Saturday, 21 July 2018

SURAT KEPADA CIA AMERIKA, BILA LAGI POLIS MAHU SIASAT?


Setelah beberapa hari sejak terdedahnya tentang sepucuk surat yang ditulis oleh Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri (sebenarnya unit risikan untuk menjaga politik Najib Razak) kepada Pengarah CIA yang bertujuan memohon sokongan jika BN menang tipis dalam PRU14 lalu, apa yang menimbulkan tanda-tanya banyak pihak ialah apakah pihak polis sudah membuka kertas siasatan mengenai perkara itu?

Jika dilihat berdasarkan kandungan surat tersebut, ia jelas merupakan suatu percubaan mengundang campurtangan asing dalam hal ehwal politik negara kita.

Mujurlah BN kalah dalam pilihanraya 9 Mei lalu, jika tidak, sudah pasti kuasa besar Amerika sudah pun bertapak kukuh pada hari ini di belakang pentadbiran Najib.

Bermakna, surat tersebut ada impikasi yang bahaya kepada kedaulatan negara serta berupa satu bentuk pengkhianatan.

Sebagaimana yang diketahui umum, menjemput campurtangan asing dalam mana-mana negara berdaulat adalah suatu kesalahan yang serius. 

Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump sendiri ketika ini belum habis disiasat berhubung dakwaan pasukan kempennya mempunyai hubungan dengan Russia.

Campurtangan itu didakwa berkaitan penglibatan Russia untuk memastikan kemenangan Trump dan dalam waktu yang sama memburuk-buruknya pencabarnya, Hillary Clinton dalam pilihanraya presiden yang lalu.

Siasatan kes itu bukan saja melibatkan FBI, tetapi juga Kongres Amerika Syarikat.

Dalam konteks apa yang berlaku kepada Trump itu, ia sebenarnya tidak jauh berbeza dengan surat yang dihantar oleh Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri kepada Pengarah CIA kira-kira lima hari sebelum pengundian pada 9 Mei lalu.

Dalam hal ini, meskipun Najib menafikan beliau mengarahkan surat itu ditulis, malah mendakwa tidak tahu dan terkejut dengannya, pihak polis harus segera menyiasat Hasanah Ab, Hamid, selaku Ketua Pengarah, Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri yang menandatangani surat tersebut.

Kecuali jika Hasanah sedia dihukum penjara atau menerima hukuman lain yang lebih berat kerana khianat kepada negara dengan mahu mengakui surat itu ditulis atas usahanya sendiri tanpa diarahkan oleh sesiapa, pilihan lain baginya tentulah berterus-terang mengenai kebenaran tentang surat tersebut.

Jika beliau mendedahkan memang Najib yang mengarahkan surat itu ditulis, maka bekas Perdana Menteri itu juga wajib berdepan satu lagi pengadilan dan seterusnya dihukum dengan seberat-beratnya.

Persoalannya, bilakah pihak polis mahu menyiasat atau membuka kertas siasatan terhadap Hasanah?

Adakah dalam hal ini, pihak polis perlu menunggu ada mana-mana pihak membuat laporan polis terlebih dahulu sebelum siasatan dapat dimulakan?

Jika demikian, kepada NGO-NGO yang bersepah-sepah kononnya sayangkan negara ini, kenapa belum ada satu pun yang tampil membuat laporan polis? (ShahbudinHusin 21/07/2018).

67 comments:

  1. Elok la puzi letak jawatan. Banyak lagi yang berkelayakan. Balik kampung tanam nyor le yeop! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Polisi yg ada skrg adalah saki baki yg cuba mengampu dan meneruskan legasi BN, sbb tu pak polisi lembab membuat sebarang tindakan jika ianya berkaitan Najib dan BN.

      Selagi tak terajang si Puzi ni jauh² dgn kuncu²nya dlm PDRM, selagi itulah PDRM dilihat terlalu sandbagging. Kerja PDRM skrg ialah memikul guni pasir utk menutup kebejatan PDRM membela 9 dragons dan kegiatan jenayah kongsi gelap serta judi.

      Delete
    2. Kes ini bukan "straightforward". Pokok pangkal nya, Perdana Menteri yang memutuskan jika perlu disiasat atau tidak.

      Oleh kerana tidak kerugian nyawa, harta benda dsb nya, tidak ada campur tangan asing yang nyata berlaku dimasa Pru14 atau selepas nya, nampak nya tidak beremeh temeh, boleh di "ketepikan" sahaja.

      Jikalau betul Bahagian Penyelidekan Jabatan Perdana Menteri (BP) itu berfungsi risikan (intelligence, like CIA), maka itu suatu tambahan kapada Special Branch (SB) di PDRM yang jugak berfungsi risikan. Mungkin SB berkaitan risikan dalam negara dan BP berkiatan risikan luar negara.

      Jika demikian, memang lah fungsi BP menghubungi agensi seperti CIA. Ha nya soal diarah oleh PM atau tidak menulis surat seperti yang di beritakan itu.

      Pada hemat saya, kerana tiada bukti CIA menjawab surat itu, atau menyokong PM Najib di Pru14 atau selepas nya dengan apa cara sekali pun, dan dia tidak berjawatan sekarang, malahan disekat keluar negara, biar lah Kerajaan PH pusatkan perhatian ke atas kes Najib dll berkaitan 1MDB.

      Kes 1MDB perlu keutamaan dan mesti diselesaikan sehingga penjenayah penjenayah ulung nya masuk penjara.

      Delete
    3. Aiseh, 300 pegawai di MEIO. Macam Kementerian besor nya. Apa depa buat? Ada faedah ke risikan depa?

      Hasanah has been exposed as head of a powerful intelligence unit under the name of the Research Division, which is known publicly as the Malaysian External Intelligence Organisation (MEIO), with a staffing of some 300 intelligence officers.

