Monday, 16 July 2018

KENAPA KJ TAK KELUAR DEWAN, TAK SETUJU DENGAN UMNO ATAU UMNO TIADA LAGI DI HATINYA?


Dulu para pemimpin UMNO selalu mencemuh tindakan pembangkang yang sering keluar Dewan apabila membantah sesuatu itu.


Kenapa kini mereka juga melakukan perkara yang sama?


Baru sehari jadi pembangkang, UMNO sudah pun keluar Dewan kerana membantah perlantikan Speaker Parlimen yang mereka dakwa tidak menurut peraturan.


Hahahaha....


Dalam pada itu, di sebalik tindakan UMNO yang turut disertai Pas keluar Dewan itu, Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin tidak pula berbuat demikian.


Apakah petandanya?


Apakah KJ tidak setuju dengan tindakan keluar  Dewan itu atau UMNO sudah tiada lagi dihatinya?


Buatlah keputusan segera, KJ?


Masuk Bersatu boleh, masuk PKR atau Amanah pun tidak merupakan suatu kesalahan baginya.


Lagi pun, dengan tiada pembaharuan di bawah kepimpinan Zahid Hamidi sekarang ini, perlantikan orang-orang lama menguasai parti dan lagi-lagi dengan isu perkauman yang dijadikan modal politik, UMNO pun sebenarnya sedang menuju kubur kematiannya. 


Pak Lah juga takkan tampar kalau keluar UMNO!! (ShahbudinHusin 16/07/2018)

67 comments:

  1. Keluar dewan konon. Hahaha... Makin meluatlah rakyat pada mereka. Dah kalah masih nak mengada2. Tak sedar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa keluar semua pun, Parlimen boleh jalan. PH ada majoriti. Ha nya Chief Whip perlu kejar yang tak hadir datang ke mesyuarat.

      Nak buat gimik, konon, hah kau, kena di ketawakan.

      Delete
    2. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    3. Penyakit gila babi kejora dah datang semula..

      Delete
    4. Aku ingat mamat ni mantel la. Dia mcm ape Tau. Ingat tak Jamal jamban masa berkuasa dulu. Pernah nyanyi lagu Bersih 5 gagal. Dia juga menjemput Macai2 Dia memalukan diri sendiri bersama sama.. Tgk ape persamaan dgn mamat ni. Yg samanya Cuma nak alih perhatian org. Dia dicakap bodoh bangang pun Takpe, nanti org Lupe la GST, harga Minyak... Sori la ye . Cara tU Cuma berkesan utk pembangkang sekarang, tak lupa juga utk org Yg menderma utk najib... Ko ade bagi najib duit tak. Aku ade gak la masuk tabung utk cuci najis yg Ditinggalkan kerajaan dulu. Bukan utk Tun. Utk kita Dan keluarga juga. Utk masa depan. Ni bela bos mcm nak gile, bila Bos susah, lari... Contoh terbaik, Jamal jamban.. Sudah 2 lA tu . Khairy jamaludin pun, walaupun Aku tak Suka Dia, Tapi tak banyak, sikit Dia nak berubah. walaupun dia terlambat. Tapi tak la kena tinggal dgn isu najib ni.. Ok la. Aku Kat tepi kesas h, way ni. Lori rosak, Brg Yg Aku tunggu kedai spare part Dah anto... OK bye.. . Bodoh Jgn tunjuk ye. Malu Kat bangsa lain. ..

      Delete
    5. Admin kena blok no ANAK KELING GILA INI.
      Jangan beri muka sangat.

      Delete
    6. Apa lagi KJ. Jgn dok beku kt situ lagi la. Cristiano Ronaldo pon dah pergi team lain Juventus. Sebab team lama Real Madrid yang baru je dapat Bos baru dah x berminat lagi dekat dia. So pikir2 kan la Mr. KJ MP kawasan den!

