Wednesday 13 September 2017

TIADA SIDANG MEDIA, NAJIB TERLEPAS PELUANG KEEMASAN MEMBERI PENJELASAN TENTANG 1MDB

Di samping beberapa kejanggalan lain dalam lawatan Najib Razak ke Amerika Syarikat kali ini, yang paling ketara tentunya ialah ketidaksediaan atau lebih tepat, ketakutan beliau mengadakan sidang media selepas pertemuannya dengan Donald Trump.

Semalam, Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli menyatakan rasa hairannya tentang beberapa perkara mengenai lawatan Najib, antaranya:-

- tiada sambutan rasmi diberikan, baik ketika pesawat yang membawa Najib mendarat mahu pun ketika beliau tiba di White House.

- tidak menginap di Blair House, rumah penginapan untuk tetamu negara, sebaliknya menyewa bilik di sebuah hotel kepunyaan Trump di Washington sedangkan kedatangan Najib diberitakan adalah atas jemputan Presiden Amerika itu.

Sehubungan itu, Rafizi menyimpulkan lawatan Najib tidak lebih sebagai kunjungan peribadi yang mungkin diatur oleh golongan pelobi berbayar semata-mata untuk melonjakkan kembali namanya yang terperosok dengan teruk berikutan saman sivil dan siasatan jenayah oleh DOJ berkaitan dana 1MDB yang diselewengkan.

Tetapi, kejanggalan paling nyata ialah pastinya kerana tiada sidang media selepas pertemuan Najib dengan Trump.

Jika Najib merasakan kunjungannya bertemu Trump yang antara tujuan utamanya ialah untuk menutup mulut-mulut pengkritik berkaitan 1MDB atau yang mengaitkan dirinya dengan syarikat pelaburan itu,  mengadakan sidang akhbar dan bertemu dengan media-media Amerika seharusnya menjadi peluang keemasan yang tidak patut dilepaskan.

Kecualilah jika Najib memang ada rasa bersalah dalam dirinya, peluang berdepan, memberi penjelasan dan bersoal-jawab dengan media-media Amerika seperti WSJ, Washington Post, New York Times, Bloomberg dan sebagainya berhubung apa juga persoalan tentang 1MDB, adalah lonjakan yang sebenar dapat memutihkan kembali hitam kelabu namanya selama ini.

Di situlah sebenarnya wibawanya akan dapat diserlahkan sekiranya segala kekeliruan dapat ditangani dengan baik.

Ketika bertemu media-media Amerika itulah seharusnya Najib boleh berhujah banyak perkara, termasuk mungkin menggunakan gebang puak-puak propaganda kononnya 1MDB tidak pernah kehilangan wangnya, sebaliknya yang hilang wang ialah IPIC, asetnya melebihi hutang,  Jho Low bukan penasihat 1MDB atau rakan keluarga, tetapi penasihat IPIC, tentang proses rasionalisasi, pemecatan Peguam Negara, laporan audit yang diOSAkan dan tidak terkecuali berhubung laporan PAC yang diceritakan kepada makcik-makcik Felda sebagai sudah membersihkan namanya.

Dalam pada itu, dengan mengadakan sidang media dan berhadapan dengan para wartawan Amerika, Najib juga berpeluang menjelaskan siapakah sebenarnya MO1 yang didakwa oleh DOJ telah menerima wang sebanyak AS$731 juta daripada dana 1MDB yang diselewengkan menggunakan seuah akaun bank peribadi.

Najib tentunya berpeluang sama menjelaskan siapakah isteri MO1 yang turut didakwa menerima hadiah daripada Jho Low berupa barangan kemas berjumlah keseluruhannya sebanyak RM128 juta, juga daripada dana 1MDB yang diselewengkan.

Tidak lupa, sekiranya Najib masih berpegang kepada keyakinan bahawa wang RM2,600 juta yang pernah diterimanya adalah benar-benar derma daripada Pak Arab yang pemurah, di sinilah turut merupakan peluangnya untuk menyebut nama penderma tersebut.

Kepada WSJ yang pernah diancam mahu disamannya, di bumi Amerika jugalah peluang terbaik untuk Najib, sama ada mahu berterus-terang mengenai apa juga isu 1MDB atau secara depan-depan mengatakan akan benar-benar menyaman mereka.

Sayangnya, Najib tiada keberanian untuk berdepan dengan media Amerika dan peluang terbaiknya untuk membersihkan nama dan memberi penjelasan sejelas-jelasnya berkaitan 1MDB, telah berlalu dan terlepas begitu saja.

Lalu, dengan ketakutan yang menyelubunginya itu, Najib sebenarnya masih kekal sebagai figura yang bermasalah dipandang dunia, mungkin melindungi sesuatu dan tidak harus dikekalkan lagi hayat kuasanya di Malaysia. (ShahbudinHusin 13/09/2017).

313 comments:

  1. Replies

    1. Najib dah kena tangkap ke??

      Delete
    2. Bodoh piang...ada diplomatik immunity la bahlol 1622

      Delete
    3. Hahahaha 16.22 tak sekolah ke?


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete


    4. Mana lebih menguntungkan ...

      Tangkap Najib atau tipu Najib dapat lagi berbillion-billion kemudian baru tangkap Najib ?

      Remember me - TC -

      Delete
    5. Kalau ade sidang media Mr J boleh bagi bersih jilat juboq Jho Low Taek.

      Hujah seperti PAC CARI MAKAN & TAN SENG GIAW CUCI NAJIB gagal di US????

      Ape cer macai Najib sabotaj Najib ke??? Bukti PAC tak dapat tolong ke??? Why?? Why macai?? PAC sudah tipu satu MalaysiĆ  ke???

      Cercite cercite napa Najib lari???

      Delete
    6. PERJUMPAAN TRUMP & NAJIB : APA MEREKA BORAKKAN?
      Daripada: Bilik Kabinet, White House
      PRESIDEN TRUMP: Terima kasih banyak. Saya sangat gembira untuk menerima kehadiran Perdana Menteri Malaysia dan delegasinya yang terhormat bersama kami hari ini. Kami akan bercakap mengenai perdagangan – tawaran perdagangan yang sangat besar. Kami sedang menjalankan satu kesepakatan di mana jet Boeing bernilai antara 10 dan 20 bilion dolar akan dibeli, enjin General Electric akan dibeli, dan banyak lagi perkara lain.
      Tambahan lagi, Malaysia adalah pelabur besar di Amerika Syarikat dalam bentuk saham dan bon, dan bursa saham. Dan mereka semestinya sangat gembira kerana hampir setiap minggu kami berjaya mencapai sasaran yang tinggi berbanding minggu sebelumnya. Dan kami sangat bangga dengan pasaran saham kami dan apa yang berlaku sejak saya menjadi Presiden. Jadi saya ingin mengucapkan tahniah kepada anda mengenai pelaburan tersebut.
      Saya hanya ingin mengatakan, ini adalah satu penghormatan bagi kami untuk menerima kehadiran anda di sini. Ia adalah satu penghormatan untuk menerima delegasi anda bersama kami. Saya difahamkan anda akan berada di perjumpaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu minggu depan, ramai orang akan berada di perjumpaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu itu. Jadi ia akan menjadi satu minggu yang menarik, dan kita mengharapkan yang terbaik daripadanya.
      Saya ingin mengucapkan terima kasih atas semua pelaburan yang anda buat di Amerika Syarikat. Selain itu, Perdana Menteri juga mempunyai peranan utama dalam usaha untuk tidak membenarkan ISIS – atau, seperti yang dikenali ramai sebagai Daesh – dan kumpulan pengganas yang lain untuk wujud. Beliau sangat tegas dalam menolak isu keganasan di Malaysia, dan kami dapati beliau adalah penyokong yang hebat dari sudut itu. Jadi itu adalah perkara yang sangat penting untuk Amerika Syarikat.
      Beliau tidak lagi menjalankan urus niaga dengan Korea Utara, dan kami mendapati itu adalah perkara yang sangat penting. Kami mengadakan undian semalam mengenai sekatan berikutan isu Korea Utara itu. Kami fikir ia adalah satu lagi langkah yang sangat kecil – bukanlah masalah besar. Rex dan saya hanya berbincang – ia tidak besar pun. Saya tidak tahu sama ada ia akan memberi sebarang kesan, tetapi sudah tentu ia adalah bagus untuk mendapatkan undi 15-kosong. Akan tetapi, sekatan-sekatan itu tidak ada apa-apa berbanding apa yang akhirnya akan berlaku.
      Jadi terima kasih semua orang kerana berada di sini, kami amat menghargainya. Tuan Perdana Menteri, ia adalah satu penghormatan untuk kehadiran anda di Amerika Syarikat dan di White House. Dan terima kasih semua orang kerana berada di sini. Terima kasih banyak-banyak. Terima kasih.
      Adakah anda ingin memberi apa-apa ucapan?

      Delete
    7. PERDANA MENTERI NAJIB RAZAK: Terima kasih banyak, Tuan Presiden, atas jemputan awak untuk saya dan ahli delegasi saya untuk berjumpa dengan anda di White House. Saya ingin menyatakan bahawa kami datang ke sini dengan usul yang sangat bernilai untuk ditawarkan kepada anda.
      Nombor satu, kami ingin membantu anda dari segi memperkuat ekonomi A.S.. Saya datang dengan tiga usul tertentu. Nombor satu, kami berhasrat untuk menambah bilangan pesawat Boeing yang akan dibeli oleh MAS. Kami komited untuk membeli 25 pesawat 737 MAX 10, ditambah dengan lapan 787 Dreamliner. Dan terdapat kebarangkalian yang kuat – bukan kemungkinan – kebarangkalian bahawa kami akan menambah 25 lagi 737 MAX 10 dalam masa terdekat. Oleh itu dalam tempoh lima tahun, perjanjian itu bernilai lebih daripada $ 10 bilion. Itulah adalah nombor satu. Kami juga akan cuba meyakinkan AirAsia untuk membeli enjin GE.
      PRESIDEN TRUMP: Hebat.
      PERDANA MENTERI NAJIB RAZAK: Kedua, kita mempunyai Kumpulan Wang Simpanan Pekerja, yang merupakan dana pencen utama di Malaysia. Mereka telah mendapat sejumlah besar modal untuk dieksport. Mereka telah melabur hampir $ 7 bilion, dari segi ekuiti, di Amerika Syarikat. Dan mereka berhasrat untuk melabur tiga hingga empat billion dolar tambahan untuk menyokong pembangunan semula infrastruktur anda di Amerika Syarikat.
      PRESIDEN TRUMP: Hebat.
      PERDANA MENTERI NAJIB RAZAK: Dan yang ketiga, dana kedaulatan kita, Khazanah, mempunyai pejabat di Silicon Valley. Mereka telah melabur kira-kira $ 400 juta, dari segi syarikat berteknologi tinggi, dan mereka berniat untuk meningkatkan pelaburan itu juga.
      Kedua, juga matlamat pentadbiran anda yang lain, Tuan Presiden, iaitu menjadikan Amerika Syarikat selamat – dan dengan itu, dunia selamat – kami komited untuk melawan Daesh, IS, Al-Qaeda, Abu Sayyaf – anda namakan sahaja. Mereka adalah musuh Amerika Syarikat, mereka juga adalah musuh Malaysia, dan kami akan melakukan bahagian kami untuk memastikan bahawa bahagian dunia kami selamat.
      Kami juga akan menyumbang dari segi peperangan ideologi kerana anda perlu memenangi hati dan minda orang ramai. Dan kuncinya adalah dengan menyokong rejim dan pemerintah Islam yang sederhana dan progresif di seluruh dunia, kerana itu adalah wajah sebenar Islam; iaitu wajah Islam yang benar-benar tulen. Semakin tinggi sokongan bagi rejim yang progresif dan sederhana, semakin bagus dari segi memenangi hati dan minda dunia Islam.
      PRESIDEN TRUMP: Betul.
      PERDANA MENTERI NAJIB RAZAK: Jadi, Tuan Presiden, terima kasih sekali lagi. Amerika Syarikat sentiasa akan menjadi rakan kongsi kami untuk masa yang lama. Dan tahun ini adalah ulang tahun ke-60 hubungan kita, dan saya berharap pertemuan hari ini akan menjadikannya lebih kuat pada tahun-tahun mendatang.
      PRESIDEN TRUMP: Terima kasih banyak. Saya sangat menghargainya.
      TAMAT

      Delete
    8. Gerun teman nengok we are putting a high risk on EPF badan pencarum hasil kederat titik peloh rakyat Msia.

      Dengan sewenang-wenangnya duit caruman rakyat dilaburkan........padahal kita sekarang sedang menanggung bebanan kewangan negara yg besar..........RM jatuh menjunam........ditambah dengan duit pinjam RM50 bilion untuk tampung projek ECRL..........hutang IPIC belom habis.......kerugian FGV.......dan hutang negara yg hampir trilion.......dengan sumer hutang2 dan kerugian2 yg ada kita masih tak sedar diri dan masih mau meletakkan negara dalam risiko.

      Walaupon kerajaan ada hak untuk guna duit caruman kederat rakyat...........tapi ini tak bermakna boleh dibuat dengan sewenang-wenangnya sebab KWSP duit titik peloh berpuloh2 tahun yg diperah dari tulang 4 kerat rakyat.

      Bagaimana kalo akhirnya pelaburan membeli pesawat2 dari US ni akhirnya bertukar jadi satu "peleburan" dan kerugian.....?? Apa akan jadi pada duit KWSP rakyat ni.

      Memang betol setakat ni belom ada rakyat yg tak dapat deluarkan duit KWSP...........tapi kalo kita tidak berhati2 ianya boleh berlaku.....

      Tengok apa jadi pada Greece...?? Dulu Greece pon tak pernah bayangkan mereka akan terjerat dalam krisis hutang yg menjurus kepada muflisnya negara mereka.

      Dalam pada peruntukan penting rakyat perubatan dan pendidikan dikurangkan....... ditambah dengan subsidi2 rakyat yg ditarik dan dimansuhkan.........apakah kita masih nak berbelanja besar..??

      Kerugian 1MDB dan FGV pon masih belom dapat dipulihkan lagi........kita dah tambah risiko kewangan lain pulaaakkkk.....

      Dengan hutang negara yg hampir2 trilion dan beban ke atas rakyat makin berat dirasakan.........kita patut lebih berhati2 dengan bajet dan perbelanjaan.

      Tak perrrlah.....orang Perak kata bior pape asei bergaye........menang sorak tapi kampong tergadai.

      Delete
    9. JEALOUS KER....

      Delete


  2. Aku nak tanya satu dah kena tangkap ke Najib di sana...


    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat tak paham... banyak makan dedak le tu....

      Delete
    2. jibby x kene tangkap..dia g sana nk saman wsj....rasakan ketajaman keris pahlawan bugis...

      Delete
    3. JEALOUS KER...

      Delete
  3. huhu... macam ada yang tak kena sahaja perjumpaan najib dengan trump ni... seperti ada agenda tersembunyi pula... najib minta tolong trump mengenai sesuatu ke?.... hhmmm....

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. itu wajib... hehe...

      Delete
    2. Bro..Nanti NAJIB jawap kat white house tak leh bawa handphone

      Delete
    3. JEALOUS KER...

      Delete
  5. Najib tidak rasa bersalah dan juga rasa maluuuuu. Penyamun

    ReplyDelete
  6. Pulak dah..... pandai Budin... sebuf semua kenyataan Rafizi... katanya Rafizi kata.... dia tak kata. Sudahlah Budin.... rentikanlah... Ustaz John Doe.... masih nak angkat Budin ker?... angkatlag selagi mampu... sebab ustaz John Doe tak heran pun kalau2 termalu lepas ni.... sebab gunakan nama samaran.... bukan orang kenal... iya dak?... sekurang2nya tuan budin berani tonjol muka dan nama.... tapi ustax John Doe.... pejuang yang pengecut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada sesiapa disini yg perlu merasa malu kecuali org yg x tahu malu bersekududukan dgn penyamun bertaraf dunia!

      Delete
    2. Najib kens tangkap ke belum?????.

      Delete
    3. Dah saman wsj belum?

      Delete
    4. Sdr Suharli,

      Sebenarnya saya tidak malu pun untuk mendedahkan identiti saya, tetapi Allah berikan saya akal untuk menilai apa yang terbaik. Dari penilaian saya yang terbaik bagi saya ialah untuk kekal 'discreet'.

      Begini :-

      Cuba lihat pak rahman jpc yang bertungkus lumus untuk PPBM dan ia dedahkan secara terbuka siapa dirinya. Ia telah dihina dan dicerca dan dituduh oleh si unknown sahabat bahawa ia masuk PPBM kerana cita-cita peribadi. Begitulah nasibnya tapi bagi pak rahman jpc adalah terbaik untuknya dedahkan juga identitinya sebab kebanyakan postingnya adalah bersifat'berkongsi pengalaman'. Kalau ia discreet, perkongsiannya akan tiada nilai.

      Lihat juga pak Othaman Ahmad yang juga telah mendedahkan dirinya, dan habis semua tentang diriya daripada keturunan Jawa, kelahiran Singapura, nama bapa-bapanya telah menjadi modal penghinaan oleh Kejora tanpa sebarang point pun di dalam usaha membela Najib.

