Saturday, 12 January 2019

INI AYAT SERIUS, AYAT PERLI ATAU AYAT NAK MELAGA?



Tidak dipastikan apakah maksud dan tujuan Ketua Pemuda UMNO, Dr. Asyraf Wajdi Dusuki menulis sedemikian rupa berkenaan dengan Azmin Ali di laman Twitternya.


Adakah beliau serius bermaksudkan Azmin bakal Timbalan Perdana Menteri?


Adakah ini bermakna Azmin akan menggantikan tempat Dr. Wan Azizah Wan Ismail?


Atau beliau bertujuan menyindir Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu kerana namanya turut dikaitkan sebagai bakal Perdana Menteri?


Mungkinkah Dr. Asyraf juga bertujuan untuk melaga-lagakan Azmin dengan Anwar Ibrahim dan Dr. Wan Azizah?


Tetapi, adakah Azmin tercuit hati atau mula seronok dengan apa yang ditulis Dr. Asyraf itu?


Tidur lenakah Azmin malam ini? (ShahbudinHusin 12/01/2019)

131 comments:

  1. Budin susah hatikah takut Mak Wan kena tendang?.....he...he.....
    Mak Wan dah takda lagi jawatan. Jadi patut lah beri peluang pada orang lain pula....he....he...

    ReplyDelete
  2. seriously.. pada pengamatan saya komen mcm ni tak ada nilai berita mahupun politik... sebab tak ada carry wieght langsung dalam tendang terajang politik negara. Kalau Mahuyddin ke yang buat komen mcm tu mungkin boleh consider utk diulas..
    otherwise.. buat mengabehkan boreh jo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelihatannya -;Sdr Budin tak dapat menerima kekalahan Rafizi Gebu tempoh hari.

      Nuar, Wan Axizah, Nur Izzah, Rafizi, Johari Bedol, Bedol Sani terKAPAR-kapar bagai nak rak kempen, tapi berkat tempias Insan Anugerah Illahi..... Azmin Ali juga yg menang.

      Delete
  3. Maaf, Mohamed Azmin Ali belum menunjukkan potensi melayakkan jawatan TPM apatah lagi PM. Rakyat hanya nampak PM Anwar Ibrahim & TPM Muhyiddin Yasin selepas PM Dr Mahathir Mohamad & TPM Dr Wan Azizah Wan Ibrahim.

    Tiada perkara baru semasa menjawat MB Selangor selain menyegarkan idea-idea Khir Toyo & Khalid Ibrahim. Felda masih belum menampakkan sebarang perubahan positif.

    Azmin tidak cukup layak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat mana tuuu....??

      Felda dah fail dahh - digasak habis oleh Najib & Isa Ketot....!!

      Delete
    2. Azmin ni la yg bnyk memecahbelahkan PH semasa nak pilihanraya dulu. Bahaya dia ni...

      Delete
    3. Othman Ahmad yang jahil lagi kurang ilmu tafsirnya, adakah PH menang PRU14 kerana Azmin Ali?

      Dan jika kerana Dr Mahathir Mohamad (seperti ditempik lolong saudara) kenapa pula Bersatu boleh kalah banyak kerusi, sebaliknya parti PKR mendapat kerusi terbanyak?

      Jika PH tidak menjamin Anwar Ibrahim diampunkan & disediakan jawatan PM selepas pembebasannya adakah penyokong PAS & UMNO yg mesra Anwar akan memilih PH?

      Hanya yang benar2 tolol tidak dapat membaca yang jelas tertulis di langit & bumi. Hatinya sudah binasa, rosaknya sampai ke otak.

      Delete
    4. Bersatu yg baru setahun jagung dalam serba kekurangan dianiaya oleh Najib, Jahid & ROS ketika itu. Namun pemimpin parti itulah yg diminta oleh gabungan parti2 pembangkang untuk menerajui PH u tuk nenumbangkan UBN & kemudian dinobatkan sebagai PM. Jumlah yg kecil itu kini dah mula berkembang dgn pesatnya, membuat puak2 Nuar gusar tak tentu arah.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu & menyamar. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang. Umno dah tumbang, Pas angan2 Mat Jenin. Nuar dari dulu asyik kempunan malah 2 kali masuk penjara atas jenayah seks sumbang & salah guna kuasa. Kini belum lagi jadi pm dah terbang sana sini berlagak pm, tak hal atas kapasitas apa dia berpergian...
      Menteri, DPM, PM, Tun M diberi maklum ker...??

      Delete
    5. Suman tua badut lawak serupa Hj Bakhil
      Nak tewaskan Kejora, mmg lah mustahil
      Kejora ilmu sepikul, Suman cuma setahil
      Tetap sekali bila E AH kata si tua ini jahil

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Bangsa yang tak sadar diuntung adalah bangsa yang apabila diberi kepercayaan kepadanya atas dasar janji-janji disepakati, bangsa ini akan mendustai janji-janjinya. Dalam Quran bangsa ini disebutkan pendusta, munafik, kafir. Tempatnya para pendusta adalah neraka.

