Sunday, 9 September 2018

GAMBAR2 SEKITAR SAMBUTAN ULANG TAHUN KEDUA BERSATU

















44 comments:

  1. Bersatu mesti menguburkan umno secepat mungkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tunggu2 lagi confirm pru15 ameno naik balik.

      Delete
    2. DAIM DROPS BOMBSHELL, PAYS TRIBUTE TO DAP: ‘UMNO WAS WELL AWARE IT WOULD LOSE – AND EVEN THOUGH DAP WAS NOT ACCEPTED BY THE MALAYS, IT PUT THE COUNTRY FIRST – WOULD MCA MAKE THE SAME SACRIFICES?’
      SEPTEMBER 6, 2018

      Delete
    3. Even so, he admitted that PH’s victory was aided by other factors including the “arrogance and insolent attitude” of Umno leaders, as well as BN component parties’ attacks on Tun Dr Mahathir Mohamad while campaigning, which Daim said was not well-received by the people.

      Delete
    4. Beza antara penyokong PH dengan macai ameno ialah penyokong PH buat kerja sukarela tanpa mengharapkan imbuhan.macai ameno kalau takde fulus tak jalan.

      Delete
    5. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    6. Aku sumbat mulut kau dengan telur budin nak?....Yenggedey suka jilat telur... podah!!!

      Delete
    7. Dia berniaga memberi perkhidmatan hisap rokok john kat lorong chow kit tu.

      Bukan setakat jilat teloq, jilat lubang taik pun dia buat.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Sebat dikhalayak sukar diterima lesbian dikhalayak ok..



      Tindakan hukuman sebat dikhalayak ramai tanpa melalui proses dan kefahaman yang betul serta tanpa belas kasihan adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan merupakan penindasan, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Menurut laporan Astro Awani, Anwar turut berkata, perkara tersebut perlu ditangani dengan berhati-hati kerana akan timbul tuduhan bahawa mereka yang tidak bersetuju dengan hukuman sebat terhadap pesalah syariah adalah sebagai anti-Islam.

      Satu perkara yang perlu kita ambil kira sebagai seorang Islam, apabila kita bercakap bercakap biarlah berpandukan Al Quaran dan hadis. Paling-paling kurang pun kita rujuk kepada ulama muktabar. Jangan bercakap mengikut fikiran kita sendiri dengan membuat pelbagaian andaian.

      Sebelum ini Anwar banyak kali bercakap kononnya bersandar kepada Yusuf Qardawi, tapi kali ini nampaknya tak ada pula nak berdasar pandangan Yusof Qardawi.

      Firman Allah :وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ

      Maksudnya : Dan hendaklah pelaksaan hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman. (Surah An-Nur : 2)

      Jelas dan nyata bahawa hukum hendaklah di saksikan oleh sebahagian orang beriman tanpa belas kasian.

      Yang pelik hukuman sebat dikhalayak ramai sukar nak terima oleh Anwar Ibrahim tapi perbuatan lesbian tengah hari iaitu pukul 1.50 pm di Dataran Arena Squre, Dungun, pada 8 April lalu ketika ditangkap oleh orang ramai boleh diterima pula?

      Dataran Arena Squre adalah tempat yang terbuka, lalu lalang dan sentiasa ada manusia sampai tengah malam masi ada orang pun mereka tak malu untuk buat kerja terkutuk tapi bila hukum sebat dalam mahkamah disaksi 100 orang itu dianggap memalukan.

      Sukar untuk kita terima alasan pembesar dan bakal pembesar kerajaan baharu PH. Kalau Macam Ini kenyataan tak layak untuk Anwar untuk menjadi PM Malaysia sebuah negara yang Islam sebagai agama rasminya.

      Saya sendiri pun belum dengar sekarang ini Anwar rasa sukar nak terima bagaimana tilam diusung dan ditayang disemua media massa. Perkataan liwat menjadi perkataan yang boleh difahami oleh semua manusia kerana TV, radio dan akhbar menyebut dan menulisnya.

      Bertapa sukarnya Anwar dengan isu liwat tapi Anwar boleh terima dan memaafkan si Mahathir. Saya tak tahu adakah Mahathir sudah insaf daridapa tuduhan liwat ini.

      Jangan selepas Mahathir dan PH kencing kita, selepas ini Anwar yang kita bela selama 20 tahun akan kencing kita pula dengan menggunakan watak Islam sebagai penarik dan batu loncatan demi mencapai cita-cita nafsu dia semata-mata.

      Delete
    10. JUST LICK 9 September 2018 at 07:15

      KOMEN2 BERIKUT UNTUK JUSTICE LEAGUE TO JUST LICK:

      PH menang PRK S Setia & Balakong -

      Zulaylee Omar

      Tahniah kpd seluruh jentera prk PH bg dun seri setia dn balakong krn berjaya mngekalkn kerusi d kedua² dun tersebut.

      Kemenangan ini satu kejayaan besar kpd spr dn kerajaan PH krn inilah satu²nya pilihnraya yg d kendalikn oleh PH sbg kerajaan.

      Secara keseluruhn, apa yg d harpkn dri satu pilihnraya yg bersih oleh kerajaan yg bersih dpt d zahirkn.

      Tiada 'pngaruh tidak wajar' dri mana² individu kerajaan dn kerajaan sendiri ketika proses prk d ketiga² dun tersebut d jlnkn. Tiada ugutan dn paksaan ke atas pngundi termasuk anggota² keselamatan dlm menunaikn hak mrk sbg pngundi.

      Tiada dorongn 'rasuah' oleh oleh kerajaan utk pngaruhi pngundi². Soal saper dn parti mn yg menang, berapa ramai yg kuar dn tidak kuar mngundi adalah hak pngundi. Namun pngundi harus faham bhw sistem pilihnraya d ujudkn utk kita tunaikn hak kita utk memilih pemimpin, mewakili rakyat d dun atau parlimen.

      Kita hanya berminat utk melihat wakil² PH yg d calonkn berjaya menang d tiga² prk yg berkenaan. Kita tidak berminat dgn ulasan² politik dr pihak pmbangkang yg tewas.

      Kemenangn d tiga² prk tersebut menandakn rakyat mau kekalkn kerajaan yg ada skrg dn menolak pmbangkang wlu pelbagai cara d lakukn pmbangkang utk pengaruhi rakyat.

      Gabungn pas-umno masih tidak mampu utk mncuri wlu satu kerusi pun dr tiga prk ini krna pngundi sudah fhm bhw undi mrk mngutama kn aspek 'public versus' dn tidak terikat kpd politik perkauman dn agama.

