Thursday, 19 July 2018

PENYEBARAN BERITA PALSU LEBIH MENGGILA SELEPAS UMNO TIADA LAGI KUASA


Ketika era pemerintahan BN, penyebaran berita palsu, adu domba, fitnah dan penyelewengan fakta boleh dikata dapat ditemui setiap hari melalui media-media arus perdana dan saluran televisyen tertentu.


Betapa meluatnya rakyat kepada perkembangan itu sehingga ramai yang akhirnya membuat keputusan tidak lagi mahu membeli akhbar-akhbar serta menonton televisyen.


Akbatnya jualah akhbar merosot dengan teruk dan siaran berita televisyen tidak lagi ditonton. Syarikat media rugi berjuta-juta dalam setahun, tetapi oleh sebab masih dipayungi oleh UMNO sebagai kerajaan, mereka terus dapat beroperasi seperti biasa.


Tetapi, dengan tumbangnya BN, akhbar arus perdana dan saluran televisyen tertentu tidak lagi berani menjadi penyebar berita palsu, adu domba, fitnah mahupun penyelewengan fakta seperti dahulunya.


Mereka tiba-tiba menjadi lunak dan mula memberi tempat kepada berita-berita baik mengenai apa yang diperkatakan oleh Tun Mahathir dan lain-lain pemimpin Pakatan Harapan.


Individu tertentu yang selama ini kerap menghiasi dada akhbar dan televisyen dengan fakta karut, syak wasangka dan firnah semberono menyerang Tun Mahathir juga turut tidak kelihatan lagi kemunculannya.


Kalau ada pun cubaan mengadu domba dan menyeleweng fakta, kadarnya hanya di tahap paling minima dan sipi-sipi saja. Berita-berita palsu dan fitnah hampir tiada lagi kerana pemilik akhbar dan televisyen berkenaan sedar risiko yang bakal dihadapi jika mereka terus berperangai buruk seperti dahulu.


Perubahan itu bukan saja seiring kerana media arus arus perdana dan saluran televisyen berkenaan sedar tauke mereka adalah UMNO, manakala kerajaan yang berkuasa adalah Pakatan Harapan, tetapi juga disebabkan peneraju media-media terbabit ramai yang sudah ditamatkan perkhidmatan atau diminta meletakkan jawatan.


Semua itu memberi erti bahawa media arus perdana dan saluran televisyen tertentu itu tahu dan sedar perangai buruk dan kesalahan mereka selama ini.


Kiranya tiada apa-apa yang ditakut atau dibimbangi, mereka seharusnya terus mengekalkan ketua pengarang atau pengawal bilik berita yang sama, meskipun kerajaan bertukar kerana hakikatnya pemilikan atau syarikat akhbar arus perdana atau saluran televisiyen itu tidak pun berubah dan kekal dipunyai oleh UMNO.


Walaupun demikian, penyebaran berita palsu oleh pemain media sosial pro UMNO dan BN yang kini sudah menjadi pembangkang sebenarnya tidaklah terhenti begitu saja.


Cuma, ia sudah bertukar daripada media arus perdana dan saluran televisyen kepada medium media sosial. Sebab itu, kebelakangan ini begitu kerap tersebar petikan berita atau tangkap layar yang kononnya merupakan kenyataan pemimpin-pemimpin tertentu Pakatan Harapan yang disebarkan secara meluas menggunakan logo portal-portal berita bebas tertentu.


Antaranya yang dikesan sebelum ini ialah mengenai isu Raja, Melayu dan Islam, kandungan manifesto, berkaitan cukai SST serta kadarnya, tempoh lupus kenderaan dan macam-macam lagi. 


Hampir saban hari, tatap saja media sosial, pasti terjumpa berita palsu yang pro kepada UMNO dan BN. Tahapnya makin rancak dan kerap. Ia hampir sama dengan dulu di mana selak saja akhbar atau buka televisyen, tidak lain akan kedapatan penuh dengan berita palsu, fitnah, adu domba dan menyeleweng fakta yang memburuk-burukkan Pakatan Harapan.


Semua berita palsu itu yang kononnya merupakan kenyataan pemimpin-pemimpin tertentu, tetapi tidak pernah diucapkan, disebarkan secara meluas melalui media sosial tidak lain dengan tujuan untuk mengelirukan rakyat dan mencambahkan kebencian terhadap kerajaan baru Pakatan Harapan.


Pengendali dan pemain media sosial pro UMNO dan BN kini sedar media arus perdana serta saluran televisyen tertentu tidak boleh lagi digunakan untuk perkara-perkara buruk seperti itu. Media tersebut seolah-olah sudah jadi baik, tetapi kejahatan menyebarkan berita palsu disandarkan pula kepada media sosial.


Petunjuknya cuma satu, menyebar berita palsu, fitnah, adu domba dan menyeleweng fakta bukan saja tidak dapat dipisahkan daripada UMNO dan BN, malah tahapnya makin menggila setelah mereka menjadi pembangkang sekarang ini.


Ia berbeza dengan pemain media pro Pakatan Harapan yang dulu hanya menumpu kepada menyerang kredibiliti, mendedah penyelewengan, mengkritik dan mengapungkan kebenaran bagi kefahaman rakyat betapa buruknya cara pemimpin UMNO dan BN mentadbir negara selama ini.


Itulah yang akhirnya menyedarkan rakyat untuk berani membuat perubahan dan menumbangkan BN.


