Sunday 4 September 2016

SIAPA PEMIMPIN UMNO JOHOR YANG PERTAMA BERANI MENYOKONG SEPENUHNYA IDEA TMJ INI?


Sesungguhnya ini adalah idea terpuji daripada Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dalam konteks mewujudkan perpaduan dan persefahaman sesama rakyat.

Menurut baginda, untuk masa depan, tiada lagi sekolah Tamil, Cina atau Melayu di Johor, yang ada hanya satu sekolah untuk Bangsa Johor sahaja.

"Awak ada sekolah Tamil, awak ada sekolah Cina, awak juga ada sekolah Melayu (kebangsaan).

"Dari kecil awak dah ajar dia (pelajar) jangan bersatu, lepas tu (apabila besar) awak suruh mereka bersatu," jelas baginda lagi mengenai rasional perlunya kerajaan negeri Johor mewujudkan sekolah tersebut.

Nah....sekarang siapakah pemimpin UMNO yang pertama berani paling ke depan menyokong sepenuhnya idea Tengku Mahkota Johor ini?

Hishammuddin Hussein? Azalina Othman Said? Dr Puad Zarkashi? Atau siapa?

Menteri Besar Johor, Khaled Nordin pula seharusnya tampil memberi jaminan dengan segera bilakah Sekolah Bangsa Johor ini boleh direalisasikan di negeri tersebut? 

Tahun depan, dua tahun lagi atau bila?

Ayuh...pemimpin-pemimpin UMNO Johor sekalian, tunjukkanlah wajah sebenar tentang apakah yang lebih penting, perpaduan dan persefahaman jangka panjang untuk rakyat atau undi daripada bukan Melayu?

Jika sebelum ini ramai pemimpin UMNO Johor begitu ghairah menyokong konsep Bangsa Johor, apakah mereka juga setuju dengan Sekolah Bangsa Johor ini?

Bagaimana pula dengan pemimpin MCA dan MIC Johor? Setuju atau tidak dengan idea bakal Sultan Johor kali ini? (SH 04/09/2016).

170 comments:

  1. Kita tgk apa komen bangsa najib pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp khaled nordin diam?

      Sebagai MB Johor khaled kenalah bersuara terlebih dahulu jangan dok tunggu dato seri auww..auww tu.

      Dato seri auww..auww bukan reti apa pun. Tetapi mencampuri urusan dan bidang kuasa orang lain dia memang hebat.

      Delete
    2. Kita tunggu dan dengar Mr. Bijak pandai Phooooooaaatttttttt zakar....shit nak kata apa.

      Harap2 dia tak bisulah

      Delete
    3. hati hati...jangan sampai ada yang komen bangsa Malaysia sebagai pengganti bangsa Johor kerana ini adalah agenda DAP sejak berzaman. Gomen dulu dah berjaya buang status agama dan bangsa dalam kad pengenalan yang baru, jangan sampai anak cucu cicit kita terpaksa berjuang untuk mengingatkan kembali, perkara yang kita buat sekarang

      Delete
    4. ,,.,KISAH NYATA ,,,,,,,
      Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
      Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JAMBRONG di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).
      .///

      Delete
  2. Minta maaf tmj.. Idea berkenaan bangsa bersatu adalah agenda yg sgt bagus cuma saya kurang setuju dgn dinamakan bangsa johor.. Tukar lah dgn nama bangsa malaysia atau warga malaysia..
    Saya sedar dan tau idea bangsa johor ni adalah utk satukan semua bangsa dijohor.. Ada melayu cina india dan sbgnya disebut bangsa johor.. Tetapi dinegeri lain pun ada melayu.. Cina.. India dan lain2
    Kenapa tak perjuangkan utk seluruh tanah air.. Kenapa johor sahaja. Ini akan mewujudkan jurang antara negeri.. Akan wujud melayu kedah. Melayu negeri sembilan.. Melayu melaka dan sbgnya.. Bygkan bangsa melayu akan pecah jadi 14 puak ikut negeri masing2.. Itu baru melayu. Belum bangsa2 lain..
    Semua kita sayang kg halaman masing2 apatah lagi kalu kita raja atau ketua kg mesti kita sgt sayang kg halaman.. Tetapi kita juga sayang pada bangsa kita juga pada negara.. Persoalan.. Kenapa kita dipecahkan oleh negeri masing2 walau satu negara.. Nak gabung cukup hanya sebut 'warga malaysia'.. Bukan johor atau selangir atau kelantan atau lain2.. Lepas nak buat apa2 idea berkenaan bersatu buatla atas dasar bersama dlm saty negara bukan negeri sahaja.. Saya sokong sekolah satu bangsa saja seperti idea tmj tetapi biar atas dasar negara..
    Sekolah biarlah nama sekolah dgn nama 'sekilah bersatu malaysia'
    Bahasa pengantar sekolah adalah bahasa malaysia (bukan bahasa bangsa johor)
    Setiap pagi mesti ada doa yg dibaca seperti yg dianjur dlm islam
    Pakaian sekolah menutup aurat bagi semua bangsa
    Wajib belajar agama masing2 (mengikut ajaran masing bersama)
    Bagi pelajar bukan islam kena belajar agama islam sekadar pekenalan begitu juga org islam kena blajar agama lain sekadar perkenalan supya lebih hormat agama masing2

    Bahasa ibunda masing2 tetapi pembelajaran dlm bahasa malaysia

    Sejarah masing2 bersama2

    Ini baru adil utk semua.. Bukan johor sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di UK dan Europe, sekolah kerajaan mesti tiada pengaruh agama dan bangsa. Itu baru adil untuk semua orang. Sekolah China, India dan Aliran Agama Islam mesti ditutup kerana menyebabkan pecah belah umat dan mendidik murid2 jadi racist.
      Kalau nak ikut saranan kau yang di atas, kau kenalah buat private school. Private mesti independent, tidak dibenarkan langsung menerima bantuan dan grant kerajaan walaupun satu sen..

      Delete
    2. Setuju dengan Anon 18:46.

      Idea sekolah kebangsaan yang diperkenalkan suatu masa dahulu adalah untuk memenuhi apa yang disuarakan Tunku Ismail hari ini. Malangnya apabila ada parti politik yang merasakan kedudukan mereka goyah dalam kerajaan maka pendidikan telah dipergunakan untuk memulih dan menguatkan sokongan kaum-kaum tertentu ke atas mereka. Kesannya Sekolah Kebangsaan gah pada nama. Matlamat dan tujuan asal Sekolah Kebangsaan yakni untuk menyatu padukan rakyat sekaligus beransur-ansur menghapuskan sekolah jenis perkauman gagal berpunca ketamakan kuasa ahli politik (baca Regim).

      Ibu bapa kamu Melayu dan India mempercayai korikulum Sekolah Jenis Cina lebih baik dari Sekolah Kebangsaan. Kaum Cina pula melihat Sekolah Kebangsaan hanya akan menghilangkan jati diri anak mereka.

      Idea Sekolah Bangsa Johor sangat mirip dengan Sekolah Kebangsaan cumanya menjuarai matlamat kenegerian mengatasi semangat kebangsaan itu bukan kaedah terbaik membudayakan ilmu kelas tinggi dan mensejahterakan rakyat Johor dengan rakyat negeri-negeri lain di Malaysia. Bangsa-bangsa maju di benua Eropah tidak mempunyai sekolah kenegerian.

      Bertahun-tahun kita memyaksikan betapa jeliknya terjermahan semangat kenegerian di padang sukan. Kita tidak mahu wabak kenegerian merebak pula ke dalam sistem masyarakat dan pentadbiran.

      Apa yang rakyat Johor dan Malaysia perlukan ialah satu sistem pendidikan yang menjadikan kita semua satu bangsa Malaysia yang tulen, bukan sekadar beretorik 1 Malaysia. Untuk mendapatkan sistem pendidikan yang setaraf dengan bangsa negara maju, kita memerlukan kerajaan setaraf negara maju, yang tidak menggunakan agama dan perkauman sebagai agenda politik mereka.

      Berjayanya sesuatu bangsa terhasil dari sistem pendidikan yang baik dan sempurna. Dan menukar kerajaan yang berdiri atas nucleus perkauman mampu menghasilkan bangsa Malaysia tulen yang berjaya.

      Delete
    3. Komen utk encik 1905
      Kalu kita buat apa yg UK dan Uerope buat di sekolah kita, kita akan kehilangan jatidiri bangsa dan agama.
      Kita harus didik anak2 saling mengenal bangsa pelbagai kaum dan agama dibawah satu bumbung.
      Belajar tentang agama juga mengenal bangsa di sekolah yg sama dgn kaum lain dlm bahasa kebangsaan.
      Belajar mengenal bangsa dan agama sendiri tidak menjadikan kita rasis tetapi lebih kepada mengenal jatidiri dlm kepelbagaian kaum dlm satu negara yg berbilang kaum.
      Inilah yg kerajaan harus ubah dan menyokong kearah bersatu bermula disekolah dgn bantuan kerajaan
      Hapuskan sekolah kebangsaan dan private school.. Agenda ini sepatutnya mengatasi politik mana2 parti atau semangat kenegerian

      Delete
    4. susah nak cakap dengan orang yang minda disuap dengan agenda bangsa dan agama. Tujuan pendidikan sekolah Malaysia hanyalah untuk survival politik, bangsa dan agama. Dah dekad 50 tahun system pendidikan UMNO dan kerajaan..semuanya failed...belajar berdoa dan menutup aurat, tapi gagal menjadikan mereka manusia yang berguna dan melahirkan generasi burung kakak tua...Walaupun ada PHD, nak tulis ayat dalam english pun tak boleh...ini kenyataan...Bab agama lagi parah, ramai yang makan tanpa baca bismillah...Doa dibaca untuk bukan untuk amalan tapi lulus exam..
      Ingatlah...jangan rosak budak2..walaupun Berdoa segala2nya, bersemangat nasionalis dan beragama Islam mazhab UMNO, produknya hanyalah penagih dadah, pemakan rasuah, mat rempit, jumud dalam agama dan pengotor, mentality kampungan dan ketinggalan zaman. Sekolah agama pula pecah belahlah umat, maka lahirlah golongan wahabi, islam liberal, Islam UMNO, Islam PAs, tabligh, ISMA dam macam2 firkah yang tiada munafaat kepada agama, bangsa dan Negara.
      Sistem Pendidikan mesti bebas dari agenda politik, bangsa dan agama.

      Delete
    5. Alahai 18:46...nk sgt bersatu ya? Hasrat TMJ tu nk menyemai sikap bersatu antara semua kaum sejak dari kecil sbb utk melentur bulu biarlah dari rebung nya. Xde isu la dgn bangsa johor ni. Lau bangsa johor ni wujud skalipun..xde nya jd perpecahan & wujud nya melayu kedah la melayu selangor la. Lau nk sgt bersatu..hapuskan negeri2 terus...yg ade tinggal malaysia je..mcm ni agaknya lebih BERSATU kot. Apa la sempit sgt fikiran tu ya? Camni la..lau anon 18:46 isi apa2 borang yg perlu tulis di ruangan BANGSA @ RACES...jgn risau sbb saudara xkn jumpa org johor yg akan tulis Bangsa Johor dlm ruangan tersebut. Ini adlh ideologi peringkat negeri utk penyatuan BUKAN NYA nk buat BANGSA BARU. Tolong jgn pemikiran tu cetek sgt please.

      Delete
  3. Saya sangat tertarik dgn komen TMJ hari ini mengenai isu panas dlm pentadbiran FAM.

    Tidak dapat dielakkan ianya mengaitkan presiden sekarang dan presiden terdahulu persatuan itu.

    Para pemerhati dan peminat bolasepak tanahair sedang ternanti2 respons dan komen dari 2 tokoh bolasepak negara ini.

    Sekurang2nya kita dpt menilai walaupun dikritik hebat, mungkin ada juga sumbangan yg mereka taburkan kpd pembangunan bolasepak negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:48 kau ni mabuk ketum ke apa komen tak ada kaitan tajuk, parak

      Delete
    2. Mabuk Todi kah?? Lain topik lain pulak cerita anda...!!!

      Delete
    3. Kau salah telan ubat ke 18:48, nampak pening semacam je

      Delete
  4. Dah lewat engku..sekolah wawasan dah ada tp tk berfungsi....sb terlalu asyik berpolitik....perbetulkan budaya,kementerian pendidikan..tukar kp tukar ksu tukar menteri..dasar pun bertukar..guru pening..pelajar biol...hasilnya...
    masyarakat cempera...perbetul yg utama dulu....sistem gelong...mai lah apa cadangan pun...hancur belaka

    ReplyDelete
  5. Dah lewat engku..sekolah wawasan dah ada tp tk berfungsi....sb terlalu asyik berpolitik....perbetulkan budaya,kementerian pendidikan..tukar kp tukar ksu tukar menteri..dasar pun bertukar..guru pening..pelajar biol...hasilnya...
    masyarakat cempera...perbetul yg utama dulu....sistem gelong...mai lah apa cadangan pun...hancur belaka

    ReplyDelete
  6. Saya ada produk sek aliran inggeris,sek kami punyai semua bangsa melayu, cina, india, punjabi, eurasian kami wajib lulus bm dn bi di peringkat mce, ketika itu ble lihat kelompok murid berbagai bangsa bermain dn mengulangkaji pelajaran dn saya akui hubungan kaum ketika itu adala lebih baik dr skrg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku, bapa aku dan mak aku...walaupun ke sekolah dengan lencana salib, sebab sekolah Kristian methodis...belajar agama hanya uztazah tidak pakai tudung, berkasut tumit tinggi, memakai kebaya ketat dan berkain belah ala2 Sarimah..tapi kami masih kekal Islam dan tidak mencuri, berzina, merempit, makan rasuah, sex bebas, hisap dadah, bawa lari anak dara orang ...dan tengok tv yang tak disensor...sebaliknya sekolah sekarang, terbalik pulak...menjadi pusat penyediaan penagih dadah, samseng, bosia, pemakan rasuah, perogol anak sendiri, dajal, kaki penipu, racist dan pengotor dan segala2 sampah sarap...Mufti2 zaman ini apa kau jawab kepada Allah kat akhriat nanti.

      Delete
  7. Bangsa johor???

    Kuasa digunakan untuk menambah baikan....

    Atau...

    Kuasa digunakan untuk popular...