      Yang terkinja-kinja mempertahankannya & terhegeh-hegeh terus mengampu tanpa berselindung lagi akan bodoh & tololnya, janji Tuhan 'pengikut' ini percuma ke neraka.

      Megahlah di dunia menfitnah & menipu daya demi habuan yg sedikit. Tiada satu bentuk habuan ini mampu melindungi saudara Othman Ahmad dari kejamnya seksa Mungkar Nangkir & besarnya kemurkaan Allah di Yaumal Qiamah.

      Fitnah saudara ke atas para pelawat blog ini hanya akan diampunkan bilamana yang difitnah memaafkan. Sadar lah sebelum terlewat!

      Delete
    7. Suman ni, kerja memfitnah jer yg dia fikir
      Bukan le ingat, nak berwirid atau berzikir
      Mmg patut pun disiksa mungkar nangkir
      Eloklah kepala iblis ni, E AH pahat & kikir

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu & menyamar. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang. Umno dah tumbang, Pas angan2 Mat Jenin. Nuar dari dulu asyik kempunan malah 2 kali masuk penjara atas jenayah seks sumbang & salah guna kuasa. Kini belum lagi jadi pm dah terbang sana sini berlagak pm, tak hal atas kapasitas apa dia berpergian...
      Menteri, DPM, PM, Tun M diberi maklum ker...??

      Delete
  4. Tu nak melaga le tu.. Zemin tak salah kalau nak berangan tapi setakat berangan je la.. nak jadi PM? Jangan harap la. Kempunan la macam KJ.. ! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Zemin masih ada peluang. Kalau ada rezeki, banyak kekosongan jawatan Tok Batin di Kamahelen. Atas kayangan lagi...! kah kah kah

      Delete
    2. Suman cendol pulak macam biasa, cuma layak jadi pecacai pengangkut najis Gwa. kih kih kih.

      Delete
    3. Woi Suman cendol, apasal ko senyap je ha keparat? Sial bedebah ko! Kih kih kih.

      Delete
    4. Buat apa Abg Din nak tanya Suman kera
      Dia kini, dalam keadaan seksa sengsara
      Mlm ini bapok tua tu teruk parah cedera
      Dari ptg tadi, dia kena lanyak dgn Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
    6. Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tiGA (ga)
      Suman pondan kena termeNGAH (ngah)
      Namun asyik nak gebang juGA (ga)

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Dah jelas bodoh, masih nak lagak pandai yer, Kejora....??

      Ini satu lagi contoh pantun pusaka yg bunyi akhir perkataan setiap baris tak semestinya harus sama sepertimana yg kau dgn bodoh pertikaikan.

      Kalau ada sumur di ladang (dang)
      Boleh saya menumpang mandi (di)
      Kalau ada umur yg panjang (jang)
      Boleh kita berjumpa lagi (gi)

      Jelas sekali kau dah ketebiat nak mampos kojol...!!

      Delete
    9. Kalau ada sumur di ladang (dang)
      Boleh saya menumpang mandi (di)
      Kalu Suman dtg bila saya undang (dang)
      Boleh saya melempang si kedi (di)

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. Tengok tuu 11:48 putar belit si Kejora Stor Kunyit untuk menutup malu setelah didedahkan kebongokan dia.

      Delete
  5. bakal timbalan pm bukan setakat azmin, siapa shj..rafizi pun boleh.

    begitu juga bakal pm, semua org layak...kak wan pun layak...
    hatta najib pun boleh jadi bakal pm semula

    bakal tpm bakal pm tak ada cop mutlak milik sesiapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sejak azali barang siapa yg dari puak umno seumur hidup mereka hanya lah melaga2 kan org..tak kira isu agama atau bangsa.

      Delete
    2. Begitulah nampaknya bro... Dalam blog ni semakin ramai yg jadi tukang laga... Tengok dan perhatikan mereka.

      Delete
  6. pada saya ph akan mantap bila tun pass baton cara terhormat,kak wan letak jawatan,DSAI PM,TSMY sebagai TPM,rafizi bertanding semula di tempatnya di pandan kak wan,mengambil alih tempat tun hasmah...ikut procedure 2 penggal,habis pkr,ppbm pula jadi pm mungkin TSMY,selepas 2 penggal parti amah pula...ini bermakna azmin terpaksa menunggu 20 thn lagi,sekarang umur azmin 50thn,nak jadi pm kena umur >70thn....FAIR kan DSAI,TSMY umur mereka dlm lingkungan >70an...

    TERPULANG pada azmin dan kartelnya....TAK SABAR?TAMAK?..Takut nnti yg dikejar tak dpt yg dikendung berciciran.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita hanya boleh merancang...yang menentukannya hanyalah DIA. Sekarang sihat masih boleh menari vel vel dan nyanyi lagu MGR, cuma sekali sekala sakit pinggang, sakit bahu... esok belum tentu. para pengampu mana-mana pihak tak perlu terlalu yakin ayam sabung masing-masing yang akan menang pertarungan.

