Saturday 4 March 2017

TUN M MEMANG HEBAT....


Malam tadi, Tun Mahathir Mohamad mengadakan program ceramah di Johor Bahru dan melalui gambar-gambar yang bertebaran di media sosial, terbukti bahawa kedatangan beliau mendapat sambutan hangat daripada orang-orang Johor.

Di sebalik adanya laporan polis yang dibuat oleh beberapa NGO yang cuba menghalang kedatangan bekas Perdana Menteri itu, bukan saja Tun Mahathir yang tidak rasa terganggu, bahkan orang-orang Johor sendiri menjadi lebih bersemangat untuk menghadirinya.

Nanpaknya laporan polis itu tidak ubah seperti "promosi percuma" kepada kedatangan Tun Mahathir.

Dari sudut yang lain, kita juga tentunya hairan dan tertanya-tanya bagaimana NGO-NGO tersebut boleh cuba menghalang kedatangannya kerana Tun Mahathir adalah seorang negarawan, selain Bersatu yang dipengerusikannya adalah sebuah parti politik yang sah di sisi undang-undang.

Pagi ini pula, Tun Mahathir meluangkan masa meninjau-ninjau sekitar Forest City yang kerapkali dibangkitkannya sebelum ini.

Dalam usia sepertinya, beliau boleh saja memilih untuk berehat dan menikmati kehidupan tenang bersama keluaga dan anak cucu, tetapi demi sayangkan kepada bangsa dan negara, beliau sanggup mengenepikan semua keselesaan itu dan memilih untuk terus berjuang selagi hayat dikandung badan.

Memang Tun Mahathir seorang yang hebat....



Gambar-gambar di atas membuktikan kata-katanya selama ini adalah benar belaka dan menolak seratus-peratus kenyataan Najib bahawa pembangunan di Forest City hanya pajakan selama 99 tahun. (Shahbudin 04/03/2017).

188 comments:

  1. Anak Mahathir Kekal Kaya Disaat Malaysia Difitnah Muflis
    Antara dakyah dan fitnah pihak pembangkang terutamanya Tun Dr Mahathir dan pentaksubnya adalah dakwaan Malaysia bakal muflis tidak lama lagi. Mereka mengada-adakan cerita kononnya hutang negara yang cukup besar selain daripada kedudukan kewangan negara yang didakwa mereka sebagai lemah.

    Walaupun pelbagai fakta dan angka ditunjukkan kepada mereka bagi menangkis tohmahan ini, namun mereka lebih senang untuk mendakwa Malaysia bakal muflis.
    Seperti lazimnya, majalah ekonomi antarabangsa Forbes, mengeluarkan laporan senarai orang terkaya di dunia. Menerusi penelitian, Tan Sri Robert Kuok masih kekal peneraju orang paling kaya di Malaysia dengan harta sebanyak USD $11.4 bilion.

    Dikalangan kaum Melayu pula, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary menerajui senarai orang Melayu terkaya di Malaysia dengan harta sebanyak USD $1.8 bilion.

    Apa yang menarik untuk disaksikan, anak kedua Tun Dr Mahathir turut tersenarai dikalangan orang terkaya di Malaysia. Menurut laporan majalah Forbes, Datuk Mokhzani Mahathir berada ditangga ke 34 orang terkaya di Malaysia dengan harta sebanyak USD $420 juta (RM 1.806 bilion). Ini meletakkan Mokhzani sebagai orang keempat terkaya di Malaysia dari kaum Melayu.

    Persoalannya di sini, dimana logiknya dakwaan pembangkang dan Tun Dr Mahathir yang mendakwa Malaysia sedang menuju negara muflis tidak lama lagi?
    Jika benar Malaysia kearah negara muflis, mana mungkin Mokhzani masih mampu mengekalkan kekayaannya menerusi industri minyak melalu Kenchana Sapura Petroleum dan pelbagai lagi bidang perniagaan yang sedang diusahakannya?

    Pembangkang dan Tun Dr Mahathir sepatutnya berpijak di bumi yang nyata sebelum melemparkan tuduhan seumpama ini. Malaysia tidak pernah berhadapan dengan masalah serius dari segi ekonomi sepanjang Datuk Seri Mohd Najib menjadi Perdana Menteri.

    Malaysia masih mampu mengekalkan kadar KDNKnya pada 4 hingga 5 peratus seperti yang diunjurkan oleh Perdana Menteri semasa pembentangan bajet 2017, Oktober tahun lalu.

    Andai benar Malaysia menuju kearah negara muflis, bagaimana pula nama Mokhzani boleh berada di dalam senarai orang terkaya di Malaysia? Adakah angka RM 1.806 bilion ini sengaja direka-reka oleh majalah Forbes?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepatnya dedak troopers masuk komen. First to comment tu. Ni mesti duk tunggu depan komputer bila la Tuan Budin nak buat posting baru. Asyik klik refresh selang 5 minit..

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper4 March 2017 at 13:44

      1304... Apasal kekayaan anak Semah Hippo ko tak pulak pertikaikan?

      Ini la Melayu yg jadi Barua Najis.
      kalau zaman Jepun dulu Barua-Barua macam 1304 ni dah lama kena sembelih.

      Delete
    3. Tulis bejela....
      Orang dah tau isi mengarut
      Orang rak baca

      Delete
    4. Tun melahirkan ramai bilion. Salah satu anak dia. Tapi berapa ramai yg menjadi bilion sekarang. Rasanya anda tahu jawapannya. Dan berapa ramai mencari rezeki dgn bilion man zaman tun dgn berkerja dan mengambil kontrak. Yg paling ramai adalah org bumiputera. Saudara patut rasa bersyukur kerana bilion2 ni lah yg buat kita tak merempat kenegara org utk mencari rezeki. Saya pun salah seorang yg makan gaji dgn Mirzan mahathir di syarikat DI PERDANA KONTENA dari tahun 1999 = 2002. Situ lah permulaan saya kenal VOLVO ,SCANIA. Dan itu membuatkan org yg tak belajar tinggi mcm kami boleh buka perniagaan. Tentang negara akan muflis tu saya tak tau la nak ulas pasal bukan bidang saya. Cuma mungkin Tun dah study pasal risiko diambil oleh najib yg boleh membuatkan negara muflis, atau saudara nak negara betul2 muflis baru nak diakui. Jadi kalau nak tgk buruk org, tgk sisi baiknya juga. Walaupun saya rasa saudara tak nampak, tapi 52% dan mungkin bertambah sekarang yg nampak. Jadi fikir2 kan lah.

      Delete
    5. Syed Moktar AlBukhary sememangnya kaya-raya sebelum ini dengan berniaga namun MO1 kaya mendadak dari hasil mencuri wang Negara dan Rakyat...!!

      Delete
    6. Kami doa TUn Panjang umur

      Hebat betul Tun

      KAMI TERINGAT KETIKA MESYUARAT CABINET BERKENAAN ASAP CO2.

      TUN KATA KPD PENGARAH KENDERAAN MALAYSIA...

      NAK TANGKAP LORI YG KLUAR ASAP BYK ADALAH DGN CARA MENUNGGU DI BUKIT BUKAN DI HIWAY !!!

      CERDIK TUN SEBAB BILA NAIK BUJIT LORI TEKSI DAN SEGALA LANCHAH KLUARKAN ASAP HITAM SGT KOTOR DAN TEBAL. BARU BOLEH TANGKAP LORI NI

      PENGARAH KENDERAAN TERKEDU.. INGAT TUN BODOH.

      ALHAMDULILAH SKRG KURANG DAH PENCEMARAN DI ATAS JALAN. TAK MACAM BEIJING KONUNIS KELABU ASAP

      SEBAB BEIJING KELABU ASAP RAKYAT KOMUNIS LARI KE MALAYSIA JB.

      ESOK.CONFIRM JB KELABU ASAP !!!

      TUKAR MB BADUT JOHOR!!! DAN '$EWAKTU' DENGANNYA !!!

      Delete
    7. Kalo didunia org kenal J.Lo memang dah kaya di Malaysia plak Jho Low aka eric tan...bezanya satu usaha atas bakat, yg satu lagi usaha atas rembat...kihkihkih

      Delete
    8. Anak siapa yg sebenarnya terang terang makan dedak ni????

      Delete
    9. Cuba kamu jelmakan diri supaya rakyat kenal kamu. Jangan berselindung dibelakang nama anonymous. Jika berani keluarlah diri persemunyian supaya rakyat tahu asal usul kamu. Sudah2lah nak mengampu najis. Dia memang penyamun yang songlap banyak dana negara melalui 1MDB. Ini fakta bukan fitnah. Sebab itu najis tak saman2 WSJ dan sarawak report sampai hari ini, semuanya adalah benar dia mencuri. Saman TUN pun dia takut. Apa yang dibuat TUN adalah mencabar najis untuk saman dia. Boleh dikata hampir setiap hari TUN kata najis adalah pencuri. Samanlah TUN jika memfitnah najis. Kata2 mulut tak cukup, dibebas dari salah laku oleh peguam negara tak ada makna kalau bukti tanpa document tidak tunjukkan. Berkata benarlah, Allah sentiasa bersama orang yang jujur. Jika benar kamu melakukan apa yang dikata oleh rakyat, sila serahkan jawatan kepada yang berhak. Hadapilah pembersihan diri melalui undang2. Bersedia untuk kemahkamah. Rungkaikan segala fakta yang kamu tak bersalah dengan bukti documention yang sahih dan dipercaya benar. Insya allah jika tak bersalah kamu bebas tapi jika sebaliknya, sungai buluh kamu masuk. Amin!!!!!

      Delete
    10. Betul

      MALAYSIA MENUJU NEGARA MUFLIS

      NILAI MOKHZANI JATUH 50% KPD HANYA 200 JUTA. ANGKA 440JUTA TAK TEPAT ITU ANGKA LAMA. SAPURA KENCHANA JATUH SAMPAI RM1.20 DARI RM5.40 !

      NILAI UMW . MAYBANK. CIMB. IRIS FGV DAN HAMPIR 500 SAHAM DI BSKL HARGA 50-70% LEBIH RENDAH. MMC MILIK MOKHTAR DAN HICOM DAN SEBUT APA KECUALI KRONI NAJIB MENUJU KEJATUHAN

      JIKA HUTANG 1MDB TIDAK DI JELASKAN MANA NAK CARI 50B NAK KAMBUS? JANAKUASA DAH JUAL KPD CHINA 9B . ADA LAGI 41B. MANA NAK CARI? APOT SG BESI DAH JUAL. MANA LAGI.

      KENAPA JUAL KANAKUASA BANDAR MALAYSIA KALAU MALAYSIA BYK DYIT TAK MUFLIS? KNP PETRONAS JUAL RAPID KALAU BOLEH BUAT UNTUNG?

      BUKANKAH KALAU MALAYSIA TAK MAMPU BYR HUTANG BOLEH MFLIS? NAK ELAK MUFLIS KENA JUAL ASET. MCM JANAKUASA BANDAR MALAYSIA RAPID.... APA LAGI..

      JUAL NEGARA LAH


      YA JUAL NEGARA KPD KOMUNIS DAN INYSLLAH MALAYSIA TAK.MUFLIS...

      SOALAN DAH JUAL NEGARA KE BELUM?

      p.s jawapan ada di atas..

      Delete


    11. 13:04
      Sokong 100% , puak2 proTun bukan boleh biar sangat... dapat2 mau tibai saja..