    ReplyDelete
  8. buat pulak institut kolej u bangsa johor baru gah sikit

    ReplyDelete
  9. Selepas wujudnya bangsa Johor maka wujudkan pula Raja atau Sultan dari kalangan Cina dan India. Macam mana, ada setuju..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. adey mr syed albudin..
      ambo setuju sangat cdgn d atas.
      kalu india mmg kena sbb depa byk raja..kalu cina jd raja sapa nak
      bekidmat mesti d kembiri..nak habag bg....
      ank-ank mentri dan ank-ank raja p sekolah org putih.......bangsa penjajah..
      depa suma keturunan pahlawan dan pendekag...kag kag kag .......jd mangkag..
      bwat le sekolah bangsa apa pun mlayu marhaen tetap jd kulibatak cina..hidop amno...nama tanah mlayu p tukag jd malai..sia..

      Delete
  10. Bila ABIM menular dlm dasar pelajaran negara bnyk unsur2 agama di bawak masuk dlm system pelajaran.Banyak lah graduan2 'unemployed'agama dpt tempat di sekolah2 dan pengajian tinggi.Dari situ lah mula nya ' hancur' sekolah2 kebangsaan setiap aktivity ustat2 lah yg lebeh berkuasa Dari guru besar atau pengetua.Pendapat mereka ' mesti' di terima kerana lebeh arif dlm syariah.Hingga di pintu tandas pun di tulis DOA utk masuk tandas.Bermacam2 DOA di sumbat kpd murid2.Tidak salah berdoa dan kita juga kena berdoa meminta berkat dari Allah s.w.t tp kita kena resap budaya usaha yg kuat dan mencari pengetahuan duniawi juga akhirat.God will only help those who help themselves.
    Akhir kata penyelesaian hanya satu aliran dan gubal semula bab2 agama.
    Dasar baru mestilah dpt menarik pelajar bukan melayu dan Islam.


    ReplyDelete
    Replies
    1. doa harian pun panjang berjela2
      maklumlah nak tunjuk hebat ilmu agama dia
      bila exam pulak doa lagi panjang
      pastu azan
      mcm nak pi perang
      akhirnya pelajar masuk dewan lewat
      bagus la tu
      tunjuk contoh dan amalan tak hormati masa
      solat tunggang terbalik pun tak dpt mdisiplinkan diri utk hormati masa
      buah fikiran depa saja yg afdhal konon
      hahaha

      Delete
  11. Sewaktu saya menginap di sebuah hotel di Indonesia bersama keluarga tahun lepas, saya belajar satu perkara. Tiap petang selama 3 hari 2 malam di hotel berkenaan, anak anak saya (8 dan 10 tahun) berenang di kolam renang. Dan tiap petang itu juga saya lihat anak anak saya mesra berenang dan bermain dengan anak anak satu keluarga Indonesia (kaum China). Mereka sangat mesra. Walau pun anak anak keluarga berkenaan berbahasa Indonesia, tetapi anak anak saya dapat memahaminya (kerana isteri saya Indonesia). Kerana bahasa yang diguna hampir sama (apatah lagi kalau 100% sama) dan masing masing dapat memahaminya, mereka tidak merasa janggal malah cepat mesra sekali.

    Hal ini jarang sekali saya lihat berlaku sewaktu menginap di mana mana hotel di Malaysia. Kaum bukan Melayu dan keluarga mereka cenderung mengguna bahasa ibunda atau English berbanding Bahasa Malaysia. Ini amat tidak membantu dalam usaha perpaduan dan integrasi nasional lebih lebih lagi diperingkat kanak kanak sedangkan waktu inilah paling baik untuk membentuk perpaduan dan persahabatan antara kaum yang berbeza.

    Apa yang disuarakan TMJ itu ada kebenarannya. Negara Malaysia yang selama ini diterajui oleh Melayu UMNO jelas gagal untuk merealisasikan perkara ini. Cumanya saya lebih bersetuju apa yang mahu diusahakan oleh TMJ itu diperluaskan dan dilaksanakan ke peringkat nasional tanpa bertangguh lagi bagi mewujudkan integrasi nasional yang lebih mantap. Kerajaan UMNO BN patut malu dengan keupayaan Indonesia yang telah berjaya melakukannya. Amat wajar sekali pemerintah diperingkat persekutuan diperlekehkan TMJ kerana kegagalan kerajaan UMNO BN selama ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Harus buat peringkat nasional.. Bukan negeri.. Harus satu bahasa saja.. Bahasa malaysia.. Cina yg lahir kat malaysia pun byk yg hampeh.. Taktau ckp bahasa malaysia walau berpuluh tahun hidup.. Agenda bahasa sangat penting dlm membentuk perpaduan.. Bahasa ibunda harus diamal tetapi bahasa malaysia wajib tahu..

      Delete
    2. Itu memang BETUL. Kenapa ini terjadi? Sebabnya hanya yg keje gomen je guna bahasa melayu. Keje swasta ni lau x guna english mmg x sah. Kata bahasa pengantar bahasa melayu. Bukan nya keje berurusan dgn mat salleh...pusing2 dok berurusan dgn melayu cina india juga. Tapi kena gak guna english.Kan ke bengong nama nya. Memang cina di indonesia lebih gemar bertutut bahasa indonesia nk dibandingkn dgn cina di malaysia yg lebih gemar bertutur dlm bahasa cina & english sama la india pun. Cina & india di kampung2 suka guna bahasa ibunda mereka & cina & india di bandar lbh suka guna english. Sbb nya sejak kecil lg da skola kat skola "JENIS"...jadi sampai ke besar la jadi mcm ni.

      Delete
  12. Mata wang Bangsa Johor tak buat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..kelakar kamu ni.
      Walaupun kelakar tapi isinya memang tepat

      Delete
  13. Org Umno bodoh dah tersepit.kikiki.

    ReplyDelete
  14. Komen?
    KERIS

    guling najib dulu baru bangsa johor ke kelanran ke nogori ke kedah ke?

    ReplyDelete
  15. saya masih keberatan utk menerima sesuatu initiative yg berteraskan 'bangsa' kenegerian.

    konsep ini mungkin akan d salahgunakan olih orang/kumpulan yg kurang bertanggung jawab.

    kalau kita tidak waspada mungkin akan terdapat penonjulan konsep kindegarden bangsa...,uni bangsa ...,kedai bangsa..., kampong bangsa...,dll.

    mungkin tujuan nya murni pada mula nya tetapi jika sudah menjadi kenyataan ,ia nya amat sukar sekali utk d bendung.

    saya pernah memberi pendapat bahawa alang kah baik nya pihak pemerintah memperkenal kan pedidikan melalui satu jenis sekolah selepas peristiwa 13 mei 69.

    dalam keadaan sekarang hampir mustahil utk d laksanakan.

    namun apa yg penting sekarang ia lah utk mengadakan satu dasar yg bolih memperbaiki mutu pembelajaran d sekolah2 serta mempunyai dynamism utk d memenuhi kehendak suasana yg senentiasa berubah d dunia nyata.(demands of d real world).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di tahun 60an, majoriti ibubapa bukan melayu menghantar anak2 ke sekolah kebangsaan. Tapi kini, sekolah kebangsaan dah jadi sekolah melayu. Ibubapa bukan melayu bukan tak suka anak2 melayu, tapi mereka tak suka guru2 melayu, terutamanya yang dari kampong, yang cuba menerap budaya melayu dan agama islam kepada anak2 mereka. Kini sekolah kebangsaan menjadi sekolah vernacular, sekolah cina pulak menjadi sekolah multiracial. 85,000 anak2 melayu/bumi belajar di sekolah cina. Ini membuktikan bahawa kehendak rakyat tidak boleh dipaksa melalui dasar, sepatutnya dasar perlu memperakui kehendak rakyat. Apa pon, sistem kita kini carca marba. Buat lah apa yang patut.

      Delete
  16. Kita perlu sekolah yang satu.Tetapi idea bangsa Johor itu lebih sesuai sekira negeri itu keluar dari Malaysia.Ada ibu negara Johor,ada mata wang sendiri dan kau fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  17. Itu menunjukkan apabila seorang pemimpin dihormati,setiap arahan,tindakan dan juga cadangan yg dikeluarkan,orang bwhan akan ikut dan contohi..jd bila konsep bangsa J ni diwujudkan,idea spt sekolah BANGSA JOHOR pun bakal ditubuhkan,maka dgn ini rakyat bwhan takkan ada hujah utk membangkang..apatah lagi sesuatu yg mendatangkan manfaat kpd BANGSA J itu sendiri..
    Ada baik,ada buruknya ttg konsep kenegerian ni..apatah lg utk mewujudkan sebuah identiti bangsa..kita setiap negeri ada yg lebih ada yg kurang..apa salah kita bekerjasama..??adakah Johor akan mengambil langkah spt Brunei mengasingkan diri dari pentadbiran persekutuan..??adakah ada pihak tertentu cuba meniupkan angin2 perpisahan utk Johor keluar dari malaysia..??bunga2 dah nampak..tp cuba tnya diri sendiri,angkara siapa..??
    Bangsa Johor begitu mengagungkan sultan mereka atas keprihatinan baginda terhadap BANGSA NYA..ttp adakah pemimpin tertinggi di negara ini mendapat sanjungan dari warganegara nya sendiri..??persoalannya lagi adakah negeri2 lain mengikut jejak johor dgn mewujudkan BANGSA sendiri..apa akan jadi pd malaysia..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pd pendapat saya
      bila sekumpulan mengasingkan diri dari yang lain
      mereka rasa gah dan bangga diri
      pandang rendah kpd yg lain yang bukan satu kumpulan dgn mereka

      Delete
  18. Bangsa kelantanese dah lama wujud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu x dinafikan lagi. Aku tau tentang kewujudan isu kenegerian ni bila study kat universiti. Berpuluh2 tahun da org kelantan ni mmg taksub isu kenegerian nya wlupun mereka xde BANGSA KELANTAN. Alaa...satu malaysia tau la camne punya extreme kenegerian kelantan ni. Lau jumpa org negeri dia..member kat sblh pun bole dia x layan..dok layan org negeri dia. Tapi xde pulak ya nk komen isu kenegerian kelantan ni yg telah wujud berpuluh2 tahun. TMJ ni berkuasa kat negeri dia..so dia buat la apa yg dia rasa baik utk negeri dia. Yg kat atas2 ni semua ckp nape x buat satu malaysia..tu korang kena tanya la si bijaN yg disayangi tu. Da nape plak nk salahkn TMJ lau x dibuat ke peringkat nasional? Apa kena mengena nya? Bukan ke nk meluntur buluh elok la dari rebungnya..itu la yg cuba di buat oleh TMJ. Yg cakap ttg isu matawang bangsa johor tu..dik cakap benda ilmiah dik. Sebab lau cakap mcm tin kosong..bole gi kat blog UMNO = Untuk Melayu No Otak. Apa kena mengena tentang isu PERPADUAN yg cuba TMJ terapkn sejak kecil dgn MATAWANG pulak?

      Delete
  19. Menurut kajian Prof. Dato' Dr. Teo Kok Seong, sekolah aliran Cina bakal menjadi sekolah aliran mainstream atau aliran kebangsaan yang multi racial dalam masa 10 tahun yang akan datang. Sekolah aliran Cina ini bakal menjadi seperti mana sekolah-sekolah Inggeris di zaman British dulu di mana ia bakal menjadi tarikan kepada pelajar Melayu, Cina dan India untuk mendapatkan pendidikan berkualiti. Komposisi murid juga akan seimbang di antara ketiga-tiga kaum dan tidak lagi didominasi oleh sesuatu kaum. Nampaknya hasrat kerajaan untuk melihat anak-anak Melayu, Cina dan India untuk belajar dalam satu siatem persekolahan akan tercapai tetapi bukan melalui sekolah kebangsaan seperti yang di war-warkan. Ianya bakal direalisasikan melalui SJKC-SJKC yang sebelum ini dianggap terlalu race-based.
    Sekolah kebangsaan pula pada masa yang akan datang akan beransur-ansur bertukar menjadi sekolah vernakular. Menurut kajian Prof. Teo, hanya terdapat 4 peratus pelajar bukan Melayu yang berdaftar di sekolah kebangsaan pada masa ini manakala terdapat 18 peratus pelajar Melayu berdaftar di sekolah Cina. Trend ini dilihat ketara peningkatannya dari tahun ke tahun.
    Kenapakah semakin ramai ibu bapa Melayu menghantar anak mereka ke sekolah Cina? Dengan kejadian buli dan ragging yang semakin menjadi-jadi di sekolah-sekolah kebangsaan, mereka lebih merasa selamat untuk menghantar anak mereka di sekolah Cina. Di sekolah Cina anak mereka selamat dan tidak dibuli. Mereka juga dapat memberi tumpuan yang sepenuhnya dalam pelajaran dalam suasana dan iklim pembelajaran yang serba canggih dan moden termasuk kelas berhawa dingin. PIBG-PIBG di sekolah-sekolah Cina ni semuanya kaya-kaya belaka. Jadi tidak hairanlah terdapat perbezaan yang agak ketara dari aspek fizikal dan P&P.
    Di sekolah kebangsaan murid-murid nakal bermaharajalela. Kegiatan buli dan pukul kerap berlaku dan seperti tidak terkawal. Lihatlah kejadian yang menimpa seorang murid di Kedah baru-baru ini yang masih terdampar di ICU akibat dibelasah. Mana guru disiplin? Mana kaunselor? Mana guru besar? Depa buat apa kat sekolah?
    Itu yang masuk berita, yang tak masuk berita banyak lagi tetapi tidak dilaporkan. Bila kes sampai ke peringkat JPN atau PPD didiamkan takut aib nama jabatan. Kejadian yang macam ni kalau report kat guru besar pun tiada apa yang berlaku. Depa bukannya nak ambil tindakan, makin disorok lagi adalah. Takut malu nama sekolah. Yang menjadi mangsa adalah pelajar itu sendiri dan ibu bapa mereka. Emosi mereka akan terjejas dan tidak dapat memberi tumpuan kepada pelajaran. Kepada ibu bapa di luar sana, jika berlaku lagi kejadian sebegini buat laporan terus ke kementerian. Report terus kat bos-bos besar di Putrajaya apa yang sebenarnya yang berlaku di sekolah-sekolah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak buat...cikgu2 sibuk jual tupperware, kuih raya, sabun hai-o...yang tak jual apa2 sibuk sembang dan main FB

      Delete
    2. Alahai...yg keje2 swasta @ yg keje gomen selain daripada guru..memang x jual tupperware, kuih raya, sabun hai-o ke? Tolong cakap guna akal...please

      Delete
  20. Kita hrpkan seseorang yg berpengaruh utk mengangkat isu2 yg melibatkan kepentingan rakyat ke peringkat nasional..tp jwpn yg diterima Agak mengecewakan..kemungkinan isu bangsa kenegerian ini adalah lebih penting drp isu negara..

