Monday 18 September 2017

MEMBAWA MAT TAIB MASUK UMNO MENAMBAHKAN LAGI HARI2 MALANG BUAT NAJIB


Membawa Muhammad Mohd Taib yang sudah "expired"  dan bukan lagi siapa-siapa masuk semula UMNO dengan sidang media khas dan  semua pimpinan utama parti serta kerajaan dipaksa hadir meraikannya, gambaran paling jelasnya ialah betapa terdesaknya Najib Razak ketika ini.

Bekas Menteri Besar Selangor yang banyak kontroversi negatif itu bukanlah orang lama yang masih berpengaruh seperti Tun Mahathir Mohamad yang tetap terserlah auranya di kalangan rakyat jelata.

Jika beliau berjalan-jalan di mana-mana atau di pusat membeli belah, tiada siapa memperdulikannya, jauh sekali ada yang mahu bergambar atau berselfie dengannya.

Ketika bersama Pas antara 2013 hingga 2015, beliau tidak pernah diberi peranan penting sama ada dari segi jawatan atau keperluan berceramah ke sana sini untuk menguatkan parti tersebut.

Malah, Tamrin Tun Ghafar lebih kerap dijemput ke merata-rata di seluruh negara untuk berceramah ketika beliau bersama Pas dahulu.
Begitu juga setelah menyertai PKR pada 2015, kedudukan Mat Taib tidak pernah dianggap penting dalam parti itu, waima dalam konteks Selangor dan membantu Azmin Ali sekali pun.

Maknanya Mat Taib benar-benar surat khabar lama yang tidak lagi dipedulikan oleh sesiapa.

Tetapi oleh kerana Najib begitu terdesak untuk melonjakkan nama dan memenangi pilihanraya....Mat Taib pun Mat Taib laa!!

Lantaran itu, ramai yang tidak dapat menahan ketawa apabila Najib sanggup meraikan Mat Taib seolah-olah beliau bintang lagenda yang punya peminat berjuta.

Tidak terkecuali, bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin turut merasakan, kemasukan semula Mat Taib ke dalam UMNO lebih sesuai disambut oleh Noh Omar atau Jamal Md Yunus saja, bukan oleh Najib dan seluruh pimpinan MT UMNO.

Tindakan Najib meraikan kemasukan Mat Taib bersama seluruh ahli-ahli MT UMNO tidak membuatkan bekas Menteri Besar Selangor itu kelihatan sebagai tokoh besar yang dinanti-nanti ketibaannya, sebaliknya lebih menjadikan Perdana Menteri dan semua pimpinan UMNO semakin kecil serta menuju kehilangan kuasa yang semakin nyata.

Najib seolah-olah lupa, jika pertemuannya dengan Presiden Amerika, Donald Trump dan kemudian menawarkan bantuan untuk mengukuhkan ekonomi negara tersebut pun gagal melonjakkan namanya di mata rakyat, tentulah tindakan membawa Mat Taib ke dalam UMNO lebih membawa kegagalan lagi, meskipun dengan mengadakan sidang media secara besar-besaran untuk cuba meraikannya.

Apa yang nyata, selain Mat Taib tidak mungkin ada sebarang aura untuk menyumbang kepada usaha yang boleh mengukuhkan kembali UMNO, malah pengaruhnya untuk membantu menawan kembali Selangor pun boleh dikata sudah tiada lagi.

Cerita tentang Mat Taib, negatifnya lebih banyak dan diingati berbanding kejayaannya. Pengundi-pengundi muda bukan saja tidak peduli, bahkan ramai yang tidak kenal dengannya.

Membawanya semula ke dalam UMNO hanya menyerlahkan  satu lagi hari yang malang buat Najib. Selepas kembali daripada bertemu Trump, takkanlah hanya Mat Taib yang mampu digamitnya.

Jika Najib sendiri terlihat seperti sudah hilang pedoman untuk mengukuhkan UMNO dan membuatkan dirinya diberikan sokongan, tentulah jauh lebih membuang masa kalau kita terus mahu mengekalkannya. (ShahbudinHusin 18/09/2017)

278 comments:

  1. Replies
    1. Second ��

      Delete
    2. Tuan Suhaimi Arshad... kena marah kau buat begitu... aku dah kena

      Papar Sabah

      Delete
    3. Najib ingat sekarang tahun 70'an boleh senang bodoh-bodohkan Rakyat,, no way lah,,zaman IT susah nak klentong Rakyat......!!! Orang half past six masih di sanjung dan di puja,,nampak jelas MO1 dah terdesak & sesak nafas...!!

      Delete
    4. Susulan tertangkapnya tujuh suspek yang didakwa menyebabkan kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, pengetuanya Mohd Zahid Mahmood meminta semua pihak agar berhenti menyalahkan institusi tahfiz.

      Beliau berkata, semua pihak sepatutnya menunggu pihak berkuasa menjalankan siasatan penuh sebelum mengulas sesuatu perkara.

      “Masyarakat jangan mudah menuduh dan menuding jari kepada institusi tahfiz, kononnya tahfiz ini memang banyak salah dan kekurangan.

      “Saya meminta netizen dan masyarakat, dalam institusi tahfiz ini jika berlaku apa-apa kes tunggu siasatan pihak berwajib dulu,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di pusat tahfiz itu hari ini.

      Pada sidang media semalam, Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata tujuh remaja berusia antara 11 dan 18 tahun ditahan bagi membantu siasatan kes kebakaran yang menggemparkan seluruh negara itu.

      Polis berkata motif kebakaran adalah dendam yang berpunca daripada perbuatan ejek-mengejek antara pelajar tahfiz dan suspek.

      Mengulas perkara itu, Zahid berkata pertelagahan seperti itu tidak seharusnya mencetuskan pergaduhan yang menyebabkan kematian.

      “Kita dahulu pun pernah merasai ejek mengejek, berbalah. Itu lumrah kanak-kanak. Saya tak anggap ia benda besar sehingga menyebabkan kematian,” katanya dengan nada kesal.

      Beliau bagaimanapun berkata tidak pernah tahu tentang pertengkaran atau insiden pertelagahan antara pelajarnya dengan suspek.

      Delete






    5. Saya pegi ostolia saya tak.paham bahasa inglish



      Saya pun tak.Paham.bahasa melayu...


      Saya paham bahasa SIAM bawak.lari anak org..saya paham




      Delete
    6. BUDIN....AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI NAK MASUK KE KELUAR BALIK KER DALAM UMNO.....

      YANG PENTING PAS TIDAK BERSAMA LAGI DALAM FUKATAN HAPRAK....

      KALAU BERLAKU PERTANDINGAN TIGA PENJURU TERUTAMA NYER KAT SELANGOR NI...AKU PASTI...SIASSMIN JAMBAN AKAN TERCIRIT KALI NI....2 KAWASAN DIA SEKARANG ...PAS PASTI AKAN BERTANDING...YANG KEBANYAKAN DULU AHLI-AHLI PAS BANYAK MENGUNDI BELIAU DI SELANGOR...NAK BAWAK DIRI KAT PEKAN...SILAKAN AZMIN...JANGAN CAKAP SOMBONG...TEMPAT SENDIRI TU JAGA DULU...

      Delete
    7. Norhidayati yang tinggal 50 meter dari tempat kejadian berkata, terdapat banyak remaja dalam yang suka berpeleseran di tasik berdekatan dengan pusat tahfiz itu.

      Katanya, remaja-remaja itu suka mengacau dan membuat bising sehingga jam 4 pagi.

      “Budak-budak ini kalau ditegur mereka akan kacau kita balik. Jadi oleh kerana saya tidak mahu diapa-apakan saya tidak menegur mereka sebaliknya saya ingatkan anak buah saya supaya tidak berkawan dengan kumpulan itu.

      “Saya dah pesan pada anak-anak buah saya supaya jangan dekati kumpulan remaja yang suka melepak,” katanya.

      Bagi Norhayati Abdul Halim, 46 yang tinggal berhadapan tahfiz itu juga tidak mengenali suspek serta tidak tahu mengenai pergaduhan antara kumpulan remaja dan pelajar tahfiz.

