Saturday, 12 January 2019

BILA LAGI POLIS NAK SIASAT BEKAS KETUA HAKIM NEGARA?


Sudahlah cuba mengaibkan Sultan Sultan Muhammad V melalui tulisannya yang membariskan kesilapan-kesilapan baginda semasa menjadi Yang Dipertuan Agong, bekas Ketua Hakim Negara, Abdul Hamid Mohamad juga nampaknya berbohong dalam sebahagian daripada dakwaannya itu.


Dalam dakwaannya, Tun Hamid berkata Tun Mahathir Mohamad telah pergi ke Istana Negara pada malam 9 Mei lalu untuk mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri kerana bimbang ada Ahli-Ahli Parlimen PH yang akan melompat parti.


“Bagi saya adalah memalukan bagi seorang bakal Perdana Menteri untuk pergi tanpa diundang, pada waktu malam, mungkin untuk mengejutkan Yang Dipertuan Agong jika baginda sedang beradu, untuk mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri,” demikian antara yang ditulisnya.

Bagaimanapun, Pejabat Perdana Menteri atau PMO dalam kenyataannya menafikan Tun Mahathir ada pergi ke Istana Negara pada malam keputusan PRU14 diumumkan sebagaimana yang didakwa oleh Tun Hamid itu.


“PMO ingin menjelaskan dakwaan Tun Hamid itu tidak berasas dan Tun Mahathir tidak pergi ke Istana Negara pada malam tersebut.


“Beliau hanya ke Istana Negara lewat tengahari keesokan harinya untuk majlis angkat sumpah sebagai Perdana Menteri,” tambah kenyataan itu lagi.


Sebagaimana yang semua orang rasanya sudah sedia maklum, Tun Mahathir sebenarnya pergi ke Istana Negara pada petang 10 Mei bersama beberapa pemimpin utama PH untuk majlis angkat sumpah jawatan, tetapi atas sebab-sebab tertentu majlisnya hanya berlangsung pada sebelah malamnya.


Peristiwa tersebut bukanlah rahsia dan dipaparkan secara meluas melalui media-media massa.

Soalnya, kenapa dalam cuba mahu mengaib dan memalukan Sultan Muhammad V sebagai bekas Yang Dipertuan Agong dengan menulis mengenai kesilapan-kesilapan baginda, Tun Hamid dalam masa yang sama sanggup berbohong dan melakukan fitnah berkenaan dengannya?


Bukankah berbohong dan memfitnah, apalagi bagi bekas Ketua Hakim Negara yang sepatutnya amalan beliau sentiasa berpaksikan fakta serta kebenaran dan dikaitkan pula dengan bekas Yang Dipertuan Agong dan Perdana Menteri, adalah suatu perbuatan yang sangat-sangat keji dan terkutuk?


Kepada Ketua Polis Negara dan PDRM, bila lagi nak siasat bekas Ketua Hakim Negara atas perbuatannya itu?


Bagaimana jika yang membuat dakwaan palsu, bohong, fitnah serta mengaibkan seperti ini hanya orang biasa-biasa yang tidak berjenama? (ShahbudinHusin 12/01/2019)

158 comments:

  1. Mala tu TDM masih tunggu keputusan sampai pagi.... bila masa pulak pg nk angkat sumpah... Melayu mudah lupa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbohong itu salah satu sifat orang2 munafik.

      Delete
    2. KENANGAN SEBUAH PERISTIWA:

      Ketika PRU 14 sedang memuncak
      Menjelang Ramadhan Al Mubarak
      Muncul seorang pengikut kaum Lot
      Pengamal songsang kaki bontot

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    3. KENANGAN SEBUAH PERISTIWA:

      Ketika PRU 14 sedang memuncak
      Menjelang Ramadhan Al Mubarak
      Muncul Setan bertopeng manusia
      Bini orang dia bernafsu gila

      KEJORA BERNAFSU GILA, TIDAK MENGIRA APA MANGSANYA

      KEJORA 6 May 2018 at 11:51
      Mlm tadi, hamba alami syahdu punya mimpi
      Bini muda Suman terlentang, spt kena jampi
      Burit dia hamba cuit-cuit kat tengah dan tepi
      Lps itu. .benam rapat terus ler, tidak sipi-sipi
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:09
      Mlm tadi mimpii..dgn bini Suman berasmara
      Dia berkain batik saja tak pakai baju atau bra
      Hamba selak kain & terus pacak kote segera
      Rupanya burit dia masih ketat lagi mcm dara
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:15
      Suman tua renta pelir mamphos telor busok
      Btg pelir lembik, burit binii tidak daya masok
      Bini dia gian kotey, kelupor mcm kena rasok
      Wak..burit bini buat apa, kalu sekadar gosok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:24
      Mana dia pergi, Suman bapok kedi tua cabok
      Takut dgn Kejora, dia sembunyii dalam lubok
      Wak...kalu bini ko kencing, kasii le aku cebok
      Lps tu, lobang burit dia biar aku tolong tebok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      ps:
      Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...!!