    Tak mengapalah..

    Kalau taknak tolong pun tak mengapa,sekurang2 nya jgnlah menambahkan jurang yg sedia ada disamping jwpn yang kadangkala melukakan hati rakyat..dulu tiada pun timbul isu kenegerian ni..tp sekarang akibat perbuatan pemimpin curang,jgnlah mengambil kesempatan menghentam..membina dan membentuk sebuah negara bkn nya mudah..apatah lg membentuk keharmonian pelbagai kaum..ambillah inisiatif,mencipta idea supaya negara bertambah makmur,bkn mencari salah individu utk kepentingan tertentu..

    ReplyDelete
  21. Tmj hanya boleh buat di Johor. Kalau nak tunggu federal buat memang tak jadi. Ingat dulu Mukhris buka mulut ttg sekolah satu aliran. Esoknya mca dah warning. Mic pun tak setuju.

    Idea ni bagus. Letak nama apa pun tak jadi hal...
    Sekolah Bangsa Johor
    Sekolah Rakyat Johor
    Sekolah Johor Bersatu
    Sekolah Johor Darul Takzim

    Yg penting idea ini dilaksanakan.
    2 thumbs up Tmj.

    ReplyDelete
  22. Satu lagi persoalan..


    Johor yg disebut2 sebagai negeri yg gah dipersada antarabangsa disamping sultan nya yg berjiwa rakyat..dengan nama Johor dan BANGSA NYA,apakah rata2 nya anak2 jati Johor itu sendiri yg menaikkan nama negeri tanpa melibatkan anak2 jati negeri lain..??

    Nah,dtg pula idea baru..sekolah BANGSA JOHOR..Ini adalah sesuatu yg boleh memacu perpaduan antara negeri di malaysia dan pertumbuhan kemajuan pendidikan BANGSA sendiri dgn mapan dan dinamik..



    #hambar
    BANGSA SELANGOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan sepatutnya tak berniaga.. Kalu berniaga dinegeri sendiriakan ada konflik kepentingan.. Bygkan projek2 kerajaan lawan tender dgn raja.. Ini bagi saya bukan contoh raja berjiwa rakyat.

      Delete
  23. Dah2 lah TMJ,dari duk giler glemer timbul isu..baik tongkol(gelaran utk tengku)
    Jalan kan tanggungjawab anda sebagai kerabat tegur najib,tegakkan hak rakyat dari duk timbukan isu bangsat johor ni..
    Kat akhirat esok2 banyak nak menjawab bila Allah hisap..lg besar gelaran,tanggungjawab kita ni kat dunia,banyak yg akan dihisap di Padang Mahsyar kelak..
    Nabi pernah bersabda kebanyakan penghuni syurga terdiri daripada golongan miskin dunia dan golongan ini antara yang terawal masuk syurga..
    Jadi Jalan kan tanggungjawab tongkol kat dunia ni dengan amanah.bantu golongan hamba rakyat yang tertekan dan ditindas oleh pemerintahan najib daripada cr glemer timbukan isu bangsa dan perabih duit duk bid no plate yang merayu..rakyat yg memerhati meluat tgk gelagat raja2 ni.

    ReplyDelete
  24. depakata bahasa jiwa bangsa..bangsa mlayu beckp bahasa mlayu..bangsa cina beckp bahasa cina..bangsa india beckp bahasa tamil...
    kalu bangsa johor bila beckp nak guna bahasa mende..anon 00:40 sebot negeri johor gah d pesada antarabangsa...yeke ..adeke ..gah tangmana..apanya yg gah..
    hang mabok ketum kot..
    sultan bejiwa rakyat katanya..puii..
    logik akai manosia takperlu sultan... kalu nak jd sultan mesti ada manosia.. depakata rakyat..kalu sultan bejiwa manosia aku setuju sangat-sangat....
    tak kira siapa kita..tetap akan berulat bila kita mampuih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa..ini anon 0302,loghat utara..pon bangsa utagha..bangsa utagha ni suka baca sekerat2,xphm baca kasi habih..org tu dok sarcasm yg ang hingaq mcm mabok koroi otak 3 suku pasai pa..jgn buat malu oghang utagha..

      Delete
    2. Org utara tak sebut 'manosia'
      Ni bukan org utara ni.. Mak cun kot

      Delete
  25. X nk lah jd satu bangsa je mcm di indonesia. .nanti da x kenal mana org melayu. .cina. .india sb sume da sijadikan satu bangsa...tngk org indonesia. ..kita da x kenal mana org islam sb dah di jadikan satu bangsa je...org Islam blh kawin dgn org agama lain x jd masalah..anak2 blh pilih agama mana dia nak anuti..x nak lah jd mcm tu...lg bahaya

    ReplyDelete
  26. Perkara ni dah lama saya mahu ketengahkan tapi sebabkan kadaan terpaksa saya lengahkan.

    Hairan dan ajaib orang-orang Malaysia ni (terutama Melayu!) Waktu berketuakan seseorang bukan main lagi sifat bodek mereka sampai sanjungan kepada orang itu mengalahkan sanjungan kepada Rasul dan Tuhan.
    Misalan waktu TDM memerintah...apa kata dia, walaupun hitm dikata putih, itulah yang diterima mereka bulat-bulat.
    Sekarang kita boleh lihat jenis manusia yang tak tahu malu (kini termasuk bangsa lain) dengan terang-terang cuba perlekehkan 'bekas bos' serta kawan (konon) apabila orang itu sudah tidak ada kedudukan serta kuasa.
    Sedarkah haprak-haprak baik yang bos dan yang berkuasa sekarang ini betapa tidak bermaruahnya ulat-ulat jenis ini. Sekarang mereka memperlekehkan bekas bos dan menyanjung pula bos baru. Sedarlah masa akan menentukan apa pula tindakan mereka bila bos baru ni terlungkup atas sebab tertentu. Jadi bagi bos baru janganlah terlalu angkuh dan yakin sengan kedudukan kamu!
    Ini Malaysia dan inilah orang Malaysia, yang tidak ada rasa malu, dunia dan akhirat...Nauzubilah Min Zalik!

    ReplyDelete
  27. Malaysia ni umpama durian, berlainan pangsa tapi tetap setangkai.

    ReplyDelete
  28. Kuasa,kedudukan,kekayaan yg dinikmati skrg lebih penting dari menyokong TMJ.....itulah sikap/pendirian pemimpin2 umno johor.Tk percaya? tanya mereka dr hati ke hati.

    ReplyDelete
  29. Kuasa,kedudukan,kekayaan yg dinikmati skrg lebih penting dari menyokong TMJ.....itulah sikap/pendirian pemimpin2 umno johor.Tk percaya? tanya mereka dr hati ke hati.

    ReplyDelete
  30. Kenapa johor sahaja?

    1. Munkin bidang kuasa nya lebih besar dinegeri sendiri...maka lebih selesa dan mudah memulakan nya dari lingkungan yg dia mempunyai kawalan ke atas nya, umpama nya,, kita pun lebih mudah hukum anak awndiri yg buat salah.dari hukum anak org lain.

    2. Pukul anak sindir menantu... macam dia majukan JDT untuk sindir FAM... nak namakan apa..tu bukan masaalah besar kot...kita pun ubah malaya jadi malaysia bila sabah sarawak masuk bergabung.

    Wallahua'lam.. itu pandangan 10 sen yg saya nmpk.

    ReplyDelete
  31. Lantaklah TMJ nak buat sistem mcmana.

    Baginda Nak memajukan negerinya. Silap2 baginda sendiri yg keluarkan bajet utk buat sekolah tu. Bukannya baginda kapor duit rakyat macam mat najip laki Bini anak beranak buat.


    Tak dinafikan memang ada pro n kontra dlm plaksanaan apa2 dasar baru. Tapi kalau usaha tu lebih byk membawa kebaikan drp keburukan then teruskan je la.

    Kipidap buat TMJ.

    *p/s: Lama xdgr khabar Rani Kulup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..itu mmg btol en Tajul. Lantak dia la nk buat apa kat negeri dia asalkn membawa kebaikan. Tapi kat atas ni byk cakap x guna akal. Apa kena mengena isu PERPADUAN antara kaum yg cuba diterapkn sejak kecil dgn johor kena kluar malaysia dulu lah..kena buat matawang johor lah..bimbang akan jadi isu kenegerian lah. Langsung xde kena mengena. Kalau rasa benda ni baik..suruh PM si bijaN tu buat peringkat nasional x pun suruh raja2 kat negeri2 lain buat benda ni gak abis cerita. Tolonglah cakap guna akal saudara2 semua..bodoh2 yg ada tu tolong lah sapu baik2 simpan kat bawah carpet andaikata susah sgt nak vaccum kasi hilang.

      Delete
  32. Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka, dan lain-lain .. Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk apa-apa sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah yang rendah dan berpatutan kadar faedah 2%. jika Berminat? Hubungi kami hari ini di (eleazardiaz536@gmail.com) dan mendapat pinjaman anda hari ini
    Regards,
    Eleazar Diaz pasukan pelaburan

    ReplyDelete
  33. Anda semua penipu dan penipu. Saya tidak boleh percaya mana-mana anda. Allah akan menghukum kamu masing-masing untuk menipu pada orang yang tidak bersalah. Itulah bagaimana mereka menipu saya dan mengambil wang yang diperolehi keras saya. Jika tidak kerana kawan saya yang kemudian mengarahkan saya kepada organisasi kredit tulen dipanggil Kiva, saya akan telah mati sekarang. Sila kawan-kawan, salah seorang dari kamu yang datang ke sini mencari tempat sahih untuk mendapatkan pinjaman perlu keluar dari sini dan menghubungi tempat yang sah di mana saya mendapat pinjaman saya dan anda boleh mendapatkan pinjaman daripada mereka juga. Mereka memberi pinjaman mengikut undang-undang Islam. DNO tidak mengenakan faedah. pinjaman mereka adalah faedah 0% percuma. anda boleh menghantar e-mel anda ke salah satu ejen Kiva untuk membantu anda mendapatkan pinjaman daripada mereka. e-mel beliau adalah (johnson.kivagroup@gmail.com) Hanya menghantar e-mel kepadanya dan dia akan membimbing anda bagaimana untuk mendapatkan pinjaman cepat daripada mereka. Beliau adalah orang yang membantu saya untuk mendapatkan pinjaman. Sesiapa yang memerlukan maklumat lanjut mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya boleh menghubungi e-mel peribadi saya di herman228811@gmail.com

    ReplyDelete
  34. Hello,
    Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami memberikan pinjaman dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (Oliviadaniel93@gmail.com)

    ReplyDelete
  35. Hello,

    Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

    Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
    Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
    Adakah anda ingin membeli kereta?
    Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
    Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

    Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

    ReplyDelete
  36. Hello, nama saya adalah Kristian Calvin, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. saya telah kehilangan kira-kira RM6,000 kerana saya memerlukan modal yang besar sebanyak RM80,000. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya dan anak saya saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Jun 2016, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. i juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman yang cepat, hanya mendaftar melalui Puan Olivia Daniel melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (christiancalvin200@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  37. Hello, nama saya adalah Kristian Calvin, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. saya telah kehilangan kira-kira RM6,000 kerana saya memerlukan modal yang besar sebanyak RM80,000. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya dan anak saya saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Jun 2016, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. i juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman yang cepat, hanya mendaftar melalui Puan Olivia Daniel melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (christiancalvin200@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  38. Apakah Anda membutuhkan Pinjaman Kami Adalah sah dan menjamin pemberi Pinjaman Kredit. Kami adalah syarikat DENGAN Bantuan Kewangan. Kami meminjamkan dana Kepada Individu yang membutuhkan Bantuan Kewangan, Yang Memiliki Kredit Buruk Atau membutuhkan uang Untuk TUNAI VISA VISA tagihan, Untuk berinvestasi Pada Bisnis. Boleh saya minta MENGGUNAKAN media ini kepada Untuk Memberitahu Anda bahwa Kami Memberikan Bantuan Penerima boleh membebaskan diandalkan SEBAGAI Kami Akan senang Untuk Menwap menawarkan Anda Pinjaman Hubungi Kami Melalui Email: hammers.credit@gmail.com

    Layanan Yang Meliputi diberikan

    * Hutang konsolidasi
    * Pinjaman Bisnis
    * Pinjaman Peribadi.
    * Kredit Mobil
    * Sewa pinjam Rumah

    Mengarang Kembali JIKA Berminat DENGAN Tingkat bunga kami pada 4% per tahun. Hubungi kami Melalui Email: hammers.credit@gmail.com

    Harap Koleksi Nota: Semua Individu Yang Berminat Harus Mengirim Pesan ke e-mel kami pada Untuk respon Mendesak dan rincian Untuk mendapatkan Pinjaman.

    Salam Hormat.

    ReplyDelete
  39. Hello, nama saya Henny Silalahi, dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih merupakan syarikat pinjaman palsu asal.
    Beberapa bulan yang lalu, saya adalah dari segi kewangan tegang dan terdesak, saya menjadi mangsa penipuan oleh beberapa syarikat pinjaman dalam talian, kerana saya memerlukan syarikat pinjaman yang jujur.

    Saya hampir berputus asa, tidak sehingga saya mendapatkan nasihat daripada rakan yang kemudian mengarahkan saya untuk pinjaman pemberi pinjaman yang sangat handal MORISS CERULO LOAN FIRM, yang memberi pinjaman pinjaman tidak bercagar 750 juta dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan kepada kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%. Saya amat terkejut apabila saya memeriksa akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah pinjaman yang saya digunakan secara langsung dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan, kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan.