      Rakyat mau kn politik integriti, politik berprinsip, politik idealisme, politik nilai dn bukn politik perkaumn, hizbiyyah, dogmatisme, fanatisme agama.
      ----------------------------------------------------
      Othaman Ahmad 9 September 2018 at 14:39

      Bro JL....

      That was a marvellous post mortem signalling umno, pas & mca are dying entities which no longer garner majority support from the rakyat.

      It's commendable on your part posting remarks & comments from the rakyat.

      Warm regards & Salam Perjuangan.

      Delete
    11. AMARAN KEMBALI KEPADA HUKUM ALLAH


      Penduduk gempar Lipis dilanda hujan batu
      Diterbitkan 11 Ogs 2018, 5:59 pagi | Dikemaskini 11 Ogs 2018, 6:27 pagi

      A+ A-
      Penduduk di sekitar bandar Kuala Lipis, gempar apabila hujan air batu melanda kawasan itu kira-kira 20 minit, petang semalam.

      Kejadian pukul 6.45 petang itu pada awalnya mengundang panik dalam kalangan orang ramai yang risau kenderaan mereka rosak ditimpa hujan batu sebesar guli.

      Hujan air batu bagaimanapun turut menarik perhatian ramai apabila ada yang mengutip serta mengambil gambar ketulan ais itu.

      Seorang penduduk Ahmad Nazree Sahbudin, 35, berkata, kejadian tersebut berlaku dengan hujan secara tiba-tiba sebelum dikejutkan dengan iringan bunyi kuat apabila ketulan ais menimpa lebih 10 kereta yang diletakkan berhampiran.

      Menurutnya, dia dan rakan-rakannya menjenguk ke luar dan mendapati hujan turun bersama ketulan kecil berwarna putih.

      “Memandangkan ini kali pertama melihat hujan air batu, kami teruja untuk mengutip ketulan ais yang bertaburan di atas jalan dan membeleknya dari dekat.

      "Kami nampak hujan air batu jatuh melantun-lantun di atas jalan dan sempat melihat fenomena ini selama kira-kira 15 minit," katanya ketika dihubungi Bernama.

      Seorang lagi penduduk, Mohd Hishamuddin Aduat, 24, berkata, hujan air batu itu dianggap luar biasa kerana berlaku secara menyeluruh di sekitar bandar berkenaan.

      "Memang teruja dapat tengok hujan air batu pertama kali sepanjang umur saya. Ais yang jatuh berbentuk ketulan tetapi ia lembut daripada ketulan air batu biasa... jadi tiada kenderaan rosak disebabkan hujan ini.

      Tidak sangka pula selepas dua minggu hujan tidak turun di Kuala Lipis tiba-tiba jadi hujan air batu pula hari ini," katanya.
      Fenomena hujan batu terhasil apabila ketulan ais terbentuk dalam awan ribut petir atau awan kumulonimbus, iaitu sumber utama pembentukan hujan ribut petir, disebabkan oleh arus perolakan yang kuat dalam awan berkenaan.

      Hujan batu lazimnya berlaku ketika ribut petir kuat dalam ketinggian awan yang melepasi takat beku sehingga mencapai 12,192 meter manakala saiz hujan batu yang terhasil lazimnya adalah antara lima milimeter (mm) atau sebesar biji kacang sehingga 1.5cm iaitu sebesar sebiji guli.

      Kejadian hujan batu ini biasanya berlaku setempat iaitu sekitar kawasan yang berada di bawah awan kumulonimbus. Tempoh kejadian juga agak singkat iaitu hanya lebih kurang 20 minit sahaja.

      - Bernama

      Delete
  2. Kenapa agaknya umno tak sanggup bergabung dengan ppbm tapi sanggup berbantalkan Pas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malulah bro.. Haritu bkn main nk hapuskan bersatu

      Delete
    2. Lihat dulu cara hukuman dijalankan baru kecam - PAS



      PETALING JAYA: Kerajaan Terengganu mempertahankan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah negeri itu mengenakan hukuman sebat di khalayak ramai terhadap pasangan lesbian, walaupun dikecam hebat.

      Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pendidikan dan Pengajian Tinggi negeri Satiful Bahari Mamat berkata, mereka yang membuat kritikan sepatutnya menyaksikan terlebih dahulu bentuk dan cara hukuman itu dijalankan sebelum membuat kritikan kerana ia tidak sama sepertimana hukuman sebatan Mahkamah Sivil yang jauh lebih keras.

      “Mereka yang membuat kritikan itu mungkin tidak faham dan tidak lihat dengan mata mereka sendiri cara hukuman tetapi membuat andaian berdasarkan undang-undang sivil.

      “Hukuman Sivil lebih keras, sebab itu dibuat dalam penjara dan ditelanjangkan, tetapi undang-undang syariah Islam tidak macam itu. Pesalah dihukum menutup aurat, sambil duduk dan cara pukul bukan keras kerana tujuan hanya mendidik,” katanya.



      Terdahulu aktivis Islam Liberal menganggap Malaysia melalui “hari gelap” bagi perjuangan hak asasi manusia apabila pasangan kekasih itu dikenakan 6 sebatan selepas mereka mengaku bersalah cuba melakukan hubungan seks sejenis.

      Pengarah Islamic Renaissance Front (IRF), Datuk Ahmad Farouk Musa berkata tindakan itu jelas tidak berperikemanusiaan dan ia satu bentuk penghinaan.

      “Pada masa Malaysia ingin dikenali sebagai sebuah kerajaan moden, sivil, dan sederhana, episod hari ini memberi gambaran hitam kepada negara kita.

      “Walaupun hukuman sebat hari ini berlaku di negeri yang tidak ditadbir oleh Kerajaan Persekutuan, undang-undang menjatuhkan maruah ini tidak sepatutnya dibenarkan di negara ini,” katanya.

      Mengulas lanjut, Satiful menyifatkan kritikan Farouk sebagai menghina mahkamah.

      “Apa yang diputuskan hakim itu berdasarkan undang-undang sedia ada, bukan kerana kerajaan negeri bertukar kita laksanakan, hukuman itu dibuat pihak mahkamah dan semua kena tahu kuasa kerajaan dan kehakiman berbeza. Mahkamah yang putuskan.

