Saturday 18 March 2017

JIKA BUKAN MENGETUAI KERAJAAN SELANGOR, ADAKAH PAS AKAN TUNGGU MUKTAMAR JUGA UNTUK TENTUKAN HUBUNGAN DENGAN PKR?


Berikutan keputusan Bersatu untuk menyertai Pakatan Harapan di tengah-tengah parti itu turut mengadakan rundingan mencari titik pertemuan ke arah kerjasama dengan Pas, hubungan kedua-dua parti itu sekarang ini bolehlah dianggap sudah berakhir.

Presiden Pas, Hadi Awang berkata, berakhirnya hubungan dengan Bersatu itu berikutan pendirian Pas tidak mahu bekerjasama dengan mana-mana pihak yang ada hubungan dengan DAP dan Amanah.
Secara rasminya bermakna tiada lagi kerjasama jika itulah keputusan Bersatu (menyertai Pakatan Harapan), tegas beliau.

Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man pula memberitahu, kedudukan parti itu berhubung kerjasama dengan Bersatu akan diputuskan dalam satu mesyuarat yang akan diadakan sebelum Muktamar Pas yang dijadual pada April depan.
Bermakna, sebelum Muktamar Pas yang akan diadakan di Kedah pada 28 April nanti, segala-galanya mengenai hubungan parti itu dengan Bersatu akan diletakkan titik muktamadnya.

Bagaimanapun, lain pula ceritanya berkenaan hubungan Pas dengan PKR. Meskipun PKR sudah lama menyertai Pakatan Harapan yang bermakna parti itu lebih dulu ada hubungan dengan DAP dan Amanah berbanding Bersatu, tetapi Pas hanya akan menentukan hubungannya dengan PKR dalam muktamarnya nanti.

Itu pun, dalam muktamar itu nanti, belum tentu Pas akan memutuskan terus hubungannya  dengan PKR, boleh jadi juga hubungan akan diteruskan dengan alasan menghormati mandat rakyat yang dibuat  pilihanraya 2013 lalu.

Kenapa dengan Bersatu, Pas begitu cepat mahu meletakkan kata putus, manakala dengan PKR seperti cuba dilambat-lambatkan.
Kiranya PKR bukan mengetuai kerajaan negeri Selangor dan beberapa pemimpin Pas pula tidak memegang jawatan penting, daripada EXCO, pegawai agama di syarikat berkaitan kerajaan hinggalah kepada jawatan ketua kampung, adakah Pas akan menunggu sehingga muktamar juga untuk membuat penentuan tentang hubungannya dengan PKR?

Jangan marah ya...tanya saja? (ShahbudinHusin 18/03/2017).

63 comments:

  1. Kat selangor hormat mandat rakyat. Kiranya kat tempat lain tak hormat la. Jgn marah, bukan sengaja tanya. Tapi memang nak tanya pasal tak paham. Tak paham dgn pendirian Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIN AYAM MEMGELUH

      GAJI 87 000 SEBULAN HANGUS?

      ABANG RAJA PANTATERA KENA LETAK JAWATAN..

      PROJEK REPAIR SURAU MASJID YG DAH REPAIR JUMLAH 1.2B LESAP..

      NGO NGO ISLAM TAJAAN PAS BUNGKUS

      TERBARU ANAK BinNIKACIS KALAH TIM YDP !

      DIN AYAM MENANGIS OSTAD TIMOR TENGAH KALAH TERUK

      INI LAH BALASAN GENG DARAH MUDA NAK CONTROL PAS... SANGGUP MAINKAN HADI...

      GOD FATHER MEREKA NIK MENYAMAR BAKAL JOIN UMNO..BILA GENG OSTAD MUDA TIMUR TENGAH KALAH TERUK MUKTAMAR...

