Wednesday 15 March 2017

KALAU BEGITU, SEMPENA TAHUN MELAWAT PAHANG, WAJARLAH TUN M DIBAWA BERDEBAT DI PEKAN


Menurut kata Nazri Aziz, debat antara beliau dengan Tun Mahathir Mohamad pada 25 Mac ini berupaya meningkatkan kedatangan pelancong ke Padang Rengas, Perak.

Kata beliau, kesediannya menyahut debat itu akan menyebabkan ramai yang ingin datang ke Padang Rengas dan membelanjakan wang mereka,  malah sebahagiannya mungkin juga akan bermalam di situ.

Oleh itu, tambah beliau, debat itu akan mendatangkan kebaikan untuk industri pelancongan di Padang Rengas.

Aduhh...ke situ pulak melencongnya Nazri ini!!
Tetapi, secara tidak langsung juga pengakuan itu menunjukkan yang mampu merangsang kedatangan pelancong ialah Tun Mahathir dan bukannya Nazri sendiri.

Ini kerana Nazri sudah menjadi wakil rakyat Padang Rengas sejak lima penggal yang lalu, namun baru hari ini melalui cabaran Tun Mahathir untuk berdebat dengannya, beliau menyedari ia memberi rahmat kepada industri pelancongan di kawasan yang diwakilinya.

Maknanya, selama ini tiada apa-apa yang mampu merangsang kedatangan orangramai ke Padang Rengas, meskipun Nazri sebagai Menteri Pelancongan Kebudayaan adalah wakil rakyat selama berpenggal-penggal di situ.

Oleh yang demikian, memandangkan Tahun 2017 adalah Tahun Melawat Pahang dan sambutannya sehingga ini pun terlihat agak suam-suam suku, Nazri sebagai menteri yang bertanggungjawab terhadap industri pelancongan seharusnya mencadangkan pula agar Tun Mahathir mengadakan debat besar-besaran di Pahang.

Tempat pilihan yang sebaiknya adalah di Pekan dan lawan debatnya yang paling afdal tentu saja Ahli Parlimen Pekan yang dalam masa yang sama sellau menggelarkan dirinya sebagai Pahlawan Bugis.

Kalau berdebat dengan Nazri pun mampu meningkatkan kedatangan pelancong ke Padang Rengas, tentu berkali ganda lagi ramai pelancong yang akan datang ke negeri Pahang  jika Pahlawan Bugis sedia untuk berdebat dengan Tun Mahathir.

Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob pasti akan turut gembira jika Nazri dapat menjayakannya. (ShahbudinHusin 15/03/2017).

57 comments:

  1. Kalau buat di pekan alamat najip tberak2 la umpama org tmakan tapai beracun org asli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. Apa punya gila babi nya nih, bijan terberak dlm seluar bila debat sentuh 1mdb dan duit 2.6 billion dlm akaun peribadi beliau. Bijan wajib menang Pru 14,klu kalah, penjara sungai buloh menanti.. JASA yg bebal lg jahil tidak sedar yg LHDN skrg kena kan penalties yg bkn2 pada pembayar cukai.rakyat telah di perah dgn GST dan tambahan cukai dan penalties akan cpt kan lg bijan ke penjara sg buloh.. Datuk Sabin tu pro BN atau pro PH... Dari tindak tanduk beliau.. Beliau adalah pro PH.. Hidup Datuk Sabin KP LHDN.. Kikiki

      Delete
  2. Menteri2 UMNO ni, otak mereka bukannya terfokus 24 jam untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Malah 24 jam tu lebih kpd menguruskan dan mengaturkan beratus2 kompeni masing2 serta kroni2 untuk "selia" segala projek juta kaya dibawah kementerian masing2.

    Sbb tu bila ada apa2 isu, mereka menjawab dgn sambil lewa saja. Fokus duit masyukkkk lagi penting serta menjaga kepentingan masing2 lebih afdhol dari menyibuk2 hal rakyat yg x pernah ada hentinya siang dan malam.

    Semua sudah tahu barua2 UMNO ni bila debat ja, mmg x mampu berhujah kerana terlalu kaya dgn dedak. Malah merapu meraban mcm kita dok tgk selalu dah di media alternatif dan youtube. Semua hamba rakyat juga tahu akan hal ini dan tidak dapat berbuat apa2 kerana pengecut dan tahu padah dgn tindakan undang2 yg menanti jika bermain dgn api politik.

