Saturday 28 November 2015

MUNGKINKAH ESOK PERJUANGAN BERMULA?

Esok 29 November, jam 2.00 petang akan diadakan perhimpunan menyatakan sokongan terhadap Muhyiddin Yassin oleh ketua-ketua UMNO cawangan negeri Johor di Bangunan Pekembar, Pagoh.

Perhimpunan sokongan ini pasti akan memanaskan lagi suhu politik dalam UMNO berikutan sebelum ini sudah beratus cawangan menyatakan penolakan terbuka meminta Najib Razak berundur daripada jawatannya.

Apakah esok Muhyiddin akan membuat suatu pengumuman penting mengenai halatuju politiknya berikutan baru-baru ini beliau sudah pun dinafikan kelazimannya merasmikan Perhimpunan Agung Wanita, Pemuda dan Puteri tahun ini?
Adakah himpunan sokongan ini  juga diadakan kerana Muhyiddin sudah dapat menghidu bahawa beliau mungkin turut dinafikan untuk berucap menyampaikan ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO kali ini?

Nantikan esok, mungkin perjuangan "Berani Kerana Benar" yang sering dilaungkan oleh Muhyiddin akan mula memasuki gear pertamanya. (SH 28/11/2015).

11 comments:

  1. takkan muyidin je...
    sapie sekali la kat sabah...
    baru la bedesup...
    mahathir plak kat kedah...
    halamak memang best makan pop kon cicah dedak nih

    ReplyDelete
  2. " Saya tidak cakap Muhyiddin tidak boleh berucap semas penggulungan Perhimpunan Agung UMNO. Media yang kata bukan saya" SUA UMNO.

    Maaf jangan jadi kan alasan perjuangan kerana tidak dapat berucap semasa penggulungan Perhimpunan Agung UMNO. Tidak perlu berselindung lagi.

    Desak terus supaya Najib berundur kalau nak selamatkan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan SUA UMNO tapi ULAR SAWA UMNO.
      Pembodek no1 di Malaysia
      Makan kedarah duit rakyat.

      Delete
  3. PAU pada Dec. ini usulkan supaya diadakan pemilihan bagi semua jawatan-tergempar.Lepas itu tengok siapa dapat sokongan siapa tidak,habis cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong.......pastu PRU14.....winners take all.......provide level playing field pls!! SPR

      Delete
  4. Shah saya rasa ini bukan permulaan perjuangan TSMY tetapi akan menjadi Proses Pemutihan dlm UMNO TS akan mengikuti jejak DHamidah Ketua Wanita yg dbuang dari umno TS teruskan berjuang kami sokong Berani Kerana Benar ini ramalan nujum pak belalang je

    ReplyDelete
  5. Shah saya rasa ini bukan permulaan perjuangan TSMY tetapi akan menjadi Proses Pemutihan dlm UMNO TS akan mengikuti jejak DHamidah Ketua Wanita yg dbuang dari umno TS teruskan berjuang kami sokong Berani Kerana Benar ini ramalan nujum pak belalang je

    ReplyDelete
  6. Muhyiddin ni lembik 80% mcm Pak Lah jugak. Beza Muhyiddin ni, ada org sokong. Kalu Pak Lah, langsung x boleh berpikir.

    Contoh melayu dlm UMNO adalah spesis mcm Pak Lah (bodo piang) hingga ke level Tengku Adnan (makhluk paling haramjadah pernah Allah cipta dlm UMNO). Langsung x berguna malah tidak ada faedah langsung wujud atas mukabumi ini. Kalau projek sembelihan Ghadimai setiap tahun atau 5 tahun.. kerbau serta ternakan kat Nepal tu pun, lagi ada banyak manfaat. (https://youtu.be/DLWL_nsEqHg).

    So. Apa lagi harapan kita terhadap UMNO BN yg disokong sejak kita kecil ini? Tak ada seekor pun dlm 3 juta ahli UMNO yg benar2 mampu mentadbir melainkan hanya satu tujuan dan niat, iaitu untuk merembat duit rakyat sebanyak mungkin serta mentekendarah apa yg ada secara percuma tanpa kira rezeki dari zakat sedekahan atau cukai.. semuanya mereka merembat begitu saja tanpa rasa segan silu mahupun malu. Malah agensi2 kerajaan terus dipergunakan utk mengutip cukai sedekahan derma ufti dari rakyat untuk mereka org2 atasan dan raja sultan hidup mewah tak terfikir oleh manusia sejagat. Duit kutipan cukai zakat untuk di-enjoy-de-menjoy disapu kebas licin oleh para pegawai atasan, MP-MP UMNO BN, menteri2 BN dan raja sultan serta kerabat2 mereka. Nak risau apa, duit datang mengalir mcm air sungai.

