Wednesday, 21 February 2018

SAMAN ROS KEPUTUSAN TEPAT


Tindakan Pakatan Harapan untuk mengemukakan saman terhadap Pendaftar Pertubuhan atau RoS kerana kegagalannya memberikan jawapan berhubung status pendaftaran gabungan itu dikira suatu keputusan yang tepat dan bijak.

Sebagaimana dilaporkan semalam, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad sebagai berkata, tindakan saman itu akan dikemukakan pada minggu ini.

Katanya, tindakan perundangan itu adalah bagi mendesak RoS memberikan jawapan terhadap permohonan yang sudah dikemukakan Pakatan Harapan sejak beberapa bulan sebelum ini.

Bagi rakyat yang membayar cukai yang antaranya untuk membiayai perjalanan jentera kerajaan, tidak kira ke mana sekali pun kiblat sokongan mereka, apa yang diharapkan ialah keberkesanan dan keadilan dalam tugas yang dilaksanakan itu.
Oleh itu, dalam apa juga permohonan yang dikemukakan kepada jabatan atau agensi kerajaan, jawapan yang harus diberikan hanya ada dua - "berjaya" atau "tidak berjaya".

Jika semua syarat sudah dipenuhi, memang hak sesiapa jua untuk mendapat jawapan "berjaya" itu, manakala jika "tidak berjaya" pula, sebab-sebabnya mesti diberikan supaya ia dapat diperbaiki atau dipenuhi segala kekurangan yang diperlukan itu.

Tidak wajar sama sekali sesuatu permohonan didiamkan begitu saja tanpa ada sebarang jawapan diberikan.

Lebih-lebih lagi dalam kes pendaftaran Pakatan Harapan ini, ketika awal permohonan dikemukakan dahulu, RoS pernah meminta agar logo gabungan itu dipinda kerana dikatakan tidak memenuhi syarat yang ditetapkan.

Tetapi, mengapakah setelah logo itu dipinda dan dikemukakan kepada RoS, ia terus didiamkan sehingga sekarang?

Kalau sudah cukup segala syaratnya, kenapa tidak diluluskan saja?

Jika masih ada syarat lain yang belum dipenuhi, sepatutnya berikanlah jawapan bertulis dan sebutkan apakah kekurangan itu supaya Pakatan Harapan dapat segera bertindak memenuhinya.

Soalnya, mengapa RoS diam tanpa sebarang jawapan sehingga sekarang?

Susah sangatkah memberi jawapan "berjaya" atau "tidak berjaya" itu?

Adakah RoS terikat dengan arahan tertentu sebelum memberikan jawapan mereka, maka sehingga sekarang jawapan gagal diberikan?

Sebab itu, Pakatan Harapan tidak boleh berdiam diri lagi dalam hal ini. Dengan membawa ke mahkamah, RoS tiada pilihan lain selain perlu memberi jawapan mereka tentang status pendaftaran Pakatan Harapan dan berhujah untuk mewajarkan jawapan yang diberikan nanti.

Dan akhirnya rakyat akan dapat menilai sama ada RoS bekerja untuk rakyat atau untuk parti dan pemimpin yang semakin hampir kehilangan kuasanya. (ShahbudinHusin 21/02/2018).

104 comments:

  1. Replies
    1. "Babi pon bolehh terbang woooo..jgn main2 dgn kami.."- jurucakap macai chap munge

      Delete
    2. Ye Betul tu Bro,
      Sedang kan babi pun boleh terbang najib buat solap mata curi duit ini kan pulak, borang permohonan samada lulus atau tidak,
      Duit 2.6billiun pun boleh najib tipu hidup hidup rakyat Malaysia, ini kan pulak babi terbang, babi dgn najib sama aja,
      Babi itu haram,
      2.6billiun itu halal

      Delete
    3. Ya NAJIBABULA semua boleh

      Cable car Langkawi pun jahanam bila Najib pegi sana


      15 tahun tak ganti cable

      Kepala bapak y. B nawawi main main dgn nyawa



      Cable car pun nak main rasuaaah... Biol BN

      Delete
    4. Semua agensi kerajaan telah diROGOL oleh NajibMO1.....oleh itu......tindakan SAMAN ke atas RoS / Pendaftar Pertubuhan memang tepat atas akta Penyalahgunaan kuasa k/tangan awam!

      Mari kita lihat RoS ini utk kemudahan rakyat atau alat menindas rakyat.....INGAT RoS ingat Ros......maa!!!!!

      KERAJORA 0829, jawapnya tentulah Tun M yang lebih bijak
      22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua gembira melonjak
      NajibMO1 baru 9 tahun, nangis rakyat dgn GST dia henyak
      PRU14 ini mari rakyat, umnoBn dengan Najib MO1 kita TOLAK!

      tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

      Delete
    5. Kepala bapak kutty, skycab tu private sub- LADA, zmn kuttypenyangak jadikan LADA lubuk macai mkn dedak haram.

      Bising psl pntai chenang rosak, sdgkn kroni dia yg bg jahanam, zmn dia jd PiEm kasi taukeh cina sgpork buat underwaterworld tepi laut.. Skrg dia menyalah..gila punya mamak

      Delete
    6. Cai oooi...tun madey bagi pantai cenang elok...sekarang dibiarkan hingga rosak...skycab tak dijaga dengan elok.....mao kutip hasil je...

      Delete
    7. Pastikn ini bukan jenis saman hari selasa atau saman hari rabu...


      Delete
    8. Bro ! Yang penting PRU 14 ni Najib dan Umno Mampos Semampos Mamposnya !

      Kebumikan kan sekali PAS, MCA, MIC !
      Tanam dalam2 , kasi simen atas kubur tu !

      Delete
    9. Haramjadah punya Najib ,penakut, bacol takde telo ,kaki songlap, pencuri, takut bini. besar punya kepala bapok !

      Bila ko nak kojol ahh najib lahanat oi !
      Cukup2 lahhh jadi pencuri, maleng, kleptocrat najib oiii !

      Wahai bani umno yang bangang , si najib lahanat ni pemimpin yang korang sokong ?

      KahkahKah .. Dio kaya raya dapat duit curi , korang dapat apa? taik babi eh .
      haha kesian.

      Delete
    10. KUALA LUMPUR 21 Feb. – Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz didakwa bakal bertanding atas tiket DAP dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

      Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi mendakwa, tindakan tersebut diambil berikutan PPBM yang baru berusia setahun jagung gagal mendapat sambutan dari pada orang Melayu khususnya di kawasan yang mahu ditandingi dua beranak berkenaan.


      Sehubungan itu, beliau memberitahu, adalah tidak menghairankan apabila wujud usaha dalaman oleh pihak pro-Mahathir untuk mensabotaj parti menggunakan lambang bunga itu supaya Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) dipersalahkan.

      “Ini satu alasan yang diperlukan oleh Dr. Mahathir dan Mukhriz untuk bertanding menggunakan logo DAP.

      “Hingga ke hari ini parti bunga masih gagal mendapatkan kelulusan hitam putih ROS sama ada mesyuarat agung parti itu baru-baru ini sah atau pun tidak,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. –

      Delete


  2. Kahhh..kahhh..kahhh mmg win lah bro jamal..SYABAS! Org tua biasa menyangak pasti rasa amat pedassss...

    Jamal sumbang RM7 billion pada PPBM


    KUALA LUMPUR 21 Feb. - Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md. Yunos memberi sumbangan RM7 billion (USD 1,800 Million) kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bagi membiayai parti itu sekaligus membantu gerak kerja mereka menghadapI Pilihan Raya ke-14 ( PRU14) nanti.