      Delete
    7. HBM pun anak koliong jugak kan

      Delete
  2. KJ menampakkan ciri2 kematangan seorang ahli politik. Lebih matang dari politik matang dan sejahtera. Kesian Zuhdi, hasrat nak jadi ahli parlimen tak kesampaian. Standard Dr Zuhdi nampaknya berdemo sahajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuhdi kopiah atas kepala mulut cakap bohong..

      Delete
  3. Hok puak PH jadi beruk sebelum ni tak apa pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda yang jadi beruk. Melainkan kamu sorang, Mat.

      Delete
    2. pendikar tu yg berok kot...

      Delete
    3. Mat Unknown mana pernah g dewan...tak pernah tgk mp umno macam kera kena belacan dan calap tak tentu hala..buat kecoh pasal dorang ramai...suka mencelah masa mp lain berhujah..

      Delete
    4. Huk aloh! Jadi mu nak BN jadi beruk pulok? Okaylah... Teruskanlah jadi beruk tu.

      Delete
    5. Mp umno dan pas tukor jadi beruk mat geh plak..

      Delete
    6. hok pas jd apo plop..chimpanzee@ chimps???

      Delete
    7. Pandikar Amin bertanding ke dalam PRU14?

      Delete
  4. akan banyak lagi tindakan keluar dewan olih ahli2 parliament drpd UMNO n PAS(biarkan! biarkan!).

    tindakan yb KJ utk kekal dlm dewan adalah satu keputusan yg betul n tepat.

    sungguh pun dia tlh melakukan banyak 'kesalahan'tetapi kali ini dia menggunakan akal yg waras n berpandangan jauh (far sighted).

    saya yakin n percaya hati n semangat tun m masih lagi dgn UMNO '46 n UMNO BARU.

    insya'allah dlm masa terdekat, PPBM akan berggabung dgn UMNO (UMNO BERSATU ?) stlh semua 'pengkhianat2' bangsa d singkir .

    sudah tentu sekali kj akan d beri tempat yg sesuai.

    Tahniah yb KJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya amat sokong jika dan bila PPBM bergabung dgn UMNO (UMNO BERSATU ?) stlh semua 'pengkhianat2' bangsa d singkir.

      Mulakan rundingan sekarang. Kasi syarat - singkirkan 'pengkhianat2' bangsa tuh.

      Delete
    2. sdr isa3,

      saya percaya yg ia nya sudah bermula.

      insya'allah.

      Delete
    3. anifah pun stay put juga.

      Delete
    4. Saya juga menyokong sepenuh nya gabongan UMNO-BERSATU.

      Jika gabongan itu membawa kepada Tun Dr Mahathir memimpin nya, saya tidak khuatir jika beberapa 'pengkhianat2' bangsa itu masih ada.

      Saya yakin Tun boleh mengawal keadaan. Contoh nya, tidak memberi mereka apa apa jawatan dan, jika coba rosakkan parti atau gabongan itu, ambil tindakan disiplin, termasuk melucutkan keahlian.

      Tun mesti ada perasaan sayang kepada UMNO. Yang tidak disukai nya dan dilawan nya dimasa yang lalu ia lah personalities didalam UMNO, bukan parti itu yang sudah berusia 60+ tahun.

      Terbukti dia pernah menjadi ahli semula selepas keluar dari nya. Mungkin BERSATU bergabung dahulu dengn UMNO, kemudian, balik kepada menggunakan nama UMNO sahaja lagi.

      Bila berlaku demikian, Umno boleh menjadi gigih semula, hak dan kepentingan Melayu (termasuk Bahasa Melayu) terjaga, maruah bangsa Melayu tidak diperlekehkan sesiapa.

      Delete
    5. Senang saja Datuk......
      Semua pengkhianat tu sumbat jail.
      Depa tu semua tokey besar 1mdb belaka. Ini kerja senang bagi Tun.
      ....he....he. .