      Delete
  7. dah latu budin....biarkan lah dia nk tweet cmtu...tu pun awak nk jadikan isu...setau sya awak yg nk melaga2 kn...dah latu k...jgn rosakkn blog nie sbgai tempat myebar fitnah ekk

    ReplyDelete
  8. Suman tua tadi, ada kat lama punya posting
    Dia mmg le penakut itu bapok pakai anting2
    Mari masuk menyondol serupa babi bunting
    Tapi kena penerajang aku terus terpelanting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Goodness, what is that...??
      Pantun Melayu dibuat pantat.
      Hilang bahasa hilang adat.
      Dirusak budak akal terencat.

      Is the culprit a buffoon...??
      Looks like a baboon.
      Perhaps a silly-eccentric goon.
      Scribbling ridiculous foolish pantatoon...!!

      Hey bedol bahlol....

      Kenyataan bertulis masih segar bugar tersimpan dalam arkib blog ini.

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2
      ------------------------------------------------------

      Toksahlah cakap besar berauta temberang, Kejora.
      Kalaulah betul engkau nie jantan,
      Besok lusa kita berjumpa (berani ker?)

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Kalau tak puas hati, jumpa aku segera dalam seminggu ini, toksah lengah2 lagi.

      Macy adalah saksi yg kau lecehkan sampai dia balun kau cukup2, buktinya.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      Delete
    7. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, asyik ulang2 citer lapuk basi
      Aku cabar gi Dtrn Merdeka, dia pucat lesi
      Seorang diri, dia terasa takut nak beraksi
      Maka, dicuba kait, mahu pengaruhi Macy

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Hoi Wak Suman, konon ko hebat garang
      Gaya cakap, mengalah panglima perang
      Aku cabar ngko tu, sorang lawan sorang
      Kenapa pulak, ko nak libatkan lain orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Mulalah Kejora Stor Kunyit merapu dgn timbunan pantatoon2 entah aper-aper untuk menutup malu besar atas pendedahan perilaku homoseks jijik, kebengapan tapi lagak pandai & pembohongannya.

      Hey Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
  9. Suman sbg lwn aku, langsung tak ada 'class'
    Apa jer hujah dibawak, dgn pantun aku kilas
    Kini dia melopong tersandar di kerusi malas
    Peluh dia bercerau, teguk air bergelas-gelas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Stor Kunyit...

      Aperrrr, kau kata.aku tin kosong..??
      Ok lah, pagi tadi kau mengarut dgn pantatoon karut....

      Anonymous 12 January 2019 at 10:35
      Mmg lawak pecah perut le Suman puaka
      Kita iktiraf dia badut sarkas pakar jenaka
      Nabi Luth dikatanya Lot ini tua isi neraka
      Petunjuk jelas quran dia tak pernah buka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      -----------------------------------------------------

      INI REAKSI AKU:
      Lut dalam bahasa Arab Quran Quraish.

      Lot nama ori dalam bahasa ori kaum babel (babylon) era zaman Nabi Ibrahim & Nabi Lut. Kemudian nama Lot diguna pakai bahasa Ibrani kaum Israel seperti yg tercatit dalam kitab Taurat (Torah pegangan puak Yahudi).

      Mana pulak kau dapat nama Luth tuu...??
      Teringat sangat Luth Tabung Haji Azeeez Keling pariah yg dah kena kantol tuu kerr...??

      Oh yer, satu lagi soalan - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Lūt (Arab: لُوطٌ, Ibrani: לוֹט, Lot) (sekitar 1950-1870 SM)

      Mana pulak kau dapat 'Luth' tuu, dari Azeeez pariah dog tabung haji yg dah terkantol itu kerrr....??

      Dah bodoh, degil sombong pulak....!!
      He he he

      Delete
    4. Oh yer, satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
    5. Mmg lawak gila le, Suman si bapok kedi
      Keadaan dia tak ubah Hindu mabok todi
      Dia tak merujuk Quran, tapi kitab Yahudi
      Akhirat nanti neraka le tempat dia abadi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    6. Tengok tuu 11:28 putar belit tanpa sebarang isi/fakts si Kejora Stor Kunyit untuk menutup malu setelah didedahkan kebongokan dia.

      Delete
    7. Hey Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
    8. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete

    9. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    10. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Kejora The Stor Kunyit
    Bragging load of bullshit.

    Anonymous 12 January 2019 at 17:00
    Kejora is a guy with strength and speed
    He creates 'pantuns' very fast and rapid
    But old Suman consume too much lipid
    That's why he's so damn fucking stupid
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


    My Response:
    Othman Ahmad 12 January 2019 at 18:30
    Kejora, a guy....??

    Kejora is a gay, no doubt about it.
    Trying to allay, with ridiculous bullshit.
    Good for nothin', a scumbag with thick skin,
    Always self praisin', full of overspin

    He he he .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin
      ...ajaran Ayah Pin?

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Dah jelas bodoh, masih nak lagak pandai yer, Kejora....??

      Ini satu lagi contoh pantun pusaka yg bunyi akhir perkataan setiap baris tak semestinya harus sama sepertimana yg kau dgn bodoh pertikaikan.