Malah hari ini, setelah menjadi kerajaan, pemain media sosial pro Pakatan Harapan terus berpaksikan  perjuangan kebenaran seperti dulu, bahkan sama sibuk menangkis berita-berita palsu yang disebarkan oleh mereka yang pro UMNO dan BN dengan tujuan rakyat tetap mengetahui kebenaran di penghujungnya. (ShahbudinHusin 19/07/2018)

50 comments:

  1. Replies
    1. Kami berjanji untuk beri royalti seperti yang dijanjikan dulu, tidak akan ada penyelewengan



      KUALA LUMPUR: Kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan menunaikan janji untuk memberi royalti minyak kepada Kelantan termasuk negeri pengeluar minyak yang lain.

      Bagaimanapun Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata dana tersebut hanya disalurkan terus kepada kerajaan negeri jika ia digunakan untuk rakyat, bukan bertujuan memperkukuhkan kedudukan politik.

      “Kami berjanji untuk beri royalti seperti yang dijanjikan dulu, tidak akan ada penyelewengan tapi kami berharap royalti diguna untuk kebaikan negeri dan tidak disalah guna untuk kuatkan parti dan lain-lain.

      “Ini bukan hak Kelantan dan Terengganu sahaja, ia terkena semua kawasan dan negeri yang keluarkan minyak berdasarkan keuntungan,” katanya merujuk pemberian royalti sebanyak 20% termasuk Sarawak.

      Dr Mahathir berkata demikian menjawab soalan tambahan daripada Ahli Parlimen Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS-Rantau Panjang)

      Sebelum ini, kerajaan Kelantan menghargai persetujuan kerajaan persekutuan memberi royalti minyak kepada negeri itu berdasarkan kenyataan perdana menteri pada mesyuarat Majlis Kewangan Negara 2018, bulan lepas.

      Dr Mahathir berjanji jika PH menang Putrajaya, mereka tidak melakukan sikap pilih kasih dengan menafikan hak negeri yang diperintah pembangkang.

      : Banyak kali Mahathir berjanji tentang royalti, tapi Mahathir ni ada rekod cakapnya bukan boleh digunapakai sangat....

      Delete
    2. Cakap Najib boleh digunakapaki ke?

      Dah lingkup pun dia. Tak lama lagi masuk penjara.

      Tak pernah Perdana Menteri dinegara ini masuk penjara.

      Najib akan menjadi first time.

      Delete
  2. elok jahanamkan terus umngok dari bumi Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan PH lebih teruk dari BN kata Badrul Hisham



      Pentadbiran Kerajaan Pakatan Harapan (PH) didakwa lebih teruk dari Barisan Nasion (BN) susulan pelbagai tindakan yang mengetepikan kedaulatan undang-undang serta perlembagaan negara.

      Presiden Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin turut mendakwa Majlis Penasihat Kerajaan (MPK) yang diketuai Tun Daim Zainuddin telah melangkaui kuasa apabila bertindak memanggil dua orang Hakim Negara, seolah-olah jawatankuasa ini yang mentadbir negara.

      “MPK membuat kenyataan terbuka meminta Ketua Hakim Negara. Hanya Perdana Menteri sahaja yang mempunyai kuasa bertemu dengan hakim, namun Perdana Menteri tidak boleh mencampuri prosiding kehakiman.

      “MPK ditubuhkan ketika kabinet belum dibentuk, Menteri belum angkat sumpah, Parlimen juga belum bersidang. Namun MPK begitu berkuasa memanggil agensi pelaksana, perundangan (penguatkuasaan) dan sesiapa sahaja,” katanya kepada Watan Online pada Khamis.

      Badrul Hisham atau lebih dikenali Chegubard turut mendakwa MPK merupakan jawatankuasa haram.

      “MPK ini adalah “unconstitutional” ia diwujudkan tanpa keabsahan undang undang. Mereka juga tidak terikat mana mana kontrak jauh sekali ada sumpah taat setia pada negara,” katanya.

      Badrul Hisham berkata, penubuhan MPK telah memahat sejarah hitam negara yang dilihat lebih berkuasa dari kabinet

      “Sepatutnya kabinet yang membuat sebarang keputusan namun sebaliknya berkaku apabila kabinet seperti terletak dibawah jawatankuasa ini.

      “Prinsip pemisahan kuasa antara kuasa eksekutif, perundangan dan kehakiman hancur tanpa kita sedar, dan ia bakal menjadi tanda aras baru yang bakal menjadikan negara Malaysia ini jauh dari menjadi negara hukum yang menjamin keadilan dan hak,” katanya.

      Daim Zainuddin sebelum ini dilaporkan telah memanggil Ketua Hakim Negara, Tan Sri Md Raus Sharif dan Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin ke pejabatnya di Jalan Ampang dalam satu pertemuan tertutup dan mendesak mereka untuk meletak jawatan.


      : ChegBard macam Rafizi bila terpencil maka kuat lah dia membantah, tapi bila diberikan jawatan nanti macam PH juga akan kencing pengikut

      Delete
    2. Kesian jahil league. Tidak habis oink oink oink di blog Budin.

      Delete
  3. Apa kata anti fake news tak payah dimansuh!! Biar padan muka pembuat fitnah...! !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aliran keluar bon asing berterusan pada Jun



      Pegangan bon asing meneruskan penurunan pada Jun dengan mencatatkan aliran keluar bersih sebanyak RM6.7 bilion, walaupun lebih rendah daripada RM12.0 bilion yang dicatatkan pada bulan sebelumnya.

