Saturday, 23 February 2019

SETELAH USUL TAK PERCAYA TIDAK MENJADI, APA LAGI HELAH PAS UNTUK MENYELAMATKAN DIRI SELEPAS INI?


Segala-galanya kini sudah terang lagi bersuluh bahawa tidak ada sesiapa daripada PH mahu mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.


Penafian Anwar Ibrahim, pemimpin yang disebut-sebut mahu melakukan usul tersebut bahawa tiada rancangan sama sekali daripada dalam PH untuk berbuat demikian, dengan sendirinya menjadikan isu ini berakhir begitu saja.


Kata Anwar, isu berkenaan hanyalah permainan politik Hadi Awang untuk memecah-belahkan PH setelah partinya kalah teruk dalam PRU14 lalu.


"Itu usul Hadi Awang, biar dia bawa usul itu nanti," tambah Presiden PKR itu lagi.


Dengan mati dan berakhirnya isu berkaitan usul ini, Hadi dan Pas kini jelas semakin terperosok dalam kancah serba salah meneruskan perjuangannya.


PENGUMUMAN - Dengan tujuan memberi lebih keselesaan kepada pembaca, bermula 1 Mac 2019, blog ini akan berpindah sepenuhnya daripada Blogspot kepada WordPress. Blog ini seterusnya hendaklah dibuka dengan menaip Shahbudindotcom.net. Terima kasih.


Apakah Hadi akan turun berkempen di Semenyih sebagaimana beliau melakukan kerjasama erat dengan UMNO di Cameron Highlands sebelum ini?


Kalau turun dan bersungguh-sungguh membantu UMNO, bagaimana dengan janji yang sudah dilafazkannya kepada Tun Mahathir?


Jika tidak turun membantu, di mana lagi harapan Pas mahu merasa memegang kuasa dalam PRU akan datang?


Sedangkan Mat Sabu yang pernah jadi timbalannya sudah berpelung jadi menteri, mustahil tak terdetik di hati Hadi ingin merasa nikmat yang sama?


Di sebalik itu, jika penglibatan Pas bersama UMNO dilakukan secara bersungguh-sungguh, ia dalam masa yang sama turut mengundang resah berkaitan siasatan SPRM yang sedang dihadapi oleh parti Islam itu.


Pas barangkali tidak begitu gundah dengan siasatan berkaitan penerimaan dana berjumlah RM90 juta yang dikaitkan dengannya kerana untuk merungkai dakwaan itu tentu saja akan memakan masa yang lama untuk menyiasatnya.


Kes itu dikatakan sedikit kompleks kerana ramai individu, termasuk penderma yang biasa menderma kepada Pas, perlu disiasat sama  untuk menjejak kemasukan wang yang didakwa diterima itu.


Tetapi, yang sangat merisaukan Pas ketika ini adalah berkaitan dana RM2.5 juta yang dikatakan diterima Pas daripada UMNO menjelang PRU14 lalu.


Di media sosial, penyata bank berhubung kemasukan wang itu sudah pun lama viral serta tidak pernah dinafikan oleh pihak yang didakwa memberikannya.


Berdasarkan dakwaan Sarawak Report, wang tersebut dikatakan bertujuan untuk membayar deposit bagi calon-calon Pas yang bertanding ketika itu.


Bagaimanakah Pas mahu menafi atau menidakkan mengenai wang RM2.5 juta itu, sedangkan penyata banknya dilihat begitu nyata?


Jika ia didapati benar, di mana Pas mahu meletak wajah perjuangan Islam mereka kepada rakyat jelata?


Diberitakan juga, oleh kerana wang itu dimasukkan ke sebuah akaun bank berkaitan Pas Terengganu, itulah yang amat merisaukan Pas sehingga mendorong Hadi mahu segera bertemu dengan Perdana Menteri, baru-baru ini.


Kalau usul undi tidak percaya yang dijolok oleh Pas menjadi kenyataan dan politik PH kemudiannya terus bergolak, harapan Hadi untuk melihat siasatan SPRM terhenti mungkin sekali menjadi kenyataan.


Namun, dengan semuanya nampak tidak menjadi dan Anwar mengatakan ia hanyalah usul Hadi semata-mata, di manakah lagi peluang Pas untuk menyelamatkan diri?


Adakah Pas akan mencari helah lain selepas ini? (ShahbudinHusin 23/02/2019)

89 comments:

  1. Replies
    1. Celaka punya amat besar celaka - Najib sebat AS$4.5 bilion = RM 18 billion dari 1MDB, kata DoJ -

      DOJ fail tuntutan rampas AS$38 juta aset berkaitan 1MDB

      Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) dilaporkan memfailkan tuntutan baru bagi merampas aset berkaitan 1MDB bernilai AS$38 juta.

      Saman itu menjadikan aset berkaitan 1MDB yang ingin dirampas jabatan itu kini mencecah AS$1.7 bilion, menurut laporan Reuters hari ini.

      Menurut laporan itu, tuntutan itu difailkan di California, Amerika Syarikat, dan melibatkan hartanah mewah di London dan New York, serta ekuiti sebuah syarikat pengurusan kemudahan Kentucky yang terikat dengan tawaran bon oleh 1MDB pada 2012 dan 2013.

      "Saman terbaru ini menyasarkan aset yang dikumpul oleh pegawai korup dan sekutu mereka melalui bilion dolar yang dicuri daripada rakyat Malaysia dan dicuci di seluruh dunia," kata peguam AS Nick Hanna seperti dipetik.

