Monday 29 August 2016

SAMANLAH MUHYIDDIN DAN GANI PATAIL, BARU BUKTI BOLEH DITUNJUKKAN!!

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan mahu pendahulunya, Muhyiddin Yassin menunjukkan bukti jika benar dalam akaun bank Najib Razak sudah menerima kemasukan wang kira-kira RM1,000 juta sebelum wujudnya kontroversi RM2,600 juta yang didakwa sebagai derma daripada anak Raja Arab.

Kata beliau, Muhyiddin tidak wajar membuat dakwaan yang hanya berdasarkan khabar angin.

"Minta dia berikan bukti jika dia ada. Dia menuduh Perdana Menteri kita, jadi dia mesti menunjukkan bukti," kata Zahid lagi.

Dalam hal ini, Zahid seharusnya sedar bahawa Muhyiddin tidak membuat dakwaan tersebut berdasarkan khabar angin di kaki-kaki lima, tetapi jelas menyebutnya bahawa setelah ditunjukkan bukti oleh Gani Patail yang merupakan Peguam Negara ketika itu.

Bukti itu sekarang sama ada dalam simpanan Gani Patail atau salinannya turut ada pada Muhyiddin.

Tetapi, sebelum Zahid mahu meminta Muhyiddin menunjukkan bukti, beliau yang pernah menjadi Pengerusi Bank Simpanan Nasional juga sepatutnya sedar mengenai wujudnya Akta Bank dan Institusi Kewangan atau BAFIA yang menghalang maklumat perbankan seseorang didedahkan kepada umum.

Jika Muhyiddin mendedahkannya, belum pun kebenarannya dakwaanya itu disiasat, sudah pasti kesalahannya dibawah BAFIA akan diambil tindakan terlebih dahulu.

Maknanya, jika pun Muhyiddin mendedahkan bukti tersebut sebagai memenuhi permintaan Zahid, ia tidak memberi makna apa-apa kepada kebenaran yang ingin diketahui.

Sesuai sebagaimana kata Muhyiddin semalam bahawa maklumat mengenai wang RM1,000 juta itu ditunjukkan sendiri oleh Gani Patail kepadanya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, apa yang harus dilakukan ialah Najib sendiri seharusnya mengambil tindakan undang-undang terhadap kedua-dua mereka itu.

Hanya dengan keberanian Najib menyaman Muhyiddin dan Gani Patail saja, barulah kebenaran atau maklumat bank mengenai wang RM1,000 juta itu dapat didedahkan serta diketahui kebenarannya.

Soalnya, beranikah Najib?

Jika Najib tidak berani, apa kata Zahid sendiri atau mana-mana penyokongnya yang mengambil tindakan undang-undang terhadap Muhyiddin dan Gani Patail berkaitan kebenaran dakwaan wang RM1,000 juta itu.

Mana tahu, ia juga boleh menjadi laluan lebih cepat untuk Zahid menjadi Perdana Menteri mengggantikan tempat Najib? (SH 29/08/2016).

60 comments:

  1. Orang-orang ni mana ada telur nak saman! Curi duit pandai aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada telor ayam. He he he.

      Delete
    2. Yg aku tahu, org yg menuduh kena tunjukkan bukti dan saksi,,sekiranya gagal,, tak ade ape2 lah, tapi dalam soal perzinaan,, jika org yg menuduh gagal membawa saksi dan bukti,, dia yg kena hukuman. Tmy la yg kena tunjukkan bukti,, kenapa pulak nak tunggu Najib saman, baru nak tunjuk bukti? Rugi masa dan tenaga je. Terus bagi bukti, baru Najib boleh lawan...

      Delete
    3. Di m'sia ...org yg dedahkan maklmt beserta bukti akan dituduh sbg membocorkan mklmt rahsia...sbg cth tengok shj kes rafizi ...undang2 rumba betul

      Delete
    4. Mangkuk hayun anon 09.08,
      Kan orang dah bagi tahu bukti ini dibawah undang2 bafia..kalau sudah disaman baru bolih tunjuk kan bukti kalau tidak jadi kesalahan ...mangkuk betul..balik2 sampai cerita khalwat dia!!!

