Saturday 1 November 2014

Hujah Hari Pertama Shafee Tidak Gugat Keyakinan Anwar


Mengikuti hujah yang dibentangkan oleh pihak pendakwa kes rayuan liwat melibatkan Anwar Ibrahim pada hari pertama semalam, tentunya ramai yang bersetuju bahawa persembahan Shafee Abdullah yang mengetuai pasukan pendakwaan agak mengecewakan.

Hujah-hujahnya menepis kredebiliti Saiful Bukhari yang ditimbulkan Gopal Sri Ram, isu konspirasi politik  yang dibangkitkan Surendran dan pencemaran sampel DNA yang tidak disimpan dalam peti sejuk sebagaimana yang dipertikaikan oleh Ramkarpal, tidak ada yang di luar jangkaan dan hanyalah bersifat biasa-biasa saja.

Sebaliknya yang ditimbulkan Shafee dengan ghairah ialah mengenai aksi seks antara Anwar dengan Saiful yang didakwanya berlaku dengan kasar dan diikuti dengan tindakan Ketua Pembangkang itu menyemburkan air maninya ke dalam dubur bekas pembantunya itu.

Juga disensasikan ialah mengenai suit mahal jenama Brioni yang dihadiahkan Anwar kepada Saiful serta pemberian elaun ketika bertugas di luar negara sebagai asas yang didakwa wujudnya hubungan kemesraan antara mereka.

Dan sebagaimana yang diduga oleh Anwar bahawa fantasi seks yang ditimbulkan itu adalah semata-mata untuk menjadi mainan Utusan dan TV3, semua media konservatif dan media baru kemudiannya menyambut isu itu dengan meriah sekali. Ia juga diulang-ulang dengan pelbagai analisa, persepsi dan tokoh-tambah.

Meskipun Shafee juga menyatakan pembentangannya pada hari pertama hanya meliputi antara 25 hingga 30 peratus daripada keseluruhan fakta yang bakal dibentangkannya, beliau sama sekali tidak cuba menyanggah mengenai penemuan doktor bahawa tiada penembusan pada dubur Saiful itu.

Begitu juga tentang bagaimana seluar dalam yang tidak dipakai Saiful tetapi ada kesan air mani, laporan doktor yang menyatakan tiada kecederaan tetapi perlakuan seks didakwa berlaku secara kasar serta bagaimana Saiful boleh menemui pegawai polis bernama Mohd Rodwan dua hari sebelum kejadian liwat itu didakwa berlaku.

Tindakan Saiful yang didapati sebagai mangsa liwat secara kasar tetapi masih datang menghidangkan teh kepada tetamu Anwar dengan wajah selamba juga turut tidak disentuh  oleh Shafee.

Berbanding Gopal Sri Ram yang membangkitkan semua perkara  itu pada hari pertama pembelaannya, rakyat amat berharap agar Shafee tidak lupa untuk berhujah mengenainya dalam pembentangannya yang masih berbaki antara 75 hingga 80 peratus yang akan disambung Isnin nanti.

Dengan membangkitkan isu perlakuan seks secara agak detail, barangkali ramai yang memahami bahawa itulah kelebihan Shafee berbanding jika pasukan pendakwa hanya terdiri daripada  kakitangan Jabatan Peguam Negara saja.

Anwar pula, dengan keyakinan bahawa banyak keraguan yang telah ditimbulkan oleh para peguamnya sejak Selasa lalu tetap mempunyai asas yang kukuh untuk diterima oleh hakim, langsung tidak terganggu dengan hujah-hujah berkaitan perlakuan seks yang tentunya mengaibkan diri, keluarga, anak-anak dan cucunya yang dibangkitkan oleh Shafee itu.

Menemui penyokongnya sebaik mahkamah berhenti rehat pada tengahari selepas itu, beliau tetap meluahkan keyakinan akan dibebaskan pada Selasa ini walaupun cuba diaib dan dimalukan di dalam mahkamah.

Malah ketika bersembahyang Jumaat  di Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin di Putrajaya kemudiannya, beliau tetap disambut hangat oleh rakyat yang berebut-rebut mahu bersalam dan memberi kata perangsang kepadanya.