      Delete
    6. HBM,
      bersetuju sepenuh nya

      Delete
  5. Selama 5 tahun ni mrika bolih galak kosongkan dewan. Pru 15 nanti, rakyat bakal kosongkan marika d dewan. Allahwaklam

    ReplyDelete
  6. Janga kasi Kerry Okspod KJ masuk Bersatu, Bang. Dia jenis l i b e r a l. Mahukan Umno di buka kpd bukan Melayu. Nanti dia nak gitu juga kalau dalam Bersatu.

    Kot habis lah Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Semua serupa, gamak nya dia kata. Tak kira warna kulit, tak kira double ee mcm Azees ex-Tabung Haji yang dia sama puak nya.

    Mana boleh.

    ReplyDelete
  7. Melayu jika bimbang tidak mempunyai kekuatan politik seperti dulu dan merasakan umno masih tidak insaf maka perlulah beramai2 mberi kekuatan itu kepada BERSATU.kenyataannya TUN memerlukan anda.jadi mcm kaum cina tidak emosianal tetapi selamba tinggalkan MCA dan GERAKAN demi survival kaum mereka.ayuh ahli2 biasa umno...just do it

    ReplyDelete
    Replies
    1. "tidak mempunyai kekuatan politik seperti dulu"?
      Seperti bila, Bang? Mcm mana keadaan dulu tuh?

      Delete
  8. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  9. PAS pon sama sekali.........aduh.....jgn jadi pak turut laaaa.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua Pak Lebai yg terima duit 1mdb sumbat jail. Bersihkan pas dari puak munafik. Orang islam boleh hidup aman di malaysia.
      Tiada lagi syaitan yg berupa manusia menjadi penghasuk.

      Delete
  10. "Pak Lah juga takkan tampar kalau keluar UMNO!!" -

    Mana Pak Lah nak tampar. Dia asyik tidur. Dah bangun ke dia?

    Chedet selalu gelar dia "auto-piloting and sleepy Prime Minister". Gua setuju.

    Tapi keluar mulut rimau mengantuk, masuk mulut buaya besar tembolok. Berbilion dihentam nya duit gomen dek Najib.

    Kalo tidak, tak le terdesak kita Melayu di buat nya. Tubuhkan PH, menang Pru14, terpaksa lantik Cina yang tak hormatkan BM ke Kementerian Kewangan. Peguam Negara yang tak fasih BM. Menteri Belia yang pro-LBGT, kot sendiri mcm tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isa3 Another fucking racist. Sepatut nya disumbat dengan akta ISA. Huh. Banyaknya racist dan munafik pula menjadi penyokong PH. Tegur lah TDM kalau berani. Janganlah tujuk lebih pandai dari TDM dan MP2 PH. Bila perlu raih undi bukan melayu bangsa lwin pun ok fipuji. Bila sdah dapat cakap macam mulut penjilat jho low dlm umno pula.Marah bangsa lain tapi jho low dijilat habis kering. Inilah orang panggil pariah. Baca komen 2 Tuan Shah dan cuba pakai otak selut kamu untuk memahami nya.

      Delete

    2. Wat talking you? Your horn sharp or not? Blunt, innit? Use to fucking your maw, arr?

      Mcm Najib cakap, Kepala Bapak Ko. Jugak Kepala Mak Ko.

      Apa racist nye? Ko bangang ke? Tak tau Perlembagaan Perkara 152 ke? Habis, aku kondem yang tak hormatkan BM, apasai ko nak memfucking mak ko? Ko tak nampak aku hantam Syed Saddiq jugak? Ko buta ke?

      Apa ko peduli aku kritik Tun M ke tak? Tanggung jawab kpd the bloke yang pegang jawatan menteri supaya gunakan BM bagi urusan menteri.

      penjilat jho lo? Ko jilat apa? Mak ko punya? Mak ko tak ajor ko jangan mencarut hingga ko dicarut juga?