      Hasanah herself referred to MEIO in her letter to the CIA.

      https://www.malaysiakini.com/news/435280

      Delete
    4. "head of a powerful intelligence unit "

      Apa kuasa depa ada? Kalo keroje mcm James Bang dalam filem 007 dulu, apa kuasa nya? Ada "license to kill" ke? Gua tak caya. Itu semua dalam filem aje.

      300 pegawai MEIO boleh lawn Mossad Israeli Intelligence Service ke? Yang tak renti2 dok cari the poor Arab Palestinian nak korek rahsia, dahtu bantai depa dengan roket ke Gaza dll. Cilaka Yahudi Zionis.

      MEIO hantaq pegawai nak sengapkan Philippine Claim to Sabah ka? Awat masih tak habih2 lagi depa nak tuntut Sabah? Cilaka depa di Philippines yang sibukkan itu, mcm dah tarak keroja lain.

      Delete
    5. Tonggeng punyer ler bengap - adakah patut 'FRENCH CAP' dibuatnya main tiup2 belon....??

      Ada ati nak menyamar jadi roti perancis, konon.....!!

      Delete
    6. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Replies
    1. Mayb dato hasanah nak naik pgkat cepat...dan cuba pandai2 sendiri tampa berbincang dgn ex pm.

      Sb ex pm ckp tidak ada bagi arahan kepada sesiapa utk biat begitu

      Delete
    2. Hasanah lelaki ke pompuan?

      Kot tertarik dengan Pengarah CIA yang jugak pompuan?

      Delete
    3. Tak mungkin "tidak ada bagi arahan kepada sesiapa utk biat begitu".

      Najib cakap mengarut.

      Itu major issue - nak mintak bantuan agensi perisik, pengsabotaj, penyerang negara luar (contoh nya Bay of Pigs invasion, di Cuba), dll, mesti ada kebenaran ketua eksekutif negara ini.

      Main cakap senang saja si Mamat itu - I dunno this, dunno that ... Kepala Bapak Dia.

      Delete
    4. isa3,Fan Tat dan gerombolan cai2 Haprak yang masih di alam fantasi tak berkesudahan....Tentu kau orang setuju elok juga kalau betul berita MARA dibuka untuk.semua kaum, MRSM jadi Maktab Rendah Sains Malaysia, UiTM buka untuk semua rakyat Msia dan MCKK pun jadi Msia College Kuala Kangsar.

      Baru hamlau2 yg kita peringatkan akan bahaya kasi DAPigs berkuasa nampak sendiri dan faham maksud ustaz Kazim bahaya beri peluang 5 tahun kerana dalam 5 jam mcm2 blh berlaku. Facebooker Bazelan Wahab dapat peluang untuk pelusng buah keras pada pentaksub2 Tun M dlm tulisan terbarunya berikut:

      Sepanjang jalan tadi dari Kuantan ke Pekan pergi balek saja2 kami jalan2 cari pasal... Aku bawa kereta dan penumpangnya dua orang yg aku tau orang kuat PH dan penyokong TunM dan seorang lagi penyokong BN. Bila aku mula cakap semuanya hanya mendengar tak berani bangkang mungkin sebab aku Bos dan Otai agaknya. Aku beri tau ...

      Ini bukan soal TunM betul atau salah, ini sudah masuk soal melayu sedang di cucuk hidung oleh DAP. TunM sudah terikat kakitangan nya. Kalau nak terus menjadi PM dia mesti menuruti kehendak DAP yg ada 42 kerusi dan kehendak PKR yang ada 47 kerusi .. Bungaraya hanya ada 12 kerusi sahaja, ingat tu ..

      Dimana logiknya tanah ini adalah Tanah Melayu, kita ada Raja dan rakyat terbanyak adalah melayu dan bumiputera, Agama resmi adalah Islam, Bahasa resminya adalah Bahasa Malaysia, tetapi hari ini MARA pun kena ikut cakap bukan melayu, ..
      .
      Askar pun dah kena tabik kat Tim. Menteri cina, harta dan keewangan negara di caturkan oleh cina, ...

      ... lantik AG yg tak tak tau berbahasa Malaysia, sijil pun nak iktiraf yg tidak berbahasa Malaysia, yang menjaga media dan penerangan dijaga oleh bukan melayu ..
      Dimanakah kedaulatan Melayu yg tinggal? Sila awak jawab? .. Mereka diam tak kata apa2 ..

      Aku menambah lagi ..
      Diawal2 TunM sebelum jadi PM duk serang kerajaan China dalam kes MCKIP dan ECRL kononnya negara digadai bagai. Bila menang dan jadi PM, China tarik diri sekarang apa sudah jadi? China baru tunjuk sikit jer tak nak beli sawit dan komoditi lain kita dah tersungkur .. pelabur cabut, saham merundum, duit jatuh ..

      Yang merana nya siapa?
      Peneroka hilang pendapatan, usahawan yg cari makan dgn projek jatuh terlentang, melayu makin tertekan. ..

      Selepas itu, Elok2 kita ada GST yang dapat digunakan sebagai sumber bantuan subsidi bersasar dengan hasilnya, semua hilang, TunM batalkan. Lepas tu ganti dengan SST yg cukai boleh di tipu peniaga sehingga LGE kata walau cukai 16% tapi kutip hanya 21 Billion berbanding GST RM44 Billion ...Hanya PH bongok aje suka jumlah yang kecil berbanding dengan yang banyak.

      Delete
    5. Isa3 dan Fan Tat...agak2 kau lah, sapa kah Si peniaga2 tu? bukan kah bangsa cina yg ramai peniaga? barangan terus mahal tak ada GST pun tetap naik.. siapa yg paling teruk tertekan? bukan kah Melayu sebagai pengguna teramai? Sekarang siapa yg rugi? Melayu juga kan? Sebab tak dapat subsidi bersasar hasil GST itu kebanyakannya Melayu, BR1M tak ada, bantuan nelayan/petani tak ada, peneroka nak dapat bunus pun ciput, bantuan2 lain makin mengecil dan ditiadakan. Semuanya Melayu juga yg kena tekan oleh pemipin2 melayu dalam kerajaan PH ni..