Dianggap sebagai ahli politik negara paling mengagumkan, tabah dan sabar, Anwar tetap mempunyai pengaruh, sokongan serta diperlukan di sebalik laluan ke penjara bagaikan semakin terbuka untuknya. ( SH 01/11/2014)


Anwar masih sempat bergurau ketika mahu menemui penyokongnya...

Berebut-rebut orangramai mahu bersalam dan memberi kata semangat kepadanya...

47 comments:

  1. Anwar sedang bergelut dengan konspirasi dalaman peguam-peguamnya sendiri... Tidak sekata.
    Hujah Shafee sudah menjadi lebih santai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro kluangman

      Itu je komen dari orang veteran.....hehehe. U can do better than tis...

      -kawan lama dari blog screenshot jeff ooi-

      Delete
    2. Bangang punya komen. Mesti lah tak sekata kerana tiap2 peguam menyentuh isu yang berlainan.

      Satu yang aku muskil. Saiful jumpa Najib dirumahnya dan Rodwan dibilik Hotel dan talipon Musa 2 hari sebelum diliwat. Pada hari tu dia kata sebelum ni banyak kali telah diliwat.

      Pada hari kejadian, dia sempat pulak pi beli K-Jelly. Fasal pa? Adakah kemunkin diliwat? Kalau ia, sebab apa tak talipon Najib, Musa dan Rodwan, pegawai polis utk bagitahu ' today I am going to get f**ked' untuk Rodwan atur perangkap dan dia bawa tape recorder. Sekarang semua changgih. Smart phone pun bolih record semua perbualan Anwar-Siful samada ada perkataan, ' Anwar..I want to be f**ked today. Ni standard SOP Polis. Atur perangkap.

      Kan lebih ummppp, sekiranya Siful sedang diliwat, Rodwan dan pasukan polis serbu apartment tu. Tak perlulah, Siful pi simpan air mani dlm jubor 2 hari tanpa mandi dan berak.

      Satu lagi aku pelik. Sebab apa Siful tak talipon Najib ke, rodwan ke atau Musa Hassan, selepas kejadian dan bagitahu 'I have been f***ked'. Dia tidak perlu buat laporan polis resmi tetapi sekadar memberi maklumat kpd Rodwan atau Musa 'he has been f***ked' utk Polis bertindak asp.

      Kalau Shafee tak bolih jawab aku punya soalan, 'case doubtful'...'Siful talk bloody fool'. And only foolish malay judges will say ada kes.

      Delete
    3. thumbs up....nice bro.....

      Delete
    4. Cool bat8, kluangman dah kering idea bodoh..err.. Idea bodoh boleh kering ke?

      Delete
    5. Anon 15:29

      Sdra mempunyai point yang baik.

      M3ngapa tak atur perangkap masa Anwar t3ngah tala Saiful? Polis bukan pasukan boria kat kg yang serba daif. Selama 16 tahun Anwar dituduh kaki liwat.

      Logiknya kalau Anwar ni kaki liwat, memang dia akan buat kerja meliwat ni secara tetap. Takkanlah polis tak bol3h tangkap Anwar sedang meliwat sepanjang 16 tahun ni. Kan polis mempunyai semua peralatan dan kemudahan untuk mengekori Anwar 24 jam s3hari. Mustahil mereka mahu melepaskan musuh negara no.1 ini begitu sahaja.

      Kalau mereka tak mampu, maknanya mereka haprak! Kes lagi rumit mereka boleh s3l3sai, nak tangkap Anwar yang memang kaki liwat pun tak mampu ke dalam 16 tahun ni? ......16 tahun....bukan 16 jam!

      Delete
  2. Jumpa keling Shafee ni dan jumpa ular,ketuk keling shafei dulu,lepas tu ketuk Madet.Dasar nak menipu melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sri ram tu melayu lah

      Delete
    2. No no no, ketuk Madey dulu. Dialah yang memulakan ni semua!

      Delete
  3. Anonymous1 November 2014 14:28

    Kalau kau nie Melayu, saha Kau Nie Melayu Sial, Banggang, HaramJaddah, Pukimak ..

