Sunday, 21 May 2017

KENAPA PAS SEMAKIN PELIK? ADAKAH INI BAHANA KERANA BERKAWAN DENGAN UMNO?


Pecat dulu baru Pas Selangor nyatakan pendirian - tidakkah ini benar-benar pelik?


Pas Selangor dilaporkan akan menyatakan pendirian berhubung kedudukan 13 Adun mereka hanya jika tiga Exconya dipecat oleh Menteri Besar, Azmin Ali.


Pesuruhjaya Pas Selangor, Salehan Mukhyi berkata, dakwaan kononnya semua Adun Pas di negeri ini bersedia keluar daripada pentadbiran negeri pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali adalah satu dakwaan tidak berasas.


"Itu tak benar. Nak tahu apa  benar, tunggu selepas dipecat, barulah kita akan beritahu sesuatu yang benar," kata beliau.


Nak nyatakan pendirian apa lagi?

Kenapa Pas Selangor seolah-olah masih nak mengugut Azmin Ali?


Tidakkah pendirian Pas Selangor sudah diketahui umum iaitu parti itu tiada lagi apa-apa hubungan dengan PKR?


Bukankah Pas sendiri yang  memutuskan hubungan dengan PKR yang bermakna 13 Adun berkenaan juga secara automatik tiada hubungan lagi dengan kerajaan Pakatan Harapan di Selangor?


Kenapa Pas tak habis-habis bermain sandiwara tentang kedudukan 13 Adun mereka di Selangor sedangkan ia sebenarnya tidak perlu dibahaskan apa-apa lagi?


Bila parti sudah tiada hubungan, bermakna 13 Adun Pas juga tiada hubungan lagi dengan PKR dan Pakatan Harapan.


Walaupun  masih duduk sebagai Exco, tidak ada sesiapa yang mengiktiraf tindakan Pas masih bergayut pada jawatan tersebut dari segi moral. Semua orang yang waras akan mengatakan Pas perlu berundur secara terhormat tanpa perlu berlengah-lengah lagi.


Di mata umum, Pas dilihat hanya bertahan semata-mata kerana jawatan, gaji dan ganjaran yang dirasa begitu sukar untuk dilepaskan, bukan kerana perjuangan atau prinsip moral yang mahu dipertahankan.


Kenapa Pas semakin pelik kebelakangan ini?


Adakah ini bahana kerana berkawan baik dengan UMNO? 


Atau Pas bersikap pelik sekarang kerana itulah skrip yang disediakan UMNO bagi tujuan mengkucar-kafirkan Pakatan Harapan? (ShahbudinHusin 21/05/2017).

232 comments:

  1. Pas ada dasar perjuangan yang kukuh dan bertahan sampai bila3...utk akhirat dan duniawi...pas mampu menang n kalah biar apa pun berlaku...nik abduh..zuhdi..din ayam...nasrudin...pemimpin pelapis pas masa tn50 nnt...mrk akan tawan bumi ini dan bendera pas akan terpacak di bulan dan planet marikh...pkr...amanah..dap...bersatu mana ada dasar perjuangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15.52,
      Apa yang kamu cakap tu parti PAS Zaman dahulu macam umno la juga tapi sekarang semua dah berubah money is king....agama islam dan orang melayu hanya alat dan kuda tonggang..jadi kekal la selamanya selagi kedua dua itu disundal selamanya. Hihihi.

      Delete
    2. Pacak bendera yeop jgn tak pacak.

      Teman nengok byk jugak org cina pacak bendera mcm2 kaler ada.

      Ada ungu, biru, kelabu, hijor dan sakneka kaler le.

      Lepaih itu deme siut colok gergasi.

      Gamaknya gitu ke pas nk pacak bendera tu.

      Pas satu2 partai politik yg dapat label Islam dari pendaftar pertubuhan Malaysia.

      Kagum teman weh..

      Pas pis pus.. Kikikiki

      Everybody can be a lobai dgn pakai jubah dan serban 18 kilo.. Ilmu kome jgn tanya.

      Bini wajib 4 kurang2 pun tiga.

      Jom makan cucuq badak!!!

      Delete
    3. Wow 15.52
      Tak tersangka ya
      Baru join pas kot
      Atau baru balik dark luar dunia

      Delete
    4. Pesan kat hadi awang jgn lupa bawa setanggi masa naik ke bulan nanti.

      Bawa mercun sama untuk dibakar kat atas bulan nanti

      Delete
    5. Macam tulah. Siapa yg masuk PH akan diampunkan segala dosanya oleh evengelis DAP dan mereka yg bersekutu dengannya. Mahafiraun tiba tiba jadi Mahamalaikat. Siapa yang keluar pulak dari Tok Guru dijadikan sampah. Begitu matangnya logic pengampu PH.

      Delete
    6. Ni manusia yang suka merosakan bani melayu
      Mr J manusia paling takut pada DAP
      ALAHAI CUBAAN BUKAN BETUL2 CUBAAN

      Delete
    7. Ikut doktrin Mr j,sape2 yg tak sokong regim kleptokrat cucuq badak jadi Kristian katanya.

      Agak2 le Mr j nk mengkafirkan org Islam yg lain hanya kerana kami tak sokong org yg kena tipu dgn anak cina kafir harbi berbillion.

      Tak kan melayu hilang di dunia.

      Penyokong komunis spt Mr j wajib di hapuskan.

      Takbirrr!!!

      Delete
    8. Maklum lar, yang dari Jamban itu mana la boleh faham masaalah yang sedang kita hadapi.

      Delete
    9. ..HAMPAR BENDERA CAP BULAN..
      ..TIDUR ATAS BENDERA TUUUUU...
      ...SAMA JE TIDUR ATAS BULAN..
      ...MIMPIKAN DEDAK JATUH....
      ..BILA DEDAK JATUH JANGAN LUPA TAKBIRRRR..

      Delete
    10. Macam tulah. Siapa yg masuk PH akan diampunkan segala dosanya oleh evengelis DAP dan mereka yg bersekutu dengannya. Mahafiraun tiba tiba jadi Mahamalaikat. Siapa yang keluar pulak dari Tok Guru dijadikan sampah. Begitu matangnya logic pengampu PH.

      Delete
    11. Mr j aka snake

      Kami tak beriman dgn tok guru songsang tu.

      Kami beriman dgn Allah taala dan rasulnya serta semua rukun2 yg Allah wajibkan.

      Kalau mr j aka snake nak sembah najib dgn hadi serta badak itu lu punya pasallah.

      Kami waras lagi.

      Mr j aka snake dah tak waras.

      Delete
    12. Sorry mr j aka rosli snake

      Bila bercakap dgn orang mcm kau bahasa aku tak sebaik dan sehalus bahasa bro John Doe.

      Aku cukup respect bro John Doe dan bro bro aku yg lain di sini terutamanya bri Budin.

      Kau patut bangun sembahyang tahajut minta taufik dan hidayah kpd tuhan.

      Minta pertunjuk sebelum kau sesat.

      Delete
    13. MrJ...elok juga kamu dudok dalam umnpas jadi manusia munafik. Hari hari otak kamu dok fikir cara mana nak tipu orang supaya orang percaya cakap kamu.
      Hina sangat diri kamu ini mencari rezeki Allah dg cara berbohong.
      Betul juga kata Tun....orang melayu sudah hilang maruah diri kerana mencari sesuap nasi.
      Dengan muka tebal spt kamu tak tahu malu langsung jadi pengkhianat bangsa.

      Delete
    14. Mr J kuat mengkapir-kapirkan orang Islam.

      Satu spesies dengan Lobai sosat tanam kat jirat Cina.

      Semoga dikembalikan ke atasmu dan keturunan Mr J.

      Delete
  2. Agaknya orang PAS sekarang adalah jadian oang bulan! Cakap dan perbuatan tidak macam orang bumi tulen...yang tahu Agama...Adat..Tingkahlaku!