      Delete

    2. DOJ dilaporkan menganggarkan sejumlah AS$4.5 bilion telah diselewengkan oleh pegawai tinggi 1MDB dan sekutu mereka antara 2009 hingga 2014, dan antara dana yang terlibat adalah yang diraih melalui pengeluaran bon bernilai AS$6.5 bilion menerusi Goldman Sachs sebagai penaja jamin dan pengatur jualan.

      Pada Januari lalu, CEO Goldman Sachs David Solomon memohon maaf kepada rakyat Malaysia berhubung peranan bekas pegawai bank itu Tim Leissner dalam skandal 1MDB, bagaimanapun menegaskan pihaknya telah melakukan urusan sewajarnya (due diligence) sebelum setiap transaksi.

      Delete
    3. Kesian Team Budin....kesian Abam.... semua yang dirancang tidak menjadi.... macam ni saja la bang.... jika plot nak tendang Azmin pun tak mampu direalisasikan.... takkan lah kau orang mampu nak jolok Tun, nak turunkan Tun. Dia tu ibarat pohon yang teguh.... setakat babi yg sondol tak mungkin goyang.... setakat beruk terkial2 melompat tak mungkin patah dahannya.... hanya matural death saja pengakhirannya.... atau hanya anai2 saja mampu menghancurkan pohon tua tersebut secara perlahan2. Ia memerlukan masa yang lama serta kesabaran.... tapi kau orang anai2 yg tak sabar yg gelojoh...

      Juga tak ada orang amik berat janji orang politik. Begitu juga orang tak amik pot penafian seorang ahli politik.... setakat kata2 anuar dia tak pernah merancang UTP terhadap Tun.... kera monyet kat kebun saya pun tergelak....

      Bersabar dan berdoalah banyak2 semoga Allah makbulkan cita2.

      Telah kukatakan dahulu KEBENCIAN HAJI HADI TERHADAP ANUAR MELEBIHI SEGALA PERTIMBANGAN LAIN...cuba hadamkan

      Delete
    4. Woooit...bila madey nak tangkap jho.lo?...berapa lama lagi gaknye baru madey nak tangkap jho lo...

      DOJ pon bila mau dakwa prompak2... Dah lebih 2 tahun pong pang 1 mdb....pendakwaan tak ade jugak...

      Delete
    5. Kau mulu celupar menyalak mcm anjing gila tak guna jawab spt biasa.

      Hanya balun kamu kiri kanan ikut suka.

      Tangkap ko pun tak guna sebab nanti Jabatan Veterinary tuntut kau nak ubat rabies sakit anjing gila.

      Delete
    6. Kamu balun mcm pondan lembik...pong pang 1 mdb dan DOJ kunun...habuk pon tarak....

      Kamu dah gila sejak bodek jilat madey...dulu anti madey...

      Delete
    7. ikan senohong gelama ikan duri,
      lebai pembohong taawun dgn pencuri,

      ikan senohong gelama ikan duri,
      lebai pembohong tak ada maruah diri,

      ikan senohong, gelama ikan duri,
      lebai pembohong punoh ranoh kerana isteri....

      Delete
    8. Untuk para penyokong setia PAS, berpada-padalah dengan sikap setia melulu dan bodoh berpanjangan. Tingkah laku melalut para pemimpin PAS sudah ke tahap yang nenyusahkan, memalukan, membimbangkan dan menjatuhkan imej parti ke peringkat yang tak pernah dibayangkan. Apakah sikap pemimpin sebegini masih perlu ditolak ansur atau dibiarkan bermaharajalela. Yang nyata tiada sekelumit rasa sesalan dikalangan mereka kerana tembolok sudah penuh kekenyangan. Yang bacul adalah para penyokong yang gagal menyelamatkan maruah parti. Yang terkedu adalah para penderma yang ikhlas membantu perjuangan parti. Yang terkapai-kapai adalah penggerak jentera parti kerana terlopong tanpa mengetahui perangai sebenar pemimpin yang diagungkan. Sudah-sudahlah menjadi "bodoh piang". Masa untuk bertindak.

      Delete
  2. "SETELAH USUL TAK PERCAYA TIDAK MENJADI"?

    Ada pernah berlaku ke?

    ReplyDelete
  3. "Anwar Ibrahim, pemimpin yang disebut-sebut mahu melakukan usul tersebut" -

    Siapa menyebut nya, Budin?

    ReplyDelete

  4. Budin masih lagi mahu menonjolkan kepentingan Pak Sheikh dengan membalun PAS yang dah janji menyokong PH di Semenyih.

    Dengan itu Budin mengelirukan pemikiran pengundi dan menyentuh peluang PH menang. Maka perlu lah Budin di balun seboleh boleh nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas janji sokong PH di semenyih?...mana buktinye?....pas dah kempen untuk PH?....semalam pesuruhjaya Pas Selanhir kata jentera Pas bersama BN di semenyih...

      Ko kena tipu dgn Pas ato madey?..

      Delete
    2. Kau sokong idola kau Pak Sheikh Nuar ye? Apa kau nak dapat sokong dia? Ramai yang kata dia tak boleh jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan dua kali.

      Kau nak harap apa2 kena bohong Anuar bulat2

      Delete
    3. Sejak jilat madey ko dah jadi gila...dulu anti madey...sokong madey di kincing oleh madey...

      Delete
    4. Kamu jilat Najib dahtu jilat Anwar, takda perinsip punya balaci

      Delete
    5. SANG TAKFIR HADI AWANG!!!