    Ramkarpal & sri ram dan banyak lagi Lawyer KETUM Kote Bengkok mazi meleleh kau tuu apa? Melayu ke dia orang nie?

    oooh lupa, Kau suka kena liwat, kau suka kemut keliling dan suka air mani dipancutkan dalam jubur kau yea..

    eeekkkk, nak muntak aku ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anyomous 1 nov 2014,,..ko ni lg haram jadah,, kes liwat 1,, pinda trkh prtuduhan...kes liwat 2 knapa jumpa pieee emmm ..26hb brlaku 28 bru buat lap,,, ko kna tliti rentetan pristiwa,,, boleh ke 2 hari x mndi? Solatnya mcm mana? Klau ko agama islam tntu fikir mcm tu,,, tp klau ko kafir jahanam,,, baik ko tanya ustaz untuk fahami hukum agama islam,,, klau ko budak hingusan baik ko diam...lg satu sayyfoooll prnah ditngkap khalwat,,, kjadian kata 5 minit,, itu ari pguamnya kata 30 min,,klau pkai krim k jelly x kan sakit smpai kprut,,,ko kna tgk kes ni scara org org brilmu,,,jgn jd bodo mcm lmbu,,,,klau pkai k jelly x kan sakit

      Delete
  4. Hali pertama belum lasa sakit maa aa , hali dua atak lebih sakit loo rr .

    Hali tiga tentu lebih sakit lea aa.

    ReplyDelete
  5. Sabar yee Din... baru 20% aja tu, hari senin ni shafee akan hujah balas semua yang kau tulis kat atas ni dgn power dan tepat sampai terkedu2 anwar pujaan kau tu kat mahkamah nanti,.. jangan sampai tercirit anwar pulak sudah lah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peguam yg ada kualit, dia pergi straight to the point lahhhh. Tak payah nak ungkit kisah asmara dana dan yang tak ada kaitan dgn tuduhan liwat.

      Aku pun nak tunggu macam mana Shafee ni nak kelentong tentang Doktor2 mengesahkan tiada penetrasi dan tiada kesan dubor ditusuk.

      Aku pun nak tahu macam Shafee nak kelentong tentang dua 'underwear Siful'. Underwear dihari liwat tiada kesan mani kerana dibasuh. Tetapi underwear dua hari selepas diliwat ada kesan air mani.

      Aku pun nak tahu kelentong Shafee mengapa Siful dok peram air mani dlm dubor selama 2 hari tapi tak peram underwear yg dipakai masa hari liwat.

      Banyak lagi lahh ,,,,,kalau aku nak tulis nak tahu kelentongan Shafee ni. Itu fasal hari pertama...buka cerita melodrama...dan cerita rekaan asmara dana..koonon.

      Delete
    2. ...dan aku pun nak tahu macaman Shafee nak kelentong tentang percakapan Siful yang dia diliwat olih Anwar dengan rakus dan takut pada Anwar. Esok hari nya, dia ada dirumah Anwar dengan senyum simpul dan menghidangkan teh dan karipap kpd tetamu Anwar. Siap dengan tangkap gambar.

      Gopa Sri Ram cakap, ' ini bukan muka orang yg kena liwat'.

      Delete
    3. gelihati aku smpai kat ketiak sri ram ni ckp cam tu..kah kah kah
      wahai sri ram yg bejaksana mcm mna lah kau ni tau muka org yg slpas kna liwat ni.. mcm kau ni pun ada experian aje.lah...kah kah kah... ok..ok..ok
      lg satu sri ram liwat ni kat muka ke kt kat bontot wahai sri ram rum ooii...kah kah kah

      Delete
    4. Anon 18:26

      Pernah dengar subject body language dan ilmu psaikologi? Kedua subject ini sudah berkurun orang dok bincang dan amalkan. Entah berapa ramai manusia mempunyai ijazah Phd dalam bidang saikologi. Bidang saikologi pun dah berkembang kepada pelbagai pecahan, mengambarkan kemajuan bidang ters3but.

      Kamu tak tahu wujud ilmu-ilmu ini? Kemana kamu selama ini? Duduk dalam gua dan tak pernah keluar ke? Inilah kualiti penyokong2 UMNO yang akan menjahanamkan negara. Otak dok kat bontot saiful!