    Sbg menteri, segalanya terjaga dan auto terurus itu dan ini oleh jabatan dan pegawai masing2. Dimana susahnya atau runsingnya sangat jadi menteri? Mungkin juta2 yg masuk tu, masih kecil. Bukan berbillion2 lagi kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 01.52,

      Dah lama da aku komen dlm ni yg menteri2 Umngok dari zaman tun madey smpi la zaman si bijaN memang jadi menteri bukan utk jaga kebajikan rakyat tetapi utk jaga tembolok sendiri.

      Dengan jawatan menteri itulah pelbagai taktik digunakan utk kekayaan sendiri, adik beradik dan keluarga.

      Dulu istilah diguna pakai ialah KRONI...sekarang ialah DEDAK.

      Sebab itu berpuluh2 taun Umngok menang sebab ramai melayu yg BANGANG.

      Woi..gaji menteri Malaysia ni belas2 ribu ringgit je sebulan, kalau mereka kerja jujur, mustahil mereka boleh hidup mewah seperti sekarang.

      Itu pun masih tak nampak lagi ke rakyat Malaysia semua???

      Delete
  3. Sbb tu rakyat kata Mat Botak ni bangang. Blm apa2 kata2nya menjerut lehernya sendiri.

    Botak...botak

    ReplyDelete
  4. Pas banggang sebanggangnya, nak tegak hukum islam untuk kepentingan politik puak pas buat apa? Politik sangat kotor, kalau politik dibawa ke alam akhirat, umpama meminta masuk dunia neraka.

    "Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

    Di malaysia ini tiada orang yahudi@nasrani melainkan cina, india, bumiputera sabah dan sarawak sahaja.dimana relevan sikap permusuhan islam pas kepada non muslim rakyat malaysia jika dirujuk kepada al-quran???.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pepatah melayu mengatakan bodoh tak bertepian, itulah kebodohan pas pimpinan ayoh ping, ada peluang bentang dia tangguh, lain hari dia monteng.

      Dulu sembelihan puak tu haram, sembahyang kena 2 imam, imam puak tu dan iman puak pas....amanat ayoh ping, dulu dap ok sekarang umngok paling ok.

      Delete
    2. Itu sifat sifat orang munafik.
      Berpura pura dan berhelah untuk membeli dunia.

      Delete
  5. sdr budin ni kelakar lah.

    rancangan nak menggempur parliament Pekan bersama sama tun n ts muyid sedang d rancang.

    bersabarlah buat seketika.

    percaya lah orang Pekan sudah mula gelisah kerana begitu teruja hendak mendengar amanat tun d dalam kawasan Pekan sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kubang Pasu dah hampir2 surrender nun di serang oleh hubalang kami Anuar Musa. Korang baru merancang nak attack Pekan.... Lembab betul kerja korang....

      Delete
    2. biar lambat asalkan bermunafaat !

      insya'allah, Kedah akan berada dlm tangan.

      kita sadar bahawa d Pahang, kami kena berusaha lebih gigih sedikit.

      bak kata tun m semasa kami bertemu beliau tempuh hari - dlm politik tiada yg mustahil. usaha murni serta berpandukan kpd kebenaran selalu nya membawa kpd kejayaan - insya'allah.

      Delete
    3. hulu balang gula ada la., Anuar Musang layak curi di reban ayam sj.

      Delete
    4. Bila masa Nuar Musang jadi hulubalang? Jadi saperti pahlawan bugis ?
      Hulubalang klepet boleh jugak.

      Delete
    5. Gebang lebih..Nuar muso pandai klentong jer..kalo dia bijak takkan Mara gantung tak bertali...sprm siasat...

      Orang kubang Pasu duduk dlm gua? Tak ape yg berlaku....kalo dah bodooh tak usah nak tunjuk bodooh...muka ko mana ade kemaluan..

      Delete
    6. Nuor musa hulubalsng tukan simen?

      Hulubalang ape gitu dengan cina jho lo pun takut..

      Najib pon tak kasi jawatan menteri....Nuar musa dah masuk kategori bahan yg nak di lupuskan..

      Delete
    7. 434...sesiapa pun bolih datang dimana dia suka. Dimalaysia ni...Tiada payah minta perkenan sesiapa... Lagi pun Tun bukan wakil rakyat di kubang pasu...apalah bingai sangat...Yg datang tu pun Mara pun tak mau

      Delete
  6. nazri hanya layak jadi pengacara majli debat saja..

