Sunday 1 July 2018

UMNO ENGGAN BERUBAH, MALAPETAKA KEDUA SEDANG MENANTINYA?


Tiada apa-apa yang menarik dengan keputusan pemilihan UMNO kali ini. Kemenangan Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan sebagai Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidaklah mengejutkan, malah sudah pun dijangka.


Begitu juga bagi jawatan Naib Presiden dan Ahli Majlis Tertinggi, semuanya tidak menarik dan memberi gambaran UMNO masih sama seperti sebelumnya. 


UMNO, meskipun nasibnya sudah berubah daripada kerajaan kepada pembangkang, tetapi sikap, pemikiran dan keputusan perwakilan dalam memilih pemimpin sama sekali tidak berubah.


Gambaran pemilihan kali ini ialah UMNO telah menolak perubahan dan masih kekal dengan stail lama dalam memilih pemimpin di mana politik wang dan "sistem cai"  masih lagi menjadi amalan.


Dengan "sistem cai" yang bersamanya dikatakan turut diselitkan pemberian wang tunai, "sampah sarap" dan "kayu" pun akan turut terpilih sebagai pemimpin jika mereka termasuk dalam senarai tersebut.


Itulah yang terus berlaku dalam UMNO - dulu, kini dan selamanya sama ada di peringkat cawangan, bahagian dan pusat.


Zahid Hamidi yang dipilih memimpin UMNO bukan saja berwatak lemah dan banyak masalah, malah beliau adalah "kroni kanan"  kepada Najib Razak yang sudah ditolak rakyat, malah kedudukannya sebagai pemangku presiden sebelum ini adalah kelebihan baginya untuk meraih kemenangan melalui peranan "warlords" di pelbagai peringkat.


Meskipun UMNO memilihnya sebagai peneraju yang baru, tetapi adakah rakyat di luar UMNO, pengundi atas pagar, anak muda dan pengundi bukan Melayu dapat menerima dan lebih meyakininya?


Siapakah yang dapat meyakini Zahid Hamidi sebagai calon Perdana Menteri untuk pilihanraya akan datang?

Bahkan, kedudukan Zahid Hamidi yang mungkin disiasat oleh pihak berkuasa, sama ada berkaitan wang haram yang diterima oleh UMNO sehingga akaun banknya dibekukan, tentang dana RM2,600 juta yang diterima Najib lantaran beliau mengaku pernah berjumpa dengan waris keluarga penderma, berkaitan urusan kemasukan pendatang Bangladesh atau lain-lain perkara yang belum kita ketahui,  keadaan ini sekaligus meletakkan UMNO selepas ini dalam kedudukan yang bahaya sekali lagi.


Apakah, selepas Najib terpaksa mengundurkan diri kerana kalah pilihanraya dan terlibat  dalam skandal kewangan terbesar melibatkan dirinya, UMNO harus menerima satu lagi "malapetaka" disebabkan seorang lagi presidennya turut disiasat dan terpaksa mengundurkan diri?


Jika pun tidak disiasat, mampukah UMNO berdepan dengan pelbagai isu yang melibatkan Zahid Hamidi jika ianya dijadikan isu berterusan oleh Pakatan Harapan?


Yang tidak kurang malangnya bagi UMNO, meskipun keputusan rasmi belum dikeluarkan lagi, ialah juga mengenai barisan kepimpinan yang dipilih sebagai Naib Presiden dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO.


Semua mereka yang terpilih adalah kalangan yang kuat menyokong, membodek dan mengampu Najib sebelum ini, walaupun ketika itu skandal berkaitan bekas Perdana Menteri itu, isterinya dan keluarganya sudah pun menjadi bahan berita serta bualan di seluruh dunia.


Apakah yang mereka ini mampu tawarkan untuk memulihkan imej UMNO jika kesalahan Najib yang terang lagi nyata pun mereka sanggup terus menyokongnya?