      Delete
    5. Anon 18:26

      Nak kata kau bangang, nanti kau marah. Tak baca paper ke? Kan Gopal Sri Ram semasa berhujah menunjukkan gambar Saiful sedang hiding teh dan karipap, dan bagitahu Hakim, ini bukan muka orang yang kena liwat.

      Muka orang baru kena liwat atau kena rogol atau muka orang baru 'bermain' lain lain. Hanya orang banganng saja tak bolih nak baca 'body languge' dan tekanan psykologi orang yang bermasalah. Macam kau lahhhh..

      Delete
    6. Sebenarnya dalam gambar yang kaku susah untuk memberi satu penilaian terhadap body languge atau tekanan yang dihadapi oleh seseorang didalam gambar, seperti dalam gambar saiful bersama Anwar dan rakan-rakan, kelihatan saiful tersenyum sambil menghidangkan teh & karipap, adakah kita boleh baca apa yang ada didalam hati saiful cuma melalui senyuman? jika kita berjumpa seseorang secara berhadapan pun tentu sukar untuk membaca senyuman seseorang adakah senyuman dia itu ikhlas, gembira, tiada langsung masalah? tentu sukar untuk kita baca apalagi lagi jika didalam gambar yang kaku sebegitu, sesiapa pun boleh senyum dan kelihatan gembira.

      Delete
    7. Lu ahli psychology ke bai? Ada belajar ilmu semiotik tak? Kalo tak de baik diam dari buat statement bodoh! Ok bye!

      Delete
  6. Ingat tk lgu Sudirman Salam terakhir, nmpk mcm salam terakhir nuar kt putrajaya la plak, sblm rehat 5 thun, ta pa la nuar pintu taubat msih terbuka smentra ajal blum mndtang,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kalau betul dia meliwat....mestilah bertaubat.

      Tapi kalau tuduhan Siful tu rekaan Siful, Umno dan Rodwan..kau pulak patut bertaubat kerana memfitnah.

      Pintu taubat msih terbuka smentra ajal blum mndtang.

      Baca Quran- surat Al humazah: Allah cakap: " " celaka kau para pengumpat( pemfitnah) dan para pengeji..."

      Delete
  7. Aku banyak hairan lah! Ini permainan seks kah?Tiada "fore-play" punya ke? Terus hentam aje? Cuba tanya Shafee dia "reka" apa berlaku antara A dan S? Atau dia "tahu" bagaimana perhubungan sejenis dimain? Tengok vidio seks? Atau pengalaman sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut Shafee berdasarkan script rekaan Umno dan Rodwan...'kote' seseorang sentiasa menegak 24 jam. Bolih terus jolok shj.

      Siful bukak seluar, terus bolih jolok tanpa ada 'fore play' atau aktiviti sampingan untk menaikan keberahian. ' Power jugak si Anwar ni' mengikut scritp ciptaan Umno.

      Punya lah bangang....nak reka cerita biar lah betul2 real sikit. Kalau dlm script ada cerita kedua2 tengok video seks orang 'main' dan Siful buka baju dan seluar dan menghisap dan menaikan 'kote' Anwar yang tak berapa power lagi, bolih lah dipercayai.

      Ini terus jolok shj. Syaitan pun tak percaya melainkan macai Umno.
      a

      Delete
  8. pukimak macai UMNo suka buat fitnah

    ReplyDelete
  9. Yang nyata macai yg bagi komen menyokong Saiful@Shafee ni mmg tak der point. Yg depa tau maki hamun, memanjangkan fitnah, pastu suruh org taubat lak..pelik! Low class mentaliti..perlukah mereka rasa malu? Ok bye!

    ReplyDelete
  10. Yalah,,, x kan x cumbu rayu,,, blai mmbelai,,, sblum adegan,, x kan org dah tua cpt tgg? Tusuk,,, ja...smpai sakit prut,,,bodo btul macai sayffooollll ni

    ReplyDelete
  11. Bukan sahaja loyar Anwar tidak sekata..
    Penyokong Anwar kat sini pun bertelagah sesama mereka...