    Malah katanya, dana itu diharapkan cukup untuk mengerakkan PPBM lantas meminta menghentikan kutipan derma daripada orang ramai.

    “Cek ini sah sehingga 2022 sebagaimana selama 22 tahun Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad memerintah sebagai Perdana Menteri.

    “Ini adalah juga hasil perkongsian perniagaan saya dengan Tun Mahathir selama 22 tahun beliau memerintah terdahulu.

    “Saya harap selepas ini PPBM tutup sahaja akaun itu, tidak perlu susahkan rakyat negara ini untuk memberikan sumbangan kepada parti itu,” ujarnya.

    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan transaksi dana berkenaan di perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

    Sementara itu, Jamal turut mendakwa Tun Mahathir memberi wang sejumlah RM1 billion kepada parti kompenan Pakatan Harapan diketuai DAP untuk mendapatkan jawatannya sekarang.

    “RM 700 juta juga turut diberikan kepada PKR dan Mat Sabu untuk memastikan kedudukannya sekarang.

    “ Saya akan serahkan semua fail dan bukti yang ada kepada pihak berkuasa mengenai dakwaan saya ini tidak lama lagi,” ujarnya. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasil titik peluh najib dan kabinet teramai di DUNIA.NO.1-13 tak payah baca la...



      14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion
      15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
      17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
      18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi
      19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan
      20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen
      21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
      22. Banyak kilang tutup dan berpindah
      23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
      24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
      25. Tidak mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh teruk
      26. Menaikkan harga minyak
      27. Peningkatan hutang Negara dan hutang isi rumah sehingga mencecah RM847 billion
      28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi jenis keperluan rakyat
      29. Isu projek 'Global Strategic Communication Campaign'
      30. Isu Lynas di Pahang
      31. Skandal NFC
      32. Peluang pekerjaan berkurangan
      33. Kes pembunuhan Altantuya dan pembunohnya terlepas ke luar Negara
      34. Pemansuhan ISA dan digantikan dengan pelbagai akta (Pota, Sosma, MKN)
      35. Isu Felda Global Venture
      36. MAS bankrap
      37. Kenaikkan bil hospital
      38. Pengurangan biasiswa
      39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
      40. Helikopter yang membawa DS JJ terhempas bersama yang lain.
      41. Helikopten yang membawa MP Kuala Kangsar dan MP Sungai Besar dan VIP terhempas semasa Kempen PRN Sarawak.
      42. Isteri PM (Rosmah Mansur terlalu boros)
      43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
      44. Pemecatan Timbalan Perdana Menteri
      45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
      46. Penyingkiran MB Trengganu DS Ahmad Said
      47. Penyingkiran MB Kedah DS Mukhriz
      48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
      49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan sakit dengan tidak mengikut peraturan Negara
      50. Tukar Timbalan Pengarah SB
      51. Bubar Pasukan Task Force
      52. Bubar PAC (Ahli PAC lama dinaikkan pangkat Timb. Menteri
      53. Menangkap Dato Seri Khairuddin kerana membuat laporan
      54. Menangkap Matthias Chang kerana membuat laporan
      55. Isu Bauksit di Pahang
      56. Mencagar Telaga Minyak Petronas (mengikut laporan bekas MB Trengganu)
      57. Menandatangan perjanjian TPPA
      58. Malaysia menduduki tahap ke 2 paling RASUAH di DUNIA
      59. Menjual asset Negara kepada China
      60. IPIC mengheret 1MDB ke mahkamah timbang tara
      61. DOJ & FBI melaporkan rakyat Malaysia ditipu pada skala besar dan bakal merampas segala asset milik anak tiri PM dan Jho Low
      62. Singapura menyiasat dan merampas asset milik Jho Low (kroni Najib) dan menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang bersubahat dengan Jho Low
      63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1MDB
      64. Membuat hutang baru dengan kerajaan negeri China
      65. KWAP, LTAT, KWSP, Tabung Haji menghadapi krisis kewangan.
      66. Felda semakin tenat
      67. Pejabat tourism Malaysia negeri ditutup
      68. Penutupan Institut Pendidikan Guru
      69. Proton dijual pada China
      70. Cawangan bank banyak ditutup
      71. Tidak mampu membeli mesin semak SPM
      72. Isu Korea Utara.
      73.PERDANA MENTERI PALING KEPALA BAPAK BINGAIIIIII

      Delete
    2. Kah kahh mcm ni je ke macai munge nk kempen pru?? Dgn burukkan negara dn reka fitnah.. Boleh mkn ke?

      Jap..NFC zmn sape ehh? Zmn 2006 Din Pagoh Nika Gee jd menteri... pak lah jd pii emm..kes tu ape cer ha?? Knpa lapussy kalah???

      KKAHHHHH..KAHHHH..KAHHHH

      " BABI PON BOLEH TERBANGGG WOOOO..."

      Delete
    3. Bkn saja tutup akaun malah parti pribumi pun perlu dibubarkan klu dapat duit sebanyak itu..apa perlu susah2 tun m bleh goyang kaki kt rumahnya..jamaal pak tongkol klu buat lawak biol dn meraban mmg win
      la siooolll

      Delete
    4. Jamal jamban merah samsing tai koo cing cakap ngalahkan guruh...ade ilmu kebal kena tumbuk pon berdarah...raba bontot tukang urut....niaga ikan bakar bankrap...bill letrik sewa kedai tak bayar...bina sambungan sheley secara haram...pegang botol arak depan pintu pagar SUK...

      Delete
    5. Kejora dedahkan dirinya dgn auta lawak bodoh syok sendiri dari budak2 mentah tak abis sekolah, siapa nak ambil kisah......???

      Delete
  3. Othaman Ahmad


    Memang Najib pengecut takde telor

    Acam kejorah kaki auta tab space

    Kalau Najib ada telur


    Luluskan pakatan

    Jangan nak main bola tanpa pengadil

    Bodooo najibabila

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 15:41

      Roti najib satu......siaap...

      Delete
    2. Kenangan mengusik jiwa....

      Roti mahathir ada isi & telor.
      Roti najib kosong hampas....!!

      Delete
  4. Ketika zaman fitnah berada hampir di penghujungnya, orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaah mereka.

    Tidak lama selepas itu parti-parti politik yang bathil itu akan lenyap. Ia sebagai tanda cut-off date bermulanya pengakhiran zaman fitnah.

    Kemudian seluruh umat Muslimin akan benar-benar BERSATU dengan penyatuan terawal ini akan bermula daripada tempat di mana yang pertama di antara kesemua yang bathil itu mula lenyap.

    Ia adalah permulaan kepada zaman Dunia Baru di mana kegelapan bertukar menjadi cahaya, kejahatan bertukar menjadi kebaikan, penindasan bertukar menjadi pembelaan, dan pecah-belah bertukar menjadi ukhuwwah.

    Itulah 'kesimpulan' yang telah saya temui apabila 'mencari jawapan' melalui khabar-khabar yang benar di dalam Al-quran dan hadith dan membandingkan apa yang benar-benar sedang berlaku di hadapan mata.

    Berdasarkan kesimpulan itu saya berani mengatakan PPBM pasti dibatalkan.

    Namun menyaman ROS itu adalah tindakan yang betul sebab ia tidak akan memberi peluang untuk golongan yang bathil itu beralasan apabila mereka benar-benar dihapuskan kelak.

    Khusus untuk sdr GN yang 'bingung', saya kira sekiranya ia berterusan berlaku sombong dengan peringatan berulangkali yang saya berikan, dan tidak mahu menarik balik kefujurannya melafazkan kata-kata 'madeymatijadibabi', kebarangkalian ia tidak sempat pun untuk mengikuti para orang-orang bingung yang lain meninggalkan zaman fitnah.

