Wednesday 3 October 2018

APA PERASAAN RAKYAT MALAYSIA?


Selepas Najib Razak yang setakat ini sudah berdepan dengan 32 pertuduhan di mahkamah, kini isterinya, Rosmah Mansor pula menerima nasib yang sama.


Ketika hadir memberi keterangan di Bangunan SPRM Putrajaya sejak pagi, pada jam 3.20 petang tadi, Rosmah ditahan oleh agensi anti rasuah itu.


Ini bermakna beliau akan bermalam di lokap SPRM pada malam ini sebelum dibawa ke mahkamah pagi esok untuk menghadapi pertuduhan.


Menurut laporan media, sekurang-kurangnya 15 pertuduhan berkaitan penggubahan wang haram bakal dikenakan kepadanya di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur esok.


Sebagaimana Najib yang merupakan bekas Perdana Menteri pertama dalam sejarah negara didakwa di mahkamah, Rosmah juga mencatat sejarah sebagai isteri bekas Perdana Menteri yang pertama didakwa di mahkamah.

Apa agaknya perasaan rakyat Malaysia dengan penahanan dan pendakwaan terhadap Rosmah ini?

  • Syukur Alhamdulillah?
  • Suka?
  • Sudah sepatutnya?
  • Kesian dan simpati?
  • Tak patut?
  • Peluang untuk muhasabah?

Yang mana satu ada dalam hati kita? (ShahbudinHusin 03/10/2018).

99 comments:

  1. Apa-apa pun, jgnlah kita lebih-lebih sangat dlm memberi komen.
    Biarkan mahkamah yg memutuskan nasib mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro jgn terlalu sgt bg komen yg kita tahu punca nya. Yg tahu hya dia dan allah. Jgn menghukum selagi x kluar hukuman nya dri mahkamah.kita berdoa aje supaya negara kita ni aman

      Delete
    2. Saya setuju. Masa sekarang kita hanya nampak bahagian jahat dalam dirinya tetapi saya pasti ada bahagian yang baik yang kita tidak nampak kerana Allah Taala turunkan segalanya kemuka bumi ini berpasangan begitu juga dalam seorang yang dipanggil manusia itu ada kelebihan dan kekurangan, ada kejahatan dan kabaikan

      Delete
    3. Betul, Tapi kalau boleh kebaikkan kita biarlah mendatangkan kebaikkan atau Ada manafaat pada org lain Dan keburukkan plak Jgn la melibatkan atau menyusahkan org sekeliling atau rakyat... Betul tak.

      Delete
    4. Apa perasaan saya?

      All of the above - semua di senarai di atas tu.

      Melainkan "tak patut". Mesti patut punya. Sebab saya percaya dia melanggar undang2. Dia terlibat dengan penggubahan wang haram (money laundering). Bukan sikit. Berbillion Ringgit. Wang 1MDB.

      Entah2 dia mastermind, sebab Jho Taek yang banyak peranan dalam penyelewengan wang 1MDB itu ia lah kawan sekolah anak Rosmah - Riza Aziz.

      Riza bawak dia kerumah Rosmah dan, dengan Rosmah, rekakan pengsonglapan duit 1MDB itu. Gamak nya, Najib di ajak masuk komplot itu selepas Rosmah dengan Jho Taek sudah rekakan cara cara penyelewengan itu pada dasar nya.

      Delete
    5. Biarlah mahkamah yang menentukan....Jangan kita terlalu berlebih lebihan memberi hujah dan berburuk sangka. Yang baik datangnya dari Allah dan yang buruknya adalah disebabkan oleh kejahilan dan kerakusan diri kita sendiri.

      Delete
    6. Anonymous 21:02,

      Tidak lebih-lebih sangat bila kita memberi komen anti Rosmah, anti-Najib.

      Mereka buat jenayah yng amat besar. Merosakkkan negara. Rakyat mesti di ingatkan jangan sekal kali buat tindakan amat keji tu.

      Delete
    7. dyne,

      "Tak setuju.

      Memang mahkamah yang memutuskan. Tetapi selagi tak "subjudice", boleh komen. Saya pun tak erapa reti makna istilah undang itu. Tapi kalau betul subjedice, tentu ada pihak berkuasa mengumumkan nya.

      Delete
    8. mohd haneb dan Maskinah,

      Saya tak setuju juga dengan pendapat sdr dan sdri.

      Di mana mana di dunia pun, orang beri komen ke atas penjenayah2 yang di lakukan. Sejak zaman Al Capone di US. Dan zaman Brutus dan Cassius di Roman Empire. Begitu lah kata William Shakespeare, pujangga British yang termashhor.

      Kita tak boleh tunggu Mahkamah dan Allah Taala sahaja menghukum. Kita tak payah menghukum, tapi boleh caci penjenayah.

      Mereka ada lah penjanayah, kata PDRM dan SPRM. Bak kata peguam2, ada "probable cause" bagi menganggap mereka begitu.

      Delete
    9. Indrana

      Memang tidak menjadi kesalahan sekiranya kita memberi komen dan hujah berhubung dakwaan yang dihadapi oleh Datin Seri Rosmah tetapi janganlah sehingga sampai ke tahap menghina, mencerca atau mencaci. Walaupun jauh di sudut sanubari, saya berasa selesa dengan pendakwaan yang dikenakan terhadap Datin Seri Rosmah namun saya masih berpegang kepada prinsip Undang-Undang i.e Seseorang itu tidak dianggap bersalah sehingga dibuktikan kesalahan oleh Mahkamah.....

      Delete

    10. dyne,

      Ketahui lah oleh mu bahawa orang lain yang tidak terlibat dalam jenayah mencuri merompak melanun berbillion Ringgit pun ada di caci sehingga di lucutkan kerakyatan -

      Kanada lucut kerakyatan kehormat Suu Kyi

      Pemimpin Myanmar, Aung San Suu Kyi menjadi individu pertama dilucutkan kerakyatan kehormat Kanada susulan keengganannya mengecam kekejaman tentera negara itu terhadap masyarakat minoriti Islam Rohingya.

      Tindakan itu dimuktamadkan secara rasmi selepas Senat Kanada mengundi membatalkan penghormatan simbolik yang diberikan pada Suu Kyi, lapor agensi AFP. https://www.malaysiakini.com/news/445825

      Amacam? Boleh kita syorkan pelucutan kerakyatan Najib, Rosmah dan Jho Taek Lo?

      Delete

    11. Pandai Sdr Budin pilih gambar2 Rosmah untuk blog pos nya.

      Gambar pertama ada menunjukkan tanda di dahi, tak tahu sebab nya. Biasa nya tanda begitu di akibatkan bergaduh, di baling sesuatu yang melukakan begitu. (Awas: aku tidak menuduh, ha nya mengata "biasa nya ..")

      Dua2 gambar menunjukkan hidung mancung. Tidak ada sesiapa sebut bagaimana di mancungkan, atau perihal plastic surgery - entah apasal depa panggil "pastik"?. (Ingat jugak: aku ha nya mmembandingkan gambar2 di atas dengan gambar Rosmah semasa bahru kahwin dengan Najib, memegang anak pertama nya dengan Najib, lihat lah di https://www.malaysiakini.com/news/445817.

      Aku jahat? Busuk hati? Tidak. Aku ha nya mencaci mereka yang jahat sangat, menghentam duit rakyat berbillion. Pahal pun, sudah beribu tahun manusia buat begitu - lihat sahaja sejarah manusia sejak zaman Fir'aun di Mesir, 5,000 tahun dulu.

      Istilah Fir'aun tuh dah di gunakan sejak berzaman, membayangkan ketidaksemenggahan (huruf besar pagi2 nih, hehe) pemimpin, termasuk Tun Mahathir yang jugak kena gelaran itu.

      Delete
    12. Sdri Maskinah, setuju bahawa Allah Taala turunkan segalanya kemuka bumi ini berpasangan.

      Izinkan pendapat saya: Najib dan Rosmah ada lah pasangan jenayah yang amat luar biasa. Tak pernah di dengar di seluruh dunia ada pasangan laki bini mencuri demikian banyak wang rakyat.

      Delete
    13. dyne 05:51,

      Memang dari segi undang undang seseorang dianggap tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah.

      Tapi membuktikan nya bukan sahaja di mahkamah. Nak tunggu keputusan mahkamah makan 1-2 tahun sebab ada berpuluh tuduhan dan siasatan 1MDB belum selesai pun.

      DoJ pun belum keluarkan kenyataan sama ada mereka sudah siap "the criminal aspects of their 1MDB investigations"; mereka umumkan beberapa bulan lalu bahawa mereka tukar fokus kepada "the criminal aspects".

      Bukan nak harap bukti2 DoJ sahaja, SPRM dan PDRM sudah umumkan banyak bukti kesalahan mereka.

      Delete
  2. Alhamdulillah. ..
    Sepatutnya...disusuli dengan anak-anaknya sekali....kerana bersubahat ..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sekarang baru si Mamat ini ingatkan Tuhan secara berdo'a. Ramai politikus gunakan bomoh, mintak bomoh do'akan, ada pulak bomoh main pooh sini pooh sana menghembus syaitan konon, tak tahu lah ada do'a kpd Tuhan ke tak.

      Ada yang kata si mak badak berdo'a kpd patong hitam. Macam macam. Bila dah buat jahat tak terhingga, kena lah caci bermacam macam cara dan gaya.

      Berita: Najib kata kpd anak nya: 'Jangan henti berdoa, bergantung harap kepada-Nya'

      Selepas luahan hati Nooryana Najwa, giliran bapanya Datuk Seri Najib Razak pula menyatakan perasaannya.

      Pagi ini isterinya Datin Seri Rosmah Mansor hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk memberi keterangan buat kali ketiga berhubung skandal 1MDB, selepas melalui proses sama selama 13 jam minggu lalu.

      Lima jam kemudian, beliau dilaporkan ditahan oleh SPRM dan akan didakwa di mahkamah esok.

      Delete
    2. Alhamdulillah.dia bermewah mewah. ..rakyat bagai nak gile kat bawah. .Terima lah habuan. Langit tidak selalu cerah. ...

      Delete
  3. Alhamdulillah. ..
    Sepatutnya...disusuli dengan anak-anaknya sekali....kerana bersubahat ..

    ReplyDelete
  4. Kami nak Rosmah dipakaikan dengan baju oren dan digari sebagaimana OKT2 lain. SPRM sepatutnya tidak memberikan sebarang keistimewaan sebagai bekas itu dan ini atau memberikan alasan2 kebudak-budakan demi untuk memberikan layanan istimewa kepada Rosmah dan Najib. Azam Baki...ini peluang anda untuk mempamerkan kepada rakyat bahawa SPRM benar2 bebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memperaga kemewahan setelah menyamun duit negara satu hal, ditambah pulak dgn penganiayaan, penderaan sampai upah pembunuhan kpd orang yg cuba halang, membongkar kejahatannya. Berlagak macam negara ini kepunyaan mutlak dia & najib - boleh berbuat sesuka hati.

