Monday 16 April 2018

SAMANLAH SEKARANG, KENAPA PERLU TUNGGU SELEPAS PRU 14?

KENYATAAN MEDIA

1. Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat dilaporkan berkata pihak  PAS Terengganu bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap saya ekoran pendedahan saya bahawa ada pimpinan PAS menerima sejumlah wang daripada Umno bagi pihak PAS. 

Walau bagaimana pun katanya tindakan undang-undang tersebut hanya akan dibuat sejurus selepas PRU14 akan datang.

2. Ust Satiful dilaporkan berkata lagi bahawa beliau sudah berbincang dengan peguam dari Lajnah Undang-Undang Terengganu bagi maksud tersebut. 

Pelik dan kelakar. Kenapa perlu tunggu selepas PRU14? Ust Satiful sewajarnya mengambil tindakan segera kerana selagi tiada sebarang tindakan undang undang diambil, isu tersebut akan menjadi bahan perbualan masyarakat khususnya pengundi pengundi Pas dan ianya akan memberikan kesan buruk kepada Ust Satiful dan dua lagi rakan khususnya dan PAS amnya. 

Adakah Satiful sanggup membiarkan imej partinya dilihat buruk dengan menerima dana dari Umno? Adakah Satiful sanggup PAS tewas dalam PRU14 nanti dek kerana isu penerimaan dana dari Umno ini? Adakah Satiful sanggup membiarkan Umno tersenyum gembira apabila PAS kalah dalam PRU14 nanti?

3. Justeru, Ust Satiful dan dua rakannya atau PAS sewajarnya mengambil tindakan undang-undang seberapa segera yang boleh jika mahu imej PAS dilihat bersih di kalangan pengundi lebih-lebih lagi di kalangan ahli PAS sendiri yang sekarang sudah berbunyi di sana sini bahawa Pas  dan pimpinannya mendapat duit dari Umno.

4. Ust Satiful dan PAS perlu segera mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang mendedahkan isu ini. Ini maruah PAS. Tidak cukup sekadar menafikan sahaja. Orang gila juga nafikan dia gila. Tetapi untuk menentukan dia gila atau tidak, perlu diperiksa oleh doktor pakar. 

PAS juga perlu membuktikan mereka tidak terima dana Umno seperti didakwa. Dengan mengambil tindakan undang-undang di mahkamah, semua bukti termasuk akaun bank yang didakwa boleh dibuktikan kewujudannya di mahkamah.

5. Ust Satiful dan PAS tidak perlu menunggu selepas PRU14 baru nak failkan tindakan. Yang akan memfailkan kertas-kertas kausa di mahkamah adalah peguam bukannya Ust Satiful. Kalau sudah berbincang dengan peguam, arahkan peguam failkan tindakan. 

Adakah Satiful mencari hari yang sesuai untuk failkan tindakan? Selasa penuh, Rabu sudah diambil oleh Najib. Mungkin Khamis boleh failkan. Jangan tunggu lama-lama nanti habis duit tak sempat nak fail.


DATO' HJ MAHFUZ OMAR
Naib Presiden Parti Amanah Negara
16 Apr 2018/29 Rejab 1439H.

105 comments:

  1. Seorang tunggu hari selasa. Seorang lg lepas pilihanraya. Seorang pulak nak tunggu minggu depan... Tp ehem mcm senyap jer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya belom baca kenyataan Mahfuz itu pun dah boleh teka bahawa apa yang di katakan nya ada lah munasabah.

      Ini berdasarkan kapada hal bahawa apa yang di katakan nya pada masa2 lalu ada lah munasabah, masok akal dan lojik.

      Berpatutan ke tidak, bergantung kapada keadaan.

      Kenyataan dia kali ini nampak nya nak persendakan Satiful dan PAS.

      Delete
    2. "Mung kata dalam PAS masih ramai lagi profesional. Cuba mung beritahu aku siapa profesional tu."

      "Mung nok tahu sungguh ko?"

      "Ye. Sebab setahu aku profesional dalam PAS semua dah keluar masuk Amanah."

      "Mung tanyo aku ni mung faham dok gapo maksud profesional?"

      "Tu la. Yang ada kelulusan tinggi. Contoh peguam macam Hanipa Maidin, Ahli Parlimen Amanah."

      Delete
    3. "Doh kalu gitu aku jawab ikut pemahaman mung jugoklah. Mung kenal Pengaroh Pilihanraya PAS Pusat, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar?"

      "Kenal. Tapi kalau setakat doktor ramai je yang jadi doktor sekarang."

      "Dia PhD Aeroangkasa - Prof Madya. Pakar aeroangkasa. Maso MH370 hilang dulu stesen TV panggil dio untuk bagi penerangan."

      "Ooo.. Aku ingat dia doktor kat hospital."

      "Ore dok pakai buoh ingat-ingat nih. Keno cari maklumat baru tahu. Mung kenal Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat?"

      "Tak kenal."

