Tuesday, 25 September 2018

BOIKOT? BAGAIMANA JIKA MASIH ADA PEMIMPIN UMNO MAHU BERKEMPEN UNTUK ANWAR?


Ramai yang kurang percaya dan hanya tersenyum sinis apabila Presiden UMNO, Zahid Hamidi menyatakan parti itu dan BN akan memboikot pilihanraya kecil Port Dickson yang penamaan calonnya akan diadakan pada 29 September ini, manakala pengundian pada 13 Oktober depan.


Boikot atau takut? Tanya mereka.


Alasan bahawa kononnya UMNO dan BN bertindak memboikotnya kerana ingin menjimatkan wang kerajaan sebanyak RM3.6 juta jika pilihanraya diadakan dilihat terlalu sukar untuk diterima dan sekadar hujah yang jengkel.


Sejak bila UMNO dan BN begitu prihatin dengan penjimatan wang kerajaan?


Jika boikot untuk menjimatkan wang kerajaan, kenapa UMNO dan MCA meletakkan calon di Sungai Kandis dan Balakong, walhal kedua-dua kerusi itu juga diketahui amat sukar untuk dimenangi oleh mereka?


Kalau tak bertanding di dua kerusi itu, kan ke dapat menjimatkan duit kerajaan juga?


Adakah BN memboikot Port Dickson kerana takut kalah, walaupun mereka sebetulnya parti yang sudah kalah?


Bagaimana agaknya jika Port Dickson merupakan kerusi yang dirasakan boleh dimenangi oleh UMNO dan BN?


Adakah akan diboikot juga?

Begitu juga dengan alasan lain yang disebut Zahid Hamidi bahawa UMNO dan BN memboikotnya kerana menganggap pilihanraya kecil Port Dickson diadakan semata-mata untuk memenuhi kehendak peribadi pemimpin tertentu saja.


Maksud lebih kurang yang ingin Zahid Hamidi sampaikan ialah pilihanraya kecil itu hanyalah untuk kepentingan dan memenuhi nafsu peribadi Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri semata-mata.


Betulkah itu alasannya?


Tidakkah Zahid Hamidi sebenarnya lebih suka Anwar diberi laluan yang selesa untuk menjadi Perdana Menteri?


Bukankah sebelum ini Zahid Hamidi pernah meramalkan bahawa kerajaan Pakatan Harapan akan tumbang di pertengahan jalan berikutan beliau mempunyai hubungan yang rapat dengan seseorang yang baru keluar penjara?


Bukankah Zahid Hamidi juga memang berimpian untuk membawa UMNO segera menjadi kerajaan tanpa menunggu PRU15 dan dengan demikian akan membolehkannya kembali menganggotai kabinet?


Jika demikian, tak mustahilkah dengan tidak bertandingnya UMNO dan BN Port Dickson juga bertujuan agar kerjasama dengan PKR dan Anwar sentiasa dapat dikembangkan serta disulami dengan bunga-bunga pengharapan?


Bagaimanapun, dengan keputusan UMNO dan BN tidak bertanding itu, apakah akan dilarang pemimpin-pemimpin UMNO seperti Nazri Aziz, Shahidan Kassim, Jamal Md. Yunos dan lain-lain daripada turun berkempen membantu Anwar?


Ketiga-tiga mereka adalah antara pemimpin UMNO yang sebelum ini secara terbuka telah menyatakan mahu berkempen untuk Anwar di Port Dickson.


Kata Nazri, harapan masa depan UMNO kini bergantung kepada Anwar dan PKR dan kerana itu UMNO mesti mula menunjukkan sikap berbaik-baik dengan Presiden PKR itu.


Port Dickson harus dijadikan permulaan untuk berbaik-baik itu, tambah Nazri lagi.


Demikian juga dengan Shahidan Kassim yang bukan saja sependapat dengan Nazri, malah tanpa ragu-ragu menyatakan adalah lebih baik bagi UMNO jika Anwar menjadi Perdana Menteri.


Dengan itu, selain Nazri, Shahidan dan Jamal, apakah tidak bertandingnya UMNO dan BN di Port Dickson, ruang kini jadi terbuka luas untuk lebih ramai pemimpin parti itu untuk datang berkempen membantu Anwar di Port Dickson? 


Kenapa tiada larangan dikeluarkan? (ShahbudinHusin 25/09/2018)

58 comments:

  1. Replies
    1. Boikot? HAHAHAHA...MWAHAHAHAHHAHAHAHKAHAKAHAKAHAK...satu donia dah tahu wak jahit ooii...HAHAHAHMWAHAHAHAHKAHAKPTUIH

      Delete
    2. Jastis lig mane? Blom bangun atau tengah menghadap atm nak cocok duit dedak?

      Delete
    3. Umno Letakkan saja ayam sabong hangpa lokman adam kat PD.

      Delete
    4. UMNO cuma parti Melayu bertaraf kain burok ja. Psycho ja lebih.. Isi dah xdak. Skrg mcm zombie cari makan.

      Tengku Adnan terus menghilang ke Sidratul Muntaha pergi beribadah bersama Husni Hanazlah.

      Delete

    5. UMNO dibawah Zahid sedang mencipta sejarah:

      1. Menghadiri muktamar Pas.

      2. Tidak bertanding dalam PRK.

      Inilah tahap kepandaian Zahid Hamidi dan inilah tahap pemimpin UMNO sekarang. Ramai yang keluar kerana rasa geli terpaksa mengikut arahan yang bodoh dari seorang yang amat bodoh dan tak ada apa-apa idea langsung.

      KJ.....tak rasa malukah........cuba check samada masih bertelur atau dah tak ada......

      Delete

    6. Takkanlah dengan ahli yang berjuta-juta semuanya tak ada telur.....yang perempuan tu kita fahamlah cuma berbijik........

      Delete
    7. Sodara2 sekelian,

      Tongeng sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    8. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    9. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. assalamualaikum en shahbudin.....apa yg kritis & membina negaranya tulisan awak ni..?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khutbah: Jangan cabar institusi raja, Agong di media sosial
      Diterbitkan 7 Sep 2018, 12:40 tengah hari | Dikemaskini 7 Sep 2018, 12:55 tengah hari

      A+ A-
      KHUTBAH | Menyentuh tentang institusi raja dan kepentingan Yang di-Pertuan Agong, khutbah Jumaat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini mengingatkan agar media sosial tidak dijadikan tempat untuk mengganggu dan mencabar institusi raja.

      "Terdapat banyak isu yang dilontarkan belum dipastikan kesahihannya apatah lagi yang tidak mempunyai mana-mana sandaran mahupun bukti.

      "Hal ini bukan sahaja menyebabkan kemudaratan dan mengganggu kemaslahatan rakyat, malah pada masa yang sama memberi kegembiraan kepada golongan-golongan yang menolak sistem kerajaan raja berperlembagaan dan Islam sebagai agama persekutuan," menurut mimbar.

      Mimbar berpesan bahawa dalam Islam, kedudukan seseorang pemimpin lebih mulia dan tinggi kerana disyariatkan bagi menggantikan tugas kenabian dalam memelihara agama dan mentadbir urusan umat Islam.

      "Justeru itu, perlu diperingatkan kepada diri kita sebagai rakyat jelata betapa pentingnya kesetiaan terhadap raja dan negara," kata mimbar.
      Mimbar juga menyeru agar umat Islam menjaga lisan dan menahan diri agar tidak menulis dan menyatakan perkara-perkara yang tidak ada bukti kebenarannya.

      "Mimbar ingin menegaskan kepada jemaah dan seluruh umat Islam sekalian, bahawa kedaulatan Islam dan kemajuan negara adalah berasaskan kepada kekuatan kepimpinannya.