      Sekarang dia & najib menerima balasan dari langit di alam dunia fana, belum lagi di alam barzakh & di akhirat.

      Delete


    2. 1. Romah telah difitnah.

      2. Ini semua bermotifkan politik dendam.

      3. Penganiayaan keatas wanita.

      4. Inikah balasan yang patut kita beri pada wanita yang mengharumkan negara dimata dunia.

      5. Adakah membeli barang kemas dan beg tangan menjadi kesalahan?

      6. Apa lagi ya.....

      Delete
    3. Lepas ni JAWI akan tangkap wak kojola kengkang pungkoq tonggek perut buncit kepala mancis pula.

      Dok berniaga hisap rokok john di lorong chow kit tu. Mana ada lesen perniagaan pun...

      Delete
    4. Baru tadi Dengar Dari video zaharin Mohd yasin. Dia kata najib Sedih Pasal hampir 1000 cybertropy yg Dia bagi makan taK ambik Tau Pasal dia lagi. TaK bagi sokongan atau senang cakap lantak Ko la. Aku bela pun Bukan ade hasil. Dah la masa Kat mahkamah tak nampak Muka, persidang Umno pun tak pergi... Dah tak masuk TV, Dah tak nak pegi. Dlm ni ade la seko yg banyak name, mentang 2 lA mamber tgh Susah. Dasar Kawan tak guna. Ape punya manusia la mcm ni. Kalau mamber Aku la, dtg rumah, Aku tak bagi masuk, Aku Suruh duduk Kat reban ayam jiran je. Pasal aku takde ayam. Kucing banyak la.

      Delete
    5. Sdr fauziasmara,

      Maaf kata, tolong lah elakkan komen2 menyindir. Ada puak Najib dan Rosmah yang tidak faham sindirian.

      Itu pasal Umno di peringkat akar umbi asyik tepuk Najib dan Rosmah, tak tahukan mereka penjenayah.

      Tun Dr Mahathir pun selalu menyindir. Tapi rugi. Yang tidak banyak bercampur dan tidak selalu membaca berita, ulasan2 dsb nya tidak faham dia menyindir.

      Degan ikhlas saya katakan bahawa saya sendiri membaca komen sdr 2 kali bagi menentukan bahawa itu ada lah sindirian. Rasa nya saya banyak membaca tapi kekadang otak lembab, terutama nya pagi2 sebelom Subuh. Kekadang sebab tak cukup tidur.

      Delete
    6. Lu hati kering. Kalau ya pun hidangkanla biskut kering dlm reban jiran tu..

      Delete

    7. Kelapa, kalo lu maknakan Rosmah, gua setuju 100%.

      Tapi dia dah takda jiran. 1,000 pendedak yang di bayar nya pun dah tak datang melawat nya, apa tah lagi membela nya - baca lah komen Smart Pomen di 00:01 di atas.

      Delete
  5. Bersyukur perompak dibawak ke pengadilan..

    ReplyDelete
  6. Ini bukan husnul khotimah untuk najib dan rosmah...pasangan klepet negara...

    Ingat ade kuasa selama2 nye

    ReplyDelete
    Replies

    1. Aku tak faham apa "husnul khotimah" tapi setuju dengan komen Anonymous di atas.

      Dapat "drift" nya.

      Delete


  7. Kengkaawn semua...tentu korang dah menonoton wawancara Tun dalam rancangan Hardtalk tu kan !!! Klau belum, meh kita recap sama2 initipati wawancara tu...boleh???

    Wartawan BBC HARDtalk telah bertanya kepada Tun Dr Mahathir tentang dakwaan korupsi RM2.6 billion terhadap DS Najib Tun Razak.

    Wartawan itu mengatakan bahawa DS Najib Tun Razak telah mengatakan bahawa wang tersebut adalah sumbangan daripada Kerajaan Arab Saudi dan beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan.

    Malah siasatan yang dilakukan oleh pihak berwajib di Malaysia telah membebaskan beliau dari segala pertuduhan. Mengapa anda kekal berpendapat yang Najib bersalah?

    Tun Dr Mahathir berkata, "Itu hanya alasan Najib yang dia dapat wang tersebut secara percuma dari Saudi. Tetapi tidak ada sesiapa yang memberikan wang sebanyak itu kepada sesiapa di dalam sejarah dunia."

    Wartawan tersebut kemudian berkata, "bagaimana anda tahu?"

    Jawapan Tun Dr Mahathir adalah, "Saya tak pernah baca ada kisah orang terima wang sebanyak itu."

    Wartawan itu bertanya lagi, "Adakah anda sudah bertanya kepada pihak Saudi apakah mereka beri sumbangan itu kepada Najib?"

    Tun Dr Mahathir berkata, "Well ... Jika Saudi ada memberikan Najib wang, pergerakan wang ini akan meninggalkan money trail. Tunjukkan kami bukti dokumen yang duit itu transfer dari akaun mereka (Saudi) ke akaun Najib."

    Tun Dr Mahathir berkata lagi, "Arab Saudi perlu nyatakan bagaimana mereka memperoleh wang sebanyak itu untuk disumbangkan kepada Najib,"

    Semua orang dalam dunia tahu Arab Saudi antara negara terkaya dunia dengan hasil minyak yang terlalu banyak. Bani Saud bukan macam Bani Mahathir yang multi billionaire sedangkan Mahathir hanya seorang doktor klinik biasa.

    Menonton temuramah 'Harimau Asia' bersama wartawan BBC dalam program HARDtalk, rasa macam menonton program Roda Impian. "Saya putar abang Halim!"






    ReplyDelete
    Replies
    1. NOTICE & WARNING......!!!

      Ini posting pertama sampah langsung tak releven dgn topik terbaru.

      Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete
    2. Wak Suman Tempek Bacin...Sebagai cai dan penjilat tegar Madey dan Rejim Haprakan ni, dah tentu lah info ni dalam pengetahuan Wak kan ???

      Bekas presiden LDP, Datuk Liew Vui Keong yang baru balik dari London mengiringi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ke United Kingdom dan New York nampaknya bergelut menjawab isu Liew menerima dana di kaitkan 1MDB dan akaun peribadi Datuk Seri Najib bekas Perdana Menteri...

      Liew yang juga kini Menteri Undang-Undang JPM menafikan menyalahguna wang yang di kreditkan ke dalam akaun LDP dari tahun 2006 hingga 2012...



      Sejak 5 April 2012 hingga 16 April 2013, di rekodkan Liew menerima dana yang di kaitkan dengan 1MDB ke dalam akaun Parti Liberal Demokratik (LDP)...



      Bekas Menteri Tugas-Tugas Khas Datuk Teo Chee Kang dan Pemangku Presiden LDP, Datuk Chin Su Phin tetap bertegas bahawa Liew telah menyalahgunakan wang derma Najib itu untuk kepentingan politiknya...

      Liew mengesahkan beliau tidak pernah menerima surat daripada pihak polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai wang di beri Najib bernilai RM3.5 juta tahun 2012 dan 2013...

      Liew juga berkata beliau tidak di panggil atau menerima surat daripada mana2 pihak...

      "Saya hanya nampak satu surat daripada pihak polis bertarikh Sept 7 kepada LDP yang di tularkan melalui media sosial tetapi oleh kerana saya tidak lagi bersama LDP, jadi saya tidak bimbang mengenainya"...

      Bagaimanapun, Liew berkata beliau bersedia untuk di panggil memberi keterangan kepada polis jika di perlukan memandangkan sebelum ini beliau sudah berunding dengan Tun Dr Mahathir serta SPRM...

      "Saya telah memaklumkan kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai perkara ini pada minggu pertama selepas perlantikan saya sebagai Menteri Kabinet Persekutuan pada 2 Julai"...

      Liew Menteri JPM (Undang-undang) turut membayangkan berunding dan mengarahkan SPRM agar tidak perlu menyiasat kes dana RM3.5 juta dari Dato’ Sri Najib itu...

      "Saya juga telah berunding dengan pihak SPRM berkenaan isu yang sama" katanya...

      Persoalannya mengapa Liew penerima dana 1MDB itu tidak di tahan atau di siasat malah mengarah SPRM menutup kesnya...

      Secara jelas, Liew mengatakan yang beliau tak rasa bimbang bila dapat surat dari polis sebab :

      Beliau dah KAWTIM dengan perdana menteri dan SPRM...
      Beliau tidak lagi berada bersama2 LDP...


      Dah jelas lagi bersuluh...

      Penyiasatan SPRM ke atas 1MDB (yang di katakan skandal penyalahgunaan kuasa dan rompakan harta negara yangbterbesar di dunia) adalah penyiasatan terpilih dan mengikut skrip 'orang'2 tertentu...

      Bukan kebenaran dan keadilan yang di cari dan ianya hanya retorik politik dalam satu skrip politik yang panjang bertunjangkan ketamakan kuasa dan dendam...



      Sekali lagi rakyat Malaysia macam Wak Suman ni tak abis2 diperbodohkan dan dikincinkan oleh menteri2 Rejim Haprakan ni kan...betul tak Wak Ooooi!!!


      Delete
    3. NOTICE & WARNING......!!!

      Ini posting ketiga sampah langsung tak releven dgn topik terbaru.

      Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete

    4. Setuju sepenuh nya dengan kata2 Sdr Othman di atas ini.

      Sekor dari 1,000 pendedak yang Smart Pomen sebut di 00:01 yang masih coba menegakkan batang pel.. si Najib, mengguna nama GENG NAJIB dll, memang masih tak pedulikan teguran jangan asyik mengkopipes seluruh laporan berita, ulasan dsb nya. Memang binatang jenis nya.

      Bila dia dah jumpa KOTEY nya dan mahu semuka dengan Othman, aku bersedia mensaksikan nya. Selagi tidak, dia di anggap terus kehilangan KOTEY dan BOLA NYA KECUT.

      Hampir menjadi "eunuch" - jongos2 di istana Maharaja Cina di China dalam sejarah, yang di potong seluruh anu nya bagi mengelakkan depa mengacau ratusan gundik2 di istana.

      Delete
  8. Rakyat Msia yang waras tertanya2 sesama sendiri...apa hasil pelaburan yang telah dibawa balik oleh Madey dai UK dan US tu??? Kalau tengok pada rombongan yang dihadiri bersama oleh anak, menantu serta cucu2nya tu, mesti lah berbiliion2 pelaburan yang dapat di tariknya kan.

    Tapi..bila buat PC sejurus sampai ke Msia, dia hanya kata....Ramai pelabur asing berjanji untuk membawa pelaburan mereka ke negara ini.

    Janji mulut saja ka? Mana Memorandum Persefahaman (MoU)? Janji ni macam manifesto ka? Bukankah Tun Dr Mahathir sendiri berkata manifesto bukan Bible? Sedangkan manifesto pun boleh dikencing, inikan pula sekadar janji.

    Perdana Menteri DS Najib Tun Razak balik dari lawatan luar negara bawa MoU dan pelaburan berjumlah berbilion ringgit Malaysia.