      Delete
    3. Me "Another fucking racist"? You feel fucked, eh? Sakit ka?

      You no lespek Constitution, better migrate lorr. To any country whose constitution you lespek ma. Malaysia Constitution Article 152 on BM velly clear lorr. You no like, you go lah.

      "Marah bangsa lain"? Who said so? Lu kipala talok kaki ka? I kliticise the Menteri2 and AG, not the bangsa, you damn stupid fool.

      Wat, you think cannot kliticize them arr? You never read minister Gobind Singh Deo say wanna free society now arr?

      You like ISA? I also. Let's have it back. And use it on you, ok stu?

      He who speaks not using head deserves knocking on his butt. Then, shove his head into his assol.

      How, blunted horn, now you unnerstand what talking one?

      Delete
    4. Skimo Horn ni bukan berfikir di luar kotak, tp fikir tak pakai otak..

      Delete
  11. Keluar dewan utk bantuan perlantikan speaker & lepas tu masuk dewan angkat sumpah depan speaker yg mereka bantah lantikan..kerja orang gila & bodoh.
    Dlm hal ni Khairy, Mas Emierity & Anifah lg bijak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo la la, mak ai, tak sedor begitu rupa nya.

      Padan lah ramai yang ketawa melakak lakak kat depa.

      Boodh tak terhingga, rupa nya.

      Delete
  12. Yang keluar dewan inilah pemimpin2 umno dan pas...yang terpilih kononnya sebagai pemuka melayu dan pemuka agama. Cermin muka tu dululah... belum berhujuah lagi dah kuar dewan... nak makan gaji buta dan juga elaun free ke ...

    ReplyDelete
  13. Suka hati dia lah nak duduk dlm dewan ke,
    Nak keluar dewan ke, nak tido dlm dewan ke. Rakyat dah pilih dia sebagai mp. Nanti PRU 15, rakyat akan buatlah penilaian semula.
    Itu pun nak jadikan isu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jikalau anda fikir tiada isu didalam perkara itu, menapa anda masuk sini mengomel?

      Saya syorkan anda pergi berbual dengan doktor pakar supaya boleh dapat tahu jika pemikiran anda ini biasa (normal) atau tifdak.

      Delete
  14. Saya tidak faham mengapa mereka tunjuk perasaan dengan keluar dewan memprotes lantikan Speaker itu.

    Di masa dilantik, dia seorang yang bebas dari parti politik - lihat lah maklumat berikut:

    Speaker letak jawatan dalam parti pada 1 Julai
    Ariff sebelum ini menjadi anggota Majlis Penasihat Parti AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg kau jenis payah nak faham.
      Ini negara demokrasi. Kalau salah suruh polis tangkap sbb tunjuk perasaan.

      Delete
  15. geng najis elok ko nasihatkan berok2 tu. baru 1 hari, belum lagi bahas apa2 isu dah macam kena rabies.

    elok tv buat live, biar semua org tengok apa mp dia org buat dalam dewan. kalau kempen kat kampung, cakap macam org paling alim, paling beradap. tapi dalam dewan dah macam apa ntah.

    hari tu kempen demo, guna bahasa malaysia...tapi dlm dewan mangkok2 tu cakap org putih pulak dah....panggil la pelakon yg satu pi demo kat dewan sana.

    memang tak lama lagi umporno ni.

    ReplyDelete
  16. Digelar Si Tanggang, KJ kata 'tak apalah'

    Anne Muhammad
    16 Jul 2018, 2:16 tengahari (Dikemaskini 16 Jul 2018, 3:11 petang)


    A A
    Anggota Parlimen Rembau menafikan beliau adalah "Si Tanggang" dalam Umno susulan tindakannya mengkritik Umno.

    "Tak apalah sekarang ini kita sudah (ada) Umno yang lebih terbuka dan pemilihan parti pun semua ahli kata Umno lebih terbuka semuanya," katanya kepada media di lobi parlimen, hari ini.

