Tuesday, 3 July 2018

PESANAN BUAT KABINET BARU


Alhamdulillah,syukur hampir keseluruhan menteri kabinet telah dilantik. Kita mengucapkan tahniah dan berdoa agar mereka semua dapat menjalankan amanah yang diberikan. Harap mereka sentiasa merasakan bahawa mereka memikul tanggungjawab yang besar. 

Sepertimana rakyat dahulu mahu menteri-menteri lepas yang telah dijatuhkan itu bersikap amanah, telus dan punyai urustadbir yang baik, demikian rakyat mahu daripada mereka hari ini. 

Bahkan lebih besar harapan rakyat iaitu untuk melihat satu sistem pentadbiran yang teguh dan tidak dimanipulasi oleh mana-mana pihak. 

Rakyat bukan ingin melihat gaya hidup mewah dan istimewa menteri. Rakyat ingin menikmati urustadbir yang baik dan amanah hasil kepimpinan menteri yang berkualiti. 

Berhati-hatilah, kerana jawatan yang besar sering membawa manusia sombong dan lupa diri walaupun bagus pada hari-hari awal mereka memegangnya. 

Jangan lupa, rakyat Malaysia pernah menjatuhkan kuasa yang begitu kuat sebelum ini, maka tidak mustahil mereka dengan lebih mudah menjatuhkan kuasa yang selepas itu. 

Adapun kita sekelian rakyat Malaysia, marilah kita menjadi penyumbang kepada kekuatan negara kita dengan kadar semampunya. 

Kita menjadi pengkritik yang membina dan kita terus peka kepada salah tadbir urus dan ketidaktelusan jika berlaku dalam pentadbiran kerajaan kita.

Ini negara kita. Kita sayangkan watan dan rakyatnya.

DR. MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN
MUFTI PERLIS.

86 comments:

  1. pesanan yg baek harus di ikuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi gaya nak berubah tu mmg ada. Kelayakan tu, boleh tahan ja. Xdak la boom² sgt pun. Mmg perubahan akan amik masa sbb bukan senang nak ubah semula dari MalasSial kepada Malaysia. Lebih 60 tahun kita ditanam dgn bermentaliti MalasSial. Baik menteri, baik rakyat. Kini mungkin sudah mula membarai.

      Ahli politik ttp ahli politik. Dimana² negara sekalipun di negara² maju. Inikan pula Dunia Ketiga. Kahkahkah.. Jgn percaya dan taksub kpd mereka 100%. Simpan la sikik kepercayaan kita kpd anjing. Kerana pd waktu² tertentu kelak, anjing akan jadi lebih mulia drpd manusia. Make sense?

      Jika selalu tgk Youtube, meeting kat PBB, gua yakin perkara yg sama ja meeting kat Dewan Negara. Bagi negara yg ada veto, 1 undi pun boleh menang. Tgk saja camana perwakilan US dan Israel buat lawak² kejang tengkok dlm PBB. Apa yg nak berubahnya.. Kahkahkah..

      Delete
  2. pesanan yang baru pula...kuburkan umngok ke dlm liang lahad

    ReplyDelete
  3. selamat tinggal umngok...semoga berkekalan di dalam liang lahad

    ReplyDelete
  4. Kekayaan ahli jemaah perompak 1 mdb yg diketuai najib...

    Swiss Swoop On Khadem's Cars - Total Value RM200 million!
    2 July 2018 3

    Two years after Sarawak Report first identified the existence of a stunning collection of super sports vehicles belonging to the now jailed Abu Dhabi fund manager Khadem Al Qubaisi (KAQ) the Swiss authorities have now issued seizure notices for a dozen of the Swiss registered cars, according to the Swiss paper Le Temps.

    Le Temps quotes officials who surmise that there are a total of 50 such cars still registered to KAQ amounting to a calculated total value of CHF50 million (RM200 million) and the rest are understood to be located elsewhere in Europe.

    The Huyara, which KAQ personally launched in 2012

    As revealed by SR, the valuable bespoke vehicles, which were usually embossed and upholstered with the signature KAQ emblem throughout, were stored in lock-ups across Switzerland or parked at his various properties in Paris and the South of France.

    Whilst he was still enjoying his freedom as the ‘King of the Riviera’, the former chief executive of IPIC and chairman of its subsidiary investment arm Aabar Investments PJS would often be spotted cruising around San Tropez or in Geneva in one or other of his eye-catching super-vehicles, including ‘his and hers’ matching blue and pink Bughatti Veyrons, a Huyara, McLaren PI and bespoke Ferraris.

    Ultimate playboy sports cars owned by KAQ

    However, the spree came to a dramatic halt within days of Sarawak Report’s first article revealing the apparent double life of the business executive, who had apparently developed an insatiable taste for fast cars and the fast life, after acquiring hundreds of millions of dollars in backhanders as a key collaborator of Jho Low in a series of billion dollar heists from 1MDB.

    Signing a ‘Strategic Partnership’ with 1MDB and Najib in 2013, after which hundreds of millions hit is Luxemburg account

    The news of the swoop was reported yesterday in the Swiss paper Le Temps, which has followed the 1MDB affair since its inception. There will now be intensive scrutiny into the origins of the cash behind the purchases as Malaysia seeks to retrieve as much as possible of the money missing from 1MDB.

    Off duty – the other side to the fund manager, as revealed by Sarawak Report

    Sarawak Report has detailed how in the course of 2012-13, following Aabar/IPIC’s collaboration in the raising of $6.5 billion through 1MDB bonds issued through Goldman Sachs, over $500 million flowed into KAQ’s Edmond de Rothschild’s Luxembourg bank account, held in the name of the off-shore registered Vasco Trust.

    That money then flowed into numerous business ventures and assets owned by the rogue fund manager.

    According to Le Temps, the “mind-blowing collection” of vehicles impounded include a Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each.

    See the google auto-translation of the article:

    A mind-blowing collection of Geneva cars seized in the 1MDB affair

    Super-luxury cars owned by Emirati financier Khadem al-Qubaisi were sequestered by the Federal Public Ministry. Their total value would be around 50 million francs
    A collection of “super-cars” registered in Geneva and owned by one of the main suspects of the financial scandal 1MDB was seized by the Public Ministry of the Confederation (MPC), learned Le Temps sources close to the file.

