD dulu. Takut mamak pakar Quran ni tak dang nak mintak maaf, kenalah merangkak kat Padang Mahsyar nak cari Brader.

    Syed OSTBlah yg memulakan teori UNDI PERCAYA bukan tak percaya Pakatan Bersatu dgn bilang dah cukup sifir geng katak UMNO + PAS + kartel Azmin + sikit lompat DAP + Ex-UMNO Sabah + PGS utk kencingkan konsensus PH.

    Siap boleh warning lagi, tak perlu lah geng2 ABAI dalam Bersatu nak worry Brader lagi. Batal sahaja konsensus PH.

    Geng2 ABAI dalam Bersatu semua yg dok hafal kitab fitnah Papagomo mengenai Brader yang berkerja kuat nak sabo konsensus PH pun, please take note.

    Kalau nak moral high standing pakai kitab Papagomo pun, tengok kat cermin muka sendiri jugak lah. Dan agak2lah, plan nak sailang dan masyuk Projek2 dari PM full term 5 tahun tu.

    Kalu ada jawatan SetPol3 PM, confirm Najib Klepto dan Isa Samad nak apply kalau tengok scenario SetPol1 Zahid Mat Ariff yg jadi tukang sedut duit rasuah Isa Felda tak kena pun, boleh escape SPRM walaupun sama peranan mcm Rizal Mansor dalam kes rasuah Rosmah.

    At the end of day, tak kira alasan apa moral high standingke, karamahke, pertempuran klimakske, Penyatuan Ummahke, 3Rke, endgame yalah semua pasal sedut dan masyuk ghanimah perang kalau PM7 full term.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bila KJ cakap tak salah makna nya dia sedar ramai yang cakap Najib & Zahid berkempen di Semenyih itu salah -

      KJ: Tak salah Najib, Zahid kempen di Semenyih
      PRK SEMENYIH | "Biarlah, beliau (Zahid) masih lagi ketua pembangkang dan masih lagi presiden Umno walaupun masih bercuti," kata bekas ketua pemuda Umno.

      Lulusan unibasiti Okspod tu pandai menyindir. Macam Tun Mahathir.

      Dia dah terang2 kata, "Najib bukan Bossku". Jadi sindiran dia di atas adalah selaras dengan pendirian dia menghentam "Najib bukan Bossku".

      Delete
    2. From Thirunavukkarasu Karasu to Menteri Perpaduan merangkap Menteri Hindraf Malaysia



      Assalamua’laikum Datuk, (since you mention we were “forced" to become Muslim), Tahukah Anda?

      1. I was so discriminated that I went to primary school fully sponsored by the Melayoo govt.

      2. I was so discriminated that I got a free lunch in primary school for 3 years.

      3. I was so discriminated that dentists come to fix my teeth for free that time.

      4. I was so discriminated that my 5A result in Standard 5 got me a place in Maktab Tentera Diraja Malaysia.

      5. I was so discriminated that the forms for Maktab Rendah Sains Mara was given to me in Primary 6.

      6. I was so discriminated that my good result in Primary 6 got me streamed to Perdagangan in Form 1.

      7. I was so discriminated that my annual school fees from Form 1-3 were slightly cheaper than a KFC dinner.

      8. I was so discriminated that my exam fees for SRP and SPM were fully paid by the Melayoo govt.

      9. I was so discriminated that my pre-university education was Free.

      10. I was so discriminated that even my STPM exam fees was paid by the Selangor State govt.

      11. I was so discriminated that I got my First Choice kursus in USM.

      12. I was so discriminated that my annual tuition fee was cheaper than a return MAS ticket for Sabahans.

      13. I was so discriminated that my Masters was fully funded by USM.

      14. I was so discriminated that my other Masters degree was heavily subsidised by UPM.

      15. I was so discriminated that my PhD was fully paid by Kementerian Sains, Teknologi & Alam Sekitar.

      16. I was so discriminated that I got RM30,000 free in USM as “geran biaya diri”.

      17. I was so discriminated that I rented a house with Astro for RM150 during my PhD.

      18. I was so discriminated that I got a RM60,000 research grant from the Melayoos.

      19. I was so discriminated that I got public holiday during Thaipusam.

      20. I was so discriminated that I won Best Paper awards against Melayoo lecturers/researchers.

      21. I was so discriminated that the total charges for all 3 kids born in hospital is less than RM200.

      22. I was so discriminated that I paid RM1 for my dental treatment in 2015.

      23. I was so discriminated that I got to work for an airline owned and operated by a Malayalee macha.

      24. I was so discriminated that I even got that same macha to sponsor my flight training.

      25. I was so discriminated that my EPF money was banked direct into my CIMB account when I bought a RM1 million house.

      Want me to go on? Ok I go on.

      26. I was so discriminated that I became a newspaper columnist for The Star and got to bantai Najib Razak.

      Delete
    3. 27. I was so discriminated that my lesen to operate a civil engineering firm was approved in 2 days.

      28. I was so discriminated that my employer paid more than I pay myself for my ‘Simpanan Hari Tua’.

      29. I was so discriminated that I pay the same tax as the Melayoos.

      30. I was so discriminated that I get to go to church whenever and wherever I want.

      31. I was so discriminated that I saw a Melayoo PM give grants inside the temple complex in Batu Caves.

      32. I was so discriminated that my relatives can happily build shrines inside their own house compound (and sometimes outside).

      33. I was so discriminated that I saw an Indian uncle listed annually as the 2nd richest man in Malaysia.

      34. I was so discriminated that many of my bosses in AirAsia were Indians, and promoted me Captain first.

      35. I was so discriminated that the Melayoo government created an investment scheme special for Indians.

      36. I was so discriminated that I got to riot happily without consequence – and see my ring leaders freed and now happily earning a Menteri salary.

      37. I was so discriminated that I got to see Indians complain to the UK Queen about getting back their rights – and still escape consequence in an act considered treasonous.

      38. I was so discriminated that I got to see Indian Ministers happily bringing their spiritual gurus and personal lembaga sakas to Parliament.

      39. I was so discriminated that I saw road signboards in many places include the Tamil language.

      40. I was so discriminated that I saw the Melayoo govt preserve traditional Hindu ruins and even apply for Unesco listings.

      41. I was so discriminated that I see Tourism Malaysia ads all over the world feature Indian culture and religion.

      42. I was so discriminated that I see Indian Menteris ignore the songkok and wear their Chennai-mari thalappas in front of the King.

      43. I was so discriminated that I frequently see Melayoo leaders participate in public Tamil dramas, song and dances for official functions, from Anwar Ibrahim to Khalil Yaakob.

      44. I was so discriminated that I obtained another lesen penerbitan to start printing periodicals even after the previous govt cancelled my newspaper column for bantai-ing them.

      45. I was so discriminated that my wife can remain Bumiputera, wear the hijab and still parade the Christian cross openly at some events.

      46. I was so discriminated that even though I took Tamadun Islam in university and my wife scored A in Sejarah Islam in STPM, no one “forced” us to become Muslim.

      47. I was so discriminated that the majority of doctors and lawyers in Malaysia by population are still Indians.

      48. I was so discriminated that I enjoy tax relief from charity grants to Melayoo or Muslim organisations.

      49. I was so discriminated that I can still eat pork everywhere I want to, even in Melayoo majority towns – even though I don’t do it out of respect.

      50. I was so discriminated that my own Menteri Hindraf can happily go to The Hague and try kacau our Perpaduan after 61 years.

      How la Menteri? Still want me to go on? Too long oredy, kejap lagi kena Lukihhh… Lukihhh bro.

      Thirunavukkarasu
      FB


      KOMEN: Kalau mereka berfikir secara waras, mereka akan dapat maklumat yang benar

      Delete

    4. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Noor Suaimi Amy

      Najib ni Ada kes dimahkamah patut dia tak dibenarkan Kerana kes DIA melibatkan moral yg tak baik untuk dijadikan contoh

      Muhammad Nor Abd Rahman

      Noor Suaimi Amy betol tu dulu zaman tok.mat(rahmat) Mnteri TV org hisap dadah rambut panjang tak leh msk tv inikan pulak curi billion2.

      Nizam Sgb

      budak budak ini pun satu hal, kalau nak tahu tentang mybrain, panggil menteri yang terlibat, bukan panggil org yg ada banyak kes jenayah...cui berbiliun .. dia ta layak dah pun cakap pasal isu-isu masa kini mahasiswa seperti kad debit, PTPTN, MyBrain dan sebagainya....panggil menteri yg handle benda ni....

      Jamaliah Md Salleh
      mana ada tajuk cara2 merompak. Ada ka?

      Delete
  15. Kengkawan semua...Dah tentu lah korang sedar hal ni, tapi buat2 tak nampak aje..

    Nampak gayanya, di kala PAS terus Istiqomah menyokong calon BN di Semenyih, puak Rejim Pakatan Hancing itu terperangkap dalam jerat mereka sendiri.
    .
    Agendanya cukup jelas. DAPigs memang sedang berusaha untuk membuat desakan agar Tun Mahathir melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri secara terbuka.
    .
    Namun perkara itu cuba dinafikan oleh pemimpin Rejim Pakatan Hancing tu...termasuk lah Kit Sial, Bang Non , WAWI dan mat Syabu. Mereka seolah-olah cuba untuk menutup Bangkai Gajah dengan daun pisang...boleh ke macam tu haah????
    .
    Jika betul tidak ada sebarang usaha untuk menjatuhkan Tun Mahathir, kenapa DAPigs tidak mengambil tindakan tegas terhadap ahli mereka yang lantang membuat desakan tersebut...tidak kah ini menunjukkan dengan jelas bahawa desakan terhadap Tun tu direstui sepenuhnya oleh mereka???

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bila budak Kerry Okspod KJ kata "biarlah (Wak Zahid berkempen di Semenyih), beliau masih lagi ketua pembangkang dan masih lagi presiden Umno walaupun masih bercuti," itu juga sindiran.

      Wak Jahid kata dia "bercuti", serahkan tugas2 Presiden Umno kpd Tok Mat "sehingga Tok Mat dah tak larat menyandang".

      Aritu dia kata nak ambil balik tugas2 itu tapi Tok Mat tak sebut apa sampai sekarang. Jadi, budak KJ Okspod pun gesel geceh ler.

      KJ dah lama dulu umumkan nak jadi PM di umur 40 tapi sekarang dah jauh terlepas tempoh.

      Macam2 karenah "peminpin"2 Umno nih.

      Delete
    2. KEPADA PEMIMPIN PH YANG BANGANG


      Bitcoin ialah kriptowang yang mempunyai nilai tertinggi diantara semua kriptowang yang ada di pasaran sekarang. Kebanyakan syarikat-syarikat pelombong kriptowang yang dibuka satu ke dua tahun yang lalu kebanyakannya melombong Bitcoin sebagai kriptowang pilihan mereka.

      Naik dan jatuh nilai Bitcoin ini bukanlah sesuatu yang baru, kerana kebiasaannya walaupun ia melihat kejatuhan yang mendadak, ia sentiasa akan meningkat dan mendatangkan keuntungan buat mereka yang melombongnya untuk jangkamasa yang panjang.

      Akan tetapi, nampaknya semua itu berakhir untuk sejumlah besar pelombong Bitcoin, kerana nilai Bitcoin baru-baru ini melihat kejatuhan nilai yang sangat teruk sehinggakan beberapa kilang melombong Bitcoin terpaksa ditutup kerana nilai kriptowang tersebut kini berada di tahap yang tidak mampan.



      Nilai Bitcoin yang pada tahap tertingginya mempunyai tanda harga $19,783 untuk satu Bitcoin kini telah menjunam kepada $4030 pada waktu laporan ini ditulis.

      Ini menyebabkan syarikat-syarikat ini tidak boleh membayar sewa dan bil kuasa yang diperlukan untuk menggerakkan kesemua pelombong-pelombong kriptowang mereka, dan apa yang menarik mengenai ini ialah kebanyakan syarikat-syarikat ini berasal dari China dimana kos penggunaan tenaga elektrik dikatakan diantara yang terendah di dunia.

      Walaupun begitu, menurut laporan Independent, mangsa kejatuhan harga Bitcoin yang paling teruk ialah Giga Watt dari Amerika Syarikat yang terpaksa memfailkan muflis kerana gagal membayar hutang sebanyak $7.0 juta.

      Buat masa ini, pakar kriptowang masih berbelah bagi mengenai nilai turun naik harga Bitcoin ini, dan buat masa ini, kenyataan Mufti Wilayah Persekutuan mengenai larangan penggunaan Bitcoin mungkin ada pangkal logiknya.

      Delete

    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Khor Boon Liang

      Siasia aja Kerajan bagi sekolah hingga universiti ajar, keluar manusia yang tak berguna langsong mcm Ah Jib Gor!

      Kamil Md Taha

      Tak payahlah kau nak bawak si penyamon ni bagi ceramah, isi kandungan ceramah tu semua aku tahu apa yang dia nak cakap...Ajib, lebih baik kau tukar tajuk isu 1MDB apacerita dia, dia berani tak terima undangan begitu coba tengok ..


      Para Erk Para

      simpan sikit otak udang ko tu untuk 60 tahun. Zaman bosku memng la x perit sebab dia pancing rakyat dgn duit rakyat yg dia sebat. Bukan sikit, billion

      Delete
  16. Sekaarng ni , dah tentu lah kita semua terbaca berita dari Serawak Report yang mengatakan PAS menerima RM 1.95 juta RM dai UMNO untuk deposit 130 calunnya dalam PRU14 yang lepas.

    Nampak sangat..bila dah tak lekat tuduhan RM90 juta tu, cepat2 difitnahkannya pulak dengan pertuduhan baru ni. Clare Brown, sebagai mana yang kita semua tau, adalah balaci Tun Madey yang berkonspirasi dengan Ambiga dalam pertuduhan RM 90 juta terhadap PAS tu.

    Sekarang bila SPRM mengeluarkan kenyataan duit sebanyak itu tidak ada dikesan dalam akuan PAS atau pemimpin2nya, Clare dah menggelabah beruk kerana taktik fitnahnya tak menjadi. Bayaran untuk kerja2 memfitnahnya tu dah dijelaskan, tapi hasilnya tidak seperti yang diharapkan pulak.

    Jauh sangat bezanya tu dari RM 90 Juta , dah turun pada RM 1.95 juta aje. Kini , SPRM kena kerja keras lagi lah..kena check betul2 akaun calon2 PAS yang bertanding dalam PRU14 tu, khususnya untuk melihat dari mana wang dari deposit calon tu datang. Bertambah kerja SPRM tak pasal2 pulak!!!!

    Apa kata..lepas ni, SPRM kena jugak semak akaun Amanah untuk deposit calon PRUnya dulu..kita dah sedia maklum mereka menerima dana dari DAPigs...dan DAPigs pula menerima dana beratus2 juta RM dari Israel. Sehingga kini, DAPigs masih tak dapat membuktikan bahawa wang tersebut bukan dari Israel.

    memang bukan menjadi satu kesalahan untuk menerima wang dari sesuatu sumber, tetap bila Serawak Report mendedahkan bahawa wang untuk deposit calun Pas dari UMNO tu diambil dari 1MDB, amak SPRM kena lah membuktikannya terlebih dahulu sebelum boleh membuat pendakwaan.

    Ini dah sebijik sama macam yang terjadi pada DS Najib..sebelum ni digebangkan dia terlibat dengan skandal berpuluh2 billion RM duit 1MDB tu, dan digunakan dengan efektifnya sebagai bahan kempen PH sebelum PRU14 dulu, tapi bila DS Najib didakwa, takde kena mengena pun dengan 1MDB, cuma pertuduhan berhubung dengan kes SRC dan AMLA aje.

    Ini lah jadinya bila fitnah menjadi sandaran utama mereka...takkan lekat segala pertuduhan2 yang mereka buat tu!!!!!





    ReplyDelete
    Replies

    1. Mujahid ingatkan Asyraf Wajdi henti buat tuduhan liar - M'kini.

      Setuju dengan Mujahid.

      Depa nih sentiasa menuduh liar. Otak kecik, minda sempit, dahtu pemalas nak cari fakta dan punca2 maklumat yang sahih.

      Jenis yang Najib maki cyber troopers nya "Bangang hamjadah" di kempen Pru13 dan "KEPALA BAPAK KORANG" di kempen Pru14, tak cari dan keluarkan fakta2 bagi mebantu naikkan imej dia yang merudum hingga tersungkur ke dalam longkang.

      Delete
    2. Sebelum nak gaduh antara kaum cuba lihat fakta ini




      Bukan nak berbangga diri atau mengangkat bangsa sendiri, tetapi sebelum nak mencetuskan pergaduhan antara kaum, cuba kita lihat fakta-fakta ini,

      Jumlah penduduk di Malaysia,
      = 28.3 juta orang

      Jumlah penduduk mengikut pecahan agama,

      Islam = 17.35 juta orang
      Buddha = 5.6 juta orang
      Kristian = 2.6 juta orang
      Hindu = 1.78 orang

      Ini adalah fakta rasmi pada tahun 2010 di mana pada tahun 2018 ini dianggarkan jumlah penduduk beragama Islam adalah seramai 20 juta orang.

      Jika dilihat dari pecahan dan jumlah penduduk mengikut agama ini, adakah mudah untuk menghapuskan penduduk beragama Islam seramai 20 juta orang?



      Pada sesiapa yang ingin tunjuk hero, periksa dahulu fakta sebelum bertindak mengikut hawa nafsu.

      Kepada Exco DAP V Ganabatirau, berfikirlah sebelum membuat sebarang tuduhan terhadap umat Islam. Kenyataan anda sebagai pemimpin kaum India dan Hindu boleh mencetuskan perbalahan kaum dan agama di negara kita.

      Fikirkan apa tindak balas penduduk seramai 20 juta orang ini jika sebarang perbalahan kaum tercetus dari kenyataan kamu.

      Jangan nanti nama kamu akan dikenang sebagai pencetus 13 Mei ke-2 sekiranya ia berlaku dan kubur kamu pula akan diludah oleh anak cucu kamu sendiri.