    Nak ingatkan:
    Kalau masuk court...maki hamun macam kat dalam ni tak boleh buat
    Nak maduk court..kena tunjuk LLB...setakat sijil loyar buruk macam kat dalam ni memang tak laku...
    Nak berhujah dalam court... Konspirasi mesti disertakan bukti, bukan setakat modal air liur sahaja..
    Dalam court...ikut peraturan..selepas Peguambela diberi masa dan peluang untuk berhujah gunakanlah sebaik mungkin. Apabila giliran Pendakwaraya berhujah..tolong diam..tolong dengar dengan baik..buat catitan..jangan memekak membongak...

    Boleh faham kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro keluangman

      Satu nasihat yang baik untuk semua. Satu lagi nak tambah, kalau nak komen, pastikan berfikiran waras dan tidak dalam keadaan khayal. Lain yang berlaku lain pulak yang nampak.

      Delete
    2. Nak bukti konpirasi ke jadah apa kalau undang undang dipergunakan untuk elak Najib dan pegawai politiknya yang ditemui Saiful dibawa ke mahkamah.

      Najib mengaku Saiful berjumpa dia konon kerana nak dapatkan biasiswa ( sebelumnya tidak mengaku berjumpa Saiful). Biasiswa kepala bapak apa kalau belajar dah fail kat universiti sebelumnya. Awat?.. Saiful special sangat ke sampai mudah jumpa Najib utk dapat biasiswa sedangkan puluhan ribu studen lain yg lebih perlu biasiswa tidak pula diberi peluang itu.

      'Keling botol pun boleh faham la klik kluk klik kluk Najib tu kecuali manusia bertitle Kluangman yang setia membabi buta tanpa guna akal waras.

      Bkn dalam kes liwat II ni saja hakim senget sebelah malah sepanjang sesi liwat II hakim gelap geleman tu asyik sebut " not relevan" " not relevan" setiap kali peguambela mahu membawa bukti yang kokoh. Kalau dlm liwat II ni pun perangai hakim macam Agustin Paul tu..aku berdoa Allah bayar secepatnya kerja kotor dan kompromi mereka dengan pihak yang mengarahkan filem liwat II ini.



      Delete
    3. Nak kata apa lagi?. Dah memang Malaysia ni dipimpin oleh puak puak penyangak dan pemeras rakyat. Kalau masih tak sedar diri lagi..tunggulah saat kesusahan esok esok hari

      Delete
  12. Saya harap blogger buat tapisan terhadap semua comment supaya bersih dari perkataan kotor & mencarut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat macam mana? Shafee yg mencarut dlm mahkamah. Guna perkataan f**ked hanya untuk modal TV3 dan Utusan n macai Umno.

      Hujahan balas adalah untuk membalas hujahan pembela; spt tiada penetrasi, tidak ada kecederaan, 2 helai underwear, Siful pi rumah Anwar dan hiding teh dan karipap selepas dkwaan dia dirogol.

      Patut hari pertama Shafee patahkan hujahan diatas. Bukan mencarut.

      Delete
    2. Udah ketua kau tu fucked, fucked la, tak kan nak kata blowjob la pulak.. kah kah kah
      kau melayu ke bangla ni? hidang ngan hiding pun tak tau.. kah kah kah

      Delete
    3. Anon 11:29

      Yang kau marah sakan ni pa hal?. Kau pun kena f**ked kat Anwar ke? Berapa lama simpan air mani dlm jubor lpas kena f**ked kat Anwar?.

      Betul2 macai Umno. Lepas kena f**ked, buntut tak basuh takut bahan bukti hilang. Tapi underwear yg sepatutnya ada bahan bukti air mani, bolih lak dia basuh dan cuci.

      WART DE FAK!!!!

      Delete
    4. kau ni taksub ngan nuar smpai fucked pun takut nak eja.... lubang hidung nuar ttap jdi pujaan kau... kah kah kah
      relak laa baiya.... esok shafee akn cita tang spender yg mnjadi idaman kau tu... kah kah kah kah

      Delete
    5. Anon 13:20

      What the fuck? My Q: have you been fucked by Anwar?

      Belum terlambat lagi utk lapor polis kalau you simpan semen fucked by Anwar dlm jubor you.