      Delete
  2. Mike Tydon pakar melarikan puteri raja dan kawin lari...Cai2 umno yg nak kawin lari boleh rujuk pakar Mike Tyson..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgr cerita, kononnya,ada 8 ADUN PKP dan 13 ADUN pas yh sepatutnya belot bersama Mat Taib tapi gagal ladt minute.
      Mohon pencerahan kalo ada yg tau cerita ni.

      Delete
    2. Kalau gitu..tak sesuai panggil Mike Tyson ah..tukar...tukar panggil Mike Tundon je...sesuai sangat tu...

      Delete
    3. Rata-rata penduduk sekitar Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Kampung Dato Keramat, Kuala Lumpur tidak mengenali tujuh suspek yang didakwa bertindak membakar tahfiz itu.

      Menurut AJK Madrasah Ittifaqiyah Norhidayati Ali Fauzi, beliau yang menetap di kampung itu sejak sekian lama tidak mengenali suspek malah tidak pernah tahu insiden ejek mengejek antara dua kumpulan itu.

      “Saya tak kenal budak-budak ini, mereka ini bukan budak kampung ini dan saya rasa mungkin dari kampung lain yang suka melepak disini.

      “Saya tak pernah dengar dan tahu mengenai ejek mengejek antara budak tahfiz dan budak-budak luar itu, saya rapat dengan budak-budak tahfiz ini kerana mereka selalu di surau bersama saya,” katanya kepada Malaysiakini.

      Delete
    4. TAK HABIS LAGI PASAL TAHFIZ




      Skrg isu dia


      KERAMAT ADALAH LUBOK SEGALA SAMSENG

      JALAN BERLUBANG SAMPAH SARAP

      PASAR KOTOR MCM KEDAI BABI


      WOII PDRM KORANG RONDA TAK?


      SB ? APA SPECIAL BANGAU ??? ALAMAK MAIK PANGKAT PULAK


      WOI TUGAS SB BUKAN YENGOK BUNTUT DAP

      SB PATUT LEPAK D TAMAN USHA AKTIVITI HARAM


      SB NAIK PANGKAT JADI KETUA P.N ???



      TOLOL PEE DEE AAR EEM!!!


      DBKL LAGI TOLOL . AMBIK JAGA MYANMAR ???? KENA MAKI DGB BUDAK KWROSINE KERAMAT LARI LINTANG PUKANG


      PDRM DBKL MAIWP Y.B DATO JOE KFC... PERLU TANGUNG JAWAB !!

      Delete
    5. anon 1117
      Dia ngidam tundon2 baru wanita dan putri UMNO tu,...bukan perjuangan sangat pun . Suara pun begulong dlm mulut jer...nak angkat tangan pun terketar ketar....tapi kalau nampak tundon hilang ketar turrrrr....

      Delete
    6. BIASA LER KAWASAN SELANGOR DI BAWAH JAJAHAN SIASSMIN MB JAMBAN ....MADU SI NUAR AL JUBURI NI....

      BUKAN SETAKAT KAT KG. DATO' KERAMAT JER KAT SELANGOR NI YANG BERMASALAH MACAM TU...BANYAK LAGI KAWASAN LAIN KAT SELANGOR YG TERABAI...KATA DUIT BANYAK...TAPI KAWASAN PBT BANYAK YANG TAK TERJAGA...ISU AIR, ISU SAMPAH, ISU PERUMAHAN DAN MACAM-ACAM LAGI...YANG DIA TAHU TEMPOLOK DIA...TU PASAL DENGAN PAS BERPISAH TIADA....

      Delete
    7. Mat Taib ini kaki betina, pantang nampak perempuan dahi licin dia suruh orang dia bawa ke bilik hotel sebagai santapan. Siapa tak kenal si womaniser ni. Baguslah dia dah masuk balik Umno...demerit lagi utk Umno sblm PRU ni.

      Delete
    8. kaki betina ok jugak kot....tapi kalau kaki jantan....cam ner yer.....

      Delete
  3. Rancangan yang tak menjadi. Mana geng 8 org tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. G8 tu dah auta mike tyson...

      Najib cukup seronok sehingga sanggup buat press conference secara besar besaran. Kumpul semua ahli majlis tertinggi umno untuk celebrate..

      Tiba2.. mike tyson datang lenggang kangkung sorang2 saja.

      Apo nak di kato?

      Delete
    2. Smlm kami komen ada geng assmin nak lompat


      Rupenyer ada 5 org kata dr sharudin


      Seekor dah lompat nak test market

      Lagi 4 ekor geng cartel assmin akan lompat setiap dua minggu sampailah pru14


      Jom sokong RAFIZI

      DERMA MASUK.AKAUN RAFIZI SKRG

      Delete
    3. HE...HE...HE...SIRAPUJI SOTONG MANA BOLEH TANDING PRU KALI NI....

      TU SEBAB SI PONDAN SOTONG NI DOK MEROYAN....

      TAMBAH PLAK SI LATEEFA KOYA DAH KOYAKKAN MUKA SI SOTONG NI....

      NAK MELINGKOP LER PKR NI

      KALI NI....

      Delete
  4. Najib dah tak de orang yg lebih lsyak untuk dibawa masuk untuk kuatkan umno...Ayam tua yg dah tenggelam saje yg ade...
    Untu g sabut tenggelam...untung batu timbul...nampaknye tenggelam umno...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE..HE...HE...KITA TENGOK LER SAMA-SAMA NANTI SIAPA YANG AKAN TENGGELAM.....

      CAI... CAP MUNGE SIHAT KE....

      Delete
  5. yang admin cuba sorok ialah 'who's next?'....
    tapi orang dah tahu walaupun admin cuba sorok dan meremehkannya. lutut sudah goyang beb. jangan ingat najib buat kerja tak pakai akal. macam ular sawa beb, slow tapi bila cengkam pasti remuk tulang temulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You cakap kosong je lebih.

      PC semalam dah Kantoi. Yg lain tak jadi defect. Thank you ALLAH

      Delete
    2. Anon 10.41,
      Apa la yg merapu dgn main sorok sorok ini, kau sedar dak topik yg dibincang oleh admin atau kau pun macam najb nak berfikir pun dah tak betul, apa saja ada Tak Kira lah kaki betina ka kaki songlap duit habis dia terima , ini yg dikatakan sudah Tak malu sebab maruah sudah tiada , kemasukan semula mat taib dalam umno membawa petanda Najib Dan umno jangka hayat untuk terus hidup dah semakin tipis.

      Delete
    3. Ade lagi yg nak hijrah ke umno...yg kerepot2..hehehe...yg tak laku elok najib mbik balik....mcm hamidah osman dan anina...

      Delete


    4. Najib dah anti klimax. Peluang buat begitu sepatutnya di guna betul-betul pada orang yang betul.

      Sekurang-kurangnya Mat Taib bawak 1000 penyokong..

      Jika ada orang lain walau pun lebih hebat dari Mat Taib, orang itu terkilan kerana majlis tersebut telah menarik perhatian ramai.

      Kalau Najib buat apa cara pun dah tak berguna.


      Yang jelas ada lah Najib ikut cara Jamal Jamban.



      - TC -

      Delete
    5. Ini bukan setakat makan dedak, dia telan sekali air liur pemberi dedak. Mencengkam atok hang!

      Delete
    6. BUDIN....AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI NAK MASUK KE KELUAR BALIK KER DALAM UMNO.....

      YANG PENTING PAS TIDAK BERSAMA LAGI DALAM FUKATAN HAPRAK....

      KALAU BERLAKU PERTANDINGAN TIGA PENJURU TERUTAMA NYER KAT SELANGOR NI...AKU PASTI...SIASSMIN JAMBAN AKAN TERCIRIT KALI NI....2 KAWASAN DIA SEKARANG ...PAS PASTI AKAN BERTANDING...YANG KEBANYAKAN DULU AHLI-AHLI PAS BANYAK MENGUNDI BELIAU DI SELANGOR...NAK BAWAK DIRI KAT PEKAN...SILAKAN AZMIN...JANGAN CAKAP SOMBONG...TEMPAT SENDIRI TU JAGA DULU...

