Thursday 16 March 2017

NAJIB HARUS BANGGA DENGAN KEBERANIAN NAZRI, SEGERA UMUMKANNYA MEWAKILI UMNO, KERAJAAN


Sebagai menteri kanan dan telah menganggotai kabinet sejak era Tun Mahathir Mohamad lagi, kekecewaan Nazri Aziz tentunya dapat difahami apabila UMNO dan kerajaan seperti mahu menjarakkan diri daripada dikaitkan dengan debat yang disertainya pada 25 Mac depan nanti.


Kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu, beliau pun keliru apabila UMNO dan kerajaan mengatakan beliau tidak mewakili mereka sedangkan pembangkang menganggapnya mewakili kerajaan.


Senang saja, saya mewakili pengundi Padang Rengas kerana saya adalah Ahli Parlimen Padang Rengas, kata Nazri seakan-akan memilih jalan tengah.


Debat antara Nazri Aziz dengan Tun Mahathir, jika tidak dibatalkan pada saat-saat akhir, akan diadakan pada 25 Mac ini, jam 3.00 petang di MRSM Sultan Azlan Shah, Padang Rengas, Perak.

Meskipun tajuk dan isi perdebatan ialah berkaitan isu-isu yang melingkari Perdana Menteri, UMNO dan kerajaan seperti 1MDB, dana RM2,600 juta, hutang RM55 bilion untuk landasan keretapi Pantai Timur, skandal BMF dan lain-lain, keberanian Nazri menyahut cabaran Tun Mahathir untuk berdebat nampaknya langsung tidak dihargai.


Menteri Kewangan Kedua, Johari Abdul Ghani awal-awal lagi mengatakan penyertaan Nazri dalam debat itu tidak mewakili kerajaan.


Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa juga menolak Nazri sebagai mewakili UMNO dalam debat tersebut dengan alasan ia tidak pernah dibincangkan di peringkat parti.


Kata Annuar lagi, penglibatan Nazri adalah atas kapasiti peribadinya.


Daripada satu segi, meskipun tidak dianggap mewakili UMNO dan kerajaan, Nazri adalah satu-satunya pemimpin UMNO dan menteri yang berani berdebat dengan Tun Mahathir.


Yang lain-lain seperti Salleh Said Keruak, Rahman Dahlan, Azalina Othman Said atau Tengku Adnan Tengku Mansor, walaupun mereka juga kerap mengeluarkan kenyataan mengkritik Tun Mahathir, tetapi keberanian mereka hanyalah sekadar berani bercakap di depan mikrofon yang dihadiri media atau penyokong sendiri saja.


Mereka itu sama saja seperti Najib, kalau bercakap secara sehala bukan main lagi lagaknya, tetapi langsung tidak berani memunculkan diri dalam program NothingToHide, meskipun ia diadakan di PWTC yang merupakan bangunan milik UMNO sendiri.


Sebab itu, keberanian Nazri untuk berdebat dengan Tun Mahathir sekurang-kurangnya haruslah dihargai kerana beliau satu-satunya pemimpin UMNO dan kerajan yang berani tampil secara berdepan dengan musuh utama Najib semata-mata untuk mempertahankan Perdana Menteri.


Di sebalik dilabel pengecut dan tidak berani bersemuka dengan Tun Mahathir, Najib setidak-tidaknya dapat menebus gelaran yang memalukan dirinya itu jika beliau dapat segera mengumumkan bahawa penyertaaan Nazri dalam debat pada 25 Mac nanti adalah mewakili UMNO dan kerajaan.


Najib harus berbangga dengan  Nazri serta memberi pengiktirafan atas keberanian menteri kabinetnya itu.


Dengan adanya mandat mewakili UMNO dan kerajaan juga, Nazri juga tentunya lebih bersemangat dan akan tampil dengan penuh yakin bersama hujah-hujahnya dalam debat itu nanti.


Ayuh Najib...segeralah tampil memberikan pengiktirafan kepada Nazri dan jangan biarkan beliau keseorangan, lemah semangat dan hanya disokong oleh penyokong-penyokongnya dari Padang Rengas saja. (ShahbudinHusin 16/03/2017).

92 comments:

  1. Sehingga sekarang majih senyap...orang2 kuat umno pun senyap seolah 2 debat ni bukan menteri umno..

    Adekah najib blm dapat ilham untuk bersuara?...adekah sembahyang istiqarah blm sampai petunjuk?..

    Adekah najib tak reti nak bersuara...rakyat dan penyokong2 kedua belah pihak mesti tertunggu2 suara keramat najib..