    Roket kamu sudah tunggu lama tu. Pergilah balik ketempat asal kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pakai roket pun. Din ayam yg terbangkan mereka.

      Delete
  3. Cenggini ke perangai orang islam, lain dikata, lain dibuatnya.

    Siap pulak suruh orang pecat, macam nak tunjuk depa kuat.

    Islam berlandaskan iman bukan dengan cara ugutan.pas udah merapu sakan.

    ReplyDelete
  4. Parti pak lebai mabuk daun ketum.....otak jadi haru biru....dah sewel dah bercerai talak 3 pun masih duk bagi 1000 alasan nak bersama takut dapuq tak berasap....cukup2lah pak lebai ooi...nak muntah tengok geng pak lebai ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j aka snake memang nak sorok bai'ah politik lobai2 gila ni. Sebab dia pun gila.

      Tambi haprak tu bukannya tahu politik tu apa agama tu apa.

      Dia jumpa benggali pun dia sangka ustaz. Gila punya mr j aka snake.

      Asalkan berserban itulah ustaz. Benggali pun dia panggil ustaz

      Delete
  5. Dr M signs petition to free Anwar
    BY KAMLES KUMAR
    Published: May 21, 2017 01:22 PM GMT+8

    SHARE THIS ARTICLE


    126


    2


    0


    1


    Dr Mahathir Mohamad's signature is the third one in this petition to free jailed Opposition leader Anwar Ibrahim. — Picture by KAMLES KUMAR



    Dr Mahathir Mohamad's signature is the third one in this petition to free jailed Opposition leader Anwar Ibrahim. — Picture by KAMLES KUMAR
    SHAH ALAM, May 21 — In a move that was not without irony, Tun Dr Mahathir Mohamad today signed a petition to free jailed PKR leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    The former prime minister was seen signing the petition before exiting the PKR national congress here today.

    Despite many PKR members and leaders previously blaming Dr Mahathir for Anwar being jailed the first time, the 92-year-old insisted that he wasn’t the one behind Anwar’s latest incarceration.

    “It’s not me who put him in jail, that’s an old story. Najib is the one who put him (in jail),” Dr Mahathir said as he was leaving.

    The Parti Pribumi Bersatu Malaysia chairman, however, refused to endorse Anwar as the Opposition’s choice as prime minister.

    When all the top leadership held up placards saying “Anwar PM Ke-7” (Anwar as 7th PM) at the opening of the congress, Dr Mahathir instead took out his smart phone to take pictures of the crowd.

    Opposition leaders hold up placards that read 'Anwar PM Ke-7' (Anwar as 7th PM) at PKR's national congress in Shah Alam May 21, 2017. — Picture by Yusof Mat Isa
    Opposition leaders hold up placards that read 'Anwar PM Ke-7' (Anwar as 7th PM) at PKR's national congress in Shah Alam May 21, 2017. — Picture by Yusof Mat Isa

    When asked to comment on that later, Dr Mahathir simply said it was “up to anyone” to name their potential candidate for PM.

    - See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/dr-m-signs-petition-to-free-anwar#sthash.cyIZ3eti.d

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sibuk nak jadikan banduan jenayah terkutuk sebagai PM. Tak ada ke pemimpin bukan penjenayah lain yg boleh diketengahkan? PH ketandusan pemimpin dan idea untuk negara.

      Delete
    2. PH begitu ramai pemimpin yang
      mampu menjadi PM..

      matlamat pertama runtuhkan BN..dulu
      Urusan PM biarlah pihak atasan
      tentukan..

      Lebih menarik semua ahli PH senada..
      faham tentang sensitiviti rakan-rakan
      lain dalam parti komponen..

      Nabi sendiri tidak pernah menamakan
      siapa bakal pemimpin selepas baginda.

      Delete
    3. Mr. J ngata dulang paku serpih
      Ngata org, awak yg lebih..

      Tak ada org lain ke nk jd PM selain kuih bijan dgn first lady cucuq badak.

      Agak2 udah melayu ni ketandusan bijak pandai ke, nk jgk bertuankan regim aristokrat kleptokrat.

      Cer bg tau cengini ker cengitu.

      Boleh ek..

      Delete
    4. Mr J
      Kamu makhluk yang bertanduk
      Cakap pasal islam Tak ke mana
      Cakap pasal melayu HAMPAS
      Tapi cakap pasal kaum dan agama lain Hebat
      Kamu ni cop apa

      Delete
    5. Siapa kau nak hukum orang mr j aka snake?

      Setiap banduan selepas menjalani hukuman dia akan bebas. Dia bukan banduan lagi. Dia bebas untuk kembali ke pangkuan masyarakat.

      Tak hebat mana pun kau ni mr j aka snake.

      Orang mcm lu inilah yg dipanggil sampah masyarakat. Tarak baca punya tambi

      Cehhhhhh. Banyak busuk punya worang
      Kepala punya dalam ada batu besar jugak duduk!! Sebab tu lah sewel

      Delete
    6. Zack, PH banyak pincangnya baik dari segi akidah atau kebolehan tadbir negara. Cuma pasal kita benci sangat kita tak nampak. Ini antara masaalah PH;
      1. Diketuai DAP yg pimpinnannya rata rata evangelis. Mereka aktif lawan segala isu berkaitan islam termasuk ruu355 dan pendakwah zakir naik yg banyak islamkan kristian dan hindu. Mereka juga aktif murtadkan melayu - gereja DUMC satu contoh. Dan buku Hannah menzahirkan tujuan mereka.
      2. Baca ayat quran - rata rata larang kita mengambil yahud nasara sebagai teman setia/perjuangan. Rujuk ali imran 28 dan almaidah 51. Dilarang sebab mereka akan pesungkan iman kita. Contoh pimpinan PAN yg rapat DAP. Ada pimpinan PAN yg masuk gereja halalkan melayu murtad, ada yg sokong buku kerajaan kristian Hannah dan ada yg ikut serta upacara puja ayam tahun baru. Dlm pada itu berapa ramaikah pemimpin DAP yg dah ucap kalimah syahadah?
      3. PH tiada PM. Balik balik sebut banduan itu. Namun tidak disetujui juga oleh PPBM. Macam mana banduan akan jadi PM?
      4. PH tiada kabinet bayangan dan apa apa polisi yg masuk akal. Main isu saja. Belum lagi nak rebut jawatan menteri.
      5. PH cuba gulakan pengundi dgn janji barang free. Kalau betul dilaksana akan lingkup kewangan negara. Politik populis telah pun bungkuskan Venezuela.

      Bacalah lima ini dulu. Nanti tambah insyaAllah.

      Delete
    7. 6. PH di PP dan Selangor terpalit rasuah. Belum sebut ketua PPBM dengan isu 30 billion forex, perwaja, pkfz, mec dll.

      Delete
  6. Najib kata kuota jemaah haji ditambah kerana perjuangan Umno, tapi kantoi

    PORTAL lidah rasmi Umno Utusan Malaysia melaporkan Najib cuba mengambil kredit dengan pertambahan kuota jemaah haji yang diberikan oleh kerajaan Arab Saudi kepada rakyat Malaysia.

    Kuota haji rakyat Malaysia tahun ini ditambah daripada 27,900 kepada 30,200 orang iaitu peningkatan sebanyak 2,300 jemaah.

    Najib dilapor cuba mengaitkan pertambahan kuota jemaah haji dengan perjuangan Umno.

    "Esok saya pergi Riyadh, saya jumpa Raja Salman sekali lagi nak peluk, sebab beliau bagi kuota khas untuk Malaysia. Ramai berkat naik haji kerana perjuangan siapa? Umno," kata Najib dalam sebuah program anjuran Umno seperti yang dipetik oleh Utusan Malaysia.

    Bagaimana pun cubaan Najib untuk mempolitikkan isu pertambahan jemaah haji ternyata 'kantoi'

    Sebenarnya bukan Malaysia sahaja yang menerima pertambahan kuota jemaah haji, negara-negara bukan Islam termasuk Singapura turut menerima pertambahan kuota jemaah haji bagi rakyat negara itu.