      Jika sudah tercetuskan perbalahan antara kaum, mungkin tiada siapa yang dapat menghentikannya dalam masa yang singkat. Fikirlah siapa sebenarnya yang akan rugi.

      Jagalah keamanan yang ada. – AbuLeman


      © Sebelum nak gaduh antara kaum cuba lihat fakta ini - Abu Leman

      Sumber: http://www.abuleman.com/2018/11/sebelum-nak-gaduh-antara-kaum-cuba-lihat-fakta-ini.html

      Delete

    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Alon Fazil

      Keja bangang baik belajar cars2 nak menyamun mencuri dari najib

      JR R GR
      Nak belajar soglap duit ke?

      Muhammad Ehsan Muhammad Arshad

      Idea sapa la pi ajak mo1 sembang santai. Sia2 masuk u

      Hatha Yussof

      Nanti bossku boleh bagi tip pd student bagaimana cara nak songlap juta-juta .

      Haziq Hanif

      Belajar tinggi pun masih suka junjung tahi

      Delete
  17. tak penatkah shahbudin menjadi tukang karut anwar ibrahim. adakah anwar insan bijaksana lagi suci dapat mengatasi segala masalah negara yang kita hadapi? bukalah minda kelip matamu shahbudin. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dan sokong kata2 di atas.

      Delete
    2. Tanpa PAS dan hudud, PH tetap bergaduh juga



      Sebelum berpecahnya Pakatan Rakyat (PR), Penasihat DAP Lim Kit Siang sudah membayangkan kemungkinan pakatan yang dibarisi oleh DAP, PAS dan PKR akan berpecah dan membawa haluan masing-masing jika PAS berdegil mahu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.

      Hakikatnya “kedegilan” PAS untuk melaksanakannya tidak pernah padam sejak Allahyarham Nik Abdul Aziz menjadi menteri besar Kelantan pada 1990, malah menjadi matlamat kerajaan negeri itu sehingga hari ini.

      Beralaskan persepsi yang dimainkan itu, PAS dan hudud sering dituduh sebagai punca perbalahan PR sehingga menyebabkan pecahnya gabungan pembangkang itu. Persepsi itu dimainkan sehingga ramai yang percaya jika gabungan pembangkang tanpa “pak lebai” PAS yang inginkan hudud, sudah tentu gabungan pembangkang itu akan aman damai dan utuh.



      Ads by AdAsia


      Tapi tak apa. PR sudah pun terkubur.

      Kini ada Pakatan Harapan (PH). Di dalamnya, DAP kini sedang berkawan dengan PPBM, yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad yang sememangnya tidak bersetuju dengan hudud dan PAS; Amanah yang juga kurang bersetuju dengan hudud dan bermusuh dengan PAS dan PKR, sahabat lamanya daripada PR yang sudi bersama DAP meninggalkan PAS.

      Sepatutnya, gabungan PH utuh sebab di dalamnya tiada lagi PAS dan agenda hudud. Tetapi malangnya, ia tidak begitu.

      Beberapa hari lepas, Lim Kit Siang memberikan amaran lagi. Katanya, DAP tidak akan teragak-agak meninggalkan kerajaan campuran PH jika usaha mencapai tujuan Malaysia Baru diketepikan.

      Dari mana datangnya asap ini? Di mana apinya?

      Terdapat 4 keputusan kerajaan PH muktahir ini yang dilihat bercanggah dengan perjuangan DAP.

      Pertamanya, kegagalan kerajaan PH mengiktiraf Sijil Peperiksaaan Bersepadu Sekolah Persendirian Cina (UEC) sebagaimana yang dijanjikan di dalam manifesto pilihan raya gabungan politik itu.
      Kedua, kegagalan kerajaan PH untuk bertegas dalam meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Ketiga, pendirian Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang menolak untuk mengadakan pilihan raya kerajaan tempatan atas alasan ia akan menimbulkan kepada konflik perkauman sejurus tercetusnya insiden rusuhan kuil di USJ25, Subang Jaya.

      Perkara keempat yang mencetuskan ketegangan antara DAP dan PPBM baru-baru ini ialah penhijrahan “katak politik” yang menjadi-jadi daripada Umno kepada PPBM, meskipun DAP tidak pernah membantah penghijrahan orang PAS ke Amanah satu ketika dulu.

      Delete
    3. Akan tetapi, apakah yang dimaksudkan oleh Kit Siang mengenai istilah Malaysia Baru? Apakah tanpa UEC, ICERD dan pilihan raya kerajaan tempatan, maka Malaysia Baru dianggap gagal di mata beliau?

      Kalau ditanyakan kepada rakyat tentang Malaysia Baru, sudah pasti kebanyakan mereka percaya Malaysia Baru ialah sejenis strategi pusingan-U pentadbiran PH yang entah ke mana berdasarkan prestasi 8 bulan pertamanya.

      Perkara paling menjelekkan ialah tanggungjawab kerajaan PH terhadap manifesto yang digunakan untuk memenangi pilihan raya umum ke-14 yang menyaksikan hampir kesemua yang ditulis menjadi sekadar kertas rujukan, bukannya janji yang perlu ditunaikan.

      Tapi percayalah, asap Kit Siang ini bukan sebarang asap. Ada anak api yang sedang membara.

      Dalam pada itu, Rafizi Ramli menggunakan anak api ini untuk melancarkan serangan pertama terhadap Dr Mahathir dengan mengatakan populariti beliau menurun sebanyak 20% semenjak PH menawan kerajaan.

      Bakal perdana menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim pula menggunakan peletakan jawatan mengejut anaknya Nurul Izzah daripada semua jawatan penting untuk melancarkan serangan terhadap Ahli Parlimen Umno yang sedang melompat ke arah PPBM.

      Menariknya, punca sebenar Nurul meletak jawatan masih misteri. Mengapa beliau enggan terus berkhidmat sehingga bapanya menjadi PM sebelum mengundurkan diri akan terus menjadi tanda tanya.
      Apakah ini protes terhadap Dr Mahathir atau bapanya sendiri?

      Perang dalaman PH kini tertumpu pada desakan terhadap Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waytha Moorty supaya meletak jawatan kerana ramai yang tidak berpuas hati dengan cara beliau mengendalikan isu ICERD dan insiden rusuhan kuil USJ25.

      Isu ini sudah menjadi pertarungan utama antara PPBM dan DAP.
      Para pemimpin PPBM, termasuk orang kuat Dr Mahathir, Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq dan Datuk A Kadir Jasin telah secara terbuka mendesak Waytha supaya meletak jawatan, manakala para pemimpin DAP pula, termasuk anak mendiang Karpal Singh iaitu Ramkarpal setia mempertahankannya bersama peguam Siti Kasim.

      Bagaimana pula dengan pendirian PKR dan Amanah? Bagaimana pula pendirian Anwar dalam isu ini? Fraksi Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, Dr Afif Bahardin telah menyatakan pendirian untuk menyokong PPBM dan turut serta mendesak Waytha meletak jawatan.

      Bagaimanakah kesudahan episod ini? Apakah Waytha dapat kekal dalam Kabinet, atau beliau meletakkan jawatan atau dipecat oleh Dr Mahathir?

      Nasib yang menimpa Waytha akan menentukan siapakah yang berkuasa dalam PH, membuka mata rakyat, sekali gus mencorakkan perbalahan politik dalaman pakatan itu selanjutnya.

      Delete

    4. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Acara Bossku di UKM di pindah tempat -

      Haziq Haikal

      BOSSKU TERPALIT DENGAN 42 TUDUHAN JENAYAH PENGUBAHAN WANG HARAM DN PEMBUNUHAN. ELOK SANGAT PIHAK U MEMBATALKAN PROGRAM NAJIB, KALAU DI BIARKAN IANYA DI ADAKAN, PROGRAM INI BOLEH MEROSAKAN PEMIKIRAN PELAJAR..

      Songkok Baldu Swiss

      Bila manusia lupa Allah mereka tak malu minta nasihat dr penyangak yg terang2 mencuri.. tak guna jd mahasiswa jika minda dibodohkn .

      Delete
  18. Fuyooo...Nak tak nak, suka tak suka..kini terserlah la kepada dunia bahawa sandiwara Bersatu yang sengaja membuat bermacam2 dakwaan terhadap PAS sejak awal kempen PRK Semenyih ini hanya untuk menutup kemaluan sendiri.
    .
    Realitinya Bersatu sendiri sedang mengalami isu besar dalam PH apabila DAPigs dilihat semakin lantang mengkritik dan membuat desakan terhadap Tun Mahathir secara terbuka.
    .
    Bahkan bukan setakat DAPigs sahaja yang pertikai keputusan Bersatu sejak kebelakangan ini. Malah PKR juga turut menyuarakan rasa tidak puas hati mereka terhadap Bersatu dalam masa yang sama. Begitu juga suara2 sumbang yang keluar dari Amanah terhadap Tun dan Bersatu.

    Nampak sangat Tun dan Bersatu ni dalam keadaan tersepit..dibalun dan dihentam kaw2 dari dalam dan luar PH sendiri.
    .
    Pokok pangkalnya, kedudukan Bersatu yang berada dalam keadaan terumbang ambing pada ketika ini. Tapi mereka cuba mengalih perhatian rakyat dengan membuat sandiwara kononnya PAS tidak menyokong UMNO!!...Sapa lah yang nak percaya dongengan mereka tu haah??????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hah kau, gomen Ostorlia pun dah ngta gomen Malysia bawah Najib arahkan pembunuhan Altantuya -

      'Pembunuhan Altantuya tak dianggap jenayah politik walau diarah kerajaan'

      Bekas komando polis Sirul Azhar Umar tidak boleh dianggap terlibat jenayah politik meskipun beliau mendapat arahan kerajaan Malaysia membunuh Altantuya Shaariibuu pada 2006, kata Timbalan Presiden Tribunal Rayuan Pentadbiran Australia Brian Rayment.

      Perlu hebohkan hal ini, desak bicara semula, tentukan pemimpin Kerajaan itu dikenakan tindakan sebab rahan membunuh tuh - Najib Al Jibo pemimpin nya di masa itu

      Delete
    2. Abim: Dakwa sekolah kebangsaan jadi sekolah agama hanya cetus kekeliruan
      Diterbitkan 23 Dis 2018, 6:18 petang | Dikemaskini 23 Dis 2018, 6:20 petang

      A+ A-
      Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) menyifatkan kenyataan yang Perdana Menteri Dr Mahathir yang mendakwa sekolah kebangsaan bertukar menjadi sekolah agama hanya akan mencetuskan kekeliruan.

      Presidennya, Mohamad Raimi Ab Rahim berkata, ia juga akan menutup ruang penyelesaian kepada masalah sebenar.

      "Abim tidak menafikan keperluan kajian semula kurikulum yang mana perlu mengambil kira perubahan di peringkat global seperti penguasaan kemahiran tertentu dalam menghadapi Revolusi Perindustrian keempat.

      "Bagaimanapun, kenyataan yang mengatakan bahawa sekolah kebangsaan telah bertukar menjadi sekolah agama hanya akan mencetuskan kekeliruan yang boleh menutup ruang kepada sebarang penyelesaian di atas sebarang persoalan berkaitan yang diketengahkan," katanya dalam kenyataan media hari ini.

      Mohamad Raimi merujuk kenyataan Mahathir yang memaklumkan mahu merombak kurikulum sekolah kebangsaan agar tidak bertumpu kepada pembelajaran agama semata-mata.

      Mahathir sebelum ini juga dilapor berkata, rancangan untuk memperbaharui silibus pengajaran adalah bagi memastikan pelajar menguasai semua mata pelajaran "berguna" yang dapat membantu mereka mendapatkan pekerjaan.

      Sementara itu, Mohamad Raimi menegaskan bahawa mata pelajaran Pendidikan Islam (PI) bagi murid beragama Islam dan Pendidikan Moral bagi murid bukan beragama Islam adalah salah satu mata pelajaran teras yang wajib diikuti oleh semua murid selain mata pelajaran Matematik, Sains, Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris, seperti yang digariskan dalam Akta Pendidikan 1996.

      "Masa yang digunakan untuk PI hanyalah 96 jam setahun daripada 752 jam keseluruhan mata pelajaran, iaitu kurang daripada 13 peratus setahun.


      "Murid sekolah kebangsaan (SK) menggunakan 160 jam setahun untuk mempelajari Bahasa Inggeris (BI), iaitu 22 peratus daripada keseluruhan mata pelajaran, manakala murid sekolah jenis kebangsaan (SJK) menggunakan 80 jam setahun, iaitu 11 peratus daripada keseluruhan mata pelajaran," katanya.

      Tambah Mohamad Raimi lagi, pihaknya berpandangan bahawa penerapan nilai dan kemahiran yang dapat membantu pelajar mendapatkan pekerjaan seperti kemahiran berfikir secara kreatif dan kritikal dan kemahiran mengurus emosi serta bersosial perlulah selari dengan pendidikan Islam yang sifatnya universal.

      "Untuk merungkai persoalan mengenai dinamika pendidikan Islam di negara ini, Abim ingin merujuk kepada pandangan Prof Siddiq Fadzil, Tokoh Maal Hijrah 1440H peringkat kebangsaan, yang mencadangkan agar Pendidikan Islam di Malaysia dikaji semula agar dilihat sesuai dengan pengamalan Islam dalam kerangka masyarakat Malaysia yang bersifat realiti kemajmukan dengan kepelbagaian kaum dan agama, seperti penyepaduan Fiqh Wataniah, Fiqh Taayush, menambah interaksi dengan masyarakat pelbagai kaum dan agama, dan sepertinya.

      "Asas kajian semula kurikulum dan dasar pendidikan secara keseluruhan perlu melihat kepentingan dalam pendidikan membentuk watak bangsa Malaysia," katanya.

      Delete

    3. justice league = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB

      Lohat lah berapa banyak gomen PH selamatkan wang kita dari pemborosan curi mencuri Najib Al Jibo -

      Kos LRT3 dikurangkan 47% berbanding kos asal RM31.65 bilion

      February 22, 2019 1:12 PM

      Menteri kewangan berkata, penjimatan kos itu dicapai selepas kerajaan menyedari kapasiti asal melebihi keperluan semasa dan permintaan dalam masa 20 tahun akan datang.

      Delete
  19. Dlm hal PM8 ni, DSAI patutnya dah mengerti
    Dia pasti dikencing rejim panji hitam al-kutty
    Tidak kan kesampaian lah dua tahun dinanti
    Bukan kah Tun cakap, nak kerja sampai mati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous ini ia lah GENG NAJIB. Dia pakai banyak nama, selalu mengkopipes karut marut yang takda kaitan dgn tajuk pos.

      Kali ini ada kaitan tapi tak reti Tun berseloroh bila cakap anugerah yang dia suka ia lah KEM - Kerja Sampai Mati.

      GENG NAJIB ini minda nya sempit, otak nya kecik.

      Delete
    2. PAS sedia bersama parti lain asalkan umat Islam memerintah



      PAS bersedia mendukung mana-mana parti lain bagi membentuk kerajaan, asalkan umat Islam terus memerintah Malaysia, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Beliau berkata, adalah tidak wajar bagi Malaysia yang penduduknya terdiri daripada 65 peratus umat Islam, tetapi pemerintahannya didominasi oleh bukan Islam.

      Beliau membuat kenyataan demikian ketika sesi soal jawab bersama warga Malaysia pada program ‘An Evening With Tuan Guru Abdul Hadi Awang” di Dublin, Ireland, kelmarin. Berita mengenainya dilaporkan dalam Harakan hari ini.

      Beliau bagaimanapun tidak merujuk kepada mana-mana parti, khususnya di dalam kerajaan Pakatan Harapan (PH), yang sekarang didominasi bukan Islam, walaupun Perdana Menteri adalah daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

      Beliau turut menegaskan langkah memastikan umat Islam terus memerintah Malaysia bukan kerana fanatik perkauman, sebaliknya Nabi Muhammad telah memberi pengajaran dalam hadis ‘pemimpin daripada Quraisy’ bahawa dalam politik Islam, kabilah dominan mesti memimpin.

      “Islam adalah syarat kaum yang mendominasi, ini sangat penting. Kerana pemimpin dipatuhi, mesti didukung oleh kaum yang paling kuat dalam kalangan orang Islam,” katanya.

      Menjawab soalan mengenai kesediaan bersama UMNO, Abdul Hadi menjelaskan bahawa PAS pernah bersama parti itu menuntut kemerdekaan dan dalam Kerajaan Campuran 1973 serta Barisan Nasional pada 1974 dengan bersyarat.

      Katanya, PAS sedia memungut mereka yang lari dari kapal lama untuk bersama PAS, tetapi tidak untuk kerjasama dengan UMNO kerana dasarnya berlainan di mana PAS mahu Islam memerintah, bukan diperintah.

      “Ini masih tak ada titik pertemuan hingga hari ini. Namun bila kerajaan terdesak, kita boleh kerjasama, sekadar dalam perkara yang baik. Di ambang pilihan raya PAS diajak sertai kerajaan, kita tolak.

      “PH juga ajak kita sertai kerajaan, kita tolak kerana kita pernah kerjasama dengan mereka. Kita buat gagasan sendiri dan berjaya menguasai Kelantan, Terengganu dan menjadi parti paling besar di Kedah.

      “UMNO sekarang mengalami kebocoran bahtera. Kaedah kita orang pergi laut, kalau bahtera bocor kita pergi dekat, bahtera kita pun boleh tenggelam sama. Nak gabung dengan parti bocor ini satu benda yang sulit dan payah.

      “Dan UMNO ini ada penyakit dan masalah dia. Adapun mengata Umno di Alam Barzakh, maka tidak mudah. Parti Komunis yang diharamkan pun masih ada. Parti Hitler masih ada pengikut. Syaitan pun ada pengikut,” katanya.


      KOMEN : Jangan macam AMANAH (sokongan puak IKRAM) yang 'gatal' nak memerintah walaupun Islam terpencil

      Delete
  20. Fulamaaak!!!! Ternyata Negeri Melaka, merupakan sebuah negeri yang betul2 bertuah kerana telah mengamalkan maqasid syariah keluarga.

    Dikatakan Melaka mencatatkan sejarah buat julung2 kalinya menghimpunkan beberapa keluarga dalam Kepimpinan negeri.

    Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) yang juga EXCO Kerajaan Negeri secara kebetulan mempunyai isteri yang dilantik sebagai Timbalan Pengerusi, Pusat Zakat Melaka.

    Bukankah senang cara sebegini? Segala mesyuarat berkaitan bidang Agama Negeri boleh dilakukan di atas katil sahaja.

    Ini alasan Ketua Menteri:

    Perlantikan Mahani tidak perlu dipertikaikan dan dimanipulaskan. Ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri mahu pembabitan 30% wanita sebagai pembuat dasar.

    Rupanya di Melaka, Mahani seorang saja perempuan yang ada dan berkelayakan.

    Kedua, masih ingatkan lagi YB Gedebe Melaka? Secara kebetulan juga, Abangnya dilantik sebagai Setiausaha Japerun di DUN beliau.

    Lebih kebetulan ialah apabila apabila Ketua Menteri mempunyai Kakak Ipar sebagai Setiausah Sulit Kanan, Adik Ipar sebgai Setiausaha Politik manakala Abang Ipar pula dilantik menjadi Timbalan Naib Cancelor, Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM)

    Sistem maqasid syariah kekeluargaan terpimpin yang secara kebetulan berlaku di Melaka amat hebat dan wajar dicontohi.

    Inilah apa yang dipanggil oleh Allahyarham P Ramlee dalam filem Tiga Abdul sebagai 'family planning'...nepotisme at its best!!!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Timbalan Presiden Tribunal Rayuan Pentadbiran Australia Brian Rayment, dalam keputusannya berkata, pemohon (bekas komando Polis, Sirul) telah mengaku dia diarahkan untuk membunuh Altantuya atas alasan warga Mongolia itu merupakan "perisik Rusia".

      "Bukti yang tidak dapat disahkan yang diberikan pemohon bahawa arahan diberikan kepadanya untuk membunuh perisik Rusia ..." katanya.

      Memetik kes undang-undang, Rayment berkata ... pembunuhan atas arahan kerajaan (Malaysia) ...

      Sirul di jangka di hantar ke Malaysia bila hukum mati di negara ini dihapuskan Kerajaan sekarang. Sirul akan di bicara semula. Kata2 dia seperti di atas akan membawa kpd Najib di penjara seumur hidup (sebab hukum mati tak boleh lagi di kenakan kpd dia).

      Delete
    2. Pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT)



      SISTEM Kerajaan Tempatan ini asalnya meniru apa sahaja yang telah dilaksanakan di Britain. Setelah Malaysia mendapat kemerdekaan pada 31 Ogos 1957, amalan ini masih diteruskan. Kemudiannya dibatalkan selepas mengalami gejala sosial yang negatif dan peristiwa hitam yang mencetuskan permusuhan kerana isu perkauman, dikatakan juga berlakunya jurang yang tidak saksama khususnya dalam aspek ekonomi di antara bandar dan luar bandar yang melibatkan kaum yang berbeza.

      Kedengaran pula baru-baru ini, suara dan tulisan supaya diadakan semula Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dengan pelbagai hujah atau dalil. Ada daripada kalangan yang mahu menghidupkannya semula, alasannya untuk menghidupkan demokrasi, memperbaiki pengurusan lebih bersih dan bijak. Paling penting bagi mereka adalah untuk menjana ekonomi, kerana itu ia dijadikan akidah dan kiblat seperti agama.

      Keseluruhan ideologi ciptaan manusia yang berpayungkan politik dan pentadbirannya tanpa menyentuh soal roh dan akhlak, serta tidak mempedulikan hubungan antara kaum, maka persoalan akhlak berpisah daripada agama, jauh sekali mengambil kira soal dosa dan pahala.

      Kebanyakan mereka lebih bertuhankan akal semata-mata, tanpa melihat kepada segala aspek yang ada kaitan dengan kejadian manusia, khususnya aspek negatif yang boleh mengundang dengan mudah beberapa bencana, akhirnya kepayahan dihadapi dan sukar untuk menyelesaikan masalah yang bertalu-talu datang selepasnya.

      Ramai di kalangan umat Islam terlupa bahawa Rasulullah S.A.W. telah menunjukkan kebijaksanaannya dalam pembangunan bandar apabila menegakkan negara Kota Suci Madinah dengan berlakunya Hijrah. Perkataan 'bandar' dalam Bahasa Arab disebut Madinah, menggantikan nama sebelumnya, Yathrib atau Taibah.

      Islam mentadbir penduduknya yang didiami masyarakat majmuk yang terdiri daripada kumpulan Ansar iaitu suku Aus dan Khazraj yang menganut Islam dan menerima saudara seagama yang datang berhijrah dinamakan Muhajirin. Wujud pula kaum bukan Islam bangsa Yahudi (ahli Kitab) daripada pelbagai kabilah (Bani An-Nadir, Qainuqa’, Quraizoh dan lain-lain) dan diizinkan juga dari kalangan musyrikin dan munafik.

      Delete
    3. Kaum Yahudi pula paling menguasai ekonomi. Adapun kaum lain lebih menumpukan ternakan dan pertanian. Ada juga daripada kalangan para sahabat R.A. yang berniaga, seperti Uthman bin Affan, Abdul Rahman bin ‘Auf, Saad bin Abi Waqqas, Zubair bin Awwam, Asma’ binti Abu Bakar R.A. dan lain-lain.

      Langkah pertama yang dilakukan oleh Rasulullah S.A.W. adalah memilih tapak masjid dan membinanya untuk menjadi pusat ibadat, ilmu dan pentadbiran, sehingga rumah Rasulullah S.A.W. bersambung dengan masjid. Seterusnya menempatkan Pasar Madinah yang menjadi pusat perniagaan mengumpulkan hasil pertanian, ternakan dan barangan lain yang dibawa oleh para musafir.

      Rasulullah S.A.W. telah menyatukan masyarakat majmuk, dimulakan umat Islam daripada kalangan 'Aus dan Khazraj yang dahulunya sentiasa berperang, digabungkan dengan kalangan Muhajirin yang datang dengan semangat persaudaraan Islam.

      Penduduk bukan Islam diajak hidup bermasyarakat atas sifat persaudaraan kemanusiaan sehinggalah dimeteraikan Sahifah Madinah (Piagam) yang melibatkan semua kaum yang menerima Islam untuk menjadi pihak yang berkuasa. Mereka menerima Islam untuk memerintah tanpa dipaksa menganutnya. Sebelum kedatangan Islam, berlaku perpecahan dan peperangan dalam kalangan kaum dan agama yang berbeza dan juga dalam kalangan satu kaum dan satu agama. Islam berjaya mewujudkan perdamaian dan keharmonian.

      Ibnu Khaldun (784-808H / 1332-1406) yang diberi gelaran peneroka ilmu kemasyarakatan moden oleh semua ilmuwan Islam dan bukan Islam, kerana hasil karangannya yang bernama Al-Muqaddimah, dianggap kalangan ulama Islam paling hebat dan tersohor yang mendahului pemikiran pada zamannya.

      Beliau menulis secara khusus berkenaan perancangan dan pembangunan bandar. Turut disentuh segala aspek kemasyarakatan yang menyeluruh, merangkumi peranan agama, politik, ekonomi, sosial, pendidikan, keamanan, pertahanan dan lain-lain, bukan hanya sekadar mengurus penduduk, bangunan, perjalanan dan pasarnya sahaja, bahkan merangkumi segala aspek hubungan persaudaraan kemanusiaan.

      Delete
    4. Ini menunjukkan perlunya pembangunan bandar yang disusun kehidupan bermasyarakat, sekali gus akan mewujudkan keharmonian sesama manusia supaya bermasyarakat madani. Ini adalah perkara terpenting bagi menjamin kehidupan yang selesa bersama keamanan dan persaudaraan khususnya dalam masyarakat majmuk. Bukan sekadar mengurus bangunan rumah kediaman, sekolah, pasar raya, hotel, jalan raya, parit dan longkang dan pusat hiburan sahaja. Inilah barangkali yang difikirkan oleh kalangan yang bernafsu mahukan Pilihan Raya PBT diadakan bagi melangsungkan pusaka Barat tanpa menilai atau muhasabah dalam segala aspek.

      Penjajah yang menakluk kita dahulu bukan hanya sekadar mendirikan bangunan kediaman, perniagaan, dan lain-lain di bandar-bandar yang dibangunkan oleh mereka. Dalam masa sama, mereka turut meletakkan acuan masyarakat yang akan bertembung dan bermasalah. Masyarakat luar bandar di kalangan orang India menjadi pekerja ladang yang dibawa daripada tanah jajahan, kalangan Cina menguasai kawasan perlombongan dan mengekalkan kampung-kampung Melayu serta kaum bumiputera lain yang dipencilkan di kawasan pedalaman.

      Mereka juga menyusun pembangunan insan mengikut acuan mereka sendiri. Keadaan yang berbeza agama, bangsa dan budaya ini, ditambah pula perbezaan kedudukan, pendidikan, ekonomi, politik dan sosial, yang juga telah diatur mengikut acuan kepentingan mereka dalam jangka masa yang pendek dan panjang. Semuanya demi kepentingan mereka, bukannya kepentingan kita, sehingga kita menjadi masyarakat yang cacamarba.

      Sejarah hitam peristiwa 13 Mei 1969 di Malaysia masih dikenang oleh generasi yang kini bertaraf warga tua. Mungkin yang masih muda lagi bebal atau yang tua bersikap pekak badak tidak mengambil kisah.

      Delete
    5. Peristiwa Ahok di Jakarta juga menjadi iktibar, walaupun majoriti besar penduduknya adalah umat Islam, tetapi kepentingan ekonomi dijadikan alat dan kiblat sehingga ada di kalangan umat Islam terperangkap dengan agenda subsidi umrah yang berwalikan Ahok. Mereka yang hidupnya laksana katak di bawah tempurung, termasuk di kalangan para ulama yang alim kitab kuningnya sahaja, walaupun berpengajian tinggi di atas kertas, tetapi fikirannya dikongkong pada zaman kitab itu ditulis atau berkisar di biliknya sahaja. Mereka tidak memandang ke sana dengan bijaksana untuk mengambil iktibar.

      DAP yang mendukung kuat Pilihan Raya PBT hanya mengambil kira kaum Cina yang mengundinya sahaja, tanpa mengambil kira kaum dan pihak lain yang menjadi nadi dan urat saraf dalam menghidupkan bandar yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama yang wajib dijaga segala hubungan dan sensitivitinya.

      Adapun PKR dan PAN pula tidak berbangsa dan ada yang punya kebangsaannya, tetapi tanpa jiwa atau tidak berjantungkan agama. Kaumnya tidak berjiwa bangsa dan agama. Bangsa dan agamanya laksana jenama yang ditampal pada botol majun penguat nafsu yang menjadi syarat rukun hidup masyarakat Melayu dahulu kala dan Melayu kini yang dikatakan mudah lupa. Petandanya menjadi leka dalam usia yang terlalu muda, belum sampai setahun jagung. Sudahlah UMNO pula mengalami kelumpuhannya yang berusia tua dan berpenyakit kerana panjang usia memerintah.

      Berfikirlah dengan matang dan sejahtera bersama Islam, tanpa paksaan menganut agama dan menukar bangsanya, demi keselamatan semua dan masa depan generasi akan datang.

      Jangan sekadar mentadbir bandar dengan bangunannya tanpa pembangunan manusia yang bersopan dan bersaudara. Jangan sekadar membangun bandar yang banyak duit daripada sumber apa sahaja, termasuk duit haram, seperti cukai rumah urut, pelacuran dan bayaran untuk gengster dan kongsi gelap. Semuanya akan menempah kehidupan yang cerah untuk sementara waktu dan selepasnya bergelap sepanjang waktu.

      Alasannya juga kerana terdapat sebanyak 101 daripada 192 buah negara di dunia yang mengadakan Pilihan Raya PBT. Oleh kerana Malaysia berada dalam dunia, maka wajiblah mengikut alam dunia itu sehinggalah berlakunya Kiamat Kubra.

      Jika diluluskan, Pilihan Raya PBT hendaklah diadakan di seluruh Malaysia, sama ada secara serentak atau berperingkat. Beberapa pindaan akta diperlukan. Dikatakan juga, mungkin lebih meriah berbanding Pilihan Raya Umum (PRU) sedia ada, tetapi dalam kemeriahan itu banyak berlaku perkara sebaliknya.

      Mengikut perhitungan kasarnya, kaum Melayu atau Bumiputera sekadar menguasai bandar seperti Baling di Kedah, Gua Musang di Kelantan, Kuala Berang di Terengganu, Tembeling di Pahang, Lubuk Antu di Sarawak dan sebagainya. Keputusannya sekadar untung seguni ubi, ruginya pula berhutang dengan bank yang tidak mampu dibayar dengan nilai seguni ubi dan boleh berundur daripada tapak rumah dan tapak ubinya sehingga melarikan diri ke hutan rimba dan sebagainya.

      Adapun DAP dan PKR serta yang sewaktu dengannya akan menguasai Bandar Raya Kuala Lumpur, Ipoh, Seremban, Kota Melaka, Johor Bahru, Pulau Pinang dan sebagainya. PKR boleh menumpang sementara waktu dan PAN dapat menumpang semangkuk dan akan hilang waktunya.

      Apabila adanya berita bahawa Perdana Menteri menolak diadakan Pilihan Raya PBT, ia menjadikan ada yang terkejut meracau, namun keadaannya:

      Parti Bersatu terbuka hati,
      Umno dan BN berkecil hati,
      DAP sakit hati,
      PKR luka hati,
      PAN pula buta hati,
      Adapun PAS sentiasa berhati-hati.

      “Islam Memimpin”

      ABDUL HADI AWANGPresiden PAS
      Bertarikh: 12 Rabi’ul Akhir 1440 / 21 Disember 2018

      KOMEN : Ambil negara cuba ditegakkan atas masyarakat majmuk, semua perkara perlu memikirkan semua kaum barulah keamanan terjamin

      Delete
  21. Ternyata suratan hidup aku ini, sgt istimewa
    Dapat isteri, pensyarah muda yg cantik lawa
    Udah hilang kelibat tok Gora duda ular sawa
    Sejak ku nikah Mas, ternyata dia sgt kecewa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini GENG NAJIB yang dah mula mengarut dan ketawa melakak mcm pontianak

      Delete
    2. Perlu ambil tindakan kepada ahli DAP Ben Singh yang persenda Al Quran



      Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka.

      Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak percaya dengan lawak bdoh Bangsa DAP yang malas membaca dan seolah-olah baru keluar dari gua dan terputus hubungan dengan dunia luar.

      Apalah pencapaian DAP yang hendak kamu banggakan Ben?

      1. Pencapaian menghapuskan cukai GST yang jelas meningkatkan pendapatan negara dan menggantikannya dengan cukai lapok dan tidak effisyen SST yang membolehkan peniaga DAP “under declare”, lari cukai, pindah harga dan meningkatkan kos sara hidup rakyat?

      2. Pencapaian menipu nilai sebenar hutang negara tahun lepas RM686.8 billion yang dikatakan melebihi RM 1 Trillion?

      3. Pencapaian menurunkan nilai Ringgit dari RM3.85 1 USD semasa pemerintahan BN kepada RM 4.20 sekarang?

      4. Pencapaian menurunkan nilai indeks BSKL dari 1850 mata zaman Dato’ Sri Najib Razak Menteri Kewangan kepada 1683 kini?

      5. Pencapaian apa yang kamu maksudkan Ben? Adakah pencapaian Guan Eng meranapkan Rezab BNM yang BN tinggalkan sebanyak USD 110 Billion yang kini tinggal USD 101.4 Billion?

      6. Atau pencapaian menurunkan import negara, pencapaian menghalau pelabur asing, pencapaian menurunkan harga minyak sawit, getah, musang king? Sedarlah Bangsa DAP, kerajaan DAP adalah satu-satunya kerajaan yang terbukti gagal mengurus ekonomi negara. Satu-satunya yang Menteri DAP pandai buat ialah memindahkan kepakaran menjual tanah Pulau Pinang ke MOF. Sekarang ini satu persatu harta Umat Islam dijual oleh Menteri Kewangan DAP yang haprak ini.

      7. Jika Ben berbangga dengan “Rule of Law” zaman Kuku Besi DAP, sejak Peguam Negara dilantik dikalangan pencinta Komunisme dan Ketua Hakim Negara dilantik dikalangan mereka yang membenci Islam, “Rule of Law” sudah bertukar menjadi “Law of The Jungle”. Hampir semua pemimpin Pakatan Harapan digugurkan dari pertuduhan di Mahkamah, bermula dengan Sivarasa Rasiah, Kes Akta Hasutan dan MCMC, Eric Paulsen, Akta Hasutan, Tian Chua, Tony Phua, Phang Li Khoon si penyogok dan Guan Eng, Bapa Rasuah Pulau Pinang, semuanya dibebaskan. Inikah pencapaian atau “performance” DAP yang kamu banggakan?

      Delete
    3. Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu.




      Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah Raja-Raja Melayu, selain daripada itu, DAP dan sekutu Pakatan Harapan akan sentiasa dipandang Pakatan Haprak oleh Rakyat Malaysia.