      Delete
    4. ..cak.. rak
      ..lot.. tot

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg lawak pecah perut le Suman puaka
      Kita iktiraf dia badut sarkas pakar jenaka
      Nabi Luth dikatanya Lot ini tua isi neraka
      Petunjuk jelas quran dia tak pernah buka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg dlm blog ini maki cerca ada belaka
      Takkan le, bini Suman yg tua tu aku suka
      Mas kekasih ku pun tidak ada wasangka
      Sbb dia tahu, aku ini hanya lah berseloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman dajjal, mula balik perangai goblok
      Simpati dari pembaca, dia cuba nak cilok
      Kejora dah ada kekasih Mas rupa yg elok
      Takkan burit bini dia yg tua, aku nak jolok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman kalah dgn aku, dia tak dpt terima
      Maka dikorek keluar, posting lapuk lama
      Tak kan dgn bini org, aku nak senggama
      Lagi pulak, aku ini kuat taat pada agama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang, bila ditewas dek Kejora
      Kat hatinya api dendam panas membara
      Maka, cerita lama pun, dia nak ambil kira
      Takkan le burit bini dia aku nak berselera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    6. Kata2 bekas ketua hakim negara itu menjadi asas bagi saya untuk berpendapat......

      Najib serta Pas Kelantan menghasut Sultan Kelantan menarik balik pingat "datuk" Tun M bertujuan untuk menjatuhkan kredibiliti Tun M.

      Najib serta Pas Kelantan menghasut Sultan Kelantan menarik balik jemputan kehormat pertabalan YDPA bertujuan untuk menjatuhkan kredIbiliti Tun M.

      Najib serta Pas Kelantan menghasut Sultan Kelantan
      melengahkan berjam-jam perlantikan Tun M sebagai PM di Istana Negara, menganiaya tanpa belas/peri kemanusiaan terhadap Tun M & isterinya yg dah berusia 93/92 tahun.

      Pas Kelantan atau pihak istana negara telah bersubahat dgn YDPA ketika itu membohong rakyat YDPA bercuti panjang (2 bulan) untuk rawatan kesihatan, tapi akhirnnya terbongkar cuti kahwin berbulan madu dgn ratu cantik Moscow, Russia.

      Delete
    7. Apa udah jadi ni Suman binatang biawak
      Kenapa citer Agong pulak, ko nak bawak
      Ngko ni mmg betul lah, baduk pak lawak
      Apasal ngko alih tiang gol pulak ini Wak?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Kata2 bekas ketua hakim negara itu menjadi asas bagi saya untuk berpendapat......

      Najib &;UMNO johor selama ini menghasut & salah nasihat DYMM Sultan Johor & pihak istana hingga terjadinya ketegangan dgn Tun M.

      Namun dgn Restu Illahi, semuanya dah selesai ekoran penghadapan Tun M semalam berakhir dgn DYMM Tuanku sendiri mencemar duli memandu Proton Saga Vintage (kepunyaan Almarhum Sultan Iskandar) berangkat menghantar Tun M ke Senai Airport.

      Peristiwa ini bagai berulang berpuluh tahun dulu yg cerita penghujungnya...kasih & saling hormat berpadu antara Payung Negara/Negeri dgn Negarawan Terulung Seantero Dunia - bukti satu Anugerah Illahi melimpah ke atas Tun Mahathir Mohamad...!!

      Delete
    9. Benarkah maklumat yang mengatakan bahawa Dato Hasnah Hamid bekas Ketua Pengarah Penyelidikan JPM (Agensi Spy Leman) yang dituduk pecah amanah dana berpuluh juta RM itu adalah anak kepada Tun Hamid ini. Jika benar maka mudah la kita faham mengapa bekas Ketua hakim tersebut lantang mengkritik Tun M mutakhir ini.

      Delete
    10. Oh begitu rupanya, semua akhirnya terbongkar, dgn kehendak Illahi.

      Delete
    11. Inilah jenis bekas Ketua Hakim terbangsat di Malaysia

      Delete
  2. Geng wak kojola kengkang lima kupang tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiikk..lama tak nampak, Z.Pasarborong?
      Ikan & sayur udah abis ker ngko sorong?
      Sekarang ni masih lagi niaga kat lorong?
      Jubor ngko itu ada ker lagi lekat terong?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Ratib "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh"....??

      Delete
  3. Majoriti rakyat berjaga sampai 4 pagi 10 Mei,2018 menunggu keputusan pru yang sengaja dilewatkan.Tulisan bekas ketua hakim inilah yang meracuni fikiran rakyat berkenaan dengan ICERD.Apabila Mahathir kembali bekerja untuk negara,ramai jugalah golongan munafik yang sudah pencen,kembali 'berkhidmat' dengan menjadi syaitan."Syaitan Adalah Musuh Yang Nyata".

    ReplyDelete
  4. Suman harap kepala je besar, tapi otak nipis
    Pukulan pantun Kejora, dia tak mampu tepis
    Dia jadi bagai anjing perut kembung kempis
    Modal dia hanya ulang2 bahan basi kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman tua dajjal, mmg hati busuk bernanah
    Merata dia selongkar ingin cari bahan fitnah
    Tidak tahu mcm mana Kejora dia nak panah
    Dibawa sini bahan muzium punya khazanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kasihan sungguh dgn Suman tolol kera duku
    Dia bawa khazanah lama mahu kenakan aku
    Khazanah muzium dia jaja langsung tak laku
    Sebalik nya, dia pulak yg kantoi terkedu kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan masuk bakol, tetjun botol, sampai kojol.