      RAM Rating Services Bhd dalam satu kenyataan semalam berkata pegangan asing berjumlah RM185.8 bilion pada akhir Jun, turun 3.5 peratus bulan ke bulan berikutan langkah mengehadkan kecairan global dan ketegangan perdagangan memuncak yang mengancam prospek perdagangan dan pertumbuhan.

      Di peringkat tempatan, agensi penarafan itu berkata bon kerajaan yang ditender mendapat sambutan baik, dengan permintaan kukuh dalam keadaan sokongan tinggi daripada pelabur tempatan, dengan penawaran Sekuriti Kerajaan Malaysia (MGS) dan Terbitan Pelaburan Kerajaan (GII) meningkat kepada RM62.7 bilion pada separuh pertama tahun ini.

      RAM mengekalkan unjurannya antara RM100 bilion dan RM110 bilion bagi terbitan kasar pada 2018 disokong oleh komitmen kerajaan mengekalkan defisit belanjaran 2.8 peratus daripada keluaran dalam negara kasar tahun ini.

      “Pada Jun, terbitan bon korporat menyederhana kepada RM6.8 bilion, lebih rendah berbanding purata lima bulan sebelumnya iaitu RM9.8 bilion. Bagi setengah tahun pertama tahun ini, terbitan bon korporat meningkat 1.6 peratus tahun ke tahun kepada RM55.7 bilion.

      “Kami menjangka kadar kemajuan yang sederhana bagi tempoh berbaki tahun ini terutamanya bagi entiti berkaitan infrastruktur dan separa kerajaan, apabila kerajaan mengambil kira liabiliti luar jangkanya,” kata agensi penarafan itu. – Bernama

      : Sikap kerajaan yang lebih untuk membalas dendam daripada mengutamakan ekonomi antara faktor menjadikan ekonomi makin teruk....

      Delete
  4. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
    Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
    Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

    Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...budak darjah 3 pnya keje ni

      Delete
    2. Rindu lA Kat lagu Jamal. Bersih 5 gagal, bersih 5 gagal ye ye ye, sambil ajak macai2 murahan dia. Bersih 5 gagal ye. Aku nak pegi sg buluh lA. Nak Jumpa, Rindu sgt. Nasib baik najib buat ketapi sampai sg buluh.. Dulu utk kak wan, Ala, kak wan yg Jadi TPM tu. Nak Tanya Jamal. Berapa banyak dah pelindung telo Dia dtg ziarah sejak dedak takde ni.

      Delete
    3. Ucapan Najib-Pak Lah ‘hilang’ dari web pejabat Perdana Menteri



      Dr Kamarul Yusoff mendakwa hanya kenyataan PM Dr Mahathir dimuatkan di laman rasmi Pejabat Perdana Menteri manakala kenyataan bekas PM Pak dan Najib hilang.

      Pensyarah Universiti Utara Malaysia Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata ucapan dan kenyataan Datuk Seri Najib Razak dan Tun Abdullah Ahmad Badawi tiada ketika menyemaknya di arkib laman web Pejabat Perdana Menteri (PMO).



      Kamarul Zaman Yusoff berkata laman itu hanya ada ucapan dan kenyataan rasmi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      “Saya tidak pasti apa yang telah berlaku dengan laman web rasmi PMO ini,” tulisnya di Facebooknya hari ini.

      Beliau juga menyifatkan kurang munasabah untuk menganggap perkara itu sebagai “cubaan memadam rekod Najib dan Abdullah”.

      Kamarul berharap ucapan dan kenyataan media yang hilang itu akan muncul semula.
      “Jika tidak, susah pelajar kedoktoran dan pelajar sarjana mengenai politik Malaysia mahu menulis tesis mereka nanti,” katanya.

      Portal Malay Mail melaporkan kemungkinan bahagian komunikasi korporat PMO tidak menyedari masalah seperi didakwa Kamarul dan sedang cuba mendapat reaksi unit teknologi maklumat yang mengendali laman web tersebut.

      Kamarul dikenali ramai terutama ketika pertembungannya dengan Tun Dr Mahathir dalam wacana Sinar Harian yang berakhir dengan insiden kerlingan maut.


      : Mahathir jika dia dendam kepada musuh politik dia akan pastikan musuh yang jatuh akan terus lumpuh dan tak berdaya....

      Delete
    4. Kah kah kah Jahil league. Mat bodoh. Inikah standard cybertrooper umngik. Merapu saja. Umngok ni memang bodoh. Pikih lah yang berotak untuk jadi cybertrooper. U pay peanut u get monkey.
      Hihihi

      Delete
  5. Bukan darjah 3...tapi PHD ni...prof hasad dengki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8 NGO mahu siasat Ramasamy
      NOR KHALILAH GUSTI HASSAN 19 JULAI 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore127
      8 NGO mahu siasat Ramasamy
      Antara NGO yang membuat laporan polis terhadap Ramasamy
      A- A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN – Lapan NGO membuat laporan polis terhadap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy yang didakwa mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas harimau Pembebasan Tamil Ealam (LTTE) di Ibu Pejabat Daerah Polis, di sini, semalam.

      NGO terbabit ialah Pertubuhan Kebajikan Ukhwah Malaysia, Persatuan Muai Thai Pahang, Al Risalah, Mimbar Permuafakatan Ibu bapa Malaysia Pahang (Mapim),Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah (Pekida) Pahang, Yayasan Attibyan, Surau Ubudiah Tanjung Lumpur, dan Dewan Persuratan Melayu Pahang.


      Yang Dipertua Mapim, Datuk Mazlan Mat Rashid berkata, seramai 50 hingga 70 mewakili NGO membuat 13 laporan mendesak pihak polis menyiasat perkara tersebut.