      Lepas itu pulak duk hentam 1MDB tetapi sampai sudah tak ada bukti, akhirnya orang melayu dan Islam yg boleh pergi haji percuma pun kena batal! Lebih malang duk hentam Raja Arab Saudi pasal derma 2.6B sampai kata penderma tu giler, akhirnya kouta haji dari 42,000 turun kepada 20,000 jer yg dapat pergi haji .. itu lah akibat sombong dan ego tak bertempat kerajaan PH. nampak tak?

      Nak sangat tunjuk DSNajib jahat sampai kata negara nak bankrap, sedangkan rezab negara yg ditinggalkan RM430B lebih kurang sama dengan 2 tahun belanjawan negara .. Hutang sekadar 51%KDNK berjumlah RM686 Billion tetapi duk ubah konon 1 Trillion lepas tu suruh rakyat derma kat tabung buluh PH.. kononnya negara miskin dan nak bangkrap menjelang September ni, seperti yang diuar2kan oleh Tun Daim tu...

      Kegilaan apa kah ini semua? Kerana ghairah nak tunjuk negara teruk tanpa sedar pelabur lari, saham menjunam, ringgit tersungkur.. Kebodohan apa kah ini yg Kerajaan PH nak buktikan? sila lah hujah...

      Kalau lah kau orang dan penyokong PH yg berbangsa melayu masih tak sedar perkara ini maka sah lah awak orang ni buta, pekak dan tiada perasaan terhadap Bangsa Melayu dan Islam! Tetiba2 berbunyi suara salah seorang TunM ..


      Bos .. kami tau kami silap bos.. kami tak sangka ini begini jadinya kepada melayu .. Kami tertipu...tapi nak buat camno..kami semua ni bodoi lagi bangang !!!!

      Oleh kerana kamu ngaku silap, kamu belanja makan untuk malam ni. OKey Bos .... Seeloknye bayar barang dapor petani, nelayan dan peneroka Felda yg terputus sumber rezeki selama 5 tahun...tu lebih afdal dan baru betul membela nasib rakayat marhaein...


      Memanglah Mahathir dan Sivarasa sudah nafi berkaitan MARA dan Uitm ni tapi tak tolak kemungkinan apa yg lama diutarakan DAP dan aktivis yg berleluasa dalam PKR tidak akan dilakukan....khususnya berkaitan desakan mereka untuk menghapuskan institusi kesultanan di negaar ini.

      Hanya menunggu masa sahaja tetapi Mahathir tiada masa, kudrat dan muka semakin bonyok, mata sembab. Tengok ajelah wajah dia di parlimen... tak cukup tidor, penat.

      Muhyiddin dah cuti lama untuk check ketumbuhan di pancreas pun harap2 bukanlah kanser. Bakal tukar Presiden PPBMlah jawabnya kalau semakin kronik...sapa agaknya yang nak ambik alih jawatan tu eeeerk???

      Nak harap boboi? Hmmm .... asyik dipimpin oleh Bapak yang dah tua kerepot tu. Nak tengok dia memimpin sendiri memang jangan haraplah..sekarang ni jadi MB Kedah pun dah kucar kacir negeri dibuatnya beb!!!....

      Takkanlah orang macam ni yang kita nak harap untuk menjadi PM akan datang..kena kentutkan aje dengan Azmin!!!! Dah..Taknak cakap banyak lagi..Lu orang pikirlah sendiri dengan minda yang dah makin kelabu asap tu...tiap2 hari kena kincin ngan menteri2 regim haprakan tu aje bhai !!!!!

      Delete
    6. Kepala Bapak utk Geng Najib

      Delete
    7. Kepala Bapak utk Geng Najib

      Delete
    8. Timah Ting Tong...Aku agaklah, kau ni salah sorang yang dah kena kincin sampai basah lencun dengan regim tu. Malangnya..bukannya kau nak bilas dengan air yang bersih tapi kau terus bergumbira dengan bau hancing yang melekat kat badan kau tu. Tak caya..cuba kau bau badan kau tu...sedap tak ????

      Delete
    9. Alamak GN, isu skrg pasal surat org kuat Najib ke CIA. Kenapa kau melalut ke soal lain? Kalau kat sekolah sebelum merdeka mesti cikgu dah ckp kau ni otak udang.

      Delete
    10. Si tonggeng nie tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Delete
  3. Dulu pun kata takde duit yang masuk akaun dia.. siakap senohong gelama ikan duri.. bercakap bohong je la kerja sipencuri.. kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang Din...Kita kena mengucapkan berbanyak2 kesyukuran di atas pengumuman kerajaan Fuckaatn Haprakan yng telh mengecualikan pembelian kapalterbang, kapal angkasa dan helikopter dari dikenakan SST.

      Dalam kenyataan rasmi tersebut, antara barangan yang akan dikecualikan dari dikenakan SST yang perlaksanaannya berkuatkuasa Ogos nanti, ialah kapal terbang dan kapal angkasa.

      Ya...bukan kau salah dengar, memang Ogos, bukan September. Dulu yang dimaksudkan 3 bulan GST 0% tu adalah dari 1 Jun sampai 31 Julai – 3 bulanlah tu, ikut kiraan uneducated person cai2 PH.

