Monday, 9 July 2018

SELAMAT HARI LAHIR TUN MAHATHIR


Esok, 10 Julai adalah hari ulangtahun kelahiran Tun Mahathir Mohamad yang ke-93. Beliau lahir pada 10 Julai 1925.

Tidak seperti  sebelum ini, ulangtahun kelahiran Tun Mahathir kali ini tentu saja memberi makna yang besar kepada seluruh rakyat Malaysia.

Selepas memimpin Pakatan Harapan menumbangkan BN dan kini menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, di bahunya terletak tanggungjawab yang amat besar untuk memulihkan negara dan memimpinnya semula menuju landasan sebenar yang mampu memberi kesejahteraan kepada semua.

Tetapi, dalam waktu yang sama, beliau bukan lagi muda usianya. Dalam usia 93 tahun, bukan saja tidak ramai yang ada upaya untuk terus menikmati kehidupan seperti biasa, malah tidak ada yang mampu duduk di kerusi Perdana Menteri, apatah lagi untuk kali kedua.

Hanya kerana sayang dan cintakan negara yang telah dirosakkan oleh Najib Razak dan tidak sanggup melihat kerosakan yang lebih parah jika anak Tun Razak itu terus berkuasa, Tun Mahathir terpaksa menggagahkan dirinya bangun daripada persaraan dan sedia memikul tanggungjawab yang disandarkan oleh majoriti rakyat terhadapnya.

Sekarang tanggungjawab itu sudah ada di bahunya. Memikul tanggungjawab untuk memulihkan negara ternyata lebih berat daripada usaha menyingkirkan Najib dan menumbangkan BN.

Sempena ulangtahun kelahiran Tun Mahathir yang ke-93 ini, tiada lain yang kita harapkan selain mengharapkan agar beliau terus kuat, tabah dan gigih dalam usaha untuk membina semula dan menyelamatkan negara ini.

Dalam waktu yang sama, semoga Tuhan juga terus memberikan kesihatan serta kecergasan yang berkekalan, selain umur yang panjang agar Tun Mahathir sempat menyelesaikan misinya demi Malaysia bersama kabinet dan Pakatan Harapan.

Selamat hari lahir Tun, rakyat Malaysia akan tetap bersamamu sehingga terhasil sebuah kejayaan yang akan dikenang oleh generasi akan datang. (ShahbudinHusin 09/07/2018)

96 comments:

  1. SELAMAT HARI LAHIR TUN MAHATHIR.
    SEMOGA SENTIASA DIRAHMATI ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HBM dan cai2 Fuckatan Haprakan sekelian...Janganlah kita sekali2 menidakkan kuasa "sembahyang hajat" dan "doa". Lebih2 lagi andainya ia dilakukan secara ikhlas dan tawaduk oleh umat islam yang dizalimi seperti anak2 yatim, para Tahfiz Al Quran dan alim ulamak. Tidak ketinggalan juga solat hajat dan doa khusus dari ahli2 UMNO serta rakyat Msia yang menuntut keadilan untuk DSNR yang kini dituduh macam2 hanya kerana dendam kesumat oleh ketua kerajaan Fuckatan Haorakan.

      Sesungguhnya kuasa Allah itu tidak terbatas dan Dia lah yg lebih mengetahui...dan pastinya doa orang teraniayai lebih dekat denganNya...

      Ketika Tun Mahathir berucap memperlekehkan tentang sembahyang hajat dan doa kepada Allah SWT tiba tiba 'Tuhan Sepang' rebah. Jangan di uji kesabaran Allah s.w.t Kerana Dia yang mencipta kita dan kita adalah milikNya dunia dan akhirat. Yakin lah...lambat laun..keadilanNya akan ditunjukkaNya..jika tidak di dunia ni..pastinya di akhirat !!!!

      Allahu Akhbar...Walillahhilham...

      Delete
    2. Sedap baca geng2 kalah meroyan membawang merapik meraban dlm ni ..tahniah pada budin sebab sentiasa terbuka

      Delete
    3. GN....tak payah nak tunggu Allah tunjuk diakhirat. Didunia pun Allah dah tunjuk.
      Pencuri penyamun dihina oleh SEBILANGAN BESAR RAKYAT MALAYSIA.
      Ada maruah lagi kah kamu ini sampai tak reti malu? Sudah tiada harga diri? Akai ada ke?

      Delete
    4. Geng Najis merapu lagi..nak putar belit dan temberang...siapa yg menidakkan doa dan semayang hajat?....

      Geng Najis doa dan semayang hajat untuk ketua prompak berjemaah...orang yg bersubahat dgn kemungkaran doa dan semayang hajat untuk orang mungkar....ko belajar ugama dengan ustaz mana?...

      Delete
    5. Kena dengar betul betul apa yang tun mahathir cakap...dia bukan cakap jangan berdoa dan jangan sembahyang hajat...jangan spin sebarang spin...apakah kejatuhan najib razak nikmat atau bala dari Allah swt...pada saya senang saja...kalau kita berbuat baik tapi masih mendapat musibah ...itu tandanya ujian drpd Allah swt ...tapi kalau kita buat jahat tapi mendapat musibah...itu tandanya balasan drpd Allah swt...lebih dalam lagi kena tanya orang yang pandai dan ilmu tentang bab ini...kejatuhan najib ketika di puncak kuasa pikir oikir yang mana satu drpd diatas...

      Delete
    6. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. hepi besday tdm...semoga pjg umor dan dapat memperbaiki kesilapan umngok yg lalu

    ReplyDelete
  3. selamat hari jadi Tun, semoga sihat serta dilimpahi rahmat oleh allah swt.

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari lahir ke 93 Tun M. Rakyat doakan agar Tun panjang umur, diberi kesihatan yang tuntas sehingga PRU15 ...untuk dihadapkan mahkamah kerana kesalahan jenayah dan salguna kusa untuk diri, anak beranak dan kroni2. Ketika itu...UMNO akan kembali memerintah Msia dan perkara pertama yang bakal dilakukan kerajaan baru ialah menghadapkan Tun ke kamar pengadilan...Hepi Birth day Tun !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa pun x ikhlas..macamana Allah nk makbulkan doa2 dia yg lain2? Dia ingat Allah tu bodo macam dia agaknya

      Delete
    2. Bodoos Geng Najis....kena tunggu pru 15 baru nak bicarakan tun madey...masa ase kuasa kenape tak siasat dan bicarakan?.....syok duk merompak....hingga lupa tanggongjawab...Geng Najis geng terbodoo dlm dunia..

      Delete
    3. Lupakan PRU15, segala petunjuk menunjukkan UmNo takkan mampu melihat fajar 2019 pun.

      Sekiranya negara tiba-tiba dikejutkan dengan berita jenazah seorang petani yang bertukar menjadi haiwan, maka itu tandanya UmNo sudah sangat hampir dengan tempoh luputnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Pru15 adalah penamat riwayat umno.
      Pada pru14 masih ramai lagi was was terhadap tuduhan kpd BN. Jadi BN masih lagi menang banyak kerusi ditambah dgn UNDI TERBANG.
      Mulai skrg semua kes akan dibongkar dan seluruh dunia akan tahu dan makcik pakcik dikampung akan faham.
      HANYA ORANG GILA SAJA YG AKAN UNDI BN/UMNO PADA PRU 15.
      Semua keluarga saya SUDAH TINGGAL UMNO WALAUPUN DULU PENYOKONG TEGAR UMNO DAERAH BESUT TRG.
      PI MAMPUS UMNO.. PENGKHIANAT....

      Delete
  5. Kengkawan semua....Apa lah yang kita nak banggakan sangat kalau melayu PH yang kononnya dikatakan memerintah negara..takkan lah kau kau tak perasan lagi mereka ni hanyalah menjadi proksi dan baruah aje kepada DAPigs......takde satu pun keputusan yang bakal dibuat yang tidak mendapat green light terlebih dulu dari Tokong2 ni. Kau tengok aje lah..alangkan kalau dalam PC oleh Madey pun..dia kerap ditegur oleh AH Beng jika kata2nya tak selari dengan kehendak dan skrip dari DAPigs. Madey yang begitu tegas dan bersikap diktator dulu..kini dah jadi rimau tua yang takde gigi aje...bahana dikawal sepenuhnya oleh cukong2 DAPigs tu.

    Semua menteri2 kabinet dan timbalan2 mereka tau..yang mencartakan dasar, polisi dan hala tuju Msia sekarang ni bukannya Madey dan council of orang2 tua nyanyok tu...tapi Tokong Kit Siang yang merupakan puppet master di belakang tabir. Kalau tak...takkanlah mereka begitu berani mempertikaikan bilangan menteri dan timbalan menteri yang diwakili oleh DAP dalam kabinet sekarang, yang dilihat tak sepadan dengan bilangan kerusi parlimen yang dimenangi oleh mereka. Apa respons atau komen dari Madey...takde sepatah haram pun yang keluar dari mulutnya berkaitan isu tu...takut beb...nanti DAP mengamuk..tak pasal2 boleh goncang gabungan PH yang dah sedia rapuh ni.

    Kengkawan...satu lagi contoh depan mata..dalam isu perlantikan speaker DUN Perak baru2 ni. DAP telah mengenakan tekanan politik terhadap YB Siti Aishah hingga memaksanya melepaskan jawatan tu..tak tahan bila dibambu macam2 dari Ngee Kah Min..yang inginkan sangat jawatan tu. PKR senyap sunyi..DSAI selaku ketua umum pun tak berani keluarkan apa2 komen mengenainya...takut mengecilkan hati pimpinan2 DAP pusat.