      Katanya, kes seumpama itu di bawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah yang boleh dijatuhkan hukuman 3 tahun penjara, denda RM5,000 dan 6 kali sebatan bukan pertama kali berlaku kerana ia dilaksanakan juga di negeri lain termasuk di Sabah dan Pahang.



      “Sebelum ini kes sama berlaku di Tawau, isu melibatkan Kartika Sari Dewi Shukarnor di Pahang, cuma hukuman sebat tidak dilaksanakan, jadi ia bukan di Terengganu sahaja,” katanya.

      Satiful menambah, ramai masyarakat keliru, di mana hukuman itu sebenarnya dibuat bukan secara paksa sebaliknya selepas pesalah mengaku bersalah dan setuju untuk dihukum.

      “Kes ini bukan disabitkan dengan saksi tetapi pengakuan mereka sendiri dan mereka tahu hukuman yang disabitkan.

      “Mereka juga diberi tempoh merayu dan mereka tidak berbuat demikian. Dalam Islam jelas keutamaan memberi ruang kepada pesalah bertaubat, beri peluang kepada mereka bela diri selepas mereka sendiri mengaku salah, baru kita hukum, bukannya hukum secara paksa.”



      Mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa bahawa kehadiran orang awam sewaktu proses sebatan perlu dilihat semula, Satiful berkata, cara tersebut selaras dengan apa yang disebut dalam Al-Quran dan bukan dibuat sesuka hati.

      “Beliau (Mujahid) sebut nak melihat kepada kajian bagi penyaksian orang ramai, tapi sebenarnya itu tertulis dalam Al-Quran, yang menyebut hukuman itu hendaklah disaksikan orang ramai bagi tujuan pengajaran,” katanya.

      Semalam kira-kira 100 orang khalayak umum menyaksikan pasangan itu masing-masing berumur 22 dan 32 tahun dihukum sebat di Mahkamah Syariah Kuala Terengganu.

      Hukuman sebat di khalayak umum itu adalah pertama kali dilakukan di negeri ini yang dilaksanakan oleh Jabatan Penjara Malaysia di dalam Dewan 2 Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu.

      : Kini makin ramai cerdik pandai Islam rasa mereka lebih hebat daripada Allah s.w.t.....

      Delete
    3. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.
      Yg kamu melalut cerita kambing atuk kamu beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib tuu....aper kejadadahnyer, dah ketebiat nak mamposs.......??

      Tonggeng..

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    4. Aurat isu berkait Hak Asasi Manusia



      ISU aurat adalah merupakan satu isu besar yang berkaitan Hak Asasi Manusia. Di samping ia adalah tuntutan wajib dalam agama Islam, ia juga bersesuaian dengan Rukun Negara yang dimulai dengan Kepercayaan kepada Tuhan.

      Selain itu, dalam konteks Malaysia juga, agama Islam yang menjadi agama Persekutuan sepatutnya mengutamakan tuntutan Islam menjadi sebahagian daripada syarat berpakaian di tempat kerja.

      Amat malang sebahagian masyarakat sekarang khususnya pembuat dasar dan penguasa tidak melihat isu ini secara lebih meluas. Kebiasaannya apabila disebut isu aurat, lebih ditekankan seolah-olah berlaku paksaan terhadap kaedah berpakaian.

      Saya mahu tekankan di sini, berapa ramai ibu bapa yang ingin melihat anak-anak mereka menutup aurat tetapi disebabkan peraturan di tempat kerja yang tidak membenarkan maka hasrat mereka tidak tercapai. Berapa ramai pula suami yang juga mahu isteri mereka menutup aurat tetapi akibat peraturan di tempat kerja tidak membenarkan maka hasrat mereka tidak tercapai. Bukankah ini juga satu pencabulan hak asasi manusia? Hak ibu bapa dan suami yang tidak dapat dipenuhi.

      Sesiapa yang yakin dengan hukum dan peraturan Allah, semuanya sesuai dengan fitrah dan kehendak manusia.

      Masyarakat, majikan dan pembuat dasar sepatutnya berlaku adil khususnya pada umat Islam. Lebih-lebih lagi dalam konteks kehidupan kita di Malaysia. Jangan terlalu prejudis dengan ajaran Islam. Saya juga berharap pembuat dasar dan penguasa jangan sekali-kali memperkecilkan hukum dan peraturan Islam.

      DR ALIAKBAR GULASAN
      Setiausaha PAS Sabah


      : Tapi malang Hanipa Maidin kata pejuang kebebsan dan hak asasi tak faham....

      Delete
    5. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    6. Harga Proton naik RM1,500 ke RM3,000 lepas SST
      9 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore5.8K
      Proton
      Proton - Foto Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Proton Edar Sdn Bhd menjangka harga kenderaan jenama tempatan akan meningkat sekitar RM1,500 hingga RM3,000 apabila Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) diperkenalkan semula September depan.

      Justeru, Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar Sdn Bhd, Abdul Rashid Musa menasihatkan orang ramai membeli kereta itu sekarang, iaitu ketika dalam tempoh peralihan daripada kadar sifar Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) kepada SST untuk menikmati penjimatan.


      "Kita menjangka harga kenderaan Proton akan meningkat selepas pelaksanaan SST, cuma angka tepat belum dapat dipastikan memandangkan kerajaan belum lagi mengumumkan mekanisme cukai ini. "Pengiraan peningkatan harga ini (RM1,500-RM3,000) dibuat berdasarkan tindakan kerajaan terdahulu memperkenalkan GST bagi menggantikan SST di mana terdapat pengurangan dalam harga kereta Proton sekitar RM1,500 hingga RM3,000 pada waktu itu.

      "Justeru, apabila SST diperkenalkan semula, kami menjangka akan ada peningkatan harga dalam kuantum sama," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis penyampaian hadiah program 'Proton Wealth on Wheels (WOW) Challenge' di sini hari ini.

      Abdul Rashid berkata, semua kenderaan Proton masih boleh ditempa memandangkan stok masih mencukupi untuk memenuhi permintaan dalam tempoh peralihan sistem percukaian itu daripada kadar sifar GST kepada SST.

      Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya jangan terlalu memilih warna kereta dan varian sekiranya mahu kenderaan diserahkan kepada mereka dengan kadar segera.

      WOW adalah program hasil kerjasama Proton dan Grab Malaysia bagi memberi cabaran kepada pemandu perkhidmatan itu untuk menamatkan cabaran berdasarkan penggunaan bahan api dan perbatuan tertinggi.