    Menteri2 pun seblm ulas kena tunggu suara najib dulu...pandai2 ulas nanti pendek rezeki..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri tak ubah seperti "BADUT UMNO"

      Delete
    2. Kikiki..nazri ni mcm "keling karam" dia akan paut apa saja utk kesinambungan politik dan empayar kuasa keluarga dia. 3 generasi playboy dari Datuk ke cucu dan keluarga mereka telah kaya raya dan harta didalam dan luarnegara boleh tampung 7 generasi. Bijan & geng harus pastikan BN menang Pru 14 jika kecundang penjara sg buloh menunggu. Cukup lah JASA jadi barua losemah singapork komunis.. Dulu kita amalkan negara berkecuali dan anti komunis.negara aman dan dihormati. Tp bila pasangan klepek ni di tampuk kuasa,mereka juangkan kepentingan singapork dan condong pd komunis.. Maka bermula la satu mala pertaka demi mala pertaka atas Malaysia. Pada penjuang anti komunis, mereka semua di khianati oleh anak tun razak yg berbini kan losemah yg bernafsu serigala.. Bodoh bingai JASA.. Kikikiki

      Delete
    3. Apa boleh buat bro..itu kak losemah sudah janji sama plesiden singapork dlm pertemuan enam mata itu hali maa..janji mesti ditepati maa..

      Delete
    4. Bagus Datuk Nazri, anak jantan, lawan tetap lawan jgan mengaku kalah...jgn tarik diri malu lah seluruh bn....Datuk pun orang lama, banyak modal untuk hentan Tun.
      Jika Datuk tarik diri ....potong lah ko...t.... tak guna simpan beri makan anjing lapar dapat juga pahala...

      Delete
    5. Rakyat didahulukan bermaksud rakyat di perah dulu GST dan cukai LHDN tambah penalti cukai.. Lps tu bg BRIM supaya Si marhean yg bodoh bingai pangkah parti cap dacing. Lps tu mengeluh.. Padan muka krn org bodoh makanan org bijak... Pencapaian diutamakan bermaksud berapa byk harta negara yg boleh parti cap dacing rembat dari rakyat. Mana yg kena tangkap SPRM Tak pandai atau losemah murka.. SPRM dan AG apundi jd alat pasangan ini kekal berkuasa. AG apundi akan diseret ke penjara sg buloh bila parti cap dacing hilang kuasa nnti... TUNGGu!!!! Bodoh piang JASA... Losemah singapork komunis dan isterinya Si bijan pondan... Kikiki

      Delete
    6. Bijan tu mana ada batu?
      Orang melayu panggil 'itu pucuk sudah mati lah'.
      Itu kalu...kalu pohon sudah mau mati lah...
      Cakap mau debat dg Tun, tapi lari lah....
      Itu datuk najeri manyak kau kau....manyak belani...
      Latuk ada ong lah....

      Delete
    7. anon 701, dlm mengulas isu nazri cabar tun debat, tak payah la ulas isu peribadi beb. playboy dan kaki berfoya2 tu ada jugak menjadi gaya hidup ahli politik parti cap bunga juga. tak payah minta saya bukak satu2 sebab awakpun dah sedia maklum. cumanya apa yang seronoknya ialah, rupa2nya nazri ni jenis betul2 ada telur. dia tak takut walaupun mungkin cuma masyhur di padang rengas berbanding tun yang masyhur seantero dunia! isu dia kena belasah oleh rakan2 dalam majlis tertinggi bukan satu masalah besarpun. kawan2 dia yang sebenarnya penakut, bimbang nazri kelu dengan hujah tun kelak. itulah sebabnya banyak kekangan untuk debat tu dilangsungkan. takde permitlah, tidak berhak mewakili kerajaanlah, najib tak restulah dan sebagainya. lantaklah cara manapun, yang penting nazri sudah menunjukkan bahawa 'telornya' memang berisi, bukan 'hampas' seperti kebanyakan ahli politik lain.

      Delete
  2. Tunggu 48 hrs before debate...the police will cancel it in the name of public safety. AG will advise that OSA do not allow discourse.

    ?.........ITS CANCELLED....,

    prove me wrong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. U may be right...najib doesnt want to bear the predictable consequence of the debate ...embarassing..

      Delete
    2. Over my dead body if MO1 dare to announce that this Nazri is representing the government of Malaysia.....!!

      Delete
  3. Kalo najib senyap dan debat diteruskan nazri kena declare awal2 " saya mewakili diri saya sendiri"....saya tidak mewakili negeri pasir berdengong mahupun negeri pasir dua butir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri syudah fening lalat.
      lutut lembik syudah tak larat.
      Kefala botak dah terasa semakin berat.
      Jantung berdentum syemakin kuat.

      Najib fun menggigil terkulat kulat.
      Fikiran buntu dah tahu afa nak buat..
      Tulur pun syudah basyah lencun berfuluh berlemoih bakal tumbuh kulat.

      Ohhh syemahku tolonglah bagi nasyihat.
      Abg dah tahu afa nak buat
      Dalam hatiku terasa cukup ralat
      Seluar dah terlondeh mailah tolong ikat.