      Sepanjang sejarah kita saksikan betapa mudahnya sebagian pihak mengkafirkan Muslim lainnya. Seolah mereka tidak takut dengan ancaman dari penggalan Hadits Nabi ini:

      ‎وَمَنْ دَعَا رَجُلًا بِالْكُفْرِ أَوْ قَالَ عَدُوَّ اللَّهِ وَلَيْسَ كَذَلِكَ إِلَّا حَارَ عَلَيْهِ

      Barangsiapa memanggil dengan sebutan kafir atau musuh Allah padahal yang bersangkutan tidak demikian, maka tuduhan itu akan kembali kepada penuduh" (HR Bukhari-Muslim)

      Delete
  5. Wahai maknusia yang tidak beriman!!! bersiap sedialah kamu masuk penjara. Kebenaran semakin hari semakin terserlah, kepada pemfitnah terutama kepada pemimpin terdahulu akan ke penjara dunia atau mesti membelanjakan seluruh rezqi yang Allah kurniakan untuk kamu sebelum anda melangkah ke Titian Siratulmustaqim. Tungguuu

    ReplyDelete
  6. Putar la budin selagi boleh putar . Ada pas kisah dgn balunan ko . Pas dh lama lah dlm persada . Ko tu makan upah ja . Banyak la ko punya backup nuar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown 13:26. What's your oroblem. Biarlah Tuan Budin nk sokong Anwar ke, sape2 ke. Itu hak dia. Klu ksu nk sokong Najib atau Tun M itu kau ounya passl let. Klu kau tak suka komen2 Tuan Budin kat sini dan membangkang, baik hang pu blog2 umno(mykemut.com) atau blog2 lsin yg oro BN, Umni pro Bersatu dan pro PAS.

      Delete
  7. Aku tinggal jauh di seberang si bunga seroja
    Bak pungguk rindui bulan, kala mlm memuja
    Mahu buat komen kat sini pun tak lagi teruja
    Asyik teringatkan isteri ku Mas manis manja


    __________________________
    MANIS MANJA - M. BAKRI
    (https://youtu.be/rN-F-YVARMM)

    Gayamu menawan
    Lenggang mu lemah nan gemalai
    Gadis manis nan manja
    Memikat jiwa sukma

    Duhai gadis manja
    Manis bagai cahya purnama
    Sinarmu mengusik jiwa
    Membuat ku tak lupa

    Chorus:

    Senyum mu manis bak madu
    Menawan hati ku rindu
    Daku tiba dipangkuan mu
    Menghilang duka dan pilu

    Manja gadis suci
    Wajah mu putih dan berseri
    Kau kasih ku nan murni
    Semoga kekal abadi

    Senyum mu manis bak madu
    Menawan hati ku rindu
    Daku tiba dipangkuan mu
    Menghilang duka dan pilu

    Manja gadis suci
    Wajah mu putih dan berseri
    Kau kasih ku nan murni
    Semoga kekal abadi


    _____________________________
    Buat isteri ku yg dirindui selalu
    Salam rindu abg di angin nan lalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa makan ubat yang dipreskrepsi oleh doktor yang diiktiraf oleh KKM. Semoga sihat..

      Delete
    2. Dek.... jangan tinggalkan isteri lama2.... bahaya tau.... sekarang ni ramai Bangla kat tanah air kita ni.... yang lagi hensem dari Shahrukh Khan pun ada....

      Delete
    3. Salah ke kalau sketsa rindu ingin ku lakar
      Terpaksa ku tinggal jauh, si bunga mekar
      Namun sementera jer hidup aku ini sukar
      Bulan Mach aku & Mas akan dpt bertukar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Bulan depan selesai lah segala duka lara
      Akan terubatlah resah rindu yg membara
      Mas akan dapat tukar, ke Universiti Utara
      Aku pula dpt pindah sekolah daerah Jitra

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Sdr Jigit:

      Mas tak akan lakukan perkara yang cela
      Kerna dia taat bertaqwa kpd Allah Ta'ala
      Mustahil lah dia nak terpikat dek Bangla
      Sbb aku punya anu pun udah cukup nala

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Hoi! Onanimus 19:20 23 Feb. Ksu ni bangsa kurang ajor! Celaka tak hormat wanita lebih2 isteri org. Cara kau konen dan gaya bahasa lucah mencerminksn yg kau ni lelaku dayus yg kurang ajar. Kau ni mrlayu islam atau mekayu saja! Klu lrlaki islam taklah bahasa jelek, kotir. Klu atas nama dan bangsa 'melayu saja, itu aku oercaya mmng mekayu2 mcsm kau, umno ni jenis kurang ajar dan lucah!

      Delete

  8. Si Gora @ Anonymous @ GENG NAJIB yng selalu menjilat Najib, masuk saja dah coba sabotaj blog ini, cakap mengarut pasal bini ke hape, coba menarik perhatian pembaca dari apa yang Budin kemukakan di pos nya.

    KEPALA BAPAK DAN EMAK DIA tak membimbing dia di masa kecik, di tinggalkan di kandang kambing masa menoreh getah. belajar mengembik mcm kambing sampai ke tua, mcm di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monyet gila
      Anjing gila
      Babi gila
      Syaitan gila

      Delete
    2. Sakit hati yer?

      Bagus lah.

      Tujuan tercapai.

      Delete
  9. Yang terjerit jerit kenapa budin!!!??

    ReplyDelete
  10. Berkokok ayam ntahkan jaguh..
    Lantang berbunyi direban org..
    Udahlh kibas kibasnya sungguh..
    Menyendeng2 berputar2 kongkang..

    Tiadalh yg diharapkan melain politik purak puranda..paspispus..puspis pas..lebih kurang gitulh..bang

    Hrhhehhhehayamayam..