    ReplyDelete
  7. Kalo najib tak nak debat kerna tiada faedah katanya, bubar je parlimen cepat2, kita buat pilihanraya...kita debat undi, amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bimbang, bila2 masa saja sekarang

      Delete
    2. Mari sama sama kita berkempeng pada keluarga dan kawan kawan....kita jadikan sistem dua parti(group) untuk Malaysia.
      Baik untuk rakyat dan negara saperti apa yang dibuat oleh usa dan eropah.
      Kali ini kita beri pada pakatan 5 tahun. Kita sumbat jail semua menteri yg korup.

      Jika 5 tahun ini pemimpin pakatan ada yg korap kits beri pula pada bn, biar pemimpin bn sumbat depa pula.
      Kita boleh selamatkan negara kita ini dari kemusnahan jika kita buat begini.
      Harap generasi muda Malaysia berfikir kearah ini.

      Delete
    3. Betul sangat tu....

      Perasuah memang patut sumbat dalam jel. Bukan menteri saja.... Peon pejabat yang mintak duit pun perlu sumbat jel jugak.

      Atau.... Kalau dah suka sangat dengan PRC... Tembak je dikhalayak ramai.

      Delete
  8. Setuju sangat lah tu kalu debat diadakan dengan wakil rakyat pekan. Bukan saja akan menarik minat tempatan malah mungkin seluruh dunia.

    ReplyDelete
  9. Alangkah...kentutnya nad zeri ..najis

    ReplyDelete
  10. Hahaha...cerita lucu suruh najib bebat lawan tun madey...

    Nanti najib kata...ko gila nak suruh aku mampos lawan tun madey...

    Najib mana ade tulur....orang umno berketuakan presiden tak bertulur....

    Hahahaha..

    ReplyDelete
  11. Apa annuar musa turun 2 hari saja kubang pasu hampir surrender. Biaq betoi hang ni. Hebat sungguh annuar musa. Ni kedah lah cek oii. Kalu pahang un belum tentu lagi toksah dok mimpi kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak jadi mp kubang pasu plak sebab ketereh dah diserang Husam...dia tak mampu hadapi husam...madey pernah ceramah dkelantan nuarbmuso aturvdikirvbarat dekat tapak ceramah tun madey..tapi yg pegi dikir barat boleh dibilang dengan jari...

      Nuor muso dah tak relevan lagi di kelantan...

      Delete
    2. 26 ogis 2016 tun m buat ceramah di ketereh kawasan Anuar Muso...nuar muso buat dikir barat tapi memalukan budak2 jer yg pegi tengok dikir barat...

      Jadi elok nuar muso buat kunjungan balas ke kubang pasu plak...

      tapi tun tak kacau program nuar muso .

      Tun orang gentkeman berbanding nuar muso yg ade sifat samseng gedebe jugok..






      Delete
  12. Ade cikit cerdik nazri...dia tahu dia tak boleh lawan tun madir...jadi sanggup sambut debat semata2 nak jadikan padang rengas pusat pelancongan laa...

    Kalo nak ramaikan pelancong nazri promote debat ni luar negara..

    ReplyDelete
  13. Nazri patut berhenti jadi 'anjing salakan' Najib yg tidak membawa faedah langsung kpd penduduk Padang Rengas.... dan tidak membantu kpd reputasinya.
    Jadilah MP yg berkhidmar pd pengundinya dn bukan kpd MO1, pencuri suit 1mdb.

    ReplyDelete
  14. tak tahulah hang ni budin. hari2 dok pelaga orang. aku cadang hang pi dapoq ambik dua botol kicap kosong. pegi kedai akuarium beli 2 ekoq ikan pelaga. isi dalam dua botol tu dan tengok depa berlaga. itu lebih afdal daripada puaskan nafsu dan amarah dengan memburuk2kan orang, pelaga orang dan menjadi penyumbang kepada sumpah seranah orang dalam blog hang... depa dapat setepek, hangpun tumpang tui setepek...berapa tepek hang kumpoi sehari? tak senget ke kiri ke bahu hang? jangan kata abang tak payong beb!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy-paste posting Anon 17:04 14 March 2017

      Dan apabila kamu melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka adalah seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira bahwa tiap-tiap teriakan yang keras ditujukan kepada mereka. Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka; semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)? (QS. al-Munafiqun [63]: 4).