    Malah negara bukan Islam India turut menerima pertambahan kuota jemaah haji. Sebagai contoh, India dilaporkan telah menerima pertambahan quota jemaah haji terbesar yang kini mencecah 1.7 lakh (170,000 jemaah) pertambahan sebanyak 34,000 jemaah.

    Langkah itu dilapor sebagai strategi kerajaan Arab Saudi untuk meningkatkan ekonomi negara, bagi mengatasi penyusutan hasil minyak, belajawan defisit serta mempertingkatkan hasil ekonomi negara dari sumber bukan minyak (bussiness Haji).

    Namun menjelang pilihanraya umum ke 14, Najib tanpa rasa malu mengaku konon-kononnya, Umno yang berjuang untuk meningkatkan kuota jemaah haji bagi rakyat Malaysia.

    "Ini namanya kantoi busuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila quota turun dulu Najib kena hamun. Bila quota dinaikkan pun kena hamun? Inikah sikap adil dikalangan penyokong PH? Sudah sudahlah dengan benci buta. Buatlah pertimbangan sikit.

      Delete
    2. Kuih bijan nk kredit kununnya kuota haji bertambah krn dia.

      Hakikat sendiri pun tau ek..

      Cengini ke nk spin citer ek.

      Delete
    3. Bodo betul najip. Nak ambil political mileage kononnya atas usaha dia kuota haji dinaikkan. Sekali kantoi daaa. Memalukan sungguh la hang najip oooi...

      Delete


    4. Ko yang menyebuk apahal, semua ahli politik cuba untuk mencari political mileage. Itu memang tugas mereka.
      Mahathir pun sama juga hingga sanggup membuat fitnah.

      Delete
    5. Tu la...najip bodo sama bodo dengan penyokong dia. Yang tu pun hang tak faham ke? Asyik kantoi je. Itu la akibatnya kalau keje tak ikhlas..nampak sangat bangangnye .kah kah kah...mcm hang jugak la 18.17. Si bodo tu jugak hang nak sokong...si bangang sokong si bodo..
      Kah kah kah

      Delete
  7. KIKIKIKI.. BODO NAK MAMPUIH PUAK BARUA
    ASSMIN PECAT AJER BARU DIA RASA NANTI
    SAPA TRASA PAS ATAU ASSMIN SEBRNARNYA
    SETAKAT UGUT JER YANG ASSMIN BERANI

    NAK TUNGGU PILIHANRAYA LAGI NIH
    KUTTY MEROYAN BADAN BESO PUN D'BAHANNYA
    BOBOI JIDIN KIDIN KOTAK KITA SESAH NANTI
    BERAMBUS BARUA DAP@SPORK SEMUA...!!!


    kikikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Akak singapork berlebih2 makan cucuq badak.

      Akak tak niaga dh ker kt gay lang?

      Apa??? Bontot dh rabak kena tibai dgn mat afrika.

      Cian Akak kan..

      Nk jgk beg tangan kulit badak tu bontot rabak.

      Bye Akak.

      Delete
    2. WAHAI PAS : NIKMATILAH NIKMAT DUNIA SEMENTARA MASA MASIH ADA.DAH TAK LAMA NAK MERASANYA.
      TINGGAL BEBERAPA BULAN LAGI JE. LEPAS NI
      BERKUBURLAH PARTI ANDA.

      JANGAN LUPA BAWA SI KIKIKI NI BERSAMA MASUK KUBUR.......
      PKR,PPBM,AMANAH,DAP,WARISAN AKAN SAPU LICIN
      SEMUA KERUSI.......DARI PERLIS HINGGA KE SABAH.

      GRAF SOKONGAN PADA PEMBANGKANG NAIK-75 %
      (KAJIAN BULAN APRIL DAN MEI)

      Delete
    3. simeroyan kikiki nih
      perempuan rupenya ye...
      cantik tak dia...
      siapa tau beritahu aku...

      Delete
    4. Nama dia fee ka ah
      Cantik you tapi lohe

      Delete
    5. Dia cari nafkah kat gaylang road.
      Sin$ 1 = RM3.05

      Delete
    6. LOHE TU APE NYERRRRRR !
      ...TEKEWEH-KEWEHHHH KERRRRR !
      ...KEME TAK TAU LE NAK BAYANG NYERRRRR
      @ SEREBEH.....

      Delete
    7. Pendek citer, keretapi leh konar baring le rabaknya.

      Kikiki..

      Delete
    8. Yang terlampau terpegun dgn Singapore sila baca artikel dibawah.

      http://www.malaysia-today.net/lee-hsien-loong-retiring-from-premiership-in-shame/

      Delete
    9. Hari ni Mr J
      Dapat bonus dan tambah dedak dari tokong

      Delete
    10. bilalah ahli PH terpegun sangat dengan s'pore..

      Yang kami berjuang ni pasal nak selamatkan malaysia.

      BODOH BONARLAH SI MR J...Nihhhh
      (boleh angkut dia ni skali pergi bulan)

      Delete
  8. Pas. Ni cakap berdegar dengar tapi tak sedar ceramah umum mereka tak penuh dgn ahli wlp pun naib president dan barisan kanan ada, dikelate, fikirkan2 kubu sendiri pun nak tenggelam. Tak payah lah nak umum pakatan di selangur, disana pengundi adalah berbagai kaum yg setianya Pas pun ibarat muat bakul sahaja bukannya kapal

    ReplyDelete
  9. Pas sejak duambil alih hj hadi mana ade pendirian tetap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pis pus bawah hadi nk jadi ketua sokmo.

      Jenama Islam yg dia dapat dr ROS tu modal paling besar untuk buat untung.

      Klu boleh nk jd PM ler.

      Kikikiki..

      Delete
  10. PAS beristiqamah, berusaha dan berjuang bersungguh-sungguh untuk melaksanakan hukuman sebat pada rakyat Malaysia yang melakukan zina dan mabok.

    Lebai-lebai PAS nampaknya kurang minat pada soal ekonomi, pembangunan negara, rasuah dan beban sarahidup rakyat sekarang ini.

    Masalahnya, kalaulah ramai rakyat yang tidak mampu hendak berkahwin, macamana hendak kahwin secara sah dan elak zina.?

    Hantaran kawin sudah tinggi dan harga barang semakin meningkat dan baru keluar universiti dah mula bayar hutang.

    Lebai-lebai PAS dalam kepala mereka tidak fikir semua ini dan memilih jalan yang senang untuk menghukum sebagai penyelesaian.

    ReplyDelete
  11. Saya fikir kebanyakan peneraju Pas mempunyai ilmu pengetahuan yang cetek didalam tatasusila politik ,apatah lagi dalam hal-hal pentadbiran..sebab itu keluarlah statement2 yang diluar jangkauan pemikiran umum...kadang-kadang out-of-the world...(bukan out-side the box)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feshen mereka berpakaian juga..adalah pelik..melayu bukan arab pun bukan...menunjukkan betapa kelirunya mereka...

      Delete
  12. TOBAT AKU TAK UNDI PAS LAGI!
    BUAT MALU ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. Berambus barua komunis kikiki
    Ke China komunis memijak kaki
    Seronok projek sudah miliki
    Nak cover hutang bini dan laki!

    Memang jenis muka tak malu
    Dah bercerai masih nak sapu
    Keluar sendiri dia tak mahu
    Patut dihalau dengan penyapu!

    Tengok muka orang pun tahu
    Serban tinggi kelirunya mahu
    Macam guru tak kenal nahu
    Atau nelayan tak kenal perahu!

    Mat Singapork,Mr J, Sahabat
    Tun Mahathir kamu nak sebat
    Kamu lupa kami nak ingat
    Walau tua,Tun menyengat!