    These rare models of sports cars, including Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each, belong to Khadem al-Qubaisi, former president of the Swiss bank Falcon and director of the Emirati sovereign wealth fund IPIC. This flamboyant financier has received more than $ 472 million from the looting of the Malaysian sovereign fund 1MDB, according to a civil complaint from the US Department of Justice. He was indicted in the 1MDB Swiss investigation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arab sepat yg derma kpd najib paling kaya....kayer free..ada kapalterbang kapal mewah penthouse sedekah kpd model dan pelakon...melayu bayar gst kpd najib...bodoo cai..

      Berapa kekayaan Geng najis?

      Delete
    2. KBB...Kau tengok sendiri lah kan. Rupa2nya TS Zetti tau berkaitan akaun DSNR tu. Saja aje dia mengikut arahan orang tu untuk mendajalkan DSNR....ganjarannya...kini dilantik sebagai pengerusi PNB. Berbaloi bhai !!!!

      Najib: Zeti knew about the funds in my account

      July 3, 2018

      Dato’ Seri Najib Tun Razak said former Bank Negara Governor Tan Sri Zeti Akhtar Aziz was aware of the funds in his bank account prior to the 13th General Election (GE13).

      He said if the BNM then, had some doubts about the source of the funds, he expected them to inform him.
      But, according to him, nothing of that sort happened, leading him to assume that it was fine.


      KUALA LUMPUR: If there had been doubts on the source of the RM2.6 billion in former Premier Datuk Seri Najib Razak’s bank account, Bank Negara Malaysia (BNM) made no mention of it then.

      In making this claim, Najib said former Bank Negara Governor Tan Sri Zeti Akhtar Aziz was aware of the funds in his bank account prior to the 13th General Election (GE13).

      Speaking to Malaysiakini in an exclusive interview, Najib said he had assumed everything was fine when BNM did not say anything on the funds.

      He said if the BNM then, had some doubts about the source of the funds, he expected them to inform him.



      “But nothing of that sort happened. So I assumed all along that it was fine,” he was quoted as saying by the newsportal.

      As had been reported before, Najib continued to stress that the RM2.6 billion was a donation from a member of the Saudi royal family and that he had returned US$620 million from the donation to the donor after GE13.

      The claim made by Najib is not new as the matter was highlighted previously by former Special Affairs Department (JASA) director Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi.

      In 2016, Puad alleged that the Zeti granted permission for the money to be deposited into Najib’s account.

      This, Puad reasoned was because to deposit the money into Najib’s personal account would require BNM approval which was why the matter was discussed with the central bank’s governor

      Source: NST Online

      Delete
    3. Bagus. Mula2 dulu tak mengaku. Kemudian dakwa tak ada akaun. Lepas tu ckp bodoh kalau masukkan duit kat akaun dalam negri. Sekarang bila tersepit, Najib mengaku tp tuduh zeti. Apa jenis manusia yg kau sokong ni GN?

      Delete
  5. Kabinet Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah lebih kecil berbanding kabinet kerajaan sebelum ini yang menyaksikan sejumlah 36 menteri dari 26 kementerian.

    Di bawah Barisan Nasional, Jabatan Perdana Menteri sahaja mempunyai 11 menteri yang dilantik ke pelbagai portfolio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...Maas dalam ceramah2 Mahfuz mahfiz sebelum PRU dulu, dia tegaskan jika PH membentuk kerajaan kementerian yang bakal diujudkan takkan lebih dari 15..kini dah berganda2 lebih dari tu...Pa citer haaaaah???

      mulut Mahfuz terus terkunci..tak nak komen apa2 lagi pasal kabinet dapur PH yang baru ni..apa tah lagi dia pun dah jadi timbalan menteri. Apa nak diherankan cakap2 PH ni....10 yang keluar dari mulut mereka...12 tak boleh pakai punya bhai !!!! Macam makcik cleaner cakap semalam...pimpinan politik dalam PH ni kuat kincinkan rakyat aje ....

      keh..keh..keh...Haeeek..Tuiii...kikiokihkikik.

      Delete
    2. Jumlah menteri taklah sepenting jumlah duit yg kena rembat. Tak payahlah alih tiang gol mcm bos kau. Messi pun dah bungkus.

      Delete
  6. Hari ni wak Zahid midi sambong jawab soklan SPRM lagi untuk kes yayasan akal budi...berapa jam plak hari ni....semlm 8 jam kerana sprm hanye berpandukan laporan media...zahid tak mao jelaskan arab mana yg dia jumpa semasa pc...

    Agak2 belanja apa 800 ribu guna kad kedit peribadi laki bini dari tahun 2014 hingga 2016?...

    Kalo belanja untuk yayasan kenape pakai kad kedit peribadi?...

    Kalo belanja untuk politik dan peribadi kenapa caj kepada akaun yayasan walopun milik sendiri kerana ini bukan duit bapak dia..

    ReplyDelete
  7. Kalo PH buat onar tak mustahil PH jugak akan tumbang...umno cash is king pon dah tumbang..

    ReplyDelete
  8. jika mereka 'bersih,pintar n cekap'(clean, clever n capable)insya'allah, mereka akan Berjaya.

    we demand complete dedication n seriousness - NOTHING LESS.

    SELAMAT BERKIHMAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dato...zahid sudah nyatakan akan rampas putrajaya seblm pru15 dgn cara pecahbelahkan PH...unsur2 ini telah dilakukan sejak lepas 1 minggu pru lagi..

      Delete
    2. KBB...Ini lah yang dikatakan sebagai presiden UMNO yang ada wawasan...siang2 lagi dah tetapkan matlamat dan visi yang perlu dicapainya. Tak mustahil...visi tu akan tercapai sebelum PRU15...InsyaAllah !!!!!!

      Delete
    3. Tolor kau dan cai2 yang lain dah ada goyang ke haah ??????

      Delete
    4. bijan yang dah terkencing dalam seluar ooooiii geng!

      Delete
    5. Berwawasan? Okay... Tp dia dpt jadi PM ke?

      Delete
  9. Pak Rahman...agak2nya berapa banyak wang yang cukup untuk pembesar2 negara ni? Saya tak terpikir pulak sampai berjuta2 dalam akaun mading2 masih nak songlap lagi wang negara. Perompak berjemaah kelas cakrawala ni tanpa malu...segan dan takut mengitar wang negara sesuka hati mereka... pada menteri2 yg baru dilantik ini kita semua perlu perhatikan baik2 suoaya jangan songlap wang rakyat...silap aje dorang ni...kita terajang keluar. Jangan kasi can....