      Okay...puas hati. aku tak mahu eja sebab ' I am more civilized than you'....macai bengong Umnogok.

      Delete
  13. Secara peribadi saya melihat cara Shafee Abdullah berhujah tak ubah bagaikan seorang "penulis novel porno" yang mampu menggambarkan aksi aksi lucah walau pun diri sendiri mungkin tidak dalam suasana berkenaan. Shafee kuat berfantasi sehingga mampu menceritakan pancutan mani di dalam rektum Saiful seolah seolah beliau saksikan sendiri kejadian tersebut dengan mata sendiri.

    Memang pelik dan luar biasa tingkah pendakwaraya ini. Tahap provokasi yang dipergunakan Shafee adalah satu perbuatan melampau yang tidak pernah diguna pakai oleh mana mana pendakwa lain di Malaysia kecuali dalam kes liwat Anwar saja. Melihat kepada air muka pendakwaraya ini, kita sudah dapat membuat telahan bagaimana sikap sebenar sosok tubuh ini dan apa yang Shafee persembahkan dalam sesi perbicaraan liwat ini mengesahkan lagi siapa Shafee sebenar.

    Jangan lupa latar belakang sosok ini dan pembabitan beliau dalam politik. Melayu yang terlebih melayu ini cukup bercita cita besar untuk mendaki tangga kekuasaan dalam UMNO BN dan tidak teragak agak melakukan apa saja asalkan dapat membuktikan sesuatu pada "tuan" nya. Ahli ahli UMNO di cabang yan diwakili Shafee cukup kenal sosok melayu terlebih melayu ini.

    Kita boleh imbau hari harti lepas dan belajar sesuatu bagaimana spesis melayu terlebih melayu ini bertindak dalam dunia politik Malaysia. Mereka mereka ini kalau di letak di kandang khinzir, akan lebih hebat menyondol mengatasi sifat semula jadi kihinzir itu sendiri. Jadi janganlah pelik dan terperanjat melihat aksi melampau pendakwaraya ini sepanjang perbicaraan kes liwat II Anwar ini kerana bagi melayu terlebih melayu ini, matlamat menghalalkan cara. Itulah pegangan golongan spesis ini yang sedikit demi sedikit telah dapat menguasai hiraki kekuasaan dalam UMNO kerana kesetiaan luar biasa mereka yang dipersembahkan kepada tuan besar mereka dalam UMNO BN.

    Kekalutan dan caca marba dalam urus tadbir negara yang banyak merugikan kaum Melayu dan bumiputra adalah kerana ketuanan melayu dalam UMNO selama ini mudah digula gulakan golongan berdarah Mandeliar atau si kitol ini. Sejarah terus berulang kerana kealpaan kepimpinan melayu sendiri yang tamah haloba dan berkepentingan diri. Sebab itu janganlah pelik bila satu ketika KJ sendiri pernah merungut pihak polis hanya cepat bertindak kepada orang orang melayu yang dikatakan menghina tetapi tidak kepada kaum lain yang melakukan perkara yang sama. Kenapa jadi begini sedangkan yang memegang tampuk kuasa adalah melayu?. KJ dalam hal ini patut salahkan UMNO BN sendiri kerana selama ini yang berkuasa adalah melayu UMNO ini. Kepimpinan UMNO inilah sebenarnya melayu yang mudah lupa diri dan kesempatan ini dipergunakan golongan berdarah mandeliar dan si kitol sebaik2nya.

    Tidak ada apa yang perlu diherankan dengan perbicaraan liwat II ini kerana mandeliar diberi kuasa sepenuhnya untuk mematikan karir seorang Melayu yang benar benar berjiwa rakyat. JIka Melayu yang mempertahankan rakyat marhaen ini tidak mendapat pembelaan, jangan harap di masa hadapan ada Melayu lain yang akan bangun untuk mempertahankan kaum melayu kerana tidak ada lagi yang mahu perjuangkan nasib rakyat kerana mereka tahu, perjuangan yang betul dan benar pun tidak mendapat penghargaan rakyat Malaysia dan tiudak ada rakyat yang berani membela mereka yang berjuang untuk rakyat.