      SEMUA RANCANGAN ISKANDAR SEMAK YG DAH FED UP DGN BUDAK MUDA DIKETUAI DIN AYAM TONTONTVI ABUDOH

      BILA HADI NAK UNDUR DIRI?,$EBELUM KOJOL?,HUDUD FAH DIAMBIL ALIH KERAJAAN SUPAYA SABAH SARAWAK MCA SOKONG..

      HANCUR PAS BERPECAH DUA!

      Delete
    2. Rupanyer geng ostad timur tengah kalah teruk sebab

      BALANCE 90% TAK MASUK AKAUN..

      DULU MENANG MUKTAMAR DGN CHAI 90JUTA.. BANTUAN UMNO

      PATUT LAGI 10% DAH MASUK AKAUN TAPI HUSAM DAH STANBY NAK DETECT BANK MANA? JADI TANGGUH....

      HABISLAH MUKTAMAR KALI NI TANPA 180JUTA ..

      RUU PUN UMNO/BN AMBIL ALIH

      DAH KRNA MAIN PAS?

      Delete
    3. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini kalilah
      Ubah PM najib
      Simen BN barang naik

      Delete
    4. Pas pis pig parti bangang semalaysia, ada mca & mic tapi nak juga attack dap.nampak sangat pis pig dah macam umngok.Napa pis pus pig x pernah menang kat sabah&sarawak????? Soalan yang x mampu dijawab oleh hardy, senang lagi sokong bawa rebah penyanggak negara, 90 jota sapa nak bagi.

      Delete
  2. Mandat rakyat atau mandat perut sendiri yg dijaga...dari presiden hingga keahlinya dah huru hara pas ni..bos atas kata lain yg bawah cakap lain..fenin2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya ISKANDAR SEMAK..

      adakah dia terlibat gerakan bawah tanah akar umbi Pas?

      Nik abudoh mangsa pertama kalah timb YDP pengkalan Chepa !!!

      Din ayam macam mana pula

      Tontontvi?

      Khalil hadi?

      Habislah semua budak hingusan muda timur tengah..

      Lepas ni Iskandar semak.boleh menghadap hadi minta hadi turun ?

      Iskandar semak bakal presiden pas?

      Delete


  3. Kit Siang telah mula mengeluh dalam beberapa posting terakhir di blognya. Beliau juga cuba untuk meyakinkan orang Melayu bahawa masa depan mereka akan menjadi lebih baik di bawah kerajaan DAP daripada di bawah kerajaan UMNO. Kit Siang juga kecewa dia telah dilabel sebagai diktator




    Parti Satu Kerusi Tidak Layak Jadi Kapten Pembangkang
    Mahathir ketika ini mungkin sedang berasa dirinya masih dalam mimpi indah 22 tahun di tampuk kuasa. Mahathir mungkin ingat dia masih lagi “kapten” agaknya sampai lupa hakikatnya partinya, PPBM kini hanya ada satu kerusi sahaja dalam Dewan Rakyat.



    Muhyiddin Tolak RUU 355 Kerana Takut Kepada DAP
    Malam 13 Mac lalu, Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata secara prinsipnya Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin telah bersetuju untuk menyokong pindaan RUU 355. Menurut Tuan Ibrahim, sokongan dari Muhyiddin itu adalah hasil daripada perbincangan yang telah dilakukan dalam mesyuarat antara PAS dengan pemimpin utama PPBM tersebut.




    Langkawi Tetap Bebas Cukai, Tiada GST: Mahathir Berbohong Lagi Bagi Menimbulkan Kebencian
    Mahathir berbohong lagi dalam blognya semalam dengan tuduhan yang direka untuk menakut-nakutkan dan menimbulkan kebencian di kalangan penduduk Langkawi di mana beliau adalah ketua bahagian parti Pribumi disana. Tidak ada siapa yang menarik balik status bebas cukai Langkawi oleh itu sila berhenti berbohong wahai Mahathir.




