Friday 27 February 2015

Tanda Tergolek Makin Dekat...


Ketua-ketua Bahagian UMNO seluruh negara dijangka akan berhimpun untuk menyatakan solidariti kepada Perdana Menteri, Najib Razak pada 8 Mac depan, iaitu sehari sebelum majlis pembukaan Parlimen oleh Yang Dipertuan Agong.

Menurut Ketua Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee, seramai 170 daripada 191 Ketua Bahagian sudah menyatakan kesediaan untuk hadir dan ia bertujuan untuk membuktikan kepada pembangkang dan juga pihak luar bahawa mereka sentiasa menyokong Najib.

Kami mahu menunjukkan kepada dunia bahawa Najib masih mempunyai sokongan yang kuat, jadi mereka perlu berhenti menyerang BN, katanya lagi.

Jika mengikut logik dan hukum akal, adanya perhimpunan solidariti ini tidak lain menunjukkan bahawa kedudukan Najib sedang atau semakin goyang sekarang ini.

Hanya pokok yang sudah hendak tumbang saja perlu diletakkan penongkat atau sokongan, manakala pokok yang masih kukuh biasanya tidak memerlukan apa-apa bantuan untuk terus tegak berdiri.

Begitulah juga sebenarnya kedudukan Najib sekarang. Apabila sudah ada usaha mengadakan perhimpunan mempertahankan kedudukannya, bermakna makin goyanglah kerusi yang didudukinya itu.

Lihat saja di zaman Pak Lah dulu, berbagai perhimpunan atau gerakan telah diadakan untuk menyatakan sokongan dan mempertahankan kedudukannya, namun akhirnya tergolek juga.

Bahkan lagi banyak pernyataan sokongan dizahirkan, ia secara tidak langsung menandakan semakin terhakisnya sokongan yang diterima.

Akhirnya, sama ada pokok akan tumbang kerana asakan yang makin kuat atau kayu yang menjadi penongkat atau sokongan itu akan patah disebabkan tidak mampu lagi menjadi penahan yang kukuh.

Yang penting sebenarnya ialah apakah pokok yang mahu dipertahankan itu masih kuat atau sudah menghampiri tarikh matinya. Jika pokok itu cukup kuat, ia bukan saja tidak memerlukan penongkat, bahkan dedalu hinggap pun tidak menjejaskan hayatnya.

Sebab itu, usaha mengumpulkan ketua-ketua bahagian menyokong atau menyatakan solidariti kepada Najib bukan saja membuang masa, malah juga sia-sia.

Selain ianya mengesahkan kedudukan Najib makin bergoyang, umum juga tahu bahawa ini adalah perhimpunan "cari makan" semata-mata. Semua orang tahu, ketua bahagian adalah mereka yang berkepentingan dengan Perdana Menteri dari segi jawatan, kedudukan, projek dan sumber rezeki.

Sudah tentu mereka ini sanggup berbuat saja untuk mempertahankan kenikmatan yang sedang dikecapi sekarang. Tetapi adakah ketua-ketua bahagian ini benar-benar mewakili naluri dan isi hati seluruh ahli UMNO yang berjumlah 3.4 juta orang itu?

Lebih dari itu, adakah juga ketua-ketua bahagian ini mampu memastikan undi dalam pilihanraya nanti benar-benar memihak kepada BN?

Adakah Mahathir  akan tiba-tiba berhenti menyerang Najib kerana solidariti 170 ketua bahagian itu?

Begitu juga, apakah rating sokongan Najib yang kian merudum sehingga 44 peratus berbanding 48 peratus sebelum ini dapat ditingkatkan semula?

Secara umumnya juga, penolakan terhadap Najib merangkumi banyak isu dan masalah - dalam parti dan luar parti, dalam kerajaan dan luar kerajaan serta seribu satu macam lainnya yang tidak mungkin mampu ditangani dengan sekadar menghimpunkan seramai 170 ketua bahagian saja.

Tetapi seperti pokok tadi,  bila mula diletakkan penongkat atau sokongan, biasanya ia adalah tanda tidak lagi kuat akar umbinya atau sudah hendak tumbang menyembah bumi.