      Delete
    2. Lawan latuk...lawan....itu semua olang mahu kasi latuk malu tak mau lawan...itu olang tua sudah goyang takut jumpa latuk....
      Saya latang dar Ganu 5 olang mau tengok latuk....don't worry latuk ..

      Delete
  4. 3 juta ahli umno....tak sorang pon berani kata nazri wakil umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggu boss turunkan cop mohor dulu..

      Delete
    2. Boss mereka awal-awal mahu cabut dulu.....!! Nak cerita apa bendanya sebab semuanya benar belaka.....!!

      Delete
  5. Apepon nazri boleh pack barang dl ofis bila parlimen dibubarkan...masuk dlm senarai nama orang yg perlu dilupuskan..

    ReplyDelete
    Replies


    1. Dia dah lama pack, cuma tunggu green light dp matdey saja, sama ada boleh ganti tempat Din Paguh atau tidak.
      Duk dlm UMNO dah cemueh, lama sangat tunggu, naib President pun tak dapat.




      Delete
  6. Semangat nszri mesti luntur selepas ni ibaratbkain berwarna dicelup dlm botok clorox...

    Punyer semangat juang tinggi untuk mempertahan ketua prompak walau jatuh water face tapi tidak langsung dipandang sebelah mata oleh ketua dan rakan2 seperjuangan....memang tak patut...tak patut orang lama dibuat begitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kat botak ni. Kawan2 pun tak mau tolong.
      Dulu menyalak sakan kononnya MO1 tu mr perfect.
      Sanggup jadi perisai
      Dok tibai Tun tak tentu pasai
      La ni baru tahu bila dah jadi pencacai
      Mau tak mau kena masuk berdepat juga kalau tidak maruah sendiri tergadai
      Apa nak buat si botok oiiiii
      Najib dan umno ngok kata awat hang dok gatai pi cari pasai
      La ni lu sendiri mau pi selesai
      Lepas ni kerusi padang rengas dah tentu kena cai.
      Mampuihlah hang botak oiiii
      Gomen tak mau tolong biaq pi kat hang sorang sorang kena bantai.


      Delete
  7. .
    .

    Tak kisah apa tajuk pun.

    Begitu juga lah tak kisah Nazri menjadi wakil siapa pun asalkan debat tak lari dari 1MDB dana RM2,600 juta, hutang RM55 bilion untuk landasan keretapi Pantai Timur, skandal BMF dan lain-lain.

    ReplyDelete
  8. Syabas diucapkan kepada Dato Nazri kerana berani menyahut cabaran. Bukan senang untuk berdebat dengan raja spin negara Tun M. Keberanian ini bukan sahaja harus dicontohi oleh UMNO, malahan ahli2 pembangkang sendiri. Sepatutnya Rafizi si pemfitnah turut berani berdebat dengan Dato Salleh Keruak. Begitu juga Tian Chua seharusnya berdebat dengan Dato Ahmad Maslan.
    #HIDUP UMNO
    #UMNO menang PRU14

    Cadangan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rase Dato Nazri yg lebih layak jadi presiden umno...sanggup bela umno dari tuduhan...betol tak bro Newcastle united...tak malu ker ko berketuakan orang tak bertelor..Nazri ade kelulusan lawyer dari UK..

      Delete
    2. Rafizi pernah berdebat dengan dato khairol dan lokman adam dan kj...bertabor belaka kena sesah denga rafizi...inikan plak salleh pendebat depan wartawan...

      Delete
    3. Tk kan Newcastle U ada bekas pelajar ni???Supporting a 1mdb thief who stole rakyat's monies are reserved for stupid and foolish people who has pea-brain or at best accomplices of the thief ...

      Delete
    4. Kotabaru, jgn le bangga sgt..baru je sahut debat bukan berdebat lagi...nama2 yg ko sebut tu semua pun boleh join debat ngan tun m, kalo ada teloq la...kikikiok

      Delete
    5. Dia nak habaq yg dia dulu pendebat terbaik di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan seperti kawan kawan kita pernah bagi tahu kat sini dulu

      Delete
    6. Manalah ada sijil newcastle u, duduk pun dikota baru.( org kelantan jgn keliru). Dari kota baru unknown boleh naik basikal pi kuliah di kellycastle u dibatu gajah.
      Salepas kuliah dia jadi manager di kapal korek batu gajah....he...he...unknown.
      Pasir putih? Lumba kuda? Kg gajah?....jumpa kat sana aku bagi sebijik kau...

      Delete
    7. Itu keruak mana mau lali ha?
      Shafie sudah tunggu....cirit kau....pi jumpa abu sayyaf kena potong kepala le!!!

      Delete
  9. Yakin menang tak takut bersua
    Konfiden tewas sendiri yg punya
    Sebenar gentar si orang tua
    Nanti habis terlondeh semua

    Debat bukan wakili kerajaan
    Ini menteri sudah perasan
    Bos akan aku pertahan
    Macamana takde sokongan?

