Wednesday 16 January 2019

HISHAMMUDDIN BAKAL KETUA PEMBANGKANG?


Lewat malam semalam, Najib Razak memuat naik di laman Twitternya gambar pertemuan beliau dengan Presiden UMNO tanpa kuasa, Zahid Hamidi;  Mohamad Hassan, Timbalan Presiden  UMNO yang menjalankan tugas-tugas Presiden UMNO dan Hishammuddin Hussein, bekas Naib Presiden UMNO.


Bersama gambar itu Najib turut menulis kata-kata  - Kami sepakat demi masa depan parti, ummah dan negara.


Berdasarkan gambar perkahwinan anak Najib yang terdapat di bahagian dinding di mana pertemuan itu diadakan, adalah dirasakan ia berlangsung sama ada di kediaman Najib di Jalan Duta atau di kondo milik anaknya di tengah-tengah ibu kota.

Ini sekaligus menunjukkan pertemuan itu adalah diinisiatifkan oleh Najib sendiri dengan tujuan melibatkan sekali sepupunya itu.


Jika pertemuan itu hanya melibatkan Najib dengan Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan saja ia mungkin tidak menghairankan sangat kerana beliau adalah bekas Presiden UMNO, manakala Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan pula adalah peneraju UMNO ketika ini.


Tetapi, mengapa mesti ada Hishammuddin sekali dalam pertemuan tersebut?


Apa tujuannya, sedangkan Ahli Parlimen Semberong itu tiada sebarang jawatan di peringkat UMNO Pusat?


Jika pertemuan itu bertujuan membincangkan hal-hal berkaitan UMNO, kenapa tidak dilibatkan sekali Naib-Naib Presiden UMNO, Setiausaha Agung, Ketua Penerangan dan lain-lain penjawat kanan dalam parti?


Apakah pertemuan itu diadakan dengan tujuan mahu mencadangkan sesuatu jawatan penting buat Hishammuddin - seperti Setiausaha Agung misalnya dan kemudian diprojekkan untuk bertanding sebagai Presiden UMNO pada pemilihan tahun 2021 nanti?

Apakah untuk tujuan itu, Hishammuddin mungkin akan mengambil alih jawatan Ketua Pembangkang daripada Zahid Hamidi tidak lama selepas ini?


Dan hari ini, sehari selepas pertemuan lapan mata itu, Hishammuddin didapati tidak semena-mena telah turun berkempen di Cameron Highlands sambil mengatakan beliau tetap setia bersama UMNO.


Mengapa hanya kali ini saja Hishammuddin turun berkempen, itu pun sehari selepas pertemuannya dengan Najib, Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan, sedangkan dalam beberapa pilihanraya kecil sebelum ini, beliau langsung tidak pernah menampakkan muka?


Tidak mustahilkah semuanya ini saling berkaitan? (ShahbudinHusin 16/01/2019)

75 comments:

  1. Tu semua penyagak mana boleh percaya...! Nak tanya, ye ke Abedul Rahman Dahlan merupakan Menteri Perumahan Kejaan Tempatan pada 2016 pasal kes baju Bomba pelsu yang tak selamat yang boleh membunuh anggota bomba yang terhormat adalah juga berkaitan dengan kelulusan serta tanggungjawab kementerian tersebut..! Saja je tanya apanama kunun kalu ada jawapan... jangan marah aaa..... kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi Suman Biawak, kau mana pigi? Aku tunggu jawapan lama sudah! Kau tiada tahu jawapan ka? Nanti aku sumpah kau jadi karabau baru la kau tahu!!!!! Kah kah kah.

      Delete
    2. Suman tu seekor ortodox, jumud dan pentaksub. Bodek menjilat memang kerjaya dia. Emosi tak bertempat. Suka berburuk sangka dan serkap jarang. Tembak sana tembak sini tapi satu pun tak kena. Pemilik DNA UMNO tapi mentaliti PAS. Lagak macam hero ajak gaduh sana sini. Kalau tak setuju dengan dia maka akan dianggapnya pihak tu sebagai KEJORA musuh yang disayanginya lebih kurang benci tapi rindu. Suman ni kepala dia dah masuk air limbah. Kah kah kah.