      Delete
    7. Tak sabar nak tngok malaon2 lain yg plan nak lompat parti tuu.... bg laaa depa lompat si katak lompat hingga pru nti...tngok tinggi mama depa boleh lompat... Dlm Xsedor diri melompat2 terus terjunam dlm gaung langsung tertimbus X bangun2.... Aamiin...

      Delete
    8. Anon 10:41,
      Mencengkam kepala hatok kau dalam kubur,
      Ayat penyedap hati yg gundah gulana,
      Najib umnobnpas dah terdesak bakal hancur,
      Pru13 pun kira kalah dah,
      Itu pun menang atas ihsan budi bicara Tun Mahathir aje,
      Kalau Tun tak bagi kesihan dah lama najib umnobnpas hancur,
      Sekarang najib lone ranger bwk kuda tua nak lawan PAKATAN yg berpuluh juta pahlawan muda muda dgn kuda yg muda,
      Senjata bertecnologi tinggi, Wasap aje semua serbu beb ,
      Cengkam kepala bana hapa,

      Delete
    9. HE...HE...HE...MARAH KER?

      SAMA-SAMA LER KITA TENGOK SAPA YANG GULUNG TIKAR SEJADAH DULU.....

      CAI... PARTI CAP MUNGE SIHAT KE....AKU TENGOK MUNGE NYER BUKAN SEMAKIN LEBAT....TAPI SEMAKIN TERKULAI ADA LER...KIH...KIH...KIH...

      Delete
  6. Gagasan melayu baru yg dipelopori Mike Tyson dah hilang entah kemana...
    Berada dlm Pas tidak de ape2...duduk dlm PKR pon tak de ape2...orang buat tak peduli pon....elukut tepi gantang..
    Balik semula ke dlm umno jumpa musuh lame...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak di kato?

      Kena temberang oleh G8

      Delete
    2. CAI...FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM....

      Delete
  7. DI NOBATKAN TOKOK MAL HIJRAH

    TOKOH

    MAL HIJRAH

    adalah dimashorkan
    pada tanggal
    1 syawal muharam 1439
    bersamaan
    22hb september 2017
    tokoh MAL HIJRAH
    tahun ini jatuh ke
    Yang Berbahiagia
    Tan Seri Muhamad bin Muhd Taib al-Rujoki

    Muhamad Taib al-Rujuki
    seorang tokoh yang dibutikan
    telah berhijrah
    dari satu parti ke satu parti

    Gelaran Al- Rujoki
    juga dianugerakan sama
    kerana penghijrahan ini
    bertujuan mencari rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al sungai golok saja tu!

      Bawa lari puteri raja.

      Delete
    2. CAI...FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM....

      Delete
  8. Najib ade skendel..
    Mike Tyson ade skendel..
    Bertemu buku dengan ruus...sepadan secocok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jidin ade skendel..
      Si Nuar Al Juburi ade skendel..
      Si Assmin Mb Jamban ada skendel....
      Bertemu buku dengan ruas...sepadan secocok..
      macam pinang dibelah tiga....

      Delete
  9. I really miss deer Macy transgender beauty
    This "girl" must look very awesome & pretty
    Not like Othaman bitch, very slack and dirty
    Like an old dog, yelling tongue when thirsty

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Will somebody ot there give this message of mine that I have the least desire to associate myself with that so called 'lewd skunk' with mouth full of vulgarities beyond the comprehension of human decency

      Delete
    2. Wak Suman Tempe...Jidin dan makwe baru dia sihat ker....

      Kecian Nina di buat dek Jidin ni....

      Midah dah caklik but...ko tak nak ikut sekali ker....kih..kih...kih...

      Wak Suman ...pinjam Merc buruk ko tu...aku nak liwat Nuar Al Juburi lah kat Sg. Buluh......

      Delete
  10. Ada ramai ahli PAS yg serba salah, nak sokong Najib atau Matdey.

    Mat Taib dah kaji sedalam-dalam dan semasak-masaknya dan selepas solat istiharoh, dia pilih Najib.

    Itu ketentuan Ilahi yg tak perlu kita pertikai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketentuan ilahi berasbab....semua benda tidak kluar dari ketentuan Ilahi...
      Kalo nak citer ketentuan Ilahi tak de laah surga dan neraka..

      Delete
    2. Sebab dia tahu dengan keluarnyer pas dari Pakatan dan tidak menyertai Fukatan Haprak...PKR akan menerima igauan buruk pada pru kali ni terutama di Selangor...tu sebab siAssmin Mb Jamban dah kecut telor ....sampai nak berhijrah ke Pekan...takut nanti...yang dikejar tak dapat yang ada bertaburan....

      Delete
  11. Najib istiharkan Mike Tyson kembali kpd umno hampir awal hijrah..untuk barokah...harap2 Mike Tyson tidak berhijrah lagi selepas ni...Jamal jamban dan noh odang sedia menunggu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau G8 dtg bersama mike tyson semalam hari ni najib bagi cuti umum kpd rakyat msia

      Delete
    2. BUDIN....AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI NAK MASUK KE KELUAR BALIK KER DALAM UMNO.....

      YANG PENTING PAS TIDAK BERSAMA LAGI DALAM FUKATAN HAPRAK....

      KALAU BERLAKU PERTANDINGAN TIGA PENJURU TERUTAMA NYER KAT SELANGOR NI...AKU PASTI...SIASSMIN JAMBAN AKAN TERCIRIT KALI NI....2 KAWASAN DIA SEKARANG ...PAS PASTI AKAN BERTANDING...YANG KEBANYAKAN DULU AHLI-AHLI PAS BANYAK MENGUNDI BELIAU DI SELANGOR...NAK BAWAK DIRI KAT PEKAN...SILAKAN AZMIN...JANGAN CAKAP SOMBONG...TEMPAT SENDIRI TU JAGA DULU...

      Delete
  12. Itulah dia umno semalam membeli surat kabar buruk ingat org melayu dan org cina india selangor bodoh begitu juga umno sekarang menjajah pemikiran org sabah mengajar mereka rasuah nak eri macan2 yg untung penyangak umnk sabah je tapi org sabah bodoh2 je boleh beri jawatan tapi bukan org selangor

    ReplyDelete
  13. Untung pak rahman jpc pecahkan tembelang busuk Najib semalam nak buat 'coup de taire' atau rampasan kuasa di negeri Selangor dgn menarik 9 Adun PKR & Mat Taib masuk UMNO. Kerja2 mungkar Najib memang tak barokah. Kesemua Adun PKR tingalkan majlis najis Najib.

    Yg menggelikan hati, dipanggilnya semua balaci2nya seluruh negara berhimpun di ibu negara, maka bergegaslah semua pencacai & balaci Najib berkumpul tapi kesudahannya Najib menuang air di daun keladi & terbukti lagi Najib macam jaguh ayam jantan, bertelur sebiji (hanya dapat Mat Taib Sewel) riuhnya seluruh negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam pada masa yg sama, saya menyeru tolong sebarkan fakta ini jika ada yg masih nak uar-uarkan konon Mat Taib & Najib hebat.

      1. Ada Mat Taib atau Najib diberi penghormatan, dijemput & diminta nasihat untuk mentadbir negara seperti negara Oman & Sudan dalam simposium antarabangsa hingga Najib jeles minta negara2 tersebut tidak menjemput Tun Mahathir lagi.

      2. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berucap & sessi soal jawab di Oxford, UK...?

      3. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berdailog dgn pengusaha2 terkemuka di Jepun kerana kebanyakan mereka dah cabut lari ke negara lain dek kebodohan Najib mentadbir negara.

      4. Pernahkah Tun Mahathir didakwa di mahkamah luar negara kerana klepet wang seperti Najib di USA & Mat Taib di Australia....??

      5. Adakah nama Mat Taib atau nama Najib sentiasa disebut2 kerana ketokohan & kehebatan di bumi Bosnia & Arab, terutama di Palestin, Mekah & Medinah seperti The World Class Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.....???

      6. Pernahkah Tun Mahathir melarikan anak orang atau bini orang seperti Mat Taib larikan Ku Yah hingga Almarhum Sultan Selangor murka...dan Najib rampas bini orang hingga terpaksa tebus talaq dgn suami Rosmah.....???