    Mungkin kini aku dah tahu
    Nanti terbongkar apa diragu
    Nak tarik diri aku dah malu
    Nak hadap si tua rasa berhantu

    Kan ku lawyer boleh bercakap
    Ada ke En Azlina yg lebih cekap
    Atau Saleh yg paling lengkap
    Ohh..Saleh tak boleh,karabau nk tangkap

    Jadi siapa boleh harapkan
    Tun bantai mesti tak tahan
    Kalau Rahman bergoyang dahan
    Mat Maslan tak mahu,nak masak ikan

    Si Kellie pulak syor Mat Maslan
    Saleh jugak turut dinamakan
    Dirumah mereka menggigil ketakutan
    Mesti si Kellie dedaknya ditahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fantun

      Pelik sungguh perangai puak umno
      Nazri berdebat takde yang sokong
      Sinajib pulak diam buat dono
      Yang lain pulak siap melopong

      Debat berkisar src, 1mdb
      Itu hal semua berkaitan perdana menteri
      Cemana nazri nak pertahan diri
      Kalo si najib dah cabut lari..

      Delete
  10. Baru gazet jer ,,,Nazri nak berdebat dengan TunM,,,,,,,,tapi yang kelakarnya Najib dah mula demam,,,

    ReplyDelete
  11. Kejap ye kekawan...nak tengok melalui teropong ajaib dulu..samada si Najib..Rahman Dahlan...Anuar Musa...Saleh Karuak, Johari, Tengku Adnan dan Azlina ada telor ka tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn cakap teropong ajaib. Nanti ada org marah. Dia kan dah jumpa adik tuan teropong. Kat mane tadi, kuala ketil SABAH. Kui kui kui. Err, ada ke sabah nama jalan ke ape ke yg ada bunyi KETIL. Mcm kelantan ada rantau panjang. Klang pun ada. Orang sabah, tolong kamik. Kamik tak pandai geografi.

      Delete
    2. Tu dia tak bukak cerita jumpa profesor lagi. Mungkin kat Ipoh Terengganu. Kui kui kui. Jgn marah ye kawan2. Nak hilangkan penat. Ketawa kan boleh melupakan penat seharian.

      Delete
    3. Keruak si karabau dah bungkus kain baju lari balik ke sabah sebelum subuh.

      Delete
    4. Azlina mana ada telo wehhh. Buah..adalah. Itupun klu tak kecut. Luculah korang..

      Delete
  12. Mungkin keengganan pihak UMNO itu bermula dari cetusan idea Nazri sendiri minta rakan-rakan penyamun tolong bantu, supaya debat tersebut tidak jadi diadakan. Nazri yang dikatakan seorang peguam tentu licik juga bermain helah walaupun sebenarnya dia adalah pondan Padang Rengas.

    ReplyDelete
  13. Tu lah,,, saya betul2 tak suka dgn perangai si Nazri ni,,,,,tak sudah2 suka sangat pekenakan Najeb jadi demam ,,, mengapa dengki sangat dengan Najeb ni ha !,,, Takkan Rahman Dahlan...Anuar Musa...Saleh Karuak, Johari, Tengku Adnan dan Azlina tak nampak perangai si nazri ni,,,atau mereka pun berpakat dengan nazri dalam baik nak kena kan najeb,,,cer korang komen sikit

    ReplyDelete
  14. Kah kah kah.... nazri dah sahut diam jer la.. tunggu jer ari debat... riuh rendah tu makna kata... ketaq lutut.. telo goyang.. deoa nak cakap apa nnti tak yah nk grbang banyak noo...tingguuu jeeer yerrrr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn terus bisu seumur hidup sudah lah.

      Delete
    2. Najib yg ketaq lutut...hang nak posing plak...kalo tak ketaq najib dah sindir tun madey..

      Delete
  15. BERANI KERANA BENAR
    TAKUT KERANA SALAH.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib takut kerana benar....benarlah najib ketua prompak ...tu pasal lah dia takot...

      Delete
  16. countdown 8 days.

    ReplyDelete
  17. Ulasan TAJUK TOPIK.
    NAJIB kena BANGGA KEBERANIAN NAZRI, NAJIB kena EGERA UMUMKANNYA
    NAZRI kena MEWAKILI UMNO, KERAJAAN.
    ....
    ....
    bran?

    ReplyDelete
  18. Banyak red bean army sini... mintak semua bersatu RUU355 tinggalkan DAP...MCA..MIC..GERAKAN suma red bean army@ barua Singapork lawan abis abisan walau pun komen selama ini guna ayat kopipes alquran...... puiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Redbaen army milik umno...dap mintak polis dan skmm siasat dan ambik tp pihak berkuasa senyap...kalo milik dap dah lama kena terajang...