      Kalau ada sumur di ladang (dang)
      Boleh saya menumpang mandi (di)
      Kalau ada umur yg panjang (jang)
      Boleh kita berjumpa lagi (gi)

      Jelas sekali kau dah ketebiat nak mampos kojol...!!

      Delete
    4. Kalau ada sumur di ladang (dang)
      Boleh saya menumpang mandi (di)
      Kalu Suman dtg bila saya undang (dang)
      Boleh saya melempang si kedi (di)

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Tengok tuu 11:48 putar belit si Kejora Stor Kunyit untuk menutup malu setelah didedahkan kebongokan dia.

      Delete
  12. Baguih budaknya aa ni. Nampak matang. Usia pun tak berapa lanjut. Sedang2. Calon yang lebih baik berbanding ai.

    ReplyDelete
  13. Maaf, Azmin dikatakan berjaya, hanya mentadbir negeri Sgor sahaja. Utk peringkat pusat, masih jauh lagi utk dia pikul jwtan TPM malah perlu cari byk pendedahan dn pengalaman dlm kerajaan pusat. At least after 5 years, mgkin sesuai.
    I

    ReplyDelete
  14. Spt selalu aku tidur awal utk bangun semula
    Bersolat tahajjud, mengabdi kpd Allah Ta'ala
    Sblm mati, mau ku kumpul sebanyak pahala
    Sebab kita akan temui ajal tidak tahulah bila

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm...lepas tuu, mencarut, mentohmah tanpa asas, berpantatoon entah aper2, berkhayal angan2 sorang2 dalam alam awang-awangan (tiap2 hari), tak gitu.....??

      Delete
    2. Hoiiii Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete

    3. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu bujan28. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang.

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syok sendirilah dgn pantatoon entah aper2, "baris pembayang berbahasa tinggi" entah ke mana, baris pembayang sepatutnya senada seirama dgn baris maksud pun hilang entah ke mana - itu kau panggil pantun....sorry itu PANTATOON.....!!

      Delete
    2. Dia dah malu, ditarik hsndbrake, tak gitu Stor Kunyit....,???

      Delete
  17. Takda siapa yang nak ambil pot terhadap pendapat atau sindirian ketua pemuda ni....he is just not there yet...

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Padan dgn muka dia, Suman iblis telur labuh
    Terduduk si tua bingai ni, Kejora balun tabuh
    Luka dia malam ni pasti lambat nak sembuh
    Ok lah, aku nak baca alQuran menanti subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm...lepas tuu, mencarut, mentohmah tanpa asas, berpantatoon entah aper2, berkhayal angan2 sorang2 dalam alam awang-awangan (tiap2 hari), tak gitu.....??

      Delete
    2. Keji, teramat keji sikap cikgundu biadap stor kunyit, padanlah dgn ratib sesatnya "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh".....!!

      Delete
  20. Bagi menjawab soalan Budin "INI AYAT SERIUS, AYAT PERLI ATAU AYAT NAK MELAGA?" -

    Pada saya. semua ke tiga tiga itu.

    Tak salah. Dalam politik, ada yang lebih teruk dari itu. Se orang bekas Menteri Umno dulu menembak mati pesaing nya kpd jawatan Ketua Bahagian Umno di Negeri Sembilan.

    Kesemua soalan Budin itu berkaitan Anwar Al Jubri. Nyata bahawa ramai tak suka dia jadi PM. Alasan nya amat senang dan nyata -

    Peliwat, Banduan (2 kali di penjara), Seks China Doll dll tidak boleh jadi PM. Malu besar rakyat negara ini di dunia antarabangsa. Kita yang membenarkan dia jadi PM bersubahat menjatuhkan maruah negara. Cukup lah dengan Najib membuat demikian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg nak malunye kalo orang dahctahu itu semua kerja pemfitnah

      Delete
    2. Yer lah tuu - macam kau yg terang2 lagi bersuluh.
      Lepas tuu tak nak ngaku.

      Delete
  21. Kesian budin tk tdur lena kikiki
    Sokong azmin sbg tpm...
    Anwar takyah la

    ReplyDelete
  22. Azmin Ali tak boleh dipercayai. Ingat lagi semasa pelantikan Mb Sgor, Dr Idris, yg dipersetujui secara konsensus oleh PH? Tiba2...masihkah kau ingat?

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kejora dgn bodoh & biadab tanpa asas meremeh kelakian saya & juga menghina isteri saya....

      Anonymous 12 January 2019 at 21:34
      Padan muka dia, Suman si mulut tempayan
      Kena dgn Kejora tiap hari dia risau meroyan
      Di rumah, dia risau kalu bini londeh pakaian
      Sbb dia mati pucuk, bini tak mampu dilayan
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 12 January 2019 at 21:34
      Padan muka dia, Suman si mulut tempayan
      Kena dgn Kejora tiap hari dia risau meroyan
      Di rumah, dia risau kalu bini londeh pakaian
      Sbb dia mati pucuk, bini tak mampu dilayan
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Reaksi Saya:
      Saya ada famili, isteri2, anak2 & cucu2. Dia yang dah terbongkar perilaku tabiee buruk, apa ada....??