      Delete
    3. Kalau tak silap nama Suman ni, Akhil ka.. Shakhil ka.. tapi khil khil khil la... kah kah kah.

      Delete
    4. Uish patotla.teman ingat dia panglema perang.
      Alih-alih lebai mesai kontot sabittu dia soka mencarot-carot mcm urang herot petot yg kelabu asap dia komen sampe berasap-rasap dok sokong madey dari karala pembawak panji pak itam.kwah kwah kwah kuah kyah kiok kiok.

      Delete
    5. Suman geng panji hitam Negro Namibia
      Dia darah sejuk, jenis makhluk amphibia
      Bengap sbb banyak makan sagu rumbia
      Dgn Kejora, dajjal ini sgt obsess & fobea

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Suman itu hanya megah juah kat blog ini
      Dekat rumah si tua kedi ini takut dgn bini
      Aku cabar dia 1/2/18 dulu, dia tak berani
      Ptg tadi dia kena tibai dgn sdr Asrul Sani

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Asrul Sani 16 January 2019 at 15:56

      Kejora memang kuat menyakat
      Masuk bakul sendiri angkat
      Pak Othman meradang tertanggal pelikat
      Dicabarnya Kejora bertumbuk bersilat

      Reply

      _______________________________________

      Takkan le ko buat2 tak perasan pula Wak
      Asrul Sani cara lembut, udah sindir awak
      Part tertanggal pelikat tu yg paling lawak
      Hi hi hi..makin terkedu le, Suman biawak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Suman tua dari Sg'pore, anak gelandang
      Pendek kemetot ingin nak lagak Badang
      Kalu kalah berhujah dia cepat meradang
      Ramai yg benci, nak bagi dia penendang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Sdr Mat Sawang:

      Suman rasa diri nya itu panglima perang
      Tidak sedar yg dia taraf anak memerang
      Pantun dlm BI dia tiidak tahu nak karang
      Tapi Kejora cekap, sbb itu lah dia berang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Sdr Mahligai Seni:

      Dulu Suman ada komen merapu kat sini
      Mungkin masa itu ada masalah dgn bini
      Tapi dia senyap ditibai sdr Mahligai Seni
      Dgn tuan, bapok tua ini mana lagi berani

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. Abang Din:

      Suman itu tua kerepot, wajah pun hodoh
      Umur udah lanjut tapi akal sangat bodoh
      Bila dia kalah berhujah, diajak org gaduh
      Kena balun dgn Abg Din, muka dia teduh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    11. "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh" ketawa/ratib Setan/Iblis trade mark Kejora (Abang Din).

      Lawak bodoh bercakap sorang2 cuba nak auta temberang.

      Tak sudah2 masuk bakul puji diri.

      Sembang kencang diajak jumpa tak pernah sekalipun berani muncul diri

      Delete
    12. Macam mana kau tahu aku berwajah krepot sedangkan samoai saat ini kau asyik lari takut berjumpa aku...??

      Kalau nak tahu eajah aku, jgn pura2 tangguh, jumpa aku segera dalam tempoh seminggu dari tarih hari ini.
      19/5/19 tuu aku tahu itu temberang kau macam 1/2/18 yg kau sendiri beri, tapi habuk pun tarak, langsung tak muncul2.

      Delete
  2. suh la hj hadi jd ketua pembangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji Hadi? Orang Terengganu kata: "Dok rok ccetong". Maksudnya langsung tidak berkebolehan. Itu (maksudnya) yang saya diberitahu oleh beberapa rakan dari sana.

      Delete
  3. Macam-macam cara dibuat untuk pulihkan UMNO, tetapi mereka lupa bahawa yang perlu berubah bukannya UMNO sebaliknya PERANGAI PEMIMPINNYA.