      "Dok kenal tapi geger duk kato PAS takdok profesional. Nate apo la mung nih! Dio specialist dalam Sains Nuklear. Pakar Atom. Dulu orang besar dalam GM Ingress Corp. Kalu PAS menang dapat perintah Malaysia lepastu laksanakan Kerajaan Teknokrat dia mungkin akan mengetuai Kementerian Sains, Teknologi, dan Inovasi sebab kepakaran dia kot tu. Faham ko dok?"

      "Faham-faham."

      "Dia jugok duk baca Khutbah Jumaat sokmo dalam kawasan dia. Buleh jadi imam mayang. Mung royak jah imam gapo. Semua dio buleh. Nok jadi imam mayang mayat mung pun buleh!"

      "Aku tak pernah tahu pun sebelum ni."

      "Mung duk ralit baco MalaysiaKini sapa bilo-bilo pun mung dok tahu. Suruh baco Harakah malas."

      "Ramai lagi ke orang hebat macam ni dalam PAS?"

      "Penuh boh! Dok terkira banyok. Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ir Hj Khairil Nizam Khirudin mung kenal?"

      "Aku kenal anak Haji Hadi seorang je kalau pemuda PAS."

      "Nate ni semuo dok kenal. Pah duk jajo kato ore PAS bodo-bodo. Gong serupo orang PAN jugok mung nih! Dio Jurutera Minyak & Gas. Mung tahu gapo maksud Ir dalam bidang Jurutera? Kalu dok tahu aku nok ajar".

      "Tahu-tahu."

      "Pah sore lagi hok duk dalam Dewan Pemuda PAS Pusat merangkap AJK PAS Pusat, Muhtar Suhaili. Orang Sarawak. Jurutera Minyak & Gas jugok. Setakat Ketua Pemuda PAN Kelate tu set PAS nok jeling pun malas."

      "Aku ingat semua yang keluar dari PAS dulu je profesional. Rupanya ada lagi profesional dalam PAS."

      "Bukan setakat ado lagi jah boh. Buleh kata majoriti dalam pimpinan PAS loni profesional belako. Dalam Kepimpinan Tertinggi PAS Pusat dan MSU kito ada 12 orang pemegang PhD pelbagai bidang. Ado 5 orang doktor perubatan dan gigi, 2 orang peguam, sorang arkitek! Cumo PAS dok bodo nok jajo perkataan profesional, profesional setiap kali ceramoh. Orang bodo serupa PAN jah buat lagu tu. Malu kokrang!"

      "Fuhhh, aku ingat sekarang ni tinggal Pak Pak Lebai je dalam PAS."

      "Meme Tok Lebai sungguh boh. Tapi Tok Lebai ado PhD. Profesional hok buleh jadi imam mayang. Profesional hok duk wat kuliah hari-hari ke orang ramai. Mung ingat puok-puok ni belajar pondok semata-mata jah ko? Jange kelih sebelah mata gitu. Tu baru ulas bab pimpinan. Belum lagi cerita profesional-profesional yang sedang mendokong perjuangan PAS sekarang. Ado beribu-ribu boh!"

      "Bodoh sungguh. Mati-mati aku tertipu. Kalau mung tak cakap sampai bila-bila aku tak tahu hal ni."

      "Dok perlu aku royak pun. Kalu mung rajin cari maklumat buleh tahu selalu. Mung nok suruh aku hurai sorang sorang ko hok aku royak tadi kelulusan dan kepakaran gapo?

      "Cukup dah tu. Faham dah."

      "Pah aku nok tanyo mung pulok kalu mung dokse tanyo doh."

      "Apa?"

      "Mat Sabu dan Mahfuz Omar. Dua orang ni galok duk jaja kata Profesional takdok doh dalam PAS. Aku nok tanyo mung gapo kelulusan dua orang nih?"

      "Errrr.. Profesional lah. Tapi tak pasti kelulusan apa."

      "Hahaha.. Profesional sungguh! Patut mung sokong PAN pun. Nyaknyo sungguhla.."

      Delete
  2. PEKAN – Kerajaan Barisan Nasional (BN) terus berusaha membantu keluarga miskin meningkatkan pendapatan mereka menerusi perniagaan apabila had maksimum bantuan pinjaman i-Sejahtera dan i-Wibawa di bawah Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) masing-masing dinaikkan sehingga RM15,000.

    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kenaikan had maksimum pinjaman tersebut disediakan melalui peruntukan khas RM100 juta bagi membantu golongan usahawan AIM di seluruh negara pada tahun ini.


    “Had maksimum pinjaman i-Sejahtera pada masa ini sebanyak RM10,000 dinaikkan kepada RM15,000. Had RM5,000 bagi pinjaman i-Wibawa juga dinaikkan kepada RM15,000.

    “Sejak 1987, kerajaan mewujudkan AIM ini kerana ingin melihat pendapatan keluarga miskin boleh meningkat,” ujar Najib semasa berucap pada Majlis Himpunan Usahawan AIM Parlimen Pekan di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah di sini semalam.

    ReplyDelete
  3. Satu Malaysia dah tau Pas ni dah jadi macai hamno No 1, tak payah nak berdolak dalik, tak payah gertak nak saman laa.