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Ini bukan tohmahan, tapi perakuan angkuh & biadab dirinya sendiri.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Suman suka gelar cgu Kejora, cik gundu
      Tapi parah, kena pukulan aku yang padu
      Sifat pondan pada dirii nya, aku dpt hidu
      Spt budak2, dgn pembaca dia mengadu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Hmmmmm.....

      Mana mungkin guru 24 jam bergayut kat h/p..?
      Mana mungkin guru pukul 9.00 pagi sampai tengahari masih membebel karut marut di alam siber...??
      Mana mungkin mendabik dada dia jaguh segalanya...??
      Mana mungkin guru kaki putar belit, auta, temberang & pembohong..??
      Mana mungkin guru melaga-lagakan orang...??
      Mana mungkin guru riak menunjuk-nunjuk dia ahli ibadat, ahli solat & ahli membaca quran...??
      Mana mungkin guru kuat maki hamun & mencarut kotor...??
      Mana mungkin guru sebarkan secara terbuka dia gian seks kat isteri orang...??
      Mana mungkin guru nyatatan terang2 dia dendam berahi dgn sesama jenis...??

      Delete
    6. Keji, teramat keji sikap cikgundu biadap stor kunyit, padanlah dgn ratib sesatnya "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh".....!!

      Delete
  24. Azmin dah mintak semua hentikan cakap politik kerana dia dah muls terasa terkepit diapit oleh rapiji dan saifudin...

    Takkan anwar nak biarkan si pendurhaka bebas mengatur langkah...

    Azmin oernah durhaka kpd madey....takkan madey nak biarkan bekas penderhaka potong boboi...

    Azmin hanye jadi alat proksi madey pembelit nak jatuhkan anwar....madey bijak pecah perintah boleh cuci tangan..

    ReplyDelete
  25. Azmin kena tunggu parti wajdi menang dulu baru ada peluang jadi TPM...

    Sekarang hanye bakal TPM..

    ReplyDelete
  26. Suman bagai kena tutuh jubor dgn Benggali
    Terawang-awang, seperti lelayang putus tali
    Bawa keluar, saji bahan muzium, berkali-kali
    Namun tiada siapa yang simpati atau peduli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Itu perpepsi cola tohmahan engkau yg tak berasas dek mau alih perhatian atas pendedahan perilaku homoseks jijik, kebengapan tapi lagak pandai & pembohongan engkau.

      Delete
    3. Hoiiii Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete

    4. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu bujan28. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang.

      Delete
  27. Things are not always what they seem..we all need to be a grown up person cause we can't have everything that we want! Budak budak boleh merengek, menangis mintak ngan mak bapak bila dorg nak sesuatu, sbb dorg belum Arif lagi tentang kehidupan! Org dewasa mcm Kita kena terima kenyataan bahawa we cannot have best of both worlds. Tambah tambah lagi if we are not the one calling the shots, not until the next pru that is. So for now, we have to go with what was agreed, and there is no two ways about it. Kalau Ada sesapa yg x setuju, kena tunggu pru 15 ni lah, then you vote whomever you damn well pleased.

    Anything other than that will cause PH to crack beyond repair! Isu isu Kos Sara hidup,contohnya masih lagi Kita merangkak rangkak nak Cari penyelesaian, ni nak cerita pasal siapa yg patut, Dan siapa yg x patut jadi PM! Imagine what kind of a mess PH coalition government will get himself into if Anwar is denied what was promised to him, and that translated as a nightmare to the rakyat! Kalau pemimpin bergaduh sesama sendiri, Mana Ada Masa untuk rakyat! Rakyat jugak yg merana! Damn if we do, damn if we don't! Kita dulu undi bukan semata mata nak jatuhkan najib, tapi Kita nak kerajaan baru yg lebih mantap, bukannya yg bercakaran sesama sendiri!

    Politicians will always be politicians, baik Anwar, tun atau sesiapa sahaja dlm Pakatan. Can't trust them more we can trust zahid atau khairy. Rakyat dah tunjuk Umno Jalan keluar,dan rakyat akan buat benda yg sama kepada PH kalau kepentingan Dan kebajikan mereka tidak diambil peduli, apatah lagi jika terasa mereka dikhianati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak tengok dari 35% melayu di kamaren highlands berape peratus yg akan sokong madey dlm dlm prk ni....

      Delete
    2. Si stor kunyit macam bagus jer, tak hal hapah oun tarak.....!!

      Delete
    3. The thing about opinions is that there can be so many of them. Varying ones, opposing ones, hardly anything that is neutral. Written in the best way possible, some convincing, others commonplace, only a few hit the nail on the head. But even so, human nature is such that there is no such thing as the perfect analysis of any given situation and hence no absolutely correct opinion.

      Dengan yang demikian, kita terus mengeluarkan pendapat dan membaca pendapat orang lain, ada yang berfakta dan data, hujjah yang munasabah, dan, terima tak terima, kita mesti hormati "the right to dissent".