      Yakinlah bahwa Cyber2-trooper BN termasuk Najib & semua menteri2 kabinet kasut amat jauh di bawah kelas Tun Mahathir.

      Sokong & undilah Pakatan Harapan demi jaminan masa depan anak2 & cucu kita.

      Delete
    2. Nak menang cara halal dah tak de pluang lagi...najib memang suka yg haram...janji dapat..

      Delete
    3. Not the right time...zaman harga minyak jatuh tak sesesuai nak beli orang...tahun 2008 adun pkr yg cabut dlm rampasan kuasa dah jadi jutawan....rumah besar..

      Delete
    4. FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM.....

      Delete
  14. UMNO ambik mike tison balik sebab dia sekarang dah paham bahasa inggeris apabila bawak duit dalam beg tiap kali dia pegi ostalia.

    ReplyDelete
  15. sy minat juga dgn mat taib ni pasal rupa dia ada iras2 rahim maarof. ada potensi utk jd next pm klu bn menang. bezanya rahim maarof sedap suaranya, yg sorg ni pulak mcm katak. patutlah jarang diundang berada di pentas bg ceramah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dia tahu dengan keluarnyer pas dari Pakatan dan tidak menyertai Fukatan Haprak...PKR akan menerima igauan buruk pada pru kali ni terutama di Selangor...tu sebab siAssmin Mb Jamban dah kecut telor ....sampai nak berhijrah ke Pekan...takut nanti...yang dikejar tak dapat yang ada bertaburan....

      Delete
  16. ANTI-KILMAKS: BENARKAH 8 ADUN PKR SEPATUTNYA BERSAMA MAT TAIB?

    Posted By: Pentadbiron: September 18, 2017

    Ia sepatutnya lebih daripada sekadar Muhammad Muhammad Taib masuk Umno semula semalam. Beliau sepatutnya membawa bersamanya lapan ahli dewan undangan negeri (Adun) dan menyebabkan pentadbiran Mohamed Azmin Ali tumbang.

    Namun kerana ada campur tangan daripada pihak berkepentingan yang berkuasa di Selangor, akhirnya, Presiden Umno Najib Razak hanya ada Muhammad seorang untuk muncul pada sidang media yang digembar-geburkan pada pukul 5 petang di Kuala Lumpur, semalam.

    Sumber memberitahu The Malaysian Insight rundingan untuk membawa Muhammad, 72, pulang ke pangkuan Umno dan menarik masuk lapan yang yang lain itu diuruskan oleh orang tengah dan bukannya perdana menteri sendiri.

    “Najib dimaklumkan semuanya lancar tetapi apabila beliau tiba, hanya Mat Tyson ada di situ,” kata seorang sumber parti kepada The Malaysian Insight, dengan menggunakan nama gelaran popular bekas Menteri Besar Selangor itu.

    “Rundingan terbantut kerana ia tersekat di peringkat tertinggi apabila didapati Mat Tyson termasuk dalam rundingan itu,” kata seorang sumber lain kepada The Malaysian Insight.

    Perkembangan itu membawa kepada pengumuman yang pendek dan hambar semalam Muhammad kembali ke pangkuan Umno, biarpun kehadiran hampir semua anggota Majlis Tertinggi Umno hadir sama mencetuskan desas-desus serta spekulasi peralihan sebuah kerajaan negeri atau rombakan dalam parti menjelang pilihan raya umum yang harus diadakan sebelum Ogos 2018.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pstut lah najib nak buat besar2 an..ketentuan Ilahi...
      Kerja haram ..

      Delete
    2. Azmin ketawa...KAHKAHKAHKAH

      Delete
    3. Walau apapun alasan untuk menutup malu Najib,
      fakta2 berikut pasti buat warga marhaen befikir.....

      1. Ada Mat Taib atau Najib diberi penghormatan, dijemput & diminta nasihat untuk mentadbir negara seperti negara Oman & Sudan dalam simposium antarabangsa hingga Najib jeles minta negara2 tersebut tidak menjemput Tun Mahathir lagi.

      2. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berucap & sessi soal jawab di Oxford, UK...?

      3. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berdailog dgn pengusaha2 terkemuka di Jepun kerana kebanyakan mereka dah cabut lari ke negara lain dek kebodohan Najib mentadbir negara.

      4. Pernahkah Tun Mahathir didakwa di mahkamah luar negara kerana klepet wang seperti Najib di USA & Mat Taib di Australia....??

      5. Adakah nama Mat Taib atau nama Najib sentiasa disebut2 kerana ketokohan & kehebatan di bumi Bosnia & Arab, terutama di Palestin, Mekah & Medinah seperti The World Class Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.....???

      6. Pernahkah Tun Mahathir melarikan anak orang atau bini orang seperti Mat Taib larikan Ku Yah hingga Almarhum Sultan Selangor murka...dan Najib rampas bini orang hingga terpaksa tebus talaq dgn suami Rosmah.....???

      Yakinlah bahwa Cyber2-trooper BN termasuk Najib & semua menteri2 kabinet sepatunya amat jauh di bawah kelas Tun Mahathir.

      Sokong & undilah Pakatan Harapan demi jaminan masa depan anak2 & cucu kita.

      Delete
    4. BUDIN....AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI NAK MASUK KE KELUAR BALIK KER DALAM UMNO.....

      YANG PENTING PAS TIDAK BERSAMA LAGI DALAM FUKATAN HAPRAK....

      KALAU BERLAKU PERTANDINGAN TIGA PENJURU TERUTAMA NYER KAT SELANGOR NI...AKU PASTI...SIASSMIN JAMBAN AKAN TERCIRIT KALI NI....2 KAWASAN DIA SEKARANG ...PAS PASTI AKAN BERTANDING...YANG KEBANYAKAN DULU AHLI-AHLI PAS BANYAK MENGUNDI BELIAU DI SELANGOR...NAK BAWAK DIRI KAT PEKAN...SILAKAN AZMIN...JANGAN CAKAP SOMBONG...TEMPAT SENDIRI TU JAGA DULU...

      Delete
  17. Kegagalan kerja haram ni memang suwey..
    Ini petanda umno nak gulong tikar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE..HE...HE...KITA TENGOK LER SAMA-SAMA NANTI SIAPA YANG AKAN TENGGELAM.....

      CAI... CAP MUNGE SIHAT KE....

      Delete



  18. Mat Taib dah lupa-lupa.

    Dia keluar dari PAS sebab tak setuju cara Hadi dan Cai yang sedang berbaik dengan UMNO.

    Sedangkan PAS belum lagi istihar atau bersama-sama UMNO cuma sekadar kenyataan yang mengata kan UMNO ia lah musuh dan lawan dalam masa yang sama beberapa pemimpinnya mesra UMNO.

    Mat Taib pulak yang lebih awal bersama UMNO.

    Bukankah lebih baik setelah PAS konfirm bersama UMNO baru lah Mat Taib kembali pada UMNO ?

    Ada yang berpandangan Mat Taib merajuk kerana tidak di beri perhatian dan peranan penting.

    Semasa BERSIH, mana pergi nya Mat Taib ? Pemimpin seperti Muhyiddin dan Mukhriz di cabar berdebat tetapi Mat Taib jangan kan MT, Jamal Jamban pun tak selera nak berdebat.

    Ini kah senjata Najib nak membalas perhimpunan anti kleptokrasi di PJ ?



    - TC -

    ReplyDelete
    Replies
    1. SE LUPA-LUPA MOHD TAIP...LUPA LAGI SI MAMAK MADEY SI TUA NYANYUK TU.....

      AL MAKLUM LER HATI DAH HITAM AKIBAT BARAH HATI....SEKARANG NI PUN MADEY DAH MENGGELUPOR AKIBAT MASALAH DALAMAN PARTI SENDIRI............

      Delete
  19. Backfiee lagi...dan lagi.
    J rancang..
    Yg menentukan Allah.
    J masih nak Amal Mungkar Nahi Takdir.
    Tanda2 dah jelas.
    Ufti lawak kpd maharaj Donald Tiram belum habis...
    Newsweek pun dah declare clear2 CROOK.
    ...and now this.
    Sudah2la J, dh kejang perut ketawa.
    Sumpah rakyat dan org2 dizalimi akan membawa MUSIBAH lebih besar, sekira masih dibisu oleh pihak yg beragama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE..HE...HE...KITA TENGOK LER SAMA-SAMA NANTI SIAPA YANG AKAN TENGGELAM.....