      Dalam ayat ini, Allah SWT. menjelaskan sebagian sifat dan karakter orang-orang munafik, yaitu dari segi penampilan fisiknya sangat baik sehingga membuat kita kagum, dan jika mereka berkata maka semua orang akan mendengar perkataannya karena bagusnya RETORIKA MEREKA dan fasihnya perkataan mereka. Namun, semua itu tidak manfaatnya dan mereka itu lemah dan pengecut sehinga setiap ada suara keras atau teriakan, mereka mengira itu ditujukan kepada mereka.

      Dan Allah SWT, menegaskan bahwa mereka inilah musuh yang sebenarnya bagi umat Islam karena musuh yang jelas dan nyata itu lebih mudah untuk dihadapi daripada musuh yang tidak kita sadari, licik dan penuh tipu daya, kita mengira dia adalah kawan padahal ia adalah musuh yang nyata.

      Oleh karena itu Allah SWT. memerintahkan Rasul-Nya dan orang beriman untuk berhati-hati terhadap kaum munafik ini.

      Sesungguhnya orang-orang munafik itu menipu Allah, dan Allah akan membalas tipuan mereka. Dan apabila mereka berdiri untuk shalat mereka berdiri dengan malas. Mereka bermaksud RIYA (dengan shalat) DI HADAPAN MANUSIA. Dan tidaklah mereka menyebut Allah kecuali sedikit sekali. (QS. al-Nisa` [4]: 142).

      Dalam ayat ini, Allah menegaskan bahwa orang munafik itu juga melaksanakan sholat sebagai umat Islam lainnya, tetapi mereka melakukannya dengan perasaan malas dan hanya bertujuan agar dilihat orang lain, dan dalam sholatnya itu ia sedikit sekali mengingat Allah SWT.

      Adapun maksud jihad melawan kaum munafik ini tidak lah sama dengan jihad melawan kaum kafir yang jelas menunjukkan sikap permusuhannya terhadap Islam dan kaum muslimin. Sebagian ahli tafsir menjelaskan bahwa jihad melawan kaum kafir yang memerangi umat Islam itu dengan pedang sedangkan jihad melawan kaum munafik itu dengan lisan sebagaimana yang diriwayatkan dari Ibnu Abbas.

      Dalam tafsirnya, Abu Bakar Ibnu al-‘Arabi menegaskan bahwa jihad dengan lisan melawan kaum munafik ini merupakan kewajiban yang bersifat terus menerus dan selamanya. Berbeda dengan jihad melawan kaum kafir yang hanya dilakukan jika ada sebab yang menuntut dilakukannya jihad.

      Abdullah bin Mas’ud ra. meriwayatkan bahwa Rasulullah SAW. bersabda : “Tidak ada seorang Nabi pun yang diutus Allah kepada suatu umat sebelumku melainkan dari umatnya itu terdapat orang-orang yang menjadi pengikut setia (hawariyyun) dan sahabatnya yang mereka mengambil sunnahnya dan mentaati perintahnya. kemudian datang setelah mereka orang-orang yang mengatakan apa yang mereka tidak lakukan dan MELAKUKAN APA YANG TIDAK DIPERINTAHKAN. Barangsiapa yang memerangi mereka dengan tangannya, maka ia seorang mukmin. Barangsiapa yang memerangi mereka dengan lisannya maka ia seorang mukmin. Dan barangsiapa yang memerangi mereka dengan hatinya, ia juga seorang mukmin. Selain itu, maka tidak ada keimanan sebesar biji sawipun”. (HR. Muslim).

      Maka jihad melawan kaum munafik itu lebih kepada menjelaskan kesesatan mereka kepada umat Islam, mengungkapkan siapa mereka, bagaimana mereka menghancurkan Islam dari dalam dan memberikan dalil-dalil yang jelas untuk membuktikan kesesatan mereka serta mengingatkan umat Islam akan bahayanya kaum munafik ini terhadap umat Islam.

      Delete
    2. Najib munsfik ker ostad?

      Delete
    3. 08:43,

      Coba hang jadi manusia yg berguna -

      Tak setuju apa Budin tulaigh, hang keluaqkan hujah2 lah, mengapa dsb nya.

      Bakpa hang mmengarut aje, buang masa pembaca di sini.