      Lihat juga tuan blog ini iaitu sdr Shahbudin di mana namanya telah diperolok-olokkan oleh sdr sebagai 'Shahbodoh' sedang ia langsung tidak membalas yang sepertinya. Bayangkan kalau ia bersikap kebudakan seperti saudara dan membalas di dalam entrinya menghina nama sdr yg mirip perempuan atau nama bapa sdr yang mirip pendatang dan kemudian semua peserta memberi komen memperolok-olokkan nama sdr sehingga ke peringkat kawan2 sdr pun barangkali tumpang semangkuk membuat penghinaan.

      Berlainan dengan ketiga-tiga mereka, saya melihat keperluan dan kebaikan untuk saya kekal discreet adalah melebihi apa-apa kebaikan yang boleh dicapai sekiranya saya dedahkan identiti saya.

      Misalnya akan ada tuduhan saya mahukan publisiti dan mencari kedudukan di atas usaha saya ini seperti tuduhan unknown sahabat ke atas pak rahman jpc.

      Atau barangkali juga ia akan membuang masa saya menjawab cercaan peribadi seperti apa yang perlu dilakukan oleh pak othaman Ahmad sebagai menjawab penghinaan Kejora sehingga ke peringkat perlu mengajaknya ke N2H2.

      Begitu juga halnya apabila saya melihat di akhir zaman ini kebenaran dinilai mengikut kacamata sijil dan bukan dalil dan saya mahu melawan arus ini.

      Misalnya :-

      1. Apabila Tun M mengatakan jemaah Haji yang ditaja 1MDB tidak akan mendapat haji mabrur mufti Pahang keluarkan kenyataan beri gambaran Tun M tak layak cakap pasal hukum dan tak layak beri pendapat. Anehnya Tun M bukan memberikan pendapat sendiri melainkan membawakan pendapat Imam Nawawi. Apakah mufti Pahang lebih alim berbanding imam Nawawi?

      2. Apabila Tun M bercakap isu undang-undang, Nazri berkata 'Tun M bukan peguam, dia apa tahu, saya peguam saya lagi tahu' padahal apa yang Tun M cakap itu ada precedent di dalam keputusan mahkamah undang-undang'. Siapa Nazri yang sudah lama tinggalkan praktis berbanding hakim mahkamah yang memutuskan?

      Maka untuk mengekalkan kebenaran dari kacamata kebenaran saya turut memilih untuk merahsiakan di mana saya belajar, jurusan apa dan kelulusan apa. Saya juga tidak pernah mempesoalkan gajap pengajian orang lain seperti unknown sahabat yang suka berfatwa misalnya apakah kelulusannya. Sedaya upaya saya cuba berhujah tanpa mengaitkan diri saya mahupun pihak lawan dengan kelulusan atau jurusan pengajian peribadi orang yang berhujah.

      Paling penting sekiranya saya mendedahkan diri saya sebelum kebenaran muncul, maka saya akan kehilangan integriti untuk berkata kepada sdr mahupun para askar siber berbayar Najib satu kata-kata keramat yang diucapkan oleh para Rasul terdahulu ketika mereka menyampaikan ilmu dan kebenaran kepada kaum mereka.

      Ini ucapannya (dgn sedikit pindaan dari saya sendiri) dan saya sekali lagi akan mengucapkannya kepada sdr Suharli mudah2an pintu hati sdr dibuka untuk melihat kebenaran :-

      "Wahai saudaraku Suharli Masrop. Wahai kaumku semua askar A9, takutlah kamu sekalian kepada Allah dan turutilah jalanku. AKU TIADA MEMINTA, MENDAPAT ATAU MENGHARAPKAN UPAH DI ATAS USAHAKU INI, UPAHKU TIADA LAIN HANYALAH DARI TUHAN SEMESTA ALAM'.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. John Doe dan Rahman jpc, saudara mungkin ikhlas dlm apa yg dilihat sebagai perjuangan. Hakikatnya saudara tertipu untuk menyokong mereka yg mempunyai nafsu politik dan agendanya tersendiri. Dari TDM ke Evengelis DAP. Malangnya akibat hanya mengikuti media pembangkang saudara ditipu untuk melihat perjuangan evengelis dan TDM sebagai murni. Pihak PAS dan UMNO pula dikeji seburuk buruknya seolah tiada kebaikan. CRB dan Rafizi yg kantoi fitnah dijadikan sandaran. Hatta pemimpin PKR sendiri label Rafizi sebagai 'habitual liar'. Buanglah taksub dan bukalah jiwa pada kebenaran. Mungkin akan terlihat pembangkang bukanlah sebaik yg disangka. Kerajaan pula bukan seburuk yg diduga.

      Delete
    6. Sedikit tambahan:-

      Beberapa orang rakan di dalam sini terutama sdr Fan Tun pernah mengajak kita semua bertemu sebelum PRU tetapi saya selalu kelihatan keberatan.

      Di atas sana saya telah jawab mengapa saya keberatan. Supaya pihak di sana mahupun sesetengah ahli PPBM yang masih mengekalkan budaya buruk UMNO tidak akan mempunyai alasan untuk mengatakan usaha saya ini kerana kepentingan dan matlamat peribadi.

      Mr J,

      Kamu dah hilang integriti untuk bercakap tentang Evanglis apabila kamu gagal menyangkal komen saya di entry yang lepas bahawa Najib telah menunjukkan sifat mengangkat orang Nasrani menjadi Wali apabila mengeluarkan kalam hukum yang tiada di dalam Islam tetapi ada di dalam Kristian iaitu 'your enemy is my enemy too'.

      Masihkah sdr J tidak menyedari bgmn Allah merentap integriti kalian semua untuk menggunakan isu evangelis pada ketika khalifah kalian sendiri beriman dengan hukum kaum kristian yang tiada di dalam Islam?

      Kalau masih belum sedar ditakuti pada ketika sdr menyedarinya ia sudah pun terlalu lewat.

      Delete
    7. John Doe... yang brrakal..... rasa2 saudara kenyataan Budin dalam tulisan yang ini benar atau palsu?... fitnah arau kenyataan?....... masih tak boleg nak cerna nafsu buas mereka ini?

      Delete
    8. Takpayah berwtorik tuan John Doe.... tiada masalah pun kalau tuan benar2 mahu berjuang dengan nama dikenali..... beraelindung dengan nama pena tidak mengurangkan dosa pun jika sauadara dimaki hamun oleh sesiapa sahaja... sama sahaja.... pendekkata tidak luak wahai saudara.... berikan nama para sahabat nabi atau sesiapapy yang berjuang menentang kemunkaran dengan nama samaran mahupun pena. Katakanlah tuan John Doe sememangnya tidak mahu penentang mengenali tuan..... sypaya mudah menyelinao lari bila twwas kelak..... sebagai penia bebas tanpa blog sendiri apa yang tuan gentarkan?.... kecualIlah jika sekiranya identiti TUAN SEBENARNYA ADALAH SESORANG YANG SEBENAR2NYA2 MENYANAR SEBAGAI ORANG YANG LAIN PULA.....

      Delete
    9. JD, keluarlah dari fitnah pembangkang. Rujuklah pada kenyataan ori DSN dan fahamlah. Namun saya rasa taksub dan benci dah mendalam pada diri saudara. Maka ayat quran pun kini dispin untuk haramkan yg halal dan halalkan yg haram. Surah AlMaidah dan Aali Imran dan banyak ayat lain merujuk kepada hubungan songsang parti islam dan evengelis DAP. Mengambil kafir sebagai pemimpin dan teman setia di atas mukminiin. Bila dah nyata kebenaran pun kita tutup hati padanya. Iman kita tetap pada mereka yg disahkan berdusta. Namun bila ada org Islam yg berkedudukan tinggi buat kenyataan pasal derma kita tolak bulat bulat. Sayang JD - rosakkan akhirat. Saya tetap doa JD dan Othaman akan diberi hidayah keluar daripada lubok fitnah evengelis.

      Delete
    10. Aku ingat kejora paling bodoh di antara caiii...tapi si suharli masrop tu lagi bodoh hujahnyer

      Delete
    11. Sdr SUHARLI MASROP

      1. Kenapa tak percaya kepada tulisan Budin tntg lawatan Najib di atas dan pada entry sebelumnya? Adakah kerana ia bukan daripada CNN, CNBC atau ChannelNews Asia?

      2. Semaklah laporan dari ketiga-tiga sumber di atas nescaya ia sama.

      3. Sebelum sdr menjerit "ia khabar kaum kafir' maka ketahuilah bahawa dengan sifat bersegera kepada kaum kafir yang khalifah kalian dan kalian sendiri tunjukkan itu kalian sudah hilang integriti untuk menjerit perkataan ini.

      4. Atau adakah sifat sdr SUHARLI MASROP sudah tidak mempercayai Shahbudin Husin yang namanya mirip ilmuan Islam Shihabuzzuhri dan nama bapanya bersempena cucu Nabi yang mulia? Sampai begitu sekali sdr lebih mempercayai khabar kaum kafir berbanding khabar seorang bernama Shahbudin Husin selepas khalifah sdr menunjukkan sikap 'bersegera kepada kaum kafir'.

      5. Apa sangatlah saya takut kalau kalah saya boleh larikan diri dan demikian saya stay discreet. Saya telah bersumpah laknat sekali secara umum ke atas unknown sahabat bahawa segala yang saya sampaikan di dalam ini adalah mengikut disiplin ilmu yang betul atau saya akan dilaknat Allah.

      6. Apa sangatlah takutkan kekalahan itu kalau saya telah berani bersumpah laknat bahawa saya percaya 2.6b itu adalah wang curi.

      7. Apa sangatlah takutkan kekalahan itu kalau saya telah bersumpah laknat dua kali menyaksikan bahawa TIKUS mempunyai lidah pembelit seperti Yahudi dan lidah beralasan seperti Nasrani sehingga ia terpaksa meminta nyawa daripada KD sebelum saya lengkapkan sumpah laknat yang ketiga tentang orang-orang Musyrikin yang memperolok-olokkan.

      8. Apa sangatlah identiti saya tidak diketahui oleh manusia lain padahal Allah tahu identiti saya dan saya bukakan pintu laknat Allah di atas kepala saya dan Allah berhak di atas sumpah saya sendiri untuk menjatuhkan laknat ke atas saya sekalipun identiti saya terlindung dari manusia lain kecuali isteri saya.

      9. Bagi orang seperti sdr mungkin takutkan kekalahan duniawi dan manusiawi itu lebih besar tapi bagi saya takutkan laknat Allah akibat berdusta itu jauh lebih besar daripada takutkan Najib atau takutkan kekalahan.

      10. Seperti yg saya telah katakan beberapa kali keyakinan saya bahawa najib dan konco-konco akan tumbang menyembah bumi adalah sama seperti keyakinan saya bahawa satu hari kelak matahari akan terbit dari Barat. Dan keyakinan ini pun saya sampaikan di dalam keadaan sumpah laknat ia mengikut disiplin ilmu yang betul.

      Baiklah sdr2. Saya orang terakhir di dewan solat masjid malam ni. Saya perlu tutup semua lampu kipas dan pulang ke rumah. Di rumah nanti saya tidak akan online dan tak mampu menjawab balas kpd sdr2. Jangan jadi seperti TIkUS dan KEJORA yang kencang bila tahu pihak lawan dah offline pulak ya.

      "KEBENARAN PASTI DATANG WALAUPUN PARA PEMBENCI KEBENARAN MEMBENCI KEBENARAN ITU".

      Salam kebenaran dari saya.

      Delete
    12. Bro John Doe......you've done a great job. Just stay as you are. You don't owe anything to anyone.

      Orang boleh cakap apa saja.........but you are the one who knows the best for yourself.

      Pedulikan saja mereka yg trying to pull your legs. They're just worth for nothing.....no value.

      Don't be carried away with them. You are what you are. Never take them into account.

      As far as I'm concerned bro......you've done a tremendous job here. Paling penting you are sincere to Allah swt and yourself......yg lain boleh tolak tepi.

      As long as you know what you're doing and you're doing it right......it's OK bro.....yg lain tu boleh ke laut.....pedulikaaannn....!!

      Ingat kita di sini untuk perjuangan kita bersama.........we're not here to seek for others' favour especially mereka yg berlainan haluan.

      Ingat one for all and all for one..!!
      You have my support Bro......

      Salam perjuangan kepada Bro John Doe dan sumer brothers and sisters yg sekapal.

      Delete
    13. JEALOUS KER...

      Delete
  7. Terbukti pahlawan bugis ini tidak mempunyai telur.

    Ehh....aku first....hidup PAKATAN HARAPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kena tangkap ke belum?

      Delete
    2. Najib dah di tangkap (maruah)....satu sen takguna

      Delete
    3. TERBUKTI TELUR MADEY DAH KECUT.......

      MADEY TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
  8. Melayu islam dumno lebih hina dari babi sebab suka makan duit curi

    ReplyDelete
  9. Penyokong Melayu islam dumno pun lebih hina dari babi sebab menyokong najis yg suka makan duit curi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kena tangkap ke belum

      Delete
    2. Madey kena tangkap ke belum?

      Delete
    3. Dah saman WSJ ke belum?

      Delete
    4. Nak buat rci lagi tak untuk tun??


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  10. kenapa najib tidur hotel trump? ada yang tak kena tu...

    ReplyDelete
  11. Pihak F.B.I. laksanakan tugas dengan cekap
    DSN pegi ke Amerika masuk dlm perangkap
    Dengar citer, kat sana dia dah kena tangkap
    Heh heh he... berita ini dah lama cai2 cakap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh x simpan bodoh tu skit

      Delete
    2. Dah saman wsj ke belum?

      Delete
    3. Xda macai bijak ke dlm umno
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Trump malas nak layan bijan tu..mesti trump geli nk tgok rosmah.
      Nasib baik la bijan janji nak beli boeing 10biji..

      Tido hotel pun hotel lah...janji blik nanti dapt tjuk kat makcik kiah kat kg jmp trump


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  12. Ikut laporan AP...najib sampai white house 11.51am....trump dan najib bagi statement kat media 12.40pm...maknanya meeting dalam 30 minit jerrr dgn trump. Kalau tolak masa jalan keluar masuk meeting room, security clearance, shake hands dan sembang kosong how are you, how was the trip, are my hotel rooms good...mungkin meeting dalam 15 minit. Lagi janggal najib cakap pasal pelaburan malaysia di US. Bukan sebaliknya. Apa nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tujuannya nk p shopping aje.jumpa trump tu selingan je buat syarat

      Delete
    2. Najib kena tangkap ke belum????.

      Delete
    3. Madey kena tangkap ke belum????
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Kita semua tahu apa sebenarnya najib is trying to accomplish during his visit. He is trying to show to malaysians and the world that he is not afraid to step his foot in american soils despite all the investigations being carry out on 1mdb. Dia tahu dan kita semua tahu bahawa dia x akan ditangkap oleh fbi kecuali macai macai yg menanggap bahawa najib benar benar suci kerana tidak diusik sedikit pun oleh fbi semasa disana. Inilah yg akan di canang oleh macai macai ke seluruh pelusuk kampung dan bandar sebagai senjata saraf mereka dan meletakkan kesalahan keatas pembangkang kerana memfitnah. Nice try! It is so predictable. No one is gonna buy that kecuali manjing manjing najib!

      Delete
    5. Dia ingat bila dia beli boeing Amerika akan lupakan Criminal Charges against him... sorry man, the case is still on going. Trump has no jurisdiction over DOJ.

      Delete
    6. Lansung dia tak pedulikan untuk bergegas pulang memberi penghormatan terakhir kepada Almarhum Sultan Kedah serelah sessi '30 minit' berakhir.

      Rakyat kini boleh menilai hati budi pasangan laki bini ini.

      Delete
    7. Hebohkan segera kegagalan lawatan bijan ni ke seluruh kampung dan desa...ASAP

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete



    8. Jika Najib berada di Malaysia semasa kemangkatan Sultan Kedah, sanggup kah Najib bersua muka, berselisih bahu dengan Tun Mahathir ?

      Hubungan Tun dengan Sultan Kedah amat rapat dan tidak ada sesiapa yang berhak melarang Tun menghadiri pengebumian Almarhum Sultan.


      Kalau majlis anugerah pingat boleh lah bagi alasan tidak ada kerusi.

      Najib sangat happy sebab dia tak dapat hadir.


      My Name is TC.

      Delete
    9. Pak Othaman, bro Macy and others,

      Pada entry lepas saya kongsikan 2 ciri orang yang mengambil nasrani menjadi wali mereka dan kedua-duanya ada pada Najib iaitu :-

      1. Bersegera kepada kaum itu;

      2. Sebelum sifat 'bersegera' itu ia amat kuat sumpahnya menjauhi kaum itu di atas nama 'orang-orang beriman' kononnya.

      Kali ini saya kongsikan 'akibat' pula seperti yang disebut pada patah kedua ayat 52 surah al-maidah.

      Ini terjemahannya :-

      "Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan atau perintah dari sisiNya dan mereka menjadi menyesal di atas apa yang mereka telah sembunyikan di dalam hati mereka (niat sebenar menghadap penguasa Nasrani untuk selamatkan diri dari bahaya duniawi, dan bukan demi kebaikan Islam dan umat Islam seperti alasan Ayraf Wajdi tentang Rohingya umpamanya).