    ReplyDelete
  10. Bos sprm dlm kenyataan hari ni meminta semua pihak yg dibekukan akaun pulangkan wang 1 mdb...jika enggan tindakan undang2 akan diambil...sprm sudah siasat dan ada bukti wang 1 mdb yg dimasukkan dlm akaun...sprm membekukan akaun2 tersebut secara mengejut untuk elakkan wang tersebut dipindahkan jika notis dikluarkan...bijak jugak sprm...

    Mampos umno jika serahkan duit kpd kerajaan...tin milo...tin milo...dulu gelakkan bersatu kutip derma...gelakkan tabong harapan...tanpa wang umno akan lemah...yayasan akal budi milik zahid pon makin kering kerana tak de kroni nak hulur derma lagi....hihihihi..

    ReplyDelete
  11. al- Husseyn

    Tuesday, July 03, 2018
    BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG
    Tamrin Tun Ghafar

    1. Tahniah kepada Zahid Hamidi diatas kejayaan beliau mengalahkan Khairy Jamaluddin dan Tengku Razaleigh Hamzah dalam pemilihan jawatan Presiden UMNO yang berlangsung kelmarin, Sabtu 30/06/18.

    2. Malangnya tak sampai pun 24 jam bergembira dengan kemenangannya, Zahid Hamidi terpaksa hadir memberi kenyataan di Ibu Pejabat SPRM, esok Isnin 02/07/18.

    3. Adalah difahamkan sebab beliau dipanggil ini ialah berhubung kes pecah amanah atau Criminal Breach of Trust ( CBT ) sebanyak RM800,000/- yang melibatkan sebuah yayasan di mana beliau adalah pengerusinya.

    4. Difahamkan yayasan tersebut ialah Yayasan Akal Budi.

    5. Begitu juga kes berhubung 1MDB di mana beliau mengaku telah berjumpa 2 orang waris keluarga Diraja Arab yang kononnya telah menderma RM2.6 bilion kepada Najib Razak.

    6. Ini belum lagi kes Kretam Holdings dan Tekala yang asalnya kepunyaan Yayasan Gerak Bakti milik Pemuda UMNO Malaysia, tapi kemudian menjadi miliknya.

    7. Dalam tahun 1988, Zahid Hamidi mengaku mempunyai RM240 juta dan beliau seharusnya memaklumkan kepada umum bagaimana memperolehi kekayaan sebanyak itu ketika itu?

    8. Berkemungkinan besar polis akan membuka semula kes jenayah yang melibatkan beliau, ahli keluarga dan ‘bodyguardnya’ yang memukul sehingga retak 'skull' Amar Bazli , bekas kekasih anak perempuan beliau di suatu ketika dahulu.

    9. Timbalan Presiden UMNO yang baru dipilih pula, Mat Hassan turut berhadapan dengan kes ‘Anti Money Laundring Act’ atau AMLA.

    10. Syarikat Pengurup Wang atau Money Changer yang menguruskan penghantaran RM10 juta ke London bagi pihak Mat Hsssan telah di ambil tindakan oleh Bank Negara Malaysia ( BNM) tetapi ketika itu tidak ada sebarang tindakan undang - undang pun dikenakan pada beliau.

    11. Boleh dikatakan sebahagian besar mereka yang menang dalam pemilihan UMNO terutama di peringkat pusat masing - masing tak ubah seperti kerbau yang telah terpalit lumpur.

    12. Apa pun yang akan berlaku terhadap setiap mereka, ia bukan ‘salah ibu menggandung'. 13. Nasihat saya eloklah sediakan payung sebelum hujang atau dalam msksud lain sediakanlah peguam sebeum anda diheret ke mahkamah.

    Selamat Membaca Terima Kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat pimpinan umno ingat korupsi...semua yg pernah berkuasa ade rekod gelap...penyokong pon pensubahat dgn korupsi..

      Delete
    2. Ingat pimpinan Madey...ingat kroni2nya yang akan kenyang tembolok dapat projek2 mega nanti !!!!!!

      Delete
    3. Kau buncit kenyang apa GN?

      Delete
  12. Switzerland rampas kereta mewah milik suspek skandal 1MDB
    3 Jul 2018, 2:00 tengahari (Dikemaskini 3 Jul 2018, 2:10 tengahari)

    A A
    Pihak berkuasa Switzerland dilaporkan telah merampas sejumlah kereta mewah milik bekas pengurus dana warga UAE Khadem al-Qubaisi yang didakwa memainkan peranan utama dalam menyelewengkan dana 1MDB.

    Menurut laporan akhbar Switzerland Le Temps, sumber berkata Khadem memiliki koleksi 50 buah kereta dengan jangkaan nilai keseluruhan 50 juta francs, atau RM203 juta.

    Bagaimanapun laporan itu tidak menyatakan jumlah kereta yang dirampas.

    Menurut laporan itu, semua kereta dalam koleksi Khadem didaftar di Switzerland merangkumi pelbagai model langka kereta mewah termasuk Pagani dan Bugatti yang mampu mencecah harga RM10 juta sebuah.

    Kira-kira sedozen buah keretanya disimpan di Switzerland dan 30 buah di sekitar Eropah.

    Laporan itu bagaimanapun menyatakan tidak jelas sebanyak mana wang 1MDB digunakan untuk memperolehi kereta tersebut.

    Bagaimanapun sumber itu dipetik berkata, kerajaan Switzerland merampas kereta itu kerana mengesyaki ia hasil daripada penipuan, atau sebagai aset timbang balas bagi membayar denda atau pampasan kerugian yang ditanggung 1MDB pada masa depan.

    Khadem merupakan bekas pengarah urusan syarikat Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC) dan pengerusi subsidiarinya Aabar Investment.


    Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dalam saman sivilnya mendakwa sejumlah A$1.4 bilion milik 1MDB yang sepatutnya disalurkan kepada 1MDB telah dipindahkan ke syarikat cengkerang (shell company) luar pesisir yang dikawal Khadem.

    Dana yang diselewengkan itu kemudian didakwa dibahagi antara Khadem, ahli perniagaan Jho Low dan individu lain.

    Pada 2015, Khadem disingkirkan daripada Aabar dan dipenjara di Abu Dhabi setahun kemudian tanpa dakwaan. Dia didakwa dalam siasatan 1MDB yang dijalankan kerajaan Switzerland.