    Saya mahu anda menjadi pasti dan yakin bahawa ini adalah yang asal kerana saya mempunyai semua bukti yang memproses pinjaman ini termasuk kad id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kerja kertas. Saya percaya Puan Joy Wilson sepenuh hati kerana dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi syarikat melalui e-mel: (morissceruloloanfirm@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (hennysilalahi35@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    ReplyDelete
  40. Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Hello semua,

    Saya seorang pemberi pinjaman swasta, i menawarkan pinjaman pada kadar 2% ini adalah syarikat yang sah dengan penghormatan dan perbezaan kami bersedia untuk membantu anda dalam apa-apa masalah kewangan yang anda kami menawarkan semua jenis pinjaman jadi jika anda berminat dalam tawaran pinjaman ini sila hubungi kami di e-mel kami: (anggadiman1@gmail.com)

    Juga menyediakan butiran berikut supaya kita boleh meneruskan dengan pinjaman serta-merta.

    Nama:
    Jumlah yang diperlukan:
    jangka masa:
    negara:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Nombor telefon:

    Hubungi kami dengan butiran di atas pada e-mel kami: anggadiman1@gmail.com

    Salam kepada anda semua....

    ReplyDelete
  43. aasamalekum, adakah anda memerlukan pinjaman, melakukan memerlukan pinjaman segera, adakah anda memerlukan pinjaman cepat, adakah anda memerlukan pinjaman peribadi, adakah anda memerlukan pinjaman yang besar, adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan terlebih dahulu, adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang, adakah anda memerlukan pinjaman jangka pendek, adakah anda mendapatkan pinjaman tidak bercagar, membayar pinjaman hari yang anda perlukan, adakah anda memerlukan hari yang buruk pinjaman, keseluruhan pinjaman ibu negeri yang saya perlukan, adakah anda mahu pinjaman kereta, adakah anda mahu Morgage pinjaman, adakah anda mahu pinjaman bercagar, adakah anda mahu pinjaman rumah, Kemudian firma pinjaman yang membawa kembali kita pakej yang serendah 1%, pinjaman tanpa faedah, anda bebas untuk mendapatkan anda pinjaman cepat, untuk merealisasikan matlamat anda pada tahun baru ini, semoga allah memberkati anda, inshaillah
    e-mel kenalan <(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
      DAPATKAN SEGERA ANDA, ANDA MENDAPAT PINJAMAN CEPAT DAN BESAR

    ReplyDelete
  44. Adakah anda memerlukan pinjaman pada kadar yang sangat rendah 2%? kita beri rumah
    pinjaman, pinjaman perniagaan apa-apa jenis pinjaman yang berminat, Hubungi kami melalui e-mel: arnoidweman@gmail.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete
  45. Nama saya Jurjani Budi dari Subang Jaya malaysia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada scamers dan curang di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara finansial tegang dan putus asa ketika toko saya mendapat dibakar, saya pergi ke bank saya tidak memenuhi syarat untuk pinjaman saya scammed oleh beberapa pemberi pinjaman dan serikat kredit online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal yang disebut pinjaman tanpa jaminan AASIMAHA Adila AHMED PINJAMAN FIRM sebesar Rm 250 juta dalam waktu kurang dari 4 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga hanya 1%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres dan belajar lession dari kesalahan mereka. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi {aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com} Anda dapat juga menghubungi saya di emai saya {jurjanibude0811@gmail.com}

    ReplyDelete
  46. Adakah anda sedang mencari pinjaman pelaburan, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman untuk penyelesaian hutang dan pinjaman peribadi? Mencari tiada lagi kerana anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (mariajorgeglobalfinance@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jantina ........................
    5) Status perkahwinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nombor Telefon ...........
    8) Kedudukan di tempat kerja .....
    9) Pendapatan bulanan ....................
    10) yang diperlukan Jumlah pinjaman .........
    11) tempoh pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tarikh Lahir ........................

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  47. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete
  48. Saya Widaya Tarmuji, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah TRACY MORGAN LOAN FIRM. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Tapi Tracy Morgan memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email yang sebenarnya mereka: tracymorganloanfirm@gmail.com. Email pribadi saya sendiri: widayatarmuji@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan untuk saran saya. hati-hati

    ReplyDelete
  49. orang di seluruh dunia mendapatkan keuntungan dari kami, terlepas dari mana Anda tinggal. memberikan dana kepada orang-orang untuk membantu memenuhi standar hidup mereka kami memberikan pinjaman kepada semua pemohon kami Jika Anda tertarik dalam memperoleh pinjaman dari kami hubungi kami di globalfundfoundation9@gmail.com

    ReplyDelete
  50. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  51. !!! KABAR BAIK INDONESIA !!!

    Nama saya Abdul williams Muslim oleh agama. Saya menggunakan kesempatan ini untuk memberi amaran kepada para pencari pinjaman untuk berhati-hati penipu. Saya telah scammed empat kali oleh beberapa syarikat pinjaman di internet, sehingga seorang rakan saya memperkenalkan saya kepada seorang wanita bernama Mrs. sani Maryan, yang menyediakan pinjaman EUR100,000.00 dan di atas tanpa tekanan, dalam contoh pertama itu seperti berkhayal saya pinjaman saya Rp750, 000,000 tercermin ke akaun saya. Saya ingin menggunakan media ini untuk mendorong sesama pinjaman memerlukan Indonesia untuk kenalan Mrs. Maryan Sani melalui e-mel: maryansaniloancompany@gmail.com

    Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui: williamslare6@gmail.com

    ReplyDelete
  52. Hello,
    Adakah anda dari segi kewangan ke bawah? mendapatkan pinjaman sekarang dan memulihkan perniagaan anda, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka tahun baru ini. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: (gloryloanfirm@gmail.com). mengisi borang Maklumat Peminjam di bawah:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    sila memohon syarikat yang sah.

    ReplyDelete
  53. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Roseanna Moore, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

    ReplyDelete
  54. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  55. Ocean Pemberi Pinjaman dan Gadai Janji Terhad Kecil dan Jumlah Besar Pinjaman Pada 2%.

    Hello memohon pinjaman untuk membiayai perniagaan anda, Kami menawarkan pinjaman peribadi,
      pinjaman komersial dan peribadi dengan kadar faedah yang sangat rendah serendah 2% dalam satu tahun kepada 30 tahun tempoh pembayaran balik mana-mana sahaja di dunia. Kami menawarkan pinjaman antara 1000 kepada mana-mana jumlah yang anda meminta, hubungi kami hari ini Email; oceanfmortgages@gmail.com

    +447087694046

    ReplyDelete
  56. Perhatian !!! Perhatian !!!!
    Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma-terma dan syarat-syarat.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kepada kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu dan kami memberi pinjaman setiap hari untuk 20 orang dan lebih-lebih lagi tergesa-gesa

    Email kami di: (fatimaloanconpany@gmail.com)

    ReplyDelete
  57. TAHUN BARU PINJAMAN TAWARAN UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA DARI JESSICABROWNFINANCEFIRM !!!

    Kami ingin semua pelanggan kami yang dihormati tahun baru gembira, dan mengalu-alukan anda semua untuk syarikat pinjaman pinjaman global kami. Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja-pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini dalam tahun 2017 berbanding sebelum ini. Kami adalah sebuah organisasi syarikat pinjaman global; kita adalah yang paling cepat bahawa apa-apa pinjaman kepada individu yang layak, syarikat swasta dan orang ramai pada kadar faedah 4% tanpa cagaran.

    Hubungi kami hari ini untuk permintaan pinjaman anda melalui e-mel: jessicabrownfinancefirm@gmail.com PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
    ========================== ======
    * Commercial Lending.
    * Pinjaman peribadi.
    * Perniagaan Kredit.
    * Pinjaman Pelaburan.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pinjaman Hasil.
    * Pembinaan Pinjaman.
    * Pinjaman Perniagaan Dan lain-lain lagi:
                                                                                BORANG PINJAMAN:
                                                                           =================
    DATA PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Tempoh pinjaman:
    3) Alamat:
    4) Seks:
    5) Status perkahwinan:
    6) Tempat Kerja:
    7) Nombor Telefon:
    8) Pendapatan bulanan:
    9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    10) Nama Facebook:
    11) Agama:
    12) Tarikh lahir:
    13¬) Kemudian kaum kerabat

    Selamat sejahtera.
    Pengarah Pinjaman: MRS JESSICA BROWN
    Regional kepala ibu pejabat Alamat: Nehru Place 13th Floor Eros Corporate Tower New Delhi 110 019.INDIA
     


    Jessicabrownfinancefirm - Copyright © 2017. Hak Cipta Terpelihara

    ReplyDelete
  58. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? telah bank membantah Anda dari pinjaman, kami di sini untuk membantu Anda secara finansial, untuk mendapatkan pinjaman instan Anda dari setiap jumlah di tempat tujuan apapun. kebahagiaan Anda adalah prioritas kami. yang harus Anda lakukan sekarang adalah untuk email kami melalui (AUGUSTINEJUNIO@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  59. Apakah Anda mencari pinjaman? Anda membutuhkan Kredit Usaha, Kredit Tanpa Agunan, Kredit Perumahan, Atau yang Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! perusahaan pinjaman Nicole Morgan kita terbatas dalam memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Silahkan hubungi kami melalui e-mail hari ini melalui nicolemorganloan@gmail.com

    Kami memberikan pinjaman mulai dari Jumlah minimum 5.000 untuk 500.000.000,00 pada mata uang berikut: Inggris Dolar Negara, Eropa dan Great British Pounds (GBP).

    DATA PEMOHON:

      1) Nama Lengkap:
      2) Negara:
      3) Alamat: a
      4) Negara:
      5) Sex:
      6) Status Pernikahan:
      7) Pekerjaan:
      8) Nomor Telepon:
      9) posisi Saat ini di tempat kerja:
      10) Pendapatan Bulanan:
      11) Jumlah Pinjaman Dibutuhkan:
      12) Durasi Pinjaman:
      13) Tujuan Pinjaman:
      14) Agama:
      15) Apakah Anda menerapkan sebelum:
      16) Tanggal lahir:
    Mrs NICOLE MORGAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai semua,
                                            My Name Is Puan Ahmed Gloria.
        Adakah anda memerlukan pinjaman untuk apa-apa pelaburan, pinjaman untuk pengembangan perniagaan, pinjaman untuk pelaburan baru, Pinjaman untuk membayar hutang dan bil-bil, atau di mana anda menolak oleh bank pinjaman, atau di mana anda ditipu sini di internet ?. Mencari tiada lagi adik-beradik saya, bersama-sama dengan Cahya Kirana Kredit Firm, dia menawarkan pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, bukan cagaran. Beliau juga menubuhkan dan terkenal wordwide, dia berada di sini untuk meletakkan dan berakhir dengan kemiskinan dan pengangguran, kerana semua orang mempunyai potensi dan masalah sendiri. Hubungi cahya ibu hari ini dan anda akan hanya lebih daripada okay dengan kehidupan anda dan kehidupan keluarga anda dan menjadi salah satu pelanggannya dihormati juga. E-mel: Her di (cahya.creditfirm@gmail.com) Terima kasih,, anda boleh menghubungi saya di sini juga ahmedgloria.2012@gmail.com

      Delete
  60. Adakah anda sedang mencari pinjaman pelaburan, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman untuk penyelesaian hutang dan pinjaman peribadi? Mencari tiada lagi kerana anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (bellaalbert6@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  61. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  62. Memohon Pinjaman segera dan Gadai janji, telah anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank-bank dan institusi kewangan lain, Kami di Tawaran COVENTRYLETON PINJAMAN SYARIKAT pinjaman daripada 1,000 hingga 100,000.000.000 anda perlu 18years dan ke atas untuk memohon, membalas kini melalui e-mel coventryletonloancoperation@gmail.com untuk maklumat lanjut.

    KAMI MENAWARKAN jenis-jenis JUMLAH PINJAMAN:
    * Pinjaman Penyatuan Hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    *Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Perumahan
    * Kewangan Kereta
    * Pinjaman Commercial
    * Pinjaman Pelaburan
    NOTA: Kami memberikan anda pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan pinjaman jangka masa 1 hingga 25 tahun untuk membayar balik pinjaman. kenalan e-mel:
    coventryletonloancoperation@gmail.com Jika anda mempunyai mana-mana masalah di atas, hubungi kami sekarang untuk mendapatkan bantuan

    ReplyDelete
  63. hari yang baik

      ini adalah asas dana global, kami memberi pinjaman setiap tahunan 100% pembiayaan projek dengan pinjaman bercagar dan tidak bercagar boleh didapati kita dijamin dalam memberikan perkhidmatan kewangan kepada pelanggan-hotel kami dengan pakej pinjaman yang fleksibel pinjaman boleh diproses dan dana yang dipindahkan kepada peminjam dalam masa yang sesingkat mungkin kami beroperasi di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis kepada yang berminat syarikat pelanggan firma dan semua jenis organisasi perniagaan, orang perseorangan dan pelabur hartanah hanya hubungi kami dengan nama di bawah Jika anda sedang mencari di bagaimana untuk mendapatkan pinjaman hubungi kami kami boleh membantu anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com

    ReplyDelete
  64. Adakah anda memerlukan pinjaman pada kadar yang sangat rendah 2%? kami memberi pinjaman rumah, pinjaman perniagaan apa-apa jenis pinjaman yang berminat, Hubungi kami melalui e-mel: wemandevlin@gmail.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete
  65. Adakah anda memerlukan pinjaman pada kadar yang sangat rendah 2%? kami memberi pinjaman rumah, pinjaman perniagaan apa-apa jenis pinjaman yang berminat, Hubungi kami melalui e-mel: wemandevlin@gmail.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete

  66. SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!!

    Hey Guys !!! Am amat gembira saya mendapat lombong dari Luana. kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 1000 setiap hari. Saya dapat dari minggu lepas beliau dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 secara percuma. Kosong ATM mengeluarkan wang dari mana-mana mesin ATM dan tidak ada nama di atasnya, ia tidak boleh dikesan dan kini saya mempunyai wang untuk perniagaan dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup .Saya sangat gembira i bertemu Annie kerana saya bertemu dua orang sebelum beliau dan mereka mengambil wang saya tidak mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi gembira sekarang. Annie menghantar kad melalui DHL dan saya mendapat dalam dua hari. Dapatkan kad anda sendiri dari dia kini dia tidak seperti scammer lain berpura-pura mempunyai kad ATM, Beliau memberi ia keluar secara percuma untuk membantu orang walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia membantu banyak dan tiada siapa yang mendapat terperangkap. im berterima kasih kepada Annie kerana dia berubah cerita saya dengan tiba-tiba. kad ini berfungsi di seluruh negara kecuali Mali dan Nigeria. Alamat e-mel Annie adalah: atmhacker2015@gmail.com

    ReplyDelete
  67. Hello,
    Adakah anda dari segi kewangan ke bawah? mendapatkan pinjaman sekarang dan memulihkan perniagaan anda, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka tahun baru ini. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: (gloryloanfirm@gmail.com). mengisi borang Maklumat Peminjam di bawah:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    sila memohon syarikat yang sah.