    ReplyDelete

  4. Tuesday, 9 October 2012
    Mahathir lwn Yahudi Soros.

    Kenyataan Dr Mahathir semakin hari semakin bizarre. Orang Melayu kata macam buang tebiat. Sewel, biul dan merapu. Terbaru Dr Mahathir berkata mengundi Pakatan Rakyat bererti mengundi Soros dan mengundi Soros bererti penaklukan semula. Re-colonization.
    Makna nya kalau Anwar PM- maka Soros dibelakang nya. Haji Hadi, Kit Siang semua menjadi antek neo-kolonialisme. Begitu? Rakyat Malaysia yang 29 juta ini apa pula? Anak kambing? Who are you trying to kid DR Mahathir? ( kid =anak kambing). Keluarga Shahrizat anggap kita lembu. Mahathir anggap kita anak kambing.
    Siapa Soros? Kita tahu dia seorang yang kaya dan membuat pelaburan melalui beberapa syarikat milik nya terutama flagship company nya- Quantum Funds. Dia guna kekayaan nya untuk membantu pertubuhan dan gerakan2 mendapat kemerdekaan. Dia juga seorang dermawan yang terkemuka membantu rakyat yang buta huruf, kebuluran dan yang ditimpa mala petaka.
    Dr Mahathir kata dia tak bagus dan penyangak. Tapi jutaan rakyat dalam negara yang duduk dibawah pemerintah yang zalim menganggap Soros sebagai anugerah Tuhan kepada mereka.
    Kepada Dr Mahathir Soros penyangak. Tapi Dr Mahathir menulis suatu surat kepada Soros dengan nada yang merayu rayu ajak berjumpa untuk menyelesaikan masaalah ekonomi secara bersama. Kalau Soros ini jahat mengapa Dr Mahathir tulis surat kepada Soros dan kemudian nya berjumpa? Boleh jadi inilah agaknya maksud lebih baik berkawan dengan syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali. Syaitan mesti kenal geng seangkatan dengan nya.
    Dan bukan sahaja Mahathir jumpa Soros- beberapa menteri Malaysia pun turut bersalaman dengan Soros. Kalau tak jumpa manakan boleh berjabat tangan?
    Apa masaalah Dr Mahathir ini sebenarnya? Siapa yang beri dia otoriti untuk menentukan orang ini baik untuk Malaysia atau tidak? Setiap hari Dr Mahathir walaupun bukan lagi PM kita, insults our intelligence. rakyat bukan wanita Kemas atau anggota RELA. Ini bukan zaman Dr Mahathir ketika informasi dan maklumat bergerak sehala sahaja- dari dia kepada kita kita. Pada masa itu, apa cakap Mahathir semesti lah benar. Sekarang keadaan berubah. Kita dapat membentuk kefahaman dan pemikiran sendiri. Kita ucap terima kasihlah kepada Dr Mahathir- tapi biarlah kita rakyat Malaysia yang buat keputusan dan putuskan fikiran. Tak perlu Dr Mahathir. kita dah beri dia 22 tahun. Apa lagi yang dia mahu?
    Dr Mahathir kata Soros jahat. Soros kata, Dr Mahathir is a menace to his own country. dan saya boleh senaraikan 1001 alasan dan keterangan untuk menyokong kenyataan Soros. Dr Mahathir pun is equally jahat punya orang.
    Kita tak tahu apa masaalah Mahathir dengan Soros. Adalah sedikit orang kenal dengan nama Soros yang Dr Mahathir kata sebagai punca krisis ekonomi dunia suatu masa dahulu. Di Malaysia, Dr Mahathir menuduh Soros sebagai punca krsis kejatuhan nilai Ringgit yang mencederakan ekonomi Malaysia suatu ketika dahulu. Tapi pada masa itu, Dr Mahathir menyalahkan apa2 sahaja didepan mata termasuk tiang lampu TNB. Tapi kita tahu punca sebenarnya ekonomi Malaysia jadi kelam kabut adalah akibat dasar2 ekonomi yang dilaksanakan oleh Dr Mahathir sendiri. Apa yang terjadi kepada Malaysia pada ketika itu adalah akibat pembetulan kuasa pasaran kepada ketamakan dan penyelewengan dasar ekonomi DR Mahathir.
    Dr Mahathir yang berkelahi dengan Soros .rakyat tak tahu pun. Dr Mahathir kelahi dengan semua orang. Dia kelahi dengan Musa Hitam. Dia sabotaj Tengku Razali. Dia kencing Ghafar Baba. Dia kelahi dengan Anwar Ibrahim. kalau dia kelahi dengan satu orang, mungkin orang terima boleh jadi yang berkelahi dengan Mahathir lah yang bersalah dan jahat. Tapi kalau DR Mahathit kelahi dengan ramai orang- there must be something wrong with Dr Mahathir. sebetulnya dengan Najib pun Mahathir kelahi tapi adalah seorang dua yang mengawal Dr Mahathir. agaknya, negara akan selamat dari gangguan Mahathir bila dia sudah meninggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh kau buktikan Tun M kelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba....??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.