      Lagi satu yaa.
      Mana gambar ceramah tersebut.,. Sajs nak tengok berapa org datang.


      Delete
    12. nama2 yg tuan sebutkan di atas bukannya sekadar berniaga di Malaysia, di seluruh dunia pun. so, kaitan negara kita bakal muflis dengan rakyatnya yg bertaraf bilionaire ni, macam tak berapa relevan. negara kita muflis kerana kegagalan mengurus ekonomi. mereka kaya kerana pandai mencari peluang di seluruh alam. tuan anon 13.04, berfikirlah dengan rasional sebelum menunjukkan kebebalan.

      Delete
    13. Tun M mengada-adakan cerita kononnya hutang negara besar? Konon nenek kau lah! Hutang negara dah nak sampai 1 trillion Oiii! Bajet Najib tiap2 tahun tambah hutang! Bayar gaji k/tgn kerajaan pun hutang jugak. Macai takde otak!

      Delete
    14. 1403yang Awak tengok TV 3suku n baca Utusan n sewaktu dgnnya mana Nak lihat gambar gambar tu...knplah bingai sangat... Keluarlah dr tempurong tu....kasian nya

      Delete
    15. Salam. Jawaplah pendedahan Dr Mahathir tu tentang Forest Hill bukanya isu lain. Tahniah Tuan Budin, kerana cepat utarakan apa yang dibimbangkan Tun . Syabas Tun.

      Delete
    16. Lepas jual kat china...jual kat arab pulak...hehehe
      Itu mgkin kata2 yg bakal kluar dpd mulut mahdey.Mgkin dia ingat dia hebat tempoh 22tahun dulu.Lupa pulak wang pelaburan dan bailout zaman dia paling teruk.Kata pganalis ekonomi nilai skrg adalah lebih rm300billion.Banyak jumlah yg dibazirkan oleh dia...ptuuiiih

      Delete
    17. Rakyat telah dikelirukan...

      Forest city dibangunkan oleh syarikat China yg mmebuat usahasma dgn Mlasysia. Syarikat China adalah pemegang ssham terbesar.

      Tanah atau harta yg dijual adalah terbuka kepada semua orang termasuk dari Malaysia, Singapura, China , Indonesia, Brunei, dan byk negara yg lain...

      Kenapa isu hak mlik kekal dan pajakan nak dimanipulasi ???

      Di Perak dulu, bila pakatan rakyat menang, habis hak pajakan yg 99 tahun ditukar jadi pajakan jugak tapi 1000 tahun....kalau 1000 tahun dah macam hak kekal...

      Tak kiralah, mereka yg membeli dgn hak kekal pun, masih tertakluk kpd undang undang dan peraturan negara. Bukannya bagi hak kpd mereka utk buat sesuaka hati....

      Nilai tanah sekitarnya akan jadi naik, kawasan sekitar akan berkembang, ekonomi akan terjana, peluang pekerjaan akan bertambah, pelabur akan terus datang, mereka pun kena bayar cukai dan byk lagi...

      Semua ni win win situation...dan memebri byk kebaikan kpd negara...

      Tak payahlah nak diwar warkan kononya menjual negara!!! Hanya org bodoh sahaja yg cakap macam ni

      Delete
    18. Bro 16:10, Najib kata dia bukan menjual tapi melabur...faham molek2 ye..kuikuikui

      Delete
    19. Anon 13:04, kalau nak menyalak pun tak payah kuat sangat dan bior betul cara. Jika jumpa rimau mu mesti salak nada lain, jika jumpa hantu mesti nada lain. Cara mu menyalak tak ada maksud?
      Kamu pertikai orang lain kaya, itu nasib dia lah. Kenapa mu dengki dia kaya kamu miskin?
      MANA MUNGKIN KAMU BOLEH JADI ORG KAYA SEBAB KAMU HIDUP ATAS DUIT HARAM DAN ADU DOMBA? Tak belajar agama kah di sekolah dulu? Kamu mempertikai rezeki Allah pada manusia? Bodoh!
      Dia kaya bukan dari HARTA CURI
      Dia tak makan duit haram dpt kamu....

      Delete
    20. Yg posting jam 13.04

      Tanya lah diri sendiri nun jauh d lubuk hati..btul ke apa yg d post tu..

      Tk malu ke pda ...tk payah gi jauh2..diri sndiri n kluarga trdekat...kalaupun tk malu pda Tuhan...sedih..

      Delete
    21. Anon 16.19

      Are you refering to Me?

      ' tak payahlah war warkan kunnnya jual negara '

      Hihiii susah payah kelam kabut anon nak copy paste balas komen kami

      Apa kami org bodoh?
      Anon suruh bos ko dtg junpa aku berguru dgn kami..kesian tengok ko kelam kabut nak mengomen..

      TANAH KG BARU KL ADALAH TANAH RIZAB MELAYU KEKAL. ( sampai skrg takde cinapek yg berani masuk atau beli)

      TANAH FIREST CITY TANAH MILIK KEKAL - HARGA BAIK PUNYE TINGGI SEBAB KEKAL.-$smpai mati mat meloya tak boleh masuk beniaga atau beli sebab mcm kes kg baru dan sebab tanah terlalu mahal bila freehold milik kekal... Sampai mati milik geng geng cinapek komunis..

      ANON IBARAT FIREST CITY ADALAH KG BARU YG MANA IANYA MILIK 100% MELAYU DAN FIREST MILIK 100% CINA. SEBAB SILAP ADALAH HAKMILIK KEKAL

      CUBA PAHAM KENAPA ADA HAKMILIK KEKAL DAN HAKMILIK 99TAHUN? UNTUK APA TUJUAN???

      ...

      .


      ...

      UNTUK MENCHINAKAN JOHOR !!!!

      ( pangil bos tolol ko berguru dgn kami.. Apa punya anak murid bagal ko nih )
      ANON KO TUNGGU KAMI AKAN KELIRUKAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA TERMASUK MAK NENEK KO DAN SELURUH KETURUNAN KO!!!

      HIP HIP HORRAY

      Delete
  2. 1304 panas awal.., panas dirasai tu kawasan ketiak atau punggung? LOL

    ReplyDelete
  3. DAP Musuh Islam


    Baru-baru ini satu jemputan telah dibuat kepada Dr Zakir Naik yang mana akan datang ke Malaysia untuk mengadakan siri jelajah menyebarkan syiar Islam dikalangan kepelbagaian bangsa. Kedatangan Dr Zakir Naik ini dilihat sebagai satu ancaman oleh puak evangelists yang melihat ianya satu bentuk ancaman terhadap segala usaha mereka untuk memesongkan aqidah umat Islam dalam Negara ini.

    DAP melalui beberapa NGO serta beberapa orang Melayu yang dikatakan amat terpelajar telah menuntut agar kedatangan Dr Zakir dibatalkan dengan beranggapan ianya adalah satu ancaman kepada ketenteraman awam.

    Ketakutan puak evangelists ini dapat dilihat bagaimana mereka menuntut sebarang alasan yang digunakan oleh Dr Zakir untuk masuk kedalam Negara ini mesti dibatalkan atau dengan kata lain mengharamkan kemasukan Dr Zakir ke Negara ini.
    Pemimpin-pemimpin DAP termasuk di peringkat atasan pantas turun membela dan memberi sokongan kepada gereja dalam kadar segera. Dalam hal ini, DAP akan bersungguh-sungguh mempertahankan dan membela tindakan yang dikenakan kepada pihak gereja dan dalam masa yang sama memberi tekanan kepada individu yang membongkarkan kegiatan mereka.

    DAP cuba campur tangan dalam urusan umat Islam dengan kenyataan memperkecilkan usaha menyelamatkan akidah umat Islam. Bukan itu sahaja puak evangelis ini telah mendapat sokongan padu dari DAP dan rangkaian serta bantuan dana disalurkan untuk tujuan tersebut.

    Salah satu laporan dari laman AsiaOne Singapura bertarikh 27 Jun 2012 mendedahkan beberapa transaksi kewangan yang meragukan yang melibatkan gereja di Kuala Lumpur seperti yang dilaporkan oleh Suruhanjaya Kebajikan negara tersebut:

    ‘Derma’ berjumlah S$2.1 juta bagi “Projek Menyeberang” (Crossover) atau lebih tepat memurtadkan – dipindahkan dari Amerika Syarikat ke Gereja City Harvest di Subang Jaya, dalam jangka masa Diseember 2007 – May 2010.

    Dalam bulan April 2007 – Mac 2010 sejumlah lebih kurang S$600,00 dan USD3 juta masing-masing digunakan untuk perbelanjaan En. Kong Hee dan isterinya Ho Yeow Sun yang mana kebanyakan ahli gereja tidak tahu menahu mengenainya.

    Pemimpin DAP, antaranya, Hannah Yeoh dikatakan telah menyumbang dana dari DUNnya kepada beberapa pertubuhan Kristian antaranya RM3,000 – Kingdom Christian Fellowship Bhd pada 13 Oct 2011, RM2,500 – Subang Jaya Assembly of God pada 12 May 2011, RM5,000 – Evangelical Free Church Gospel Centre pada 17 Jan 2012 dan RM5,000 – Pusat Subang Jaya Pastors Fellowship pada 2010.

    Dalam satu kejadian pula, penyokong DAP dan NGO telah melakukan bantahan terbuka susulan berita kemasukan Dr Zakir Naik untuk mengadakan siri ceramah di Malaysia.

    Bangsa Melayu yang berfahaman liberal dan dikatakan menganut agama Islam ini telah melakukan prosiding undang-undang terhadap kerajaan dan empat yang lain untuk mendapatkan perintah mahkamah bagi mengisytiharkan pendakwah Dr Zakir Naik sebagai ancaman kepada keselamatan negara.

    Mereka adalah Siti Zabedah Kassim, Asiah Abd Jalil dan Mujahidin Zulkifli yang mana sebagai penentang kemasukan Dr Zakir Naik ke Malaysia dengan beranggapan bahawa ianya adalah satu usaha untuk menganggu ketenteraman awam.

    Permohonan saman yang diketuai P. Waytha Moorthy dan juga pengerusi Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) di Mahkamah Tinggi menuntut perisytiharan bahawa Dr Zakir adalah satu ancaman kepada ketenteraman awam, moral, ekonomi, keharmonian sosial dan pendidikan negara.


    Lihatlah betapa ketakutan puak evangelis ini terhadap perkembangan Islam dalam Negara ini, pelbagai usaha dilakukan untuk menyekat kemaraan agama Islam untuk mengukuhkan perpaduan Ummah. DAP serta sekutu mereka tidak akan diam selagi hak hak Islam dalam Negara ini tidak berkubur.

    Sedar lah bahawa DAP adalah ancaman kepada pengembangan Islam dalam Negara ini dan sebagai orang Melayu Islam kita seharusnya menolak DAP bukan kerana politik tetapi kerana Islam. Ini merupakan satu jihad yang diredhai Allah s.w.t.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentadbiran dan Urusselia hak2 Islam PP sejahtera pun dibawah kerajaan negeri. DAP pun diwakikk org2 Islam. Jangan kafirkan saudara.... ingat tu

      Delete
    2. Mamat tu kerja kontrak saja dgn JASA yg langsung tak berJASA.
      Woiiiii sampah...pi balik kampong kerja kilanglah

      Delete
    3. Donald Trump pun tak suka islam. Lagi dia halang negara islam masuk negara dia. 7 negara kan tak silap. Tu pun ada org sini sebok nak call nak buat kawan. Ha, ape kate saudara sembang pasal tu pulak. Cerita DAP banyak kat TV dgn Akbar. Betul ke tak belakang kira. Janji ada berita walau tau ramai yg tak baca.