    Khairy berkata tindakannya itu tidak melampaui batas kerana ia merujuk keterbukaan kepada Umno.

    Beliau juga memaklumkan masih menjadi anggota Umno.

    "Saya tak melampaui batas, saya masih mengikut disiplin Umno tetapi apabila pandangan saya perlu dikemukakan, saya rasa keterbukaan baru saya rasa tak ada masalah, saya masih lagi umno saya tak kemana-mana," katanya.

    KJ: Keluar dewan bukan cara bantah speaker

    Anne Muhammad
    16 Jul 2018, 2:39 tengahari (Dikemaskini 16 Jul 2018, 2:43 tengahari)


    A A
    PARLIMEN | Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berkata tindakannya tidak keluar daripada dewan rakyat bersama dengan pemimpin BN dan PAS kerana beliau menghormati majlis.

    Katanya, meskipun ada pertikaian berkenan pelantikan speaker namun katanya keluar Dewan bukan cara kita menyatakan bantahan.

    "Hari ini merupakan hari kita mengangkat sumpah jadi kita perlu hormati Dewan dan juga menghormati majlis angkat sumpah.

    "Cara mana kita nak bantah itu kita boleh buat sewaktu perbahasan nanti atau selepas upacara perasmian pembukaan pada hari esok dalam perbahasan atau melalui 'standing order' pada hari Rabu," katanya.

    Khairy berkata demikian kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

    Hormat majlis angkat sumpah

    Bekas ketua pemuda Umno itu turut berpendapat lebih baik anggota parlimen menghormati majlis mengangkat sumpah.

    "Dan kita tak buat apa tindakan yang mencemarkan imej BN sebagai pembangkang yang berwibawa dan ini saya bercakap bagi diri saya," katanya.

    ReplyDelete
  17. yang lawaknya selepas keluar dewan masuk dewan balik angkat sumpah mp...ingatkan nak boikot balik umah...bab "elaun fulus'punya hal terpaksa tebal muka!

    keluar dewan ramai2 nak pekena jamuan....hehehe


    INI MACAM PUNYA ORANG ADA LAGI Kaa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar citer bini masing2 boikot buat sarapan bro..tu yg kluar dewan ramai2 tu..bab bantah speaker tu hanya alasan aje nk sdpkan cerita...hehehe

      Delete
  18. Alamak baru 1 jam jadi ahli parlimen pembangkang dah panas keluar dewan , belum lagi 5 tahun , takkan setiap kali bersidang nak ponteng . aper barang . ada banyak masa lagi nie 5 tahun . citer cyber trooper dah citer macam2 sebelum majlis angkat sumpah. citer meletup letup , tapi tindakan ampeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain panas, terselit juga perasaan malu dalam diri mereka. Kerana malu kalah, dgn tak malunya mereka keluar dewan. Ceh! Buat malu pengundi yg undi mereka saja.

      Delete
  19. yang jentel kj, mas emiyarti dan anifah aman

    ReplyDelete
  20. nga kor ming timbalan speaker dewan rakyat

    ReplyDelete
  21. najib tarik balik saman ke atas tommy thomas , aper citer , aper celup

    ReplyDelete
  22. Cerdik sia2..x cerdik beria2..
    Cerdik bertempat..x cerdik berlipat2..
    hari bermula parlimen dcelakakan..melayu beradab..ni puak pulak biadab..bantah keluar dewan kan cilaka punya sikap..
    Biokan..biokan..dato kata..
    Kiokan..kiokan..kata kami..
    Umnopas nak kojol bro..pasal nakhoda2 pun siol..maka x beradab dan biadap kami cakap depa biol..
    Hahahahagolbadigol..

    ReplyDelete
  23. zahid ikut hj.hadi ke atau hj.hadi ikut
    zahid keluar dewan..konfius akoo..