      Delete
    5. Kalo camni, xleh tuduh org gomen rasuah la.. datuk2 tan sri2 tu apasal tangkap dulu?? Patut tunjuk bukti, baru bicara court.

      Delete
  2. Insya'allah hingga tiba hari kiamat pun tak akan Najib saman Muhyiddin dan Gani Patail oleh kerana di kuartiri terjebak kepada dirinya sendiri.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri2 UMNO ni, mana tau etika. Sumer buat kerja semberono ja. Jadi apa2, polis, askar dan jabatan2 gomen akan tolong kowtim.

      Sbb tu menteri2, kroni2 dan anak beranak derang pedulik hapa dgn rakyat. Sumer boleh kontrol dan dibodohkan ja.

      Delete
  3. peluang ds zahid dah terbentang luas untuk jadi MO1. bintang sedang bersinar jangan tunggu sehinnga hujan turun, basah nanti..

    ReplyDelete
  4. Oiiii zahid mana tok arab yg derma RM2.6billion tu bawalah dia datang ke Msia.

    Kami pun nak tanya dia.
    Kami percaya kpd kau zahid sebab kau berpendidikan agama drp sekolah rendah sehingga ke sekolah menengah agama di klang akhirnya kau masuk ke universiti Malaya pun dlm bidang agama juga.

    Kami percaya kpd kau zahid. Orang yg berpendidikan agama tidak akan bercakap bohong sebab kau tahu hukum hakam. Kau tahu halal haram. Mustahil tuhan pun kau nak bohong.

    ReplyDelete
  5. Ini la kaliber menteri menteri dalam kebinet kerajaan sekarang,dengan muka tebal dan tak tahu malu dengan terpaksa bersikap tak sedar diri ,kena la juga tonjolkan yang mereka akan mempertahankan Najib lanun aka rosmah semata mata demi habuan dan kedudukan dunia.

    Tapi zahid hamidi ini lebih la buruk dan teruk lagi kaliber serta keupayaannya kerana talam dua muka serta langsung tak boleh diharap dari segi amanah nya kerana lebih suka menjadi hipokerates untuk terus hidup dalam politik umno yang sudah busuk dan rosak ini . Umno sungguh malang dan dah tak berguna kerana diwarisi oleh pemimpin pemimpin lemah dan masalah.

    ReplyDelete
  6. Zahid Hamidi yg kini lebih popular dgn panggilan Zahid Komedi sekali lagi membuat satu persembahan lawak jenaka yg belum pasti boleh melepasi separuh akhir pertandingan maharaja lawak anjuran Astro.

    Dulu beria2 benar penyokong kuat Anwar Ibrahim. Lepas itu kena gertak terus tukar pendirian.

    Ketika isu Lahad Datu sedang hangat beliau mengumumkan akan mendedahkan ada bukti pembangkang jadi dalang. Sampai sekarang senyap saja.

    Pendirian sebenar beliau nilailah sendiri. Kalau semakin ramai orang Melayu tidak percaya kpd perjuangan Umno, pemimpin2 Umno mesti melihat, mengkaji dan menginsafi pelbagai kelemahan serta kedustaan kepimpinan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah punca org melayu cpt burok.tabiat menggelar org..siapa itu pak pandir dan luncai..mitos kebanggaan melayu?sebagai bhn bacaan anak anak...ciss !!pelemah ..seolah tiada tamadun ..bergantung dan menumpang tamadun bangsa lain..kemudian ckp besar

      Delete
  7. Ini wayang bekas bekas pengkhianat durjana anak bangsa. rakyat sendiri tahu sekiranye betul perkara ini apa lagi yang harus ditunggu dedahkan

    ReplyDelete
  8. Anon 23.28,
    Dah nak terdedah dah tahun lepas ,tapi dipecatnya bekas AG dan diganggu nya siasiatan BNM ,SPRM dengan menahan semua pegawai pegawai yang terlibat dalam TASK FORCE siasat 1MDB. Jadi macam mana la nak ketengahkan kes seleweng najib ini kalau dia masih berkuasa ,tak itu pun bodoh tak leh fikir.