    ReplyDelete
  13. https://m.malaysiakini.com/news/432444

    Cerita Yudi - tukang gunting rambut Jamal di Jakarta
    3 Jul 2018, 1:41 tengahari (Dikemaskini 3 Jul 2018, 1:43 tengahari)

    A A
    Tukang gunting di Jakarta, Indonesia dilaporkan terkejut apabila dimaklumkan lelaki yang selesai menggunting rambut di kedainya adalah ahli politik buruan dari Malaysia.

    Lelaki dikenali sebagai Yudi yang berkhidmat di Alexandro Barber itu berkata dia pada mulanya tidak syak langsung ada perkara yang tidak kena dengan pelanggannya itu.

    Malah, katanya, Datuk Seri Jamal Mohd Yunos bersikap bersahaja dan tidak menunjukkan sebarang kerisauan.

    "Ketika dia (Jamal) masuk, saya tahu dia orang dari Malaysia berdasarkan tutur katanya yang mahu menggunting rambut, tetapi tidak tahu pula dia dikehendaki polis.


    "Saya cuma tahu dia dikehendaki polis apabila sekumpulan lelaki berpakaian biasa menahannya di hadapan kedai sejurus selesai menggunting rambut," beliau dipetik sebagai berkata oleh BH Online.

    Jamal, pemimpin gerakan Baju Merah dan bekas pemimpin akar umbi Umno itu ditangkap polis Indinesia petang semalam dan akan dihantar pulang ke negara ini.

    Jamal, 48, sebelum ini melarikan diri dari sebuah hospital di Ampang selepas didakwa melakukan mudarat awam dengan memecahkan sejumlah botol arak, tahun lalu.

    Jamal mendakwa berlaku salah faham berhubung proses ikat jaminnya di hospital.

    Polis mengeluarkan waran tangkap mengikut Seksyen 224 Kanun Keseksaan kerana melarikan diri daripada tahanan yang sah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes salah paham aje...Jamal dah cakap dia pegi Tabong haji ambik wang nak bayar ikat jamin...TH di kl tak cukup duit jadi jamal pergi TH jakarta...tapi dijakarta cewek pegang kote tak mau lepas...

      Delete
    2. KBB...nak tak nak..kau terpaksa angkat topi pada DS Jamal kan. Hebat jugak dia ni..sampai kan Madey kena rayu pada Jokowi masa gi Indonesia hari tu untuk tolong tangkap dia. Ni baru DS Jamal...belum lagi kehebatan ahl2 MT dan pimpinan tertinggi UMNO yang lain !!!!!

      Delete
  14. Jawatan kabinet: Pemuda BERSATU - DAP pula bercakaran

    3 Jul 2018, 4:06 pm (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:11 pm)

    A A
    Pemuda BERSATU Selangor mahu Ketua Pemuda DAP (DAPSY) Wong Kah Woh memohon maaf kepada Yang di-Pertuan Agong, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kabinet serta semua parti komponen Pakatan Harapan.

    Ini berhubung dakwaan Wong bahawa Dr Mahathir mengketepikan senarai DAP dalam pelantikan menteri kabinet .

    Ketua Pemuda BERSATU, Selangor, Adhif Syan Abdullah berkata adalah hak prerogatif Dr Mahathir untuk melantik menteri kabinet setelah mendapat perkenaan Yang di-Pertuan Agong.

    Oleh itu, beliau berkata Wong sepatutnya lebih bijak dalam mengeluarkan kenyataan
    dan menyatakan ketidakpuashatian beliau melalui saluran dalaman.

    “Pemuda BERSATU Selangor mendesak agar Wong meminta maaf kepada Yang di-Pertuan Agong, Dr Mahathir, seluruh jemaah menteri serta parti komponen HARAPAN lain di atas sikap tidak matang yang ditonjolkannya tidak sampai 100 hari pun HARAPAN memerintah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.



    Wong semalam menyelar Dr Mahathir yang didakwa tidak mengendahkan senarai calon menteri yang dikemukakan oleh DAP.

    Katanya, tindakan pengerusi BERSATU yang tidak melantik Pengerusi DAP Perak, Naga Kor Ming dan Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chien Jen sebagai menteri kabinet amat tidak patut dan tidak menghormati cadangan pimpinan parti itu.

    Beliau juga mempertikaikan bahawa barisan kabinet HARAPAN tidak mencerminkan kerusi yang dimenangi oleh DAP yang mempunyai bilangan ahli parlimen kedua tertinggi selepas PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yg ditunggu2 oleh zahid untuk pecahbelahkan PH dan ambik alih semula Putrajaya seblm pru15...mungkin cita2 zahid akan tercapai ditambah plak kenaikan tarif letrik dan gas memasak...

      Pimpinan PH pikir2 lah berapa lama mao kekal di putrajaya...

      Tun ade kriteria pilih menteri dan timbalan menteri...parti2 komponen ade harapan untuk jawatan dlm kerajaan..sebijaknye perundingan dibuat dulu seblm keputusan dibuat...prerogative datang dari sokongan semua pihak...

      Delete
    2. KBB...ada asasanya DAP mengamuk bhai. Ada ke patut Bersatu yang menang 13 kerusi parlimen membolot kementerian2 kanan dalam kabinet dapur PH...sedangkan parti komponen yang ada lebih banyak MP dapat sikit aje...adil ke macam ni haah ????

      Rakyat Msia yang waras setuju jika DAP sifatkan kini Madey dah menyerlahkan sifat lamanya sebagai diktator tersohor...dia main bulldoze aje menteri2 tu untuk partinya aje. Kononnya dia mengambil tindakan secara concensous..tapi hakikatnya..pandangan2 dari rakan2 parti komponen tak diendahkannya.

      Rakyat pun pelik lah...dah berlaku macam ni pun, parti2 lain masih nak duduk dalam PH lagi keeer ????? Ayuh..ramai2 tinggalkan PH, sebelum keadaan terus menjadi gawat lagi ..biar Madey dan Bersatu tinggal sorang2 aje !!!!!

      Delete
    3. Duduklah... Takkan nak join umno yg dah nak bungkus tu? Apa ada kelas?

      Delete
  15. The DAP is playing good-cop-bad-cop with Mahathir
    July 3, 2018

    TTF: Playing good-cop-bad-cop has always been the DAP’s forte.

    Just when you think that the party’s central leadership approves of Dr Mahathir Mohamad’s unilateral and authoritative approach towards the appointment of Cabinet ministers, you have these fellows from the DAP Socialist Youth (DAPSY) complaining that the final Cabinet list excluded Nga Kor Ming and Chong Chieng Jen. What this means, is that the DAP central leadership wants people to think that “Mahathir is turning into a dictator even the DAP leadership has no control over.”
    The end result?