      CAI... CAP MUNGE SIHAT KE....

      Delete
    2. TENGOK LER KERJA ORANG BONGOK...FOREX GAGAL....RAMPASAN KUASA HARAM LINGKOP...MASIH NAK TUNJUK PANDAI..

      Delete
    3. sepandai-pandai budin nujum pak belalang ada jugak kebodohan nyer.....

      Delete
  20. Berdasarkan laporan Malaysian Insider, Mat Taib ni sebenarnya 'Mole' atau Trojan Horse, di letak untuk pecahbelahkan PAS & PKR kononnya.

    Ikut rancangan, Press Conference ni sepatutnya berjaya merobohkan kerajaan PKR Selangor, sebab Mat Taib kononnya berjaya memujuk ADUN PKR 12 orang & PAS 13 orang untuk masuk umno bersamanya. Kira macam pembentukan kerajaan UMNO di Peraklah dulu.

    Malangnya kena cantas oleh orang kuat.
    (tak tahu siapa dan macam mana)
    Nak tahu lebih lanjut, masuklah ke dalam blog MALAYSIANINSIDER.

    Ni saya tepek sikit. Artikel ni panjang.

    IT was meant to be more than just Muhammad Muhammad Taib re-joining Umno yesterday. He was supposed to bring along eight state government lawmakers and cause the collapse of the Azmin Ali administration.

    But for the intervention of powerful stakeholders in Selangor, the end result: Umno president Najib Razak only had Muhammad to show at 5pm in a much-hyped press conference in Kuala Lumpur.

    Sources told The Malaysian Insight negotiations for Muhammad’s defection back to Umno and that of eight others were handled by intermediaries and not the prime minister himself.

    “Najib was informed that it was a go, but when he turned up, only Mat Tyson was there,” a party source told The Malaysian Insight, calling the 72-year-old former Selangor menteri besar by his popular moniker.

    “The deal fizzled out because it was blocked at the highest levels when it was found out that Mat Tyson was part of the deal,” another source told The Malaysian Insight.

    That led to the rather short and flat announcement yesterday that Muhammad was re-joining Umno, despite the presence of almost the entire party Supreme Council that sparked rumours and speculation of a state government change or a party reshuffle ahead of the general election which must be held by August 2018.

    It is learnt that the political equation that involved Muhammad’s defection would be eight PKR assemblymen joining the 12 Umno lawmakers and another 13 from PAS together with former menteri besar Khalid Ibrahim to form a bloc of 34 lawmakers that would be enough to form a state government in the 56-seat legislature.

    The reasons for the eight PKR assemblymen willing to quit their party have not been revealed, said Umno sources familiar with the plan.

    Political observers said the move to bring in Muhammad and eight others state assemblyman was reminiscent of the Perak move in 2009 when three Pakatan Rakyat (PR) lawmakers quit the ruling state government and backed Barisan Nasional (BN) in the 59-seat Perak state assembly.

    That caused the PR government with 28 lawmakers to collapse and the state ruler then invited BN, also with 28 lawmakers, to form the state government as it had a thin majority of three due to the defections.

    The observers said Muhammad’s move yesterday reflected Najib and Umno’s desire to revisit the Perak route to defeat their political foes in Selangor.
    INI PENDAPAT MALAYSIANINSIDER KENAPA RANCANGAN INI
    GAGAL.............

    “If someone with no principles assumes the helm, everything is bound to fall apart. We must hold on to our principles. If our faith is in the right place, we can weather every test, analyse each problem that arises properly and do not falter after we have made a decision,” the ruler said. – September 18, 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu viter rekaan nak tutup malu jee..mat taib tak boleh buat ape2 pon..

      Delete


    2. Susah nak percaya dengan teori ini.

      Jika betul, Najib akan buat lebih dari itu. Kejutan yang Najib buat memang semata-mata sebab Mat Taib balik kepada UMNO

      Masa Pak Lah gelombang biru pertama yang di ketuai oleh Ruslan Kassim bersama 8 atau 10 orang kuat PKR kembali pada UMNO pun Pak Lah tak panggil semua MT meraikannya.

      Jika betul Mat Taib datang dengan ADUN PKR 12 orang & PAS 13 ... LED dan Bunga api, Sukan SEA masih ada lagi..

      - TC -

      Delete
    3. BUDIN....AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI NAK MASUK KE KELUAR BALIK KER DALAM UMNO.....

      YANG PENTING PAS TIDAK BERSAMA LAGI DALAM FUKATAN HAPRAK....

      KALAU BERLAKU PERTANDINGAN TIGA PENJURU TERUTAMA NYER KAT SELANGOR NI...AKU PASTI...SIASSMIN JAMBAN AKAN TERCIRIT KALI NI....2 KAWASAN DIA SEKARANG ...PAS PASTI AKAN BERTANDING...YANG KEBANYAKAN DULU AHLI-AHLI PAS BANYAK MENGUNDI BELIAU DI SELANGOR...NAK BAWAK DIRI KAT PEKAN...SILAKAN AZMIN...JANGAN CAKAP SOMBONG...TEMPAT SENDIRI TU JAGA DULU...

      Delete
    4. Setuju dengan pendapat anon dan bro TC bahawa ini hanyalah 'alasan untuk menjustifikasikan' Mat Tyson masuk UMNO semula selepas dua kali melompat.

      Mole apanya kalau kita sedang berperang untuk memenangi hati dan fikiran rakyat. Bolehkah seorang seperti Mat Taib mengambil peranan sebegitu?

      Lainlah kalau kita sedang berperang melalui tentera di mana kita hanya perlukan 'maklumat dalaman pihak lawan sahaja'.

      Tak percaya? Lihat saja komen si tikus A9 yang mengatakan dia pun tak kisah dengan Mat Taib.

      Kalau tikus A9 pun tak acuh dengan Mat Taib apatah lagi rakyat kebanyakan.

      Sekadar berkongsi pendapat.

      Delete
    5. CAI BERGANTUNG DENGAN PAS NAK MENANG...PAS PON PECAH BELAH...

      Delete
    6. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
    7. Brape orang penyokong pas yg ade sekarang?...hehehe..
      Dapat kerusi di selangor kerana PR...behehe.. Seblm PR tak pernah dapat kerusi pon...hehehe

      Delete
  21. Berdebar debar ingatkan bubar n PRu.last at last lomppat sikatak lompat...wa kena beb

    ReplyDelete
  22. Najib pun tak berselfie dengan Mat Taib.. macamana ?

    ReplyDelete
  23. hebat betul sebenarnya 'lompatan mat taib ke umno' ni. kononnya perkara remeh dan tak memberi apa2 impak langsung kepada kemandirian umno. tapi cuba lihat ke beberapa blog otai pembangkang, kemain hebat lagi membicarakan isu ini. kalau tak penting tak payah ulaslah, tak gitu? ni cakap tak penting tapi sebenarnya adalah cetusan batin tak puas hati, geram, sakit hati malah dendam kerana lepas sorang, sorang veteran 'tak hebat' masuk umno balik.... kalau takde makna, boleh ke tak payah ulas dan kutuk mat taib umpama 'katak'. tun mahathirpun sama. macamlah mat taib tu 'hebat sangat' sampai nak ulas begitu begini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yet another lame excuse not sound argumentation coming from inexperienced goon.

      Delete
    2. Tentulah jadi bahan perbincangan.
      Bukan ke Press Conference Najib ni satu lawak Mega seantero dunia. Kalau TRUMP masuk umno, ni baru semua orang terdiam!

      Delete
    3. Ulas bukan psal mat taik masuk tong taik, tapi ulas rancangan jahat yg gagal yg bertukar kepada rancangan lawak! Najib kelihatan hilang punca! Semua rancangannya kelihatan x menjadi seperti dirancanh tetapi menjadi bahan lawak!