    Toksah membongaklah kata melayu masih berkuasa memerintah negara..itu hanya retorik politik cai2 aje. Hakikat depan mata...pemimpin2 mealayu dalam PH ni dah jadi patung2 bernyawa yang mudah sangat ditunggang oleh DAPigs..umpama kerbau balau yang dicucuk hidungnya..diheret ke sana ke mari untuk melaksanakan agenda mereka.....me"REPUBLIK"kan Malaysia ni. Pastinya...agenda tu akan tercapai dalam masa yang terdekat...Tahniah tak terhingga kepada cai2 dan pimpinan Melayu mereka dalam PH tu..sesungguhnya anda semua ada saham dalam merealitikan agenda mereka !!!!

    Happy birthday Tun...tak kesian ke pada bani melayu yang semakin terpinggir dan terpulau kat tanah air mereka sendiri sekarang ni...tak mustahil taraf mereka akan menjadi lebih rendah dari PATI Bangla, Myanmyar, Indon dan Vietnam dalam masa terdekat ni ?????

    ReplyDelete
  6. Sedara2 ku yang seagama di blog ni......benda ni berlaku dalam tahun 2017, tapi Rakyat Msia merasakan ia masih releven untuk diberikan perhatian..apa tah lagi DAPigs kini dah menduduki banyak kerusi kabinet dan ramai yang dah jadi exco2 dalam kerajaan negeri Fuckatan Haprakan. Tak mustahil agenda yang mereka bawa di Penang juga akan disebar luaskan di neger2 lain yang dikuasai oleh PH....khususnya di Johor tu. Mohon kau dan cai2 PH lain hadam dan fahamkan betul2 agenda jijik mereka ni...guna orang melayu untuk jadi barua dan balaci mereka aje !!!!!

    Senator lantikan parti DAP, Senator Dr. Ariffin S.M Omar berpandangan bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian. Beliau mengatakan demikian ketika menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah, yang menimbulkan perbahasan mengenai aktiviti evangelisme dalam negara.

    Rekod Hansard perbahasan yang berlangsung pada 19hb April 2017 di Dewan Negara itu turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia.

    Selain daripada itu, beliau juga menyentuh tentang satu cadangan yang dikatakan dibuat pada tahun 2011 untuk menjadikan Pulau Pinang, Bandar Kristian dan Kristian ‘agama rasmi’ negara. Dr Ariffin kemudiannya mencelah dengan berkata, “Apa salahnya kalau Penang hendak dijadikan Christian City, kena ubah Perlembagaan Pulau Pinang.”

    Parti DAP baru-baru ini dilanda kontroversi kerana pendedahan yang membongkar terdapat dakyah Evangelis Kristian dalam agenda politik mereka. Isu ini timbul setelah seorang pakar akademik kajian politik, Dr Kamarul Yusoff, mendedahkan isi kandungan buku ‘Becoming Hannah’ yang ditulis ahli DAP, Hannah Yeoh merangkap ADUN Subang Jaya dan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.

    Sekarang YB Hannah Yeo dah jadi timbalam menteri di kementerian bawah kak wan. Kementerian ni pulak adalah yang paling dekat dan hampir dengan rakyat marhaein , khususnya kaum wanita Melayu luar bandar. Ialah...takut jugak ini akan menjadi wadah pada para Evangelis untuk mencucuk jarum mereka..tak gitu rakan2 ku ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu kristian plak...masjid di penang dah kena roboh?...

      Delete
  7. Selamat Hari Lahir Bapak Malaysia Baru. Semoga Allah lanjutkan usia Tun M, dirahmati dan diberkti Allah akan usaha murni ikhlas Tun utk memulihkan ekonomi negara Msia tercinta akibat dari ketamakkan, keborosan wang, dan salahguna kuasa rejim Bangsat/Bangang Negara dibawah pemimpin terbangsat Msia dan terbangsat dunia si Najib AL PEnyamun, May ALlah grant you happiness and wisdom to rule Malaysia back to glory again. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameeb..ameen..
      93 yg mampu berdiri tegak..bkn sipolan yg sombong..bongkak..ujub..serta puak x sedar diri..

      Delete
  8. Selamat Hari Lahir Tun dikasihi
    Semoga Tun terus dirahmati
    Sentosa selalu dilindungi Illahi
    Semoga Tun terus diberkati..

    Merdeka bangsa diambil kira
    zaman persekolahan semangat membara
    Fikir bangsa sayang negara
    Agar Melayu sama setara..

    Klinik dibuka untuk berbakti
    Bukan untung mahu dicari
    Tekun kerja jarang bercuti
    Ada pesakit dirawat 'free'...

    Pertama kali mentadbir negara
    Pembangunan,ekonomi persis juara
    Industri otomotif dimula segera
    Membina kemahiran anak Bumiputera..

    22 tahun negara terbilang
    Di hormati dunia bukan kepalang
    Bila bersara pengantinya malang
    Seorang tidur, seorang petualang!

    Negarawan Ulung sepanjang zaman
    Dihina,dikeji lawan dan teman
    Negara dirosak Tun tak aman
    Akhirnya Doktor membunuh kuman!

    Terima kasih Tun budiman
    Selamat negara virus dan kuman
    Jasa diingat sepanjang zaman
    Tun Siti setia meneman!

    3 tahun dulu awal bertemu
    Rasa gugup langkah pun kaku
    Di menara Petronas sebagai tamu
    Anak2 yatim disedekah buku..

    Alangkah mulia seorang insan
    'Fatherly figure' seorang Negarawan
    Yatim dan miskin diberi ehsan
    Tanpa heboh, tanpa wartawan!

    Selamat Hari Lahir saya ucapkan
    Cemerlang lagi pimpin kerajaan
    Dari saya taulan dan rakan
    Semoga Malaysia bertambah kejayaan!

    Terima Kasih Tun!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat....kalau kau perasan lah kan.....

      Pada tahun 2010, DAP merupakan pihak yang paling kuat menentang usul undang-undang di Parlimen untuk menyenaraikan pemberi derma dan dana politik kepada parti2 politik di Msia...bukan main lantang lagi suara Tokong Kit Siang ..berbuih2 mulut bertegang urat dalam parlimen....

      Tahun 2016 pula.... Ahli-Ahli Parlimen Pakatan menentang keras cadangan Jawatankuasa Konsultatif Nasional Mengenai Pembiayaan Politik yang juga melibatkan dana politik.

      Tahun 2018, Dr. Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia mengumumkan cadangan untuk membentangkan usul di Parlimen bagi perkara yang telah pun dibuat oleh Najib Abdul Razak dari tahun 2010 tetapi ditentang kuat oleh DAP dan PKR.

      Persoalannya, mampukah ulangan copy-paste Mahathir ini mampu melembutkan hati DAP dan PKR yang amat berahsia tentang sumber kewangan mereka?

      Kita pun tau Israel lah antara penyumbang utama kepada dana politik mereka..hingga dijanjikan Port Dickson bakal diserahkan kepada Israel untuk dijadikan pelabuhan tentera mereka jika DAP menang dan memerintah negara. Tak pasti...apa lanjutannya dari perjanjian sulit tu..mungkin Mat Syabu boleh memberi pencerahan kot ?????

      Delete
    2. Ko nak ulang cerita rekaan umno pasal dap dan israel...dap dah repot polis kenape polis diam?...sape yg berkussa pada masa tu?...kaji tenberang...kerana temberang ko kalah pru...hihihihi.

      Delete
    3. Hidup Pakatan Harapan..
      Hidup DAP..
      Mati UMNOBN..hahahahaambik ko..habih ko

      Delete
  9. Ntah sape kawan dia di sini, dan sapa pula nak mengaku kawan seagama dan sebangsa dgn dai atau parti dan pemimpin dia tu. Tak usah lah nak mengarut disini dgn tohmahan stereotype dan komen2 kau yg tak habis2 berbau perkauman. Asyik bawa isu bangsa , agama, balik2 agama,bangsa. Itu lah yg parti kau ameno dan pemimpin2 nya asyik mainkan sentimen yg sama utk raih sokongan dgn harapan nak jatuhkan Parti Harapan. Tak serik2 ke, isu basi dipejuang ameno ni tak bawa ke mana pun. PRU yg lalu kecundang dan terpelanting jua. You mau ingat byk2 bro, manusia merancang tetapi Allah yg. menentukkan iye, Klau ditakdirkan Tun M pajang umor dan PH memrintah hinga20 tahun, 30 tahun atau 60 tahun sekalipun, kun fayakkun. Contoh, klu Allah nak musnahkan sesuatu kerajaan atau pemimpin itu (akan musnah juga, macam UMNO-dah tersungkor dan BN-dah tertiarap dan Najib dah tertongggend di PRU 14 yg lalu tu.
    Lagi nk tunjuk lagak dan bersikap angkuh...porrahhh,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khatijah Nuno...Aikkk..kita kan sedara seagama..walaupun berlainan prinsip politik, tapi tetap umat Nabi s.a,w. Umpama orang islam yang bersedara ni...cubit peha kiri, peha kana pun terasa jugak.

      Aku hanya ingin mencerahkan minda kau tu berkaitan ancaman Evangelist yang semakin menjadi2 di negara kita. Takkan lah kau nak lihat agama Islam menjadi fakir di Msia ni haah ???