    Kalau mau sangat nak dedah suruh la Menteri menteri dan Najib heret Muhyidin ke mahamah termasuk Gani bekas AG baru betul.Sebenarnya yang dajjal dalam isu ini adalah najib dan menteri menteri yang mahu menutup penyelewengan hanya dengan menipu rakyat, kalau buat report polis nak dedah sure ditangkap seperti kamaruddin dan lawyernya Mathies Chang .Dengar sini perjuangan UMNO zaman ini era najib sudah tiada anak bangsa apa lagi untuk bangsa melayu kerana depan tipu melayu dapat kuasa cari taukey cina(Jho Low ) untuk buat duit dari AMANAH orang melayu termasuk la menteri lain yang dibalakang ada taukey cina untuk adjust projek. Jadi yang bangsat adalah melayu yang masih mempercayai umno dan pemimpinnya jadi pengkianat anak bangsa adalah yang menyokong pemimpin penyeleweng ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya bangsa lain kesian dgn bangsa melayu ini..sesama sendiri menjatuh maruah ..dari kesian akhirnya jadi benci..waktu itu..tiada lg melayu di dunia ini.

      Delete
    2. Sebenarnya bangsa lain kesian dgn bangsa melayu ini..sesama sendiri menjatuh maruah ..dari kesian akhirnya jadi benci..waktu itu..tiada lg melayu di dunia ini.

      Delete
    3. Entah2 ini semua upahan utk merosakkan negara

      Delete
  9. siapa tak kenal muka muka amno ni
    mana ada berani nak tegak kebenaran sebab
    masing masing ada yang dah terikat
    lagi pun tak da kekuatan sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alangkah bergunanya jika umno dan pas dijadikan alat utk memajukan bangsa..jgn mcm mahathir asyik merendahkan bangsa sendiri waktu jd pm..hingga melayu terasa serba rendah..dpt apa mcm tu..dah la jrg keluar dekati rakyat..mahathir tu bukak klinik lg baek jd dr.jrg benar dia keluar waktu jd pm..

      Delete
  10. Permasaalahan melayu kini ialah tindakkan demi tindakkan meletakkan sesuatu tidak sesuai ditempatnya.Sepatutnya bangsa melayu berpegang kepada prinsip salah tetap salah dan benar tetap benar.

    Jika bicara berkenaan bangsa melayu sebagai orang asal pemilik tanah melayu, adakah melayu sesuai menjadi pemimpin apabila bangsa melayu terkenal mengamalkan budaya kleptokrasi, salahguna kuasa dan rasuah?

    Berbicara tentang agama islam, agama diperkudakan dalam politik, apakah agama itu rendah tarafnya seperti taraf politik.Dimana suara agamawan yang rela bangkit demi salah tetap salah dan benar tetap benar?....sunyi....

    Jika bicara tentang media massa, telah diperkuda sesuka hati.siarkan berita ikut citarasa sendiri, berita luar negara disenyapkan.

    Selagi tidak dinobatkan ditempat yang sepatutnya selagi itulah carcamabra melayu, islam dan pemerintahan berkecamuk tidak berkesudahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahit komedi meletakkan dirinya sebagai komedian @ komedi sehingga hari ini rakyat marhaen masih menunggu :
      1. Bukti gred A
      2. Dalang segala tok dalang
      3. Bangla sektor 3D
      4. Siapa raja arab yang dia jumpa

      Delete
    2. Jgn menggelar nama org..nanti anak anak kene bala..sudah lah jd melayu yg tolol dan bahalul

