Friday 1 September 2017

SIAPA SESAT, SIAPA TIDAK?


Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor adalah antara pemimpin UMNO dalam pentadbiran Najib Razak yang secara terbuka pernah melabelkan Pas sebagai parti sesat.

"Kalau kata Pas itu parti Islam, tapi pada saya Pas adalah parti yang mengajar ajaran sesat. Parti yang memesongkan akidah.

"Berapa masjid dan surau yang Pas bangunkan? Yang mereka tahu pecah-belah dan pesongkan akidah kita.

"Dia yang mulakan sembahyang dua imam, mengatakan sembelihan orang UMNO tidak boleh dimakan dan mendakwa imam yang digaji UMNO tidak sah menikahkan anak kita," ujar beliau yang juga Menteri Wilayah Persekutuan.
Itu adalah antara perkataan-perkataan yang pernah dilafazkan oleh Tengku Adnan terhadap Pas pada 2014 dahulu.

Berikutan dengannya, Pas ketika itu dilaporkan mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Tengku Adnan.

Namun, rasanya tiada tindakan undang-undang pernah diambil oleh Pas terhadap Tengku Adnan sehingga kini berhubung kenyataannya itu.

Lagi pun, itu cerita 2014.
Sekarang ini Tengku Adnan sudah ada pandangan berbeza mengenai Pas kerana baginya Pas sudah jadi baik dan tidak lagi sesat sebagaimana dahulu.

Malah, beliau kini mengucapkan syukur serta berkata "Alhamdulillah"  kerana Pas tidak lagi bekerjasama dengan Pakatan Harapan dan seterusnya menyatakan pendirian itu akan memberi kelebihan kepada UMNO dan BN memenangi pilihanraya umum akan datang.

"Lebih dari itu, kita juga mengharapkan Pas dapat bekerjasama dengan kita. Itu saja harapan kita," katanya.

Lihat, pada 2014 dikatanya Pas sesat, tapi kini diharapkannya dapat bekerjasama pula dengan parti tersebut.

Dulu juga Pas pernah melabelkan UMNO sebagai kafir dan amalan politik suku, agama suku itu sebagai bertentangan dengan Islam.
Tetapi, perkembangan politik mutakhir ini menunjukkan Pas lebih condong kepada UMNO dan BN, selain pernah menyatakan tidak mahu lagi berebut kuasa dan memadai dapat menjadi penasihat saja kepada kerajaan sedia ada.

Jadi, sekarang ini siapa yang sesat, siapa yang tidak dan siapa yang kafir, siapa yang tidak?

Ataukah jika  sudah jadi kawan dalam politik, semuanya tidak lagi sesat, tidak lagi kafir? (ShahbudinHusin 01/09/2017)

187 comments:

  1. Replies
    1. TAK ADA YG PELIK PUN.....

      Delete
    2. P.Ramlee kata....dah kena daaahh penyangak jumpa penyamun.

      Delete
    3. Ye tok sekelian gi la tanya kenapa menteri 2 malaysia ni kaya kaya. Mcamana diaorg kaya..dan mcamana rakyat kebanyakkan miskin.rupanya felda rugi pasal isa samad.heran kan minyak sawit laku tapi bole rugi..tu baru satu .belum lagi crita mara lagi..rakyat jadi marah kenapa org 2 yg bertangungjawab tidak kena dakwa..ingat rakyat ni bodo ker..rakyat dh jadi takut klau bn menang lagi susah rakyat nnti..dulu najib janji mcammacam tapi apa yg dia dh buat..gi la tngok rakyat merempat tkda rumah makan pun dh susah .gi la tngok brapa ramai kawan2 tkda keja sebabnya rakyat asing banyak sangat diaorang punca penyakit tb la. Taun la penyakit ni dah ada kt malaysia ni ..maknanya negara ni tk selamat dh blum lagi crita pasal penjenayah luar lagi..diaorang ni bebad nk buat apapapon ...kesian pas klau la jdi bersetongkol dgn umno pas silap besar

      Delete
    4. AAH YA MACAM MANA MADEY ANAK BERANAK KAYA RAYA ..HE...HE...HE..
      TU KENA TANYA SI RAPUJI PONDAN SOTONG....

      Delete
    5. Ni artikel dari media kegemaran saudara - FMT. Economist Bruce Gale dari PERC puji polisi ekonomik DSN yg mantapkan negara. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/09/01/economist-defends-najibs-economic-policies/

      Delete
    6. Tu mantan tu cor coghito Budin2 kan ini politik namo ea ... Dah tu nak twist lagi watpo ... Budin2 the Mad Contra Specialist. They already bitten so ko tow and they joint, why you need throw them away. Akai ada ka? Budin2

      Delete
    7. Mr j anak haram....who the fuck is bruce gale? He doesnt live in malaysia, he is not using the ringgit, he doesnt feel what's happening in malaysia. Only melayu anak haram like you will be so quick to accept praises from anyone who will come to the defence of umno. Kau nak mak bapak anak bini kau pi mampos lagi bagus.

      Delete
    8. HE...HE..HE...BUDIN DOK AKAI KAT BONTOT....
      LAGI SATU KAT KEPALA LUTUT.....

      Delete
    9. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal


      1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

      2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


      3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
      - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


      4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
      - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

      5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

      6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

      7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
      - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

      8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

      9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

      10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

      Delete
    10. 11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

      12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

      13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
      - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

      14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
      - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


      15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
      –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

      16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
      – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

      17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
      – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


      18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
      – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

      19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
      – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


      20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
      - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

      Delete
    11. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

      8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

      Delete
    12. Ku nan,
      Manusia bangsat,
      Ini org yg mula mula dihumban dlm jail sekali dgn najib dan rosmah,
      Bergilir gilir dgn banduan yg ada liwat ku nan dan rosmah,
      Ini balasan untuk perasuah pemakan dedak, yg semakin gemuk hidup mewah,
      Selamat ke lubang kubur umnobnpas

      Delete
  2. Kunan sesatkan pas, hadi kafirkan umno. Elok sangat la bergabung... meletop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY MAMAK KERALA KUTTY DULU KATA LIM KIT SIAL...RASIS...TAPI SEKARANG BERASMARA DANA...ELOK SANGAT LA TU BERGABUNG...MELETOP!

      Delete
    2. Mmg tun m dan kit siang bergabung pun utk lawan bn. Hadi awang ja malu2 biawak nak mengaku bergabung. Lebai muka tak malu, sanggup jadi penasihat kleptokrat hehehe buang je la serban dan jubah tu, memalukan islam jer.

      Delete
    3. TDM ini macam kes. Lain dari LKS dia juga dulu kata AI peliwat tidak layak jadi PM. Kini nak keluarkan AI dari penjara dan naikkan jadi PM. Dulu masa CRB sibuk dgn Ketua Menteri Sarawak dia tak suka SR. Kini TDM sendiri suka rujuk SR. Dulu WSJ jahat dan kini WSJ semua betul. PH sebenarnya mendokong biawak hidup. LKS nak guna TDM untuk Tsunami Melayu. TDM nak guna DAP untuk jatuhkan DSN walau apa natijah. Entah siapa tipu siapa dan siapa guna siapa. Namun mereka ini bak serigala. Sama sama kerja nak jatuhkan mangsa. Bila mangsa dah jatuh masing masing rebut nak makan sendiri...

      Delete
    4. Yang untung hadi awang, menantu dan nasha. Rm90juta bahagi 3, sorang rm30juta wooo

      Delete
    5. Jebon.......apa yang ko nak marah kalo orang ungkit kesah lama korang??? Macam ko jugaklah ungkit kesah lama kita orang.

      Badigol..!!

      Delete
    6. Sabar, bawak bertenang, baca amanat hadi 10x insyaAllah sejuk hati

      Delete
    7. Anon 2305, CRB dah kantoi tak ada bukti. Janganlah tambah beban saudara dgn terus sebarkan fitnah ini.

      Delete
    8. Mr j....sebelum mak bapak kau mati; pernah mereka bagi tau kau ni anak haram atau anak sah? Apa kata kau pi mampos...orang macam kau sekadar menjatuhkan maruah bangsa. Anak bini kau sekali pi mampos...agar DNA spesies bodoh dan spesies haram jadah dapat dikurangkan.