      Delete
    4. Tuan tuan

      Siapa yg bawak masuk 900b dari negara komunis kalau bukan

      MCA ... YA DUTA KHAS MALAYSIAL

      DUTA CINAPEK ANGGOTA BN NIH YG JUGA SEKUTU UMNO/PAS TELAH MENCHINAKAN JOHOR..

      900B DUIT KOMUNIS DIA BAWAK MASUK....

      BUKAN DAP ATAU GERAKAN ATAU LDP SNAP PBS !! TAPI MCA

      MUSUH SEBENAR RAKYAT ADALAH MCA!!!

      Delete
    5. ....sampai DAP kata

      CINA MALAYSIA TAK BOLEH CARI MAKAN...

      KONTRAK SEMUA PEGI KPD KOMUNIS...

      CINA MALAYSIA TAK BOLEH CARI MAKAN

      CHINA KOMUNIS YG MCA BAWAK MASUK DGN IZIN UMNO DAN PAS TELAH HANCURKAN PERIUK NASI..

      BENCINYA PAS KPD DAP SEHINGGA SANGGUP TERIMA CHINA KOMUNIS !!!


      PIKIRLAH TUAN TUAN.. INIKAH AJARAN ISLAM YG VP PAS IDRIS KATA BIAR TANAH TERGADAI DI MAKAN CHINA KOMUNIS ASAL AGAMA TAK KACAU !!!

      YA PAS REDHA KOMUNIS CHINA DARI DAP!!!

      Delete
    6. Bukan DAP tapi UMNO yang jadi musuh islam. Apa yang dilakukan UMNO bertentangan dengan islam. Banyak perkara yang membuktikan UMNO bukan pengamal islam sejati. Sekarang nak tarik PAS ikut sama walau pun PAS tahu UMNO bukan berjuang dilandasan islam. Tidak semua pemimpin UMNO tu jahat tapi percentage agak sikit dalam 20% cuma takut nak tegur pemimpin tertinggi mereka. Kalau pun ahli UMNO setuju nasihatkan najib letak jawatan, UMNO TIDAK RUGI KEHILANG NAJIB. Parti lebih penting dari najib. Negara akan dapat diselamatkan atas tindakan ini. Percaya.....

      Delete
    7. Zakir Naik ni dah kena ban kat banyak negara2 Islam, Msia pulak kasi dia PR dan sebuah pulau... memang lahabau!

      Delete
    8. Anon 13:11, kau faham tak hal Zakir Naik ni. Kenapa ramai orang Islam Malaysia sendiri tak senang dengan dia. Kenapa MAZA sokong dia.Sama dengan kenapa ramai orang Islam Malaysia tak heran dengan Raja Salman tapi ada pulak yang syok berselfie dengan dia sampai ada Sheikh Mua'alaf cium dahi dia.Bagus la tiap2 tahun 100-200 pelajar Malaysia akan dapat biasiswa belajar di Univeristy di Saudi. Kalau tak faham hal ini semua baik diam2 je.

      Delete
    9. Rakyat telah dikelirukan...

      Forest city dibangunkan oleh syarikat China yg mmebuat usahasma dgn Mlasysia. Syarikat China adalah pemegang ssham terbesar.

      Tanah atau harta yg dijual adalah terbuka kepada semua orang termasuk dari Malaysia, Singapura, China , Indonesia, Brunei, dan byk negara yg lain...

      Kenapa isu hak mlik kekal dan pajakan nak dimanipulasi ???

      Di Perak dulu, bila pakatan rakyat menang, habis hak pajakan yg 99 tahun ditukar jadi pajakan jugak tapi 1000 tahun....kalau 1000 tahun dah macam hak kekal...

      Tak kiralah, mereka yg membeli dgn hak kekal pun, masih tertakluk kpd undang undang dan peraturan negara. Bukannya bagi hak kpd mereka utk buat sesuaka hati....

      Nilai tanah sekitarnya akan jadi naik, kawasan sekitar akan berkembang, ekonomi akan terjana, peluang pekerjaan akan bertambah, pelabur akan terus datang, mereka pun kena bayar cukai dan byk lagi...

      Semua ni win win situation...dan memebri byk kebaikan kpd negara...

      Tak payahlah nak diwar warkan kononya menjual negara!!! Hanya org bodoh sahaja yg cakap macam ni

      Delete
    10. 16:20..Rakyat tak keliru tapi kamu yg keliru dan cuba mengelirukan rakyat..adakah kamu ahli kelab bintang keliru?

      Delete
  4. Knapa lah cetek sangat pemikiran Tuan 13:04 ni. Macam mana miskin negara pun pasti ada yg kaya. Kalau kaya betul cara nya apa masalah nya. Mokhzani kaya dengan cara dia meniaga dan hasil dari IPO dan mcm2 lagi. Melainkan kaya dengan cara yg tak sedar.. tahu2 duit masuk, tahu2 dah jadi kaya, ini yg jadi masalah nya. Saya merasakan mereka yg masih buta tuli, pekak dan bangang dalam menyedari keadaan negara nya memamg ada masalah besar dari segi kefahaman dan pengetahuan ttg nilai sebenar sesuatu negara atau pemimpin negara itu. Kasihan kita memikirkan ada jugak org yg mempunyai pemikirin setahap ini dan di zaman yg serba canggih ni. Cuba lelapkan mata dan berfikirlah secaran seorang yg waras dan rasional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu kaya tak boleh. Selain drp melayu tak mengapa. Tak busuk hati pun.

      Knp tak tanya zakat yg dibayar ratusan juta selama ini datang dari sumber mana?

      Lagi pun buat apa dok bising dlm blog saja. Kalau ada bukti anak anak Tun kebas duit kerajaan laporkan saja kpd SPRM. Nak takut apa? Bukankan Apandi AG tu orang hangpa!!!

      Delete
    2. Takpe bro Zack. Dia org dah ade Jamal utk tipu org kat luar. Tu pasal dia org tak bagi Jamal pencen.

      Delete
    3. Kalau jamal panda tu pencen tak adalah lagi hero depa.
      Bukan senang nak bela panda ni sebab kuat merajuk juga.
      Sentap pun cepat

      Delete
    4. Bro zack, kalo panda semah di zoo yg hanya pandai tido dan makan tu pun mencecah juta maintenancenya..inikan pula jamal panda...bangkrap negara ni..kikhkihkih

      Delete
    5. Tapi ....

      MOKHZANI BAKAL BANKRAP DAN MUFLIS


      JIKA


      SAHAM KENCHANA JATUH SAMPAI 60SEN... BILA HARGA MYK DUNIA KEKAL USD 50 .

      PETRINAS PUN BOLEH RUGI USD5BILLION PENGGAL 4 TAHUN 2015. APATAH LAGI SI KETOT KENCHANA...ARMUDA UMW TABUNG HAJI ENGINERING..???

      NILAI MOKHZANI AKAN JADI 60JUTA DARI 440JUTA... NILAI PTERONAS????

      YA TIDAK MUSTAHIL MINYAK JATUH SEBAB SAUDI TAMAK.. PAM MINYAK MACAM PAM KETIGA TIGA BINI...!!!

      MINAYAK DAH OVERSPILL... IRAN IRAQ DAN SHALE OIL U.S

      NAK TAHU MOKHZANI ATAU RAKYAT MALYASIA MUFLIS LIHAT ZAJA JARGA MYK DUNIA..


      P.S JUAL PETROMAS KPD INDONESIA PERTAMINA !!

      Delete
    6. Mokhzani kaya dari perniagaan sama jugaklah dengan ramai anak2 sultan sebab dah ada pengaruh. Tapi Reza Aziz dan Jho Lo kaya hasil dari curi duit rakyat Malaysia...Babiiiii betui!!!

      Delete
    7. Rakyat telah dikelirukan...

      Forest city dibangunkan oleh syarikat China yg mmebuat usahasma dgn Mlasysia. Syarikat China adalah pemegang ssham terbesar.

      Tanah atau harta yg dijual adalah terbuka kepada semua orang termasuk dari Malaysia, Singapura, China , Indonesia, Brunei, dan byk negara yg lain...

      Kenapa isu hak mlik kekal dan pajakan nak dimanipulasi ???

      Di Perak dulu, bila pakatan rakyat menang, habis hak pajakan yg 99 tahun ditukar jadi pajakan jugak tapi 1000 tahun....kalau 1000 tahun dah macam hak kekal...

      Tak kiralah, mereka yg membeli dgn hak kekal pun, masih tertakluk kpd undang undang dan peraturan negara. Bukannya bagi hak kpd mereka utk buat sesuaka hati....

      Nilai tanah sekitarnya akan jadi naik, kawasan sekitar akan berkembang, ekonomi akan terjana, peluang pekerjaan akan bertambah, pelabur akan terus datang, mereka pun kena bayar cukai dan byk lagi...

      Semua ni win win situation...dan memebri byk kebaikan kpd negara...

      Tak payahlah nak diwar warkan kononya menjual negara!!! Hanya org bodoh sahaja yg cakap macam ni

      Delete
  5. Cuba najib berehat sekejap, tubuh RCI dan biar keadilan berjalan selayaknya di bawah undang2 yg termaktub di Malaysia. Kenapa susah sangat? Kenapa belok sana sini semata2 tidak mahu ambil pilihan yg termudah yakni menutup pintu2 yg dikatakan "fitnah" drp Tun M mengenai keadaan semasa negara melalui RCI? Kau bentang la apa hujah pun yg berjela2, kata apa saja pasal keburukan Tun M ana beranak dan yg paling kelakar komen2 bodoh puak2 akal pendek mcm kau yg tak berkesudahan dlm zaman ICT nie mcm kerja yg sia2. Skandal2 yg patut jadi old story makin menjadi fresh dan sensasi gara2 blogger2 dan penyokong tegar dedak mcm kau.
    Rahsia nak tumbangkan Tun M dan PPBM cuma satu: SERLAHKAN KEBENARAN MELALUI RCI DAN BIARKAN RAKYAT SENDIRI MENILAI.

    Ada berani? Aku yakin puak2 dedak akan belok sana sini mcm mat rempit yg baru pekena ketum yg akal ada di lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak dedak hanya berani dok buat bising dlm blog saja.
      Siasatlah woiiii..laporkan kpd SPRM. Jgn dok buat fitnah tak tentu pasal...akai ada ker?
      Guna pula nama anony..mouse.

      Delete
    2. Kena sorok la name, baru nampak dia org ramai. Tapi Takpe la, kami Pro Tun faham. Kami ni tak kejam.

      Delete
    3. Mana berani berhenti rehat....memang tak boleh lari akan didakwa rasuah dan penyelewengan .Dulu masa nasihat baik baik masa ada lagi sedikit harapan nak selamatkan Umno degil tak mau letak jawatan....sekarang semua sudah terlambat.Say No to Najib ,BN dan sewaktu dengannya!

      Delete
  6. MEREKA PENING LALAT, MAHU MALAYSIA JADI SEPERTI BARAT – PAS
    Itu pandangan pemimpin PAS, Idris Ahmad ke atas peguam dan aktivis pro-Pakatan Harapan, Siti Kassim serta pertubuhan Hindu Rights Action Force (Hindraf).