      Delete
  11. Betul tu budin
    Zahid saja cabar muhyidin untuk perangkap muhyidin dengan BAFIA. kalau muhyidin gopoh keluarkan bukti maka muhyidin akan diheret kemahkamah.
    Muhyidin bercakap dengan jelas bahawa ghani yang tunjukkan bukti. Bererti muhyidin terdedah kepada 2 tindakan saman samada dari ghani atau najib. Muhyidin tidak akan bercakap kosong kerana kesannya amat buruk jika disaman.
    Najib sudah tentu tidak berani saman muhyidin, jika saman bererti najib sudah masuk perangkap.
    Sudah tentu muhyidin dan ghani akan londeh najib dalam mahkamah.

    ReplyDelete
  12. Kalaulah AG yg bertanya. Atau PDRM yg ambil keterangan TSMY ni.Kenalah jalan ceritanya. SPRM maklum lumpuh.
    Buka semula kertas siasatan.... atau akan diadakan team siasatan diraja.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit tu digunakan sebaik mungkin alangkah selamatnya kehidupan rakyat utk pendidikan dan pembinaan..bkn utk jembalang yg menyerupai datuk datuk dan tan sri penyeleweng

      Delete
  13. Melayu sama melayu tiada segan silu tindas menindas bangsa sendiri,mungkin bangsa lain malu menindas bangsa sendiri dan tidak sampai hati menindas bangsa melayu.Pemimpin harus ada perasaan malu melakukan kesalahan dan bertanggungjawap kepada semua kesalahan yang telah dilakukan secara tidak sengaja atau berlaku gara-gara tamak haloba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti parti Cina pun ada "menindas" sesama sendiri. DAP tak habis habis menghentam MCA dan Gerakan.

      Lihat lah apa jadi bila MCA tak hentam DAP sekuat kuat nya. Tak mahu adakan barisan Red Bean yang mengutuk cara DAP Red Bean buat. Nak gentleman, konon. Ha kau, dapat ha nya 7 kerusi Parlimen di PRU13, daripada berpuluhy puluh di masa dulu. Akan hanyut bersama UMNO Najib di PRU14.

      Melayu tindas menindas ha nya sebab Najib. Dasar dasar nya yang mengabaikan hak dan kepentingan Melayu, senyapkan DEB, kasi biasiswa kpd kaum terkaya di negara ini. Buang ISA suatu alat yang berkesan bagi membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi hak dan kepentingan Melayu di Perkara Perka sensitif dalam Perlembagaan negara, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak di Perkara 153.

      Delete
    2. Bongkak..takbur..dan tidak ada sikap

      Delete
    3. Tiada peradaban ...
      Jenayah bodoh ..mencerminkan rosaknya belia akibat jembalang jembalang yang menyerupai pegawai dan pemimpin ..termasuklah mak bapakkk

      Delete
    4. Tiada peradaban ...
      Jenayah bodoh ..mencerminkan rosaknya belia akibat jembalang jembalang yang menyerupai pegawai dan pemimpin ..termasuklah mak bapakkk

      Delete
  14. Panas.....dah umno bn
    Pasti hancur lebur
    KERIS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waktu pm mahathir lagi berlambak menteri jembalang dalam kerajaan..tak payah lah salahkan umno atau bn .yang jahat tu manusia itu sendiri..yg sibok mengapi ngapi dlm ni apa kau dpt???

      Delete
  15. Zahid mahu bukti?

    Jawapan yang di beri kpd pendedak Najib berikut ini boleh jugak di gunakan (di kurangkan sengit nya sikit) untuk menjawab Zahid:

    “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

    Ini dia makna bukti:

    Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

    bukti = evidence

    Oxford English Dictionary, Evidence:

    1. clearness, obviousness

    2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion

    3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court

    4. serve to indicate, attest

    Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kempis lah otak kamu kalau tak habis habis soalkan bukti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketahui lah bahawa ada berbagai jenis bukti dan "hearsay evidence" pun di terima di mahkamah:

      Types of evidence allowed in court

      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.

      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.

      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.