    ReplyDelete
  11. Seminggu lepas Abang Non jadi PM, barulah episod no confident vote bermula...amacam budin? Tergolek golek ler kau masuk longkang :) :)

    ReplyDelete
  12. Kahkakakahkaka..ni baru syok..ok bro..

    ReplyDelete
  13. Analisa bertaraf profesor kangkung.

    Hanya dengan penafian Pak Sheikh maka Tn Budin berkata 'isu undi tidak percaya tersebut telah selesai'. Hahaha, dia ingat kita semua bodoh.

    Sama saja macam penafian Pak Sheikh masa kena dakwa liwat 2 dulu. Pong pang pong pang kata itu konspirasi ke atasnya. Alih-alih di hujung hukuman ia terima pengampunan Agung untuk membolehkannya main politik semula. Hello, seorang yang tidak bersalah sesekali tidak akan menerima pengampunan apatah lagi ketika ia sudah pun berada di hujung hukumannya. Menerima pengampunan secara konstraktif bermaksud mengakui kebenaran pertuduhan, sabitan dan hukuman.

    Berbalik kepada isu undi tidak percaya, apa pula dikaitkan dengan PAS kalah PRU maka PAS hanya mahu gunakan isu ini untuk menutup kekalahan itu? Apa pak Budin ingat kami semua ni bodoh ka? PAS telah tewas PRU14 dan ia bukan rashia pun, maka nak tutup apa lagi?

    Yang nampak sangat terdesak nak tutup lubang yang dah pecah ialah Pak Sheikh sendiri. Sampai kaitkan tindakan PAS ini dengan konon nak tutup kekalahan depa dalam PRU sedangkan perkara tersebut bukan rahsia pun yang perlu ditutup.

    Yang nyata dan lebih berkemungkinan benar ialah Pak Sheikh yang kelihatan semacam punya gabra apabila rancangannya untuk melanggar Tun M akhirnya dibocorkan oleh PAS kepada Tun M yang diajaknya menjadi sekutu di dalam usaha tersebut.

    Almaklumlah PAS pun mahu meminta nyawa daripada Tun M apabila mereka pun kelihatan sudah sendiri terbelit dengan belitan-belitan mereka selama ini.

    Bingung lagilah Pak Sheikh memikirkan sama ada ia boleh menang kalau ia langgar Tun M nanti. Alternatifnya ialah tunggu sahaja sehingga Mei 2020, tetapi kita semua tahu Pak Sheikh tiada kemampuan untuk menunggu dan menahan diri untuk tempoh yang selama itu. Sampaikan que sera sera yang bermaksud apa yang akan terjadi tetap akan terjadi pun telah ditafsirkan oleh pak Sheikh sebagai bermaksud apa nak jadi pun jadilah.

    Tidakkah sesiapa pun dapat melihat telahan John Doe bahawa kelak akan tiba satu point di mana kesemua lawan-lawan Tun baik yang berlawan secara berhadapan mahu pun yang secara bersembunyi di dalam kubu yang sama, kesemua mereka bakal kena checkmate serentak dengan pasukan Tun, semakin kelihatan akan berlaku.

    Pak Sheikh masih keresahan di dalam membuat kira-kira sama ada ia akan berjaya apabila ia melancarkan serangannya ke atas Tun nanti. Ia masih takut-takut kalau-kalau rancangannya itu gagal. Jangan risau Pak Sheikh, PRK Semenyih bakal memberikan keberanian kepada Pak Sheikh untuk benar-benar melanggar Tun.

    Cuma ambil perhatianlah perkongsian John Doe bahawa Pak Sheikh dan sekutu-sekutu Pak Sheikh yang melanggar Tun kesemuanya akan tewas serentak dan bakal kena checkmate dengan Tun dan pasukannya pada hari berlakunya pertempuran klimaks di antara pasukan Tun menentang pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu untuk menjatuhkannya.

    Pak Sheikh telah diberitahu akan tewas mutlak apabila melanggar Tun kelak. Mahu terus melanggar silakan, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah menasihati dan memberi peringatan.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ade spy ker bpleh bocorkan kpd madey?...pas nak bodek madey kerana royalti...madey dah lama kenal lobai hadi orang yg kapirkan madey tahun 82 dulu...

      Madey belit pas kununnye Pas janji sokong madey di semenyih tapi jentera pas terus kempen untuk umno...

      Pas boleh bertukar arah ikut cuaca demi survival lobai pas...
      Parti aje iselam...lobai pas tak brape islam...tonggang agama...

      Delete
    2. Kepala hotak kau mengata jentera PAS kempen untuk Umno. Kau tak tahu apa hanya buka mulut busuk menuduh mengaku tanpa fakta atau punca maklumat yang sahih.

      Asyik begitu sebab takda didikan emak bapak.

      Delete
    3. Ko tertinggal bas gaknye...semlam ade pengakuan pesuruh jaya Pas selangor....nak berlagak pandai sejak gila sokong madey....

      Delete
    4. Pembohong tak habis2, main cakap aja, tak sebut butiran, sebab sebut benda yang tak berlaku

      Delete
  14. Pas yg akan bentangkan usul tidak percaya kpd madey jika madey tak mau bayar royalti...pas bergantung kpd royalti untuk perintah kelantan dan terengganu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah tak boleh naik lagi, tak di undang pun ke kempen CH dan Semenyih. Terhegeh hegeh mengaku dia Boss tapi KJ pun kata "Najib bukan Bossku".

      Anwar tak tentu jadi PM ke 8 sebab ramai yang tak mahu dia jadi PM.

      Delete
    2. Kerusi dia penuh...kerusi azmin banyak yg kosong...kena tenyeh dgn najib azmin bisu...

      Habislah ini kali madey di semenyih....nak turun kempen pon takut...

