Friday 24 April 2015

Program Jelajah Mahathir Sudah Bermula, Apakah Najib Bakal Dibalun Lagi?



Setelah melakukan pelbagai serangan dan kritikan terhadap Najib Razak melalui media dan banyak tulisan di blognya, buat pertama kalinya Tun Mahathir Mohamad akan  "turun padang" menemui kelompok sasarnya.

Beliau akan hadir dalam program Bicara Negarawan untuk memperkatakan isu-isu semasa pada Sabtu, 25 April ini jam 9.30 pagi di K Klub, Taman Melawati, Kuala Lumpur.

Ini adalah program pertamanya turun ke bawah untuk bercakap secara langsung mengenai isu-isu semasa yang mana sebelum ini kebanyakan persoalan mengenai Najib hanya disentuhnya melalui tulisan atau ketika sidang akhbar saja.

Hakikat ini segera mengingatkan kepada apa yang dilakukannya ketika menekan Tun Abdullah dulu di mana beliau turut mengadakan program jelajahnya ke seluruh negara bagi tujuan itu.

Apakah dengan program Bicara Negarawan ini bermakna program jelajah Tun Mahathir versi menyingkirkan Najib sudah bermula?

Program anjuran Gabungan NGO Prihatin ini terbuka kepada sesiapa saja dan dijangka akan dihadiri oleh ribuan ahli orang Melayu dan ahli UMNO peringkat akar umbi untuk mereka mendengar sendiri apa yang bakal diperkatakan oleh bekas Perdana Menteri itu.

Bercakap tentang isu-isu semasa dalam program tersebut, Tun Mahathir tentunya akan menjadikan Najib yang dibelenggu dengan isu 1MDB, Sirul, Rosmah, GST, hutang negara, 1Malaysia dan lain-lain sebagai subjek utamanya.

Selepas melakukan banyak serangan dan pembalunan, yang ditunggu-tunggu ialah apakah esok Najib terus dibalun lagi?

Apakah Tun Mahathir juga akan tampil dengan pendedahan dan maklumat baru untuk terus menekan Najib?

Dengan bermulanya beliau turun padang di Taman Melawati ini, ia tentu saja akan memancing keinginan pihak lain untuk terus menjemputnya ke tempat atau negeri lain pula.

Walaupun Najib berkata beliau tidak rasa keseorangan kerana ramai yang menyokongnya, bermulanya program turun padang Tun Mahathir ini setidak-tidaknya akan membuatkannya terus kehilangan sokongan daripada akar umbi. (SH 24/04/2015)

24 comments:

  1. ...kita lihat siapa yang kena....

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..beri lah kesihatan terbaik utk Tun meneruskan agenda suci beliau utk menyelamatkan bangsa dan negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun beriya-iya nak singkir Najib bukan atas nama bangsa dan negara tapi lebih kepada nak menjaga kepentingan UMNO Baru agar kroni nya yang menguasai ekonomi rakyat akan terus mengaut keuntungan.

      Tun Mahathir berotakkan kapitalis tidak akan mempedulikan nasib rakyat. Hanya orang gila saja yang melihat Tun sedang memperjuangkan nasib rakyat Malaysia.

      Dia yang mempromosikan sistem penswastaan. Apa kebaikan hasil dari sistem itu selain dari mendesak rakyat ikut kehendaknya agar kerajaan mendapatkan keuntungan yang maksima kemudian mereka agihkan sesama kroni dan sebahagian lagi bawa lari keluar negara. Bila rugi rakyat tanggong melalui harga barang naik.

      Apa yang Naib lakukan adalah amalan mewarisi adat istiadat pemimpin terdahulu. Tun pernah jadi perdana menteri merangkap menteri dalam negeri dan juga menteri kewangan.

      Apa yang telah Tun lakukan ketika memegang jawatan-jawatan itu..? Duit dalam perbendarahaan negara susut juga walaupun dia kata perniagaan yang dilaksana rugi tidak sama dengan duit 1MDB yang hilang.

      Tapi pada hakikatnya rugi dan hilang tetap tidak dapat dikembalikan duit tersebut dalam bentuk asal. Rakyat juga yang tanggong beban itu. HARAMJADAH....!!

      Jika pemimpin PKR dan DAP berfikiran bahawa Tun sedang bersama mereka mahu menumbangkan kerajaan Najib adalah silap besar.