      Delete
  5. Anonymous 11 January 2019 at 22:16

    Kejora use to write 'pantuns', like a magician
    For that, Suman got envious & full of tension
    That smelly skunk talk big only but no action
    Pity old idiot, got beaten by a mathematician

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies


    Anonymous11 January 2019 at 22:43

    Wow, pantun dibuat dlm bahasa Inggeris
    Begitu sekata dia punya susunan & baris
    Suman lihat, dah pasti hati pedih terhiris
    Basah lagi le tilam mlm ini pampers tiris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Delete


    Othman Ahmad 11 January 2019 at 23:51

    My heatiest congratulation to your nonsensical bragging on your half past six English.

    Kerp on clowning yourself....!!


    Anonymous 11 January 2019 at 23:58

    Suman hati terhiris
    Suman tua pampers tiris
    Suman bodoh bahasa Inggeris
    Suman nak jumpa aku heret waris..

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Delete

    Anonymous 11 January 2019 at 23:59

    Suman sudah lelah
    Suman tak tinggi sekolah
    Suman pantun BI tak reti olah
    Suman dgn Kejora asyik saja kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Delete


    GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

    Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada bran ke haah????


    Anonymous 12 January 2019 at 00:34

    Bro GN:

    Tidak guna si bingai itu ngko cuba cabar
    Iblis ni, harap telinga capang mulut lebar
    Bak kata pepatah buruk rupa dari khabar
    Rasa nya kini, berselimut dlm kain gebar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    Delete

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratib "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh"....??

      Delete
    2. ENGLISH LESSON FOR KEJORA TONGGENG NAJIB....!!

      TongGeng 00:24....

      Pantun is uniquely Malay's. Any attempt to make it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      Similarly, Kitabullah ALQuran is the same as the above. Any attempt to recite it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      So, go back to school before clowning yourself like a silly smart alec in front everybody here.

      Delete
    3. Tak sangka, rupa nya Suman otak sabut
      Dicabar GN, dia udah mula kelam kabut
      Bukan sahaja cabaran GN tak disambut
      Dibuat aota, kisar putar belit berserabut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    4. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan ler dajal ini serupa kena denggi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Suman kepala lonjong serupa alu lesong
      Si tua ini sesat, aqidah & iman terpesong
      Bahan kopipes dah basi, merata diusung
      Berpantun dlm BI, dia tidak tau langsung

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Goodness, what is that...??
      Pantun Melayu dibuat pantat.
      Hilang bahasa hilang adat.
      Dirusak budak akal terencat.

      Is the culprit a buffoon...??
      Looks like a baboon.
      Perhaps a silly-eccentric goon.
      Scribbling ridiculous foolish pantatoon...!!

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat

      Otak cacat...?


      ...foon
      ...boon
      ...goon
      ...toon

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. Pembaca boleh beza, kaca dgn permata
      Udah lah, panjang baris tidak jadi sekata
      Bunyi nada hujung pula bertabur merata
      Inilah bukti dlm BI Suman ni baghal unta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    11. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    12. Whattt... Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    13. ...it
      ...shit
      ...skin
      ...spin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    14. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....?? Bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  6. Kejora is a teacher, who is smart & brilliant
    Unlike Suman a dwarf, Kejora is a big giant
    Suman is plywood, while Kejora is like iron
    Superb Kejora, is really like one in a million

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another thick skin, self praisin'....??

      Teruskan masuk bakol, terjun botol, sampai kojol...!!

      Delete
    2. ENGLISH LESSON FOR KEJORA....!!

      Put this in your dumbhead, Kejora.

      Pantun is uniquely Malay's. Any attempt to make it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      Similarly, Kitabullah ALQuran is the same as the above. Any attempt to recite it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      So, go back to school before clowning yourself like a silly smart alec in front everybody here.

      Delete
    3. Tak sangka, rupa nya Suman otak sabut
      Dicabar GN, dia udah mula kelam kabut
      Bukan sahaja cabaran GN tak disambut
      Dibuat aota, kisar putar belit berserabut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    4. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan ler dajal ini serupa kena denggi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Suman kepala lonjong serupa alu lesong
      Si tua ini sesat, aqidah & iman terpesong
      Bahan kopipes dah basi, merata diusung
      Berpantun dlm BI, dia tidak tau langsung

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Goodness, what is that...??
      Pantun Melayu dipantat-pantat...!!

      Is the culprit a buffoon...??
      Looks like a baboon.
      Perhaps a silly-eccentric goon.
      Scribbling ridiculous foolish pantatoon...!!

      Delete
    8. ...foon
      ...boon
      ...goon
      ...toon

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Pembaca boleh beza, kaca dgn permata
      Udah lah, panjang baris tidak jadi sekata
      Bunyi nada hujung pula bertabur merata
      Inilah bukti dlm BI Suman ni baghal unta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    11. Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    12. ...it
      ...shit
      ...skin
      ...spin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    13. This comment has been removed by the author.