    ReplyDelete
  24. Mereka keluar dewan
    Tapi tidak cuba utk bersidang bawah pokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak bersidang bawah pokok, tentu mereka cuba bersidang atas pokok mcm beruk.

      Delete
    2. Kehkeh kehkehkeh..gelilah bro..kehkehkehkehterukberuk..

      Delete
  25. Umno dan Pas mengamuk sebab kena game dengan Tun M dan PH. mereka mati2 ingatkan bahawa ada perbalahan dan pergaduhan dalam PH tentang calon speaker. Apa yang mereka tak tahu semua itu silap mata yang dibuat oleh Tun dan dibantu oleh pemimpin2 Ph.

    Monyet2 Penyamun dari Umno dan Mangkuk2 Pasubunga dari Pas tak sedar bahawa calon speaker dah pun dimuktamadkan oleh PH dan notis sudah pun dihantar kpd setiausaha Dewan pada 2 julai yang menepati prosedur dewan rakyat. Maka apabila Tun mengishtiharkan nama calon speaker dan setiausaha Dewan pun mengesahkan bahawa notis telah sampai kpd dewan dalam masa 14 hari mengikut prosedur dewan, maka terkejut beruklah monyet2 dan mangkuk tu semua.

    Mereka semua itu sebenarnya menunggu saat untuk membalun dan memperlekehkan kjaan PH dalam hal perlantikan speaker yang kononnya tak ikut prosedur tetapi alangkah malunya mereka apabila sedar bahawa mereka semua telah terpedaya dengan silap mata yang sangat2 licik sehingga mereka semua kehilangan peluang untuk mempolemikkan perlantikan speaker dewan. Hilanglah peluang mereka untuk mendapatkan markah politik dan malulah mereka kerana terpedaya dengan "con game" politik yang direncanakan oleh PH.

    Amat jelaslah bahawa sebagai pembangkang, MP2 UMNO masih lagi naif serta bodoh dalam menjalankan tugas. Manakala PAS pula, rata2 mereka semua memang masih lagi jahil dan dungu tentang perjalanan dewan rakyat walaupun ada dikalangan mereka sudah beberapa penggal menjadi MP. Itu tidak menghairankan memandangkan kebanyakan masa dalam dewan, MP2 PAS memPasubungakan diri mereka dan duduk didalam dewan hanya sebagai hiasan dan tak lebih dari itu. Rakyat pun memang tidak mempunyai harapan yang tinggi kpd MP2 PAs untuk menjalankan tugas disebabkan mereka itu dari dulu lagi dari golongan "NATO" yang hanya pandai bercakap tapi suruh buat kerja , asyik pi ceramah je. Hampas.

    Jelas sangat pada hari pertama persidangan dewan Tun M sudah berjaya memperbodohkan MP2 dari UMNO dan PAS. Sepanjang persidangan yang berlansung 20 hari, tidak mustahil, MP2 UMNO dan PAS akan diperbodohkan lagi. Mari kita sediakan "popcorn" semasa menonton aksi2 lawak dari sekumpulan manusia2 korup lagi bangang tu.

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete

  26. Umno menganggap harta yang dirampas dari kediaman berkaitan Najib itu mereka punya. Ini tidak masuk akal. Kalau Umno punya, mengapa Najib tidak simpan diIbupejabat Umno, contoh nya.

    Umno wants details of haul from raid on Najib-linked properties

    Lawyers acting for Umno are seeking for details with regard to the police raid on properties linked to former Umno president Najib Abdul Razak.

    Tak usah harap lah mereka boleh dapat butir butir lanjut itu. Kalau peguam peguam itu minta diatas nama Najib, lain lah.

    Umno dan peguam peguam itu pun nampak nya sudah bengong. Najib pun tidak pedulikan Umno lagi. Itu pasal Umno mintak peguam peguam mereka bertindak.