    Kit Siang: Diktator paling lama yang masih bertahan di dunia
    Kim Il-sung adalah pemimpin tertinggi Korea Utara selama 46 tahun. Robert Mugabe telah mendominasi politik Zimbabwe selama 37 tahun. Ferdinand Marcos digulingkan setelah 31 tahun. Suharto selama 30 tahun. Joseph Stalin memerintah Rusia selama 30 tahun. Saddam Hussein mengetuai Parti Ba&ath beliau selama 30 tahun.



    Pencapaian Membanggakan Ekonomi Malaysia 2017 – Bukan Negara Gagal Seperti Ratib Harian Mahathir Dan Kit Siang
    BAV unit media gergasi Young and Rubicam telah meletakkan Malaysia sebagai negara yang terbaik untuk melabur bagi tahun 2017 daripada 80 buah negara yang mereka senaraikan – Berada diatas berbanding Singapura. Mereka berkata Malaysia adalah jelas pendahulu dalam ‘ranking’ ini, mendahului dengan sekurang-kurangnya 30 mata lebih daripada mana-mana negara lain...





    182 Ahli DAP Keluar Parti Tidak Puas Hati Kepimpinan Pusat (Kepimpinan Anak Beranak)
    Selepas Seorang MP DAP, 3 ADUN, 7 Perwakilan Negeri dan 40 ahli DAP Sabah meninggalkan Parti DAP, Hari ini 182 lagi ahli DAP meninggalkan parti. Ini adalah jumlah tertinggi dalam rekod ahli DAP meninggal parti secara serentak. Alasan mereka? Mereka tidak berpuas hati dengan kepimpinan pusat DAP





    MKN Perlu Bertindak Terhadap ‘Sabotaj Ekonomi’ Oleh Pembangkang, Bukan Hanya Keganasan
    Saya telah mendengar sebelum ini bahawa Arab Saudi hampir menarik diri daripada melabur di RAPID Pengerang kerana Wajaran Risiko Pulangan Pelaburan mereka adalah rendah kerana projek/risiko politik bagi projek tersebut adalah tinggi. Ini disebabkan oleh tindakan sebelumnya oleh Pakatan yang pergi ke Parlimen Taiwan untuk membuat bantahan dan berjaya membatalkan...




    KIT SIANG KAKI BELIT
    Kit Siang malam tadi memberi ucapan di Sepang di mana beliau membelit kaw-kaw. Kit Siang berpura-pura bahawa dia adalah jujur ??dan tidak pernah berbohong dan UMNO berbohong mengenai beliau setiap hari dimana, pada hakikatnya, beliau adalah pakar belit. Dalam satu perkara sahaja, RUU355, Kit Siang memutar belit dan berbohong kepada...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia datang dengan kopipes panjangnya..dia datang...tang tang tang...
      Mai dah malaun ni, pantang tuan budin open thread baru..
      Kihkihkih

      Delete
    2. Komen panjang melalut...
      Nik abodoh dah kalah wei...
      Takkbiiirrr

      Delete
    3. Kita kalau nak sampai kan maklumat, dah tu nak sampaikan kat lawan, tulis yg ringkas2. Awak tulis panjang2 org tak minat nak baca. Dan tulis benda baru. Jgn cerita sama je. Ok bro.

      Delete
    4. Malaysia Negara yg paling baik untuk melabor kerana nilai ringgit yg lemaah...mereka tak perlu banyak bawak wang...

      Kerajaan DAP?....ko biar betul dap hanye tanding 55 kerusi dari 222 kerusi parlimen...kalo menang semua pon tak lepas simple majority...macam mana nak bentuk kerajaan?

      Bila plak madey umum dia kapten?...ato ko yg pandai2 lantik madey jadi kapten kot..

      Umno bn dan pas tak perlu sokongan muhyidin dan PH lagi kerana bn dan pas ada 147 kerusi ..cukup untuk luluskan usul ruu..pas pun bukan ahli PH..umno dah setuju jadi ape masaalah lagi..