      Menurutnya turut membuat laporan polis secara berasingan adalah lima individu lain.

      “Laporan secara serentak oleh kesemua NGO dan individu ini melambangkan kesungguhan kami dalam mempertahankan pendakwah bebas, Dr Zakir Naik dan kami secara tegas mahu polis segera membuat siasatan terhadap Ramasamy.

      “Ini susulan desakan pemimpin DAP itu yang mendesak kerajaan Malaysia untuk menghalau Dr Zakir keluar dari Malaysia. Kenyataan beliau mempunyai unsur kebencian dan provokasi terhadap Dr Zakir dan agama Islam yang boleh membawa kepada perpecahan dan permusuhan kaum di negara ini,” katanya.

      Beliau berkata demikian pada sidang media selepas membuat laporan polis di IPD tersebut, pagi tadi.

      Beliau berkata, berdasarkan satu artikel di sebuah blog, Ramasamy dipercayai terlibat dengan kumpulan pemisah Tamil di Sri Lanka dan mendakwa beliau adalah jawatankuasa LTTE.

      Justeru katanya, tuduhan Ramasamy mengenai Dr Zakir sebagai pengganas adalah tidak berasas sedangkan beliau juga didakwa terlibat dengan LTTE atau puak pengganas.

      Delete
    2. Tak kira sapa pun..

      rosmah ke? Ramsamy ke,,? Mutusamy ke? Lebaidungu ke? Haji edy ke? Kalu buat salah tetap perlu dicekup dihumban ke penjara

      Delete
  6. Bang Shah..kami ada dengo ada puak cerdik2 sedang bergandingan mau cucuk2 tikam2 dgn tujuan memporakperanda ph serta kerajaan of the day..ini soldadu apakentah..konon pensusun rajpian d buat seketika waktu dorang mau serang..serang hingga air liur meleleh..cerdikhampeh..

    Susu lemah manis santan kelapa muda..
    Pembangkang kira pandai menepis..
    Kerajaan kini kasi pasung dan kasi tala..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemuda Umno minta PH buat permohonan maaf terbuka
      NOR AINNA HAMZAH 19 JULAI 2018
      Asyraf Wajdi Dusuki
      Asyraf Wajdi Dusuki
      A- A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Pemuda Umno memohon Kerajaan PH untuk membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat sekiranya kerajaan tidak mampu melunaskan kesemua janji dalam manifesto PRU14 lalu.

      Ketua Pemudanya, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, rakyat memberikan undi atas janji ‘bulan’ dan ‘bintang’ kepada rakyat sebelum ini serta janji mengujakan kepada rakyat.


      Menurutnya, kerajaan BN jatuh sebelum ini kerana janji yang begitu didambakan oleh rakyat.

      “Kita (Pemuda Umno) seronok jika janji ini boleh ditunaikan... tapi kalau tak kerajaan perlu meminta maaf kepada seluruh rakyat,” katanya dalam sidang media sempena Pelantikan Ketua-ketua dan Naib-naib Ketua Pemuda Umno Negeri Sesi 2018 hingga 2021 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), tadi.

      Asyraf mengakui manifesto bukanlah kitab suci Al-Quran, namun manifesto berkenaan merupakan janji kepada rakyat.

      “Mana-mana agama meletakkan janji sebagai perkara amat besar dan orang yang tidak menunaikan janji adalah orang yang munafik... dosa besar jadi kena minta maaf. Bukan sekadar minta maaf pada ALLAH tapi pada rakyat juga,” katanya.

      Delete
    2. Pok amai2 belalang kupu2..
      Bertepuk kami beramai2..
      Pembangkang sakit jiwa lara..hahahahantumatikutu..
      Kehkehkehkeh..

      Delete
    3. Polis terima lebih 50 laporan terhadap Ramasamy
      Nur Hasliza Mohd Salleh | July 19, 2018
      Ketua Polis Negera berkata maklumat lanjut akan diambil dalam masa terdekat.
      VIDEO INSIDE

      53 laporan polis diterima termasuk daripada P Ramasamy sendiri kerana didakwa terlibat dengan kumpulan pelampau Tamil, Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE).

      PETALING JAYA: Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun mengesahkan menerima lebih 50 laporan kes terhadap Timbalan Ketua Menteri 2 Pulau Pinang, Dr P Ramasamy di seluruh negara.

      Beliau berkata, sebanyak 53 laporan polis diterima termasuk daripada P Ramasamy sendiri kerana didakwa terlibat dengan kumpulan pelampau Tamil, Liberation of Tigers Tamil Eelam (LTTE).

      “Kita terima laporan di seluruh negara, bermula di Pulau Pinang.

      “Kertas siasatan akan dibuat dan siasatan dijangka bermula dengan kadar segera.



      “Beri kita masa untuk mengumpul maklumat terkini, jika perlu maklimat tambahan, kita akan maklumkan dalam masa terdekat,” katanya dalam sidang akhbar di Persada PLUS di sini.

      Sebelum ini media tempatan melaporkan parti politik dan beberapa badan bukan kerjaan (NGO) mendesak siasatan dibuat terhadap P Ramasamy kerana didakwa terlibat dengan kumpulan tersebut.

      Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkongsi kiriman di Facebook yang menyeru pihak berkuasa menyiasat Ramasamy yang dikaitkan dengan LTTE, yang diklasifikasikan sebagai organisasi pengganas oleh lebih 30 negara termasuk Amerika Syarikat dan Kesatuan Eropah.

      Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin Hassan berkata polis harus menyiasat gambar yang tular di media sosial menunjukkan P Ramasamy memberi penghormatan kepada satu bingkai bergambar senapang Kalashnikov serta menerima kunjungan ahli politik India yang menyokong kumpulan pemisah Tamil di Sri Lanka.

      Nasrudin merujuk lawatan V Gopalasamy yang lebih dikenali sebagai Vaiko, yang mengetuai parti Marumalarchi Dravida Munnetra Kazhagam (MDMK) yang berpangkalan di Tamil Nadu, ke Pulau Pinang baru-baru ini untuk menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Ramasamy.

      LTTE dilaporkan terlibat dengan aktiviti keganasan di Sri Lanka.

      Delete
    4. Bro..jika benar tangkap dakwa..x kiralh ramasamy ke ramasawa..apatah lg sinajib ular sawa..ini orang mentekedarah x bersendawa..konon tahap dewa..ahli macai ikut bersahaja..dgap hantu saka puaka najib..dorang merai malapetaka..k
      Khabarnya sijolok kena tangkap kat tanah besar cina..

      Delete
  7. Macam mana tak menggila budin, sejak kalah pilihanraya ramai yg dah gila. Kat blog ni pun ada. Ada yang gila berludah. Ada gila kopipes. Pendek kata semua jenis gila ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang selalu mengkahak hark tui itu memang sudah gila.

      Dulu bercampur dengan apek dikedai kopi, asyik keluarkan kahak dan meludah depan orang ramai.

      Sekarang sudah teruk, diinternet pun mahu dibuat nya.

      Kesihan.

      Delete
    2. indra Ghandi...Ini khas untuk kau bhai !!!!

      keh..keh..keh..Harrrk Tuuiii..kihkioikioikihki

      Amacam ...nak lagi tak ????

      Delete
  8. 2 hari aku tak masuk, bergelora nate' yang gunakan nama GENG NAJIB, justice league, lebaimodern dan macam macam lagi.

    Dah makin selalu dikeluorkan nya komen2 diatas nama yenggedey valikopo yang semata mata nak menyakitkan hati dan memfedapkan pembaca. Hamjadah nate' nih, bak kata Najib bila meradang dengan cyber troopers dia di Pru13.

    Di bawah ini diperturunkan komen2 yang menunjukkan pe'el biadap dan kangajor yang bertugas di atau untuk UMNO Dirty Tricks Department (DTD) itu.

    ReplyDelete
  9. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA YANG TIDAK REGULAR DIBLOG NI:

    Yang pakai nama GENG NAJIB, Kojolla, justice league, lebaimodern dan berbagai nama lain itu ia lah petugas Umno yang dijangka bekerja diUmno Dirty Tricks Departmnt (DTD), dibayar gaji cara biasa atau berdasarkan berapa banyak komen dimasukkan nya ke sini.

    Dia masuk siang dan malam, tak kira pukul berapa, ada masa nampak seperti dia tidur ha nya 3-4 jam sehari sahaja.

    Tujuan nya ia lah seperti diarah Umno DTD: propaganda, misinformation, disinformation, twists, spins, sabotaj, dan apa sahaja yang boleh menjatuhkan imej PH, menaikkan imej UMNO/BN.

    Cara2 nya termasuk mengcewakan (frustrate), menyakitkan hati pembaca dengan mengkopipes apa saja, laporan2 yang panjang lebar, sebanyak mana yang boleh, untuk mencapai tujuan itu. Maka diletakkan nya komen2 dan/atau kopipes tersebut sebagai jawpan kepada setiap komen pro-PH. Biasa nya, tidak berkaitan dengan tajuk pos atau komen2 pro-PH itu.


    ReplyDelete
    Replies

    1. Bila bendaklah yang menggunakan nama GENG NAJIB, justice league dll itu masukkan kopipes hingga seminit tiap satu, maka nampak lah dia gunakan cara Internet Bots atau Robot. Definasi nya ada di komen berikut ini.

      Siapa yang ada masa melayan nya, sila lah. Kalau tidak, biorkan aje, boikot dia. Siapa yang sebut sahaja nama dia, tentu akan menyebabkan dia masuk. Jenis keras kepala, jenis kejarkan bayaran bagi komen2 dia dari Umno DTD.

      Bila dia masuk, letih lah kita mengscroll atas bawah. Ada masa kita bosan, tak dapat ikut perbincangan diantara kita, peserta pro-PH diblog ini. Bila itu berlaku, menang lah dia, tercapai lah sebahagian dari tujuan Umno DTD. Jadi, bergantung lah diatas sesiapa yang mahu melayan nya.

      Melayan dia sudah tentu membikin dia masuk dengan lebih banyak kopipes lagi. Gamak nya membunyikan alarm dilaptop nya yang dia kaitkan dengan komen2 kita yang menyebut dia.

      Saya boikot dia. Ha nya sesekali menjawab, bila yang dikomen atau dikopipes nya nampak bodoh sangat, mahu tunjukkan pembaca bahawa dia mengarut. Tak salah meng-counter comment. Tapi dia mengarut.

      Delete

    2. INTERNET BOTS

      An Internet Bot, also known as web robot, WWW robot or simply -bot-, is a software application that runs automated tasks (scripts) over the Internet. Typically, bots perform tasks that are both simple and structurally repetitive, at a much higher rate than would be possible for a human alone.

      It is software that performs an automated task over the Internet. More specifically, a bot is an automated application used to perform simple and repetitive tasks that would be time-consuming, mundane or impossible for a human to perform
      Bots can be used for productive tasks, but they are also frequently used for malicious purposes.