    Kebarangkaliannya ialah GN akan ditinggalkan untuk bersemadi di dalam zaman fitnah sebagai petunjuk dan pengajaran bagi golongan bingung yang melampaui batas, sebagaimana saya melihat Virgo akan dijadikan pengajaran bagi golongan pendusta.

    Tidak ketinggalan saya melihat ada rahsia terselindung melalui analogi di dalam khabar-khabar yang benar yang menunjukkan bahawa selepas PPBM dibatalkan, ada di kalangan pemimpin PPBM sendiri yang akan turut dipanggil pulang oleh Ilahi dalam keadaan aman dan tenang (dibandingkan dengan dua yang lain) dan dijadikan petunjuk bagi yang lain bahawa PPBM adalah orang-orang yang berada di atas petunjuk dan para pendokong PPBM akan berakhir sebagai 'GOLONGAN YANG MENANG'.

    Kebarangkalian saya salah tetap ada, tapi saya yakin 'bacaan' saya tentang perkara-perkara ini adalah betul.

    Tak mahu percaya atau mahu merasa ragu-ragu pun tidak mengapa. Memdailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.

    Sesungguhnya zaman fitnah itu apabila ia telah datang ia akan diketahui oleh orang-orang yang berilmu dan apabila ia telah berlalu barulah ia akan disedari oleh orang-orang yang jahil.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa kau sedari kau lah yg ditinggalkan bersemadi dlm tong taik. Sesungguhnya zaman fitnah itu apabila ia telah datang ia akan diketahui oleh orang orang hakikat dan orang orang awam bahawa kau hanyalah seketul Taik yg selama ini bertopengkan agama.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 14:06

      Ko kerja tutup taik najib dan cina jho lo dengan tangan setiap hari...hidung dah immune...hehehe

      Delete
    3. Anon 13:15 menunjukkan ciri-ciri dia adalah Virgo yang saya maksudkan.

      Dan seperti kebiasaan apabila Virgo muncul di bawah komen saya yang kandungannya antara lain adalah memberikan peringatan kepadanya, maka itu adalah mencukupi sebagai bukti melampaui keraguan munasabah bahawa ia telah menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu sahaja sudah memadai buat saya.

      Delete
    4. GN akan balik Kota Tinggi jaga kebun nenas....he....he....
      Tapi dia balik kota tinggi pun salepas 2 1/2 tahun hidup makan free beram free bersama wak gila...

      Delete
    5. GN akan reput dibawah timbunan baja haram.

      Delete
    6. john laknat..kau buta mata buta hati..dah terang2 sampai kemahkamah rejim haram ph diheret atas fitnah2 yang dilakukan..kau sakit mental ke atau nak bodoh2kan org..puak2 kau yg bahlol memanglah sokong..

      Delete
    7. Saya tak rela sama sekali sahabat seperjuangan penegak kebenaran dicemuh oleh budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.

      Kpd sdra john doe, teruskan perjuangan.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
  5. Suman bapok udah terkial-kial tak tentu arah
    Matdey tak ada, dia tak dapat mentekedarah
    Maka mula le bahlol ini rungkai balik sejarah
    Bak kuar citer Madey 10 thn punya anugerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kesiian Suman bapok pengikut tuhan Harun
    Mmg si mati pucuk ini bodoh turun temurun
    DS Najib disukai rakyat, dia jadi makin gerun
    Citer balik anugerah Madey yg dah berkurun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Najib disukai ramai, Suman jadii makin gayat
    Makin sehari, makin bodoh ifrit ni punya ayat
    Dia rungkai citer lama, Matdey punya hikayat
    Sbb dia tau, Matdey & PH akan ditolak rakyat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok serupa anjing je, dia menyalak
    Anugerah lama Madey dia rungkai dan selak
    Sbb dia tahu, Matdey & PH, rakyat akan tolak
    PRU14 nantii, kitorang tunggu saja nak gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni semua angkara semah badak

      Delete
    2. KERAJORA 0829, jawapannya, tentulah Tun M yang lebih bijak
      22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua bergembira melonjak
      NajibMO1 baru 9 tahun jadi , nangis rakyat dgn GST dia henyak
      PRU14 ini mari rakyat, umnoBn Najib MO1 kita TOLAK!

      tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

      Delete
    3. rejim yg tak ada sedikit bakti pun pd rakyat..hanya modal mulut sampah..gst hanya salah satu modal..bukan apa2 pun..satu dunia ada gst bukan dimalaysia sj..spore yg kaya pun 9% gst..cukup2 lah dgn modal basi..

      Delete
  6. Mana dia menghilang, Suman lahanat puaka
    Udah habis modal agaknya fitnah nak direka
    Nak lagak kuat tak sedar diri dah tua bangka
    Dgn hamba, dia tak berani lagii angkat muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 14:04

      Poorah....khayal ler kerja ko.setiap hari.....mengubat hati yg lara...jiwa kaco ...hehehrhe..

      Delete
    2. Kejora Wak Gila ada lagi ye?
      Lama aku tak datang sini.....imgat dah wak dah mampus.

      Delete
    3. Bertambah sewel wak ni...hehehe

      Delete
    4. Masuk akal kah says patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.

      Saya bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete
  7. Saman, jangan tak saman, kalah menang di mahkamah itu lain kira, kalo kena denda empat Lima ribu boleh buka tin Milo atau minyak tanah kalo tin milo kecil

    ReplyDelete
  8. KERAJORA 0829, jawapannya, tentu Tun M yang lebih bijak
    22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua bergembira melonjak
    NajibMO1 baru 9 tahun, menangis rakyat dgn GST dia henyak
    PRU14 ini mari rakyat, umnoBn dengan Najib MO1 kita TOLAK!

    tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 14:00

      Kebijaksanaan tun berbanding najib mcm langit dan bumi...najib baru anak murid tun....blm habis belajo dah nak lawan tokey...

      Delete
    2. tokey tak ada moral tak guna..lawan org zalim mcm firaun tak salah..

      Delete
  9. Yes indeed give it to them (and their kind...) fair and square. And this should only be the beginning... More shall come their way soon. And even if that does not happen sooner rather than later, there is Allah swt who shall give the rakyat the justice in the hereafter.

    So, these days they can behave as if they are so powerful and Malaysia and Malaysians are in their hands. But remember the time when they shall be made accountable for what they do with their hands.

    Takbir!

    ReplyDelete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 13:55

    Menteri punye angkara Pegawai yg dapat sakit...gaji tak seberapa...oleh itu pegawai2 bijaklah pilih kerjaan yg tak nyusahkan kerja ...

    Tolakk parti yg nak jage kepentingan tembolok dan perut...

    ReplyDelete
  11. ROS bekerja utk rakyat kan? Buat he kerja, rezeki Allah yg beri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 14:02

      Kenacikut jugak cakap menteri...kalo tak ikut kena tendang sana tendang sininlaa mcm bola...ade yg dihantar jauh je sabah serawak...

      Delete
    2. norul ko silap

      rezki bn yg bagi

      saya kaya sebab dpt tanah free . tq k toyo. saya dah siap 20pntu rumah kedai sold out semua.

      sy nk derma kpd bn.

      rezki bm yg bagi ingat tuuu nurol tolol.

      - geng zahid -

      Delete
    3. 14 30 nti ko dh mati lo jwb la pada Allah..ckp kir toyo bn yg bagi kau kau kaya...kompom ko msk surga firdaus

      Delete
  12. Cai hingusan nak cerita apa
    Mahathir dianugerah banyak kurnia
    Jasa Mahathir dunia tak lupa
    Pak klepto dihina satu dunia!