      Delete
    9. HE...HE...HE...ANON 23.43...DAH MEROYAN...
      TU...SAMPAI KE SUBUH LER TU MEROYAN NYER....

      Delete
    10. Anon 0013...aku doakan mak bapak kau mampos sbb lahirkan anak haram jadah macam kau

      Delete
    11. J dickhead dn semua sewaktu dgn nye...

      Phuuuuiiittt....


      kahkahkah....

      Delete
    12. Emo la tu sebab belum dapat elaun hehehe

      Delete
    13. j...u r getting chronic.....a liar will remain a liar......as u r...

      Delete
    14. Dad, at some point you have to look at evidence not just slander and hearsay. I recall very well CRB claiming to have 'truckloads' of 'smoking gun' evidence of DSN's corruption. When it came to the crunch CRB could not produce a single shred of evidence for her defense at the UK court. What happened to these smoking truckloads? Did the trucks ran out of fuel or was she smoking something when she made the statement. She had her application for extension rejected by the court as well. To date she has shown no proof of anything - yet we believe all her statements? Macam ni lah Dad. Come Oct hearing if CRB cannot come up with any evidence will you change your stand against DSN and TGHH?

      Delete
    15. Hello J The Pig,
      Jawap soalan ini. Sudah ditanya banyak kali tapi tiada jawapan. Jawap dulu baru spin tajuk yang lain.
      1)Bayaran pertama kepada Aabar itu syarikat betul atau ciplak.
      2)Kalau benar kenapa bayar kali kedua.
      3) Kalau ciplak, 1mdb sudah minta balik atau biarkan saja.
      4) Begitu juda duit dari SRC.
      Woi babi pengkhianat bangsa dan negara, manusia tak beragama, memalukan islam, pendusta jangan lupa ok. Soalan ini akan ditanya sehingga dijawap. Kalau tidak jawap bermaksud khinzir yang bernama J yang sembah tuhan jho low ini adalah manusia durjana tukang spin untuk dedak.

      Delete
  3. Parti politik di Malaysia bangang dan sial sama ada kerajaan ataupun pembangkang.Parti politik di luar ngara x mcm ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....
      CUMA PARTI POLITIK KAT M'SIA TAK BERBALING KERUSI DALAM PARLIMEN SEPERTI KAT TAIWAN....

      Delete


    2. Dalam politik boleh cakap apa saja. Hari ini cakap lain. Besuk cakap lain. Depan melayu bn cakap lain. Depan cina cakap lain.

      Orang bawah cakap kain. Ketua cakap lain.

      Apa pun yang celaka sekali apa yang di cakap tidak memberi apa-apa kesan pada kedua-dua pemimpin.

      Mereka boleh terima dengan mengutuk sesama mereka dan boleh lupakan semua nya dalam sekelip mata.


      Tetapi dalam hal begini mereka yang mengunakan agama lah yang paling celaka.

      Delete
    3. MACAM MADEY MAMAK KERALA KUTTY....RAJA U TURN....KAH...KAH...KAH....
      HARI NI CAKAP LAIN ...ESOK CAKAP LAIN...
      SEBAB DIA DAH TAK INGAT...KAH...KAH...KAH...

      Delete
    4. Tun M tak tunggang agama tapi Hadi sanggup gunakan agama utk bergayut pada jawatan. Nauzubillah, dunia akhir zaman ramai ulamak makan upah.

      Delete
    5. Nyanyuk dia yg membuatkan BN boleh gigil terkencing2...???
      Wow...! Hebat...

      Delete
    6. MADEY KENA TUNGGANG DEK LIM KIT SIAL....
      TAK LAMA LAGI RAMAI MELAYU FUKATAN HAPRAK KENA TUNGGANG DEK DAPIGS....

      Delete
    7. Tunggang la sapa pun, jgn lacurkan agama utk tujuan peribadi dah la. Heee... nauzubillah, ulamak akhir zaman. Sanggup tulis surat terbuka dan petik segala nas semata2 utk halalkan rompakan 1mdb.. heee nauzubillah.

      Delete
    8. HE...HE...HE...ROMPAKAN 1MDB....SAPA YANG MEROMPAK NI MACAIIII...
      ....PATUT LER DALAM ISU FOREX...MADEY NAIK ANGIN PADA SOROS....RUPERNYER....NAK TUTUP KESALAHAN DIA...TERSILAP BERNIAGA....
      LAGI SATU KALAU NAK BERNIAGA TU...JANGAN LER GUNA DUIT (BNM)....GUNALER DUIT SENDIRI DAN KRONI YANG KAYA RAYA TUUUU.....

      Delete
    9. Nyanyuk dia yg membuatkan bijan bugis boleh gigil terkencing2...???
      Wow...! Hebat...

      Delete
    10. Nanyuk MADEY telah membuatkan Fukatan Haprak bertambah huru-hara....hari-hari kena kencing dek Lim Kit Sial Ketua To' Kong Dapigs....
      Wow...!..Hebat....

      Delete
    11. Ehh...! Mula2 tadi hanya kutuk Tun. Ni dah terselit Kit Siang pulak...

      Yea ke menyelit di sini utk berikan pencerahan...?
      Terangkan perkara2 yg benar...
      Ke... lebih kpd emo menjadi langau di sini...?

      Delete
    12. HE...HE...HE...ANON 00.04....
      SAYANG TOL KO KAT KETUA TO'KONG DAPIGS TU....NI MESTI DAH BANYAK MAKAN TULANG SELANGKA BABI DAPIGS NI...ELOK LER TU...JANGAN TERCEKIK UDAH LER....

      Delete
    13. 0011 jangan lupa ada lagi species yang lain seperti mca dan gerakan yang membantu dalam bn...

      Delete
  4. KAH...KAH...KAH...
    PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS....
    INSYAALLAH, KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH...
      UMNI MELEPAS NAK TERUS BERKUASA ....PAS PUN MELEPAS NAK JADI PENASIHAT PARTI PENIMBANG...
      INSYAALLAH, KERAJAAN PH YANG HASIL KERJASAMA PEMBANGKANG AKAN MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN....

      Delete
  5. pas = umno = BN
    Pas dulu kafirkan umno
    Bn umno = kafir
    Pas dah bercelaru & keliru & sesat
    Pas = umno = bn = kafir
    Tolak pas tolak umno tolak bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI CAP MUNGE=AMANAH=PKR=KENA KENCING MACAM PAS KENA KENCING OLEH DAPIGS DULU...
      TOLAK FUKATAN HAPRAK YANG DIKETUAI OLEH TO' KONG DAPIGS....

      Delete
    2. Cantik tu, mmg sekufu. Yg ni kafir, yg tu sesat! He he,! Yg kuar nanti anak anak iblis! Dua tiga ekor dah nampak masuk merayap kat dalam ni!

      Delete
    3. Cantik tu, mmg sekufu. Yg ni kafir macam Lim Kit Sial , yg tu sesat macam Mamak Madey! He he,! Yg kuar nanti anak Top Dog kapiq!

      Delete
    4. PARTI CAP BULAN KENA KENCING SELALU TAPI MASIH SUKA KENA KENCING OLEH PARTI CAP TIMBANG...
      TOLAK PARTI CAP TBANG HAPRAK YANG DIKETUAI OLEH BIJAN PIGGIYY..

      Delete
    5. Cantik tu, mmg best . Yg bijan ni melayu kafir macam babi, yg tu geng serban sesat macam lobai ! He he,! Yg kuar nanti anak badak kapiaq!

      Delete
    6. PARTI CAP MUNGE, AMANAH DAN PKR KENA KENCING SELALU TAPI MASIH SUKA KENA KENCING OLEH PARTI DAP KAPIQ...
      TOLAK FUKATAN HAPRAK YANG DIKETUAI OLEH KETUA TO' KONG DAPIGS..