      Delete
    4. Hijrah mike tyson bukan penting tapi satu bahan jenaka bangsawan...dah tak ade heavyweight najib nak cari...yg dah tenggelam najib timbulkan....nampak najib dlm kecemasan...hehehehe

      Delete
    5. Sebab dia tahu dengan keluarnyer pas dari Pakatan dan tidak menyertai Fukatan Haprak...PKR akan menerima igauan buruk pada pru kali ni terutama di Selangor...tu sebab siAssmin Mb Jamban dah kecut telor ....sampai nak berhijrah ke Pekan...takut nanti...yang dikejar tak dapat yang ada bertaburan....

      Delete
    6. 12 53
      LAWAK KO TAK SEHEBAT LAWAK MAT TAIB..

      HIHIHI

      Delete
    7. Komen balas saya kepada komen tikus A9 di atas:-

      KAh Kah Kah..

      Delete
    8. ADEKAH UMNO MASIH KUAT?...KALO KUAT TAK PERLU BANTUAN PAS...PH TAK PERLU SOKONGAN PAS PON SEBAB DAH KUAT...HEHEHR

      Delete
    9. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
    10. Pas tak pernah dapat kerusi diselangor seblm masuk PR...ko perasan pas kuat...sekarang dah robek...hehehe..

      Delete
  24. Kegagalan rampasan kuasa akan buat Mike Tyson jadi tunggul mati dlm umno...kain burok yg dicampak ketepi jer laa...
    Lebih berguna Mike Tyson dibuat unjang ato tukun untuk nelayan cari rezeki..

    ReplyDelete
  25. Ok la tu..mat taib bole brtinju apa..lps tu bole lg main TRUMPet sma Donald Duck..hahahaiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik2 waktu zaman sekolah rendah sering nyanyi....

      Old Mcdonald has a farm
      I ya i ya o.....!!

      Humpty Dumpty sat on the wall,
      Humpty Jibby will have a great fall.
      All the king's horses
      And all the king's men
      Couldn't put Humpty Jibby
      Together again.

      London Bridge is falling down
      Falling down, falling down
      London Bridge is falling down
      My FLOM lady

      Build it up with iron bars
      Iron bars, iron bars
      Build it up with iron bars
      My FLOM lady

      Iron bars will bend and break
      Bend and break, bend and break
      Iron bars will bend and break
      My FLOM lady

      Build it up with god and silver
      Gold and silver, gold and silver
      Build it up with gold and silver
      My FLOM lady

      London Bridge is falling down
      Falling down, falling down
      London Bridge is falling down
      My FLOM lady

      Delete
    2. Wak Suman Tempe...Jidin dan makwe baru dia sihat ker....

      Kecian Nina di buat dek Jidin ni....

      Midah dah caklik but...ko tak nak ikut sekali ker....kih..kih...kih...

      Delete
    3. 12 55
      LAWAK KO TAK SEHEBAT LAWAK MAT TAIB..

      HIHIHI

      Delete
  26. Salam Sdra Budin

    Mat Taib adalah pro....
    Najib akan melantik Mat taib dalam kabinet sebagai tukang cuci berasaskan pengalaman beliau di Ostalia satu masa dulu.

    Mat Taib is the expert....dry laundry, wet laundry machine-less laundry.

    Harapkan Jamal, Noh Omar....setakat gempaq je...samseng kampung.

    Najib most trusted circle in the kleptokratik gov:

    1. AG Pandi
    2. Isham wauwau..
    3. Salleh Spinner
    4. Tungkuk Dapur Nan
    5. Mat Taib dobi

    Yang lain lain tu kena menyalak baru dapat perhatian.

    Clorox, Daiya, Breeze, Harimau Kuat....you don't cleansed dirt enough.

    Welcome the new cleaner...Mat Taib.

    ReplyDelete
  27. Owh my deer pretty young sweetheart Macy
    You had really make me drowned in fantasy
    While Aothaman, had now gone bankruptcy
    I whacked and walloped him with no mercy

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. What kind of english is this? Sekolah pondok level!

      Delete
    2. HE..HE...HE...KITA TENGOK LER SAMA-SAMA NANTI SIAPA YANG AKAN TENGGELAM.....

      CAI... CAP MUNGE SIHAT KE....

      Delete
    3. 12 57
      LAWAK KO TAK SEHEBAT LAWAK MAT TAIB..

      HIHIHI

      Delete
    4. Umno naK TENGGELAM....FIREX LINGKUP...RAMPASAN KUASA HARAM GAGAL...BAIK TERJUN LAUT LAH CAI BOBGOK..

      Delete
    5. he...he...he...kita tengok ler sapa yang terjun ke laut dulu selepas pru kali ni...

      silap haribulan sebelum pru Fukatan Haprak ni dah MELINGKOP.....

      Delete
    6. Ha3... Tak silap kagi...kalo umno kuat najib tak buat rampasan kuasa haram...forex gagal...hehehehe..
      Toeri orang bodoh...najib tengah panik...ayam tua pon najib tak kesah...
      Sabah dah ubah...johor dan kedah dah goyang...felda dah benci umno...hehehe...

      Delete
  28. For goodness sake, please tell off that 'lewd skunk' to stop polluting English with utterance of sucked grammar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok ni bukan ade telinga...otak dah mereng...jiwa kaco...
      Bapok ni bertujuan nak tutup blog budin..
      Bufin padamkan komen bapok ni yg berniat mengaco nak tutup nlog ko...

      Delete
    2. HE...HE...HE...RAMALAN BUDIN NUJUM PAK BELALANG TAK MENGENA....

      TU PASAL BUDIN DAN MACAI-MACAI FUKATAN HAPRAK KAT SINI DOK MEROYAN DARI MALAM SAMPAI KE PAGI TERMASUK WAK SUMAN TEMPE YANG RIAK TU......

      AKU TAK KISAH BEBENOR SI MOHD TAIB NI...

      YANG PENTING BAGI AKU ....PAS DAH TERAJANG FUKATAN HAPRAK....

      PKR SELANGOR AKAN MELINGKOP KALI NI....SIASSMIN MB JAMBAN TENGAH KEPANASAN...2 KAWASAN DIA PAS TELAH DAN AKAN KACAU....MANA MAU LARI HAAAA....MANA LAGI KALAU TAK KE PEKAN....KIH...KIH...KIH...
      BONGGAK JUGAK SI SIASSMIN MB JAMBAN NI.....


      Delete
    3. AZMIN TERGELAK BESAR...RAMPASAN KUASA HARAM GAGAL...KERJA ORANG BONGOK..

      UMNO PERKUKAN PAS KERANA UMNO LEMAH...PH TAK PERLU PAS YG DAH BERPECAH BELAH...HEHEHE...CAI BUFOK BONGOK ...HEHEHE

      Delete
    4. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
    5. Ha3... Tak silap lagi...kalo umno kuat najib tak buat rampasan kuasa haram...forex gagal...hehehehe..
      Toeri orang bodoh...najib tengah panik...ayam tua pon najib tak kesah...
      Sabah dah ubah...johor dan kedah dah goyang...felda dah benci umno...hehehe...PH dah tutup pintu untuk Pas

      Delete
  29. Rampasan kuasa yg gagal petanda umno nak gulong tikar PRU 14...

    Najib makin cemas...
    Sabah dah ubah baa..johor dan kedah goyang2... Peneroka felda dah benci dengan umno...yg totok makin ramai kojol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAMPASAN KUASA...KIH...KIH...KIH...

      KITA TENGOK LER NANTI SIAPA YANG AKAN GULUNG TIKAR SEJADAH LEBIH AWAL....

      YANG TOTOK MACAM SI JIDIN GEE AKAN KOJOL ADA LER....

      Delete
    2. 13 10
      LAWAK KO TAK SEHEBAT LAWAK MAT TAIB..

      HIHIHI

      Delete
    3. RAMPASAN KUASA GAGAL...FOREV GAGAL...MANA TAK MEROYAN CAI2 BODOS...HEHEHEHE..KETUANYE BODOISSS..

      Delete
    4. Fukatan haprak dah didaftarkan ke belum.....

      Delete
  30. Kojola datang lagi.
    Misi memaki.
    Tak ada isi.
    Cuna tujuan provokasi.
    tapi sama si J , mera tak reti,
    Takdir mcm besi,
    Tapi nereka pepak pakai gigi
    Hiburan percuma utk kita saksi.
    Sebagai cai Jho tahek perlu diisi.
    Gelak, tapo simpati..
    Roh melayu dah mati,
    Iman islam dah simpan peti..
    Mana pergi Pendita Mufti...
    Yg tinggal pelawak SARKAS free.
    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KER......