      Oleh itu, pendapat saya: we must always do the best we can under any given set of circumstances, plan well, as quietly as possible - only Kerry Okspod KJ announced publicly he wants to be PM by 40 and those he alerted ensured that he is still not PM well past that age.

      Jadi, pada saya, selagi tak berniat nak pecahkan PH, tak kisah lah apa saja yang Tun M lakukan, asalkan Anwar Ibrahim tak menjadi PM. Peliwat, Banduan, Penyondol China Doll dll tak boleh jadi PM.

      Yang rakyat hendak - harga barangan turun, gaji naik dan segala apa yang dilakukan sejak makhluk ke 3 timbul dan menandingi Adam bagi kasih sayang Eve di zaman dulu - tak pernah di penuhi politikus sejak mula depa menikus dalam sejarah. Apatah lagi Najib yang bukan saja tidak memenuhi kehendak rakyat, juga mencuri RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB.

      Delete
    4. Ini baru nukilan ori dan ada class, bukan macam Kejora Stor Kunyit merapu dgn pantatoon yg langsung tsk ada isi dan fakta.
      .
      Good job, pal...!!

      Delete

    5. Ayuh, sokong Tun M dan yang di pilih nya d barisan pemimpin Melayu. Kuat barsan itu nanti, bahru lah kuat kaum Melayu menandingi soseh soseh "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang" yang, kerana Najib buat kurang ajor, telah menjadi rakan seperjuangan menggulingkan Al Jibo itu.

      Malaysia dihormati negara2 luar di zaman pemerintahan Tun M dulu. Tiada siapa yang mengetawakan Tun M saperti Najib di momokkan pergi ke Washington. "a third world country offering help to make US great again", gigil lutut nya (in awe and excitement) dapat jumpa menymbah Donaldo Trumpo.

      Ayuh, sekarang lah. Najib dan Klepto cronies otw to prison, ini lah masa nya Melayu rapatkan barisan angkat muka sikit dan kata, "Semua rakyat perlu hormatkan Perlembagaan negara (termasuk perkara Bahasa Melayu), siapa yang tak, sila lah hijrah.

      Delete
    6. Salute to you, bro. Salam perjuangan.

      Delete
    7. Wassalam, thanks bro Othman.

      Delete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lahanat ko Suman cendol. Kencing kuat busuk punya kaki! Huh huh huh.

      Delete
    2. Sekali Gwa lasing kang ko Suman cendol, PING!, bepusing, macam gasing daaa.. kah kah kah

      Delete
    3. Lakonan syok sendiri cakap sorang2 untuk menutup malu besar atas pendedahan perilaku homoseks jijik, kebengapan tapi lagak pandai & pembohongan si Kejora Stor Kunyit.

      Delete
    4. Hey Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete

    5. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    6. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu bujan28. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang.

      Delete
  29. Suman harap kepala je besar, tapi otak nipis
    Pukulan pantun Kejora, dia tak mampu tepis
    Dia jadi bagai anjing perut kembung kempis
    Modal dia hanya ulang2 bahan basi kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman tua dajjal, mmg hati busuk bernanah
    Merata dia selongkar ingin cari bahan fitnah
    Tidak tahu mcm mana Kejora dia nak panah
    Dibawa sini bahan muzium punya khazanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kasihan sungguh dgn Suman tolol kera duku
    Dia bawa khazanah lama mahu kenakan aku
    Khazanah muzium dia jaja langsung tak laku
    Sebalik nya, dia pulak yg kantoi terkedu kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulalah Kejora Stor Kunyit merapu dgn timbunan pantatoon2 entah aper-aper untuk menutup malu besar atas pendedahan perilaku homoseks jijik, kebengapan tapi lagak pandai & pembohongannya.

      Hey Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete

    2. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu bujan28. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang.

      Delete
  30. Kejora is a teacher, who is smart & brilliant
    Unlike Suman a dwarf, Kejora is a big giant
    Suman is plywood, while Kejora is like iron
    Superb Kejora, is really like one in a million

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kejora is a brilliant guy & also good looking
    As far as pantun is concerned he's the king
    'Kejora is so genius...', Suman keep thinking
    'Why am I dull..?' to himself, he keep asking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kejora's pantuns, use to be sharp & striking
    Unlike Suman who's pampers often leaking
    All the pantuns he wrote are damn sucking
    Audience find it..just like wild dogs fucking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Bloody old Suman is damn stupid & useless
    Unlike Kejora, who is oustanding & fabuluos
    Suman's pantuns' are really dull & ridiculous
    As Kejora is so genius, he felt damn jealous

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kejora use to write 'pantuns', like a magician
    For that, Suman got envious & full of tension
    That smelly skunk talk big only but no action
    Pity old idiot, got beaten by a mathematician

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg lah bakat cikgu Kejora, amat menyerlah
    Cantik benar pantun bahasa Inggeris dia olah
    Tak mcm Suman kedi yang tak tinggi sekolah
    Dgn cikgu Kejora, si bengap ini asyik jer kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh


    Suman iblis, kepala lonjong bagai alu lesong
    Iblis tua ni sesat aqidah dan iman terpesong
    Bahan kopipes yg dah basi sahaja dia usung
    Berpantun dlm BI, bingai ni tak tau langsung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman bengang bila pantun2 BI, Kejora bagi
    Si tua tidak reti buat, harap gebang jer tinggi
    Dia jadi risau, geram & marah mengetap gigi
    Meroyan ler si bingai ini serupa kena denggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kejora berpantun bagaikan dlm simposium
    Dia ni adalah juara pantun dlm ini milenium
    Cekap pantun BI, sbb dulu 'English medium'
    Suman hanya harap khazanah dari muzium

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kasihan benar Suman jubor kematu ketuat
    Si bapok lembik ini cuba nak berlagak kuat
    Pantun BI, langsung si tolol ini tak reti buat
    Lps tu dibuat eksyen sampai orang meluat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulalah Kejora Stor Kunyit merapu dgn timbunan pantatoon2 entah aper-aper untuk menutup malu besar atas pendedahan perilaku homoseks jijik, kebengapan tapi lagak pandai & pembohongannya.

      Hey Stor Kunyit....

      Kau masih tertinggal satu lagi soalan belum terjawab - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
    2. Suman bingai bengap dungu bangang tolol bahalaol samdol..kata tiada pantun dlm BI..???

      Tak kan dia tak pernah dengan pantun kanak2 (child rhymes) dlm lagu BI, misnya:


      Rain rain go away
      Come again another day
      Little Johny wants to play
      Wants to play with Suman gay..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. That is not pantun but "rhyme", stupid fool.

      Pantun is uniquely Malay in origin and normally is a four-lined verse consisting of alternating, roughly rhyming lines.

      The first and second lines sometimes appear completely disconnected in meaning from the third and fourth, but there is almost invariably a link of some sort.

      Dah ler Stor Kunyit, toksah merapu bujan28. Kau tak sudah2 dgn perpepsi cola kau sejak dulu lagi yg tak pernah betul, tapi semuanya temberang.

      Delete
  31. Suman ular lidi, cuba nak berlagak ular sawa
    Tak sedar yng dirinya tu dekat hujung nyawa
    Burit bini dia pun, dekat orang dia buat sewa
    Itu yang membuat aku ini berdekah2 ketawa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keji, teramat keji sikap cikgundu stor kunyit.

      Delete
  32. Suman tua bangka tidak ingat nak ke Mekah
    Tak sedar, diri itu hoyong hayang melangkah
    Burit bini dia pun, dibiar je orng lain pangkah
    Sekali sekala burit itu mmg dia nak sedekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keji, teramat keji sikap cikgundu biadap stor kunyit....!!

      Delete
  33. Seronok sungguh Suman tua kedi ku sakat
    Kena balun, jubor dia jadi terangkat-angkat
    Mmg lah cikgu Kejora ini, pintar & berbakat
    Dia seperti diturunkan ilham, oleh malaikat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keji, teramat keji sikap cikgundu biadap stor kunyit, padanlah dgn ratib sesatnya "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh".....!!

      Delete
  34. Penonton kini tau, siapa kaca siapa permata
    Cikgu Kejora hanya guna pantun jadi senjata
    Tapi Suman bahalol, cuma megah dgn kata2
    Dlm bidang pantun, dia mmg jelas, jahil buta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Stor kunyit berterusan tanpa malu merapu dgn pantatoon tak ada "baris pembayang' tapi menyondol terus dgn 'baris maksud' dari awal sampai kesudah. Apakah ini pantun seni budaya kebanggaan bangsa....??
      Di mana keunikan & keindahan bahasa mengikut adat pantun seni budaya bangsa tuu...??

      Delete
  35. Pembenci-pembenci Tun M benar-benar hidup di dalam angan-angan dan terpaksa bergantung kepada spekulasi siapakah bakal Agung ke-16 untuk meremehkan Tun di dalam keadaan Tun langsung tidak tergugat.

    Selepas mereka sedar bahawa mereka telah tewas kepada Tun dan pasukannya di dalam setiap PERTEMPURAN di antara mereka dengannya di dalam medan demokrasi, kini mereka mula menjual nama raja-raja Melayu, konon Tun akan takut dan tercirit sekiranya raja tertentu diangkat menjadi Agung ke-16.

    Aduuh... Sedemikianlah terdesaknya pembenci-pembenci Tun yang kekal tewas di tangan pasukan yang diketuai Tun.

    Dahulunya penyokong Pak Sheikh meremehkan Tun konon Tun takut sekiranya Sultan Johor diangkat menjadi Agung ke-16 sebab Sultan Johor geng Pak Sheikh. Itu dakwaan mereka sendiri sedangkan bagaimana Sultan Johor boleh menjadi geng Pak Sheikh sedangkan Pak Sheikh yang mencium tangan Sultan. Kini Sultan Johor yang menghantar Tun di dalam kereta Proton Saga, salah satu simbol kejayaan Tun sebagai PM Malaysia. Hahaha..