      The term "bot" comes from robot. An Internet bot may also be known as a Web robot or WWW robot.

      https://www.techopedia.com/definition/24063/internet-bot

      Delete


    3. DIA SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA MULTIPLE NICS, saperti dibuktikan berikut:

      Kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
      Apa citer pulak ni..

      lebaimodern13 July 2018 at 08:12
      APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

      lebaimodern13 July 2018 at 08:13
      APA HEBATNYA HUDUD

      lebaimodern13 July 2018 at 08:15
      KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
      Dulu masa era Reformasi

      lebaimodern13 July 2018 at 08:23
      KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:27
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

      lebaimodern13 July 2018 at 08:28
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:31
      APA HEBATNYA ALQURAN

      Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

      "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

      Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

      KEPALA BAPAK DIA. PMD (yang nih tak boleh dieja, censored).


      Delete
    4. Robot ker internet bot ker...yg nyata MP2 sarkas KERA-jaan tomato lari cabut...
      Hari pertama sidang parlimen, kena pelakong teruk dgn pembangkang masa pagi, sblh ptg terus lesap menghilang...tulur jadi kucut...
      Ki kik kik...

      Delete
    5. Itu pendapat kamu sahaja.

      Berjuta yang lain berfikir MP2 pembangkang heboh saja, keluarkan hujah tidak berdasarkan fakta yang sahih.

      Yang "menghilang" itu ia lah sebab bosan dengan hujah hujah tidak beralasan. Cakap seperti dikedai kopi sahaja.

      Delete
    6. Parliament turns into 'pasar'; visitors unamused with MPs' antics

      The Dewan Rakyat session turned into a war of words between members of parliament (MPs).

      KUALA LUMPUR: The chaos that erupted in the Dewan Rakyat earned the ire of visitors, with some calling for an end to the 'pasar-like situation' (as some describe noisy environment when many people talk at the same time, normally observed in markets).

      The parliament's question-and-answer and debate sessions, which were hoped to shed light on government’s plans and projects turned into a war of words between members of parliament (MPs). (Mesti dimulakan MPs Pembangkang, UMNO/BN yang kalah di Pru14, nak coba menangdalam Parlimen, otak kick punya jenis).

      Visitors said the erratic behaviour of some MPs was uncalled for and did not reflect the Malaysia Baru image that the people were hoping for.

      University lecturer, Jaafar Mat Akhir, said he did not expect the arguments between MPs would escalate to such an extent that the MPs disregarded moral and social values.

      He said the chaos which erupted in the morning shouldn’t have happened, especially in the early stage of the parliament sitting.

      “For a first-time visitor, I was appalled as I was hoping that the parliament session would be carried out smoothly.

      “We have a new government that promises a new Malaysia, but if we look at the quality of their (MPs of both sides) debate in the Dewan Rakyat, it was no different than a third-world mentality,” he said.

      The sentiment was echoed by another visitor, Mohamad Hafiz Ali, 55, who expressed shock with what he had witnessed earlier.

      He hoped that the session would be done in an orderly manner as it was being watched by many people including the youth.

      He said the MPs had a responsibility to carry a positive image as they were the representatives of their constituents.

      “If (MPs) want to show their prowess or act like thugs, parliament is definitely not the place (to do so).

      “Dewan Rakyat must be respected and each of its members must protect the credibility of the House.

      “Debate with good manners and knowledge," he said.

      Delete
    7. isa3...Satu aje respons aku untuk kau....ADEEER AKKKKUUU KEEESAAAHHH BHAAAIIII ????

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii..kihkioikioikikik

      Delete
  10. Istilah "berita palsu" ditiru penggunaan dari Barat dan digunakan sebagai dakyah Najib.

    Akta Berita Palsu dibuat nya sebagai alat menakutkan orang ramai menuduh dia curi berbillion Ringgit dari 1MDB.

    Tidak jalan. Sebab DoJ USA pun keluarkan fakta fakta berkenaan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" dilakukan Najib.

    Sekarang SPRM dan PDRM mengorek segla lobang bagi mendapatkan bukti bukti bagi mengheret Najib dll ke mahkamah dan ke penjara.

    Saya yakin akan berjaya usaha usaha mengadilkan Najib ke penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahi apa yg ko cakap ni Indrana?

      Delete
    2. Tahi yang ko makan ler, Mat.
      ]
      Sedap tak? Bila ko ingat Najib masuk?

      Delete
  11. Agenda-Berbahaya-DAP

    1). Kristian ganti Islam sebagai Agama rasmi.

    2). Mewujubkan Republik Malaysia.

    3). Rejimen Askar Melayu Diraja dibubar.

    4). Hak Melayu dibatalkan melalui pindaan Artikel 151

    5). Institut Raja-Raja Melayu dimansuhkan

    6). Bukan Melayu jadi Yang DiPertua Pulau Pinang.

    7). Azan tidak dibenarkan berkemumadang diluar Masjid.

    8). Tilawah Quran dihapuskan

    9). NGO Melayu seperti PEKIDA dan PERKASA diklasifikasi sebagai penganas.

    10). Majlis Agama Islam Negeri dan Persekutuan diganti dgn Majlis antara Agama.

    11). Mahkamah Syariah dibubar,Mahkamah Sivil dikekalkan.

    12). Insentif RM5.000 untuk kahwin campur bagi hapuskan ethnik Melayu.

    13). Bahasa Ingrish ganti bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi.