      "Sayugia itu, Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai
      Ketua Negara sama ada dari segi keperibadiannya atau dalam menjalankan bidang kuasa untuk menjaga negara dan kesucian agama Islam, dikagumi oleh pelbagai lapisan rakyat jelata," kata mimbar.

      Teks khutbah sama turut digunakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

      Delete
  3. Replies
    1. KALAU KORANG TAK NAK MAMPUS CEPAT


      Nenek jangkaui usia 105 tahun kerana rajin mengaji al-Quran
      FMT Reporters | July 30, 2018
      Siti Kalsom akui menghabiskan masa baca al-Quran dan buat ibadah solat sunat dari jam 1 hingga 4 pagi dan berehat sebentar dan kemudiannya terus menunaikan solat Subuh diikuti solat Dhuha.


      Setiap manusia yang lahir di dunia ini mempunyai jangka hayat yang berbeza. Semuanya bergantung kepada cara atau gaya hidup dan latar belakang mereka.

      Walaupun risiko kematian bukan sesuatu yang boleh dihalang atau dinafikan, tetapi ramai yang masih direstui dengan jangka usia yang panjang dan sihat.

      Sama juga dengan seorang warga emas dari Besout, Perak, Siti Kalsom Sonowi yang direstui dengan usia 105 tahun.

      Menurut laporan Sinar Harian, Siti Kalsom mengaji al-Quran dan menunaikan solat sunat antara rahsia beliau hidup melebihi usia 100 tahun.



      “Sejak muda lagi, mak cik habiskan masa baca al-Quran dan buat ibadah solat sunat dari jam 1 hingga 4 pagi dan berehat sebentar dan kemudiannya terus menunaikan solat Subuh diikuti solat Dhuha,” katanya yang meluangkan 3 jam sehari untuk berjaga pada awal pagi.

      Wanita tertua di Sabak Bernam itu juga tidak menafikan amalan pemakanan sihat sebagai satu lagi rahsia umur panjang beliau.

      Buah-buahan tempatan, sayur-sayuran dan ulam-ulaman wajib diambil Siti Kalsom dalam pemakanan seharian.

      “Biasannya saya makan dalam kuantiti sedikit, tetapi lebihkan sayuran dan ulam.

      “Antara lauk kegemaran mak cik ialah sup ikan dan ikan masak asam,” katanya kepada akhbar itu.

      Usia panjang sahaja tidak mencukupi, Siti Kalsom juga selesa menguruskan diri sendiri termasuk berjalan ke tandas tanpa bantuan sesiapa di samping mempunyai tahap penglihatan yang masih lagi terang.

      Siti Kalsom juga sering dipuji masyarakat setempat kerana daya ingatan yang kukuh selain bebas dari sebarang penyakit kronik.

      Satu-satunya masalah kesihatan yang beliau hadapi ialah masalah pendengaran yang semakin lemah.

      Bagaimanapun, ibu kepada 9 anak dan 38 cucu itu masih aktif dan tinggal bersama cucunya di Kampung Tebuk Rukun, Parit Baru Baroh, Sabak Bernam.

      Delete
  4. Replies
    1. DAP kini menjadi pak turut Mahathir
      Shamsul Anuar Nasarah | Diterbitkan 30 Ogs 2018, 9:00 malam | Dikemaskini 30 Ogs 2018, 9:14 malam

      A+ A-
      ULASAN | Sebelum berkuasa pelbagai saranan dibuat oleh DAP melalui apa cara untuk menonjolkan diri. Merekalah kononnya jaguh memperjuangkan kebebasan media, bersuara, hak asasi dan sebagainya.

      Namun apabila sudah berada di kerusi kuasa segalanya berubah, malah semakin nampak mula mencengkam bagi mengekalkan kuasa.

      Justeru itu, Umno hairan kenapa tiba-tiba DAP membisu dengan keputusan kerajaan untuk menyemak semula dan mengekalkan Akta Rahsia Rasmi 1972 (OSA).

      Sedangkan suara merekalah yang paling lantang menentang akta itu selama ini, malah semakin lantang menjelang PRU14.

      Persoalan saya adakah pemimpin mereka seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng leka dan terlena ketika ini apabila berada dalam kerajaan sekarang dan mengangguk saja kepada apa jua keputusan perdana menteri kerana impian berkuasa telah mereka perolehi?

      OSA masih dikekalkan

      Tun Dr Mahathir Mohamad berkata OSA amat perlu agar jemaah menterinya 'tidak membocorkan apa-apa rahsia kerajaan'. Dalam erti kata lain, ia bertujuan menutup mulut anggota kabinetnya, termasuk lapan orang daripada DAP.

      Ini bermakna tidak ada sesiapa pun, termasuk rakyat, boleh menjadi 'whistleblower' terhadap sebarang salah laku kerajaan. Oleh itu, banyak perkara ditutup termasuklah perkara yang berkaitan laporan yang sepatutnya dibentangkan oleh Majlis Penasihat Kerajaan selepas 100 hari Pakatan Harapan (HARAPAN) memerintah.

      Kita pelik dengan sikap DAP ini kerana ia adalah sebahagian daripada janjinya kepada rakyat sebelum PRU. Namun, dengan kedudukan DAP sekarang, apabila mereka sudah berkuasa segalanya berubah demi kepentingan politik mereka.

      Jadi saya harap rakyat sedar dan melihat betapa besarnya muslihat yang DAP lakukan demi masa depan kuasanya dan parti ini tidak boleh dipercayai..

      Delete
  5. Talian hayat wak jahid ia lah amwar/azizah.

    Utk mantan peliwat pula, 'istana'( yg mempunyai common stand).

    Kadang2 rakan2 dia drpd luar negara yg ramai juga d antara mereka adalah'world movers'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lokman adam tarak tulur ke nak bertanding di PD.

      Delete
    2. Andaian yg mendatangkan fitnah

      Delete
    3. Andaian berpaksikan nafsu dengki dan iri hati....

      Delete
    4. Bro..Sesiapa pun xpa..sesiapa pun boleh..sesiapa pun x kira..
      Hebatnya Anwar..tiada yg lain udah menang..
      Hebatnya umnobnpas..hilang rangsang..
      Hebatnya umnobnpas..tiadalh menengak gah lg setelah ranjang dihias pasang belum masuk udah kecundang..
      Hahahaahkahkahkahtiadatelitiadakotekeh keh keh eh..

      Delete
    5. Sodara2 sekelian,

      Tongeng sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    6. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
  6. Rasanya bagus jugak kalau ada pemimpin2 besar dalam UMNO berkempen untuk DSAI seperti yang pernah diutarakan oleh DS Nazri dan DS Jamal tu...apa masalahnya pulak???

    Pastinya bantuan mereka dapat memberikan wow factor dan nilai tambah kepada jentera kempen DSAI. Dalam keadaan di mana segala kemungkinan boleh berlaku dalam politik , lebih2 lagi cakap2
    meluas yang mengatakan PKR dan UMNO bakal bergabung..ini merupakan satu perkembangan sihat dalam menyuburkan lagi demokrasi di negara kita.

    DSAI pun pasti masih tebal dan pekat lagi DNA UMNOnya..tak mungkin DSAI semudah itu untuk menolak terus UMNO yang telah banyak berjasa mematangkannya dalam sepak terajang politik dari dulu hinggalah sekarang.

    Dah tentu ahli2 akar umbi dan pimpinan2 PKR takde sebarang isu berkaitan bantuan dari orang2 UMNO ni. Mereka memerlukan sebanyak mungkin bantuan dari sesiapa pun, memandangkan PRK PD kali ini adalah amat2 getir kerana ia merupakan talian hayat DSAI yang terakhir jika hendak merasa duduk di kerusi empuk PM ke 8.