      Delete
    2. Ape kena MENGENA DGN UMNO HAMJADAH..KIKIKIKIKIK

      Delete
    3. daftar ler cepat...kih..kih...kih...

      Delete
  31. Woww... pantun madah dlm Bahasa Inggeris
    Kemas dan cantiik, susunan rangkap & baris
    Othaman masuk wad pula le, hatinya terhiris
    Bersiap dgn Yasin ler sanak saudara & waris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Hahaha alahai apa hebatnya mat taib ni oiii asyik gila betina adalah. Mak sedara bacang aku time 90an dulu pun pernah jadi mangsa dia ajak masuk bilik hotel. Nasib baik mak sedara aku tu tak masuk perangkap buaya tu. Memang buaya tu gila seks. Tak cukup dgn tundon bini-bini dia. Hahaha ngamlah dia masuk balik Umno bak pinang dibelah-belah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datu spesis dengan najib...

      Delete
    2. TAPI TAK LER SEHEBAT PERANGAI DAN KEKUATAN NAFSU SEKS...SI NUAR AL JUBURI....SAMPAI DI TERAJANG DEK MAMAK MADEY DALAM PEMERINTAHAN MAMAK...KIH...KIH...KIH...

      KALAU TUNDUN BINI DIA NUAR REMBAT MEMANG SAHLER...NI TIDAK TUNDUN BINI ORANG PUN DIA REMBAT...TAK CUKUP NGAN TU...TUNDUN LELAKI PUN DIA REMBAT..TAK CUKUP NGAN TU...TUNDUN CHINA DOLL PUN DIA REMBAT...KAH...KAH...KAH...

      Delete
    3. Nuar dah sula jubo ko...hihihihi..

      Delete
    4. Najib sula bontot altonya...ZZ tonggek balik dari PD...hehehehe..

      Delete
    5. kalau Nuar Al Juburi jadi PIEM nanti....

      satu persatu Juboq cai-cai Fukatan Haprak kan kena Tibai...maka sedia lah menadah ke langit Bontot masing-masing...kih...kih..kih...

      Delete
  33. Ingatkan Trump masuk Umno.
    Rupa-rupanya Mike Tyson...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ainina dan Hamidah
      bila nak masuk Umno balik?

      Delete
    2. PADAN MUKA MAMAK MADEY TU....

      TERLAMPAU NAK JAGA TEPI KAIN ORANG....KAIN SENDIRI TERSELAK.....KIH...KIH...KIH...

      Delete
  34. Mat Taib buat apa. ZZ yg boleh bantu boost morale Najib. Dgn ZZ berbaik dan berpelukan dgn Rosmah jamin populariti Najib terangkat berkali ganda. Ini baru jejak kasih beb. Menangis makcik Felda kau. Menang besar Najib kerana ZZ.

    ReplyDelete
  35. Mike Tyson bawsk tuah ato bawak suwey kpd najib?..

    Awaal2 lagi dah bawak suwey kpd najib...rampasan kuasa gagal...

    MrJERBON SAHABAT JAHIL KELDAI NAJIB DUHARLI AMIN KURANGSIHAT MAT SINGAPORK DAN SEWAKTU DGN NYE GERENTI TERKENCING...BISU TERKANCING GIGI...HAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dia tahu dengan keluarnyer pas dari Pakatan dan tidak menyertai Fukatan Haprak...PKR akan menerima igauan buruk pada pru kali ni terutama di Selangor...tu sebab siAssmin Mb Jamban dah kecut telor ....sampai nak berhijrah ke Pekan...takut nanti...yang dikejar tak dapat yang ada bertaburan....

      Delete
    2. Berangan lebih...umno dan Pas sama2 dah pecah...kapal bicor nak tenggelam...Pas selangor masih tergila2kan PKR..hehehe...ko kacuwa rupabye...meroyan lah lagi...semua gagal...hahahaha...nak lingkop ler tuuuu...

      Delete
    3. Umno haprakbergantung nyawa dengan Pas..OH tak oerlukan Pas yg dah robek...Umno dan Pas sama2 robek...hahahaha...cian ko budok cai bongok..

      Delete
    4. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
    5. Ha3... Tak silap lagi...kalo umno kuat najib tak buat rampasan kuasa haramyg gagal ...forex gagal...hehehehe..
      Toeri orang bodoh...najib tengah panik...ayam tua pon najib tak kesah...
      Sabah dah ubah...johor dan kedah dah goyang...felda dah benci umno...hehehe...PH dah tutup pintu untuk Pas

      Delete

  36. Yang penting sekali ramai sungguh org lelaki pompuan, tua muda, Melayu Cina India termasuk Otai Reformis, semuanya menyatakan keinginan memasuk UMNO/BN

    Tahniah Najib dan selelian penyokong UMNO dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, termasuk lah org yahudi kat israel tu beratur atur amik borang nak masuk umno!

      Delete
    2. Bangla pun nak apply masuk umno

      Delete
    3. DAN YANG PALING PENTING SEKALI PAS DAH TERAJANG PKR DAN TAK MENYERTAI FUKATAN HAPRAK LAGI DALAM PRU KALI NI........

      Delete
    4. Macsi umno haprak kuat berkhayal...telan pil kude over dos...Pas Selanoor masih tergila2 kan PKR.. Tak mao lari...hehege...terajang ape tu bodoosss..

      Delete
    5. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
    6. Ha3... Tak silap lagi...kalo umno kuat najib tak buat rampasan kuasa haram yg gagal ...forex gagal...hehehehe..
      Toeri orang bodoh...najib tengah panik...ayam tua pon najib tak kesah...
      Sabah dah ubah...johor dan kedah dah goyang...felda dah benci umno...hehehe...PH dah tutup pintu untuk Pas

      Delete
  37. Rampasan kuasa gagal sebab kena main....kah kah kah...mana mau letak muka kah kah kah this is selangor laa ...you know Selangor; the state of the most urban and educated malays; there is simply no place for otak udang people kah kah kah

    ReplyDelete
  38. Now everyone can join umno kah kah kah sebelum masuk umno buat press conference dulu kah kah kah panggil reporter ramai ramai kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAMPASAN KUASA...KIH...KIH...KIH...

      KITA TENGOK LER NANTI SIAPA YANG AKAN GULUNG TIKAR SEJADAH LEBIH AWAL....

      YANG TOTOK MACAM SI JIDIN GEE AKAN KOJOL ADA LER....

      Delete
    2. Dahtengok..Forex gagal Rampasan kuasa gagal...memang bodoh ngaku cedik....cai bodoo bongok..

      Delete
    3. tak tau ler sapa bodoh sapa bongok...kita tengok lah nanti....

      Cai Haprak...Fukatan Haprak dah didaftarkan ke belum....

      Delete
  39. Othaman got fired by my pantun like a bullet
    He dare not respond, even though he is alert
    This poor chap is left with spender & singlet
    Wandering like old beggar with empty wallet


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Lawaak gilerr bila Othaman bacul melenting
    Terkinja2, serupa bapok pakai antiing-anting
    Melalak pulak spt anak kecil tercabut puting
    Pantun hamba dia suruh Budin kerat gunting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. Cai..yg sohih dn rasmi jamban ialah jamal jamban sbb dia buat kenyataan akhbar sebelah jamban..cai pas kuat sgt ke kt selangor sblm dia joint ba/ pr dulu..klu bkn penyokong pkr dn dap bg undi kt pas kt selangor pas hanya melukut kt tepi gantang aje smpai sekarang kt barat semenanjung ni.full stop.

    ReplyDelete
  42. Cai..yg sohih dn rasmi jamban ialah jamal jamban sbb dia buat kenyataan akhbar sebelah jamban..cai pas kuat sgt ke kt selangor sblm dia joint ba/ pr dulu..klu bkn penyokong pkr dn dap bg undi kt pas kt selangor pas hanya melukut kt tepi gantang aje smpai sekarang kt barat semenanjung ni.full stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PAS MELUKUT DI TEPI GANTANG....KAH...KAH...KAH...