    14). Subjek Agama Islam dibatal disekolah kerana bersifat keAgamaan.

    15). Komunis Chin Peng diampunkan dan diberi gelaran Tun.

    16). MARA dibubarkan kerana hanya membantu Melayu.

    17). Felda,Felcra,Risda disertai bukan Melayu.

    18). Wang Zakat dan Tabung Haji boleh diguna bangsa lain.

    19). GLC diterajui bangsa Cina

    20). Ketua Turus PDRM dan ATM dipimpin bukan Melayu.

    21). Kemas MKN,BTN ditutup.

    22). Kedutaan Israel dibuka.

    23). Semua dasar ekonomi membantu Melayu dibatalkan serta merta.

    Sumber:
    Mohamed Razali Abdul Rahman, Bekas Pakar Strategi Politik DAP.
    (Klip video beliau selama 45 minit juga tersebar meluas dlm WA)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm Youtube pun ada
      https://youtu.be/KrUg24uvHUk

      Delete
    2. Ko suka baca orang menagrut, ye, Mat.

      Ikut suka ko, ler. Free country.

      Tapi tak ramai yang mcm ko.

      Vast majority pikoir itu semua mengarut.

      Delete
    3. Yg ko tulis pasal Najib tu tak mengarut ke cai tomato?
      Ki kik kik...

      Delete
    4. Tak mengarut langsung, Mat. Ko tak beca ke apa yang PDRM, SPRM kata. Tambah pulak apa yang DoJ USA kata.

      Ko pandai Inggeris ke? Kalo tak, ko baca apa PDRM and SPRM kata aje ler. Dahtu, ko cari terjemahan apa DoJ kata.

      Ko main kikiki nih, budak kecik ke? Siuhhhh, pigi tempat lain, sini tempat orang dewasa, ok?

      Delete
    5. Kalau citer pasal Najib semua betul, kalu citer pasal DAP semua mengarut. Gini lah jadinya Melayu2 liberal munafiq yg dah terhutang budi dgn puak kafir harbi.

      Delete
  12. ni agenda paling bahaya.....

    "Five days before the May 9 general election, the Research Division in the Prime Minister's Department, which is touted to be an intelligence unit, had penned a letter to then-CIA director designate Gina Haspel.

    Acknowledging that the 14th general election could be the most tightly contested ever in Malaysian history, the three-page letter sighted by Malaysiakini, however, said former prime minister Najib Abdul Razak was expected to “win the election adequately to form the next government”.

    Despite the confidence, the letter appealed for US support for Najib's administration “even if we win the election by a simple majority or just one seat.”

    betul2 pengkhianat punya najis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ada Ketua Pengarah itu bodoh atau di seliuh tangan nya dek Mamat2 Najib.

      Kot jugak dijanji dapat Tan Sri. Bagus kasi dia satu Tan Silly.

      Delete
  13. Fan Tat, Berak Man, Khaty Kuno dan isa3...best tul tengok persidangan parlimen pagi tadi. Berdentam dentum MP2 Fuckatan Haprakan kena bahan dengan MP2 pembangkang sampai menanah pungkoq diorang.

    yang plaing besat Madey yang kena sergah dengan KJ dan DSZH mengenai janji2 dalam manisfestomato yang masih terkial2 untuk ditunaikan . madey yang spin dan putar aalm toksah citerlah...dari dulu lagi dia memang hebat bab2 macam ni. Tak fahamlah..apalah susahnya sangat nak ngaku bahawa kerajaan Ph ni menghadapi masaalah untuk melaksanakan janji2 haprak tu..kan senang, rakyat pun gumbira. Kan orang2 Jawa dah cakap...mengaku salah dan khilaf adalah tanda2 orang yang berani dan gentleman, bukan macam pimpinan2 PH yang ada sekarang..gentel tolor aje.

    Rakyat nak tabik kat DSZH...dia menyamakan kerajaan PH ni macam Kerajaan MUNAFIK, pandai berjanji tapi tak reti menunaikannya. Kalau cai2 PH ada sekelumit rasa bertanggungjawab ..dah tentu mereka akan mendapatkan kemaluan yang amat2 besar kerana mengaitkan diri dengan PH ni. Janagn pulak terperanjat kalau akan keluar dalam berita perdana dalam sehari dua akan datang ni ada cai2 tegar PH yang terjun dari jambatan Penang kerana malu yang amat sangat dikaitkan dengan kerajaan MUNAFIK tu.

    Rakyat nak ucapkan Alhamdulillah tidak terhingga kepada janji PH yang tidak akan membubarkan JAKIM. TK juga kepada rakyat MSia beragama islam yang tidak putus2 menyanggah dan menitipkan doa agar JAKIM ni tak dibubarkan. Padan muka..baru PH tau betapa kuatnya senjata doa ni serta people's power. Janganlah pimpinan2 melayu dalam PH ni menjadi kuda tunggangan DAPigs yang hendak lihat Islam semakin mundur dalam negara.

    Rkyat Msia khususnya atlit2 terkejut bila DS Abd Azim mohd Zabidi yang telah ditamatkan oerkhidmatannya sebagai KP ISN atas alasan lantikan politik. Ini ternyata tidak benar memandangkan perlantikannya tu dibuat atas dasar merit dan kepakarannya yang begitu hebat dalam bidang pengurusan sukan. Sejak PH naik ni, suka2 hati aje mereka menamatkan perkhidmtan orang atas alasan lantikan politik. Kesian melihat ramai CEO2 GLC dan GLIC yang menjadi mangsa kepada kerakusan politik balas dendam Kerajaan PH ni. Inilah taktik mereka untuk meletakkan kroni2 dan orang2 pilihan mereka dalam syarikat2 yang menjanjikan lubuk emas bagi mereka.