      Delete
    7. 2255 he...he...he..pun kapiaq juga. Bukan beragama. Makan taik jho low, sembah tokong MCA dan MIC.
      Kikiki

      Delete
  6. Antara wajah wajah Melayu Islam ANUTAN UMNO dan Islam ANUTAN PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara wajah Melayu Islam ANUTAN Parti Cap Munge, Amanah dan Pkr dan Kapiq ANUTAN Dapigs....

      Delete
    2. Antara wajah Melayu Islam ANUTAN babi belaan najib Parti Cap timbang , mic,mca dan Kapiq ANUTAN caiiu umno babi....

      Delete
    3. Satu pihak hanya takotkan Allah saja........satu pihak pulak lebih Islam dari Islam.

      Dah kenalah tu nama Allah dan Islam jadi tunggangan deme.

      Delete
    4. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete

  7. Semua itu salah Mahathir yg mempengaruhi minda org umno, sehingga beliau sendiri keluar dp UMNO pa 28 Feb 2016, baru lah a man sikit BN.
    Korang boleh tengok sendiri apa yg berlaku dg PH sekarang sejak dia masuk PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...MADEY MAMAK KERALA KUTTY HATI KHALDUUU....

      Delete
    2. Semua itu salah najib yg mempengaruhi minda org umno, semenjak beliau jadi pm dari UMNO.bila tun melawan baru lah a kucar kacir BN.
      Korang boleh tengok sendiri apa yg berlaku dgn umno sekarang sejak dia jadi PM

      Delete
    3. HE...HE...HE...NAJIB BABI BUGIS HATI KHALBUUU

      Delete
    4. Eek Eleh....
      Madey ni bukan sekali dua masuk keluar UMNO...dah masuk 4 kali..dah....

      Delete
    5. CUBA TEKA...
      SIRAPUJI PONDAN SOTONG VS SIASSMIN MB JAMBAN...
      SIAPA MENANG.....

      Delete
    6. anon 23.02...
      aku tahu....DUA-DUA MELINGKOP....
      kah...kah...kah....

      Delete
    7. CUBA TEKA...
      SI BIJAN BUGIS BABI VS ROSMAH MALAM2 MAIN DALAM JAMBAN...
      SIAPA MENANG.....

      Delete
    8. anon 23.05...
      aku tahu........mak kau yang melingkop
      kah...kah...kah....

      Delete
    9. Syok sendiri.....senditi post komen sendir yg balas...
      Tak cukop korum....6%-3%=3% baki
      Kahkahkahkahkah

      Delete
    10. Kenapa nak ungkit kisah hidup dulu-dulu..? lebih lagi kalau sekarang dan jadi lebih baik dari dulu macam Tun M...
      Kalau nak kira kisah silam, Saydina Umar r.a TAKKAN dilantik sebagai khalifah Islam sebab dulu-dulu dia antara bapak geng2 jahiliah yg ganas.
      Sepatutnya syukurlah bila Tun M berusaha memperbaiki taraf hidup rakyat. Allah suka dengan hambaNya yang bertaubat.. jadi TAKKAN kita (selain PH) tak suka tengok ramai Melayu berubah ke arah kebaikan..
      (kecek kelate cket) dulu `AmboNok, AmbboNok' = UMNO, Sekarang ni `Bo Skat Tu, Bo Skat Tu' = BERSATU.

      AmboNok (Hamba Mau/Nak)
      Bo Skat Tu (Cukup La Setakat Tu)

      Delete
    11. Zhuge naiflah saudara menganggap TDM dah berubah sekarang. TDM dari dulu hingga ke tua masih dahagakan kuasa. Dari dulu dia akan buang mereka yg tidak ikut telujuknya dari Ghafar Baba, Musa Hitam, Anwar Ibrahim dll. Kinipun dia berjaya buang Tun AAB. Dan kini berusaha nak buang DSN walau apa terjadi pada negara. Egonya tetap sama. TDM juga tidak pernah mengaku dan bertaubat segala dosanya dahulu. Baik dari Forex, Memali, Operasi Lalang, Perwaja, PKFZ dll. Hatta kini mahu buat projek kereta national kedua walau rakyat masih menanggung beban proton yg pertama. Nak berubah taubatlah dan habiskan masa tua ini atas sejadah. Bertaubat itu bukanlah membuat komplot jahat menjatuhkan pemimpin pemimpin yg tidak ikut arahannya - apakah jenis taubat begini??

      Delete
    12. Macai Najib cuba menakutkan diri sendiri dengan kehebatan pimpinan negarawan seperti Tun M.

      Najib baru 8 tahun dah dapat teguran Sultan, DOJ dan diperlekehkan di seluruh dunia.

      Memang patut Najib dan macai rasa terkucil di hadapan pemimpin Malaysia selama 22 tahun sampai la ni masih dikagumi dunia.

      Terkucil takpa jangan terkencing. Umoq 92 dah balig gelas pun tak pecah nooo. HAHAHA!

      Delete
    13. J, i have to say your ass licking addiction are at critical level. A step further your tongue will permanently glued to najib's ass like it was part of it. Allah cukup suka bila hambanya yg dulu tersesat, insaf dan kembali dan bertaubat. Who are we to know if tun is really is submitted himself to god? Adakah dgn berhanana dgn sheikh atas pentas on national tv is the right way to do it? And who are you to question ones' good intention sedangkan kau sendiri kufur lidah dlm perkataan dan percakapan. Apa yg tun cuba buat sekarang ni juga satu ibadah kerana beliau cuba utk menukar sebuah kerajaan yg korup yg dah terkenal dgn panggilan kleptokrasi. Beramal bukan hanya semata mata di tikar sejadah, tapi dlm semua aspek kehidupan. Sedarlah j sebelum kau ditelan oleh kejahilan kau yg tak kenal sempadan!

      Delete
  8. hehe mamaq keralaharamjadah makin sesat & tenat
    setelah sundal yg dilanggani bakal tewas kes saman

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe bijan anak babi dan anon 23.11 sama anak haramjadah makin sesat & tenat
      setelah sundal semah yang dikahwini yg bakal dicekop kes melingkop harta kerajaan

      Delete
  9. Lepas Pru14 jika bn menang. Gst akan naik kpd 10%. Nilai rm akan turun. Ikan kembong akan naik kpd rm24 sekilo. Harga barang semua akan naik sbb bn maksudnye barang naik. Hanya hujan yg turun. Tu pon terlebih hujan sampai banjir. Tahniah pengundi bn. Takziah pengundi Ph. Hahaha. Ku kesian dgn macai umngok. Dapat rm50 pon sanggup bom dewan. Umngok otak kat lutut. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. JIJAH KIPAS KATA KALAU FUKATAN HAPRAK MENANG PRU ...GST AKAN DIKEKALKAN....
      KAH...KAH...KAH...
      TAK HABIS-HABIS NGAN GST.....
      MALAYSIA SAJE KER YANG MENGAMALKAN GST....

      Delete
    2. SEMAH RAMBUT JENGGOL KATA KALAU BN MENANG PRU ...GST AKAN DI NAIKKAN LAGI ....SEBAB BAJET PERMATA PERLU DITAMBAH LAGI
      KAH...KAH...KAH...
      TAK HABIS-HABIS NGAN NAK MELINGKOP RAKYAT .....
      MALAYSIA SAJE YANG MENGAMALKAN GST JANJI BARANG NAK TURUN TAPI LANCAU KEJORA JER YANG TURUN TAK NAIK2..

      Delete
  10. Islam nabi ajar Islam PAS Ajar :
    1.Mengenal Allah 1.Mengenal Hadi
    2.Beriman pada Allah 2.Beriman pada Hadi
    3.Taat Perintah allah. 3.Taat Perintah Hadi.

    Bukankah sudah jadi kenyataan penghanut PAS,menganggap Hadi macam tuhan mereka.
    Mengkafirkan sesiapa sahaja ikut kata hadi.
    dulu hadi kata orng2 yg umno yg amalkan undang2 penjajah kafir.
    Tapi sekarang umno yg masih amalkan undang2 penjajah dah islam balik.
    orang2 pas yg bersama hadi dulu,sekarang ni yg menentang umno yg mengamalkan undang2 kafir DAH JADI KAFIR PULA.
    aYAT "AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR" Hadi dah ubah jadi"AMAL MUNGKAR,NAHI MAARUF"
    Yg inilah digemari oleh najib dan juak2 macai/walaunta.