      Delete
    14. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  7. Kejora berpantun bagaikan dlm simposium
    Dia ni adalah juara pantun dlm ini milenium
    Cekap pantun BI, sbb dulu 'English medium'
    Suman hanya korek khazanah dari muzium

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another thick skin, self praisin'....??

      Teruskan masuk bakol, terjun botol, sampai gol..gol..gol..kojol....!!

      Delete
    2. ENGLISH LESSON FOR KEJORA....!!

      Put this in your dumbhead, Kejora.

      Pantun is uniquely Malay's. Any attempt to make it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      Similarly, Kitabullah ALQuran is the same as the above. Any attempt to recite it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      So, go back to school before clowning yourself like a silly smart alec in front everybody here.

      Delete
    3. Tak sangka, rupa nya Suman otak sabut
      Dicabar GN, dia udah mula kelam kabut
      Bukan sahaja cabaran GN tak disambut
      Dibuat aota, kisar putar belit berserabut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    4. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan ler dajal ini serupa kena denggi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Suman kepala lonjong serupa alu lesong
      Si tua ini sesat, aqidah & iman terpesong
      Bahan kopipes dah basi, merata diusung
      Berpantun dlm BI, dia tidak tau langsung

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Goodness, what is that...??
      Pantun Melayu dipantat-pantat...!!

      Is thr culprit a buffoon...??
      Looks like a baboon.
      Perhaps a silly-eccentric goon.
      Scribbling ridiculous foolish pantatoon...!!

      Delete
    8. ...foon
      ...boon
      ...goon
      ...toon

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Pembaca boleh beza, kaca dgn permata
      Udah lah, panjang baris tidak jadi sekata
      Bunyi nada hujung pula bertabur merata
      Inilah bukti dlm BI Suman ni baghal unta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    11. Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    12. ...it
      ...shit
      ...skin
      ...spin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    13. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....?? Bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  8. Bagus. Siasat bekas Ketua Hakim Negara itu.

    Supaya dia boleh di dakwa, masuk penjara.

    Saing dengan bekas Pentadbir Negara.

    Al Jibo yang kesalahan nya juga ketara.

    Mana lagi yang "bekas" tapi tabiat tak betul, kasi sama depa.

    ReplyDelete

  9. Ketua Hakim Negara itu mesti bangang dan bengang.

    Dia tuduh Tun M pergi Istana Negara malam 9 Mei dengan tak diundang.

    KEPALA BAPAK DIA bodoh piang, otak dah tonggang langgang.

    Jabatan Perdana Menteri kata Tun Mahathir tidak pergi ke Istana Negara 9 Mei itu malam atau siang.

    Bekas Ketua Hakim Negara itu patut baring di atas rel keretapi bila keratapi mahu jalan.

    Malu muka, nak kentot tapi angin masuk mulut, busuk macam jamban.

    ReplyDelete
  10. Hakim pencen ni kaki klentong...mcm dia pandai sangar

    ReplyDelete
  11. Saya percaya Tun Hamid tidak bermaksud tidak baik ke atas Tun M, tetapi kenyataan Tun Hamid berdasarkan berita dan cerita tidak benar adalah memalukan memandangkan beliau adalah bekas KHN.

    Memadilah dengan Tun Salleh Abbas menjadi bekas Ketua Hakim Negara yang telah tewas di tangan Tun M. Tidak perlu mana-mana bekas KHN yang lain mahu turut dimasukkan di dalam senarai.

    Macai2 yang mengatakan Tun M takut sekiranya Sultan Johor dipilih menjadi YDPA kena tengok sekali lagi bagaimana Sultan Johor 'menerima menghadap' Tun M (selepas dipanggil oleh baginda sendiri), dan bagaimana layanan kepada Tun M dan gerak geri Tun sendiri yang menunjukkan betapa Tun M adalah seorang negarawan hebat.

    Tun M memiliki kehebatan seorang raja tetapi ia tidak menjadi raja dan tidak akan menjadi raja disebabkan ia tidak memiliki takdir untuk menjadi seorang raja. Untuk seseorang yang memiliki kekuatan seperti Tun M siapa sahaja yang menjadi Agong tidaklah menjadi masalah bagi dirinya. Sekiranya Tun M berjaya mengawal negara ibarat menarik rambut di dalam tepung semasa Agong ke-8, maka apa yang membuatkan macai boleh terfikir Tun M akan takut sekiranya Sultan tertentu dipilih menjadi Agong?

    PM-7 telah pun sah. YDPA ke-16 masih belum tentu lagi. Apa yang membuatkan macai terfikir seorang PM yang sah takut kepada seorang bakal YDPA yang masih belum tentu akan menjadi YDPA?

    Salute Tun M, ketua pasukan yang tidak pernah tewas walau siapa pun lawannya. Berkonspirasilah kalian ke atasnya, dengan izin Allah kalian yang bakal tewas. Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ExCJ mintak maaf kerana kesilapan fakta mengenai TDM keIstana Negara pada malam hari tanpa diundang selepas disanggah PMO.

      ExCJ ini yalah VIP Perkasa tetapi yg lebih menonjol yalah penjilat tegar Klepto Najib dan hard-core Anti PH. Apa sahaja polisi PH semua dihentam atas nama Melayu, Islam dan Raja.