    ReplyDelete
  68. Perhatian tuan / puan,

    ADAKAH ANDA MEMERLUKAN KEWANGAN, LANDLORD ANDA berhenti ANDA DARI RUMAH ANDA DAN ANDA PERLU DANA BERMULA UP BUSINESS A? ADAKAH ANDA MEMERLUKAN PINJAMAN A? KAMI MENAWARKAN THE BEST AT UNITY TRUST BANK. Kami menawarkan pinjaman kepada individu, firma dan badan-badan korporat pada kadar faedah yang rendah, terma pinjaman penentu. Pinjaman untuk membangunkan perniagaan daya saing.

    Kami menawarkan jenis yang berikut pinjaman:
    * Pinjaman Peribadi
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Prasiswazah
    * Pinjaman Siswazah
    * Pinjaman Pendidikan MBA
    * Pinjaman Pendidikan Perubatan
    * Pinjaman Pendidikan Undang-undang
    * Pinjaman Pelajaran Luar Negara
    * Pinjaman Penyatuan
    * Gabungan Pinjaman.
    * Cagaran dan Cagaran Bukan Loans
    * Pinjaman Untuk Perniagaan Anda Mula dan banyak lagi.

      Pinjaman untuk Semua orang pada kadar faedah yang rendah,

    Orang hubungan: John Michael
    Email: info.unitytrustbankloan@gmail.com
    UNITY TRUST BANK.
    SELAMAT PINJAMAN TAWARAN DENGAN NO'S CAGARAN

    ReplyDelete
  69. Hello semua,
    Nama saya Marcia Retnawati bandar Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta daripada seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon untuk 500 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

    jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete
  70. Saya mahu semua orang untuk membaca mesej ini dengan teliti. Saya amat gembira untuk membuat kesaksian bagaimana saya mendapat pinjaman saya pemberi pinjaman kredit legit, saya telah menderita di tangan pemiutang internet palsu di laman web tertentu, saya telah digunakan di beberapa syarikat pinjaman di sini dan semua yang mereka lakukan adalah bertanya kepada saya untuk pembayaran dan selepas pembayaran, saya tidak akan mendapatkan pinjaman daripada mereka, mereka adalah orang-orang palsu dari England dan juga India. Saya dalam kesakitan kerana hutang saya, dan saya dibayar pembayaran lain untuk mendapatkan pinjaman untuk membuat saya hutang lebih besar. Saya gembira apabila rakan saya memberitahu saya bahawa dia mendapat pinjaman daripada internet, dia adalah orang yang memberitahu tentang Nicole Morgan daripada LOAN FIRM NICOLE MORGAN, dan saya memohon untuk pinjaman sebanyak 800 juta, saya mengikuti semua prosedur, Saya berfikir bahawa saya tidak akan mendapatkan pinjaman, tetapi saya amat gembira apabila pinjaman saya diluluskan dan dihantar terus ke dalam akaun bank saya dalam masa 2 hari menyapu. Saya telah membayar semua hutang saya sekarang dan saya mendapat kewangan yang stabil kerana saya menulis mesej ini. Jadi jika mana-mana anda berada di sini untuk memohon pinjaman, anda perlu menghubungi Nicole Morgan di e-mel beliau, mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman sebenar, yang lain adalah palsu. Hanya ikut semua prosedur dalam Nicole Morgan dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan mendapat pinjaman, bijak supaya anda tidak akan kehilangan wang seperti saya, hubungan ibu Nicole Morgan jika anda benar-benar memerlukan pinjaman nicolemorganloan@gmail.com
    hubungi saya dan juga supaya saya boleh memberi maklumat lanjut dan guardiance hadijaboften2@gmail.com
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  71. Hello,

    Di sini datang pinjaman yang berpatutan yang akan mengubah hidup anda menjadi lebih baik, saya Puan Liliana donato, pinjaman pemberi pinjaman yang diluluskan, yang diiktiraf dan didaftarkan di bawah pinjaman pemberi pinjaman perpaduan organisasi, menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang perlu bantuan kewangan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%.
     
    Im Puan Liliana, akan membuat yang terbaik daripada perkhidmatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam urus niaga ini kerana anda tidak dilahirkan untuk menjadi kalah. hubungi kami hari ini melalui E-mel: lilianadonatoloancompany@gmail.com
    Perkhidmatan kami termasuk:

     * Pinjaman peribadi
     * Dept pinjaman penyatuan
     * Pinjaman Perniagaan
     * Pinjaman Pendidikan
     * Janji Broken
     * Pinjaman Terjamin
     * Pinjaman tidak bercagar
     * Mortgage Lending
     * Pinjaman
     * Pinjaman pelajar
     * Pinjaman Commercial
     * Auto Loans
     * Pinjaman Pelaburan
     * Pinjaman Pembangunan
     * Keputusan Pinjaman
     * Pembinaan Loans

    Sila mengisi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk kami untuk melayani anda lebih baik melalui e-mel:
    lilianadonatoloancompany@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN:
          
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status Perkahwinan
    6) Work:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan Bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
    11) Tempoh:
    12) Pinjaman:
    13) Agama:
    14) Adakah anda memohon sebelum:
    15) Nama Facebook:
    16) Tarikh lahir:

    ReplyDelete
  72. Hello kaumku baik Asia, mungkin ALLAH dipuji, nama saya Mahmud Simon, rakyat An INDONESIA tetapi saya sedang berpusat di sini di MALAYSIA; Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua tentang kebaikan Allah yang akhirnya telah membawa saya kepada pemberi pinjaman yang baik ini melalui Puan Nurliana Novi, pemberi pinjaman pinjaman benar-benar asal bernama Elina Johnson, pengarah ELINA JOHNSON LOAN FIRM, selepas saya telah scammed oleh pemberi pinjaman palsu, saya patah, putus asa dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan dan yang percaya, kemudian dia datang dan meletakkan senyuman besar di muka saya dalam kejutan terbesar saya. Saya tahu kebanyakan kamu juga telah menjadi mangsa penipuan, anda tidak perlu bersusah payah lagi kerana saya perlu menyampaikan berita baik dan satu-satunya pemberi pinjaman anda boleh percaya,
    Sekali lagi selepas i mendapat pinjaman dari beliau i melabur dalam perniagaan dan saya melihat bahawa saya memerlukan lebih banyak, saya terkejut apabila ibu memberikan saya pinjaman lain selain daripada pinjaman sebelumnya, orang yang baik saya saya telah melihat ia dan saya adalah sebahagian daripada pengalaman, hari ini hidup saya mempunyai giliran terima kasih baru kepada ibu Elina, ya, anda mungkin takut kerana kesaksian palsu anda telah mendengar tetapi i am saksi dan jika saya sedang bercakap bohong mungkin ALLAH mengambil hidup saya, saya ada orang jika anda mahu pinjaman tulen dia adalah satu-satunya yang boleh dipercayai,
    Puan Elina Johnson daripada LOAN FIRM ELINA JOHNSON hanya hubungi beliau hari ini melalui e-mel: elinajohnson22@gmail.com »untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut; mahmudsimon2@gmail.com dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar berita anda sendiri yang baik, Terima kasih semua dan mungkin ALLAH dipuji.

    ReplyDelete
  73. BERITA BAIK, BERITA BAIK
    Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

    Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
    A) wilson_Gyna8.loankredit@gmail.com
    B) donalanny20. lenders@yahoo.id
    C) miminedi@.krediuniongmail.com
    D) adutyuyani.finance@gmail.com

    Terima kasih telah membaca ,
    Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
    Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
    (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  74. Hello,
    Saya Puan Olivia Daniel, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (oliviadaniel93@gmail.com)

    PEMAKAIAN DATA

    1) Nama:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jenis Kelamin:
    5) Status perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman:
    11) tempoh pinjaman:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Tarikh lahir:
    Terima kasih

    ReplyDelete
  75. AKHIR TAHUN PINJAMAN DI RATE SANGAT RENDAH.
    Halo, aku Mrs. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk mendirikan sebuah bisnis baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman untuk lokal, internasional dan juga perusahaan pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

    ReplyDelete
  76. SELESAI TUNAI PENYELENGGARAAN PENYELESAIAN TUNAI TUNAI.
    Pinjaman hartanah, pinjaman syarikat, pembiayaan sebenar, tawaran pinjaman peribadi dan perniagaan, tawaran kami adalah pantas dan mudah, datang kepada kami hari ini supaya kami dapat menamatkan semua masalah kewangan anda sekali dan untuk semua.
    Kami memberi semua jenis pinjaman, Kerajaan, swasta dan syarikat. Kadar pinjaman kami ialah 2%. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami di alamat E-mel syarikat melalui surecashlending@gmail.com

    ReplyDelete
  77. AKHIR TAHUN PINJAMAN DI RATE SANGAT RENDAH.
    Halo, aku Mrs. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk mendirikan sebuah bisnis baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman untuk lokal, internasional dan juga perusahaan pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

    ReplyDelete
  78. BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

    Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

    Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

    Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

    ReplyDelete
  79. Halo,
    Aku Mrs. Maureen Kurt, kreditor pinjaman swasta, apakah Anda secara finansial sedang jatuh? Mencari pinjaman untuk menumbuhkan bisnis Anda, melunasi tagihan dan hutang Anda, pernahkah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Saya memberikan pinjaman kepada lokal dan internasional untuk semua pihak yang membutuhkan pinjaman dan dapat membayar kembali dengan tingkat bunga rendah sebesar 2%. Saya terdaftar dan disetujui oleh Kerajaan Inggris untuk mengendalikan institusi keuangan di seluruh dunia. Saya memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank dan tidak memerlukan banyak dokumen.
    Anda dapat menghubungi kami via Email: (maureenkurtfinancialservice@gmail.com). Datanglah kepada kita dan kita akan memperbaiki hidupmu.

    ReplyDelete
  80. Salam sejahtera!
    Nama saya Oche Wirmayaty, saya berasal dari Indonesia, tolong dengar, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak ingin membantu anda, yang mereka mahukan ialah merobohkan wang susah payah anda. Saya dan suami saya, mencari pinjaman daripada peminjam yang berbeza di sini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami di mana menipu dan mengoyakkan wang kami dengan mendapatkan pinjaman dari syarikat pinjaman yang berbeza dalam talian.
    Kami juga meminjam wang untuk membayar kreditur ini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami tidak mendapat apa-apa.

    Suami saya dan saya berhutang, dan perniagaan keluarga kita hancur dan kita tidak boleh mendapatkan wang untuk memenuhi tuntutan harian sehinggalah kita diperkenalkan kepada syarikat pinjaman Mrs. Glory, yang telah membantu kami dengan menawarkan kepada kami. Jumlah pinjaman tidak bercagar sebanyak 600 juta tanpa cagaran, Tiada yuran pendaftaran, tiada cukai dan tiada yuran insurans.

    Mereka kini merupakan syarikat terbesar di Amerika Syarikat, Eropah dan seluruh Asia dan komitmen kepada anda. Syarikat Pinjaman Glory didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia.

    Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghubungi Puan Glory atau ikut prosedur pinjaman, hubungi saya melalui e-mel saya: (aisyahyu7@gmail.com)
    Atau anda boleh menghantar e-mel kepada Mrs. Glory untuk: (gloryloanfirm@gmail.com) Tuhan memberkati kita semua ..

    ReplyDelete
  81. Salam sejahtera!
    Nama saya Oche Wirmayaty, saya berasal dari Indonesia, tolong dengar, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak ingin membantu anda, yang mereka mahukan ialah merobohkan wang susah payah anda. Saya dan suami saya, mencari pinjaman daripada peminjam yang berbeza di sini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami di mana menipu dan mengoyakkan wang kami dengan mendapatkan pinjaman dari syarikat pinjaman yang berbeza dalam talian.
    Kami juga meminjam wang untuk membayar kreditur ini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami tidak mendapat apa-apa.

    Suami saya dan saya berhutang, dan perniagaan keluarga kita hancur dan kita tidak boleh mendapatkan wang untuk memenuhi tuntutan harian sehinggalah kita diperkenalkan kepada syarikat pinjaman Mrs. Glory, yang telah membantu kami dengan menawarkan kepada kami. Jumlah pinjaman tidak bercagar sebanyak 600 juta tanpa cagaran, Tiada yuran pendaftaran, tiada cukai dan tiada yuran insurans.

    Mereka kini merupakan syarikat terbesar di Amerika Syarikat, Eropah dan seluruh Asia dan komitmen kepada anda. Syarikat Pinjaman Glory didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia.

    Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghubungi Puan Glory atau ikut prosedur pinjaman, hubungi saya melalui e-mel saya: (aisyahyu7@gmail.com)
    Atau anda boleh menghantar e-mel kepada Mrs. Glory untuk: (gloryloanfirm@gmail.com) Tuhan memberkati kita semua ..

    ReplyDelete
  82. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari wang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya selamat daripada mendapat miskin.

    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  83. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  84. Dear Sir / Madam, "PINJAMAN SEBELUMNYA SEBAB PELANGGAN DI DALAM HARI 2 HARI. Syarikat Mark Harvey Finance, Komersial dan Pribadi" Pinjaman Perniagaan "Pinjaman Rumah pada kadar faedah 2%. Orang yang Tertanya-tanya hendaklah menghubungi Pegawai Pinjaman melalui E-mel dengan maklumat di bawah: ",
     
    NAMA PERTAMA:.....
    NAMA TERAKHIR:......
    NEGARA: .......
    NOMBOR TELEFON:.....
    PEKERJAAN: ......
    AGE: .............
    SEX: ......
    STATUS PERKAHWINAN:......
    PINJAMAN YANG DIBENARKAN: ......
    PENDAPATAN BULANAN......
    PINJAMAN PINJAMAN: ......
    E-mel: markharveyfinancecompany@gmail.com Terima kasih dan Tuhan Bless,
    Salam

    ReplyDelete
  85. INI BERITA BAIK ADALAH BENAR !