    Dah jadi macai No 1, tak kan lah dedak tak masyuuk ?

    Segala gerak geri Pas sekarang ni memang menunjukkan lebai2 ni menyokong hamno. Lahabau punya lebai !

    ReplyDelete
  4. Aku saja nak kongsi satu berita gembira untuk semua rakyat Msia yang waras. Yang tak waras tu, tak boleh nak buat apa2 lagi lah. TS Apandi Ali, AG neraga telah membuat satu pengumuman penting baru2 ni yang disiarkan secara langsung di youtube semalam. Dia telah menyatakan bahawa setelah diteliti dengan begitu eksentif lag intensif oleh pejabat AG, dari laporan siasatan oleh SPRM...diputuskan bahawa DSNR telah dilepaskan dari segala salahlaku jenayah yang berkiatan dengan SRC dan derma 2.6 billion dari kerabat Di Raja Saudi.
    SPRM telah menemuramah semua yang terlibat dalam kes ini . termasuklah keluarag Arab saudi yg berkaitan dan ralkaman tersebut diterima sebagai bukti kukuh untuk melepaskan DSNR dari tuduhan2 tersebut. AG telah memutuskan bahawa kes ini telah ditutup dan tiada keperluan untuk diperpanjangkan lagi. mengikutnya, cukup2lah DSNR dan kerajaan ditohmah dengan pelbagai tohmahan , samaada dari dalam ,mahupun luar negara. Ini juga menunjukkan keadilan telah berjaya ditegakkan dengan jayanya, selaras dengan keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang2 di negara ini.
    Rakyat Msia dari dulu lagi memang sedar DSNR langsungtidak bersalah dalam isu ni. Terbukti, dia hanyalah menjadi mangsa keadaan dan permainan keji politik oleh puak2 sebelah sana tu. Allah s.w.t maha adil...sentiasa bersama2 dengan hamba2nya yang teraniaya. Kebenaran akan sentiasa mengatasi kebatilan..ini dah jadi sunatullah yang tidak boleh dinafikan oleh sesiapa pun.
    AG juga mengingatkan bahawa oleh kerana kes ini telah dianggap selesai, maka sesiapa saja yang menularkan aap2 berita palsu dan mengelirukan berkaitan derma 2.6 billion serta SRC ini akan diambil tindakan tegas di bawah RUU ABTB yang baru diwartakan tu. Denda RM 500 Ribu dan penjara 6 tahun sedia menanati jika masih ada yang nak tunjuk keras kepala, gedebe dan degil tak bertempat.
    Yang paling kesian dah tentulah Madey dan PH. Mereka ternyata kehilangan modal utama iaitu tuduhan Rm 2.6 Billion ni , yang selama ini menjadi senjata utama mereka untuk meraih sokongan rakyat di atas pentas2 kempen mereka. Dah tentulah seluruh rakyat Msia berasa gumbira kerana mereka kini tidak lagi dipaksa untuk mendengar sebarang fitnah dan spin terhadap DSNR dan kerajaan berkaitan 1 MDB, 2.6 Billion dan SRC. Baru lah kita akan dapat melihat pertandingan yang adil lagi saksama di atas gelanggang PRU14 nanti...selama ni, DSNR dan BN menjadi handicap saja, berbanding Madey dan PH. Macam ni lah yang baru betul bila PRU14 ni bakal dinobatkan sebagai 'mothers of all PRU' sejak Msia merdeka !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat!! Aku lantik kau jadi peguam negara, pastu kau siasatlah aku k! Pandai pandai kau lah ..k bro. Kikikikikiki...waras sgt

      Delete
    2. Mat!! Aku nak tgok bukti je 2.6b tu derma.aku nak data wang masuk yg lengkap pemberi derma dan pemerima.

      Pastu yg baki pulang balik kat pak arab unta tu pun aku nak detail.

      Kalau ada lgkap aku sggup nak tjuk kat satu dunia biar satu dunia undi najib..

      Delete
    3. Kalu takda detail...slip kertas pon ok mat!! Janji ada data detail


      Huhuhuhu...dunguuuu kau mat

      Delete
    4. Mana sepupu najib yang janji nak jawab dakwaan kat pedah isu tanah mindef kena swasta kat kroni aritu..ckp nak jawab dgn fakta kan??

      Delete
    5. Wahai sipolan yang menggunakan nama Geng Najib dll,

      Ada orag nuliskan apa yag kamu salin ke sini tu, ye?

      Panjang benar komen kau aku tengok, selalu takda perenggan, kali ini ada perenggan tapi tak nyata sebab takda spacing antara perenggan. Selalu nya di salin dan tempel (copy paste) itu pasal keluar begitu bila di blog.

      Pahal? Kau tukang kopipes, ye? Ada orang lain yang mikir, perah otak, keluarkan pendapat, ye?

      Byaran nya kira amacam? Kira berdasarkan berapa banyak kau kopipes ye? Kalau kira berapa lama kau masuk blog sana sini, susah nak kira, kan?

      Dahtu, kau di bayar dengan dedak ke? Se bakul ke, seguni ke?