      Tak pernah kita jumpa kerajaan yang begitu prihatin seperti ini, padahalnya berapa banyak ruginya kerajaan bila pembelian kapal terbang dan kapal angkasa tak dikenakan cukai? Kini pastinya rakyat2 marhaein seperti peneroka Felda, pesawah,petani, pekebun dan nelayan berebut2 mengeluarkan seluruh wang simpanan mereka untuk membeli kapal terbang, kapal angkasa dan helikopter yang kini takkan dikenakan cukai SST mulai Ogos.Nampak gayanya, tercapailah hajat mereka selama ini untuk memiliki benda2 tu.

      Jangan terperanjat jika kita melawat ke ceruk rantau di pendalaman negara ni selepas bulan Ogos, akan ternampak benda2 tu diparking dengan bangganya di belakang rumah penduduk2 di situ.

      Cuma satu aje nak tanyalah...Kerajaan takde apa2 rancangan ke agar barangan asas dan keperluan rakyat dikecualikan dari juga SST ke ? Kalau kapal terbang, kapal angkasa dan helikopter boleh dikecualikan , takkan benda2 asas tu tak boleh kot????

      Delete
    2. Lagi-lagi si tonggeng nie tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Orang tengah berhujah pasal rejim Najib yg bakal direjam (jika sabit kesalahan) di atas pembelotan/pengkhianatan dia terhadap bangsa & negara.

      Dulu pun dia dah didedahkan dalam video youtube & berita2 media utama dunia di mana dia menyembah ke bawah duli Donald Trump dgn sumpah setia 'your enemy is our enemy' dan berjanji akan memperkasakan infrastruktur ekonomi Amerika mengguna pakai duit KWSP.

      Delete
  4. Kalo tak silap, surat itu CIA tak jawab.

    Padan le, kalo Najib ada rancangan pun, dia tak jadi nak istiharkan dharurat dikawaan yang sesuai dan kenselkan keputusan Pru14 bila dah nampak dia akan kalah.

    Kesian jugak Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. isa3...memang kau silap sebab surat tu hanyalah rekaan semata2, tak ada kaitan dengan yang hidup atau yang dah meninggal dunia beb.

      Bercakap pasal mati ni..meh aku bawakan satu kenyataan yang telah di buat oleh Tun M baru2 ni...

      ASTAGHFIRULLAH !! MAHATHIR LEBIH PERCAYA SAINS DARI ALLAH????

      Apa dah jadi dengan Perdana Menteri Malaysia ni? Kalau ye sekalipun dah bersekongkol dengan DAP, janganlah sampai keluarkan kenyataan yang boleh jatuh kepada syirik atau menduakan Allah SWT.

      Rakyat Msia yang waras, termasuklah aku ternampak satu poster yang viral di laman facebook baru baru ni tentang kenyataan Mahathir berkenaan usia beliau yang menjangkau 94 tahun.

      Dalam poster berkenaan jelas menunjukkan bahawa Mahathir mengatakan bahawa beliau hidup lama kerana sains.



      Dalam Islam, hidup mati seseorang manusia adalah ditangan Allah dan bukannya melalui sains atau sebagainya.

      Kalau benar Mahathir mengeluarkan kenyataan sedemikian maka dia harus bertaubat kerana telah menduakan Allah dan hukumnya syirik.

      Tidak ada mana mana kuasa dalam dunia yang mampu melawan kuasa Allah, tidak kira la hebat bagaimana sekali pun.

      Kalau benar Mahathir mengatakan bahawa dia mungkin sudah mati tanpa sains, dah tentu lah lebih ramai lagi yang mampu hidup atau dihidupkan kembali kerana sains.

      Tapi kuasa Allah mengatasi segala galanya, kalau Izrail sudah diperintahkan untuk mencabut nyawa, ahli sains sendiri pun tak mampu nak melambatkannya....walau sesaat sekali pun.

      Bab agama janganlah jadi mainan wahai Perdana Menteri, ingat mati, ingat kubur, ingat hari kiamat, ingat syurga neraka, ingat dosa pahala, jangan main suka suka nak keluarkan kenyataan yang boleb mengelirukan rakyat...biarkan bab2 agama ni diserahkan kepada alim ulama sahaja. Takkanlah Tun dah lupa dulu bhawa Tun pernah cakap Nabis.a.w membela janggut kerana waktu tu tkde gillete untuk bercukur..kalau dilkasankan hukum hudud potong tangan kerana mencuri, macam mana mereka nak sara keluarga nanti dan habis batu grewel digunkan untk merejam pesalah zina, jadi dah takde batu nak buat jalanraya lagi??? Takkan lah Tun dah lupa kot...ialah Tun dah tua, ingatan dah tak kuat macam dulu lagi kan !!!!

      Delete
    3. Lagi-lagi si tonggeng nie tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Orang tengah berhujah pasal rejim Najib yg bakal direjam (jika sabit kesalahan) di atas pembelotan/pengkhianatan dia terhadap bangsa & negara.

      Dulu pun dia dah didedahkan dalam video youtube & berita2 media utama dunia di mana dia menyembah ke bawah duli Donald Trump dgn sumpah setia 'your enemy is our enemy' dan berjanji akan memperkasakan infrastruktur ekonomi Amerika mengguna pakai duit KWSP.

      Delete
  5. Fan Tat dan Berak Man, dua serangkai cai2 tegar dan die hard fans Fuckatan Haprakan...tentu kau orang tau tentang berita terkini yang sahih lagi boleh dipercayai mengatakan CIA dan kedutaan Amerika menafikan bahawa surat tersebut pernah diterima oleh mereka dan berkemunginana besar ia adalah palsu dan sengaja direka2 untuk menjejaskan hubungan baik ke dua2 kerajaan....khususnya semasa era DSNR dan BN dulu.