    DSAI tentu sedar lawannya bukan calang2..iaitu blok dari karkartel Azmin dan juga sokongan kuat dari Tun M. Jika calang2 orang ..dah tentu akan tumbang dengan mudah, tapi tidak untuk DSAI. Beliau yang memang terkenal dengan semangat melawan dan juangnya yang tinggi sejak era Reformasi 98 dulu, dah tentu akan memberikan tentangan yang sengit kepada koalisi Azmin dan Tun M.

    Apa tah lagi dengan perlantikan tergesa2 Art Harun sebagai pengerusi SPR yang baru, yang dikatakan tidak dikenali langsung oleh Tun, bakal memberi kelebihan kepada Azmin dan Tun. Logiknya lah..sekarang ni telah dijalankan perancangan yang cukup2 teliti untuk memastikan DSAI kecundang di situ.

    Malah..warga2 ATM di PD juga dikhabarkan telah didekati oleh MOD untuk memastikan undi mereka tidak berpihak kepaad DSAI. Kita pun tau betapa baru2 ini, menteri pertahanan telah mula menabur gula2 kepada warga ATM dengan menjanjikan peruntukan yang cukup2 besar untuk membaik pulih kediaman para anggota ATM di situ.

    Tentunya..puak2 tersebut tidak menghadapi sebarang masalah berkaitan kewangan..taburlah sebanyak mana pun..asalkan matlamat untuk menghalang kemenangan DSAI di situ tercapai.
    Malah PATRIOT juga digembelengkan tenaganya untuk membangkitkan isu perletakan jawatan Dato Danyl dalam memberi laluan kepada DSAI bertanding untuk menjadi MP.

    Rakyat marhaein , khususnya warga PD merasakan walaupun DSAI menghadapi rintangan yang agak besar di situ, tapi dengan adanya komitmen dan usaha sama dengan pemimpin2 UMNO, bakal menjadikan PRK ni sebagai a whole new ball game. Malah tidak ada satu pun peruntukan atau akta dalam SPR yang menghalang bantuan seperti ini diberikan dalam PRK sesuatu kawasan.

    UMNO dengan pengalamannya terlibat dalam PRU dan PRK selama lebih 60 tahun dan PKR yang mempunyai iltizam untuk menobatkan DSAI sebagai MP dan bakal PM ke 8, pastinya bakal menjadi gandingan yang amat2 mantap untuk menggempur koalisi Azmin dan Tun serta SPR.

    Memang DSZH telah menyatakan BN akan memboikot PRK tersebut..tetapi tidak pulak mengeluarkan kenyataan menghalang mana2 pemimpin2 parti kompOnen BN untuk membantu mana2 parti yang bertanding di situ. Kiranya..dah ada lampu hijau jika ada orang2 UMNO turun padang berganding bahu bersama2 PKR untuk berkempen bagi pihak DSAI. Yang nyata..jika DSAI dan PKR menang di situ...talian hayat UMNO juga dapat diperpanjangkan dan tak mustahil hasil dari kerjasama antar kedua2 parti ini bakal membentuk Pakatan Ke tiga yang ditunggu2 oleh rakyat Msia dengan penuh debaran...dan tak mustahil..Pakatan baru ini lah yang bakal membentuk kerajaan baru dalam masa yang terdekat !!!!
    Wallahhuaklam..hanya masa yang akan menjadi saksi agar hajat murni ini tercapai!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    2. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    3. 100 Hari Pakatan, 100 fakta



      1. Harga Minyak tidak diturunkan walau satu sen sedangkan harga minyak dunia menurun

      2. Satu Tol pun masih tidak dimansuhkan, malah masih tiada rancangan pemansuhan

      3. Hutang yang dipaksa ke atas peneroka FELDA masih tidak dihapuskan sama sekali

      4. Harga ubat tidak diturunkan dengan signifikan

      5. Tarif elektrik dirancang untuk dinaikkan

      6. Gaji kakitangan awam enggan dinaikkan

      7. Gaji minimum tidak serius diperkasakan

      8. Tiada Inisiatif Peduli Sihat

      9. Cukai SST 10% campur 6% bakal melonjakkan harga barang dan membebankan rakyat

      10. Klinik komuniti ada yang ditutup

      11. Dari segi fokus mengurangkan jurang antara kaya-miskin, tiadanya cukai ke atas orang kaya seperti ‘Higher income tax’

      12. Tiada usaha untuk laksanakan ‘Capital gain tax’

      13. Tiada usaha untuk laksanakan ‘inheritance tax’ ke atas orang kaya yang mewariskan kekayaan kepada anak mereka – lalu yang kaya semakin kaya, yang miskin makin miskin

      14. Insurans wajib masih samar dan bakal bebankan golongan B40

      15. KPDNKK perlu lebih proaktif dengan mekanisme pencegahan inflasi terbaharu

      16. Harga rumah perlu diturunkan dengan agresif.

      17. Menteri perlu berhenti mendedahkan situasi pertahanan dalaman negara seperti jumlah Sukhoi yang boleh beroperasi

      18. Menteri perlu berhenti merendahkan kedudukan semasa ketenteraan negara sebagai paling lemah di Asia Tenggara sedangkan fakta tidak sedemikian

      19. Pembocoran Surat MEIO kepada CIA tidak boleh diulangi kerana beri kesan kepada perisik negara

      20. Kes P. Ramasamy dan pengganas LTTE perlu ditangani dengan lebih tegas

      21. Pendekatan Unilateral seperti menamatkan KSCIP tanpa rundingan dengan Arab Saudi perlu dielakkan pada masa hadapan

      22. Kemaraan China di Laut China Selatan wajib diambil serius, tidak cukup sekadar nasihat kepada kuasa besar – strategi yang ampuh perlu dirangka segera.

      23. Menteri Luar tidak perlu buka ‘kotak Pandora’ dengan menandatangani semua Konvensyen Hak Asasi Manusia

      24. Visi baharu Malaysia dalam ASEAN dan OIC perlu dibentangkan, setakat ini tiada beza dengan kerajaan terdahulu

      25. Menteri MITI perlu cekap tangani Perang Perdagangan Amerika-China, setakat ini cuma tunggu dan lihat, tidak proaktif

      26. Tindakan menyerah Pulau Batu Puteh begitu sahaja kepada Singapura jangan diulangi dalam kes rundingan HSR dan semakan harga air.

      27. Isu pengisytiharan Israel negara ‘Bangsa Yahudi’ tidak dihadapi dengan agresif oleh kerajaan - sekadar mengeluarkan kenyataan mengkritik

      28. Menteri perlu cermat dalam melontarkan pandangan seperti isu istilah ‘Hifz Din’

      29. Menteri jangan apologetik dalam isu LGBT

      30. Dr. Ilyani yang jelas mengatakan kebenaran diberikan ingatan, tidak dijemput untuk sesi penerangan oleh mana-mana Menteri sama sekali. Golongan LGBT sebaliknya lebih disantuni Menteri.

      31. Menteri bukan Islam tidak sepatutnya perkecilkan usaha pakaian patuh Syariah

      32. Menteri perlu segera memohon maaf apabila ter’celupar’ seperti dalam isu tuduhan Melayu ‘Pendatang’

      Delete
    4. 33. Kenyataan akhbar tidak perlu lagi diedarkan dalam Bahasa Mandarin dan Bahasa Tamil

      34. Tidak seharusnya Perdana Menteri arahkan PDRM menggunakan Bahasa Inggeris dalam taklimat

      35. Masih tiada pelan penghapusan monopoli Astro

      36. Kenyataan akhbar para Menteri yang lemah dan bermasalah dari segi fokus dan penyampaian.

      37. Tarik-tali pengiktirafan Sijil UEC jangan lagi diulangi

      38. Janji 30% wanita dalam kabinet seharusnya ditepati.

      39. Pengurusan aset negara perlu dibebaskan daripada retorik politik seperti kes memburukkan Khazanah di bawah Tan Sri Azman Mokhtar – sedangkan beliau berjaya memacu Khazanah melonjakkan nilai kepada RM82 bilion sejak 2004

      40. Jadikan pengajaran Khazanah hilang RM2 bilion dalam satu malam – jangan jadikan amalan memburukkan profesional dan pakar yang telah banyak menyumbang demi laba politik

      41. Reformasi institusi juga terencat dengan pelantikan Tun Mahathir sendiri menjadi Pengerusi Khazanah

      42. Tambah terencat dengan pelantikan Azmin Ali sebagai Pengarah Khazanah – dituduh ‘kartel’ oleh calon Timbalan Presiden PKR sendiri iaitu Rafizi Ramli

      43. Tiada rancangan pemerkasaan kontraktor kecil Bumiputera secara komprehensif setakat ini

      44. Kawasan parlimen pembangkang dianaktiri dengan peruntukan RM100k berbanding Pakatan (RM500k). Seluruh negeri Pantai Timur terkesan dengan agihan yang tidak adil ini.