      Sian kau, si Shahril Samad Ketua Bahagian Umno Johor Bahru umumkan kpd media massa dia terima RM1 juta dari RM2.6 bilion tuh, Mat Maselan, KB, Pontian di katakan dapat RM2 juta, hingga iri hati yang lain dapat sikit aje.

      Tapi kau cuma dapat dedak, saja, Mamat. Sian betul.

      Delete
    6. AG bukan hakim lah geng najib yg'waras'!!!

      Delete
    7. Macai tahap geng najib ni tau ape salah najib..tapi udah deme dibayar utk memuja najib ape nak di ckp lagi..saje je megutuk dia padahal org kat sini dah paham situasi

      Delete
    8. KHAS ISTIMEWA UNTUK GENG NAJIB:

      Menyentuh tentang AG Pandir Ali, terlintas dialog saya dgn Kejora semalam di blog Dr. MiM betapa Pandir Ali bertelor berat sebelah bila dia tidak ambil tindakan susulan walaupun SPRM telah mempunyai bukti kukuh & sahih untuk membawa tertuduh ke muka pengadilan mahkamah.

      Ianya bermula bila shabat kamu Si Kejora bukan main kencang lagi dia cabar saya, tapi kesudahannya kedu sepi menyepi 1000 bahasa.

      Biar saya paparkan posting2 berkaitan untuk makluman anda semua.......
      ----------------------------------------------------------------------
      Anonymous April 16, 2018 at 10:42 PM
      FUYOOOO.....MB JB....DATO' KHALID NORDIN DENGAN YAKINNYA...BN AKAN DAPAT 2/3 MAJORITI KAT JOHOR....
      WAK SUMAN TEMPE....CUBA KO ULAS SIKITTTT....


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 1:47 AM
      Dah orang menjual, tentulah saya sanggup membeli.

      Untuk tidak menghampakan permintaan kamu itu....

      Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang minggu lepas amat berjaya dihadhiri belasan ribu walaupun pihak umno cuba sabotaj dgn mengadakan konsert berhampiran dgn tempat ceramah Pakatan Harapan.

      Bercakap ttg Khaled Nordin, saya juga ingin menambah dia sendiri dalam kesipuan serta ketakutan bila Exco Perumahan Johor mengaitkan MB Johor Khaled Nordin menerima suapan sebanyak RM12 juta untuk menukar status lot perumahan bumiputera. Yang menjadi tandatanya & heboh jadi perbualan warga di sini, kenapa pihak pendakwa raya tidak ambil tindakan susulan......??

      Apakah ini satu lagi episod main wayang opera cina oleh pihak berkuasa KERA2jaan Benawe Naiib (BN)....??

      Siasatan kes penyelewengan dalam skandal hartanah di Johor membabitkan enam individu termasuk anak dan seorang pegawai khas kepada seorang Exco kerajaan negeri oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini dilihat membuka lebih banyak pekung tersembunyi kerajaan negeri pimpinan UMNO.
      Terima kasih kerana sudi membaca dan.... sila2lah sudi menjawab soalan2 saya pula.


      Anonymous April 17, 2018 at 2:19 AM
      OA 1:47 AM
      Cakap saja pencacai sudah ketandusan isu2 sehingga mengada2kan cerita yang tiada asasnya. Cakap saja yang pencacai kini sudah terdesak. Standard pencacai adalah tuduh dulu dengan bukti2 rekaan dan tangguh2kan perbicaraan bila kena saman.
      POOODAHH!


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 6:32 AM
      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      ------------------------------------------------------------------
      Kejora langsung tak respond melarikan diri. Tahu2nya dia muncul di blog ini pulak.

      Nah, sila kamu pulak respond saya agar kamu tidak dicap dasar musibat macam Kejora yg hanya tahu menceceh melalut atau kopipes bahan sampah saja.

      Boleh kamu respond, Geng Najib......??

      Delete
  5. Bangang tak habis2 klu namanya najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooops, jangan gunakan perkataan bangang. Najib dah rejabkan itu untuk dia aje.

      Bangang hamjadah, kata dia. Bila meradang kpd cybertroopers nya di kempen Pru13, tak mencari fakta dan hujah yang munasabah, tak membantu naikkan imej dia yang dah merudum.

      Gamak nya di kempen Pru14 nih, dia akan kata "Kepala Bapak Kau" kapada jongos2 dia saperti Geng Najib bila buat begitu.

      Sekian lah nasib mereka yang tak saperti nya ..

      Delete
  6. barangkali selepas pru14 baru ada hari selasa

    ReplyDelete
  7. Ke mana dia hilang, si bapok tua Suman kera
    Hal jumpa di JB, dia udah tidak lagi bersuara
    Perasan sgt, mcm le lobang jubor dia tu dara
    Takut sungguh dia, dgn btg kotey cgu Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh! Kathy!! Idup lgi kau nyah!!! Bila la kau ni nak mampos ye nyah!!!! Ekekekeke!