      Delete
  5. PM tidak boleh, penasihat boleh, kata Dr Mahathir

    FMT Reporters - June 1, 2017 12:38 PM
    73
    Shares

    mahathir-fblive
    PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi bertegas tidak berminat mahu kembali kepada jawatan yang pernah disandangnya selama 22 tahun, sambil berkata akan terus melawan walaupun ada desakan supaya beliau menghabiskan usia tua di atas tikar sembahyang.

    “Setelah saya bersara, saya tak akan jadi perdana menteri lagi,” kata Dr Mahathir yang menyerahkan kuasa kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2003.

    Ketika diasak, Dr Mahathir berkata beliau perlu mengambil kira rakan kongsi lain dalam Pakatan Harapan, gabungan partinya PPBM dengan PKR, DAP dan Amanah.

    “Saya tak boleh belakangkan kawan-kawan dalam PH, kalau mereka mempunyai cadangan begitu, mungkin saya terpaksa menimbang,” katanya menjawab soalan pengguna Facebook pada sesi ‘live’ hari ini bersama Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Abdul Rahman.

    Menurut Dr Mahathir, pengalaman lama menjadi perdana menteri membolehkan beliau masih memainkan peranan memberikan nasihat berguna kepada kerajaan memerintah.

    “Kalau saya diberi peluang memberi pendapat… saya bersedia mengambil bahagian untuk mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi,” kata pengerusi PPBM itu.

    Antara nasihat itu ialah mendapatkan pandangan pakar melalui jawatankuasa khas untuk membincangkan sesuatu isu, kaedah yang digunakannya pada kemuncak krisis ekonomi 1990-an.

    “Ini cara saya guna di waktu krisis matawang,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu diketahui, awalnya Tun M memang tida berhasrat untuk kembali jadi PM. Beliau hanya kembali ke kancah politik untuk menyimgkirkan Najib yg telah membawa bencana & kerusakan kpd negara. Ketika di ambang PRU 14, pakatan pembangkang ketika itu kepupusan 'pemimpin yg benar tangguh'. Anwar yg masih dlm penjara pun dah 2X gagal dalam merampas Putrajaya dari UBN. Akhirnya Tun M diminta untuk menerajui pakatan pembangkang melihat pengagruhnya pd undi Melayu dan juga pengalamannya meraih kemenangan 5X PRU berturut-turut dgn majoriti 2/3. Itulah kelebihan luar biasa Anugetah Illahi yg tidak ada pada pemimpin2 lain, termasuk Anwar Ibrahim.

      Ini satu lagi Kelebihan Istimewa Anugerah Illahi Tun M yg tersebar meluas di media2 utama seantero dunia......

      VIDEO TUN M JADI PEMIMPIN MALAYSIA & ASEAN PERTAMA
      dijemput bagi ucapan di Oxford Union - Malaysia tak akan jadi tuan rumah acara babit Israel.

      Mana logiknya Tun M diminta turun takhta dan serahkan jawatan PM kpd Brader Nuar pd Jun 2019 ini sedangkan Tun M masih relevant dan diiktiraf di sana sini seluruh dunia......???