      Kita ada menteri Islam yang menjaga hal ehwal agama..tapi kalau tindak tanduknya menimbulkan seribu persoalan..takkanlah kita semua nak berdiam aje. Tengok aje lah..sebaik saja Fuckatan Haprakan menang..dah ada suara2 sumbang dari rakyat bukan Islam yang meminta agar JAKIM ni dibubarkan saja..kononnya ia tidak membantu kepada perpaduan rakyat dan kebebasan beragama...menghabiskan tax payer money aje. Takkanlah kau nak sokong tuntutan2 macam ni ????

      Bani islam di Msia amat2 khuatir pemimpin2 melayu Islam dalam kerajaan sekarang ni tak berani mempertahankan kedaulatan islam di bumi tercinta ni..hanya atas nama kerajaan gabungan di mana kesamarataan hak perlu ditegakkan.

      Kita juga khuatir arah mana Islam nak dipacu nanti...apatah lagi ketua kerajaan sekarang sorang yang pernah meremeh2 dan memperlekehkan sunnah Nabi dan undang2 Islam. Tentu kau masih ingat kata2nya dulu...Nabi membela janggut kerana waktu tu takde gillette untuk bercukur...Kalu dilaksanakn hukuman rejam untuk penzina..habislah batu gerewl di negara ni, tak cukup untuk dibuat jalanraya. Kalau kita laksanakan potong tangan kerana kesalahan mencuri...macam mana si pesalah tu nak cari makan nanti pulak.

      Mohon agar kau fikrkan isu ni sedalam2nya dengan minda yang terbuka dan berlapang dada...semoga kita dapat pencerahan dan hidayah dari Allah s.w.t...InsyaAllah...Amiiiinnn !!!!

      Delete
    2. Nabi marah yg mungkar mcm Geng Najis..

      Delete
    3. 60thn kerajaan ko buat apa..jakim buat ap hal hukum yg ko cakap tuada buat..wei..pas yg sibut pasal tu pun x terdaya ini kan pulak ko kerajaan sekular..ulama umno pun mcm ular..hidup gah mewah x mcm nabi pun x mcm sahabat pun..mcm setan adalh..ulama suuk bhai..

      Delete
  10. Rakan2 yang dihormati sekelian...di bawah ini dibawakan satu kisah untuk menjadi teladan dan iktibar untuk kita semua berkaitan LGBT ni ...yang kini semakin subur dan mendapat naungan di bawah kerajaan PH era baru !!!!

    Atan dan Jonet adalah pasangan gay. Mereka hanya melakukan kegiatan ke"gay"an di ruang peribadi i.e. rumah mereka. Melihat sahabat-sahabat gay yang lain tidak mempunyai ruang privasi dan mengalami tekanan, mereka berdua menjemput beberapa kawan gay untuk melakukan aktiviti per"gay"an di rumah mereka. Mereka tidak mahu bertembung dengan pihak berwajib. Amaran Menteri Agama diambil serius oleh mereka berdua dan mereka tidak akan menggalakkan atau menyebar kegiatan ke"gay"an di ruang publik.

    Atan dan Jonet mendapat tahu tentang seorang pelajar tingkatan lima yang gay lagi tertekan. Bagi membantu emosi pelajar itu, mereka berdua membawa pelajar tu datang kerumah mereka berjumpa dengan sahabat-sahabat gay yang lain. Pelajar itu mesti menerima dirinya yang sebenar, iaitu seorang gay. Sokongan moral mesti diberikan.

    Atan dan Jonet telah dikenali sebagai dua individu yang menyediakan ruang peribadi yang mempunyai privasi kepada golongan gay.

    Para gay akhirnya menjumpai tempat di mana mereka boleh menjadi diri sebenar, tanpa bertembung dengan undang-undang.

    --
    Soalan:

    1. Adakah rumah Atan dan Jonet akan di"rush" pihak agama walhal mereka berdua tidak menyebarkan aktiviti ke"gay"an secara publik.

    2. Jika tidak di"rush" kerana ianya ruang peribadi, maka aktiviti ke"gay"an tetap tersebar walau bukan di ruang publik.

    3. Jika di"rush", adakah tujuan "rush" kerana perbuatan gay Atan dan Jonet atau kerana Atan dan Jonet membantu para gay menjalani kehidupan lebih 'normal'.

    --
    Aktiviti ke"gay"an tak perlu kepada ruang publik untuk tersebar. Selama ini mereka bergerak dan berkembang secara 'bawah tanah'.

    Arak walaupun haram di sisi Islam, ia menjadi "halal" untuk diminum di premis berlesen atau peribadi. Arak juga dijual secara terbuka kerana "halal" untuk dijual menurut undang-undang. Maka aktiviti ke"gay"an tak boleh dibanding dengan meminum arak. Kerana homoseksualiti tidak pernah diterima di sisi undang-undang.

    Orang yang faham murka Tuhan itu disasarkan untuk semua umat manusia yang melakukan kesalahan akan faham tiada hak melakukan maksiat di "ruang peribadi" atas alasan itu urusan dia dengan Tuhan.

    Jadi Atan dan Jonet bersama aktiviti ke"gay"an berjemaah mereka secara tertutup nak kira macam mana - menyebarkan atau tidak?

    Yang bermasalah adakah homoseksualiti itu atau penyebarannya atau kedua-dua sekali? Jika kata Atan dan Jonet tidak menyebarkan, hakikatnya ia tersebar. Jika kata menyebarkan, adakah akan diambil tindakan memandangkan kata Menteri Agama ianya di ruang peribadi antara Atan, Jonet dan Tuhan.

    Harapan agar dapat dibaca dgn tenaang dan aman...konklusinya..lu orang buat lah sendiri bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pakai logik akal singkat dia aje..sedang ilmu para alim dan ilmuan menjangkaui logik akal singkat si jahil..sekian

      Delete
    2. Geng najis berada di rumah atan semasa atan dan jonet melakukan sex sonsang....tu pasal geng najis tahu...orang lain tak tahu...

      Kalo lelaki dan wanita masuk rumah orang akan repot pencegah maksiat....jantan dgn jantan dlm rumh kalo serbu orang kata gila..

      Yg merompak dah dibuktikan geng najis bela...rompak halal...

      Delete
  11. Bro Fan Tun,terbaek. thank you for your superb pantun to our beloved Bapa dan PM yg dikasihi Tun , sempena Harijadi Tun :)

    ReplyDelete
  12. Bla bla bla bla...Oh really? ye ker..ada aku kisah. Ada kami kisah? Whatever....Nevermind!

    ReplyDelete
  13. Rakyat Msia, khususnya bani melayu merasakan..... sebetulnya PPBM tidak mampu untuk menggantikan UMNO bagi membela nasib Melayu. Tapi UMNO perlu bersedia bermula dari sekarang.

    UMNO kini perlu bersedia menghadapi sebarang kemungkinan termasuk diharamkan susulan Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mampu menggantikan UMNO untuk membela orang Melayu.

    Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakub berkata, apa yang diperkatakan Dr Mahathir itu adalah antara petanda UMNO akan berdepan pelbagai tekanan politik termasuk diharamkan.

    “UMNO kena bersedia untuk berdepan dengan apa juga tekanan selepas ini. Itu (ucapan Dr Mahathir) antara tanda-tanda awal UMNO akan ‘diserang’ termasuk bakal diharamkan.

    “UMNO sekarang kena bertindak balas dengan cepat mulai sekarang, bersedia dengan pelan kecemasan seperti menubuhkan UMNO baharu jika UMNO sekarang diharamkan,” katanya memetik laporan NSTP, hari ini.

    Semalam, Dr Mahathir membuat pengakuan PPBM akan menjadi pelindung dan menjaga kepentingan orang Melayu di negara ini, menggantikan UMNO.

    Perdana Menteri yang juga Pengerusi PPBM berkata, melalui pegangan jawatan Perdana Menteri yang diberikan kepada pemimpin parti itu dalam Pakatan Harapan (PH), perkara itu dapat dijamin.

    “Bagaimana sekian lama mereka percaya perlindungan yang datangnya daripada parti UMNO saja tetapi saya beri pengakuan bahawa Parti Pribumi (PPBM) ini akan menjadi pelindung mengganti parti UMNO,” kata Dr Mahathir.

    Mengulas lanjut, Mustapha berkata, ucapan Dr Mahathir itu juga sebenarnya memberi isyarat PPBM tidak mampu untuk menggantikan UMNO bagi membela Melayu.

    Katanya, Dr Mahathir tahu kedudukan PPBM di Dewan Rakyat ketika ini tidak kuat berbanding rakan sekutu mereka terutama PKR dan DAP dalam PH.

    “UMNO ada 52 kerusi. PPBM hanya ada 13 kerusi. Beliau menjadi Perdana Menteri kerana janji dipersetujui parti dalam PH sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

    “Dalam PH, bagaimana ia hendak mengimbangi kekuatan PKR dan DAP. Beliau (Dr Mahathir) bimbang, sebab itu beliau kata PPBM akan menggantikan UMNO bela orang Melayu.

    “Apabila Perdana Menteri kata begitu, beliau mungkin mahu menarik Ahli Parlimen UMNO supaya ‘menyeberang’ ke PPBM, untuk menguatkan PPBM,” katanya.

    Malah katanya, akibat kelemahan PPBM ketika ini, kedudukan dan kelangsungan Melayu tergugat dan ia dapat dilihat dalam isu penggunaan Bahasa Kebangsaan sebagai bahasa rasmi, pelantikan Kabinet dan isu Sijil Peperiksaan Bersama (UEC).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng penyamun baru kenal Allah?
      ....ada waras pak?
      .....sudah waras?..
      .....baguih....