    Jika Allah teruskan umur
    Mahathir boleh menjadi faktor
    Boleh buat kamu tersungkur
    Pakatan menang Umno berkubur!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Sudah acapkali teman peratikan
      Tektik macai diblog budin ni kan
      Suka deme menakut nakutkan
      Rakyat malaysia dengan perihal masa depan..

      Benda belum lagi nak jadi
      Katanya sokong ph ketuanya dap
      Ada plak kata, ph takde calon perdana menteri
      Mr j plak momokkan kita dengan kristianisasi..

      Berapa lama dah islam bertapak di sini
      Dari zaman melaka sehingga ke hari ini
      Kalo nak cerita doktrin kristianisasi
      Zaman dijajah portugis dan belanda, kenapa islam masih ada lagi?

      Sudah sudahlah guna masa depan
      Seperti hujah orang yang tidak berpengetahuan
      Toksah digunakan modal rahsia tuhan
      Hidup mati kita ni pun belum tahu lagi kan..



      Delete
    2. Fan Tun, yg sedihnya Allah dah berkan dia umur yg panjang. Kini cuma diguna untuk puaskan egonya jatukan Najib pasal Najib tak dengar arahan dia. Kita doa sementara ada hayat dia banyakkan amal salih dan taubat. InsyaAllah.

      Delete
    3. betul lah tu najib tak ikut kemahuan TUN.Kemahuan TUN hanyalah nak najib terangkan pada rakyat mana datang billion2 daiam akaun dia.sebelum kes 1mdb meletup kenapa boleh duduk semeja minum kopi bila lobang da pecah boleh terkucil bila nak kena berhadapan dgn singa tua tak de gigi.

      Delete
    4. Yang tu pun dia tak dapat nak terang.
      Nak buat debate pun tak jadi jadi.
      Mcm2 alasan yg diberi.

      Oiiii mr j aka rosli snake.
      Lu fikirlah sendiri!!!

      Delete
    5. Ki..ki..ki...MR JEBONG suruh Tun M taubat dan buat amal soleh....dia sendiri kerja putar alam macam raja petra.
      Tiap bulan dapat duit haram beri makan kuarga?
      Dah gila orang ini kot. Badan penuh dengan tahi nak nasihat orang!!!!.

      Delete
    6. bila lobang pecah 'mana ada billion dalam akaun saya',ah ngko sekali ada la....'er er saya tak kenal budak jho low tu...'sekali ada gambar tengah posing bersama geng lanun da.

      Delete
  14. PAS DI PIMPING AYATULBEER
    HABIS LINKUP MELAYU DAN ISLAM
    MR J YOU BARU KENAL AYATULBEER NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. taikbeer,taikbeer,taikbeer

      Delete
    2. Penganut Pakatan Haramjadah dlm. blog Budin ni terdiri dari budak mentah iman rapuh mudah cenderong dgn. doktrin kristian envanglish yg.dibawa Dapig.

      Delete
    3. TAIKBEER,TAIKBEER,TAIKBEER

      Delete
    4. PAKATAN HARAPAN bukan PAKATAN HARAMJADAH

      Delete
    5. Amboi 1905 sedap je ngata yg org tak sokong regim kleptokrat kuih bijan dan cucuq badak masuk Kristian.

      Korang yg sokong regim tu sumer dh kena jual kt komunis dan korang pun dh jd komunis ler.

      Lepas ni makan kuih bijan dgn cucuq badak lemak babi, krn komunis tu atheis.

      Berambus sumer komunis musuh Islam dan melayu dulu, kini dan selamanya.

      Berambussss..

      Delete
  15. aku benci umno
    pas lama dah aku ludah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:17 Perangai mamak kuttylah tu..hehe.

      Delete
    2. zaman kutty dalam umno dia berjaya membawa negara ke mercu jaya..

      sekarang beliau dah ke PH,VERSI KE-2 kejayaan beliau akan bermula.

      sama-sama kita beri peluang padanya.

      Delete
    3. Sesiapa pun kalau jadi pm boleh buat kejayaan kebendaan jika dpt. kuasa tak nanti kutty..membangun kebendaan perkara commonsense yg. mudah. Binatang pun mau kandang yg. cantik.

      Yg. kita pertikaikan integriti,adil,amanah, tidak zalim dan pelbagai nilai yg. baik ini tidak ada zaman kutty hingga berlaku pembunohan memali, mata Anwar lebam, tangkap dan kurung rakyat tanpa bicara sendiri mau ingatlah.

      Delete
    4. Jadinya 1918 apa yg bijan dan cucuq badak buat boleh di maafkan ye.. Ikut logik anda.

      Tak heran pun komunis mana ada pakai logik.

      Sumer dia sondol mcm babi.. Eh..cengini komunis kan makan babi kan.. Halal ek..

      Delete
  16. Undi pas bermakna mengekalkan najib bn. Jangan dok marah gst, minyak naik, harga naik, kos naik, duit nilai turun bila pi luar negara kalu sokong pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1730, sedihnya masih ada yg percaya dongeng PH naik boleh kawal harga minyak dunia dan semua free termasuk university. Bukalah mata PP dan Selangor naikkan cukai taksiran dan tanah tahun ke tahun. PP naik tarif air 4 kali. Unisel naikan yuran tahun ke tahun.....janganlah kena kelentong.

      Delete
    2. Yang kn ke Lentong Mr J
      Hari ni dpt dedak byk
      Kena kuat belasah PH
      MAKI PUN TAK PA

      Delete
    3. too MR J; PASAL PENANG DAN SELANGOR NAIK ITU,NAIK INI RAKYATNYA TAK KESAH PUN.UNDI MASA PRU-13 MAKIN MENINGKAT.PENANG DAN SELANGOR NEGERI KAYA. YANG AWAK PERLU BUAT ANALISA KEPAYAHAN HIDUP RAKYAT DI NEGERI-NEGERI BAWAH BN.

      AWATLAH SI MR J ni bodoh bahlul..

      Delete
    4. Mr j aja rosli snake mmg bodoh sebab dia tak pi sekolah. Kemudian ada hati nak sekolahkan orang.

      Pi lah mabuk

      Delete
    5. Dulu saya dah cakap....Mat Jebong ini taraf penjual ubat kurap saja....
      Nak jual ubat kurap...badan sendiri penuh kurap!!
      Ini olang ada sikit tuning tak betul.
      Lama lagi dia ada diblog ini dia boleh jadi gila.
      Kita pakat pakat doa kpd geng pengkhianat ini supaya Allah tunjuk jalan kpd mereka.
      Negara kita dah parah kerana tangan puak puak ini.

      Delete
  17. FUuuuCcccKkkk....kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop udah makan ubat ke Blum... Ngapa kome bior kan budak tanjung rambutan sesat ke sini.

      Moh balik.. Awak tu tertakluk di bawah akta pesakit mental.

      Delete
  18. Haha... kesian pas sampai lohe ditutuh umno. Tunggu mase je nsk kena siut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH KENA TUTUH DAH KA...
      BELUM KAWIN LAGI TU...
      (NASIB BAIK 355 BELUM DIBUAT)

      Delete
  19. Satu lagi yang ramai tak tau rahsia ini,,,,kalau nak kaya express boleh join pas dan ameno ,,,yang keluar Bersatu dan PH tu sebenarnya dah tau rahsia tersebut,,,jika tak percaya tanya orang pas dan ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg deme tak bg duit dah, deme bg kuih bijan dgn cucuq badak.

      Tp ye lah krn yg buat nya orang komunis, dema letak lemak babi ler.

      Ameno dgn pas mana deme hirau halal haram janji kuasa sumer nya halalan toyibban.

      Kikikiki..

      Delete
    2. Mana ada lebai lagi nye....dah makan duit haram. Harap kopiah je besor!!! Ular dah banyak dalam perut...
      Takdak sapa nak hormat deme lagi...
      Tok Lebai Haramjadah....