      Ko ni budak boddooh wahai barua cina kominis

      Delete
    2. Usul ko mengenai bersatu untuk RUU pas kena tunggu sidang parlimen lepas pru...
      Sekarang tak cukup masa kerana banyak usul yg lebih penting perlu diutamakan...usul paling penting adalah nak humban umno dan ko macai barua cina kominis..

      Delete
  19. Najib wajib bangga dengsn nazri kerana berani mempertahankanya seorang penyamun wang rakyat.

    Najib juga wajib ucap tahniah pads hadi PAS kerana berjaya memperbodohkan melayu dan muslim dengan AUTA355nya.

    Sesungguhnya najib pemimpin bijak membisu, memekak dan membuta rakyat malaysia.

    Tahniah rakyat malaysia kerana anda sendirilah penyebabnya. Sesungguhnya Allah tidak akan ubah nasib kaum itu jika kaum tersebut tidak mahu berubah.....hahaha

    ReplyDelete
    Replies


    1. Mungkin lepas ini akan ada pula perbahasan antara Ezam dg Anuar Musa berkaitan DG BMF dan kerugian FOREX?

      Siapa nak sokong?



      Delete
    2. Nuar moso kaki auta.
      Ezam kaki lompat2..

      Delete
    3. Hj Annuar musa gila barua hj najib pun dah lari balik Ketereh.

      Delete
    4. Kesian nuar musa kena hentam teruk teruk. Hj Luwi guano mu diam?.....he....he...siapa aku?....he....he....

      Delete
  20. 0846, saya bersetuju dengan semua komen sdr. kecuali "Najib juga wajib ucap tahniah pads hadi PAS kerana berjaya memperbodohkan melayu dan muslim dengan AUTA355nya."

    Pembetulan:

    Tak semua orang Muslim dan Melayu kot. Nampak macam jerat makan tuan.

    ReplyDelete
  21. Gelombang Kebangkitan Rakyat Kelantan Bakal Mencetuskan Perubahan !Ceramah


    Tahniah kepada Pakatan Harapan Kelantan kerana berjaya mencipta sejarah malam kelmarin, 15 Mac 2017.

    Gelombang kebangkitan rakyat Kelantan menyokong Pakatan Harapan semakin dirasai dan perkembangan ini bakal mencetuskan Kelantan menerajui perubahan sekali lagi.


    Bertempat di belakang Wau Bulan Cabang 4 Cherang, di Padang Bola Kg Cherang, Kota Bharu Kelantan, empat pemimpin tersohor dari empar parti telah bergabung tenaga diatas satu pentas ceramah.

    Mereka terdiri dari Tun Mahathir dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Dato Husam Musa dan Dato Wan Abdul Rahim dari Parti Amanah Negara, Dato Saifuddin Nasution dari Parti Keadilan Rakyat dan Dato Zaid Ibrahim dari Parti Tindakan Demokratik.

    Dengan dua tujuan utama, iaitu Memperkukuh Pakatan Harapan dalam usaha untuk Menumbangkan rejim Umno Barisan Nasional.

    Melayu Kelantan semakin sedar dan percaya dgn perjuangan Pakatan Harapan untuk melaksanakan transformasi kerajaan.

    Tahniah kpd rakan-rakan yang telah turut menderma pada malam tersebut hingga berjaya mengumpul kutipan sebanyak RM15k lebih.

    Sejarah telah tercipta. Di sini Pakatan Harapan bermula dan mara menuju matlamat dalam kesepaduan pihak pembangkang demi memastikan Malaysia sejahtera untuk rakyat tercinta.


    Ceramah Sudin Copong di Kok Lanas pada malam yang sama
    kelihatan hambar kerana tidak mendapat sokongan rakyat.
    Pas dilihat telah melencong jauh dpd prinsip perjuangan asalnya. Ceramah Sudin Copong yang diadakan di Kok Lanas pada malam yang sama khabarnya tidak mendapat sambutan rakyat Kelantan.

    Ini adalah satu pertanda buruk yang amat jelas sebagaimana yang diramalkan oleh penganalisa politik tempatan, Profesor Agus Yussuf, bahawa Pas bakal kehilangan Kelantan pada PRU 14 nanti.

    Menurut Agus, politik PAS seperti hilang arah. Ceramahnya semakin hilang tarikan, cuma semakin sarat dengan cercaan.

    ReplyDelete
  22. Adakah benar forest city PRC selain berstatus FREE HOLD tetapi juga BEBAS CUKAI. Kalu benar mengapa najib melindungi dari pengatahuan awam. Apa lagi yg nasib sorok dari pengetahuan awam. Boleh kah kita mempercayai lagi cakap dari saorang pemimpin tertinggi negara jika sering bohong dan menipu kita. Saya tahu ada OSA tetapi lani adakah ONSA (official Najib secret act). Curious saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan itu semua datang dari tun madey....takkan tun madey nak bohong..