      Delete
    2. Pak Othman, apalah yg tuan dapat selawat pada Tun siang malam? Baik selawat pada Rasul saw, insyaAllah boleh juga harap syafaat. Jadi Mahacai tiada apa apa khasiat. Belum lagikah nampak kerosakkan pada negara akibat perbuatan manusia yg tuan selawatkan selalu ni? Belum cukupkah kecoh politik Melayu Islam? Belum perasankah bagaimana kafir dah ambil jawatan penting dan gunakannya untuk agenda kafir mereka? Belum tahukah ekonomi makin parah? Kembalilah ke Islam Pak Othman. Menyokong kafir dan manusia sesat idaman tuan hanya bawa merana akhirat. Islam itu bukan angan angan kita tapi petunjuk Quran dan Sunnah. Jangan kata kata ku ini hanya jadi penyesalan untuk tuan di hari kiamat.

      Delete
    3. Apa maksud kamu menyuruh aku kembali ke Islam, apakah kau menuduh aku bukan Muslim....??

      Cakap tuu agak2 ler....!!

      Delete
    4. Pak Othman, maksudnya kembalilah pada tuntutan Islam. Kita seharunya bersama satukan ummah dan prioritykan perlaksanaan Islam dari segala segi. Bukannya serah kuasa pada kafir. Juga memuja manusia yg sesat jalan tak bawa apa apa kebaikan. Baca dan fahami quran Pak Othman. Itulah yg akan selamatkan kita diakhirat. Tiada siapa yg tuduh Othman kafir. Tapi janganlah bermain dibatasan akidah....

      Delete
  6. Alo mr syed albodin sontoloyo.

    Lagumana mlayu tak lingkop dlm tanah mlayu...masa depa jadi gomen siap dengan gelaran dan bintang kebesaran yg berjela-jela, tetapi hakikatnya jadi baruwa nya cina.
    Tukag gomen baharu yakni malaisa baharu pong lebeh terok lagi pakat jadi cina ponya baruwa dan baruwa keling paria
    Madey cakap jawatan dia cina yg angkat.kalu takdak cina nak angkat alamat mlayu takdak pm.

    Boboh pembangkang pong baruwa cina. Toboh gomen baharu pong baruwa cina dan koling paria.
    Yang besalah mlayu jugak sbb malas walaupong mesken papa kedana sbb tak dapat besaing walaupong atas tanah yg rata.
    Yg bejawatang dan beharta boleh dok bekompul dlm zoo negara nanti urang kasi makan.
    Yg marhaien mesken papa kedana pemalas toa atu moda boleh dok berkompul dalam utan kawan dgn sakai yg beperibomi sama tarap dgn mlayu pakat rame-rame jadi urang utan..
    Mlayu coma besorak dgn gumbira
    sbb mlayu tetap beraja d mata besoltan d hati walaupong mlayu menompang d bomi sendiri
    Kwah kwah kwah kuah kuah kyah.

    ReplyDelete
  7. Anwar Ibrahim- Orang Yang Paling Takut Saya Jadi Perdana Menteri_ Mahathir
    https://www.youtube.com/watch?v=Qu0SKZ4Q2GI

    ReplyDelete
  8. Anwar Ibrahim: Mahathir Saya Pun Tak Takut, Saya Takut Pada Shafee?
    https://www.youtube.com/watch?v=jXXWAfQAQ2g

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora TongGeng Najib takut kecut tak pernah berani muncul diri berdepan face to face fgn saya.

      Delete
    2. Ini buktinya - SIKAP PENGECUT KEJORA STOR KUNYIT

      - Di Perhimpunan Pakatan Harapan di Padang Merbuk, Sekangor, pada bulan Sept 2017....Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.

      -Kemudian di perjumpaan Felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia & TongGeng perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.

      - Di Dataran Merdeka pd 1/2/18 dia sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.

      - Di Dataran Bandaraya JB pd 9/618 (selepas PRU 14) juga dia tidak muncul2.

      Bukti semua masih tersimpan dalam Arkib blog ini.