    Hello semua orang, saya Nur Izzatul Azira Ismail, i am from Malaysia. Saya mahu anda semua tahu bahawa terdapat sebuah syarikat pinjaman boleh dipercayai di sini yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan ramai orang di sini boleh memberi keterangan untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak jatuh mangsa ke dalam tangan orang-orang yang salah di sini. Saya telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira $ 15,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran ini saya tidak mendapat pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan sekali lagi, HINGGA kawan baik dari bandar Jakarta di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "GLORY LOAN FIRM" mereka menawarkan saya jumlah pinjaman sebanyak $ 50,000usd dalam masa hanya 2 jam permohonan saya itu. Saya terkejut apabila saya mendapat mesej daripada bank CIMB saya dan jumlah yang i digunakan untuk dipindahkan terus kepada saya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 9 orang dari Malaysia dan indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang ini baik dan juga seorang kawan saya dari Cambodia sahaja menerima pinjaman beliau semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan wacth keruntuhan perniagaan anda, mendapatkan pinjaman tulen hari ini dan menubuhkan diri anda.

    Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, anda boleh e-mel saya melalui (utariwirmayaty@gmail.com) atau anda boleh menghubungi syarikat Puan Glory melalui (gloryloanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya 'm di sini untuk membantu. Tuhan memberkati anda semua.

    ReplyDelete
  86. Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
    Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

    Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

    Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
    email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

    Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
    Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
    Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

    Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

    Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
    Tuhan memberkati kalian semua!

    ReplyDelete
  87. Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
    Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

    Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

    Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
    email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

    Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
    Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
    Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

    Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

    Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
    Tuhan memberkati kalian semua!

    ReplyDelete
  88. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti persendirian dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Gender ........................
    5) status perkahwinan .............
    6) Kerja ................
    7) Nombor Telefon ...........
    8) kedudukan di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) jumlah pinjaman .........
    11) tempoh pinjaman .....
    12) Pinjaman destinasi ..................
    13) Tarikh kelahiran ........................

    terima kasih.

    ReplyDelete
  89. Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM2500 dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira RM56,000.00. maka dia memberi saya e-mel pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM42,000.00 ... Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Loana George dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (loanageorge11 @ gmail. com).
    anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sariwulan3600@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  90. Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM2500 dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira RM56,000.00. maka dia memberi saya e-mel pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM42,000.00 ... Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Loana George dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (loanageorge11 @ gmail. com).
    anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sariwulan3600@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  91. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  92. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
    Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete
  93. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
    Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete
  94. DARI KANTOR
    Dari ADMIN
    LAYANAN KEUANGAN HARTFORD

    Ucapan atas nama allah kami sampaikan kepada HARTFORD FINANCE dimana kami memberikan pinjaman dengan persentase suku bunga yang sangat rendah dan menipu yang Anda butuhkan dalam bentuk pinjaman apa pun. Apakah Anda telah mencari melalui celah dan celah dunia untuk sebuah sceure dan pemberi pinjaman yang dapat dipercaya yang dapat Anda kebenaran karena kami dijamin dalam seni pemberian pinjaman, apakah Anda seorang investor, pemilik bisnis, pengusaha, kontraktor, petani, dan Anda ingin memperbesar pantai Anda atau Anda ingin memulai bisnis Anda sendiri? dan Anda memerlukan dana yang bagus dan aman untuk membeli properti, memperbaiki, memperbaiki layanan atau bangunan Anda. dan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda dana jumlah yang Anda butuhkan pencarian tidak lebih karena kami memberikan tim panjang dan pendek dari jumlah dan mata uang hubungi kami untuk layanan yang cepat dan aman hubungi kami sekarang melalui email di hartfordfinancialservice @ gmail .com saat kami berada di sini untuk membantu Anda mengarsipkan tujuan keuangan Anda, karena kami memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dengan layanan kami dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah. ditolak oleh bank atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan tarif paling menarik sebesar 1% untuk mengarsipkan tujuan keuangan Anda sehingga kami menawarkan kesempatan untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, hubungi kami melalui e-mail. di bawah jika Anda tertarik dengan layanan pinjaman karena kami akan memberi Anda senyuman perubahan

    Email:: [hartfordfinancialservice@gmail.com]
    BBM INVITE: [DD8B2E2D]
    DUNIA PRESS: [hartfordfinance.wordpress.com]

    ReplyDelete
  95. We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly
    renewable leased bank instruments. We work directly with issuing bank lease providers, this Instrument can be monetized on your behalf for 100% funding: For further details contact us with the below information.

    Contact: Name: WARREN GARY

    Email: inquiry.barkerfinancial@gmail.com

    ReplyDelete
  96. BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

    Nama saya Amisha dari bogor di Indonesia, saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

    Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah fancy loan company. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa agunan.

    Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

    Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
    Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

    ReplyDelete
  97. Salam khusus kepada semua orang yang membaca ini sekarang juga!

    Saya ingin memulai dengan bersyukur kepada allah untuk karunia hidup.
    Nama saya Yusi Retnowati dan saya ingin berbagi cerita bagus tentang bagaimana Nyonya Ana Michael dari Guaranty Trust Loan membuat hidup saya menjadi manis.
    Saya sedang mengalami kesulitan keuangan untuk beberapa waktu dan saya harus boorow dari teman-teman saya karena saya berharap untuk membayar mereka kembali setelah menerima gaji saya.
    Dan saat itulah hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari pekerjaan dan kehilangan ayah saya bulan berikutnya. Setelah pemakaman ayahku, teman-temanku mulai meminta uang mereka kembali.

    Saya sangat hancur karena keluarga saya menderita dan saya tidak punya uang untuk membayar hutang saya. Jadi, saya memutuskan untuk pergi ke bank saya, BCA meminta pinjaman tapi saya menolak pinjaman karena saya tidak punya pekerjaan. Jadi saya menjadi sangat ingin mendapatkan uang untuk membayar hutang saya. Kemudian saya memutuskan untuk memeriksa situs web jika saya akan melihat pemberi pinjaman pribadi yang dapat saya pinjam. Sebenarnya, saya melihat begitu banyak cerita bagus secara online dan saya pikir hidup saya akan berubah untuk selamanya tapi saat itulah menjadi sangat buruk sehingga saya hampir menghabiskan hidup saya karena saya diminta membayar begitu banyak biaya hanya untuk saya agar tidak menerima pinjaman. .

    Tapi saat kupikir hidupku sudah berakhir, saat itulah allah menggunakan temanku yang kutemui di bank untuk membantuku. Teman saya Pak Harun, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat dan pinjaman online yang tidak berhasil. Jadi, dia mengatakan kepada saya bahwa seharusnya tidak khawatir bahwa dia akan mengenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang dapat dipercaya yang dipinjamnya.

    Jadi, setelah dia memberi tahu saya bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Guaranty Trust Loan, saya memutuskan untuk menghubungi informasi kontak Guaranty Trust Loan yang dia berikan kepada saya yaitu: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com.

    Setelah itu proses persetujuan kredit saya selesai dan saya menerima surat persetujuan dari perusahaan yang menyatakan bahwa saya harus memberikan rincian bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa rekening bank saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
    Begitulah hidup saya berubah dan saya akan terus membagikan berita sehingga setiap orang bisa melihat dan menghubungi perusahaan yang baik yang mengubah situasi saya.

    Anda bisa menghubungi Guaranty Trust Loan via email: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com
    Anda juga dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan bantuan saya atau Anda ingin bertanya kepada saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya. Ini email saya: yusiretnowati06@gmail.com

    Dan di bawah ini adalah rincian akun saya yang dikreditkan dari Securedy Trust Loan,
    Nama Bank: Bank BCA

    Alamat bank: jln.dr.setiabudhi bandung

    Nama akun: Yusi Retnowati

    Nomor akun: 2330142840:

    Tipe akun: tahapan BCA

    Segera setelah saya membayar biaya dokumen, saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan hari ini saya bebas dari biaya finansial dan sekarang saya memiliki bisnis pribadi saya. terimakasih kepada Allah atas anugrah-Nya atas hidupku.

    ReplyDelete
  98. Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
    Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
    Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
    Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
    Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
    Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
    jangan khawatir lagi


    Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
    (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

    juga bisa menghubungi mereka
    PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
    Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

    ReplyDelete
  99. We are specialized in Bank Guarantee {BG}, Standby Letter of Credit {SBLC}, Medium Term Notes {MTN}, Confirmable Bank Draft {CBD} as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed.

    We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description.

    The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760.

    DESCRIPTION OF INSTRUMENT:
    Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC).
    Total Face Value: Minimum of 1M Eur/USD (One Million Eur/USD) to Maximum of 5B Euro/USD(Five Billion Eur/USD).
    Issuing Bank: HSBC London, Barclays Bank, Deutsche Bank Frankfurt, Hong Kong, Any AA rated Bank in Europe or any Top 25 WEB.
    Age: One Year, One Day
    Leasing Price: 4% of Face Value plus 1% commission fees to brokers.
    Delivery: Bank to Bank SWIFT.
    Payment: MT-760.
    Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.

    All relevant business information will be provided upon request plus our terms and
    procedures.

    Contact name: David Verney

    Email : davidverney18@gmail.com

    skype davidverney18@gmail.com

    ReplyDelete


  100.  Daripada mendapatkan pinjaman, saya mendapat kad ATM kosong yang sudah diprogramkan untuk mengeluarkan maksimum $ 5,000 setiap hari selama 30 hari. Saya sangat gembira dengan ini kerana saya mendapat saya minggu lepas dan saya telah menggunakannya untuk mendapatkan $ 45,000. Encik Mike memberikan kad itu hanya untuk membantu orang miskin dan memerlukan walaupun ia menyalahi undang-undang tetapi ia adalah sesuatu yang baik dan dia tidak seperti orang lain berpura-pura mempunyai kad ATM kosong. Dan tiada siapa yang ditangkap ketika menggunakan kad. dapatkan kamu dari dia saya cadangkan sepenuhnya kepadanya. Hanya hantarkan e-mel kepadanya (blankatm001@aol.com)

    ReplyDelete
  101. Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman syarikat, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan meraikan musim baru dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui email {} mariasednerloanfirm@gmail.com

    Maklumat Peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Pinjaman destinasi: _____________
    Nombor telefon: ________
    Ibu maria

    ReplyDelete
  102. Untuk informasi lebih lanjut
    email saya ... hendidi01@gmail.com
    nomor saya .... + 6289574678659
    jaminan pinjaman.
    tolong perhatikan bahwa saya orang yang sibuk, akan lebih baik bagi Anda untuk mengirim email jika Anda ingin informasi. Saya akan menjawab ketika saya kurang sibuk

    Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman Singapore palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman singapore. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
    (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

    Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

    ReplyDelete
  103. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  104. KAMI MEMBERIKAN PINJAMAN UNTUK PAKET AKHIR TAHUN DENGAN TINGKAT SANGAT RENDAH.
    Halo, saya Magret Spencer, pemberi pinjaman uang pribadi, apakah Anda berhutang? Anda membutuhkan dorongan finansial? Saya sudah terdaftar dan disetujui. Saya meminjamkan ke reputasi dan tingkat individu Tersedia dalam 2%. Saya pinjamkan secara lokal dan internasional untuk semua yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, di seluruh dunia. Saya memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank juga mendukung. Tidak membutuhkan banyak dokumen. Jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari reputasi kami.
    Anda dapat menghubungi kami melalui Email: magretspencerloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  105. Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini, renovasi rumah Anda dan kami juga memberikan pinjaman BITCOIN dengan suku bunga sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

    ReplyDelete
  106. Halo,
    Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

    ReplyDelete
  107. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    ReplyDelete
  108. Halo,
    Saya Puan Esther Patrick, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (estherpatrick83@gmail.com)

    Pinjaman yang kami tawarkan adalah:

    1. Pinjaman Peribadi
    2. Pinjaman Perniagaan
    3. Pinjaman Pelaburan
    4. Pinjaman Perumahan, dsb

    Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (estherpatrick83@gmail.com)

    ReplyDelete
  109. Direktur hubungi whatsapp ..... +447456405237
    Bergabunglah dengan Instagram @
    Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter; aasimhaloanfirm

    Halo semua, saya Teddy Liza, yang sekarang tinggal di Indonesia, saya menikah dengan dua anak dan saya terjebak dalam urusan sejak November 2018 dan saya perlu bantuan membayar tagihan untuk merawat anak saya. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman, baik perusahaan swasta tetapi tidak pernah berhasil, dan kredit saya ditolak oleh sebagian besar bank. Tetapi seperti yang Tuhan inginkan, saya dikenalkan kepada seorang wanita yang memberikan pinjaman pribadi oleh seorang teman bernama Mrs. Enny dan saya mendapat pinjaman sebesar Rp 750.000.000. Syukurlah hari ini untuk hidup saya, saya sekarang adalah pemilik bisnis yang baik dan anak-anak sekarang. Sayangnya, jika Anda ingin mendapatkan pinjaman pribadi untuk membayar hutang dan memulai bisnis baru dengan tingkat kredit sangat rendah 1% dan rencana dan jadwal pembayaran yang lebih baik, silakan hubungi AASIMAHA ADILA AMHED LOAN FIRM, yang menawarkan semua jenis pinjaman kepada perorangan dan perusahaan dan saya juga ingin Tuhan memberkati lagi. Anda dapat mengumpulkan aplikasi Anda ke departemen (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) atau Anda dapat menghubungi saya melalui: teddyliza2020@gmail.com untuk bukti pengiriman kepada saya

    ReplyDelete
  110. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Atau adakah anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab? Anda mempunyai tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Anthony Yuliana Lender memberi pinjaman kepada syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 1%. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini melalui anthony.yulianalenders@gmail.com
    nombor Whatsapp +1 (437) 7000827
    BBM INVITE (E37F9BCC)

    ReplyDelete
  111. DEWAN DIREKSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
    email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),

    Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar Rm550 dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 120,000 masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke
    AASIMAHA ADILA AHMED dari AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM, saya diterapkan untuk Rm750,000 . saya pikir itu adalah
    lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.
    email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))), Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info
    lebih lanjut dan bantuan di (arifazeemp@gmail.com)

    DEWAN DIREKaSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)

    ReplyDelete
  112. DEWAN DIREKSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
    email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),

    Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar Rm550 dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 120,000 masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke
    AASIMAHA ADILA AHMED dari AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM, saya diterapkan untuk Rm750,000 . saya pikir itu adalah
    lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.
    email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))), Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info
    lebih lanjut dan bantuan di (arifazeemp@gmail.com)

    DEWAN DIREKaSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)

    ReplyDelete
  113. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Telepon:+62 877-8303-2269
    WhatsApp:+62 877-8303-2269
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia (BRI) saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia (BI) karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini melalui llow informasi kontak
    (e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  114. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

    Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak

    ReplyDelete
  115. Halo, saya Nyonya Christy Morris, pemberi pinjaman pribadi memberikan kesempatan pinjaman seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi utang Anda dengan segera atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan komersial Anda? Apakah Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Kami memberikan pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan finansial, yang memiliki utang macet atau butuh uang untuk membayar tagihan, kami memberikan pinjaman dengan bunga rendah 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat dipercaya dan diuntungkan dan akan bersedia menawarkan Anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (christymorrisloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  116. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete
  117. je viens confirmer également que j'ai reçu mon prêt d'argent chez Madame IRANNA BRUN , j'ai contacté ce mail : irannabrun@gmail.com
    Il y a quelque temps de cela, vous avez accordé une prêt à un magazine proche de l'Eglise protestante après avoir lu des témoignage , elle a fallu 48 Heures , après avoir souscrire à l'assurance , j'ai obtenu mon virement . Merci beaucoup pour cette opportunité.
    Pour des informations plus détaillées, Voici son email : irannabrun@gmail.com

    IRANNA BRUN Encore merci pour tout ce changement dans ma vie.