      Dipecahkan kepada tiga kategori iaitu kereta Proton Iriz, Saga dan Persona, setiap pemenang membawa pulang 'baucar jualan' untuk pembelian kereta Proton baharu bernilai RM6,888. - Bernama

      Delete
  3. kita tlh melalui fasa UMNO, UMNO Baru, n sekarang sudah tiba masa nya utk UMNO Terbaru (atau UMNO Bersatu).

    of course minus d known 'crooks'(hantus) who r now stil roaming around in d hope of finding a new protector.

    PH/BERSATU (Tun M), mohon berwaspada dgn 'characters2' saperti ini. Mungkin banyak yg tlh menyerap masuk k dlm terutama nya BERSATU.

    Insya'allah , kita akan berkumpul kembali utk merayakan ulang2 tahun yg berikut nya dgn BERSATU memainkan peranan 'pivotal' dlm PH.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Yenggedey, engko bukan nak dsunat je, nak d potong habis sampai keteloq. Sunat engko ngeri, mcm buah salak d kupash.

      Delete
    2. Bersatu teguh bercerai roboh..
      Ikatan kukuh berderai kecoh..
      Yg baru dipakai sungguh cantik..yg lusuh dbuang jua..
      Saka hantu puaka akn berputik..
      Mcm sekarang PKR udah main jetik2 petik2 usik2.
      HahahahaPH dlm delime terkedik2..
      Mahathir gulana pak2 mak2 memteri x reti keje x menyelidik..cakap tiada hati2 main ikut apa yg terdetik.. orang tua tu jugak menepis menyanggah bkn amat sedikit..
      Woii menteri2 buat kajian selidik sebelum melalak berbelit2..nanti korang kita kasi gudam dan kena dhendik2..
      Kehkehkehhehhehhehkehkeheheheh

      Delete
    3. Dr Maza persoal ulasan menteri
      NOR AINNA HAMZAH 5 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Dr Mohd Asri Zainul Abidin
      Dr Mohd Asri Zainul Abidin
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin atau lebih dikenali sebagai Dr Maza, mempersoalkan apakan ulasan ahli politik kerajaan hari ini sekiranya pada era kerajaan BN lalu terdapat menteri yang dibebaskan pertuduhan oleh Peguam Negara.

      Dr Maza melalui perkongsiannya di laman sosial Facebook menyatakan perlunya bersikap adil dalam isu berkenaan.


      “Jika pada era yang lepas ada menteri yang dibebaskan pertuduhan oleh Peguam Negara, agak-agak apa ulasan ahli-ahli politik dalam kerajaan hari ini?

      ”Kita perlukan sikap yang adil! Tegasnya.

      Isnin lalu Menteri Kewangan Lim Guan Eng, yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, dan ahli perniagaan Phang Li Koon dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi atas pertuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah banglo di bawah nilai pasaran.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng bebas tuduhan rasuah]

      Bagaimanapun, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam kenyataan pada hari yang sama menyatakan terkejut dengan keputusan Mahkamah Tinggi Pulau Pinang yang membebaskan Guan Eng daripada tuduhan rasuah berhubung pembelian banglo.

      SPRM menegaskan bahawa keputusan menarik balik kes tersebut telah dibuat oleh Pejabat Peguam Negara dan bukannya daripada suruhanjaya itu.

      [ARTIKEL BERKAITAN: SPRM terkejut mahkamah bebaskan Guan Eng]

      Bukan hanya SPRM, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir juga terkejut penarikan kes pendakwaan rasuah berkenaan sehingga menjadikan kelmarin dikaitkan sebagai ‘Hari Terkejut’.

      Delete
    4. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.

      Tonggeng..

      Yang kamu melalut cerita pasal kambing atuk kau beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib- aper ker hal tebiatnyer, haaaa....??

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    5. Zunar kini dah meluat dengan Mahathir bekas “Mahazalim”



      KARTUNIS penyokong kuat Pakatan Harapan (PH), Zunar mula menunjukkan kritikan terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kartunnya yang tersebar hari ini di media sosial.

      Kartun tersebut menggambarkan Mahathir melencong dari jalan “Malaysia baharu” dan menuju ke arah mempertahankan dan membina legasinya, termasuk Formula 1, jambatan bengkok, Khazanah dan “Proton 2.0”


      Kartunis politik yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) semasa Mahathir memerintah telah mula menunjukkan kritikan keras terhadap PH.

      Sebelum ini, Zunar mengkritik Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik yang disifatkan mengutamakan hal-hal kecil seperti kasut hitam berbanding reformasi pendidikan yang lebih utama.

      Zunar menjadi musuh ketat Mahathir sejak era reformasi bermula 1998 apabila beliau menjadi penyokong kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Beliau juga menerbitkan banyak buku kartun bertema kritikan terhadap Mahathir, antaranya Lagak Pak Mahat.

      Banyak kritikan melalui karikatur dibuat sepanjang tempoh pertembungan sengit PKR dengan Mahathir dan UMNO.


      Kemalangan maut di dagu Mahathir
      Antara kartun beliau yang paling diingati berkenaan Mahathir ialah menggambarkan bentuk litar Sepang menyerupai bentuk muka Mahathir.

      Zunar juga menimbulkan kontroversi melalui beberapa kartunnya yang dianggap melampaui batas termasuk menghina agama dan peribadi pemimpin-pemimpin negara. – Mynewshub.tv


      : Malaysiakini kini sedang menyingkir Zunar daripada kartunis mereka apabila Zunar tak ikut kehendak Malaysiakini jangan kritik Mahathir....

      Delete
    6. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    7. Orang Tak Betul Pun Bersatu Layan



      KOTA BHARU: Seorang wakil rakyat Umno disebut-sebut bakal meninggalkan parti itu tidak hadir ke program khas pengumuman mengenainya di Machang, Kelantan, hari ini.

      Dalam program yang dinamakan Hijrah 2.0 anjuran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Kelantan itu, spekulasi mengenai kedudukan anggota dewan undangan negeri (ADUN) Gual Ipoh, Mohd Bakri Mustapha, akhirnya ditamatkan.

      Namun tanpa Bakri, program Hijrah 2.0 itu tetap diteruskan seperti dijadualkan. Lebih 500 pimpinan Umno di peringkat akar umbi parti terbabit mengisytiharkan keluar dari parti tersebut.

      Mengetuai mereka ialah bekas ADUN Bukit Tuku, Datuk Mohd Zain Ismail.