      Kita perlu berwaspada bahawa ketuanan Melayu UMNO Baru mengamalkan politik wang. Tidak keterlaluan kalau kita bersangka baik bahawa 1MDB meminjam sehingga RM42billion selain membeli barang murah dan lusuh ia juga untuk pelaburan membeli undi dalam pilihanraya.

      Ketika Tun menyerang Najib kita lihat parti itu seolah-olah akan roboh pada bulan depan.

      Tapi disebabkan politik wang amat berpengaruh dan berkesan...nanti kita akan dapat lihat mereka berbaik seperti tidak pernah berlaku pergeseran malah boleh cium mulut lagi sebagai tanda mereka amat mesra sesama sendiri.

      Apakah selepas dapat pengganti Najib maka nasib rakyat akan dibela dan dijamin tidak dizalimi dengan berbagai akta, harga barang naik dan cukai ?

      Melayu Malaysia akan bebas dari belenggu kemiskinan dan kebodohan hanya dalam mimpi saja.... Hidup Melayu...!

      Haramjadah...(petik kata Najib)

      Delete
    2. Melayu Kurang Bodoh24 April 2015 at 17:11

      Setiap pendapat ada betulnya tentang Tun Mahathir. Musuh kepada musuh kita adalah kawan atau rakan kita, itu adalah politik. Selain Tun Mahathir, apakah ada alternatif lain lagi untuk menjatuhkan kepimpinan Iblis Betina Roswah? Melalui perundingan? Melalui Kehakiman? (Kalau Anwar Ibrahim yang jelas tidak bersalah dan tidak terdapat bukti bersalah pun telah dijatuhi hukuman penjara, nak percaya sistem kehakiman lagi?) Nak haraf pembangkang yang diketuai Imam Melayu Flip-Flop dan U-Turn Hadi Awang bagi menjatuhkan politik korupsi UMNO? Memang semuanya tak boleh diharap dan mempunyai peluang yang tipis sebelum negara ini terjun ke dalam kencah ekonomi yang amat teruk dan dasyat di abad ini. Buat masa sekarang ini hanya Tun Mahathir sahaja alternatif yang terbaik dan sekurang-kurangnya semasa pemerintahan Tun Mahathir, Datin Sri Dr Siti Hasmah tidak pernah melarampun dengan harta dan wang kerajaan waima semasa anak nak berancuk (berkahwin) dan di zaman pemerintahan Tun Mahathir walaupun gaji kurang mencukupi tetapi harga barangan dan minyak sentiasa ditahap terendah dan tidak menyusahkan rakyat marhaen dengan begitu kejam seperti di bawah pemerintahan Iblis Betina Roswah ini. Oleh itu, berilah sokongan padu kepada Tun Mahathir atau sekurang-kurangnya GST dapat dihapus dan dibatalkan kerana ianya secara terang-terangan mengutip wang dari semua rakyat dan amat membebankan rakyat (Najib mengutip GST dari rakyat untuk tujuan kambus lubang 1MDB yang telah lompong dengan kehilangan 27 Bilion wang negara). Kepada Melayu yang masih menyokong Najib dan Roswah, semoga kamu cepat mampus atau setidak-tidaknya akan ditengelami Tsunami dalam masa terdekat supaya rakyat yang lain boleh hidup tanpa dizalimi oleh pemimpin korupsi yang kamu semua sokong dengan kebodohan dan kekafiran kamu itu.

      Delete
    3. smg ramai lagi species spt kamu....syabas....amln..takal bal min kum...

      Delete
    4. umat islam gembira mendengar tentera rom mengalahkan parsi....why...merekakan dua dua kapir.....ilmu mat sabu dengan ilmu hj hadi xsama.......fikirkanlah....selamat mengundi

      Delete
  3. Ingatkan bila DS Anwar dipenjara politik Malaysia akan jadi sejuk tetapi lagi panas adalah.

    ReplyDelete
  4. Anwar sepatutnya memperjuangkan hak rakyat seperti Tun - sudah tentu rakyat akan bangkit sokong haknya.
    Tetapi dia sebok memperjuangkan hak dan cita2 peribadi, kroni dan keluarga dan kini dia keseorangan.

    Najib juga ada ciri ciri kepentingan diri dan keluarga, rakyat diabaikan, sekadar manis dibibir, kini sudah makan diri.