    Peguam pulak tidak menasihatkan bahawa, jika tidak ada bukti harta itu Umno punya, Najib pun tidak mengesahkan nya, macam mana boleh dapat. Peguam mata duitan, nampak nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno pengor. nak tuntut tapi tak tau apa barang......kan ke dah bingai tu.....macam geng najis juga laaaa

      Delete
  27. Ada kengkawan lihat video dewan rakyat
    Bagaimana puak pembangkang baru berperangai kekwat
    Bising dalam majlis perlantikan speaker, tiada perasaan hormat
    Yang tak boleh blah, lebai lebai pandai agama pun sama turut terlibat..

    Tengok Tun M tersenyum sinis
    Ini pembangkang baru nak berlakon tak habis habis
    Ex pm pun keluar dari dewan, itu yang tragis
    Baru sekarang dia tahu rasanya jadi pembangkang, Dato seri, jangan menangis..

    Agaknya diaorang fikir, kalau diaorang keluar perlantikan terhalang
    Mungkin diaorang masih terperasan diri tu kerajaan bukan pembangkang
    Macam ni ke nak jadi pembela, isu rakyat hendak diperjuang
    Belum bertempur lagi diaorang dah pakat lari lintang pukang..

    Lepas tu masuk semula kedalam dewan
    Memang muka jenis tiada malu, muflis perasaan
    Agaknya diaorang ni spesis yang suka buat kecoh dan nak tarik perhatian
    Kalau ye pun, jadilah manusia, jangan berperangai seperti haiwan..


    ReplyDelete
  28. Ape rasa nye mp2 umno baru pertama kali duduk dikerusi pembangkang terutamanye bekas2 menteri seperti zahid...

    Pas dah biasa buat selama2 nye...

    ReplyDelete
  29. ‘Fail tersembunyi’ LRT3 ialah mini 1MDB, kata Guan Eng
    Robin Augustin
    ShareTweetPinMail

    Lim Guan Eng berkata, LRT3 jatuh dalam kategori fail tersembunyi dan kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion, tetapi hanya dinyatakan sebagai RM10 bilion.

    KUALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Lim Guan Eng melabelkan projek pembinaan fasa ketiga Transit Aliran Ringan (LRT3) sebagai “mini 1MDB” kerana kos sebenar projek 37km yang menghubungkan Klang dan Petaling Jaya itu disembunyikan.

    Katanya, selepas mengambil alih jawatan menteri kewangan, beliau menemui 3 isu utama, iaitu pemalsuan akaun, fail tersembunyi dan fail “merah”.


    Beliau berkata, LRT3 jatuh dalam kategori fail tersembunyi dan kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion, tetapi hanya dinyatakan sebagai RM10 bilion.

    Lim berkata, syarikat pengangkutan milik kerajaan, Prasarana Malaysia Bhd tiada pilihan kecuali mengaku kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion yang dinyatakan dalam “hitam dan putih”.

    “Mereka boleh mempersoalkan kenapa rakan kongsi penyampaian projek (PDP) mengenakan caj begitu tinggi kepada mereka. Persoalan penting ialah kenapa mereka membenarkan sendiri dikenakan bayaran tinggi…mereka ialah pengawal selia.


    “Kami tanya mereka kenapa mereka membenarkan harga meningkat dan tidak beritahu harga sebenar.”


    Pengkritik Lim mempersoalkan RM32 bilion yang didakwanya ialah kos sebenar projek itu.

    Prasarana berjanji akan mematuhi arahan Kementerian Kewangan untuk mengurangkan kos projek LRT3.

    Pada 12 Julai lalu, Lim dilaporkan berkata, kerajaan jimat lebih RM15 bilion selepas meluluskan pembatalan reka bentuk stesen besar menyerupai MRT dan mengurangkan jumlah tren daripada 42 set tren 6 gerabak kepada 22 set tren 3 gerabak.