    Pak klepto disukai oleh rakyat?
    Ini cai dah buang tebiat
    Mungkin hampir nak tamat hayat
    Lebih afdal tinggalkan wasiat..

    Perasan Pak klepto disukai ramai?
    Ini cai tentu dah mamai
    Negara dulu aman dan damai
    Datang klepto hilanglah permai..

    Yang rakyat confirm nak di tolak
    Adalah 'isteri' pada si badak
    AmeNo reput rakyat dah jelak
    Terlalu kotor banyak keladak!

    Yang anjing itu bukannya Suman
    Tapi cai yang kurang siuman
    Otak kecik sebanding kuman
    Nasinya dedak,kencing minuman..

    Anugerah Mahathir dunia tak kata
    Apa anugerah pak klepto terima?
    Hanya 'Asia's worst finance minister'
    Spesis yg paling gila glamer!

    Mahathir dunia iktiraf sekaligus
    Pak Klepto pulak tak tamat kursus
    Mahathir tersohor otaknya bagus
    Pak Klepto cuma najis di usus!

    Bila taik dah tadbir negara
    Begitu juga pengikut dia
    GN,Singapork,J, Kojora
    Lubang taik menunggu,sila sedia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubang taik wak kojola hisap rokok john.

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Manusia memang mudah lupa
      Hati tertutup dan mudah alpa
      Bila bercakap lupa dosa pahala
      Sehingga penyamun disembah umpama berhala..

      Apa yang diketengahkan cai, hanya cerita
      Tah tong sampah mana diaorang kutip itu berita
      Sedangkan hakikatnya rakyat susah, ramai menderita
      Pemimpin dan kepala bapak bermewah, itu yang kita dukacita..

      Sudah banyak ditunjuk contoh percakapan
      Juga tak kurang juga dengan perbuatan
      Kepala bapak sudah terbukti terkenal dengan penipuan
      Bolehkah cakap orang sebegini, dijadikan pegangan?..

      Kenapa ramai orang menyokong Tun
      Kerana dia seorang yang bijak, cakapnya santun
      Berbeza dengan kepala bapak penyamun
      Mudah ditipu dan perangai pengikutnya lebih teruk dari babun..

      Maaflah kalau terasa
      Janganlah menjadi pengkhianat bangsa
      Menyokong pemimpin korup negara binasa
      Sedarlah BN akan tumbang, cuma menunggu masa..



      Delete
    3. Bro Fan Tun...

      Tahniah kerana telah mempamerkan cara betul berpantun, ada budaya seni, ada sindiran, ada maksud, lengkap dgn ciri2 yg dikehendakki dalam pantun pusaka budaya Melayu.

      Salam perjuangan.

      Delete
  13. Allah tunjukkan satu persatu ketidak adilan yang telah Mahathir lakukan dulu.Semsasa itu puak2 Mahathir amat suka dan gembira sekali apabila pentadbiran Mahathir pemperlekehkan musuh2.Kami dari 98 dah rasa dan tiada tempat blog hendak meraih simpati seperti Shahbudin pada hari ini.Kami telah matang menjadi pembangkang tetapi Shahbudin baru setahun dua dah sedih dan pilu melalak Umno BN tidak adil.haikkk tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. RoseMah pun boleh kena masuk mahkamah tau

      Delete
    2. Diorg tgh krisis teruk. Belog carimakan ni pon dh suam2 nk basi..

      Najib terus mrlangkah maju..cekap dn clear halatujunya.

      Rata2 ckp2 org susah pakatan nk tumbngkn umno bn najub, mca gerakan pula sudah ubh strategi.. Dapig trpalit skandal dhsyat..penang hanya jd ladang penyangak hartanah dn kaki tambak laut..

      Delete
    3. Memang cekap...tak cukup 2.6 billion sakau lagi 42 juta duit orng pencen...hihiho...silap puji tuu...melaka nak baiki jalan berlobang pon kena tadah doa....tak dak bajet...hehehe...

      Delete
  14. Betul tu..hanya dua jawaban tapi x berjawab..main nyorok nyorok siROS ni..x taulh..ada tangan ghaib ni beb..yg sentuuh..yg geenteeel..agaknya yg gieegieel..yg mengeletaar tu..smpai mengepieet..ROS oh ROS kan nak kena saman..stimlh tu..lalok..syok..buat keje tu cerdiklh.. senang kami nak peram perap UMNOBNPAS nehha..
    ROSak bang Shah..

    Jom kita sokong dan undi PAKATAN HARAPAN
    Membangun negara bukan bersama puak Kleptokrasi..
    Membangun negara bersama harapan Rakyat..set!!

    ReplyDelete
  15. ROS kan kerja dgn najib, tentulah nak pertahankan suami. Yg ros satu ikut arahan takut kena buang kerja. Jika berkerja tidak jujur dan amanah serta melanggar sumpah setia jawatan maka wajib lah letak jawatan saja. Tak dapat bezakan tugas untuk rakyat dan PM. Segala kemungkaran kamu akan dinilai dimakhmah allah nanti. Mahu kah kamu bersama penyamun masuk nereka. Iya atau tidak?????

    ReplyDelete
  16. kak babi R.O.S


    ko ni penjawat awam kaa pemantat kawan


    lawaaak PTD mesti 1st class hon. saja. ptuiiiih

    ReplyDelete
  17. Kalau dah susah sgt nak lulusnya, bertanding atas satu logo parti sahaja.. guna satu logo parti yg mana calon parti lain tumpang logo yg sama. Boleh ke macam ni? Tak sabar nak memangkah!

    ReplyDelete
  18. Jika ditakkdirkan Pakatan Harapan menangi PRU14
    Pertama dilakukan HAPOS GST yang membeban rakyat
    Kedua, DS Anuar Ibrahim akan dilepaskan! Bebas!!
    Ayahnda Tun M lepaskan PM utk DSAI ambil tempat!

    Usaha seterusnya forensic RCI 1MDB akan dijalankan
    Dptkan wang dan aset Malaysia yg NajibMO1 lesapkan
    Sesiapa yang bersalah ke mahkamah akan dihadapkan
    Setan & pelesit 1MDB ke Sungai Buluh Inn dimasukan

    Kerajaan Pakatan Harapan berlaku telus dan berintegriti
    Rasuah & penyelewengan akan dibenteras habis habisan
    Jerong/ikan bilis kan terus diburu tidak kira apa entiti
    Ini barah pentadbiran setan tinggalan dari umno Barisan

    Bila rasuah penyelewengan, kerajaan PH dapat haposkan
    Pasti maruah image Malaysia di mata dunia dikembalikan
    Pelabur akan percaya & yakin, banyak wang di`invest`kan
    Malaysia akan kembali mengaum as a `TIGER` from Asian

    Haposkanumnobn!!! UNDILAH PAKATAN HARAPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hapuskan Pakatan Haprak?? Yg tgh nak terhapus tuu.. Khalid Ismeth dh ckp pakatan penuh penipuan!!

      Kahh..kahh..kahh

      Delete
    2. Woww macai tgh berangan.. Kah kah..kah pakatan takkan menang.. Jika Anwar dilepaskan..hbislah ton kutty.. Lari ke ostoliaaa... sama2 membaham... kikikikikiki

      Imdb semua tu cerita khayalan penyedap hati lara macai.. Tiada yg lesap tanpa siasat melainkn zmn madeyy sapu bwh karpet.. 30 billiun lesapp xjwb smpai skg..jwb budak2 saya tak tahu..takingat... kahh..kahhh..kahhhhh

      Delete
    3. 1mdobi tu yg lesap bodosss nk mamposs 15 06 ni x hbs2

      Yg kerugian bank negara tu sbb main forex bkn dilesapkan oleh tun m klu macai caari seluruh dunia pun takkan jumpa sbb duit tu bkn dicuri mcm dana 1mdobi yg dicuri..jumlahnya yg rugipun tak sampai 10 bilion ..30 bilion tu hanya dakwaan dtg dr bukti air liur bks pegawai bank negara aje tanpa bukti dokumen sokongan

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 15:48

      Khaled isneth dapat dedak baru ngaku bohong...huhuhuhu...