Kebimbangan lain ialah jika sebelum ini mereka sanggup mempertahan perkara yang tidak betul dan bersekongkol dengan salah laku Najib, apakah tidak mungkin sikap itu akan berterusan ada dalam diri mereka sampai bila-bila?


Selain itu, bagaimana jika majoriti Ahli Majlis Tertinggi yang terpilih kali ini turut terbukti pernah menerima wang haram 1MDB daripada Najib dan merupakan sebahagian daripada 900 pemilik akaun bank yang sudah dibekukan oleh SPRM?


Apakah nasib dan kedudukan mereka selepas ini?


Yang nyata, oleh kerana UMNO telah menolak perubahan dengan memilih barisan kepimpinannya yang lemah serta ada masalah untuk menerajui parti itu, keputusan pemilihan kali ini juga adalah suatu "kegembiraan"  buat Tun Mahathir dan Pakatan Harapan.


Pakatan Harapan nampaknya mempunyai kerja yang lebih senang untuk terus kekal berkuasa berbanding mereka yang dianggap "saki baki penyamun" juga yang mewarisi kepimpinan UMNO ketika ini. (ShahbudinHusin 01/07/2018)

41 comments:

  1. Pemilihan Zahid tanda Umno tidak mahu berubah

    KUALA LUMPU: Penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata kemenangan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai presiden ketujuh Umno menunjukkan akar umbi parti itu tidak mahu berubah.

    Katanya usaha untuk meraih kembali kepercayaan rakyat supaya menyokong Umno juga dilihat sukar kerana masih mengekalkan orang lama dalam parti.

    “Hasilnya menunjukkan Umno tidak mahu berubah, bahkan tidak dapat diperbaiki,” katakan kepada FMT.

    Beliau mengulas mengenai kemenangan Zahid selaku presiden Umno yang memperoleh 93 undi bahagian pada pemilihan kali ini, mengalahkan Khairy Jamaluddin yang mendapat 53 undi dan veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah 28 undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekalkan orang lama tiada masalah...masalahnye kekalkan orang yg sudah ada rekod buruk..

      Wang dan temberang tidak boleh dipisahkan dari umno..

      Delete
    2. KBB..Lu kena hormati pilihan ahli2 UMNO seluruh negara. mereka dah nampak hanya DSZH lah penyelamat bani Melayu yang terakhir di negara ni. The Last Saviour for the Malay race. Nak harapkan melayu2 dalam PH...memang takde lah. Bagi mereka mencapai agenda DAPigs lebih utama dari survival melayu.

      Yakin lah..UMNO akan masuk ke era baru dengan pimpinan yang baru dinobatkan ni. kini tumpuan mereka ialah untuk memastikan UMNO dapat ditransformasikan seluruhnya dari akar umbi hingga lah ke peringkat atasan. Sebenarnya Madey dah nampak DSZH bakal jadi Presiden dan mampu memberi cabaran serta saingan hebat kepada PH, sebab tu lah dia siang2 lagi dah bekukan akaun UMNO untuk memastikan UMNO tidak mampu untuk bergerak sebagai satu organisasi politik yang mantap. kiranya dia dah nak lumpuhkan terus UMNO..tapi nampaknya tindakan tu tidak memberi kudis pun pada parti keramat tu. Tanpa dana yang besar pun, UMNO mampu memberi pukulan KO kepada Madey dan PH dalam PRU15 nanti. Tak caya..tengok aje lah nanti bhai !!!!

      Delete
    3. Dengarnya pemuda UMNO nak wujudkan tabung khas buluh + tin milo. Kenapa ni bhai? Dah sengkek sgt ke? Takkan negeri yg tak dibekukan akaun tak nak bantu. Malu bhai.