      Sehingga sekarang tiada penafian dari najib,umno dan kerajaan..

      Delete
  23. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/03/bunga-raya-layu-di-baling-500-ahli-ppbm.html?m=1

    kikikikiki... boboi dah meracau racau.... ahli kat Malaysia baru 1000.... kat kedah dah ilang separuh... kikikkkki... belum sempat menutuh dah pancut.... kikikikik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg biasa kluaq parti adalah orang umno keluar parti pembangkang..

      Perang saraf konon.....

      Delete
    2. Bila ade citer kluor parti bermakana parti itu makin kuat sokongan...budak baru belsjar hal politik tak brape tau...hikhikhik..

      Delete
    3. Ko kata anuar serang kubang pasu 2 hari ...hancus kubang pasu...

      Berita kluaq parti bersatu plak di baling kawasan azeez keling..

      Anuar muso gagal hancuskan bersatu laa..

      Kikikikikk...budak hingusan baru belajar sepak terajang politik..

      Delete
    4. Anon 09:32

      Aku quote point penting dari link yang kamu bagi:

      "Difahamkan tindakan tersebut berpunca rasa tidak puas hati 13 ahli PPBM berkenaan berhubung pelantikan jawatankuasa baharu PPBM kawasan itu pada Februari lepas.

      Salah seorang ahlinya, Ali Ahmad, 57, yang juga merupakan bekas Pengerusi PPBM Baling berkata, mereka terkilan apabila jawatankuasa penggerak PPBM yang ditubuhkan pada Oktober tahun lalu dinafikan hak mereka."

      Ulasan aku:

      Orang ini dalam UMNO tak dapat jawatan sebab tak layak. Masuklah PPBM kununnya bolehlah pegang Ketua Bahagian tapi tetap tak layak.

      Kalau nak guna parti untuk bolot jawatan, bolot projek, bolot harta, memang patut pun duduk dalam UMNO. Kurang-kurang dapat jugalah dedak sekupang dua dari Azeez.

      Kalau UMNO tak terima masuklah parti baru Ezam

      Delete
    5. weeeii...org kedah pi tgk bola kt stadium pun bawak bendera bersatu la...
      umno dah goyah di kedah

      Delete
    6. Jumlah ahli yang berdaftar tu tak penting . Yang penting apa yang ada dalam hati .

      Kerabat terdekat saya sekitar 150 orang yang pasti tidak akan pangkah parti Buat Niaya lagi . Kami masih ahli biasa UMNO walaupun telah tidak menyokong lagi .

      Saya rasa ramai yang berada didalam situasi saperti kami . UMNO kenalah buat "head count" semula untuk membuktikan dia masih mempunyai seramai 3.5juta ahli .

      Delete
  24. Mat Air Liur yg bedebat dgn DSAI itu hari dah tak nak berdebat ke...

    He5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah serik...asik serang peribadi ...lari dari tajuk...sebenarnye tak pandai berdebat pon...

      Delete
  25. http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/n.-korea-hiding-behind-private-corporations-to-avoid-international-sanction

    ReplyDelete
  26. 9.40
    Kikiki... teori mana plak barya ni blaja.. makin ramai ahli kuar parti makin kuat parti tsb... blajar kat mamak kikikikikiki... klu mamak berak tgh jalan barua2 mamak cakap itu bukan berak itu emas hitammmmm.... kikikikiii

    klu totok barua.. mamak nipu pun deoa tetap ckp betul....... barua ooo barua .......anjing Singapork....kikikikik

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13 orang lari sebab tak dapat jawatan yang diidamkan...

      Geng ayaq acag memang tak patut pun disimpan

      Delete
    2. Annoying 09:54

      Kamu memang tak tahu langsung strategi politik. Teori tu namanya 'reverse propaganda'.

      Masa kecik dulu mak kamu suruh belajar, kamu ponteng. Bila dah besar jadi bodoh sombong

      Delete
    3. Dia ni tak reti sepak terajang politik...budak hingusan dlm politik..ini taktik perang saraf umno...untuk meruntuhkan semangat penyokong lawan....kerana parti lawan makin kuat...

      Dekat pru nanti utusan tv3 suku dan blogger upahan umno akan siarkan ramai penyokong PH kluor parti kerana hilang keyakinan kpd pemimpin...ini perkara biasa...

      Delete
  27. Kalu mengikut 932 ppbm kini sudah tenat. Tak payah lagi lah dok risau pasai ppbm yg ahli hanya tinggal 500 orang sahaja.
    Tapi pasai apa masih macam orang gila dok attack parti yg hanya ada 500 orang ahli saja.

    Kalu ikut logik sibahalol ni separuh ahli ppbm mai dari daerah baling. hang tau dak baling besaq mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baling besaq pungkoq rosmah

      Delete
  28. en nazri kata polis dah luluskan perhimpunan..