    Perdana Memteri Tun Dr Mahathir balik dari lawatan ke United Kingdom / Amerika Syarikat / United Kingdom bawa balik janji hendak jadi harimau Asia aje ...

    Harimau pun harimau lah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kengkang pun kengkanglah..asalkan pungkoq tonggek

      Delete
    2. NOTICE & WARNING......!!!

      Ini posting kedua sampah langsung tak releven dgn topik terbaru.

      Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete
  9. rosmah sepatutnya bersyukur kalau bersalah pun cuma dipenjarakan je...cuba bayangkan kalau hukuman untuk dia ialah di C4 atau disumbat kedalam tong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tak silap, malam ini dia akan dilatih tidur dalam lokap untuk membiasakan diri menginap di 'singgahsana' buat waktu yg panjang.

      Besok pagi dia akan diheret ke mahkamah untuk menjawab pertuduhan2 terhadapnya.

      Delete
    2. Wak Suman penjaja Tempek Bacin...Wak sebagai penjilt tegar tolor Madey dan penyokong sampai mati Rejim Haprakan ni tentu dah tau berita ni..tapi tak salah kalau mendengarnya lagi sekali ...kan Wak !!!

      DEDAH… Baru-baru ini netizen tempatan gempar dengan kisah seorang penilik wanita di Thailand, Navaracha Pinitlokakorn yang meramalkan pelbagai cerita ‘panas’ mengenai isu politik Malaysia.

      Ini termasuk ramalan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan dilantik sebagai perdana menteri yang kelapan selepas Tun Dr. Mahathir Mohamad.

      Uniknya beliau amat disegani di negara tersebut kerana ramalannya 100 peratus tepat.

      Terkini, sebuah akhbar tempatan di ibu kota Amerika Syarikat (AS), The Washington Times pada 28 September lalu mendedahkan rancangan sulit Perdana Menteri ketujuh itu untuk tidak beri ruang kepada Anwar bagi ganti dirinya.

      Penulis, L. Todd Wood menerusi kolum Analysis & Opinion memetik sumber kerajaan termasuk pegawai Pejabat Perdana Menteri ketika iringi lawatan Mahathir ke Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) di New York minggu lalu.

      Dengan tajuk ‘Sex, lies, videotapes and sharia in Malaysia‘ (Seks, penipuan, rakaman video dan hukum syariah di Malaysia), kupasan beliau dalam artikel itu selari tilikan Navaracha mengenai masa depan ‘gelap’ politik Anwar.

      Wood mendedahkan bahawa politik Pakatan Harapan (PH) berjaya dibentuk Mahathir penuh dengan korupsi, seni pembohongan dan hipokrit selain ugutan melibatkan tokoh berpengaruh di negara rantau Asia tenggara tersebut.

      Ini termasuklah ‘drama’ pembebasan Anwar menerusi pengampunan diraja sebagai proses tawar-menawar kuasa kerana Mahathir memerlukan seteru politiknya itu yang memiliki pengaruh besar dalam kalangan rakyat marhaen.

      Tambahan pula, Mahathir amat dibenci PH dan majoriti rakyat kerana amalan penyelewengan sepanjang 22 tahun berkuasa sebagai perdana menteri yang keempat waima sanggup bertindak memenjarakan Anwar atas kes liwat.

      Justeru penulis akhbar tersebut mendakwa telah menerima maklumat daripada sumber boleh dipercayai yang rapat dengan Mahathir bahawa Pengerusi PH itu tidak pernah berjanji untuk serah kuasa ketua kerajaan kepada Anwar.

      Sebaliknya hasil rakaman suara eksklusif selama beberapa jam itu yang diperoleh oleh Wood mendedahkan tiada perjanjian bertulis konon Mahathir akan beri jawatan perdana menteri selepas dua tahun berkuasa kepada Anwar.

      Bahkan apa yang berlaku, Mahathir bakal mencalonkan Datuk Seri Mohamad Azmin Ali untuk diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan ini bermakna, tentu ada plot jahat untuk ‘sumbat’ Anwar kembali masuk ke penjara.

      Langkah janggal Mahathir sengaja pilih Timbalan Presiden PKR itu jelas dapat dilihat apabila Azmin terpaksa lepas kedudukan Menteri Besar Selangor untuk sandang jawatan yang baharu diwujudkan, Menteri Hal Ehwal Ekonomi.

      Dari segi hierarki, ia merupakan jawatan ketiga paling berkuasa dalam posisi jemaah Kabinet PH selepas Perdana Menteri dan Timbalannya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, isteri Anwar yang dilihat sekadar boneka.

      Apakah Anwar akan bangkit berontak lawan Mahathir semula? Kerajaan Mahathir ada cara sendiri dan ia dipanggil ugutan!

      Ini termasuklah bongkar kes liwat ketiga Anwar dan kali ini dengan seorang remaja asing di luar negara.

      Jika Anwar berdegil, rakaman itu yang disediakan perkhidmatan perisikan Jepun akan ditularkan secara luas di seluruh dunia dan apabila ‘meletup’, berita ini akan lengkap disusuli dengan pengesahan forensik pelbagai pihak.

      Namun ada juga Pelan B iaitu Anwar tidak akan dimalukan sekali lagi, tetapi beliau sekadar perdana menteri boneka yang dikawal ‘orang’ Mahathir sama ada dalam Kabinet atau di luar pentadbiran kerajaan dan dipantau rapi 24 jam.

      Ternyata Mahathir cukup bijak berpolitik dan isu ini turut disedari pihak kerajaan AS sendiri yang sebenarnya tidak begitu gembira dengan kemenangan dramatik PH dan terpaksa ‘berlakon’ buat sementara waktu...setuju tak Wak dengan ulasan di atas tu haah ????

      Delete

    3. Setuju dengan pendapat yang mengatakan Najib dan Rosmah patut di masukkan cell tahanan SPRM dan di pakaikan baju warna oren.

      Dan sokong panggilan kpd SPRM supaya tidak melayan depa sebagai "penjenayah VVIP" - depa yang lakukan "common crimes", menjadi "common criminals" dan perlu di "treated" sebagai "common criminals".

      Baju oren baju oren lah. Takda FIRST CLASS AND SEDOND, THIRD CLASS CRIMINALS.

      Delete
  10. Sobat2 sekelian...Saja nak kongsikan satu berita terbaru di bawah ni. Terperanjat king kong jugak bila membacanya beb !!!

    TTF : Satu mesej yang telah diterbitkan oleh orang-orang Daim Zainuddin atas arahan peribadi beliau dan persetujuan Dr Mahathir Mohamad sedang tular di WhatsApp dan We Chat.

    Tujuan mesej tersebut (lihat di bawah) adalah bagi mendorong kepada tertubuhnya suatu RCI bagi menyiasat Dato’ Paduka Abdul Azeez Abdul Rahim.

    Kedua-dua Mahathir dan Daim berniat mengaitkan Azeez secara langsung atau tidak langsung dengan Dato’ Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor dalam usaha berterusan mereka mengaibkan pasangan suami isteri tersebut.

    MESEJ REKAAN ORANG-ORANG DAIM ZAINUDDIN

    MENGGESA Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad, Jemaah Kabinet Menteri dan Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan (MPK), Tun Daim Zainuddin untuk menubuhkan SEGERA satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat :

    Ahli Parlimen Baling, Dato’ Paduka Abdul Azeez Abdul Rahim
    atas perkara perkara berikut:

    PENYELEWENGAN dan salahguna kuasa ketika menjadi Pengerusi Tabung Haji.

    PEMILIKAN secara peribadi mahupun melalui proksi Sumber Kewangan Yang Luar Biasa semasa menjawat jawatan sebagai Ahli Parlimen Baling.

    PEMILIKAN secara peribadi mahupun melalui proksi Harta Persendirian Yang Luar Biasa seperti rumah dan kenderaan semasa menjawat jawatan sebagai Ahli Parlimen Baling.

    PEMILIKAN secara peribadi mahupun melalui proksi Harta Umum Yang Luar Biasa semasa menjawat jawatan sebagai Ahli Parlimen Baling seperti Bangunan Logistik di Kg. Teluk Durian, Baling, Gudang Lama, Pejabat UMNO Baling, Bangunan Yayasan Pembangunan Rakyat Baling, Bangunan Pejabat Pemuda/Puteri UMNO di Baling dan bangunan bangunan yang lain.

    Selain itu, GESAAN turut dibuat atas hal hal seperti yang berikut:

    MENYIASAT dengan TELUS sumber kewangan bagi membayar gaji dan elaun staf di Pejabat UMNO Baling, staf di Pejabat Ahli Parlimen Baling, staf di Yayasan Pembangunan Rakyat Baling dan Pegawai Pegawai Khas.

    MENYIASAT dengan TELUS sumber kewangan bagi Program Ziarah Kasih yang dilaksanakan di Parlimen Baling.

    MENYIASAT dengan TELUS sumber kewangan bagi Misi Bantuan Kemanusian seperti Misi KP1M ke Gaza, Food Flotilla for Myanmar, Misi Bencana di Malaysia dan misi misi yang lain.

    MENYIASAT dengan TELUS sumber kewangan Kelab Putera 1Malaysia.

    MENYIASAT dengan TELUS sumber kewangan Yayasan yang ditubuhkan dan mempunyai kaitan secara langsung mahupun tidak langsung seperti Yayasan Pembangunan Rakyat Baling, Yayasan Azman Azeez dan sebagainya.

    MENYIASAT dengan TELUS Syarikat Syarikat milik beliau secara langsung mahupun melalui proksi yang mempunyai urusniaga projek dan kontrak yang bernilai jutaan mahupun bilion ringgit.

    MENYIASAT dengan TELUS penyelewengan berkaitan Syarikat GLC seperti Putrajaya Perdana Bhd yang dibeli Tabung Haji dengan kepentingan 30 peratus pada bulan November 2014.

    MENYIASAT dengan TELUS hubungan beliau dengan Djoko Tjandra (Mulia Group), Tan Sri Dr. Mohd. Irwan Serigar bin Abdullah (Ketua Setiausaha Perbendaharaan), Tan Sri Gulzar Mohamad (Inai Kiara), Dato Sri Gnanaraja Gnanasundram (Yayasan Usaha Ventures Malaysia), Tan Sri Tony Fernandes (AirAsia), Datuk D. Ramesh (Pelita Group), Tan Sri Habibur Rahman Kadir Shah (MAS) dalam mengatur projek dan kontrak yang bernilai jutaan mahupun bilion ringgit.

    Suruhnjaya Diraja dan Siasatan terhadap Ahli Parlimen Baling ini mestilah TANPA PEMBABITAN Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi), Datuk Azam Baki.

    Ini adalah kerana Azam Baki telah menerima SUAPAN dari Dato’ Paduka Abdul Azeez Abdul Rahim untuk menghapuskan bukti, melindungi dan menutup kes beliau.

    #TangkapAzeezRahim
    #SiasatAzeezRahim
    #DakwaAzeezRahim
    #PenjarakanAzeezRahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. NOTICE & WARNING......!!!