      Delete
    4. Macai bahlol barua cina kominis mana reti berhujjah..idea zero...dia upah jadi runner umno

      Delete
    5. Biar pi kat dialah, memang ada segelintir org yg tak percaya pun adanya balasan baik/jahat.

      Delete
    6. Anon 09:47

      Soalan kamu: Najib munafik ker ostad?

      Fahami hadis ini...

      Tanda-tanda orang munafik itu ada tiga. jika berbicara ia berbohong, jika berjanji ia ingkar, dan jika dipercaya ia berkhianat. (HR Bukhari)

      Delete
  15. MAMAK TELO DAH GOYANG ...YANGGG....YANGGG.. SKANDAL FOREX DIBONGKAR ... KERUGIAN 40 BILLION SEBAB BERJUDI MATAWANG... 4 SUSPEK COMFIRM TERLIBAT.. AFA YANG AKAN MUNCUL LAGI... 4 SUSPEK INI MREMAINKAN PERANAN PRNTINH DALAM JUDI MATAWANG... SORANG SUSPEK SEKARANG DIPERCAYAI KEMBALI AKTIF DALAM ARENA POLITIK TANAH AIR... BUKAN SEBAGAI PEJUANG TAPI JADI TALIBARUT.. BARUA DAN ANJING SINGAPORK MRLALAUI PROKSI DAP DI.MALAYSIA.... WALAU PUN BARUA ANJING NI DAH TUA BANGKA SEMANGAT UNTUK BERJUANG DEMI KRONI DAN ANAK BERANAK TIDSK PERNAH LUNTUR.... SEKIAN... BERITA LANJUT MENYUSUL KEMUDIAN NANTI....



    TUNGGUUUUUUUUU.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu kepala bapak hang

      Delete
    2. tungguuu selasa nak saman tak muncul2....pigi daaaa.....tunggu telor muncul...

      Delete
    3. Berapa banyak duit forex dlm akaun tun madey dan 4 suspek?..

      tolong jelaskan...pandai melalak...

      Delete
    4. Judi di casino mana?

      Anak najib dan jho lo judi di las vegas guna duit rompak 1 mdb...

      Delete
    5. Macai tak bertulur sama mcm najib ..hi4

      Delete
    6. Macai 0843 pi jilat jubur rosmah laaaa lepas dia berak

      Delete

    7. Tungguuuu Dan lihatttttt.
      Tak lama, lagi 3 bukan saja.


      Delete
    8. Mamat 843,

      Hangpa ada jentera propaganda gomen, jangan nak sombong sangat le.

      Kamu tak sedor ke Said Keruak dah pening kepala, kata nya ada "1000 berita palsu" di negara ini sekarang, baru lancarkan SEBENARNYA.MY portal nak lawan "berita palsu" itu.

      Tapi bila fikirkan apa yang DoJ USA kata pasal "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", nyata lah puak umno/bn ada lebih 1000 berita palsu.

      PEMINAT PPBM

      Delete
  16. Aku heran bos nazri dok senyap tapi macai kes Mara sudah mula berkokok untuk bos. Alahai, kamu ni kan ada kes. Dok senyap la. Nazri pulak tak ada kes mcm kau yg tak pandai. Biar jer nazri urus sendiri. Nuar nuar !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan adalah di ukur dari tahap kesabaran seseorang, bukan dari sifat gelojohnya.

      Delete
    2. Nuar muso tahu nyawa politik dia reancam...jadi kena tunjuk sikit supaya bos kekalkan dlm pru nanti

      Delete
  17. Saya tak pasti jika kawasan MP dan ADUN Pekan termasuk banyak ladang2 FELDA dll di Pahang Tenggara.

    Jika demikian, minat nak tahu jika penduduk2 di situ faham atau tidak isu2 yg di keluarkan, termasuk 1MDB dan RM2.6 bilion.

    Tapi saya yakin Tun M boleh membikin mereka faham sebab cara dia cakap senang2, macam di blog dia Chedet cc.

    Ada yang lain pemimpin PPBM pun yang begitu. Harap ada ramai, termasuk grassroot leaders di ladang2 itu. Btw, harap ada ramai grassroot leaders tu.

    Peminat PPBM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Said Keruak kata ada 1000 "false news" - masa dia lancarkan SEBENARNYA.MY portal.