      Selepas ini sesuatu pasti berlaku ke atas Najib (barangkali melalui tangan kaum kafir yang ia bersegera kepada mereka) atau mungkin ahli keluarganya seperti Riza Aziz barangkali (sebab Najib sendiri adalah kilmaksnya) dan para macai yang dulu bertempik dengan kata-kata "campurtangan asing kaum kafir" dan "berita kaum kafir" akan kehilangan alasan untuk terus menjadikan "kaum kafir" sebagai alasan mereka kerana mereka sendiri yang telah menunjukkan sifat "bersegera kepada kaum kafir" sehingga ke peringkat malfazkan baiah mutlak yang hanya wujud di dalam agama Nasrani (ungkapannya 'your enemy is my enemy') tetapi tidak ada di dalam agama Islam melainkan kepada Allah dan Rasul.

      Sungguh para macai ini tidak dapat melihat betapa teliti dan halusnya rancangan Allah sehinggakan tanpa mereka sedar mereka sendiri yang akan menghilangkan alasan mereka untuk terus beralasan.

      Delete



    10. SEDARA J.D

      setuju yahudi dah jadi tuhan umngok


      Setuju cash adalah raja


      Setuju najip jual agaman negara demi bebaskan 1mbabi..

      Delete
    11. Bagi tau orang kampung...bijan beli 20 pesawat boeing untuk bantu ekonomi us


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    12. JD, muhasabahlah. Saudara tungkus lumus naikkan evengelis sebagai pemimpin. Ulama' PAS di hamun. Kafir evengelis LGE dan Hannah dipuji. TDM berpeluk dgn LKS. Kini DSN jumpa Trump nak spin guna surah AlMaidah. Janganlah biarkan nafsu mengawal akal.

      Delete

    13. Mr J,

      Kamu dah hilang integriti untuk bercakap tentang Evanglis apabila kamu gagal menyangkal komen saya di entry yang lepas bahawa Najib telah menunjukkan sifat mengangkat orang Nasrani menjadi Wali apabila mengeluarkan kalam hukum yang tiada di dalam Islam tetapi ada di dalam Kristian iaitu 'your enemy is my enemy too'.

      Masihkah sdr J tidak menyedari bgmn Allah merentap integriti kalian semua untuk menggunakan isu evangelis pada ketika khalifah kalian sendiri beriman dengan hukum kaum kristian yang tiada di dalam Islam?

      Kalau masih belum sedar ditakuti pada ketika sdr menyedarinya ia sudah pun terlalu lewat.

      Siapa spin ayat AlQuran? Kamulah raja spin pembenci kebenaran kaedah Yahudi yang memutar belit.

      Mahu bersumpah laknat? Atau kamu akan beralasan seperti Nasrani juga apabila diajak berbuat demikian.

      Delete
    14. Jebon......aku heran dengan ko yg heboh pasal evangelist...........tapi lalu pulak tekak ko telan bila pemimpin ko bercengkerama dengan Presiden US negara yg memang terang2 menyokong Yahudi..........dan satu dunia tau Trump bukan orang yg friendly dengan Islam.

      Ini cukop bertentangan dengan Tun M yg dulu terang2 hentam Bush dan Tatcher pasal yahudi dan dasar luar dia orang yg pro-Yahudi.

      Dah banyak kali aku cakap Jebon......kuman di seberang ko nampak tapi badaaakkk depan bijik mata ko buta. Apa tak betol kata aku...???

      Delete
    15. Teman setuju dgn Bro Macy.....

      Maaf teman lambat masok line.....maklom teman ni siang malam cari makan dgn titik peloh sendiri.......bukan ada dedak yg dikutip untuk belanja hidop.

      Bila ada kelapangan baru dapat join dengan sahabat2 yg dihormati di sini. Itu yg kadang2 tengah malam baru dapat menjengah......

      Apa pon perjuangan diteruussskan hingga berjaya.

      Salam perjuangan kepada sumer......

      Delete
  13. Penyokong Melayu islam dumno pun lebih hina dari babi sebab menyokong najis yg suka makan duit curi

    ReplyDelete
  14. Dakyah, tohmah, fitnah cai2 makin terbantut
    DSN ke Amerika, mereka kata pergi melutut
    Sebenarnya cai2 gelisah, terberak terkentut
    Tau nak kalah PRU, dah mula ler ketar lutut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik la cepat bijan wehhh...buat plk rci cipap rosmah kenapa dah lobos


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Kena game dengan tun je puak umno ni..tun lagi advance

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  15. Apa punya lawatan ni, tak ada sidang media, sekadar duduk sekejap nak berselfie dgn trump. Agaknya berapa habis bayar pada pelobi untuk tujuan temujanji berjumpa trump. Belanja habis sakan tapi hasil pada negara hampas , macam ni baik tak keluar negara kerana dah tentu negara kenapa bershopping untuk jaga hati godfather

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada harga diri langsung kedua laki bini yg di amerika dulu ada pasangan bonnie & clyde. Begitulah pandangan umum orang Amerika.

      Delete
  16. Trump is a great salesman. He sells many aeroplanes in 30 minutes, from his house. Yeahhh...make america great again.

    ReplyDelete
  17. bro john doe...

    No sweat & no harm done. Cuma kita jgn beri peluang & ruang untuk budak puaka itu mencucuk jarum, spin, jaja, kopipes hingga kredibiliti yg empunya blog pun turut dihinanya.

    Saya akur dgn nasihat Pak Rahman JPC kita agar tidak buang masa dan mengotorkan diri kita dari budak puaka itu.

    Salam Perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam pak othaman yang dikasihi lagi dihormati,

      Terima kasih kerana sudi maafkan saya.

      Betul saya setuju si puaka ini telah mengambil kesempatan di atas komen saya tempohari walaupun ia tahu saya berniat ikhlas ke atas pak othaman dan malahan ikhlas juga ke atasnya (saya tak tahu cara lain untuk sampaikan kepada pak othaman pendapat saya melainkan melalui komen terbuka sebegini).

      Saya juga sangat setuju dengan nasihat pak rahman jpc agar kita tak perlu layan Kejora.

      Komennya langsung tiada nilai. Saya rasa hampir tiada lagi orang lain yang melayan Kejora. Pak Othaman adalah orang terakhir yang kelihatan masih melayan komen2 hampas Kejora.

      Disebabkan rasa dirinya terpinggir dan komennya tidak mendapat perhatian, ia mulakan semula tabiat lamanya maki hamun mencarut dan memperolokkan rakan-rakan kita terutama pak othaman hanya untuk mendapat respon. Malah daripada salah satu komennya yang lepas amat jelas ia geram dengan pak othaman kerana mengatakan dia budak hingusan (hakikatnya ia memang bena begitu).

      Lately ia gunakan semula label 'wak Singapore' dengan penuh caci-carut , 'Dato jampi Sultan Melaka' dan 'ostat munafik' hanya untuk mendapat respon kita bertiga. Begitulah desperatenya si Kejora mahukan perhatian.

      Seperti pak Othaman saya juga langsung tidak menjenguk blog ini selama 3 hari disebabkan mahu bermuhasabah apa yang saya telah lakukan sehingga sebabkan pak othaman dihina dengan lebih teruk lagi oleh Kejora.

      Setiap malam saya berdoa agar Allah bukakan hati pak othaman untuk maafkan saya. Awal pagi tadi sebelum subuh baru saya merasakan kekuatan untuk masuk semula ke dalam blog ini untuk memperbetulkan keadaan.

      Alhamdulillah pak othaman telah maafkan saya. Mudah2an Allah berikan segala rahmat dan keberkatan di dalam hidup pak Othaman sekeluarga.

      Salam rindu dari saya. In shaa Allah satu hari kita akan bersua muka juga.

      Delete
    2. Salam pak othman and others,

      Kisah ini mungkin boleh kita jadikan panduan:

      Seorg lelaki yg berbeza fahaman dgn seorg guru telah meluahkan kata kata kesat dan kecaman, meluapkan kebencian kepada sang guru.

      Guru tadi hanya diam, mendengar dgn sabar dan tenang dan tidak berkata apa pun.

      Setelah lelaki tadi selesai dan berlalu pergi, sang murid bertanya mengapa gurunya tidak membalas makian tersebut.

      Guru diam sejenek dan bertanya muridnya " jika seseorg itu memberi kamu sesuatu dan kamu tidak menerima pemberian itu, maka milik siapakah pemberian itu?"

      Tentu shj milik sipemberi itu, jwb sang murid.

      Begitulah cacian dan makian tadi, balas sang guru.

      Sang guru meneruskan kata katanya, " begitu juga org yg ingin mengotori langit dgn meludahnya, tetapi ludah itu akan jatuh kemukanya sendiri". Demikianlah org yg diluar sana mengeluarkan kata nista, sebenarnya mereka sedang membuang sampah hati mereka. Jika kita diam, maka sampah hati itu akan kembali kepada mereka.

      Komen komen nista tidak perlu dilayan, biarkan mereka membuang sampah hati mereka yg akhirnya terpaksa mereka kutip semula.

      Delete
    3. Bros semua..

      Setuju dengan rakan2 seperjuangan punya pendapat
      Hal kecil si kojola tu cuba perangat
      Adakah dia fikir hubungan yang dijalinkan pakatuns dalam blog ni boleh tergugat
      Hanya syok sendiri je lah yang dia dapat..

      Barang harus kita disini ingat
      Tujuan kita adalah menentang pasangan kleptokrat
      Lagipun ramai disini ialah otai2 yang berpengalaman dan hebat
      Setakat taktik adu domba sikojola tu pasti tak lekat..

      Salam perjuangan...

      Delete
    4. Salam Pak Othaman. Janganlah buang masa saudara menyokong Pakatan Dhiraar. Tiada faedahnya dunia akhirat buat demikian. Pemimpin yg dipuja TDM merugikan rakyat beratus billion melalui judi dan berbagai skandal. Buat apa nak sokong pemimpin ini? Disamping itu evengelis memegang ubun ubunnya dari belakang.

      Delete
    5. Bertuah kau Kejora tulis tak ada isi kecuali maki hamun dan fitnah tapi otai tetap baca juga.

      Tapi... Konsensus otai dan readers Shahbudindotcom tercapai untuk menjadikan Kejora Kera JoLo aka Kera Sumbang.

      Takziah Kejora.

      Delete
  18. Kikikiki...
    BUDAK SUMAN NI SINGAPORK ASALNYA
    BERLAGAK JAGUH DI HALAMAN BARUNYA
    DAH JADI WARGA MALAYSIA BANYAK CEKADAKNYA
    PI BERAMBUS BALIK LAH KE SINGAPURA

    JALAN JALAN KE KOTE SINGAPURA
    WARGA TUA RENTA MASIH BERKERJA
    CINA SINGA NAK MAMPOS TUKANG SAPU AJER
    NO WONDER BUDAK SUMAN DTG KE MALAYSIA
    DAH DUDUK SINI BER LAGAK SAMSENG PULA
    BILA CACING DAH MULA NAIK KR MATA
    MANUSIA MCM NI LAH PENGKHIANAT NEGARA

    BUDAK SUMAN NI ELOK KO BERAMBUS JADI WARGA SINGAPORK TANAH TUMPAH TOK WAN KO TU..
    JADI WARGA SINI NAK BERLAGAK SAMSENG. . BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP... ELOK TARIK BALIK WARGA NEGARA....


    BERAMBUSSS.... INI KALI LAH
    B

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...ada lagi yang nak try lawan ph

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  19. Tergamaknya pasangan laki bini ini berbelanja ratusan juta untuk kos penerbangan guna pakai jet mewah kerajaan untuk mengangkut rombongan besar Rosmah/Najib, kos melobi, persiapan & mengatur orang untuk menyambut kedua laki bini di sana....HANYA untuk menghadap & menyembah ke bawah duli yg Di Pertuan Presiden Donald Trump sekadar untuk '30 minit' saja. Kunjungan ini pun bukan Kunjungan Rasmi yg biasanya disambut dgn ledakan meriam & perbarisan hormat kpd pembesar negara. Kunjungan kali ini sebenarnya adalah sekadar kunjungan 'terdesak' Najib untuk meraih simpati Amerika saat2 PRU 14 menjelang tiba tak lama lagi. Apakah perlu dibawa Rosmah bersama? Kerja2 merayu, mengampu bodek & menjilat tak bermaruah ini tak pernah dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, malah Presiden George Bush & Presiden Bill Clinton kena penangan adalah...!! Apakah mereka akan terus kembali ke tanah air setelah peruntukan '30 mnit' itu berakhir, atau lazimnya mengikut selera nafsu Rosmah mengelilingi kota2 besar menyopping sakan pakai duit rakyat & negara..?? Mentelah lagi apabila negara sedang berkabung dgn kemangkatan Sultan Kedah. Sama-sama kita lihat gelagat mereka nanti...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. The real true face of Najib has now been exposed....

      'Embezzling public fund for Over excited & blown out of proportion USA trip'.

      No respect to the bereavement of the late Sultan of Kedah.

      Delete


    2. 30 minit itu mem buat rakyat sengsara selama 30 tahun.

      Tolak Najib!


      My name is - TC -

      Delete
    3. Pak Man
      Awat Trump TAK tangkap Najib?

      Delete
    4. Mana lebih menguntungkan ...

      Tangkap Najib atau tipu Najib dapat lagi berbillion-billion kemudian baru tangkap Najib ?

      Remember me - TC -

      Delete
    5. Abis kita...tragedi MH370 mungkin berulang?

      20 Boeing US dibeli Najib dalam lawatan tidak rasmi mengadap Duli Yang Maha Kafir Donald Trumpet.

      Perbincangan 2 hala kurang 30 minit yang menakutkan. MH370 yang masih hilang adalah tragedi besar semasa Najib sebagai PM yang suka bercuti ke US.

      Delete
    6. Anon 1820, mereka disini hidup dlm lubuk fitnah. Bila terbukti kepalsuannya mereka akan spin atau pindah ke fitnah baru. Dulu mereka fitnah DSN akan ditahan. Sekarang spin lain. Baru hari tu blog ini hidang fitnah AI dan TDM tak akan dipanggil RCI. Terbukti salah maka pindah ke fitnah baru. Terbukti PAC dan 7 negara siasat tiada jumpa kesalahan pada DSN namun tetap teruskan fitnah. CRB dah kantoi dua kali tapi tetap teruskan fitnah. Kalau CRB dah kantoi kali ketiga dan DOJ pun tak babitkan DSN apakah mereka akan terima keputusan? Apakah mereka akan minta maaf pada TGHH dan DSN? Rasanya nafsu mereka akan mendorong mereka putar fitnah lain. Hanya Allah dapat membantu.

      Delete
    7. kepala bapak kau j....pi mampos sekali mak bapak anak bini kau....haram jadah pubya bangsat tak guna satu sen pun

      Delete
  20. Lepas Cina, jumpa Amerika, kemudian putin panggil pulak shopping lagi.....woo banyak luit woo.....itu duit rakyat tolong masuk dlm GST. Itu hutang kasi panjang sikit kasi bayar ,kasi bayar bunga dulu. PM sudah kata ekonomi kita berada atas landasan betul... Boleh percaya ke????

    ReplyDelete
  21. yg sedih tu....whitehouse siap announce mereka tidak arrange dan booking trump hotel!

    sarcastic!....tapi jibo mana tau malu!

    ReplyDelete
    Replies



    1. Tang bodek jilat .. dari Macai sampai Presiden memang hebat.

      White House ada average tapi rumah tumpangan je .. Itu yang layak untuk dia.

      Delete
  22. Malaysian Cybertrooper13 September 2017 at 18:01

    Ini semua cerita dongeng zaman purbawara. Pegi US konon nak tolong bantu ekonomi US. Apa Malaysia punya ekonomi lebih besar dari US ke untuk kita membantu USA tu?

    Apa rakyat kat Malaysia semua dah hidup senang lenang ke untuk Najib pegi berjanji nak membantu ekonomi Amerika? Ke bantuan itu hanya sekadar "Cover Story" untuk kejahatan yang lebih dahsyat yang bakal mendatang?

    Dengan ketiadaan sesi temubual wartawan disana maka kita hanya dihiburkan dengan apa saja kata-kata yang di rekayasa oleh media Malaysia nanti.

    ReplyDelete



  23. Nasib baik 30 minit...
    Kalau 90 minit ?

    30 minit pertama, 45 Billion hangus...mungkin kurang sikit mungkin lebih.

    Tambah 30 minit lagi... dah jadi 100 billion..

    30 minit akhir.. fikir punya fikir, dengan J, dengan Kejora, dengan Salleh Keruak, dengan Isa Samad.. Najib jual..


    ReplyDelete
  24. nak tunggu depan TV3 suku muka Najib kat US....

    ReplyDelete



  25. Apa yang Najib takut bila wartawan tanya pasal 1MDB ?

    Jawab lah PAC dah siasat dan tidak ada bukti apa-apa kesalahan.

    Terangkan lah PAC terdiri dari pembangkang dan setiap tahun 1MDB hantar orang Islam pergi Haji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya Mr J cuba sabotaj Najib dengan bagi maklumat palsu.

      PAC cari makan tak ada siapa di US percaya. Paling lawak derma Tok Arab yang Najib langsung tak ada sebut dalam lawatan ini. Walhal Tok Arab dan US kamceng.

      Pendakwaraya Singapore secara terbuka menuduh Jho Low dalang kes money laundering dan 1MDB adalah mangsanya.