    Mengiku kenyataan seterusnya, sesapa pun boleh menulis surat seperti itu dan ditularkan..seolah2 ia adalah surat yang di hantar kepada CIA. Dalam kecanggihan tekonologi dewasa ini, penulisan dan kemudiannya menularkannya bukanlah sesuatu yang susah sangat. Jadi rakyat merasakan tidak ada keperluan untuk pihak berkuasa membuang masa untuk follow up benda2 macam ni. Banyak lagi perkara2 yang lebih berfaedah untuk diberikan keutamaan..seperti menyiasat laporan polis yang dibuat oleh pemuda UMNO terhadap Dr. P. Ramasamy, timbalan KM penang berkaitan isu hubungannya dengan pengganas LTTE ataupun Kes salahguna kuasa pemuda Armada KL berkaitan penjualan lot pasar Ramadhan tu.

    Pihak berwajib juga patut menyiasat TS Zetti dan KP SPRM yang dikatakan berkonspirasi untuk mengenakan DSNR dalam isu 1 MDB, yang kini menjadi tumpuan rakyat Msia. Tak payahlah membuang masa dan tenaga untuk menyiasat surat yang tak tentu kesahihan hujung pangkalnya tu. Sewajarnya kerajaan era baru ni menumpukan perhatian dan berusaha bersungguh2 untuk menunaikan keseluruhan janji2 mereka seperti yang terkandung dalam manifestomato mereka tu...dan berhentilah dari membuat pelbagai alasan2 yang tak munasabah untuk lari dari menunaikan tanggungjawab tersebut. Tak perlulah diperingatkan lagi apa jadinya jika pandai berjanji, tapi tak ada niat langsung untuk mengotakannya...kita sebagai orang islam lebih maklum dalam hal ni kan !!!!!

    ReplyDelete
  6. SPRM beku akaun, kendian cair balik
    Tiada kaitan dgn SRC
    Senjata 1MDB nampak tak jalan, bak kuar surat CIA pulak...
    Memang Pakartun dgn fitnah tak dapat dipisah...

    ReplyDelete
  7. Tak serik2 menipu
    Menang PRU dgn menipu
    Lantik speaker pun menipu
    Dah nak menipu lagi pulak...

    Ikut atok senang jer, minta maaf & dosa masing2 tanggung...

    ReplyDelete
  8. Fan Tat dan Berak Man....mohon terkeluar sikit dari tajuk posting dari Budin si batu api ni yeer. Ini adalah mengenai isu mengenai PRK Sg. Kandis tu.

    Bagi rakyat Msia...tidak penting samaada Dato Lokman kalah atau menang. Apa yang kita inginkan ialah seluruh undi Melayu pergi kepada Lokman supaya DAPigs tidak menjadi terlalu berkuasa dan bermaharajalela dalam Pakatan. Memenangkan calon PH bermkna memberi ruang dan peluang untuk DAPigs membuat tuntutan2 yang bakal merugikan agama dan bangsa melayu di negara ni.

    Namun jika undi mereka tidak diberikan kepada calon melayu UMNO, maka pengundi Melayu di DUN Sungai Kandislah yang WAJIB dipersalahkan kerana memberi peluang DAPigs menguasai Pakatan Harapan secara perlahan2.

    Pisau dan mentimun di tangan pengundi Melayu DUN Sungai Kandis! Sejarah akan menghakimi anda semua atas undi yang bakal anda berikan tu. Jangan kubur anda semua dikencingkan anak cucu kemudian hari kerana dilihat menjadi pengkhianat agama, bangsa dan negara tercinta ini !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhhhh.. Org Melayu dah tak heran dgn ugutan bodoh mcm ni. Dia org dah tau siapa pengkhianat terlaknat.

      Delete
    2. Hahahaha bani melayu umno je goyang tulur

      Delete
    3. Lagi-lagi si tonggeng nie tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Orang tengah berhujah pasal rejim Najib yg bakal direjam (jika sabit kesalahan) di atas pembelotan/pengkhianatan dia terhadap bangsa & negara.

      Dulu pun dia dah didedahkan dalam video youtube & berita2 media utama dunia di mana dia menyembah ke bawah duli Donald Trump dgn sumpah setia 'your enemy is our enemy' dan berjanji akan memperkasakan infrastruktur ekonomi Amerika mengguna pakai duit KWSP.

      Delete
  9. Bro oi..nafi x nafi..ni kes berat..tular sudah..siasat jgn x siasat..yg tulis orang najib..apa suka2 tulis hah..apa motif..x bergoyang pokok kalo x dtiup angin bhai..

    Ko jgn jd tali barut puak hantu saka puaka beb..jgn api ko simbah dgn minyak lebih2 beb..jgn ko nak semarakan ko punya hati busuk perkauman..luahkan ketidakpuasan
    mengugat kedudukan melayu yg ko fikir kerajaan kini abaikan pingirkan dgn cara yg betul serta sepatutnya..bkn dilaga2kan..kalo besar kepala cina kini sebabnya puak puaka tu punya keje tau..apa macam..terlajak kuasa sia2..terlajak sistem merapulh ko..bkn ko nak perbetulkan tp mengapi2kan..cilaka lu..

    ReplyDelete
  10. Dah jd KERAjaan pun bodoo lagi.
    Najib dah jd pembangkang sekarang, wei bodoo
    Bertindak lah apa yg patut
    Nak tangkap ke, nak tembak ke...
    Semua dah di bawah kekuasaan PH

    Dah jadi kerajaan pun bodoo lagi.

    ReplyDelete
  11. Tuan budin, apa kata BLOCK saja tulis GENG Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal nak blpck pulak bhai??? Ini kan era kerajaan Fuckatan Haprakan yang meraikan pendemokrasian bersuara dan menyatakan pendapat. Takkan lah tu pun kau tak tau...dah termaktub dengan terang lagi jelas dalam perlembagaan negara...selagi tak melanggar undang2 negara.

      Yang kau ni nak mengadu kat Budin ni apa hal lak..takkan dilayannya lah. Ini blog batu api ..memang Budin suka benda2 yang macam ni. Betul kan Budin?????