    ....................abup.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...
      KECIAN MADEY....MARAH BETUI DIA KAT PAS.....
      KALAU PAS SERTAI FUKATAN HAPRAK MESTI DIA SUKA....
      MACAM DIA SUKA SAMA NUAR ALJUBURI....KAH...KAH...KAH....
      DULU HEBOH BERITAHU SATU DUNIA PASAL KELAKUAN NUAR ALJUBURI....ALMAKLUM LER...DAH SATU KAPAL...KAH...KAH...KAH...

      Delete
    2. HE...HE...HE...
      KECIAN KEJORA ....MARAH BETUI DIA KAT PH.....
      KALAU PAS SERTAI UMNO HAPRAKKK MESTI DIA SUKA....
      MACAM SEMAH SUKA SAMA LOW PUNYA LANCAU ....KAH...KAH...KAH....
      DULU HEBOH BERITAHU SATU DUNIA BIKAN TAK KENAL LOW ANAK CINA PENANG ...ALMAKLUM LER...DAH SATU KAPAL..KAPAL MEWAH PLAK TUUUU.KAH...KAH...KAH...

      Delete
  11. Dennis The Menace1 September 2017 at 23:39

    23.11 ko duduk Malaysia pun guna kemudahan yg Mahathir sediakan,Highway,klcc,airport.tak malu ke,kutuk orang yg paling berjasa, mak bapak 7 keturunan sebelum ko pun sama dpt faedah hasil usaha Mahathir.termasuk Bijan dan kabinet kayunya.

    Ko dtg dari planet mana Dah? (haram jadah). Sekolah tak dulu atau sampai darjah dua aje? Yang melanggan sundal Kat Chow Kit, Bukit Bintang tu ko kan? Jangan nak bohong,memang ko kan?

    Berapa bayar? Tak takut siplis ke cai? Pakai topi ke tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa biasa la tu kejora jgk tu..dia komen dia sendiri jawab.

      Entah hape2 la si kejora?,ghafur?,gapur?babi gendut tuuu..

      Delete
    2. Dennis, apakah saudara tak pakai MRT? KLIA2? LPT? Tak bangga dgn RAPID? Tak lama lagi boleh enjoy Menara Tun Razak - lagi tinggi pada KLCC. Boleh enjoy ECRL dan Pan Borneo Highway dan banyak lagi projek....

      Delete
    3. X cukup duit nak enjoy skang ni! Kena tarah ngan celaka ku! Dulu boleh enjoy semua tu, duit banyak lebih!

      Delete
    4. MRT, KLIA2, LPT, RAPID, Menara Tun Razak.......maka dengan sumer projek2 tu duit samun boleh dihalalkan.......skandal 1MDB dilupakan.........duit bayar Aabar Ciplak tu pon boleh lencongkan.......kira hanguslah sumer skandal.....

      Delete
    5. Itulah pegangan mazhab penyamun waljamaah. Mazhab baru hasil gabungan pas ngan umno

      Delete
  12. DAP:Demokratic action party:party pelbagai kaum ditubuhkan untuk GOOD GOVERNANCE/INTIGRITY.
    MCA:Malaysian Chinese assosiation.Party Cina ,satu kaum sahaja.
    Kebanyakkan dlm dap beragama dan berintigrity menjunjung perlembagaan negara.FAHAM PM/TPM,Raja berpelembagaan.
    Dalam MCA"Kebanyakkan penyembah TO'KONG",Cina totok mahu TPM CINA,Bekerjasama dgn kominis china tanah besar.gENTING HIGHLAND/4D TOTO,Sponsor Along dari MCA."
    Dalam umno penasihat..sachi..sachi yahudi,pimpinanan utama umno liberal..
    Nampak sangat MACAI/WALAUNTA" Mentterbalikkan party dap yg beritergrity,dikatakan party babi,party to'kong,party jahat,yahudi,liberal.
    PAS.Parti ajaran sesat
    Sedangkan apa yg diperkatakan adalah memperkatakan pada diri mereka sendiri.

    bersama mencipta sejarah PR14 Umno/BN di gantikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP:Demokratic action party:party pelbagai kaum ditubuhkan untuk GOOD GOVERNANCE/INTIGRITY.
      .....KAH....KAH....KAH.....
      KALAU KHIR TOYO KENA....APEK LIM GUAN END NI....MENUNGGU HARI JER....
      bersama mencipta sejarah PR14 Umno/BN di kekalkan

      Delete
    2. DAP:Demokratic action party:party pelbagai kaum ditubuhkan untuk GOOD GOVERNANCE/INTIGRITY.
      .....KAH....KAH....KAH.......KALAU LIM GUAN KENA NI....BIJAN DAN SEMAH PUN MENUNGGU HARI JER....
      bersama mencipta sejarah PR14 PH di jadu pemerintah

      Delete
    3. Anon 2341, Apa cerita dgn rumah terlajak murah dan Taman Manggis? Apa cerita dgn kajian terowong 230 juta yg belum keluar lagi? Apa cerita dgn kilang haram belaan exco alam sekitar? Apa cerita dgn pilihan CEC yg didakwa seleweng oleh ahli DAP sendiri? Integriti?? Belum cerita lain....

      Delete
    4. 1mdb apa citer? Dah kuar audit blum?

      Delete
    5. Duit yg bayar Aabar Ciplak tu mana? Dah dapat balik belom??

      Delete
    6. J, penyata tahunan utk byk tahun pun takde....

      Delete
  13. hehe mamaq kerala haramjadah langgani
    sundal bayaq rm10juta lol last2 kantoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe semah anak haramjadah langgani jho low
      sundal tu dapat berlian pink lol last2 kantoi

      Delete
    2. Alaaaa biasa la tu kejora jgk tu..dia komen dia sendiri jawab.

      Entah hape2 la si kejora?,ghafur?,gapur?babi gendut tuuu..

      Delete
    3. DENGAN TERJADI NYER PERTANDINAGN 3 PENJURU YANG TAK DAPAT DIELAKKAN LAGI....
      MAKA PUNAH LER HARAPAN FUKATAN HAPRAK NAK MEMENANGI PRU KE 14....
      TU YANG SIASSMIN MB JAMBAN DAN JIJAH KIPAS DOK MERENDENG KAT HJ. HADI...
      PADAN MUKER...HJ. HADI BUAT DEK JER.....
      TU YG BUAT MADEY MARAH SANGAT KAT PAS....
      YIDIN PUN NAK BUAT BAIK NGAN PAS PUN SAMA SAMA MELEPAS....
      PADAN MUKA ....FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....NAK MAMPOS LER TUUUU....

      Delete
    4. Anak haram 2342 aku doakan mak bapak kau mampos sebab lahirkan anak haramjadah macam kau lol lol lol kah kah kah

      Delete
    5. HE...HE...HE...ANON 23.59...DAH MEROYAN....
      TU SAMPAI KE SUBUH LA TUUUU MEROYAN DIA....

      Delete
    6. DENGAN TERJADI NYER PERTANDINAGN 3 PENJURU YANG TAK DAPAT DIELAKKAN LAGI....
      MAKA PUNAH LER HARAPAN PENYOKONG PAS HAPRAK NAK MASIH NAK MENGUNDI PAS PRU KE 14....MESTI PAKAT LARI UNDI PH
      TU YANG HAJI EDDY LEBAI DAN BIJAN KIPAS DOK RISAU TAK TIDO MALAM .
      PADAN MUKER...PADAN MUKA HAJI EDDY PAKATAN HARAPAN DAH KUAR NOTIS ABAIKAN JER LEBAI KUTUK TU..
      TU YG BUAT BIJAN NAIK SERAM SANGAT KAT PH YANG BERANI BUAT KEPUTUSAN.
      BIJAN PUN NAK BUAT BAIK NGAN PAS PUN SAMA SAMA MELEPAS UNDI PENYOKONG PAS SEBAB LARI BERBONDONG BONDONG LEPAS PAKATAN KOMPOM PUTUS USAHA PUJUK PAS ....
      PADAN MUKA ....BARISAN DAH KENA TIPU DGN PAS ....NAK MAMPOS LER TUUUU....TAK BERAK SEMINGGU DAH BIJAN BABI

      Delete
    7. HE...HE...HE...GAPUR...DAH MEROYAN....
      TU SAMPAI KE SUBUH LA TUUUU MEROYAN DIA....