      Delete
    5. Khaled Ismeth Ulam Rajah .......

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh....hah hah hahhh!!!

      Delete
    6. Masuk akal kah pembaca akan percaya dgn ocehan budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)....dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.

      Saya bukan seperti dia tak ada tugas & tanggungjawab kecuali bergayut di blog orang dgn kerja kopipes & auta temberang bodohnya.

      Harap semua pembaca ambil perhatian.

      Delete

  19. Kah..kahh..kahh menurun byk posting di beloq caridedak budin nih... apa nk jadi??

    Soalan cepudedak Ainina Sampah Chap Munge dh jawab belom??

    Cmne maderr dn kadiaq jaseen main duit billion2 ats nama dana politik parti???

    Jwb leee mcaiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persoalan ini telah berkali-kali saya jawab tetapi golongan pendusta masih terus memainkannya.

      Tunggulah pada hari Tun M mengisytiharkan jumlah sumbangan dan jumlah penyumbang siap dengan kertas yang sangat tebal sebagai bukti kedua-duanya.

      Pada hari ini UmNo dan Najib akan lebih gelabah daripada mana-mana biawak pun yang merasa gelabah.

      Pohon kongsikan jawapan saya di blog KD di atas isu yg sama.

      john doeSunday, February 18, 2018 1:52:00 AM

      Rayuan sumbangan oleh PPBM adalah jauh beza langit dan bumi untuk dibandingkan dengan pungutan derma oleh PAS. 

      PAS memungut derma demi wang untuk perbelanjaan pemimpinnya sedang PPBM memohon sumbangan derma demi menzahirkan sokongan rakyat teramai kepada perjuangannya. 

      Derma PAS yang dipungut melalui Tin Milo bukan saja tidak diaudit jumlah kutipannya malah juga ke mana ia dibelanjakan, sedang PPBM memohon derma dimasukkan terus ke akaun parti. Ia sudah tentu punya rekod yang kemas. 

      Ia adalah rahsia terbuka bahawa wang derma pendengar ceramah PAS yang dipungut di dalam Tin Milo itu dibahagikan di antara penganjur Majlis dan juga penceramah sedang wang derma kepada PPBM belum lagi dibelanjakan. Ia tidak boleh dibandingkan. 

      UMNO dulu tidak pernah kalut dengan wang derma yang dipungut PAS tetapi UmNo hari ini sangat takut dengan tindakan PPBM memohon sumbangan. Kenapa? Adakah kerana takut PPBM mempunyai wang? Sudah tentu 'wang' bukan isunya kerana walau berapa banyak sumbangan yang diterima PPBM ia pasti tidak akan mencecah separuh pun wang yang telah ada pada UmNo. 

      UmNo gelabah biawak dengan tindakan PPBM memohon sumbangan terus ke akaun jemaah sebab jumlah orang-orang yang menyumbang ke akaun PPBM akan menjadi ibarat kuda-kuda perang dan kelengkapan-kelengkapan perang yang amat mampan untuk PPBM berhadapan dengan UmNo di dalam sistem demokrasi di mana seorang penderma yang menderma 2.6b hanya memiliki 1 undi dan 20,000 orang penderma yang masing-masing hanya menderma RM5 akan tetap memiliki 20,000 undi. 



      وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ 

      "Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (Al-anfaal : 60).

      Di sinilah letaknya kebijaksanaan Tun M yang dinugerahi Allah pada cara yang terbaik untuk menyerang balas UmNo yang sedang mengupah orang-orang yang lemah iman dan tak tahan godaan dedak di dalam PPBM untuk melakukan berbagai kerosakan dari dalam parti. Terbaru ratusan orang dilaporkan telah membuat laporan kepada ROS dengan isi yang betul-betul sama menunjukkan ia disediakan oleh orang yang sama, dan bbrp pendedak sudah mula meminta ROS membatalkan PPBM. 

      Delete
    2. (Samb)

      Tun M sudah tentu tidak benar-benar memerlukan wang tersebut untuk parti sebab sudah melebihi setahun PPBM ditubuhkan dan inilah kali pertama ia memohon sumbangan. Sudah tentu sumbangan ini bukan demi wang sebaliknya demi menzahirkan sokongan. 

      Cash is definitely not King, but wisdom is.

      Tiada keraguan lagi, jumlah penderma yang ramai walaupun dalam jumlah sedikit akan menggetarkan UmNo di dalam sistem demokrasi sebagaimana kuda-kuda perang kaum Muslimin yang hebat-hebat menggetarkan musuh-musuh pada zaman khilafah dahulukala. 

      Tidak hairanlah UmNo yang memiliki wang yang jauh lebih banyak sudah menjadi begitu gelabah biawak.

      Mari lihat bagaimana biawak ini menjadi lebih gelabah apabila jumlah kutipan dsn jumlah penyumbang diumumkan kelak.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 15:51

      Nawawi dah takut dengar Tun madey nak tandinh di langkawi...elok Ainina plak lawan tun madey di langkawi...tengok sape tercirit birit...ade brani?...

      Delete
    4. john taik doe, persoalanya dah berkali kali kau merepek membebel tapi kau tetap juga kuli taik yg mengelebah mengalahkan gelabah biawak, dah bermacam cara kau gunakan utk menjatuhkan DSN tpi tetap juga gagal demi gagal kikikikiki, Allah tidak akan berpihak kpd munafik kaki kelentong mcm kau. kikikikiki

      Delete
    5. Alamak blm pru....pru jatuh terus ke sungai buluh...ko ade bukti main dana parti billion2?...

      Delete
    6. S : JD, kenapa Najib masih tidak jatuh seperti kata anon 15:51?

      J : Sebab Najib sedang diberikan tempoh untuk bersukaria. Dia hanya akan jatuh bila tempoh itu tamat. Itualah aturan permainannya.

      S : Tapi menurut anon 15:51 dah bermacam cara digunakan untuk jatuhkan Najib?

      J : Itu adalah hikmah apabila seorang pemerintah yang jahat diberikan tempoh bersukaria dan masih tidak jatuh, itu bermakna Allah sengaja benarkan ia bersukaria dahulu supaya semua konco-konconya dapat dikutip dan dibuktikan bersalah sepertinya juga. Supaya kelak pada saatnya dia benar-benar tumbang, dia akan membawa kesemua konco-konconya sekali tumbang bersamanya. Supaya kelak manusia tidak hanya akan berkata "Sesungguhnya Allah tidak menganiaya si polan itu sedikitpun" tetapi manusia boleh terus berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai si polan itu dan konco-konconya semua sedikitpun tetapi mereka semualah yang telah menganiayai diri mereka sendiri."

      S : Habis, bilakah tempoh Najib dan konco-konconya bersukaria itu akan tamat?

      J : Tempoh bersukaria Najib hanya akan tamat selepas mandatnya untuk memerintah tamat, sebab Najib bukan akan jatuh seorang diri, sebaliknya kejatuhannya akan membawa bersama kejatuhannya kesemua konco-konconya sekali.

      S : Ada congakan tak?