      Delete
    2. Bro llsor bior je la gn ni...nt xde dia sape lagi kita nak bahan,bukan senang nak cari macai tegar macm gn nii.

      Yg lain dah terberak2 lari..lagi pun saje tuan budin biar dia mengkopipes sb nak rakyat tgok betapa dunguuu nya macai rosmah

      Delete
    3. Sori bro, saya tak setuju. Kalau tak ada GN, blog ni tak akan meriah. Lagi pun dia dtg sini mmg utk dimaki. Betul tak bhai???

      Delete
    4. Meman patut si tonggeng dibuat begitu yg asyik2 tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Orang tengah berhujah pasal rejim Najib yg bakal direjam (jika sabit kesalahan) di atas pembelotan/pengkhianatan dia terhadap bangsa & negara.

      Dulu pun dia dah didedahkan dalam video youtube & berita2 media utama dunia di mana dia menyembah ke bawah duli Donald Trump dgn sumpah setia 'your enemy is our enemy' dan berjanji akan memperkasakan infrastruktur ekonomi Amerika mengguna pakai duit KWSP.

      Delete
  12. Aku rasa bila fitnah surat CIA Amerika kantoi, akan timbul pula surat Najib kpd Mozat Israel...
    Lepas tu, bila fitnah dgn Israel kantoi, akan timbul pula surat Najib kpd KGB Russia...
    Hadoi...fitnah menghalalkan cara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ada fitnah atau tak fitnah, baik hang pi tanya Hasanah.

      Delete
    2. Ini mesti kepala biol yg ckp surat kpd CIA fitnah. Tak baca berbagai berita, bermacam macam depa lain ckp pasai surat tuh, tarak sapa yang kata fitnah.

      Tapi kita tahu macai2 Najib ada beberapa yang kepala biol. Kita hantam depa bodoh saja le.

      Delete
  13. Dah banyak kedengaran menular dlm WA kebencian orang2 Melayu terhadap KERA-jaan PH. Tak mustahil keadaan yg sama berlaku kpd penduduk Sg Kandis.
    Kali ini rasa ler ler puak2 sarkas ini bila modal menipu dah makin kurang.
    Tahu lah mereka langit tinggi ke rendah PRK Sg Kandis nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih menyimpan perasaan ye ko ni...

      Delete
    2. "kebencian orang2 Melayu terhadap KERA-jaan PH"

      Ha nya satu komen: Kepala Bapak si bangang tu mengarut.

      Delete
    3. Heh he...isa
      25% saja Melayu yg undi PH.
      PH menang PRU15 kerana disokong 99% puak pemakan babi...

      Delete
  14. undila cockman...the next jamal jamban!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...Tentu kau setuju bahawa agama itu lebih diberi keutamaan berbanding bangsa. Namun di Malaysia, realitinya adalah bila dikatakan melayu itu disinonimkan dengan Islam.

      Di dalam perlembagaan, tidak kira apa warna kulit, jika mereka beragama Islam, warganegara, boleh bertutur dan mengamalkan budaya dan adat melayu, mereka adalah Melayu

      Salahkah Kerajaan dahulu membantu Rakyat miskin yang majoritinya adalah melayu? “Nampak. Melayu kalau tak ada BR1M dia tak boleh hidup” kata Menteri Kasut Sekolah Hitam. Dia ingat orang Melayu sahaja yang terima BR1M?

      Menghina orang melayu betul Menteri ini. Adakah semua penerima BR1M adalah Melayu? Tidak adakah kaum Cina, India, Kadazan, Bidayuh dan sebagainya.

      Hari ini, adakah umat Islam dijamin haknya? Dr Maszlee masih ingin 'ketawa' dengan apa yang berlaku hari ini? Mempersendakan golongan penerima BR1M terdiri dari kaum Melayu?

      Sepatutnya menteri yang ada Phd macam dia ni menggunakan otaknya dulu sebelum membuka mulut...tak nampak apa lagi polisi dan dasar yang nak diperkenalkannya dalam memartabatkan lagi pendidikan di negara ni. Yang diperkenalkanya hanyalah mengiktiraf sijil UEC, pemakaian kasut hitam untuk pelajar sekolah serta nombor plat khas untuk alumni lulusan IPTA untuk menambah dana IPTA.

      Dulu dia ada sebut tentang sistem pendidikan Finland yang akan menjadi menjadi tiruan kepada Msia, tapi sekarang dah senyap. Pleaselah Pak menteri..dah hampir 80 hari kerajaan era baru ni memerintah..mana polisi dan dasar KPM tu yang dulu, katanya nak direformasi dan ditambah baikkan. Takkan nak tunggu sampai PRU15 kot?????

      Delete
    2. NAMPAK GAYANYA...ARAHAN TUKAR WARNA KASUT NI HANYA UNTUK MENGAYAKAN KRONI MEREKA IAITU TOKEY KILANG , KEDAI KASUT DAN GUDANG KASUT JE.

      HARAP IBUBAPA JANGAN BELI KASUT HITAM BARU. GUNA CAT HITAM ATAU ARANG YG DICAMPUR AIR UTK HITAMKAN KASUT TERSEBUT. DEMGAN CARA INI, IBUBAPA AKAN DAPAT BERJIMAT DI ERA REGIM PAKARTUNE YANG SERBA MAHAL NI WALAUPUN DAH DILAKSANAKAN ZERO RATED GST.

      JANGAN KITA KAYAKAN KRONI2 DAN GENG HAPRAK ITU.
      SECARA TAK LANGSUNG, ANAK-ANAK AKAN BELAJAR MENGHARGAI BARANG YG SEDIA ADA, JANGAN MEMBAZIR.. RECYCLE AMALAN TERPUJI. MEMBAZIR ITU AMALAN SYAITAN.