    Katanya, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat mingguan Kabinet sehari sebelumnya yang menyaksikan kos asal RM31.65 bilion dikurangkan kepada RM16.63 bilion, pengurangan sebanyak 47%.

    ReplyDelete
  30. Terbaik YB KJ dan Dato Anifah. Menghormati majlis dan berfikiran matang

    ReplyDelete
  31. Aku tengok sejak akhir2 ni isa3 dah buat u-Turnlah. Bagus jugak kalau macam tu...dah ada usaha untuk membuka hati dan minda yang selama ni berkarat dek tipu daya PH. Kan aku dah cakap dari dulu..kita tak perlu susah hati..kebenaran dan haq pasti akan mengatasi kebatilan. Aku yakin tak lama lagi kengkawan seperti dad, Fan Tat , Berak Man dan skema Horny juga akan mengikut jejak isa3. Kebenaran dah terpampang depan mata kau orang..takkanlah masih nak wat dono aje...bangang dan baghal lah namanya tu bhai!!!!

    Rakyat Msia dan ahli2 UMNO dah nampak dari dulu lagi si KJ ni sebenarnya adalah anai2 yand diternak oleh Madey dalam UMNO. Dendam kesumat Madey terhadap UMNO sejak anaknya si Mokrez tak dapat jawatan KP dan Naib presiden UMNO dulu masih tak hilang2 lagi. By hook or by crook..dia tetapa akan memastikan UMNO berkubur, apatah lagi kuasa untuk melakukannya ada di tangannya sekarang. RoS bila2 masa aje boleh diarahkan untuk membatalkan pendaftaran UMNO...kini akaun UMNO dah dibekukan, presidennya disiasat SPRM...mantan presiden pula didakwa dengan pertuduhan palsu.

    visi Madey adalah untuk memberi tekanan kepada ahli2 UMNO agar meninggalkan parti tu dan exodus secara en massa kedalam Bersatu. Sekarang ni pun..proses tu sedang berjalan di seluruh negara, cuma tidaklah seperti yang diharapkan oleh Madey. Taktik Madey menyokong Ku Li untuk bertanding sebagai presiden UMNO dan KJ pula untuk memecah belahkan undi agar memihak kepada ku Li..tapi malangnya gagal.

    Tahniah diucapkan kepada pimipinan tertinggi UMNO serta ahli2nya kerana masih terus beristiqamah dengan parti keramat tu. mereka ternyata nampak bahawa hanya parti tu aje lah yang mampu mempertahankan agama Islam dan memastikan kelangsungan bani melayu terus terbela di negara tercinta ni. Kalau nak harapkan pemimpin2 melayu dalam PH..memang takde lah kan. Semuanya sedang sibuk dan berkhayal denagn kuasa dan jawatan yang baru diperolehi..ialah kita tak boleh salahkan mereka, orang baru jadi kerajaanlah katakan.

    Tak payahlah bermimpi UMNO akan dijenamakan sebagai Bersatu..itu semua hanya angan2 mat jenin aje. Mana mungkin parti yang telah ujud lebih 60 tahun akan ditelan oleh Bersatu yang baru setahun jagung tu. Untuk KJ..harapan ahli2 UMNO ialah cepat2lah kau mengistihyarkan diri keluar dari UMNO, kami tak perlu pemimpin macam kau dalam parti ni lagi. UMNO takkan merasa ketiadaan kau dalam parti....kau ni dah umpama gunting dalam lipatan..lantaklah kau nak join parti mana2 pun..ada kami kesah haah ?????

    ReplyDelete
  32. Marah betul ko dgn kj gn..lantaklh ko kj..nak join mana ko suka..umno pun x harap ko pun..x payah nak ngaku setia pd parti tu..blah je..ko pun dah sedar dah..umno bkn boleh dharap lg..parti dah tetonggeng pun..tunggu nak dkambus je..hahahagengnajibend..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...