Monday 23 November 2015

SELEPAS MUHYIDDIN DIPECAT, MAKIN MEMBESARKAH PROTES KETUA2 CAWANGAN?

Mula-mula 13 di Teluk Kemang, kemudian 10 di Sepang, selepas itu 34 melibatkan lima negeri di mana mereka berkumpul di Port Dickson dan pada 27 November nanti, jumlahnya dijangka meningkat kepada 200 pula.

Itulah perkembangan yang dapat dilihat setakat ini mengenai jumlah Ketua-Ketua Cawangan yang terus berani untuk mendesak Najib Razak agar berundur daripada jawatannya demi untuk memudahkan UMNO memenangi pilihanraya akan datang.

Perjumpaan Ketua-Ketua Cawangan pada 27 November nanti yang masih dirahsiakan tempatnya, tentu saja menarik kerana ia berlaku selepas mesyuarat MT  di Bangunan Parlimen esok (24 November)  yang dijangka memutuskan pemecatan atau penggantungan dua pemimpin kanan UMNO iaitu Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal.

Apakah selepas Muhyiddin dan Shafie dikenakan tindakan yang semata-mata kerana menegur untuk kebaikan, jumlah Ketua Cawangan yang berani tampil itu akan terus bertambah lagi?

Tidak mungkinkah daripada 191 bahagian UMNO di seluruh negara,  terdapat sekurang-kurangnya 10 atau 15 Ketua Cawangan di setiap bahagian yang berani dan sanggup berbuat demikian selepas 24 November nanti?

Jika begitu, apakah selepas 200 Ketua Cawangan dijangka bersolidariti pada 27 November nanti, jumlahnya seterusnya boleh mencapai sehingga 2000 atau 3000 orang?

Dari segi logik, memanglah daripada kira-kira 21 ribu Cawangan UMNO yang ada keseluruhannya, angka 200 atau 2000 sekali pun masih boleh dikira kecil jumlah atau peratusannya.

Tetapi, dengan angka itu, yang harus difikirkan ialah bagaimana kedudukan UMNO dan BN untuk menghadapi PRU 14 akan datang? Makin selesa atau makin sukar?
Jika ini kerja yang dilakukan oleh "dalang"  sebagaimana yang dinyatakan oleh Tengku Adnan dan Zahid Hamidi, sudah tentu "dalang" tersebut bukan calang-calang orangnya atau setidak-tidaknya bukanlah terlalu rahsia gerak kerjanya.

Tetapi kenapa Zahid Hamidi hanya dapat mencium baunya sekarang ini? Mengapa tidak dikesan sebelum ini? 

Mengapa hanya setelah satu demi satu kumpulan Ketua Cawangan tampil secara terbuka mendedahkan diri masing-masing, barulah Zahid Hamidi mengatakan dapat mencium bau siapa dalangnya? SH 22/11/2015).

14 comments:

  1. Dia hidu bau ketiak najib tu..kikiki

    ReplyDelete
  2. Alkesah di sebuah kampong sebelum Islam datang ke Tanah Melayu ada seorang tua bernama pak yid, terkenal dalam menyetubuhi semua wanita di kampongnya...tak seorang pun terkecuali...

    Sikap kegemarannya itu turun kepada anaknya yang gagah perkasa, selepas sahaja menyetubuhi wanita di kampong, dia akan pulang memaklumkan kepada bapanya dengan membawa bersama bau wanita wanita tersebut. Dengan mudah pak yid dapat mengesan bau bau tersebut dengan menyebut satu persatu...ohh ni makcik mah hujung kampong, ini zaiton di kuala sungai, ini kak ros di tepi hutan...semuanya tepat belaka...

    Satu hari ni anaknya pulang dan membawa bersama satu bau laku meminta pak yid meneka...puas pak yid mencium dan cuba meneka, tetapi satu pun tidak tepat...

    Dengan kecewa pak yid kata...bau itu tidak dapat ditekanya dan sudah tentu belum pernah dia bersama wanita tersebut...

    Jawab anaknya...betul pak, bapa belum pernah menikmatinya sebelum ini kerana bau itu adalah bau pan*** lembu...