    Anwar memilih kesukaran untuk membuka mata dan mempertahankan hak rakyat kebanyakan dan inilah yang menjadi igauan ngeri pemimpin pemimpin bermasalah di Malaysia. Cuma mereka yang bersih dan jujur melaksanakann amanah rakyat sanggup untuk bersusah payah bersama Anwar. Yang berkepentingan tidak mungkin akan bersama rakyat kerana dosa dosa diri sendiri yang ikut bersekongkol meratah hak rakyat sepanjang memegang amanah yang diberi. Dan kita, yang tidak berkepentingan apa apa melainkan inginkan kebenaran dan ketelusan ditegakkan, maka sosok bernama Anwar ini wajib kita pertahankan jika kita mahu lebih ramai yang berkarisma seperti Anwar akan muncul setelah beliau tiada lagi

    Ikhlas,
    Pattani Warrior

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun setuju dengan pandangan kau ni pattani dua bekas pemimpin UMNO mahathir dan Anwar memang berkarisma, cuma sisi gelap dalam diri Anwar yang menghancurkan dirinya sendiri dan melayu am nya.

      Delete
    2. Anonymous2 November 2014 11:39,

      Sisi gelap yang bagaimana yang awak maksudkan dlm diri Anwar sehingga kononnya menghancurkan kaum Melayu?. Boleh awak buktikan kata kata awak dengan fakta?. Melayu mana yang hancur kerana Anwar?. Sebutkan. Berapa billion Anwar dah bolot sepanjang berada dalam UMNO dan sebagai TPM?. Bukankah selepas Anwar dipecat, akhbar2 rpo UMNO banyak keluarkan berita Anwar simpan berbillion bilion duit di luar negara?. Kenapa senyap jer sampai hari ini dan mana buktinya wal hal segala jentera dan kekuasaan berada ditangan UMNO BN. Kenapa dgn kuasa ditangan pun gagal membuktikan tuduhan ke atas Anwar itu?.

      Cerita liwat I dan II pun tunggang langgang dalam sesi perbicaraan mahkamah walau pun UMNO BN berkuasa sepenuhnya dengan segala institusi ditangan mereka. Kenapa gagal untuk membuktikan kerendahan moral Anwar ini dengan bukti bukti yang jelas dan tanpa meragukan?. Ini disebabkan Anwar berada dipihak yang benar dan hukum selalu menyebut, yang hak akan tertegak jua akhirnya..itu janji Allah walau pun apa jua putar belit diusahakan oleh musuh politik Anwar.

      Dan jika Anwar ditakdirkan PM Malaysia, blm setahun Anwar memegang kuasa, aku yakin dlm tempoh sependek itu beliau akan mampu mendedahkan segala kepincangan tata urus oleh pimpinan UMNO BN selama ini. Sebaliknya UMNO BN gagal membuktikan amalan rasuah Anwar selama ini walau pun akhbar dan pimpinan UMNO BN heboh menyebut tentang itu. Ada kuasa tapi gagal membuktikan tuduhan. Dan jika kuasa itu ditangan Anwar, banyak pembongkaran mampu dilakukan.

      Kerana Anwar bersih dari rasuah, maka filem liwat I dan II ini muncul untuk mematikan karisma dan nama baik Anwar. Dan cerita liwat ini mula diperkatakan di Bkt Aman dan sengaja diizinkan menular sehingga kedalam PAU ketika itu iaitu disaat Mahathir dan kroni mulai rasa tercabar bila Anwar meminda Akta rasuah yang membolehkan pelakunya boleh dihukum walau pun tdk lagi memegang jawatan atau telah bersara.

      Malangnya perancangan Mahathir dan kroni tidak sebaik perancangan Allah yang maha berkuasa sehinggakan akal yang cerdik musuh Anwar telah ditumpulkan bila mana Anwar turut dituduh meliwat Munawar, seorang berdarah Pakistan yang berbulu. Logik akal...siapa yang berselera dgn seorang berbulu begitu namun itulah kehendak Allah yang membantutkan segala perancangan mereka mereka yang tidak amanah dan engkar perintah Allah.