    Well, not only does Lim Guan Eng get to retain his image as a meek Minister of Finance “who does only what Mahathir tells him to do,” should the people blame him for the sorry state of economic affairs, DAPSY will come to his rescue by reminding them how “Mahathir behaved as if the Cabinet belonged to him.”
    It’s a brilliant strategy, really.


    KUALA LUMPUR: DAP Socialist Youth (DAPSY) complained today about the final Cabinet list that excluded the party’s nominations of Nga Kor Ming and Chong Chieng Jen.

    After 13 additional Cabinet ministers were sworn in today, DAPSY national chief Wong Kah Woh pointed out that the DAP only received six ministerial positions in the 26-minister Cabinet, even though it won 42 parliament seats in the 14th general election.

    “The prime minister’s actions were not appropriate because the Cabinet list was not proportionate to the number of seats won by a party reflective of the people’s wishes.

    “In fact, such a decision also disrespects the suggestions made by the leadership of component parties,” Wong said in a statement.



    Nga and Chong head the Perak and Sarawak DAP chapters respectively. Chong was sworn in today as Deputy Minister of Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism.

    DAP leaders sworn in as ministers today were first-term MP Yeo Bee Yin (Science, Technology, Science, Climate Change and Environment) and Seputeh MP Teresa Kok (Primary Industries), following the earlier ministerial appointments of their party colleagues Lim Guan Eng (Finance), Anthony Loke (Transport), Gobind Singh Deo (Communications and Multimedia) and M. Kulasegaran (Human Resources).

    Wong said today that DAPSY was not refuting Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad’s views in choosing talent or questioning the capabilities of the chosen Cabinet ministers.

    “However, DAPSY wishes to stress that no other party has greater understanding and trust in the qualifications and capabilities of candidates proposed by the party, other than the party itself,” he said.

    “Even though Pakatan Harapan gave the prime minister the final decision-making authority to decide the Cabinet list, the prime minister should have listened to the voices and opinions of fellow allies in the appointments and not acted otherwise.”

    Wong questioned if the DAP would be forced to accept the rejection of the DAP secretary-general for any appointment in future.

    Malay Mail reported last month that Dr Mahathir dropped Nga from the Cabinet list purportedly for the latter’s allegedly racist comments in the past.

    Source: The Malay Mail Online

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak payah bawak teori remberang laa..

      Delete
    2. Puak umno cakap ketua PH Dap..tapi kenape Dap tak setuju keputusan tun...siapa ketua?....hihihi.

      Delete
    3. Kata2 penglipur lara yang sedang lara. Hari tu bising pasal tak lantik menteri lg...dah lantik pun nising juga...?

      Delete
    4. KBB...Cuba kau baca betul2 artikel tu. Kita pun tau betapa DAP ni tersangat2 bijak untuk mengujudkan persepsi dalam kalangan rakyat. Kini dia dah ajak rakyat untuk melabelkan Madey sebaagi diktator yang tak dapat dikawal oleh DAP. Kononnya DAP lah yang paling suci..sedangkan kita pun tau agenda mereka untuk menjadikan Msia sebuah republik dan menghakis kuasa Institusi kesultanan Melayu.

      Senang citer..apa2 saja yang ada kaitannya dengan Islam dan melayu wajib dinyahkan oleh mereka bhai !!!!!!

      Delete
    5. Adekah cakap syap negeri mewakili cakap DAP?.

      Delete
    6. Kalo lks ato lge yg cakap baru gambarkan pendirian parti...kalo ketua umno di negeri yg cakap adajah gambarkan pendirian umno?...tak usah putarbelit laa..

      Delete
    7. Aku pun boleh tanya soalan yang sama..adakah cakap ARMADA mewakili cakap Bersatu haah ????

      Delete
    8. Dah tentu lah cakap2 sayap DAP tu mendapat green light dan restu dari pimpinan tertinggi DAP pusat...silap2 mereka diarahkan untuk mengeluarkan kenyataan tersebut. Kalau tak...takkan mereka berani macam tu bhai !!!!

      Delete
    9. Maksud aku...kkalau ARMADA ada mengeluarkan sebarang kenyataan politik, dah tentu ia adalah arahan dari majlis tertinggi Bersatu...tak gitu bhai ????

      Delete
  16. Najib akan didakwa esok
    3 Jul 2018, 4:58 petang (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:59 petang)

    A A
    Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan didakwa di mahkamah esok.


    Menurut Pasukan Petugas Khas 1MBD Najib sudah ditangkap di rumahnya kira-kira jam 2.35 petang ini.

    Katanya Najib ditahan berikutan kes bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd.

    [Berita lanjut menyusul]

    Janji 100 hari paling besar.

    Geng najis boleh gi court esok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang Islam tidak harus pertikai solat, kata AJK Fatwa P.Pinang

      Seseorang yang mengaku Islam tidak harus mempertikaikan mengenai solat Jumaat atau pun mencadangkan ianya ditukar kepada hari lain dengan apa jua cara, akidah muslim tersebut boleh dipertikaikan dan beliau perlu diberi nasihat dengan segera kata, Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang, Tuan Haji Soid Mohd Amin.

      Beliau berkata, persoalan mengenai arahan untuk mengerjakan solat Jumaat jelas terdapat dalam Al Quran dan Hadis dan ianya bukan khilaf atau perbezaan pandangan.mengulas mengenai isu yang tular dalam laman sosial dakwaan seorang kolumnis baru-baru ini yang mencadangkan supaya Solat Jumaat diubah pada hari Sabtu.

      KBB...Inilah akibatnya bila kebebasan bersuara diamlkan dalam kerajaan Fuckatan Haprakn era baru ni. Semuanya boleh dipertiaikan atasnama meraikan demokrasi bersuara dan mengeluarkan pendapat. Sampai hal2 yang berkaitan dengan agama Islam pun boleh dipermain2kan. Mana suaar menteri baru yang dilantik untuk jaga hal ehwal agama Islam di PMO...Rakyat nak dengar jugak komennya berkaitan hal di atas tu !!!!!

      Delete
    2. Siapa yg cakap begitu?...adekah kita kena ikut ape yg orang cakap yg karut marut?...

      Delete
    3. Menteri baru dilantik...baru nsk tengok pejabat...ko dah sibuk pasal cakap tukar jumaat...hihihi...

      Delete
    4. Cakap kassim ahmad tolak hadis s siapa yg ikut?...last2 mati..