      Delete
    2. Ade lagi si dunguuu ni upenyer

      Delete
    3. Kejora,

      Merujuk kpd dialog kita yg masih tergantung-gantung di blog Dr. Mim semalam......

      Anonymous April 16, 2018 at 9:21 PM
      FELDA has assets of RM27 billion and FGV has sales that now approach RM20 billion per year. The opposition claims the RM270 million Semarak land is missing. It is not missing. The land is there and FELDA has got back the ownership of the land.


      Othaman Ahmad April 16, 2018 at 10:26 PM
      Boleh tak tunjukkan bukti mana Felda kini ada RM20 bilyon...??
      Tanah memang ada, tapi dah dipindah milik ke kroni Najib.

      Anonymous April 17, 2018 at 2:36 AM
      12:40 AM,
      Meminta bukti2 tanpa menyelidik sendiri tanpa menyanggah fakta2 tersebut jika tak bersetuju merupakan manifestasi seorang yang lemah dan pendusta!

      Maklumat2 ada di hujung jari. Hansard-hansard Parlimen boleh dibaca dari A sehingga Z. Media2 ekonomi samada dalam dan luarnegara boleh dirujuk. Laman2 web juga ada.

      Cari sendiri dan sanggah. Barulah boleh dikatakan KW
      ------------------------------------------------------------------------------

      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      -----------------------------------------------------------

      Harap toksah cabut lari tapi cakap besar jer.

      Oh yer, sessi 'face-to-face kita' tuu sampai kini kamu kecut telor tak nyatakan tarikh, masa & tempat. Kenapa, masih gigil kepala lutut ketap gigi ker.....??

      Delete
  8. Aku tibai nama Geng Najib, dia gunakan nama Kejora pulak dah.

    Lantak engkau lah Mamat, mmelalak le sorang sorang.

    Aku takkan jawab engkau lagi selepas ini.

    Aku nak tidor,

    Pahal pun, akau tak minat katun memantun kau tuh.

    Oyasu minasai Kojolla @ Geng Jibbo san.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abda...kalau aku cakap kau ni jenis tak paham bahasa kau melenting pulak. Berapa kali akau nak cakap yang aku, pejuang rakyat, lebaimodern, kejora adalah entiti yang berbeza...tak sama langsung. Aku, GN tetap aku..takde dua atau tiganya beb.GN ..profesinya, pekebun sayur dan sawit...berpendirian neutral, non partisan dan sanat2 waal serta taat kepada pimpinjan dan kerajaan yang sedia ada , yg dilantik secara demokrasi melalui PRU yang adil lagi telus. Semangat patriotiknya ..memang tinggi, tak perlu dipertikaikan. Begitulah sedikit sebanyak CV aku..lepas ni, jangan kaitkan aku dengan entiti2 yang lain tu yee!!!!!

      Delete
    2. Apasal pulak malam ni kau nak tido cepat...ada projek bagus ke ngan mak andeh kau tu??? Sela alunya kan kau jadi burung antu sampai lewat dini hari...sampai nak terjojol bijik mata tu ngadap lap top????

      Delete
    3. Walau Geng Najib ..tanam sayur konon ..kot tanam pinang sebatang ???

      Yang kamu bilang tu CV kamu ke?? kehhh..keehhh. "Chauvinistic Vagabond!!!"

      Delete
    4. ...berpendirian neutral ,non partisan konon .

      Yang kamu tu asyik mempertahankan Najib sehingga sanggup mereka reka cerita , putar belit fakta ..apa kah jadahnya .??

      If Najib is Cash is King ..you are Foolish Unsung Coockoo's King !!!

      Delete
  9. 12 Jawapan kepada 12 Fitnah Keatas PAS
    Fitnah 1 : PAS bergabung dengan Umno dimainkan sejak 2008.

    Jawapan : Fitnah ini diulang-ulang bagi menghilangkan kepercayaan ahli dan penyokong PAS kepada pimpinan. Namun hingga ke hari ini sudah 10 tahun fitnah dimainkan, PAS dan Umno masih tidak bergabung.

    Fitnah 2 : PAS Tongkat Umno dimainkan sejak 2017.

    Jawapan : Menjelang PRU14, PAS umumkan akan berlawan dengan Umno di 130 kerusi Parlimen. PAS telah berlawan dengan Umno sebelum sebelum DAP ditubuhkan pada 1966, sebelum PKR ditubuhkan pada 1999, PAN 2015 dan PPBM 2016. Jadi adalah normal jika PAS bertanding melawan Umno walaupun sudah tidak bersama Pakatan kerana itu memang tradisi PAS. Isu PAS tongkat Umno hanya propaganda politik Pakatan selepas PAS menolak untuk bersama mereka.

    Fitnah 3 : PAS terima 90 juta dari Umno (versi Sarawak Report 2016)

    Jawapan : Fitnah mula disebarkan oleh editor Sarawak Report, Claire Rewcastle Brown pada 2016. Pas beri amaran untuk saman. Sebelum disaman, Claire memadam semua artikel fitnah dan membuat kenyataan bahawa semua artikel itu hanya berdasarkan andaian. Pada 2017, PAS mengheret Claire ke Mahkamah di London dimana lokasi sebenar akhbar itu beroperasi. Mahkamah London kemudian arah Claire membayar RM84,000 sebagai kos prosiding pendakwaan kerana gagal menyerahkan bukti. Pada 2018, Claire meminta Mahkamah membatalkan saman PAS kerana beliau gagal menyediakan bukti atas fitnah yang disebarkan.