      Delete



  14. Hukum nya..

    Lawan UMNO sesat.

    Lawan PAS, kafir.

    Si sesat bersama si kafir dan si kafir bersama si sesat.. jalan siapa yang benar dan tidak pulak sesat ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum nya..

      Lawan Amanah, Pkr dan cap Munge sesat.

      Lawan DAP, memang kafir.

      Si sesat bersama si kafir yang memang semulajadi bersama si sesat.. jalan siapa yang benar dan tidak pulak sesat ?

      Delete


    2. AMANAH, BERSATU tidak pernah mana-mana orang kata kafir atau sesat. Begitu juga AMANAH, BERSATU tidak pula kata orang lain kafir atau sesat.

      DAP kafir tapi tidak sesat.

      Bagaimana Islam pula yang boleh tersesat ?

      Tuhan tidak menghukum DAP kerana sesat tapi Tuhan menghukum kerana mereka engkar ..

      Melayu UMNO dan Melayu Islam di hukum kerana mereka sesat dan kerana mereka engkar .. dua-dua sekali.

      Jika janggut di perlekehkan maka dosa pada Nabi ketahui lah Nabi mengampunkan dosa umat nya.

      Jika hukum kafir dan sesat di permainan.. tidak ada keampunan melainkan ke neraka jahanam jua tempatnya.

      Delete
    3. Tuhan tidak menghukum DAP kerana sesat tapi Tuhan akan menghukum Amanah, Pkr dan cap Munge kerana mereka engkar ..

      Melayu Haprak Amanah, Pkr dan cap Munge dan Melayu Islam di hukum kerana mereka sesat dan kerana mereka engkar .. dua-dua sekali.

      Jika hukum kafir dan sesat di permainan.. tidak ada keampunan melainkan ke neraka jahanam jua tempatnya.

      Delete
    4. Al-Ustaz Sua Suwei Kemoneng 00.50.....
      Ana mau tanya sikitlah......eerrrrr......apa suma orang umno 100% konpem jadi penghuni syorga kaaaa....???

      Sumaaa orang umno konpem boleh lepas azab kubur, boleh lepas titian siratal mustaqim.....tak payah dihisab.....terus bolos masok syorga kaaaa ustaz..???

      Nampaknya ustaz lebih tau dari Allah......sape yg kena hukum....sape yg tidak.....

      Fuuuuhhhh........dahsyat betol ustaz punya ranking.........ini dah kalah Rasulullah, Saidina Umar Al-Khattab......Saidina Abu Bakar.....

      Ustaz ada kata jika hukum kafir dan sesat dipermainkan .....tidak ada keampunan melainkan ke neraka jahanam jua tempatnya.

      Hellooooooo yaaaa Ustazzz.......apa ente sudah lupa amanat sape yg mengkafirkan umno dulu...?? Kumpulan mana yg buat Solat Hajat KO BN dulu..?? Sape yg sesat....??

      Lagi satu perkara ana mau tanyalah.......macam mana pulak halnya dengan diri ustaz sendiri...?? Apa ustaz dah dapat passport dan keahlian syorga kaaaaa..?? Konpem....???

      Boleh Al-Ustaz share kat sini apa amalan yg ustaz amalkan hingga di dunia lagi dah dapat sijil pengesahan keahlian syorga........

      Terima kasih ustaz.....syukran, jazakallahukhairan........
      Asslamualaikum wbt.

      Delete
    5. Al-Ustaz Sua Suwei Kemoneng 10.04.....
      Ana mau tanya sikitlah......eerrrrr......apa suma orang Amanah, Pkr dan cap Munge 100% konpem jadi penghuni syorga kaaaa....???

      Sumaaa orang Amanah, Pkr dan cap Munge konpem boleh lepas azab kubur, boleh lepas titian siratal mustaqim.....tak payah dihisab.....terus bolos masok syorga kaaaa ustaz Dapigs..???

      Nampaknya ustaz Dapigs lebih tau dari Allah......sape yg kena hukum....sape yg tidak.....

      Fuuuuhhhh........dahsyat betol ustaz Dapigs punya ranking.........ini dah kalah Rasulullah, Saidina Umar Al-Khattab......Saidina Abu Bakar.....

      Ustaz Dapigs ada kata jika hukum kafir dan sesat dipermainkan .....tidak ada keampunan melainkan ke neraka jahanam jua tempatnya.

      Hellooooooo yaaaa Ustazzz Dapigs .......apa ente sudah lupa amanat Lim Kit Sial pasal Madey dulu...?? Sape yg sesat....??

      Lagi satu perkara ana mau tanyalah.......macam mana pulak halnya dengan diri ustaz Dapigs sendiri...?? Apa ustaz Dapigs dah dapat passport dan keahlian syorga kaaaaa..?? Konpem....???

      Boleh Al-Ustaz Dapigs share kat sini apa amalan yg ustaz Dapigs amalkan hingga di dunia lagi dah dapat sijil pengesahan keahlian syorga........

      Terima kasih ustaz Dapigs .....syukran, jazakallahukhairan........
      Asslamualaikum wbt.

      Delete
    6. Kesssiaaan Ustaz Sua Suwei Kemoning 10.26.......dari mazhab penyamun waljamaah wal badaki Al-Toyol..........khutbah copy paste dari teks orang lain.......kekeringan idea.......otak penyu........

      Delete
    7. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete
    8. Ada aku kesaaahh..??

      Delete
  15. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/09/gambar-terkini-menara-pridential-1mdb.html?m=1

    iskundur maha kutty klu baca berita kat link atas mau mari tegak sbb penipuanya nnpk terang lgi bersuluh..

    kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikikiki elok kau suruh atok kau kat kampung baca..atok kau pengundi tegar umno tu

      Delete
    2. kikiki anon 00.19...elok kau beubat kat kampong atok ko...kan atok ko tabib kampong ...boleh ubatkan sawan ko....kikiki....

      Delete
    3. kikiki anon 00.30..elok kau beubat kat kampong atok ko...kan atok ko dukun kampong kat pekan..jumlah undi boleh tambah dan kurang berpuloh ribu...boleh ubatkan sawan ko dan mak kau sekali....kikiki....

      Delete
    4. Kikiki anon 0014 dan 0030 atok kau mampos; keturunan bodoh sial hidup pun tak berguna ...mak bapak kau sekali mampos ...lagi bagus kalau anak bini kau sekali mampos; DNA bodoh dan bahlol tak akan merebak dan diwarisi....kah kah kah lol lol lol

      Emo nmpk...emo nmpk...emo nmak...emo pelempang baru nampak lol lol lol...

      Delete
  16. Dia kata politik sesat tAkpe

    ReplyDelete
  17. Dua dua dah sesat tu masuk kubur la lenyap umno bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dah sesat.....
      Alamak macai cap Munge turut sama sesat.....
      sesat dilautan...TANPA NISAN....

      Delete
    2. Bijan dah sesat...semah jambul sesatkan bijan...
      Sesat di sebalik harta dunia..TAMPA KUBUR..

      Delete
    3. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete
  18. AKU SAYONARA DULU....
    OLEH KERANA YANG TINGGAL HANYA LANGAU FUKATAN HAPRAK BARU KELUAR SEKOLAH TADIKA....
    K......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurang kaseh sayang rupanya macai Najib.. mengharap penyokong Tun M layan dia. HAHAHA.