      J : Congakan saya begini yang akan berlaku :-

      1. PPBM akan dibatalkan di dalam bulan Ramadhan atau Syawal untuk mengelakkan reaksi balas yang keras daripada pendokong PPBM memandangkan pada Ramadhan dan Syawal umat Islam termasuklah drpd kalangan bangsa Melayu baru menjalani tarbiyyah mengawal kemarahan. 

      2. Parlimen tidak dibubarkan melainkan pada saat terakhir atau alternatifnya ia akan luput melalui tempoh statutori iaitu pada penghujung Jun 2018 di atas profil Najib seorang yang penakut tetapi sanggup melakukan apa saja untuk kekal berkuasa. 

      3. PRU akan diadakan pada akhir tempoh statutori itu sebab Najib mahu membuat persediaan 'kekalahan' yang rapi. 

      4. UmNo - BN akan tewas dengan teruk sekali di mana undi yang diterima daripada kaum Melayu Islam tidak pun mencecah 20%.

      5. Najib yang sudah kalah dan hilang mandat menjadi PM melaksanakan protokol Zionist membuat kekacauan dan mengakibatkan huru-hara. Akhirnya dharurat diisytiharkan dan Najib memerintah melalui dikri. Walaubagaimanapun di atas ketakutan rakyat penindasan ini tidak mendapat kekuatan yang cukup untuk dijatuhkan. 

      6. Pada ketika sambutan Aidil Adha yang dikenali juga sbg Hari Raya Korban, barulah orang-orang Melayu tersedar dan disedarkan bahawa untuk menjatuhkan Najib yang zalim lagi menindas ini, pengorbanan paling tinggi nilainya perlu dilakukan iaitulah 'berkorban jiwa dan raga' demi menjatuhkan pemerintah yang zalim. 

      Delete
    7. (Samb).

      7. Di atas satu perkembangan yang berlaku di bulan Zulhijjah, sekumpulan orang-orang Melayu Islam yang berjiwa kental akan bersama-sama Tun Mahathir berarak ke destinasi yang perlu untuk mengambil alih pemerintahan dan pentadbiran negara daripada orang-orang yang sebenarnya tidak layak memegang jawatan-jawatan penting itu. Najib cuba bertahan dengan melipatgandakan penyalahgunaan kekerasan melalui Akta MKN dan ketika itulah Najib dan konco-konconya akan tewas.

      Pada 1 Muharram 1440H, Najib telah pun menajdi sejarah dan telah pun tumbang menyembah bumi bersama konco-konconya. UmNo dan BN pula hanya akan kekal dalam lipatan sejarah. 

      S : Boleh percaya ka congakan kamu ni JD?

      J : Wallahu a'lam, saya mencongak saja. Mungkin juga saya silap, tetapi apabila perkara pertama di dalam 7 senarai itu berlaku, cubalah buat 'countdown' congakan saya tu. Mana tahu ia tamat selepas kesemunya benar-benar terjadi. Apa pun kena tunggulah sehingga 1 Muharram 1440 untuk mengetahuinya.

      Delete
    8. Saudara JD, tak perku jawab. Mereka bukan nakkan jawapan saudara ttp berolok-olok laksana Yahudi dan para Nabi. Kalau mrk betul2 mencari kebenaran, tanpa pencerahan yg panjang lebar pun mrk akan faham. Kesimpulannya, saudara buat saja mcm para nabi terdahulu. Jika mereka nak sangat bebal, kita aminkan saja. Semoga mrk dapat apa yg dipinta.

      Delete
    9. Sdr PJL,

      Terima kasih di atas komen dan sokongan. Sekiranya saudara benar-benar perasan, itulah sebenarnya yang saya cuba lakukan, sepertimana para Rasul dahulukan selalu lakukan, iaitu memberi peringatan kepada orang-orang yang durhaka sebelum peringatan itu benar-benar terlewat.

      Selepas itu kita sama-sama berserah kepada Allah Yang Maha Adil Lagi Maha Bijaksana.

      Salam perjuangan sdr, semoga kita bertemu pada zaman baru itu kelak, in shaa Allah.

      Delete
    10. Ainina tu sundal umno. Habis pakai buang tepi longkang !

      Delete
    11. nama dah mcm yahudi..blh percaya ke john doe ni..kau tulis panjang2 senang gulung2 buat bakar sampah..elok kau cermin pakatan kau dulu..dah perfect ke..tak ada rasuah fitnah bohong..dari bertimbun tambah tambah dosa tulis merepek2..

      Delete
  20. FUYIOINKK JON DOE PENUH ILUSI DAN HAYALAN
    TAK ABIS BERNOSTALGIA DNG MAMAK KUTTY NYE
    APA KAN DAYA RIS DAH KASI MUKA DAN X LAYAN
    MEROYAN LA MACAI BARUA MCM GAMPANG SUMA


    KIKIKIKI.. BERAMBOSSSSS TAHNIAH SINGAPORK NAIK GST 9% BUAT KE 3 KALINYA..


    ALAHAIIIII MANO NAK TARUK MUKO JON DOE...


    BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulangsiar pada bahagian akhir komen balas saya di 16:30 di atas sebagai jawapan kepada Kejora.

      -----------

      Pada 1 Muharram 1440H, Najib telah pun menajdi sejarah dan telah pun tumbang menyembah bumi bersama konco-konconya. UmNo dan BN pula hanya akan kekal dalam lipatan sejarah. 

      S : Boleh percaya ka congakan kamu ni JD?

      J : Wallahu a'lam, saya mencongak saja. Mungkin juga saya silap, tetapi apabila perkara pertama di dalam 7 senarai itu berlaku, cubalah buat 'countdown' congakan saya tu. Mana tahu ia tamat selepas kesemunya benar-benar terjadi. Apa pun kena tunggulah sehingga 1 Muharram 1440 untuk mengetahuinya.

      Delete
    2. JD....sapalah nak percaya congakan setengah masak syok sendiri kau tu. Piraaah..sampai tualah lu berangan tak sudah. Inilah yang dinamakan congakan angan2 Mat Jenin...golongan orang yang dah nampak PH akan tumbang dengan hinannya di persada politik negara. Hanya orang macam kau aje yang tak boleh terima kenyataan dan hakikat yang UMNO/BN akan terus diangkat dan dijulang rakyat lagi sekali dalam PRU14 nanti. Segala petunjuk telah membenarkan kenyataan tersebut....takpe biarkan JD dan cai2 PH terus dalam alam fantasi mereka yang tidak berkesudahan..umpama si luncai terjun dengan labu2nya..biarkan..biarkan...

      Delete
  21. SINI TAK DE MASA NAK BUAT CONGAKAN ATAU MAIN CONGKAK
    YANG ADO PRU 14 YANG BAKAL MENJELMA SAJA
    NAK BERILUSI NOSTALGIA KA LU PUNYA PASAL LA NAK AGAK
    PRU NI SUMA NIGRI MESIA BALUK KE BN SUMANYA


    KIKIKIKIKI.... TAK CAYEEEEE.... KIKIKI.. TUNGGUUUU



    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara JD, nampak tak apa yg saya katakan berolok-olok sebentar tadi. Jika mrk dah minta, saudara serahkan saja pada Tuhan. Tak perlu nak jawab.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 16:58

      Tungggu...umno dah nak manpos...hihihiho...najib gelabah nak bubar parlimen....hihihi

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 17:21

      Kata2 kuatkan semangat oleh kejora cikgu bapuk nak hiburkan hati di saat najib ketakutan....hehehehe

      Delete
    4. Sdr PJL,

      Sekali lagi terima kasih di atas sokongan.