      Timbalan Pengerusi BERSATU Kelantan Datuk Sazmi Miah berkata, beliau sememangnya mengadakan perbincangan dengan beberapa wakil rakyat Umno Kelantan yang berhasrat untuk keluar daripada parti itu.

      Bagaimanapun katanya setakat ini belum ada antara ADUN terbabit yang memutuskan untuk bersama BERSATU.

      "Ini kerja tuhan belaka, mungkin bukan hari ini. Tapi akan berlaku juga nanti, mereka (Umno) tak boleh nak tahan.

      "Hari ini 500 bekas pemimpin akar umbi Umno berhijrah," katanya ketika berucap di program tersebut.

      Terdahulu Malaysiakini melaporkan spekulasi seorang ADUN Umno Kelantan akan menyertai BERSATU.

      Bagaimanapun, Mohd Bakri yang dijangka ADUN yang terbabit semalam muncul membuat penafian.

      Sementara itu, program Hijrah 2.0 turut dihiburkan dengan kemunculan Mat Tere yang tidak ketinggalan mengisytiharkan dirinya keluar dari Umno.

      Mat Tere - atau nama sebenarnya, Muhammad Zul Apis Baharum - merupakan orang kurang upaya (OKU) yang pernah menggemparkan negara apabila dikatakan menghina Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim melalui satu rakaman video, tahun lalu.

      "Saya Mohd Zul Apis Baharum isytihar keluar Umno, dan akan berjuang bersama BERSATU, " katanya ketika diminta berucap sebentar.

      Hadir sama Timbalan Presiden BERSATU, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Pengerusi BERSATU Kelantan, Datuk Kamaruddin Md Noor.


      : Normal bagi anak buah perompak akan lari kepada peyamum untuk berlindung setelah ketua p[erompak diguling....

      Delete
  4. Ini yang buat UMNO jeles ni.

    BERSATU = POLITIK BARU GERAKAN MELAYU
    AMANAH = POLITIK BARU GERAKAN ISLAM

    bankami.blogspot.com


    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = BN


      Pas minta UIAM pertimbang semula lantikan Maszlee
      MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 5 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore163
      Nasrudin Hassan
      Nasrudin Hassan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM- Pihak Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) sewajarnya mempertimbangkan semula pelantikan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik sebagai Presiden UIAM yang baru.

      Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, sewajarnya jawatan tersebut diberikan kepada ahli akademik yang berkredibiliti dan berpengalaman berbanding seorang ahli politik.


      "Permintaan ini juga selaras dengan aspirasi menteri sendiri yang mahukan universiti bebas daripada mereka yang mempunyai kepentingan politik kepartian," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: 'Ini yang buat kami terkejut']

      Sebelum ini, kata Nasrudin, Maszlee yang juga merupakan ahli parti politik Bersatu turut mendesak semua penjawat awam lantikan politik dan mempunyai kecenderungan politik BN di universiti meletakkan jawatan.

      Jelasnya lagi, berasaskan aspirasi tersebut, beliau sewajarnya memberi laluan kepada individu lain yang lebih sesuai untuk menggalas jawatan tersebut.

      Tambahan pula katanya, seorang ahli akademik yang lebih layak perlu dilantik untuk memacu hala tuju universiti ke arah memartabatkan nilai ilmu di samping mengukuhkan autonomi dan kebebasan akademik.

      Dalam pada itu, katanya Pas juga turut memberi perhatian terhadap isu pelantikan Setiausaha Politik Menteri Pendidikan yang dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah Universiti Utara Malaysia.

      "Sebelum ini, Penasihat Khas Menteri Pendidikan telah dilantik menjadi Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara," katanya.

      Delete
    2. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.
      Yg kamu melalut cerita kambing atuk kamu beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib tuu....aper kejadadahnyer, dah ketebiat nak mamposs.......??

      Tonggeng..

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    3. ajak rakyat bangkit lawan 'tali barut asing'
      Diterbitkan 9 Ogs 2018, 3:05 petang | Dikemaskini 9 Ogs 2018, 3:16 petang

      A+ A-
      PAS mengajak orang ramai supaya "bangkit" melawan tali barut kuasa asing kerana bekerjasama dengan Institut Republikan Antarabangsa (IRI).

      Dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata pendedahan dibuat Presiden IRI Daniel Twining, menunjukkan beberapa parti politik bekerjasama dengan badan berpangkalan di AS itu.

      Justeru katanya apa yang berlaku itu amat berbahaya kepada keselamatan negara.

      "Kalau benar dakwaan IRI, bermakna sesiapa yang menjadi kerajaan akan ‘di-remote control’ oleh pihak yang memberi dedak kepadanya.

      "Yang menjadi mangsa ialah rakyat dan negara kerana yang memimpin mereka tidak bermaya untuk melawan kehendak kuasa asing.

      "Mereka bukan menjaga negara tetapi menjaga tuan besar yang memberi suapan kepada mereka," katanya.

      Pada 12 Julai lalu Twining mendedahkan IRI cuba "mengukuhkan" parti pembangkang di Malaysia sejak 2002.

      Malah Twining berkata ia memberi kesan kepada Pakatan Harapan (HARAPAN) yang pada 9 Mei lalu menafikan BN daripada mendapat mandat kembali menjadi kerajaan Malaysia.

      Bukan pembangkang saja

      Ketua Penerangan PKR Syed Ibrahim Syed Noh mengesahkan kerjasama HARAPAN dengan IRI tetapi ia bukan untuk mempengaruhi politik tempatan.

      Datuk Seri Najib Razak kemudian menggesa isu berkenaan disiasat kerana kerjasama berkenaan boleh dianggap lebih teruk berbanding tindakan agensi perisikan kerajaan semasa di bawah pentadbirannya menulis surat kepada Agensi Perisikan Pusat (CIA).

      Ekoran laporan mengenai kerjasama IRI dan parti politik di Malaysia, mereka kemudian menjelaskan hubungan terbabit tidak saja berlaku dengan pembangkang sebelum pilihan raya umum (PRU) ke-14 lalu.

      Kata IRI mereka turut bekerjasama dengan parti-parti politik Malaysia merentasi spektrum BN dan HARAPAN.



      "IRI adalah organisasi bukan partisan yang bekerjasama dengan rakan-rakan di Malaysia sejak tahun 2002 untuk mengukuhkan keupayaan parti politik bersaing dalam pilihan raya dan mematuhi amalan tadbir berorientasikan rakyat.

      "IRI membekalkan sokongan bukan partisan kepada parti-parti yang meliputi seluruh spektrum politik dalam bentuk bengkel latihan dan rundingan dengan gabungan parti-parti HARAPAN dan BN.