      Delete
  20. Bro Perak Man memang betul tu
    Nak pilihanraya DAPlah hantu
    Umno takutkan pengundi Melayu
    Islam hilang kristianlah kamu!

    Kakak saya sekolah convent
    Nyanyi gereja dia understand
    Sampai sekarang imannya tak bend
    Bergelar Hajjah, religious kemain!

    Mr J dah salah tafsiran
    Benci Bijan orang tak hairan
    Mahathir pasti tak keseorangan
    Bukan sebab tak dengar pandangan

    Pandangan, nasihat sudah diberi
    Tun nampak buruknya emdibi
    Tapi nasihat dibuat tuli
    Negara rosak bertubi tubi

    Tandatangan tak kering dia nak eksyen
    Konon mentadbir boleh efficient
    Rupanya bini suka berfesyen
    Songlap berbillion Mahathir dah tension

    Zaman Mahathir rakyat pun aman
    Cukai rendah licin belanjawan
    Kini sekolah banyak potongan
    Dia bermewah, itu nak lawan!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Berubah lah kamu WAHAI BANI MELAYU
      Supaya anak cucu mu menjadi bangsa yang kuat
      AWAS Orang seperti MR Jebon wajib diselisihi
      Perangkap kaum dan agama dihidangkan

      Delete
    2. Betul tu fun taik tun m sebenarnya dah keruan lagi tun m yang telah merosakkan negara kerana memberi laluan kelapada najib menjadi pm.sedangkan mustahil tun m tdak tahu siapa najib sepanjang dia berada dalam bn

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Bila tiada fakta berisi
      Kita dikata politik benci
      Cuba memutar dengan emosi
      Apa dia ingat kita ni bayi?..

      Setakat kalo politik benci
      Tak payahlah susah nak tubuh parti
      Ini melibat masa depan negara ini
      Tun tak nak rakyat menderita di kemudian hari..

      Is that all u think mr j
      Too stupid if i may say
      May Allah show u the way
      Remember that crime doesnt pay..



      Delete
    4. zaman tun m mmg rakyat aman sebab tun m bertindak zalim kepada penentang dia baik pembangkang atau penentang dia dalam parti.

      Delete
    5. mengarut orang tua perak.kalau tun m tu bagus dan pentingkan rakyat selama 22 tahn jd pm.mengapa tun tak sediakan pengganti yang baik.beliau berpandangan jauh takkan tak dapt nk nilai najib.kerna tindakan tun juga yang suka mencantas akhir bn tiada pemimpin berwibawa akhirnya yang tunggal najib

      Delete
    6. Anon 1902, janganlah kamu cakap tak sedar diri
      Perkara masa hadapan tu urusan ilahi
      Dulu tun fikir kuih bijan tu baik dan boleh dipercayai
      Mana le dia tahu sikuih bijan tu dikontrol oleh cucoq badaki!!..


      Delete
    7. haha.bijan dah lama dalam kabinet tun.sbgai ketua takkn tun m tak boleh nk menilai.bukannya bijan tak pernh buat masa tu

      Delete
  21. Mr J 16:59

    Memang lah dalam kristian paderi boleh ampun dosa penganut nya. Tak tau pulak dalam islam tok guru boleh ampum dosa orang. Boleh mengislam dan mengkafirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Setakat ampun memang sesiapa pun boleh.

      Yang masuk Syurga nie... Tok Guru boleh bagi nombor ..

      Delete
    2. apa nk takut dgn evangelist kristian
      tepuk dada tanya iman
      itu pun aku nak ajar ka

      Delete
  22. Mr J, perangai, idealogi, pertuturan kamu saya lihat..sama dengan perjuangan Pas kini.yang pelik2 itu kamu.



    ReplyDelete
  23. gembira betul puak ph bila dapat mencaci pas.pas bertindak begitu hanya nak mempermain2kan dap dan pkr.kalau pas terus keluar maka bergemniralah pan dan dap.2 parti inilah yang selalu berdemdam dengan pas.bila pas tak nk letak jawatan mereka akan rasa tidak selesa kerana pas tahu setiap tindak tanduk mereka di sel.pas mahu mereka terus bercelaru dan berbalah sesama sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syabas pas terus buatkan lawan jadi biul.biarkan mereka terus menyalak siang dan malam.

      Delete
    2. ya betul tu.biar orang tahu apakah ph sebenarnya.pakatan haprak yg mana takde siapapun dalam ph boleh bagi arahan yang jelas tindakan yang perlu dibuat

      Delete
    3. Pakatan songsang akan lebur dan terpaksa mggunakan nama lain bila parti harapan baru didaftarkan secara rasmi oleh bekas pemimpin pkr yang telah sedar keburukan parti tersebut.ph pertubuhan haram yang belom didaftarkan lagi.

      Delete
  24. Mr J 17:43

    Adakah dipanjangkan umur dia kerana itu. Hang ni dahsyat sungguh tau semua kerja Maha Pencipta Kita. Skop ibadah hang amat cetek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, semua org kena amal soleh dan minta ampun. Bila Allah panjangkan umur menafaatkanlah umur itu. Jangan umur yg panjang hanya bawa lebih dosa.

      Delete
    2. Aku Harap cucu hang nanti tak merayu pada najib tunggu duit brim..

      Delete
    3. Tak payah kata kat oranglah mr j aka snake.
      Pi cuci mulut sendiri tu dulu

      Delete
    4. Sifat manusia munafik dia pandai berkata kata. Jumpa najib dia sokong umno, jumpa hadi dia jadi orang pas.
      Tadi dia tuduh kita orang pakatan jadi pengikut evangelist kristian?,,,,ANJING KAMU JEBONG!!!
      KAMU INI MELAYU MUNAFIK.

      Delete
  25. Mr J 17:48

    Dah makan ubat, cukup tidoq?

    ReplyDelete
  26. Bettaubatlah puak ph.Tuduhan kamu pada pas adalah keterlaluan dan melampui batas.sehigga kamu menyamakn ustaz dalam berkelakuan sama dengan orang kristian.orang-orang melapui batas ini pasti akan disempitkan hidup mereka didunia dan akhirat.kita boleh mencaci jangan melampui batas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak 18.46
      Bertaubat kamu sebelum terlambat
      Siapa mereka ni ustaz yang kamu dewakan
      kamu yang mendewakan mereka
      Jauhilah Puak ni WAHAI BANI MELAYU

      Delete
    2. SEORANG USTAZ MAZA-LEBIH BAIK DARI SEJUTA AHLI PAS

      Delete
    3. tak kira siapa yang lebih baik.sekurang2 mereka masih perjuangkan islam

      Delete
    4. ANON 19:15-PEJUANG ISLAM KEMENDE?
      NAK MEROSAK AQIDAH ISLAM ADA LA...
      ORANG BERANI KUTUK GENG DAN USTAZ AWAK SEBAB GENG AWAK DAH JELAS NAMPAK SESAT.

      NASIB BAIK HANYA KHEMAH DILINGKUP ANGIN!
      KALAU SEKALI DEWAN-DEWAN ARI TU,
      MAU BERTOBAT GENG AWAK.

      INSAFLAH......

      Delete
    5. sesat betul ke mana kamu tahu.sesat macamana mereka ada bawa ajaran sesat ke.tak pernah pula saya dengar mereka ckp perkara atau amalan yang sesat.

      Delete
    6. TO -SI ANON 19:38
      -ISLAM SESAT NI BUKAN SETAKAT ADA PIHAK
      YANG MENGAKU MENJADI NABI SELEPAS N.SAW.
      -ISLAM SESAT NI BUKAN SETAKAT MACAM
      AJARAN AYAH PIN.