      DI SAMPING ITU, ANAK-ANAK JUGA AKAN DAPAT DIDEDAHKAN DGN AMALI SAINS SECARA PERCUMA. MEREKA AKAN FAHAM BAHAWASANYA CAMPURAN SERBUK ARANG DENGAN H2O AKAN MENGHASILKAN SEJENIS CAT YG MURAH LAGI CANTIK.

      KALAU ANAK-ANAK INGIN SANGAT KASUT HITAM YG BARU DGN MENDESAK IBUBAPA MASING2, MAKA CUBALAH BELAJAR BUAT KASUT SENDIRI. BANYAK VIDEO DI YOUTUBE YANG BOLEH MEMBERI TUNJUK AJAR SECARA PERCUMA DAN SUNGGUH MUDAH. SEBAGAI CONTOHNYA, SILA LIHAT VIDEO2 DI BAWAH INI:

      https://www.youtube.com/watch?v=n8RMcXhw40c
      https://www.youtube.com/watch?v=qDKQ29XgLWo
      https://www.youtube.com/watch?v=wK6gLL4iOB4

      SEKIAN, SELAMAT BELAJAR.

      AKHIR KALAM,
      'KITA YG SEDIA SUSAH INI JANGAN SESEKALI MENYENANGKAN GOLONGAN YANG DAH SEDIA SENANG'. MASA ZAMAN JEPUN DULU, DATUK NENEK KITA BOLEH MEMBUAT PELBAGAI INVOSI UNTUK KEPERLUAN HARIAN..APASAL LAK SEKARANG NI TAK BOLEH?????

      Delete
    3. Pensyarah Kanan Fakulti Syariah dan Undang-Undang, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Dr. Muzaffar Syah Mallow berkata, walaupun keputusan terhadap warna kasut sekolah dianggap kecil oleh sesetengah pihak, namun implikasinya adalah besar khususnya kepada pelajar dan ibu bapa.

      Katanya, bagi para pelajar, kasut sekolah berwarna hitam lebih mudah diurus terutamanya dalam aspek kebersihan kerana sesuai dengan status pelajar yang aktif dalam aktiviti pembelajaran dan bersukan.

      “Dengan menggunakan kasut sekolah berwarna hitam juga akan lebih menjimatkan wang kerana tidak perlu lagi berbelanja untuk membeli kapur untuk membersihkannya atau terpaksa membeli kasut sekolah berwarna putih setiap tahun jika sudah kotor atau lusuh.

      “Ini sekali gus dapat mengurangkan beban kewangan yang dihadapi oleh ibu bapa serta penjaga terhadap pembelian kasut anak-anak mereka setiap tahun,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

      WAH, HEBAT JAWAPAN DOKTOR TU,
      KALAU DAH BEGITU, LEBIH BAIK BAJU PUTIH PUN DITUKARKAN HITAM. BARU NAMPAK TAK KOTOR DAN TAK PAYAH DIBASUH SELALU. JIMAT SABUN DAN LETRIK UNTUK MESIN BASUH, KAN? TENTU CAI2 HAPRAK KAT BLOG NI PUN SETUJU....

      Delete
    4. Apakah baghalnya budak tak abis sekolah nie
      tak reti2 bahasa - orang cakap lain, dia asyik menadah-nonggeng luar tabiee menyampuk entah apa2.....!!

      Orang tengah berhujah pasal rejim Najib yg bakal direjam (jika sabit kesalahan) di atas pembelotan/pengkhianatan dia terhadap bangsa & negara.

      Dulu pun dia dah didedahkan dalam video youtube & berita2 media utama dunia di mana dia menyembah ke bawah duli Donald Trump dgn sumpah setia 'your enemy is our enemy' dan berjanji akan memperkasakan infrastruktur ekonomi Amerika mengguna pakai duit KWSP.

      Delete
  15. frog look like lady hasanah ada hati mau jual kedaulatan negara kpd yahudi ka.. berambus lah minah nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pompuan ka?

      Baru di lantik selepas CIA ada woman director ka?

      Delete
    2. Kalo betul, bukan main MEIO, keroje head of an intellignce service yang by definition is a man's domain dikasi kpd pompuan.

      US CIA lain le. Sebab depa dah jadi great - Najib dah tolong depa jadi begitu bila dia jumpa Donaldo Trumpo dulu. Najib kartun.

      Delete
  16. Brp scenario menarik susulan surat treason kpd CIA ini:-

    1. Dlm kes BNM, Najib dan satu menteri lain arah Gabenor utk keluarkan kenyataan bohong mengenai derma 2.6B. Sama kes KP ROS, Pengerusi SPR, IGP, KP SPRM, AG, CJ yg bertindak seolah mengikut arahan menindas PH dan coverup Najib.

    Motif nya siapakah yg ingin kekal berkuasa sbg PM dan akan laku apa sahaja?

    Jadi tak perlu roket sains nak meneka , siapa di blkg surat ini.

    2. CIA berkerjasama erat dgn Israel Zionis. Bayangkan, jika Mossad dikontrakkan utk laksanakan permintaan2 surat itu? Ingat, pensyarah asal Arab Palestin jadi target killing Mossad dibumi Malaysia, tak mungkinkah TDM jadi target juga spt tersirat dlm Surat itu?

    3. Rayuan mintak campur tangan adalah kpd bapak kafir harbi seantero dunia. Mana perginya suara trio Mufti Kasino, Mufti Bisu dan Mufti PAS? Hanya keluar fatwa2 proUMNO terutamanya menglabel ahli PH, DAP sbg kafir Harbi dan harus diperangi? Mufti Casino ni baru sahaja menyoal TDM mengenai Manifesto PH bagi pihak Najib menjangkaui suara ahli2 politik.