      Lim kit siang diterima oleh ahli jadi ape masalahnye..mcm najib yg merompak 1 mdb masih diterima oleh umno...

      Arab pada mulenye memang tarik diri beli saham rapid...arab memang bijak..dia nak beli saham rapid dengan harga murah kerana dia tahu najib terdesak perlukan modal..bila najib setuju jual separuh saham rapid dengan harga 7 billion arab setuju beli..harga modal rapid 27 billion ..jadi ko boleh kira berapa peratus arab bayar untuk 50 % saham...najib bodoh ato arab bijak?

      Ape yg lks bohong mengenai ruu pas yg dah lebih 3 tahun blm selesai..ruu hanye pindaan hukuman sahaja...kenapa lebih 3 tahun blm boleh selesai?

      Delete
    5. Macai barua cine jho lo ade lagi isu yg boleh ko kopipes?

      Delete
    6. Anjing jibby da menyalak..aukkkkk

      Delete
    7. Tak perlu sabotaj ekonomi..


      ARAB SAUDDEE WAHABEE GILABABEE MEMANG TAKDE DUIT PUN

      BAJET DEFISIT 330% BANDING IRAN 4.3% IRAQ 3.8%

      RAJA ARAB BELANJA MEWAH MACAM LOOSEMAH MCMN NAK KUMPUL DUIT?

      SAUDEE TAKDE DUIT SAMPAI KENA JUAL ARAMCO...

      BEBAL MANA YG URUSKAN EKONOMI KIBLAT SUNAH WAL JAMAH JAMAH NIH?

      Delete
    8. Dan budok Tai Koo Cing

      Delete
  4. Ya laa... Hubungan dgn pkr sb dah terbentuk kerajaan, kalau putus hubungan maknanya runtuhkan kerajaan, fitnah ni lagi besar dan akan celarukan negeri. Rakyat akan jd mangsa lagi akibat perpecaan dan akan sebabkan rakyat tak akan percaya pd pembangkang sampai bila2. Sbb pembgkang ni Tak habis2 bergaduh. Pembangkang jglah akan bertambh rugi kalau heret kerajaan Selangor, BN akan lebih suka. Azmin pun tak senang tidur juga dgn pendirian terkini PAS. Tak gitu Budin? Jgnla sedap nak nulis je. Biarkan habis penggal kerajaan yg dah terbentuk ini, itulah politik matang namanya. Baik utk pembangkang juga.

    Hal BERSATU ni lain, sbb mrk parti baru, pendirian awal mesti jelas dan faham antara PAS dan BERSATU sejak dari awal lg. PAS dah bgtau apa yg akan berlaku masa depan ni bhw PAS tak lg berminat bersama DAP dan AMANAH. Maka BERSATU mestilah buat pendirian, itu je, tak pyh konpius la Budin. Kamu dah tau jawabannya pun tapi kamu tanya pulak supaya kamu nak nampak PAs ni seburuk buruk parti.

    Baik lagi kita berbincang hal lain macam isu saman PAS pd HuSAM dlm kes 90Juta. Atau debat Tun M dgn Nazri. Atau pasal forest City yg merugikan negara.

    ReplyDelete
  5. Pas party tikam kawan

    Tikam belakang

    Ada akar umbi pas yg mula memberontak thdp hadi

    NIK ABUDOH KALAH JAWATAN TIMB YDP !!! AMIK KO

    ANAK BAPAK BOBOI NIK ACIS KALAH BILA BAPAK DAH KOJOL..

    ADAKAH ISKANDAR SEMAK TERLIBAT GERAKAN BAWAH TANAH PAS?

    ReplyDelete
  6. Rakyat Malaysia menanti jawapan Najib


    BILA MALAYSIA Nak BANKRAP?