      Delete
    3. Kamu Raja Pembohong korek maklumat dari lubang bntt Raja Troll yang juga pembohong besar

      Delete
  15. Anwar: PAS sokong rasuah atas nama Islam

    Feb 22 2019 / Keadilan Daily
    Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menempelak PAS yang mencipta khabar angin tentang usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di parlimen.

    Beliau berkata demikian sewaktu ditanya wartawan tentang dakwaan tersebut yang dicetuskan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    "Apa isunya? Kenapa anda bangkitkan apa yang Abdul Hadi mahu?

    "Itu usul Abdul Hadi. Biar dia yang buat usul tu," kata Anwar kepada pemberita di Petaling Jaya hari ini.

    Anwar juga berkata bahawa spekulasi untuk menjatuhkan Mahathir hanyalah percubaan PAS untuk memecahbelahkan Pakatan Harapan.

    "Sebab mereka gagal teruk (dalam pilihan raya) dan mereka menyokong rasuah atas nama Islam, satu-satunya pilihan adalah untuk memecahbelahkan," katanya.

    PAS sebelum ini mendakwa wujud usaha untuk khianat kepada Mahathir.

    Dakwaan itu hadir selepas perjumpaan pemimpin PAS termasuk Abdul Hadi dengan perdana menteri.

    Abdul Hadi hari ini sekali lagi menegaskan bahawa sekiranya wujud undi tidak percaya itu, pihaknya akan menyokong Mahathir.

    Dakwaan itu bagaimana pun ditolak oleh pemimpin-pemimpin Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak main rasuah berdosa...pas henye terima sedekah...pemberi sedekah dapat pahala seperti najib..

      Delete
    2. nik Abuduh Bohong tak ngaku terima sedekah 90 jota dapat pahala kata ostaz subky latif..

      Delete
    3. Pahla Najib dapat dari mencuri wang rakyat RM2.6 biliun akan membawa dia ke penjara Sg Buluh.

      Kau penjilat dia boleh mohon masuk sama.

      Delete
    4. Madey pon dapat banyak pahala 22 tahun kayerkan kroni dan anak branak...KLCC botak petronas..

      Delete
    5. Pak Sheikh masa jadi Menteri Kewangan ada REM3 biliun di kumpul Mr Tong ke siapa yang dapat tambah cawangan bank untuk bank dia dan bank2 lain yang dia tukang barutkan.

      Baca lah Surat Sumpah Murad M Noor yang masa itu Penolong Gabenor Bank Negara ditugaskan menjaga urusan Bank Negara dengan Menteri Kewangan.

      Kau ha nya jilat bntt dia tak dapat satu sen pun dari RM3 biliun itu.

      Delete
  16. Syeikh albodin ya maolana.

    Jika undi tak percaya tidak menjadi pas boleh gona usol cina bota atu pong usol keling paria mabok todi..
    Depa bwat tak nampak pong oke pasai ada yg bota dari akai sampe perot jadi botaperot.
    Bwat-bwat lopa pong oke pasai bila mabok todi mana hang nak ingat pasai akai dan kelakuan jadilah orang yg hilang akai dan kelakuannya depa kata tak sedau diri.
    Kalu sosah nak ikot nabi elok ikot kapiag harbi yg byk mkn babi kerja nak sondoi saja.
    Bila byk menyondoi mcm babi dpt byk kesenangan donia hatta dpt bekereta mersedes .
    Pakatan ikatan gagasan sejahtera .
    Perjoangan parti tetap tidak lari walaupong seinci jika perjoangan pemimpin parti sedekit juga lari tapi tak apa dah lomrah donia punya dlm nnti dia boleh lompat masok lagi.
    Peristiwa memali coma sejarah hitam yg terjadi pada mlayu dlm usostadbir mlayu angkara madey alkotty dgn panji-panji hitam yakni mosa bin hitam.

    Koah koah hitam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana nak royalti pas pon diam tak desak lagi RCI memali...

      Delete
    2. Kamu patut desak RCI korapsi Bang Non masa dia Menteri Kewangan

      Delete
  17. Anwar: Jangan pakai nama Islam kalau nak bohong, fitnah

    Anne Muhammad
    23 Feb 2019, 4:18 petang (Dikemaskini 23 Feb 2019, 4:18 petang)

    A A
    Presiden PKR Anwar Ibrahim sekali lagi menafikan dakwaan PAS bahawa ada usaha membuat undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, dan mengecam parti itu yang terus membangkitkan perkara itu.

    Anwar berkata PAS tidak sepatutnya terus menggunakan nama Islam jika ingin menggunakan politik "untuk gelanggang fitnah dan bohong".

    "Saya nak nasihat, orang Islam tak boleh fitnah. Dia (PAS) boleh bohong, sekarang dia boleh fitnah. Kalau nak guna politik untuk gelanggang fitnah dan bohong, jangan guna nama Islam.

    "Dia merosakkan imej Islam atas nama parti agama. Ada orang bukan Islam kata 'syeikh sekarang boleh bohong, boleh fitnah'.

    "Kita boleh berpolitik (tetapi) hentikan politik fitnah dan bohong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sambutan Tahun Baru Cina anjuran Parlimen Lembah Pantai di Bangsar, hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. .madey bohong Pas...Pas bohong madeey....pas nak bodek madey dgn bohong dan fitnah..

      Delete
    2. Madey terdesak akan kalah di semenyih...pas terdesak nak royalti....

      Sama2 terdesak sama2 kaki bohong...pas tukang kapirkan madey...