      Delete
    3. ni buktinya - SIKAP PENGECUT KEJORA STOR KUNYIT

      - Di Perhimpunan Pakatan Harapan di Padang Merbuk, Sekangor, pada bulan Sept 2017....Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.

      -Kemudian di perjumpaan Felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia & TongGeng perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.

      - Di Dataran Merdeka pd 1/2/18 dia sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.

      - Di Dataran Bandaraya JB pd 9/618 (selepas PRU 14) juga dia tidak muncul2.

      Bukti semua masih tersimpan dalam Arkib blog ini.

      Delete
  9. Anwar Ibrahim: Tun Daim, Manusia Paling Rasuah Dalam Sejarah Malaysia
    https://www.youtube.com/watch?v=Cj5JvNyxNV4&pbjreload=10

    ReplyDelete
  10. Suman tidak bersolat, hanya tahu mengucap
    Si kedi ni kantoi dgn cikgu Kejora kerap acap
    Dia marah muka naik hitam mcm botol kicap
    Kote dia tak mahu naik, walau teruk dilancap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Solat & ibadat kita bukan untuk diperaga atau ditunjuk-tunjuk kpd orang.

      Orang yg bersolat biasanya tidak kaki mencarut kotor, mencarut tiap2 hari.

      Delete
  11. Kejora ini kalu berpantun, tak ada rasa penat
    Kat blog Budin ni udah makin ramai peminat
    Bukan mcm Suman pukimak, syetan lahanat
    Suka fitnah orang, hati penuh dengki khianat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg ada self-confidence tidak akan setiap hari memaksa-memaksa, puji diri yg dia itu macam bagus.

      Delete
    2. Tambah pulak bila kuat mencarut kotor.

      Delete
  12. Cgu Kejora is very brilliant and also talented
    In 'pantun', he is as if born superb and gifted
    It seems that, lots of followers got attracted
    Not like Suman, stupid and always defeated

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow.. pantun dlm BI, begitu padu kemas
      Sbb tu lah boleh terpikat si dara ayu Mas
      Suman meliihat, semakin resah & cemas
      Ifrit ni bagai di daratan tenggelam lemas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Another self-praisin'
      Day dreamin' like Mat Jenin.....??

      Delete
    3. Suman berang, menggigil mengetap gigi
      Terkantoi tak reti jwb pantun BI aku bagi
      Setiap mlm, ifrit ni meroyan sampai pagi
      Kini, khazanah muzium dia bak kuar lagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Kejora Stor Kunyit,

      Pardon me to say this, gay boy....

      Your sluggish poor Manglish
      Nothing for me to replenish
      Cause it ain't English
      But totally outright rubbish....!!

      ps:
      Manglish (Malaysian English) is an English-based pidgin or creole spoken in Malaysia. ... The Malaysian Manglish is sometimes known as Rojak or Bahasa Rojak.

      Delete
    5. ...lish
      ...nish
      ...bish

      ...berterabor!!!
      ...keluar dari jubor???

      ...pantun?
      ...melantun-lantun!!
      ...kartun???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. He he he

      Look at that....

      Another gibberish, unintelligible or meaningless speech or writing, nonsense coming from a helpless-hopeless gay....!!

      Poor Kejora unable to defend himself even with simple logic but instead demonstrasting his naivety as shown above.

      Hi hi hi

      Delete
    8. Kunyit.,,kunyit...

      Tak ada pun pantun popular pusaka bangsa seperti apa yg kau repekkan. Contoh...

      Tuailah padi antara masak (sak)
      Esok jangan layu layuan (yuan)
      Intailah kami antara tidak (dak)
      Esok jangan rindu rinduan (duan)

      Jadi orang jangan bodoh sombong, fahammmm...!!

      Delete
    9. Dah tuu, mulut tak lekang mencarut (dubor). Sah2 kau nie seorang pengamal seks songsang.