      Ini posting ke 4 sampah langsung tak releven dgn topik terbaru.

      Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete
    3. Wak Suman penjaja Tempek Bacin..tersohor di JB, Forest CT dan seluruh Singapork...Ini satu lagi berita sensasi yang saya nak kongsikan bersam dengan Wak. Harap Wak baca dan hadamkan betul2 dalam kapla Wak yang dah mereng dan sewel tu...boleeeehhh???

      Nik Nazmi dikritik rakyat kerana mengejek Rosmah, disuruh lawat kawasan


      Tindakan Ahli Parlimen Setiawangsa Nik Nazmi Nik Ahmad mengejek isteri bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, yang ditahan SPRM hari ini mengundang kemarahan warga Twitter.

      Mereka mahu ketua Pemuda PKR jangan menulis macam “budak-budak” dan menyuruhnya kerap melawat kawasan seperti wakil rakyat terdahulu, Datuk Ahmad Fauzi Zahari.

      Mengambil ilham daripada cerita Snow White, Nik Nazmi di Twitter membayangkan Rosmah hari-hari bercakap dengan cermin sambil mencuba tiara: “Hai cermin nan sakti, siapakah FLOM paling cantik di dunia?”

      FLOM adalah akronim bagi “First Lady of Malaysia” atau isteri perdana menteri, gelaran yang pernah dikaitkan dengan Rosmah.

      Rosmah ketika ini ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam siasatan pengubahan wang haram dan dijangka akan didakwa esok.

      Berikut adalah komen2 netizen yang membahan dia kaw2 akibat dari posting bodohnya tu...

      “Ingatkan budak manalah tweet macam ini. Lepas tu nampak logo ‘verified’. Lepas itu tengok nama…,” kata @ATMology sambil memuatkan gambar menggeleng kepala.

      “YB tumpu kerja lah, dulu setiap minggu boleh nampak Fauzi turun padang dengan orang Setiawangsa/AU. Sekarang ini susah nak nampak wakil rakyat turun Setiawangsa,” kata @omar_othmannn.

      “Kerja? Hahaha ini lah kerja dia, merepek kat Twitter. Kali terakhir aku nampak dia di Setiawangsa dekat papan iklan simpang 3 Petronas,” kata @izrulizelan pula.

      Wak Suman..nak tanya lah..betul ke semua MP2 dan ADUN2 khususnya dari Bersatu berperangai macam dia???

      Kalau betul lah...memang nyesal tak abis lah dan berguling2 tak cukup tanah pengundi2 yang memenangkan mereka dulu..khususnya kat JB tu...kan Wak!!!!

      Delete
    4. Kau dapat sumber dari mana - dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong ker...??

      Atau kau ngigau sambil terngompol kencing siang hari ker, budak.....???

      Delete
  11. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Sebagai pendokong kuat konspirasi untuk mengaibkan DSNR dan DS Rosmah berkaitan dengan isu 1MDB dan RM 2.6 billion tu...dah tentu Wak boleh menjawab soalan simple di bawah ini...boleh kan Wak Suman ??? Jangan lambat sangat yeer....

    Kenapa Zeti Aziz Tidak Ditahan Berhubung Dana Masuk Ke Akaun Najib, Soal Lokman Adam

    Presiden Pemantau Malaysia Baru, Datuk Lokman Noor Adam mendakwa terdapat rancangan untuk mengenakan 100 pertuduhan di mahkamah terhadap Datuk Seri Najib Razak.

    Lokman yang mendakwa mengetahui perkara tersebut melalui sumber terdekat kerajaan, berkata selain Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga akan ditahan pihak berkuasa.

    “Ada khabar angin yang kita dengar, Rosmah akan dibawa ke SPRM, akan ditahan dan dibawa ke mahkamah untuk dituduh. Perkara sama akan berlaku terhadap Zahid dan Najib.

    “Sekarang ini sudah ada 21 pertuduhan, ada rancangan untuk kenakan 100 pertuduhan kepada Najib, inilah caranya untuk menghalang Najib dari bersuara,” katanya di Menara KPJ, Jalan Tun Razak, hari ini.

    Lokman menambah, beliau sendiri hairan mengapa bekas gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Tan Sri Zeti Aziz tidak ditahan berhubung dana yang masuk ke akaun peribadi Najib.

    “Kebenaran sudah diberikan oleh Zeti, ada 4 surat dikeluarkan sebelum wang itu dimasukkan ke dalam negara. Kita difahamkan individu yang menasihati Najib adalah Zeti.

    “Kenapa Zeti tidak dituduh seperti yang dituduh Jabatan Peguam Negara terhadap Najib dan Rosmah, ini tidak boleh diterima langsung.

    “Bahkan saya tidak faham kenapa SPRM menuduh Najib tanpa keterangan Pengarah SRC International Sdn Bhd (SRC International), Nik Faisal Ariff Kamil Nik Othman Arif Kamil,” katanya.

    Hari ini, Najib dan Rosmah disoal siasat polis serta SPRM di 2 lokasi berasingan. Najib tiba di Menara KPJ di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur yang merupakan ibu pejabat Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman.

    Rosmah pula tiba jam 10.40 pagi di ibu pejabat SPRM di Putrajaya, 5 hari selepas disoal siasat selama 13 jam berhubung dakwaan peranannya dalam skandal 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mungkin TS Zetty yg banyak kali dinobatkan Gabenor Bank Terbaik Dunia boleh tertuduh seperti apa yg kamu buruk sangkakan.

      Pernahkah TS Zetty ditangkap duit beratus juta serta barang kemas & handbag2 mewah diklepet simpan di rumah kediamannya.......??

      Kau dapat sumber dari mana - dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong ker...??
      Atau kemungkinan kau nie ngigau sambil terngompol kencing siang hari tak, hey budak.....???

      Delete
  12. Wak Suman Penjaja Tempek Bacin...Wak dah tentu setuju 110% kalau kita sama2 bersependapat mengatakan.....GAGAL DAKWA TUDUHAN CURI DUIT 1MDB, NAJIB TERUS DIZALIMI GUNAKAN AMLA!!!!

    Hari ini jam 10 pagi Najib dipanggil lagi oleh Bahagian Siasatan Jenayah Komersial untuk memberi keterangan atas pertuduhan AMLA.

    Begitu dasyat sekali mereka mahu mendera bekas Perdana Menteri ke 6 ini.

    Mereka masih gagal untuk mendakwa Najib atas isu utama iaitu mencuri duit 1MDB. Maka akta AMLA digunakan untuk menzalimi Najib.

    Lihatlah betapa menggelabahnya Tun M bila diasak dengan soalan panas oleh Zainab Badawi moderator Hard Talk BBC London. Mahathir jelas hipokrit bila ditanya tentang RM2.6 Bilion.

    Pada beliau, mustahil ada negara walaupun Raja Saudi mahu memberi wang yang sebegitu banyak. Justeru pada beliau wang itu dicuri daripada 1MDB.

    Sedarkah Mahathir, Najib telah membuktikan dengan dokumen bahawa wang itu telah dipulangkan dan pasti bukan kepada 1MDB.

    Bila ditanya oleh Zainab Badawi, bukti wang itu dicuri daripada 1MDB? Menurut Mahathir, ia dinyatakan dalam saman DOJ Amerika.

    Nampak sangat Tun M mereka reka jawapan.

    DOJ Amerika tidak pernah menamakan Najib sebagai suspek. DOJ hanya memohon saman sivil untuk membekukan aset Jho Lo dan Riza Aziz.

    Bahkan hingga ke hari ini sebarang perbicaraan tidak pernah berlaku.

    DOJ juga tidak pernah memanggil 1MDB untuk ditanya apakah ada wang 1MDB hilang kerana dicuri.

    Kemudian Tun M kata biarkan Mahkamah buat keputusan. Apakah Mahathir lupa saman terhadap Najib hanya berkaitan isu SRC International dan saman AMLA? Tidak ada yang berkaitan dengan mencuri duit 1MDB.

    Apatah lagi SPRM sendiri mengakui siasatan kes 1MDB baru selesai 60%.

    Patutlah Tun M menggelabah.

    Sebenarnya Zainab Badawi berjaya mendedahkan hipokrasi Mahathir termasuk berbohong mengenai kes sodomi Anwar. Semua orang ditipu.

    Justeru apa pun tuduhan nanti mengenai 1MDB ia hanya konspirasi untuk melenyapkan Najib dan mencemarkan UMNO....fuuuh..pendendam betul lah Madey ni kan ..setuju tak Wak ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah mempertimbangkan tahap pendidikan sekolah ladang estet (tak abis pun), aku tersangat yakin kau nie ngigau sambil terngompol kencing siang hari kan kan kan, tak gitu, hey budak.....???

      I don't think you got the capacity to grasp what really transpired in the said BBC Hard Talk - whatmore it was held in English language.

      Delete
  13. TAHUN 2022 BANYAK MAKNA....

    LENYAPNYA NEGARA ISRAEL
    TURUNNYA IMAM AL-MAHDI
    TURUNNYA DAJAL

    SIAPAKAH PEMBAWA PANJI HITAM DARI TIMUR?

    JAWAPANNYA:TUN MAHATHIR

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAJIAN DARI SAUDARA JOHN DOE- 99% TEPAT

      Delete
    2. ingatlah saudara-saudara ku sekalian,zaman nabi Muhammad sudah lebih 1000 tahun,kita berada di penghujung akhir zaman,

      Delete
    3. Sdr Putrasinggora,

      Terima kasih kerana memberi perhatian kepada tulisan saya selama ini.

      Izinkan saya memberi komen balas kepada beberapa perkara.

      1. Imam Mahdi tak akan 'turun' di akhir zaman. Yang akan turun hanyalah Nabi Isa a.s. Imam Mahdi, seperti juga Pembawa Panji Hitam akan 'muncul' di tengah umat. Beza di antara keduanya ialah Pembawa Panji Hitam munculnya berdikit-dikit di tengah masyarakat sebelum menjadi pemimpin bertaraf dunia sedangkan Imam Mahdi akan muncul dengan satu big bang yang menggemparkan dunia.

      2. Saya percaya tahun kejadiannya bukanlah 2022 sebaliknya adalah 2019 atau lebih senang lagi ialah peristiwa kemunculan Imam Mahdi akan berlaku di tahun 1440H. Tanda Imam Mahdi akan hampir muncul ialah apabila Pasukan Panji Hitam menghadapi pertempuran klimaksnya. Daripada telahan saya, pertempuran klimaks itu akan berlaku di Putrajaya untuk merebut kekuasaan di Seri Perdana. Ia adalah pertempuran yang berlaku di antara pasukan Tun Mahathir selaku Pembawa Panji Hitam dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu untuk merentapnya daripada kerusi PM dengan YDPA sebagai hakim. Ia juga adalah pertembungan di antara karamah Pasukan Panji Hitam dengan daulat raja-raja Melayu yang diketuai oleh YDPA. Karamah pasti akan menewaskan daulat dan apabila karamah telah menang, maka YDPA tiada pilihan melainkan memberi laluan kepada Tun Mahathir untuk kembali menjadi penguasa Seri Perdana.