    Polis kata permohonan permit belum dibuat. Kalau perhimpunan jadi haram kalu dibuat atas sbb keselamatan.

    Apa yg berlaku, kena tunggu sehingga tarikh perhimpunan.

    Mudah2an perhimpunan debat ni dpt berlangsung.. Kita nak tau fakta2 dan kebenaran.

    ReplyDelete
  29. The police have yet to receive an application for a permit for the upcoming debate between former premier Dr Mahathir Mohamad and Umno minister Nazri Abdul Aziz.

    This comes after the tourism minister claimed that the police have approved the debate, due to be held at the Kuala Kangsar Mara Junior College (MRSM) on March 25.

    Berita Harian today quoted Perak acting police chief Hasnan Hassan saying that to date, the police have received no such application...(malaysiakini)

    * Nazri tolong perjelas, siapa yg berbohong disini. Kami dah tempah bas ni. Jangan tak jadi pulak. Jika tak jadi, tang mana tempat peranginan/pelancongan di padang rengas yg kami boleh lepak nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah... Nampak gayanya, bakal tak jadilah tu. Alasan Pondan Rengas nanti mesti hal2 berkaitan polis dan keselamatan. Dari awal Pondan Rengas dah plan kat kawasan sekolah, ada sebablah tuuu... Kahkahkah

      Kahkahkahhhhhhh... Pondan Rengas sila celup kepala dlm mangkuk jamban, kalu debat tak jadi...

      Delete
    2. Awal2 lagi blm debat nazri nak tipu..

      Perangai tetap umno yg tak boleh diubah...tipu sana tipu sini..

      Delete
    3. Mrsm pdg rengas tu x betul. Sebenarnya mrsm k kangsar atau sekarang nama baru mrsm sultan azlan shah. Apa-apa pun mrsm tu x terletak di pdg rengas proper, ataupun k kangsar proper. Ia terletak kat Kati, yang berjarak 30km dari pekan pdg rengas dan 30km jua dari bandar k kangsar. Mat dogol tu kata pdg rengas akan dapat tempias duit pelancong tu adalah one of the greatest auta of the century coming from somebody fond of making fools out of everyone. Pdg rengas will still remain in the backwaters of the mat dogol's mind. For info mrsm tu dekat ngan al-maunah country.

      Delete
    4. Ala mrsm tu tak jauh dari plkn kuala kangsar yang kena sita dulu tu..

      Delete
  30. 1027, kira besaq la tu. Hampa tau dak bila dimai melawat kedah baru baru ni, mengikut cerita jamban kena buat lain sebab tak celuih. Harga berpuluh ribu pulak tu. Import dari italy kot noo. Cerita orang, saya tau sungguh ke bohong.

    ReplyDelete
  31. 1033, fitnah..fitnah..fitnah semua nya fitnah. Mentang mentang dia gemok hampa main dia,kata macam macam. Dan dia memang suka shoping hampa fitnah laki bini macam macam. Duit yg depa belanja tu bukan ambik duit hampa pun. Semuanya pemberian orang. Berapa kali nak habaq baru hampa nak faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok dlm hand bag dan poket ssya....mana ada duit kerajaan...ingat senang kaa nak ambik duit kerajaan..

      Kah kahkah...laki bini kaki klentong..

      Delete
  32. budin, tersinggah ke blog awak. cuma saja nak tanya, blog awak ni penyambung sumpah seranah ke penyambung ke arah kesejahteraan? hari jumaat ke isnin ke sabtu ke, hari2 jumpa pencaci, pemaki dan seumpamanya dalam blog sebegini. setahu saya, bukan pencaci pemaki shj yang dpt balasan, penyalurnya juga dapat 'hadiah' yang sama. apa agaknya kebaikan daripada blog sebegini (tak kiralah mana2 oposisipun) selain untuk melepaskan geram dan nafsu semata-mata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1126 menfitnah Dan mengata tu berdosa, tp kami di sini hanya mengenang ttg subsidi yg di potong, duit Malaysia yg makin kecik, sara hidup yg makin menekan dan menhimpit serta cukai GST dan persendirian termasuk penalti utk memerah rakyat tu bkn mengfitnah tp kami mengenang... Faham molek2 tu.. Dan jgn lupa pangkah PAS dpt masuk syurga dan di jamin bidadari menunggu boleh menutuh.. Klu mu pangkah lain.. Mu kafir harbi masuk neraka.. Faham molek2 tu ye..mu jgn jd kafir tp jd isle..isle pas.. Pas masuk syurga Kikikiki..

      Delete
    2. 11:26
      Niat tuan budin baik, blog ni untuk kemaslahatan rakyat dan negara..yg dok buat onar kat sini, puak2 yg takde adab dan sopan terutamanya macai2..tak dapat berhujah dengan baik diaorg maki...bila jadi begini awak salahkan tuan budin plak tapi bila negara bangkrap awak salahkan pembangkang...kenapa tak salahkan najib? Dia kan pee m..