      GENG AWAK SESAT KERANA GAGAL MEMBEZAKAN
      FATWA AJARAN ISLAM DENGAN FATWA TINDAK TANDUK POLITIK.SISTEM DEMOKRASI SEBENARNYA MENGHALALKAN CARA BAGI MENCAPAI SASARAN.APABILA UJUDNYA PARTI YANG MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM,YAHUDILAH YANG PALING SUKA,KERANA MEREKA TAHU AGAMA ISLAM AKAN DIGOMOLI OLEH PIHAK-PIHAK TERTENTU,DILENCONG DARI KEMURNIAN ISLAM ITU SENDIRI,ISLAM DIJUAL UNTUK MENGABURI AHLI-AHLI YANG CETEK AGAMA HANYA BAGI KEPENTINGAN PEMIMPIN DAN MENCAPAI HASRAT PERIBADI.

      -BAGI ORANG MELAYU,ISLAM ITU KITA
      JUNJUNG DAN BUKAN UNTUK DIPOLITIKKAN.

      -SISTEM DEMOKRASI HAKIKATNYA ADALAH
      PERJUANGAN UNTUK MEMARTABATKAN BANGSA.
      DIMANA AGAMA,JIKA TIADA BANGSA YANG
      MEMBAWANYA. ORANG BUKAN ISLAM AKAN
      TERTARIK UNTUK MEMELUK ISLAM JIKA
      BANGSA ISLAM ITU SENDIRI ADA DAYA
      KEKUATAN DAN ADA DAYA PENARIK.


      PERSOALAN :
      -MENGAPA DULU UMNO DIKAFIRKAN SEDANGKAN
      MEREKA JUGA SAMA SEPERTI AHLI PAS
      YANG BERIBADAT DI MASJID YANG SAMA.
      -SEMBELIHAN ORANG UMNO TIDAK DIMAKAN
      OLEH ORANG PAS,YANG MENYEBABKAN
      BERLAKUNYA UNSUR-UNSUR KEBOBROKAN
      SILATURRAHIM DI KALANGAN ORANG MELAYU
      MASA ITU

      -SIAPA YANG MENGELUARKAN FAKTA ITU DULU
      DAN APA PEGANGANNYA SEKARANG. BUKANKAH
      ITU YANG DISEBUT MENJUAL AGAMA.

      Delete
    7. kamu masih mngukit pasal amanat hadi.walaupun amanat tu benar.masa dahulu uztaz dan ulama dalam pas telah bekerja keras memberi kefahaman dan meningkatkan pengetahuan islam dikalangan orang melayu.mereka bukan sahaja berceramah mereka juga mngajar di masjid dan surau2.adakah pas menjual agama.cuma skrgni yang nmpk ksipan beberapa orang pemimpin dalam pas.dakwaan kamu sangat jahil jgn hanya kerana kesalahan segelintir pemimpin skrg seluruh jamaah pas yang banyak berjaya juga dihukum jahat

      Delete
    8. 21:32 Budak giler isim kut...contoh sijahil merapu.

      Delete
  27. sembang kencanglah pasal pas tak habis-habis. cuba selidik kenapa PPBM (Parti Paling Banyak Masalah) boleh berantakan? sibuk selak kain orang, kain sendiri dah nak terburai terlepas pandang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. YANG KELUAQ PPBM, JENIS SAMA DENGAN PAS JUGA,
      PENJILAT GUNI DEDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      MISI POKET PENUH?

      TIN MILO DERMA RM 5 PUN TAK PENUH

      Delete
  28. Parti yang ditubuhkan atas sebab kecewa dan mmperjuangkan kepentingan peribadi pemimpin takkan dapat bertahan lama.mereka tidak ada hala tuju yang jelas.pengikutnya pula bila tidak dapt jawatan akan keluar parti kerana sedar tidak hala tuju melainkan mmuaskan kehendak pemimpin parti sahaja.ini pernah berlaku dlm pkr yang hmpir tenggelam.kini pbbm pula akan menerima nasib yang sama.mereka tiada hala tuju cuma memuaskan nafsu politik tun m

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang akan menjadi buta hati dan tuli jika kepala disendal dengan dedak.

      Yang memilih dan mengundi adalah rakyat. Tapi kalau rakyat dah respon negetif terhadap parti PAS... cuba cari punca dan sebab, tanya pendapat ramai kenapa orang tak bersetuju dengan hala tuju PAS sekarang?

      Delete
    2. mereka tetap setuju hala tuju pas.hala tuju pas tetap sama.yg berubah hanya pemimpin mereka akan tunggu hingga pemimpin bertukar.

      Delete
  29. Saya malu jadi rakyat Malaysia apabila dunia luar melihat betapa jijiknya politik negara ini. Politikus PAS bermain tarik tali membuang masa bukti tiada prinsip dan moral. Kerana wang dan kedudukan duniawi sanggup bertopengkan agama dan bangsa walau sebenarnya jadi pengkhianat agama dan bangsa sendiri. Doa saya utk PAS & UMNO - anda semua pasti akan mendapat bahagian yg setimpal perbuatan anda - di dunia ini dan di akhirat nanti. Karma knows no face no race no religion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya lagi malu melihat gelagat pemimpin ph.mereka hanya berlakon sahaja bersatu.ada mereka duduk berbincang nak untuk mantapkan ph.mereka tetap dengan agenda masing2.mereka tidak akan mengalah antara satu sama lain.mereka hanya memberi harapan palsu sahaja kepada rakyat.lepas pru topeng muka mereka akan terbuka masatu menyesal tak berguna lagi

      Delete
    2. Kau tu tak mnyesal ke? Dah 60 tahun umno berkuasa tapi org melayu masih merempat hidup megharap duit brim

      Delete
    3. 2031 nanti Cucu hang pun merayu kat najib tggu duit brim tiap2 bulan baru hang tau..

      Delete
    4. aku takkan myesal.aku akan myesal kalau tersilap pilih .kalau mereka brubah aku akan pilih ph.

      Delete
    5. Itu salah PM22, kerana tidak membela org melayu semasa regimenya dulu. Itu sebab org melayu dah tolak dia.

      Delete
    6. Hahaha sebab atoknya yang bengong tetap undi umno masa pru13

      Delete
    7. Melayu 60tahun umno perintah dok bwah flyover pun ada masa skrg

      Delete
    8. Hehehe kau tak menyesal sb time tu ko dh mati.cucu kau la menggung bala

      Delete
    9. kau juga akan myesal melihat politik negara terus bergolak dgn gelagat pepimpin ph yang berebut kuasa.masa tu cucu kau akan bagi penampar dekat muka kau

      Delete
    10. Skrg pun melayu merempat,kais pagi makan pagi.tgok la 10tahun lagi.tadah mangkuk kat pasar malam

      Delete
    11. Hahahahahaha..takpa brim ada

      Delete
  30. PARTI ISLAM TAIK KUCING NAMANYA. NAWAITU AL FULUS.NAMPAK SANGAT PUAK PUAK NI MABUK JAWATAN DAN RM, TU YANG LIAT NAK LETAK JAWATAN WALHAL CAKAP BUKAN MAIN BERDEGAR DEGAR...AGAMA KONON...PTUIIHH...PARTI ISLAM GELONG DAN MELELONG PIMPINAN HADI AWANG

    ReplyDelete
  31. puak ph nmpknya akan memperbodohkan diri sendiri.mereka anggap pemimpin mereka suci.bersih dan berjuang untuk rakyat.sebenarnya pemimpin mereka itu hanya menipu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuih bijan dh kena tipu dgn Anak cina berbillion itu fakta.

      Kuih bijan dh jual negara pada komunis termasuk penjilat2 dia itu fakta.

      Yg belum fakta lg, PH belum memerintah lg.

      Bg kami perintah 5 tahun, sumer komunis dan penyokong komunis akan sosma nnti.

      Itu fakta yg ph nk buat.

      Amacam telur sudah goyang yanggg dan terjulai2..

      Kikikiki.

      Delete
    2. kami akan bagi sekiranya kamu tunjuukn gabungan kamu sistematik.tersusun. dan yakin dapat mnyelesaikan pertikian antara kamu secara baik.

