Tuesday 10 May 2016

AHHHH....JANGANLAH BEGITU, JAMAL!!


Kalau mahu katakanlah mahu, Jamal!!

Tidak usahlah berlapik-lapik di sebalik mengatakan tidak berminat dan tidak menyenaraikan dirinya sendiri antara tujuh calon untuk bertanding di Parlimen Sungai Besar, tetapi menyerahkan pula kepada pucuk pimpinan sekiranya namanya dipilih juga

Ahhhh, itu dah macam mahu tapi malu....

Kalau sebagai Ketua UMNO Bahagian beliau tidak mencalonkan dirinya sendiri sebagai antara calon dalam pilihanraya, apa yang benar-benar dimahukannya sebagai seorang pemimpin?

Bukanlah semua Ketua UMNO Bahagian mengimpikan mahu bertanding dalam pilihanraya dan bergelar Yang Berhormat?

Alasan Jamal bahawa beliau hanya seorang ahli perniagaan yang ingin membantu parti dan menyokong sesiapa saja yang bertanding ternampak tidak masuk akal sama sekali kerana hampir semua wakil rakyat bukan saja terlibat dalam perniagaan, bahkan lebih laju perniagaan mereka setelah bergelar Ahli Parlimen.

Oleh itu, janganlah berlapik-lapik lagi antara mahu dan tidak mahu untuk dipilih sebagai calon.

Lagi pun sebagai seorang Ketua UMNO Bahagian dan ada pula berlaku kekosongan, jika tak dipilih juga untuk bertanding, bermakna Najib dan pucuk pimpinan UMNO memang tidak mengiktiraf langsung kehadirannya sebagai pemimpin. (SH 10/05/2016).

49 comments:

  1. Ketua Bahagian shj belum ckup tuan budin..sekadar dpt peruntukan mcm shahir samad mmg xpernah ckup..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat 1 juta RM tu. Tak kisahlah duit kebas ke, duit derma ke, yang penting dapat duit. Nak lawan Kit Siang, Kit Siang pun tak nak bersara.

      Delete
  2. Apa komen shahbudindotcom terhadap kemenangan besar BN di Sarawak? Jangan selalu menyembunyikan kejayaan atau kebaikan yang telah dibuat oleh kerajaan. Tindakan memburuk-burukkan kerajaan semata-mata jelas sekali adalah agenda sendiri dan pihak pembangkang. Tetapi, rakyat telah nampak dengan jelas bahawa Pembangkang hanyalah parti yang buat tak serupa bikin. Masing-masing ingin berkuasa dalam Pakatan, rakyat juga jadi mangsa mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRN Sarawak menang bukan sebab najib. Menang sebab rakyat sarawak bersikap patriotik kpd parti org mereka sendiri. Sarawakian kita tau memang susah nak terima parti luar selain dari kaum mereka sendiri. Tu sebab Sarawakian tak perlukan umno.

      Adenan satem kata kalau umno masuk sarawak dia sanggup letak jawatan.

      Kemenangan parti kaum sarawak ini memang dah dijangkakan.....tapi nanti biasalah akan ada penyamun yg akan tumpang 2 kaki 2 tangan....mengaku kemenangan tu ialah punca dari "kewibawaan" dia dan sebab orang "percayakan" dia......kononnnn.....

      Delete
    2. Din, hang tak payah comment pasai sarawak coz semua org tau, yg BN menang sarawak pasai gambaq najib tak ada langsong, kalau ada memamg bungkuihlah BN...
      kita tengok kat KK and Sg Besaq....depa ada teloq tak nak gantung muka Najib Harami yg banyak susahkan rakyat and penipu NO 1 in the world....
      Din , tolong bagitau kat pencacai lawyer najib and all pemakan dedak, TODAY IS TUESDAY !!!

      Delete
    3. Hai 943.
      Whats ur phone no? Bagi saya at 0102861982 n saya akan forward to u kisah nantan calun PKR d Swak baru2 ni.
      Its a known fact pilihanraya is nevet fair n equal in Msia.
      Tq

      Delete
    4. Hai 943.
      Whats ur phone no? Bagi saya at 0102861982 n saya akan forward to u kisah nantan calun PKR d Swak baru2 ni.
      Its a known fact pilihanraya is nevet fair n equal in Msia.
      Tq

      Delete
    5. 9.43 Jangan takbur

      Delete
    6. 943 kalau tak puas hati biar aku yg jawap.
      Rakyat Sarawak lebih pandai berpolitik daripada orang2 semena jung.
      Yg penting depa dapat kuasa autonomi untuk negeri depa.
      Lepas tu najib akan jadi lembu depa.