      45. Rancangan alternatif monopoli beras BERNAS masih perlahan

      46. ‘Tarik-tali’ royalti petroleum kepada 4 negeri yang memerlukan untuk memangkin pembangunan: Sabah, Sarawak, Terengganu, dan Kelatan.

      47. Penoreh getah belum dibantu dengan agresif dan komprehensif.

      48. Dari sudut tadbir urus pula, keseluruhan kabinet kerajaan Pakatan perlu segera untuk isytiharkan harta secara terbuka

      49. Sesetengah Timbalan Menteri perlu berhenti daripada lebih sudu dari kuah berbanding Menteri

      50. Anggota Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) tidak wajar memonopoli jawatan ekonomi politik

      51. Suruhanjaya Siasatan Diraja MARA, FELDA, Tabung Haji perlu ditubuhkan

      52. Reformasi struktur MARA, FELDA, dan Tabung Haji tidak perlu dilengahkan

      53. Amalan mengutus individu bukan eksekutif seperti Tun Daim ke China, mengetepikan Menteri Luar dan Menteri Kewangan, perlu dihentikan

      54. Amalan ‘bulldozer’ di Parlimen seperti kes SST perlu dihentikan.

      55. Dana kebajikan bekas atlet tidak diperkasa hingga tiada pendaftaran baharu boleh dibuat, hanya untuk menampung bekas atlet sedia ada sahaja

      56. A Kadir Jasin yang disiasat kerana dedah perbelanjaan dan isteri YDPA dilantik Penasihat PM

      57. Dalam sektor pendidikan pula, mekanisme bagi menangani isu ‘Guru Duka Lara’ belum komprehensif

      58. MyBrain dan MyPhD perlu dihidupkan kembali untuk merancakkan penyelidikan dan pembangunan (R&D) negara

      59. ‘Tarik-tali’ Peminjam PTPTN wajib dihentikan

      60. Pelan jangka panjang dan sederhana TVET masih kabur

      61. Reformasi Universiti Awam (UA) masih tidak kelihatan

      62. Tiada rancangan Revolusi Industri 4.0 Pakatan

      63. Isu ‘Kiri’ dan ‘Komunisme’ dalam silibus Sejarah perlu ditangani dengan cermat oleh jawatankuasa pakar Sejarah, NGO, dan intelektual awam.

      64. ‘U-Turn HSR’, jejas imej negara di Singapura

      65. ‘U-Turn ECRL’, jejas kredibiliti kerajaan dalam mengimbangi kepentingan nasional dan hubungan dengan China

      66. Menteri Industri Utama masih tiada rancangan jangka panjang yang komprehensif

      67. Tidak telus soal pinjaman dari Jepun, rakyat wajar dimaklumkan secara terperinci

      68. ‘U-Turn’ MRT3 yang amat diperlukan di bandar

      69. Pengerusi DAP Tan Kok Wai jadi Duta Khas ke China, sedangkan selama ini mengkritik amalan melantik Duta Khas atas dasar politik

      70. Menteri Hal Ehwal Ekonomi tidak bercakap benar tentang pertemuan dengan pegawai Singapura untuk rudingkan HSR

      Delete
    5. 71. Tiada keberanian untuk saman kes tuduhan RM18 bilion tuntutan GST ‘dicuri’

      72. Tiada perkembangan siasatan kes Taib Mahmud

      73. Tiada perkembangan kes rasuah Azmin yang dilapor Rafizi

      74. DAP Pulau Pinang teruskan projek PIL-1 di sebalik bantahan penduduk

      75. Tiada perkembangan jelas kes Banglo Lim Guan Eng

      76. KWSP Suri Rumah agak lewat dilaksanakan

      77. Tidak telus dalam mendedahkan pegawai khas Menteri untuk berurusan dengan rakyat

      78. Menteri dan Timbalan Menteri yang kurang wibawa – portfolio yang tidak padan dengan taraf pendidikan

      79. Menteri hanya umumkan agihan pembangunan luar bandar untuk negeri Pakatan sahaja

      80. Peruntukan khas RM10 juta kepada Kedah ditadbir Mukhriz Mahathir setiap tahun. Bagaimana dengan negeri-negeri lain?

      81. RM2-3 juta sebulan untuk selenggara kapal mewah Equanimity seharusnya disalurkan kepada lebih 50 ribu nelayan dan penoreh getah yang terkesan dengan kejatuhan harga komoditi

      82. RM500,000 untuk turunkan logo ‘1Malaysia’ seharusnya disalurkan kepada golongan lebih memerlukan seperti nelayan dan penoreh getah

      83. ‘U-turn’ pengharaman tukang masak warga asing

      84. IRI Amerika diundang ke Pejabat PM tanpa ketelusan, tidak dimaklum kepada rakyat

      85. Universiti Pertanian dicadang sedangkan UPM sudah lama wujud

      86. MBM dan GPMS digelar ‘Macai Politik’ sebelum Menteri menarik balik kenyataan sedemikian

      87. Pemerkasaan mahkamah Syariah dan RUU355 masih belum dirundingkan secara komprehensif

      88. Kontroversi Pelantikan Ketua Hakim Negara perlu dielakkan - mengulangi persepsi campur tangan Mahathirisme dalam badan kehakiman

      89. Kontroversi pelantikan Peguam Negara tidak ditangani dengan cermat

      90. Lantik MB Selangor (Azmin Ali) jadi Menteri Hal Ehwal Ekonomi

      91. Menteri Kewangan perlu berhenti bekerja seperti detektif semata-mata

      92. Alasan hutang RM1 trillion untuk kerajaan tidak menunaikan manifesto perlu dihentikan segera, bekerjalah dengan kreatif untuk buktikan kerajaan Pakatan mampu penuhi manifesto meskipun dalam keadaan yang mencabar.

      93. Berhenti salahkan kerajaan terdahulu, fokus pada usaha menjana pendapatan baharu (tenaga Solar, ‘Artifical Intelligence’ AI, Torium, mikrob, dan sebagainya).

      94. Tiada koordinasi yang sinergi rentas kementerian seperti Pertanian, Industri Utama, Pengangkutan, MITI, dan Keusahawanan dalam merangka pelan ‘keselamatan makanan negara’ (Food Security).

      95. Obses Tun M dengan Projek Kereta Ketiga walau ditentang ramai

      96. Lemah pengurusan eksport sawit negara ke China, hinggakan China membeli sawit Indonesia secara tanpa had, dengan Kesatuan Eropah pula kaedah Kementerian Industri Utama masih ‘klise’

      97. Pelan pengangkutan awam bandar dan luar bandar Pakatan juga tenggelam dek projek kereta nasional ketiga

      98. Pelaburan asing masih perlu untuk ditingkatkan.

      99. Mata wang Ringgit gagal untuk diperkasakan, malah tiada perancangan sistematik seperti mana yang dijanjikan di halaman 18 Manifesto Pakatan.