Pokok yang sudah diletakkan penongkat juga jarang dapat bertahan lama berbanding pokok-pokok lain yang tidak diletakkan apa-apa kayu penyokong.

Tiada apa-apa yang perlu dilakukan, selain meraikan 8 Mac ini sebagai tanda awal tergoleknya Najib makin dekat...(SH 27/02/2015)

39 comments:

  1. sebenarnya 170 ketua bahagian tu umpama anai2 yg akan memakan pokok tu..
    akan mampos jugak pokok tu.. tp tggu masa dan tarikh je...cheers..

    ReplyDelete
  2. sebenarnya 170 ketua bahagian tu umpama anai2 yg akan memakan pokok tu..
    akan mampos jugak pokok tu.. tp tggu masa dan tarikh je...cheers..

    ReplyDelete
  3. Pkr dok mengharap najib tergolek padahal tk sedar si ketum nuar dh tergolek dlm penjara....yg tinggal baduk rafizi nik nazmi yg makin merapu...sedarlah pkr sendiri sebenarnya menanti belah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni mabok ke?atau pembodek?Rakyatpun dah tak mau najib.52% sokongan pada Pakatan menunjukkan najib sudah tidak relevant lagi.Sila berpijak di bumi nya.jangan jadi bangang.

      Delete
    2. Setuju dengan anon 19:53. Anon 18:43 memang bengong. Blogger bangang regim memang kelas bengong. Kena tulis komen walaupon kepala kosong sebab kalau tak menulis tak masyuk. Kesian kan

      Delete
    3. Ko igt amerika ka nk main 52%?sila berpijak kpd bumi yg nyata...sapa bodoh??

      Delete
    4. Masa tu moktar senik pun pangkah pkr..skrg ada lg ke 52% tu..

      Delete
    5. Tengok ni hah. Timbul Anwar lagi. Woi! Sudah2 lah jd bodoh. Kahkahkah

      Delete
  4. pemimpin datang dan pergi. kami mahukan pemimpin melayu yang progressif. yang komited kepada bangsanya, agamanya juga negaranya. bersih dari korupsi. amacam siapa agaknya calion yg sesuai. my vote is for Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Jika mahu dibandingkan antara bangsa Melayu dan Cina dalam menjaga maruah bangsa dan anak-anak keturunan mereka, maka baiknya Cina jauh langit dari bumi perbezaannya dari Melayu.

    Kita lihatlah sikap Ketua-Ketua Bahagian UMNO (170 bahagian) yang akan datang dan mahu membuat solidariti kepada seorang PM yang dah terbukti akan menghancurkan bangsa dan negara. Demi duit poket dan gula-gula politik yang tidak seberapa, mereka ini sanggup mempertahankan PM tanpa menghiraukan nasib anak-anak dan masa hadapan bangsa mereka sekiranya negara ini masih aman dan mempunyai hasil mahsul yang mencukupi. Di sinilah terletaknya maruah bangsa Melayu yang begitu hina dan keji dalam memperjuangkan nasih keturunan dan anak bangsa mereka di masa akan datang. Begitu sedikitnya semangat patriotik dan keagamaan di dalam diri mereka hingga sanggup menyembah pemimpin walaupun dengan berbekalkan maruah yang hanya tinggal secangkir kopi sahaja. Bagaimana seorang PM yang begitu korupsi dan berbuat sesuatu ikut suka hati boleh dikekalkan di negara ini? Aku tak yakin Melayu akan bangun segera selepas parah dipijak oleh para pemimpin mereka sebegitu rupa. Untuk anak-anak muda yang bijak dan mengharapkan keadilan di negara ini, maka bawalah hal dan diri masing-masing dan jangan sesekali mengaku kamu berbangsa Melayu kerana yang lebih tua dari kamu rata-rata sudah "dikasi' otaknya dan sedang diproses menjadi Zombi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg non banduan nak minum.teh ngan Agong..ajak le skali satu penjara ye abg non..mereka pun mcm kamu tak dpt keadilan..hahaa

      Pig Shooter

      Delete
    2. Org gila nak kena liwat pun pandai lari.ni Saiful blh tonggeng bontot dan sapu my!!!Fikirla guna otak.mmg tak login!!!