    ReplyDelete
  7. Dari Prof. Hamza al-Qola'ie

    AJAIBNYA NEGARA KU INI

    Ajaibnya negara ku ini,
    Segala2 nya ada,
    Tetapi tetap tak sekaya mana,
    Petrol, emas, getah, kelapa sawit di mana-mana,
    Namun hidup rakyat tetap merana.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Kasino megah di puncak bukit,
    Kilang arak besar di tepi lebuhraya,
    Pelacur laris di ibu kota,
    Rasuah dan salah guna kuasa berleluasa,
    Malaysia masih negara Islam model,
    Katanya patut dicontohi umat sedunia.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Sedang ramai diberhentikan kerja,
    Rakyat diminta berjimat-cermat,
    Belanjawan dipotong supaya hemat,
    Ditambah pula gaji menteri dan yang berhormat.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Politik sentiasa agenda utama,
    Sedang ekonomi menyesakkan semua,
    Orang politik sibuk merebut kuasa,
    Yang sedang memimpin diturunkan segera,
    Pagi bermusuh petang bersaudara,
    Senja bersama malam berseteru pula.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Jerawat artis di muka depan akhbar,
    Artis berkahwin siaran langsung di tv,
    Artis putus tunang berebut liputan media,
    Inovasi teknologi di universiti tiada yang peduli.

    Ajaibnya negara ku ini,
    Dalam dunia ini ada tujuh keajaiban,
    Negara ku kini menjadi yang kelapan...

    Prof. Hamza al-Qola'ie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang ajaib nya prof.. 7 wonders of the world tu, semua orang pi melawat tempat tu dan mendatang duit pada negara depa..yang kelapan ni mana ada orang datang nak melawat pun...pelabur pun lari pasal pembangkang menakut nakutkan mereka,kata bijan ler...

      Kihkihkih

      Delete
  8. Nak dengar komen en somi audi Q7.. Sonyap je..pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar citer bnyk adun pas dpt peruntukan beli kereta baru,.hihi

      Delete
  9. Prof

    TOLONG PANGGIL.RAJA BOMOH JAMPI

    KENAPA TELAGA MINYAK PETROMAS KOREK TAK.KLUAR MINYAK

    DAH BELANJA 50B CAPEX TAPI HASILMYA HAMPEH

    APA BALA TUHAN BAGI SAMPAI TELAHA MONYAK DAH KERING?

    APA SALAH PETRINAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja bomoh tak leh tolong sebab dah sembunyi diri lepas pagar malaysia dari negara asing..polis pun tengah cari dia ni...kihkihkih

      Prof kankung..

      Delete
  10. Nik abduh kalah!!! Padan muka dia...orang yg cakap tak ada substance, macam si Sahabat kita tu, memang patut kalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sengaja je nik abduh kalah..senang nak bagi alasan untuk masuk umno nnt..

      Delete
  11. Semua pemimpin2 PAS sekarang ni sedang mabok ketum dan ada sesetengahnya pula tertelan pil kuda macang hok Hadi kate..

    ReplyDelete
  12. Ajaran songsang daaa pas ni sekarang

    ReplyDelete
  13. Parti gila duit dan menggunakan agama

    ReplyDelete
  14. Tadi tgk berita tv3 pukul 12mlm. Tak paham tapi ada la.cerita najib. Dia kata arab hampir tak melabur kerana takut politik malaysia tak stabil. Org yg sebarkan berita tu takde hati perut. Mcm nak gelak pun ada. Tapi tak tau la skang, bile tgk dia berucap, tak tau nak cakap mcm mane. Kalau maki kang kedalam pulak. Awak ade anak Bini. Jadi tgk je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis2 najib tuduh org lain yg rosakkan ekonomi malaysia padahal ramai orang tahu kerana 'kepandaian' dialah negara terjerumus dalam kancah kemelesetan, ringgit jatuh, hutang negara melambak, graduan menganggur, kos sara hidup meningkat dan sebagainya...semuanya salah pembangkang...yang peliknya BN yg memerintah..