      Memang saya nampak pun apa yang sdr katakan itu, tapi bagi saya apabila Kejora atau sesiapa saja di kalangan pendokong UmNo yang muncul dan memperolok-olokkan apa yang saya cuba sampaikan, itu akan menjadi bukti yang melampaui segala keraguan munasabah bahawa orang itu telah pun menerima penyampaian peringatan yang ia perolok-olokkan itu.

      Itu sahaja sudah memadai buat saya.

      Salam perjuangan.

      Delete
  22. Jika PRU14 ini dilaksanakan dengan adil ikut peraturan
    Aku yakin percaya kerajaan akan pasti bertukar tangan
    Apabila PAKATAN HARAPAN ( PH ) menerajui pemerintahan
    InsyaAllah Malaysia kan kembali BERMARUAH, BERKEMAJUAN

    Namun sekarang, lihat wahai rakyat Malaysia sekelian
    Hampir setahun pendaftaran Pakatan Harapan RoS peram
    Inilah sebahagian daripada apa yg dikatakan penipuan
    Kerajaan barisan nasional, umnobn mmg patut dihentam

    Kecoh riuh heboh pasal PH pelawa pemerhati asing
    Depa ni memang bangang itu kan hak pembangkang
    Bkn PH je, Rakyat pon tau UMNOBN ni kuat kencing
    Mcm 1MDB dan GST tu, ahkirnya rakyat tebongkang

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Kejora bapok bodoh musibat tahi palat celaka
    GN mr j matpork macai lembu kondo MO1 puaka
    Kalau sudah halus mulus semuanya telus belaka
    Apa engkorang takut bukti kan lah pada mereka

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Dorang pon tarafnya pemerhati bukan boleh apa
    Kalau UMNOBN menipu pun depa boleh tengok saja Mencampuri urusan negara lain bukan kerja depa
    Cuma keluaq lapuran tanda depa dah buat kerja

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Apco Yahudi umnoBN jadikan penasihat ekonomi negara
    Apasal macai tak bising, sdgkan ekonomi Mesia hancur
    Wang dicuri khazanah digadai macai semua bergumbira
    Kini China Merah CCP bekeliling Mesia bakal berkubur

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Pemantauan antarabangsa amalan lumrah di dunia
    Bagi mempastikan proses pilihanraya tidak dicemar
    Apatah lagi skandal 1MDB terkenal seantero dunia
    Dari deMokrasi jadi KLEPTOKRASI Malaysia tercemar

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Ini masa paling sesuai jika MO1 Najib orang pandai
    Bersihkan nama sendiri maruah bangsa dan negara
    Biar mereka tenguk saksi MO1 bukan KLEPTO CIBAI
    Sbg permulaan Pendaftaran PH sila luluskan segera

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Seperkara lagi, persempadanan semula sila batalkan
    Tidak masuk akal kubor pon jadi alamat tmpt tinggal
    Nampak sgt UMNOBN amat terdesak sangat tertekan
    Jika rakyat tahu SPR penipu UMNOBN pasti meninggal

    mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah

    Bila datang permohonan dr pemerhati antarabangsa itu
    Sila terima, sebagai tanda UMNOBN kerajaan yg hebat
    Jangan ditolak dengan berbagai alasan hendak menipu
    Pilih satu, kpcayan rakyat atau UMNOBN rakyat rembat!

    mamposumnobn mamposumnobn mamposumnobn mamposlah

    Bila umno sudah tumbang , macai2 terus masok lubang
    Lubang yg najib gali , luas, seluas 10 lapangan terbang
    Ahli2 umno boleh selubang , tiga juta pon masih lapang
    Tapi najibMO1 dah terbang , macai2 tak boleh tumpang

    Yang akan dapat sakit sudah tentulah macai2 yang ditinggal
    NajibMO1 seluruh kerabat keluarga sudah lari mencari suaka
    Macai yang tinggal tak sekadar sakit, malah ada yg meninggal
    Malam keputusan PRU 14 nanti, utk macai2 jadi malapetaka

    Malam malapetaka memang gelap cahaya lampu hilang tiba2
    Bersedialah teman teman, itu semua permainan biasa mereka
    Kita mohon kepada Allah, agar masih ada insan berhati mulia
    Di kalangan penjawat awam yang mengendalikan pilihanraya.

    HAPOSKANUMNOBN HAPUSKANUMNOBN MARIHAPOSKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. ringkas saja..klu dah tak ikut undang2..perlembagaan sendiri pun langgar..apa ros boleh buat..lps tu slhkan orang..asyik politik sepanjang masa..nti ada pula parti baru buat benda sama..kan bodoh punya kerja..elok lah diharamkan terus..

      Delete
    2. Alasan ape yg ko cakap ni?...

      Delete
    3. Dia peguam mana yg tau sangat itu ini pasal Bersatu...orang citer pasal perlembagaan dia pon ikut...kena klentong bak klentong orang lain plak...

      Delete
  23. BERKOKOK BERGEGAR SIANG MALAM KINI
    LAST MINIT MINTAK SPR PULAK ITU INI
    NNPK TAK GAME PUAK HAPRAK JADAH NI
    LUM TANDING KALAH DAH BERI ALASAN ITU INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak21 February 2018 at 19:35

      Ape ke jadahnye yg ko plak menyibok ni...

      Delete
    2. 1845, MEMANG KITA PH AKAN TERUS BERKOKOK SIANG MALAM. BE GENTLEMAN BRO, NOT GENTEL MAN AS SO CALL MO1 NAJIB THE GENTEL MAN. KAMI BERCAKAP ATAS FAKTA PENGALAMAN YG TELAH DIRASAI DLM PRU YG LEPAS2. BUKAN SEMBARANGAN ALASAN CAI!

      LU KERA2-jaan PUNYA KAKI BUSUK PEKONG TAK USAH TEMBERANG LAHHHH.......

      LETAK FREE LANS``REFEREE`` LA KERA2-jaan DLM PRU 14 NIH KALAU BERANI!!! BARU REALTIME``GAME`` PUNYA KITA DAPAT!!! GERENTI BUNGKOS UMNOBN!!!!!

      MO1 THE GENTEL MAN MANA BERANI!!!

      Delete
  24. saman jgn tak saman..parti2 lain bila ditubuh tak ada masalah..tapi parti yg sekor ni byk masaalah..masalah yg dia cipta sendiri..langgar perlembagaan..i gat ros tak ada peraturan ke..lebih sgt politiknya hingga urusan parti sendiri tak terurus..jenis parti kroni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1925, MANA SURAT RASMI RoS MEMBUKTIKAN NYA LANGGAR PERLEMBAGAAN? ADA? MANA? SILA TUNJUKKAN!!!

      Delete
  25. najib mana ada 'TELOQ'..mamak kasi satu roti najib satu..