      Tetapi bab ni beliau seolah mencabar dan menghina bekas YDPA. Betul telahan posting Tuan Budin ini.

      Bukan sahaja fakta diatas yg salah, fakta2 lain jugak salah terutama pengampunan Anwar oleh bekas YDPA menluluskan full pardon due to miscarriage of justice.

      Ironisnya, siantagonis PH dan TDM ini dirujuk oleh askar2 panji Hitam. Terutama John Doe yg maseh mengigau mengenai illegitimate win Anwar diPD walaupun menang unanimous disemua saluran undi, semua kawasan Melayu-Cina-India, menang undi pos tentera. Kemenangan diterima pakai oleh EC dan perlantikan MP diterima oleh Speaker dan Parlimen.

      Mahkamah Tinggi telah istihar Anwar tidak bersalah kerana Hakim berhukum tidak selamat untuk mensabitkan orang yang tidak bersalah mengunakan evidence yang flawed. Jadi miscarriage of justice mesti berlaku diMahkamah Rayuan.

      Diera Klepto, Shafee dan Hafarizam yalah kingmakers diMahkamah. Semua kes melibatkan Klepto and related tak lepas first base. Jadi bukan roket sains utk meramalkan keputusan rayuan ditangan Shafee dalam era cash-is-king yang mana mempenjarakan Ketua Pakatan Rakyat akan memberi keuntungan politik kpd Klepto.

      Kita akan melihat karma Shafee sendiri menepis tuduhan2 RM9.5 juta duit curi Klepto Najib semasa menjadi Special AG kes Rayuan Anwar itu. As is, Shafee dan Najib sudah melepaskan salvo konspirasi kpd TDM dan sebaliknya.

      Berbalik kpd full pardon Anwar, askar2 Panji Hitam dan Ex-CJ boleh buat dua opsyen selain dari menghina bekas YDPA.

      Satu, boleh rujuk kpd TDM sendiri yang mengangotai Pardon Board bersama AG dibawah bekas YDPA. Tentunya Pardon Papers di sediakan Prison Legal Dept bersama AG dan divetkan oleh PM apa dimaksudkan miscarriage of justice.

      Kedua, mereka boleh file Judiciary Review utk challenge the royal pardon. Kalu menang, sekali gus batal PD Anwar dan semua terkubur game-over bagi Anwar.

      Btw, Klepto Najib begitu terserlah sbg ahli Council diRaja Pahang dalam perlantikan Sultan baru.

      ExCJ takda komen ko anticipasi royal pardon Klepto dari YDPA baru?

      Delete
  12. Dalam renungan saya...si tua ni dah tak lama lagi...ibarat kata, "Rumah kata pi, kubuk kata mai". Mungkin ada yang tak kena dengan beliau time dulu dulu..tu sebab tikak perangai jadik begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgn semua petunjuk dari dulu sampai peristuwa semalam di JB, "budak Kunyit peninglalat" masih berdegil taik palat.
      He he he

      Delete
  13. Suman pelesit pukimak, terus tewas lagi
    Terkedu si tua ni dgn pantun yg aku bagi
    Ini lah akibatnya bila sekolah tidak tinggi
    Nak lwn aku kena mandi dulu air 7 perigi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    2. My oh my.....

      Kejora 17:39 gone wild & crazy
      Somebody's stealing, his pen is missing.
      Somebody's stealing, his penis missing...!!
      Somebody's stealing, his penis missing.,,!!
      Somebody's stealing, his penis missing...!!
      Somebody's stealing, his penis missing.,,!!
      Somebody's stealing, his penis missing...!!
      Somebody's stealing, his penis missing.,,!!

      He he he

      Delete
    3. ...zy
      ...ling
      ...sing

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. ..it
      ...shit
      ...skin
      ...spin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....?? Bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  14. Bekas hakim tu, geng Najib... Kecewa xdpt kekal jwtn...tu yg marah benor...siasat, jangan xsiasat..

    ReplyDelete
  15. Jadi mental anak perempuan kena tangkap bro...

    ReplyDelete
  16. Kengkawan semua...ini ada satu ulasan yang cukup2 baik untuk difikirkan dan seterusnya dilaksanakan secepat mungkin oleh Tun dan Rejim Haprakan ni...jangan tangguh2 lagi!!!!

    Ng Lum Yong

    Saya begitu hairan bagaimana Menteri Kewangan Malaysia, Lim Guan Eng, boleh begitu lantang mengkritik dan masuk campur urusan pelbagai kementerian lain yang bukan di bawah naungannya.

    Misalnya, pada 21hb November 2018, beliau mendesak MCA memutuskan hubungan parti Cina itu dengan Kolej Tunku Abdul Rahman (TARC) dan Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) sekiranya institusi-institusi tersebut inginkan peruntukkan lebih dari kerajaan pusat.

    Bukankah Lim selaku Menteri Kewangan seharusnya membincangkan perkara tersebut terlebih dahulu dengan Menteri Pendidikan?