      Delete
  33. masuknya marhean ke dalam PPBM di julang dengan pelbagai puji-pujian, lalu keluarnya marhean di hambur segala macam cercaan.

    satu persoalan yang berlegar -

    1) apakah waras akalnya tatkala ia menyertai PPBM dan kemudian ia keluar setelah hilang kewarasan ? - ataupun masuknya marhean ke dalam PPBM di waktu akalnya tidak waras dan memilih untuk keluar setelah kewarasan akalnya kembali seperti sediakala ?

    Di alam rimba - yang kuat akan memijak yang lemah dan yang bijak akan menelan yang bodoh, demikianlah keadaan Pakatan Harapan BAHARU.

    PPBM dinilai kekuatan dan kebijaksanaan bukan bersandar pada umurnya, tetapi diukur pada bilangan kerusi yang mampu di rebut untuk sekurang-kurangnya ditandingi atas "konsesus" Pakatan Harapan BAHARU.

    Bahkan Tun Mahathir menggesa perlunya Pakatan Harapan BAHARU mencontohi Barisan Nasional (sesuai dengan tuntutan syara') yakni kewajipan melantik kuasa pemutus sebagai pintu utama yang akan membuka pada pintu-pintu yang lain sesudah itu.

    Maha Suci Allahswt - masuknya Tun Mahathir (PPBM) ke dalam Pakatan Harapan BAHARU benar-benar membuatkan tipu daya para politikus berhati serigala di dalamnya haru biru dan bergementar - mereka tidak menyangka sama sekali Tun Mahathir akan masuk dan membawa "syarat" yg menepati tuntutan syara' dengan menjadikan UMNO/BN sebagai tauladan.

    menuruti segala "syarat" yg wajib dilunaskan bakal membawa bencana pada niat yang terselindung disebalik slogan "selamatkan Malaysia"

    memilih untuk engkar pada "syarat" yang dibawa Tun Mahathir, bakal membuka hijab pada niat yang terselindung disebalik slogan "selamatkan Malaysia".

    Allahurabbi - para soldadu2 kecil yang jahil lagi menyombong diri, kini "seruan" yg aku tanyakan kepada kamu selama ini datang dari tuan politikmu sendiri (Tun Mahathir) - maka sesungguhnya ikutlah pada seruan Tun Mahathir yang mahukan Pakatan Harapan BAHARU wajib melunaskan tuntutan syara' yg paling utama yakni melantik kuasa pemutus dengan meneladani UMNO/BN.

    Aku tahu kamu begitu segan untuk mengakui sebuah kebenaran apatahlagi sekiranya kebenaran itu datang dari pihak yang sangat dibenci. Kini kebenaran yang cuba kamu nafikan telah datang dari lisan tuan kamu sendiri - nasihatku ikutlah pada seruan itu.

    Allahuakbar - apakah seruan Tun Mahathir yg menepati syara' akan dituruti ? atau "konsesus" hukum rimba tiga serigala kekal menjadi kiblat didalam Pakatan Harapan BAHARU nanti ?

    apakah soldadu2 kecil yang jahil lagi menyombong diri itu akan kekal menurut pada pukulan cemeti tuan2nya (PKR,PAN,DAP) atau menurut pada seruan Tun Mahathir ??

    Seburuk-buruk Tun Mahathir pada waktu ini namun "seruannya" pada urusan ini benar-benar menepati tuntutan syara' - dan aku termasuk didalam kalangan mereka yang mengakui dan membenarkan pada seruan Tun Mahathir.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
  34. Anon 11.26,

    Yg dok rembat duit pecah amanah tak nak pegi nasihat ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa pulak belah mung pun banyak kaki klepet sampai buat kad ATM atas nama YB, beli banglow no swimming pool (org gila je yg jual bawah harga pasaran), ada jugak yg jadi jutawan segera cam Adam Rosly, bapak jadi broker rumah PPRT, projek dapat kat kroni.

      Taik puak2 mung pun tak larat nak cuci .. kenapa taik org mung sibuk sangat ??

      Delete
  35. kalu jadi debat baguihlah.kalu tak jadi mmg haramjadah.
    awai-awai lg menteri bilang amno takdak kena mengena.ibarat saekog kerebau bawak lumpog nnti habis suma kerebau tebabit...ibarat mkn rame-rame bayag botak sa olang..
    walau bos hang tak bagi lawan tetap lawan.bila melangkah pantang gostan.
    d mulakan dgn bismillah.
    sipat amno mmg tau dah .biag putih mata jgn putih tulang.biag pecah tang mulot jgn pecah tang perut.
    masa lahir sekog-sekog.masa mampuih pong sekog-sekog juge.nasib hang le botak oi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...