      Delete
    2. AKU SAYONARA DULU.?? LANGAU HIJAU MACAM KAU HANYA LAYAK DILAYAN MACAM TAIK JER KAT SINI KAHH KAHHH KAHH...
      OLEH KERANA YANG TINGGAL HANYA LANGAU UMNO NI AMAT BODOH ORANGNYA HAPRAK BARU KELUAR SEKOLAH TADIKA....ELOK LA TAK PAYAH MASUK LAGI
      K......KAHHH KAHHH KAHHH

      Delete
  19. Dennis The Menace2 September 2017 at 02:21

    J, Menara Tun Razak? MRT? Buat MRT aje, Kes songlap, negara rugi, 1MDB selesailah ye. Bijan tak boleh dakwa ye? Menara Tun Razak, nak lebih tinggi nk padamkan KLCC legasi Mahathir kan? Dah siap sepenuhnya ke Menara Tun Razak tu? Cukup duit ke atau gali lubang tutup lubang macam biasa? Bilalah lg nak dapatkan berbillion yg lesap tu. Sekali lagi ko Kata wang negara tak lesap, sahlah ko penghuni Tanjung Rambutan yg diberi kebenaran khas keluar menjelang Pilihanraya.

    Ingat J, dah dekat Pilihanraya ni. Ditakdirkan Pakatan menang,pasti apa2 saja tentang Bijan juga akan berkubur. Bukan saja berkubur, Bijan dan kabinetnya termasuk ko dan cai2 aliran
    Ko akan benar2 diseret kemuka pengadilan. Tengoklah nanti, setakat mana ko nak bergayut kuasa.

    Ko jenis tak tahu diuntung ye J? Berapa ulas jasa ko dibanding dengan Mahathir? Nk banding Tun dengan Bijan langit dengan bumi. Mahathir jauh berjasa dibandingkan Bijan+ Kabinet dapurnya. Mahathir majukan negara Bijan mundurkan balik, menjahanamkan negara. Inilah manusia tak guna yg ko sembah dan jilat hari2.

    By the way, Pak Othaman dah lama tunggu ko ganti Sahabat nak adakan sesi teh tarik. Bila lagi? Takut ke? Takde tulur ka? Ada ke tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro dennis! Najib tu banyak sumbanganya! Menaikan nama negara ketahap lebih tinggi, kleptokrasi. Kalau bersara dapat darjah paling tinggi! Tun tu rendah lagi, dia akan dapat TUNG TAIK

      Delete
    2. Sumbangan yg paling besar ialah hutang negara dekat2 trilion.......tapi telah diselamatkan oleh sumbangan tabong babi......eehhhh sori......tabong baby....

      Satu Msia terhutang budi tergadai body.....
      Takbeeeerrr....!!

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper2 September 2017 at 10:13

      Bro Dennis

      Jangan lupa bahawa KLIA2 itu adalah satu pembaziran.... Design flaw yg terlalu ketara membuatkan sesiapa saja yg menggunakan KLIA2 berkata "Orang gila mana la yg design airport ni?". Dari pintu masuk nak ke boarding gate passanger kena berjalan hampir 2 kilometer. Travelator yg disediakan pun cuma ada beberapa buah saja. Menyulitkan bagi penumpang-penumpang yang berumur dan kurang upaya.

      Menara Tun Razak yg dikatakan lebih tinggi dari KLCC, adakah ketinggian itu sudah cukup utk menutup segala kesalahan 1MDB?

      Bagi saya J dan konco-konco dia adalah Talibarut Najib. Kerja mereka adalah utk mengkhianati bangsa mereka & negara mereka sendiri. Mereka ini selayaknya dikenali sebagai "Public Enemy".

      Delete
    4. Bagi saya Dennis Denggi dan konco-konco dia adalah Talibarut To' Kong Dapigs. Kerja mereka adalah utk mengkhianati bangsa mereka & negara mereka sendiri. Mereka ini selayaknya dikenali sebagai "Public Enemy" dan Anjinga kurap belaan Dapigs....

      Delete
    5. J ngan cai x boleh atau x mampu nak tengok situasi di gambaran yg lebih besar. Bila citer pasal apa yg mahathir buat, dia merangkumi semua benda. Pembangunan selari dengan kebolehupayaan rakyat dalan berbelanja. Kemampuan kelas bawahan dan kelas pertengahan adalah ditahap maksimun dimana keperluan keperluan asas dapat dipenuhi disamping sedikit lebihan untuk simpanan. Ya, mahathir bukanlah malaikat, ada khilaf dan salah, dan begitu juga kita semua. Najib? Pembangunan seciput yg cuba dibanggakan, dimasa yg sama rakyat dipaksa utk menelan keperitan kononnya utk menyelamatkan negara. Kalau itulah yg dinamakan pembangunan, maka kita terpaksa menyedarkan najib and cai bahawa mereka telah tersalah anggap. Bila peringatan diabaikan, dan teguran tak diendahkan, maka kita semua terpaksa bangkit dan menggunakan kuasa kita dipeti undi, yg dibenarkan oleh perlembagaan utk sama sama memperbetulkan mana yg silap sebelum semuanya terlambat. Kalau ini j dan macai x boleh nak terima, then its too bad! You are not worth to be malaysian suckerrrr!

      Delete
    6. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete
    7. Malaysian Cybertrooper2 September 2017 at 12:53

      Bro Macy,

      I totally agree with your statement@1040.
      However, I beg to differ on your last couple of lines...

      To me, J and his cohorts are not worth to be Malaysians period. I doubt any sensible Malaysian in his or her right state of mind would want some traitorous bastards to claim nationality.

      God's willing, should PH wins the next GE. Rest assured that I will do everything I possibly can to ensure they get the capital punishment for being a traitor.

      Delete



  20. UMNO hendak menyucikan PAS yang selama ini telah sesat kerana itu lah pemimpin UMNO membuat kenyataan PAS telah sedar tanpa berselindung atau berlapik.

    Tidak ada kenyataan dari PAS memperbetulkan anggapan salah itu. Sebaliknya PAS pantas menjawab kenyataan dari Harapan hanya kerana isu rundingan dengan PKR.

    Sekarang-kurang nya Hadi tidak pula begitu. Nama Najib UMNO di sucikan dengan kenyataan yang membela dan mengiyakan Najib seolah-olah apa yang Najib lakukan adalah kerana Islam.

    PAS lah yang bertuankan UMNO kerana yang bercakap macam itu lah Tuan. Melainkan PAS tegur UMNO kerana sebelum ini mereka di katakan sesat.

    ReplyDelete
  21. Sekarang nih, heboh akan cerita:
    • andai lawan 3 penjuru, BN senang2 akan dgn mudah menang 2/3.
    • PAS dgn bloknya tersendiri.
    Ini semua propa...!

    Pndpt peribadi aku - apa ada hal, 3 penjuru ke..., 7 penjuru ke..., PAS tak mahu sertai alliance ke...

    JUST:
    • Fokus utk tukar kerajaan yg lebih berkebajikan...!
    • insyaAllah rakyat terhimpit juga yg akan jadi penentu...!
    • Pedulikkan berpuluh penjuru sekali pun. Tak kan boleh ideal jadik 1 lwn 1. Byk tmpt pasti akan terselit calon atas tiket "bebas"...

    Perang Uhud - 1,000 muslimin akan menentang 3,000 musyrikin.
    300 drpd 1,000 siap berpatah balik tak nak teruskan peperangan tinggalkan hanya berbaki 700.
    Result - muslimin menang weihhh...!
    Pedulikkan semua yg lain, pedulikkan semua yang tidak lagi relevan utk disakit kepalakan...!
    Fokus hanya pada perjuangan...!

    Yakinlah dgn sepenuh2nya.
    Yg Maha Berkuasa hanya milik mutlak Allah swt.
    Semua2 yg telah berlaku, berlaku, boleh berlaku & bakal berlaku; HANYA oleh izinNya...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci dgn UMNO; sekali pun barangkali asal bekas acuan UMNO yg kini tidak bersetuju dgn perjuangan UMNO yg kian hari kian tersasar; kenapa harus legasi perangai UMNO juga yg masih melekat untuk terus dibudayakan...?

      Jom ubah kepada kerajaan yg lebih berkebajikan.
      Jom jadikan msyrkt Malaysia yg lebih matang bertamaddun.
      Jom bina keperadaban yg boleh menjadi contoh & menjadi amalan generasi seterusnya.
      Jom berubah kepada ACUAN YG LEBIH BAIK...!