    Fitnah 4 : PAS terima 90 juta dari Umno (versi Husam 2017)

    Jawapan : Sehingga ke hari ini Husam masih enggan membuat laporan SPRM dan Polis ke atas PAS. Husam juga masih gagal menamakan individu yang menerima wang tersebut. Husam yang sebelum ini mengatakan wang tersebut masuk dalam akaun Affin Bank individu tertentu masih gagal tunjukkan bukti transaksi. Selepas di desak, Husam cabar PAS tunjuk bukti salinan akaun bank yang menyatakan transaksi berkenaan. Anehnya orang yang dituduh pula yang perlu tunjuk bukti untuk mengesahkan fitnah yang dia buat. Sepatutnya Husam la yang tunjuk bukti itu.

    Fitnah 5 : PAS terima Dana 1MDB.

    Jawapan : Pada 2017, Orang yang menyebarkan fitnah ini iaitu Rafizi Ramli (Naib Presiden PKR) akhirnya akui bahawa yang terima dana dari 1MDB bukannya PAS tetapi, Nasharuddin Mat Isa, mantan Timbalan Presiden PAS yang dipecat pada 2013.

    Fitnah 6 : Klip audio suara Nik Abduh berhubung PAS terima 90 juta dari Umno.

    Jawapan : Husam pun tak pasti itu suara Nik Abduh atau tidak. April 2017, barulah Klip audio dihantar ke London untuk disemak oleh pakar selepas beberapa minggu ia disebarkan terlebih dahulu. Hingga kini tiada sebarang pengesahan dari mana-mana pakar audio bahawa klip video itu adalah suara Nik Abduh. Dan sangat lucu, sekali lagi Husam minta PAS sahkan yang suara itu adalah suara Nik Abduh. Sepatutnya Husam la yang tunjuk bukti itu untuk sahkan yang suara itu milik Nik Abduh.

    Fitnah 7 : Anak Lelaki Sulung Almarhum TG Nik Aziz, Nik Omar sertai PAN dan bakal MB Kelantan.

    Jawapan : 15 April 2018, Nik Omar Nik Abdul Aziz mengesahkan tidak menyertai PAN dan tidak akan bertanding dimana-mana kerusi. Wan Rahim akhirnya terdiam selepas bertahun memainkan fitnah yang Anak Lelaki Sulung TGNA itu bersama PAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kiPAS liPAS akan melePAS ke jamban sebab menjaja agama untuk capai matlamat politik, seperti apa yang terjadi semua parti2 lain di dunia Arab, Pakistan, Aghanistan, Indonesia & Afrika. Semuanya hancur lebur, rakyat berbalah & berbunuhan sesama sendiri sebab guna Islam untuk politik.

      Lihat saja PAS, apa dah jadi sekarang ini? Ularmak2 PAS berfikiran sempit, tidak progressif, dah mula beregoistik peraga kemewahan, pakai kereta mewah & berumah istana mahligai, sedangkan ada tetangga & sdra2 Islam hidup susah & melarat.

      Delete
  10. Fitnah 8 : Ahli PAS Putrajaya ambil Pil Kuda ketika kempen PRU13.

    Jawapan : Tengku Adnan Mansor hanya membuat andaian selepas membaca berita Anak Husam Musa ditangkap kerana disyaki menjual pil kuda pada Disember 2017. Husam Bertanding atas tiket PAS di Putrajaya pada 2013. Walaubagaimana pun beliau di pecat PAS pada 2016. Isu Pil Kuda hanya muncul pada 2017 dan hanya melibatkan anak Husam, bukannya petugas PAS seperti di dakwa oleh Setiausaha Agung Umno itu. Laporan polis telah dibuat dibawah Akta Berita Palsu 2018.

    Fitnah 9 : Presiden PAS Sokong GST.

    Jawapan : Hanipa Maidin (PAN) menemplak Fitnah RTM dan TV3 yang memanipulasi Ucapan TG Abdul Hadi Awang di Parlimen sebagai menyokong GST. Beliau mengesahkan bahawa Presiden PAS tolak GST. Ini sekaligus mematikan fitnah Muhyiddin Yasin, Presiden PPBM yang turut mendakwa Presiden PAS Sokong GST kerana beliau juga salah tafsir kenyataan Presiden PAS. Dalam Manifesto PRU14 PAS jelas menetapkan akan menghapuskan GST dan SST jika diberi mandat oleh rakyat.

    Fitnah 10 : PAS tidak serius bentang pindaan RUU 355 (Akta Mahkamah Syariah).