      Delete
    2. Tak usah berangan umno boleh bangkit...selagi ade saki baki prompak dan disokong kaki temberang mcm geng najis jgn harap melayu percaya umno.lagi....geng najis berkhayal

      Delete
  14. Sahabat2 ku....kau orang perasan tak...andaikata harga barangan keperluan harian yang naik macam sekarang ni.... berlaku di zaman Kerajaan Barisan Nasional, sudah pasti Pendedak Pakatan Haprak tu akan berguling atas jalanraya mendakwa Kerajaan BN zalim terhadap rakyat

    Tapi sekarang, sejak Rejim Pakatan Haprak tu memerintah, takde pulak Pendedak Pakatan tu nak meroyan dan berdemo macam orang hilang akal.

    Semuanya pakat redha je dikencing oleh pemimpin Rejim Pakatan Haprak tu yang mendakwa kononnya harga barang dah turun sejak GST dihapuskan.

    Maka terpaksa la Macai Rejim Pakatan Haprak tu menjadi sebahagian dari kalangan orang-orang MUNAFIK disebabkan ke-GAGAL-an pemimpin mereka sendiri.

    Macai Rejim Pakatan Haprak tu terima je bau kelat hancing yang dah melekat pada badan diorang. Mandi air tujuh lautan pun belum tentu boleh hilang bau hancing tu bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Penyamun terpaksa jumpa setiap rakyat seramai 30 juta minta ampun jika ingin masuk syurga Allah. Pulang balik duit rakyat yg dicuri.

      Delete
    2. Tak ade kenaikan harga barang pon...zaman BN harga barang naik..

      Delete

  15. Fuyooo...Ini satu lagi berita pecah panggung dari penyokong2 Fuckatan Haprakan yang pasti membeliakkan mata rakyat Msia....

    PEGUAM dan aktivis Pakatan Harapan (PH) mendakwa sistem Raja Berperlembagaan tidak lagi relevan dalam institusi demokrasi negara berikutan kewujudan monarki dianggap ketinggalan zaman di kebanyakan negara di dunia.
    Fadiah Nadwa Fikri berkata demikian mengulas sekeping gambar Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim membongkok sambil mencium tangan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Sultan Iskandar di kala Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mempunyai hubungan tegang dengan institusi diraja.

    “Memandangkan wujudnya hubungan tegang antara perdana menteri sekarang dengan monarki, tidak menghairankan mengapa yang dikatakan bakal perdana menteri melakukan sedemikian.
    “Apa yang meresahkan tentang perlakuan yang diabadikan gambar itu adalah budaya feudal tidak boleh dipertahankan dan implikasi besar disampainya,” katanya dipetik kolum portal Malaysia Muda bertajuk ‘Jangan Engkau Cium Tangan Yang Memukulmu‘.
    Katanya, walaupun sistem Raja Berperlembagaan dihujahkan sekadar “perhiasaan perlembagaan yang neutral”, ianya tidak lagi boleh diterima, dipertahan dan diwajarkan berikutan realitinya adalah sebaliknya.
    Hujah Fadiah, ia ditunjukkan ketika pra-PRU14 lalu apabila Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim bertitah untuk tidak menjatuhkan kerajaan pada ketika itu yang bertentangan dengan apa yang dimahukan rakyat.
    “Meletakkan satu kelas manusia lebih tinggi daripada manusia lain hanya kerana mereka dilahirkan di kalangan golongan bangsawan adalah satu pemikiran yang memualkan – satu permikiran yang bertentangan dengan nilai kebebasan dan martabat insani.”
    Ujarnya, di kala rakyat sudah bangkit merampas kuasa daripada parti memerintah negara selama 61 tahun, sistem monarki yang disamakan Fadiah dengan konsep perhambaan ini tidak lagi boleh diteruskan.
    Tegasnya, golongan diraja diberikan layanan dan dipuja persis tuhan sedangkan darahnya sama merah sepertmana darah rakyat yang diarahkan untuk patuh.
    “Mengapa golongan yang darahnya merah, semerah darah mereka yang dipaksakan kepatuhan kepada golongan itu mempunyai hak keistimewaan tersendiri?
    “Mengapa golongan yang memerah hasil keringat mereka yang bersusah payah berjuang untuk terus hidup dan cari kehidupan yang manusiawi perlu diberi layanan dan pemujaan persis tuhan?
    “Mengapa golongan yang dikurniakan secara mutlak mengikut budi bicara sendirinya kuasa besar dan kekayaan yang dirampas daripada mereka yang diperhambakan, kebal daripada kepertanggunjawaban?” soalnya.
    Fadiah merupakan peguam hak asasi manusia juga merupakan pelopor gerakan Malaysia Muda. – MalaysianDigest

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN... kamu ini agama apa?
      Agama kamu ajar suruh sembah apa?.. ..tolong jawab.

      Aku, agama islam.
      Nabi aku ajar supaya manusia SEMBAH ALLAH SAHAJA.
      JANGAN SEMBAH SELAIM ALLAH.
      ada erti? GN?

      Delete
    2. HBM...di bawah ini adalah screen shot dari sorang rakyat malaysia dalam FBnya. Nak tanyalah..apa pendapat kau tentang kenyataannya tu beb ????? Kau sokong keeerrr????

      Amrit Sekhon
      7 Julai jam 1:19 PAGI ·

      MALAYSIANS ARE UNDER, RM 1 TRILLION IN DEBTS AND WE ARE ALLOWING MONEY TO USE FOR REASONS OF NO VALUE.
      WTF ARE WE DONATING TO TABUNG HARAPAN MALAYSIA FOR?

      WHY NOT FOR OTHER RACES PRIESTS AND STAFF OF OTHER RELIGIOUS SCHOOLS AND FOR THEIR CONVENIENCE.

      AFTER ALL THE MONEY COLLECTED IS FROM ALL OTHER RACES OF MALAYSIANS?

      You are Collecting from All Races of Malaysians Tax Money to pay Only, for JAKIM Staff, Religious Schools and The Imams or Mosque leaders of each state.

      Other Races also have Priests and Staff for their Needs to Encourage their Religions in All States. They too Practice in Peace and Prosperity, without any Government Help.
      Bloody hell, why not pay them too?

      You think Islam is the only Religion in this Secular State?

      Muslims were more Tolerant and Friendly Before 1997, but After this so Called JAKIM Department was bought about by Dr. M to suppress PAS influence, it has Spread Apartheid among Religions and Races.

      Dr M is very much aware of this. Since he had been monitoring Najib's Thefts all these years, he surely knows the Nonsense of JAKIM.
      Budget Allocation, coming from Malaysian Rakyats Pockets, that was going down the Drain.

      With the present Debts of RM 1 TRILLION Hanging Like, A Sword of Domicile over Our Heads, Get Rid of your self from that Department and Close it Down.

      "We will safe lots of money by not paying your Salary, as well as the Salary of JAKIM Staffs Unnecessarily".

      Delete
    3. Rakyat malaysia bebas memberi pebdapat...kerajaan yg berhak menentukannye..ape isunye?

      Delete
    4. KBB...Aikkk..Takkanlah kau tak nampak isunya kat sini???? Sejak kerajaan Fuckatan Haprakan memerintah, semakin galak dan lantang pulak tuntutan2 dari pihak2 yang selama ni tak puas hati dengan pembelaan terhadap agama Islam yang dilakukan oleh kerajaan UMNO/BN.

      Atas prinsip kononnya meraikan pendemokrasian bersuara dan bebas mengeluarkan pendapat, mereka semakin berani untuk mencabar kedaulatan Islam dan institusi2 yang mengawalnya.

      Cuba kau semak semula..ada tak perkara2 macam ni pernah berlaku di bawah pentadbiran kerajaan UMNO/BN yang terdahulu..takde kan. Dalam kabinet BN ada jugak nparti2 komponen seperti MCA, GERAKAN dan MIC serta parti2 dari Sabah dan Serawak, tapi mereka semua menghormati dan faham di manakah kedudukan Islam dan institusi seperti JAKIM dalam perlembangaan negara..tapi kini,sudah terbalik pulak.

      Bukan saja kaum bukan Islam yang bewrani mempertikaikan tentang institusi seperti Jakim, tapi orang melayu sendiri dah menuntut agar sekolah2 Tahfiz ditutup dan dibubarkan , seperti yang dilakukan oleh ZAM.

      Malang betul.....kau yang mengaku sebagai muslim sanggup kata takde apa2 isu...buta ke apa haah ?????

      Delete
  16. 'MR FAN TAT' sudah bersyarah
    Nampak semakin otak dah parah
    Cerita bohong dia nak perah
    Dedak dah abis kempunan mentedarah!

    Thank you Sis Khatijah, kita dah tahu
    Mangkok ini tak kenal malu
    Masuk sini asyik melahu
    Macam dirasuk...Tun dia palu!

    'MR FAN TAT' nak wish birthday
    Tak layak sungguh nak wish Mahathir
    Semua maklum Mr Fan Tat pandir
    Kalau komen semuanya lendir!

    Mr Fan Tat dah tuduh kasar
    Iman Mahathir kata tersasar
    Konon keji solat dan doa
    Mr Fan Tat..pahala kau besar?

    Konon berjuang agama dan bangsa
    Bos songlap dia selesa
    Sokong giler tak rasa dosa
    Kan zaman AmeNo, LGBT biasa?