      Tak tahu berapa banyak false news di situ selain dari di jentera propaganda Umno/Bn termasuk TV1,2, 3, media prima dll.

      Kalau banding dengan apa DoJ kata pasal 1MDB, memang banyak false news depa keluarkan.

      Dengar memang sedap, ramai antara kita konfiden menang di Pru14. Tapi tak tahu lah macam mana pengaruh jentera propaganda Umno/Bn itu ke atas mereka di luar bandar dan yang di kawasan bandar tapi berpendapatan rendah. Mereka majoriti di negara ini.

      Peminat PPBM

      Delete
    2. Dipekan ada felda cini...dan felcra di sri makmur...pahang tenngara dah masuk rompin...

      Delete
    3. Terima kasih 963.

      Kalau boleh, nak dengor pendapat Sdr berkenaan pengaruh jentera Umno/Bn ke atas penduduk FELDA & FELCRA itu, ramai yang masih sokong umno/bn ke

      Delete
  18. .
    .

    Sekali itu lah Padang Rengas ramai orang luar yang datang selepas itu dengan MP nya entah ke mana.

    Ada dua. Satu, Nazri cuba menenangkan keresahan hati nya. Dua,tanpa Nazri sedari ini memberi alasan kepada UMNO jangan batalkan debat tersebut.

    Nazri rasa bertuah kerana Padang Rengas di kunjungi oleh orang luar.

    Sedangkan Mahathir berasa sangat beruntung kerana dapat bercakap mengenai kepincangan kerajaan Najib.

    ReplyDelete
  19. Rakyat Padang Rengas ambil perhatian
    Ramai pelancong ini bulan
    Mesti ada yg sesat jalan
    Debat nak tengok taknak ketinggalan

    Tun Mahathir bukanlah menteri
    Tapi beliau dinanti nanti
    Ramai pelancong membawa rezeki
    Kedai buka malam ke pagi

    Semua hotel sudahlah penuh
    Ramai mencari tersangat jenuh
    Takde pitih janganlah gaduh
    Mintaklah sponsor Nik Abduh

    Kerana Tun Mahathir seorang
    Padang Rengas terang benderang
    Selama ini orang tak pandang
    Menteri Pelancongan baik Tun sandang

    Berpuluh tahun malap pembangunan
    Berjuta pulak dapat peruntukan
    Hulur sikit lain disimpan
    Kaya lagi dilain belanjawan

    Terasa rindu dizaman Mahathir
    Rakyat bekerja bimbang tak hadir
    Pemimpin baik tidak disindir
    Tapi kini pemimpinnya hanyir..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fantun..


      Zaman tun m zaman emas
      Walaupun ada yg tak setuju
      Hidup waktu itu terasa puas
      Walaupun duit tak penuh disaku

      Zaman najib zaman diperas
      Segala kenaikan serta gst
      Walaupun gaji minimum seribu keatas
      Duit tak cukup ibarat berhutang dengan ceti..


      Delete
    2. Salam fan tun .
      Teruja sekali bila dapat 'menikmati' rangkap rangkap pantun Fan Tun setelah lebih dua minggu menjelajah agak jauh dari Negara ini .

      Di sebabkan rasa 'jet-lag' masih lagi mengganggu otak pemikiran ini , hanya ini saja yang dapat di berikan ...

      Padang Rengas akan menjadi Padang Rimas kepada Menteri Pelacuran dan Kebuayaan .

      Jikalau debat di buat di Pekan ... Pahlawan Bugis @ Raja Transformasi ,sudah pasti transform menjadi Pahlawan Berkudis !!

      Delete
  20. Tak habis-habis cerita pasal pelancong. Nyaris-nyaris dia x cakap pdg rengas akan mengalami lambakan wang us$ atau renbi china, malah duit jong korea utara sekali pun.

    Dia ni betul-betul original, x mau sikit pun ikut orang umno walau pun apa yang dikatakan itu kadangkala sewel, seolah-olah hendak memberitahu kpd kalian umno bahawa, "x seperti korang, tiada klise pada nama tengah ku".

    Aku pun dah nak jadi sewel mcm dia jugak. Orang pdg rengas nanti berpeluang tengok dia punya demonstran kepada apa yang dia maksudkan dengan penumbuk "bukan hurufiah", atau pun sama juga dengan beliau menunjuk penumbuk kiasan, kalau aku x silap menafsir maksud sebenar beliau.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...