    Jawapan : Pindaan RUU355 adalah usul persendirian ahli parlimen bukannya dari Kerajaan BN. Jadual mesyuarat dan Pengerusi mesyuarat adalah dari BN. Merekalah yang tetapkan bila usul persendirian dari PAS ini boleh dibentang atau tidak kerana PAS adalah parti pembangkang. BN tidak memberikan laluan mudah, manakala ahli Parlimen PH pula memperlekeh Presiden PAS sebagai gagal. Sepatutnya jika mereka jujur BN Dan PH beri kerjasama menyokong dan memaksa Speaker Parlimen beri laluan usul ini dibentangkan.

    Fitnah 11 : Undang-undang Hudud menindas hak asasi bukan Islam.

    Jawapan : Undang-undang Hudud adalah untuk orang Islam sahaja, bukan Islam bebas mengunakan undang-undang sivil sedia ada. Tindakan DAP menakut-nakutkan bukan Islam dengan menolak hudud secara terbuka adalah menghina hak demokrasi umat Islam. Hudud adalah undang-undang jenayah yang sepatutnya menjadi sebahagian dari senarai undang-undang Syariah.

    Fitnah 12 : PAS diresapi oleh kumpulan pengganas ISIS.

    Jawapan : Dakwaan Mat Sabu ini dijawab oleh Ust Norazli Musa selepas gambar lawatan kemanusian beliau pada 2015 diviralkan dengan andaian kononnya PAS beri bantuan pada ISIS. Siasatan mengesahkan bahawa individu yang memegang senjata dalam gambar yang diviralkan adalah Pengawal Lapangan Terbang yang diarah mengawal keselamatan beliau sepanjang misi bantuan kemanusiaan ke Syria, bukannya pejuang ISIS.

    Sesungguhnya musuh-musuh PAS tidak pernah berhenti menyebarkan fitnah bagi menghalang kebangkitan PAS sebagai parti yang terbaik dalam memperjuangkan hak rakyat berlandaskan Islam.

    Kepada pemimpin kaki fitnah, bertaubatlah dan akuilah kesilapan kamu. Hidup ini hanya sementara, jangan tunggu sudah mati baru nak bertaubat.

    Kepada kaki penyebar fitnah ingat, Allah telah berfirman dalam Surah Al-Hujuraat ayat 6:

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan"

    Kepada pemimpin dan ahli PAS yang difitnah bersabarlah dan semoga Allah bongkarkan segala fitnah yang dilemparkan dengan kebenaran dan rahmatNya.

    "Dan apabila datang kepada mereka suatu berita tentang keamanan ataupun ketakutan, mereka lalu menyiarkannya. Dan kalau mereka menyerahkannya kepada Rasul dan Ulil Amri di antara mereka, tentulah orang-orang yang ingin mengetahui kebenarannya (akan dapat) mengetahuinya dari mereka (Rasul dan Ulil Amri). Kalau tidaklah karena kurniaan dan rahmat Allah kepada kamu, tentulah kamu mengikut syaitan, kecuali sebahagian kecil saja (di antaramu)." - Surah An-Nisa' ayat 83.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kiPAS liPAS akan melePAS ke jamban sebab menjaja agama untuk capai matlamat politik, seperti apa yang terjadi semua parti2 lain di dunia Arab, Pakistan, Aghanistan, Indonesia & Afrika. Semuanya hancur lebur, rakyat berbalah & berbunuhan sesama sendiri sebab guna Islam untuk politik.

      Lihat saja PAS, apa dah jadi sekarang ini? Ularmak2 PAS berfikiran sempit, tidak progressif, dah mula beregoistik peraga kemewahan, pakai kereta mewah & berumah istana mahligai, sedangkan ada tetangga & sdra2 Islam hidup susah & melarat.

      Delete
  11. Kalau Tak Fitnah Tak Nama Parti Amanah (Pan): Boleh ke Menang dengan fitnah?

    1. Saya merujuk kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Hj. Husam Musa dalam Nota bantahan dan surat yang ditujukan kepada YAB. Ustaz Dato’ Bentara Kanan Menteri Besar Kelantan yang juga disalinkan kepada YB. Dato’ Penasihat Undang-Undang Negeri Kelantan. Kenyataan yang sama juga telah disiarkan dalam akhbar Sin Chiew Jit Poh pada 14 April 2018, yang berkisar dengan mesyuarat Jawatankuasa Kecil Perhutanan (JKKP) yang diadakan pada pagi ini.

    2. Dakwaan kononnya ada kelulusan baru kawasan pembalakan yang luas akan dipertimbangkan dalam mesyuarat ini adalah tidak benar sama sekali. Susulan itu, Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan memandang serius tentang dakwaan palsu ini dan akan membuat Laporan Polis mengenai berita palsu ini di bawah Akta Anti Berita Tidak Benar 2018.

    3. Dalam hubungan ini, saya ingin menegaskan bahawa tiada sebarang kelulusan baru kawasan pembalakan yang dibincangkan. Hanya beberapa perkara-perkara biasa yang dibincangkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kecil Perhutanan kali ini meliputi perkara berikut :

    i) Mengesahkan Minit Mesyuarat yang lepas.

    ii) Mengesah dan melaksanakan keputusan-keputusan daripada mesyuarat yang lepas.

    iii) Menimbang permohonan industri-industri pemprosesan kayu di Negeri Kelantan.

    iv) Membincangkan isu-isu semasa perhutanan berkaitan pemuliharaan dan pemeliharaan khazanah hutan di Kelantan.