    Cristina Cionvica

    ReplyDelete
  118. KABAR BAIK
    Pertama saya ingin mengatakan jika Anda takut akan berhasil, Anda tidak akan berhasil bahkan jika kesempatan datang murah dan gratis, semuanya dimulai pada malam yang dingin sementara di tempat tidur saya pergi melalui internet hanya untuk lelah sehingga saya bisa tidur setelah lama hari di bank mencoba untuk mengamankan pinjaman dengan rumah saya dari bank HSBC di pekanbaru bagi mereka yang mungkin tahu bank ini, saya mencoba dan setelah dokumentasi saya diberitahu untuk kembali dalam waktu 30 hari yang bagi saya seperti selamanya jadi sementara pada saya ranjang berpikir mungkin tindakan berikutnya saya menemukan cerita tertentu tentang cara mendapatkan pinjaman dan pada tingkat yang sangat rendah 2% dengan nama-nama perusahaan sebagai perusahaan pinjaman Rossa Stanley saya bertanya-tanya apakah itu nyata jadi saya menyelidiki lebih jauh dan datang di seorang wanita bernama Nadia Sisworo bersaksi bagaimana dia mendapatkan pinjaman dengan rincian banknya semua ditampilkan jadi saya mengirim email dan kami berbicara, kami mengobrol dan dia meminta saya untuk menghubungi perusahaan ibu rossa bahwa jika rumah saya nyata dan identitas saya mungkin beruntung mendapatkan pinjaman jadi saya mengirim email ke ibu Rossastanleyloancompany@gmail.com Whatsapp + 19145295708tentang kondisi saya dan formulir pinjaman diberikan saya mengisi dan mengajukan permohonan pinjaman sebesar Rp350.000,00,00 dan sisanya untuk Kemuliaan Allah saya mendapat pinjaman dari perusahaan induk rossa sehingga orang-orang terkasih jika Anda memiliki beban keuangan yang tulus atau ingin mengembangkan bisnis Anda jangan ragu untuk bertemu ibu rossa untuk bantuan saya yakin Rp350.000.000,00 sudah cukup untuk meninggalkan kemiskinan dan bahagia selamanya seperti saya jika Anda masih ragu-ragu biaya untuk menelepon atau WhatsApp saya di +6282385590743 atau menulis saya di hadiemi64@gmail.com dan facebook di Hadi emi dan saya akan membuktikan kepada Anda ibu nyata

    ReplyDelete
  119. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete
  120. Apakah Anda Membutuhkan Pinjaman Instan Finansial?
    * Transfer sangat cepat dan cepat ke rekening bank Anda
    * Pelunasan dimulai delapan bulan setelah Anda mendapatkan uang
    * Suku bunga rendah 2%
    * Pembayaran jangka panjang
      (1-30 tahun) FORMULIR APLIKASI UNTUK PINJAMAN
    ================================
    Nama: Nama ........... ........: ...............
    Kontak Alamat: .................
    Negara: ............ .... Usia: ..........
    Jenis Kelamin: ......... ............. Nomor Telepon: ..............
    Status pekerjaan: ...............
    posisi: ................ Penghasilan bulanan: ..............
    Jumlah Pinjaman: Pinjaman ........ Tujuan: ............
    jangka waktu: ....................
    Pernahkah Anda mengajukan pinjaman sebelum: ................
    Kamu mengerti Inggris: ..........
    silakan isi dan kirim formulir ini ke:
    E-mail: equityentrepreneurforum@gmail.com
    Hormat kami,
    Mark Collie
    Forum Pinjaman

    ReplyDelete

  121. W/A:::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    Tel:::::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    e_mail::::::::::::::::::::[aditya.aulia139@gmail.com]
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    COMPANY:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    W/A:::::(+44) 7480 729811
    Tel....:::(+44) 7480 729811
    e_mail:::[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com

    ReplyDelete
  122. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Negara: Indonesia
    Nama: Siti Aminah
    Alamat: Jakarta Barat
    Nombor WhatsApp: +62 859-4202-5695
    e-mel saya: sitiaminah6749@gmail.com

    Sudah tiga tahun saya memberi kesaksian mengenai ibu Alicia Radu bagaimana dia menolong saya dan keluarga

    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang penangguhan atau kekecewaan, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga dapat menolong orang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    Nombor WhatsApp Saya: +62 859-4202-5695
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

    ReplyDelete
  123. KAMI MENAWARKAN SEMUA JENIS KREDIT - BERLAKU UNTUK KREDIT TERJANGKAU.

    Apakah Anda mencari pinjaman? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! MARIA GABRIELA LOAN FIRM memberikan pinjaman kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga rendah dan terjangkau sebesar 2%. silahkan hubungi kami melalui e-mail via
    (augustaibramhim11@gmail.com)

    Saya minta maaf atas apa yang telah Anda alami sebelumnya, menginfeksi salah satu masalah di tangan pemberi pinjaman palsu, Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau Apakah Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Usaha Kecil dan Menengah yang bagus? Apakah Anda memiliki nilai kredit rendah dan Anda merasa sulit mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya ?. Pelamar yang berminat harus menghubungi kami via email: (augustaibramhim11@gmail.com)

    Saya dapat meyakinkan Anda 100% bahwa kita adalah perusahaan yang andal saat ini sedang menyiapkan skema dalam bentuk akuisisi Pinjaman untuk membantu berbagai individu dan juga organisasi yang memiliki niat untuk merenovasi, melakukan hutang? Apakah Anda memerlukan pinjaman darurat untuk membayar hutang Anda, atau Anda memerlukan pinjaman untuk memperbaiki bisnis Anda? Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? refinancing? dan juga pendirian busana bisnis. Saya adalah wanita bisnis internasional dan Pemberi Pinjaman yang telah menawarkan Pinjaman kepada individu dan perusahaan di Eropa, Asia, Afrika dan belahan dunia lainnya.

    Saya ingin Anda tahu bahwa perusahaan ini adalah perusahaan asli dengan track record yang bagus. Saya juga ingin memberi tahu Anda bahwa kami tidak pernah terlibat dalam aktivitas penipuan apa pun. dan saya dapat meyakinkan Anda bahwa apa yang tidak dapat dilakukan perusahaan lain untuk Anda, saya akan melakukannya untuk Anda, dan saya akan membuat Anda bahagia dan tersenyum di wajah Anda baik-baik saja. Saya memberikan kata-kata saya hanya mempercayai saya dan Anda tidak akan menyesal melakukan bisnis dengan kami, mencari lebih banyak, karena kami berada di sini untuk menangani semua masalah keuangan Anda, sesuatu dari masa lalu.


    Jadi jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan saya, Anda bisa menghubungi kami hari ini.

    Jumlah maksimum yang kami pinjam adalah 500.000.000,00 sebagai berikut
    Mata uang: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Inggris Raya (GBP).

    Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimal adalah prioritas kami, Tujuan utama kami adalah untuk membantu mendapatkan layanan yang layak Anda dapatkan, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi ketegangan pada biaya bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan liburan, pendidikan, hingga pembelian unik. Pelamar yang berminat harus menghubungi kami via email: (augustaibramhim11@gmail.com)

    (DATA APLIKASI)

    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Jenis Kelamin:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Posisi sekarang di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
    12) Durasi pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Sudahkah anda melamar sebelum:
    16) Tanggal Lahir:

    Saya ingin Anda tahu bahwa ALLAH tidak akan membiarkan orang baik kelaparan tapi dia akan tetap jahat dari apa yang mereka inginkan.

    Jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman maka silakan tulis kami dengan persyaratan pinjaman. Tolong, hubungi kami untuk informasi lebih lanjut: (augustaibramhim11@gmail.com)
    Whatspp Number: +971523347829
    augustaibramhim11@gmail.com

    ReplyDelete
  124. Nama saya Sabin Dut dari Bucharest di Rumania, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar 50.000 € dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 45.000 € tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 45.000 € tetap saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah tentang menabrak karena hutang.

    Ketika saya mencari perusahaan pinjaman swasta yang andal, saya melihat iklan online lain dan nama perusahaan itu adalah GLOBAL FINANCE LIMITED. Saya kehilangan € 25.000 dengan mereka dan sampai hari ini, saya belum pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Ya Tuhan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat dipercaya di mana Mrs. Augusta Ibrahim bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman 850.000 € dan mereka meminta kredensial saya, dan setelah itu mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya tertegun. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan

    Saya sangat senang bahwa Tuhan menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat membuat bisnis saya melambung tinggi di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan fashion.
    Jadi saya sarankan semua orang yang tinggal di Bucharest dan negara-negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk menghubungi ibuugusta Ibrahim melalui email: (augustaibramhim11@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: sabibdut111m@gmail.com dan Set memperkenalkan dan berbicara tentang Augusta Ibrahim, dia juga mendapat pinjaman baru dari GLOBAL FINANCE LIMITED, Anda juga dapat menghubunginya melalui email: annabellej24johnson111@gmail.com Sekarang, semuanya Saya ingin Apa yang saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirim langsung ke akun mereka setiap bulan.
    Sepatah kata untuk orang bijak sudah cukup

    Sekali lagi terima kasih telah membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang serta kehidupan yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda. Ibu yang baik Augusta Ibrahim Pinjaman saya adalah 850.000 € Melalui email:
    Augusta Ibrahim Whatspp Number: +971523347829

    ReplyDelete
  125. Nama..Brian Günter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesi ...... pengusaha
    Jumlah pinjaman .... € 250.000
    Bunga pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    Email saya untuk setiap permintaan; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahwa hidup hanya dapat benar-benar dinikmati sepenuhnya jika telah ada penderitaan dan kesakitan. Saya senang dan bersyukur bahwa saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Cabang Düsseldorf menerima pinjaman € 250.000 di rekening bank. Apakah Anda seorang pria atau wanita yang telah mengajukan pinjaman dan telah ditolak oleh bank Anda? Saya ingin memberi tahu Anda hari ini bahwa Anda bisa mendapatkan pinjaman dari perusahaan online terbaik dan Anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga memiliki tingkat bunga 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang teman yang telah menerima pinjaman dari mereka. Saya membutuhkan uang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka mengatakan kepada saya bahwa karena kredit buruk saya tidak memenuhi syarat untuk mendapatkan pinjaman, dan suku bunga bank tinggi. Saya bahagia sekarang karena saya dapat membangun bisnis besar impian saya. Pembayaran saya akan segera dimulai. Berhentilah membuang waktu dengan bank komersial dengan suku bunga tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman Anda. Mereka sangat cepat mendapatkan pinjaman yang disetujui dan mengkredit akun Anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya dengan bank. Perusahaan pinjaman tidak tahu bahwa saya membagikan kabar baik ini. Anda dapat menghubungi mereka melalui email.
    Ajukan sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Email saya untuk setiap permintaan; brianhuagen101@gmail.com

    ReplyDelete
  126. Nama saya RINIE DEBRIS, saya ingin menggunakan media ini untuk menasihati semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet kerana begitu banyak pemberi pinjaman Internet di sini adalah semua penipu dan mereka hanya berkongsi cerita untuk menipu wang anda, saya melamar pinjaman sebanyak Rp200,000,000,00 dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sejumlah Rp10,000,000,00 tanpa mendapat pinjaman,

    Pada tarikh ini 27 JUN 2017, rakan saya JULIA SIMON di tempat kerja saya memberitahu saya bagaimana dia memohon pinjaman dari FIRM FUND LOAN FIRM dan dia akhirnya menerima pinjamannya.

    Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya kehilangan banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga Tuhan memberkati Puan yang baik Puan MARIA GABRIELA untuk apa yang dia lakukan kepada saya dan rumah tangga saya, saya memberitahu rakan saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. MARIA GABRIELA, Firma PINJAMAN DANA AMANAH, dia melakukannya dan saya memohon pinjaman sebanyak Rp900,000,000,00.
    Saya mematuhi terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.

    Akhirnya, saya menerima pinjaman di akaun bank saya dan saya menghubungi rakan saya JULIA SIMON bahawa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Puan MARIA GABRIELA,
    Saya mahu anda membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik sekiranya anda memerlukan pinjaman sehingga anda juga akan memberi kesaksian tentang niat baik ibu.

    Oleh itu, saya menggunakan jalan ini untuk memberitahu setiap orang Indonesia dan orang lain yang sesuai untuk membaca keterangan saya dan dia memerlukan pinjaman untuk menghubungi Puan MARIA GABRIELA melalui EMAIL (mariagabrielam11g@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lebih lanjut melalui EMAIL: riniedebrisam11y@gmail.comAnda juga boleh menghubungi rakan saya JULIA SIMON melalui EMAILnya: juliasimon@gmail.com

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur dan kesejahteraan yang panjang

    ReplyDelete
  127. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  128. Lingkaran cahaya,
    Saya Annabelle Johnson Saya ingin menerima kerja baik Tuhan dalam hidup saya kepada rakyat saya mencari pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Saya kini tinggal di jakarta di sini di indonesia. Saya seorang Janda dengan empat orang anak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada bulan Julai 2017 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya.
    Saya mangsa penipuan kredit 4 kredit, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditangkap oleh orang-orang dari diri saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan rakan-rakan saya menerangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang dipercayai oleh GLOBAL FINANCE LIMITED.
    Bagi orang yang mencari pinjaman? Oleh itu, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat di internet adalah penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata dalam syarikat pinjaman palsu.
    Saya mendapat pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED Rp500.000.000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam selepas saya memohon, maka saya memutuskan untuk menerima kerja baik Allah melalui GLOBAL FINANCE LIMITED dalam kehidupan keluarga saya. Saya dengan senang hati menasihati anda jika anda perlukan dan sila hubungi GLOBAL FINANCE LIMITED. Hubungi mereka melalui e-mel :. (augustaibramhim11@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (annabellej24johnson111@gmail.com) jika anda merasa sukar atau ingin.