      Delete
    3. setuju dgn pendapat tuan, sayangnya ramai macai2 ameno tegar masih x bole bukak kepala hotak lagi.. bodo dulu kini dan selamanya ...cheers

      Delete
    4. setuju dgn pendapat tuan, sayangnya ramai macai2 ameno tegar masih x bole bukak kepala hotak lagi.. bodo dulu kini dan selamanya ...cheers

      Delete
  6. Tak payah buka Tajuk lain, cerita kes Liwat Anwar Ibrahim belum selesai lagi walaupun Penjubur tu dah kena tendang masuk kedalam tapi Pecacai2 dia terutama Shahbudin tukang karut dot com ada macam tak puas hati sangat dgn Najib.. Tapi itu dia punya pasal lah..Masaalah skg kenapa Anwar Ibrahim kena 5 tahun???. Sepatutnya biasa 10 tahun dan Rotan 5 kali.. sbb mempermainkan undang2, menangguh perbicaraan saja selama 7 tahun, apa hebat sangat ke Anwar Ibrahim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan Melayu macam Shahbudinlah yang merosakkan Bangsa Melayu, tak payahlah nak hurai dengan panjang lebar, cukup dengan kata2 Pengkianat kepada Agama Bangsa dan Negara..

      Delete
    2. Walaupun Anwar telah masuk penjara,tetapi penjilat umngok masih tak puas,sebabnya orang yang cerdik tak mudah pada mahkamah umngok.

      Delete
    3. Abg Non banduan nak minum teh ngan agong.kalau ikutkan ngan babi hutan kat luar pun kau tak layak bang non.kamu banduan..titik..

      Delete
    4. Tonggengla bontot ko mcm seiful

      Delete
    5. Tonggengla bontot ko mcm seiful

      Delete
  7. kes tu pun belum solosai lagi buta ka
    mau cakap tengok elok elok jangan nampak macam bongok
    anak kena marah kat sekulah pun mak bapak tanya apa pasai
    inikan pulak anak kena ..tup
    1m banyak masaalah

    ReplyDelete
  8. Duit rakyat dan negara yang songkap ada dibawah kelangkang dan di jubur Saiful , Peminpin UMNO penyokong pengomen sokong Umno Bn ni terjelur lidah nak merasa duit kelangkang.... dan jubur Saiful ni

    ReplyDelete
  9. Bontot Saiful tu bontot jalang orang tua punya pun boleh masuk , apalagi yang lembik.
    Sudah business lama tu tapi tak sangkal durian runtuh kaya terus skg ni.

    ReplyDelete
  10. Peguam Anwar Ibrahim yg 14 ekor tu cap Ayam, kena tunjal dengan Shafiee sorang pun tak lawan.

    ReplyDelete
  11. Tuan Shahbudin,

    Teruskan beri penjelasan yang seimbang demi negara dan bangsa. Tolong jangan hiraukan "babi-babi hutan" yang asyik menyondol di blog Tuan ini. Binatang haram itu biasalah kalau UMNO bayar lebih sikit maka ekor pendek-nya tercongik naik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog tuan diserang sbb kerja2 tulisan luarbiasa tuan terbukti sentap dan butthurt dipihak UMNO BN. Kalo tulisan tuan biasa2 aja, monyet2 dan lembu2 UMNO x perlu buat kerja. Depa boleh tido dan rembat duit berjuta2 sepanjang tahun tanpa sebarang masalah.

      Delete
    2. I like the word ' BUTTHURT'! Like sayfool!

      Delete
    3. Betul tu, nampak sangat main sondol jer, fakta tak betul dan mengutuk giler, pasti cybertrooper berbayar.