      Delete
    4. UMNO = Ultra Moron Nepotisme Order

      Delete
    5. Bulat Kontol...kenapa dah takde sebarang berita lagi tentang derma tabung buluh Fuckatan Haprakan sejak akhir2 ni haah???? . Bila nak dedahkan nama penderma2 secara detail kepada rakyat Msia..tak sabar2 rasanya nak tengok nama aku dalam list tu. Beri lah kredit sikit..ataupun kerana penyumbang tu hanya lah syarikat2 kroni rapat dengan Madey...RM jota2 yang mereka dermakan. Nak cover line dan malu nak ngaku tabung buluh tu tak dapat sambutan dari rakyat marhaein...maka dipaksakan agar syarikat2 kroni supaya menderma. Dah tentu takkan lah derma buta2 aje...kena jugak lah kasi projek2 mega kepada syarikat2 tu sebagai membalas budi baik mereka...betul tak bhai ??????

      Delete
    6. Geng Najib penuh dgn komen tong sampah, no intellectual at all

      Delete
    7. bijan cakap melayu dah bangsatkan melayu...tapi dia tak sedar dia yang membangsatkan melayu di tanah air dan satu dunia...

      otak kalu dah celaru, cakap membabi buta....

      sama la dengan geng bijan....kopi paste membabi buta...lantak ko la bijan...

      Delete
    8. UMNO tidak akan hancur. UMNO punyai peminatnya tersendiri. Tempat berkumpul orang² yg sombong, angkuh, kaki penipu, samseng² kampung Melayu, takabbur, riyak, ujub dgn segala sifat mazmumah, dan kelab jiwa luka-lara serta tempat bersarang segala masalah.

      Jgn sesekali berasa kecewa kerana ini juga memudahkan kita utk mengenali spesis² spt ini bila berkumpul. Ramai tu, 3 juta kurang² gedebe haramjadah ni. Kahkahkah..

      Delete
    9. Keputusan yang tepat untuk perwakilan ahlii UMNO memilih ketua mereka yang baru. Tahniah & syabas diucapkan. Kepada KJ pikir2 kan lah masa depan kamu dalam UMNO tu. Sekian Terima kasih.

      Delete
    10. Paling dibangsatkan ialah GenNajis@lebaimodest.
      Kah kah kah
      Ptttuuiiiiiii

      Delete
  2. Lega Zahid Komidi menjadi Presiden Umno. Licik mcm belut dlm sawah. Elok benar KJ ketua pembangkang di parlimen spt di warwar SINGA di Parlimen Malaysia.kahkahkah

    ReplyDelete
  3. Umno tidak yakin orang yg tiada rekod buruk mampu mebangkan umno dlm pru...

    Zahid temberang umno akan kembali berkuasa seblm pru 15... Mampukah zahid pecahkan PH?...dgn wang dan temberang?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO election proves Najib is very much wanted

      July 1, 2018


      TTF: Najib’s victory proves UMNO still cherishes his leadership..


      PEKAN: Former prime minister Datuk Seri Najib Razak retained his Pekan Umno division chief post when he won unopposed.

      Najib, who is also the Pekan member of parliament, has been the Pekan Umno division chief since 1982.

      A straight fight for the deputy chief post between Datuk Seri Sh Mohamed Fuzi Sh Ali and former vice chief Datuk Seri Zamri Ramli saw the latter walking away as the winner. Former deputy chief Datuk Seri Abu Bakar Harun did not contest.

      Pulau Manis assemblyman Datuk Khairuddin Mahmud beat Bebar assemblyman Datuk Fakhruddin Mohd Arif in the battle for the division vice-chief post.



      The meeting at the Sultan Haji Ahmad Shah convention hall here today was attended by 1,015 delegates from 148 Umno branches in Pekan.

      Source: NST Online

      Maaf..sibuk memberi tahniah kepada DSZH, sampai terlupa kepada DSNR. Nampaknya segala isu dan kemelut serta pelbagai tuduhan yang dilemparkan kepada DSNR tidak melenyapkan kepercayaan ahli2 UMNO terhadapnya di Msia , khususnya di Pekan.