    Kata beliau, permintaan Siti Kassim dan Hindraf kepada pihak mahkamah supaya pendakwah Islam terkemuka, Dr. Zakir Naik ditangkap dan diusir dari Malaysia sangat tidak bertamadun.

    “Mereka mahu Malaysia seperti negara barat. Mungkin golongan ini pening lalat tidak sedar bumi yang dipijak dan langit yang dijunjung ialah Malaysia.

    “Paling malang tindakan golongan ini merugikan parti politik dan individu yang sewaktu dengannya,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

    Parti politik dan individu yang maksudkan dipercayai Pakatan Harapan dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Umum sedia maklum Siti Kassim merupakan seorang aktivitis pro-Pakatan Harapan kerana sering `memperjuangkan’ isu-isu yang dibangkitkan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Kelmarin, Siti Kassim dan Hindraf memfailkan tuntutan mahkamah meminta pihak berkuasa menangkap dan mengusir Dr. Zakir daripada Malaysia serta membatalkan statusnya sebagai seorang pemastautin tetap negara ini.

    Mereka turut memohon deklarasi bahawa Dr. Zakir adalah ancaman kepada keselamatan, keharmonian dan perpaduan negara ini dan menyaman kerajaan Malaysia.

    Dalam dokumen mahkamah itu, mereka mendakwa kononnya Dr. Zakir menggalakkan keganasan dan akan merosakkan perpaduan berbilang kaum dan keamanan di Malaysia.

    Kehadiran Dr. Zakir berdakwah di Malaysia mengundang rasa tidak selesa dalam kalangan pemimpin dan aktivis Pakatan Harapan yang dianggotai DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (PAN).

    Malah, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Prof. Dr. P.Ramasamy merangkap Timbalan Setiausaha Agung DAP pernah dikecam umat Islam kerana menggelar pendakwah Islam terkenal itu sebagai setan.

    Dr. Zakir merupakan seorang pendakwah Islam tersohor di dunia dan pernah menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan 1435H/2013M daripada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah pada tahun 2013.

    Dalam kebanyakan siri dakwahnya di seluruh negara menyaksikan bukan Muslim yang mengikuti ceramahnya mengambil keputusan memeluk agama Islam selepas berhujah tentang isu agama dengan beliau.

    “Apa dosa dan salah Dr. Zakir? sehingga hendak bertindak kasar sebegitu rupa. Datangkan hujah yang bernas untuk lawan fakta Dr Zakir. Sebenarnya golongan ini sudah menjadi melukut di tepi gantang.

    “Mereka hanya hidup dengan media yang mempunyai agenda seperti mereka. Tindakan mereka bukan sahaja dibenci oleh orang Islam, malahan orang bukan Islam yang bersopan dan bermoral,” kata Idris lagi.

    Beliau seterusnya meningatkan supaya semua pihak supaya menjaga hati umat Islam yang merupakan majoriti di Malaysia.

    Kata beliau, Inggeris sewaktu menjajah negara ini juga terpaksa meletakkan soal agama di bawah Sultan kerana menyedari umat Islam begitu sensitif tentang agama

    “Walaupun sikap dan tingkah laku, pakaian, pergaulan tidak menggambarkan Islam, namun tetap sensitif dengan Islam. Mereka akan pertahankan Islam dengan apa cara sekali pun,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat audi tu kata nak sekeh kepala mufti. Last last turun mengadap mufti Perlis ajak berdamai.
      Dulu dia yg ajak berdebat

      Delete
    2. Tu pasal dia org soon cerita pasal husam. Dah dijemput, dituduh menceroboh. Dah dipecat, dituduh bawa lari kerusi. Tak tau nak sedih ke nak gelak tgk puak mcm ni.

      Delete
    3. Kerusi tu Husam yg punya. Suka hati dialah nak bawa lari ke mana pun sebab dia yg nak duduk.

      Delete
  7. PAKATAN SERING KALI MENIPU, BUKAN KAMPUNG KERINCI SAHAJA KENA TIPU
    BILA dikatakan Pakatan yang diketuai DAP dan dikudai Mahathir ini menyusahkan rakyat, lebih banyak dari membantu rakyat – kenyataan itu adalah betul. Dalam soal 34 penduduk Kg Kerinchi bertindak menyaman kerajaan akibat termakan hasutan Pakatan, sehingga terlepas peluang memiliki rumah yang lebih selesa bila saman mereka ditolak Mahkamah baru-baru ini, kejadian itu bukanlah kali pertama sebenarnya.

    577 peneroka Felda terlebih dahulu dah kena kencing dek Pakatan, spesifiknya oleh puak-puak asal PAS yang kini membentuk PAN. 577 ini pun jadi bodoh dek Pakatan sampai tergamak menyaman Felda kerana tuduhan penyelewengan dan pecah amanah hasil sawit mereka.

    Tindakan ini turut didorong dengan harapan yang diberi Pakatan kononnya peneroka terbabit akan mendapat wang yang lebih banyak hasil bayaran ganti rugi kalau kes itu berjaya.

    Penyudahnya, satu sen pun tak merasa bila diputuskan Mahkamah mereka kalah. Jangan kata itu (dapat duit lebih banyak), hilang duit pulak lagi bila diarah Mahkamah agar peneroka ini membayar Felda pampasan sebanyak RM 300,000.

    Itu belum campur 3,954 pendeposit Tabung Haji yang menutup akaun sehingga ada yang terlepas peluang menunaikan ibadah haji kerana termakan hasutan ahli nujum Pakatan, Pak Sotong Rafizi yang meramalkan kononnya Tabung Haji akan bankrap kerana pelaburan syarikat itu dalam 1MDB.

    Menariknya, ketika 3,954 bekas pendeposit ini berlumba-lumba keluar simpanan kerana termakan hasutan, Pak Sotong sendiri mengekalkan beratus ribu deposit dalam akaunnya dan bila dividen diumumkan, dia pun melahap untungnya. Celik-celik 3,954 ini kena kelentong.

    Wah!! Campur campur, ramai jugak yang kena tipu hidup-hidup dek Pakatan ni ya. Tapi itulah orang kita, suka sangat memperjudikan nasib dengan skim cepat kaya yang Pakatan tawarkan, penyudahnya, yang dikejar tak dapat, yang dikendong pulak berciciran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii..dedakman.
      Pakatan ker tipu atau umno/BN yg tipu niii....cakap pandai buat kerja tak tau. Bengong!!!

      Delete
    2. Yg ni saya dah jawab tadi. Ternyata 1327 jenis tak menerima apa yg tak menyebelahi dia. Mungkin jenis bakar dan lari.

      Delete
    3. 13:27 tu bukan ada kerusi pun. Cakap saja deras

      Delete
    4. Dedakman ni..kaki kopipes aje, tak baca artikel.. dahlah buta hati perut..takkan mata pun buta...tak tengok ke gambar tun posting dekat board free hold tu...apa najib cakap? Leasehold 99 years...skang sapa penipu?? Mata buta, akai mana?

      Delete
    5. Kalau dah makan banyak dedak memang otak tak boleh fikir, cakap takde fakta. Yang kita semua tau Najib yang suka menipu rakyat, janji sume di capati, minta Allah laknat manusia2 yg suka menipu, mencuri dan khianat terhadap 30 juta rakyat malaysia.

      Delete
    6. Sayang sekali bro labi dan john doe tak ada. Saya cukup terkesan dgn ketiadaan mereka berdua.
      Semuga mereka berdua sentiasa di dalam pelindungan Allah Taala.
      Aamiin

      Delete
    7. Betul tu bro zack..Ye la lama tak nampak komen bro labu labi sejak dia memperdalami ilmu tabayyun nya tu...takkan kenal pukul pasal pinang janda anak wak jahid dulu tuh..kihkihkih..gurau je bro labu labi...teman doa mike sihat le...jgn lupa makan ubat tuh..

      Diamond bay, silver state

      Delete
    8. Bro Zack at 15:34.

      Saya masih ada, Alhamdulillah. Cuma hari ini sangat sibuk dgn urusan kerja. Ini baru free dan online.

      Saya pun tertanya juga ke mana menghilangnya hero versatile kita bro labu labi. Mungkinkah outstation atau balik kampung isteri si Sabah..

      Apa pun utk semua rakan2 seperjuangan harap dapat terus menyokong blog ini. Kena pastikan setiap hari ada penyokong yang masuk memberikan komen agar tuan blog tahu ia sentiasa ada penyokong.

      Salam perjuangan utk bro Zack dan semua sahabat2 lain.

      Delete
  8. SUDAH SEDIAKAH PENYOKONG TUN MAHATHIR TERIMA KEJUTAN PADA RCI FOREX?
    Selama ini pergeseran antara Tun Mahathir dengan Ds Najib dilihat sebagai konon konon nya atas sebab Tun Mahathir mahu selamatkan negara kerana Najib konon nya sedang menghancurkan negara, waima ia hanya teori sahaja.

    Sambil itu pula ramai penyokong Tun Mahathir dan rakyat atas pagar menyangka perjuangan Tun Mahathir itu “noble” dan bertujuan holistik.

    Sedikit sahaja dari mereka yang tahu bahawa ia hanya rancangan Tun M mahu mempercepatkan proses menurunkan pengganti supaya anak nya boleh jadi Perdana Menteri ketika dia masih “able” dan mampu.

    Pada awal mula serangan , Tun Mahathir telah membangkitkan isu Altantuya kerana ia mahu menyambung seranganAnwar yang baru masuk ke dal;am jel atas sebab mahu “capture” penyokong Anwar menyebelahi nya, kemudian baru lah up the ante dengan isu 1MDB yang di putuskan di London oleh Tun dan kuncu nya sebagai “tools” kepada serangan.

    Najib menjawap pada hal ini dengan kenyataan “Tun Mahathir has started a crisis” lalu Tun menjawap , “you can end it by resigning”. Begitu mudah jawapan Tun M.

    Matlamat nya bukan salah atau betul tetapi Najib haus letak jawatan kerana dalam otak nya itu sahaja dri dulu sehingga sekarang.

    Itu lah maksud nya perjuangan belum selesai, selesai bila anak nya jadi PM.

    Maka atas isu yang di cipta oleh Tun M bersungguh sungguh lah penyokong nya dan pembangkang menyerang isu derma dan 1MDB dengan menyangka betul betul ada penyelewengan waima dakwaan pun berubah ubah dari jumlah 42 billion kemudian 27 billion kemudian u turn kepada lesap dan berakhir dengan hutang pula.

    Sehingga kini sekeping bukti pun belum pernah dapat dibuktikan.

    Namun, kini turn of event pula, kes skandal berskala mega kehilangan wang rakyat bakal dibuka semula yang watak watak terbabit ada lah Tun Mahathir , Tun Daim, Anwar dan Datuk Murad.

    Kehilangan yang jumlah nya berbeza atas sebab mahu sembunyi kebenaran akan di buka kepada dunia untuk dibicarakan.

    Sumber awal menyatakan terdapat keraguan pada laporan , dikatakan bahawa jumlah besar ada lah atas sebab “siphon” atau sedut wang keluar atas nama kerugian.

    Bermakna ada penyelewengan.

    Seorang penulis risikan telah pun menulis bahawa sejmlah 8 Billion telah di bawa lari dari jumlah konon nya “rugi”.

    Maka ini prelude kepada apa yang bakal ditonton oleh penyokong Tun Mahathir yang selalu mengira wang derma lebih jahat dari wang curi, dan 2.6 billion lebih besar dari 40 juta kehilangan wang bank negara.