      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.

      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Delete
    2. 06.51 dan 06.56, thank you guys, great effort.

      Delete
    3. Ckp byk ...kata kata mcm pandai..rupa rupanya fitnah rekaan sendiri dan dengar cerita org laen..lps tu sebarkan pd org lain...ramai org2 spt bijakpandai rupanya fasik..membuang masa rakyat..utk apa???penyebar fitnah..pembuat cerita..melalaikan rakyat.perosak bangsa sendiri.

      Delete
  16. rahsia kenapa mokmah siku pokjib....laa rupanya pokjib terkentut!������

    ReplyDelete
  17. Biasalah dengan boss dia pun sama,offer cabar dia dengan pemilihan umno.Sandiwara yang tidak mempunyi massage bagi tontonan Rakyaat,apa yang diluahkan oleh Anon 22:20hr adalah benar,Takut kerana salah.

    ReplyDelete
  18. Ni betul2 malukan bangsa Jawa. Muhyideen buat tuduhan terhadap Najib. Patut Najib yg mintak bukti dan kalau gagal kemuka saman malu terhadap Muhyideen.

    Yg jawa bangang ni masuk campur apahal?????? Buat apa Muhyideen nak layan jawa ni???? Yg Muhyideen ckp kena body Najib. Yg jawa bodoh ni busybody apa hal. Patut jawa ni suruh Najib saman Muhyideed. Apa dia bolih buat klau Muhyideen kemuka bukti. Yg dia tahu jilat buntut Najib shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lah mengata2 dan menggelar org begitu..nampak sgt rendahnya nilai tamadun bangsa ini.kenapa tidak buat teguran yg membina atau baiki pemimpin anda.buanglah sifat dengki yg menebal dijiwa itu.

      Delete
  19. ZAHID APA TUNGGU LAGI SAMAN LAH SAMAN LAH

    COME ON BRO... U KAN HENSEM MACHO TIGA LINE... CEPATLAH SAMAN.. APA NK TAKUT

    U KAN HERO BRO.. TUNJUK KAT NAJIB SIKIT U ADE TELUR YG TIDAK TEMBELANG

    CEPAT BRO ZAHID .. SAMAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan 07:51.Zahid Komedi sama macam bos dia,...tak ada teloq.

      Delete
    2. Contoh manusia jahat yg tidak berpelajaran yg suka menggelar bapa yg tak ada kene mengena dgn kerja anaknya.malaysia ini masih ramai bumiputra terutama melayu yg burokk dan membawa kerugian semata mata.makanan mereka yg lazat berupa fitnah umpatan dan kata2 jahil yg mencerminkan pemikiran mereka.

      Delete
  20. Nak bukti apa lagi,,nak duduk semeja dengan Tun M sahaja dah gementar giler

    ReplyDelete
  21. Zahid... jangan jadi bacul. Saman TSMY. Baru keluar semua bukti. Kalau saja2 keluar belum lagi bukti tu disiasat, macam2 akta digunakan utk halang bukti disiasat... OSA la, BAFIA la, dsbnya.

    Macam la rakyat ni bodoh.

    Sekrg dah buka gelangang, kalau ada telorlah si Zahid ni, saman lah biar biar gelangang Mahkamah tentukan.

    Hari ni hari Selasa... jangan lupa.

    ReplyDelete
  22. Alahai dimalaysia ini 2orang je yg berani saman iaitu husam musa n the geng yg lain tak ada telor cakap tak serupaa bikin kah kah kah

    ReplyDelete
  23. Zahid sebenarnya tidak layak jadi TPM atau PM, cara dia berhujah macam golongan pengikut bawahan sahaja. Anak yang mencampuri politik dan dapat Dato yang dipertikaikan tidak dapat dijawab dengan bijak. Ia hanya layak menjadi macai seperti macai Anwar Ibrahim sahaja.