      TAPI DI TEPIAN KAIN ASSMIN MB JAMBAN DAN NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS....

      NAK MELINGKOP LER TU NANTI PKR NI....

      Delete
    2. Pas Selangor masih gilakan PKR ...hehehr...benganng umno...semua gagal kerana bongok...hehehehe

      Delete
    3. Umno yg nak kojol bergantung nyawa dengan PAS...sama2 dah robek..hehehe....cian ko budak cai bongok....

      Delete
    4. "Pas Selangor masih gilakan PKR"....

      kah...kah...kah....sah ler pkr dah gila talak tiga lagi....

      pi Tanyer kat si Assmin Mb Jamban yang terhutang Body tu....

      Delete
  43. Mad Taib kembali ke pangkuan umno!!!!!!
    Najib tka mahu istihar CUTI UMUM ke.........??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO MEROYAN KER....

      Delete
    2. Nak cuti ape...Najib dan cau2 haprak sedang bersedih...Rampasan kuasa haram gagal kerana bodos bongok..

      Delete
    3. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
  44. To me, old damn Othaman Kadok is nothing
    His job is praising himself and also boasting
    He accused, English grammar I am polluting
    Then, I kicked his back, until he 'terpelanting'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. English level sekolah pondok kah kah kah

      Delete
    2. Anon 13:51 troll bapok tua...hahahahaha

      Delete
  45. Apa yang nak diroyankan, kan ini satu RAHMAT....???
    Patutnya kita celebrate dengan CUTI UMUM.
    Bukan hari-hari ada katak melompat pagar untuk masuk tong taik. Inilah harinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu cik minah...cuti umum melengkapi blue osen strategy untuk menyambut kepulangan Mat I Dont Know English kah kah kah

      Delete
    2. YANG PALING PENTING DAN SATU RAHMAT BAGI AKU IALAH.... PAS DAH TERAJANG PKR DAN TAK MENYERTAI FUKATAN HAPRAK LAGI DALAM PRU KALI NI........

      KITA TENGOK NANTI TONG TAIK MANA YANG AKAN BERTABURAN SELEPAS PRU NANTI....

      NOTA= FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM....

      Delete
    3. PAS tu parti orang kampung....tiada tempat di selangor kah kah kah...kat tumpat boleh la tunjuk hebat kah kah kah

      Delete
    4. Pas mainkan umno...Pas selangir masih gilakan PKR...hehehe

      Delete
    5. Umno perlukan PAS ...PAS make donno jer...

      Delete
    6. he...he...he...
      sama-sama ler kita tengok nanti melingkop tak melingkop nyer pkr terutamanya kat Selangor di bawah rejim Assmin Mb Jamban....

      Nota= Sebab merasakan Pas kuat ler si Assmin MB Jamban dan si Nuar Al Juburi tu masih MENCINTAI pas...

      Delete
  46. Oh Macy manja ku yang manis ayu dan jelita
    Bilakah agaknya kita dapat bertentang mata
    Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
    Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14.01 Ejek mengejek level felda kah kah kah kah patut la sojong PAS kah kah kah kampung habisssss kah kah kah

      Delete
    2. Anon 14:01 troll bapok tua...hahahaha

      Delete
  47. kalau betul ada usaha rampasan kuasa mungkin kah pihak istana yang menjadi penghalangnya...jikalau Tan Sri Khalid yang masuk umno baru lah ada sedikit impak kepada umno selangor

    ReplyDelete
  48. SYUKURR..

    AKHIRNYA MD TAIB SEDAR DAN INSAF SERTA DAPAT MENILAI BHW HANYA UMNO PARTI TERBAIK UNTUK DIRINYA DAN JUGA KAUM MELAYU SEMUA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur...mat taib sedar diri dia tak ada value untuk pakatan....kah kah kah kah blue osen strategi bawa balik mat taib ke umno kah kah kah

      Delete
    2. Mike tyson perlukan rezeki...wang dah habis...kurus kering...

      Delete
    3. Dlm pakatan mat raib tak boleh merompak...balik umno boleh bersama prompak...hehehe...

      Delete
    4. Akhirnye Mike Tydon sedsr hanye umno yg pandai merompak..

      Delete
    5. Sebab dia tahu dengan keluarnyer pas dari Pakatan dan tidak menyertai Fukatan Haprak...PKR akan menerima igauan buruk pada pru kali ni terutama di Selangor...tu sebab siAssmin Mb Jamban dah kecut telor ....sampai nak berhijrah ke Pekan...takut nanti...yang dikejar tak dapat yang ada bertaburan....

      Delete
  49. Blue Osen Strategy dapat tangkap belut pencen. Pengarang buku BOS mesti marah kalau dia tahu perkara nie; bikin malu sama dia saja.

    ReplyDelete
  50. Memang PAS selangor gila kan PKR sebab PAS tak boleh stand alone di selangor....selangor bukan kelantan kah kah kah kah....the selangor society is always moving ahead towards modernization, and is not a society that listens to pak arab wannabees in jubah and janggut kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS selangor pon tahu berape orang sangat penyokong di selangor...

      Delete
    2. "Pas Selangor masih gilakan PKR"....

      kah...kah...kah....sah ler pkr dah gila talak tiga lagi....

      pi Tanyer kat si Assmin Mb Jamban yang terhutang Body tu....

      Delete
  51. Entah kenapa hati hamba ini asyiik berdebar
    Tebayang Macy pinggang lentik bontot lebar
    Nak rasa bontot Macy, kote ini dah tak sabar
    Walau kat tangan Nuat pun, tetap ku sambar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Najib dah habis daya upaya, bebanan yg dipikul hasil,imej yg tercemar disebabkan kelemahan pimpinan juga mengamalkan klepetokrasi membuat rakyat marah juga ahli sendiri rasa malu. Yg penting pru semakin suntuk , kini drama yg dibuat makin menambahkan keburukan dan kelemahan beliau ketika berdepan situasi negara sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM.....

      Delete
  53. Yang pasti sekarang ni,Najib and his UMNO lackeys are the new jokers not only in M'sia,but internationally. From now on,we should start our engagement with them with LOL first....hahahahahaha.Kesian kat org mcm mat maslan cgpa 3.85.Tu la,kawan dgn org bodoh mcm mat klepet ni,cam tu la jadinya.Nasib baik Husni belah cepat2....hahahahahahaha....

    ReplyDelete
  54. tah yea tah tidak aje mat taib nie... tp respek la tindakkan bekas MB nie... paling win skali, ini adalah tanda2 noh udang dgn jamal jamban tak power utk lead selangor...



    ReplyDelete
  55. Hamba ni asyik ingat Macy, 'gadis' dua alam
    Hamba tau Macy manis ni Iban, bukan Islam
    Teringiin mau rasa bontot Macy satu malam
    Jenis bontot bulat lentik ni lobang dia dalam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah troll bapok tua ni...

      Delete
    2. Kasi chance bapok tua ni meroyan...berape lame dia nak meroyan..

      Delete
  56. Masih Ingat masa nak pru13 dulu. Pas jemput Dia berceramah Kat sg udang klang. Dia kata Umno ni parti sedap. Apa Yg sedap dimata Dia saya tak pasti. Mungkin kerana habuan agaknya. Kemasukkan Taib ke Umno Sama mcm Kemasukkan Izam ke pembangkang. Ade ke takde, tak terasa pun. Tapi tak Tau la Dimata mereka.

    ReplyDelete
  57. Macy manis manja, tak kesian ker kat abang
    Teringin benar mau rasa Macy punya lobang
    Abg takkan gelojoh, Macy tak usah bimbang
    Kita jumpa di sana, abg gi dgn kapal terbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. Bagi lah abg rasa bontot adik Macy satu kali
    Abang janji, nanti kita buboh pelincir KY jelly
    Bontot si Othaman pula, serupa bontot kuali
    Bang Nuat tengok pun tak ingin, dia rasa geli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. I'm still hunting Othaman coward old skunk
    Where's he hiding poor old 'mulut longkang'
    Perhaps, entertaining Nuat, 'main belakang'
    Scared of me, he ran away, 'lintang pukang'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...