Thursday 26 May 2016

MANA SATU YANG BETUL?


Betulkah tak beri kesan, bro?

Benarkah juga sokongan kepada BN tak berubah, walau dengan kehadiran Tun Mahathir berkempen untuk calon Pakatan Harapan?
Atau Nazri Aziz ini sekadar mahu menyedapkan hati sendiri?

Bagaimana pula dengan pandangan Annuar Musa ini?

Bimbang atau tak bimbang sebenarnya? (SH 26/05/2016).

56 comments:

  1. Daripada fokus kepada nasib politik BN, patutnya KJ dan N.Aziz berikan kritikan kepada skandal Najib dan kesongsangan 1MDB yang telah lama memburukkan nasib rakyat Malaysia. Sebab itulah nyata prestasi para politikus disekeliling paklawan bugis itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skandal Najib???
      Tuan Punasihat Lebai kata haram menjatuhkan Najib yg dipilih secara soheh dlm PRU..

      Tak faham faham lagi ke?
      Ke guaner Din...

      Delete
    2. Bangang Hadi@FlipFlop ooii.
      Jatuhkan Badawi tak haram.
      Jatuhkan Nizar tak haram.
      Jatuhkan Najib pula haram.
      Apa punya laknat si Hadi@UTurn ni.
      Ini kerana dedak punya pasallah.
      Ingat, dedak kata Kadir Jasin
      makanan itik, ayam dan BABI.
      Itu sebab Hadi@PilKuda melalut
      dan nyanyok, cakap tak serupa bikin.

      Delete
  2. Najib sebenarny berkorban segala galanya demi parti.Dia adalah pemimpin sebenar berbanding Dr.M.-Salleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelapnya hati nurani kamu!Kamu Salleh Keruak ke?

      Delete
    2. Lawak pagi khamis

      Delete
    3. Anon 8.24 Ko nie tentu hararki yg terbawah sekali mendapat bayaran. Kualiti hujah kamu bernilai Rm5 inggit je. Itu pun dibayar Rm2.50 dulu lagi Rm2.50 jika ada respons yg sokong kamu. Better watch paint dry.

      Delete
    4. Ok katakanlah najib tidak bersalah, tidak kah dia merasa bertanggung jawab untuk cuba menagih wang2 yang ditipu supaya dapat mengecilkan kerugian wang rakyat dari terus hangus? Logik ker dia mengatakan tiada penyelewengan cuma kelemahan pentakbiran berlaku? Tentu saja tidak logik.... tapi bolih jadi logik dia memberikan ulasan begini kalau dia sendiri adalah salah satu pencuri nya. Ya tak ya juga ya. Ini baru dapat diterima akal....Sifat yang wajib bagi pencuri ialah bohong. Mustahil benar. Sifat yang harus pada pencuri ialah bohong selagi bolih bohong...Penyokong2 Najib memang seronok sakan dibohong. Wajib, mustahil dan harus

      Delete
    5. tu la keruak, ranking 1 trbangang yg maslan pegang sejak jun 15. truskn mengundi yaaa

      Delete
    6. ANTARA KETUA PEMUDA DAN KETUA PENERANGAN , MANA NAK IKUT ?

      Delete
  3. Demi parti peribadi dia ke..???

    ReplyDelete
  4. Bagi rakyat malaysia terutama org melayu islam yg beriman kpd Allah swt dan benci kepada mungkar dunia akhirat tak suka kpd pemimpin syaitan yg bertopeng manusia akan pandang serius apa saja pilihan raya sama ada kecil atau PRU yg akan datang utk wajib menghentikan kemungkaran dan penyelewengan pemimpin utama BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang benar pas adalah parti syaitan yg bertopengkan manusia 100%.
      Sanggup melacurkan agama untuk kepentingan sendiri.

      Delete
    2. PAS= Parti Agama Shaitan

      Delete
    3. Syaitan suka sangat mengkafirkan manusia!!!