      Delete
    2. Ty 3 suku...pujaan hati macai2 umno

      Delete
    3. Tinggal yg bodoo2 dlm umno...mana reti nak uruskan negara...semua reti songlap...

      Delete
  15. Berdosa besar manusia-manusia yang mengheret agama kedalam politik.Sedangkan iman tak dapat diwarisi, inikan agama suci nak buat jualbeli untuk mendapatkan sokongan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jual orang lebih untung dari jual unta.unta binatang ternakan, manusia ada fikiran & agama la

      Delete
  16. Kuatkan akidah tidak sama dengan kuatkan agenda politik, itulah bezanya antara penganut agama islam dan penganut pas.politik ada kuasa veto sedangkan agama sentiasa memperjuangkan yang benar sahaja dan menolak yang mungkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akidah pas pis pig hanya bergantung kepada ruu355 tafsiran manusia bernama hardy.kesalahan manusia dan manusia yang lebih layak menghakimi/menghukum manusia bersalah berbanding allah.itulah undang2 agama politik hardy.

      Delete
    2. MAKNA LAA ILAAHA ILALLAH (TIADA TUHAN YANG BERHAK DISEMBAH MELAINKAN ALLAH)
      Kalimat laa ilaaha illallah ini mengandung makna penafian (peniadaan) sesembahan selain Allah dan menetapkannya untuk Allah semata.

      Allah berfirman:
      “Maka ketahuilah, bahwa sesungguhnya tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah.” (Muhammad: 19)

      Mengetahui makna laa ilaaha illallah adalah wajib dan harus didahulukan dari seluruh rukun yang lainnya.

      Nabi bersabda:
      “Barangsiapa mengucapkan laa ilaaha illallah dengan Keikh-lasan hati, pasti ia masuk Surga.” (HR. Ahmad, hadits shahih)

      Orang yang ikhlas ialah yang memahami laa ilaaha illallah, mengamalkannya, dan menyeru kepadanya sebelum menyeru kepada yang lainnya. Sebab kalimat ini mengandung tauhid (pengesaan Allah), yang karenanya Allah menciptakan alam semesta ini.

      Rasulullah menyeru pamannya Abu Thalib ketika menjelang ajal,
      “Wahai pamanku, katakanlah, ‘Laa ilaaha illallah’ (Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah), seuntai kalimat yang aku akan berhujjah dengannya untukmu di sisi Allah, maka ia (Abu Thalib) enggan mengucapkan laa ilaaha illallah.” (HR. Bukhari dan Muslim)

      Rasulullah tinggal di Makkah selama 13 tahun, beliau mengajak (menyeru) bangsa Arab: “Katakanlah, ‘Laa ilaaha illallah’ (Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah), maka mereka menjawab: ‘Hanya satu tuhan, kami belum pernah mendengar seruan seperti ini?’ Demikian itu, karena bangsa Arab memahami makna kalimat ini. Sesungguhnya barangsiapa mengucapkannya, niscaya ia tidak menyembah selain Allah. Maka mereka meninggalkannya dan tidak mengucapkannya. Allah I berfirman kepada mereka:
      “Sesungguhnya mereka dahulu apabila dikatakan kepada mereka, ‘Laa ilaaha illallah (Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah)’, mereka menyombongkan diri, dan mereka berkata, Apakah sesungguhnya kami harus meninggalkan sembahan-sembahan kami karena seorang penyair gila? ‘Sebenarnya dia (Muhammad) telah datang membawa kebenaran dan membenarkan rasul-rasul (sebelumnya)’.” (Ash-Shaffat: 35-37)

      Takan umat islam semalaysia nak sembah dan bergantung kepada ruu355 ciptaan hardy untuk beribadah kepada allah taala.ini semua ciptaan hardy untuk kepentingan politik dia

      Delete
    3. nafsu serakah pemimpin pas tidak pernah padam biarpun zaman terus berubah. berkawan boleh dengan pemimpin pas tetapi percaya jangan sekali..

      Delete
  17. .
    .