    Nak sahkan lagi dia 'kueh Tat'
    Sekejap lagi dia nak start
    Nama 'Fan Tun' disebut Fan Tat
    Pakar mencarut menyamar ostat!
































    ReplyDelete
  17. Brok Fan tat...Ini aku hidangkan kau satu kenyataan yang bakal menggemparkan negara. Rupa2nya hasrat Kerajaaan Fuckatan Haprakan nak bubarkan akta berita tak benar tu hanyalah gimik politik mereka aje. Sebab tu lah sampai la ni masih tak dapat persetujuan sepenuhnya dari parti2 komponen PH. Jom kita layan kenyataan tu bhai !!!!

    KENYATAAN MEDIA

    1. Hasrat kerajaan untuk membatalkan Akta Berita Palsu dan Akta Hasutan nampaknya meletakkannya di dalam keadaan yang amat serba salah.

    2. Dengan DAP diberi kuasa untuk mencerminkan 'kebebasan bersuara' yang dilaung-laungkannya, Tun Dr Mahathir Mohamad tersepit untuk menghuraikannya.

    3. Selepas A Kadir Jasin mempersoalkan hak dan perbelanjaan Yang Dipertuan Agong, sehingga mendorong baginda membatalkan Rumah Terbuka Aidilfitri di Istana Negara, muncul pula pelbagai elemen hasutan yang perlu ditangani.

    4. Gesaan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainudin Maidin agar kerajaan mengharamkan semua sekolah tahfiz, adalah satu bentuk hasutan yang boleh menjerumuskan negara ke dalam pertikaian.

    5. Umno ingin bertanya, apakah kerajaan benar-benar berhasrat menghapuskan dua akta berkenaan, dan tidak ingin bertindak ke atas elemen subversif seperti ini?

    6. Jika benarlah, bermakna kerajaan menggalakkan penyebaran berita palsu, hasutan dan sebagainya oleh sesiapa saja. Ini membuka pintu kepada tercetusnya ketegangan kaum di Malaysia. Adakah ini yang rakyat mahu?

    7. Ini adalah bom jangka yang dipasang sendiri oleh ejen-ejen liberal dalam Pakatan Harapan yang gagal dikesan radar pemimpin kerajaan. Ketahuilah ia boleh meledak di hadapan mata kita sendiri jika tiada tindakan diambil.

    8. Umno kesal kerana selepas isu UiTM didesak menerima bukan-Melayu, kini sekolah tahfiz pula menjadi alat untuk mencetuskan ketidakharmonian di kalangan masyarakat, khasnya orang Melayu.

    9. Apakah ini kebebasan bersuara yang diingini oleh kerajaan? Apa pula alasan mereka terhadap gesaan agar golongan LGBT diberikan pelbagai hak di dalam agama dan masyarakat?

    10. Apa pula penjelasan yang boleh dibuat oleh Dr Mahathir mengenai Sisters in Islam yang dipimpin anaknya Marina, sedangkan ia jelas bertentangan dengan kehendak sebenar Islam?

    11. Sudah banyak hasutan berlaku sejak PH membentuk kerajaan, dan ia dibiarkan saja walaupun sudah mula menimbulkan keresahan dalam kalangan rakyat berbilang agama dan bangsa di negara ini.

    12. Gesaan DAP agar taraf 'Bumiputera' dihapuskan agar mewujudkan peluang sama rata di Malaysia, dikhuatiri akan memakan diri sendiri.

    13. Ketika orang Melayu dan Islam mengamalkan tolak ansur dengan mengiktiraf hak semua kaum, mereka terus ditekan dengan provokasi sebegini.

    14. Ingatlah, jalan menuju kemusnahan itu sentiasa dijaga dengan baik (roads to ruin are always kept under good repairs). Berhati-hatilah!

    Unit Komunikasi Strategik
    Ibu Pejabat UMNO
    Kuala Lumpur
    9 Julai 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian....
      Kamu dah jadi PEMUNGUT SAMPAH.
      Kamu pungut semua berita sampah untuk dihantar kpd blog ini.
      .....derita kamu tanggung baru fasa permulaan GN. Dosa kamu kpd rakyat terlalu berat untuk dipikul. Mungkin kamu rebah .

      Delete
    2. Hari2 Geng Najis copypaste berita gempar yg tak gempar berita panas yg langsung tak panas...berita temberang..

      Delete
  18. Haha..hihi..shame on you
    'Mr Fan Tat',dah kenalah tu
    Masa berkuasa tak ingat Melayu
    Dah kalah teruk, semua nak lutu!

    Unit komisyenkasi GN bertapa
    Dulu petani tanam kelapa
    Kata dulu tak sebelah siapa
    Kini jelas pencacai papa!

    Engko ke si Tembam yg hilang kerja?
    Sekarang heboh ke sini sana
    Kenapa meroyan dah hilang baja?
    Baik mampoi hidup tak guna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat.... Here's an interesting news for you to digest this morning. Hope that it'll brighten your day bhai !!!!!

      Dato’ Seri Najib Razak urged Malaysians to demand that the new Pakatan Harapan (PH) government fulfils its promises of cheap petrol, free toll and a waiver of higher education loan payments.

      Najib reportedly said time will tell if there will be real change in Malaysia or if Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will revert to his old ways as seen during the latter’s first stint in office.

      He also stressed that the national debt was RM686 billion, not RM1 trillion as claimed by the PH administration.


      KUALA LUMPUR: Former prime minister Datuk Seri Najib Razak urged Malaysians today to demand that the new Pakatan Harapan (PH) government fulfils its promises of cheap petrol, free toll and a waiver of higher education loan payments.

      In an exclusive interview with Malaysiakini, Najib said that Malaysians must hold the new administration accountable to the promises they made in pursuit of winning the 14th general election on May 9.

      “For the rakyat to be deprived of the things they voted for, I think that is an injustice. I think the rakyat must demand, that on that day (May 9), they voted for all these things, for cheap petrol, free toll and PTPTN (higher education loan) to be waived,” said Najib.



      “If they do not demand, then I think the Malaysian people are not doing justice to themselves.”

      Najib also reportedly said time will tell if there will be real change in Malaysia or if Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will revert to his old ways as seen during the latter’s first stint in office.

      “So I think I would like to reserve that comment. Let people judge for themselves. Otherwise, people would say I am biased.

      “But I do hope it would be for the better because they voted for change,” Najib was quoted as saying.

      In the interview, he also emphasised that PH’s promises were unrealistic and said stumbling blocks in the execution of the government’s first 100-days pledges came as no surprise.

      “We know they could not (deliver). Simply could not. When it (the manifesto) came out, we did our calculations quickly. Sweet promises which we knew were populist but unrealistic,” he told the online portal.

      “I think the script is that it was because of our management (things cannot be done) and of course, they accuse me of corruption which is preposterous.”

      He also stressed that the national debt was RM686 billion, not RM1 trillion as claimed by the PH administration.

      Najib was recently charged with three counts of criminal breach of trust and one count of abuse of power involving the alleged misappropriation of funds amounting to RM42 million linked to SRC International Sdn Bhd, a then-subsidiary of state investment firm 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      His bail was set at RM1 million, for which he paid in two instalments.

      The first RM500,000 was paid on July 4 while the remaining was paid earlier today with the help of donations collected from a #FreeNajib campaign.

      Source: The Malay Mail Online

      Delete
    2. Najib dah tak boleh tunaikan manipesto BN....dulu hanye umno yg mampukan bangun negara...sekarang tidak lagi...dulu umno boleh rompak negara... Sekarang tidak lagi...najib tunggu masa nak jena hukum..

      Delete
  19. Saya turut mengucapkan selamat hari jadi. Moga2 banyak tahun lagi Allah kurniakan kapada mu.

    Ada NGO yang mahukan dia terus memerintah sepenuh tempoh 5 tahun. Saya mahu lebih, kalo boleh.

    Banyak yang rosak di negara ini akibat Najib punya adventurism. Tamak haloba, main politik feudal, curi duit, suap sana sini. Korapsi melanda landa di bawah pemerintahan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap Shahrir bekas Ketua Cawanagn Johor bahru yang umumkan dia terima RM1 juta dari Najib akan jadi seorang dari saksi2 yang boleh membawa Najib masuk penjara.

      Dia dah di panggil SPRM buat kenyataan. Tak boleh nafikan sebab apa yang di kata nya keluar dimedia massa sana sini.

      Mcm Najib dll, dia langsung tak fikir Umno/Bn lingkup diPru14. Hah kau, kena le dia. Dia loyar patut tau implikasi kata2 dia dulu tuh. Pandai2 tupai melompat ...

      Delete

    2. Minority rights party wants Dr M to stay as PM for full term

      Published: 8 Jul 2018, 1:44 pm | Modified: 8 Jul 2018, 5:23 pm

      A minority rights party has suggested that Prime Minister Dr Mahathir Mohamad stay the full term of office in order to effectively implement changes to the new government.

      “We have pledged our party’s full support to Mahathir to continue leading the country as the prime minister for the full five-year term.

      “We are of the opinion that Mahathir must be given full support to fulfill his mandate, and that we are grateful to him for taking upon a gigantic task at this age,” said Minority Rights Action Party (Mira) president.

      He said this would give prime minister-in-waiting Anwar Ibrahim more time to “rejuvenate and get ready to assume the responsibility in five years' time.”