      Mereka tetap teguh berdiri di samping DSNR dan tidak sekali2 meninggalkannya bersendirian. Bukan budaya UMNO untuk meninggalkan ketuanya dalam keadaan getir...tak macam ramai pimpinan dalam PH !!!!

      Malah kepercayaan mereka makin meningkat terhadap kepimpinan DSNR untuk terus menabur bakti kepada warga Pekan. Sepatah kata war cry Liverpool...YOU'LL NEVER WALK ALONE DSNR!!!!!

      Delete
    2. You're gonna fall into the grave ever so lonesome o Ahjibgor DSNR and the awesome torturous questioning will commence!!!

      Delete
    3. GNajis. Ya Zahid a/l komedi memang di terima oleh bangsat aca kamu. Saya neutral, saya pekebun,saya petani,saya kangkung,saya sawi.
      Tolong tukar nama kamu ikut bosss kamu Geng a/l Najis. Hah ini barulah cun.

      Delete
  4. Budayai chai turut menular kpd muktamar pas tahun 2015 hingga tersingkir G18...kerana hadi ikut umno pakai chai Mat Sabu dapat jadi menteri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg celakalah yg mengeluarkan dan menyokong cai tsb. tak pasal2 mat sabu dan jebon2 lain jadi Menteri.

      pas gelar mat sabu sbg cif jebon.

      kerajaan rakyat gelar mat sabu sgb MENTERI PERTAHANAN (MENHAN)

      btp susahnya hidup mat sabu sekrg. kena bgn awal pagi sbb nak sampai ofis ikut waktu. skrg tak boleh lengah2 sbb ada pemandu, pengawal2 dan pengiring menunggu diluar rumah.

      cian mat sabu, sudah hidup dia skrg.

      edi a wang lain pula cerita. boleh bangun itu suka. nak dtg kerja kat parlimen pun ikut suka. hadir boleh, ponteng pun boleh…

      tp kalau nak jadi pasu bunga diparlimen, elok ponteng. jimat minyak masa air liur...

      Delete
  5. Penipu, pembohong dan penunggang agama sebenar...
    Oleh Azhar Harun:

    Inilah bukti bahawa ramai di antara mereka yang memanggil diri mereka ulamak di dalam Parti ISLAM Se-Malaysia (P.I.S.) sebenarnya ialah penipu, pembohong dan penunggang agama dan Tuhan.

    Dulu, mati-mati si Nik Abduh ni nafikan bahawa rakaman suara yang kata PIS ambil duit UMNO adalah palsu. Suara di dalam rakaman itu bukan suara dia. Kononnya.

    Bukan itu saja, dia panggil penyebar rakaman itu sampah. Dia doakan agar balasan Tuhan disegerakan ke atas mereka.

    Maka hamba sahaya unta-unta PIS pun bising satu dunia bahawa PIS dah kena fitnah, bahawa itu semua satu pembohongan musuh Islam dan sebagainya.

    Ya.
    Sekarang balasan Tuhan dah datang.

    Dalam Mahkamah orang putih kafir harbi Kristian-Yahudi tu, peguam hangpa sendiri dah MENGAKU bahawa rakaman itu ialah rakaman yang tulin. Suara tu ialah suara Nik Abduh.

    Hangpa panggey diri hangpa ulamak.

    Hangpa kata PIS parti yang memperjuangkan Islam. Nak pertahankan Islam kononnya.

    Ni ikut ayat mana. Ikut sunnah mana. Yang membohong ni?

    Tak cukup dengan itu, itu hari unta-unta hangpa bising satu dunia dalam fb, twitter dan WhatsApp. Hangpa kata Hj Hadi dah menang kes fitnah lawan Clare ni.

    Menang apakejadahnya PIS oi?

    Hangpa paham ka permohonan interlokutori tu apa? Kalau tak paham pi tanyalah Queen Counsel yang hangpa bayaq berjuta-juta ringgit tu.

    Kes ini akan dibicarakan selama 11 hari dari 1 April 2019.

    Kalau dah menang buat apa nak bicara PIS oi?