      "IRI tidak memberi bantuan kewangan kepada parti-parti politik di Malaysia," kata kumpulan itu dalam satu kenyataan.

      Baca PAS desak HARAPAN dedah jumlah dana dari IRI
      Idris berkata parti politik di Malaysia tidak seharunya memperjudikan kedaulatan negara dan rakyat hanya kerana mahukan kemenangan dalam pilihan raya.

      Katanya pengalaman politik di Timur Tengah yang mengundang kuasa asing untuk menjatuhkan rejim tempatan mesti menjadi pengajaran.

      Bekas anggota parlimen Bukit Gantang itu juga menegaskan orang ramai tidak boleh membiarkan pemimpin menjadi boneka kepada negara luar

      "Rakyat Malaysia jangan pandang mudah isu campur tangan asing walaupun ketika kita masih menunggu janji 100 hari kerajaan, dan terbaru isu kapal mewah Equanimity yang baru sampai.

      "Kedaulatan negara adalah hak kita, bangkit melawan tali barut kuasa asing," katanya

      Delete
  5. Apa2 hal pun, selamat menyambut hari ulang tahun pertama untuk Bersatu semalam.

    Cuma rakyat marhaein ayngbwaras nak tanya lah...Tun M...sekarang ni dengar khabar dah ada komplot utk turunkan Tun dari kerusi PM yg didalangi oleh pemimpin2 tertinggi dari parti komponen PH sendiri. Mereka nampak Tun ni dah jadi liabiliti dan bukan aset lagi pada PH.

    Apa tah lagi kegagalan Tun dalam misi meminjam wang dari China dan Jepun hari tu. DAP pulak nampak Tun ni sengaja nak cari pasal dengan China dan ini pasti memberi kesan buruk kepada DAP.

    Tun tentu sedar kenyataan DSAI yang mennegaskan DSNR membayar TS Shafee Abdullah wang hampir RM 10 juta untuk memastikan DSAI terus didapati bersalah dalam kes liwat 2.0nya tu kan.

    Malah pendedahan TS Shafee Abdullah berkaitan dgn peranan Tun utk memujuk DSNR agar melantik TS Shafee sebagai pendakwaraya khas dalam kes liwat 2.0 terhadap DSAI juga membangkitkan kemarahan DSAI dan ahli2 PKR. DSAI ni sebenarnya bijak, bukan saja dia dapat kenalkan DSNR tapi juga Tun sendiri. Pendedahan TSShafee tu ialh sesuatu yg amat2 memeranjtakan rakyat kerana ternyat tangan ghaib Tun masih ada dalam memastikan DSAI disabitkan kesalahan untuk kali ke dua tu.

    Apa tah lagi, Bersatu yang hanya ada 13 MP tapi waklinya dapat jadi PM dan menteri2 kanan juga menimbulkan ketidak puasan hati PKR. PKR..habook pun tarak..walaupun MP2nya paling ramai dalam parlimen. Kini, dikatakan AZmin adalah pilihan Tun utk jadi PM ke 8...melepas lagilah DSAI..sampai tua lah lu beb !!!

    Kini cakap2 yang mengatakan DSAI dan Lim kit Siang sedang berkomplot untuk menjatuhakan Tun dah semakin tersebar dalam kalangan rakyat. DAP dan PKR ni hubungan mereka berdua memang erat sejak PR lagi. Kini LGE dah dibebaskan dari segala pertuduhan berkaitan kes Banglow tu...lagi lah mudah untuk LKS dan DAP menghentam Tun.

    Tengok aje lah dalam isu perlantikan DR. Maszlee sebagai presiden UIAM dan kenyataan tegas Tun agar tembok MCKIP di kuantan tu dirobohkan segera telah dibantah dengan hebat oleh DAP. Begitu juga DAP telah menyindir Tun dalam isu Forestb City di JB tu.

    Takkan lah Tun nak berdiam diri aje dalam hal ni...mesti diambil tindakan segera agar komplot antara DAP dan PKR tu digagalkan. Dalang utama komplot tu mesti didakawa macam dalam OPS LALANG dulu tu. Tun kena tunjukkan sapa yang berkuasa dalam negara ni...jangan sekali2 melawan Tokey..dah tentu buruk padahnya. Kenapa lah DSAI adn LKS ni tak ambik iktibar dari apa yang berlaku pada mereka dulu...silap besar lah kalau mereka berdua yang umpama ular lidi ada hati nak telan Tun yang merupakan naga besar kat Msia ni kan !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng hisap rokok john kat lorong chow kit

      Delete
    2. KAN DAH KATA PH ANTI ISLAM


      Sebat: Amanah perlu jelaskan pendirian
      NORAFIZA JAAFAR 5 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Sebat: Amanah perlu jelaskan pendirian
      Ean Yong. Foto: Sharifuddin Abdul Rahim
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Amanah perlu mengeluarkan kenyataan lebih jelas berkenaan pendirian parti itu mengenai hukuman sebat terhadap pasangan lesbian di Terengganu, Isnin lalu.

      Adun Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah berkata, kenyataan Ketua Wanita Amanah, Dr Siti Mariah Mahmud yang membidas pengkritik pelaksanaan hukuman itu bercanggah dengan semangat dan prinsip PH.


      Menurutnya, beliau secara peribadi tidak menyokong pelaksanaan hukuman tersebut.

      "Dalam era baru kita perlu bertimbang rasa dan prihatin kepada semua golongan. Itu pendirian saya.



      "Tentang undang-undang Islam ia di bawah kerajaan negeri dan di luar bidang kuasa persekutuan," katanya.

      Mariah dalam satu kenyataannya menolak kajian semula terhadap hukuman syariah kerana bukan perkara baharu dan ditetapkan sejak 2001.

      Beliau turut tidak bersetuju dengan cadangan menyatukan undang-undang jenayah di bawah satu kanun keseksaan tidak relevan kerana kaedah sebatan yang berbeza.

      Delete
    3. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.
      Yg kamu melalut cerita kambing atuk kamu beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib tuu....aper kejadadahnyer, dah ketebiat nak mamposs.......??

      Tonggeng..

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    4. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    5. Pemuda AMANAH mahu pegawai Mat Sabu direhatkan
      Anne Muhammad | Diterbitkan 27 Ogs 2018, 4:24 petang | Dikemaskini 27 Ogs 2018, 6:16 petang

      A+ A-

      Isu pegawai kanan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dijangka akan dibawa ke mesyuarat bulanan Parti Amanah Negara (AMANAH) minggu depan.

