Tuesday 17 November 2015

APA AGENDANYA PULAK NI?


Apakah pengguguran nama Gabenor Bank Negara atau timbalannya dalam panel pelaburan tabung angkatan tentera ini ada kaitannya dengan apa yang dilakukan oleh Bank Negara terhadap 1MDB sebelum ini?

Kenapa nama Gabenor Bank Negara atau timbalannya mahu digugurkan secara tiba-tiba sedangkan tidak pernah kedengaran kehadiran mereka menimbulkan apa-apa masalah kepada tabung tersebut?

Makin selamatkah tabung angkatan tentera selepas ini atau akan menyebabkan ia lebih mudah dikorek dan akhirnya berlubang di sana sini? (SH 17/11/2015)

20 comments:

  1. semakin menjadi jadi kekusutan dalam pentadbiran kerajaan sekarang ni.., apakah yang bakal terjadi selepas ni ? tak cukup dengan 1MBD sekarang dah Yapeim dan kini Bank Negara pulak adakah negara kita telah dijual gara-gara TPPA ? kitorang orang bawahan ni semakin hari semakin risau dan susah hati..., matawang ringgit jatuh SETIAP HARI., barang-baranag harian semakin mahal ... adakah kerajaan memang nak supaya rakyat tak diberi makan supaya mereka boleh berbelanja dengan wang negara sesuka hati ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melayu diibaratkan seorang yang kudong, buta, pekak & bisu yang telah jatuh kedalam satu telaga buta yang dalam. Apa yang dihumban oleh orang atasan kedalam telaga itu diterimanya saja sampai mati..

      Itu saja yang saya nampak, kecuali kita juga bersekongkol dengan segelintir orang atasan yang berkuasa itu, mudah-mudahan dapatlah bekas2 habuan yang mereka telah muntahkan (=mentaliti feudal).

      Inikah contoh umat yang diatas dilandasan lurus yang diberkati Allah ataupun contoh umat yang diatas landasan yang dimurkaiNya mahupun atas dilandasan mereka2 yang SESAT?

      Sesungguhnya sehina-hina makhluk yang melata, pada sisi Allah, ialah orang-orang yang pekak lagi bisu, yang tidak mahu memahami sesuatupun (dengan akal fikirannya). (AQ 8:22).

      ~ Tepuk kepala, tanya hati.. (bukan guru2 ugama)

      Delete
    2. tghh sila hayati nasihat sdr 1527......saya anggap tuan guru lagi alim daripada sdr 1527.....sedarlah sebelum terlambat

      Delete
  2. keluarkan orang cerdik pandai & masukkan orang bangang supaya senang mereka merompak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pru nanti pekena vape... dapat sikit onde2... semangkok mee siam. sepancut spin sperm........the rusty blues rules.......forgot to salute the malay species that easily forget after what it get

      Delete
    2. Kata orang tua tua di mana ada semut di situlah ada gula ...

      Delete
  3. Sekarang ni kerajaan sedang merompak dan berperang dengan rakyatnya sendiri.

    ReplyDelete
  4. Supaya senanglah gerombolan perompak yang bertopengkan 'kerajaan' ni buat kerja rampokan tanpa perlu diawasi oleh mata-mata dari BNM. Tanpa pengawasan kan mudah bagi PM dan kaki serta tangan beliau korek tabungan sana korek tabungan sini. Senang cerita.

    ReplyDelete
  5. Ini tindakan sementara kot..
    Sahingga Gabanor bnm Yg baru tahun dpn dilantik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan pasal ganti gabenor Bank tapi mengenai pelaburan tabung angkatan tentera ini dan akan di gugurkan sebagai panel.

      Kalau dapat gebenor baru pun dia tak boleh lagi jadi panel

      Delete
  6. Untuk senang rompak duit....
    Lain tempat dah abis kami rompak,menteri pertahanan kan sepupu aku,panglima tentera kan macai aku ......aku berkuasa sekarang.....lu sapa

    ReplyDelete
  7. Jangan pening kepala namanya pun tabung aku ingat masa kecil dulu ayah ku buat tabung buluh aku korek dari bawah lama2 duit ayah dlm tabung pun habis moral ceritanya fikir2kanlah

    ReplyDelete
  8. Jangan pening kepala namanya pun tabung aku ingat masa kecil dulu ayah ku buat tabung buluh aku korek dari bawah lama2 duit ayah dlm tabung pun habis moral ceritanya fikir2kanlah

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Hj Hadi akan di lantik sebagai panel pelaburan kerana selain bajet yang tidak mengikut syariat, Najib juga mendapati pelaburan tersebut banyak yang tidak ikut syariat.

    ReplyDelete
  12. Panglima ATM mesti berani mempertahankan hak dan masa depan perajurit negara.

    Kerajaan Najib sudah tidak boleh bergantung pada Felda dan Mara lagi.Jika apa yang terjadi pada Felda dan Mara tidak memberi apa-apa makna pada Panglima ATM, kita ucapkan lah Selamat Berjuang kepada Perajurit kita !

    ReplyDelete
  13. Kenduri percuma duit rakyat oleh Pimpinan BN. Duit Petronas, TNB, Syabas, TH, KWSP, PNB, KWAP, LTAT, cakap saja tabungan dari mana saja dlm Mesia ni.. sumer utk Pemimpin BN kroni melayu dan cukong boleh buat kenduri gitu2 ja.. Sambil2 pemimpin buat kenduri, pegawai2 atasan syarikat2 haramjadah ini juga dapat habuan yg bukan kepalang. Sbb itulah selagi boleh korek tabung, apa nak kesah rugi untung? Syarikat milik rakyat sudah jadi milik kroni.

    Syarikat2 zakat negeri pun adalah duit poket raja sultan dan pemimpin BN buat kenduri. Sekor dua rakyat miskin dan bodoh dibantu.. ini diiklankan saja.. lain2 duit dikebas begitu saja saban tahun.

    Org melayu islam dan rakyat ibarat manusia kudung kaki tangan, buta, pekak, tuli telah jatuh kedalam perigi buta. Tak boleh berbuat apa2 melainkan terima bulat2 apa yg media propaganda BN nasihatkan secara juling setiap hari di berita2 TV.

    Sikap malas membaca dalam segala hal ilmiah, berpikiran cetek, malas mengkaji, malas menulis terus membuatkan 99.99 melayu islam terus buta-pekak-bisu-lumpuh-biol-serta-kudung-tangan-kaki sehingga kiamat.

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kwsp-pinjamkan-rm25-bilion-kepada-pembinaan-pfi-yang-sarat-hutang

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pelaburan-kwsp-ke-atas-jana-kuasa-1mdb-tidak-terjejas

    http://misaimerah.blogspot.my/2012/02/jangan-buat-kenduri-duit-kwsp.html?m=1

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miss vee kau jual pantat ker

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...