      Delete
    7. ...kata orang lembu perlukan dedak.

      Delete
    8. Satem cuma perlukan Jibby sebab fulus. Jibby pulak panas punggung duk KL jadi dia mengabdikan diri di Sarawak tapi Umno ada ke? Ko baru klua gua mana 9:43, nanti aku pancarkan line internet supaya ko boleh keep yourself updated.

      Delete
    9. Semua orang tak mo jawab permintaan Anon 9.43, biar saya yang jawabkan.
      Anon 9.43 PRN Sarawak bukan pem ilihan PERDANA MENTERI. Ini pilihanraya NEGERI untuk memilih Ketua Menteri Sarawak.
      Orang Sarawak memang kenegerian.
      Parti-pari pembangkang dari Semenanjung tak patut masuk bertanding di Sarawak. Memang payah nak menang sebab mereka sentiasa dicurigai.
      Orang Sarawak patut tubuh parti pembangkang sendiri. Barulah boleh lawan di tanah yang sama rata. Kalau sesiap menang, baru boleh mendabik dada.

      Delete
    10. bukan begitu cik minah oi! macam orang2 bumiputra semenanjung yang suka melantik perompak2 daripada kaum melayu untuk jadi pemimpin, orang2 bumiputra sarawak pun lebih suka melantik keturunan prompak dari kalangan kaum mereka....

      Delete
  3. Zaman sekarang....kualiti diri...kelulusan dan pengalaman tak perlu.....yg utama pandai BODEK, AMPU dan SETIA BUTA yg penting. Yg menjadi pilihan ialah yg BUTA, BISU dan PEKAK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Janji masyuuuukkk....he he

      Delete
  4. PRN Sarawak menang bukan sebab najib. Menang sebab rakyat sarawak bersikap patriotik kpd parti org mereka sendiri. Sarawakian kita tau memang susah nak terima parti luar selain dari kaum mereka sendiri. Tu sebab Sarawakian tak perlukan umno.

    Adenan satem kata kalau umno masuk sarawak dia sanggup letak jawatan.

    Kemenangan parti kaum sarawak ini memang dah dijangkakan.....tapi nanti biasalah akan ada penyamun yg akan tumpang 2 kaki 2 tangan....mengaku kemenangan tu ialah punca dari "kewibawaan" dia dan sebab orang "percayakan" dia......kononnnn.....

    ReplyDelete
  5. Tak minat tapi terpulang ...hahaha ...babi punya budak jamal ni. Ooops sorry. Budak ni sekolah tak abiskan. Betullah statement dia tu. Ala org tak sekolah. Org macam dia ni dah labur duit bagi makan burger mesti nak pulangan. Itu ke nilai pengundi sungai besar ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...burger? Nampak macam dah kempen sebelum di pilih.

      Delete
    2. Hebat berlakon, boleh bagi sijamal academy award untuk pelakon terbaik !

      Delete
    3. Burger? Habislah kau jamal. Trend skrg org bg mkn dedak, baru dpt undi.

      Delete
  6. Kelayakan akademik setakat SPM sangat diperlukan buat masa kini,untuk memperkuatkan Barisan Najib..Oleh itu siapa lagi calon yang sesuai kalau bukan si Jamal?

    ReplyDelete
  7. Ulasan mengenai pilihanraya Sarawak sudah saya buat dalam posting sebelum ini bertajuk Menang tapi kosong bagi Najib.

    ReplyDelete
  8. 9.43....jangan takbur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.43... jgn takbur nanti lebur. Mati masuk kedalam kubur kena sembur dgn api

      Delete
  9. Daripada kau 'bersedekah' burger pada semua termasuk yang kafir habri, kan lagi baik kau sedekah 'wang' yang melimpah ruah tu pada anak yatim dan orang susah Melayu.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa ke dulu sebelum PRU13 berjuta2 duit dan bantuan disedekahkan pada sekolah2 cina dgn harapan menggunung org cina akan undi BN.

      Di Penang buat jamuan makan jamu org cina, panggil Psy nyanyi Gangnam Style, panggil Michelle Yeoh bintang James Bond, pukul gendang bagai.....lepas tu macam ulat taik cina angkat placard "I Love PM"......sampai ada org perasan kata org cina telah kembali ke pangkuan BN......sudahnya haaah....ambek kau....!!