      100. Amalan ‘umum dulu, kaji kemudian’, ‘tuduh dulu, siasat kemudian’, dan 'provok dulu, mohon maaf kemudian' amat menjejaskan kredibiliti kerajaan dan menghakis kepercayaan rakyat.

      Semoga segala kritikan diterima positif untuk penambahbaikan kerajaan. Kita tidak ingin negara kita menjadi negara lemah (Weak state). Kita tidak sanggup melihat negara kita menjadi negara bacul (Pariah state). Dan kita pastinya tidak reda negara kita menjadi negara gagal (Failed State).

      Abdul Muein Abadi
      Penulis ialah Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)


      : PH boleh diertikan sebagai PAKATAN HANCING....

      Delete
  7. Wakakaka Geng Najis, baru tau kedudukan kau dan Umngok di level mana skrg. Di level longkang. Phuuuiiiii memang low standard. G Najis tidak payah spin kami bukan bodoh mcm kau. Khak phuuuiii utk kau manusia makan dedak species baru, kacukan pencacai dan pengkhianat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr Maszlee sebagai presiden UIAM penghinaan kepada ahli akademik'
      Diterbitkan 7 Sep 2018, 11:37 pagi | Dikemaskini 7 Sep 2018, 11:58 pagi

      A+ A-
      Pelantikan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik sebagai presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) merupakan penghinaan kepada komuniti akademik dan kebebasan akademik di negara ini, kata Pemuda Parti Sosialis Malaysia (PSM).

      Menurut Naib Ketuanya, Sharan Raj, Dr Maszlee hanya memegang ijazah sarjana dalam bidang Islam dan Doktor Falsafah dalam bidang pentadbiran.

      "Malah Dr Maszlee juga tidak pernah diberikan pangkat Profesor Akademik. Presiden sesebuah universiti sewajarnya daripada kalangan komuniti akademik yang bertauliah yang memiliki pangkat Profesor," katanya dalam satu kenyataan media.

      Beliau berkata umum mengetahui bahawa UIAM tidak mungkin menerima Dr Maszlee sebagai presiden universiti itu tanpa jawatan beliau sebagai anggota kabinet.

      "Di Malaysia, terdapat ribuan ahli akademik telah mengendalikan ratusan penyelidikan dalam pelbagai bidang yang jauh lebih layak untuk memegang jawatan pentadbiran universiti.

      "Pelantikan Dr Maszlee merupakan penghinaan kepada golongan ahli akademik negara serta bagaimana ahli politik aliran kanan masih mencemari dunia akademik dengan agenda politik peribadi," katanya.

      Semalam perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan tidak ada masalah dengan pelantikan tersebut.

      Menurut perdana menteri tugas Maszlee - walaupun dilihat terdedah kepada faktor konflik kepentingan - masih boleh dipantau.

      Bekas timbalan rektor hal ehwal pelajar (HEP) UIAM, Profesor Datuk Dr Mizan Hitam pula menjelaskan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Najib Razak juga pernah dilantik sebagai presiden universiti itu ketika menjadi menteri pendidikan.
      Menurut Sharan Raj, kegagalan kerajaan memberi pengiktirafan kepada mereka yang lebih layak menjadi punca ramai golongan cerdik pandai berhijrah ke luar negara.

      "Lebih-lebih lagi, Dr Mahathir mempertahankan pelantikan Dr. Maszlee serta memujuk rakyat menerima pelantikan ahli politik memegang jawatan pentadbiran di luar alam politik.

      "Pakatan Harapan sekadar menukar lantikan BN dengan ahli Pakatan Harapan sahaja serta enggan memenuhi aspirasi rakyat.

      "Maka harapan rakyat agar Pakatan Harapan menamatkan kronisme di Malaysia masih menjadi harapan," katanya.

      Delete
  8. Kengkawan..jom kita lihat kenapa PD ni tersangat2 penting bagi kelangsungan hayat politik DSAI.

    Seperti yang kita tahu, ada 49 MP PKR kini berada dalam parlimen. Pecahannya ialah..25 MP adalah orang DSAI manakala 24 lagi adalah dari Tim Azmin. DSAI amat2 memerlukan kemenangan di PD sebab jika dia kalah dah tentu MP2 yang menyokongnya akan melompat kepada Tim Azmin. mungkin yang tinggal menyokong DSAI ialah kak Wan, Nurul Izzah dan beberapa orang yang rapat dengannya seperti Dollah Sani, Johari Abdul dan Jeyakumar.

    Dah tentu dengan kehilangan sokongan dari MP2 terhadap DSAI, yang akan mendapat laba yang besar ialah Kartel Azmin. Kita pun tentu dah sedar kartel Azmin ni adalah proksi kepada Tun M dan Bersatu. Jika DSAI kalah dim PD, bukan saja DSAI kehilangan baki 25 kerusi MP yang menyokongnya..tapi yang lebih ditakuti ialah Tun dan Bersatu akan mendapat lebihan 25 kerusi dan jika dicampurkan dengan 24 kerusi MP pro Azmin dan ditambah pula dengan 13 MP Bersatu yang sedia ada, dah tentu lah jumlah MP Bersatu bakal menjadi 62 kerusi..lebih ramai dari MP2 UMNO yang sedia ada. Ini sangat2 merbahaya...kerana DSAI takkan menjadi faktor penting untuk menyaingi kekuatan pengaruh dan sokongan Tun M dalam parlimen. Terpaksa lah Rakyat menunggu 5 tahun lagi untuk Tun mengadakan PRU 15 nanti.

    Jadi..kenapa UMNO tak bertanding dalam PRK tersebut?? Mengikut pendapat ramai penganalisa2 politik non partisan jika UMNO meletakkan calon di situ, cthnya Tok Mat..kemungkinan Tok Mat dan UMNO menang adalah besar. Tapi perlu diingat jika UMNO menang di situ, dah tentu DSAI lah yang paling rugi seperti yang telah diterangkan di atas tu.

    Sebab tu lah..UMNO ambik keputusan untuk memboikot PRK tersebut untuk memberi laluan mudah kepada DSAI menang. Ini dah tentu akan merencatkan perancangan kartel Azmin dan Tun yang begitu beriya2 sangat nak melihat DSAI kalah agar dapat menarik MP2 pro DSAI ke dalam Bersatu.

    Apa tah lagi dengan perlantikan tergesa2 Art Harun sebagai pengerusi SPR yang baru, bakal memberi kelebihan kepada lawan DSAI dalam PRK tersebut. Kita pun tau betapa Art Harun ni adalah aktivis Bersatu yang paling tegar dan penyokong kuat Tun M.

    Dengan kedudukan sebagai pengerusi SPR, tentu ada perancangan teliti untuk mensabotaj DSAI dan memastikan dia kecundang di situ. Walaupun setakat ini hanya PRM yang menyatakan keinginan mereka untuk bertanding di PRK tu... jangan terperanjat jika ada calon bebas tajaan Kartel Azmin dan Tun M diletakkan di situ. Yang pastinya..Azmin dan Tun M takkan membiarkan DSAI menang mudah di situ.

    Tun M pun siang2 dah umumkan beliau takkan berkempen untuk DSAI di situ...mana mungkin beliau nak turun berkempen untuk seteru politiknya yang paling besar tu. Umpama meletakkan tali gantung di lehernya aje!!!!

    Rakyat sangat2 bersimpati dengan nasib yang menimpa DSAI...bukan saja dia terpaksa menghadapi tentangan dari Tun M, tetapi juga dari dalam parti sendiri. Tapi rakyat yakin DSAI adalah sorang pejuang tulin yang tak kenal erti menyerah kalah tanpa memberi tentangan hebat. Era Reformasi 98 telah menjadi bukti kukuh betapa orang yang ditekan dan diaibkan dengan tuduhan2 yang sengaja diada2kan mampu menggerakkan penentangan golongan marhaein secara en masse terhadap sang konspirator yang penuh dengan dendam kesumat tu.