      Delete
    3. Bang Non terdesak nak jadi PM secepat mungkin sebab sekarang dah umur 71, rupa kurus kering, muka berkedut tak tau ada HIV ke, takut terkilan tak merasa jadi PM.

      Gamka nya kau tahu HIV ke tapi bohong semua orang dan jilat dia semata.

      Delete
    4. Dahtu kau jilat Najib Al Jibo pulak

      Delete
  18. Pas parti yg perjoangan mlayu islam memali.bila sampe tabong boleh cepat-cepat angkat bawak kwat-kwat lari.
    Mr mat sabu bila berucap kata madey alkotty bapak pelingkop mlayu dan tangan madey alkotty maseh berdarah dgn darah mlayu yg tekorban dlm peristiwa memali.
    Bila di angkat jadi menteri pertahanan bapak pelingkop mlayu dah jadi seropa bapak-bapak pada mereka dan tangan madey alkotty yg maseh berdarah depa jilat sampe cerah... ponya haramjadah.

    Pejoangan bepolitik dan parti-parti yg ambil bahagian dlm kesinambongan melingkop bangsa mlayu dan islam dalam negara mlayu bermajority dan islam yg didaulatkan sampe mampuih..

    Koah koah koah koah koah

    ReplyDelete

  19. Jangan salahkan PAS jika kalah di Semenyih - Abdul Hadi

    JUMAAT, 22 FEBRUARI 2019 @ 11:47 AM

    Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ditemu ramah wartawan selepas kuliah Jumaat di kediamannya Kampung Rusila.- Foto Ghazali Kori

    MARANG: “Jangan salahkan PAS jika BERSATU (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) kalah di Semenyih kerana PKR dan DAP tak turun kerja,” dakwa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang itu melahirkan kebimbangan parti yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu bakal tumbang di Pilihan Raya Kecil (PRK) ini kerana tidak mendapat bantuan daripada parti komponen lain.

    “Kita (PAS) bimbang PRK Semenyih ini BERSATU kalah kerana PKR dan DAP tak kerja.

    “Jangan salahkan kita, kita nampak DAP dan PKR tidak turun bersungguh-sungguh,” ringkasnya ketika ditemui selepas Kuliah Mingguan di Masjid Rusila, di sini, hari ini.

    Ketika ditanya sama ada akan turun membantu kempen calon Barisan Nasional (BN) di PRK Semenyih, beliau berkata ia bergantung kepada keadaan berikutan sibuk dengan beberapa program di luar dan dalam negeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu nakkan Bang Non jadi PM ikut membohong apa saja. Asalkan Bang Non kau dapt jadi PM kau tak kira apa.

      Tapi ramai rakyat tak mahu Bang Non jadi PM sebab dia peliwat - Perkara 3 Perlembagaan negara kata agama negara ini ia lah Islam yang haramkan liwat.

      Delete
  20. Hadi plak yg bimbang....PKR melalui azmin dan mb selangor turun berkempen tapi tak ade sambutan...Dap sudah umum kempen terhad kerana madey sudah kuat....Amanah tak di ketahui...

    Kenape Hadi bimbang?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi bimbang kerana pas sudah bergabong dgn madey...pas selangor masih bersama umno...

      Pas main sandiwara?...

      Delete
    2. PH akan menang di Semenyih, melainkan sesuatu luar biasa terjadi - Tun M

      Firdaus Azil, Astro Awani | Published Februari 01, 2019 19:49 MYT
      Perdana Menteri dan Pengerusi Pakatan Harapan ,Tun Mahathir Mohamad ketika sidang media berikutan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Yayasan Perdana Putrajaya. - Foto Astro AWANI/Shahir Omar

      Perdana Menteri dan Pengerusi Pakatan Harapan ,Tun Mahathir Mohamad ketika sidang media berikutan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Yayasan Perdana Putrajaya. - Foto Astro AWANI/Shahir Omar

      PUTRAJAYA: : Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad percaya pihak mereka akan memperoleh kemenangan di pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

      Perdana Menteri berkata, berdasarkan analisa awal, peluang PH untuk mempertahankan kerusi itu cerah, melainkan sesuatu yang luar biasa dilakukan oleh gabungan UMNO dan Pas.

      “Dalam Barisan Nasional ada cuma UMNO sahaja, dan UMNO pun separuh saja…tak ada lah lah banyak. Tapi kita tahu berkenaan kerjasama mereka, dan kalau kita ambil kira campuran antara UMNO dan Pas, kemenangan Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) dan PH pada PRU14, bukan 8,000 tapi 1,000 (undi) saja.

      “Jadi kita sedar kemenangan kita tipis dahulu, dan kita sudah atur cara untuk mengatasinya,” katanya kepada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini hari ini.

      Delete
    3. Kalo yakin menang takkan nak turunkan tol...

      Delete
    4. Membohong dengn propaganda kotor kau semata mata nakkan Bang Non kau dapat jadi PM cepat.

      Dia tak boleh jadi PM sebab ramai rakyat bantah - dia bekas banduan 2 kali.

      Nelson Mandela jadi Presiden South Africa bekas banduan juga. Tapi dia di penjara sebab perjuangkan hak kebebasan manusia dari Rejim Apartheid.

      Bang Non di penjara sebab meliwat, jenayah yang amat di keji di sisi Islam.

      Delete
  21. Kali inii, umat Melayu / Islam sudah sepakat
    Sokongan ke atas Umno/BN kian meningkat
    InsyaAllah kat Semenyih BN akan dpt berkat
    PRK kali inii, pasti Puak Haprak akan disekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Umno berjuang, mahu bela nasib umat Nabi
    Cap Munge pulak sbg keldai DAP kafir harbi
    Ternyata makin ramai sokong Umno melobi
    PH/PPBM pula, teruk dicaci di Youtube & FB

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. CIKGU KEJORA,

      Dr. Mas datang Kedah ari ni.Dia cakap boring
      tinggal sorang-sorang kat Kucing selepas dah
      tak de kerja tetap,selepas letak jawatan sebagai
      su politik.Seekali di buat ceramah jemputan kat U.