    Apa yang hendak kita sampai kan ada lah betapa reaksi pentaksub Tun Mahathir nanti apabila perbicaraan bermula dan mereka mendengar sendiri proceeding dan soalan dan jawapan yang mereka dapat renungan kan.

    Paling penting ada lah betapa selama ini pandangan mereka salah dan bagaimana mereka akan menerima hakikat kebenaran yang akan di hadapi pabila proceeding RCI bermula.

    Bersedia kah mereka menerima nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii sampah. Bila nak RCI???

      Delete
    2. Takpe. Kalau benda benar kami terima. Tapi benda Spin Sori.

      Delete
    3. Macai bengong!!!

      Delete
    4. Jangan di OSAkan pulak...

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. hujah berlandaskan ketaksuban tak akan capai kata2 yang sbenar2nya...pasti akan cenderung kepada apa yang menjadi ketaksubannya........berfikiran neutral dan lihat mana baik dan buruknya

    yang baik sebagai teladan dan yang buruk jadikan sempadan

    hidup hnaya sementara tak perlu menongkat langit

    siapkan bekal untuk nebuju hari akhirat

    http://bloginfo4uall.blogspot.my

    ReplyDelete
  11. MENJAWAB MAHATHIR: “PEMANDU” YANG ASYIK BUAT U-TURN LAGI BODOH
    BILA dikatakan Mahathir ini seorang yang tidak tetap pendirian, suka buat U-turn, tidaklah kita sebenarnya sedang membicarakan tentang sebuah kereta dan undang-undang jalan raya, tapi lebih kepada seorang yang tidak tetap prinsip dan pendirian, asyik berubah memanjang macam tukar seluar dalam.

    Istilah U-Turn tu digunakan bagi mudah faham tanpa perlu penjelasan panjang.

    Mahathir bagaimanapun faham bahawa label U-Turn yang dirujuk kepadanya hanyalah semata-mata sama seperti kereta. Ini merujuk kepada kenyataan terbarunya yang menyifatkan amat bodohlah pemandu yang tak buat U-turn bila jalan di depannya dah meletup.

    Yang Mahathir tak terfikir, lebih bodohlah seorang pemandu yang asyik buat U-turn tak sudah-sudah.

    Ketepikanlah dulu pasal apa dulu Mahathir cakap pasal DAP dan apa yang sekarang dia cakap pasal DAP sebab ini bukan U-turn lagi dah, tapi sudah sampai ke tahap roundabout. Kita bincang pasal PAS cukuplah dulu sebab dalam satu hal ini sahaja, entah berapa kali Mahathir buat U-turn.

    Sekejap-sekejap tutup pintu, sekejap sekejap buka pintu. Pernah Mahathir umum tamat perbincangan dengan PAS tapi dalam masa yang sama Muhyiddin masih terus berbincang dan sebagainya. Inilah yang dirujuk sebagai U-turn tu, yang dia menyamakannya dengan kereta semata-mata tu apahal pulak?

    Entahlah, kadang-kadang penulis tertanya juga, buku yang dibeli dulu tajuknya Doctor In The House ke atau Stupid In The House? Lain kita cakap, lain pulak yang dia faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii sampah yg hang pi gatai punggong tu pasai apa

      Delete
    2. Adoi bro zack. Budak ni apa masaalah dia aaa. Asik Spin benda same je. Bila org jawab taknAk terima.

      Delete
    3. Dia tak bayar bill. Jadi lori sampah tak pungutlah sampah dia. Tu yg dia dok mai lunggok di sini.

      Delete
    4. Kalau dah jalan depan ada parit, orang bodoh saja yang tak mahu "U" turn dan masuk dalam parit.

      Sekarang ini rasuah berleluasa, duit Malaysia jatuh teruk, memang sudah cukup sebab buat "U: turn.

      Delete
    5. Anon 13:31 suka memandu terus walaupun mata dah banyak katarak, ada lombong bauxit sedalam 40 kaki kat depan tu pun terus jugak! bengong!

      Delete
  12. TIPIKAL DAP: SIKIT-SIKIT “TERIMA” PELURU, SIKIT-SIKIT DIUGUT BUNUH
    Bosan, dan meluat apabila kita acapkali disajikan dengan kisah-kisah yang “meruntun” simpati, seolah-olah mereka adalah golongan teraniaya. Walhal, segalanya adalah satu cara untuk menutup samada tindakan provokatif mereka, atau cubaan untuk mengalihkan isu perihal kegagalan mereka sendiri.

    Begitulah apa yang penulis rasakan, tatkala membaca luahan hari Presiden Penang FA, yang mendakwa wujud ancaman bunuh ke atas dirinya berikutan prestasi skuad Harimau Kumbang yang terumbang ambing ketika ini.

    Tidaklah bertujuan untuk memperlekehkan skuad berkenaan, tetapi pasukan-pasukan yang jauh lebih gah tradisinya dari mereka seperti Selangor, Pahang dan Kedah, tidak pernah pula kita mendengar kisah-kisah ugutan sedemikian. Adalah sesuatu yang normal untuk kita melihat dan mendengar berlakunya protes di kalangan peminat jika pengurusan gagal merealisasikan harapan peminat. Kutukan dan kritikan didendangkan di stadium juga satu perkara biasa. Kain rentang protes? Biasa!

    Artikel ini bukan untuk menghina skuad Harimau Kumbang. Sebagai peminat bolasepak, penulis juga tahu perasaan anda semua ketika melihat prestasi hambar pasukan kesayangan. Namun, kenyataan ugutan bunuh yang diberikan oleh Presiden Penang FA rasanya sangat tidak masuk akal.

    Kalau pun ingin menutup kegagalannya mengurus pasukan, tidak perlu lah menggunakan modus operandi DAP sebagai pendekatan utama. Mungkin juga cara ini sudah sebati dengan dirinya. Almaklum sahajalah, sudah terbiasa dengan cara tersebut, jadi, “DNA” itu sudah meresapi dirinya.

    Selalunya begitulah cara DAP untuk menutup sebarang ketidakupayaan atau provokatif mereka, iaitu dengan menarik simpati ramai. Cat merah, bom petrol, peluru dan ugutan bunuh dijadikan modal untuk berbuat demikian. Sekaligus, mereka cuba pula meletakkan sikap melampau dan ganas kepada pihak ketiga.

    Bosan lah dengan “game” seperti ini. Apa kata DAP guna cara lain pula untuk menutup kegagalan mereka? Penulis sekadar mencadangkan sahaja, dan terpulang kepada mereka untuk memikirkannya.

    Mungkin mereka boleh mula dengan strategi untuk mengalihkan isu berhubung skandal banglo tanpa “swimming pool” Lim Guan Eng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii sampah pi jaga punggong hang sudah la

      Delete
  13. Apa? Hartanah hak milik kekal? Ni mesti kerja Cina laknat DAP. Nak rampas hak orang Melayu!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.. jawab unknow ke sahabat ke what ever. Jawab jgn tak jawab. Jgn lari.

      Delete
    2. Hakmilik kekal ini bukan ke BN Johor yang buat ke?. Sejak bila DAP perintah Johor pulak?

      Dulu kata pajak 99 tahun, sekarang ini hak milik kekal pula.

      KAlau tak silap saya Bandar Baru UDA perumahan orang melayu pajakan 99 tahun.

      Macamana pula rumah Forest City hak milik kekal.

      Siapa orang JB bandar baru uda di sini?

      Delete
    3. Byk dapat dedak dia ni, tulis komen pjg2 yg karut marut kat sini. Pegi mampos la baik!!!

      Delete
  14. PETRONAS: NAJIB BAWA MASUK WANG, MAHATHIR MENGHABISKAN WANG
    SUDAH menjadi rahsia umum, sepanjang Mahathir jadi Perdana Menteri, Petronas ni dah macam personal wallet dia. Nak cover kerugian BMF, guna duit Petronas, nak cover kerugian syarikat kapal anak, guna duit Petronas, buat SICC guna duit Petronas dan sebagainya.

    Itu yang tahu, yang tak tahu, tak berani nak memandai-mandai.

    Tak payah jadi Menteri Minyak, Menteri Ekonomi atau Menteri Kewangan pun tapi semua orang tahu bahawa Petronas memang melapor terus kepada dia. Tak tahu dah berapa banyak duit Petronas dibelanja untuk tujuan lain dari minyak sepanjang Mahathir jadi Perdana Menteri.

    Nasib baik nak cover kerugian Bank Negara dalam perjudian Forex sebanyak RM 30 billion, tak guna duit Petronas, tak cukup agaknya, kalau tak, itupun dibalun juga. Begitupun. entahlah, siasatan baru nak jalan, task force baru ditubuhkan. Mungkin ada pendedahan yang akan mengejutkan kita semua.

    Apa pun, pokok pangkalnya nak sebut disini, berdasarkan semua di atasnya, kelihatannya Petronas ni ‘jadi mangsa’ sajalah sepanjang Mahathir memerintah.

    Datuk Sri Najib Tun Razak bagaimana membawa sinar baru kepada Petronas. Rasionalisasi subsidi, pengenalan GST dan terbaru, kemasukan pelaburan dari Arab Saudi sebanyak RM 31 billion yang dimuktamadkan semalam telah sedikit sebanyak mengurangkan beban syarikat tersebut. Negara telah mempelbagaikan pendapatan dan tidak lagi bergantung majoritinya kepada hasil minyak.

    Bolehlah Petronas bernafas sikit dan menumpu kepada menambah hasil sedia ada. Taklah semuanya Petronas lagi dah, sikit-sikit Petronas, macam harga minyak di dunia ini tidak ada naik dan turunnya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii sampah..Awat hang tak tanya pasai apa gula naik harga

      Delete
    2. Jawab yg ni gak. Kami tak berape minat cite lame. Ye la. Zaman IT. Kami pandang kedepan. Gostan2 ni ajak bangla la debat.

      Delete

    3. 13:36
      Sokong 100%
      Untuk bailout Proton saja mahathir telah gunakkan 14B, INI telah diakui sendiri oleh Tun dlm blognya. Kita tak pasti sama ada 14B tu sampai ke Proton.. Atau masyuk akaun siapa?

      Delete
    4. Zaman Tun petronas tak pernah rugi

      Zaman NAJIB PETRONAS PERNAH RUGI US5BILLION..+/- ..

      APA CERITA NIH?

      Delete
    5. Cerita toyol negaralah cerita apa lagi.

      Delete
  15. .
    .

    Apa tujuan Najib berbohong dengan mengatakan pajakan 99 tahun ?

    Supaya semua warga termasuk MP UMNO rasa negara selamat ?

    Sekarang semua warga yang releks dan menganggap Forest City adalah satu pelaburan harta tanah sepatutnya bangun dan sedar bahawa Najib telah menjual dan mengadai terus tanah dan kawasan tersebut.

    Atau apa kah warga memang sudah tahu Najib se orang pembohong ? Sebab itu bukti yang di tunjukkan oleh Mahathir langsung tidak mengejutkan kerana begitu yakin dengan tindakan Najib.

    Warga semua, kita masih boleh lagi selamatkan negara dengan menjatuhkan Najib dan UMNO sekali.


    1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 undi PH = satu undi rmh Judi

      Delete
    2. Bukan genting highland sudah jadi tempat judi dah 30 tahun?

      Delete
    3. Rmh Judi di kawasan melayu le bahlul

      Delete
    4. kedai nombor ekor bertimbun dah berdekad.