    Amat tepat lah ungkapan yang selalu didendangkan oleh DSAI di pentas2 ceramahnya dalam PRU 13 dulu...Manusia merancang, Allah juga merancang..tetapi perancangan siapa kah yang lebih hebat???? Lu orang pikir lah sendiri bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    2. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    3. Terengganu sasar bina semula keluargaan melalui perkahwinan ibu, bapa tunggal



      Kerajaan negeri Terengganu akan terus memperhebatkan program perkahwinan melibatkan ibu dan bapa tunggal di seluruh negeri bagi membolehkan 43,269 orang golongan itu membina kehidupan berkeluarga yang lebih baik.

      Menerusi program yang dimulakan pada tahun ini, kerajaan negeri menyediakan insentif RM1,000 untuk golongan ibu dan bapa tunggal yang ingin kembali menjalani kehidupan berumah tangga.

      Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Nasional negeri Hanafiah Mat berkata setakat Jun tahun ini, 35,426 ibu tunggal dan 7,843 bapa tunggal di negeri ini telah berdaftar dengan program itu.

      "Jumlah ini sebenarnya tidaklah terlalu ramai jika dibandingkan nisbah penduduk Terengganu keseluruhannya. Namun kerajaan negeri akan terus menyediakan pelbagai insentif kepada mereka untuk mengukuhkan institusi kekeluargaan di negeri ini.

      Program insentif perkahwinan ibu tunggal dan bapa tunggal sebanyak RM1,000 seorang ini misalnya adalah satu sumbangan permulaan yang baik daripada kerajaan negeri untuk membantu mereka memulakan kehidupan baharu," katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengagihkan cek sagu hati perkahwinan kepada 117 ibu dan bapa tunggal di sini hari ini. Turut hadir Pengarah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPKT) , Mohd Shafaruddin Mustaffa.

      Ketika ini, 311 ibu dan bapa tunggal telah menerima insentif sebanyak RM1,000 seorang itu.

      Hanafiah berkata kebanyakan ibu dan bapa tunggal di Terengganu adalah mereka yang kematian pasangan masing-masing dan hanya sebahagian kecil sahaja yang bercerai.

      Ditanya mengenai kemungkinan berlaku perbuatan tidak bertanggungjawab yang memperalatkan ibu atau bapa tunggal ini semata-mata untuk mendapatkan wang insentif itu, Hanafi berkata hanya satu kes dilaporkan kepada YPKT setakat ini.

      "Ia hanya kes terpencil di mana berlaku perceraian setelah pasangan mereka menerima wang ini... mungkin memang setakat itu sahaja jodoh mereka. Apa pun, kerajaan negeri akan sentiasa melaksanakan pelbagai program pasca perkahwinan kepada mereka agar perkahwinan itu kekal ke akhir hayat," katanya.

      - Bernama

      : Membina keluarga boleh memperkuatan negara....

      Delete
  9. Alasan yg hanya para bingong , siot , bodoh lagi bangang sahaja percaya .

    Baik UMNO , MIC , MCA ...semua sudah hancus .
    Letak Geng Najib yg berhempas pulas selama 18 jam sehari mengampu UMNO/ BN pun akan dihanyutkan arus longkang ke laut .

    Modal kempen apa yg UMNO/BN hendak ketengahkan jika bertanding di PD ? Semua temberang dah lapok , semua penipuan sudah terbongkar .

    Hanya saiz mak badak saja yg orang PD belum selongkar ..itu pun di sebabkan mak badak tak ngaku dia orang N. Sembilan .
    👹👹👹👹

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencen Rakyat dibayar tahun depan
      NORADILA MAHAMAD 16 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore746
      Hanafiah Mat
      Hanafiah Mat
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA TERENGGANU - Kerajaan negeri bakal melunaskan satu lagi manifesto Pas iaitu memberi Pencen Rakyat sebanyak RM50 sebulan kepada warga emas yang layak.

      Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita dan Keluarga dan Perpaduan Nasional negeri, Hanafiah Mat berkata, pemberian itu akan dibayar pada tahun hadapan bermula Januari 2019.


      Menurutnya, ia akan diberi kepada warga emas yang tidak pernah mendapat sebarang bentuk bantuan daripada agensi lain dan juga bukan seorang pesara kerajaan.

      "Pencen Rakyat RM50 sebulan ini untuk warga emas yang tidak pernah mendapat bantuan daripada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu dan juga Jabatan Kebajikan Masyarakat dan mereka sebelum ini bekerja sendiri.

      "Kerajaan akan bayar mulai tahun depan sebanyak RM50 sebulan tetapi akan diagihkan dua atau tiga kali setahun (jumlah terkumpul mengikut bulan belum dibayar).

      Beliau berkata demikian kepada pemberita di Majlis Penyampaian Cek Saguhati Perkahwinan Ibu/Bapa Tunggal dan Pinjaman Modal Program Jaya Diri, di Pejabat Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu, di sini, semalam.

      Hadir sama, Pengarah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu, Mohd Shafaruddin Mustaffa dan Timbalannya, Ramlah Idris.

      Hanafiah berkata, jumlah sebenar penerima layak belum dipastikan kerana ia sedang diproses yang dilaksanakan di Pusat Khidmat Dun seluruh negeri melalui Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK).

      Delete
  10. Pak diny...Tentu Pak dah tau tentang kekecohan yang berlaku semasa pemilihan jawatan2 dalam PKR sehingga ada yang sampai ke tahap pukul memukul dan baling membaling kerusi banquet, sehingga ada yang tercedera dan beberapa laporan polis terpaksa dibuat.

    Pak diny.... Apa nak heran..PKR ditubuhkan semasa era Reformasi 98 dulu pun memang parti jalanan yang berprinsipkan perjuangan demonstrasi ganas di jalan raya.

    Jadi jangan lah terperanjat jika unsur2 kongsi gelap seperti yang diperkatakan oleh Tian Chua tu, berkembang subur dalam parti tu.

    Setakat baling membaling kerusi ni perkara biasa aje..tu hanya gezek aje. Lepas ni dah tentu bukan saja kerusi yang dibaling..silap2 orang pun ada dilontar dan dilambung2 macam anak patung...setuju kan Pak diny !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    2. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    3. Batal ECRL umpama menghukum rakyat Pantai Timur
      NOR AINNA HAMZAH 23 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.9K
      Batal ECRL umpama menghukum rakyat Pantai Timur
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pemuda Umno menyeru Kerajaan PH agar mengenepikan ego politik untuk kembali ke meja rundingan dengan Kerajaan China bagi mencari solusi terbaik agar projek projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) dapat diteruskan.

      Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, sebarang terma yang didakwa tidak menguntungkan boleh sahaja dirundingkan kembali agar rakyat tidak jadi mangsa pembatalan projek yang sudahpun bermula.


      Bahkan menurutnya, Pemuda Umno tidak mahu generasi mendatang terpaksa mewarisi beban pembayaran pampasan yang tinggi akibat pembatalan projek yang sudah bermula dek kerana keegoan pimpinan hari ini menghapuskan ‘legasi infra-rakyat’ yang dicetuskan kepimpinan terdahulu.

      “Pengumuman pembatalan projek ECRL oleh Kerajaan PH sejurus Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kembali dari lawatan kerja ke China amat mengecewakan.

      ”Keputusan berkenaan seolah-olah satu hukuman kepada rakyat di negeri-negeri Pantai Timur khususnya Kelantan, Terengganu dan Pahang hanya kerana mereka tidak memilih Kerajaan Pakatan Harapan,” katanya dalam laman sosial facebook miliknya, hari ini.