      3. Hadith menyebut Pembawa Panji Hitam akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam Mahdi, tetapi jangan silap faham konon Tun Mahathir akan menyerahkan kerusi PM Malaysia kepada Imam Mahdi. Yang sebenarnya ialah Pembawa Panji Hitam akan menjadi 'pemasyhur Imam Mahdi sebagai khalifah terakhir umat'. Di dalam sistem beraja sememangnya setiap raja yang naik takhta akan dimasyhurkan oleh seorang 'pemasyhur raja' dan Pembawa Panji Hitam adalah orangnya yang akan memasyhurkan Imam Mahdi naik takhta sebagai khalifah terakhir umat.

      Mengambil kira fakta berikut, maka siapakah lagi yang lebih layak daripada Tun Mahathir untuk menjadi 'pemasyhur khalifah'? :-

      1. Bahawa Tun Mahathir adalah pemimpin umat Islam paling masyhur pada hari ini baik di kalangan umat Islam mahupun bukan Islam. Lihat saja respon dunia ke atas ucapannya di UNGA baru-baru ini. Saya kira tidak lama lagi akan diadakan pengundian siapa pemimpin dunia Islam paling berpengaruh dan majoriti akan memilih Tun Mahathir.

      2. Bahawa Tun M telah mengetuai pasukannya di dalam 6 PRU dan menang kesemuanya. Tiada seorang pun pemimpin dunia yang menyamai rekod ini. Ini menepati ciri PPH yang diceritakan di dalam hadith-hadith; iaitu seorang lelaki dari Timur yang telah memimpin pasukannya di dalam banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang dalam kesemuanya.

      3. Tun M adalah pemegang rekod dunia sepanjang zaman sebagai 'pemasyhur raja' yang terbanyak, 5 orang kesemuanya iaitu YDPA-8 sehingga YDPA-12. Itulah hikmahnya mengapa Malaysia adalah negara kelahiran PPH, kerana Raja Terulung di Malaysia naik takhta 5 tahun sekali mengikut giliran. 22 tahun menjadi PM, Tun M telah memasyhurkan 5 orang raja sedang ia 'dikecualikan' pula daripada hadir pertabalan YDPA ke-15, sebagai tanda ia 'disimpan' untuk pertabalan terbesar dalam sepanjang sejarah khilafah di dalam Islam, iaitulah pertabalan khalifah terakhir umat. Peristiwa pertabalan ini pasti akan berlaku di dalam penggal YDPA ke-15 ini.

      Apa pun masa yang akan memberikan jawapan mutlak siapakah sebenarnya Pembawa Panji Hitam. In shaa Allah ia adalah Tun Mahathir.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  14. Wak Suman Tempek Bacin...Rakyat Msia yang waras nak mohon jasa baik Wak untuk menjelaskan persoalan ni dengan kadar segera..tanpa tangguh..boleh kan Wak ???

    1MDB : Kenapa Akaun Menteri PH Tak DiBekukan Walau Sah Terima Duit Dari Najib

    29 Jun lepas, SPRM dan Pasukan Petugas Khas 1MDB mengesahkan membekukan 900 akaun bank yang mempunyai kaitan siasatan 1MDB...

    Antara akaun yg di bekukan termasuk akaun milik UMNO Pusat, UMNO negeri, individu, persatuan, syarikat dan beberapa organisasi termasuk parti komponen BN, MCA, MIC, Parti Liberal Demokratik (LDP) dan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) yang di kaitkan dari dana 1MDB melalui akaun peribadi Dato’ Sri Najib Razak...

    Malaysiakini dalam dalam satu lapuran sebelum ini dedahkan senarai transaksi penerima sebahagian kecil dan tertumpu kepada waktu PRU 2013...



    Bagaimanapun dalam pendakwaan terpilih pada Dato’ Sri Najib 20 September lalu di dakwa dengan 4 pertuduhan :

    Seksyen 23 (1) dan 24 (1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009

    21 pertuduhan mengikut Seksyen 4 (1) (a) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA) melibatkan jumlah lebih RM3.5 bilion.

    Namun Datuk Seri Najib mengaku tidak bersalah atas 4 pertuduhan di bawah seksyen 23 AMLA...

    VK Liew Menteri Undang2 Terima Dana Yang DiKaitkan dengan 1MDB Tidak Di Siasat SPRM????

    Tapi satu perkara yang menarik, alasan kenapa Datuk Liew Vui Keong (VK Liew), Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang) berdiam diri mengenai siasatan kes dana 1MDB atau derma RM2.6 bilion ke akaun Najib terjawab....rupa2nya dia adalah salah sorang dari penerima dana itu yang berjumlah RM3.5 juta sejak 5 April 2012 hingga 16 April 2013...

    Liew adalah bekas Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri dalam mantan kerajaan BN, bawah pentadbiran bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2008 dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dalam Kabinet bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 2009 hingga 2013...

    Liew ialah Presiden Parti Liberal Demokratik (LDP) sejak 2006 hingga 2014 dan menjadi Anggota Parlimen Sandakan lepas menang dalam pertandingan tiga penjuru pada PRU12 atas tiket Barisan Nasional (BN)...

    Tapi usahanya untuk pertahankan kerusi itu pada PRU13 gagal setelah tewas kepada calon DAP Stephen Wong Tien Fatt...

    2014 Liew tersepit dalam kemelut perebutan jawatan presiden LDP hingga di singkirkan dan di gantikan dengan Datuk Teo Chee Kang sebagai presiden parti...

    Bagaimanapun Liew menang semula di kerusi Parlimen Batu Sapi apabila menyertai Parti Warisan pada PRU14...

    Persoalannya kenapa tiada sesiapa mengungkit mengenai dana yang di terima VK Liew dari akaun Najib dan 1MDB...

    Adakah kerana selepas VK Liew menyertai Warisan dan sekarang jadi Menteri kerajaan PH maka beliau sudah di sucikan oleh sebagaimana Lim Guan Eng dan Shafie Apdal???

    Mintak tolong Wak luangkan masa untuk memberikan penjelasan yang sejelas2nya kepada kami semua...pleeez Wak !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete
  15. elok KEJORA bawa berzikir, dari menyumpah carut....
    sesungguhnya awak dari kalangan penimbang yg sesat..

    ustaz putra singgora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100%.

      Sekiranya Kejora dan Virgo adalah orang yang sama, maka ia adalah calon terbaik untuk dijadikan teladan 'orang-orang yang dimurkai' disebabkan kegemaran melaknat Tun M, sedang GN pula adalah calon terbaik untuk dijadikan tauladan 'orang-orang yang tersesat jalan' disebabkan cercaannya 'mahathirmatijadibabi'.

      Calon terbaik sebagai tauladan 'orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah' pula ialah seorang pemimpin besar PPBM tetapi bukan Tun M kerana Tun M adalah calon tunggal Pembawa Panji Hitam.

      Kasihan mereka ini, kita telah memberikan nasihat dan peringatan sedang mereka mengambilnya sebagai olok-olokan dan main-mainan.

      Kelak apabila keputusan dijatuhkan manusia akan berkata 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun sedang manusialah yang telah menganiayai diri mereka sendiri'.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  16. kejora,
    pohonlah kepada tuhan semoga di beri petunjuk jalan yg benar,
    janganlah engkau terpedaya dengan dajal masa 2022 nanti ya..

    ustaz putra singgora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah kamu berdukacita dengan orang-orang yang tidak mahu mengambil peringatan. Mereka itulah orang-orang yang tiada dikendaki Allah untuk disucikan hatinya. Untuk mereka itu ketetapan yang sesuai dengan apa-apa yang telah mereka kerjakan.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  17. MAHATHIR GAGAL JAWAB ISU 2.6 BILLION

    Kengkawan semua...Tentu korang dah tengok rakaman Hard talk BBC tu. Takkan lah korang tak perasan berkaitan....Wartawan BBC Hardtalk telah bertanya kepada Tun M tentang dakwaan korupsi 2.6 billion terhadap DS Najib Razaktu???


    Wartawan itu mengatakan bahawa DS Najib telah mengatakan bahawa wang tersebut adalah sumbangan daripada Kerajaan Arab Saudi dan beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan.

    Malah siasatan yang dilakukan oleh pihak berwajib di Malaysia telah membebaskan beliau dari segala pertuduhan. Mengapa anda kekal berpendapat yang Najib bersalah?

    Tun berkata, itu hanya alasan Najib yang dia dapat wang tersebut secara percuma dari Saudi. Tetapi tidak ada sesiapa yang memberikan wang sebanyak itu kepada sesiapa di dalam sejarah dunia.

    Wartawan tersebut kemudian berkata, “Bagaimana anda tahu?”

    Jawapan Tun adalah, “Saya tak pernah baca ada kisah orang terima wang sebanyak itu.”

    Wartawan itu bertanya lagi, “Adakah anda sudah bertanya kepada pihak Saudi apakah mereka beri sumbangan itu kepada Najib?”


    Tun kata, “Well…Jika Saudi ada memberikan Najib wang…pergerakan wang ini akan meninggalkan money trail. Tunjukkan kami bukti dokumen yang duit itu transfer dari akaun mereka (Saudi) ke akaun Najib.”

    DS Najib dah tunjuk dokumen ini lama dah. Memang ada transfer wang ratusan juta dari akaun Kementerian Kewangan Arab Saudi ke akaun Najib.

    Kemudian Tun M tambah lagi…Arab Saudi kena nyatakan bagaimana mereka memperoleh wang sebanyak itu (2.6 billion) untuk disumbangkan kepada Najib.

    Ya Rabbi…semua orang dalam dunia tahu kot yang Arab Saudi ni antara negara terkaya dunia dengan hasil minyak yang terlalu banyak.

    Bani Saud bukan macam Bani Mahathir yang multi billionaire sedangkan Mahathir hanya seorang doktor klinik biasa.

    Namun…Tun kekal gagal menjawab soalan wartawan BBC iaitu, Apakah Mahathir sudah bertanya kepada pihak Saudi. Beliau hanya spin dan spin aje!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I REPEAT....

      Setelah mempertimbangkan tahap pendidikan sekolah ladang estet (tak abis pun), aku tersangat yakin kau nie ngigau sambil terngompol kencing siang hari kan kan kan, tak gitu, hey budak.....???

      I don't think you got the capacity to grasp what really transpired in the said BBC Hard Talk - whatmore it was held in English language.

      Delete
  18. Wak Suman penjaaj Tempek Bacin...Wak kan orang johor..takkan lah tak tau berita ni kan ???

    Sultan Johor Dukacita Keluarga Difitnah

    JOHOR BAHRU – Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menzahirkan rasa dukacita dengan tindakan segelintir pihak yang sengaja melemparkan fitnah terhadap keluarga diraja Johor.