      Sebagai Mukmin yang hidup diakhir zaman ini, kita jangan terlalu takut dan lemah dengan agenda agenda musuh luar dan dalam islam yang selamanya ingin memusnahkan kesucian agama islam ini.
      .
      Segagah mana pun mereka (musuh islam) atau sekerdil mana pun kita (mukmin) jangan kita takut dan jadi pengecut, kerana keyakinan dan kebenaran yang kita imani ini adalah benar disisi Tuhan dan ia tetap akan bersama kita biarpun kita bakal terkorban segala harta dan nyawa.
      .
      Jika hari ini mereka yang berkuasa merombak dan merubah pada pendidikan agama, apakah kita mahu menangis dan merasa lemah? Jangan! Terlalu banyak lagi jalan yang boleh kita usahakan. Sebagai ibu dan bapa perkemaskanlah diri dengan ilmu agama. Usahakan belajar ilmu agama di mana mana pun, surau mahupun masjid lalu diajarkan kepada anak anak.
      .
      Boleh juga ibu bapa mencari rujukan rujukan buku agama untuk dibaca dan difahami bersama guru yang mereka ingin belajar dengannya. Dampingi orang orang soleh yang lebih berpengalaman dalam agama ini untuk dipelajari lalu diajarkan kepada ahli keluarga.
      .
      Jika perkembangan ilmu agama di sekolah sekolah telah disekat, masih terdapat banyak sekolah sekolah tahfiz yang sudah pastinya mengajarkan subjek agama kepada para pelajar disamping menghafal Al Quran.
      .
      Tidak sedikit juga sekolah sekolah agama persendirian yang wujud atas dana persendirian ataupun persatuan yang menjadikan opsyen lebih luas kepada ibu bapa untuk menghantar anak anak mereka belajar ilmu agama.
      ...
      Pokok pangkalnya kita kena terus berusaha dan jangan kita lemah dan lelah. Kita punya panduan lengkap (Al Quran dan As Sunnah) sebagai rujukan yang dipandu oleh oleh alim ulama yang ikhlas.
      .
      Biarpun mereka (musuh islam) bekerja keras siang dan malam berfikir untuk merosakkan agama Tuhan, tetapi mereka sebenarnya sedang mempersiapkan diri mereka untuk menjadi penghuni neraka neraka Tuhan ekoran "kebijaksanaan" mereka melawan Tuhan.
      .
      Kita teruskan sahaja usaha dan tanggungjawab kita sebagai mukmin di alam fana ini. Kelak Tuhan akan membalas segala usaha kita dengan kebahagiaan yang hakiki. Wallahu'alam.
      .
      #AkhiAdifGorment
      26 Disember 2018


      KOMEN : DAP bukan sahaja biadap terhadap Melayu tapi kepada Islam

      Delete
  22. Sobat2 ku yang dikasihi sekelian...dari Melaka, kini kita berkelana pulak ke Sabah, negeri di bawah bayu tu dan jenguk sikit apa yang berlaku di sana. Jom..jangan buang masa lagi beb !!!!

    Tak tau lah..samaada nak diakui atau tidak, telah berlaku kesilapan besar yang telah dilakukan oleh Datuk Shafie Apdal apabila melantik Datuk Jaujan Sambakong sebagai Timbalan Ketua Menteri.

    Menerusi perlantikan itu jelas, kerajaan Shafie adalah Semporna centric (kuasa berpusat di Semporna).

    Bagi menambah parah lagi keadaan, kemudiannya, beliau melantik Ketua Setiausaha politik juga daripada Semporna, ketua-ketua jabatan penting juga daripada Semporna.

    Kini berlegar-legar dikalangan rakyat, bahawa Sabah seolah-olah hanya dihuni oleh rakyat yang berasal daripada Semporna.

    Tidak pernah berlaku dalam sejarah politik Sabah, bahawa Ketua Menteri dan Timbalannya daripada daerah yang sama, daripada Parlimen yang sama.

    Apa kah tindakan Shafie itu membawa maksud slogan parti beliau UBAH? dan kemudian "in God We Trust, Change We Must"

    Shafie menampakan kegelojohan beliau, apabila bertindak tidak mewakili rakyat Sabah yang berbilang kaum, selain itu seolah-olah tidak menyedari, bahawa kerajaan yang beliau bentuk bukan berasaskan mandat rakyat, sebaliknya kerajaan yang dibentuk kerana tindakan KATAK yang melompat!!!!

    Di kalangan penjawat awam, meskipun "kurang kedengaran rungutan" kerana mereka itu perlu akur dengan Government Of The Day, namun perlantikan orang luar daripada sistem pentadbiran telah menghalang peluang-peluang kakitangan awam dilantik ke jawatan-jawatan berkenaan, sedangkan mereka itu menanti peluang itu bukan setahun, malah berpuluh tahun.

    Sehingga kini, rakyat negeri ini masih tertanya-tanya, berkaitan fungsi dua Kementerian yang diwujudkan, Kementerian Pelajaran dan Inovasi dan Kementerian Kesihatan dan Kesejahteraan Rakyat, kerana dilihat dua kementerian tiada kuasa nyata dalam bidang masing-masing.

    Kemasukkan Bersatu ke Sabah, mempunyai kaitannya dengan pemerintahan Kerajaan Sabah yang dilihat bukan untuk rakyat Sabah secara keseluruhan.

    Menerusi kemasukan parti itu, setidak-tidaknya akan ada pihak yang boleh bertindak semak dan imbang, demi kesejahteraan negeri dan rakyatnya.

    Memang dilihat dari luaran, kemasukkan Bersatu ke Sabah kerana jemputan sebahagian rakyat negeri ini, namun maksud tersirat parti itu adalah untuk memperbetulkan pemerintahan negeri yang tersasar jauh bagi mewakili rakyat berbilang kaum dan lari dari manifesto Warisan yang digembar gemburkan semasa kempen PRU14 dulu tu!!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita
      139
      Najib jelaskan bayaran RM15j pada Stadlen melalui Hafarizam

      Bekas perdana menteri berkata tiada dana kerajaan digunakan bagi tujuan pembayaran itu.

      M'kini

      Komen aku: Najib banyak duit, tak pakai duit gomen bayar loyar tuh. Sebab dia dah curi RM2.6 biliun wang rakyat din 1MDB.

      Delete
    2. Apa jadi dengan siasatan duit GST RM 19B dirompak BN



      Satu lagi pembohongan Guan Eng ialah kerajaan BN telah melanggar undang-undang kerana kutipan dari GST dibayar ke dalam Kumpulan Wang Disatukan Persekutuan dan bukan ke dalam akaun wang GST.

      Akauntan Negara pada masa itu memberi pendapat bahawa ianya lebih baik dari segi kawalan aliran wang kerajaan bahawa wang dari kutipan GST dibayar ke dalam Kumpulan Wang Disatukan Persekutuan.

      Ini juga kaedah yang digunakan oleh kerajaan Singapura dan lain-lain kerajaan di dunia yang mengamalkan sistem GST.

      Jika Guan Eng benar-benar membaca Akta GST, ini dibenarkan dan tidak melanggar apa-apa undang-undang negara.

      Seperti hantaran saya semalam, Guan Eng juga berbohong bahawa kerajaan hanya ada RM450 juta dan tidak cukup wuntuk membayar balilk tuntutan bayaran balik input GST yang diluluskan.




      Saya juga telah dedahkan pada awal bulan ini selepas Jabatan Audit Negara menerbitkan laporan mengenai isu wang GST ini setakat 5 Jun 2018, kebanyakkan wang input GST ini tidak perlu dibayar balik, belum disahkan untuk membayar balik atau ianya kesalahan kerajaan PH sendiri yang tidak membayar balik.

      Boleh baca di sini: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10155745817795952

      Tuntutan untuk bulan April dibayar pada bulan Mei manakala tuntutan untuk bulan Mei dibayar pada bulan Jun. Ini bermakna bahawa jika wang input GST lambat dibayar balik, ia adalah kesalahan kerajaan PH sendiri.

      Oleh itu, walaupun Guan Eng secara terang menuduh kerajaan BN merompak RM19 bilion wang GST pada bulan August dan laporan polis serta siasatan PAC telah dijalankan, kita nampak secara jelas tuduhan yang amat berat berjumlah RM19 bilion yang dibuat inj seperti sudah tenggelam atau sengaja tidak dibangkitkan lagi.

      Apabila ditanya di Dewan Rakyat, Guan Eng pernah menjawab bahawa semua tuntutan RM19.5 bilion ini telah disahkan untuk dibayar. Tetapi Laporan Audit Negara rasmi membuktikan jawapan Guan Eng ini ialah satu lagi pembohongan.

      Guan Eng sudah dua kali mengelirukan Dewan Rakyat dan patut dihukum.

      Laporan Audit Negara di bawah kerajaan PH jelas menunjukkan bahawa bahagian besar dari tuntutan wang input GST berjumlah RM19.5 bilion ini mungkin tidak sah atau menunjukkan percubaan untuk menipu kastam.

      Oleh itu, saya pelik mengapa Guan Eng sebagai seorang Menteri Kewangan, tergesa-gesa untuk menjarah wang Petronas berpuluh-puluh bilion tahun depan dengan alasan mahu membayar balik semua tuntutan-tuntutan berjumlah RM19.5 bilion ini.

      Akibatnya, prospek penarafan kredit Petronas diturunkan menjadi negatif.

      Mengapa perlu bayar balik wang input GST kepada ahli-ahli peniaga jika tuntutan mereka tidak sah? Pada masa yang sama, bantuan kepada rakyat yang memerlukan dipotong atau dimansuhkan.

      Sehingga kini, Guan Eng juga tidak mampu menjawab persoalan ini semua.

      Delete
  23. Impian aku jumpa Suman, spt udah musnah
    Lega aku, barua ini tidak lagi menabur fitnah
    Dia sudah mampos, itu bapok hati bernanah
    Kini mengelupor le ditaji malaikat dlm tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nate' GENG NAJIB ini coba menarik perhatian pembaca dari apa yang di tulis Budin di pos nya.

      Dia memang Anjing Gila, menyalak tak tentu hala

      Delete
    2. Kini Sah Yang Bunuh Transgender Itu Bukan Orang Islam Tapi..



      Baru-baru ini tular satu gambar tangkaplayar yang menyalahkan orang Islam berikutan pembunuhan transgender di sebuah hotel berdekatan di Klang.





      Rupa-rupanya gambar tangkaplayar itu sampai ke pengetahuan penceramah terkenal negara, Ustaz Firdaus Wong yang sering diserang sebagai pengikut wahabi (oleh yang anti dirinya dan Zakir Naik) dan sebagai penceramah LIBERAL kerana kempen MUSLIMS LOVE JESUS (oleh sesetengah muslim yang tidak memahami konsep dakwah universal).

      Ustaz Firdaus memberikan teguran kepada sesetengah pihak yang terlalu suka menghentam umat Islam secara pukul rata dan agenda media yang seringkali berperanan memberikan tanggapan buruk terhadap agama Islam.

      Semasa berita seorang transgender dibunuh di Klang, ada individu yang terus menyalahkan Islam dan Muslim walaupun di saat itu, identiti 4 individu yang ditahan itu belum didedahkan.

      Kini identiti dan bangsa suspek telah didedahkan. Kesemua mereka bukannya Muslim dan beragama Islam. Apakah agama & bangsa suspek akan dipersalahkan sekarang?

      Ramai manusia yang rela menjadi lembu yang dicucuk hidungnya ditarik ke sana ke sini oleh media liberal yang sering mengaitkan Islam & Muslim dalam perspektif yang negatif. Ramai manusia yang rela diperbodohkan.

      Agama dan bangsa seseorang tiada kaitan dengan jenayah yang dilakukan! - SozCYili.

      KOMEN : Ini kerja RB DAP dalam perang psywar di media sosial

      Delete
  24. Dalam salah satu siri ceramahnya di Semenyih,Tan Sri Muhyiddin Yassin@Din Pagoh telah mengingatkan rakyat Malaysia :

    "Don't forget what 'Bossku' has done"...

    Bagi Rakyat, ingatan yang Din Pagoh beri tu memang ikhlas dan tersangat2 ikhlas...dia kan pernah jadi Timbalan pada DS Najib dulu.

    Macam yang orang tua2 cakap, tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula orang yang dah terlalu banyak berjasa pada kita, tak gitu Din Pagoh...🤭🤭🤭

    Kami MEMANG TAK LUPA dan TAK BOLEH LUPA atau pun TAK MUNGKIN AKAN LUPA PADA BossKu...

    MEMANG TIDAK BOLEH LUPA JASA DAN KHIDMAT BossKu, DS Najib, PADA MASYARAKAT INDIA MALAYSIA khasnya kepada Sekolah Jenis Kebangsaan (Tamil) di Malaysia...

    BEGITU JUGA, ZALIM RASANYA KALAU DI LUPAKAN JASA DAN KHIDMAT BossKu, DS Najib PADA MASYARAKAT CINA MALAYSIA khasnya pada Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) di Malaysia...

    Sebab bagi kami, Melayu, Cina dan India, BossKu, DS Najib bukan saja Perdana Menteri kami tetapi juga sebagai ayah kami...

    Ini kerana beliaulah satu2nya Perdana Menteri yang telah :

    Fasa Pertama

    1) Menara TRX : Bakal di buka bulan Jun ini...
    2) Bandar Malaysia : On the way, bakal siap 2025...
    3) 1Malaysia : Dah on since 2010 sehingga sekarang...
    4) ECRL : On the way, bakal siap 2025...
    5) KVDT : On the way, bakal siap 2019...
    6) HSR : On the way, bakal siap 2026...
    7) Pocket Park : Di KL dah mula banyak dan on the way...
    8) Menara PNB 118 : On the way, bakal siap 2024...
    9) TBS : Siap dan beroperasi since 2013...
    10) KTM Skypark : Hujung or pertengahan tahun ini siap dan beroperasi...
    11) Keretapi Sabah : On the way dan bakal siap tahun 2019...
    12) Pan Borneo Highway (TANPA TOL) : Fasa 1 hampir siap dan bakal di buka tahun nie, harap2 kekal tanpa tol yer...
    13) Bantuan Warga Borneo : Aktif sejak 2009...
    14) Bantuan Warga Bumiputra : Aktif sejak 2009...
    15) KTM Komuter : Siap update sejak 2015 dan di tambah update KVDT...
    16) LRT 1 : Siap sepenuhnya since 2015/ 2016...
    17) LRT 2 : Siap sepenuhnya since 2015/2016...
    18) MRT 1 : Siap sepenuhnya dan beroperasi since Julai 2017...
    19) BRT : Siap since 2015, BRT lembah klang masih dalam perancangan...
    20) LRT 3 : On the way, siap tahun 2020...
    21) MRT 2 : On the way, siap tahun 2022...
    22) MRT 3 : Dalam perancangan/ on the way, siap tahun 2025...
    23) Monorel Putrajaya : Dalam perancangan...
    24) Monorel KL : Masih dalam proses update, bakal siap tahun ini...
    25) UTC : Dah siap since 2011 di anggarkan ada hampir 25 UTC seluruh negara...
    26) KLIA 2 : Siap since 2013...
    27) River of Life : Fasa 1 dah nak siap, siap sepenuhnya tahun 2023...
    28) Plaza Rakyat : On the way mungkin siap antara 2021/ 2023...
    29) BR1M : Aktif since 2012...
    30) Intergrated KL : Dah siap since 2011...
    31) TRX : On the way, bakal siap tahun 2027...
    32) EDTS : Dah siap since 2010...
    33) Rapid Pengerang : 60% dah siap, bakal di buka tahun 2019...
    34) Lebuhraya Tanpa Tol : Ada yang dah di mansuhkan dan ada yang memang tak de tol ada lagi yang on the way...
    35) Bantuan Nelayan, Pekebun dan Peladang : Aktif since 2009...
    36) No Kroni Better Country : Ada kroni, Rakyat Malaysia!!!
    37) Pelaburan : Malaysia mencatatkan hampir 40 billion dalam pelaburan sama luar negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fasa Kedua

      38) CSR : Fasa 1 CSR dah siap di Kelantan...
      Selebihnya on the way dan siap sepenuhnya tahun 2022...
      39) Jambatan Sabah – Labuan – Dalam perancangan...
      40) BP1M : Aktif since 2012...
      41) Perniagaan Online : Aktif since 2014...
      42) MVV : On the way, bakal siap tahun 2027...
      43) Aeropolis : On the way, bakal siap 2024...
      44) Greater KL : Mostly dah siap namun still on the way...
      45) Melaka Gateway : On the way dan SEPATUTNYA siap pada 2022...
      46) Jambatan Angkat : On the way dan almost finished dibuka tahun ini atau awal tahun depan...
      47) CCC : On the way bakal siap tahun 2021...
      48) PR1MA : Aktif since 2014...
      49) DFTZ : Aktif since 2017...
      50) Loji Pantai 2 : Almost finished dan di buka tahun ini...
      51) KLATCC : On the way bakal siap 2019...
      52) AAC : Dalam perancangan, siap tahun 2022...
      53) 1Azam : Aktif since 2013...
      54) Bandar Media : On the way bakal siap 2021...
      55) KBCC : On the way bakal siap 2021...
      56) Adam50 : Aktif since 1 jan 2018...

      Fasa Ketiga

      57) Konsep Kreatif DS Najib (Stesen MRT) : Aktif...
      58) Konsep Kreatif DS Najib (HSR) : On the way...
      59) Konsep Kreatif DS Najib (PNB 118) : On the way...
      60) Velodrom Nasional : Dah siap since 2016...
      61) Gitt : On the way, siap tahun 2019...
      62) Stesen Janakuasa Jimah : Almost finished bakal di buka hujung tahun ini...
      63) KSTP : On the way/ dalam perancangan bakal siap tahun 2021...
      64) Terowong Sepanggar : Dah siap since 2017...
      65) Padang Besar Container Terminal : On the way bakal siap tahun 2019...
      66) 1M4U : aktif since 2012...
      67) Perlis Inland Port – On the way bakal siap tahun 2021.
      68) Chuping Industrial Valley : On the way bakal siap tahun 2021...
      69) Urban Malaysia : On the way...
      70) Rawang Bypass : Dah siap since 2017...
      71) Green Tech Project : On the way/ dalam perancangan...
      72) Teksi : Siap update since 2015...
      73) Bus : Siap update since 2015...
      74) NKRA : Aktif sejak 2009...
      75) Expo Negaraku : Aktif tapi closed down in 15 November 2017 sebab dah habis expo...
      76) Pengangkutan Update : Siap since 2016 dan bakal di upgrade perkhidmatan...
      77) Lebuhraya Pantai Barat : On the way bakal siap tahun 2020...
      78) Bandar Belia : On the way/ dalam perancangan bakal siap tahun 2020...
      79) Kem Sendayan : On the way bakal siap tahun 2019...
      80) Jambatan Pengguna Jalan Kaki : Siap since 2014 dan di katakan akan di tambah lagi...
      81) RT1M : Sudah siap di Bukit Jalil since 2017 yang lain2 dalam perancangan...
      82) Pembangunan Luar Bandar : Separuh daripadanya sudah siap...
      83) RTS : On the way bakal siap tahun 2020...
      84) Komuter KTM Utara : Sudah siap since 2016...
      85) Klinik 1 Malaysia : Dah ada hampir 350 klinik 1Malaysia di seluruh Malaysia...
      86) Tube Malaysia : Aktif since 2014...
      87) SL1M : Aktif since 2014...
      88) EDTP Gemas : On the way bakal siap tahun 2020...
      89) Rumah Transit Gelandangan Wilayah : Aktif sejak 2016...
      90) KADS1M : Aktif since 2011 dan diupgrade kepada kad debit pada 2016...

