Tuesday, 29 September 2015

INI SEMUA POYO....

Sebagaimana yang dilaporkan oleh sebuah akhbar harian dan dipetik oleh portal berita atas talian, UMNO Pasir Puteh, Kelantan dilaporkan akan melaksanakan peraturan mewajibkan ahlinya memakai baju merah pada setiap 16 haribulan.

Ketua UMNO bahagian berkenaan, Zawawi Othman berkata, keputusan yang dicapai dalam mesyuarat khas itu bertujuan menunjukkan kekuatan solidariti dan sokongan penuh kepada parti dah kerajaan.

Katanya, pemakaian baju merah pada setiap 16 haribulan itu tidak hanya terhad ketika menghadiri aktiviti rasmi tetapi wajar dijadikan pakaian santai ketika berada di rumah, kedai kopi mahupun pasar.

Bagaimanapun, pemakaian baju berwarna merah adalah wajib jika menghadiri semua aktiviti parti di peringkat bahagian dan juga akar umbi, tegas Zawawi lagi.

Gabungan NGO Melayu dan Pesaka pada 16 September lalu telah mengadakan perhimpunan baju merah di Padang Merbok sebagai tindak balas kepada himpunan baju kuning Bersih 4 yang sekaligus untuk menunjukkan sokongan kepada Najib Razak yang sedang dibelenggu dengan pelbagai isu.

Rasa nak tergelak pun ada dengan keputusan UMNO Pasir Puteh  ini yang nampaknya lebih melihat faktor kulit berbanding isi dalam konteks perjuangan parti, bahkan melebih-lebih pula sehingga ia diwajibkan pada 16 haribulan setiap bulan.

Ini bermakna, melalui peraturan itu dan jika ianya mendapat sambutan, Pasir Puteh akan bertukar menjadi "Pasir Merah"  sebanyak 12 kali dalam setahun.

Kenapa sampai setiap bulan mahu diraikan sedangkan meraikan hari lahir pun hanya setahun sekali saja?  Apakah UMNO Pasir Puteh makin kuat kerana berbaju merah setiap 16 haribulan itu? Bolehkah ia memastikan menang dalam pilihanraya?

Ketika perhimpunan di Padang Merbok,16 September lalu, berapa puluh ribu peserta yang dihantar oleh UMNO Pasir Puteh?

Ahh, banyak lagi pertanyaan mahu ditanya sebenarnya....

Tetapi kesimpulan paling mudah, bak ungkapan kata popular Awie Wings - INI SEMUA POYO...(SH 29/09/2015)

46 comments:

  1. Eloklah tu masa nak uukkk uukkk dlm toilet pun kena pakai uniform merah! Memang poyo tahap gaban...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Bukan setakat poyo, haramjadah pun dia, bangsat pun dia, bangang pun dia penyokong parti umngok macai lembu kondo.

    ReplyDelete
  3. "Menanguk di air keroh",bagitu juga dengan perangai manusia yang suka "minum air sambil menyelam".Inilah pimimpin yang mengikut,bukan pemimpin yang mencari kebenaraan.Punah apabila mendapat pimpinan sebagini.

    ReplyDelete
  4. Amat malang lah bagi Malaysia apabila parti inilah yang sedang memerintah negara. Dan kita semua tak perlu hairan dan terkejut apabila negara ini semakin lama semakin rosak dan mundur dalam semua segi samada ekonomi, agama, pelajaran dan moral. Tindakan ahli2 UMNO Pasir Putih atau yang lebih tepat pemimpin2 UMNO pasir puteh adalah cerminan pemikiran pimpinan atasan UMNO seperti Najib yang berangan2 bahwa akronim2, lagu2 poyo mengampu kerajaan serta slogan2 "syok sendiri" berupaya memajukan bangsa dan negara tanpa perlu kepada sikap amanah, tekun serta ikhlas berusaha.