      Delete
    5. Geng najis tak iring najib esok?...

      Silap2 zahid plak didakwa...

      Delete
  17. Lim: Zeti kata Najib buat dakwaan palsu, tak berasas
    Kow Gah Chie
    3 Jul 2018, 4:27 petang (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:31 petang)


    A A
    Tan Sri Zeti Akhtar Aziz menafikan dakwaan Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau tahu akan wang RM2.6 bilion yang berada dalam akaun peribadinya, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

    Ia di sebalik keengganan bekas gabenor Bank Negara untuk mengulas perkara itu ketika ditanya pemberita hari ini.

    Lim berkata Zeti ada menyebut perkara itu kepadanya ketika mereka bertemu dalam majlis rumah terbuka Aidilfitri di Kementerian Kewangan pagi tadi.

    "Zeti berkata ia tidak benar sama sekali dan tak berasas," katanya kepada pemberita.

    Lim berkata beliau mencadangkan kepada Zeti agar berhubung dengan peguam untuk mengambil tindakan terhadap dakwaan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najis bawak cerita dongeng rekaan TTF...tak dinyatakan bagaimana zeti tahu wang najib dari raja arab...semua orang malaysia hanye tahu selepas doj umumkan wang dlm akaun najib hasil rompakan 1 mdb..

      Delete
  18. bijan dah kena tangkap....geng bijan tak nak ikut ke.........lantak ko la bijan....he he he...rasa macam kena loteri pulak...

    ReplyDelete
  19. Ade tak orang umno dan cai yg akan menangis bila najib didakwa?..pendedak dah tak peduli lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng najib nanti yg nangis tak berlagu.....

      Delete
    2. dad dan KBB...Cuba kau orang hayati sajak di bawah ni...Apa perasaan kau orang haah????

      Itupun jika ada perasaan lah kan !!!!!

      Sajak Api Naik Harga Lagi.....


      Sempena TNB menaikkan tarif elektrik, saya turunkan sajak "MALAM KEBAKARAN"(tersiar dlm jurnal sastera UKM). Sebuah rumah terbakar, seorang ayah mati hangus kerana terlewat membayar bill api. Sajak berdasarkan kisah benar yang berlaku di Kelang beberapa tahun yang lalu. (terima kasih kpd yg membaca)

      Terima kasih Zurinah Hassan atas karya ini.

      MALAM KEBAKARAN

      Ayahku seorang lelaki miskin
      Yang mahu anak-anaknya
      Bergembira di negara kaya
      Demikianlah pada suatu malam
      Membawa kami ke bandaraya
      ke taman bercahaya
      sekadar berjalan-jalan
      tidak membeli belah tidak makan-makan
      namun adik-adik bersorak-sorak riang
      menyanyi bersama angin
      Melihat ribuan lampu
      Yang bercakaran di dinding dinding
      Yang berloncatan di ranting ranting

      Setelah itu
      Kami pulang ke rumah di suatu daerah
      Yang tidak layak untuk cerah
      Keggelapan menunggu di muka pintu
      Tetapi mengapa gelap berterusan
      Walau ayah berkali-kali menekan suiz lampu

      Kami anak beranak kalut sejenak
      Bila Ayah tersedar dia belum membayar
      Bill letrik tertunggak
      walau sudah datang amaran
      semalam hari penghabisan
      kata ayah bulan ini sangat suntuk
      Along di universitI PTPTN belum masuk.
      Ayah bercadang ke tabung haji esok
      Namun sebelum sempat mengeluarkan simpanan
      Mereka bertindak pantas memutuskan bekalan

      Ibu menyalakan lilin
      Kami tidur kepenatan beberapa jam
      Sehingga terasa panas menikam.
      Kami terbahak bahak asap sedang mengasak
      Rupanya sebatang lilin direbahkan angin
      api menyambar dinding
      kami diheret keluar api semakin besar
      Ayah terus meredah menyelamatkan buku sekolah
      api semakin garang ibu berteriak melarang
      Namun ayah masuk merempuh api
      Dan ayah tidak keluar lagi

      Barangkali benar aku perlu bersabar
      Hidup berasbab mati bersebab
      Tapi jika mereka bertanya tentang negaraku
      Maka akan kujawab
      Ini negara mewah kotanya terang benderang
      Dari hujung petang santak ke kaki siang
      Menjana kuasa membenarkan kilang kilang berhutang
      Tapi cepat bertindak memotong bekalan
      di sebuah pondok usang
      Ini negara jutaan lampu
      Yang membakar rentung ayahku

      ZURINAH HASSAN.

      Delete
    3. perasaan sekarang macam kena loteri....

      Delete
    4. Hahaha...loteri hadiah no 1..

      Delete
    5. kalau takde 1mdb, takde la jual power plant ke cina, takde la harga di control oleh cina, takde la cost letrik mahal....tapi sebab nak puaskan napsu badak, ini la yg terjadi di malaysia....geng najib.....jangan la ko konar baringkan sebab musabab cost di malaysia ni mahal....ni semua kerana nak puaskan napsu serakah geng ko.....ko yg patut sedar diri....

      Delete
    6. dad dan KBB...Aku nak tanyalah..kau tak tau ke dalam Islam main loteri tu haram haah ???? Tu lah akibatnya..kecik2 dulu bila suruh gi sekolah agama , ponteng...lawan cakap cikgu...tengok apa dah jadik sekarang....main loteri dah jadi macam hobi pulak ?????

      Delete
    7. geng....rasuah tu haram....

      Delete
    8. Inilah masalah kalau umno memerintah, main loteri dgn perasaan kena loteri pun tak faham. Sepanjang memerintah umno telah mewujudkan manusia bingai. Kesian.

      Delete
  20. KEBAJIKAN RAKYAT, KOS SARA HIDUP @ BARANG NAIK
    TANGGUH PELARASAN ICPT DAN PENGHAPUSAN REBAT ELEKTRIK
    JULY 2, 2018 RAFIZIRAMLI 4 COMMENTS

    Saya merujuk kepada kenyataan media yang dikeluarkan Suruhanjaya Tenaga bertarikh 29 Jun 2018 di capaian http://www.st.gov.my/en/contents/files/press/2018-06-29/1530234456.pdf mengenai harga elektrik baru akibat pelarasan mekanisme kos tidak berimbang (atau ICPT).