      “Perkara ini pasti akan dibawa dalam mesyuarat AMANAH 4 September ini.

      “Saya ingat kalau tak Pemuda bawa, pihak lain pun akan bawa perkara ini,” kata Ketua Pemuda AMANAH Mohd Sany Hamzan ketika dihubungi Malaysiakini.

      Sany berkata pihaknya tidak dapat berkompromi dengan amalan yang didakwa itu dan menuntut pegawai tersebut direhatkan sementara SPRM melakukan siasatan.

      Bagaimanapun, katanya, mereka tetap berpegang pada prinsip seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan.
      Pada 14 Ogos lalu Malaysiakini melaporkan individu itu disiasat susulan dakwaan menerima RM800,000 daripada beberapa pihak untuk membantunya menyelesaikan hutang dan keluar dari status muflis.

      Antaranya bayaran itu didakwa dibuat beberapa hari selepas Mohamad, presiden AMANAH, mengangkat sumpah sebagai menteri pertahanan.

      Mohamad berkata beliau tidak akan berkompromi dalam soal integriti serta mengalu-alukan siasatan terhadap pegawainya itu.

      Malaysiakini difahamkan pegawai itu masih bertugas seperti biasa.

      Delete
  6. baru2 ni..DSAI lagi sekali mengingatkan Tun akan janjinya untuk menyerahkan jwatan PM ke 8 seperti dalam perjanjian lisan antara mereka berdua dulu.

    Sebenarnya DSAi dah nampak Tun ni memang liat sangat untuk berbuat demikian..bermacam2 alsan yan g diberikan untu tidak mengotakan janji2 tersebut. DSAI tau..dia bukannya pilihan utama Tun untuk jawatan tu..Tun lebih prefer Azmin sebagai penggantinya sebagai PM ke 8.

    Tengok aje lah, Tun bijak dengan melantik Azmin sebagai menteri Hal Ehwal Ekonomi yang mempunyai kuasa yang sangat besar. DSAI nampak..jawatan tersebut menguatkan kedudukan dan pengaruh Azmin dalam PH dan PKR. Sebab tu lah diarhakn balaci tegarnya, si Pizi untuk melalak dengan menimbulkan bermacam2 isu untuk menghentam Tun. Di mulakan dengan bantahan Pizi terhadap perkantikan menteri fasa 1.0 dalam kabinet dan kemudiannya menafikan sumbangan besar yang dilakukan oleh Tun untuk menyatu padukan parti2 gabungan dalam PH hingga membawa kepada kemenangan PH dalam PRU lepas.

    Tak culkup dengan itu, DSAI mengarahkan Pizi untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR melawan Azmin . Tujuannya tak lain tak bukan untuk memastikan Azmin kalah dan sekali gus melenyapkan pengaruh Tun dalam PKR melalui Azmin. Semua orang tau, Azmin adalah proksi dan anak didik Tun yang kini disediakan untuk menjadi PM ke 8 oleh Tun. Takde niat langsung oleh Tun untuk menyerahkan kerusi PM tu pada DSAI.

    DSAI nampak sangat peluangnya untuk jadi PM ni semakin tipis. Sebab tu lah, awal2 lagi dia sound kat Tun agar tidak memungkiri janji2 tu dan menaikkan orang lain pulak. DSAi tak berani juga nak cakap lebih2...kini semua agensi penguatkuasa dan sistem kehakiman di bawah tangan Tun, bila2 masa aje boleh digunakan terhadap DSAI. Nampak gayanya..DSAI kena perbanyakkan solat hajat dan berdoa bersungguh2 agar jawatan PM ke 8 tu tak terlepas ke tangan Azmin. Ini lah iguan ngeri yang tak sanggup dihadapinya !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igauan apalh lu..korang yg gigau adalh..x jd ko kata janji dcapati..ikutkan kawan2 kata taiko93 perlu sepenggal..betul tp janji sudah dbuat..mungkin kerisauan taiko93 bertempat..kederatnya..timbang tara mentri2 tiada pengalaman..pentadbir muka2 barulh beb..yg terserlah sedikit sebanyak ah beng ko..azmin ko..korang pun sendiri tau dan lihat serta korang perlekehkan jemaah mentri sedia ada..ya..pandai membangkang x semesti pandai mencadang..legasi lama bkn mudah nak dturapkan dgn yg baru..pasti kekok..kan..pendek kata banyaklh pendekatan2 yg harus dsulam supaya rakyat rasa bagus..kan
      Rasa kamilh juga ko..tiada tokoh yg boleh yg boleh dfikirkan mahathir.. muyidin sertalah anwar..mereka ini sarat pengalaman wibawa..nah bg kami eloklh anwar pm8..muyidin dah sapih ketika ini amcm k..usah gigaulh..mimipilh yg enak2..sudah..

      Delete
    2. PH PATUT DISEBAT


      Sebat wajar dilakukan di semua negeri
      MUHAMMAD AMINURALIF MOHD ZOKI 5 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore292
      Sebat wajar dilakukan di semua negeri
      Noor Hasni Saad
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KEPALA BATAS - Pelaksanaan hukuman bagi pesalah lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang melakukan jenayah dan menyalahi peruntukan undang-undang sedia ada wajar dilaksanakan di semua negeri di negara ini.

      Aktivis Masyarakat Noor Hasni Saad berkata, perbuatan terkutuk itu perlu dipandang serius dan diberikan hukuman dengan setimpal.


      "Kita lihat perkara terkutuk seperti hubungan sejenis ini sememangnya perkara yang tidak boleh diterima dengan akal yang waras dan bertentangan dengan nilai Islam itu sendiri.

      "Bagi saya memang wajar hukuman dilaksanakan terhadap mereka yang didapati bersalah melakukan perkara sebegini, dan perlu diperluaskan ke semua negeri," katanya.

      Beliau berkata demikian merujuk kepada pelaksanaan hukuman ke atas dua wanita yang didapati bersalah melakukan hubungan sejenis di Terengganu baru-baru ini.

      Menurutnya, apa yang berlaku ini perlu dijadikan pengajaran kepada semua pihak.

      "Yang salah tetap kita katakan salah, dalam Islam sendiri pun dah melarang, mengapa nak bertopengkan hawa nafsu dan jelas sekali hukuman ini bukan semata-mata menghukum malahan mendidik dan memberikan pengajaran.