    Sultan Ibrahim bertitah, baginda amat kesal apabila terdapat dakwaan yang kini tular dalam laman media sosial mendakwa keluarga diraja Johor mengambil tanah sebuah sekolah agama swasta di Johor Bahru.

    “Jangan senang sangat membuat apa-apa (tuduhan) atau sebarang kenyataan tanpa merujuk terhadap mereka yang berkaitan (officials) atau kerajaan dahulu,” titah baginda menerusi akaun Facebook Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, di sini hari ini.

    Baginda bertitah, perkara tersebut juga sengaja disebarkan dalam media sosial walaupun berita itu adalah tidak benar.

    Facebook Sultan Ibrahim Sultan Iskandar turut memuat naik satu paparan akaun Twitter dengan nama ArieCadaver yang menyatakan mengenai tanah sebuah sekolah agama swasta asalnya milik persendirian diambil paksa oleh keluarga diraja Johor.

    Tweet akaun tersebut berbunyi: “Berlaku kisah sekolah agama swasta di JB (sekolah sepupu sy) yang tanahnya telah diwakafkan orang awam, yakni asalnya hak milik persendirian, diambil paksa oleh Royal Johor hingga sekolah terpaksa dipindahkan tahun depan. Orang Johor je faham,”. – UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
  19. Geng najis haramjadah
    Apa kata kau bukak blog sendiri
    Pelawat blog ini tidak akan baca tulisan MERAPU KAU
    Bikin semak aje di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan..Asallam geng..ko sihat ke malam ni..ketum berperisa ubat nyamuk dah pekena ke belum ???

      Tabik dan abgkat topi tinggi2 lah pada DSZH kerana masih mendapat penghormatan dari delegasi Britain ni walaupun tak bergelar TPM lagi. Nampak sangat dia masih mendapat tempat di hati negara tersebut !!!

      Ahmad Zahid Terima Kunjungan Rasmi Delegasi Britain

      KUALA LUMPUR – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari ini menerima kunjungan rasmi daripada delegasi kanan Britain.

      Portal UMNO Online melaporkan, kunjungan diketuai Timbalan Menteri Luar Bagi Hal-Ehwal Asia-Pasifik dan Komanwel, Mark Field itu turut disertai Timbalan Pesuruhjaya Tinggi Britain ke Malaysia, David Thomas dan Setiausaha Pertama, Tom Soper.

      Kunjungan sedemikian adalah yang pertama diadakan semenjak Ahmad Zahid memegang jawatan Presiden UMNO.

      Dalam pertemuan selama 40 minit itu, kedua-dua pihak saling bertukar fikiran dan pandangan termasuk kedudukan Barisan Nasional (BN) khususnya UMNO di dalam situasi ‘kerajaan menunggu’ atau government-in-waiting.

      Perkara lain yang disentuh adalah kerjasama Britain dengan UMNO dan isu–isu berkenaan kerajaan Pakatan Harapan (PH).

      Turut tidak ketinggalan isu jenayah keganasan dan keselamatan di Laut China Selatan. – UTUSAN

      Nampak sangat kerjaan Britain ni tak sabar2 untuk berkerjasama dengan kerajaan perpaduan yang bakal memerintah negara tercinta ni !!!

      Delete
    2. Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete
  20. Sobat2 yang di kasihi di blog ni. Saja nak sharekan dengan korang benda ni...tak patut pulak kalau aku sorang2 aje yang membacanya kan !!!

    Kiriman Emel Pembaca: MAHATHIR, BAPA KEHANCURAN BANGSA MELAYU

    1. Mahathir seperti Rasputin, adalah tokoh tokoh gila yang begitu berpengaruh di zaman mereka.

    2. Jika Rasputin berjaya meyakinkan rakyat dan Raja Russia (Czar Nicholas II) sehingga mereka yakin Rasputin mempunyai kuasa mistik lalu membawa kepada kejatuhan sistem beraja negara itu, Mahathir pula berjaya mempengaruhi bangsanya sendiri untuk mengangkat dirinya sebagai pemimpin agung dengan pelbagai muslihat tersembunyi.

    3. Mahathir mempunyai sikap seperti Asoka yang membunuh semua adik beradiknya dengan penuh kejam ketika menaiki takhta kerana bimbang mereka akan merampas kuasa daripadanya. Mahathir pula sentiasa memburuk burukkan semua pemimpin Melayu lain kerana tidak mahu ada pemimpin lain yang disanjung selain daripada dirinya. Mahathir dengan kegilaan yang dimilikinya akan lakukan apa saja untuk memusnahkan saingannya.

    4. Sama seperti raja raja kuno yang membakar kota lama peninggalan raja sebelumnya bagi memadam kegemilangan raja itu, Mahathir sedang melakukan perkara yang sama dengan ‘membakar’ UMNO kerana dia tidak mahu melihat munculnya seorang pemimpin yang lebih baik dari dirinya untuk memacu parti ini.

    5. Begitu taksubnya orang-orang Melayu terhadap tipu daya Mahathir sehingga ramai yang percaya bahawa Mahathir ada jawapan kepada segala masalah yang mereka hadapi. Walhal Mahathirlah punca kepada segala masalah yang mereka hadapi.

    6. Taksubnya orang Melayu terhadap Mahathir apabila mereka dengan mudah mengizinkan bangsa mereka dilabel sebagai malas dan bodoh oleh Mahathir. Secara tidak langsung Mahathir ingin mengatakan pada Melayu bahawa mereka tidak boleh menjadi kaya seperti anak anaknya kerana mereka malas dan bodoh. Kerana itu Melayu menjadi buta dan begitu marah apabila kekayaan keluarga Mahathir dipertikaikan. Melayu begitu mempertahankan Mahathir dengan mengatakan “Apa salahnya jika ada Melayu yang kaya?”.

    7. Sedang Melayu terpengaruh dengan dakyah Mahathir untuk mempercayai 1MDB dan membenci Datuk Seri Najib, mereka terlupa bahawa Mahathirlah perosak Dasar Ekonomi Baru dengan penglibatan menggila anak-anak dan kroni-kroninya.

    8. Melayu ditipu oleh Mahathir selama 22 tahun dia menjadi Perdana Menteri. Melayu diajar supaya berbangga dengan menara kembar tertinggi di dunia, kereta proton buatan Malaysia dan yang lainnya, sehingga terlupa siapa sebenarnya yang meraih keuntungan besar daripada semua projek projek ini.

    9. Melayu kini ditakut takutkan oleh pemimpin tua ini dengan pelbagai tindakan kejam yang dikenakan keatas para pencabar dan penentangnya.

    Siapa agaknya yang akan menyelamatkan bangsa Melayu daripada kemusnahan yang sedang dibawa oleh pemimpin yang penuh dendam dan amarah ini?

    Apakah pengganti Mahathir akan melakukan kekejaman yang sama terhadap anak anaknya apabila dia mati nanti?

    Anak Tanah Melayu
    19/9/18

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sial haramjadah ini memang tak serik2 kena belasah & dibogelkan tingkah jahatnya mengadu domba, fitnah, membohong auta, mengutip source ketchup basi dari sumbu mak badak, mynewshub, raja pukimak klentong (rpk)....

      Kejora Tonggeng Tikus menikus
      Kau betul2 bacul lagi dayus....

      Kamu masih jugak dgn bahan2 tak releven dgn topik.

      Toksah temberang cakap lebih2 ler. Buktikan kejantanan engkau Kejora sebagai pejuang kebenaran.

      We want Action man, not talk cock, got it.....??

      Come on suwar...
      KAMU BILA NAK ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!

      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??
      MASIH TAKOTT TELOR KECOTT KERRR.....??

      My challenge to you still stand.....!!

      Delete

    2. Court sets RM2 million bail for Rosmah. PIHAK BERKUASA PERLU AWASKAN SIAPA YANG BAYARKAN rm2 JUTA DAN LAIN2 JAMINAN. KOT TANGKAP DIA DAN TANYA WANG ITU DARI MANA. LEBIH BAIK LAGI - BEKUKAN AKAUN JIKA ADA BAU 1MDB.

      KUALA LUMPUR: The Sessions Court set RM2 million bail for Rosmah Mansor and ordered that she surrender her passport and refrain from interfering with potential witnesses in the case.

      Judge Azura Alwi set the amount after hearing arguments from fiat prosecutor Gopal Sri Ram and Rosmah’s lawyers, K Kumaraendran and Geethan Ram Vincent.

      Gopal had initially asked for RM10 million.

      RM500,000 of the bail will be paid today, with the remainder to be paid by Oct 11. WHY SO LENIENT? THEY GOT TONS OF MONEY UNDER VARIOUS NAMES. 1MDB MONEY. DAMN.

      Rosmah, the wife of former prime minister Najib Razak, was slapped with 17 charges of money laundering amounting to RM14 million in the transfer of 1MDB funds into her bank account. Oooooo, INTO HER BANK ACCOUNT, EH? WHAT ABOUT THOSE TRANSFERRED INTI HER CHILDREN'S ACCOUNTS? INCLUDING NAJIB'S STEPSON REZA AZIZ.

      She claimed trial to all 17 charges.

      If found guilty, she faces a jail term of between five and 15 years, and a fine of RM5 million or more under Section 4 (1) of the Anti-Money Laundering, Anti-Terrorism Financing and Proceeds of Unlawful Activities Act.

      10 YEARS MINIMUM SHOULD BE FAIR. IF 15 YEARS, FAIRER STILL.

      Delete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya lah...landasan yang dimaksudkan tu ialah projek ECRL yang akan diteruskan pembinaanya oleh Tun M dan Rejim Haprakan tu keeeer...yang projek tu bakal diserahkan pada kroninya TS Vincent tu ???

      Delete
  22. Akan muncul suatu masa di tahun 2019, kabut tebal di Banjaran Titiwangsa sehingga menggelapkan pandangan, dan ianya berlansung serentak dengan kemarau panjang selama 3 tahun.Sesungguhnya masa itu terputuslah hubungan antara pantai timur dan barat.Fenomina kemarau ini, akan membawa kesengsaraan teruk.Pada masa yang sama, diilhamkan syaitan kepada sesetengah orang,untuk membina landasan selesa bagi ketibaan dajjal.Semuanya akan berlaku antara tahun 2019 hingga 2022. Kemuncaknya muncullah dajjal dan menyeru manusia yang sengsara agar bertuhankannya.Dalam masa yang terdekat dan seterusnya ,golongan-golongan yang berlambangkan mata satu(simbol dajjal) akan sedaya upaya cuba menguasai pentadbiran bagi tujuan pembinaan landasan pemudah urusan penyesatan dajjal tersebut.Namun hajatan keselesaan mereka, agak tergugat dengan munculnya satu golongan (pembela kebenaran)yang sentiasa mencabar,walaupun bilangan golongan mata satu ini agak besar. Inilah golongan yang di sebut sebagai pembawa "panji hitam".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya lah...landasan yang dimaksudkan tu ialah projek ECRL yang akan diteruskan pembinaanya oleh Tun M dan Rejim Haprakan tu keeeer...yang projek tu bakal diserahkan pada kroninya TS Vincent tu ???