    Selagi UMNO masih lagi menjadi kerajaan selagi itulah Malaysia akan bertambah teruk dan rosak. Masalah malaysia bukanlah Najib ataupun Rosmah semata2 tetapi ianya masalah kerosakan dan kebejatan UMNO. UMNOlah yang menghasilkan Mahathir, Abdullah badawi dan sekarang Najib. UMNO jugalah yang menghasilkan Jamal Ikan bakar, Nazri, Ahmad Maslan serta Zahid Komedi. UMNO jualah yang merosakkan sistem perundangan, kehakiman dan perkhidmatan awam. Malaysia hanya akan berubah apabila kita berubah kerajaan.

    Melantik PM lain dari UMNO hanya menghilangkan simtom penyakit yang dihidapi oleh Malaysia dan bukan mengubatinya. UMNO adalah penyakit Malaysia dan untuk sembuh Malaysia dan rakyatnya perlu membuang UMNO dari kerajaan. No more and no less would do! UMNO Pasir putih telah membuktikan kepada kita bahawa UMNO itulah sebenarnya kerosakan yang sedang menghancurkan Malaysia. mahathir mungkin tak setuju, Muhyiddin mungkin juga tidak sokong tetapi malaysia bukanlah hak mutlak mereka untuk kita "wajib" mendengar cakap2 dan penyelesaian mereka.

    Sama seperti Korea Selatan, rakyat perlu mengambil semula demokrasi dari tangan penguasa2 korup dan kroni2 ahli politik. Tanpa keberanian melakukan perubahan kita tak akan dapat mimpikan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita ada sekarang ini. Kita sekarang ini sudah jatuh kedalam jurang yang dalam, jadi apa lagi yang kita takutkan? Malaysia sudah rosak dan melakukan perubahan tidak akan dapat memburukkan lagi keadaan yang sudah sedia buruk. We can only go up from here on because we are already at rock bottom!

    Nick
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  5. Penyakit seorang individu telah mula berjangkit kepada seorang lagi ketua bahagian selepas keruak.

    Lama lama jadi gila lah tu akibat disumpah rakyat

    ReplyDelete
  6. Selepas ini apa? Selepas berhimpun mengugut kaum lain dan kini berpakaian merah setiap bulan adakah bangsa Melayu dapat tebus maruahnya? Dapat kembalikan ketuanan Melayu? Dapat semula tanah, pulau dan sempadan yang terlepas?

    Dapat bahagian dari 'derma politik' MYR 2.67 billion? Dapat projek kelas A dari Sunway Group, Genting Group, Gamuda Group, MMC Group, MRCB Group? Dapat tebus tanah rizab Melayu yang tergadai? Dapat tebus 50 billion unit amanah saham yang di Ali Baba? Dapat kembalikan aset Felda yang menjadi mangsa 'privatization' dan 'globalization' kepada peneroka? Dapat kuasai ekonomi negara dan memajukan anak bangsa?

    Dapat pekerjaan yang baik dan gaji yang lumayan di sektor swasta? Dapat miliki rumah dan kereta berkualiti dengan harga sebaik negara jiran? Dapat lanjut pengajian ke menara gading tanpa bergadai dan berhutang? Dapat kunjung Tanah Suci dengan kos setanding Indonesia dan Thailand? Dapat nafkahkan anak isteri hasil berqat lagi halal? Dapat semula keamanan dan kemakmuran seperti yang pernah dikecapi ibu bapa datuk nenek kita?

    Tanyalah diri sendiri dan jawablah dengan jujur wahai Melayu pro Regim. Adakah matlamat berhimpun hari itu berjaya? Matlamat yang mana?

    Kiraan mereka bangsa Melayu boleh menjadi agung hanya dengan berhimpun dan berpakaian merah. Mereka spesis Melayu dari zaman pra penjajahan, minda yang gagal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila lagi baju merah nak pergi bergolek golek kat atas tengah jalan raya.