    Untuk mempastikan projek membedal duit rakyat ini dapat diteruskan sehingga hari akhirat, rakyat perlu dibodohkan dan dimiskinkan serta disusahkan supaya mereka terikat dengan kesusahan serta.kepayahan hidup, maka ini dengan mudah agama dipergunakan untuk memperbodohkan akal fikiran org susah dan miskin untuk disebokkan dgn ajaran tuhan dan beriman dengan hari kiamat. Sedangkan mereka para menteri sultan serta pegawai atasan terus lena dibuai kekayaan hasil kutipan pelbagai sumber dari rakyat. Jangan bimbang juga kerana para haramjadah2 ini membela beribu2 barua untuk menjaga kepentingan mereka termasuklah semua jabatan2 dan agensi kerajaan dan agama serta pasukan keselamatan demi kelangsungan hidup mereka anak beranak terjamin hingga hari kiamat.

    Malah rumah2 ibadat dan masjid juga digunakan tanpa henti untuk membodohkan.rakyat dan berdoa untuk kesejahyeraan mereka. Jangan risau..para2 imam dan jawatankuasa masjid diberi elaun utk menjaga kepentingan projek pembodohan melalui agama ini. Kenapa, tidak percaya? Hantukkan saja kepala didinding, marahkan diri sendiri kerana apa Allah sangat susah memahamkan anda dengan perkara bodoh sebegini.. jika tak paham.lagi...sila hantukkan dibucu dinding beratus2 kali lagi sehingga ada rasa sel2 otak mampu berhubung.. kebodohan berlapis2 anda dapat dipecahkan dan tahulah.. cahaya kebenaran bukannya dengan senang hendak diperolehi..

    Berbalik kpd masalah UMNO BN Muhyiddin ni.. jika berterusan sistem perlembagaan ini dipertahankan.. hanya 1% org melayu akan terus lemak dengan kuasa.. 1% ni bukan kecil ya.. dari kira2 15 juta umat melayu yg sedia ada kuasa akan terus menerus menekan rakyat supaya hidup miskin dan menjadi bodoh dan taksub dengan agama yg membodohkan.mereka. Perlu diingat Islam dibangunkan oleh para nabi dan rasul bukannya untuk membodohkan akal kita. Namun jika kuasa, ekonomi dan islam bergabung dan agama dipersalahgunakan, ianya menjadi senjata paling ampuh untuk hidup senang lenang. Perhatikan kelakuan2 raja2 kita yg bersalasilah hingga ke rasullullah. Apa ini sumua? Kemudian mereka2 ini entah macam mana tetiba dilantik menjadi ketua agama Islam.. Inilah projek2 pembodohan nyata yg umat melayu tak mampu berfikir dan tak mampu melawan lagi..khalas.

    ReplyDelete
  7. Bleyytiaqq byk ni.. Pru nt (kalu umno dpt bertahan la sampai pru) jgn pangkah dahh.. Pangkah yg lain.. Gamak yg lain pun tak boleh pangkat.. Takyah undi yg nak buat baik pada agama dan masyarakat.. Semua parti ada masalah la ni.. Tapi umno yg paling kritikal.. Tak boleh tegur.. Ruang ada tapi ditutup.. Bila tanya ckp kami demokrasi.. Pas pula kena pekemaih tujuan asal (dasar parti)(minta maaf saya sokong pas pisah dgn dap. Ini pandangan peribadi saya) parti.. Yg salah presiden kena minta maaf... Amanah pula? Apa tujuan keluar pas? Nak bersama dap ka atau nak jawatan.. Yg bagus parti amanah ni tujuan depa tak keliru.. Pkr pula terpaksa sibuk dgn perpaduan parti pembangkang dan kes anuar.. Dan dap saya tak sokong langsung.. Tapi kalu ada kebenaran yg di bawa dap saya kata itu benar.. Penyelesaian.. Bagi umno.. Najib kena turun. Ganti yg layak (bukan zahid dan hishamuddin) buang pak lawak2 (menteri2 2x5) yg jadi liabiliti parti. Naikkan org muda dan baru... Pas pula perjelas kan balik tujuan dan dendangkan balik pembaharuan.. Yg penting buka buku baru. Bagi peluang pada org baru (cendiakawan) yg berminat melalui pas.. Amanah pula fokus la pada hubungan dgn pkr-amanah-dap saja. Cukup2 la cerita tentang parti lama(pas). Buat kerja sendiri.. Pkr perkasakan lg pentadbiran selangor supaya jadi negeri contoh kepada parti2 yg lain.. Dap kena kurangkan komen2 tentang parti lain.. Fokus negeri masing2.. Mana yg tak puas hati buat kenyataan bersama dahulu (pkr-amanah-dap)jgn dok tibai sorg2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'undi yg nak buat baik pada agama dan masyarakat'
      Pembetulan. Ni yg betoi.. (Terlepas tanda nama ', ').. Takyah undi,, undi yg nak buat baik pada agama dan masyarakat....

      Delete
  8. Yg penting tumbangkan najib gila kuasa tu dulu. Pahlawan bugis yg tak sedar diuntung dan tak sedar diri.
    Kalau najib nak mampus dia boleh pergi mampus.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...