      Delete
    2. Fasa Keempat

      91) UNIFI : aktif sejak 2010...
      92) Keretapi Seremban - Port Dickson : Dalam perancangan...
      93) Kerinchi Residensi : Siap dan dibuka kepada umum tahun 2017...
      94) Urban Medical Malaysia : Aktif sejak 2010 dan dalam proses penambahbaikan dan hospital baru di seluruh Malaysia...
      95) Institut Kanser Negara : Aktif sejak 2013...
      96) BKPU : Aktif since 2012...
      97) Jambatan Sadong : Siap tahun 2016...
      98) KL PWTC City Centre : Dalam perancangan/ on the way, bakal siap tahun 2023...
      99) Klinik Bergerak 1Malaysia : Aktif since 2013...
      100) TN50 : Aktif since 2015...
      101) 20th Century Fox Genting : Akan dibuka tahun ini...
      102) PPA1M : Aktif since 2013 dan sebahagian besar sudah siap dan selebihnya on the way...
      103) Projek BALB-BELB : Aktif since 2013 dan sebahagiannya sudah siap dan ada yang on the way...
      104) KRIM : Aktif since 2012 dan diupgrade menjadi KRIM 2.0 pada awal tahun 2018...
      105) Kompleks Tabung Haji KLIA : Siap dan di buka tahun ini...
      106) Pembangunan Pudu : Aktif sejak 2010...
      107) Pembangunan Bukit Nanas : Siap since 2015...
      108) Pembangunan Bukit Jalil : Siap sepenuhnya pada tahun 2017...
      109) RTC : Aktif since 2012...
      110) RMR1M : Aktif since 2014...
      111) RMRPlus : Aktif since 2014...
      112) RAR : Aktif since 2014...
      113) RUMAWIP : Aktif since 2015...
      114.) PPR : Sungguh pun diperkenalkan tahun 2002, namun ia hanya di bina di Pahang, kini PPR ada di seluruh Malaysia dan kerajaan menyasarkan 1 juta unit PPR sepanjang RMK 10 - RMK 11...

      Fasa Kelima

      115) RIR : Aktif sejak 2013...
      116) Projek Tugu Negara : Aktif sejak 2017...
      118) Magic Malaysia : Aktif sejak 2014...
      119) Skim Pelaburan Teknologi Hijau : Aktif sejak 2014...
      120) KR1M & KR1M 2.0 : Aktif sejak 2011...
      121) EEV : Aktif sejak 2014...
      122) SSP1M : Aktif sejak 2010...
      123) Jambatan Darul Hana : Di buka pada awam pada 11/11/2017...
      124) Desa Lestari : Aktif sejak tahun 2013...
      125) Taska 1Malaysia : Aktif sejak tahun 2011...
      126) PB1M : Aktif sejak tahun 2013...
      127) MyBas : Aktif sejak tahun 2015...
      128) PBBR1M : Aktif sejak tahun 2012...
      129) DeWi : Aktif sejak tahun 2014...
      130) DRE1M : Aktif sejak tahun 2014...

      Delete
    3. Fuhhh..Lenguh juga jari menaip satu persatu apa pencapaian yang telah dilaksanakan oleh DS Najib semasa pemerintahan cemerlangnya dulu.

      Untuk renungan Din Pagoh, banyak lagi yang dibuat oleh BossKu, contohnya Pusat Percetakan Al Quran @ Nasyrul Quran yang baru2 ni dirasmikan oleh Wakanda@Mujahat...

      Dan dalam perancangan BossKu juga ialah menubuhkan Universiti Al Quran di Terengganu Darul Iman untuk melahirkan hafiz dan hafizah...

      Sebenarnya, banyak lagi jasa2 BossKu pada rakyat dan negara, walau pun cuma di beri kesempatan menjadi Perdana Menteri selama 2 penggal saja...

      Bagaimana mungkin rakyat Malaysia dapat melupakannya, sedangkan apa yang diusahakan oleh Datuk Seri Najib, sedang kami nikmati sekarang!!!!!

      Hanya Allah swt saja yang dapat membalas segala jasa dan pengorbanan Datuk Seri Najib kepada rakyat Malaysia...

      Tak perlulah Din Pagoh cuba nak menimbulkan kebencian rakyat kepada negarawan seperti Datuk Seri Najib dengan membuat pesanan dan sindiran BODOH macam tu...

      Cukup2lah menabur fitnah tu, apa tak takut pada azab Allah swt di akhirat nanti ker...

      Lagi pun, salahkah kami rakyat Malaysia nak menghampiri Datuk Seri Najib yang dah terlalu banyak berjasa pada kami sambil menebus kesalahan kami kerana terpengaruh dengan kata2 fitnah yang Dr. Mahathir and The Gang lemparkan ke atas Datuk Seri Najib...

      Moga Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak di pelihara kesejahteraan dan keselamatan, dilindungi dari segala kejahatan hasad dengki dan fitnah juga di kurniakan rezeki kesihatan serta keimanan, keberkatan dan redha Allah SWT serta selamat di dunia juga di akhirat...

      Aamin...ya rabbal Alamin!!!!!

      Delete
    4. Kau lupa tulis -

      131) Curi duit rakyat RM2.6 biliun tahun 2017

      Delete
    5. Tindakan Tidak Bertamadun Bangsa DAP Yang Menyerang Tuan Guru Hj Hadi Awang Dengan Kata Kesat Jelas Melambangkan Keperibadian DAP



      Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka.

      Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak percaya dengan lawak bdoh Bangsa DAP yang malas membaca dan seolah-olah baru keluar dari gua dan terputus hubungan dengan dunia luar.

      Apalah pencapaian DAP yang hendak kamu banggakan Ben?

      1. Pencapaian menghapuskan cukai GST yang jelas meningkatkan pendapatan negara dan menggantikannya dengan cukai lapok dan tidak effisyen SST yang membolehkan peniaga DAP “under declare”, lari cukai, pindah harga dan meningkatkan kos sara hidup rakyat?

      2. Pencapaian menipu nilai sebenar hutang negara tahun lepas RM686.8 billion yang dikatakan melebihi RM 1 Trillion?

      3. Pencapaian menurunkan nilai Ringgit dari RM3.85 1 USD semasa pemerintahan BN kepada RM 4.20 sekarang?

      4. Pencapaian menurunkan nilai indeks BSKL dari 1850 mata zaman Dato’ Sri Najib Razak Menteri Kewangan kepada 1683 kini?

      5. Pencapaian apa yang kamu maksudkan Ben? Adakah pencapaian Guan Eng meranapkan Rezab BNM yang BN tinggalkan sebanyak USD 110 Billion yang kini tinggal USD 101.4 Billion?

      6. Atau pencapaian menurunkan import negara, pencapaian menghalau pelabur asing, pencapaian menurunkan harga minyak sawit, getah, musang king? Sedarlah Bangsa DAP, kerajaan DAP adalah satu-satunya kerajaan yang terbukti gagal mengurus ekonomi negara. Satu-satunya yang Menteri DAP pandai buat ialah memindahkan kepakaran menjual tanah Pulau Pinang ke MOF. Sekarang ini satu persatu harta Umat Islam dijual oleh Menteri Kewangan DAP yang haprak ini.

      7. Jika Ben berbangga dengan “Rule of Law” zaman Kuku Besi DAP, sejak Peguam Negara dilantik dikalangan pencinta Komunisme dan Ketua Hakim Negara dilantik dikalangan mereka yang membenci Islam, “Rule of Law” sudah bertukar menjadi “Law of The Jungle”. Hampir semua pemimpin Pakatan Harapan digugurkan dari pertuduhan di Mahkamah, bermula dengan Sivarasa Rasiah, Kes Akta Hasutan dan MCMC, Eric Paulsen, Akta Hasutan, Tian Chua, Tony Phua, Phang Li Khoon si penyogok dan Guan Eng, Bapa Rasuah Pulau Pinang, semuanya dibebaskan. Inikah pencapaian atau “performance” DAP yang kamu banggakan?

      Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu.

      Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah Raja-Raja Melayu, selain daripada itu, DAP dan sekutu Pakatan Harapan akan sentiasa dipandang Pakatan Haprak oleh Rakyat Malaysia.

      Dato’ Lokman Noor Bin Adam
      Ahli Majlis Tertinggi UMNO

      Delete
  25. Sebagai penutup bicara, ada baiknya jika kita sama2 menghadam apa yang baru diulaskan oleh DS Najib dalam FBnya sebentar tadi...jom kita layaaaan!!!!!

    Hari ini, Jabatan Perangkaan Negara telah mengeluarkan Indeks Pelopor (IP) yang dikumpul untuk bulan Disember 2018,

    Indeks ini memantau prestasi ekonomi ke hadapan dan adalah petunjuk bagi keadaan ekonomi pada jangka masa yang akan datang ataupun “leading indicator”.

    Maksudnya, bacaan indeks untuk Disember 2018 iaitu -1.7% menggambarkan keadaan ekonomi untuk suku pertama dan suku kedua tahun depan akan lembab.

    Laporan ini menunjukkan indeks ini telah susut bagi tempoh 7 dari 8 bulan yang dipantau selepas PRU14 iaitu dari Mei sehingga Disember berbanding indeks yang semakin naik sebelum itu.

    Ini menunjukkan angka negatif untuk 6 bulan berturut-turut.

    Lebih membimbangkan ialah angka penyusutan ini nampaknya semakin menjunam untuk 6 bulan yang terakhir.

    Dari bulan Januari sehingga April 2018, indeks yang sama menunjukkan kenaikan ataupun positif untuk setiap bulan.

    Tetapi selepas PRU14, ianya negatif untuk 7 dari 8 bulan, iaitu dari Mei hingga Disember.

    Berdasarkan laporan Indeks ini, Jabatan Perangkaan kerajaan PH telah membuat rumusan bahawa prestasi ekonomi negara akan semakin lembab untuk bulan-bulan yang akan datang.

    Menteri Kewayangan tentu tidak akan berani memberi sebarang komen untuk laporan ini walaupun ianya dari kerajaan PH sendiri.

    Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyoooh si anjing Najib HARAMJADAH ni overtime sampai pukul 2 pagi......
      Eh bini kau tu tengah gersang kau tak layan. Malam ini kan malam jumaat.
      Pergi main dengan bini kau dapat jugak pahala daripada kau tulis merapu mempertahankan Najib HARAMJADAH kau yang tak lama lagi belayar naik kapal batu untuk tempoh yang tak dapat ditentukan.
      Bodoh bongok betul la kau ni

      Delete
    2. Hahahaha, main terop ke, Bang?

      Gamak nya dia lebih suka main dengan Pak Sheikh Nuar jumpa lepas pukul 2 pagi tuh

      Delete
    3. Kehendak Tun Dr Mahathir

      Tan Sri Musan Hassan bekas ketua polis Negara hairan sejak kebelangan ini sudah mula ada yang mempertikaikan Islam.

      Mengapa hairan? Tak perlu hairankerana sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohammad perdana Menteri Malaysia pernah mempertikaikan Islam.

      Bukan setakat mempertikainkan Islam, malah beliau turut mempersenda sendakan hukum hakam Islam secara terang terangan.

      Beliau ketika menjadi perdana menteri pernah amaran dengan Pas dan berkata, jangan laksanakan hudud di Kelantan.

      Kalau pas melaksanakan hudu di negeri yang diperintahnya kerajaan Malaysia akan saman kerajaan pas Kelantan.

      Tidak lama kemudian menteri dijabatan perdana menteri Datuk Seri Zaid ibrahim menyaman kerajaaan Pas kerana meluluskan enakmen kanun jenayah syariah Kelantan.

      Kita sedia maklum bahawa kafirun ini memang benci dengan Nabi Mohammad SAW . Secara tidak langsung mereka benci dan tidak bertuju dengan Islam yang Allah turunkan ini.

      Allah subhanahu wataala sudah beritahu bahawa kafirun ini benci dengam Nabi Mohammas Saw dan tidak bersetuju dengan Islam.

      Cuma kita, umat Islam Islam tidak percaya dengan pemberitahuan Allah menerusi wahyu didalam Al Quran surah Al Baqarah itu.

      Kita umat Islam ini lebih percaya dengan manusia yang jahil dan jahat untuk menghancurkan Islam dengan nenggunakan konsepsi dakwah fil hikmah.

      Bahawa sesungguhnya kita kena dakwah orang kafir. Betul kena dakwah orang kafir, akan tapi jangan sampai membiarkan orang Islam jadi kafir.

      Allah SWT perintah kita berkeras dengan orang orang kafir, kita berlembut dengan orang kafir dan berkeras dengan orang orang Islam. Sepetutnya kita berlembut dengan orang islam akan tetapi kita berkeras.

      Atas sebab membiarkan umat Islam dominan dengan kafirun, maka mereka mengaku beragama Islam, disampaing mempertikaikan dan mempersenda sendakan agamanya sendiri.

      Sekarang kita kita sedia maklum, bahawa Waytha Moonhty seorang India Kafirun yang pernah mempertikaikan Islam sebelum ini.

      Beliau pernah mendesak kerajaan Malaysia waktu perdana menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak hantar balik pendakwah Islam India Dr Zakir Naik, kerana berbahaya.

      Tun Dr Mahathir Mohammad sedia maklum Waytha Moonthy seorang yang sahih anti Islam dan dilantik sebagai senator dan sekaligus dilantik menteri di jabatan perdana menteri.

      Apabila sudah sedia maklum seseorang itu anti Islam diangkat duduk dalam cabinet, bermakna,fahamlah kita bahawa itu adalah kehendak perdana menteri (TUN M).

      Beliau sengaja berbuat demikian, agar seorang menteri kafirun melakukan apa sahaja mengenai Islam, termasuk mempertikaikan Islam dan undang undang Islam yang sedia ada.

      Setakat ini beliau cuba dengan sedayauapaya mengulas ICERD dengan alasan ia tidak membabitkan perlembagaan persekutuan akta 153 dan Islam agama rasmi Negara.

      Kalau dahulu Tun Dr Mahathir yang melakukan sesuatu terhadap Islam, termasuk mempertikai dan mempersenda sendakan agama islam mengenai hokum hudud.

      Kini beliau boleh suci tangan dan goyang kaki kerana sudah ada menteri kafirun yang dipercayai untuk mempertikaikan dan mempersenda sendakan Islam secara terang terangan.

      Delete
  26. Wahh...begitu banyak idea yang DSNR cetus
    Sdr GN senaraikan utk kita lebih dari seratus
    Mmg lah DSNR ni, bagai karamah yng diutus
    Kalu Suman masih hiidup, pasti wayar putus

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini GENG NAJIB yang sudah gila, di pukul 2 pagi ketawa melakak macam pontianak, pakai nama Anonymous memuji apa yang dia cakap di atas nama GENG NAJIB

      Delete
    2. 3 kumpulan manusia mudah percaya berita karut


      Sebelum kita gebang lagi masalah yang boleh ditimbulkan oleh orang yang suka percaya berita karut ini, elok tengok dulu siapa kumpuln manusia yang secara kajian, amat mudah percaya segala benda cerita karut.

      Secara umumnya, ada 3 kumpulan manusia yang amat mudah percaya berita karut:

      Fundamentalis agama - Baca kat sini kalau nak faham siapa kumpulan manusia yang dikategorikan sebagai fundamentalis agama. Bagi saya, fundamentalis agama adalah mereka yang tolak kemajuan sains dan dunia moden yang pesat berkembang. Mereka terus kekal statik dengan amalan dan kepercayaan agama mereka secara tradisi secara 100% tanpa boleh dicabar.
      Kumpulan yang cenderung kepada pemikiran khayalan - Baca kat sini untuk faham apa itu pemikiran khayalan. Bagi saya kumpulan ini adalah mereka yang campur adukkan antara fakta, realiti dengan khayalan imaginasi. Tak tahu nak bezakan antara kenyataan atau realiti sebenar dengan imaginasi.
      Kumpulan manusia yang cenderung ke arah dogmatis - Boleh tengok kat sini untuk faham apa itu makna dogmatis. Secara asasnya mereka yang cenderung kepada dogmatis punya pemikiran degil dan sempit. Percaya bulat-bulat apa yang diperturunkan tanpa perlu ada hujah dan bukti dan tolak terus orang lain punya pendapat.
      Kalau tengok ketiga-tiga kumpulan di atas, anda yang tidak termasuk ke dalam salah satu kumpulan tersebut di atas akan faham kenapa kumpulan ini bahaya.

      Bayangkan juga apa berita dan cerita karut yang akan mereka mudah percya dan terus sebarkan dengan mudah tanpa rasa bersalah. Sebab mereka memang percaya secara jujur.

      Akal tertutup dan kena blok terus untuk pertimbangkan semula secara cerita. Asalkan ia selari dengan anutan mereka, dalam masa yang sama perkuatkan kepercayaan mereka, akan terus disebarkan dengan pantas.

      Kajian terhadap kumpulan tersebut di atas dalam kecenderungan untuk mudah percaya berita karut boleh dirujuk dalam pautan 1, pautan 2 dan pautan 3.

      Jadi orang yang tak mudah percaya cerita karut
      Bagaimana nak hadapi masalah dari terjebak mudah percaya kepada segala berita atau cerita karut yang ada banyak tersebar dengan mudah sekarang?