      Usah gusarkan mereka2 yg terjun dari gerabak keretapi utk tidak mahu turut serta...!!!

      Delete
    2. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete
    3. Betol dah approach tu...
      Berjuang adalah demi untuk kebaikan negara.
      Bukan atas kapasiti individu, kapasiti parti.
      Cuba ajak utk sama2 menggempur.
      Dah diputuskan tak mahu, then... oklah.
      Dah diajak.
      Bukannya terus disisihkan.
      Betol dah pendekatan sebegini...

      Hasil + keputusan dah ada dan termaktub, maka teruskanlah bergerak.
      Usah gusarkan mereka2 yg terjun dari gerabak keretapi utk tidak mahu turut serta...

      #JomUbahPRU14

      Delete
  22. selama ini nama pas di sebut-sebut kerana kaitannya dengan rundingan PKR.


    semoga selepas ini PAS akan di sebut-sebut lebih kepada kebaikan PAS dengan UMNO... saling puji memuji dan saling memahami antara satu sama lain.

    PAS sebenarnya hanya hidup bila berlawan dengan UMNO. Tanpa musuh seperti UMNO, akhirnya PAS akan tinggal keseorangan, tertekan, sedih dan kemurungan..

    HARAPAN jangan pedulikan apa yang PAS katakan.. tumpukan pada UMNO sahaja.

    ReplyDelete
  23. Pas secara rasmi dimata penyokong bawahan bukan lagi parti politik yg diwariskan oleh pemimpin terdahulu. Seperti mana umno yg menjadi tunggangan najib, pas menjadi keldai tunggangan hadi yg di bela oleh najib utk politik peribadi. Agenda bangsa dan agama menjadi cagaran yg sudah x ada nilai di hati rakyat kerana mereka tahu yg mana kaca dan yg mana permata!

    ReplyDelete
  24. Tengku Adnan/Umno,

    Kapal hangpa dah nak tenggelam..

    Tak ada kayu, ketoi taik pun..hangpa boleh buat berpaut.

    Esok2 kalau selamat.. Pas akan depa tikam belakang..Umno patuk, campak..masuk dlm lubang yang sama 2 kali.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu pihak nak berkawan lagi ngan PAS...satu pihak lagi dah diputuskan cinta oleh PAS....
      Dah kenalah tu....baru padan muka Fukatan Haprak....

      Delete
    2. Up Up on the way,

      Roket hangpa dah nak menjunam kelaut..

      Tak ada kayu, ketoi taik pun..hangpa boleh buat berpaut.

      Esok2 kalau selamat.. Dapigs akan depa tikam belakang...

      Delete
    3. 10:39,
      Betol dah approach tu...
      Berjuang adalah demi untuk kebaikan negara.
      Bukan atas kapasiti individu, kapasiti parti.
      Cuba ajak utk sama2 menggempur.
      Dah diputuskan tak mahu, then... oklah.
      Dah diajak.
      Bukannya terus disisihkan.
      Betol dah pendekatan sebegini...

      Hasil + keputusan dah ada dan termaktub, maka teruskanlah bergerak.
      Usah gusarkan mereka2 yg terjun dari gerabak keretapi utk tidak mahu turut serta...

      #JomUbahPRU14

      Delete
  25. Tunku Dapur sudah berbunyi
    Sekarang OK dulu keji
    Sedar Melayu tak sokong lagi
    Terpaksa telan caci maki!

    Ini cara mahu sokongan
    Menang lagi angan angan
    Kalau PAS ganding lengan
    Menang konon dalam tangan!

    Ahli PAS kena tanya
    Amanat dulu macamana
    Hadi-Bijan takde guna
    Berpakat untuk untung sama!

    Jika kedua diberi sokongan
    Seorang Pengkhianat, seorang kafirkan
    Bagaimana negara boleh aman
    Tadbir negara berjoli sakan!

    Memang keduanya tidak layak
    Negara sakit bertambah koyak
    Air liur tersembur..kuatnya borak
    Tapi dua2 habuk pun tarak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Nuar Al Juburi tak layak
      Negara sakit bertambah koyak
      Air liur Madey tersembur..kuatnya borak
      Tapi dua2 habuk pun tarak!

      Delete
    2. Dua dua habuknya tarak
      Cai masuk cuba berlagak
      Dicelah jubor diletaknya otak
      Berak x basuh jadi kerak

      Delete
    3. He...He...He....
      kan aku dah kata bab jubur tu jangan cerita kuat sangat...
      Nanti Ketua PELIWAT ko dengau...teramat suka dia....Bakal PM ke 7 Fukatan Haprakkkkkk.....

      Delete
    4. Ke takut najib dengar? Aisey, lupa plak aku bos kau tu ehem ehem ngan altuttttt!

      Delete
    5. Ke takut Nuar Al Juburi dengau? Aisey, lupa plak aku bos kau tu ehem ehem ngan China Dolllllll!

      Delete
    6. 10:47,
      Dek kerana air liur Tun tersembur jer pun, dah buatkan UMNO gigil terketar2....???
      Wow...! Hebat...

      Delete
  26. sedangkan orang UMNO yg'pintar' terkemut utk membela persalah tegar, ini kan pula 'tungku dapur' yg hanya amat pintar membodek.

    ulasan2 nya tak perlu kita hiraukan kerana nilai nya amat rendah sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal UMNO jer, memang semua2nya dah tiada nilai. Apatah lagi utk nilai tambah...

      Ngabih boreh yo. Bukan setakat ngabih, siap kelepet boreh layi..

      Delete
    2. Bukannya bogheh lai, abih ngan sardin sardin di kotainyo!

      Delete
    3. Asal Amanah, Pkr dan cap Munge jer, memang semua2nya dah tiada nilai. Apatah lagi utk nilai tambah...

      Ngabih boreh yo. Bukan setakat ngabih, siap kelepet taik babi layi..

      Delete
    4. Kau anon 1049, kalau konek x leh naik, jgn bising kat sini, buat malu jer! Pegila j ke unknown, kot kot dorang boleh tolong

      Delete
    5. Konek bengkok Nuar Al juburi...kah...kah...kah...
      silap haribulan ko pun kena tonggeng....

      Delete
    6. betul tu pak rahman.....j ni membohong dan telah dibuktikan sebelum ni...

      lain la klu dia ni memang jibo himself....tapi tengok standard dia pun memang standard jibo.......

      for me, i have the experience with umno butt lickers....and...i trust my guts to believe what happened....

      tapi klu hari2 gasak j ni....happy jugak

      Delete
    7. Kau dah kena ke?Tau jer org tu konek bengkok! Patutla meroyan kat sini, x leh berak! Sorry bro, x dapek nak nolong

      Delete
    8. Ke takut Nuar Al Juburi dengau? Aisey, lupa plak aku bos kau tu ehem ehem ngan China Dolllllll! sokmo orang termasuk pencacai Fukatan Haprak dah tahu....hanye buat dek jer...kikiki....

      Delete
    9. J ni perempuan sebenarnya! She's not getting any! Dia mmg suka kena gasak sambil berfantasi, pastu orgasm. Buruk perangai kau j!

      Delete
    10. M ni perempuan jalang sebenarnya! She's not getting any! Dia mmg suka kena gasak sambil berfantasi, pastu orgasm. Cantik betui perangai kau M!

      Delete
    11. Buruk perangai kau anon 1119! Jantan kabaret! Nak meyundal pi tempat lain bro, leh x! Sini kita x main buasir k! He he!

      Delete
    12. Buruk perangai kau M! Jantan kabaret! Nak meyundal memang ni ler tempat dia, Dah kena buasir ler tuuuu....kikiki....!

      Delete
    13. Kecuali DAP, semua yg UMNO buang korang kutip , semua yg PAS buang korang kutip dan gunakan ....... Apa punya olang,,, barang olang buang lu may pakai lagi.... Cari yg baru le ngok !!!

      Delete
    14. 11:38,
      Bini si Najib sekarang, bukan pakai barang kutip ke...?
      Ehh...! Opps...