      Jadi Najib takkan berani sebut nama partner in crime Jho Taek Low depan Duli Yang Maha Kafir Yahudi Trump.

      Cukuplah setakat Najib merafak sembah dan menjunjung daulat Duli Yang Maha Kafir Donald Trump.

      Delete
  26. Tentu Jibby kecewa sebab pergi ke US penuh dengan kesipuan...ka.ka.ka......

    ReplyDelete
  27. Kan dufah cakap dlm entri lepas Nsjib takkan berani buat sidang media...Najib takut berhadapan dengan wartawan dunia...najib hanye berani buat lengumuman saje...PENGRCUT KETUA UMNO....HAHAHAHAHAHA...KEJORA PON PENGECUT...

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper13 September 2017 at 20:08

      Hepp! Dia bukan pengecut... Kan Pahlawan Boogees tu?

      Dia cuma pemalu orangnya. Tu yg dia segan nak berdepan dengan wartawan.

      Delete
  28. Nsjib tskut sidang media...dia v
    Cuma akan terkucil bila wartawan tanye soklan....nak pakai pamper nampak besar sangat bontot...
    .

    ReplyDelete
  29. Hebat...mungkin Malaysia dh capai tahap Negara Maju sampai bole bantu ekonomi USA, Kuasa ekonomi kedua dunia slps China!!!!! Tahniah jibby!! anda mmg hebat, perdana Menteri Singapura Lee hsien long yg antara terawal dpt jemputan Trump ke White House pun xdpt nk bantu ekonomi USA!!!sekali lagi tahniah JIBBY!!.....Malaysia sanggup buat deal dgn China, buat loan bank Rm 55 Billion yg kena bayar dlm masa 20 tahun, dlm masa yg sama bole melabur USD 3-4 billion di USA!!..sangat bermurah hati, sanggup membuat perjanjian pembelian pesawat BOEING bernilai USD 10 BILLION!!!!.....hebat betul Ekonomi Malaysia dibawah NAJIB.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersiap sedialah kita bilamana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional bakal dikerah melabur di Amerika untuk membeli lebih pesawa2t Boeing bagi membantu mengukuhkan ekonomi negara USA, (bukan main eksyen, Najib...!!)

      KWSP sahaja dijangka melabur antara AS$3 bilion dan AS$4 bilion di negara tersebut. Dilaporkan juga Malaysia komited untuk membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners dan ada kebarangkalian besar, bukan kemungkinan, yang untuk menambah 24 (atau) 25 lagi 737-MAX 10 dalam masa terdekat.

      Situasi itu menggambarkan pentadbiran Najib berangan Mat Jenin seolah-olah Malaysia sebuah negara kaya yang dapat membantu meningkatkan ekonomi kuasa besar dunia itu.
      Walaupun pada realitinya Malaysia menderita dalam ekonomi yang kurang bersemangat serta banyak pinjaman dilakukan terhadap China untuk membiayai projek mega.

      Itulah padahnya bila negara ditadbir oleh penyangak yg tak habis pengajiannya.

      Delete
  30. Bagi JIBBY.... NILAI BILLION baik RM ke USD ke baginya celah gigi je....sebab tu TUN M yg warning kt Najib pasal hutang negara yg hampir cecah Trillion di buat bodoh je, katanya HUTANG NEGARA MASIH DALAM LINGKUNGAN TERKAWAL.....KEPALA ANGGUK KO!!!!

    ReplyDelete
  31. Nampak jelas Pakatan sangat tertekan dgn lawatan DSN ke US. Usaha gagalkan lawatan tidak menjadi. Kini usaha spin untuk burukan lawatan sedang berjalan. Bukan saja DSN jumpa Trumph tapi juga usahawan US. DSN berani jelaskan isu 1MDB dan tohmahan pembangkang Malaysia. Diharap usaha ini tambah keyakinan kepada pelabur. InsyaAllah usaha ini juga mencairkan segala rancangan buruk DOJ sebelum ini. Paska jumpa Trumph kemungkinan DOJ akan tertekan untuk hentikan fitnah. Masa yg sama tekanan Red Granite dan Jho Low yg tidak mahu saman ditangguh juga memberi kesan pada kredibiliti DOJ. Usahawan US akan dapat lihat drama yg dimulakan zaman Loretta dulu. InsyaAllah kita akan lihat perkuburan fitnah 1MDB tak lama lagi. Lain pada 1MDB tiada apa apa yg dapat di utarakan oleh PH bagi rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak jelas selain najib dan TIKUS Mr J juga mempunyai ciri-ciri orang-orang yang mengangkat kaum Nasrani menjadi wali.

      Sekiranya diajak bersumpah laknat ia tentu akan beralasan sebagaimana Nasrani telah berlasan.

      Mr J, unknown sahabat dan TIKUS ketiga-tiganya telah beralasan sebagaiman Nasrani beralasan.

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper13 September 2017 at 20:23

      Betul tu Bro John Doe,

      Tapi nak buat macam mana, sejarah dah membuktikan bahawa Bangsa Melayu ni memang senang jadi Talibarut. Zaman Jepun, Melayu jadi talibarut. Zaman komunis pun Melayu jugak jadi talibarut. Ni Zaman Najib ada Mr. J, Kojolla, shabat syaitan menjadi talibarut.

      Delete
    3. MC,JD, secara sedar atau tak saudara jadi talibarut evengelis. Muhasabahlah dan jangan ikut dorongan nafsu.

      Delete
  32. kita mesti akur yg matalamat utama utk najib bertemu looney trump d white house tlh tercapai.

    photo ops 'hand shake' kedua mereka akan d sebar seluas luas nya kesemua pelusuk negara n akan d sambut sekembali nya sebagai 'wira'.

    tapi malang sekali bagi najib kerana perjumpaan nya tidak d sempurnakan (consummate) dgn 'joint press conference'.

    buat lah apa juga jenis sambutan apabila beliau pulang k Malaysia nanti. ia nya tidak akan bermakna kerana lawatan nya k white house tidak lengkap.

    serupa lah saperti keluarga pengantin lelaki yg d paksa menerima menantu yg tak bersedia 'consummate d marraige' - amat janggal.

    kpd yg celik IT, n mampu menerima maklumat sebenar n menyeluruh, maka lawatan ini masih 'gagal' utk membersih kan najib/rosmah drpd kotoran 1MDB.

    'd stench still remains as overpowering as ever'.

    selagi berada d Amerika, kemungkinan FBI atau DOJ dtg utk menemu ramah mereka megenai 1MDB masih ujud. trump tiada kuasa 'veto' utk menyekat.

    kita hanya bolih berdoa agar ia nya akan berlaku.

    bak kata perpatah "we propose but GOD disposes".

    ReplyDelete
  33. memang najib xberani berdepan dgn media antarabangsa sbb dia sebenarnya menyamun duit 1MDB utk kegunaan peribadinya

    ReplyDelete
  34. J, sudah sudah lah tu berpakat dgn mubaligh jho lo. 1mdb saga is far from over. Yg terdesak skang ni adalah najib yg sanggup menabur duit dimana shj demi kelangsungan politik beliau. Dalam pada rakyat malaysia bergelut dgn tekanan sara hidup dan jumlah graduan menggangur yg semakin bertambah, najib nampaknya seprti hilang arah dengan pengumuman beliau utk menggunakan dana awam untuk memperkukuhkan emonomi us? Tidakkah elok jika duit sebanyak itu digunakan utk merancakkan ekonomi negara supaya peluang pekerjaan makin bertambah! Nampaknya najib lives up to his name, cash is king!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini first time gue dengar Malaysia tolong ekonomi US?

      Gue harap Najib dan rombongan dia ditahan di airport US atau Malaysia tapi bukan pasal jenayah money laundering sebab Najib masih guna diplomatic immunity.

      Tolong tahan Najib dan Rosmah anak beranak takut mereka demam teruk dijangkiti Virus baru, Selesema Babi Trumpet.

      Hahaha..Malaysia bantu ekonomi US...

      Delete
  35. Sandiwara ini akan berakhir jua
    tunggulah PRU-14!!!!!!!!!!!!
    Adakah Melayu masih dlm lingkungan mentaliti 50'an?
    atau melonjak statusnya kepada kebijaksanaan!!!!

    ReplyDelete
  36. DEMI ANAK-ANAKKU YANG KEHILANGAN
    KEISTIMEWAAN BIASISWA SELEPAS
    BERTUNGKUSLUMUS BELAJAR MENGEJAR IMPIAN,,,

    ABAH AKAN MENGUBAH NASIBMU ANAK!!!!!!
    (Dengan izin Allah jua)

    ReplyDelete
  37. Terbaek bro Perak Man bagai dikata
    Kita Pakatan seperti keluarga
    Saling mengenal walau tak jumpa
    InsyAllah bertemu disuatu ketika!

    Tadi saya telah terbaca
    Rakyat Amerika memang tak suka
    Berita keluar akhbar2 utama
    Manalah dia nak sorok muka!

    Memang itu permainan dia
    Dengan Pakatan nak adu domba
    Kekuatan Pakatan dia dah rasa
    Dalam takut muka selamba!

    Biarkan cai dengan rapunya
    Melawan dia hanya sia sia
    Nak provoke kita tak kena tempatnya
    Tak tahu apa jenis manusia!

    Bro John Doe dan Pak Othaman
    Begitu juga bros Pakatan
    Carry on Bros, you're in command
    Demi bangsa, agama dan watan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Yang menyatukan kita adalah kebenaran
      Niat kita semua menentang kemungkaran
      Tiada balasan dedak mahupun jawatan
      Cuma berpandukan ilmu dan waras fikiran..

      Betul seperti yang bro fan tun katakan
      Hanya sekadar cakap sahaja macai boleh utarakan
      Tak jadi kudis pun telinga kita dengan cacian
      Hakikatnya terserlah perangai buruk mereka serta kebodohan..

      Walaupun kita tidak bersua muka
      Wadah menjadi penghubung bersama
      Dari penulisan kita dapat meneka
      Ukhuwah pakatan ibarat sahabat lama..

      Rakyat malaysia keluar negara berasa segan
      Bila hal perdana menteri menjadi topik bualan
      Memang betul lah orang kata orang sibijan sudah hilang kemaluan
      Selamba badak aje mukanya tiada perasaan..






      Delete
  38. Lawatan PM ke US, adalah suatu yg berharga
    Tapii sengaja dibuat isu, Budin kepala dongga
    DSN ke sana kerana negara punya urusniaga
    Madey ke London, cari isu rakyat mahu dilaga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa billion harga?....kena pajsa bi het berapa billion?...

      Delete
  39. najib pun takut nak berjumpa media us. apa pulak nanti bila zahid jd pm, mmg akan langsung x berani. terkapai2 nk paham apa yg reporter tanyakan... ayoyo

    ReplyDelete
  40. LAWATAN NAJIB KE AMERIKA SYARIKAT, ‘CHECK MATE’ BUAT PEMBANGKANG
    Sehari dua ini, media Singapura menyiarkan laporan yang amat positif terhadap Datuk Seri Mohd Najib Razak. Tanpa berselindung, media Singapura juga menyatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia itu telah mendahului Perdana Menteri Singapura, Lee Hsein Loong untuk bertemu dengan Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump!
    Media Singapura juga menyajikan betapa Najib telah diberikan layanan kelas pertama daripada Presiden Trump sewaktu ketibaan beliau di bumi AS. Kawalan khas pengawal peribadi Trump yang diberikan kepada Najib jelas menunjukkan betapa melesetnya tanggapan Tun Dr. Mahathir Mohamad serta kepimpinan Pakatan Harapan bahawa imej Najib begitu buruk di mata dunia!
    Kepada mereka yang memahami ilmu bahasa gerak badan (body language), ternyata sambutan dan layanan Trump terhadap Najib menunjukkan betapa mesra dan yakinnya seorang pemimpin dunia terhadap Najib. Perlakuan Trump amat jelas menunjukkan kemesraan di antara mereka berdua bukan dibuat-buat, malah ikhlas dan penuh keyakinan.
    Laporan media Singapura juga menyiarkan ucapan Trump tentang peranan besar Najib dan kerajaan Malaysia dalam mengekang dan melawan keganasan di Asia Tenggara.
    Di samping itu, media AS juga memainkan peranan dalam menyiarkan dengan profesional betapa Malaysia adalah sebuah negara yang boleh diyakini untuk pelaburan di masa hadapan dan yang paling jelas, Malaysia bukanlah sebuah negara yang gagal mahupun bankrap seperti yang dicanang oleh Mahathir, Lim serta pemimpin pakatan pembangkang!
    Sayugia diingatkan, bahawa kejayaan kepimpinan Najib membawa pelaburan secara besar-besaran dari Arab Saudi, China, India dan Perancis menunjukkan betapa kemahiran politik diplomasi Najib adalah sesuatu yang negara dan rakyat patut berbangga.
    Sejak merdeka, hanya di zaman Najib, Presiden AS telah datang ke Malayisa sebanyak dua kali dan inilah kali pertama di dalam sejarah tanah air kita, seorang Perdana Menteri dari sebuah negara yang kerdil telah dijemput secara peribadi oleh Presiden AS!
    Kepada mereka yang memahami ilmu sains politik, ini jelas menunjukkan gaya kepimpinan Najib dihormati dan diperakui oleh negara besar dunia.
    Media Singapura juga melaporkan mengenai kemampanan ekonomi Malaysia. Malaysia berminat dalam tempoh lima tahun dari sekarang, membeli beberapa buah kapal terbang Boeing! Persoalan saya? Apakah ini tanda-tanda bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang gagal dan hendak bankrap?
    Hanya mereka yang sakit otak, bersifat dengki, iri hati dan buta hati sahaja yang tidak mahu dan menerima hakikat bahawa kepimpinan Najib adalah terbilang dan terbaik.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelas pertama...si gapire oerki melayu bingai kata puji...trump sorok karpet merah...tengok bila pm singapore plak ade tak karpet merah...hehehe...

      Delete
  41. Budin Langau biikin entry kasi cai2 membara
    Cai2 pulak tokok tambah, tiada tiimbang tara
    DSN ke US, untuk tambah pelaburan negara
    Madey gi London cari modal cetus huru hara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menhabiskan boraih negara bodoos...temberang..

      Delete
  42. Jika di zaman Mahathir, sewaktu dunia mengalami krisis dan kelembapan ekonomi, penguncupan ekonomi Malaysia amat jelas dengan bilangan pelaburan menurun dan pasaran saham merudum ke paras di bawah 500 mata, tetapi ianya amat berbeza di zaman Najib. Ekonomi Malaysia semakin berkembang dan pelaburan semakin mencurah! Perdagangan Malaysia sehingga Julai tahun ini sahaja telah mencecah RM1 trillion!
    Apa yang jelas sekarang, isu DOJ dan 1MDB sebenarnya adalah cerita rekaan jahat oleh Mahathir dan puak-puak pembangkang terhadap Najib dan kerajaan Malaysia! Kepada Lim yang menggelar Trump sebagai seorang yang dunggu, apakah jika Perdana Menteri Singapura yang juga menjadi tetamu Trump pada bulan hadapan seorang yang dunggu? Hanya orang dungu seperti Lim yang akan bersama dan berjumpa dengan orang yang dunggu.
    Umumnya akan mengetahui bahawa bukan semudah itu seseorang pemimpin dunia dapat bertemu dengan Presiden AS. Kejayaan Najib dijemput oleh Trump sebagai Presiden AS adalah suatu kebanggaan kepada kerajaan dan rakyat Malaysia sebenarnya.
    Dalam hal ini, teringat akan saya sewaktu membaca buku Bukan Kerana Pangkat: Memior Tun Dr Ismail, mengenai betapa susahnya kerajaan Malaysia suatu ketika dahulu hendak menemui dan menyakini pemerintah AS, memohon bantuan serta mencari pelaburan untuk Malaysia dari AS! Apa yang saya faham adalah jika sesebuah kerajaan berjaya mendapat sokongan dan bertemu dengan kepimpinan AS, maka dunia, khasnya negara kuasa besar akan mengiktiraf Malaysia. Pelabur akan yakin untuk melabur di Malaysia.
    Buat Perdana Menteri Malaysia, kami amat berbangga dengan kejayaan Datuk Seri Najib. Tahniah! You made us very proud. Untuk Mahathir, Lim dan pemimpin parti pembangkang, eat your heart out! Malaysia negara yang selamat dan tidak perlu diselamatkan.
    HIDUP UMNO
    HIDUP UMNO
    HIDUP BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAIIII BANGGA EK DAPAT BERSATU DENGAN TRUMP..??BEKAS PM LAIN TAK HINGIN PUN BERBAIK DGN US..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  43. DSN bijaksana, penuh idea dan berwawasan
    Dia gi ke US mewakili rakyat sebagai utusan
    Tidak diperlukan sidang media buat kupasan
    Kenapa pula cai jadi mcm cacing kepanasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA AYAT PENYEDAP HATI SENDIRI LEWW TEWW...


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Utusan ular lidi...
      kahkahkahkahkahkah...bingai

      Delete
    3. KENA GAME DGN TRUMP JER BIJAN...US JUGAK YANG UNTUNG.SMPAI MASA KENA CEKUP JGK TUUU...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    4. 30 minit nak bincang ape?...bincang pasal golf jeer...berapa birdie... Berapa lobang dah main...berapa billion...habis 30 minit...