      Aku dah cakap kat Dr,tak payah keja la,aku boleh
      tanggung semua.Dia ketawa kan aku. Dia cakap
      "Eleh Mas tahu la ,abang banyak duit,tapi abang
      tau kan Mas ni burung yg sentiasa terbang...dulu
      kat London..kini bertemu si burung Kenyalang lak"'.dengan manja amat.Aku ketawa kecil..
      dalam hati aku,,,,,geram teramat kat gadis Inggeris/Iban ni.

      Malam ni kami makan satay,kat warung stadium.Aku belanja Mas satay perut.

      Delete
    3. Cgu,

      Mas berharap cgu hadir ke majlis perkahwinan kami
      24 Mac nanti.

      Hadir ye cgu

      Kesian kat Mas

      Kalau cgu hadir,saya beri peluang cgu berdiskusi
      dengannya berdua,tanpa gangguan.Kat laman rumah
      la....ha...ha..

      Delete

    4. Dah mula lah Mamat Gora @ KEJORA @ GENG NAJIB yang selalu menjilat Najib ini masuk dengan karutan dia pasal gufreng ke hape.

      Coba menarik perhatian pembaca dari isu yang di kemukakan Budin, mencoba sabotaj blog ini.

      Dia tak keluarkan nama GENG NAJIB sehingga dah lewat sebab tak mahu kena balun dek GENG MENJILAT NAJIB awal2 lagi tiap kali dia keluar.

      Kudut punya nate'.

      Delete
    5. KEJORA,

      Macam mana dengan lagu ini?

      Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
      Yang tak bisa disentuh
      Namun hanya boleh dipandang
      Ingin sekali ku sentuh
      Ingin jua ku memiliki

      Kau selalu membuat hatiku merasa berat
      Dan kau yang selalu ada
      Saat semua pergi
      Bagaimana mungkin
      Untuk kau mengerti

      Kini telah ku sedari
      Mimpiku tak bererti sendiri

      Chorus
      Andai kau tahu
      Apa yang ku mahu
      Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
      Dan aku tak bisa memaksa dirimu
      Walau dalam tidur
      Ku kan menantimu hingga akhir nanti

      Delete
    6. Tanpa Nama!

      aku dan Kejora orangnya lain

      Hanya aku dan Kejora yg bisa menghuraikan kisah
      cinta segi tiga kami.

      Jemput kenduri bro!

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Mas,

      kau gadis terindah
      jadi gilaan jutaan lelaki


      Mas,

      kau gadis penuh kekuatan dan ketabahan
      sesekali badai menghempas kau bangkit bingkas

      Mas,

      kau gadis intelek
      penuh ilmu penuh kebijaksanaan

      Mas,

      siapalah abang yang kau pilih ini..
      jauh ilmu jauh rupa


      Mungkin ini takdir jodohnya kita
      Sejuta rahsia sejuta duga
      Hanya tuhan yg.tahu

      BERSAMA,kita layari bahtera perkahwinan ini
      di bawah rahmatnya tuhan

      TQ, YA RABBI

      Delete
    9. Aku faham Gora nko derita sejak bini lari
      Bila Mas cintakan aku, nko jadi dengki iri
      Tak malu ker ko, gilakan aku punya isteri
      P'puan lain ramai lagi, naper nko tak cari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

  23. Mudin sepupu Al Jibo pun mungkin kena -

    Kelana Ventures Sdn Bhd (KVSB) terlibat dalam 16 projek pertukaran hartanah Kementerian Pertahanan mendapat diskaun RM258 juta di masa dia Menteri Pertahanan.

    Kerajaan Al Jibo telah menilai tanah itu pada harga RM500 juta, tetapi Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta telah menilai nya sebagai berharga RM758.

    The Edge kemudian memetik sumbernya sebagai berkata syarikat itu adalah KVSB. M'kini

    xxx

    Nampak baik si Mudin itu jenis tak berak di tepi jalan macam kusin nya Al Jibo. Tapi dia dan Tuhan saja yang tahu sebenar nya. Umno korap sekorap nya, luar dalam, atas bawah.

    ReplyDelete
  24. Rata2 kita dengar, janji PRU-14 rakyat ungkit
    Tidak kira BN ke PH, ramai merasa hati sakit
    Sesalan dlm hati masing2, bukan lah sedikit
    Ada motorbot mahu kapal yg dpt cuma rakit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ramai yg terjun pangkah PH, mcm si Luncai
    Tidak kira yg pangkat tinggi, atau pun macai
    Namun janji2 hanya palsu, harapan berkecai
    Ada Proton gila Mercz, yng dpt motor kapcai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Rata2, sana sini, habis rakyat rasa menyesal
    Kalau boleh, depa nak balik semula spt asal
    Dek pangkah PH, dapat bala tak pasal-pasal
    Ada banglo nak istana, yg dpt cuma bangsal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Termakan janji palsu, BN rakyat dah humban
    Tetapi kini dgn PH, lagi berat rakyat terbeban
    Keluar lubang lumpur, masuk lubang jamban
    Ada gelama mau bawal, yg dpt anak tamban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Di bwh PH, masa depan Melayu kian hancur
    Pemimpin2 kaki jilat ludah, tak ubah pelacur
    Orng asing diutama, Melayu jadi panas lecur
    Ada kuali mau kawah, yg dapat periuk bocor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg 'KERA'jaan PH ini, tak mengenang budi
    Depa udah tarik dari rakyat, berbagai subsidi
    Ramai dah menyesal bila PH mereka gi undi
    Ada tempayan nak tangki, yg dpt cuma baldi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. ...siapa nak mengaku terlibat dalam komplot undi tidak percaya keatas PM tu...bila dah pecah bontot masakan mahu mengaku...