      Delete
  5. Bagi rakyat malaysia terutama org melayu islam yg beriman kpd Allah swt dan benci kepada mungkar dunia akhirat tak suka kpd pemimpin syaitan yg bertopeng manusia akan pandang serius apa saja pilihan raya sama ada kecil atau PRU yg akan datang utk wajib menghentikan kemungkaran dan penyelewengan pemimpin utama BN.

    ReplyDelete
  6. para pemimpin BN tak gentar dengan kempen dr.m kerana rakyat tidak akan percaya dengan kata2ny.BN pasti menang mudah 2 prk ini.kemenangan ini kerana pakatan harapan yg memberi laluan mudah kepada BN.Thanks pakatan harapan yg gila kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, memang ada rakyat percaya pada pemimpin BN, kerana hanya tengok tv3 dan utusan.....terutamanya rakyat kota belud, ketereh, padang rengas, dan kawasan kawasan sekampong dengannya...dan yang lulus tahap form 3 dan merupakan tunjang belakang BN. Dapat BR1M rm500 pun dah happy nak mampos.

      Delete
  7. BETUL LAH TU....nak bimbang apa??

    parti tok lebai pil kuda akan bantu..

    ReplyDelete
  8. BETUL LAH TU....nak bimbang apa??

    parti tok lebai pil kuda akan bantu..

    ReplyDelete
  9. Berani khalid tweetter nak siasat najib?
    Siasat LGE cepat saja.
    Jadi macam mana rakyat nak percaya kpd sistem kepolisan dan penguatkuasa negara.
    Mereka ingat rakyat ni bodoh macam mereka.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Jika BN kalah di Kuala Kangsar dan Sungai Besar ia satu kemenangan buat rakyat (bukan PH). Jika BN menang ia tidak mengubah komposisi Dewan Rakyat. Namun kemenangan itu menjadi sumpahan kepada UMNO (dan PAS). Undi kedua-dua parti ini sudah pasti yang terburuk dalam sejarah pertandingan di kerusi tersebut dan ia petunjuk kedudukan mereka pada PRU14. Berdoa semoga pemimpin munafik dan pengikutnya dikalahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak bersubahat dgn salah laku dan salah guna kuasa oleh najib yg songlap duit rakyat dan menjual tanah air sendiri undilah BN dan terimalah bala di dunia dan di akhirat nanti.

      Delete
  12. Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat, Dr Zuhdi Marzuki menyifatkan pertembungan tiga penjuru dalam pilihan raya kecil (PRK) Sungai Besar bakal memberikan kelebihan kepada parti itu.

    Berucap dalam satu ceramah perdana di Taman Melewar, Gombak malam tadi, Zuhdi berkata pandangan itu dibuat berdasarkan peningkatan sokongan pengundi Melayu kepada PAS serta trend sokongan pengundi Cina yang semakin kembali kepada BN.

    Zuhdi yang juga AJK PAS pusat berkata, pertembungan dua penjuru antara PAS dan BN menyaksikan pengundi Cina berpihak kepada BN manakala pengundi Melayu berpecah antara dua parti itu.

    Katanya lagi, pertembungan dua penjuru antara Pakatan dan BN pula menyaksikan situasi sama seperti pilihan raya umum (PRU) ke-13 yang lalu di mana majoriti pengundi Cina mengundi Pakatan dan majoriti pengundi Melayu mengundi BN.

    "Kalau bertanding tiga penjuru, sejumlah pengundi Cina tidak akan pergi kepada Pakatan Harapan. Jadi peluang kita lebih besar kerana sokongan pengundi Melayu terhadap PAS sekarang lebih kurang sama dengan BN," kata Zuhdi.

    Berdasarkan perangkaan terbaru Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), Sungai Besar mempunyai 67.18 peratus pengundi Melayu, pengundi Cina (31 peratus), pengundi India (1.91 peratus dan kaum lain (0.23 peratus).

    Mengulas lanjut Zuhdi yang juga ketua penerangan PAS Perak berkata kajian pusat penyelidikan parti itu mendapati PAS hanya ketinggalan 399 undi sahaja kepada BN di Sungai Besar.