    Geli hati jugak dengan perangai PAS.

    Semua ada dua. Muka ada dua wajah. Pendirian parti ada dua. Ahli ada dua kumpulan. Keputusan di buat dua cara.

    Tafsir ayat pun ada dua.

    Ikut mana yang memberi keuntungan pada Hadi dan walaun. Kebenaran tolak tepi. Dosa tutup mata sebelah.

    PPBM lain.
    PKR lain.

    Padahal tak ada beza PKR dengan PPBM.

    Wallahhuallam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diakhirat pun ada dua bro..syurga dan neraka.. Yang benar pi syurga, yang salah pi neraka...

      Delete



  18. Perdana Menteri Najib Razak dijangka berada di New Delhi, India untuk lawatan rasmi dari 30 Mac-4 April yang datang dua tahun selepas Narendra Damodardas Modi, Perdana Menteri India melawat Kuala Lumpur.

    Ia dijangka akan menyaksikan pengumuman mengenai perdagangan dan pelaburan serta meningkatkan lagi hubungan pertahanan dan strategik, kata sumber.

    Ini baru lah adil .. Pertama “jual negara” ke China, kemudian kepada Orang Islam dari Arab dan kini ke India.

    Baru lah 1Malaysia.

    Sejak akhir-akhir ini, nama baru bagi Pelaburan Asing adalah “Jual Negara”.

    BAGUEH PUNYA SPIN


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Sendiri bagi label kata bijan jual negara, lepas tu salah kan org lain.. Woi lu makan nangka lepas tu wa kena getah... Lu punya pee m pinjam billion sama ah long yahudi jd ekonomi negara huru hara, lu salah kan org lain.. Byk cantik lu punya muka.. Podah chit.. Busuk punya worang!!!

      Delete
  19. PAS X HINGIN BERSATU MEMEKAK LAGI
    CAKAP GEBANG LAM HATI MINTAK NYAWA
    PUNAH LAH HARAPAN MAMAK DAN BOBOI
    NASIB DAH X MENYEBELAHI BARUA SINGAPURA

    kikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua Singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini Kali lah
      Jom ubah PM najib
      Kita simen BN barang naik

      Jom Kita pakat ramai2 ramas tetek akak langsuir lesbi sama tuan politik nya encik azalina .ramas yang yanggg..

      Kikikiki

      Delete
    2. Pas lebih suka bersama umno kerana pas tahu umno lemah..pas tak mahu bersama Bersatu kerana bersatu kuat...susah nak pulas...umno lemah senang pas nak pulas...blm pru lagi pas dah dapat 90 jota dari umno...macai umno yg kerja kuat siang mlm pon tak dapat
      9000.00

      Delete
    3. Tak nak le ramas diaorg punya bro..tak sior teman!!
      Kikiki..

      Delete
  20. Pkr&dap harus berhati-hati dengan tuang presideng tabiat tangguh/monteng hanya mampu tadbir sepenggal.

    1. Pis hanya mampu main jentik-jentik diselangor

    2. Politik tetap politik tidak akan setaraf dengan agama

    3. Adakah memutuskan hubungan dengan non muslim itu tuntutan agama islam ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam ajaran agama pas, tujuan menghalalkan cara, apa pun boleh janji menang kerusi.. Ajaran agama pas ye faham molek2 tu..tak ada kena mengena dgn Islam.. Hardy boy nk kerusi dan duit.. Agama bg dia medium utk kuasa.. Dpt kuasa gelabah puyuh tak tau nk buat apa.... Politik suku, agama suku.. Jd tv3 tiga suku..Kikikiki

      Delete
  21. Geram tp tak heran pun..sbb bnyk kisah macam nie disebut di dalam al Qur'an malah MELAKNAT mereka.