      Ada orang melayu duduk kedai mamak belek dan tenong no ekor dah berdekad.

      Tak ada yang melalak

      Delete
    5. Nak Tanya sikit , 30 thn dulu siapa PM Malaysia?

      Delete
  16. .
    .

    Perbuatan dan sikap yang di tunjuk Mahathir semasa siasatan ke atas kerugian berbillion ringgit langsung tidak memberi bekas kepada Mahathir.

    Sebaliknya se belum di tubuhkan jawatan kuasa siasatan, Mahathir telah mendapat satu kesalahan Najib ia itu Forest City memang untuk di jual kepada China.

    Jika keputusan siasatan Mahathir bersalah, apakah Najib juga tidak bersalah dengan salah guna kuasa nya sebagai PM ?


    1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 undi PH = 1 undi kedai arak

      Delete
    2. 7 Eleven dah jaul arak berdekad sudah......

      Tidak ada yang melalak pun.....

      Delete
    3. 100% jual arak le bingai

      Delete
    4. 14:55, nak tunggu 100% arak ker, kamu memang bingai..

      Delete
  17. Itulah musibatnya kalau pemimpin dapat bini selera macam jin. Bajet negara pun akan bertambah lagi 5, 6 bilion bila dapat bini yang macam tu. Kalau masih tak cukup, peruntukan lain dipotongnya untuk cover dia punya.
    Cuba tengok hasil siasatan DOJ ngan SPRM duit berbilion-bilion yang dilencongkan tu kat mana banyak dihabiskan. Bala apa la menimpa Malaysia sekarang ni.
    Selera bermewah-mewahan yang membuak-buak tak tahu datang dari mana. Asal-usul bukannya berdarah raja atau golongan bangsawan. Orang kebanyakan macam kita jugak tapi dia punya high taste mak aii kalah Ratu Elizabeth II.
    Bekas bini dulu pun tak ada high taste yang macam tu walaupun berdarah raja. Betul la apa yang P. Ramlee duk nyanyi dalam lagu dia Kisah Rumah Tangga, '..Kalau memilih isteri ala abang, biar betul-betul. Jangan tersalah pilih ala abang, kena Queen control...'

    ReplyDelete
  18. doa TUn Panjang umur

    Hebat betul Tun

    KAMI TERINGAT KETIKA MESYUARAT CABINET BERKENAAN ASAP CO2.

    TUN KATA KPD PENGARAH KENDERAAN MALAYSIA...

    NAK TANGKAP LORI YG KLUAR ASAP BYK ADALAH DGN CARA MENUNGGU DI BUKIT BUKAN DI HIWAY !!!

    CERDIK TUN SEBAB BILA NAIK Bukit LORI TEKSI DAN SEGALA LANCHAu KLUARKAN ASAP HITAM SGT KOTOR DAN TEBAL. BARU BOLEH TANGKAP LORI NI

    PENGARAH KENDERAAN TERKEDU.. INGAT TUN BODOH.

    ALHAMDULILAH SKRG KURANG DAH PENCEMARAN DI ATAS JALAN. TAK MACAM BEIJING KONUNIS KELABU ASAP

    SEBAB BEIJING KELABU ASAP RAKYAT KOMUNIS LARI KE MALAYSIA JB.

    ESOK.CONFIRM JB KELABU ASAP !!!

    TUKAR MB BADUT JOHOR!!! DAN '$EWAKTU' DENGANNYA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Moga tun panjang umur.

      Delete
    2. Ya Allah.. Panjangkan umur tun m, berikan kesihatan yg baik supaya dpt memperjuangkan nasib rakyat msia..

      Delete
  19. Pendek cerita najib ni penipu pencuri pengkianat.. mesti dilupuskan Bersama spesis2 dia..Haramkan umno terus dari Bumi Malaysia Ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendek kata kepala segala kroni , Mahathir , Misti dikalahkan dlm pru14 untuk keamanan seluruh Malaysia

      Delete
    2. Pendek cerita hangpa 14:42 boleh lah terjun lombong bauxit

      Delete
    3. 1442

      rajin hari ni...wpun takda fakta..yang penting komen..blh tunjuk kat bos korang da buat keja...
      6.6% ...kah kah kah

      Delete
  20. Ya Allah...

    Panjangkanlah umur Dr. Mahathir dan permudahkanlah
    urusan beliau dalam menyelamatkan agamamu dan tanahair tercinta.

    Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin

      Biar dia hidup hingga 200 thn... Semua cucu cicit dah mti dia belum mpus kagi

      Delete
    2. Kalau sehingga 200 tahun kau yg mompos dulu drp Tun. Kau tak menyesal ker

      Delete
    3. Mungkin di sana bidadari ada di keliling pinggang .... Jangan jealous

      Delete
  21. Ok. Rase dah jawab dan balas hampir separuh. Masa makan dah cukup. Nasik dah turun perut.Ok rakan semua. Jumpa lagi mlm kang insyallah jika ada kelapangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berkarya saudara pomen smart. Semuga Allah Taala melimpahkan kerahimannya kpd saudara.

      Delete
    2. Terima kasih banyak2 Pomen Smart. Malam ni tempat biasa..

      Delete
  22. Tun sebut Bloomsberg kata 700,000 units akan di bina di Forest City dengan harga yang bermakna ha nya rakyat China kominis (depa blum denounce communism secara resmi hingga sekarang) yang membeli dan masuk diam di situ.

    Purata 4 se famili x 4700,000 = 2.8 juta Cina Kominis dari mainland China. Jahanma lah perseimbangan nisbah Melayu:Cina:India:dll, di johor, malah di negara Malaysia.

    Silap2, Forest City akan jadi Communist China City.

    Diorang tu ada pikior itu semua ke bila buat Forest City begitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuala Lumpur pun nyaris tak jadi Yap Ah Loy City, masakan Professor Emeritus Sejarah Tan Seri Khoo Kay Kim kata 'Sutan Puasa yang buka KL, bukan Yap Ah Loy' -

      16 Feb 2017

      Sutan Puasa merupakan orang yang layak dianggap sebagai pembuka Kuala Lumpur, dan bukannya Yap Ah Loy, mahu pun Raja Abdullah, demikian menurut pakar sejarah, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim.

      “Ramai yang tidak mengetahui tentang peranan Sutan Puasa dalam membuka Kuala Lumpur kerana tidak banyak cerita mengenai beliau diketahui umum.

      “Dahulu orang Melayu tidak suka menyimpan rekod dan ia juga antara faktor menyebabkan pedagang dari Sumatera, Indonesia itu kedengaran asing dalam sejarah Kuala Lumpur,” katanya.

      http://m.malaysiakini.com/news/372699

      Delete

    2. Bodo le org multi millionaire Dan billionaire yg tinggal did F City nak surrender kerakyatan assl mereka.

      Delete
    3. Puak Mandailing buka Kuala Lumpur dalam tahun 1830an masakan Yap Ah Loy datang ke negara ini ha nya dalam tahun 1850an - 20 tahun kemudian, beb.

      Mana boleh kata Yap Ah Loy yang buka KL? Cilaka British kolonial, depa yang tulis buku sejarah mengatakan begitu dan di biar begitu hingga sekarang?

      Pemimpin Melayu buat apa dalam hal ini?

      Baca nih - http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/two-chinese-men-struggle-to-save-a-century-old-malay-house-with-a-link-to-k#sthash.YhLgMevF.dpuf

      Sutan Puasa, a Mandailing Muslim man who migrated from Sumatra to Kuala Lumpur in the 1830s.

      Historians like Professor Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim believe the man founded Kuala Lumpur by turning the farming Mandailing settlements on the Gombak and Klang river into a bustling trading post.

      Yap Ah Loy, which mainstream history has held as the Chinese kongsi leader who founded the city from his tin mining enterprise, only came into the picture in the 1850s when the settlements had already become a business hub, Khoo said in an interview with Malay daily Berita Harian published recently.

      Delete
    4. Ketepikan isu yap ah loy dan sultan puasa. Itu dulu. Sekarang macam mana? Tiap kali ada launching projek rumah, cina sapu dulu. Kuota bumi tak habis. Maknanya? Melayu tak mampu. Kenapa? Apa jawapan umno?

      Delete
    5. Mamat 16:24,

      umno tak jawab punya. kau teka lah apa sebab nya. keluarkan di sini, jadi sedap lah sikit bincang, jangan main ketepikan itu ini, kau tak keluar pendapat pun.

      Delete
    6. Jawapan umno, BR1M..penerima nya mmg tak mampu beli rumah..banggalah sgt dngn bantuan br1m depa tuh...sedih2..

      Delete
  23. 14:50,

    Sapa kata multi millionaire Dan billionaire yg tinggal did F City nak surrender kerakyatan assl mereka?

    1. Tak tentu yang beli unit di Forest City itu semua nya millionaire, apatah lagi billionaire

    2. Kalau millionaire dan billionaire pun, kot depa sengap2 simpan kerakyatan lama bila dapat kerakyatan Malaysia. (Malaysia tak benarkan sesiapa pegang 2 kerakyatan).

    3. Kalau di beri taraf penduduk tetap, selepas 10 tahun layak mohon kerakyatan. Tun kata dia khuatir kot di beri kerakyatan dalam 4-5 tahun kalau Najib di benarkan merintah selepas Pru14.

    4. Kalau tak kasi taraf penduduk tetap, macam mana nak menarik depa beli unit harga berjuta tuh? Sebab cinta ka? Cinta siapa?

    Iklan saja pun dah membohong. Depa kata hakmilik tetap tapi Najib kata 99 year lease. Depa semua dah bengong ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg makan dedak ni memang buta mata hatinya.

      Delete
  24. Mahathir sepatutnya bersyukur kerana F City dihuni oleh org Cina. 90% Cina tu member kamcing Mahathir. Duk melalak APA pasal.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tinggal pun 6%...dari jumlah ni, tah berapa yg lulus form 3. Patut la komen bodo

      Delete
  25. Love you Tun.

    ReplyDelete
  26. You can call TDM with all sorts of titles. You can despise him. You can insult him. BUT HE IS THE BEST PM. Period.

    ReplyDelete
  27. Lepas jual kat china...jual kat arab pulak...hehehe
    Itu mgkin kata2 yg bakal kluar dpd mulut mahdey.Mgkin dia ingat dia hebat tempoh 22tahun dulu.Lupa pulak wang pelaburan dan bailout zaman dia paling teruk.Kata pganalis ekonomi nilai skrg adalah lebih rm300billion.Banyak jumlah yg dibazirkan oleh dia...ptuuiiih

    ReplyDelete
  28. Billionaire dan millionaire china tak akan tinggal di forest city. Mereka akan ke london, spore, sydney, new york, paris, etc. Yang akan datang ke forest city ialah golongan middle class...tinggalkan family di forest city, kerja di spore, balik weekend. Orang spore pon dah meluat dgn warga middle class china, bawak perangai kampung ke spore. Jadi forest city ni memang di alu alukan di spore, sebab tu rakyat spore tak beli...ironik kan?

    ReplyDelete
  29. Rakyat telah dikelirukan...

    Forest city dibangunkan oleh syarikat China yg mmebuat usahasma dgn Mlasysia. Syarikat China adalah pemegang ssham terbesar.

    Tanah atau harta yg dijual adalah terbuka kepada semua orang termasuk dari Malaysia, Singapura, China , Indonesia, Brunei, dan byk negara yg lain...

    Kenapa isu hak mlik kekal dan pajakan nak dimanipulasi ???