    "Perubahan boleh berlaku jika kita kerja keras. Dengan sokongan pengundi Melayu dan sedikit lonjakan sokongan pengundi India, kita ada peluang," katanya lagi.

    Kerusi Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar, yang dimenangi BN dalam pilihan raya umum lalu kosong berikutan anggota parlimennya terkorban dalam nahas helikopter di Sarawak pada 5 Mei lalu.

    Pilihan raya kecil untuk kedua-dua kawasan itu akan diadakan pada 18 Jun depan. PAS bakal mengumumkan calonnya bagi PRK Sungai Besar esok.

    Sementara itu, siri ceramah perdana itu sepatutnya menampilkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi sebagai penceramah utama selain Naib Presiden PAS, Idris Ahmad dan Exco negeri Selangor Dr Zaidy Abdul Talip serta Dr Zuhdi.

    Ceramah yang dijadual bermula sekitar jam 9 malam itu hanya bermula pada 10 malam di mana pengerusi majlis memaklumkan Abdul Hadi dalam perjalanan ke lokasi ceramah.

    Bagaimanapun, selepas beberapa pemimpin berucap sekitar jam 11.30 malam hadirin dimaklumkan Abdul Hadi tidak dapat hadir kerana terpaksa menghadiri sidang Dewan Rakyat di Parlimen awal pagi ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkk...tiba2 dah rajin pergi ke parlimen.
      Sebelum ni asyik ponteng saja.

      Delete
    2. Betul ke pengundi cina dah berbaik pd BN...bagaimana pengundi melayu?

      Delete
  13. Yg penting dlm Prk sg besar dan kuala kangsar ialah dedak lagi banyak dedak lagi ramailah org umno sokong itu mudah sangat nak tundukan org melayu yg macam inj duit duit duit duit ada duit semua boleh jadi hailah org melayu murah sangat dan mudah dibeli

    ReplyDelete
  14. Yg penting dlm Prk sg besar dan kuala kangsar ialah dedak lagi banyak dedak lagi ramailah org umno sokong itu mudah sangat nak tundukan org melayu yg macam inj duit duit duit duit ada duit semua boleh jadi hailah org melayu murah sangat dan mudah dibeli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 di kuala kangsar dan sg besar suka bayar GST? Sanggup nak tolong bayar duit 1MDB yg najib songlap? Undilah BN.
      Di akhirat esok jawablah kerana sanggup bersubahat dan mengkhianati tanah air sendiri

      Delete
    2. Sekiranya kamu sayang kepada Rosmah, UNDILAH BN!!!

      Delete
    3. Ya lah, mana tau boleh dapat beg tangan kulit biawak cap lanun kan?

      Delete
    4. Buat apa beg tangan kulit biawak. Lebih baik batu intan permata seberat 1 kilo

      Delete
  15. Budin, tak tau knp aku tetap rasa BN akan menang dikedua dua PRK tu sebabnya dimesia penipu, pengsonglap selalunya menang. Mana ada org jahat dimesia kalah. Mrk selalunya menang, yg kalah org baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Parti pembangkang yang tidak sudi membantu Pas, janganlah ambil sikap menyusahkan sambil memudahkan kerja Barisan Nasional (BN) mencapai kemenangan pada kedua-dua pilihan raya kecil (PRK) ini nanti.”

      Itu pesanan Timbalan Presiden Pas, Tuan IbrahimTuan Man kepada kumpulan parti pembangkang lain di laman facebook miliknya hari ini.

      “Saya percaya tiada pembangkang yang mahu melihat BN memenangi kedua-dua PRK ini, iaitu Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar sepertimana yang berlaku di Sarawak.

      “Kemenangan BN di Sarawak memang jelas disebabkan terlalu banyak parti yang bertanding menyebabkan pertempuran hanya sengit di kalangan parti pembangkang sahaja.