    ReplyDelete
  24. Ketika DS Zahid mempertahankan DS Najib dalam isu derma dengan mengatakan bahawa dia sendiri bertemu dengan penderma tersebut dan melihat sendiri cheque derma tersebut, ada dia bagi bukti?

    ReplyDelete
  25. Tuduhan Rafizi yang kurang serius, berani Panglima Bugis tu saman. Tuduhan lebih serius dan maha kronik oleh TS Mahyuddin Yassin ni tak kan nak biar saja kot? Atau memang Pahlawan Bugis sah tak ada teloq atau teloq cuma sebelah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa! Klu takut nak saman WSJ dan media kat Amerika yang PM Najib dakwa fitnah belaka, yang dalam negara ni pun nak kecut telor juga ke? Sama sama kita tengok. Klu PM Najib dan UMNO BN tak juga saman, faham faham saja laa ke mana duit berbilion 1MDB tu hilang!

      Delete
  26. Bukti haram jadah apa nak tunjuk kalau semua dokumen disembunyi bawah OSA!!!. Haram jadah betul puak puak perasuah dalam UMNO BN ni!

    ReplyDelete
  27. bende ni boleh settle sekiranya Pok Jib bersumpah laknat ...ada berani

    ReplyDelete
  28. TSMY dah keluar kenyataan. Apa lagi..? Silalah buat laporan polis dan saman sekiranya kenyataan itu tidak benar. Tidak perlu menyalak keliling Malaysia. Berani kerana benar, takut macam pahlawan bugis

    ReplyDelete
  29. Zahid.. jangan malukan orang jawa.

    Tunjukkan yang Jawa tak macam orang yang mengaku panglima bugis...pengecut...

    Tolong bagitahu kat Bos yg bugis tu... hari ni Hari Selasa... bila nak saman WSJ?

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  31. Sekarang aku pulak nak tanya. Kenapa Muhyiddin kata Ghani Patail ada bukti tentang akaun Najib ada rm 1 billion? Kalau ada kenapa Ghani seorang bekas Peguam Negara tidak menyerahkan bukti tersebut kepada pihak SPRM? Kenapa Muhyiddin canang cerita ke hulu ke hilir bercakap isu ini tetapi dia sendiri tidak arahkan Ghani menghantar bukti tersebut kepada pihak berwajib? Takkan le Ghani seorang pengamal undang-undang tidak tahu akan prosidur tersebut? Yang cakap Muhyiddin boleh percaya pulak, kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draf pendakwaan dh disiapkn tinggal nk finalizekn je. SPRM & Bank Negara dh provide kjasama (SPRM yg provide info pd dia sbb dia AG & bukan sebaliknya) sebelum dia diblocked drp masuk Opis isnin pagi tu dek Ali Hamsa.

      Info tu dia maklumkn pd muhyidin dan muhyidin tanya sendiri pd najip DAN NAJIB SENDIRI YG SAHKAN MEMANG ADA DUIT MASUK DLM JUMLAH YG BYK DLM AKAUN PERSONAL DIA. Sebab menanya tu la dia pun kena buang dek najip.

      Satu dunia dh tau cerita (sorry bukan cerita tp FACT) ni. Kau kalau dah BODOH NAK MAMPOS BAIK DUDUK DIAM2 JE KUNYAH PELAN2 DEDAK TU.

      Delete
    2. Encik tajul...anda pernah jumpa atau bersemuka dgn muhyidin atau najib sendiri ke sampai anda tahu cerita sebenar.anda hanya tahu dari cerita org lain atau cerita tu anda sendiri yg menciptanya.berapa ramai melayu gila dan bodoh spt anda dinegara ini?sedangkan muhyidin tak kenal langsung dgn anda..anda spt tahu segalanya tindakan mereka.membuat pernyataan sekadar nak memuaskan hati .siapa salah siapa benar biar org yg berkewajipan membuat tindakan..akhir sekali apapun perancancangan manusia ..Allah swt maha mengetahui.jadi jgn lah membuat pernyataan sebegitu yg mencerminkan akhlak anda dan bangsa anda

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...