      Delete
    2. Maaf terkasar sikit....ada burger khinzir tak yang si J ni nak jamu?

      Delete
  10. Kalau ketua bahagian umno berkata tak semestinya jadi calon maka tak semestinya presiden umno jadi Pm maka apa yg dilakkan oleh Ybg Tun harus mendapat pujian dan sokongan bukan ke begitu fikir2kanlah

    ReplyDelete
  11. Kalau ketua bahagian umno berkata tak semestinya jadi calon maka tak semestinya presiden umno jadi Pm maka apa yg dilakkan oleh Ybg Tun harus mendapat pujian dan sokongan bukan ke begitu fikir2kanlah

    ReplyDelete
  12. ...tiga penjuru. Jamal(umno), zuhdi(pas) & mat sabu(amanah).

    ReplyDelete
  13. Din..

    Si jamal pak tomgkol ni mengidam yang lain. Setakat jadi YB ahli parlimen saja dia tak minat. Tak kan tak perasan kot. Dia kan 'sendiri' yang angkat diri dia jadi pengerusi NGO gerombolan Melayu Selangor. Kalau dah jadi ketua NGO gerombolan negeri mesti la target dia jadi ADUN bukan MP. Daripada ADUN nanti boleh la pulak ganti Azmin jadi MB Selangor.... Nampak tak

    ReplyDelete
  14. Saudara 943: maaf bukan semua yg komen buruk kerajaan hari ini pembangkang, red bean army atau sebagai nya. Ada yg ahli umno, lebih byk berjasa kpd parti dan negara drp pencacai2 Najib skrg. Tentunya mereka dari umno dulu, bukan umno Najib yg satu dunia sudah tahu betapa dahsyat nya skandal penipuan 1MDB.mereka2 yg komen kerajaan, yang sokong Tun hari ini adalah mereka2 yg sedar penyelewengan umno Najib terhadap rakyat dan negara. Semua jalan rundingan,cara mufakat anak beranak telah Tun jalankan namun Najib masih meneruskan agenda memusnahkan negara ini. Ini juga jadi penyebab rakyat bersuara dlm blog (bukan pemakan dedak Mahathir- Tun tidak perlu menabur dedak untuk mendapat sokongan rakyat!). Ini semata2 untuk menggesa umno Najib memahami keluhan rakyat marhein. Betapa umno Najib telah banyak merosakkan sistem pentadbiran negara yg tidak payah dipertikaikan lagi.

    Sdra 943, saya agak anda orang Sarawak dan anda berhak menulis sedemikian.Cuma sebagai orang Malaysia yg pernah bertahun menetap dan berkerja di Sarawak, saya kasihan melihat bumiputra Melayu Sarawak terutamanya pengusaha2 van dan pendayung perahu tambang Sungai Sarawak. Mereka bertungkus lumus mencari sesuap nasi sedangkan hasil bumi Sarawak begitu luas, siapa yg mendapat manfaat drpnya? Kalau lah ada dikalangan bumiputera Sarawak yg sedar tentang penyelewengan dan salah guna kuasa pemimpin2 mereka sejak dahulu, bangun bersuara mempertahankan hak2 mereka,( bukan lawan kerajaan ye..), saya rasa rakyat bawahan dikampung2 dan sekitar Sungai Sarawak yg terdiri drp orang2 Melayu bumiputera tidak lah sesusah sekarang nasib mereka. Kalau lah rakyat Sarawak berani bersuara tentang hasil balak Sarawak, tentang keluarga Cina terkemuka yg memonopoli pembalakan Sarawak, tentang pemimpin2nya yg menjadi billionaire atas hasil bumi Sarawak, saya rasa kehidupan mereka tidak lah seperti sekarang. Yg rapat dengan pemimpin atau kroni, mewah hidupnya. Namun sejak tahun 1996 tambang perahu ke seberang Sungai RM0.20 sen, dan kini RM0.50sen, kenaikan RM0.30sen dalam jangka masa 20 tahun! Bagaimanalah kehidupan mereka. Ramai rakan2 melayu bumiputera Sarawak mengeluh namun apa yang dapat dibuat?Jugak baru2 ini saya di Kuching, tidak lah banyak sangat perubahannya sedangkan kehidupan rakyat ada yg masih dalam kategori miskin. Namun rakyat Sarawak puas hati dengan keadaan ini. Bagi mereka pemimpin2 mereka baik dan tidak menyeleweng, jadi biarlah mereka selesa dengan kehidupan sebegitu.