      Asyraf berkata, keperluan untuk satu infrastruktur pengangkutan awam darat yang pantas dan moden bagi menghubungkan Pantai Barat dan Pantai Timur Semenanjung adalah penting untuk menjadi pemangkin pertumbuhan yang memungkinkan kesan gandaan ekonomi (economic multiplier effect), selain kemasukan pelaburan domestik dan asing.

      “Ia secara tidak langsung dapat merancakkan ekonomi tempatan dan mewujudkan peluang-peluang pekerjaan kepada anak-anak tempatan.

      ”Kerajaan BN dahulunya melancarkan Projek ECRL bernilai RM55 billion (kini RM66.7 billion) sebagai satu inisiatif berimpak tinggi di dalam Rancangan Malaysia Kesebelas (RMK11).

      Menurutnya, projek rel membabitkan dua fasa sepanjang 688 km berkenaan akan menyambungkan Pelabuhan Klang dan Pengkalan Kubor, Kelantan yang dijangka siap pada 2024 akan dapat menambah 1.5 peratus kepada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) negara dan dijangkakan mewujudkan lebih 80,000 peluang pekerjaan.

      ”Tidak semuanya legasi kepimpinan terdahulu harus dihapuskan hanya kerana dendam politik sehingga ‘memangsakan’ rakyat Pantai Timur yang berhak menikmati kesaksamaan pembangunan ekonomi dan tidak hanya berpusat di sebelah Pantai Barat.

      Delete
  11. Pak diny..Setuju tak kalau saya katakan jika DSAI menang, akan memberi tekanan yang amat2 kuat kepada Tun M. Tun dah tentu takkan sanggup berdiam diri untuk melihat saja senario tu berlaku.

    Pak diny...bayangkan ..dengan kemenangan DSAI di PD tu, kemungkinan besar 24 orang MP PKR yang pro AZmin bakal melompat ke pihak DSAI dan DSAI mendapat sokongan solid 49 kerusi MP2 dari PKR tersebut. Jadi jangan terperanjat, jika DSAI menang dan beliau tak bergabung dengan PAS atau UMNO, ia juga memberi impak besar terhadap pegangan Tun M dalam kerajaan.

    Kini DSAI dan PKR menjadi king maker dalam Parlimen. Jangan terperanjat jika dalam bulan November ni , atau pun selewat2nya Jun tahun depan...... Malaysia bakal mendapat kerajaan baru. DSAI bakal menjadi vocal dan memastikan jawatan PM ke 8 diserahkan kepadanya segera tanpa tangguh.

    Worst case scenario, Jika DSAI berjaya menarik lebih ramai lagi MP2 dari parti komponen PH sendiri seperti Amanah ataupun DAP agar memihak padanya...ataupun ada MP2 dari UMNO atau PAS serta Warisan yang secara sukarela bergabung dengannya....dah tentu ini bakal menggerunkan Tun M kerana dia tidak lagi mempunyai majoriti 112 kerusi parlimen dalam PH. Jadi...DSAI bila masuk parlimen boleh membawa usul agar diadakan undi tak percaya terhadap Tun M dalam usaha memaksa beliau melepaskan jawatan PM tersebut. Ingat..waktu ni DSAI dah mendapat sokongan majoriti dari ahli parlimen !!!!

    Tun rasanya dah boleh membaca senario ini bakal berlaku jika DSAI menang di PD. Worst comes to worst..untuk memastikan agar jawatan PM tu tak sebegitu mudah jatuh ke tangan DSAI...Tun M bakal membubarkan parlimen dalam masa terdekat dan mengadakan snap PRU ke 15.

    Jadi..jika ini berlaku...dah tentu akan ada keseimbangan dan peluang yang hampir sama rata untuk semua parti2 politik di Msia. Pastinya..ini lah masanya yang amat2 sesuai untuk rakyat memberi pengajaran yang takkan dapat dilupakan kepada PH sampai bila2 kerana keengganan mereka untuk memenuhi segala janji2 yang telah dibuat dalam manifestomato sebelum PRU14 dulu.

    Nampak gayanya...peluang untuk UMNO/BN kembali mendominasi kerusi2 parlimen bakal menjadi kenyataan dan betul lah kenyataan tegas DSZH dulu , yang mengatakan Rejim yang ada sekarang takkan bertahan lama sehingga sepenggal. Dan tak mustahil..jika segala2nya berjalan mengikut perancangan yang betul..rakyat Msia bakal menyaksikan DSAI sebagai PM ke 8.... DSZH sebagai TPM pertama dan TGHH sebagai TPM kedua. Ini lah baru betul rupa bentuk Msia baru yang diidam2kan oleh Rakyat Msia dari Perlis.... hinggalah ke Sabah selama ini...setuju kan Pak diny ?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    2. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    3. Hanya dapat RM50 sehari
      MOHAMAD NORZAHARUDDIN KASIMON 16 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Hanya dapat RM50 sehari
      Mustakim Jalil
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KLUANG - Persekutuan Driver-Driver Melayu Kluang (PDMK) mendakwa mata pencarian mereka hilang lebih 50 peratus selepas kewujudan Grab Car selain orang perseorangan yang menjalankan kegiatan mengambil penumpang tanpa lesen atau lebih dikenali sebagai Private Sapu.

      Yang Dipertua PDMK, Mustakim Jalil berkata, hasil pemantauan mendapati kegiatan Private Sapu berlaku seawal jam tujuh pagi hingga lewat malam terutama hujung minggu dan cuti umum.


      "Keadaan jadi lebih teruk lagi apabila pemandu Grab Car turut mengambil penumpang tanpa tunggu panggilan daripada sistem e-hailing termasuk mereka yang ingin mendapatkan perkhidmatan teksi di hentian teksi.

      "Malahan ada Private Sapu dan Grab Car tunggu di luar hentian bas sedangkan hentian teksi hanya terletak 20 meter sahaja. Keadaan ini sering berlaku apabila tiba musim cuti persekolahan atau perayaan," katanya.

      Menurutnya, sebahagian Private Sapu pula akan menunggu di Jalan Ong Lai Bar, di sini, dengan mensasarkan penumpang terdiri daripada anggota tentera serta kakitangan penjara dari kem dan penjara berdekatan.

      Katanya, pendapatan pemandu teksi juga turut terjejas dan jauh lebih rendah daripada sebelum ini dan ada di antara ahli PDMK hanya memperolehi RM50 sehari dan pendapatan tersebut belum ditolak kos minyak petrol atau gas.

      "Bagi memastikan keadaan ini tidak berterusan, saya bersama ahli PDMK akan jumpa polis, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Majlis Perbandaran Kluang (MPK) serta Ahli Parlimen Kluang, Wong Shu Qi dalam masa terdekat.

      "Pihak kami juga akan memohon mendapatkan petak khas untuk pemandu teksi menunggu serta mendapatkan penumpang di hadapan Pasaraya Kluang Mall, Pasaraya Kluang Parade, Jalan Ong Lai Bar dan Persimpangan Jalan Tan Sir Khor di Jalan Mersing," katanya.

      Menurutnya, selain itu, kawasan lain yang dipertimbangkan untuk memohon petak khas pemandu teksi adalah di Pasaraya Econsave, Stesen Keretapi, Pasar Awam dan Hospital Enche Besar Hajjah Khalsom (HEBHK) Kluang.

      Katanya, beliau juga berharap pihak bertanggungjawab dapat meluluskan permohonan ini sebagai langkah pertama mengatasi masalah Private Sapu selain Grab Car yang menyebabkan pendapatan semua pemandu teksi di sekitar daerah ini terjejas sejak akhir-akhir ini.Gesa pihak berkaitan ambil langkah segera.