    Bukankah ianya tugas Menteri Pendidikan untuk mengeluarkan kenyataan seperti itu sekiranya benar kerajaan inginkan MCA putuskan hubungan dengan TARC dan UTAR sebelum institusi-institusi tersebut boleh diberikan peruntukan yang lebih?

    Memandangkan Menteri Pendidikan kita, Dr Maszlee Malik, tidak mengeluarkan sebarang komen berkenaan kenyataan Lim, bolehkah kita anggap bahawa beliau bersetuju dengan Lim?

    Nampaknya Lim tidak kenal batas dalam menjalankan tugasnya sebagai Menteri Kewangan dan menganggap bahawa beliau boleh mengeluarkan apa-apa juga kenyataan bagi pihak menteri-menteri lain.

    Contohnya, pada 2hb Januari 2019, beiau terus mewakili Kementerian Pengangkutan dalam mempertahankan perlunya Transport Masterplan di Pulau Pinang dengan berhujah bahawa Putrajaya tahu betapa seriusnya masalah kesesakan lalulintas di Pulau Pinang.

    Apakah semua menteri di Putrajaya sedang tidur dan hanya bergantung kepada kenyataan dari Menteri Kewangan sahaja?

    Bukankah lebih elok Lim jadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri sekiranya ingin campur tangan dalam hal-hal yang melibatkan kementerian-kementerian lain?

    Saya fikir ini satu jalan penyelesaian yang terbaik.

    Ini memandangkan orang-orang Melayu sendiri sudah mula marah dengan Lim kerana beliau membenarkan Bangsa DAP mengambil alih aset-aset Tabung Haji secara tidak langsung menerusi “Special Purpose Vehicle” di bawah kementeriannya.

    Sekiranya Lim jadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh pula mengambil alih tugas Menteri Kewangan sementara menunggu gilirannya untuk menjadi Perdana Menteri.

    Anwar mampu meredakan kemarahan orang-orang Melayu dan berpengalaman luas dalam hal-hal bersangkut paut kewangan negara memandangkan beliau pernah memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan dari tahun 1991 hingga 1998.

    Di samping itu, beliau turut boleh membantu isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail, melaksanakan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri dengan lebih cekap memandangkan Anwar sendiri adalah Presiden PKR dan boleh membuat keputusan-keputusan berkenaan kewangan negara dengan lebih berkesan.

    Ini sekaligus akan membenarkan Wan Azizah membantu Mahathir dalam merangka polisi-polisi negara setelah berbincang dengan Anwar perkara-perkara yang perlu dibuat bagi meningkatkan prestasi ekonomi negara.

    Bukankah ini jalan penyelesaian yang terbaik?

    ReplyDelete
  17. Kejora is a brilliant guy & also good looking
    As far as pantun is concerned he's the king
    'Kejora is so genius...', Suman keep thinking
    'Why am I dull..?' to himself, he keep asking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kejora's pantuns, use to be sharp & striking
    Unlike Suman who's pampers often leaking
    All the pantuns he wrote are damn sucking
    Audience find it..just like wild dogs fucking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, pantun dibuat dlm bahasa Inggeris
      Begitu sekata dia punya susunan & baris
      Suman lihat, dah pasti hati pedih terhiris
      Basah lagi le tilam mlm ini pampers tiris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan ler dajal ini serupa kena denggi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Kejora is a guy with strength and speed
      He creates 'pantuns' very fast and rapid
      But old Suman consume too much lipid
      That's why he's so damn fucking stupid

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. He he he

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    6. GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

      Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada brani ke haah????

      Delete
    7. Heyy TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Kau buta kerrrr...??

      Nah baca nie....

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    8. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin
      ...ajaran Ayah Pin?

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  18. Mmglah bakat cgu Kejora, amat menyerlah
    Cantik betul pantun bahasa Inggeris diolah
    Tak mcm Suman kedi yg tak tinggi sekolah
    Dgn cgu Kejora, si bingai ini asyiik jer kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Kasihan benar Suman jubor kematu ketuat
    Si bapok lembik ini cuba nak berlagak kuat
    Pantun BI, langsung si tolol ini tak reti buat
    Lps tu dibuat eksyen sampai orang meluat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  20. Suman dada kosong, hanya gemar berbalah
    Asyik ditabur sampah kat blog beri masalah
    Akibatnya ramai juga mari masuk mencelah
    MS, MTS, Rizal, ATuron dah kasi dia sekolah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Suman tolol, hanya tin kosong lebat gebang
    Dgn Kejora, si bapok ini asyiik saja tumbang
    Kesakitan sebenar bagi dia udah di ambang
    19 hb Mei nanti, gigi palsu dia akan terbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tin kosong kau kata...??
      Pagi tadi kau mengarut dgn pantatoon karut....

      Anonymous 12 January 2019 at 10:35
      Mmg lawak pecah perut le Suman puaka
      Kita iktiraf dia badut sarkas pakar jenaka
      Nabi Luth dikatanya Lot ini tua isi neraka
      Petunjuk jelas quran dia tak pernah buka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      -----------------------------------------------------

      INI REAKSI AKU:
      Lut dalam bahasa Arab Quran Quraish.