      Awey golek golek kat Pasir Putih. Malam masuk Golok gi rumah urut.Wooohhh mai g lah

      Delete
  7. Zawawi pun cita cita nak jadi menteri mcm keruak kerik.Kena bodek dan tunjuk jantan sikit...tapi tahap bodoh nampak jelas

    ReplyDelete
  8. Gabongan ngo melayu? Saja2 syok namakan sendiri. Berapa orang ahli? Kalau nak kira ahli ramai lg ahli persatuan burung merbok, persatuan penternak ayam serama atau persatuan dam aji. Memalukan melayu, mengaku persatuan ngo melayu. Pemimpin bodoh, mabuk ketum dan samseng. Bila bangsa lain lihat, inilah wakil ngo melayu, wakil pemimpin melayu, wakil suara melayu..... nak kata melayu tiada adab budaya melayu, nak kata islam, jauh sekali, memang jahil tukil. Tapi yang peliknya parti yg memperjuangkan melayu mempergunakan sibodoh2 ini. Kalau mereka tidak diberi upah, masakan mereka yg bodoh dpt menghimpunkan puak2 bodoh mereka. Parti perjuangan islam buat lembu kenyang, konon nak tumpang tarik undi melayu. Nak sokong terang2 takut orang nampak. Akhirnya orang bangsa lain dan ugama lain akan lihat betapa bodoh nya melayu dan mereka turut benci pd islam kerana sangkaan mereka itulah islam. Islam yg diberi contoh oleh ngo melayu bodoh dan samseng. Mereka inilah sebenarnya menghina bangsa dan agama. Mereka inilah yg patut disumbat kedalam jel. Aku nak lihat sangat2 apa jadi kalau BN kalah kpd puak2 ni, jamal, ali tinju dan armand.

    ReplyDelete
  9. Gabongan ngo melayu? Saja2 syok namakan sendiri. Berapa orang ahli? Kalau nak kira ahli ramai lg ahli persatuan burung merbok, persatuan penternak ayam serama atau persatuan dam aji. Memalukan melayu, mengaku persatuan ngo melayu. Pemimpin bodoh, mabuk ketum dan samseng. Bila bangsa lain lihat, inilah wakil ngo melayu, wakil pemimpin melayu, wakil suara melayu..... nak kata melayu tiada adab budaya melayu, nak kata islam, jauh sekali, memang jahil tukil. Tapi yang peliknya parti yg memperjuangkan melayu mempergunakan sibodoh2 ini. Kalau mereka tidak diberi upah, masakan mereka yg bodoh dpt menghimpunkan puak2 bodoh mereka. Parti perjuangan islam buat lembu kenyang, konon nak tumpang tarik undi melayu. Nak sokong terang2 takut orang nampak. Akhirnya orang bangsa lain dan ugama lain akan lihat betapa bodoh nya melayu dan mereka turut benci pd islam kerana sangkaan mereka itulah islam. Islam yg diberi contoh oleh ngo melayu bodoh dan samseng. Mereka inilah sebenarnya menghina bangsa dan agama. Mereka inilah yg patut disumbat kedalam jel. Aku nak lihat sangat2 apa jadi kalau BN kalah kpd puak2 ni, jamal, ali tinju dan armand.

    ReplyDelete
  10. Tanggal 16hb sekitar P Putih nampak lautan merah,kedai kopi,pasar dll. Hu hu ada yg guling guling atas jalan tahan gelak.Zawawi conform dapat jawatan menteri.Berbangga lah penduduk P Putih atas kebijaksanaan pemimpin umno ini

    ReplyDelete
  11. Pemikiran ketua bahagian bukan merencana utk memajukan ahli dan rakyat setempat dari sudut pembangunan modal insan serta ekonomi...melayu seharusnya kuatkan ekonomi serta ilmu maka secara tidak langsung politik melayu akan menjadi kuat...setiap kali pemilihan bahagian dan pru ahli ahli hanya memikirkan siapa akan dijadikan mangsa....sehebat mana pun pemimpin tetap akan kalah...cuba tengok calon calon bn umno yg hebat di kelantan....adakan mereka menang selesa dan lebih satu penggal...hanya beberpa kerat saja...
    Pengisian ilmu dan jati diri tidak diendahkan...kalau baju merah menjadi sandaran simbol perjuangan maka kelantan akan di perintah oleh pembangkang lagi...