    Sprm tak mau bekukan akaun Pas dan lobai2 Pas ker?

    ReplyDelete
  6. Zahid ada wang ratusan juta tahun 96...sekarang sudah mungkin billion..perwakilan umno nampak hanye zahid yg mampu bagi wang dan tanggong umno yg kena beku akaun...umno akan jadi milik zahid..

    ReplyDelete
  7. Perlantikan Zahid membuktikan cengkaman Najib dlm UMNO masih kukuh.....Cash is King still enjoying his poker game....President, Timb President, Naib2 President and those AMTs semua ada rekod as balaci Najib. KJ dan KuLi yg sudah mula sedar dan membidas Najib all gone case.....

    UMNO is moving backward.....will die for good sooner. Hopefully the new ROS is doing their job by rules of law...

    ReplyDelete
  8. When do you plan to abolish GST, Dr M?

    July 1, 2018

    TTF: Dr M, we are not interested to know about Langkawi’s duty-free status. What we’re interested to know is when you plan to abolish GST for good. Bringing it down to 0% does not guarantee that you won’t raise it a year or two from now.
    And please, have the guts to respond to this article.


    LANGKAWI: Langkawi’s status as a duty-free island will be maintained.

    Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said the decision to maintain the island’s status as such will serve as attraction for local and foreign tourists to visit Langkawi.

    “Langkawi is now among the top 10 tourist destination islands in the world, and we as the government will continue to develop this island so it will become even more famous worldwide.

    “InsyaAllah with government and private investments…Langkawi will become more attractive for local and foreign tourists,” he said at the Langkawi parliamentary constituency Hari Raya open house held at the LADA Sports Complex in Kuah, here, today.



    Also present at the open house event was his wife Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

    Dr Mahathir who is also Langkawi MP said the government will continue to develop Langkawi by giving opportunities to the island locals.

    “We will increase jobs and business opportunities, big or small, so the locals can benefit in terms of increasing their income.

    “This is our promise to help the people of Langkawi achieve a more comfortable life. All efforts are being done to fulfill our promises,” he said.

    Source: NST Online

    Takde keje lain madey dan Fuckatan Haprakan ni...membohong, menipu rakyat aje. Semalam dia cakap 10 janji tu takkan dapat dilaksanakan dalam 100 hari...perlu masa yang lebih panjang. lagipun, manifesto PH dirangka sebegitu rupa hanya untuk meraih sokongan rakayt..dia sendiri tak sangka PH akan menang dengan begitu besar. Fuhh..kena kincin lah cai2 Fuckatan sampai basah lencun..patut lah bau hancingnya semerbak 1 malaya !!!!

    keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kikiohkikikikikiokik !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi byk janji lain dah tunai bhai. Tak macam pm yg nak kena dakwa tu, sampai tersungkur pun dia tak turunkan harga kereta. Bahkab rakyat pulak kena topap utk support hidup dia yg mewah mkn quino tu. Hancin bhai.

      Keh..keh..keh.. Harkkkkk tuiiii.. Kiokiokiokikikikikii!!!

      Delete
    2. Bulat Kontol...Tahniah lah harga minyak dah turun ke harga RM 1.50 se liter... Tol dah percuma...cuma malangnya bukan di Msia , tapi di Arab Saudi !!!!!

      keh...keh..keh...Harrrk...Tuiii..kikihkiokiki.

      Delete
    3. Penglipur lara paktif betul hari ini. Dah hujung bulan ni tentulah fulus dah masuk.Bos pula dah menang dengan bergaya. Dulu, sebelum pru14...bukan main lagi borak besarnya. Kononnya ph akan hanyut ke laut. Saya tak pandai nk cnp balik kat sini kata2 GN ni...kalau ada yang boleh cnp balik kata2 kelat penglipur lara...hihihi sekarang ada group wasap cerita konon ada kerabat diraja arab nk derma kat umno Rm5billion... alhamdulilah.... tentu makin kuat umno dapat dedak 5b ini...