    #kesah ini tiada kaitan samada yang masih hidup atau mati

    ReplyDelete
  3. Bau hancing kena kencing

    ReplyDelete
  4. Alaaaa....dapat sorang 50 hinggit...u turn la semua....betul tak cik din?

    ReplyDelete
  5. Zahid Komedi buat lawak lagi.sebelum cium bau kentot dia sendiri, rakyat masih tunggu siapa dalang serangan lahad datu.dah lah muka macam haramjadah, perasan mcm timbalam pm.cakap omputih pun gagap mcm Khalid gagap sahabat Hadi barua pil kids.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha...bukti 'gred A' Mat Sabu itu syiah yang dulu dia sendiri kata ada memilikinya bukan setakat bau saja, sampai hari ini entah di mana disoroknya. Kuat kencing betullah jawa seekor nih!

      Delete
  6. perkerjaan kosong
    jantina bebas
    kellulusan mempunyai lobang idung
    jawatang penghidu dalang
    penglamang boleh terima latihan dan tahan maki
    keutamaang di beri kepada mammat2 penghidu gam tiub tayar

    ReplyDelete
  7. Mangkuk itu dapat menghidu bau dan dia ingat dia seorang je yang reti cium bau. Orang ramai dah lama reti cium bau tentang dia. Nampak sangat gila jawatan Dan takut terlepas. Kalau Ada wibawa Oklah jugak. Ini habuk pun tarak, berangan nak jadi Tun Ismaillah, podahhhh. Nak jadi pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap bahasa English pun terketaq ketaq, terkemut kemut sampai muka pun macam orang dah nazak.
      Tapi bab kelentong Melayu, jawa ni memang hebat dan tak pernah sedikit pun rasa malu.
      Apa punya TPM. Keling mabuk tepi jalan pun tak menipu macam dia.

      Delete
  8. Kata t adnan itu semu kerja dalang2 dia cakap semua betul org lain fitnah itu baru 34 cawangan tapi sebenarnya lebih banyak dari itu ketua cawangan dapat apa klu sokong najib masuk angin keluar asap lainlah ketua bahagian terjaga dan dijaga fikir2kanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ular Sawa UMNO ni mana tahu apa yg sendiri katakan.
      Kerja dia buka mata sahaja belum lagi sarapan pagi dah membodek. Malam sebelum membuta pun membodek.Kaki ampu nombor satu tu.
      Bab kerja apa yg dia tahu buat

      Delete
  9. Senang cerita kalau semua cawangan tu berkumpul di PWTC. Baru kita boleh tahu kekuatan kumpulan ini ? Kalau tak sampai 40%, bolehlah tutup kedai bang ! Pas tu kita cium bau pon jadilah !

    ReplyDelete
  10. Tentangan bukan berasaskan sentimen terhadap Tun Mahathir, TSMY atau pemimpin lainnya. Sentimen lebih berpunca daripada sikap kepimpinan yang berterusan memperbodohkan pemimpin akar umbi. Nama kepemimpinan akar umbi dijual dan dijaja kononnya menyokong segala tindak tanduk rakus kepemimpinan. Sebarang tindakan seperti penggantungan atau pemecatan pemimpin hanya menjadi satu titik rujukan untuk pemimpin akar umbi bersatu menyatakan pendirian secara terbuka. Jika pemimpin atasan tidak hormat dan terus menjaja maruah pemimpin akar umbi, mereka juga perlu sanggup menerima akibat perbuatannya bila pemimpin akar umbi bangkit membela parti. Bukan sokong Tun Mahathir atau TSMY atau sesiapa tapi kepentingan Umno merupakan keutamaan pemimpin akar umbi bersuara. Umno adalah milik akar umbi, bukan kepunyaan sebilangan pemimpin atasan semata2. Bila semua pemimpin bermula dari bahagian ke atas bertindak mengkhianati kepercayaan akar umbi, ketua cawangan yang dipilih secara terus oleh ahli perlu bangkit menyatakan pendirian akar umbi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...