      Delete
    3. Tun mesti pegang sampai akhir penggal pru14. Tun yg bersusah payah kehulu hilir berjumpa rakyat.
      Mesti beri keadilan untuk Tun.
      Kepada Sdr Anwar/Wan Azizah tugas kamu pula untuk lead pru15.
      Sebagai orang islam, tak perlulah kamu berkeloh kesah untuk jadi PM after pru15. Allah sudah tentukan siapa PM Malaysia salepas pru15 nanti.
      Tak payah lah dok lobi lebih lebih itu semua tidak berguna.

      Delete
  20. Tun M perlu lama memerintah untuk memulihkan moral fibre masyarakat Malaysia. Imej no-nonsense nya akan menyebabkan ramai rakyat respek pihak berkuasa.

    Jenayah meningkat dibawah pemerintahan Najib. Ramai rakyat hilang respek kapada pihak berkuasa. Contoh terbaik ia lah penjangak Jamal Jamban. Sekarang merekut dalam penjara.

    Dia Ketua Bahagaian Umno dimasa itu yang mesti dapat banyak duit dari Najib. Banyak belanja beli baju merah untuk kumpulan nya yang bertabiat mcm gengster. Beri RM50 sini sana. Selalu ada pengikut yang menjongos untuk nya.

    Tun M sudah umumkan rancangan mengaturkan pembiayaan parti politik. Mungkin oleh Kerajaan, sebagaimana dibuat di Englan(?), kata nya. Bagus. Bagi mengelakkan korapsi, warlordism dsb nya.

    Itu sahaja makan banyak masa. Dia mesti dibenarkan lama sebagai PM. 10 tahun, kalau boleh. Amat banyak kerja2 lain perlu dibuat. Bahasa Kebangsaan pun tak diindahkan. UEC pulak nak diminta di iktirafkan. Masakan ada perkara 152 Perlembagaan yang mengkeramatkan BM, yang mesti di gunakan untuk urusan resmi.

    Timbalan Menteri Pelajaran baru mahukan lebih sekolah Cina dan UEC diiktirafkan. Mana boleh.

    PAS pun tak setuju. Bagus.

    ReplyDelete
  21. Wahai Anak2 Tanah Melayu...Ingatlah pesanan dari Tunku Abdul Rahman...Bapa kemerdekaan kita ni..semoga ia menjadi ingatan bernas untuk kita semua...yang bergelar MELAYU !!!!!!

    1. Pada 23 Januari 1971, Tunku Abdul Rahman dalam ucapannya setelah mengambil keputusan untuk melepaskan jawatan sebagai Presiden UMNO telah mengingatkan ahli-ahli “Jaga-jagalah (dengan) mereka kerana mereka cuba menjaja lampu baru untuk mendapatkan ‘lampu lama’ yang ajaib itu dan dengan mencuri lampu lama yang ajaib itu mereka dapat menguasai parti kita dan seterusnya memegang kuasa dalam negara Malaysia kita ini.”

    2. Tunku juga mengingatkan kita supaya jangan terpedaya dengan apa yang cuba didakyahkan kepada kita. “Gunakanlah akal kita sebaik baiknya”.



    3. Ternyata Tunku yang menjadi mangsa pertama politik kotor Dr Mahathir, dapat menghidu niat jahat yang cuba dilakukan oleh Mahathir.

    4. Yang dimaksudkan oleh Tunku sebagai ‘lampu lama yang ajaib’ ialah UMNO dan lampu baru pula ialah parti baru yg merupakan ‘salinan’ atau tiruan kepada UMNO.

    5. Beberapa hari lalu Tun Mahathir telah membuat kenyataan bahawa PPBM akan menjadi pelindung dan menjaga kepentingan orang Melayu di negara ini, menggantikan UMNO. Kemungkinan beliau mengharamkan UMNO untuk mencapai cita-citanya tidak boleh dipandang sepi.

    6. Dengan kerusi parlimen PPBM cuma 13 sahaja, Mahathir mula terasa kedudukannya yang tidak selamat dan akan melakukan pelbagai tekanan supaya ahli ahli parlimen UMNO tidak ada pilihan selain daripada terpaksa menyertai PPBM.

    7. Mahathir yang egois itu tidak mahu dilihat sebagai ‘hidung tak mancung, pipi tersorong sorong’ untuk pula g ke pangkuan UMNO. Jadi dia sedang berusaha melakukan sesuatu yang di luar jangkaan iaitu memaksa UMNO menyertai PPBM.

    8. PPBM akan menjadi duplikasi UMNO yang amat rapuh tetapi Mahathir tidak peduli itu semua. Yang penting anaknya yang lemah dan tidak berkebolehan, Mukhriz menjadi Perdana Menteri.

    9. Kepada ahli UMNO ingatlah pesanan Tunku Abdul Rahman supaya jangan mudah terpedaya dengan mereka yang mencuri lampu lama yang berjasa dengan menggantikannya dengan lampu baru yang tidak berkualiti.

    ReplyDelete
  22. Moga2 Tun Dr Mahathir panjang umur dan memerintah lama di negara ini. Ameeen.

    Ramai yang mahukan dia begitu.

    ReplyDelete
  23. MY dear friends...have you ever wonder why Dr M scrapped the HSR project to gain control of SPLASH ???

    July 9, 2018

    TTF: Let’s do a summary review of what transpired after the 14th general election (GE14) to understand why Dr Mahathir Mohamad decided to scrap the HSR project (see news item far below).
    Almost immediately after he became Prime Minister, Mahathir announced that the national debt was RM1 trillion and estimated the Debt-to-GDP ratio to be 80%.
    He did this to send the share market into a tailspin so that investors would relinquish their ownership of strategic government-linked shares.
    The drop in stock prices that ensued afforded his cronies the luxury of picking those shares up at dirt cheap prices.
    One of these cronies was none other than Tan Sri Vincent Tan, chairman of the famed and conspiracy riddled Berjaya Group.
    A report published by both The Third Force and Malaysia Today on the 25th of June 2018 revealed that the gambling tycoon snapped up 22.2 million of Syarikat T7 Global’s shares between the 15th of May to the 18th of May 2018.
    T7 Global is the company that was awarded the East Coast Rail Line project (ECRL) at an estimated cost of RM55 billion.
    Days later, we were told that the ECRL project, previously announced scrapped, was for some reason or other back on.
    On the 25th of June 2018, I wrote (in red):
    In a bolt from the blue, the government increased the cost required by Syarikat T7 Global to run the project from RM55 billion to RM70 billion. What this means, is that Vincent’s entry ballooned the cost up by a whopping RM15 billion for absolutely no rhyme or reason. Question is, will that RM15 billion now end in Vincent coffers before wending it’s way into PPBM’s war chest?
    The minute that message went viral, the Registrar of Companies (RoC) undertook to disable a service that allowed members of the public to purchase company profiles online.
    What this means, is that people will no longer know which crony of Mahathir is snapping up which share, when, where and how.
    Two to three days after the mysterious ‘blackout’, Mahathir announced that the government agreed to scrap the HSR project “due to the high financial cost that was involved.”
    The developer and asset owner of the said project on the Malaysian side was MyHSR Corporation Sdn Bhd, an entity fully owned by the Malaysian Ministry of Finance.
    On the 31st of May 2018, MyHSR Corp undertook to cancel the signing of documents with MRCB-Gamuda consortium following the scrapping of the project.
    The consortium was supposed to be the delivery partner for the northern section of the project from the Bandar Malaysia station to Melaka.
    The minute the project was cancelled, Gamuda’s share prices suffered a 37.6% decline from the value it registered right after the 14th general election.
    At closing today, the price was valued at RM3.35 and has yet to show any signs of recovery.
    The company is one of Malaysia’s largest infrastructure entities and has undertaken various construction projects both locally and overseas.
    On the 14th of March 2018, I wrote (in red):
    On the 1st of January 2001, Syarikat Pengeluaran Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) became the second concessionaire to enter the Selangor water scene by bagging a 30-year contract to maintain the Sungai Selangor Dam. The company was 40 percent Gamuda Berhad owned while the remaining 60 percent of its shares were split between Kumpulan Perangsang Selangor Berhad (KPSB) and Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah. Wan Azmi was (and still is) a well known associate of Daim Zainuddin and is someone who shares a rapport of sorts with both Anwar and his wife.
    Now, what does this tell you?
    Well, it tells you that SPLASH is controlled by a Tan Sri who is as much a Mahathirist as he is an Anwarist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg bagi lesen air kpd splash dan syabas?...kerajaan selangor tak ade kuasa...

      HSR buat dgn hutang yg dipanggil pelaburan cina kominis...harga dinaikkan oleh najib....rakyat yg bayar hutang dgn gst...

      Delete
    2. Then, you have the guys at KPSB who are controlled one way or the other by Dato’ Seri Azmin Ali via Menteri Besar Selangor (Incorporated), the state’s asset management company.

      Factor all this together, and you have sufficient grounds to reason that SPLASH is 60 percent Pakatan Harapan ‘controlled’ and not a ‘Barisan Nasional entity’ as Hannah Yeoh would have you believe.

      See where I’m going with this?

      There are 101 reasons why Mahathir and Dato’ Seri Azmin Ali would want the HSR project to be scrapped.

      The duo are attempting to break every possible link there may be between Anwar, Wan Azmi and Gamuda’s largest shareholder, Raja Dato’ Seri Eleena Raja Azlan Shah.

      Raja Eleena is the daughter of Raja Azlan Shah and happens also to be listed in Forbes’ 40 Richest Malaysians as among the country’s richest women.