      Delete
  12. Geng najis haramjadah
    Mintak ampun berbilion billion ampun...
    Nukilan kau tak ada orang yang hingin baca
    Buang masa

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan..pandangan aku di atas tu hasil dari sumbang saran dengan beberapa orang rakan2 penganalisa politik non partisan di tempat aku. Rasanya takde sebarang kesalahan untuk berkongsi bersama2 dengan rakan2 yang dikasihi di blog Tn. Budin ni.

      Harapan aku agar kau membacanya dengan fikiran yang tenang, terbuka dan tidak terpengaruh dengan sebarang politik kepartian. Pasti ia bakal memberi menafaat kepada kita semua...baca sehingga selesai dulu, jangan tergesa2 membuat kesimpulan yang setengah atau tak masak langsung...Boleh kan melayutakberkhatan ????

      Delete
    2. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT


      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    3. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you mumblin'-ramblin' about, off tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look idiot, what you spewed above is outright rubbish and off topic, you silly fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    4. Kerajaan ‘manja’ minta duit rakyat langsai hutang
      SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI 29 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore988
      Kerajaan ‘manja’ minta duit rakyat langsai hutang
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      GEORGETOWN - Kerajaan Pakatan Harapan (PH) digesa menghentikan kutipan derma bagi Tabung Harapan sekiranya mahu memansuhkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

      Ketua Pemuda Umno Nibong Tebal, Mohd Norhiesam Ismail berkata, tindakan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan bahawa rakyat dimanjakan dengan pemberian BR1M tidak boleh diterima.


      Menurutnya, perkara itu juga tidak wajar dijadikan alasan untuk memansuhkan BR1M kerana kerajaan PH juga meminta derma dari rakyat kononnya mahu menyelesaikan hutang negara.

      “Pemuda Umno Nibong Tebal amat kesal dengan pemansuhan BR1M. Alasan rakyat terlalu dimanjakan dengan pemberian bantuan itu tidak boleh diterima pakai.

      “Mereka (kerajaan) juga minta bantuan dari rakyat apabila melancarkan Tabung Harapan untuk menyelesaikan hutang negara. Sebenarnya bukan rakyat yang manja sebaliknya kerajaan pada hari ini yang tidak mahu berusaha cari jalan selesaikan hutang negara,” katanya.

      Tambahnya, sebagai kerajaan baharu yang dipilih rakyat, pemimpin negara sepatutnya peka dengan masalah kos sara hidup yang semakin menghimpit rakyat.

      “Tambahan pula dengan pelaksanaan cukai jualan dan khidmat (SST) pada 1 September ini yang dikatakan kemungkinan harga barang akan melonjak naik.

      “BR1M yang diperkenalkan kerajaan terdahulu sebenarnya telah banyak membantu kehidupan rakyat malah ada yang berjaya memulakan perniagaan dengan hasil pemberian tersebut.

      “Saya berharap kerajaan PH lebih bertanggungjawab kepada rakyat yang telah memberi undi kepada mereka,” katanya.

      Norhiesam berkata, tindakan memansuhkan bantuan tersebut dilihat sebagai satu penganiayaan terhadap rakyat yang memberi mandat kepada PH.

      “Kerajaan langsung tidak menyelami masalah dan denyut nadi rakyat,” katanya.

      Terdahulu, kerajaan akan mengurangkan jumlah BR1M sedikit demi sedikit sebelum ia dimansuhkan.

      Mahathir berkata, langkah tersebut bertujuan untuk memastikan rakyat lebih berdikari.

      Mahathir mendakwa, bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebelum ini telah memanjakan rakyat dengan hanya memberikan rakyat wang tanpa perlu melakukan kerja.

      Delete
  13. Hehehe...Melayu tak berkhatan...

    Sejak GST 0%
    Sejak GST diganti dgn sst

    Barang apa yg dah turun harga?
    Barang kedai 2ringgit je yg turun harga?
    Kedai 2ringgit ada jual beras, ikan ayam ke?
    Kos sara hidup dah turun ke?

    Hihi...1malaysia kena tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongeng..tonggeng..

      Kamu sok sek sok sek menyimpang, temberang malam siang, ujung-ujung.......

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn
      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Jahit Hang Kedee telor KECOT
      Umno-bn & pas boikot sebab TAKOT

      Delete
    2. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you mumblin'-ramblin' about, off tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look idiot, what you spewed above is outright rubbish and off topic, you silly fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    3. PH BABI KAU


      Perak laksana sistem moden ternak babi tahun depan
      Bernama | Diterbitkan 30 Ogs 2018, 3:31 petang | Dikemaskini 30 Ogs 2018, 3:34 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-

      Kerajaan negeri Perak akan melaksanakan sepenuhnya sistem penternakan babi secara moden menjelang akhir tahun depan, kata Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Hal Ehwal Pengguna, Integrasi Nasional dan Sumber Manusia negeri A Sivanesan.

      Beliau berkata sistem itu tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya kerana penternak perlu memenuhi beberapa kriteria iaitu melaksanakan sistem kandang tertutup dan sistem pengurusan sisa kumbahan sifar, jarak minimum 200 meter dari rumah kediaman, sekolah, klinik, tempat ibadat serta kemudahan awam selain mengamalkan Amalan Penternakan Baik.​​​​​

      Katanya, sehingga kini hanya 57 daripada 115 ladang penternakan babi di negeri ini telah melaksanakan sistem berkenaan.

      "Walaupun kerajaan Persekutuan telah memperkenalkan dasar bagi melaksanakan sistem penternakan khinzir moden menjelang 2021, tetapi kita tidak mahu menunggu terlalu lama dan mahu ia dilaksanakan selewat-lewatnya akhir tahun depan," katanya pada sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan Persatuan Penternakan Khinzir Negeri Perak di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini hari ini.

      Sivanesan berkata terdapat 540,000 ekor babi yang diternak di ladang khinzir di seluruh negeri antaranya di daerah Kerian, Kuala Kangsar, Kampar, Kinta, Manjung, Batang Padang dan Hilir Perak.

      Pada pertemuan itu, Persatuan Penternakan Khinzir Negeri Perak telah menyumbangkan sebanyak RM450,000 kepada Tabung Harapan Malaysia.

      - Bernama

      Delete
  14. Geng najis haramjadah
    NOBODY'S ASKING FOR YOUR OPINION!!!!
    SO KEEP YOUR BLOODY OPINION TO YOURSELF
    IDIOT MORON

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Pas ain't nothin' but a dead wood log
      Umno no more the nation's top dog
      Tonggeng aint't watchdog but pariah dog.
      Rafizi ain't hotdog another pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    2. Mansuh BR1M tekan rakyat B40
      WARTAWAN SINAR HARIAN 29 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore466
      BR1M
      Gambar hiasan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Langkah pemansuhan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) oleh kerajaan PH disifatkan sebagai tindakan yang menekan rakyat berpendapatan rendah.

      Ketua Puteri Umno, Datuk Zahida Zarik Khan berkata, cadangan itu bukan sahaja memberi kesan kepada penerima bantuan tersebut malah ia turut melibatkan seluruh ahli keluarganya.


      “Seramai 6,320,769 penerima BR1M pada 2017 dan jika diambil purata satu penerima mempunyai dua tanggungan terdiri daripada isteri, anak atau ibu dan bapa.

      “Ini bermakna bukan penerima sahaja akan terkesan dengan pemansuhan subsidi bersasar yang diberi dalam bentuk BR1M itu,” katanya menerusi ciapan di Twitter miliknya, semalam.

      [ARTIKEL BERKAITAN: BR1M dihentikan, ada unsur rasuah]

      Menurutnya, lebih buruk apabila tindakan itu turut menimbulkan kesan negatif kepada para peniaga akibat daripada penurunan kuasa membeli.

      “Adakah ini hadiah selepas 100 hari kerajaan PH kepada rakyat berpendapatan rendah,” soalnya.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...