      Delete
  44. “PEMBANGKANG BEGITU GUSAR BILA NAJIB BERTEMU TRUMP” – IRMOHIZAM
    Pembangkang dilihat begitu cemburu di atas pertemuan di antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dengan Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald J Trump.

    Pertemuan yang diadakan di Rumah Putih itu sekali gus menjadi kegusaran pembangkang apabila sebelum ini banyak tohmahan dan fitnah dilemparkan terhadap Najib.

    Ahli Parlimen Kuala Selangor, Datuk Seri Dr Irmohizam Ibrahim berkata, dakwaan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli sebelum ini mengenai Najib memenuhi jemputan Trump ke jelas hanyalah kenyataan yang berunsur cemburu.

    “Pembangkang begitu gusar apabila Najib selamat tiba di Washington dan bertemu serta mengadakan perbincangan bersama Trump apatah lagi sebelum ini banyak kenyataan buruk yang ditaburkan ini terbukti fitnah hanya semata.

    “Sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad ada mengatakan Najib tidak berani ke AS dan jika beliau ke sana, berkemungkinan akan ditangkap,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Belia berkata, kenyataan Mahathir itu dilihat sebagai pembohongan atas dorongan kelangsungan politik murahan pembangkang.

    “Hakikatnya ketibaan Najib disambut baik dan diiringi oleh ‘Secret Service’ di Andrews Joint Air Force Base sehingga ke Rumah Putih untuk mengadakan pertemuan dua hala kedua-dua pemimpin negara itu.

    “Selain itu, layanan cukup istimewa yang diberikan oleh kerajaan AS kepada kepimpinan Najib. Ia jelas menunjukkan kerajaan AS amat menghargai kepimpinan Najib dengan menjemput beliau ke rumah Putih seterusnya mengadakan perbincangan bersama,” jelasnya.

    Selain itu, katanya, pertemuan itu juga menjadi pengiktirafan dan lambang keakraban hubungan antara Malaysia dengan negara luar termasuk AS.

    “Paling penting pertemuan bersejarah ini seiring dengan sambutan 60 tahun kemerdekaan Malaysia benar-benar membuktikan keikhlasan beliau ingin melonjakkan nama Malaysia ke 20 negara teratas dunia menjelang 2050 bagi memenuhi aspirasi beliau terhadap generasi muda Malaysia,” katanya.

    Terdahulu, Najib dan Trump mengadakan perbincangan dua hala dengan menteri-menteri dan pegawai kanan masing-masing sebelum kedua-dua pemimpin mengadakan pertemuan empat mata di Pejabat Oval.

    Kunjungan Najib ke Rumah Putih atas jemputan Presiden Trump, berlangsung lebih sejam.

    Pegawai yang berada di Rumah Putih berkata, Trump mengiringi Najib hingga ke pintu untuk mengucapkan selamat jalan, di luar kelaziman beliau yang hanya menghantar pemimpin berkunjung ke pejabat beliau, setakat di lantai utama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YESSS...SEKALI DGN MAMAT NI KENA MASUK SGI BULOH NI NANTI


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Memang gysar..kerana membusukkan nama malaysia...kalo name najib jer yg busuk lantak leer...orang amerika kata k
      Orang mcm ni pon orang melayu lantik jadi PM....bingai betul melayu...hehehehehe..

      Delete
  45. Kita patut berbangga dgn PM punya lawatan
    Itu semua utk kepentingan kiita, anak watan
    Tapi asyik dibuat isu si Matdey mcm syaitan
    Punca semua sbb anak udah hilang jawatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJAR DAN SAYANG JAWATAN JE CAII CAIII UMNO TU..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
    2. Perompak 2 gelak...

      Delete
  46. KALAU PAS PERLU TAUBAT, MAHATHIR 10 KALI PERLU..
    Satu ketika dahulu, sewaktu Tun Dr Mahathir dipecat daripada UMNO, dia pernah berkongsi pentas dengan PAS di Alor Setar dalam kempen Pilihan Raya sekitar tahun 1970-an. Namun begitu, sebaik sahaja berlakunya insiden darurat di Kelantan pada 1978, hubungan Mahathir dan PAS terus retak dan sehingga kini langsung tidak pernah walau sekalipun berbaik.



    Hubungan tegang antara Mahathir dan PAS berterusan sewaktu dia menjadi Perdana Menteri. Apa yang tidak pernah Mahathir lemparkan kepada PAS, semuanya telah mewujudkan perseteruan yang teruk di mana Mahathir juga pernah dilabelkan oleh penyokong dan pemimpin PAS pada ketika itu sebagai Mahafiraun, Mahazalim dan macam-macam lagi.



    Itu semasa dia masih di dalam UMNO. Hari ini, Mahathir sudah menyertai Pakatan Harapan dan dia sendiri turut menubuhkan partinya sendiri kononnya mahu menjahanamkan UMNO. Namun, dia yang juga Pengerusi Pakatan Harapan kekal dengan pendirian untuk terus bermusuh dengan PAS walaupun terdapat gerakan yang dimulakan oleh Datuk Seri Azmin Ali untuk berbaik dengan PAS.



    Terbaru, dalam satu kenyataan, Mahathir mendakwa PAS harus bertaubat kerana sudah lari dari matlamat perjuangan asal mereka sehingga sanggup bekerjasama dengan UMNO dan Barisan Nasional dalam banyak perkara. Persoalannya, siapa yang harus bertaubat sekarang? Adakah PAS ataupun Mahathir sendiri?



    Manakan tidak, sejak dahulu lagi Mahathir telah melemparkan pelbagai tuduhan kepada PAS di mana ada diantaranya cukup berbekas di hati para penyokong PAS. Tidak ketinggalan juga, Mahathir adalah individu bertanggungjawab dalam memenjarakan beberapa orang musuh politiknya termasuk mengenakan tuduhan pengganas kepada Ketua Dewan Pemuda PAS hari ini, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.



    Tidak cukup dengan itu, terlalu banyak skandal yang hari ini telah dibongkarkan dan ada diantaranya sedang berhadapan dengan Suruhanjaya Siasatan DiRaja. Melihat akan perkembangan ini, ingin ditanyakan kepada Mahathir, siapa yang harus bertaubat sebenarnya?



    Pada usia yang sudah mencecah 93 tahun, sepatutnya dia berada di tikar sembahyang bagi memanjatkan kesyukuran kerana dikurniakan usia yang sebegini panjang serta harta yang melimpah ruah. Namun, pada mata Mahathir, kuasa dan kemewahan menjadi keutamaan sehingga dia sendiri bertindak seolah-olah ingin menongkat langit.



    Usah terlalu mudah untuk menasihati orang supaya bertaubat kerana dirinya sendiri turut terpalit dengan pelbagai fitnah, andaian, pembohongan dan salah guna kuasa. Dalam hal ini, bukan PAS yang harus bertaubat dan kembali kepangkal jalan. Sebaliknya Mahathir harus sedar, pada usia sebegini dia wajar berada dalam keadaan selesa dan tidak giat memfitnah orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani ker PAS debat dengan tun madey?

      Delete
  47. TRUMP MENGAKU NAJIB SAHABATNYA, TINGGALLAH KIT SIANG & MAHATHIR ‘MEREPUT’ BERDUA
    TIDAK pernah berlaku sebelum ini seorang Presiden Amerika Syarikat menyambut tetamu negaranya di pintu kereta dan menghantar semula ke pintu kereta tetamu berkenaan.



    Dalam sejarah dunia, ia hanya berlaku kepada Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Donald Trump pada tanggal 12 September 2017.



    Menurut suatu kisah spontan yang berlaku pada pertemuan antara kedua-dua pemimpin negara itu di Rumah Putih, Amerika Syarikat, Presiden Trump tiba-tiba berbesar hati mengiringi Najib hingga ke muka pintu untuk mengucapkan selamat jalan, luar daripada kelaziman beliau hanya menghantar pemimpin yang melawat pejabatnya sehingga ke lantai utama sahaja.



    Walaupun dinasihati dan diingatkan oleh pegawai peribadi Trump pada waktu itu, namun tetapi beliau maklumkan akan mengiringi Najib hingga ke tingkat bawah, sekali gus tidak melakukan perkara kelaziman sebagai President Of The United State (POTUS).

    “Beliau (Najib) sahabat saya,” kata Trump dengan ringkas.


    Inilah gambaran yang diberikan secara bersahaja oleh seorang kuasa besar dunia terhadap Perdana Menteri kita. Walaupun di tanah air, pelbagai 1001 cerita fitnah buruk dilemparkan kepadanya oleh pembangkang, namun hakikatnya Amerika Syarikat memandang tinggi dan mulia keatas Najib.



    Maka tinggallah di Malaysia dua ‘dinasour’ yang masih bersahabat bersama walaupun tidak lagi releven dalam pentas politik negara. Mereka adalah Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan Pengerusi PPBM Dr Mahathir Mohamad yang baru sahaja ‘menghalalkan’ aktiviti LGBT melalui penyertaan dalam Himpunan Wanita Toksik Politik di ibu negara baru-baru ini.



    Dua ‘dinasour’ itu masih tidak faham bahasa isyarat dari netizen agar mereka tidak lagi aktif dan sibuk dalam urusan negara. Bagi kebanyakan rakyat kita, mereka mahu melihat Kit Siang dan Mahathir berehat sahaja di rumah sambil bermain dengan cucu dan cicit.



    Tapi bagi mereka berdua yang masih sanggup menyebar fitnah siang dan malam, mereka tidak jemu-jemu untuk menumbangkan sahabat Trump yakni Najib kerana kemarukkan kuasa dunia.



    Apapun, ‘mereputlah’ mereka berdua begitu sahaja dikala mana Najib terus menjadi sahabat kepada kuasa-kuasa besar dunia seperti Amerika Syarikat, China, Jepun dan Arab Saudi. Syabas Najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat yg macam mana tu?....hehehehe...

      Delete
    2. Syria musuh trump....yahudi sahabat trump..hehehehe

      Delete
  48. LAYANAN ISTIMEWA TRUMP BUKTI PENGIKTIRAFAN PADA DATUK SERI NAJIB
    Layanan yang diberikan Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah satu layanan yang tidak pernah diterima oleh mana-mana Perdana Menteri dalam kalangan negara Asean jika menemui Presiden negara Uncle Sam itu di White House.

    Najib ketika tiba di West Wing, disambut oleh Trump sebaik keluar dari kereta dan bersalaman sebelum dibawa masuk untuk diperkenalkan kepada anggota pentadbiran Trump seorang demi seorang.

    Kemudian, delegasi Malaysia yang diketuai Najib mengadakan perbincangan bersama di White House berkenaan isu keselamatan dan hubungan dua hala antara Kuala Lumpur-Washington yang menyambut ulang tahun ke-60 hubungan kedua-dua negara. Ini adalah pengiktirafan kepada Najib sendiri selaku Perdana Menteri, Malaysia.

    Trump, seorang ahli perniagaan yang dipilih sebagai Presiden AS pada 20 Januari tahun ini. Tidak sampai setahun berada dalam pentadbiran, Trump memberikan penghormatan kepada Najib dengan Trump sendiri menjemput beliau untuk hadir ke White House, semalam.

    Biarpun di rantau ASEAN ini, Singapura dikenali sebagai sekutu rapat AS, ketua negara Singapura dikatakan hanya akan bertemu dengan Trump pada bulan depan selepas Malaysia.

    Tindakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang mendakwa lawatan Najib ke White House adalah bukan lawatan rasmi adalah satu fitnah kerana layanan yang diberikan oleh kerajaan Amerika adalah amat luar biasa sekali.

    Pembangkang bengkak mata dan terkedu lidah semalam. Usaha mereka mensabotaj jemputan rasmi Trump kepada Najib gagal.

    Sudah pasti bagi Trump, Najib adalah sahabat rapat beliau. Sebaik mendarat di AS, Najib diberikan kawalan keselamatan ketat dipercayai oleh unit Secret Service AS sepanjang perjalanan ke hotel penginapan di Hotel Trump International.
    Ketika, bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad pergi berjumpa George Bush, Mahathir tidak dijemput di depan pintu kereta dan staff White House tidak berbaris pun untuk diperkenalkan pada Mahathir.

    Ada komen di laman YouTube yang memaparkan video Rafizi itu menganggap Rafizi sudah ketandusan modal sampai ke lawatan bersejarah Najib bertemu Trump pun mahu diburukkan oleh pembangkang.

    Lebih baik Rafizi memikirkan masa depannya yang bakal dilalui di dalam sel penjara kerana hukuman penjaranya selama 18 bulan bakal berlangsung jika rayuannya di Mahkamah Rayuan ditolak nanti. Perkara itu lebih penting daripada terus menyibuk hal-hal lawatan Najib bertemu dengan Trump.

    Apatah lagi serangan pembangkang yang mengatakan bahawa Jabatan Kehakiman (DOJ) dan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) akan menangkap Najib dalam siasatan 1MDB oleh DOJ, semua terbukti fitnah kerana layanan yang diberikan oleh Trump kepada Najib begitu istimewa sekali.

    Tindakan mereka mempersoalkan tempat penginapan Najib di hotel milik Trump juga tidak sepatutnya dipersoalkan kerana jemputan kepada Najib itu disampaikan sendiri oleh Trump dan sebagai seorang usahawan besar dunia, sudah tentu Trump boleh memberikan ruang kepada Najib untuk menginap di hotel berkenaan.

    Ketika bekas Presiden AS, Barack Obama datang ke Malaysia sebelum ini, pembangkang begitu marah apabila tiada perjumpaan diadakan oleh Obama bersama Ketua Pembangkang pada ketika itu.

    Tidak perlu pertikai kenapa tiada sidang media bersama. Masa Mahathir bertemu dengan Bush di White House, tidak ada sebarang kenyataan bersama pun dibuat. Kebanyakan rakyat tidak mengetahui berkenaan pertemuan itu.

    Namun semalam, agensi berita CNN menayangkan secara langsung saat pertemuan kedua-dua delegasi di White House dengan kenyataan daripada Najib dan Trump. Jadi isu tiada sidang media bersama tidak lagi relevan.

    Pembangkang mati akal semalam. Usahlah cakap Malaysia sudah jajah Amerika selepas ini kerana pembelian pesawat Boeing oleh syarikat Malaysia. Sudah sudahlah sabotaj ekonomi Malaysia. Akuilah bahawa diplomasi Najib baik dengan India, China, Arab Saudi dan Amerika Syarikat banyak untungkan negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo pemimpin negara lain trump tak layan leer...hehehehe...

      Delete
  49. DAP KEMARUK KUASA, “TIGA M” MENJADI KUDA
    Akhirnya DAP menerusi bonekanya telah membuka agenda besar mereka pada PRU14. Agenda besar DAP adalah hanya semata mata mahu merebut kuasa. PAN yang menjadi parti tajaan DAP telah membuka niat besar DAP itu.

    “Memanglah (kemaruk kuasa), kami nak ambil kuasa. Kami bertanding kerana nak ambil kuasa, bukan nak seronok-seronok.

    “Kita masuk pilihan raya sebab nak ambil kuasa dan gila kuasa. Sebab kita nak rampas kuasa daripada orang gila,” kata Mat Sabu, Presiden PAN dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) di Petaling Jaya pada 11 September 2017.

    Selepas berakhirnya Konvensyen PAN di Ampang Jaya dua hari lepas, Mat Sabu khabarnya akan bertanding di Selangor. Pengerusi PAN Selangor, Izham Hashim menyatakan mereka serius untuk mencalonkan Mat Sabu di Selangor. “Lagipun Mat Sabu tinggal di Selangor” kata Izham.

    Siapa orang gila yang dimaksudkan oleh Mat Sabu? Dalam kemelut terbaru yang berlaku di Selangor antara PAS dan PAN. Orang gila yang dimaksudkan itu boleh jadi adalah Azmin Ali. Boleh jadi Mat Sabu akan dicalonkan oleh DAP dan PAN untuk menjadi calon Menteri Besar di Selangor.

    Perbalahan antara PAN dan PAS di Selangor sudah merebak ke peringkat akar umbi. Zuraida Kamaruddin, ahli parlimen Ampang juga masuk campur sama berbalah dengan PAN. Masing masing bergaduh kerana kemaruk kuasa. Mana cukup tujuh biji kereta, Mak Lampir hendak tambah lagi keretanya.

    Sebagai “top dog” sebenar dalam Pakatan Harapan, DAP telah berjaya mengekalkan pengaruh parti baru yang ditajanya untuk gantikan PAS iaitu PAN. Tidak sia sia habiskan wang dana RM1.2 billion dari Israel untuk memecahbelahkan PAS dan menubuhkan PAN.

    Kini DAP sudah masuk ke fasa seterusnya iaitu menjadikan Mat Sabu sebagai calon Menteri Besar boneka yang baru di Selangor. Sama seperti yang DAP pernah buat kepada Nizar di Perak suatu ketika dahulu.

    Misi besar DAP seterusnya adalah mendapatkan kuasa di Putrajaya. Sesuatu yang sukar bagi DAP jika tanpa sokongan orang Melayu. DAP perlu pergunakan orang Melayu untuk merampas kuasa di Putrajaya.