      Delete
    2. TQ, atas respon.

      Landasan disebut bukan jalan kenderaan,
      tapi jalan masuk pemudah untuk tujuan penyesatan dajjal.

      Delete
    3. Sdr Putrasinggora

      Di antara mereka ada yang memperolok-olokkan.

      Di antara mereka juga ada yang sombong dengan bilangan mereka yang lebih ramai.

      Sedangkan daripada khabar yang benar Pasukan Panji Hitam yang akan menjadi perantaraan tewas mutlaknya pasukan-pasukan lawan yang bersekutu ini hanyalah sekitar 313/314 orang.

      Ya benar, 313/314 ini sahajalah jumlah yang diperlukan untuk kebathilan itu ditewaskan secara mutlak, dan ahli PPBM sudah jauh melebihi jumlah tersebut.

      Wallahu a'lam

      Delete
  23. KAU nak kata apa-apa dari sumber mana kau kutip, kita orang tak heran. Yang penting ialah Najib haramjadah dan Rosmah puaka dah kena tangkap.
    Nanti tak lama lagi kau pulak yang kena tangkap
    Siap sedia aje lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...Fuuuuh!!!! Syahdu betul bila baca berita di bawah ni. Ini lah contoh terbaik betapa kasih sayang anatara dua insan yang dizalimi takkan pudar buat selama2nya !!!

      Doa Najib Buat Rosmah, “Allah Maha Mendengar, Jangan Berhenti Berdoa”

      SHAH ALAM – Beberapa jam selepas penangkapan Datin Seri Rosmah Mansor, Datuk Seri Najib Razak memuatnaik status terkini di Facebook.

      “Allah Maha Mendengar, walau sehalus mana bisikan dalam hati yang ikhlas. Jadi jangan pernah berhenti berdoa dan bergantung harap kepada-Nya,” tulisnya.

      Status tersebut rata-ratanya mendapat komen positif daripada netizen yang turut sama mendoakan agar beliau sekeluarga tabah menerima ujian.

      Terdahulu, anak mereka Nooryana Najwa Najib memuatnaik luahan isi hatinya di Instagram berhubung penangkapan ibunya.

      “Panggilan yang ditakuti masuk pada pukul 4 pagi. Terlalu sedih untuk menangis, terlalu marah untuk menjerit. Saya baru bangun, mengambil wuduk dan berdoa tahjud untuk ibu.

      “Ibu, walaupun anda tidak boleh mendengar saya, sila tahu saya baik-baik saja. Saya akan bangun dari katil dan pergi ke kelas dan Adam akan dengan sabar menunggu anda di FaceTime. Sila cuba makan dan dapatkan rehat malam ini,” tulis Nooryana.

      Rosmah ditahan di Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya jam 3.20 petang hari ini selepas lima jam memberi keterangan.

      Rosmah bakal dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi esok untuk didakwa atas beberapa pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001.

      Pada 4 Julai lalu, Najib didakwa atas tiga pertuduhan pecah amanah dan salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.

      Pada 8 Ogos lalu, beliau mengaku tidak bersalah atas tiga tuduhan pengubahan wang haram membabitkan wang sama dan dibebaskan dengan ikat jamin RM1 juta dan kes itu ditetapkan untuk sebutan semula, esok.

      Rakyat Msia yang waras dari segenap lapisan masyarakat akan sentiasa mendoakan yang terbaik oleh DSNR dan DS Rosmah...you'll never walk alone !!!!

      Delete
    2. S E L I S I H - Jgn hendaknya negara dapat lagi pemimpin tak abis sekolah dipimpin oleh perempuan sihir.

      Delete

    3. HAHAHA, HARI INI PANJANG UNTUK NAJIB DAN ROSMAH, KATA LAPORAN M'KINI, YANG LAIN TAK TAU LAH PANJANG KE TAK NAJIB NI -

      Hari ini bakal menjadi hari yang panjang buat bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor yang berdepan prosiding mahkamah.

      Najib akan dibawa ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk sebutan kes salahguna kuasa, pecah amanah dan pengubahan wang haram.

      Manakala Rosmah akan berada di mahkamah sesyen untuk pertama kali di mana beliau dijangka menghadapi 17 pertuduhan pengubahan wang haram berkaitan 1MDB.

      Delete
  24. Masa masih ada untuk diri mu kejora mencari kebenaran!!!

    ingat! jangan jadi pengikut dajjal

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Dajal-dajal kecil' telah pun muncul dan kelihatan. Sayang sekali para pengikut mereka masih tidak sedar.

      Hanya PERTEMPURAN KLIMAKS sahaja harapan terakhir untuk menyedarkan mereka.

      Hanya menunggu persekutuan yang lengkap sahaja sebelum ia boleh berlaku.

      1440H adalah tahunnya, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  25. melayutakberkhatan...Rasanya selepas kau baca berita ni sampai gabis..konpom punya kau akan bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh Dato Lokman Adam tu beb !!!

    “Rosmah Ditahan Atas Arahan Tun Mahathir”, Dakwa Lokman Adam

    PUTRAJAYA – Penahanan Datin Seri Rosmah Mansor oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang tadi adalah di atas arahan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, demikian dakwaan Presiden Pemantau Malaysia Baharu Datuk Lokman Noor Adam.

    Dakwa Lokman, tindakan tersebut bertujuan untuk memburukkan imej mantan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya.

    Ini kerana jelas Lokman, pada ketika Rosmah akan dibawa ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi esok, Najib juga dijangka bakal hadir ke mahkamah yang sama untuk pengurusan kesnya.

    “Rosmah ditahan atas arahan Tun Mahathir di mana Najib juga bakal hadir untuk pengurusan kesnya di mahkamah esok.

    “Esok juga saya difahamkan Datin Seri Rosmah akan dibawa ke mahkamah. Ia seperti mahu tunjukkan bahawa inilah pasangan buruk yang merompak wang,” katanya ketika berucap di himpunan di perkarangan bangunan Ibu Pejabat SPRM di sini.

    Himpunan yang diadakan bagi menyatakan solidariti di atas penahanan Rosmah oleh SPRM itu turut disertai kira-kira 50 orang penyokong.

    Tambah Lokman lagi, menerusi maklumat yang diterimanya, Rosmah mungkin akan dikenakan jumlah ikat jamin yang sangat tinggi supaya wanita itu ditempatkan di penjara sehingga hari perbicaraan.

    “Kita ada maklumat Datin Seri Rosmah tidak akan dibenarkan diikat jamin. Arahan Tun M dari United States (US) memastikan ikat jamin Datin Seri Rosmah tinggi untuk memastikan beliau ke Sungai Buloh (penjara) menunggu perbicaraan,” jelasnya.

    Sementara itu, selebriti Ellie Suriati yang turut sama hadir di himpunan malam ini berkata, pendakwaan yang dikenakan terhadap Najib dan Rosmah membayangkan kerajaan Pakatan Harapan mahu melaksanakan sistem ‘parti tunggal’ dalam negara ini.



    Pelakon itu berkata, kerajaan menjadikan SPRM sebagai kuda tunggangan dengan menggunakan isu dana politik bagi menyerang parti pembangkang.

    Rosmah ditahan di Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya jam 3.20 petang tadi selepas lima jam memberi keterangan.

    Rosmah bakal dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi esok untuk didakwa atas beberapa pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001.

    Sementara itu, Najib juga dijangka hadir ke mahkamah yang sama pagi esok untuk pengurusan kesnya bersabit tiga pertuduhan pecah amanah dan salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.

    Pada 8 Ogos lalu, Najib mengaku tidak bersalah atas tiga tuduhan pengubahan wang haram membabitkan wang sama dan dibebaskan dengan ikat jamin RM1 juta dan kes itu ditetapkan untuk sebutan semula, esok. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMBOIMAK, SAMPAI M'KINI BUAT LIPUTAN LANGSONG DI MAHKAMAH BAGI KES NAJIN DAN ROSMAH DI TUDUH KALI INI.

      NYATA BUKAN ENTERTAINMENT TAPI FAKYAT SERIUS NAK LIHAT BETAPA BERKEDUT NYA SI ROSMAH BILA DI BACAKAN TUDUHAN2 DI MAHKAMAH. KOT DIA BUAT MUKA SOMBONG BONGKAK, ARROGANT SAHAJA.

      KALAU DI ZAMAN ROMAN EMPIRE, GLADIATORS DI SURUH BERBUNUHAN UNTUK MEMBERI ENTERTAINMENT KPD EMPEROR. KALAU LAH NAJIB DAN ROSMAH JADI GLADIATORS BERTARONG NYAWA DI MAHKAMAH ...

      Rosmah, yang ditahan malam tadi di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas beberapa jam disoal siasat, dibawa ke kompleks mahkamah pada pukul 8 pagi.

      Malaysiakini membawakan secara langsung prosiding mahkamah di dalam dan suasana di luar kompleks mahkamah.

      9.06am: Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur - Najib memasuki kamar mahkamah dari bilik saksi.

      Jurubahasa menasihati semua pihak bersiap sedia dengan prosiding di hadapan Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali.

      8.52am: Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur - Peguam Najib berjalan memasuki kamar mahkamah, diketuai oleh Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan Havinderjit Singh.

      Sementara itu, Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam sedang menunggu di luar kompleks itu. BERSEDIA MEMBONGKOK LIPAT, MENCIUM TANGAN, MENJILAT ...

      Beliau pada mulanya mahu bercakap dengan pihak media, tetapi dihentikan oleh polis.

      8.20am: Putrajaya - The Star melaporkan Rosmah sedang dalam perjalanan ke kompleks mahkamah setelah meninggalkan ibu pejabat SPRM pada pukul 7.45 pagi.

      Beliau dilaporkan dibawa dengan kenderaan Toyota Alphard berwarna hitam dan dikawal oleh pegawai polis dan SPRM.

      Sementara itu, pendakwaraya bagi kes Najib kelihatan sudah berada dalam bilik mahkamah.

      Bekas hakim mahkamah persekutuan, Tan Sri Gopal Sri Ram dijangka mengetuai pendakwaan untuk kes Rosmah bersama peguam Sulaiman Abdullah.

      Sulaiman seperti Sri Ram dilantik oleh Peguam Negara Tommy Thomas untuk mengetuai pendakwaan.

      Delete
  26. Nangis la kau dengan si bini Rosmah puaka tu
    Rakyat Malaysia sangat sangat gembira dengan penangkapan pasangan klepet tersohor di seantero dunia ini

    ReplyDelete
  27. RAKYAT MALAYSIA MAHUKAN PEMBALASAN,

    HANYA SATU HARAPAN MEREKA...

    PENJARAKAN NAJIB DAN ROSMAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobat ku...Kau dah baac berita ni ke??? Kalau belum...sila lah membacanya dengan minda dan fikiran yang terbuka luas..boleh kan beb ???