    ReplyDelete
  5. Anwar sepatutnya memperjuangkan hak rakyat seperti Tun - sudah tentu rakyat akan bangkit sokong haknya.
    Tetapi dia sebok memperjuangkan hak dan cita2 peribadi, kroni dan keluarga dan kini dia keseorangan.

    Najib juga ada ciri ciri kepentingan diri dan keluarga, rakyat diabaikan, sekadar manis dibibir, kini sudah makan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni mabok ketum ke?

      Delete
    2. Itu binatang yang sentiasa kepala ke bawah dan bila berak tahi penuh mengalir turun ke kepala dahulu sebelum ke lantai gua. Komen pun macam tahi bunyinya.......

      Delete
  6. Apabila kita berbohong, kita terpaksa mereka “fakta”. Apabila “fakta” tersebut diselidiki dan dipersoalkan, maka kita terpaksa mereka helah demi helah, tipu demi tipu untuk menutupi pemalsuan fakta yang telah dibohongi sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan penipuan. Pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar, dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah, dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat, dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan ‘Ruwaibidhah’. Sahabat bertanya, apakah Ruwaibidhah wahai Rasulullah? Nabi menjawab, orang bodoh yang bercakap mengenai urusan orang ramai.

      [HR Ahmad]

      Delete
  7. Biarkan UMNO yang menghancuskannya sesama sendiri...
    didoakan TUN lanjut usia untuk menceritakan segala kehancuran yang diolah oleh UMNO

    tambah pendapatan sampingan sambil layari Internet Copy paste LINK
    http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

    ReplyDelete
  8. Najib kata GST hanya dikutip dari taukeh-taukeh Cina sahaja.......Memang penipu besar Najib Haramjadah ni.

    ReplyDelete
  9. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
    pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
    sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
    gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
    kebetulan suami saya buka-bukan internet mendapatkan
    nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
    melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
    hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
    angka yang di berikan 4D yaitu 9347 TGL 23-03-2015
    ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 100.jt
    bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
    apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
    jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
    ini nomor hp -> (-082-321-062-999-) MBAH SERO
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
    atau silahkan buktikan sendiri..

    ReplyDelete
  10. memang penipu yang duk lawan penipu
    tapi ada lagi yang seronok ditipu

    ReplyDelete
  11. Kesian puak penjilat Anwar - dok ulang Anwar tak bersalah..

    Masih mabuk ketum tak habis-habis...

    Jijah dah bertanding, produk reject dan barang lusuh mahu dijual macam barang baru - kau ingat senang ke nak tipu pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa lebih hina dan celaka diantara Anwar meliwat dengan Najib curi duit RM42bilion melalui 1MDB ?

      Diantara Wan Azizah dan Rosmah siapa yang naik jet kerajaan keliling dunia guna duit rakyat ?

      Kesian...KAMULAH melayu bebal yang terlupa anak bini bayar GST untuk langsaikan hutang 1MDB.

      Delete
  12. Anwar jika bersalah, ia hanya bersalah dengan saiful dan allah. Tapi najib jika salah, ia akan bersalah dengan sekelian rakyat jelata dan allah juga. Maka najib akan jatuh tersungkur dengan cara yang lebih hina di dunia dan di akhirat nanti.

    ReplyDelete
  13. ada melayu bodo hidup kena tipu selalu dengan puak omno
    cukai pun suka apa punya lemah ada otak tak mau pakai
    golongan suka tertindas lawan golongan susah tertindas

    ReplyDelete
  14. Dalam amno, yang bersalah akan ditendang awal sebelum sampai waktu, Najib sedang membilang hari, kalau dia degil, dia akan ikut jejak anwar.

    Dalam parti peribadi anak beranak kroni anwar..sampai kiamat, mana ada kosong semua sumbat nenek tua nak bertanding.
    Peliwat penjenayah (harap-harap dah insaf, dah taubat bukan asyik tau buat) dinobatkan Penasihat dan Ketua.
    Memang ke parit le semua jawabnya.

    ReplyDelete
  15. Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya ibu SITI seorang TKI DI AUSTRALIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka facebook mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran THAILAND angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor +6285328880180--/-085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI





    Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya ibu SITI seorang TKI DI AUSTRALIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka facebook mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran THAILAND angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor +6285328880180--/-085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI

    ReplyDelete
  16. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...