      Anda perlu ada 2 keupayaan berfikir yang penting:
      Kekuatan berfikir secara analitik - Tak mudah buat rumusan. Pertimbangkan sebab musabab dan akibat terlebih dulu. Pertimbangkan semua maklumat secara logik terlebih dahulu. Mencari hubung kait maklumat dari ingatan waras yang jelas dalam akal. Sebelum membuat keputusan dan rumusan yang padu, tepat dan logik.
      Berfikiran terbuka - Walaupun nampak macam sama dengan kat atas, tapi agak berbeza sikit. Orang yang berfkiran terbuka ini biasanya bersedia untuk pertimbangkan semula maklumat yang dah ada dengan mencari alternatif lain untuk penyesuaian. Mereka bersedia untuk mencabar semula kepercayaan yang dah terbentuk dalam diri dengan mengambil kira maklumat baru.
      Secara mudah, mereka yang berfikiran seperti di atas akan dilabelkan sebagai golongan liberal

      Delete
    3. Itu tidak menghairankan sebab kumpulan ini biasanya akan keluar dari anutan oleh 3 kumpulan kat atas tadi. Yang mudah percaya dengan berita karut dan palsu. Biasanya kumpulan ini akan bertembung dengan para agamawan dan para penganut kepercayaan karut yang tidak berasas.

      Bukti akan kuatkan lagi kepercayaan karut mereka
      Ini satu masalah besar yang dihadapi oleh 3 kumpulan di atas tadi.

      Apabila diberikan hujah beserta dengan pembuktian yang bernas dan real dalam menolak cerita karut yang mereka percaya, mereka bukannya akan terima dan berfikir semula.

      Malah pembuktian penolakan itu akan kuatkan lagi kepercayaan karut mereka!. Jadi terbalik kot dan ketidak warasan mereka semakin menjadi-jadi.

      Kat negara kita sekarang ada ramai kumpulan yang masuk dalam alah satu dari 3 kumpulan tersebut di atas. Mungkin juga ramai yang punya kesemua 3 pemikiran tersebut kat atas tadi. Bercampur aduk antara kepercayaan agama, kepercayaan dogmatik dan cenderung kepada perkara khayalan.

      Dalam group whatsapp yang saya ada yang terdiri dari berbagai jenis manusia, muda dan tua, penuh dengan kumpulan ini. Hampir kesemua group whatsapp wujud individu mudah percaya kepada berita karut ini.

      Mereka mudah sebarkan semua berita karut dan palsu. Bila ditempis, terus melenting dan mula tuduh orang yang menempisnya dengan berbagai tuduhan. Sesat, kapiaq, liberal, dan sebagainya.

      Saya tak berikan contoh berita karut yang saya maksudkan kat sini. Sengaja biarkan ianya terbuka dan diberikan secara umum sahaja. Biarlah anda yang baca artikel ini fikirkan sendiri dan buat tafsiran sendiri.

      Delete

  27. PAS kata jika ada undi percaya ke atau undi tak percaya ke, ke semua 18 MP2 mereka akan undi PM7 utk habiskan full term 5 tahun.

    Dikemuncak PRU14 dulu, PAS mengelar bakal PM7 ini sebagai Sinyayok atok 93 tahun yg hanya layak jadi Dr Klinik 1Malaysia dan patut habiskan sisa2 hidup di sejadah.

    Masaalahnya, selepas pendedahan terbaru Sarawak Report yang UMNO yang bayar semua duit deposit calon2 PAS diPRU14 lengkap dgn slip deposit bank masuk bertanding paling banyak kerusi dalam sejarah dan belanja PRU dgn begitu lumayan sekali.

    Taawun UMNO-PAS ini yalah kesalahan SPR yang blatant, rasuah, election rigging, cuba mempengarohi keputusan PRU dgn bertanding 3 penjuru ditaja oleh Parti yg bertanding jugak dan gross misrepresentation kpd pengundi2.

    Semua kerusi PAS dan UMNO null and void, PAS dan UMNO mesti diharamkan ROS kerana jenayah CBT dan persepakatan yg menipu pengundi2.

    Habis bila dah hilang kelayakan MP dan Parti diharamkan, nak jadi kingmaker undi percaya ke tak percaya kpd Pakatan Bersatu mcm mana?

    Bagaimana pula hukuman akhirat bagi Parti yg pakai nama Islam tetapi menipu, bohong, bersubahat dan makan duit curi dan perangai lebih teruk dari Zionist.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kamu bunyi macam anarkis, nak jahanamkan semua. Sekol mana dulu?

      Mengarut mengata "Semua kerusi PAS dan UMNO null and void, PAS dan UMNO mesti diharamkan ROS kerana jenayah CBT dan persepakatan yg menipu pengundi2."

      Ko menipu pembaca di blog ini dengan tuduhan2 liar kamu.

      Bagus ler kamu terjun ke gaung di Genting Highlands.
      Tak payah fikir akhirat bila buat begitu. Anarkis bukan percaya agama pun.

      Delete
    2. Zaid Ibrahim Terjun Dengan Botol2nya, Biarkan.. biarkan..




      Zaid Ibrahim bukan nama kecik.

      Dia seorang peguam yg punya firma guaman sendiri kalau tak silap.

      Dia juga ahli politik yg pernah menganggotai HAMNO. Penah jadi menteri.

      Pernah juga bertanding atas tiket PKR tapi kalah.

      Sekarang mungkin dia main parti Tupperware.

      Kahkahkah!

      Orangnya bijak & berduit.

      Nampak gayanya boleh sgt Zaid berkawan dgn Hanif Omar, kerana menurut Hanif Omar jenuh dia belek Quran, tapi tak jumpa ayat melarang judi.

      Ikut suka kamulah Zaid, kamu nak jadi LGBT tua pun tak ada orang kisah.

      Kahkahkah!

      Delete
  28. Bole caya ke apa Mudin kata nih?

    Hisham: Saya tiada apa nak disembunyi

    Bekas menteri pertahanan mengalu-alukan siasatan terhadapnya berhubung dakwaan urus niaga tukar tanah menyebabkan kementerian itu rugi RM500 juta.

    Kalo bukan dia yang terbabit, Najib Al Jibo lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah memang betul DS Hisham tak terlibat dalam isu land swapping tu...yang ko sibuk sangat apasal..dia ada jontik tolor ko ke haaah?????

      Delete
    2. Tak. Ko yang nak aku ghodok belakang kamu

      Delete
    3. Kelantan belum terima bayaran royalti minyak
      26 NOVEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.5K
      Mohd Amar Nik Abdullah
      Mohd Amar Nik Abdullah
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA BHARU – Kerajaan Persekutuan masih belum menjelaskan sebarang bayaran royalti minyak kepada negeri Kelantan, kata Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

      Mohd Amar berkata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebelum ini berjanji akan menyelesaikan bayaran itu sebelum akhir tahun ini.


      “Kita dimaklumkan Terengganu telah mendapat bayaran royalti gas dan minyak mereka, bagaimanapun setakat ini Kelantan masih belum menerima sebarang bayaran. Kita akan tunggu sehingga akhir bulan ini seperti mana yang dijanjikan oleh kerajaan Persekutuan dalam mesyuarat kewangan negara Julai lepas,” katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas perkembangan terkini berhubung royalti minyak kepada Kelantan selepas merasmikan Majlis Sambutan Hari Integriti Peringkat Negeri Kelantan di sini, hari ini.


      Turut hadir, mantan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan yang membentangkan kertas kerjanya bertajuk ‘Membiasakan Yang Betul dan Membetulkan Yang Biasa’ di majlis tersebut.

      Beliau berkata kerajaan persekutuan bagaimanapun tidak memberitahu jumlah bayaran royalti yang akan disalurkan kepada Kelantan setakat ini.

      “Kerajaan tidak beritahu akan bayar berapa tetapi tunggakan semua sekali sejak 1992 adalah berjumlah RM14.9 bilion,” katanya.

      Semalam kerajaan Terengganu dalam pembentangan belanjawannya memaklumkan telah menerima RM300 juta dari hasil royalti gas dan minyak negeri itu daripada kerajaan persekutuan dan menjangkakan akan menerima baki bayaran antara RM400 juta hingga RM500 juta lagi sebelum akhir tahun ini.

      Sementara itu Mohd Amar berkata kerajaan negeri menyambut baik peruntukan Kementerian Pembangunan Luar Bandar bagi pembinaan 190 rumah mampu milik di Kelantan tahun hadapan.

      Namun katanya jumlah itu perlu ditambah dari semasa ke semasa bagi memenuhi keperluan penduduk negeri ini.- Bernama.

      Delete
  29. Budin mengarut bila mengata "USUL TIDAK PERCAYA SENJATA TUN M MAHU BERKUASA LEBIH LAMA".

    Kalo PAS nak sokong PH, apasal nak bising?

    Ingat, kalo ada usul, kalo jatuh, PH juga jatuh, Bang Non tak dapat jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak mengarutnya kenyatan Tn. Budin tu???? Takkan lah dia berani menyatakan pandangannya tu, jika tanpa siasatan dan kajian terperinci dari sumber2 yang sahih dari dalam PH, khususnya Bersatu sendiri.

      Perlu diingat, dalam Bersatu , bukan semuanya menyokong 100% kepimpinan Tun Madey sebagai pengerusi. Dah tentu lah ada yang tak senang dengannya, apatah lagi gaya kepimpinan otokratik yang masih diamalkannya dalamparti tu.

      Cakap2nya WAJIB dipatuhi tanpa bangkangan dan segala keputusannya walaupun tak dipersetujui oleh pimpinan lain dan ahli Bersatu, perlu dilaksanakan. Ini diberitahu sendiri oleh orang kaut parti tersebut.

      Kalau masih ada keraguan lagi dan tak percaya...sila rujuk kat Wak Suman, pasti dia boleh mengesahkannya beb !!!!

      Delete
    2. Ko tuduh "bukan semuanya menyokong 100% kepimpinan Tun Madey sebagai pengerusi"

      Ko sedut maklumat tuh dari jub.r Al Jibo ke?

      Delete
    3. MP PAS gesa sumber halal bayar gaji penjawat awam
      Kow Gah Chie | Diterbitkan 26 Nov 2018, 3:57 petang |

      A+ A-
      PARLIMEN : Kerajaan digesa memisahkan hasil cukai mudarat (sin tax) daripada dana terkumpul supaya sumber yang halal digunakan untuk membayar gaji pekerja.

      Siti Zailah Mohd Yusof (PAS-Rantau Panjang) menyuarakan hal ini ketika membahaskan Belanjawan 2019 pada peringkat jawatankuasa di Dewan Rakyat Hari ini.

      "Kita tahu bahawa negara (memperolehi) pendapatan berbilion-bilion dari lesen judi dan syarikat judi.

      "Tahniah usaha kurangkan perjudian dan hapus lesen-lesen dan special draw.

      "Cuma kita mengharapkan supaya semua cukai-cukai ini diasingkan dengan hasil biasa.

      "Sebab kita mahu pendapatan wang disatukan ini yang khas untuk bayar gaji kakitangan adalah daripada sumber yang halal.

      Sementara itu, beliau mencadangkan hasilmudarat disalurkan bagi peruntukan dana pembangunan.

      "Hasil judi elok untuk pembangunan," katanya.

      Delete
  30. I0nQQ*C0m
    agen terbesar dan terpercaya di indonesia
    segera daftar dan bergabung bersama kami.
    p1n bb:*58ab14f5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak yang si TN merapu kat atas ni tu...cinabeng betul lah dia ni kan !!!!

      Delete
  31. MasyaAllah....Korang tau tak....Semalam, di Petaling Jaya, sekumpulan pejuang Melayu-Islam berketurunan Bugis bangkit bersatu, mengisytiharkan bahawa darah keturunan Bugis masih mengalir dalam jasad sebilangan besar pendekar dan panas mendidih kerana memikirkan nasib yang ditimpa Melayu-Islam.

    Kebangkitan Bugis di Malaysia selepas Merdeka mula-mula tercetus berikutan satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad, sewaktu beliau masih lagi merupakan ahli pakatan pembangkang.

    Pada bulan Oktober 2017, Tun menghina Najib sebagai “keturunan lanun Bugis” dalam satu ucapan di perhimpunan “Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi” di Padang Timur, Petaling Jaya.

    Kenyataan tersebut mengundang rasa murka dan kecewa baginda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin, yang melihat Tun sebagai menghasut rakyat untuk membenci, menghina dan memandang serong bangsa Bugis.

    Kenyataan Tun turut mendapat kritikan hebat daripada Persatuan Perpaduan Rumpun Bugis Melayu Malaysia, Persatuan Belia Bugis Makassar Indonesia, Ahli-ahli Dewan Diraja Selangor dan Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni Sultan Mahmood Iskandar.

    “Saya keturunan Bugis. Sultan Selangor keturunan Bugis. Ramai orang Johor berketurunan Bugis. Keturunan saya dapat dikesan di Riau-Lingga, di mana terdapat ramai orang Bugis. Apa perasaan orang Bugis?” soal Sultan Ibrahim.

    Bagi orang2 yang berketurunan Bugis di Msia, khususnya di blog ini...ini lah masa yang sesuai untuk anda bersolidariti di bawah nama rumpun Bugis demi menangkis serangan dari golongan DKK macam Tun Madey tu....once a Bugis, forever a Bugis!!!!!

    ReplyDelete
  32. Ini ada satu lagi berita yang kini menjadi bahan perbulan rakyat di mana2 kedai kopi, warung dan restoran2 mamak seluruh negara. Apa berita tu haah???

    Datuk S. Ambiga didesak lagi supaya tampil membuat pengakuan yang beliau memberi maklumat kepada Clare Rewcastle Brown berhubung kes dana RM90 juta yang didakwa diterima Pas daripada UMNO.

    Ketua Pergerakan Malaysiaku Tanah Airku, Raggie Jessy Rithaudeen berkata, sikap berdiam diri bekas Pengerusi Bersih itu dianggap pelik.

    Ambiga juga sebelum ini juga enggan memberi kenyataan dengan memberi alasan kes saman sedang berlangsung di mahkamah di London, katanya.

    Namun tegas Raggie, kes itu telah pun diselesaikan di luar mahkamah dan tiada alasan untuk bekas Presiden Majlis Peguam itu mengelak diri lagi.

    “SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) telah membuka kertas siasatan berhubung kes dana RM90 juta ini.

    “Kunci siasatan SPRM adalah Ambiga dan beliau hanya perlu mengaku ya atau tidak sahaja adakah benar apa yang Clare (Editor Sarawak Report) maklumkan bahawa RM90 juta itu dibayar Datuk Seri Najib Razak kepada Pas.

    “Kalau beliau (Ambiga) jawab ya, dia harus beri bukti, kalau tiada, beliau orang yang membuat fitnah,” katanya pada sidang media bersama Bugis Bangkit hari ini.

    Mengulas lanjut, beliau mendakwa memiliki bukti bahawa Ambiga juga terlibat dalam satu konspirasi bersama Peguam Negara, Tommy Thomas untuk menjatuhkan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam ‘Langkah Kajang’.

    Katanya, Tommy ketika itu merupakan peguam di sebuah bank telah membocorkan maklumat rahsia berkenaan Khalid kepada Ambiga sebelum diberikan kepada orang tertentu di PKR.

    “Saya ada banyak bukti lagi mengenai Ambiga yang saya akan dedah satu persatu selepas ini.

    “Antaranya bukti Ambiga, Claire dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yang berkomplot membuat konspirasi terancang ke atas pemimpin Melayu dan Islam di negara.

    “Tommy pula saya minta beliau letak jawatan kerana selagi dia menjadi Peguam Negara, kes Ambiga akan disimpan di bawah karpet.

    Fuyooo...Rakyat tabik tinggi2 pada pejuang bangsa ni yang begitu lantang bersuara, tak macam pemimpin2 melayu dalam PH dan Bersatu tu..semuanya dah jadi penakut macam tikus mondok untuk bersuara!!!!

    ReplyDelete
  33. ..kononnya tidak ada undi tidak percaya...kalau ada sekali pun siapa nak mengaku wahai Tuan Budin...nak cari penyakit...siapa yg nak mengaku berak tengah jalan...hehehehehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Markoko Jr...adalah orang yang nak mengaku dia berak tengah jalan..sapa lagi kalau bukan TN dan melayutakberkhatan tu..kalo tak caya, kau tanya lah diorang berdua..siap berak sebelah2 lagi sambil hisap rokok bhai!!!!

      Delete
  34. Sobat2 ku yang dikasihi sekelian, di pagi Jumaat yang penuh barakah ni..dah tentulah kita WAJIB sama2 bersetuju untuk mengatakan bahawa...... di bawah kerajaan Pakatan Harapan dan juga Kerajaan Bangsa DAP, mereka menggunakan undang-undang untuk membunuh lawan mereka dan bukannya untuk keadilan ataupun kebenaran.

    Mereka cuba menguasai mahkamah melalui Peguam Negara, Tommy Thomas dan sekutu mereka bagi memberi tekanan terus kepada lawan mereka.

    UNDANG-UNDANG PAKATAN HARAPAN TELAH MELEPASKAN BANGSA DAP KERANA MEREKA BERKUASA DALAM KERAJAAN....SEPERTI MANA DALAM KES-KES BERIKUT:

    1. Kita tidak terkejut, penguasaan Bangsa DAP di mahkamah terutamanya terhadap kes bekas ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang boleh terlepas daripada tuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah lot tanah dan banglo, serta kes melibatkan ahli perniagaan, Phang Li Koon, yang turut digugurkan terus setelah Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membuat keputusan untuk membebaskan Lim Guan Eng daripada tuduhan rasuah itu.

    Keputusan menggugurkan kes rasuah tersebut dilihat sebagai mengandungi unsur campurtangan daripada Tommy Thomas, memandangkan hanya Peguam Negara yang berkuasa menarik balik sesuatu kes jenayah dan membebaskan seseorang sepertimana kes Lim Guan Eng, yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP.

    2. Selama ini, tindakan Teresa Kok jelas menunjukkan bahawa beliau tidak setuju Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan. Kenyataan beliau tentang tulisan jawi serta video yang jelas menunjukkan beliau seorang yang anti Melayu terus terlepas daripada sebarang tindakan undang-undang.