    Di Perak dulu, bila pakatan rakyat menang, habis hak pajakan yg 99 tahun ditukar jadi pajakan jugak tapi 1000 tahun....kalau 1000 tahun dah macam hak kekal...

    Tak kiralah, mereka yg membeli dgn hak kekal pun, masih tertakluk kpd undang undang dan peraturan negara. Bukannya bagi hak kpd mereka utk buat sesuaka hati....

    Nilai tanah sekitarnya akan jadi naik, kawasan sekitar akan berkembang, ekonomi akan terjana, peluang pekerjaan akan bertambah, pelabur akan terus datang, mereka pun kena bayar cukai dan byk lagi...

    Semua ni win win situation...dan memebri byk kebaikan kpd negara...

    Tak payahlah nak diwar warkan kononya menjual negara!!! Hanya org bodoh sahaja yg cakap macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang bodoh saja setuju menjual tanah air sendiri pada bukan rakyat Malaysia dengan hak milik kekal.

      Jangan kita lupa Najib tipu kita lagi. Dia yang kata pajakan yang kononnya menidakkan kata2 Tun. Akhirnya Najib telan kahak hijau sendiri. Sampai sekarang tak mohon maaf pada rakyat Malaysia kerana menipu !!!!

      Delete
    2. Rakyat dikelirukan? Memang la kita keliru, mula kata pajak 99 tahun, rupanya hak milik kekal. Siapa kelirukan rakyat? Kenapa tak terus terang ianya hak milik kekal?

      Win win situation? Apa yg win nya kalu beratus ribu warga china datang ke forest city? Kau pernah pi spore? Ada tanya orang spore pasal kehadiran beribu warga china di sana?. Di mana warga china berkampung, di situ jugak lah warga tempatan dan warga dari negara2 lain mengelak. Kau tau kenapa? Ni bukan sekadar soal ekonomi. Ni juga soal sosial.

      Kau pernah tinggal satu hotel dgn warga china? Pernah naik flight dgn warga china? Kau tau flight tu apa???? Keluar la dari kepompong felda kau tu.

      Delete
    3. Apa masalah dengan Hak kekal dan Pajakan?? Cerita sikit kalau pandai sangat!!!

      Siapa yg beratus ribu cina akan dtg??? Yang beli rumah atau tanah kat sana nanti datangnya dari berbagai negara...

      Kenapa nak ditipu rakyat dengan kata beribu org cina akan dtg??? Kalau dtg pun mungkin bercuti atau nak mneginap kat rumah yg mereka beli...tapi bukan dari cina ajer...

      Soal sosial ...soal lain. Itu bukan hanya sebab bagi hak milik kekal....Kalau pakajan pun, benda tu akan berlaku jugak....Kena buat peraturan la....

      Kau lihat semua org cina macam tu...ada jugak yg bagus. Yg tu cina totok yg tak pernah kleuar negara...jadi jakun bila kat negara orang lain....

      Delete
    4. 16.57...cari la sendiri jawapan, awak nak masuk bahas topik ni, fakta basic pun tak tau. Awak sendiri tak boleh jawab soal kekeliruan pajakan atau kekal di forest city....isu kekeliruan pun awak yg bawak. Pi buat research dulu.

      Delete
    5. Anon 1657 tahu atau tidak peratusan pembeli hartanah di forest city ikut negara?

      Delete
    6. Baca apa yang terjadi di sri lanka selepas "pelaburan berbilluon" china.

      Delete
    7. Kekal ngan pajak pon tak tau beza..nak komen projek billion bilkion...fuhhhh 6% hebat hebat

      Delete
    8. Jadi cuba jelaskan mengapa mo1 cakap itu leasehold?

      Mo1 bangang ke atau pencacai macam kau yg bangang? Kah kah kah

      Delete
  30. Be careful dengan seorang BEKAS pemimpin ni!!!

    Dulu dia lah jugak yg sabotaj 1MDB dengan kerjasama dari media asimg...

    Sekarang isu 1MDB dah pudar...Org ramai dah nak muntah bila berita lama yg dah dijelaskan diulang ulang.....

    sekarang isu Forset city is a next ISU yang nak disensasikan agar pelabur lari dan orang tak nak invest disana! Tujuannya agar projek ni GAGAL.

    Bagi mereka yg dengki ni,..semua uasaha ekonomi kerajaan yang berimpak tinggi perlu disabotaj supaya gagal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1mdb tak pudar...siasatan sedang berjalan di luar negara. Settlement dgn aabar abu dhabi pun tak selesai lagi. Nice try anyway....kih kih kih.

      Delete
    2. Sedarlah...Tun M nampak jauh apa akan berlaku. Kalau sekarang diberi pd 700 ribu org, dlm 10 tahun beranak pinak dah jadi jutaan. Dah boleh apply pr msia.

      Aku dah gi beberapa negara luar, cara penempatan ini yg digunakan oleh negara China utk kontrol ekonomi. Kerajaan negara China ni beri galakkan dan pinjaman wang pd rakyat dia untuk membeli hartanah di luar negara. Dia beli banyak lepas tu dia kontrol market dan jual harga tinggi. Business pun dia kontrol. Orang tempatan tak dapat bersaing. Ini yg akan berlaku pd negara kita jika dibiarkan.

      Delete
    3. Setelah diberi hak milik kekal, Najib Razak telah meluluskan Forest City sebagai kawasan bebas cukai. Siapa yang bakal memperolehi manfaat dari status bebas cukai kawasan yang dimiliki orang asing?

      Delete
    4. apa la sabotaj.....

      tapi kalau membohong tu memang sendiri mengaku....

      lu tanya la najib knp membohong?

      -hatepigs-

      Delete
    5. Melaka juga telah mengikut jejak langkah forest city dgn menjual kawasan pesisir pantai seluas 609 ekar hak milik kekal pd China.

      Anon 17.04 ko mungkin dah arwah masa tu. Cucu cicit ko yg merana nak bersaing dgn kerakyatan baru China kaya.

      Delete
    6. betul tu bro anon.....

      impression city kat klebang....satu lagi project kaut duit....

      sama la macam forest city tu......

      -hatepigs-

      Delete
    7. Hehehe...jauhnyer berfikir....biasalah kalau dah dengki, akal jadi panjang. Tapi bodoh.

      Itulah masalah nya segelintir rakyat Malaysia...Mudah sangat terpedaya dengan info info yg bertujuan jahat..

      Tak logik langung. Kalau pun diberi pegangan kekal, bukannya pada satu negara...Banyak negara yg akan beli...dari Malaysia sendiri, singapura, china, indonesia, brunei, thailand dlll....apa masalah nyer??

      Biarpun pegangan kekal,. tapi masih tertakluk kepada undang undang negara....bukan boleh buat suka hati.

      Faham tak??? Jgn asyik, nak kata nak jual negara lah...nak gadai negara lah.....bodoh sangat lah kamu!!! hehehe...sorry la

      Delete
    8. Rumah aku pun peganagan hak milik kekal...

      So wahat???...Bukannya aku boleh buat sesuka hati aku jugak...tiap bulan kena bayar cukai pintu, cukai tanah, cukai kumbahan etc....

      Apa masalah pegangan kekal??

      Kalau ada pegangan hak milik kekal pun, tapi kalau satu hari nanti kerajaan tukar polisi dan undang2, perubahan hak milik yg kekal boleh berubah...INI negara kita...Tiba tiba kalau kita putus hubungan dgn China, maka semua warga chine boleh diusir keluar...

      So apa masalah dgn pegangan hak milik kekal???

      Delete
  31. Apa pun tun tetap hebat. Disayangi rakyat tua dan muda. Banyak berjasa rakyat hdup selesa dzaman beliau menjadi pm. Mari kita bersama tun menentang kemungkaran korupsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang Tun hebat....tapi hebat menipu rakyat selama 22 tahun dahulu, kalau tidak, takkan PKR dan DAP dulu gelar mahathir , MAHAFIRAUN, MAHAZALIM, DIKTATOR, MENGAMAL KRONISM, ETC....

      Delete
  32. Sabotaj my foot. Cuba cerita sikit dekat kami jangan saja pandai guna perkataan. Bila najib cakap sabotaj hang pun ulang macam burung kakak tua. Investment apa yg depa bawa dekat forest city.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu faham ke apa projek Forest city???

      Kalau tak faham, tak payah nak komen orang..

      Siapa yg burung kakaK tua??? Kamulah...yg ikut apa mahadey cakap. Dia dah tipu kita selama 22 tahun dulu....sebab tu pembangknag kata dia mahafiraun dan mahazalim!!

      Ada faham tak???

      Delete
  33. dah jual le tu bengong! patutnya kita yg bina bandar forest city/rumah/kondo dan jual rumah2 tu pada org cina dari china. Tapi tanah pulak yg dijual pada komunis tu, jadi milik depa sampai kiamat bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh nya kamu....Aku ada beli rumah kondo kat sana (Forest city)...Milik kekal. So, tanah tu aku yg punya. Bongok!!!

      Delete
    2. Aku rasa...sekarang ni rakyat dah dikelirukan oleh madey...

      Sebab tu aku tengok komen orang kat sini menunujukkan mereka tak faham apa yg mereka tulis....hanya sekadar cedok info dari blog pembangknag yg dengki!!!

      Delete
    3. Hak milik kekal diberi kepada sesiapa yg beli rumah/kondo kat sana....Cubalah baca brochure penjualan rumah/kondo kat sana....

      Yg membangun forest city ialah syarikat China dan Malaysia. tapi syarikat china pemegang saham terbesar....so, yg dapat tanah milik kekal ialah orang yg memebli rumah/kondo disana lah.....termasuk aku dan ada beberapa kawan aku yg dari Malaysia..

      Delete
  34. Sukar berbahas dengan individu yang tiada ilmu, dan juga tiada keupayaan mencari fakta sebenar. Sampai tua berbahas dengan mereka pun tiada hasilnya. Contoh terbaik...Sahabat @ Unknown @ Nakhoda, dan juga Khalid Samad yang terdiam terus sejurus di balun perihal posting nilai ringgit. Begitu juga dengan saudara Anon 16.22 yang cuba mempertahankan soal status tanah di forest city. Abaikan lah mereka ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro, kalo kita selidik negara china komunis tu pun tak bagi tanah freehold pada org luar..kalo nak bisnes kat china pun mesti jv dengan company tempatan...mmg malaysia tak jaga rakyat sendiri...sedih2..

      Delete
    2. Bodoh nya kamu....Aku ada beli rumah kondo kat sana (Forest city)...Milik kekal. So, tanah tu aku yg punya. Bongok!!!



      Anonymous4 March 2017 at 20:26
      Aku rasa...sekarang ni rakyat dah dikelirukan oleh madey...

      Sebab tu aku tengok komen orang kat sini menunujukkan mereka tak faham apa yg mereka tulis....hanya sekadar cedok info dari blog pembangknag yg dengki!!!



      Anonymous4 March 2017 at 20:31
      Hak milik kekal diberi kepada sesiapa yg beli rumah/kondo kat sana....Cubalah baca brochure penjualan rumah/kondo kat sana....

      Yg membangun forest city ialah syarikat China dan Malaysia. tapi syarikat china pemegang saham terbesar....so, yg dapat tanah milik kekal ialah orang yg memebli rumah/kondo disana lah.....termasuk aku dan ada beberapa kawan aku yg dari Malaysia..