      “Akhirnya, BN yang menang dan semua parti pembangkang terpaksalah berputih mata,” katanya.

      Jelasnya, satu cara hendak menjadikan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar sebagai pertempuran sengit hanyalah pertandingan satu lawan satu antara Pas dan BN.

      “Semua parti pembangkang tahu kedua-dua kerusi ini memang secara tradisi calonnya adalah daripada parti Pas pada setiap pilihan raya.

      “Tapi kalau ada juga pembangkang yang nak bertanding, ia hanya akan menyusahkan Pas dan sekaligus memudahkan kerja kempen BN untuk menang seperti di Sarawak,” ujarnya.

      Tuan Ibrahim berharap, kalaupun tidak mahu membantu kempen Pas, biarlah PRK ini menjadi medan pertempuran antara Pas dan BN sebagaimana sebelumnya.

      Delete
    2. Sudahlah tuan man. Jgn dok permainkan agama lagi.
      Ada kah tak sempurna lslam kami kalau tak undi pas?
      Dalam al Quran pun tak ada sebut pas.
      Nabi pun tak pernah sebut pas.
      Dalam hadis pun tak ada sebut pas.
      Bertaubatlah wahai ahli2 pas.
      Kamu telah byk merosakan kesucian agama.

      Delete
  16. Semua betul cuma SATU yang salah!!!!!!??????

    ReplyDelete
  17. Memanglah tak beri kesan pada BN sebab dia bukannya berkempen untuk BN. BODOH punya kenyataan!

    ReplyDelete
  18. Dr mahathir tak heran kat depa sebaliknya yg takut adalah depa juga sebab susah nak cuci najis mugalazzah 1MDB yg akan melenyapkan umno dan cucu macai depa juga

    ReplyDelete
  19. Bro Budin,

    Tiada satu pun yg betul, apa yang betul ialah tindakkan siasatan dinegara singapura.

    ReplyDelete
  20. Harap Mat Sabu jadi calon Prk Sungai Besar.
    Kalau kalah, Mat Sabu kalah kerana dedak BN/Umno.
    Bukan kerana rakyat tak sokong Pkr, Dap dan Amanah.
    Biar tiga penjuru dan tengok berapa undi Pas dapat.
    Silap-silap gaya deposit mereka pun hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN kalau menang kedua dua PRk ini xda berubah pape.kalau kalah nyata rakyat dh muak dgn pemimpin mereka.bkn kerana sokongan dr.m(jgn perasan).
      PAS kalau menang kedua dua prk ini tandany pengundi melayu mkin menerima parti ini walaupun dh tiada kaitan dgn pakatan harapan.kalau kalah tiada apa yg rugi dgn perjuangan parti itu.

      Amanah mewakili pakatan harapan jika menang maka benarlah rakyat sekarang dh mula menerima kehadiran mereka walau masih baru dan menunjukkan parti itu membawa masej besar untuk menjadi parti peneraju pru14 nanti.tetapi jika kalah sehinggakan hilang deposit bermakna parti ini masih jauh lg untuk capai matlamat mereka, perlu bekerja keras dan jgn terlalu pentingkan diri bila nk bw misi baru dlm pakatan harapan.Jika tidak parti baru ini akan berkubur.
      Ingat en.budin kita akan jupe lg di episod baru lepas prk ini.bw berita2 kemenangan.sy nk nantikan keputusan pakatan harapan.

      Delete
    2. Bukan kalah tapi Gerakan Rakyat mesti kalahkan BN pimpinan najib di dalam prk kuala kangsar dan sg besar nanti.

      Gerakan Rakyat bukanlah parti politik. Tun Mahathir pun tidak pernah mewakili mana mana parti politik setelah keluar drp umno.

      Gerakan Rakyat pimpinan Tun bukan nak menjatuhkan kerajaan.

      Gerakan Rakyat hanya nak najib berundur drp menjadi PM.

      Rasuah akan menghancurkan dan memufliskan negara.Sebab itulah di negara China pengamal rasuah dihukum tembak sampai mati.