    Kini penyokong-penyokong Mappadulung pula mengatakan Tun takut dan tercirit sekiranya Agung ke-16 adalah dari Pahang disebabkan Mappadulung adalah juga pembesar negeri Pahang. Hahaha...

    Sekiranya pada mesyuarat Majlis Raja-raja yang berikut, para raja ini tidak mendapat kata sepakat di dalam memilih Agung ke-16, kelak penyokong-penyokong Mahaguru dan parti cap bulan pula mengatakan Tun takut juga kerana apabila Agung ke-16 tidak dapat dipilih dan ditabalkan bagi menggantikan Agung ke-15, maka takhta Agung semasa kekal di tangan Agung ke-15, dan Tun takut juga kerana Agung ke-15 adalah dari Kelantan. Hahaha..

    Silap haribulan mereka akan berkata pula Tun akan cuba menggunakan cara-cara tidak patut untuk menjadikan Sultan Perak sebagai Agung ke-16, disebabkan Sultan Perak semasa adalah mesra Tun. Hahaha..

    Andaikata Majlis Raja-raja tidak sepakat di dalam memilih Agung ke-16 dan Tun mencadangkan perlembagaan dipinda untuk menjadikan Timbalan YDPA automatik menjadi YDPA sekiranya YDPA sedia ada 'turun takhta' untuk mengelakkan keadaan negara tanpa Imam yang sah, maka mereka sudah pasti akan menuduh ini hanyalah taktik Tun untuk mendapatkan Agung yang pro dirinya.

    Menanahlah hati mereka semua kerana siapa pun yang mereka spekulasikan sebagai Agung ke-16 hakikatnya ialah Tun adalah PM-7 yang sah dan beliau masih kekal PM di sebalik segala nistaan dan remehan ke atasnya.

    Jangan lupa, John Doe telah memberitahu semua sahabat2 alam maya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam yang merupakan Pemasyhur Khalifah Akhir Zaman. Itu bermakna kedudukan Tun adalah sangat hebat di sisi khalifah.

    Apabila Khalifah Akhir Zaman benar-benar telah muncul, kesemua Raja-raja dan Presiden-presiden dunia Islam akan berbai'ah kepada seorang khalifah dan khalifah ini pula akan memerintah seluruh dunia Islam termasuklah dunia Melayu dan raja-raja mereka.

    Sekiranya Tun telah memiliki kepercayaan khalifah, iaitu pemerintah kepada segala pemerintah, maka kenapa pula Tun mesti merasa takut kepada mana-mana raja pun yang bakal menjadi YDPA-16.

    Berkonspirasilah kalian ke atas Tun, hinalah Tun, perlekehlah Tun, hakikatnya Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas walau siapa pun lawannya.

    Pelekehan hanya melalui spekulasi siapa bakal Agung ke-16 hanya membuktikan para pembenci Tun semakin lemah sedang Tun pula semakin kukuh dan tidak tergugat.

    Menanahlah hati-hati kalian, Tun masih PM. In shaa Allah siapa pun Agung ke-16 Tun akan kekal PM sehinggalah Khalifah Akhir Zaman dimasyhurkan olehnya.

    Que sera sera


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah apa ker jadah, yang si Doe ini reka
      Seakan-akan dlm dunia khayalan belaka
      Dah mcm kerasukan, polong atau puaka
      Lebih kurang serupa citer sultan Melaka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Ulang2 citer panji hitam ni Doe sgt tekun
      Entah dari mana le, mazhab punya rukun
      Elok kalu dia ini cpt dibawa jumpa dukun
      Kita tlng doakan, Inna lillah..kun faya kun

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Kejora Stor kunyit berterusan tanpa malu merapu dgn pantatoon tak ada "baris pembayang' tapi menyondol terus dgn 'baris maksud' dari awal sampai kesudah. Apakah ini pantun seni budaya kebanggaan bangsa....??
      Di mana keunikan & keindahan bahasa mengikut adat pantun seni budaya bangsa tuu...??


      bro jd...

      "Dahulunya penyokong Pak Sheikh meremehkan Tun konon Tun takut sekiranya Sultan Johor diangkat menjadi Agung ke-16 sebab Sultan Johor geng Pak Sheikh. Itu dakwaan mereka sendiri sedangkan bagaimana Sultan Johor boleh menjadi geng Pak Sheikh sedangkan Pak Sheikh yang mencium tangan Sultan. Kini Sultan Johor yang menghantar Tun di dalam kereta Proton Saga, salah satu simbol kejayaan Tun sebagai PM Malaysia".

      Saya terpana/tetpukau dgn luahan sdra di atas.
      Salam perjuangan.

      Delete
    5. Tun dah beri petunjuk & teladan, untuk menjunjung kasih kpd Raja, cukup dgn saling hormat menghormati, tak perlu bermuka-muka sampai cium2 tangan.

      Kesudahan cerita, Tun & Baginda Sultan Johor bagai pepatah "biduk berlalu kiambang bertaut" seperti peristiwa puluhan tahun lalu di mana Almarhum Sultan Iskandar sehingga akhir hayat menganggap Tun sebagai sahabat karibnya.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...