      Lot nama ori dalam bahasa ori kaum babel (babylon) era zaman Nabi Ibrahim & Nabi Lut. Kemudian nama Lot diguna pakai bahasa Ibrani kaum Israel seperti yg tercatit dalam kitab Taurat (Torah pegangan puak Yahudi).

      Mana pulak kau dapat nama Luth tuu...??
      Teringat sangat Luth Tabung Haji Azeeez Keling pariah yg dah kena kantol tuu kerr...??

      Oh yer, satu lagi soalan - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

      Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
      He he he

      Delete
    2. GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

      Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada brani ke haah????

      Delete
    3. Heyy TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Kau buta kerrrr...??

      Nah baca nie....

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he

      Delete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. He he he

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Put this in your dumbhead, TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Pantun is uniquely Malay's. Any attempt to make it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      Similarly, Kitabullah ALQuran is the same as the above. Any attempt to recite it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      So, go back to school before clowning yourself like a silly smart alec in front everybody here.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Put this in your dumbhead, TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Pantun is uniquely Malay's. Any attempt to make it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      Similarly, Kitabullah ALQuran is the same as the above. Any attempt to recite it in other language would lost it's beauty, originality & true meaning/message. Thus, it would be OUTLANDISH, rubbish, odd, strange, unusual, funny, peculiar, bizarre, weird, eccentric, uncanny, abnormal & anomalous,

      So, go back to school before clowning yourself like a silly smart alec in front everybody here.

      Delete
    8. He he he

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    9. GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

      Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada brani ke haah????

      Delete
    10. Tak sangka, rupa nya Suman otak sabut
      Dicabar GN, dia udah mula kelam kabut
      Bukan sahaja cabaran GN tak disambut
      Dibuat aota, kisar putar belit berserabut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    11. Heyy TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Kau buta kerrrr...??

      Nah baca nie....

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    12. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin
      ...ajaran Ayah Pin?

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    13. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  23. Wahai Suman munafiiq yg tak punya agama
    Buat le pantun pjg baris & bunyi ujung sama
    Bila lagi cabaran aku ni ngko mampu terima
    Kalu tak..,muka ko aku ludah hingus gelema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he,
      Who the hellbfuck care to your ridiculous pantatoon....??

      Delete
    2. Siaan Suman askar panji hitam Malabari
      Asyiik kena sekeh dgn Kejora setiap hari
      Dia tak reti buat pantun BI mcm aku beri
      Udah tu, mati pucuk tak daya layan isteri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Oh yeah, berani jumpalah aku lusa, tulat atau 7 hari dari tarikh hari ini, bukan sembang kencang dalam dunia aeang-awangan jer.....!!

      And.....Who the hell fuck care to your ridiculous pantatoon....??

      Delete
    4. GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

      Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada brani ke haah????

      Delete
    5. Tak sangka, rupa nya Suman otak sabut
      Dicabar GN, dia udah mula kelam kabut
      Bukan sahaja cabaran GN tak disambut
      Dibuat aota, kisar putar belit berserabut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    6. Heyy TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Kau buta kerrrr...??

      Nah baca nie....

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    7. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  24. Suman kena balun, hingga jadi sasau sawan
    Baru ler dia tahu penangan Kejora pahlawan
    Kini terus menyepi tidak berani dia melawan
    Tehenjut2 jer dia tak ubah anjing mengawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeah, berani jumpalah aku lusa, tulat atau 7 hari dari tarikh hari ini, bukan sembang kencang dalam dunia aeang-awangan jer.....!!

      Delete
  25. Padan muka dia, Suman si mulut tempayan
    Kena dgn Kejora tiap hari dia risau meroyan
    Di rumah, dia risau kalu bini londeh pakaian
    Sbb dia mati pucuk, bini tak mampu dilayan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada famili, isteri2, anak2 & cucu2. Kau apa ada, stor kunyit.....??

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. He he he

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    3. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Hr he he

      Sdra Macy pun dah hempuk Kejora dan mengesahkan bila Kejora resah gian.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      ps:
      Padan muka Kejora....!!

      Delete
    6. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. He he he
      Aduhai Kejora Stor kunyit...

      Sdra Macy pun dah hempuk kau Kejora dan mengesahkan bila kau resah gian syok sendiri...

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      ps:
      Padan muka Kejora....!!

      Delete
    8. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  26. Suman harap kepala je besar, tapi otak nipis
    Pukulan pantun Kejora, dia tak mampu tepis
    Dia jadi bagai anjing perut kembung kempis
    Modal dia hanya ulang2 bahan basi kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman tua dajjal, mmg hati busuk bernanah
    Merata dia selongkar ingin cari bahan fitnah
    Tidak tahu mcm mana Kejora dia nak panah
    Dibawa sini bahan muzium punya khazanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kasihan sungguh dgn Suman tolol kera duku
    Dia bawa khazanah lama mahu kenakan aku
    Khazanah muzium dia jaja langsung tak laku
    Sebalik nya, dia pulak yg kantoi terkedu kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Kejora is a brilliant guy & also good looking
    As far as pantun is concerned he's the king
    'Kejora is so genius...', Suman keep thinking
    'Why am I dull..?' to himself, he keep asking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kejora's pantuns, use to be sharp & striking
    Unlike Suman who's pampers often leaking
    All the pantuns he wrote are damn sucking
    Audience find it..just like wild dogs fucking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG NAJIB 12 January 2019 at 00:24

      Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada brani ke haah????