      Apa dah jadi dgn jabatan imigresen? KLIA adalah pintu masuk ke negara ini tetapi di sebabkan amalan rasuah pintu masuk utama ke nagara ini begitu mudah dilolosi.

      Imigresen di bawah kementerian dalam negeri atau kdn. Menterinya bercakap cukup lantang. Dalam bab agama dia oun cukup hebat.Tapi cakap tak serupa bikin.

      Hari ini kenapa perkara sebegini berlaku? Ada kah Kerana penjawat awam dan penguatkuasa berpendapat kalau orang paling atas boleh makan duit berbiliun ringgit tak salah kalau mereka pun makan ribuan ringgit.

      Delete
    3. Macam mana tak makan rasuah??
      Kalau bapa sendiri kencing berdiri janganlah marah kalau anak anak kencing berlari.

      Delete
  21. Tak usah cakap banyak. Mari bertanding secara anak jantan. BN, PAN, PKR, PAS. Bukan bertanding siapa nak perintah Malaysia tetapi nak sukat siapa di hati rakyat. Untuk siapa nak perintah Malaysia nanti kita fikirkan dalam PRU14. Semua ok ?. Tak takut hilang deposit?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa budin sesuai jd calon bebas.Dia patut bertanding.nanti follower dia pasti undi.xilang deposit punya.kih kih kih.

      Delete
  22. Of coz bimbang lah sebab Tun Mahathir genius dan hebat orangnya. Sedangkan kita semua maklum menteri2 dalam semua bahlul bin tolol

    ReplyDelete
  23. KJ la ni dok playsafe.. KJ mn da hentam Tun mcm pemakan dedak. Mungkin nk jg sokongan org muda, takut kna hemtam kalau hentam Tun. Sbb tu jib pun dia tak pertahan. Pertahan jib nnti kna balun ngan org muda, dh tau org muda tak suka jib. Mungkin dlm hati kecik ketua pemuda ni, ngaku yg jib buat salah..

    ReplyDelete
  24. Memang pun dia nak play safe sebab duit RM100 juta hilang begitu saja di bawah kementerian yg menterinya adalah diri dia sendiri.
    Mudah sungguh dia kata tak tahu duit yg sebegitu banyak hilang begitu saja di bawah kementeriannya.
    Apa cerita???

    ReplyDelete
  25. KJ ini survivor. Dia terselamat dan terus naik masa najib. Jadi dia akan cakap apa2 untuk terus hidup walaupun banyak yang dia tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustahil menteri2 tak tahu apa2 sedangkan satu dunia dah tahu.

      Di Malaysia ni menteri2 makan gaji buta saja. Kalau tidak macam mana kerajaan Singapura boleh ambil tindakan?

      Hanya kerajaan Malaysia saja yg masih membuat bermacam macam dolak dalih.

      Menteri2 di Malaysia tak takut kat tuhan.

      Mereka lebih takut dgn najib

      Delete
  26. Sejak skandal rasuah KBS terdedah, Keh Jay terus balik cium tapak kaki Bugis. Sekarang ini dialah penyokong dan pembela terkuat beliau. Kenapa agaknaya???

    Ingat fakta ini bebaik, jangan lupa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semacam oxford tak dapat pulih baik hatinya?

      Delete
  27. Ramai dah tokoh2 koperat bank dunia yg musnah.....termasok bank BSI hanya disebabkan 1MDB. Tetapi mereka2 yg terlibat directly dgn 1MDB .... Hebat negara ku, Malaysia.

    ReplyDelete
  28. Ramai dah tokoh2 koperat bank dunia yg musnah.....termasok bank BSI hanya disebabkan 1MDB. Tetapi mereka2 yg terlibat directly dgn 1MDB .... Hebat negara ku, Malaysia.

    ReplyDelete
  29. pas lawan amno pas akan kalah
    china mana nak sokong pas lagi
    burok burok amno tak suka hudud jadi china suka
    pas kalah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...