    3. Waytha Moorty juga di dalam ucapan sewaktu di luar negara telah memburuk-burukkan Malaysia sebagai tidak mengamalkan demokrasi di mana kaum India ditindas. Biarpun begitu, sehingga kini, beliau masih lagi bebas dan tidak ada sebarang tindakan dikenakan terhadapnya.

    3. Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rafizi Ramli pula telah terlepas daripada hukuman penjara atas kesalahan memiliki laporan audit tanpa kebenaran yang diklasifikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

    Mahkamah di bawah penguasaan Peguam Negara pula bersetuju mengetepikan hukuman penjara yang sebelum ini yang dikenakan oleh Mahkamah Sesyen.

    4. Ucapan hasutan Ganabatirau menyebabkan tercetusnya rusuhan Kuil Sri Maha Mariamman yang mengakibatkan matinya seorang anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim. Biarpun begitu, sehingga kini, Ganabatirau tidak ditahan bahkan masih bebas.

    5. Penghinaan dan kata-kata kesat yang dilakukan oleh pemimpin Bangsa DAP, Nga Kor Ming, terhadap Melayu dan Islam dilepas pandang begitu sahaja dan tidak dikenakan sebarang tindakan undang-undang hingga ke hari ini.

    6. Mahkamah juga jelas menunjukkan kecenderungan terhadap kes Tian Chua yang berpihak kepada Bangsa DAP. Pada 23 November 2018 lalu, mahkamah membebaskan bekas ahli Parlimen Batu itu atas tuduhan mengeluarkan kenyataan bersifat hasutan dan cuba menjatuhkan kerajaan.

    Jadi memang tepat lagi sahih lah jika dikatakan Msia kini adalah di dalam genggaman kuasa DAP..umpama beraja di mata, bersultan di hati!!!!

    ReplyDelete
  35. Kengkawan semua...Dah tentu korang sedai maklum bahawa...Pada 12hb Febuari 2019, Malaysiakini melaporkan bahawa pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah meneliti akaun bank PAS dan mendapati bahawa tiada dana dari 1MDB disalurkan ke akaun tersebut.

    Menurut Malaysiakini, akaun yang diteliti oleh pihak SPRM tersebut merupakan akaun yang didaftarkan di bawah nama parti PAS dan bukannya akaun peribadi pemimpin-pemimpin PAS.

    Berikutan itu, pada 19hb Febuari 2019, The Malaysian Insight mengulangi dakwaan Malaysiakini denagn mengesahkan bahawa pihak SPRM tidak menjumpai “money trail” yang menunjukkan bahawa RM90 juta disalurkan dari akaun UMNO ke PAS.

    Anehnya, pihak SPRM langsung tidak mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi samada bersetuju atau menyangkal dakwaan Malaysiakini dan The Malaysian Insight biarpun sudah lebih seminggu dakwaan pertama dibuat.

    Tindak-tanduk SPRM ini bukan hanya mampu menimbulkan pelbagai spekulasi, ianya dilihat sebagai satu konspirasi yang mungkin wujud di antara SPRM dan orang-perseorangan tertentu untuk membocorkan rahsia kepada umum dalam kapasiti bukan rasmi.

    Sekiranya benar apa yang dikatakan oleh portal-portal tersebut, maka sah bahawa Dato’ Ambiga Sreenevasan menipu pemilik dan pengendali portal Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown, bahawa Dato’ Seri Najib Tun Razak telah menyalurkan wang suapan bernilai RM90 juta dari 1MDB untuk menyogok beberapa pemimpin PAS.

    Untuk makluman, dakwaan tersebut jelas terkandung di dalam satu rakaman perbualan di antara Clare dan Ambiga yang sudahpun diberikan secara rasmi kepada unit perisik Special Branch di Bukit Aman, Kuala Lumpur.

    Rakaman tersebut turut dimiliki pihak SPRM yang sudah lama mengetahui bahawa Ambiga menipu berkenaan pembayaran RM90 juta tersebut sehingga menggangu-gugat keharmonian politik negara dan masyarakat umum.

    Rakaman yang dimiliki SPRM dan pihak Special Branch (SB) Bukit Aman turut beserta teks-teks perbualan dan komunikasi lain yang berlaku di antara Ambiga dan Clare dan jelas menunjukkan bahawa kedua-dua mereka berkomplot untuk merekacipta satu konspirasi palsu dengan dakwaan kononnya Najib membayar pemimpin-pemimpin tertentu PAS RM90 juta dengan niat ‘membeli’ sokongan mereka.

    Untuk makluman lanjut, pihak SB telah mengetahui sejak bertahun-tahun lamanya setiap gerak-geri Clare menerusi seorang ejen perisik yang ditanam SB dalam satu kumpulan yang terdiri daripada rakan-rakan kenalan Clare di United Kingdom (UK).

    Disebabkan ajen tersebut, pihak SB mengetahui segala apa yang dirancang Clare bersama Ambiga dan Khairuddin Abu Hassan dan telah mengetahui sejak sebelum tahun 2015 lagi bahawa beberapa tuduhan yang dilemparkan terhadap Najib oleh Clare melibatkan satu konspirasi yang terancang.

    Rakyat memohon pihak SPRM menyiasat dua perkara, iaitu:

    1. samada Ambiga mempunyai bukti bahawa Dato’ Seri Najib Tun Razak menyogok pemimpin-pemimpin PAS dengan wang suapan sebanyak RM90 juta, dan

    2. samada benar kenyataan yang terkandung dalam Defence and Counterclaim statement yang difailkan oleh peguam Clare di Mahkhamah Tinggi London pada 11hb Oktober 2017.

    Kenyataan yang dimaksudkan dalam hujah bernombor 2 mendakwa bahawa Ambiga merupakan orang yang menceritakan kepada Clare berkenaan perkara yang tertera dalam hujah nombor satu.

    Pihak SPRM perlu mengisytiharkan dua perkara, iaitu samada dakwaan yang terkandung dalam penerbitan Malaysiakini dan The Malaysian Insight betul dan juga keputusan penyiasatan SPRM terhadap Ambiga.

    ReplyDelete
  36. Fuuuhhh..Kita kena tabik dan angkat topi tinggi2 pada uncle kentang ni beb...kenapa yeeer????

    Calon Bebas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Semenyih, Kuan Chee Heng menyifatkan sandiwara politik Pakatan Harapan (PH) menyusahkan rakyat.

    Ujarnya, fokus kerajaan PH seharusnya memberi tumpuan ke arah agenda membangunkan dan membaik pulih keadaan ekonomi negara.

    "Macam pepatah Melayu cakap, mereka boleh tidur satu bantal,tapi tetap mimpi lain-lain.
    "Hari ini mereka boleh jadi kawan, esok mereka boleh jadi musuh, itulah sikap orang politik," katanya kepada Harakahdaily ketika diminta mengulas mengenai timbul desas-desus gerakan menjatuhkan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Beliau menyokong sepenuhnya kepimpinan Tun Mahathir turut menyatakan rasa kesalnya apabila kabinet di bawah Tun Mahathir masih lemah memainkan peranan membantu Perdana Menteri untuk mentadbir negara.

    Aktivis masyarakat yang lebih mesra dikenali Uncle Kentang itu tetap optimis memperjuangkan nasib rakyat dan beliau berani berjuang bersendirian tanpa melibatkan diri dalam mana-mana parti politik di Malaysia ini.

    Katanya lagi beliau tidak berminat untuk berpolitik seperti orang politik tetapi ikhlas dan ingin bekerja untuk rakyat sepertimana dilakukan sebelum ini.

    "Orang politik seperti yang ada dalam PH, khususnya Bersatu... mereka hanya mementingkan politik mereka sahaja, mereka bukan nak jaga rakyat, bukan nak jaga kebajikan rakyat," katanya ketika ditemui hari ini.

    Justeru itu, Chee Heng memilih masuk bertanding pada PRK kali ini sebagai cara ‘menjentik’ kepimpinan kerajaan hari ini.

    ReplyDelete
  37. Rakan2 sekelian...Dah tentu lah korang perasan bahawa serangan bertali arus pemimpin utama DAP dan Amanah, serta PKR terhadap PAS akhir-akhir ini adalah untuk menutup kelemahan mereka dalam kerajaan kerana tidak berprestasi.

    Walaupun PAS tidak bertanding dalam PRK Semenyih tetapi serangan dari mereka terhadap PAS seolah-olah seperti mereka dalam keadaan yang paranoid.

    Rakyat melihat kerjasama dalam kalangan PH sudah renggang. Hanya Bersatu dilihat menunjukkan komitmen dalam PRK Semenyih, itu pun sebab caloan kali ini adalah dari parti mereka.... sebaliknya parti-parti lain seolah-olah tidak ambil peduli , dah macam ada unsur2 untuk mensabotaj Bersatu aje!!!!

    Kekalahan PH dan calon DAP dalam PRK Cameron Highlands tempoh hari adalah bibit perpecahan dalam PH. Mereka menuding jari kepada Tun dan Bersatu kerana tidak menyokong calon mereka, malah Tun lebih suka jika DAP kalah di situ.

    Oleh sebab itu, seorang AJK DAP Johor lantang mengkritik dan mendesak YAB PM meletakkan jawatan beberapa hari lalu.

    Mereka menganggap hanya Tun Dr Mahathir adalah liabiliti semasa PH dan menyebabkan rakyat hilang kepercayaan kepada kerajaan. Maka, PRK Semenyih adalah ‘referendum’ PH terhadap Tun Dr Mahathir.

    PAS yang telah menghidu percaturan politik komponen PH telah berjumpa dengan YAB Perdana Menteri baru-baru ini.

    PAS telah menyatakan sokongan dalam isu-isu yang melibatkan kepentingan Islam dan Melayu serta mahu beliau meneruskan kepimpinan sehingga akhir penggal.

    Sekiranya berlaku pertukaran jawatan PM disebabkan pergolakan dalaman PH, PAS bimbang kepentingan rakyat akan diperjudikan.

    Setakat ini banyak pendirian PM selari dengan tuntutan PAS antaranya seperti isu ICERD, LGBT, Pilihan Raya Kerajaan Tempatan, Israel dan umat Islam di Myanmar.

    ReplyDelete
  38. Walawei....Apa punya loqlaq Ahli Parlimen Kubang Pasu YB Dato Amiruddin Hamzah dan ADUN Jitra yang juga Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Mahathir ni haah?

    Kejadah apanya Ahli Parlimen Kubang Pasu dan ADUN Jitra pi buat program Golf Amal Masyarakat Kubang Pasu di Shah Alam, Selangor di sinun? Sejak bila Kubang Pasu dan Jitra dok dalam negeri Selangor ?

    Sepatutnya, selaku Ahli Parlimen Kubang Pasu dan ADUN Jitra, mereka kena perbanyakkan program dan aktiviti di Kubang Pasu dan Jitra. Bukannya pi buat program kat kawasan negeri orang.

    Dekat dalam kawasan DUN Jitra pun ada padang golf yang sempurna iaitu Darulaman Golf & Country Club milik BDB syarikat GLC milik Kerajaan Negeri Kedah. Kat situ lengkap dengan hotel dan ada Taman Tema Air Fantasia lagi.

    Pada masa yang sama ADUN dan EXCO negeri boleh promosi tempat-tempat pelancongan yang ada kat dalam Kubang Pasu; atau promosikan tempat-tempat makan yang sedap di dalam kawasan Kubang Pasu. Ini baru betul nak mempromosikan Negeri Kedah sebagai tempat pelancongan.

    Awatlah hangpa ni ghoplah jingga sangat nooo????

    ReplyDelete
  39. Woiiit...Tersebar khabar gembira yang mengatakan UMNO telah mendesak agar Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyiasat dan mengambil tindakan terhadap aktiviti penyogokan pengundi oleh Pakatan Harapan (PH) di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih.

    Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa berkata, apa yang dilakukan oleh PH jelas melanggar akta pilihan raya 1954.

    “Merujuk kepada surat edaran oleh Pengerusi SPR yang ditandatangani sendiri oleh beliau iaitu Datuk Azhar Azizan Harun, surat tersebut memberikan peringatan kepada semua calon bertanding tentang pelanggaran peraturan-peraturan pilihan raya.

    “Salah satu daripadanya adalah aktiviti-aktiviti penyogokan termasuk memberi hadiah atau aktiviti yang menggunakan kemudahan dan aset kerajaan… dalam gambar tadi ada surat urusan kerajaan yang diberikan bersama hamper maka ini jelas percubaan PH menyogok pengundi dan ini melanggar peruntukan undang-undang di bawah Seksyen 4A, Seksyen 8, Seksyen 9 dan Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

    “Maka UMNO menyeru SPR mengambil tindakan berdasarkan pada bukti-bukti yang ada dan juga SPRM sepatutnya mengambil tindakan kerana jelas terdapat bukti PH cuba menyogok pengundi di PRK Semenyih,” jelas beliau kepada UMNO-Online.

    Hari ini, ketika Pemuda UMNO Malaysia berkempen mendekati pengundi PDM Sg Jai Semenyih, telah kelihatan hamper dan surat tawaran baik pulih rumah dibawah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) yang diagih-agihkan kepada pengundi di sini.

    Ini jelas melanggar akta pilihan raya.

    Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki pula menyifatkan PH begitu angkuh dan masih tidak belajar daripada PRK Cameron Highlands.

    “Petang ini ketika saya dan rombongan Pemuda UMNO melakukan ziarah rumah ke rumah pengundi di PDM Sg Jai Semenyih, kami terlihat hamper dan surat tawaran . Ini jelas merupakan kesalahan pilihanraya dan suatu rasuah politik yang cuba memancing undi pengundi di PRK DUN Semenyih.

    “Maka Pergerakan Pemuda UMNO mendesak agar pihak SPR mengambil tindakan tegas terhadap PH. Jangan amal pilih kasih kerana kemenangan BN pernah dibatalkan di Cameron Highlands lantaran didakwa terlibat dengan rasuah politik.

    “Rakyat sedang memerhatikan sejauh mana ketelusan dan keadilan SPR yang kini Ahli Suruhanjaya yang baru dilantik terdiri daripada aktivis dan pendokong BERSIH,” tegasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB YANG SENENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Reaksi Najib Bila YDP Agong Bertitah Sila Duduk dan Jangan Lari

      David Sloan

      suka betul aku tengok si najib tersengih2 dalam keadaan terhina sebab kena sindir huwahahaha...padan muka ko najib...Allah balas cash kot huhuhu...masa jadi pm dulu bukan main lagi sindir2 MP pembangkang kah kah kah

      Khairunnisa nisa
      David Sloan

      kita tunggu je la..mungkin lepas ni banyak lagi peluru sindir menyindir pedas kaw kaw bakal menunggu untuk dilemparkan ke muka najib huwahahaha hihi

      Delete
  40. Ada logiknya apa yang diperkatakan oleh Tok Mat ni dan seWAJIBnya kita sama2 memberi sokongan padu kepada beliau!!!!

    Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Mohamad Hasan berkata walaupun kemenangan parti itu tidak akan menjadi ‘kudis’ kepada Pakatan Harapan (PH) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, namun ianya adalah satu kemenangan untuk rakyat.

    Justeru beliau menyeru kepada pengundi di DUN Semenyih agar keluar mengundi beramai-ramai pada 2 Mac nanti dalam usaha menambah satu lagi saluran bagi mereka agar kerajaan negeri tidak memandang sepi permasalahan yang dihadapi oleh rakyat.

    “Walaupun tidak akan mengubah struktur kerajaan negeri dan tidak menjadi kudis kepada PH namun kepada rakyat ini adalah satu kemenangan untuk kita dapat lagi saluran bagi membolehkan wakil rakyat membawa suara dan isu –isu yang banyak dihadapi oleh masyarakat kita hari ini.

    “Kita akan ajak orang dan pujuk pengundi agar beri kita peluang supaya dalam DUN nanti ia akan menjadi sebagai wakil suara rakyat.

    Apabila kerajaan terlalu kuat sepertimana di Selangor ini maka suara rakyat kadang-kadang diketepikan.

    “Agenda politik dilebihkan daripada agenda membela rakyat dan juga yang lain-lain. Jadi adalah mustahak bagi PRK semenyih ini supaya mandat diberikan kepada BN agar kita dapat bawa suara masyarakat,” katanya.

    Mohamad seterusnya menambah calon yang diketengahkan BN, Zakaria Hanafi merupakan calon yang telah dikenalpasti dapat bersama-sama dengan masyarakat serta tidak kekok dengan penduduk setempat.

    “Calon yang kita ketengahkan ini memang bersama dengan masyarakat. Kita bukannya tidak mempunyai senarai calon yang mempunyai PHD dan sebagainya, namun kita pilih calon yang amat sesuai kerana peringkat DUN ini kita mesti pilih wakil rakyat yang bersama dengan masyarakat… mereka yang boleh mengutip isu dan menyelesaikan masalah rakyat,” tambahnya lagi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB YANG SENENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Reaksi Najib Bila YDP Agong Bertitah Sila Duduk dan Jangan Lari

      Kojek 76

      sbenarnya umno ni orang dah tolak....aku rase umno blh masuk hutan buat parti untk haiwan je......umno jaga kebajikn binatang dlm hutan...bru btol......

      ruslan muhd

      Duduk kat hutan lg bagus.blh makan buah2, buah rambutan, pisang, buah melake, buah negri sembilan pun ade..blh brkawan dgn binatang2..panggil rimau, gajah..cuma 1 binatang je tak mau dtg.. ah jib gor ..

      harimau berantai

      Hansiah Othman

      JANGAN. nnti habis binatang smua deme pakat jual plak.

      rahul ma khan

      depa umno tolak kat kt zoo je bagi makan rimau hahaha

      Wwan11222 Wwan11222

      jgn ckp bagi org mrh buat yg kau org suka jgn ingat kau pandai. jgn ikut kami pun, kami dah pi ke jalan lain ikut Najib .. dah salah jalan .. jalan mencuri .. apa berlaku kpd kami nanti kami tahulah apa 

      Delete
  41. Kadang2 kita tertanya2 juga soalan ni....Apakah semua keputusan yang dibuat oleh Kerajaan Pakatan Harapan (PH) harus membabitkan kepentingan politik mereka dan mengetepikan kepentingan rakyat?