    ReplyDelete
  22. SELANGORK BER'MB'KAN MORAL YG RENDAH
    MAKAN ASKIM DALAM JAMBAN LAGI
    PADA RAKYAT SELANGOR YG TINGGI MARUAH
    PRU 14 KITA UBAH & SIMEN HARAMJADAH INI...

    iNI KALI LAH BER'MB'KAN AKHLAK YG RENDAH
    GERBANG DI CAT 10JUTA STADIUM 300 RIBU
    PADA RAKYAT SELANGOR YANG TINGGU MARUAH
    KITA UBAH & SIMEN HARAMJADAH MASA PRU


    kikikikkki... pada rakyat Selangor Darul Pluralist
    Pada rakyat selangir yg bermaruah tinggi.. jati diri dan harga diri. .. takkan nak pulih prmimpin yg bermoral rendah... korup rasuah.. semua AMK yg kaya raya tayang duit berkilo kilo dalam kereta mewah masa untuk ubah Selangor. ..

    ini kali lah UBAH & SIMEN...

    kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiki..ni budak suruhan semAh badak..kat selangor dpt air free..negeri lain dpt ke.,jgn jealous

      Delete
  23. http://captainmgs.blogspot.my/2017/02/terbongkar-azmin-kerahkan-adam-rosly.html?m=1

    link atas... hilman dan kawan2 AMK proksi Assmin Jamban tayang duit berkilo kilo dalam beg mewah ...jawatan AMK saja... gambar duit berkilo tak pernah tipu....

    pada rakyyat Selangor ... lu fikir la sendiri.... masih mahu kah MB yg punah ranah moralnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingai...ada report polis sama sprm? Apa hasilnya? Bila ada hasil barubla report kat kita...ada faham bingai?

      Delete
    2. Kikikiki.. Nak adu domba kununnya... Noh udang apa khabar? Ziana zain apa khabar? Nk perintah Selangor Di persila kan. No hal.. Bg Jamal jamban buat gimik2 lg.

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini Kali lah
      Ubah PM najib
      Simen kan BN barang naik

      Ahaksss ptui.. JASA.. Ramas tetek akak langsuir yang yanggg..

      Delete
  24. Hardy tidak akan berani putuskan hubungan dengan kerajaan PH Selangor (PKR+DAP).Cakap-cakap bolehlah nak putuskan hubungan dengan parti yang berkerjasama dengan DAP.Jangan sekali-kali percaya kepada manusia yang tidak berprinsip @ manusia tidak berpegang pada janji.

    ReplyDelete
  25. CAT SATU STADIOM 350 RIBU SAHAJA
    CAT PINTU GRRBANG 10 JUTA HARAJADAH..
    MAKAN ICE CREAM DLM JAMBAN PULA
    PRU 14 RAKYAT SELANGOR KASI UBAH

    SELANGORK DARUL PLURALIST PENJAJAH
    MENANG MENGUNDI DALAM HOTEL MURAH
    AHLI PARTI BRRGADUH RABAK BERDARAH
    MASA UNTUK SIMEN & UBAH INI KALI LAH


    kikikikiki.... masa dah tiba... akar umbi PAS desak puruskan hubungan PKR uktamar bulan depan... kikikikiki. ..

    Belum PRU14... Srlangor Darul Pluralist hilang kerajaan bila PAS putuskan hubungan dng PKR...


    kikikikikiikiki...

    ReplyDelete
  26. Kikikiki.. Sian akak langsuir nk org percaya yg BN baik untuk kesihatan anda.. Kikikiki BN barang naik sape nak.. Akak langsuir meh sini nk ramas tetek ciput tu.. Ramas yang yanggg.. Ramas lg yang yanggg.. Kikikiki

    ReplyDelete
  27. 11.23
    dah x mmpu nk jawab dng fakta.... kikikikiki..gelabah sungguh dia... cemasss.... makan tak lalu... main pun tak lalu... kikikikiki..

    ReplyDelete
  28. Itulah perjuangan PAS yang sebenar nya sejak dulu.Perjuangan untuk habuan dunia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...