      Delete
    2. Heyy TongGeng Hang Cangkol tak berkontol....

      Kau buta kerrrr...??

      Nah baca nie....

      Kejora, a guy....??

      Kejora is a gay, no doubt about it.
      Trying to allay, with ridiculous bullshit.
      Good for nothin', a scumbag with thick skin,
      Always self praisin', full of overspin

      He he he .

      Delete
    3. ...it
      ...shit
      ...kin
      ...pin

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 16:50
      ...that
      ...tat
      ...dat
      ...cat
      Otak cacat...?

      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  28. Kejora Stor Kunyit...

    Aperrrr, kau kata.aku tin kosong..??
    Ok lah, pagi tadi kau mengarut dgn pantatoon karut....

    Anonymous 12 January 2019 at 10:35
    Mmg lawak pecah perut le Suman puaka
    Kita iktiraf dia badut sarkas pakar jenaka
    Nabi Luth dikatanya Lot ini tua isi neraka
    Petunjuk jelas quran dia tak pernah buka
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
    -----------------------------------------------------

    INI REAKSI AKU:
    Lut dalam bahasa Arab Quran Quraish.

    Lot nama ori dalam bahasa ori kaum babel (babylon) era zaman Nabi Ibrahim & Nabi Lut. Kemudian nama Lot diguna pakai bahasa Ibrani kaum Israel seperti yg tercatit dalam kitab Taurat (Torah pegangan puak Yahudi).

    Mana pulak kau dapat nama Luth tuu...??
    Teringat sangat Luth Tabung Haji Azeeez Keling pariah yg dah kena kantol tuu kerr...??

    Oh yer, satu lagi soalan - Pantatoon kau tuu, sejarahnya macam mana yer,....??

    Sila jawab, jangan tak jawab.....!!!
    He he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg lawak gila le, Suman si bapok kedi
      Keadaan dia tak ubah Hindu mabok todi
      Dia tak merujuk Quran, tapi kitab Yahudi
      Akhirat nanti neraka le tempat dia abadi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    2. Kesiian sungguh dgn Suman ifrit durjana
      Mcm mana yg dibuat pun, dia tetap kena
      Mlm ini, bapok ni dah tentu tidur tak lena
      Dgn Kejora, sepanjang hayat diia merana

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. He he he

      Dah ler dungu tak berilmu, sesat pulak sampai Allah SWT dicerca hina dgn luahannya, "Allah meliwat Madey dunia akhirat".

      Delete
    4. Udah ler Suman bapok jebon memerang
      Udah habis ke modal, yg nko nak karang
      Masih nak fitnah, tak malu ker kat orang
      Itu Virgo Lara, bukan ker Doe dah terang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Mlm ini Suman iblis dajal dah kena berat
      Dgn Kejora, hidup bapok ini jadi mudarat
      Dah kalah, dia nak fitnah pula ini keparat
      Mmg neraka ler tempat ifrit ini di akhirat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Fitnah aper kebenda....??

      Sdra Macy pun dah hempuk kau Kejora bila kau resah gian syok sendiri...

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      ps:
      Padan muka Kejora....!!

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. He he he
      Aduhai Kejora Stor kunyit...

      Sdra Macy pun dah hempuk kau Kejora dan mengesahkan bila kau resah gian syok sendiri...

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      ps:
      Padan muka Kejora....!!

      Delete
    10. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    11. Kesiian Wak Suman peminat cendol basi
      Aku cabar gi Dtrn Merdeka, dia pucat lesi
      Seorang diri, dia terasa takut nak beraksi
      Maka dicuba kait, mahu pengaruhi Macy

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    12. Hoi Wak Suman, konon ko hebat garang
      Gaya cakap, mengalah panglima perang
      Aku cabar ngko tu, sorang lawan sorang
      Kenapa pulak, ko nak libatkan lain orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  29. Bloody old Suman is damn stupid & useless
    Unlike Kejora, who is oustanding & fabuluos
    Suman's pantuns' are really dull & ridiculous
    As Kejora is so genius, he felt damn jealous

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan lagi le si tua ini, sampai ke pagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  30. Suman tua kedi cuma lebih pada temberang
    Konon dia hebat, nak menunjuk dekat orang
    Tapi pantun spt aku, sikit pun tak reti karang
    Sebalik nya kepala dia peluru aku bersarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Kejora berpantun bagaikan dlm simposium
    Dia ni adalah juara pantun dlm ini milenium
    Cekap pantun BI, sbb dulu 'English medium'
    Suman hanya harap khazanah dari muzium

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Suman bapok nampaknya sudah nyah pergi
    Dah tidak berani si lembik ini lawan aku lagi
    Tapi 19 Mei ada lagi penangan aku nak bagi
    Akan terpisah gusi dia, dgn palsu punya gigi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Suman sbg lwn aku, langsung tak ada 'class'
    Apa jer hujah dibawak, dgn pantun aku kilas
    Kini dia melopong tersandar di kerusi malas
    Peluh dia berderau, teguk air bergelas-gelas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...