      BERSIH cuba lepas tangan, Najib tuntut penjelasan SPR

      MALAYSIAKINI

      Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi penjelasan berhubung laporan polis yang didakwa dibuat hanya terhadapnya sebagai pihak yang melakukan kesalahan pada pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis.

      “Semalam, BERSIH berkata bukan mereka yang pilih kasih melaporkan saya kepada pihak polis kerana saya didakwa telah melakukan kesalahan memuatnaik satu hantaran di FaceBook pada pukul 7 pagi hari mengundi PRK Sg Kandis walaupun saya bukan calon pun.

      “BERSIH menjelaskan bahawa pihak SPR yang membuat laporan polis terhadap saya walaupun BERSIH menghantar senarai kesalahan yang juga mengandungi kesalahan-kesalahan yang agak berat dari pihak PKR termasuk calon PKR sendiri,” katanya dalam satu hantaran di Facebook.

      Justeru, menurut Najib BERSIH cuba lepas tangan dan menuduh SPR sebagai pihak yang pilih kasih kerana hanya membuat laporan polis terhadap saya tetapi tidak terhadap PKR dan calonnya, di Sungai Kandis, Mohd Zawawi Ahmad Mughni.

      "Saya ingin tahu apa penjelasan pihak SPR kerana sebagai pihak yang patut berlaku adil, tuduhan BERSIH terhadap mereka ini adalah amat serius," kata Najib.

      Dalam satu kenyataan sebelum ini, pihak polis berkata akan memanggil Najib untuk disoal siasat mengenai gesaan beliau di media sosial supaya pengundi memilih calon Umno pada hari pengundian.

      Berdasarkan Seksyen 26 (1) (a) dan (f) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 berkempen pada hari mengundi merupakan suatu kesalahan pilihan raya.

      Semalam, Malaysiakini melaporkan BERSIH menafikan membuat laporan polis terhadap Najib dan berkata ia dibuat oleh SPR.

      BERSIH menjelaskan telah memfailkan aduan kepada SPR mengenai semua kesalahan pilihan raya oleh kedua-dua Umno dan PKR.

      Terdahulu, Najib mempersoalkan jika BERSIH hanya menyasarkan dirinya sahaja dan tidak membuat laporan polis yang sama terhadap PKR mengenai dakwaan kesalahan pilihan raya dalam pilihan raya kecil itu.

      Agak2 kau lah..berani ke SPR dan Bersih memberi penjelasan tersebut bhai ???

      Delete

    2. KOMEN2 KPD BERITA ROSMAH DAN NAJIB DI JANGKA LAMA DI MAHKAMAH HARI INI -

      Amar Rehan
      Hari ini dlm sejarah bekas pm bersama pasangan didakwa ini lah dikatakan hidup mati bersama2. Bermewah2an bersama mencuri bersama didakwa bersama dihukum bersama mudah2an mati pun bersama

      Cuba Teka
      dua2 akan mengeras d sg buluh..
      TAK TAU LER JIKA YANG SORANG TU BOLEH MENGGERAS

      Ejam Fatihah
      Aiiii... macam mana lah mok mah semalam.. tido beralaskan apa la kan.. makan apa la semalam... pakai pinggan ke atau polistren?? ada Aircond ke idok tido mok mah tu... mandi ke idok laa tu, pakai heater ke??ke pakai getah paip je..apa lah jadi kisah mok mah kan..nantikan next episod..
      MAKAN NASI BUNGKUS. TAK BOLEH ADA PENJENAYAH KELAS ONE, TWO, THREE, TAKDA PENJENAYAH VVIP DSB NYA. MENGARUT

      Nor Aloya
      Kusangka kan power berpanjangan...
      Rupanya kantoi mengundang...
      SALAH GUNA KUASA, KENA PANGGANG

      Kamal Khalil
      MANA ZAHID HAMIDI NAZRI AZIZ ASYRAF WAJDI AHMAD MASLAN TAK TENGOK NAJIB KE SENYAP JE .
      DEPA DAH SAMPAI TARIKH LUPUT - EXPIRY DATE, DAH EXPIRED

      KOT ADA YANG MENGHARAP NAJIB EXPIRED - KATA BAHASA INGGERIS TINGGI

      Delete
  28. syukur!alhamdulillah.
    sedang menunggu geng lebai lak.

    ReplyDelete
  29. Kengkawan semua..Nampak gayanya, memang takde peluanglah DSAI nak duduk kat kerusi empuk PM ke 8 tu.

    Apa taknya...ramai penganalisa2 politik non partisan dah buat telahan DSAI bakal kecundang berdasarkan faktor2 berikut. Macam ada logik juga telahan mereka tu beb !!!!

    5 SEBAB ANWAR AKAN TEWAS DI PORT DICKSON

    Faktor 1 - Peratus keluar mengundi rendah.

    Jika di lihat daripada keputusan tiga pilihanraya kecil selepas PRU14, perkara yang paling ketara ialah peratusan keluar mengundi yang tidak sampai 50% dan ini memberi makna rakyat tidak lagi berminat dengan pilihanraya selepas melepaskan geram kepada Barisan Nasional dalam pilihanraya umum yang lalu.

    Majoriti mereka yang tidak keluar mengundi ialah daripada kalangan pengundi Pakatan Harapan dalam pilihanraya lalu dan bakinya adalah penyokong Pas (Sungai Kandis & Balakong) selain sangat sedikit daripada penyokong BN.

    Kalau dalam pilihanraya kecil yang di buat kerana kematian wakil rakyat pun pengundi tidak peduli dengan pengundian, apakah pilihanraya kecil yang sengaja di adakan untuk memenuhi hasrat Dato Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri pengundi akan teruja untuk turun mengundi?

    Makanya faktor pengundi tidak keluar mengundi akan sudah pasti menjadi antara penyumbang kepada Anwar akan tenggelam lemas di Pantai Port Dickson.

    Faktor 2 - Undi tentera memihak kepada pembangkang

    Walaupun menteri Pertahanan baru YB Haji Mohammad sabu di lihat popular di kalangan anggota tentera tetapi keputusan PRK Seri Setia baru-baru ini telah melihatkan undi tentera berpihak kepada parti pembangkang di semua saluran kecuali di saluran 1.

    Di Port Dikson terdapat hampir 10 ribu undi tentera yang boleh di jadikan faktor penentu kepada kemenangan BN ataupun PKR dan sekiranya Seri Setia boleh di jadikan rujukan momentum undi tentera maka PKR akan kehilangan jumlah undi yang besar dalam pilihanraya ini.

    Faktor 3 - Jika Calon BN adalah melayu

    Kerusi Port Dickson atau Teluk Kemang sebelum ini adalah kerusi tradisi yang di berikan kepada MIC, namun terdapat hanya lebih kurang 20% pengundi India sahaja di sini berbanding dengan lebih 40% pengundi melayu.

    Daripada 40% (lebih kurang 25ribu) pengundi melayu tersebut pula 6 ribu telah memberi undi kepada Pas dalam PRU yang lalu. ( Jika semua undi Pas adalah datang dari undi melayu),

    Sekiranya Pas mampu untuk mengerakkan separuh daripada pengundinya untuk memberi undi kepada BN atas faktor calon BN ialah dari orang melayu makanya BN akan dapat menambah lagi 3 ribu undi dari penyokong Pas sahaja.

    BN cuma perlu meraih separuh daripada 20 ribu undi melayu termasuk yang telah pun memberi undi kepada BN sebelum ini.


    Faktor 4 - Sabotaj dalaman

    Pertembungan team Rafizi dan Azmin Ali akan sedikit sebanyak memberi kesan kepada undi PKR di dalam PRK ini.

    Faktor 5 - Takdir.

    Kalau sudah takdir tertulis Anwar tak akan menjadi Perdana Menteri

    Namun begitu saya merasakan BN dan Pas akan memberi laluan kemenangan percuma kepada Anwar kerana ianya akan melunaskan dendam bersama Umno, Pas dan Anwar terhadap Dr Mahathir dan seterusnya menamatkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri.

    Makanya Port Dickson akan melihatkan tamatnya imipian Anwar untuk menjadi Perdana Menteri atau beliau akan menang percuma dan di nobatkan sebagai perdana menteri atas sokongan Umno dan Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp Najib laki bini ada peluang duduk Sg Buluh. Tak gitu bhai?

      Delete
    2. Bukan "ada peluang", Sdr Bulat. "Mesti".

      Tak kira lah ada yang kata biar mahkamah memutuskan, kita ada hak mengeluarkan pendapat.

      Kita tidak pun berdemo jalanan membawa sepandok mendesak mahkamah masukkan mereka ke penjara Sg Buluh. Ha nya mengeluarkan pendapat mereka patut di penjara, berdasarkan apa yang sudah diberitakan, kata kata pihak berkuasa setakat ini.

      Delete

    3. KOMEN2 KPD BERITA ROSMAH DAN NAJIB DI JANGKA LAMA DI MAHKAMAH HARI INI -

      Locco Lion
      moga dua penyamun ni berehat panjang di resort sungai buloh.... juta2 rakyat meng-amin-kan insyaAllah... God willing... akan dimakbulkan... amin

      MESTI PUNYA, BEB. SAMPAI KE PERINGKAT MAHKAMAH TERTINGGI - MAHKAMAH. MESTI BURU DEPA DI MAHKAMAH. BARISAN PENDAKWA PUN TERMASUK BEKAS HAKIM YANG TERKENAL DENGAN PENGHAKIMAN NYA

      Khaleed Shams
      Semua pnyokong2 tegar DSN ni hadamkanlah baik2 klau mmg xde kes xkn ada begitu bnyk pendakwaan. Mudah sgt ke nk frame pertuduhan. Klau 20 lebih pertuduhan 1 pun x salah teramat bingai lh SPRM PDRM n Peguam Negara. Tolong hadam.

      Aminah Amran
      Dia MARAH ye...Kalau Marah Harta meka semua kita RAMPAS....20percent....

      DENGAN INI SEJARAH MALAYSIA TERCIPTA OLEH NAJIB DAN ROSMAH MEMBUSUKKAN JAWATAN PM DAN NAMA MALAYSIA ...
      GUINESS BOOK OF RECORD...WORLD RECORD

      Delete
  30. Apa punya 'celaka' yang mereka sekeluarga kena dan membawa selama ni agaknya ye!

    ReplyDelete
  31. Sekurang-kurangnya 15 pertuduhan berkaitan penggubahan wang haram bakal dikenakan kepada Azeez bekas Tabung Haji?

    Bagus, memang rakyat mahu dengar, suka dengar, gembira dengar. Tiga tiga orang itu memang patut, malah wajib, di bawa ke mahkamah.

    Bagi si Azeez yang coba permainkan wang simpanan bakal2 dan mereka yang sudah naik haji, saya sorakkan dia kena. Hamjadah punya Indian Musim yang tak boleh dipercaya itu.

    ReplyDelete
  32. Hampir merata tempat hari ini yg menangkap perompak adalah pencuri..
    semoga Allah selamatkan kita daripada segala fitnah dan huruhara...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...