    4. Surat ini jelas Najib double-crossing kerana nada over menjilat bontot Yahudi Amerika dan bashing China. Di lain konteks, Najib akan angkat Komunis China berbakul2 kerana nak curi duit loan Bank China dari projek2 China diMalaysia melalui Jho Low.

    5. Surat ini bukti penting bagi bukan sahaja Malaysia menghukum pengkianat2 (traitors) tetapi berguna utk TDM yg akan kesana renego dgn China. Jelas, China dimanipulasi oleh Najib dan Jho Low. Mesti Xi tunjuk kan kedunia China tidak condone dan akan hukum amalan rasuah paksa keatas GLC2 China.

    6. Arwah Suhaimi adalah salah satu peneraju PR di Selangor. Selama 2 penggal memerintah, PR di puji Tuanku Sultan Selangor kerana begitu ketara bawa pembahuruan kemajuan kpd rakyat dan Negeri. Jauh dari kebobrokan Umno Selangor berzaman2. Kejayaan 2 penggal PR Selangor dan Penang, adalah model dan inspirasi Kerajaan PH diPusat.

    7. Lokman Adam adalah pembela, penjilat dan pencacai No 1 Najib dan Jho Low. Inilah mamak yg terang2 menipu dan coverup 1MDB dgn Arul, kerja bangang dan bodoh dedak besar duit pembayar cukai sbg Tukang Karut Strategik MOF.

    2 kali Rakyat Selangor tidak izin Selangor kembali ke zaman gelap Umno dgn menolak Najib- Zin Badak dan Noh- Jamban. Malah janji Zahid yg mahu Noh terjun sungai jika kalah PRU14 maseh belum tertunai lagi. Manifesto Umno Selangor?

    Adakah rakyat Selangor ingin bertaroh pulak dgn simbol terbaik pemabuk Kool-Aid KJ yg menghantui Umno, ultra wala Sabri- Lokman ini?

    Undi Lokman sama dgn undi pencuri, pembohong dan pengkhianat Negara.

    8. Blog ni mesti kekalkan tema treason ini utk Sg Kandis disamping terus mendesak Menteri KDN ambil tindakan tegas kes ini spt mana kes Mat Indera kononnya Mat Sabu yalah pengkhianat Negara dimata Umno dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ada

      1. Najib arah MEIO DG hantaq surat tuh sebab dia takut kalah di Pru14 dan rancang nak istiharkan dharurat (dibawah Akta yang dia bikin tak lama dulu) bila hitungan undi mangkin menunjuk dia akan kalah

      2. MEIO DG proposed to Najib hantaq surat itu (mengharapkan dapat anugerah Tan Sri ke apa) dan Najib setuju, la ni dok kata dia tak tahu, Kepala Bapak Najib punya keroje

      3. Ketua Setiausaha Negara Ali Hamsat suruh MEIO DG buat begitu sebab Ali mahukan sambong kerja lepas tarikh bersara (about now, rasa nya).

      But all told, it was a damn stupid, very demeaning, tarak maruah punya keroja, unthinkable in a mature, respectable gomen.

      Kepala Bapak depa yang berkenaan.

      Delete
    2. Mungkin Najib di masa itu sudah panik, gamak nya laporan dan nilaian SB dimasa itu mengata dia akan kalah di Pru14.

      Dia tahu kalau dia kalah, penjara lah alamat nya.

      Delete
    3. Tahi apa ko tabur ni Indrana?

      Delete
    4. 1251, Aku tahu ko suka makan tahi, selalu ckp pasai tahi.

      Delete
  17. Tangkap dan picit biji si frog tu, taulah sapa yang arah surat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. eerr picit biji yang mana tu???

      Delete
    2. Hahaha, picit biji yang mana ... gud un, bro ..

      Kalo DG tu, dia pompuan, banyak interpretasi tuh

      Delete
    3. Ooops, jangan dok ingat aku mencarut.

      Remember: the fault lies not in the idea but in the interpretation.

      Hehe

      Delete
  18. Semua berlaku ada sebabnya
    Bangsa Melayu AmeNo yg aniaya
    Masa berkuasa tak ingat dunia
    Melayu lemah, naiklah Cina!

    Diberi amanah menjaga bangsa
    AmeNo lupa, hidup selesa
    Pilih emas,tak pandang gangsa
    Tipu, songlap rasa tak dosa!

    Jangan salahkan Tun Mahathir
    Nasihat sudah mulut berlendir
    "pemimpin korup kasilah singkir"
    AmeNo tak dengar, sekarang fikir...

    Tun boleh pejamkam mata
    Makan pencen hidup selesa
    Sokong Bijan dapatlah harta
    Khianat negara Tun tak bisa!

    Cai pendedak tak pernah fikir
    Kuasa Allah AmeNo tersingkir
    Main kasar baling kerikil
    Bijan yang salah amanah dimungkir!

    Balasan Allah kepada kamu
    Suruh berkhidmat asyik berjamu
    Melayu dibiar kurangnya ilmu
    Tipu bangsa tak pernah jemu!

    Melayu Pakatan tak akan buang
    Bangsa, agama tetap disayang
    Yang konon 'juara' hanya beruang
    TongGeng Najis Si gila bayang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      TongGeng meroyan kerana dedak
      Perangai buruk kuat melantak
      Terima kenyataan dia tak hendak
      sebijik macam dia punya kepala bapak..

      Begini rupanya kepala bapak pejuang melayu
      Dalam diam diam kepada CIA dia merayu
      Boleh pulak pada bangsa asing minta dibantu
      Di media pula macainya terkinja kinja marah campur tangan asing hari tu..

      Macam macam sekarang sudah terbongkar
      Itulah terjadi bila cuba nak sorok mungkar
      Tapi masih lagi ramai yang ingkar
      Janganlah nanti bila sakaratul maut datang baru nak sedar..


      Delete
    2. Best of the best from my dearest compatriots...!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...