Monday 19 August 2013

Nazri Masih Ingkar Arahan Najib?


Setelah Najib mengeluarkan kenyataan bahawa tidak dibenarkan seseorang menteri melantik anak atau ahli keluarganya sebagai pegawai khas di mana-mana kementerian, Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz akhirnya menukar kedudukan jawatan anak bongsunya itu. Jika sebelum ini, jawatannya ialah pegawai khas menteri, kini ia ditukar kepada pegawai khas Ahli Parlimen Padang Rengas (urusan Gen Y).

Tindakan Nazri itu dilihat sebagai tanda beliau akur dengan arahan Perdana Menteri walaupun sebelumnya terlihat begitu angkuh mahu mempertahankan kedudukannya anaknya itu, termasuk dengan mengeluarkan kenyataan yang berbunyi, "ini kementerian saya, saya bebas melantik sesiapa saja".

Perubahan kedudukan jawatan itu dilakukan dalam portal rasmi Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan, bermula semalam.

Bagaimanapun, yang menjadi persoalan ramai, kalau sudah jawatannya ditukar menjadi pegawai khas di kawasan Parlimen Padang Rengas dan bukan lagi sebagai kakitangan kementerian, mengapa pula perlu namanya dikekalkan lagi dalam senarai portal kementerian itu?

Kenapakah Nazri begitu bersungguh-sungguh mahu menonjolkan nama anaknya di kementerian itu sedangkan tugasnya tidak lagi berkaitan dengan kementerian, sebaliknya hanya berkaitan Generasi Y di Padang Rengas?

Apakah mungkin, Nedim Nazri itu sebenarnya hanya ditukarkan nama jawatan sahaja tetapi masih berada di kementerian dan menggunakan segala kemudahan kerajaan seperti pejabat, telefon, kakitangan dan sebagainya dalam urusan sehariannya? Bukankah ini bertentangan dengan etika yang seharusnya?

Rasanya semua menteri, termasuk Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri juga mempunyai pegawai khas yang menjaga kawasan Parlimen boss masing-masing tetapi tidak pula kita pernah mendengar nama pegawai khas Ahli Parlimen Pekan atau pegawai khas Ahli Parlimen Pagoh misalnya, dimasukkan namanya dalam portal rasmi Jabatan Perdana Menteri.

Begitu juga menteri-menteri lain yang turut mempunyai pegawai khas di kawasan Parlimen masing-masing, nama mereka turut tidak dimasukkan dalam senarai staff kementerian kerana mereka bukanlah kakitangan kementerian.

Barangkali Nazri satu-satunya menteri yang meletakkan nama pegawai khas di kawasan Parlimennya dalam portal rasmi kementerian walaupun gajinya dibayar oleh beliau sendiri.

Tugas seorang pegawai khas di kawasan Parlimen ialah menjaga kepentingan pengundi di kawasan itu dan memastikan mereka mendapat bantuan atau pertolongan yang sewajarnya dalam apa juga masalah yang dihadapi di sebalik kesibukan seseorang Ahli Parlimen yang memegang jawatan sebagai menteri di Pusat.

Tugas mereka biasanya hanya melibatkan urusan dengan Ahli Parlimen dan tidak berkaitan dengan kementerian.

Dalam hal ini, anak Nazri itu sepatutnya lebih wajar berada di Pedang Rengas, berbanding mempunyai pejabat yang selantai dengan bapanya di kementerian.

Dengan meletakkan nama anaknya kekal dalam portal rasmi kementerian dan kemungkinan juga masih mempunyai pejabat di kementerian, Nazri sebenarnya tidak seratus-peratus mematuhi arahan Perdana Menteri yang berbunyi, "Ini prinsipnya, prinsipnya ahli keluarga tidak boleh diletakkan di pejabat menteri".

Najib juga berkata, seseorang menteri hanya boleh melantik ahli keluarganya sebagai pembantu di kawasan Parlimennya sahaja.

Walaupun terlihat akur dan mengalah, Nazri sebenarnya masih menyanggahi arahan Najib. (SH 19/08/2013)

2 comments:

  1. Hello,
    Semua orang sedang gembira memberi kesaksian besar saya tentang bagaimana saya mendapat jumlah pinjaman keinginan saya dari Encik Franklin Osayande Scott Pinjaman Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk memberitahu dunia tahu keseluruhan ini, Am Puan Ann Maxwell dari Amerika Syarikat, saya mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan sendiri bagi menyokong suami saya mengenai perbelanjaan anak-anak jadi saya pergi dalam talian mencari pinjaman ketika saya terserempak dengan beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan scammed diri sedikit wang saya di proses masa saya mendapat keliru i tidak tahu apa yang perlu dilakukan lagi kerana wang kecil i telah mempunyai dengan saya telah diambil oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil diri mereka pemberi pinjaman pinjaman sebenar, Maka pada hari setia sebagai i telah melayari internet mencari pekerjaan i terserempak beberapa testimoni mengulas mengenai forum itu oleh salah Encik Andrew Fred dan Puan Monica Luis bagaimana mereka menerima pinjaman mereka daripada Encik Franklin Osayande Scott Pinjaman Syarikat Email: franklinosayandescott@gmail.com Jadi saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya mesti memberi ujian ini kerana i begitu takut mengenai apa yang pemberi pinjaman yang lain telah melakukan kepada saya, Jadi saya pergi ke hadapan mengambil alamat E-mel peribadinya yang di orang-orang komen di forum ini jadi saya menghubungi beliau memaklumkan bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka daripada syarikat, Encik Andrew Fred dan Puan Monica Luis, Oleh itu, apabila dia mendengar bahawa beliau gembira tentang itu, Maka beliau memberi jaminan saya bahawa saya dalam syarikat yang betul di mana saya boleh menerima jumlah pinjaman keinginan saya, Mereka memberikan saya pinjaman peminjam borang permohonan untuk mengisi dan kembali, saya semua itu, kepada mereka semua maklumat yang perlu saya adalah mengenai saya, Jadi saya telah diberi terma dan syarat syarikat mereka semuanya berjalan dengan lancar tanpa sebarang kelewatan, dalam tidak kurang daripada 24 jam saya telah dimaklumkan bahawa pinjaman saya jumlah sah € 6.000.000 telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pinjaman mereka pemegang amanah, Jadi pada proses masa i begitu gembira apabila mereka memberitahu saya saya perlu menghantar mereka oleh perbankan butiran, Tapi i sedikit ragu-ragu untuk melakukannya jadi saya berkata saya mempunyai kepercayaan dan percaya bagi pemberi pinjaman ini memanggil Encik Franklin Osayande Scott, saya memberikan mereka dengan akaun bank begitu menghairankan saya menerima dan amaran dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 6.000.000 € oleh Encik Franklin Osayande Scott, WOW .. i hampir pengsan, Jadi saya segera menghantar e-mel kepadanya bahawa saya mempunyai menerima pinjaman saya berjaya, Jadi saudara kita yang kekasih dan perempuan di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen saya akan menasihati anda untuk sila hubungi Encik Franklin Osayande Scott dengan ini sama FACEBOOK: Franklin Osayande Scott , E-mail: franklinosayandescott@gmail.com dan saya tahu dia juga akan membantu anda dengan jumlah pinjaman keinginan anda baik-baik saja, E-mereka hari ini dan anda akan senang anda lakukan.

    ReplyDelete
  2. Je suis victime d’une arnaque de rencontre et une personne ayant venu a mon aide suivez mon témoignage

    Emails : interpol.victimearnaque@gmail.com

    je me prénomme Marie Carmen j’ai été victime d’arnaque de rencontre en Afrique au prix de 30.000€
    c’était un homme au nom de Michel montagnier que j’ai rencontrer sur internet sur Darling.fr. Nous avons sympathiser via skype, via whatsapp puis quelques temps après il m’a dit qu’il se rendait en afrique pour le travail car il travaillait dans l’immobilier, on a toujours garder contact au point où je suis tombé amoureuse de ce dernier et lui aussi, après deux semaines passées dans ce pays en Afrique il ma demandé de lui donner la somme de 5000€ car sa voiture de location était une voiture volé et on l’avait appréhendé avec de l’or il avait besoin de cette somme que je lui ai versé, la semaine d’après il venait de se faire agresser il lui fallait encore de l’argent et encore jusqu’à se que je sois totalement ruinée et je me suis rendu conte que c’était de l’arnaque puisse qu’il n’arrivait jamais en France car a chaque fois il rejetait le voyage. j’étais abattu, déboussolée, je n’avais plus goût à la vie car tout mes proches m’en voulaient. Dès lors j’ai fait la connaissance d’un inspecteur qui est un agent de la police Interpol, grâce a une amie, et il m’a beaucoup aider a mettre la main sur ses individus mal intentionné et j’ai eu confiance en moi même puis j’ai été remboursé de toutes mes pertes avec un dédommagement parce qu’il a usé de son pouvoir en étant en collaboration avec d’autres pays.Alors si vous avez été arnaqué sur la toile d’une : grosse somme d’argent, d’achats non conformes à la photo, de virement bancaire, de chantage sur le net, de faux maraboutage et faux compte PayPal, de fausses histoire d’amour pour soutirer de l’argent, de vente de voiture, de gay et lesbienne et de faux tirage a la loterie etc….., si vous le contacté, il trouvera facilement vos escroc et une fois qu’ils seront arrêtés, vous serez rembourser de tous vos frais suivi des frais de dédommagement ou n’importe quelle organisation contribuant à l’insécurité sur votre territoire via Internet quelques soit veuillez contacter l’inspecteur monsieur Marc Vercaine sur son adresse mail suivant ils pourront vous aidez alors je vous donne leur adresse afin que justice vous soit rendu. je vous rassure qu’ils ont été vraiment intelligent et aussi efficace .

    Emails : interpol.victimearnaque@gmail.com

    Cordialement a vous Mme Marie Carmen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...