      Both Mahathir and Azmin are concerned that Anwar may share a rapport of sorts with Raja Eleena though the Sultan of Perak, Raja Nazrin Shah.
      To prevent Anwar’s men from gaining control of SPLASH, Mahathir decided to scrap the HSR project to plunge Gamuda’s shares into a tailspin.

      He then got his cronies to snap some of those shares up and is now a major player in the Selangor water scene.

      Question is, was Vincent among the cronies who helped him sink his teeth into the Gamuda pie by proxy?

      Only time will give us Malaysians the answer to that question !!!!!

      Delete
  24. Ini patut benar, merogol budak 11 tahun, kalau mengikut unang undang sivil -

    Kahwin budak 11 tahun, peraih getah didenda RM1,800

    Mahkamah Rendah Syariah Gua Musang mendenda peraih getah yang berkahwin dengan kanak-kanak perempuan itu.

    Mungkin ini berlaku dibawah kerajaan PAS sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua musang kawasan umno mp Tg Razaleigh...tradisi umno bela rakyat...tapi miskin hingga ke mati..

      Delete
    2. Mahkamah kekalkan hukuman mati pada perogol pelajar

      Keputusan itu dicapai tiga hakim mahkamah agung yang bersidang semalam.

      Kot tinggi sangat hukum mati merogol. Kasi depa penjara seumur hidup jadi ler. Sampai umur 50 tahun, dah betul2 sedor kebodohan depa, boleh kasi ampun Agong. Depa masih boleh kasi khidmat kpd negara.

      Kalo yang dah umur lingkungan 50 tahun macam perogol budak 11 tahun tuh, penjara seumur hidup.

      Delete
  25. KBB...Tentu kau sedar kan berita ni....Kerajaan Pakatan Harapan (PH) mengumumkan dalam tv dan media yang harga barang semua dah turun selepas mansuh GST.

    Tapi, dalam diam, harga susu tepung naik.



    Seorang pengadu mengadu harga susu tepung yang selalu dibelinya tiap-tiap bulan telah naik harganya sebanyak RM7 pada hari ini.

    Seorang pegawai di KPDNKK ketika dihubungi berkata kenaikan harga susu tepung ini tidak dapat dikawal kerana kebanyakkan susu adalah diimport.

    Menurutnya, oleh kerana nilai ringgit yang semakin teruk, ia mengakibatkan peningkatan kos dan juga cukai import. Oleh itu kos-kos serta kenaikan harga ini perlu dibayar oleh pengguna.

    RUMUSANNYA, RAKYAT TIDAK BOLEH BERGANTUNG KEPADA KERAJAAN PH.

    Semalam, ketika Perdana Menteri ditemubual sebuah akbar dari Hong Kong, beliau menegur rakyat Malaysia supaya jangan terlalu bergantung kepada Kerajaan.

    Menurutnya, budaya memberi wang dan bantuan seperti kerajaan Barisan Nasional (BN) dulu tidak akan diteruskan oleh kerajaan PH.

    Mahathir berhujah bahawa kerajaan BN menggunakan ‘wang haram’ dari 1MDB untuk memberi segala bantuan dan wang kepada rakyat.

    Dari sini, jelas dilihat bahawa kerajaan PH sepakat mengalih perhatian dari harga barang yang meningkat dengan hanya mengipas api kemarahan rakyat menerusi penipuan-penipuan yang tidak masuk akal.

    Persoalannya, apakah kena-mengenanya 1MDB dengan situasi ekonomi semasa?

    Bukankan PH sudah memenangi pilihanraya dan berjaya ‘menyelamatkan’ Malaysia?

    So why this 1MDB nonsense over and over again?

    Semua kesalahan dan isu yang berlaku dalam negara ni kalau boleh nak dikaitkan dengan 1MDB...inilah yang dinamakan taktik mengalih tumpuan yang sedang dimainkan oleh kerajaan Fuckatan Haprakan sejak akhir2 ni... untuk dijadikan alasan ketidak mampuan mereka menunaikan segala janji2 PRU tu !!!!

    ReplyDelete
  26. Terbaik bro fan tun..

    Selamat hari lahir Tun
    Semakin berusia semakin anggun
    Jasa dan khidmat ditabur dari siang hingga malam berembun
    Demi kesejahteraan rakyat dan negara, berkorban tanpa hiraukan apa apa pun..

    Terimakasih kami ucapkan
    Diatas kesudian Tun M menerajui Pakatan
    Tun M ikon dalam mewujudkan perpaduan
    Menjatuhkan pemimpin perompak yang sekarang dalam pendakwaan..

    Tiada masalah bagi rakyat jika janji PH lambat ditunaikan
    Rakyat faham akan bebanan yang kerajaan lama tinggalkan
    Membetulkan sesuatu bukan hanya seperti cakap kosong pihak lawan
    Yang telah kalah, masih belum dapat terima hakikat dan kenyataan..

    Malulah sedikit wahai pencacai
    Didalam blog nak tunjuk hero dan pandai
    Pada Negarawan berjasa seperti Tun M, diaorang nak tibai
    Waktu tun dah jadi menteri malaysia, diaorang lampin masih dipakai..

    Memang generasi bijan tak reti hormat orang
    Kepala bapak la, stupid la, cakap sembarang
    Tak hairanlah kalau pengikutnya mencarut bila bersembang
    Kononnya perjuangkan bahasa melayu, ini cakap orang tak boleh pakai, kaki temberang!..



    ReplyDelete
  27. Tun Dr Mahathir kata

    “If you lie down all the time, the muscles (eventually) cannot even carry your weight, you cannot stand, you cannot walk. So it’s not good when you are old (that) you just lie down and do nothing,” he said, pointing out that it was the same with one’s brain.

    “If you don’t use your brain, you don’t think, you don’t solve problems, you don’t read, you don’t write, the brain regresses and you become senile... so always be active,” said Mahathir.

    Mungkin keadaan itu yang menyebabkan Geng Najib selalu mengkopipes.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. Selamat Hari Lahir Tun.semoga didalam lindungan Allah s.w.t

    ReplyDelete
  30. Hahaha hohoho hihihi

    Najib hopes things will be better because people voted for change

    Kepala hotak dia tak sedor bahawa orang undikan pertukaran itu ia lah pertukaran dari dia sebagai PM.

    ReplyDelete
  31. KBB....Nampak sangat Menteri Rejim Pakatan Haprak ni, si Sadiq Sigaraga Pasir Berdengung, cuba nak mengalihkan perhatian rakyat daripada isu perlantikan Pegawai Khas dari kalangan pengamal LGBT.

    Walaupun sebelum ini Pendedak Pakatan Haprak tu cuba memviralkan lakonan Menteri Rejim ini mengutip sampah tetapi ianya tidak berjaya mengaburi mata rakyat.

    Hakikatnya, isu berkaitan dengan perlantikan Pegawai Khas dari kalangan mereka yang memperjuangkan LGBT itu masih menjadi bahan persoalan hangat dalam kalangan rakyat Msia.

    Terdahulu Menteri Rejim ni cuba menafikan persoalan yang dibangkitkan. Tapi dia kantoi apabila Pegawai Khas tu mengumumkan perletakan jawatannya.

    Bagaimana mungkin dia boleh letak jawatan sekiranya dia tidak dilantik oleh Menteri Rejim tersebut? Adakah Pegawai Khas itu yang menipu atau Menteri Rejim ni yang tak pandai nak kencing pengikut-pengikut bawahan dia sendiri haah ???

    Apa pendapat kau dalam isu ni bhai ????

    ReplyDelete
  32. Selamat hari lahir ayahanda Tun Mahathir,

    Ketika ayahanda Tun melihat diri sedang melaksanakan perjuangan yang belum selesai, saya benar-benar melihat ayahanda Tun sebenarnya hanya sedang melalui 'perjuangan yang ditakdirkan'. Hanya sahaja ayahanda Tun masih tidak menyedarinya.

    Saya masih ingat membaca temuramah wartawan dengan ayahanda Tun di mana si wartawan telah bertanya kepada ayahanda Tun 'adakah menjadi PM kali kedua ini satu takdir? ' dan ayah Tun telah menjawab 'saya tidak tahu sama ada ia takdir atau bukan tapi saya tahu saya ada tugas untuk dilakukan'.

    Sekiranya soalan itu ditujukan kepada saya, maka saya akan menjawabnya seperti berikut; "ya benar, ayahanda Tun sememangnya ditakdirkan menjadi PM buat kali kedua, kerana masanya sudah hampir tiba untuk kebenaran hakiki dibongkarkan dan ayahanda Tun adalah pembuka jalan kepada kebenaran itu".

    Ayahanda Tun juga pernah berkata "ini adalah pertempuran terakhir saya" merujuk kepada tugas ayahanda Tun mengetuai PRU14 menentang kerajaan kleptokrat pimpinan Najib Razak.

    Hakikatnya, memimpin PH menyertai PRU14 hanyalah salah satu di antara pertempuran-pertempuran yang ayah Tun perlu lalui dan ia bukan yang terakhir. Sekiranya diteliti kembali, peristiwa ayah Tun mengangkat sumpah sebagai PM itupun sendiri adalah satu pertempuran. Ayah Tun berjaya membuat orang tersebut yang awalnya telah mengumumkan tiada angkat sumpah pada hari tersebut, tetapi hanya dengan menunggu berjam-jam lamanya di dalam bilik yang luarbiasa sejuk ayahanda Tun telah 'menang' apabila orang tersebut akhirnya bersetuju untuk menerima angkat sumpah ayah Tun.