    Demikian persoalan yang dilontarkan Jabatan Komunikasi Strategik (JKS) Penerangan UMNO Malaysia berikutan dua situasi berbeza melibatkan pembelaan nasib malang wirawan bomba, Muhammad Adib berbanding kes Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq yang mendakwa dia diserang.

    Katanya, usahkan hendak didakwa di mahkamah, sehingga kini masih belum ada sebarang tangkapan terhadap si pelaku walaupun terdapat 99 orang individu telah ditahan reman berkaitan kes rusuhan tersebut termasuklah empat lelaki yang disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan iaitu cubaan membunuh.

    “Masih tiada sebarang petunjuk bahawa si pelaku akan ditangkap dan didakwa di mahkamah. Pembelaan nasib malang wirawan bomba, Muhammad Adib, masih samar-samar dan mengundang seribu satu persoalan.”

    Soal JKS dalam satu kenyataan hari ini, adakah wujud campur tangan luar dalam siasatan kes itu?

    “Proses siasatan dalam apa jua kes jenayah tidak sepatutnya ada campur tangan mana-mana pihak termasuk lah pihak atasan. Nampak jelas kes ini sengaja dilambat-lambatkan.”

    Tegasnya, lain pula cerita melibatkan Syed Saddiq mengeluarkan kenyataan “waktu itu (diserang) saya hanya terbayang adakah nasib saya akan jadi seperti bomba arwah Adib”

    “Jawapannya tidak. Ini kerana si pelaku yang menyebabkan kematian Adib masih bebas sehingga kini tiada sebarang tangkapan. Kes Menteri tersebut sudah pun berjalan dan susulan insiden itu, Papagomo sudah pun ditahan.

    “Apa yang mengecewakan rakyat adalah, tuduhan Menteri tersebut lemparkan adalah fitnah semata-mata kerana tiada unsur keganasan yang berlaku terhadapnya.

    “Namun begitu, pihak polis terus menjalankan penangkapan walaupun video yang tersebar jelas menunjukkan tiada sebarang keganasan fizikal dilakukan oleh Papagomo.”

    Bidasnya, dua keadaan berbeza di antara Papagomo dengan pihak yang terbabit dengan kematian Adib.

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB YANG SENENTIASA MENJILAT NAJIB

      KOMEN2 KPD BERITA
      Reaksi Najib Bila YDP Agong Bertitah Sila Duduk dan Jangan Lari

      rania renee

      Yg lari tu dok ketawa jugak..dasar tak malu..hati dah hitam..langsung tak terasa dlm benak dan jiwa ke rasa malu? Lupa yg kebongkakan dn kesombongan umno bn selama ni Allah hitam kan hati dan Allah bagi satu persatu keaiban pd mereka ..

      Kita sit back and tonton keaiban yg Allah tunjukkan pasa kita..siapa yg masih tak sedar tu mmg dah buta dan mati hati mereka. Kesian sungguh..padan muka Bajib & Co kena duduk kat kerusi pembangkang melalak lalak terkinja kinja ..sampai nxt pru..

      kalau perangai mencuri merasuah xberubah so this will b the last utk u all duduk kat dewan tu...

      Ehhhhhh...mana rosmah tak ada duduk di kerusi dewan..sebelum ni bukan dia yg TERHEGEH HEGEH MCM BADAK KURAP MEMENUHKAN DEWAN..

      ANAK NAJIB MANA YG DUA ORG TU ? TERTIBA DAH TAK ADA JAWATAN? EH PELIK...PELIK PELIK SUNGGUH...

      TAPI SIAPA LAH ZAHID DAN NAJIB NAZRI MASLAN KU LI MEREKA BUKAN SANGAT BERKUASA PUN ROSMAH PUN TIDAK ADA KUASA LAGI YG BERKUASA ADALAH ALLAH DN BUKAN BOMOH DAN USTAZ YG BELA JIN IBLIS....

      Taksub sgt ngan ramalan bomoh sebab dpt cucu lelaki maka kekuasaan pudar sampai sanggup tak mengaku anak...

      best ceta novel ni...ending is karma..kalau ikut ceta pengali kubur mmg jasad mati kelak tak diterima bumi.. Kalau crta siam mmg akan jd pontianak..

      Najib ke Rosmah yg jadi pontianak?

      Delete
  42. Jadi betul lah telahan rakyat Msia, khususnya warga Semenyih yang rata2nya mengambil kesimpulan bahawa....Penyatuan ummah membabitkan masyarakat Melayu dan Islam yang diterjemah melalui kerjasama UMNO-PAS dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih dilihat menjadi ketakutan buat Pakatan Harapan (PH).

    Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan, Datuk Mohd Zaidy Abdul Kadir berkata, kebanyakan anak muda mulai bosan dengan corak pentadbiran kerajaan PH apabila terlalu banyak isu yang ditimbulkan khususnya membabitkan bangsa dan agama Islam.

    “Ini adalah amaran kepada PH bahawa masyarakat Islam UMNO-PAS akan bersatu di bawah naungan ummah. Kami akan menterjemahkan penyatuan itu melalui kemenangan di PRK Semenyih.

    “Ia akan berlarutan hingga ke PRK Rantau dan inilah penentu sebenar Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15),” katanya ditemui ketika bersama jentera memasang bendera Barisan Nasional (BN) di Batu Sesapan Minangkabau, Beranang, di sini, awal pagi, hari ini.

    Mohd Zaidy berkata, seramai 200 Pemuda UMNO Negeri Sembilan bersiap sedia membantu jentera parti di Semenyih dan PRK Rantau yang dijadualkan berlangsung tidak lama lagi.

    “Kita lihat bahawa penyatuan ini membuatkan ramai pimpinan PH panas punggung hingga terdesak mengatakan PAS tidak menyokong UMNO. Kami tahu itu sekadar serangan psikologi untuk memecahkan penyatuan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad,” katanya.

    Menurutnya, bagi meraih sokongan simpati, Menteri Kewangan, Lim Guang Eng pula mengumumkan setiap anak muda akan menerima RM100 bantuan sara hidup sedangkan ketika pentadbiran BN, mereka menuduh Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai rasuah.

    “Kita lihat mereka lebih teruk bahkan tindakan setiap pimpinan PH membuat rakyat tidak senang duduk.

    “Manakan tidak, bantuan FELCRA tertangguh, dana masjid ditarik balik, isu PTPTN, harga minyak bukanlah RM1.50, tol tidak dihapuskan malah harga barangan lebih tinggi,” katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB YANG SENENTIASA MENJILAT NAJIB

      Warga emas tidak kekok menghiburkan penghuni rumah orang tua

      Seorang warga emas menceriakan acara amal yang dianjurkan di rumah orang-orang tua di Balik Pulau di Pulau Pinang dengan menunjukkan bakat nyanyiannya semasa sesi karaoke.

      Dia tidak berfikir panjang apabila penganjur menjemput sesiapa yang ingin menyanyi, lalu terus ke biliknya mengambil sekeping cakera padat memainkan lagunya.

      Bossku

      Umur nya 66 tahun.

      Delete
  43. Baru2 ni, dah tentu lah kita semua terkejut King Kong bila, Din Pagoh, tiba2 cakap yang dia akan usulkan pada kerajaan PH supaya warga bujang diberi bantuan BR1M, semasa berkempen di Semenyih..

    Dua tiga hari lepas tu, Nobita pula umumkan yang kerajaan PH bersetuju untuk berikan nilai yang cukup 'lumayan' pada warga bujang iaitu 10,000 sen atau bersamaan RM100 untuk SETAHUN!!! Fuyooo...memang banyak sesangat lah tu kan beb???

    Bukanlah anak2 muda kita jenis tak bersyukur tapi tujuan bagi RM100 nie dah macam nak 'menganjing' anak2 muda aje...

    Mungkin PH masih kuat berpegang pada falsafah.... RM50 penuh barang satu troli dan satu troli tu boleh digunakan selama 6 bulan, jadi dengan RM100, boleh lah digunakan untuk setahun, sementara tunggu BR1M 10,000 sen tahun depannya...

    Tapi PH terlupa, bahawa anak2 muda sekarang adalah anak2 muda yang bijak menilai...

    Di sebalik bantuan demi bantuan pada sekolah2 vernakular yang bernilai puluhan juta ringgit, kerajaan PH hanya mampu bagi 27 sen sehari pada anak2 muda yang jadi gelombang penentu keputusan PRU 14 yang memberikan kuasa pada kerajaan PH sekarang...

    Apa Tujuan Sebenar PH Umumkan BR1M 10,000 Sen Untuk Kategori Bujang????

    PH kata pemberian BR1M 10,000 sen tu adalah pemberian 'ikhlas' kerajaan PH pada golongan muda bagi membantu menjalani kehidupan yang lebih baik...

    Maksudnya lebih kurang camnie, dapat jer duit 10,000 sen tu, anak2 muda bagaikan dapat 'tangkal sakti' yang akan merubah kehidupan anak2 muda kita...

    Tapi yang paling 'win' ialah pengumuman tu dibuat masa kempen PRK Semenyih...

    Dan semestinya, walau pun dibuat waktu kempen PRK Semenyih, SPR pasti tak akan menganggap tu sebagai rasuah pilihanraya dengan alasan bukan anak muda Semenyih jer yang akan dapat tapi satu Malaysia...

    Majoriti rakyat Msia bersetuju bahawa Pengumuman BR1M 10,000 Sen Adalah Langkah Terdesak PH Menghadapi PRK Semenyih

    Apa yang membuatkan PH ambil langkah terdesak dalam usaha cuba untuk memenangi hati pengundi2 PRK Semenyih :

    Fenomena BossKu Memikat Anak2 Muda

    Kalau ikut kategori umur, anak2 muda merupakan golongan majoriti pengundi2 di PRK Semenyih...

    Fenomena BossKu Datuk Seri Najib Razak yang melanda Semenyih, betul2 menakutkan PH...

    Sikap Datuk Seri Najib yang lebih santai, tidak suka memburukkan musuh politik dan menabur fitnah tapi mematahkan hujah2 lawan dengan fakta namun bersahaja telah menarik anak2 muda bukan saja di Semenyih, malah seluruh negara untuk menyertai gelombang BossKu...

    Inilah yang menjadi mimpi ngeri PH sebab gelombang BossKu membawa jenama UMNO/BN bersama2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB PENCURI RM2.6 BILIUN DAN PERASUAH PAS BERJUTA JUTA RINGGIT -

      Sarawak Report today published what it said was new evidence showing that PAS had received election donations from Umno, three weeks before its leader Abdul Hadi Awang testified in a London court that his party was not working with Umno.

      The website shows a screenshot of a bank transfer from the aide of a former minister for RM2.5 million into PAS’ account at a Bank Islam branch on March 21 last year.

      Delete
  44. Apalah Budin..melalut aja sekarang ni.Blog pun penuh dengan sampah aja.

    ReplyDelete
  45. Tiada lagi kelibat Suman si raja sampah tahi
    Dah tidak ada org lagi Kejora nak ajak kelahi
    Tidak sempat, penumbuk ku singgah di dahi
    Ifrit ini udah terlebih dahulu mengadap Illahi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. TN dan melayutakberkhatan...dua cai PH sejoli yang tak puas2 menjilat tolor Tun Madey tu, nak tanya lah sedara jujur...betul ke Sokongan Rakyat Mula Bertukar Kepada BN dewasa ni haah???

    Dalam kategori bangsa, pengundi2 Melayu merupakan pengundi majoriti terbesar di PRK Semenyih...

    Dari tinjauan di lapangan, jelas menunjukkan, sekiranya pilihanraya yang adil dan bersih diadakan, PRK Semenyih bakal menjanjikan angin perubahan...

    Kebanyakan pengundi2 Melayu jelas dah hilang keyakinan kepada kerajaan PH dan ambil keputusan untuk berpatah balik kepada Barisan Nasional...

    Mereka sedar, sekiranya BN menang dalam PRK Semenyih, tak banyak perubahan yang boleh di harapkan kerana kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah di bawah PH...

    Tapi keputusan mereka adalah kerana kemarahan dan kekecewaan mereka kepada kerajaan PH yang dilihat hanya suka menabur janji2 manis tanpa ada usaha untuk menunaikan janji...

    Perasaan kecewa dan marah bukan saja dirasakan oleh masyarakat Melayu, malah masyarakat Cina dan India juga mempunyai perasaan yang sama...

    Paling memualkan rakyat ialah keputusan mengumumkan pemberian BR1M kepada kategori bujang dilihat sebagai PH menjilat balik ludah dan kahak hijo mereka sendiri...

    Faktor kedua yang buatkan PH terdesak ialah Aiman, calon PH sendiri...

    Calon tangkap muat yang ada potensi jadi Mat Blur, versi Boboi 2.0, dilihat tak cukup meyakinkan pengundi Semenyih ...

    Berbagai tipu helah dan taktik politik kotor PH lakukan untuk mendapat kemenangan di PRK Semenyih, termasuk lah menawarkan rasuah politik seperti berjanji untuk membina hospital di situ dan menawarkan baucer membaik pulih rumah rakyat termiskin secara percuma!!!!

    Bagi BN, kemenangan dalam PRK Semenyih merupakan kesinambungan kemenangan PRK Cameron Highland dalam mengekalkan momentum kemenangan sebelum menghadapi PRK Rantau...

    Bagi PH pula, kemenangan di PRK Semenyih adalah WAJIB bukan saja kerana maruah mereka dah tercalar di PRK Cameron Highland tambahan lagi mereka menguasai kerajaan negeri Selangor dan pusat...

    Tapi dalam mengharapkan kemenangan, maruah pengundi Semenyih terutamanya anak2 muda di perlekehkan dengan nilai 27 sen sehari....logik ke kalau PH mengatakan bantuan BRIM kepada anak muda bujang sebanyak RM100 tu bakal mengubah 360 darjah nasib mereka????


    ReplyDelete
    Replies

    1. PAS dan Umno nyata pembohong penipu rakyat -

      Sarawak Report today published what it said was new evidence showing that PAS had received election donations from Umno, three weeks before its leader Abdul Hadi Awang testified in a London court that his party was not working with Umno.

      The website shows a screenshot of a bank transfer from the aide of a former minister for RM2.5 million into PAS’ account at a Bank Islam branch on March 21 last year.

      This contradicts the statement by Hadi, who testified before the High Court of Justice in London on April 17 that his party was not colluding with Umno, whether politically or otherwise.

      Hadi filed a defamation suit against Sarawak Report over a report published in August 2017 suggesting that senior PAS leaders could have received RM90 million from former Umno leader Najib Razak.

      Both parties agreed to an out-of-court settlement earlier this month.

      Sarawak Report said Hadi confirmed PAS receiving the RM2.5 million before his court statement but denied that the money came from Umno.

      It also claimed that another million or so ringgit had been given to PAS by Umno around the same time.

      Delete
  47. DewaLotto 1'Userid Main Semua Permainan Poker , Togel , Casino , Sport Books, Tembak Ikan, Joker , Batu Goncang, Dan Banyak Lagi Games Lainnya .
    Kunjungi Sekarang Juga Di www.dewalotto.me pin BB : 7BF59345

    Jangan lewatkan kesempatan menjadi kaya dengan bermain permainan yang menantang yang kami berikan ini
    yukk silahkan daftar minimal deposit 20rb saja.."

    ReplyDelete
  48. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  49. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  50. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  51. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melompat ke udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    Ibu Christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com). Anda masih boleh menghubungi nombor WhatsApp ibu yang baik +15614916019


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  52. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melompat ke udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    Ibu Christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com). Anda masih boleh menghubungi nombor WhatsApp ibu yang baik +15614916019


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  53. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melompat ke udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    Ibu Christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com). Anda masih boleh menghubungi nombor WhatsApp ibu yang baik +15614916019


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  54. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melompat ke udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    Ibu Christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com). Anda masih boleh menghubungi nombor WhatsApp ibu yang baik +15614916019


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  55. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  56. Salam kepada semua orang Indonesia dan semua ASIA, nama saya Pak Yohanes Hendra, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua orang Indonesia sangat berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah benar-benar mendukung saya melalui ibu yang baik, Ny. Helen Wilson

     Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 7,5 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya mengumpulkan keberanian dan hubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 650 juta Rupiah dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan dengan transfer kredit, karena itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya adalah hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 650 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) untuk pinjaman Anda

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai hasrat egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, mohon berhati-hati terhadap orang-orang ini.

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
    Sekali lagi nama saya Yohanes, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (hendrayohanes577@gmail.com)

    ReplyDelete
  57. Halo,
     Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

    Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

    Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Bercagar
    * Pinjaman tidak berpagar
    * Hasil pinjaman
    * Latihan Pinjaman
    * Pinjaman ikrar pinjaman
    * Bayaran pinjaman
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Komersial
    * Pinjaman Auto
    * Resolusi Pinjaman
    * Pinjaman Pembangunan
    * Pinjaman pinjaman Jabatan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pendidikan
    * Pelantikan patah

    Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
    elinajohnson22@gmail.com


    DATA PEMOHON

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Nyatakan:
    5) Jantina:
    6) Status Perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan Pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih,
    Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

    ReplyDelete
  58. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  59. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  60. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  61. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  62. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  63. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  64. HARI BAIK KEPADA ANDA SEMUA
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan keperluan kewangan anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, kami boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik, dengan jaminan 100% juga diberikan (euro, pound, dolar, Pesos dan Rp.) Dan berikan juga pinjaman pada semua jenis mata wang kadar faedah kami yang terpakai untuk semua pinjaman adalah (2%) jika anda berminat hubungi kami. melalui (belindachristopherloancompany@gmail.com) untuk Perkhidmatan yang disediakan merangkumi:
    Pembaikan rumah
    Pencipta Pinjaman
    Pinjaman Penyatuan Hutang
    Pinjaman Perniagaan
    Pinjaman peribadi.
    pinjaman gaji
    pinjaman perubatan pinjaman percutian pinjaman harta tanah
    berminat harus menghubungi melalui belindachristopherloancompany@gmail.com atau Whats-app +1 (347) 797-0786 untuk kebebasan kewangan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...