    ReplyDelete
  129. Helo
    Kami adalah peniaga profesional, menjana pendapatan forex dan binari untuk pelabur setiap minggu, dengan senang hati akan memberitahu anda lebih banyak mengenai platform pelaburan kami di mana anda boleh melaburkan dana sebanyak $ 200 dan mula memperoleh $ 2000 setiap minggu, banyak orang telah mendapat manfaat daripada tawaran pelaburan ini sebelum ini dan semasa virus convid-19 ini, jika anda menghadapi masalah kewangan disebabkan oleh coronavirus ini dan anda memerlukan pertolongan untuk membayar bil, cukup pilih rancangan pelaburan yang sesuai untuk diri anda dan mula menjana keuntungan setiap minggu

    $ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 7 hari
    $ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 7 hari
    $ 5000 untuk memperoleh $ 50000 dalam 7 hari

    Untuk memulakan pelaburan anda sekarang hubungi Via whatsapp: (+12166263236)
    e-mel: carlose78910@gmail.com

    ReplyDelete
  130. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima money di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   
    Hubungi Says::+62 857 1997 9422
    Whatsapp::+62 857 1997 9422

    ReplyDelete
  131. kamiadalah pemberi pinjaman langsung di negeri Ohio yang memberikan pinjaman peribadi yang berpatutan ($ 20,000 hingga $ 1.000.000.00) kepada orang yang mempunyai kredit kurang sempurna. APR bermula pada 13% untuk Pinjaman Peribadi. Kami juga menawarkan pinjaman kereta, penggabungan hutang & pinjaman pembiayaan semula. Skor kredit mengubah minat yang kami kenakan.
    SYARIKAT
    Syarikat Kewangan West Lake
    WhatsApp
    +39 351 065 7593
    e-mel
    westlakefinancialcompany1@gmail.com

    ReplyDelete
  132. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  133. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  134. Selamat siang
    Nama saya Fatma Wati, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman internet karena begitu banyak pemberi pinjaman Internet di sini semuanya penipu dan mereka hanya berbagi cerita untuk menipu Anda dari uang Anda, saya melamar pinjaman $ 55,000,00 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah $ 5.500,00 tanpa mendapatkan pinjaman,

    Pada tanggal 27 September 2018 ini, teman saya DIANA JAMES di tempat kerja saya memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah percaya dia sampai saya pergi dengannya ke bank untuk mengkonfirmasikannya dan saya kagum karena saya kehilangan banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga Tuhan memberkati nyonya yang baik, Ny. Augusta Ibramhim atas apa yang dia lakukan kepada saya dan rumah tangga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Augusta Ibramhim, GLOBAL FINANCE LIMITED, dia dan saya mengajukan pinjaman $ 190.000,00
    Saya mematuhi persyaratan dan ketentuan pinjaman perusahaan dan permohonan pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa tekanan dan kesulitan.

     Akhirnya, saya menerima pinjaman $ 190.000,00 di rekening bank saya dan saya menelepon teman saya DIANA JAMES bahwa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Nyonya Augusta Ibramhim.
    Saya ingin Anda yang membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika Anda membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan bersaksi tentang niat baik ibu yang baik itu.

    jadi saya menggunakan jalan ini untuk memberi tahu setiap orang Indonesia dan orang lain yang tepat untuk membaca kesaksian saya dan dia membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
    Madam Augusta Ibramhim via EMAIL: (augustaibramhim11@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui EMAIL: fatmawati111m@gmail.com
    Anda juga dapat menghubungi teman saya DIANA JAMES melalui EMAIL-nya: dianajames111m@gmail.com

    SEKALI LAGI TERIMA KASIH SEMUA UNTUK MEMBACA KESAKSIAN SAYA, DAN MUNGKIN ALLAH LANJUTKAN UNTUK MEMBERKATI KITA SEMUA DAN MEMBERIKAN KEHIDUPAN DAN KEMAKMURAN PANJANG, AMIN.

    ReplyDelete
  135. Lingkaran cahaya,
    Saya Annabelle Johnson Saya ingin menerima kerja baik Tuhan dalam hidup saya kepada rakyat saya mencari pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Saya kini tinggal di Jakarta di sini di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat orang anak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada bulan Julai 2017 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya.
    Saya mangsa penipuan kredit 4 kredit, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditangkap oleh orang-orang dari diri saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan rakan-rakan saya menerangkan keadaan saya dan kemudian memperkenal kan saya kepada syarikat pinjaman yang dipercayai oleh GLOBAL FINANCE LIMITED.
    Bagi orang yang mencari pinjaman? Oleh itu, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat di internet adalah penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata dalam syarikat pinjaman palsu.
    Saya mendapat pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED Rp500.000.000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam selepas saya memohon, maka saya memutuskan untuk menerima kerja baik Allah melalui GLOBAL FINANCE LIMITED dalam kehidupan keluarga saya. Saya dengan senang hati menasihati anda jika anda perlukan dan sila hubungi GLOBAL FINANCE LIMITED. Hubungi mereka melalui e-mel :. (augustaibramhim11@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (annabellej24johnson111@gmail.com) jika anda merasa sukar atau ingin.

    ReplyDelete
  136. Halo semua, Kad ATM kosong yang saya dapat dari penggodam ATM kosong Mike Fisher membantu menyelamatkan nyawa saya. Saya berada dalam keadaan yang sangat teruk dari segi kewangan tetapi kemudian rakan saya memberitahu saya tentang mereka. Saya ragu-ragu mengenainya tetapi dia meyakinkan saya bahawa ia berfungsi untuknya, jadi saya memesan satu dan inilah saya, kembali ke kaki saya. Yang terbaik di luar sana dengan banyak pengeluaran sehingga $ 80000 sebulan, penggunaan yang mudah dan sangat selamat juga, kedatangannya dalam masa kurang dari seminggu. Sekiranya ada yang memerlukan penjimatan kewangan, anda boleh menghubungi mereka di blankatm156@gmail.com. Saya tidak dapat menyatakan betapa bersyukurnya saya kepada blankatm156@gmail.com kerana meletakkan saya dalam kedudukan kewangan yang lebih baik. E-mel: blankatm156@gmail.com

    ReplyDelete
  137. LEMBAGA KEUANGAN INI BERADA PADA KEBAKARAN

    TINGKATKAN FILE FINANSIAL ANDA

    Saya Rizky Indah dan penduduk asli Indonesia dan saya di sini untuk memberi tahu Anda tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari pemberi pinjaman terpercaya ONE BILLION RISING FUND


             KONTAK PERUSAHAAN
    NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
    NOMOR TEL: +1 267 526 5352
    NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352


    Dalam pandemi ini hidup menjadi lebih sulit bagi saya dan keluarga saya dan pekerjaan saya hancur oleh pandemi Covid 19 ini dan Hidup nyaman adalah dambaan semua orang dan saya menginginkan yang terbaik untuk keluarga saya jadi saya memutuskan untuk meminjamkan uang dari bank dan bank mengubah saya turun berkali-kali sampai teman saya yang mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND memperkenalkan pemberi pinjaman kepada saya dan meyakinkan saya bahwa mereka dapat membantu saya secara finansial, saya sangat percaya kepada mereka karena teman saya baru saja mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND jadi saya mendaftar dan mereka membawa saya melalui proses mereka yang memakan waktu beberapa hari dan yang paling mengejutkan saya, akun saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman
    Pengalaman yang saya dapatkan dari ONE BILLION RISING FUND ini telah mengubah hidup saya menjadi lebih baik dan sekarang saya memiliki perusahaan keramik
    Jika Anda tahu Anda membutuhkan pinjaman, saya akan menyarankan Anda menghubungi perusahaan keuangan dan saya sangat yakin bahwa mereka dapat membantu Anda dengan pinjaman


    Harap perhatikan pemberi pinjaman yang Anda hubungi secara online karena sebagian besar pemberi pinjaman keuangan online palsu dan mereka akan membuat hidup Anda lebih sulit dan mereka tidak berniat baik untuk membantu Anda karena mereka adalah penipu yang ingin mencari nafkah dari Anda.

                                  KONTAK SAYA
    Nama Saya ::: Rizky Indah
    Email :: indahrizky490@gmail.com
    Jumlah Pinjaman ::: $ 30.000.00
    WA saya ::: + 62858 8161 8874

    BIJAKLAH

    ReplyDelete
  138. assalamualaikum
    Nama saya Rinie Debris. Saya seorang pemilik bisnis yang menjual kosmetik dan pakaian. Untuk sementara, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 44 juta karena saya mengajukan permohonan 880 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya scammed.

    Jadi, suatu hari saya dengan setia membaca sebuah artikel di sebuah blog dan setelah saya selesai membaca saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui apa yang mereka pikirkan. Saya melihat komentar dari Lazu Dorin, seorang pengusaha besar dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Ibu Maria Gabriel bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Lazu Dorin dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 44 juta dari pemberi pinjaman yang buruk. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang dapat diandalkan telah berakhir. Dia mengirim email kepada saya dan saya mengirim email kepadanya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia menjawab saya dan mengatakan saya harus menghubungi rincian perusahaan tempat Ibu Maria Gabriel bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya sehingga orang lain aman dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Jadi saya menghubungi Bu Maria Gabriel melalui email: (mariagabrielam11g@gmail.com) dan ini email Lazu Dorin: (lazulazudorin@gmail.com) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau tekanan apapun.
    Jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya kepada siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk. Hubungi saya melalui email saya: riniedebrisam11y@gmail.com

    Saya berdoa agar TUHAN memberikan mereka yang membutuhkan pinjaman untuk melihat cerita saya sehingga mereka dapat diselamatkan seperti saya. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa saja yang membutuhkan, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri.

    ReplyDelete
  139. Saya memiliki skor kredit yang sangat rendah sehingga upaya saya untuk meminjam dari Bank ditolak. Saya bangkrut sampai-sampai saya tidak mampu makan tiga kali sehari dan juga saya benar-benar bangkrut karena nama saya identik dengan kemiskinan. saya berhutang baik dari teman-teman saya dan juga dari rentenir hidup saya di bawah ancaman saya harus melarikan diri dari rumah dan saya membawa anak-anak saya untuk bertemu ibu mertua saya karena sifat ancaman yang saya terima dari orang-orang yang meminjamkan saya uang Jadi saya harus mencari cara cepat dan mendesak untuk membayar kembali uang itu dan juga memulai bisnis baru usaha pertama saya sangat mengerikan karena saya ditipu sebesar Rp5.390.020.00 saya harus pindah juga dua minggu kemudian saya kehilangan Rp350.000,00 kepada pemberi pinjaman yang curang jadi saya turun secara finansial dan emosional karena ini adalah yang paling tidak saya harapkan sehingga seorang teman saya memberi tahu saya untuk menghubungi email ini: :( iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) bahwa saya harus meminta jumlah berapa pun berharap agar Bunda Iskandar selalu menjadi kembali untuk memberikan bantuan keuangan kepada siapa pun yang membutuhkan sehingga saya meminta untuk jumlah Rp850.000.000,00 dalam waktu 24 jam cerita saya berubah untuk selamanya saya membayar semua hutang saya dan saya juga memiliki cukup uang untuk membiayai sendiri bisnis semua terima kasih kepada teman saya yang memperkenalkan saya kepada ibu khususnya dan juga kepada Ibu Iskandar pada umumnya untuk mengubah rasa malu saya menjadi terkenal
    Atas perkenan: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  140. LEMBAGA KEUANGAN INI TERBAIK DI BIDANG PEMBERIAN PINJAMAN
    TINGKATKAN FILE FINANSIAL ANDA

    Saya Rizky Indah dan penduduk asli Indonesia dan saya di sini untuk memberi tahu Anda tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari pemberi pinjaman terpercaya ONE BILLION RISING FUND


             KONTAK PERUSAHAAN
    NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
    NOMOR TEL: +1 267 526 5352
    NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352


    Dalam pandemi ini hidup menjadi lebih sulit bagi saya dan keluarga saya dan pekerjaan saya hancur oleh pandemi Covid 19 ini dan Hidup nyaman adalah dambaan semua orang dan saya menginginkan yang terbaik untuk keluarga saya jadi saya memutuskan untuk meminjamkan uang dari bank dan bank mengubah saya turun berkali-kali sampai teman saya yang mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND memperkenalkan pemberi pinjaman kepada saya dan meyakinkan saya bahwa mereka dapat membantu saya secara finansial, saya sangat percaya kepada mereka karena teman saya baru saja mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND jadi saya mendaftar dan mereka membawa saya melalui proses mereka yang memakan waktu beberapa hari dan yang paling mengejutkan saya, akun saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman
    Pengalaman yang saya dapatkan dari ONE BILLION RISING FUND ini telah mengubah hidup saya menjadi lebih baik dan sekarang saya memiliki perusahaan keramik
    Jika Anda tahu Anda membutuhkan pinjaman, saya akan menyarankan Anda menghubungi perusahaan keuangan dan saya sangat yakin bahwa mereka dapat membantu Anda dengan pinjaman


    Harap perhatikan pemberi pinjaman yang Anda hubungi secara online karena sebagian besar pemberi pinjaman keuangan online palsu dan mereka akan membuat hidup Anda lebih sulit dan mereka tidak berniat baik untuk membantu Anda karena mereka adalah penipu yang ingin mencari nafkah dari Anda.

                                  KONTAK SAYA
    Nama Saya ::: Rizky Indah
    Email :: indahrizky490@gmail.com
    Jumlah Pinjaman ::: $ 30.000.00
    WA saya ::: + 62858 8161 8874

    BIJAKLAH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...