    Juga pelantikan En Tommy Thomas yang pada mulanya mendapat tentangan tetapi akhirnya dipersetujui dan hari ini ia tidak menjadi isu lagi bagi kebanyakan rakyat melainkan segolongan kecil yang tidak mampu pun memberikan apa-apa impak.

    Teruskan ayah Tun, banyak lagi pertempuran yang bakal ayah Tun lalui dan dengan izin dan kehendak Allah ayah Tun akan menang kesemuanya termasuklah pertempuran klimaks yang ayah Tun akan berfikir ia 'mustahil untuk dimenangi' memandangkan undang-undang / rule of law tidak akan menyebelahi ayah Tun tetapi percayalah ia adalah sebahagian rancangan Allah untuk memberikan kemenangan mutlak ke atas perjuangan ayah Tun yang sudah melebihi separuh abad zaman fitnah ini.

    Ingatlah kepada baris terakhir sajak ayah Tun dahulu "hanya yang cekal dan tabah dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya". In shaa Allah ayah Tun benar-benar akan membina mercu tanda berkenaan, hanya ayah Tun saja masih belum menyedarinya.

    Sekiranya ayah Tun dan kawan-kawan tidak dapat memahami maksud tulisan saya di atas, maka carilah jawapan di dalam perkara berikut : "siapakah satu-satunya individu di tahun 2018 ini yang menepati ciri-ciri yang disimpulkan di dalam khabar-khabar yang benar pada seorang yang bergelar pembawa panji hitam @ shuaib bin soleh @ pemuda bani tamim?" dan in shaa Allah ayah Tun dan kawan-kawan lain akan memahami maksud ucapan saya di atas. Wallahu a'lam.

    Salam perjuangan buat ayahanda Tun Mahathir, sdr Shahbudin Husin dan semua rakan-rakan seperjuangan yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Respected comment.. syabas

      Delete
    2. Komen yg cukup bermakna Sdr John Doe...👍

      Delete

  33. Lagi satu kes kepala hotak -

    Bekas Timbalan Menteri Umno Asyraf Wajdi Dusuki kata,
    'Jangan ingat beku akaun kami akan lumpuh'.

    Alahai, Mamat, ketahui lah oleh mu, bahawa beku akaun tuh ha nya untuk siasatan kaitan dengan 1MDB le. Bukan untuk sekat kegiatan kamu semua. SPRM bukan parti politik, boss nya bukan jenis yang boleh diheret dengan tali dihidung nya.

    Gamak nya dia ni jugak jenis yang “If you don’t use your brain, you don’t think, you don’t solve problems, you don’t read, you don’t write, the brain regresses and you become senile...," kata Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  34. Sokong MOHD ASHRAF MUSTAQIM, Exco ARMADA Malaysia (Pendidikan) Parti BERSATU yang berkata,

    "Tiada tempat untuk LGBT di Malaysia" - M'kini

    Gantikan Syed Saddiq yang melayan LBGT - dia coba letak seorang dari puak LBGT di pejabat nya, mahukan LBGT di benarkan berleluasa di negara ini.

    Mereka LBGT perlu dapatkan rawatan dari doktor pakar kalo mengata mereka "biologically inclined that way".


    Ada rawatan bagi nya. Yang dinegara2 Barat hingga ada Akta depa boleh kahwin sama jantina tuh dah mengarut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak banyak Tun Dr Mahathir buat keputusan yang salah. Ini satu daripada yang tidak seberapa di lakukan nya.

      Diharap dia akan baikki keadaan ini dengan mengganti Syed Saddiq. Beri dia jawatan Timbalan Menteri diJabatan Perdana Menteri.

      Delete
    2. Rentikan le bro sini bro sana.

      Blogging takpa ckp bro. Kamu Menteri, bo, apa ko kata dianggap pandangan resmi. "bo" itu aku tap payah tulis penuh le.

      Mana boleh ckp bro. Ckp kawan, boleh le.

      Delete

  35. Time to make Parliament paramount again - FMT

    Lantik Rais Yatim sebagai Speaker. Boleh capai hasrat itu kalau Rais mengetuai Parlimen. Dia berwibawa.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Lim Kit Siang berkata diTrengganu -

      He said the post of speaker was not a priority for him because the more important thing was to serve the people who had elected Harapan to administer the country.

      https://www.malaysiakini.com/news/433418

      Delete
  36. Laporan FMT berkata:

    Khalid: DBKL terima arahan ‘pihak atasan’ berhubung penjualan tanah

    Mengapa Tengku Palsu Teuku Adnan tidak kedengaran apa apa sejak Umno lingkup di Pru14? Ada kah dia takut diungkit?

    ReplyDelete
  37. Banyak tajuk berita yang perlu dikomen pagi ini. Termasuk yang dibawah ini:

    Kami akan patuhi terma Perjanjian Air 1962, kata Singapura

    Singapura mengharapkan harga yang ditentukan lebih kurang 50 tahun dahulu tidak diungkit Kerajaan Malaysia. Tidak diminta dinaikki.

    Dahulu saya fikir pemerintah Singapura itu bijak. Sekarang tidak lagi.

    ReplyDelete
  38. Selamat Hari ulangtahun kelahiran TUN MAHATHIR. Semuga Allah merahmati Tun Dan mmberi kekuatan utk memimpin Malaysia tercinta.AMIN....

    ReplyDelete
  39. Seorang tukang emas borong terkenal dari Lubnan memfailkan saman AS$14.79 juta (RM59.831 juta) terhadap Datin Seri Rosmah Mansor bulan lalu atas penghantaran 44 barangan kemas yang dihantar kepadanya pada Februari, dan dirampas oleh polis pada Mei.

    Dalam dokumen yang dilihat oleh Malaysiakini, Global Royalty Trading SAL memfailkan saman terhadap isteri kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 26 Jun lalu melalui firma Tetuan David Gurupatham dan Koay.

    Dalam pernyataan tuntutannya, firma yang berpangkalan di Beirut itu mendakwa Rosmah adalah pelanggan lama, dan syarikat itu juga menjual barangan kemas di seluruh dunia, termasuk kepada keluarga diraja.

    Global Royalty mendakwa seperti pada tahun-tahun sebelumnya, firma itu akan menghantar barangan kemas kepada Rosmah mengikut permintaannya untuk dinilai dan dibeli serta dibayar olehnya atau oleh pihak ketiga.

    ReplyDelete
  40. bagi masa mereka memerintah
    mereka baru jer menang 2 bulan jer tai spekulasi dah kluar macam2 , bagi masa mereka memerintah sebab mereka menang rakyat yang pilih

    ReplyDelete
  41. citer berdegar2, ahli parlimen pon belum angkat sumpah lagi di dewan rakyat, jika ada usul boleh di bahaskan , itu pon jika semuer adun dan ahli parlimen dah buat declaration perbelanjaan dengan spr , jika tak tak boleh terlibat perbahasan .


    orang umno bn kena berubah , sebab dah jadi pembangkang bukan pemerintah lagi, orang ph kena berubah sebab bukan pembangkang lagi dah jadi pemerintah .

    1 pihak jadi pembangkang sekian lama tak pernah jadi pemerintah , 1 pihak lagi dah lama jadi pemerintah tak pernah jadi pembangkang , jadi baru lagi jadi pembangkang dan pemerintah mesti ler ada buat silap dalam mana2 bahagian contoh statement ler, tindakan , pandangan dan berbagai lagi

    ReplyDelete
  42. Pemuda Umno tak setuju iktiraf UEC

    Bagus.

    Tak payah cerita panjang dalam hal ini.

    Perkara 152 Perlembgaan nyata - bahasa ibunda (Mandarin bukan pun bahasa ibunda) boleh digunakan ha nnya "selain dari bagi tujuan resmi".

    Sekolah ada lah tujuan resmi mana mana negara. Sekolah Cina tidak selaras dengan Perlembagaan negara. Mengiktiraf UEC bermakna menggalak gejala sekolah Cna.

    ReplyDelete
  43. Ketua Polis Negara berkata

    “Kita dimaklumkan Jho Low berada di Hong Kong dan apabila pasukan PDRM tiba di sana, pihak berkuasa Hong Kong mendapat maklumat dia telah berlepas ke Macau melalui feri.

    “Jadi kita telah menulis surat rasmi kepada pihak berkuasa Macau dan jika mereka sahkan dia berada di sana, tindakan akan diambil,” katanya.

    Soal nya: Malaysia tidak ada perjanjian pemulangan penjenayah (extradition treaty) dengan Portugal yang memerintah Macau.

    Boleh kah, mahu kah mereka tangkap dan hantar Jho Taek ke Malaysia. Kalau tidak pun, tangkap dan beri tahu PDRM supaya heret Jho Taek balik ke Malaysia?

    Kuat dan irat kah perhubungan PDRM dengan Polis Macau? Jika tidak, PDRM perlu fikirkan cara lain bagi mendapatkan Jho Taek dibawa ke Malaysia. Sudah lama sangat sehingga tersoal kecekapan PDRM.

    ReplyDelete
  44. dgn tun m memegang tampok pemerintahan, kita bolih ucapkan :

    "happy new day, every day, Malaysians".

    mari lah kita doakan yg tun m akan terus memimpin Negara ini hingga ia nya pulih sepenuh nya.

    Insya'allah.

    Selamat Menyambut Hari Kelahiran Tun M.

    ReplyDelete
  45. HAPPY 93rd BIRTHDAY to ayahanda TUN yang dikasihi semoga sihat2 selalu hendaknya.
    Amin×3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...