    Oleh kerana itulah, nama Kit Siang tiada dalam carta Pakatan Harapan. Apa yang kelihatan adalah nama nama Melayu, supaya mudah orang Melayu ditipu untuk mendapatkan pengaruh. “Tiga M” ini menjadi trio umpan DAP untuk tipu Melayu.

    Hingga memaksa Mahathir mengeluarkan fatwa kepada orang PAS di blognya semalam yang mengatakan berdosa mengundi PAS kerana ianya sama seperti mengundi BN.

    Mahathir terpaksa mereka reka fatwa sebegini semata mata untuk memudahkan tugas DAP. Mahathir siap suruh orang yang mengundi PAS bertaubat lagi. Dulu Mahathir kata macam macam terhadap arwah Nik Aziz, kini Mahathir pula yang buat fatwa sendiri agar orang PAS sokong PAN dan sokong DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reka lah selagi ade kepandaian...hehehehe...Dap ketua laa...boneka laa...
      MCa gertak najib semua bisu...

      Delete
  50. king of copy paste dah masuk...

    latest...umno dah buat video forex losses, nuar musa jadi dah announcer.....tun salah

    toing toing toing...

    apa dah jadi dengan rci????.....dah jadi sarkas pulak dah....jibo nak rci, umno dah buat video....rci dah tak laku kot???

    habis agung nak letak kat mana tu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar muso gabnur bnm yg sahkan nor yaacob berbohong...hehehe...
      Nuar muso nak bodek najib kerana dah kena buang dari pengerusi MARA...suasatan SPRM blm tahu ape kisahnye...BN kojol nuar muso pon kojol..

      Delete
  51. Inilah cara bagaimana DAP mempergunakan orang Melayu. Pergunakan Mat Sabu menerusi parti PAN. Pergunakan Mahathir menerusi parti PPBM. Presiden PPBM, Muhyiddin pun turut sama beri fatwa baru dengan menggelar kumpulan PAN dan PPBM sebagai geng Muhajirin dan mereka yang tidak bersama Pakatan Harapan sebagai kumpulan jahilliah.

    9 September 2017, dalam satu kenyataan di Kulai menerusi Free Malaysia Today, Muhyiddin berkata demikian “Kami adalah kumpulan Muhajirin kerana kami menghadapi permusuhan dari kumpulan Jahiliah yang kelihatan pintar tetapi sebenarnya bodoh dan telah membawa kerugian besar kepada pelbagai institusi di negara ini,”.

    Dalam satu video di Facebook Liew Chin Tong, Ahli Parlimen DAP Kluang, Muhyiddin bercakap seperti orang mabuk dalam kedai cina mengutuk orang PAS yang pakai lebai. Sampai begitu sekali Muhyiddin kutuk orang PAS. Jadi nilaikanlah sendiri, kalau sudah perangai macam ini, siapa sebenarnya yang berperangai jahilliah?

    Kerana kemaruk kuasa, tiga orang ini, Mahathir, Muhyiddin dan Mat Sabu telah menjadi alat kepada DAP. Diperkudakan oleh DAP hanya semata mata untuk meraih sokongan dan undi Melayu.

    Lebih teruk daripada itu, mereka bertiga ini sekarang ini dilihat cuba merosakkan pemikiran dan perpaduan Melayu dengan memberi label dan gelaran yang tidak sepatutnya kepada pihak yang berlainan ideologi politik dengan mereka. Gelar orang sebagai “berfahaman celaka, berdosa undi BN dan orang BN sebagai geng jahiliah” adalah satu tuduhan yang berat sama sekali.

    Kerana mahu memuaskan hati DAP dan memenangkan DAP, Mahathir beri fatwa berdosa undi PAS dan Barisan Nasional. Mat Sabu pula sampai sanggup keluar ayat “berfahaman celaka” kepada ulama dan orang agama yang bersama dengan UMNO dan Barisan Nasional. Muhyiddin pula gelar orang UMNO dan Barisan Nasional sebagai kaum jahiliah. DAP yang kemaruk pada kuasa sedang pergunakan mereka ini.

    Jangan biarkan DAP masuk ke Putrajaya. Penang Institute, badan penyelidik yang dibiayai oleh Guan Eng sudah beri cadangan bahawa hanya perlu 430,000 orang sahaja kakitangan awam di Putrajaya. Hari ini, jumlah kakitangan awam adalah sejumlah 1.6 juta orang.

    Bermakna hampir 1.2 juta akan diterajang keluar kalau DAP menerusi Pakatan Harapan berjaya ke Putrajaya.

    Malah semalam, Mahathir juga berkata akan hentikan semua projek yang mendapat pelaburan daripada luar. Bermakna ECRL akan tiada, HSR akan tiada dan pelaburan RM31 billion di Penggerang akan dihentikan. Silap silap MRT2 dan MRT3 juga akan dihentikan.

    Jangan biarkan negara ini hancur kerana politik orang yang gila dan kemaruk kuasa. Mereka hanya mahu berkuasa untuk kepentingan anak dan kroni mereka sahaja. Mahathir, Muhyiddin dan Mat Sabu, “tiga M” ini hanyalah kuda sahaja kepada DAP yang kemaruk pada kuasa.

    Mahathir pula kemaruk mahu “passing baton” kuasa itu kepada M yang satu lagi iaitu, Mukhriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu marah DAP....Cina MCA pon marah DAP...hehehe...

      Delete
  52. DSN pergi US, cai haprak kinii jadi terngadah
    Tohmahan FBI nak tangkap PM kantoi sudah
    Sengaja dijadikan isu, caii2 yg resah gundah
    Mahu dibuat sidang media pukimak ke jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habihkan boraih...RCI forex lingkup...macai haprak semua kaciwa...hahahahaha..
      Trump sorok karpet merah....naik kapalterbang berjam2 tapi numpa 30 minit jer...boleh bicang melalui video call jeer...hampeh...heheheh

      Delete
  53. MELAYU ISLAM PUTUS SILATURAHIM KERANA MAHATHIR , TAPI MAHATHIR SELAMBA SAHAJA BUAT U-TURN
    Mungkin kerana faktor usia maka Tun Mahathir kerap sangat terlupa apa yang dia sering cakap dan lakukan.

    Atau , mungkin Mahathir tahu ramai yang boleh di lembukan kerana taksub kepada nya.

    Baru baru ini Mahathir menuduh parti PAS ada lah punca umat Islam dan Melayu berpecah.

    Maka kenyataan Mahathir ini kita harus faham, dalam usia “advance” ini dia perlu lucutkan semua gelaran yang ada pada diri nya kepada pihak lain dengan kadar segera sebelum dia pejam mata.

    Mahathir tahu rskyat sudah tahu ketika dia menjadi Perdana Menteri banyak wang milik negara di alih ke lain tempat dengan pelbagai cara.

    Ada cara bailout, ada yang guna sebagai dagangan mata wang dan macam macam cara.

    Maka atas sebab itu ramai yang menuduh Tun Mahathir sebagai bapa penyamun.

    Antara yang kuat melaung nama Mahathir sebagai bapak penyamun ada lah Mat Sabu.

    Maka atas sebab itu lah Tun Mahathir tidak mahu nama penyamun itu melekat pada nya lalu segera di cipta nya isu 1MDB dan menuduh Najib menyamun wang 1MDB.

    Pegawai pegawai yang jujur dan ikhlas yang bekerja dalam syarikat 1MDB yang tidak boleh bersuara pun menggeleng kan kepala mereka melihat penipuan Mahathir ini.

    Mereka yang bekerja di syarikat itu lebih tahu hal sebenar.

    Kini Mahathir mahu mencuci dosa memecah belahkan umat Islam dan orang Melayu pula.

    Cara nya mudah, Mahathir membuat kenyataan bahawa PAS ada lah sebab dan punca umat Islam dan melayu berpecah.

    Senang kerja Mahathir.

    Orang muda zaman ini akan merujuk kenyataan Mahathir yang baru sahaja , mereka tidak akan merujuk masa lampau kisah Mahathir memecah belah kan Melayu dan Islam.

    Sebenar nya , Mahathir lah bapa perpecahan kedua nya , Islam dan Melayu.

    Mahathir membuat tindak tanduk seperti membunuh 14 umat Islam Memali.

    Insiden ini membuat perpecahan antara umat Islam PAS dan UMNO bertambah dasyat.

    Akibat tindak tanduk ini , ramai umat Islam tidak bertegur sapa dan bermusuhan.

    Kemudian Mahathir buat tindakan membatal kan UMNO , kerana mahu menyisihkan penyokong Tengku Razaliegh yang hampir separuh dalam UMNO.

    Akibat ini , ada antara ahli UMNO yang di halang masuk UMNO baru menyertai parti Semangat 46 dan ada sebahagian masuk parti PAS.

    Tidak cukup dengan ini , Mahathir mengambil tindakan menyisih kan Anwar setelah melihat potensi Anwar tidak akan menjadi Perdana Menteri yang akan akur kepada nya.

    Tambah lagi Mahathir merasa waktu sudah cukup untuk Anwar.

    Ini menyebab kan ramai orang Melayu berpecah belah dan tidak bertegur sapa antara satu sama lain antara yang menyokong Anwar dan Mahathir.

    Mahathir telah menambah kan musuh UMNO.

    Terkini , akibat mahu laksana kan rencana mahu menaik kan zuriat, Mahathir pura pura cari kesalahan Najib dan melancarkan serangan mengguna kan 1MDB.

    Mahathir sanggup tanggung dosa fitnah dan membayar pihak media kafir untuk tujuan ini.

    Paling celaka dan lahnat yang Mahathir lakukan ada lah setelah dia membuat umat Islam dan melayu tidak bertegur sapa kerana berpeah akibat tindakan nya , kini Mahathir berbaik semula dengan Anwar.

    Mereka yang bergaduh dan telah putus silaturahim masih tidak bertegur sapa sehingga hari ini , tetapi Mahathir sebagai penyebab sudah menjilat punggung yang dia bergaduh.

    Itu lah Mahathir, hanya sebab dia bijak “menjahat” kan Najib , maka orang jahil tidak tumpu kepada Mahathir dan kekayaan serong nya.

    Mahathir lah punca perpecahan ummah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu penyokong prompak putus silaturrahim dengan melayu baik...hehehehe...

      Kalo 1 mdb fitnah saper brani cabar doj?...hehehehe
      Najib dah ke US
      Kenapa tak bawak bukti 2.6 billion?...surat raja arab ade...laporan PAC ade...laporan SPRM ade...laporan peguam negara pon ade....
      Sambil2 tu boleh serah surat saman kpd WSJ...hahahahahaha...penakut...

      Delete
    2. Awak ni cerita panjang panjang wat apa ?

      Adakah Mahathir yang menyebabkan umat islam sembahyang dua imam ?

      Adakah Mahathir penyebab ramai suami isteri bercerai berai ?

      Seingat saya , di zaman Mahathir , BN sentiasa memperolihi kemenangan 2/3 majority di parlimen .

      Apa yang dinyatakan olih saya itu adalah fakta yang termaktub . Adakah awak nak tuduh saya berbohong ??

      Delete
  54. https://www.malaysiakini.com/news/395061 Masih tidak ada tawaran penyelesaian daripada Pengerusi Umno Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim yang juga adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan dua yang lain berhubung dakwaan melanggar kontrak pembelian puluhan ribu unit periuk nasi daripada seorang ahli perniagaan.

    Difahamkan tidak ada tawaran yang dibuat untuk menyelesaikan saman berkenaan apabila perkara dijadualkan untuk pengurusan kes di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

    Berikutan itu, Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, menetapkan 3 Nov untuk pengurusan kes seterusnya supaya beliau boleh memberi arahan lanjut kepada pihak-pihak berkenaan.

    Tarikh perbicaraan ditetapkan pada 5 dan 6 Feb tahun depan jika tiada penyelesaian dicapai.

    Saman itu difailkan oleh Florence Lee Jye Wen, seorang pembekal barangan elektrik ke atas Shahidan bersama-sama dengan anggota parlimen Padang Besar Datuk Zahidi Zainul Abidin dan Bendahari Umno Perlis Datuk Rozabil Abdul Rahman yang dinamakan sebagai defendan.

    Umno Perlis didakwa menempah 60,000 unit periuk nasi 1.8 liter daripada Lee pada 3 Jun 2015 yang diletakkan logo Umno, BN dan DSSK (kependekan untuk Datuk Seri Shahidan Kassim).

    Berdasarkan pernyataan tuntutan yang difailkan pada 16 April di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Lee mendakwa beliau ditemui oleh wakil jualan yang menyebut Umno Perlis berminat membeli periuk nasi yang diletakkan logo Umno dan kependekan nama Shahidan.

    Shahidan adalah pengerusi Umno negeri. Zahidi pula menjadi setiausaha agungnya.

    Seunit periuk nasi itu dikatakan dijual dengan harga RM74 – lebih murah berbanding harga pasaran RM107 – dengan setiap 20,000 unit akan diedarkan untuk kawasan parlimen Arau, Padang Besar dan Kangar.

    Jumlah keseluruhan jualan itu mencecah angka RM4.4 juta.

    Bagaimanapun, katanya 8,000 unit masih tidak diambil sehingga ke hari ini menyebabkan beliau rugi sebanyak RM592,000.

    Dia juga menuntut ganti rugi khas RM36,511.40 untuk kos menyimpannya dan RM2,750.35 kerana terpaksa menyimpan periuk nasi itu tanpa dapat menjualnya akibat label tertera padanya.

    Lee juga menuntut ganti rugi am dengan jumlah yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

    ReplyDelete
  55. Kot ada yang terlepaa baca...baca dan paham caiiii dedak semua


    Khazanah, KWSP Tingkat Pelaburan Di AS, Beli Lebih Banyak Pesawat Boeing Bagi MAB - Najib

    Tarikh kemaskini: 13/09/2017

    Oleh Mokhtar Hussain

    WASHINGTON DC, 13 Sept (Bernama) -- Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional Bhd merancang meningkatkan pelaburan mereka di Amerika Syarikat (AS) dan membeli lebih banyak pesawat Boeing bagi membantu mengukuhkan ekonomi negara itu, umum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Menurutnya, KWSP sahaja dijangka melabur antara US$3 bilion dan US$4 bilion (US$1 = RM4.19) di negara tersebut.

    "Saya ingin katakan bahawa kami datang ke sini dengan membawa cadangan nilai yang kukuh untuk dikemukakan. Kami mahu membantu anda mengukuhkan ekonomi AS," kata Najib semasa pertemuan delegasi Malaysia dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, di sini, Selasa.

    Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata delegasi Malaysia mempunyai tiga cadangan khusus.

    Pertama, katanya, Malaysia berhasrat menambah bilangan pesawat Boeing yang akan dibeli oleh Malaysia Airlines Bhd (MAB), "Kami komited untuk membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners dan ada kebarangkalian besar, bukan kemungkinan, yang kami akan menambah 24 (atau) 25 lagi 737-MAX 10 dalam masa terdekat."

    Jadi, dalam masa lima tahun, dengan pembelian tambahan itu, janji niaga tersebut akan bernilai melebihi US$10 bilion, katanya.

    Pesawat 737 MAX 10 bakal menjadi pesawat satu lorong paling menguntungkan bagi syarikat penerbangan tersebut, menawarkan kos tempat duduk paling rendah, manakala 787 Dreamliner merupakan pesawat enjin berkembar dengan kerangka sederhana bagi perjalanan jarak jauh.

    Perdana Menteri kemudianya menyaksikan majlis pemeteraian Memorandum Persefahaman antara Malaysia Airlines dan Boeing Aircraft Corporation bagi pembelian pesawat serta membuka kemudahan penyelenggaran, pembaikan dan baik pulih di Sepang, bernilai US$3.9 bilion.

    Perbincangan dengan Trump itu merupakan kemuncak lawatan kerja Najib ke AS dari 11-13 Sept atas jemputan daripada Presiden AS ke-45 itu yang memegang jawatan pada 20 Jan tahun ini.

    Najib berkata kerajaan juga akan cuba memujuk syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia Bhd untuk membeli enjin General Electric buatan AS.

    "Keduanya, Kami memiliki KWSP, yang merupakan dana pencen utama di Malaysia. Mereka memiliki modal yang besar untuk dieksport, mereka melabur hampir US$7 bilion dari segi ekuiti di AS dan mereka berhasrat untuk melabur tambahan US$3 bilion hingga US$4 bilion bagi menyokong pembangunan semula prasarana anda," katanya.

    Perdana Menteri juga berkata Khazanah Nasional, yang memiliki pejabat di Silicon Valley, California dan telah melabur kira-kira US$400 juta dalam syarikat teknologi tinggi, juga berhasrat meningkatkan pelaburannya.