      Delete
    4. Penglipur lara aktif hari ni. Hujung bulan kot. Dah dapat fulus. Sebelum pru14 dulu penglipur lara ni sibuk kata ph akan hanyut ke laut...penyokong2 PH akan kesipuan lagi tgk bn menang bergaya...Saya tak pandai nk cnp kata2 dia ni.. Sekarang ada cerita dalam wasap group penyokong umno kata ada lagi pak arab nk derma rm5bilion untuk umno....uh kayanya umno kalau betul...

      Delete
  9. Adios and Vaya con Dios, Monsieur Khairy Jamaluddin. You will not be missed.

    July 1, 2018

    Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi’s historical win at the recently concluded UMNO election proves that the party delegates rejected Mahathirism at all cost. Zahid, who trashed youth-favourite Khairy Jamaluddin by a comfortable 42-vote margin, proved that UMNO has returned to its core struggles and rejected all manners of insolence. Khairy was the embodiment of that insolence and went against everything the Malays stood for.

    He is Mahathir’s man.

    The Rembau Member of Parliament waged vicious attacks against Dato’ Seri Najib Tun Razak despite previously conceding that the former premier was innocent. But Khairy is now saying no. He refused to defend Najib against political persecution by Mahathr despite there being lack of evidence to prove that the former premier committed a crime.

    And that made party veterans angry.

    So angry, they decided to teach this Rembau fellow a lesson he would never forget by whacking him stupid at the ballot box. The biggest shocker came when a fraction of the youth vote ended with Zahid. The result was a referendum on Najib’s innocence and proved that the party still valued his leadership and wanted him back.
    But enough about that.

    Zahid should now see to it that the name Khairy Jamaluddin is forgotten and never heard of ever again. The Rembau guy conned Najib into thinking that he repented after having spent five years under Abdullah Ahmad Badawi throwing his weight around UMNO. Being the magnanimous man he is, Najib gave Khairy a second chance and eventually offered him a ministerial portfolio under his administration.

    But what did Khairy do?

    He turned around and spat on Najib’s face the minute the 14th general election (GE14) results were announced. I have repeatedly cautioned UMNO to beware of villains who clothed themselves in good deed as these buggers are well camouflaged and very difficult to spot. We were so lucky that Khairy wasn’t as bright as we thought he was and went around town twirling his moustache. Even the astronaut could spot him all the way from space and warned the aliens not to land on earth.

    Adios and Vaya con Dios, Monsieur Khairy Jamaluddin.
    I can assure you that you will never be missed.

    Fuhhh...Frust menonggeng lah Madey bila proksinya KJ, kalah dalam pemilihan tu. Kini takde chan lah tangan ghaib Madey boleh campur tangan dalam UMNO lagi. KJ dah jadi pariah dalam UMNO..takde sebarang jawatan penting ..melainkan ketua bahagian aje. Ahli2 UMNO pun dah tak pandang langsung pada dia...jadi lah dia terpinggir dan terbuang dalam parti tu, tuggu masa nak ditalkinkan aje !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB KEJA COPY PASTE SAJA.. DAPAT LA DR BIG BOSS RM20. LRPAS LA BELI IKAN..HAHAHAH

      Delete
  10. agak2 berapa org la lagi tinggal mp porno hujung tahun ni? makin lama makin bertambah mp yg tinggalkan umporno yg dah tak sedar diri.....

    ReplyDelete
  11. Salam. Saya akan Sokong zahid kalau Dia tunaikan Janji Dia, tunjuk Ic biru Tun, Yg Pak Arab tu Memang burn la. Dan Yg paling ditunggu, Janji Dia nak ikat Dan Campak 3 manusia Kat sg buaya... Haaa, tu Memang Aku tunggu... Dia kata tak bergurau kan, maknanya Dia akan buat.. OK, lagi pun noh Dah tolak jawatan selain adun Kat selangor, so dia takde guna lagi utk Umno selangor. Jadi buat, kalau bleh, Cari Jamal sekali.. Banjau tu pun Elok la ikut Noh... Hairan dgn Melayu Umno... Dah kena tipu dgn Indon ponorogo banyak Kali pun masih Sokong... Elok la Korang pupus la. Ade pun tak guna.