      He he he

      Delete
  13. Kejora bijak & cekap, dalm berpantun seloka
    Dekat blog ini, udah semakin ramai org suka
    Tak mcm Suman yng penonton benci belaka
    Sbb fitnah ke atas Kejora, dia asyik saja reka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Suman sampai bila pun setakat taraf balachi
    Sebab, perangai dia kotor, dan hati tidak suci
    Dah mula ternampak, dia ini, penonton benci
    Sbb itulah makin ramai yang tampil mencaci

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Kejora dlm berpantun, udah bertaraf bintang
    Bahasa & kata2 disusun tenang dan matang
    Bukan spt Suman, yng berperangai binatang
    Kat blog ini, diia hanya melukut tepi gantang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg berperangai nafsu binatang adalah ENGKAU, menurut perakuan kamu sendiri, sampai2 sdra Macy hempuk engkau... "Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!!".

      Ini buktinya....

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS.....!!

      Di bawah adalah petikan2 posting kau yg menunjukkan bagai dah terang lagi bersuluh bahwa kau seorang gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk lagi terlaknat. Yg amat mejijikkan sekali ialah kau melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesiian Wak Suman peminat cendol basi
      Aku cabar gi Dtrn Merdeka, dia pucat lesi
      Seorang diri, dia terasa takut nak beraksi
      Maka dicuba kait, mahu pengaruhi Macy

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Hoi Wak Suman, konon ko hebat garang
      Gaya cakap, mengalah panglima perang
      Aku cabar ngko tu, sorang lawan sorang
      Kenapa pulak, ko nak libatkan lain orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman berang, menggigil mengetap gigi
      Terkantoi tak reti jwb pantun BI aku bagi
      Setiap mlm, ifrit ni meroyan sampai pagi
      Kini, khazanah muzium dia bak kuar lagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Hmmmmm...menggelabah, menggelupur nampak....!!

      He he he

      Dgn PANTAToon sampah (tak ada fakta & isi) Kejora merapu nak tutup malu setelah kedurjanaannya dibongkar dgn fakta, bukti & dalil.

      Hi hi hi

      Delete
  16. Kejora mmg nya bijak dalam menyusun kata
    Pantun madahnya cantik bak tulisan pendita
    Tak mcm Suman, yang harap kelentong aota
    Bila teruk diasak, fitnah le, dibuatnya senjata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Suman hanya haha hihi hoho, bila aku tabuh
    Kotey kian kecut telur pula bertambah labuh
    Aku tadi baca Quran, sbb pahala mau imbuh
    Kini nak ke surau pulak, solat jema'ah subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi

      Ada ker orang kuat baca Quran awal2 pagi jam 1;29 & 1:37 dah ucap "kote", "lancap" & "pukimak"....??

      Amboi, cantiknya perangai.....!!

      Ji hi hi

      Delete
  18. Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan berprasangka, karena sesungguhnya sebagian tindakan berprasangka adalah dosa dan janganlah kamu mencari-car kesalahan orang lain” [Al-Hujurat : 12]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah memberkati sdra & keluarga dunia & akhirat, bocah bagus.

      Terima kasih di atas oeringatannya.

      Assalamulaykum.

      Delete
  19. Sdra Budin....

    Perlu diketahui, awalnya Tun M memang tidak berhasrat untuk kembali jadi PM. Beliau hanya kembali ke kancah politik untuk menyimgkirkan Najib yg telah membawa bencana & kerusakan kpd negara. Ketika di ambang PRU 14, pakatan pembangkang ketika itu kepupusan 'pemimpin yg benar tangguh'. Anwar yg masih dlm penjara pun dah 2X gagal dalam merampas Putrajaya dari UBN. Akhirnya Tun M diminta untuk menerajui pakatan pembangkang melihat pengagruhnya pd undi Melayu dan juga pengalamannya meraih kemenangan 5X PRU berturut-turut dgn majoriti 2/3. Itulah kelebihan luar biasa Anugetah Illahi yg tidak ada pada pemimpin2 lain, termasuk Anwar Ibrahim.

    Ini satu lagi Kelebihan Istimewa Anugerah Illahi Tun M yg tersebar meluas di media2 utama seantero dunia......