    Walaupun pada dasarnya, saya cukup faham bahawa Kerajaan Persekutuan di bawah Pakatan Harapan cuba sedaya upaya untuk meringankan beban rakyat terbanyak dengan mengenakan surcaj ICPT hanya kepada pengguna bukan domestik, perkara ini perlu diperhalusi lagi untuk mengelakkan ia (keputusan menaikkan harga elektrik) menggagalkan segala usaha Pakatan Harapan mengawal harga barang.

    Pelarasan harga elektrik yang berkuatkuasa 1 Julai 2018 ini memberi kesan secara langsung kepada pengguna domestik dan bukan domestik, seperti berikut:

    1. Pengguna bukan domestik tidak lagi mendapat rebat sebanyak 1.52 sen setiap kWj yang dipakai, bermakna harga elektrik naik 1.52 sen setiap kWj

    2. Pada masa yang sama, pengguna bukan domestik juga akan membayar surcaj ICPT sebanyak 1.35 sen setiap kWj, menjadi jumlah kenaikan tarif bersih untuk pengguna bukan domestik adalah sebanyak 2.87 sen setiap kWj

    3. Pengguna domestik melebihi 300 kWj tidak lagi menerima rebat 1.52 sen setiap kWj dan akan membayar tarif bersih yang lebih tinggi

    Bagi pengguna bukan domestik, kenaikan tarif bersih sebanyak 2.87 sen setiap kWj itu adalah bersamaan dengan peningkatan 6.6% tarif asas B (perdagangan bervoltan rendah) yang digunapakai kebanyakan kedai dan peniaga.

    Saya bimbang kenaikan tarif bersih yang diumumkan ini akan menyebabkan peniaga-peniaga menggunakan alasan ini untuk tidak menurunkan harga barang walaupun Pakatan Harapan telah menunaikan janji untuk menghapuskan GST.

    Sebab itu, tempoh masa antara Julai 2018 hingga akhir Disember 2018 adalah cukup penting untuk mengelakkan sebarang kenaikan tarif baru yang ditetapkan oleh Kerajaan Persekutuan, untuk meneliti reaksi peniaga dan industri kepada langkah-langkah menstabilkan harga barang yang telah dan akan dilaksanakan Kerajaan Persekutuan.

    Sekiranya GST dihapuskan dan kenaikan harga minyak mingguan dihapuskan; tetapi pada masa yang sama tarif bersih elektrik naik; peniaga dan industri akan menggunakan alasan ini (serta pengenalan SST bermula September ini) untuk tidak menurunkan harga barang kerana mengambil sikap “tunggu dan lihat”.

    Ia juga akan melunturkan keyakinan rakyat terbanyak kepada kesungguhan dan keikhlasan Pakatan Harapan untuk mencari jalan terbaik membantu rakyat terbanyak yang menukar Kerajaan Persekutuan dengan harapan ia akan mengelakkan kenaikan harga barang yang tidak wajar.

    Saya juga telah menjalankan simulasi harga elektrik sebelum penghapusan GST dan pelarasan ICPT; untuk dibandingkan dengan kesan penghapusan GST dan pelarasan ICPT ke atas harga elektrik, seperti yang saya tunjukkan di dalam lampiran. Berikut adalah perkara-perkara penting yang saya boleh simpulkan:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisa Kenaikan Bil Elektrik – Pasca GST & ICPT

      1. Seperti juga kesan pelarasan ICPT ini kepada kadar elektrik pengguna bukan domestik (yang menghapuskan terus kesan memansuhkan GST sebanyak 6% itu), keputusan terkini pelarasan ICPT akan melunturkan kesan penghapusan GST ke atas isirumah di negara ini sebanyak 50%

      2. Bagi pengguna yang bil bulanan adalah di bawah RM72.61 sebulan, golongan ini langsung tidak terkesan dari keputusan memansuhkan GST dan pelarasan ICPT

      3. Bagi pengguna yang bil bulanan adalah lebih tinggi dari RM72.61, penjimatan akibat pemansuhan GST akhirnya berkurangan sehingga 50% apabila pelarasan ICPT menyebabkan rebat 1.52 sen setiap kWj itu dihapuskan berkuatkuasa bermula 1 Julai 2018

      Sebab itu, saya memohon supaya Kerajaan Persekutuan di bawah Pakatan Harapan mengkaji semula keputusan menaikkan tarif bersih elektrik akibat pelarasan ICPT, untuk mengelakkan kenaikan ini “membunuh” segala kesan baik dari langkah-langkah lain untuk menurunkan harga barang seperti GST dan mengelakkan kenaikan mingguan harga minyak.

      Saya percaya Kerajaan Persekutuan boleh mempertimbangkan untuk menangguhkan pelarasan ini hingga ke tahun 2019 untuk membolehkan kerajaan mengkaji dahulu tindak balas peniaga dan industri kepada langkah-langkah kerajaan untuk menurunkan harga barang.

      Untuk berlaku adil kepada Tenaga Nasional Berhad yang menanggung kos bahan api yang lebih tinggi, saya mencadangkan Kerajaan Persekutuan berunding untuk mencari jalan berikut:

      1. Memberi keutamaan kepada TNB untuk mendapatkan kerja-kerja penjanaan elektrik yang baru yang ditetapkan kerajaan supaya TNB tidak terlalu terikat kepada perjanjian jual beli elektrik dari penjana bebas; dan

      2. Mengkaji semula sebarang perjanjian jual beli elektrik antara TNB dan penjana bebas yang merugikan TNB

      Saya akan membawa cadangan menangguhkan kenaikan tarif bersih elektrik ini ke mesyuarat Biro Politik KEADILAN malam ini agar perkara ini disuarakan oleh wakil-wakil KEADILAN di dalam Jemaah Menteri.

      02072018 – Kenaikan Kos Elektrik Rakyat

      RAFIZI RAMLI
      NAIB PRESIDEN KEADILAN

      Tengok...Raja Fitnah dah bersuara. Kesimpulannya...kenaikan tarif elektrik ni takde kaitan langsung dengan 1MDB. Ia hanyalah idea dari kabinet PH untuk mengaut duit dari rakyat ..untuk menggantikan dana yang hilang akibat dari penghapusan GST baru2 ni !!!!!

      Delete
    2. Rafizi prihatin dgn rakyat...dia akan bincang dgn PH..

      Adekah geng najis sanggup jadi saksi untuk bela najib?...

      Delete
    3. Akibat najib jual edra kpd vina kominis kerana nak bayar hutang 1 ndb yg dirompak oleh najib.....edra IPP kedua terbesar supply tenaga kpd tnb..tnb sudah ikat janji dgn edra 21 tahun...angkara najib yg disokong kuat oleh geng najis...