    ReplyDelete
  12. Pemikiran ketua bahagian bukan merencana utk memajukan ahli dan rakyat setempat dari sudut pembangunan modal insan serta ekonomi...melayu seharusnya kuatkan ekonomi serta ilmu maka secara tidak langsung politik melayu akan menjadi kuat...setiap kali pemilihan bahagian dan pru ahli ahli hanya memikirkan siapa akan dijadikan mangsa....sehebat mana pun pemimpin tetap akan kalah...cuba tengok calon calon bn umno yg hebat di kelantan....adakan mereka menang selesa dan lebih satu penggal...hanya beberpa kerat saja...
    Pengisian ilmu dan jati diri tidak diendahkan...kalau baju merah menjadi sandaran simbol perjuangan maka kelantan akan di perintah oleh pembangkang lagi...

    ReplyDelete
  13. Pemikiran ketua bahagian bukan merencana utk memajukan ahli dan rakyat setempat dari sudut pembangunan modal insan serta ekonomi...melayu seharusnya kuatkan ekonomi serta ilmu maka secara tidak langsung politik melayu akan menjadi kuat...setiap kali pemilihan bahagian dan pru ahli ahli hanya memikirkan siapa akan dijadikan mangsa....sehebat mana pun pemimpin tetap akan kalah...cuba tengok calon calon bn umno yg hebat di kelantan....adakan mereka menang selesa dan lebih satu penggal...hanya beberpa kerat saja...
    Pengisian ilmu dan jati diri tidak diendahkan...kalau baju merah menjadi sandaran simbol perjuangan maka kelantan akan di perintah oleh pembangkang lagi...

    ReplyDelete
  14. Syabas dan tahniah ahli umno p putih kerana melantik ketua bahagian yg komited,berwawasan,sehati sejiwa dlm mrmperkasakan parti.Kemungkinan KB akan di lantik menteri atas merit mengampu.PAS x mahu ke pakai baju hijau ?

    ReplyDelete
  15. Komunis Cina pun suka warna merah. Bendera merah, buku MaoTseTong merah, Belia komunis (red guard) pakai selendang merah.

    Sekarang UMNO sokong komunis Cina ke?

    ReplyDelete

  16. Macamana pulak orang yang meninggal pada 16 hb ?

    Kalau Pasir yang puteh pun sampai jadi merah....!

    Mana nak di cari kain yang warna merah ?

    ReplyDelete
  17. bodoh bertingkat-tingkat

    ReplyDelete
  18. Kenapalah bodohnya melayu umno pasir putih ni kalau mati pada 16hb kain kapan pun warna merah ke kalau ya nak ampu najib pun berpada2lah hehehe dia tetap kayaraya tapi ahli papakedana hehehe

    ReplyDelete
  19. Kenapalah bodohnya melayu umno pasir putih ni kalau mati pada 16hb kain kapan pun warna merah ke kalau ya nak ampu najib pun berpada2lah hehehe dia tetap kayaraya tapi ahli papakedana hehehe

    ReplyDelete
  20. Kenapalah bodohnya melayu umno pasir putih ni kalau mati pada 16hb kain kapan pun warna merah ke kalau ya nak ampu najib pun berpada2lah hehehe dia tetap kayaraya tapi ahli papakedana hehehe

    ReplyDelete
  21. Ni antara tanda2 umno pasir puteh beriman pd Thagut (najib). Cukup2 lah mengampu mbodek.. Si thagut pujaan korang tu tgh under investigation dh skrg ni..apa kata kita semua ramai2,tiap2 kali lepas solat fardu,doakn si najib skuarga n kroni2nya dihancurkan Allah sblm msia yg btol2 hancur nnt.

    ReplyDelete
  22. Ini mungkin juga idea dari tukang yang mahu 'buat duit' dengan menjual T-shirt berwarna merah.

    ReplyDelete
  23. Aku agak Jamal samseng Sekincan. Rupanya Ketua bahagian Umno. apa nak jadi Umno ni. Ketua2 Bahagian mereka semua bongok dan tolol. Zawawi ni sekor lagi.