    ReplyDelete
  56. Mana tak nampak Seman ifrit punya komen
    Dah mati pucok tak kan le dia sdg beromen
    Dah nak mampos, nak tumbangkan gomen
    Agaknya melayan si Nuat, Madey rekomen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. TAK MASUK BILIK TRADING, MAKA TUN TAK TAHU, TAPI TAK MASUK BILIK LIWAT TAHU MACAM-MACAM
    Bohong Tun Mahathir dan pentaksub sudah sampai ke penghujung. Apa sahaja yang keluar dari mulut Tun dan pentaksub adalah berpandu kepada untung rugi politik semata mata, dan bukan atas kebenaran.
    Pentaksub Tun Mahathir amat gembira apabila Nor Mohamed Yaakop umum dia sendiri bertangungjawab keatas kerugian. Ia seolah olah satu kemenangan bahawa idola mereka tidak terbabit.
    Mereka terlupa itulah juga pengakuan Nor Yaakop berbelas tahun dahulu. Nor Yaakop tiada pilihan. Jika dia kata itu semua atas arahan #OA1 (orang atas) maka dia kenalah buktikan bahawa dia telah di arah.
    Maka matilah dia untuk membuktikannya kerana OA1 hanya menggunakan arahan verbal sahaja seperti lazim. Ia sama dengan ketika Arwah Tan Sri Jaafar Hussien meletak jawatan dan Tan Sri Ani Arope meletakan jawatan, semua arahan mulut sahaja.
    Di mahkamah tentu mereka tidak dapat membuktikan bahawa mereka telah di paksa dan diarah. No black and white. Kini, berbanggalah badut badut Tun Mahathir kononnya Nor Yaakop sudah “take the blame” dan Tun M tidak pernah masuk ke bilik Trading wang.
    Konon ini bukti idola mereka suci murni.
    Mereka terlupa, idola mereka juga tidak pernah masuk ke bilik Anwar Ibrahim ketika banduan itu sedang meliwat. Tetapi Tun M boleh menerangkan cara Anwar meliwat dengan lengkap me”masterbate” (melancap) kan mangsanya.Tun bukan bual di kedai kopi tetapi di rakam oleh segala TV ketika di temubual. Konon malu ‘my deputy is doing this thing” katanya.
    Maka peliklah jadinya, berbillion wang keringat rakyat lesap bawah batang hidung, bukan sekali malah selama 6 tahun turut-turut Tun M boleh tidak tahu, tetapi deputy nya beraksi dalam bilik dia boleh tahu.
    Inilah Tun Mahathir. Dia memilih watak ikut suasana.
    Jika terpaksa berlakon bodoh dan lakonan bodoh itu menguntungkannya maka dia buatlah bodoh tidak tahu apa-apa macam kes Memali dan kehilangan wang FOREX.
    Tetapi bila perlu tunjuk pandai dan tahu macam-macam, aksi dalam bilik berduaan antara Anwar dan Azizan serta mangsa lain semua dia tahu.
    Malah “saya sendiri temui mangsa” untuk bertanya. Wang rakyat lesap bawah batang hidung selama 6 tahun turut-turut tidak pula dia mahu tahu dan tanya “mangsa” nya Nor Yaakop.
    Itu sebab sasaran Tun Mahathir adalah orang muda seperti Syed Saddiq. Mereka ini muda tetapi perasan pandai, itu sebab menyokong Tun Mahathir.
    Mahathir tiada kesetiaan kepada sesiapa pun, jika sahabat, timbalan, penyokong terpaksa dia sembelih dia akan sembelih juga bila tiba waktunya.
    Tun Mahathir hanya setia kepada matlamat dia sahaja, UMNO yang beri kekayaan, kuasa, KLCC pun dia tidak setia.
    Jadi fikir-fikirkanlah jika terasa hendak sokong sesumpah ikut warna dahan yang dia paut. Jika kuning kuninglah, jika DAP DAP lah, kalau peliwat lah asalkan matlamat tercapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku liwat bini kau baru tau.dok ckp liwat liwat hari2...tapi kau tolong pegang tangan dia tau sebab dia mesti melawan takkan dia rela hati nak tonggeng..

      P/s..harap paham metafora ni

      Delete
  58. Udah tiada kelibat lagi Othaman Kadok ifrit
    Takut dgn hamba, dia cabut lari tercirit birit
    Dek kerana mati pucok, batin dia rasa perit
    Dibiarkan jer bini dia, orang lain tutoh burit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oppss...sorry takda kelas tak layan le derr

      Delete
    2. Akhiir nya dia jawab, Seman tak ada agama
      Kutukan hamba, dia tak sanggup lagi terima
      Tapi kali inii, dia guna balik tektik yang lama
      21:43 dia muncul sebagai anon tanpa nama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Kenapa Pak Man berselindung di balik kamar
      Nama Pak Man akan menjadii lebih tercemar
      Cara penakut menikus inii, hamba tak gemar
      Jawab pakai nama, kenapa pulak menyamar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Othaman cabut lari tengok hamba kian rakus
      Mata semakin putih, bak ikan siakap dikukus
      Masih muncul juga, walau dia udah bungkus
      Tetapi mengelat guna ‘tanpa nama’ menikus

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Dulu nama sendiri Pak Man tesangat bangga
      Sampai letak abis semua keturunan keluarga
      Tapi mengapa kini, jadi ‘tikus’ kepala dongga
      Tektik lama Pak Man guna, hamba dah duga

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    6. Pak Man ooi, hamba ini bukan calang-calang
      Dah 5 tahun dok teliti Pak Man punya belang
      Mengapa menyamar jadii anon serupa jalang
      Dgn cara begini maruah Pak Man kian hilang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  59. PENGACAU SEBENAR ADALAH MAHATHIR DAN PPBM
    PAS menyelar kenyataan Tun Mahathir Mohamad yang menuduh parti Islam itu sebagai pengacau dan memecahkan undi Melayu sahaja.

    Menurut Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi mantan perdana menteri itu perlu sedar diri bahawa PPBM yang baharu ditubuhkan adalah sebenarnya pengacau kerana PAS sudah lama bertapak dalam dunia politik.

    “Kita kena lihat balik kepada sejarah. PAS ditubuhkan untuk lawan UMNO dan BN. Kalau ada orang datang kemudian, dia yang kacau sebenarnya. Sampai hari ini PAS tak pernah pernah berhenti menentang termasuklah zaman Tun M jadi Presiden UMNO dulu,” katanya kepada BNBBC.my portal.

    Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Tun Mahathir yang meminta pemimpin PAS bertaubat kerana sejak ia ditubuh, PAS tidak pernah menang di peringkat nasional.

    Kata Tun Mahathir, PAS tidak layak untuk menjadi kerajaan kerana sebelum ini PAS menang hanya satu kerusi sahaja dan yang terbanyak ialah 11 kerusi.

    “Hakikatnya ialah hanya apabila PAS bergabung dengan parti lain, terutama apabila bergabung dengan DAP yang disebut oleh PAS sebagai, “tahaluf siyasi” baharulah PAS menang sebanyak 24 kerusi sekali dan 27 kerusi sekali. Tetapi gabungan yang disertai oleh PAS tidak dapat mendiri kerajaan pusat,” jelas mantan Perdana Menteri itu lagi.

    Namun Sallehen menjelaskan penolakan untuk bergabung dengan PH adalah kerana prinsip perjuangan PAS yang ingin menukar sistem, bukan seperti Tun Mahathir yang hanya ingin menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak semata-mata.

    “Kita takkan bersama dengan orang yang menentang prinsip perjuangan PAS. Matlamat kita bukan semata-mata Putrajaya tapi nak ubah sistem.

    “Jadi jangan fikir undi PAS adalah pengacau atau memberi satu undi kepada BN, sebab kita akan tetap menentang siapa sahaja yang duduk di tengah apatah lagi yang baru sahaja datang dalam dunia politik,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana pas nak tukar sistem..tanding 100 kerusi mana boleh tubuh kerajaan sendiri...ini klentong.

      Delete
  60. Othaman khunsya kini menangis tak berlagu
    Hamba cabar bersemuka, diam je mcm tugu
    Tempat yg dijanji, hamba tetap akan tunggu
    Kalu dia datang, buku lima singgah ke dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. 10 Mahathir cakap 13 tidak boleh percaya
    USTAZ IDRIS AHMAD 12 SEPTEMBER 2017
    APA lagi Tun Mahathir hendak tuduh PAS selepas ini. Semua orang tahu Tun seorang yang pendendam, sukar untuk memaafkan. Jikalau dia sayang seorang, maka janganlah pula ada orang pergi jumpa beliau beritahu individu ini demikian, demikian. Beliau tidak akan terima. Malahan dia marah balik kepada pengadu. Kalau dia benci seorang sampai lubang cacing dia akan buru. Tentu kita masih ingat apa yang beliau tidak tuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam isu liwat. Beliau tetap buat tuduhan walaupun dinafikan berkali-kali.

    Tun memang pendendam dengan PAS. Kerana Tun tidak boleh terima Islam yang hendak dibawa oleh PAS. Tun pernah tuduh ini hudud PAS, apabila dicabar mana pula hudud Umno, sehingga kini tidak terjawab. Ulama pengampu Umno tidak mampu untuk draf hudud ala Umno dan tolak hujah ulama PAS. Tun Mahathir dendam dengan Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz sehingga selepas meninggal dunia pun Tun balun TG Nik Aziz di dalam ceramah di Tanah Merah, Kubang Pasu. Ceramah ini turut disertai oleh pemimpin Pan. Mereka kelu dan tidak berkata apa-apa walaupun Tun Mahathir hentam almarhum TG Nik Aziz. Mana dakwaan pemimpin Pan yang kata TG Nik Aziz ikon perjuangan mereka. Satu pembohongan.

    Tun Mahathir pernah tuduh PAS lebih merbahaya daripada komunis, walaupun hakikatnya Siddiq Ghouse, Setiausah Politik Dr Mahathir ketika beliau menjadi Menteri Pelajaran 1974-1975 ditahan ISA sebagai agen komunis. Tun pernah tuduh PAS ditubuhkan oleh penjajah, hakikatnya Umno adalah anak emas penjajah. Kerana ketika semua parti haluan kiri seperti Hizbul Muslimin, Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM), Angkatan Pemuda Insaf (API), Angkatan Wanita Sedar (AWAS) diharamkan pada tahun 1948 sedangkan Umno berada di dalam dakapan penjajah. Sejarah yang jelas pun Tun boleh tipu, apalah sangat dalam perkara lain.

    Sekarang Tun Mahathir tuduh PAS pemecah belah pembangkang. Satu kenyataan kelakar. Kalau dulu beliau kata PAS pemecah belah orang Melayu sewaktu beliau bermaharajalela selama 22 tahun. Hakikatnya beliaulah bapa pemecah belah masyarakat dan Melayu. Tiga Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam, Tun Ghafar Baba dan Datuk Seri Anwar Ibrahim terpelanting. Umno pecah dua kepada team A dan team B, beliau hanya menang majoriti 43 undi dengan Tengku Razaleigh Hamzah. Akhirnya mahkamah telah mengharamkan Umno pada tahun 1987. Lahirnya Parti Semangat 46 dan PKR semuanya zaman beliau. Tiba-tiba Tun kata PAS sebagai pemecah belah. Tun ini seperti 'berkokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi'.

    Zaman beliau Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dipecat. Tidak pernah berlaku di dalam sejarah negara, tetapi berlaku zaman beliau. Sebelumnya Institusi Kehakiman di negara ini cukup dihormati.

    Tun bapa pemecah belah Melayu, buktinya royalti minyak Terengganu ditarik. Sedangkan jelas tercatat di dalam perjanjian, 5 peratus mesti diberi kepada negeri yang ditemui minyak. Sekarang perkara ini diteruskan sehingga zaman Datuk Seri Najib. Siapa yang punya angkara? Apakah Terengganu bukan negeri Melayu? Rumusannya kalau Tun Mahathir kata kepada PAS, 10 yang dia cakap 13 tidak boleh percaya. Perlu diingat, semasa beliau berkuasa selama 22 tahun PAS lawan beliau, inikan pula beliau tidak ada kuasa. Tolak BN dan PH, pilih PAS dan Gagasan Sejahtera.

    USTAZ IDRIS AHMAD
    Naib Presiden PAS / Ahli Parlimen Bukit Gantang
    21 Zulhijjah 1438 / 12 September 2017 -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brcakap lah selagi boleh.tak lama dah nak kena sepak kepala dgn rakyat puok pas ni..teruskan brpolitik matang korang k

      Delete
    2. Berani ker PAS debat dengan tun madey...
      Pas berbelit2 saper percaye memang kena belit...haha
      Ha

      Delete
    3. Ruu 164 dah lulus.. RUU 355 ciptaan PAS bertahun2 masih tergantung...hahahahaha..

      Delete
  62. Menjawab Tun Dr Mahathir
    TUAN IBRAHIM TUAN MAN 12 SEPTEMBER 2017
    SALAM berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad,

    PAS melihat Umno sebagai perompak dan penyamun sudah berdekad-dekad lamanya.

    Untuk makluman Tun, Umno dilihat sebagai perompak dan penyamun ini bukankah baru sekarang. Dari dulu lagi PAS berlawan kerana pelbagai kerosakan yang dilakukan oleh Umno-BN di negara ini.

    Malah, di zaman Tun, Umno sudahpun menjadi perompak dan penyamun, cuma Tun tidak sedar. Sesiapa yang mempertikaikannya perlu berdepan dengan senjata yang bernama ISA yang sedia digunakan Tun dengan sewenang-wenangnya. Malah sehingga hari ini, semua rakyat masih melawan sistem yang ditinggal Tun termasuk Tun sendiri.

    Ketika Tun menjadi Perdana Menteri, pembangkanglah paling hebat ditekan, ditindas sehingga pelbagai tragedi berlaku. Royalti minyak Kelantan tidak diberi, malah royalti minyak Terengganu dijadikan wang ehsan sejurus PAS mengalahkan Umno di Terengganu.

    Di zaman Tun, semua timbalan Tun yang Tun rasa tak sesuai dipecat dengan pelbagai tuduhan. Sebahagian mereka kerana menentang rasuah, salah guna kuasa dan kronisme yang berlaku di waktu itu. Kini istilah itu bertukar kepada kleptokrasi. Gunalah apa istilah sekalipun hakikatnya penyelewengan terus berleluasa. Ia menjadi budaya di dalam Umno yang kekal sehingga hari ini sehinggalah Tun sendiri pun terasa meluat melihatnya.

    Di bawah PM Datuk Seri Najib Razak, Umno-BN hampir tumbang pada PRU13.

    Rakyat mempunyai peluang keemasan untuk menumbangkan BN bersama Pakatan Rakyat di PRU13, tapi ketika itu Tun memilih bersama Umno melalui Perkasa untuk mengekalkan kekuasaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan juga BN.

    BN kekal berkuasa sehingga hari ini adalah disebabkan Tun dan juga sistem yang berat sebelah yang dikekalkan oleh Tun. Umno yang ada hari ini adalah hasil didik Tun.
    Sudah berdekad-dekad lamanya sejak merdeka. PAS melawan Umno. Di zaman Tun, kamilah yang lawan Tun. Ketika Tun memilih Tun Abdullah Badawi sebagai PM, kami tetap melawan Umno dan terus melawan Umno meskipun kami hampir kehilangan segalanya. Ketika Tun memilih Najib menjadi PM, kami membantah dan terus melawan Umno sehingga hari ini.

    Malah susah dinafikan bahawa PAS adalah pembangkang utama kepada Umno sejak sebelum merdeka sehingga kini. PAS merupakan parti yang terus berkembang dengan keahlian hampir sejuta, dengan hampir lapan ribu cawangan dan 195 kawasan seluruh negara

    ReplyDelete
  63. Kini baru dua tahun Tun menjadi pembangkang, Tun baru terasa peritnya menjadi pembangkang. Hari ini, Tun mahu menurunkan Najib sebagai PM setelah menyedari kerosakan yang ada. Malah, Tun bersetuju Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi PM ke 8. Alangkah baiknya kalau Tun sedar 20 tahun lebih awal, bukankah Anwar kini sudah menjadi PM, Najib tidak menjadi PM, keluarga Datuk Seri Anwar tidak perlu melalui keperitan yang berlanjutan sehingga hari ini dan rakyat tidak perlu bersusah-payah bergelut hari ini di bawah kerosakan yang dibawa oleh pemimpin-pemimpin Umno-BN pilihan Tun?

    Bagi PAS, menurunkan Najib sahaja tidak cukup. Selama ini, kami menentang agar rakyat bangkit menukarkan Umno-BN dan menggantikannya dengan parti yang akan menukar sistem yang korup dan rasuah dengan dasar Islam yang diturunkan Allah untuk keselamatan negara dan rakyat yang berbilang kaum ini.

    Hari ini, Tun menuduh PAS kononnya menyokong Umno kerana kecewa apabila PAS tidak mahu bersama dalam Pakatan Harapan. Kerana itu PAS dituduh, difitnah dan diserang.

    Biasa PAS diserang oleh Umno, nampaknya kini bertambah satu lagi kumpulan yang bersama Umno menyerang PAS. Namun, PAS tidak gentar. Serangan-serangan ini menunjukkan betapa paniknya Tun dan PH pada kebangkitan kepada sokongan PAS ketika ini.

    PAS akan terus melawan Umno pada PRU14 seperti pilihanraya-pilihanraya yang lalu. Suka hatilah siapa yang ingin masuk gelanggang di kerusi-kerusi tradisi PAS untuk menjadikan ia peperangan tiga penjuru, itu hak demokrasi masing-masing.

    Perjuangan PAS tidak pernah berubah. PAS meletakkan Islam di tangga teratas di dalam perjuangannya kerana ia agama yang lengkap, adil dan sempurna. Kami tidak menerima Islam hanya sekadar ibadah dan aqidah kerana Allah memerintahkan kita menganut Islam seluruhnya.

    Kalau nak dituduh PAS perosak, lihatlah cermin dahulu siapa yang konsisten, siapa yang sentiasa U-turn.