      Semakin dihimpit dan ditekan musuh...semakin teguh dan bersemangat Anwar Ibrahim. Allah akan sentiasa melindungi mereka yang teraniaya. Itu janji Nya. Dan adegan yang kita lihat sedang berlangsung di mahkmah ini bagaikan sebuah cerita kartun yang tidak msuk akal namun rakyat bagaikan dipaksa untuk mempercayainya.

      Muga kerajaan toghut ini akan segera runtuh. Sama sama kita doakan.

      Delete
    3. Shafee low class lawyer.

      Ingat lagi kes porno yg Rahim Tahmby Chik dengan dua orang Dato...mereka edarkan video Anwar langgan perempuan Siam.

      Rahim n Geng didakwa mengedarkan video porno dan mengaku salah. Patut selesai lah kes itu.

      Tapi Shafee yang jelek ni pi mohon Mahkamah utk tayang video sex konon Anwar main perempuan Siam walaupun Rahim n Geng sudah mengaku salah.

      Ini lah Shafee. Low class creature of the lowest order.

      Delete
    4. Begitulah perangai pariah. Asal senang sikit terus merasa diri bagaikan Brahmin. Kekayaan pariah ini pun luar biasa sekarang kerana kebodohan pimpinan melayu sendiri yang mahu mematikan karisma seorang melayu lain yang lebih prihatin terhadap nasib rakyat kebanyakan.

      Masalah Anwar hanyalah kerana dia lebih memikirkan hak rakyat kebanyakan berbanding untuk kepentingan peribadi. Kalau Anwar sedia menjadi pak angguk selama ini sebagaimana ramai pimpinan UMNO lain..dah lama dia kaya raya.

      Delete
  14. Apa specialnya Saiful sampai sangat mudah berjumpa Rodwan malah senang pula jumpa pegawai Najib serta Najib sendiri?. Hebat si Saiful ni kerana mendapat layanan taraf VVIP walau pun gagal kat universiti. Berjiwa rakyat sungguh Najib, PM Malaysia kita ni yer?. Ada sesiapa yang nak dapat biasiswa, sila ramai ramai bawa rombongan ke rumah Najib, Pasti Najib layan baik punyer macam layanan yang si Saiful ni dapat. Ayuh ramai ramai ke rumah Najib dan mohon biasisiwa ! Mahkamah tak minat ke nak bincang tentang kebaikan Najib pada rakyat bernama Saiful ini. Patutnya mahkamah war war kan biar wartawan boleh tulis untuk beri kredit kepada Najib. Mahkamah takut kerrr? Kalau takut bagaimana keadilan mahu tertegak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pee yg tak special si saiful ni, kalu tak special tak kan la pulak si nuar ni angkat saiful jdi pembantu special....belajaq pun blum habis lg tu
      la ni dapat Broini James Bond special pulak tu ...tak special lg ke tu... kah kah kah kah

      Delete
    2. Awat? Bagi Broini tu bermakna bontot Saiful kena liwat dengan Anwar ka?. Abis yang Najib senang2 boleh terima kedatangan Si Saiful entah dari belukar mana ni datang ke rumah dia bermakna Saiful telah diliwat Najib ka? Akai kemetoto betoi?. Tanya laa Azmin Ali..apakah dia tak pernah dapat satu2 pemberian istimewa dari Anwar?. KAlau Azmin pernah terima adakah Azmin juga diliwat?..Akai longkang betoi mamat sorang ni. Tak ada bukti bontot Saiful tu ditembusi. Itu kata pakar. Mamat benagp sorang ni pula anggap seolah kerana Broini ni si saiful telah diliwat. memang akai tahap longkang dia ni.

      Delete
    3. azmin terimaaaa? azmin tak mau terima lah..azmin tu mau bg, tp dia bg aiskrim yg super special... kah kah kah kah

      Delete
  15. Ayuh ..... mari beramai-ramai rombongan CIk Kiah, pergi rumah PM minta biasiswa. Nak belajar kat USA (macam anak Pak Jib dan Kah Mah)? Nak belajar kat UK? nak belajar kat Canada?

    Wahai belia-belia pro UMNO BN. Hari Belia nanti sorak ramai-ramai minta biasiswa kat Najib, LIVE dalam TV!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...