      Delete
    4. kalau takde 1mdb, takde la jual power ke cina, takde la harga di control oleh cina, takde cost letrik mahal....tapi sebab nak puaskan napsu badak, ini la yg terjadi di malaysia....geng najib.....jangan la ko konar baringkan sebab musabab cost di malaysia ni mahal....ni semua keran nak puaskan napsu serakah geng ko.....ko yg patut sedar diri

      Delete
  21. trending news on the net at the moment....najib arrested....ha ha ha ha...from washington to wonsan..at last

    ReplyDelete
  22. kengkawan....esok geng najib nak berdemo di putrajaya....kalau ada yang nak ikut tengok aja, boleh la booking tempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade yg nak buat kenduri gulai kambing bayar nazar..

      Delete
    2. dad dan KBB...Apa lah yang kau berdua meroyankan sangat ni haah ???

      Baru ditahan aje..belum didakwa lagi. Kalau dah dakwa nanati..belum tentu dia bersalah..perbicaraan bakal dijalankan, dengan DSNR diwakili oleh mantan AG US dan pasukan gumannya yng hebat tu. Ingat senang2 nak kenakan dia ke...Dia tu kan pendekar Bugis..takkan takut untuk bertarung dalam gelanggang punya bhai !!!!

      Delete
    3. macam bunyi dah terkencing dalam seluar je geng....

      Delete
    4. Geng najis ni dah ilang akal ker?...najib bukan ditahan untuk soalsiasat....untuk didawa pagi esok....benda dah sahih pon geng najis nak temberang jugak...

      Delete
    5. Ini bukan kes bunuh yg bukti samar2 yg boleh diragukan...rekod bank jelas..dokumen jelas...transaksi jelas...loyar mana yg hebat dlm dunia boleh ragukan...bukan boleh pakai alibi..

      Jgn bimbang geng najis...sop mahkamah esok baru sebutan kes...najib boleh diikat jamin...najib bukan jamal jamban...

      Delete
  23. Besok tentu ramai permeharti di makamah nak tengok muka najib dan rosmah...tentu ramai yg nak tengok hidung rosmah dari dekat.

    ReplyDelete
  24. Blm ade berita temubual sprm dgn zahid sudah habis ato blm....nampaknye panjang jugak sessi hari ni...silap2 pakai baju oren...

    ReplyDelete
  25. Rafizi doakan Najib diberi keadilan, jaga maruah bekas PM

    Mohamad Fadli
    ShareTweetPinMail
    PETALING JAYA: Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mendoakan Datuk Seri Najib Razak dan keluarga diberi keadilan sebaik-baiknya selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan bekas perdana menteri itu petang tadi.

    “Saya antara orang yg banyak kritik beliau. Tetapi saya berdoa beliau dilayan baik sebagai seorang bekas perdana menteri, dijaga maruah dan air muka. Itulah perjuangan reformasi,” katanya di Twitter.

    Pasukan petugas khas 1MDB mengesahkan Najib ditangkap di kediamanya di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur pada 2.35 petang tadi dalam siasatan ke atas bekas syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd


    Tang ni saya setuju

    ReplyDelete
  26. Pemimpin Umno ajak solidariti untuk Najib malam ini

    3 Jul 2018, 6:44 petang (Dikemaskini 3 Jul 2018, 6:54 petang)

    A A
    Presiden NGO Pemantau Malaysia Baru Datuk Lokman Noor Adam, yang juga merupakan anggota Majlis Tertinggi Umno menjemput orang ramai hadir bersolidariti untuk memberi sokongan kepada Datuk Seri Najib Razak yang ditangkap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang tadi.

    Melalui kenyataan hari ini, Lokman yang menyifatkan penangkapan Najib sebagai "penganiayaan" mengajak orang ramai hadir di ibu pejabat SPRM di Putrajaya pukul 9 malam ini.

    "Cukup-cukuplah dengan politik balas dendam Pakatan Harapan (HARAPAN) ini. Rakyat bukan bodoh, kami tahu sandiwara ini semua bagi mengalih perhatian rakyat daripada membicarakan soal kegagalan HARAPAN melaksanakan semua janji manis mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lokman adam dah tak waras lagi?...kes 1 mdb dah bertahun di sebut....

      Balas dendam kepala bapak ko...najib bukan disumbat ke penjara...perbicaraan yg adil akan dilaksanakan oleh mahkamah...

      Delete
  27. tak apa biarkan ...itulah kerja pembangkangpun...geng najis jgan lupa datang tolong angkat kotak tapau tau

    ReplyDelete
  28. AG ketuai pendakwaan ke atas Najib
    Hafiz Yatim
    3 Jul 2018, 7:20 malam (Dikemaskini 3 Jul 2018, 7:23 malam)

    A A
    Peguam Negara (AG) baru yang baru dilantik Tommy Thomas akan mengetuai pasukan pendakwaan apabila bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dihadapkan ke mahkamah Kuala Lumpur, esok.

    Bercakap kepada Malaysiakini, Thomas mengesahkan bahawa beliau sendiri akan mengetuai pasukan pendakwaan.

    "Pasukan pendakwa raya adalah besar," katanya ketika ditanya tentang siapa lagi akan menjadi sebahagian daripada pasukan itu.

    Mengenai soalan mengenai jumlah tuduhan yang akan difailkan terhadap Najib, Thomas sekadar berkata, tunggu hingga esok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas hakim pencen yg selalu mengada2 pernah meragui pendakwaan tidak akan di buat oleh Thomas..

      Delete
  29. Are you tired of seeking loans and Mortgages,have you been turned down constantly By your banks and other financial institutions,We offer any form of loan to individuals and corporate bodies at low interest rate.If you are interested in taking a loan,feel free to contact us today,we promise to offer you the best services ever.Just give us a try,because a trial will convince you.What are your Financial needs?Do you need a business loan?Do you need a personal loan?Do you want to buy a car?Do you want to refinance?Do you need a mortgage loan?Do you need a huge capital to start off your business proposal or expansion? Have you lost hope and you think there is no way out, and your financial burdens still persists? Contact us (gaincreditloan1@gmail.com)

    Your Name:...............
    Your Country:...............
    Your Occupation:...............
    Loan Amount Needed:...............
    Loan Duration...............
    Monthly Income:...............
    Your Telephone Number:.....................
    Business Plan/Use Of Your Loan:...............
    Contact Us At : gaincreditloan1@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...