      Delete
  35. Ada orang kata najib ni kalu tak bercakap bohong bukan najib. Sampai macam tu sekali semua orang tau yg dia suka cakap bohong sebab ada lembu lembu yg akan makan dedak.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Org penipu dan berbohong akan kalah dlm pru ini.

      So jangan bimbang le.

      PH akan menang jika tidak berbohong.

      Delete
    2. Hehehe....siapa yg penipu sbenernya?? Mereka dan kawan kawan mereka...

      Klaau tidak, tak kan dulu pembangkang labelkan bekas pemimpin ni MAHAFIRAUN, MAHAZALAIM, DIKTATOR, PENGAMAL KRONISM ETC...

      Sebab dia nilah, nanti pembangknag akan kalah teruk...PERCAYALAH!!!

      Delete
  36. Apakata?
    Tuan Budin buat Like/Haye buttom?
    Baru lah cacai2 pelahap2 ketulan taek low, dan penghirup kincin berjampi lobai, akan terus dpt lihat sendiri mutu hasil kerja. Fungsi ini berguna juga buat jasa nk bayar claim. Bagi yg byk hate tak perlu bayar. Baru ada safe cost wang rakyat.
    Apakata??

    ReplyDelete
  37. Tak nak komen jela2, orang bukan baca pun, apa pun pastikan BN tumbang PRU14.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya dah berapa kali PRU cakap macam ni...

      Nak tumbangkan BN??? Trngok dulu apa yg pembangknag ada?? Tak ada kesatuan, kucar kacir...hanya pandai menyalahkan...tapi struktur kerajaan yg akan dibentuk tak jelas, samar, meragukan dan membahayakan...

      Sebab tu pembangknag tak boleh menang!!

      Ada faham ka!!!

      Delete
    2. Yg pelek & ajaib DG PH ialah mereka bersetuju LKS Jadi TPM, lebih pelek lagi mereka bersetuju pula TPM melantik boneka PM.

      Gila babi punya kerja.

      Delete
    3. LKS kalau jadi TPM, hancur melayu..

      klaau PM mati atau bercuti masa tu, TPM jadi pemangku PM...banyak keputusan akan memeihak kepada puak mereka...

      Bahaya2....

      Delete
    4. Nak menang macmana hang tukar peti kah? Hi...hi...tanya je..

      Delete
  38. Barua dan anjing Singapore dah datang dahhhhh.... barua cap bunga... PKR. ...PAN proksi pada DAP yg bertuankan Singapork......
    Bila arab Saudi dan melabur di Pengerang mengakibatkan Spork hilanh 60 billion setiap tahun mska fores city pulsk dijadikan bahan oleh barua dan anjing Singapork...
    ........Fores City jadi ancaman terbaru Singapork maka anjing dan proksi Sinģapork mula buat fitnah jijik...

    PRU 14 masa terbaik utk hancurkan semua barua dan anjing Singapork yg tudak senang dng Malaysia dan mensabotaj apa saja berkaitan Malaysia. ...

    Masa utk hancurjan ekonomi Singapork dan barua barua mereka...






    UBAH & SIMEN


    Ini kali lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spore hilang apa sampai 60b? Dari mana datangnya "fakta ni"? Kalau johari mentri kewangan 2 pun terdiam, kau pulak nak ulas pasal pengerang. Hebatnya kau...kih kih kih

      Delete
    2. rilek la anon 20:26....kenapa kau nak backing singapore???
      Kalau tak tahu, banyakkan pembacaan...

      Delete
    3. Pengerang tak ada kena mengena ngan spore, tak yah kelentong la. Bukan aku nak backing spore...malah spore lebih teruja ngan projek forest city, sebab ramai warga china akan keluar spore menetap si jb...lega dia orang nanti. Projek macam RAPID ni bukannya zero sum game. Mau kelentong pun tengok orang laaa kawan.

      Delete
  39. Yang lawak nya ada sekok beruk ni nak main koner2 dgn rakyat. Dia ingat rakyat bangang mcm dia. Beruk ni cuba nak bezakan antara "Hartanah kekal" dgn "Hak milik kekal"

    Inilah yg dikatakan melayu nak bodohkan melayu.

    Jumpa "sekeh" ja beruk ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceritalah sikit apa yg kamu faham tentang hak milik kekal dan pajakan???

      Kalau akau beli kondo kat forest city, aku dapat hak milik kekal....so apa yg tergadainya??

      So, nanti ada byk kondo yg dimiliki oleh beberapa negara....siapa yg beli kondo tu akan dapat hak milik kekal...

      Syarikat China ni hanya pemaju bersam sama dengan syarikat dari Malaysia... Of course, syarikat china pemegang saham yg terbesar...

      Apa masalah nyer??? Kat mana yg tergadainya tu??

      Rumah aku pun peganagan hak milik kekal...

      So wahat???...Bukannya aku boleh buat sesuka hati aku jugak...tiap bulan kena bayar cukai pintu, cukai tanah, cukai kumbahan etc....

      Apa masalah pegangan kekal??

      Kalau ada pegangan hak milik kekal pun, tapi kalau satu hari nanti kerajaan tukar polisi dan undang2, perubahan hak milik yg kekal boleh berubah...INI negara kita...Tiba tiba kalau kita putus hubungan dgn China, maka semua warga chine boleh diusir keluar...

      So apa masalah dgn pegangan hak milik kekal???


      Delete
    2. tak payahlah nak guna perkataan beruk...

      Kalau org lain beruk, kau BAPAK BERUK....

      hehehe....sorry la

      Delete
    3. Mmg beruk bangang. Boleh plak dia nak usir china yg dah dpt hak milik kekal tu.
      Pastu dia nak menipu dia dan kawan dia beli rumah forest city. Dia ingat harga seringgit kot... Phuii. Dan dia pun sama pembohong mcm jibo.

      Delete
    4. Mmg ada beza leasehold ngan freehold, kalo tak caya pegi le cek dlm kanun tanah negara..sebagai pm najib takleh cakap semberono aje..fikir le sikit
      ...tengoklah apa dah jadi..rasuah jadi derma, jual jadi labur dan mcm2 istilah yg muncul...haru haru..

      Delete
  40. Tun seorang pemimpin yang sangat berani dan ikhlas dalam perjuangan....sudah pastinya kita tidak akan bertemu lagi pemimpin seperti ini walau pun untuk berjuta tahun lagi atau mungkin untuk selama2nya.

    Mudah2an segala pengorbanan Tun tidak disia2kan oleh rakyat dan dapat membalasnya dengan sanggup berjuang bersama Tun sehingga Negara Malaysia kita yang tercinta ini dapat dibebaskan dari pemimpin yang jahat bernama Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya negara Malaysia dah terus makmur dan rakayat tak susah sekiranya madey tak kacau 1MDB.....sebab dengki dan Naji tak ikut telunjuk dia, maka dia buat kacau...

      Kes 1MDB dah kurang impak....so, kena buat satu lagi isu...Isunya ialah FOREST CITY...yang perlu digagalkan....

      Nak menang PRU, kena pastikan rakyat susuah, harga barang naik, ekonomi jatuh....

      Ini yg sedang diusahakan oleh pembangknag untuk merosakkan semua aktiviti ekonomi berimpak tinggi...

      Delete
    2. Dedak dah telan???

      Delete
  41. memang Tun hebat....tapi hebat menipu rakyat selama 22 tahun dahulu, kalau tidak, takkan PKR dan DAP dulu gelar mahathir , MAHAFIRAUN, MAHAZALIM, DIKTATOR, MENGAMAL KRONISM, ETC....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jibo kantoi pembohong. Harap ada yg buat laporan polis dan sprm.

      Delete
  42. Anon 20.48...apa yang kau dok melalut ni.....apa yang Tun tipu kau?...kalau nak banding Tun dengan Najib siapa juaranya??....tak payahlah kau dok dengar cakap2 orang,kalau kau cerdek carilah fakta dan hayatilah sejarah ,baru kamu dapat kenal siapakah Tun yg sebenar.

    Kalau kamu asyik dok dengar cerita orang sampai mampos pun kau tak akan kenai siapa dia Tun Mahathir??....itu pun kalau kamu cerdeklah..

    ReplyDelete
  43. Bila barua dan anjing Singapork cap bunga.. PKR dan PAN minta fakta Singapork hilang 69 billion setiap tahun iaitu 5%dati KDNK Spork..... yg bagi fàkta akhbar utama Singapork yg tulis.....tak cukup fng akhbar Spork...WSJ pun fitnah pasal Arab Saudi melabur di Pengerang Johor....... itu la fakta siallll barua2 dan macai anjing Singapork......

    Fores City 1 lagi ancaman pada ekonomi Singapork maka barua belaan baru Singapork tun mamak pun terpaksa datang dan buat fitnah asalkan tuan anjing mereka Sìngapork tak méngamok sakan

    JOM INI KALI LAH


    UBAH & SIMEN

    ReplyDelete
  44. Woi bingai 2141.
    Singapork bukan takut, tapi bersyukur sebab dapat nyahkan mainland chinese komunis ke Forest City.
    Sel Otak kamu pitus lenyap sbb lahap keltulan taek low dan Kingcin jampi.
    Kesian tol2 laa.

    ReplyDelete
  45. Dizaman Tun jadi PM saya dh mula berniaga,ketika itu saya perniagaan sy 'Private Inisiatif',tanpa terikat dgn kerajaan,zaman najib jadi PM saya dh berniaga di luar negara,najib kenal saya,Tun baik dgn saya setelah beliau sudah tidak jadi PM.Tapi antara keduanya saya menyokong Tun.Bebasnya saya memilih siapa yg saya nak sokong kerana sy tak makan dedak,baik dari Najib atau Tun.Bangsa melayu harus berdikari tanpa tangan terikat.Terakhir ini saya sering berjumpa Tun di Malaysia,sokongan saya pada beliau dari hati ikhlas saya kerana kami yg tinggal diluar negara bebas dapat maklumat tanpa halangan.Kuasa uang yg kami punya kami gunakan sedikit utk bantu hanya yg ikhlas berjuang demi bangsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep it up Bro Perantau, may Allah makes it easy and prosperous for you and your family.

      We're in the same boat (literally), our concerns purely are the well being of the country and sanak saudara di Tanah Ayer.

      MLN

      Melayu Luar Negara

      Delete
  46. SH,
    Agree with you, tun m is a real fighter...he choses to be with the rakyat....great, unlike beb org ulamak parti agama yg tak berapa cerdik!

    ReplyDelete
  47. Apa pun kebaikkan yang dibuat oleh pemimpin lepas sesuai diarkibkan sahaja. Jika mereka pemimpin yang bertanggungjawab seeloknya guna saluran bukan politik bila melakukan teguran. Melibatkan diri semula dalam politik membuat perpecahan berlaku kepada mana mana organisasi yang terlibat. Kini siapa yang rasa kehilangan atas sifat tanggungjawab pemimpin pemimpin pencen tersebut ?
    Bangsa melayu memilikki ramai pemimpin. Mereka tidak menyerlah sesuka hati. Rasa tanggungjawab mereka juga kuat dan cekal. Hanya bersuara bila kepentingannya ada membela kesejahteraan bangsa. Sejarah akan terus berulang bagai roda besar memutar masa. Kejatuhan sesabuah negara adalah bangsanya sendiri. Para ilmuan diketepikan. Pemimpin popular dicari-cari. Anak bangsa menjadi alat. Tanggungjawab sebenar tidak difokus benar. Tuduh menuduh jadi siulan. Apakah tanggungjawab itu lawak jenaka ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...