    Tuan Ibrahim Tuan Man
    Timbalan Presiden PAS
    12 September 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanipa maidin dah ketuk
      Kepala tuan ibrahim...diam bisu tuan ibrahim...hehehehe

      Delete
  64. PKR, DAP dan PAN akhirnya tanpa Tun M...
    USTAZ MOKHTAR SENIK 12 SEPTEMBER 2017
    PKR, DAP dan PAN kononnya lawan Umno. Sehingga memusuhi PAS kerana katanya PAS berbaik dengan Umno. Mahathir pula bekerja bertungkus lumus bagi menyelamatkan Umno. Mahathir cuma tidak suka Najib. Tapi jiwa serta kasih sayang Mahathir kepada Umno tiada tolok bandingnya.
    Tapi yang hairannya mengapa PKR, DAP dan PAN boleh terima Mahathir? Sehingga berantakan dalaman parti masing-masing kerana Mahathir. PKR yang sekian lama menjulang Anwar dan memusuhi Mahathir kerana kononnya menzalimi Anwar tiba-tiba berpaling tadah. Dijulangnya Mahathir dan disisihnya Anwar. Politik apa yang mereka sedang amalkan ini?

    Bacaan saya ialah kita tunggu dan lihat. Sampai saatnya nanti PKR, DAP dan PAN akan dikencing oleh Mahathir. Takdirnya Bersatu memperolehi beberapa kerusi. Manakala Umno pula memperolehi kerusi yang tidak mencukupi 2/3 diparlimen.

    Apakah mustahil bersatu akan kembali kepada Umno dan mencukupkan kuasa 2/3 mereka di Parlimen? Ketika itu Umno berjaya diselamatkan oleh Bersatu. Untuk penyatuan itu Mahathir meletakkan syarat Najib hendaklah diganti dengan sesorang yang Mahathir mahu.

    Cita-cita Mahathir tercapai. Najib berjaya diturunkan dan Umno berjaya diselamatkan. Ketika itu PKR yang sudah pecah dua akan semakin lemah. Sebahagian mereka ada yang bersama DAP dan sebahagian yang lain akan pergi kepada Umno. Dan untungnya PAS ialah sebahagian PKR ada yang akan datang bersama PAS.

    PAN yang waktu ini semakin tersisih daripada keluarga PH akan semakin hilang. Pemimpin PAN juga akan bertebaran mencari dahan untuk berpaut.

    PAS yang sudah bersih daripada bakteria perosak terus melangkah dengan tenang dan bergaya melalui lorong-lorong politik yangg matang dan sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mokhtar snake buat teori.Pas pagang akan hilang banyak kerusi terutama kawasan ramai cina...mokhtar gelisah 3 penjuru pas pahabg out...hehehehe...

      Delete
  65. Tak kan lah Othaman bangsat pergi bertapa
    Puas hamba ini menunggu tapi terus hampa
    Hati tak sampai seinci, tapii gebang berdepa
    Dia le org paling bacul hamba pernah jumpa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR: Bekas setiausaha agung Asean, Tan Sri Dr Surin Pitsuwan berkata, bentuk pendidikan terhad dan terbatas membentuk pemikiran cetek di kalangan umat Islam.
      “Terdapat penekanan terhadap mesej fundamentalis yang ia perlu ditafsir dalam satu cara dan tiada cara lain.
      “Saya tidak fikir itu ialah semangat Islam. Semangat Islam ialah membenarkan individu dengan kebijaksanaan sendiri, membuat keputusan dalam sesetengah isu berdasarkan semangat Islam.”
      Beliau berkata, apabila ditafsirkan betul-betul, iaitu pendekatan fundamentalis, wujud kecenderungan mengehadkan pemikiran dan ruang dalam interaksi dengan dunia.
      “Dunia ialah ruang yang pelbagai. Semua orang ialah minoriti dalam dunia ini. Kita tidak hidup bersendirian di planet ini. Jika cara kita adalah satu-satunya jalan eksklusif daripada jalan lain, maka itu akan menjadikan kita sebuah pulau.
      “Sebuah pulau yang tidak selamat dan kurang keyakinan untuk berinteraksi dengan dunia,” katanya kepada FMT.
      Surin yang juga bekas menteri luar Thailand berada di Kuala Lumpur untuk Persidangan Serantau mengenai Demokrasi di Asia Tenggara, anjuran Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) dan Yayasan Kofi Annan hari ini.
      Beliau memberi amaran pemikiran itu akan mewujudkan keadaan saling tidak percaya dan kemungkinan berlaku ketidakstabilan di Malaysia serta negara lain.
      “Dan itu bukan sahaja di Malaysia, tetapi mana-mana negara yang mempunyai komuniti berbilang kaum.
      “Satu-satunya cara ialah toleransi, saling menghormati dan memberi ruang kepada satu sama lain untuk melaksanakan misi mereka bagi membentuk sebuah masyarakat baik.”
      Katanya, rakyat perlu mematuhi undang-undang digubal kerajaan supaya semua dapat hidup dengan aman.
      Pertumbuhan ekonomi
      Beliau berkata, ekonomi negara bergantung kepada kestabilan politiknya.
      “Tetapi, jika ruang politik terbatas dan tiada jaminan keselamatan, maka akan wujud implikasi terhadap ekonomi.
      “Akhirnya, struktur politik perlu betul dan dengan adanya suasana sesuai, ekonomi akan terus berkembang. Tetapi, tanpanya pertumbuhan ekonomi akan terjejas.”
      Beliau berkata, sehingga 1980-an, Islamisasi ialah perkataan baik di mana rakyat menggabungkan nilai dan norma Islam dalam setiap aspek kehidupan mereka, termasuk dalam pendidikan, pekerjaan dan pembangunan ekonomi.
      Bagaimanapun, katanya, kini makna itu berubah menjadi lebih terhad, kurang toleransi dan merumitkan usaha mentadbir negara berbilang kaum seperti Malaysia dan negara lain di dunia Islam.
      “Islamisasi serupa dengan politik perkauman yang bukannya mesej asas Islam. Islam perlu menjadi satu mesej muhibah dan rahmat bagi semua manusia.
      “Kami (umat Islam) dalam bahaya untuk menjadi masyarakat yang hanya mementingkan diri, kurang toleransi dan tidak menghormati orang lain. Ini tidak baik untuk sesiapa pun.”
      Surin berkata, pendidikan ialah tindak balas terhadap rasa tidak yakin untuk menjadi lebih “inward” dan kurang toleransi.
      Katanya, selepas 3 hingga 4 dekad “perindustrian dan pembangunan sangat pesat, rakyat hilang kawalan ke atas kehidupan mereka. Mereka rasa tidak selamat dengan norma dan nilai tradisi serta kehidupan mereka terjejas.”
      Sehubungan itu, katanya, ada keperluan untuk kembali kepada asas bagi mendidik rakyat menjadi relevan kepada masyarakat dengan melihat situasi itu dalam konteks proses pembangunan.
      “Mereka perlu melihat kepada interaksi dengan komuniti Asean lain dan dunia.”

      Delete
    2. Prompak mana boleh diterima...makhlok yg merosak negara...

      Delete
  66. 1MDB: SEKARANG FAHAMLAH KENAPA MAHATHIR PILIH ANGKA RM 42 BILLION
    KETIKA Mahathir mula mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak telah menghilangkan wang negara sebanyak RM 42 billion melalui 1MDB lewat tahun 2014 dulu, hampir semua yang percaya atau tidak dengan dakwaan itu, ada satu soalan yang sama – dari mana Mahathir dapat angka RM 42 billion ini, let alone sama ada ia benar hilang atau tidak.

    Memandangkan ia tidak boleh dibuktikan, Mahathir boleh saja pilih angka yang lain, tapi kenapa RM 42 billion? Angka begitu spesifik membuktikan ia bukan dipilih begitu bukan saja, mesti ada puncanya.

    Persoalan itu bagaimanapun terjawab sekarang bila kita semua diberitahu kerugian sebenar skandal Forex zaman Mahathir ialah RM 32 billion – bukan RM 5.7 billion seperti yang dilaporkan.

    Rupanya, ada besar kemugkinan Mahathir pilih RM 42 billion ini supaya rakyat terpedaya konon Najib menghilangkan wang rakyat lebih banyak daripada dia (RM 32 billion)!!

    Celaka sungguh.

    Sifirnya – kalau Najib jatuh Julai 2015 ‘ditikam dari belakang’ oleh bekas Timbalannya pada ketika itu, jumlah RM 32 billion ini tidak akan diketahui sampai bila-bila.

    Jika Pakatan menang dalam PRU14, adakan RCI Forex dan dapati memang RM 32 Billion wang rakyat hilang dalam skandal itu pulak, tua kutuk ini boleh pada bila-bila masa mendakwa Najib hilang wang lebih banyak dari dia – mana-mana pun, Mahathir kekal suci dan mulia.

    Nampak tak permainannya tu?

    Kita tahu sekarang, dari pelbagai siasatan yang dijalankan, tidak ada bukti sama sekali ada duit 1MDB yang hilang, semua itu hanya dalam imiginasi Mahathir untuk menutup jumlah sebenar wang rakyat yang hilang di zamannya.

    Dalam erti kata lain, dia yang sebenarnya pelesap wang rakyat, bukan Najib. Pelesap dalam erti kata sebenar atau atas kapasiti sebagai Perdana Menteri tapi membiarkan wang rakyat diperjudi dalam jumlah yang besar hampir setiap hari sehingga rugi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cabar lah doj...bukti PAC laporan peguam negara pengesahan raja arab semua dah ade..hehehe...

      Beraoa banyak dah 1 mdb jual tanah di trx...banyak mana dah untung?...bandar 1 malaysia bila boleh dibangunkan?...
      Banyak mana untung melabor dengan IPIC?...
      Kenapa mesti bayar IPIC?...
      Kalo duit 1 mdb tak hilang kenape bayar semula IPIC?...hehehehe..

      Delete
  67. Banyak perkara tersirat dari lawatan ini,
    di atas kertas Trump yang jemput,
    di pihak yang di jemput berusaha untuk
    nak dijemput,
    Siapa sebenarnya yang paling berkehendakkan,
    US @ Malaysia ??????
    Trump melihat tindak-tanduk hubungan Malaysia
    yang akhrab dengan China sebagai menjelekkan,
    (musuh politik dan ekonomi US)
    Sesuatu yang cuba di halang US/YAHUDI sejak
    1997!!!
    Najib juga ada pelbagai tekanan..
    pernyataan DOJ US menjadi igauan ngeri..

    Kahadiran yang melulu ke US
    (tanpa istiadat negara)
    beserta pembelian jet dan pelaburan
    lain menampakkan keterdesakkan hebat di pihak
    Najib,dan inilah harga @ umpan untuk
    berealisasikan berjumpa presiden US.

    Rumusnya,
    - Apakah falsafah "CASH IS KING" Najib, mampu
    keluar dari jangkauan garis sempadan negara ke
    sebuah negara sehebat US yang bangsanya amat
    terkenal dengan kebijaksanaan menilai.
    - Harapan Najib, lawatan ini akan menutup terus
    ceritera DOJ terdahulu , dan janganlah
    dinyalakan lagi, apatah lagi, dengan deruan
    PRU yang semakin hampir.
    - Inilah sebuah drama politik yang menarik,
    yang menjadikan Najib pelakon utama,
    sementara Trump sekadar pelakon tambahan.

    SAMA-SAMA KITA SAKSIKAN KESUDAHANNYA.

    Dari : Panglima Fajar Merah






    ReplyDelete
  68. MAHATHIR YG BUTA EKONOMI, 2 KALI KEGAWATAN & LESAP RM 32 BILLION SEBAGAI BUKTI
    HUJAH penyokong PPBM bila bercakap tentang Mahathir dan ekonomi ialah, Mahathir yang menyelamatkan ekonomi negara dari krisis matawang 1997. Itu sajalah balik-balik. Seolahnya sebelum krisis matawang 1997, Perdana Menteri orang lain, selepas krisis matawang 1997, baru Mahathir jadi Perdana Menteri.

    Kalau macam itu keadaannya, betul lah Mahathir hero, cuma masalahnya sekarang, sebelum dan selepas krisis, Perdana Menteri adalah orang yang sama – Mahathir.

    Prosiding RCI yang sedang hangat sekarang membuktikan bahawa Mahathir adalah seorang yang buta ekonomi, tak hairan dibawah dia, 2 kali negara ini dilanda kegawatan ekonomi, 1986 sekali, 1997 sekali. Orang Mahathir sekarang membela pulak Tan Sri Nor Mohamed Yaakob sebagai penyelamat krisis ekonomi 1997 yang sebenar, bukan Mahathir pun.

    Kononnya “kejayaan” itu adalah belajar dari pengalaman kerugian berjudi di matawang 1989-1993 sebanyak RM 32 billion – alasan yang menjadi bahan gelak bekas Gabenor Bank Negara Tan Sri Ahmad Don seperti dilaporkan media.

    Sekarang Pakatan nak angkat Mahathir atau orang pilihannya jadi Perdana Menteri selepas ini? Adakah kita rakyat ni bahan lawak jenaka di kalangan mereka (Pakatan) sehingga begitu sekali nak diperbodohkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:55 -cuba anda keluar dari
      kepompomg politik nilai
      rendah.

      Delete
  69. MAHATHIR SALAH KE, MAHATHIR BETUL KE, YG PASTI RM 32 BILLION DAH LESAP BAWAH DIA!!
    PERBEZAAN antara hutang 1MDB dengan jumlah RM 32 billion kerugian Bank Negara dalam Skandal Forex ialah, hutang 1MDB disokong oleh jumlah aset yang melebihi nilai hutangnya, manakala RM 32 billion kerugian dalam skandal Forex, sudah lesap tidak bersisa.
    Pusing kot mana sekalipun duit tu sudah tidak ada.

    Dimata sesetengah orang, penting untuk Mahathir tidak dikaitkan dalam apa cara. Kalau boleh biar Nor Mohammad Yaakob yang tanggung semua. Tapi mana boleh Mahathir lepas tangan begitu sahaja sebab rizab Bank Negara ialah wang rakyat dan suka atau tidak sebagai Perdana Menteri pada ketika itu, dia wajib bertanggugjawab.

    Alah, macam dalam kes 1MDB lah, dimana pemahaman Pakatan, disebabkan Datuk Seri Najib adalah Pengerusi Lembaga Penasihatnya, maka semua keputusan Lembaga Pengarah dan Pengurusan syarikat tersebut, beliau kena tanggung – padahal jauh benar kaitannya tu.

    Tapi aneh, duit rakyat lesap RM 32 billion, Mahathir selaku Perdana Menteri tak boleh dikaitkan dengan apa cara sekalipun. Mana punya law pakai?



    Dalam apa keadaan pun Mahathir mesti ada peranan. Jangan kata RM 32 billionlah, RM 32 dari RM 100 yang duduk dalam poket pun kita dah perasan. Macam mana Mahathir yang konon segala cermat dalam menguruskan kewangan negara boleh tak sedar wang rakyat dibelanja tanpa kawalan untuk tujuan berniaga matawang asing sehingga menyebabkan kerugian besar?

    Belum apa yang lain lagi, fakta itu saja (tak sedar wang rakyat dah banyak hilang), dah satu bentuk kecuaian

    ReplyDelete
  70. kena amalkan zikir ini semula kat sibudin...
    afdal 10 kali...
    1)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    2)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    3) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    4) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    5) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    6)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    7)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    8) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    9) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    10) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete
  71. Othaman cabut lari tengok hamba kian rakus
    Mata semakin putih, bak ikan siakap dikukus
    Masih muncul juga, walau dia udah bungkus
    Tetapi mengelat guna ‘tanpa nama’ menikus

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel mana ade kelasss...otak kat bontot

      Delete
  72. Seperti biasa politik "cash is king" menjadi pilihan utama Najib dalam lawatan ke Amerika. Dengan tawaran pembelian pesawat Boeing dan pelaburan berbilion ringgit oleh KWSP menunjukkan Najib benar- benar terdesak ingin mengambil hati Amerika dengan niat untuk meredakan kemelut 1 MDB. Sesungguhnya politik wang dan Najib berpisah tiada. Namun apa yang menjadi kerisauan kita, setiap apa yang ditawarkan Najib adalah sesuatu yang bukan hak milik mutlaknya. Semuanya kepunyaan rakyat Malaysia. Bukan hak Najib dan juga bukan hak Rosmah. Menggunakan dana rakyat demi menyelamatkan diri yang tersepit adalah perbuatan hina, tidak bertanggungjawab dan hanya dilakukan oleh pemimpin yang lemah serta tidak berkelayakan untuk memimpin. Dan yang paling utama ianya ditegah agama. Semuga sebagai rakan karib dalam menghayati politik matang dan sejahtera, diharap PAS dapat menasihati ataupun mengawal kerenah Najib. Tambahan pula PAS adalah "Goverment in Waiting" dan "King Maker" dalam politik Malaysia. Cuma rasa terkilan, Najib tidak menjemput para pemimpin PAS dalam lawatan tersebut.

    ReplyDelete



  73. Najib pergi US? , Siapa cakap? , nak mampos, dia tentu akan di tangkap oleh Doj.... Semua gambar kat TV , semua edit belaka..... Dia mana boleh keluar negara.... FBI,interpol dok tunggu dia, nak mampos...



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...