    Kalau dia tetapkan setiap 16hb, pi zikir disurau...atau khatam satu Quran...ada faedahnya. Akidah dia terpesong. Dia lebih pentingkan pakai baju merah dari beramal saleh. Betul2 malukan kaum melayu shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi tolol mamat ni.....sembah lembu lagi baik

      Delete
    2. Anon 1853
      Org komen juga. Ada yg lg emosi bila komen tapi tak sampai keluar ckp sembah lembu lg baik.. Memang saya setuju umno bahagian pasir teruk bila keluar stament tu. Tapi statment anon 1853 lagi teruk.. Berpada2 bila komen. Mohon tuan shah buang komen anon ni

      Delete
  24. Siapalah yang bagi idea ini. Apa pun terpulang kepada individu yang ta'sub dgn baju merah. Cuma saya nak ingatkan, kalau dibuatnya Innalillah...... pada 16hb jgn pulak dikapan dgn kain merah.

    ReplyDelete
  25. under wear pun kena merah ?kahkahkah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pakai underwear merah kena pakai kat luar cam supeman so orang ramai leh tengok.

      Delete
    2. kalau pakai underwear merah kena pakai kat luar cam supeman so orang ramai leh tengok.

      Delete
  26. Ni osah bangang ee umno pasir putih ni.ni poyo+bangang tahap otak lombu ni.nk jd ultraman ko apo???goli lak ati den nengok perangai org umno sekarang ni....bahalul

    ReplyDelete
  27. UMNO Pinang Sebatang tak akan pakai apa-apa (bogel) pada tarikh itu....

    ReplyDelete
  28. Mungkin helah dia supaya Duta Besar China datang ke Pasir Puteh setiap 16 hb ..





    ReplyDelete
  29. Sedap jugok bui namo Pasir Meghoh tuh..tanoh doh ado Tanoh Meghoh doh..esok2 suk ko agar-agar pung tambah kalar meghoh..jadi Jeli Meghoh.. guano abe Pa weh?

    ReplyDelete
  30. mungkin tuan zawawi ni nk tunjukkan kpd boss besar yang dia adalah salah seorang butt licker yang paling setia...zawawi, dah dapat duit top up ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. the most reliable ass licker that ngok ketua bahagian ever produce.....aweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

      Delete
  31. Cuma nak tanya sikit, dah berpuluh tahun UMNO Kelantan ni parti pembangkang, takkan pakai baju merah setiap 16hb tu boleh ubah jadi kerajaan negeri? Fikirlah strategi yang lebih berkiesan, jangn asyik nak b-d## je.................

    ReplyDelete
  32. Heeeheee...mcm kaum ibu pula tiap2 16 hb datang bulan..sah2 dah x masuk akal...atau hilang akal...

    ReplyDelete
  33. STUPID IS AS STUPID DOES!

    ReplyDelete
  34. Dimana brlahan dunia negara yang bergolak adalah nrgara yang islam atau rakyatnya beragama islam.pemikiran orang pasir putih kelantan mrnunjukan betapa bodohnya mereka dan rendahnya pemikiran pasal politik.najib buat 1 malaysia.tp sekarang org umno sendiri yang meletakan jurang pemisah antar kaum.berpuluh tahun umno berkuasa tapi gagal mrndidik ahlinya paham pilitik.jelas himpunan baju merah merugikan be end kedepan.tapi masih ada lagi ketua bahagian umno yg bangang pulak.

    ReplyDelete
  35. kdita china nak tunjuk bahawa cina malaysia bersaudara ngan cina tiongkok.benda ini elok dan logik.kerena kaum china yang sudah lahir disinipun masih dianggap pendatang.mereka biatpun kafir rasa bersaudaranys tinggi.kalau jujur siapa yang lebih berhak atas tanah semrnanjung ini.sy ingat orang asli lah tuan dr tanah melayu ini.bugis.banjar.kampar jawa.keturunam siam.cina india semuanya pendatang.sejarah dan nenek moyang kita semua masih ingat dari mana asalnya.

    ReplyDelete
  36. Kalau gi noreh pun kena pakai merah juga kut...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...