    DiSemenanjung,nampak nya rakyat lebih membuka mata dengan tindak tanduk para pemimpin nya.

    ReplyDelete
  15. Orang umno Sg Besor dah biase dah angkat orang tak bekelulusan jadi wakil rakyat depa. Dulu orang umno Sg Besor cakap bekas Adun Dato' Ramli Norani pass darjah 6 jer..asal-asal kerje tukang kebun ke pembantu makmal sekolah gitu lah.Diceriterkan bile dapat jawatan kerjenye hari-hari lepak kat KL. Mase tu kuat la pasal dia kamceng ngan MB Mat Taib. Dapat la jugak sepenggal..pastu dibungkuihkan oleh ustad Pas. Tapi pepehal..dapat la dedak..tanah..Si Jamal pon ape korangnyer..ni semua geng cari makan..

    ReplyDelete
  16. Ok anun O943 bgi list kebaikan kerajaan skrg kepada rakyat mgkn tuan admin terlupa untuk highlight dlm blog ini.biar semua diam bole? We are waiting for you

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu abg ahmad ma$lan yg komen laa..

      Delete
  17. sumpah aku tak mahu sumpah aku tak mahu.tapi kalau nk calon juga wajib pilih aku dulu la...jilake.!!

    ReplyDelete
  18. Saya dari awai lg dh komen kenyataan jamal pak tongko ni. Sama mcm din

    ReplyDelete
  19. Tara ku cha cha10 May 2016 at 17:26

    Hang kata dia malu, Budin? Yang aku tahu dalam adat resam orang Melayu kalau seseorang itu "buat-buat tak mahu (tapi mahu)" maka orang itu sebenarnya tak malu.

    ReplyDelete
  20. Samseng jadi Ahli Parlimen?
    Ku semangat, tambah hura haralah Malaysia.
    Tapi orang macam inilah Najib mau.
    Nazri Aziz, samseng.
    Tajuddin Rahman, samseng.
    Azalina Othman, samseng.
    Noh Omar, samseng.
    Tambah satu lagi (kalau calon & menang)
    Jamal Ikan Tongkol, samseng.
    Apa nak jadi kabinet Najib ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samseng pun org luar bandar dan Felda suka.

      Delete
    2. Bagus juga kalau BN calonkan
      ketua senaman gelek punggung
      Ali Baharom untuk Ahli Parlimen
      Kuala Kangsar supaya lebih cepat
      BN/Umno merudum dalam PRU14 nanti.

      Delete
    3. ni semua pengikut Sarip Dol samseng Kampung Dusun geng 606

      Delete
  21. Ketua Umno Bhg tidak menjamin BN menang. TS M Ali Rustam bukan saja sbg Ketua Bhg tetapi juga Ketua Menteri Melaka telah kalah teruk kpd calon PKR di kawasan di mana Melayu adalah majoriti.
    Semenanjung bukannya Sarawak!!!....

    Kalau setakat Yunus itu, PM kena fikir banyak kali, pada pendapat saya.

    ReplyDelete
  22. Org melayu yg dok kg2 jnis tgk tv3 je & org kuat felda2 sukala jnis Jamal ni. Ak pun xfhmla diorg ni

    ReplyDelete
  23. Aiikkkkk....Jemuan pun nak jadi YB?
    Dalam umno hari ini segala galanya boleh.
    Mampuih pi lah kat hangpa.

    ReplyDelete
  24. Jamal x layak jadi calon.muka pun macam
    penyamun.asyik nak tunjuk perasaan
    saja.otak udang,fikiran sempit mam
    noh udang saja.orang umno pun meluat
    dengan dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi...olang Umno Sg Busat manyak suka sama lia meh..ali-ali muleh makan itu berger maa..apa?? Ikan bakar ka? Haiyaa..itu lu kina bayar laa..mau peli tatak muleh ooo..itu bisnis cali makan maa!!

      Delete
  25. Gengster ikan burok pon malu ker?? Patut boleh warning najib. Maknanye samseng taik minyak. Hihihi

    ReplyDelete
  26. AWAS !!
    Budak Budak Dilarang Masuk !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...