      Delete
  12. Mengimbau kembali sejarah,Karpal Singh dalam dewan Parlimen bangun sambil memegang sekeping kertas dengan nada tegas bersuara bahawa dia ada bukti jelas yg Anwar Ibrahim memang Meliwat Saiful Bukhari, masa tu Anwar Ibrahim masih dalam kerajaan sebagai TPM.. Mat Sabu masuk serata kampung mencanangkan kepada orang kampung menuduh kerajaan diam tak ambil tindakan pada Anwar Ibrahim, lalu beliau orang pertama menggelar Anwar Ibrahim sebagai Al Juburi (kaki main Bontot).. Pernah suatu masa dahulu Anwar Ibrahim menggelar Nik Aziz (Arwah) sebagai Ulama Terompah.. Kawan baik Anwar Ibrahim iaitu Datok Seri Zahrin Hashim (bekas ahli Parlimen PKR Bayan Baru) pernah menggelar Anwar Ibrahim sebagai Bapa segala PENIPU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Anwar Ibrahim memang kaki main Bontot dan Bapa segala Penipu..

      Delete
    2. Itu sahaja yang kamu hafal? Pergi kira bulu puki mak kamu atau cari kutu burit adik betina kamu lagi baik dari memijak dan menjatuhkan manusia yang ada hati dan perasaan nak membela nasib kamu di negara Zimbabwe ini. Tulisan macam baru baca blog 2 ke 3 hari, fakta berterabur. Najib dah beri nasi kangkang 'Kak Mah" separuh ke?

      Delete
    3. Anon 02:12 apa yang kau minta orang lain buat tu sangat bagus sebab itu adalah berdasarkan pengalaman kamu sendiri ,Cer citer..

      Delete
    4. Anon 06:49

      Memang aku main dengan mak kamu dan adik kamu sekali. Itu sebablah mak kamu minta cerai kat bapa kamu dan adik kamu tak mahu lepaskan aku walau seminitpun untuk mengajar abangnya yang berperangai "babi hutan" - kuat sondol sebab dah berbayar....

      Delete
  13. Din,
    Dah la tu,orang tak sudi lagi apa nak nak jadi macam orang cakap hidung tak mancung pipi tersorong sorong.Kau tulis dan luah lah apa didalam isi hati kau ke atas buruk baik UMNO ini,tapi akuilah pada hakikatnya hati kau memang telah terguris.Cuba teliti betulx di mana silapnya,seban kesalahan orang kita dapat lihat tapi kesalahan diri sendiri amat susah dikesan.Hidup ini kita tidak bolih terlalu emosional di mana ianya akan menjurus kepada kita melakukan kesilapan demi kesilapan.Saya merasakan tulisanx di atas yang nampak cenderong menyokong sdr tidak nampak ada keikhlasannya dan hanya ,menyalakan kebencian sesama kita.Salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh bangang, kamu pergi nasihat Najib dan UMNO lagi baik lah... Merekalah punca segala masalah (jangan pinjam otak khinzir untuk berfikir).

      Delete
  14. Ini semua salah anwar brahim.takde alasan lain.alasan yang paling bangang otak macai umngok taik lembu.

    ReplyDelete
  15. Din,
    Sdr lihat apa 12.41 tulis .Ada kah penyangak macam bahlol ini hendak sdr percaya....terpulang lah.

    ReplyDelete
  16. Teruskan tulisan anda Tuan ...budin dgn penuh ikhlas dan tanggung jawab.

    Persetankan mereka yg cuba menpersendakan tuan sbb setiap huruf tulisannya ada perkiraan SURGA ATAU NERAKA.

    Sesungguhnya Allah maha teliti dlm segala hal.

    ReplyDelete
  17. BERLAKU UNTUK KREDIT ANDA

    Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita? Apakah Anda stres keuangan? Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memiliki pendapatan rendah dan sulit untuk mendapatkan pinjaman dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Jawabannya ada di sini, MichelleN Haward Kantor Pinjaman adalah jawaban untuk menawarkan semua jenis pinjaman kepada masyarakat atau siapa pun di Nees bantuan keuangan. Kami memberikan pinjaman sebesar 2% suku bunga untuk individu, perusahaan dan perusahaan di bawah kondisi yang jelas dan mudah. hubungi kami hari ini via e-mail di michellenhawardloans@gmail.com

    Catatan: Semua pemohon harus di atas 18 tahun

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...