      Delete
    15. Anon 12:11: Win...! Ha ha ha

      Delete
    16. Najib sendiri kutip bini orang der...secondhand First Lady Of Malaysia.

      Bini Najib pakai la ni barang kutip dicurik Jho Taek Low.

      Delete
    17. J tu jamilah aka ummu jamilah
      Dulu bini skrng dah jadi janda hadi awang.

      Bila kahwin dgn umno dia jadi June...

      Delete
    18. Lobai kono bini ghamai. Makin ghamai kono lotak taim table malam jum'at. Kiu Seben, hellfire, kudo hitam, Porsche kono tanggung.

      Tapi kuota solagi bulih top up Lobai tak kiro dah. Bolum cukop ompek mako siap sedio mano2 anak daro pingitan.

      Kono selero mudo belio.. Lobai tak kluar bilik sampai tongahari!

      Delete
  27. Cai.. Bn nak kalah cai. Orang Sabah 101% sokong Warisan. Kena amput lah ko cai menataplah ko di Bukit Padang.

    Musa tak aman +BN lawan Shafie+Warisan.terbirak ko cai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. IDUP Sabah,orng sabah tidak buduh bah,kena tipu dek najib umno semenanjung.di sabah umno akan pupus.IDUP WARISAN

      .............INI KALI LAH.............

      Delete
  28. Klu bgtu yg tuku nan Kato..pas prlu dibubarkan dn somo ahli pas msk umno sbb kewujudan pas itu sendiri krn pertentangan dgn umno dulu..skrg bilo msg2 dh brpakaian sedondon dn mengeteh smpi Ko London Apo porlu pas wujud LG..khwin la secaro sah..jgn lengah2 Lai..!!!

    ReplyDelete
  29. sI mUSA Aman Talibarut Penjajah Najib,perutnya Buncit makan duit haram.
    Si anak Kruak,sudah tidak laku di sabah,Hanya jadi JOKER,najib penjajah.

    ReplyDelete
  30. Berusaha untuk memikat Pas dengan hasrat untuk mendapat undi pentaksub parti itu menjadikan Pakatan Harapan kehilangan undi kritikal yang lebih besar, tegas Pengarah Hal Ehwal Syariah AMANAH, Ustaz Zolkharnain Abidin. Menurut bekas pegawai di Jabatan Hal Ehwal Agama di Perlis itu, undi pentaksub Pas perlu diyakini sebagai sangat kecil tetapi jika dapat meraihnya pada pilihan raya umum akan datang dianggap sebagai baik. "Tapi nampaknya sehingga kini, harapan itu seperti mengharap kucing berhenti makan ikan goreng. Undi pentaksub Pas sangat kecil berbanding undi pengundi kritikal. "Jika berlaku pertandingan dua penjuru BN - PH (Pakatan Harapan), saya percaya pentaksub Pas tak akan beri undi kepada PH. "Sama ada mereka undi BN, buat undi rosak atau tak keluar mengundi," jelasnya dipetik daripada status yang dimuat naik di Facebook beliau hari ini. Terdapat kelompok dalam PKR secara terbuka menyokong untuk terus berunding dengan Pas ketika Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) semakin hampir. Selain Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali seramai 17 lagi pimpinan parit itu terdiri daripada Naib-naib Presiden, Ketua Wanita, ahli-ahli Biro Politik dan ahli-ahli MPP termasuk dalam kumpulan tersebut seperti didedah Naib Presdien PKR, Rafizi Ramli pada 27 Ogos lalu. Zolkharnain yang juga Timbalan Pengerusi AMANAH Perlis itu berkata, terdapat pentaksub Pas enggan mengundi calon daripada komponen parti di bawah Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu. "Tentulah semua parti mahukan undi semua orang, termasuk undi pentaksub Pas. Namun soalannya, bagaimana nak dapatkan undi pentaksub Pas, sebab pentaksub Pas hanya undi Pas sahaja. "Dalam PR (Pakatan Rakyat) dulu pun, ada pentaksub Pas tidak beri undi kepada PKR atau DAP, walaupun kedua-dua parti itu rakan Pas, bahkan Pas masuk bertanding di kerusi Kota Damansara dan Sungai Acheh atas kemahuan pentaksubnya," jelas beliau. Walau bagaimanapun, beliau mengingatkan bukan semua anggota Pas adalah pentaksub dan jika mahu juga menagih undi pentaksub Pas maka perlu menolak AMANAH dan DAP. "Kini, nak dapatkan undi pentaksub Pas, antara syaratnya, jangan berkawan dgn DAP dan Amanah. Namun, harus diingat, dapat undi pentaksub Pas, tidak bermakna dapat undi ahli Pas sebab bukan semua ahli Pas pentaksub Pas. "Tidak bersama PH akan dapat undi pentaksub Pas, tapi kehilangan undi pengundi kritikal yang tidak selesa dengan Pas," tegas bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Santan pada Pilihan Raya Umum 1999 berkenaan. Sehubungan itu, Zolkharnain menasihatkan Pakatan Harapan membiarkan Pas sendirian dengan undi pentaksub parti yang dikepalai Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu. "PH mesti melangkah terus meraih undi pengundi kritikal yang bersedia bersama kita. Syaratnya, kita jangan flip flop," tambahnya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang benar selepas post morterm PR 13 dulu,ada 2 tempat di mana pengundi pentaksub tidak undi kawan mereka yg bertanding.
      seperti parlimen Gombak dan dun ampangan.
      Di gombak ada parlimen di tanding oleh azmin,manakala dun ulu klang ditanding oleh pas.di satu tempat di kawasan pas totok tinggal.ada 200 pengundi pentaksub pas.azmin cuma dapat undi hanya 22 shj,manakala dun pas dapat solid 200 undi.
      Begitu juga di dun ampangan,kira2 500 pengundi pas,2 tahun sebelom pilihanraya mereka telah berpindah tempat pas bertanding,jadi calon pkr yg bertanding di dun amapangan tak dapat undi parti sahabat pas ketika itu.walaubagaimanapun di N9 bukan kubu-kuat pas,calon PKR menang juga.
      iNI HANYALAH 2 CONTOH,MUNGKIN BANYAK LAGI.

      Jikalau azmin dan pkr,nak sangat pentaksuub pas,SILAKAN.

      Delete
    2. Jangan la ditagih lagi undi puak pas totok tu....mereka tu taksub atas parti bukan atas kemungkinan lain

      Delete
    3. Pentaksub Pas = Pentaksub Hadi.

      Hadi pulak Pentaksub Najib.

      Najib pulak Pentaksub duit.

      Rosmah pentaksub shopping bro...

      Semua pentaksub ni TUHAN dia satu
      $ ¥ ¢ £ RM....satu lagi kad ahli masuk syurga free.

      Delete
  31. during lunch, one of the issues asked by my daughter.....why now they r campaigning to delete all tun's contribution to the country. she is in one of our local private institution, and this is a hot topic amongst the students.

    i did not response....not because i didn't know what to say, but i don't want her to hear what i like to say....she can choose what she wants to believe...and i know what she does...

    it is disgusting and despicable attitude of jibo camp.....i know those officers earning a living and do what was instructed.....but to have a mind, yet even to think about it is really make me puke!

    jibo will do whatever it takes to write off everything, but he forget that he just writen off on papers, but not already in the heart of the people.....

    jibo does not deserve to be a leader, which he does not have the quality to be one....to me, he does not even deserve to be a human being!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tell her its being done by a bunch of anaks haram who should have been mamposed by now. Thats how i say it to my children. They deserve to know how their hardworking parents feel about the economic crisis thatwe are facing now. We are the ones who put food on the table; we dobt get money from any tree. Anak2 haram macam j patut join mak bapak dia yg dah lama mampos tu.

      Delete
    2. And may i add...call a spade a spade. Call anyone who deserves the anak haram label as anak haram. We dont have to be nice to anaks haram who cause lots of misery to us...in fact we should be happy whrn they mampos...they are causing the burden to our children abd the next generations who need to fork out their money to pay for our national debt.

      Delete
  32. Isu isu terkini en budin

    ReplyDelete
  33. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq


    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...