    ReplyDelete
  26. Rakyat Msia yang waras akal fikirannya semuannya telah berlapamg dada dan menerima dengan hati yang terbuka penerangan DSZH berkaitan kelewetan ROS memberi kelulusan kepada PH. Ikut laporan dari orang dalam ROS sendiri, sebenarnya kelulusan tu dah nak diberikan, tetapi memandangkan kegagalan PH untuk memenuhi beberapa kehendak ROS kerana keegoan mereka ternyata memakan diri sendiri. Negara kita ada peraturan dan undang2, apa gunanya jika kita sendiri sebagai rakyat tidak berilitizam untuk mematuhinya. ROS sendiri adalah sebuah agensi yang sangat fleksibel serta telus lagi adil, dan ia pernah dinobatkan sebagai agensi yg berada dalam kedudukan top 5 dalam negara. Malah KP ROS sekarang disifatkan yang paling cemerlang perkhidmatannya jika dibandingkan denhgan KP2nya sejak negara merdeka. Tidak timbul sebarang isu yang mengatakan KP ROS berpihak kepada mana2 parti politik..ketelesuan dan tidak biasnya janagn sekali2 kita ragukan. madey dan pimpinan PH perlu muhasabah diri mereka dan buat post mortem kenapa PH masih gagal diluluskan...jangan sibuk menuding jari kepada ROS jika kelewtan tersebut adalah salah dan silap sendiri.
    Kita tau Bersatu adalah salah satu komponen utama sdalam PH. Spt yang ditegaskan oleh DSZH, sebenarnya ROS telah hampir membebaskan Bersatu dari sebarang s/laku pelanggaran peraturan2 berpersatuan, tapi tiba2 ROS telah menerima aduan dari ahli2 mereka sendiri seluruh naegara yang mempertikan perjalanan dalaman parti itu, termasuklah tidak pernah mengadakan mersyurat cawangan dan bahagian, perlantikan pengerusi bahagian serta cawangan dan AJK2 mereka tanpa melalui mesyuarat, hanya melalui tangkap muat aje serta penggunaan nama ARMADA yang tidak diluluskan oleh ROS. Aduan ini dibuat bukan oleh ahli2 biasa aje, tetapi mantan2 orang pentingnya spt Naib Presiden, ketua wanita serta exco2 anak mudanya. Sudah tentu mereka dah nampak apa yg berlaku dalam parti tu dan ternyata parti tu telah terpesong jauh dari tujuan penubuhannya.
    Slogan selamatkan rakyat hanyalah retorik politik Madey untuk mencapai matlamatnya yang tersembunyi iaitu memecah belahkan perpaduan kental bangsa melayu hanya kerana benci dan dendamnya kepada DSNR dan UMNO.
    Kalau tanya mana2 rakyat Msia , mereka sebulat suaar setuju agar ROS jangan meluluskan PH ni...sudah cukuplah negara dilanda pelbagai masaalah dewasa ini, kita tak perlu menambahnya denhgan meluluskan oarti yang bakal mengucar kacirkan keharmonian dan perpaduan rakyat yang begitu kukuh di bawah pentadbiran DSNR serta UMNO/BN selama ini !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  27. Shah Alam – Isu tanah Ijok, Selangor sudah berlarutan namun masih menjadi misteri berterusan.

    “Walaupun Kerajaan Negeri Selangor tidak mahu berterus-terang berhubung isu tanah Ijok namun pelbagai persoalan masih menular bukan sahaja di minda rakyat Selangor malah penduduk Ijok pun rasa terkejut dan terkilan dengan pembongkaran satu demi satu isu yang berlaku di tempat mereka,” kata Saudara Punithan Paramsiven, Ketua Penerangan, Pergerakan Pemuda MIC Kebangsaan.

    “Isu tanah Ijok, Selangor yang dijual adalah berkeluasan 2,198.4 ekar dengan harga RM1.18billion. 981 peneroka yang terlibat hanya dibayar RM421.4 juta sahaja sebagai pampasan oleh dua syarikat swasta yang terbabit malah baki RM758.6 juta masih menjadi tanda tanya.”

    Beliau turut berkata, sememangnya tidak rasional kenapakah Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor telah memfailkan penyelesaian untuk membatalkan kes berkenaan walaupun kebarangkalian untuk Kerajaan Negeri Selangor memenangi kes berkenaan adalah tinggi di Mahkamah Persekutuan *(memandangkan sebelum ini menang di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan)?

    “Bukan itu sahaja, daripada membuat keputusan untuk menyerahkan tanah kembali kepada dua syarikat swasta berkenaan dan kemudiannya menjual tanah terbabit kepada syarikat awam kenapa tidak Menteri Besar Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor menjual tanah itu secara terus kepada syarikat awam berkenaan?

    Sekiranya perkara ini berlaku dan dibiarkan perbicaraan selesai maka hari ini mungkin hasil jualan tanah iaitu RM1.18 billion berkenaan dapat dibayar sebagai pampasan kepada peneroka yang menunggu sejak sekian lamanya,” ujar beliau lagi.

    “Malah cukup menghairankan bagaimana pampasan yang dibayar kepada peneroka adalah berdasarkan nilai tanah pada tahun 2000 walaupun tanah berkenaan hanya dijual pada tahun 2014. Adakah nilai pampasan yang diberikan kepada peneroka berkenaan adalah adil?”

    “Justeru, saya mencabar Menteri Besar Selangor untuk mendedahkan senarai nama peneroka dan jumlah pampasan yang diterima oleh mereka. Nyatakan secara terbuka sekiranya pampasan yang diberikan kepada peneroka adalah RM421.4 juta maka dimana baki wang RM758.6 juta hasil penjualan tanah berkenaan.”
    (kualalumpurpost.net)

    #########################################################

    Kalau isu Ijok ni tak didedahkan, pasti warga Selangor dan rakyat Msia mati2 ingat pentadbiran Jemin dan PH adalah yang terbaik dan paling telus dalam negara. Rupa2nya ini semua adalah wayang politik untuk mengabui skandal salah laku serta rasuah yang berlaku selama ini. Bersyukur kerana isu pasir serta SPLASH juga telah menunjukkan bahawa there's always two sids of the coin.
    Kesian rakyat Selangor telah ditipu bulat2 tentang isu tanah ni..mereka dipaksa menjual nya dengan harga yg rendah kepaad kerajaan negeri manakala Jemin membuat keuntungan yg berkali2 ganda dengan menjualnya semula kepada syarikat2 kroni. Simpati tak terhingga kepaad rakyat maerhaein melayu yang telah tertipu dengan scammer tanah yang didalangi oleh kerajaan negeri. Cuba kita fikir, kalau tanah tu milik kaum cina, berani ke Jemin menipu mereka...mesti tak berani punya kan. Kalau dia melakukannya, pasti akan mendapat retaliation dari DAP.
    Sampai bilalah melayu marhaein Selangor nak berMBkan si Jemin lagi...cukup2lah mereka terseksa selama ni di bawah pentadbirannya . Bulatkan tekad untuk tolak PH dalam PRU nanti..pasti nasib anda akan bertambah baik di bawah UMNO/BN...buatlah perubahan demi generasi melayu akan datang di Selangor!!!!!!

    ReplyDelete
  28. Saudara GN,

    Chap Munge dan Madey sudah tiada apa-apa lagi strength politik. Parti sampah, prinsip tiada, ibarat pelacur jalanan..

    Jadi, cytro mereka hanya mampu arahkan macai2 dedak berpencen hari2 cerita mereka akan menang..

    ibarat org tua sakit duduk terlantar atas katil beritahu org yang melawatnya setiaphari dia akan panjat gunung dan berlari marathon.

    hari2 mereka ulang dan ulang skrip tipu yang sama.. sangka mereka perang saraf low level mcm ni masih laku di zaman 4G.. malangnya tiada siapa yang peduli mereka..

    Saudara GN, sambil kita layan sikit2 meroyan mereka.. sambil dibalun.. biar merepek meroyan lagilah.. heheeh


    ayat2 komen taraf pesakit mental dan biul diulang2 oleh macai mereka... terpegun juga saya pikir apa nak jadi nasib mereka ini... keajaiban dari kerala mngkinkah??


    hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencuri sokong penyamun.Munafik!

      Delete
  29. Cuma ada dua jenis manusia melayu sahaja dalam dunia ini yang takut dan percaya kepada Tuhan dan yang takut dan percaya kepada manusia. Kita tahu jenis manusia melayu yang ada di ROS mereka ini bukan kafir tetapi involve in kuruf. Bertaubatlah saudara-saudara kami sekalian sebelum terlambat dan bertakwalah kepada Allah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...