    Hari ni jugak, terserlah putar belit dan spin Ah Beng yang cuba menegakkan benang yang basah berkaitan kutipan SST. Terkedu dia bila berdepan dengann asakan2 soalan2 yang berilmiah lagi tepat ke sasaran dari DS Ahmad Maslan. jawapan balas dari Ah Beng menyerlahkan ketak fahaman dan kedunguan beliau dalam sistem percukaian ni. Kelakar jugak bila melihat dia beria2 menepis serangan dari MP2 Pembangkang...sehingga satu ketika dah sampai nak menangis dibuatnya. Baru PH tau betapa besarnya tanggungjawab sebagai kerajaan..ia bukan hanya sekadar glamer dan duduk atas kerusi empuk aje, tapi lebih dari itu. Harapan dari rakyat agar mereka perform kini semakin terhakis...dan pastinya ramai MP2 PH yang menyesal tak sudah kerana memenangi kerusi parlimen di tempat mereka tempoh hari. Rakyat mencadangkan satu saja penyelesaian untuk segala permasaalahan ini...letak jawatan , kosongkan kerusi2 tu dan adakan PRK dalam masa terdekat !!!!!

    ReplyDelete
  14. Atok kata manifesto bukan Bible.

    Ada seorang Singh komen:

    "Memang bukan Bible. Manifesto PH macam majalah Playboy. Boleh tengok suka2 dan rasa ghairah, tapi tak boleh dapat..."

    Kah kah kah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma Singh tu tak cakap sekadar boleh melancap jer...

      Delete
  15. Fan Tat, Berak Man dan Khaty Kuno...Tentu kau bertiga terperanjat king kong bila tau ada benda macam ni sedang giat dilaksanakan di Msia...

    PELUANG UNTUK IMPORT WARGA ASING JADI RAKYAT MALAYSIA???

    Sejak dari dulu lagi isu ini sudah dibangkitkan. Tapi nampak gayanya pihak penguatkuasa masih tidak mengambil endah dan hanya memejam mata mengenainya.

    Bukan baru hari ini isu berkaitan dengan penempatan warga asing yang diimport dari luar menjadi bahan pertikaian. Tetapi malangnya isu itu terus dipandang sepi oleh pihak berkuasa.

    Banyak kali dah laporan dan aduan dibuat agar pihak berkenaan mengadakan operasi membenteras penempatan warga asing ini dijalankan secara berskala. Namun sehingga ke hari ini, masih tidak ada tindakan.

    Banyak kali dah kita didedahkan dengan cerita bagaimana sindiket tertentu menempatkan golongan warga asing secara terancang. Terutamanya yang datang dari Negara Besar China disembunyikan didalam kampung-kampung Cina.

    Sekarang, ada pulak pihak yang kononnya nak jadi juara menampilkan diri memperjuangkan hak kerakyatan warga asing yang diseludup masuk ke Negara ini secara terbuka?

    Sekiranya hal ini masih lagi tidak ditangani dengan baik dan diatasi oleh pihak berkuasa, memang tak heran la jika satu hari nanti Melayu akan jadi Pendatang di Negara mereka sendiri...taraf PATI Indon, Bangla, Myanmar dan Vietnam pun lagi tinggi dari orang melayu bhai!!!

    ReplyDelete
  16. Dicadangkan pentadbir blog Shahbudin tapis dulu semua komen2 mcm blog2 lain. Mana yg ketara post komen utk merosakkan blog ataupun komen yg ketara palsu dan terlalu juvenile sebaik2nya dibuang saja dan tak dipamerkan. Ni sampai ada budak sekolah buat tulisan sama berulang2 mcm kena denda buat "lines" dan mencarut tak perlu lah. Biar komen walaupun bertentangan tetapi matang dn ikhlas dari pendapat sendiri bukan jenis otak "cut & paste".

    ReplyDelete
  17. Fan Tat, Berak Man dan Khaty Kuno...Fuyooo..Kita kena tabiklah kat kerajaan Fuckatan Haprakan ni. Hari ni...Guru2 di sebuah sekolah menengah di Kota Bahru melakukan piket dan berdemo untuk mendesak pihak JPN Kelanatn agar menukarkan pengetua sekolah tu yang dikatakan terlalu menekan para guru dan pelajar2 hingga menimbulkann suasana tidak kondusif untuk pembelajaran .

    Mereka menuntut agar pengetua tu ditukarkan secepat mungkin kerana dikatakan kerap mengugut guru2 dan staf sekolah termasuklah akan menukarkan mereka dan memberi markah prestasi kerja yang rendah jika tak ikut arahannya.

    Inilah kehebatan Msia era baru di bawah PH..semuanya bebas bersuara dan betindak demi hak mereka. Jangan terperanjat selepas ini pula akan terdengar kes2 berdemo oleh PA di pejabat daerah untuk menuntut agar DO ditukarkan, anggota polis berdemo agar Ketua polis daerah ditukarkan, anggota bomba berdemo agar ketua balai bomba ditukarkan...dan yang paling kau dan aku tunggu2 ialah rakyat berdemo agar PM, menteri2 dan timbalan2 menteri, MB2 serta MP2 dan ADUN2 PH ditukarkan...ada bran ke haah...kalau ada rakyat yang nak buat demo dan piket macam tu, kau bertiga nak join sekali tak ??????

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...