    ReplyDelete
  12. HIDUP NAJIBBB & THE GANG..
    sebab kalu mati xleh nak sumbat dlm jel..
    Sumbat ponogoro sekalo sbb pernah cuba bunuh bekas bf anak dia.. hahaaha

    ReplyDelete
  13. Elok jugak Zahid Hamidi menang.Kita terus boleh tonton drama free UMNO tiap hari

    ReplyDelete
  14. Bekas KETUA Puteri UMNO dah keluar parti....ahli Parlimen muda lain bila lagi...no future for young politiciaN in UMNO

    ReplyDelete
  15. ana suka geng najib...
    lepas ni kita buat screen raksaksa dan jemput seluruh rakyat malaysia tengok di dataran merdeka upacara penagkapan najib, rosmah, jamal zahid and 40 penyamun plus plus sambil kita bersorak sorai dan ditutup dengan pembubaran umno di bumi malaysia... tamat

    ReplyDelete
  16. tak sabar nya nak bee end....

    ReplyDelete
  17. Boleh tolong siasat yg dikatakan rm100 BILLION kepunyaan najib aka rosmah di Bank luar negara? Klu betul ini keluarga razak mmg takde malu punya termasukla adik Dia yg kekonon tidak lagi berminat jawatan chairman cimb

    ReplyDelete
  18. sibuk betul mahaangguk2 ph pasal umno..apa masaalah kau org atau kau ada masalah di hanyutkan dlm pru15..hya umno/pas yg akan mampu mengnyahkan pakatan haram.

    ReplyDelete
  19. bila d lihat senarai NAIB n MKT saya tidak yakin 'pembaharuan' akan dpt d lakukan.

    kes petition pilihan raya yg melibatkan mohamad Hassan akan d dengar dlm masa terdekat.

    berdasarkan kajian rakan peguam, besar kemungkinana pilihan raya kecil akan d adakan semula. pd saya, kali ini mohamad Hassan akan kecundang.

    saperti najib, zahid yg kaki 'kelentong' mungkin akan berdepan dgn banyak isu2 dgn SPRM n makhamah n mungkin d terpaksa berundur drpd jawatan presiden UMNO.

    tak lama lagi UMNO akan menjadi parti yg 'top heavy' d mana ahli2 akar umbi nya akan mula berkeliaran tanpa arah. MP2 mereka akan mula mencari kesinambungan melalui 'synergy' dgn parti2 lain.

    tinggal lah UMNO saperti 'd chiefs wthout d indians'.

    "HIDUP PPBM n TUN M'.

    ReplyDelete
  20. Sama la dgn Anjing Umno iaitu Geng Najib..hidup di takok lama dan tak boleh terima kenyataan tuhan dia si najib dah tersungkur dan tertiarap, tertungging dan tergolek dog..hehehe

    ReplyDelete
  21. Apasal bodo piang sangat gang najibby niii... kecik2 xnak mampuih... nak abolish GST kena melalui Parliment la ngokkkkk!!!! Sbb tu kena kurang pada 0% dulu... belum bersidang... otak penuh dedak xcerdik la cai ameno niii

    ReplyDelete
  22. Zahid hanyalah pemimpin UMNO buat sementara waktu sahaja. Beliau akan menghadapi banyak masalah dengan penguatkuasa undang-undang dan ini akan menggunakan banyak ruang masa beliau. Dengan yang demikian masa beliau untuk memimpin UMNO akan menjadi terhad dan kredibiliti beliau juga akan terjejas.
    Memilih beliau sebagai Presiden adalah satu kerja yang sia-sia dan tidak mendatangkan apa-apa manafaat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...