    VIDEO TUN M JADI PEMIMPIN MALAYSIA & ASEAN PERTAMA
    dijemput bagi ucapan di Oxford Union - Malaysia tak akan jadi tuan rumah acara babit Israel.

    Nak tanya Sdra Budin - mana logiknya Tun M diminta turun takhta dan serahkan jawatan PM kpd Brader Nuar pd Jun 2019 ini sedangkan Tun M masih relevant dan diiktiraf di sana sini seluruh dunia......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas madey berucap di oxford dijangka ringgit akan kebah...pelabor2 asing akan berlumba2 datang melabor ke mesia...ekonomi mesia akan mencanak semula..

      Delete
  20. Cgu Kejora is very brilliant and also talented
    In 'pantun', he is as if born superb and gifted
    It seems that, lots of followers got attracted
    Not like Suman, stupid and always defeated

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow.. pantun dlm BI, begitu padu kemas
      Sbb tu lah boleh terpikat si dara ayu Mas
      Suman meliihat, semakin resah & cemas
      Ifrit ni bagai di daratan tenggelam lemas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman berang, menggigil mengetap gigi
      Terkantoi tak reti jwb pantun BI aku bagi
      Setiap mlm, ifrit ni meroyan sampai pagi
      Kini, khazanah muzium dia bak kuar lagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Nampak semacam ajer menggelabah, menggelupur ...!!

      He he he

      Dgn PANTAToon sampah (tak ada fakta & isi) Kejora merapu nak tutup malu setelah kedurjanaannya dibongkar dgn fakta, bukti & dalil.

      Delete
  21. ada gerakan utk menjemput tun m memimpin UMNO serta d beri kuasa mutlak utk 'membersihkan' nya.

    saya sekali lagi menyarankan agar tun m menerima nya dgn segera olih kerana 'd evil forces' dlm UMNO yg mempunyai dana yg tak terhad, masih bolih 'make a comeback'.

    jika itu berlaku, maka tun m n PPBM akan menghadapi masa depan yg sukar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bersihkan madey dulu dari kroni...

      Delete
    2. Mulakan dgn diri sendiri. Setelah kencing bersepah'sepah, dah tukar pampers lom....??

      Hi hi hi

      Delete
  22. Adakah Guan Eng tidak faham perbezaan antara kolej swasta dengan universiti awam milik kerajaan?

    Saya setuju dengan Lim Guan Eng bahawa isu peruntukan RM6 juta kepada Kolej Universiti New Era di Selangor, Kolej Universiti Selatan di Johor dan Kolej Universiti Han Chiang di Pulau Pinang tidak patut di jadikan isu perkauman.

    Tetapi alasan yang diberi oleh Guan Eng dengan membandingkan peruntukan untuk tiga kolej universiti swasta tersebut dengan peruntukan RM15 juta kepada UIAM adalah tidak masuk akal dan agak memperlekehkan rakyat.

    Adakah Guan Eng tidak faham perbezaan antara kolej swasta dengan universiti awam milik kerajaan?

    Isu utama sebenarnya ialah peruntukan untuk tiga kolej universiti ini tidak ada di dalam bajet 2019 untuk kementerian pendidikan dan tidak pernah dibentangkan dan diluluskan di parlimen.

    Seperti diberitahu oleh Kementerian Pendidikan minggu lepas, peruntukan untuk tiga kolej universiti bukan dari bajet mereka tetapi telah diberi terus oleh Kementerian Kewangan di bawah Guan Eng.

    Madey....oh...madey

    ReplyDelete
  23. Salah ejaan tuu....

    Should be 'may day'..'may day"..'may day'...!!

    ReplyDelete
  24. Mahathir kata dap yg pilih..
    Angkara dia anwar budin selisih..
    4 penyangak berhimpun tunjuk kasih..
    Bersekongkol mau kasi umnobn bersih..
    Walhal berbicara kuasa hendak ditagih..
    Mari sihisham kempen menang kah boleh..
    Nampak gayanya p h mabuk politik karam air liur meleleh..Keh keh keh hehhehhehbuymalayislamgood..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...