    ...tapi rakyat Malaysia tidaklah sebodoh yg yg disangka lagi...manifesto bukan kitab suci kini telah menjadi panduan dan rujukan rakyat jelata tentang betapa hancingnya kencing PH....hehehehe

    ReplyDelete
  26. join dengan kami situs terpercaya dan teraman Proses
    Transaksi Yang Cepat Dan Super Mudah
    cs online 1x24 jam
    Minimal Depo 20rb & WD 50rb
    BBM : areatoto
    LINE : areatoto
    W A : (+855)964630067

    ReplyDelete
  27. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  28. Numpang lewat yah min...

    Hanya di OPPO POKER

    Bonus New Member....
    Deposit 15.000 - 49.999 = Bonus nya 10.000
    Deposit 50.000 - 99.999 = Bonus nya 15.000
    Deposit 100.000 Ke atas = Bonus nya 20.000

    ReplyDelete
  29. POKER899 adalah salah satu situs poker online terbaik dan terpercaya. salah satu kunci kesuksesan poker899 adalah pelayanan yang sangat baik kepada para membernya mulai dari keramahan dan kecepatan dalam proses menjadi salah satu pelaynaan spesial yang diberikan poker899. dan kami memberikan pelayanan bonus yang sangat menarik, seperti berikut ini :

    -BONUS NEW MEMBER 10.000
    -BONUS REFERRAL 10%
    -BONUS ROLLINGAN 0.3-0.5% SETIAP MINGGUNYA
    -BONUS EVENT BULANAN(JIKA SEDANG ADA EVENT TERTENTU)


    WHATSAPP : +855884660017
    LINE : POKER899
    BBM : 55A84D38


    AGEN POKER TERBAIK DIINDONESIA
    AGEN JUDI ONLINE BERKUALITAS
    AGEN POKER SANGAT AMAN TERPERCAYA
    AGEN OMAHA BERKUALITAS TERJAMIN AMAN
    BANDAR CEME TERPERCAYA TERBAIK
    POKER899
    AGEN DOMINO TERAMAN DAN TERPERCAYA
    BANDAR CAPSA YANG PALING AMAN

    ReplyDelete
  30. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - DANAMON

    Posted by : J P S POKER . ART

    ReplyDelete
  31. Numpang ya bossku ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    AGEN POKER DAN DOMINO TERPERCAYA
    CARA MENANG DI KENARIPOKER
    AGEN JUDI ONLINE BERKUALITAS
    AGEN POKER SANGAT AMAN TERPERCAYA
    AGEN SICBO BERKUALITAS TERJAMIN AMAN
    BANDAR CEME TERPERCAYA TERBAIK
    KENARI POKER
    AGEN DOMINO TERAMAN DAN TERPERCAYA
    BANDAR CAPSA YANG PALING AMAN

    ReplyDelete
  32. Ijin Post Yahh bossku
    Tunggu Apalagi Segera Daftar dan Depositkan Segera Di E D E N P O K E R . X Y Z
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - Bonus Rollingan 0,5%
    - Bonus Refferal 10% (Seumur Hidup)
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    ReplyDelete
  33. WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari WIN323
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Untuk permainan terbaru FAFA SLOT BONUS NEW MEMBER 100% dengan maximal Bonus Rp.250.000 , Dengan mininimal deposit Rp 25.000,-
    syarat TO x 8
    Contoh : 25.000 + 25.000 * 8 = 400.000
    Minimal WD 50.000


    TEMBAK IKAN ONLINE

    Bonus Deposit 50%
    Minimal Deposit Rp25.000
    Max Bonus Rp. 1.000.000,-
    TO x 15 + BONUS

    Bonus Deposit 10%
    Minimal Deposit : Rp.50.000,-
    Max Bonus : Rp. 500.000,-
    TO x 7 + BONUS

    CASHBACK 10%
    Bonus Cashback hanya diberikan kepada player yang tidak mengclaim bonus next deposit

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama WIN323 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person WIN323 :
    BB : E3E94F65
    LINE : win323a

    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  34. DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :) :)

    ReplyDelete
  35. Sering main poker online tapi kalah mulu !!!
    Ayo bermain Game judi online bersama kami dan menangkan JACKPOT terus menerus di EDENPOKER dapatkan juga Promo New Member.
    Permainan Game judi online yaitu POKER , DOMINO , CEME , CEME KELILING , CAPSA , SUPER10 , OMAHAEDEN POKER HADIR MEMUDAH UNTUK BISA MENANG DAN GAMPANG MENDAPAT KAN JP.
    Dapatkan Bonusnya..!!
    - Minimal Deposit 15.000
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Next Deposit 5%
    - BONUS MINGGUAN UP TO 0,5%
    - BONUS REFFERAL 10%

    Kini Eden Poker Bisa DEPOSIT dengan PULSA
    XL , TELKOMSEL & OVO ^.^

    UNTUK INFO LEBIH LANJUT SILAHKAN HUBUNGI ::

    ☎ WA : +855 7863 3569
    ☎ LINE : EDENPOKER
    🌐 Website :edenpoker.bet

    ANDA MENANG KAMI SENANG BOSKU !!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...