      Delete
    3. 2133, ko nak bagi apa? Apa yg boleh ko bagi...ko wakil najib ker..cakap besar konon..

      Delete
    4. haha marah nampak.itu apa yang rakyat nak sebelum pilih puak kamu memerintah.rakyt bukan nak cakap aja berapi tapi hampeh

      Delete
    5. Hahahaha...try la bro dh lama sgt dekat 60tahun melayu kena tipu.try la ini kali

      Delete
  32. mudah mudahan pemimpin PAS yang bertanggungjawab merosakkan perjuangan dan arah tuju parti itu selama ini cepat kojol dan dihukum Allah sewajarnya kerana menyusahkan perjuangan rakyat Malaysia terbanyak untuk dapatkan keadilan. Kedunguan dan akal pendek pemimpin begini patut dimatikan terus agar perjuangan murni rakyat yang derita selama ini akibat kerakusan pimpinan korup UMNO BN dapat diakhiri.

    ReplyDelete
  33. Sampai tambahan quota haji pin nak kencing....
    UMNOBN PAS mmg Cheapskate poloticians !
    Selagi Melayu dikunci akal dgn momokan DAP UMNO.
    lobai pulak buat Melayu jumud takut tak dpt masok Syurga.
    Muslihat lama sepatutnya sudah basi.
    Hanya Tsunami Marhaen Melayu dpt selamatkan Melayu dari terus layu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kan kerajaan arab saudi dh ckp semua negara ada penambahan...bkan tambah sb umno pnya jasa jer utk malaysia hahahaha

      Delete
    2. Kerajaan Arab mengumumkan penambahan selepas permohonan Najib diluluskan, mungkin atas dasar keadilan kepada semua must Islam.

      Delete
    3. hang nk spin apa pulak anon 2056
      maknakata sbb najib mohon tmbhn kuota haji maka semua negara lain pun dpt tmbhn kuota haji
      kahkahkah
      penipuan hang lebih dari najib
      hebat

      Delete
    4. Hehehe msti dia ni tgok tv3 je. Tak tgok dalam konteks lebih besar. Padehal saudi umum semua negara ada penambahan

      Delete
    5. Kalau makcik felda ntah2 mesti pecaya najib yg pujuk arab saudi tambah kuota aji..ni salah satu contoh spin yang diguna untuk raih undi makcik felda dan org kampung

      Delete
  34. PAS KUAT.....
    PAS BOLE KALAHKAN UMNO TANPA PAKATAN.......
    PAS BOLE KALAHKAN PAKATAN.....
    PAS BOLE TAWAN PUTRAJAYA....
    PAS LAGI HEBAT JIKA MEMERINTAH...
    PAS HEBAT ILMU DUNIA DAN AKHIRAT..
    PRU 14 NANTI PAS YAKIN MENGUASAI MALAYSIA....
    TUN M MACAM SINGA TAKDE GIGI KATA MAT DERIS....
    JGN MAIN2 NGN PAS ...
    TANPA PAS MAKA DUNIA AKAN HANCUR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa pas dunia akan hancur..

      Kikiki..

      Pas partai politik yg dapat label Islam dari ROS..

      ROS Malaysia laku satu dunia.. Wah kagumnya

      Cengini mmg pas patut jd ketua seluruh dunia.

      Buat permulaan pas dh jd ketua syiah

      Hidup pas

      Mcm cengini ek!!!

      Delete
    2. Agok2 lah weh......huhuhuhu...hahahaha.....��������

      Delete
    3. Pas atau partai ajaran syiah

      Kikikiki

      Delete
    4. knp puak dungu dh takut ke.pas dah tahu akan kalah jgn bimbang.ph akan menang sekira diri kuat.kalau takde ketua susah gak nak menang takkan nk mgharapkn tun m lg jd pm.biarlah tun m hbiskan sisa2 umurnya dgn lebih baik lepas habis pru

      Delete
    5. mgarut aja kaitkan pas dgn syiah.kau tahu ke ajaran syiah tu apa.jgn suka2 bedal aja

      Delete
    6. 2010
      Mudah2an dikbulkanNYA

      Delete
    7. .
      .

      20 42

      Nama LGE dan Hannah hanya di sebut dalam buku Sang Nila Utama, kau kaitan dia orang nak rampas kuasa.

      Yang tegur Hadi kerana hadir seminar di Iran bukan DAP tapi pemimpin dalam persatuan.

      Delete
    8. kau cakap pas ajaran syiah bukan hadi.dh tak sama.tak pernah pula dengar pas sebarkan fahaman syiah dakat mana2 tempt.

      Delete
    9. .
      .

      Hadi itu PAS.
      PAS itu Hadi.

      Yang ada kuasa Hadi. Kuasa veto pada Hadi.

      Parti terbentuk mengikut fahaman dan pegangan Ketua. Ahli pula terikut-ikut Ketua sebab wala.

      Tak payah sebarkan cukup parti je..

      Delete
    10. haha.patutlah ph takkan menang pemimpinnya bodoh pentaksubnya juga dari kalanagan orang2 bidoh.

      Delete
  35. satu demi satu pendedahan terus dibuat oleh bekas pemimpin parti pembangkang yang telah keluar parti.mereka telah sedar akan perjuangan songsang parti yang pernah mereka sertai.terbukti parti dalam ph bukannya mmperjuangkan rakyat.ada antara mereka mnubuhkan parti lain kerana tidak percaya pada parti tersebut.ezam juga tdk yakin dgn ppbm shingga tubuhkan parti lain walaupun bersama ph.mengapa perkara ini terus berlaku dalam parti ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang cerita la kawan
      yg kuar bersatu tu ibarat proses
      purge the swamp
      lepas ni tggl yg bersih saja
      silakan keluar
      tak payang buat pc masuk tv3 suku bagai

      Delete
    2. Kompom ph menang yeopppp....bersedia la masuk hotel bamboo river semua pesalah2

      Delete
    3. Last punya last tinggal madey sorang saja mengagotai ppbm.... Dia banyak susah hati ....langsung dia mati.


      Delete
    4. tp yang keluartu orang yang bagus dan sentiasa bersuara untuk mmperbaiki parti.antara pengasas pula.yang tinggal pula hanya pandir aja.

      Delete
  36. Tn Shbuddin,
    Ada teori yg mengatakan bahwa lengkok langkah parti agama yg "pelik2" mungkin untuk menkucar kacirkan dan menganggu kelestarian pentadbiran Pakatan Harapan, mungkin macam watak hero dlm filem 'The Drunken Swordsman".
    Sekiranya benar maka ini adalah satu taktik yg merbahaya, dan natijahnya BN yg mengaut keuntungan politik atau mendapat 'political mileage' mungkin dgn mengorbankan sama sekali harga diri parti agama. Dan gue harap PH lebih tangkas mematikan 'kerjabuat' ini.
    Langkah Dr Wan Azizah 'megarah' perletakkan jawatan semua lantikkan politik ahli2 PKR di Kelantan, mungkin satu2nya kebijaksanaan yg proaktif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha teori bodoh.kalau ph dah tersusun dan diyakini rakyat.takde sbb ph nk rasa tergugat.rakyat sdg menilai ph kalau tak ph sendiri tak berubah pakai teori manapun tetap akan kalah

      Delete
    2. kiki ph lastari.lestari sgt ketuapun takde.caca merba adalah

      Delete
  37. 'PLIR'KAD TUNJUK ALJUBOORI PM KE TUJUH
    KUTTY DAN JIDIN SIBUK BUAT TAK NAMPAK
    BAKAL 'PM' PUN KUTTY JIDIN NAK ANGKUH
    1 KERUSI JER TAPI NAK TUNJUK GEMPAK..

    KIKIKIKI... 1 KERUSI JER TAPI TUNJUK GEMPAK KEMAIN KUTTY NI...DAH KENA SONDOL DENGAN CIFUT BABI NANTI BARU TAUUUUU....!!!!

    BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata kat orang kena sondol dgn siput babi. Yg dia kena sondol dgn negro tak mau cerita

      Delete
    2. boleh ke anuar jd pm.kalau tun m masih ada bersama pembngkang.sanggup tun m menjilat muntah sendiri

      Delete
    3. .
      .

      Buku baru.

      Yang lepas telah di lupakan.

      Back to 1978. Tapi di tahun 2017.

      Delete
    4. CIFUT BABI DAN SIPUT BABI KAN JAUHHH... KIKIKIK..

      Delete
    5. Apa bunyi-bunyi bising tuuuu.
      Mari mengendap...
      FE KA AH : SSSSS...SEDAPPPPPPPP
      NEGRO : AHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      Hampuk punya FEE KA AHH kikikikikii

      Delete
  38. Anoy 18.53 masih nak cover
    Tun Mahathir mahu diluka
    Bijan yg jahat, Tun yang kena?
    Kamu merogol, bapak kamu salah ke?

    Ini anoy nama pun sorok
    Takde nama tarafnya teruk
    Mungkin dia keturunan be**k
    Atau pun sah sendiri syok!

    Kalau berani bagilah nama
    Jangan berani beranon saja
    Macam pandai cakap bergema
    Poket kosong mahu belanja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha bodohnya fun taik.najib bukan anak tun m.tun m yang pilih najib ganti paklah.bahkan dia yang memaksa pak lah berhenti.

      Delete
    2. .
      .

      Tahu pun Najib bukan anak Tun tapi tak sudah-sudah kata nak jadikan Mukhriz jadi PM

      Delete
    3. apa salahnya mukhriz jd pm kalau dia layak.dia lebih layak dari anuar.umumkn aja mukhriz sbg calon pm.tp dap nak ke pemimpin yang lebih condong kepada melayu.dap nak pemimpin melayu macam zaid ibrahim jadi pm

      Delete
    4. Terbaik bro fan tun..

      Ini anoy nama di sorok
      Bila bercakap bahasanya teruk
      Kalo tak beri nama sehingga besok
      Teman namakan kamu adik mat singapork..

      Kalau tak mahu dipanggil begitu
      Beritahulah kami sapa nama lu
      Jangan sembunyi tangan lempar batu
      Bertanggungjawablah, empunya tangan kami nak tahu..


      Delete
    5. kelakar betul orang tua perak.hamba bukan macam mat singapork.bukan juga pentaksub mana2 parti hamba adalah penegak kebenaran.hamba akan mnyaggah apa saka cerita palsu dan tidak benar dari semua pentaksub

      Delete
    6. .
      .
      Kejap burukkan Mahathir nak jadi kan anak dia PM. Kejap pulak kata apa salah kalau Mukhriz jadi PM.

      Pasal kau orang lah.. Pasal UMNO lah .. Kalau tak memang Mukhriz dinamakan sebagai PM Pakatan..

      Itu lah buku Hannah kau baca.. Buku Zaid "Saya pun Melayu" kau tak nak baca... lepas tu salahkan keristian.

      Delete
    7. kalau dia betul2 layak.knp nak pduli kata org.tp boleh ke diterima oleh dap.zaid tu jelas melayu liberal sbbtu dia sesuai dalam dap.dia dh cuba byk tempt tapi tak serasi.org mcmni dap nak jadikan pm

      Delete
    8. .
      .
      Yang penting Zaid ahli DAP.

      Kalau layak ramai yang layak.
      Muhyiddin lebih layak.

      Kalau jangan peduli apa kata orang.. Itu lah yang pakatan buat.

      Pakatan Harapan mahu Anwar Ibrahim jadi PM. Dari dulu lagi ..

      Delete
    9. Barua mekayu dlm. pakatun cukup marah kalau salahkan Dapig atau Kristian kenapa ye?

      Delete
    10. anuar lg.zaman anuar dh lepas.dua dh tak lyak jd pm.pilih pemimpin generasi baru yang lebih bersih dan berwibawa.bkn nk kecilkan kebolehan anuar.muka2 lama baik dari bn ataupun pembangkang patut dah bersara dari politik.

      Delete
  39. KONGRES PKR MAMAK TUNJUK BELANGNYA
    'PELIR'KAD BEBAS ANWAR TAK DIANGKATNYA
    1 KERUSI JER KEMAIN SOMBONG & ANGKUHNYA
    PAN PKR & DAP@SINGAPORK NK CAMPAK MANA.?

    DEME DAN MENGKOMER MELANTAK MENIPU
    BARUA JUGAK YANG TAK TAU NAK MALU
    DAH TAHU SEMUA PH TU X ADE HALATUJU
    TAK SERIK SERIK GAKKK TU NAK KENA TIPU


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI ......

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
  40. .
    .

    Maknanya sekarang PAS Selangor tak ada pendirian.


    Lagi pun Keputusan memecat tidak ada kena mengena dengan apa pendirian PAS Selangor.

    Jika PAS Selangor berpendirian laksanakan keputusan Muktamar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas hanya nk mainkn pkr dan dap.buat apa nk ikut arahan mereka lg.biar dap dan pkr terus menyalak

      Delete
    2. .
      .

      Dalam Islam umat nya di tuntut menegakkan kebenaran. Kebenaran hanya ada pada orang yang berpendirian.

      Hari-hari lah PAS kena tiaw dengan Azmin. Hari ini PAS kartun atau PAS santun ?

      Jawab lah... Itu bos yang cakap. Berani lawan lah.

      Delete
    3. Amboiiiii..kuat ke pas tu

      Delete

    4. Samada PAS ada atau tiada pendirian itu tak penting, yg penting org PAS tidak lagi mengundi PH dlm Pru14 ini.

      Delete
    5. .
      .

      Cakap dan undi orang tidak ada pendirian tak boleh pakai ...

      Bergantung pada nafsu lah.

      Delete
    6. pemimpin pas takut dengan bayang-bayang sendiri..
      kebulur jawatan dan duit memang sejak azali lg..

      Delete
    7. pemimpin ph mcm anjing dgn bayang.

      Delete
  41. Itu anon bedebah sungguh
    Tak sekolah patutlah bodoh
    Ubun ubun lembik tak ampuh
    Dulu kusta di Sungai Buloh

    Jangan nak ajar kuda berlari
    Ilmu yg ada tak cukup lagi
    Asyik bermati nak sokong pencuri
    Isi pantun langsung tak reti

    Kalau Melayu dianya bangang
    Isi pantun dia tercengang
    Tak reti langsung benda yg senang
    Pandai dia konon nak canang

    Anon musibat kau dengar ini
    Sejarah umno kau baru lagi
    Umpama bayi belum tumbuh gigi
    Lahirkan kau mak kau rugi!

    Dia Cuba nak ajar kita
    Memang bangang dia berdepa
    Kita bodoh dia mengata
    Apa sumbangan pada negara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. fun taik.kalau bljar sej umno dan politik malaysia kamu tkkan merepek berpantun bukan2.sejarah tetap sejarah dah tak boleh nk diubah.yang salah tetap salah.22 tahun bukan masa yang pendek.jasanya diakui banyak kesilapan dia yang terkakhir mmbawa padah.nak betulkan semula bukannya senang

      Delete
    2. kalau pembangkang belajr dari sej dah lama bn tumbang.lps pr terkubur lahir ph.takde beza lansung organisai pr dgn ph cuma takde pas aja.kpimpibanan dalam ph tetap caca merba.

      Delete
  42. Pas pis pus...mcm kentut..mkn keliling..piirahhhh

    ReplyDelete
  43. Apa yg peliknya tn. budin
    Inilah kaedah politik matang dan sejahtera namanya
    Boleh makan keliling, halal haram tolak tepi dah weh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kutuk pas takde faedah.bkn bukan org sokong ph akan bertambh.politik mencaci org dah tak pakai

      Delete
  44. jijah pm lge tpm...biar betul.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...