      "Hubungan sejenis perlu ditepis dan dibuang jauh-jauh daripada masyarakat sebab ia ibarat satu barah yang bukan sahaja merosakkan insan dan keluarga malah institusi masyarakat itu sendiri," katanya.

      Delete
    3. Orang kalau nak berforum mesti ikut topik perbincangan yg digariskan supaya menepati tujuan asal & tidak membuang masa & tidak melalut.
      Yg kamu melalut cerita kambing atuk kamu beranak & nenek kamu nak terberanak dalam keretapi ecrl najib tuu....aper kejadadahnyer, dah ketebiat nak mamposs.......??

      Tonggeng..

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.


      Tonggeng kopipes satu hal - yg dikopipes pulak tuu langsung tak ada kena mengena dgn tajuk (off topic),

      Apa punyer baghal budak sewel nih sejak2 BN umno kena terajang dari Putrajaya.

      Delete
    4. Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!


      Tonggeng...

      Can you please stop your most stupid fruitless act in order not to expose your idiocy.

      Gara2 dakyah karut marut Kejora Tonggeng - Pas Pussy & MCA tertonggeng dog sekali lagi di tangan PH di DUN Seri Setia & Balakong. Justru kamu Kejora Tonggeng toksah buat kerja bodoh kopipes tak pekdah tuu.....!!

      Sebelum ini di prk Sg Kandis pun gabungan Pussy Pas+BN umno terkandas kojol macam kojolla yg 'dah mati pucuk' - mati yg tak perlu dimandikan, dikafankan, dikuburkan & ditalqinkan.

      Padan muka, sialan2 pembangkang-pembangang....!!

      Delete
    5. Kalau PAS tak saman maknanya tuduhan itu benar, sifir ‘stupid’ PH



      Kalau tak saman maknanya tuduhan itu BENAR. Itulah cara Pakatan Harapan menipu ahli dan penyokongnya. Mereka tuduh Pas dgn bermacam tuduhan dan suruh pas saman. Jika pas tidak saman, mereka kata tuduhan itu benar.

      Soalan saya.....

      Kenapa PH tidak saman bila dituduh? Ini bermakna tuduhan dibawah ini adalah BENAR. Jom kita buat analisa beberapa tuduhan terhadap pimpinan tertinggi PH. Pemimpin lain pun banyak tapi tidak menarik.

      SKANDAL MAT SABU....
      Rujuk kepada https://mindarakyat.blogspot.com/2018/08/rafizi-dedah-empat-dokumen-rasuah.html?m=1

      Bila kena kat musuh politik, dialah AYAM SABUNG jaja merata macam ayam berak kapur. Bila kena kat dia, ZIP MULUT tak mahu kata apa. Ugut saman pun TAK BERLAKU hingga kini. Usahkan nak saman, report polis pun tak. Macam kes ZAZA yang mendakwa pun ahli PAN juga.



      Macam ni kah seorang bernama MAT SABU? Bertindak seperti SATU MATA MEMANDANG macam MATA DAN SIFAT DAJJAL? Nak lari dari wartawan sampai bila? Rafizi dah dedah dokumen. Pegawai Khas Mat Sabu sendiri. TAK NAK LETAK JAWATAN KA AMBIL TANGGUNGJAWAB? Kena kat orang lain bukan main. Tuduhan AUDIO Nik Abduh pun KAMU JAJA DALAM SIRI JELAJAH PAKATAN HANCING masa PRU14 lalu walau tiada bukti.

      Jika macam ni lah seorang bernama Mat Sabu dan Presiden PAN, tak payah jadi pemimpin dan aktif politik lah. Jahat lagi dari pemimpin umno bila tiada CAT (cekap, akauntabiliti, telus) tajaan Tokong Dap sembahan PAN. SOALNYA..

      Sampai bila PERANGAI DIAM DAN NO KOMEN mahu MAT SABU BAWA dalam politik Malaysia?


      1. Eskey membuat pendedahan anwar melakukan zina dgn china doll. Adakah ini bermakna Anwar seorang PENZINA selain suka MELIWAT? - tiada tindakan saman
      http://novandri.blogspot.com/ncr/2011/09/menggemparkan-video-hd-berwarna-anwar.html?m=1

      2. Anwar Ibrahim dituduh dlm video cium ketiak? - sampai sekarang tidak saman.
      https://peraktoday.com.my/2013/03/lagi-foto-dakwa-aksi-mesra-lelaki-mirip-anwar/

      3. Lim Kit Siang menuduh Mahathir melesapkan duit negara RM100bilion sepanjang 22 tahun mentadbir? - tiada tindakan saman
      http://www.malaysia-today.net/2017/12/03/kit-siang-demands-an-rci-on-the-bank-negara-forex-losses/

      4. DAP dituduh terima tawaran dana 1.2 bilion daripada yahudi Israel, dedah bekas Pembantu Khas LKS Razali? - tiada tindakan saman
      https://www.roketkini.com/2016/01/02/fitnah-isu-dana-israel-dap-pertimbang-tindakan-saman/

      5. Lim Guan Eng di tuduh terlibat skandal pembelian banglo dan bbrp keputusan kerajaan negeri - tiada tindakan saman (sblm kes disiasat dan dibicarakan)
      http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/04/29/ugutan-bunuh-ekoran-dedah-skandal-banglo-taman-manggis/

      6. Zairil Khir Johari didedahkan ada skandal dgn Dyana, bekas calon PRK Teluk Intan? - tiada tindakan saman (gambar skandal dikatakan dimuat naik oleh isteri zairil sendiri)
      http://sabahkini2.com/en/news/569/skandal-seks-dyana-zairil-dap-benar-dan-kini-ditunangkan/view

      7. Mat Sabu tidak saman Zahid Hamidi, KDN dan TV 3 kerana mendedahkan 10 pendedahan Mat Sabu SYIAH. Adakah benar Mat Sabu SYIAH hingga kini Mat Sabu tak berani saman ZAHID, KDN dan TV 3? Bila nak SAMAN?
      http://www.astroawani.com/berita-malaysia/kdn-dedah-10-bukti-kaitkan-mat-sabu-dengan-syiah-26874

      8. Nurul Izzah dituduh sebagai pelaku dalam sebuah video lucah bersama sorang lelaki yg dikatakan sorang pensyarah? - tiada tindakan saman
      https://www.malaysia-today.net/2016/07/14/kes-video-seks-nurul-izzah-bila-wan-azizah-nak-saman/

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...