    4. Selain itu, saya juga menegaskan bahawa Kerajaan Negeri masih mengekalkan rekod tidak pernah memberi kelulusan baru kawasan pembalakan terutamanya penubuhan ladang hutan dalam Hutan Simpanan Kekal sejak dari tahun 2013 lagi.

    PENGARAH
    PERHUTANAN NEGERI KELANTAN

    16 APRIL 2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kiPAS liPAS akan melePAS ke jamban sebab menjaja agama untuk capai matlamat politik, seperti apa yang terjadi semua parti2 lain di dunia Arab, Pakistan, Aghanistan, Indonesia & Afrika. Semuanya hancur lebur, rakyat berbalah & berbunuhan sesama sendiri sebab guna Islam untuk politik.

      Lihat saja PAS, apa dah jadi sekarang ini? Ularmak2 PAS berfikiran sempit, tidak progressif, dah mula beregoistik peraga kemewahan, pakai kereta mewah & berumah istana mahligai, sedangkan ada tetangga & sdra2 Islam hidup susah & melarat.

      Presidengnya pulak tak mahu kalah berbini 3, tak hal jalan pun bertongkat, adakala berkerusi roda dan kuat ponteng hadhir sessi parlimen pulak tuuu.....!!

      Delete
  12. Parti komponen Pakatan Harapan, DAP, telah mendapat tajaan negara asing dalam usahanya untuk menggulingkan kerajaan persekutuan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

    Perkara ini didedahkan oleh Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff yang memetik kenyataan Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman dalam syarahannya di Auditorium Pusat Pengajian Antarabangsa (SOIS), UUM pada 18 November 2015.
    Kata Dr Kamarul, syarahan disampaikan Abdul Rashid selaku dirinya sebagai bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

    Antara dakwaan Abdul Rashid terhadap DAP ketika menyampaikan syarahan adalah:

    "Tetapi sudah tentulah sesetengah parti kuat seperti DAP, mereka mendapat bantuan asing dan sebagainya."

    "Anda boleh tanya kepada DAP tu kenapa mereka tidak bersetuju dengan perkara ini (akta dana politik), kerana banyak limpahan dana yang meraka katakan datangnya dari negara asing. Lawaknya, (dana dari) Singapuralah, Hong Konglah masuk, Taiwan. Banyak duit masih, dia ada penghantar untuk membawanya masuk, bagi membiayai pilihan raya."

    Ujar Dr Kamarul, Abdul Rashid juga menyebut beliau tidak kisah sekiranya pendedahan ini dilaporkan wartawan.

    "Jika pendedahan ini dibuat oleh orang biasa maka sudah tentulah ini tidak akan mengejutkan tetapi bila yang mendedahkannya adalah bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya seperti Tan Sri Abdul Rashid maka sudah tentulah ia mempunyai kemungkinan yang lebih tinggi untuk dipercayai," katanya sambil turut menggesa pihak berkuasa menyiasat pengakuan orang kuat parti Dr Mahathir yang kini digantung selama 30 hari oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

    Dakwaan gerakan politik mendapat pembiayaan asing untuk menggulingkan kerajaan juga pernah didedahkan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos.

    Kata Jamal, pergerakan awam pro-pembangkang, Bersih 2.0, yang mendakwa mereka sebagai pertubuhan bebas juga pernah mendapat bantuan daripada penyangak mata wang Yahudi, George Soros.

    Sebanyak RM3.2 bilion nilai tajaan Soros kepada pergerakan kelolaan S Ambiga dan Maria Chin Abdullah semenjak 2010 sehingga 2016 menerusi pertubuhan digelar Open Society Foundation (OSF), kata Jamal.

    Kata Jamal, OSF memberikan dana kepada BERSIH dibawah nama Malaysian Program sebagai campurtangan Soros terhadap pilihan raya bersih dan adil di Malaysia.

    "Dokumen itu juga menyatakan Soros mempunyai kepentingan peribadi di Malaysia yang mahukan pembangkang untuk menang (pilihan raya), jadi ianya juga mengaitkan OSF telah memulakan gerakan sejak 2010."

    ReplyDelete
  13. Aku ada tertengok kat u-tube ceramah Dato Nik Amar baru2 ni di KB. Daalm ceramah tu dia ada sebut tentang penggunaan satu logo oleh PH iaitu PKR. Katanya lagi, DAP sokng pemggunaan logo tu kerana itu lah saja cara yang paling mudah untuk menarik sokongan orang2 melayu terhadap DAP. Selama ni, orang2 melayu cukup2 fobia dan takut kepaad lambang roket dan pastinya mereka takkan mengundi sebarang calon dari DAP.
    jadi, dalam PRU ni DAP bolehlah diibaratkan seperti serigala yang menyamar memakai bulu PKR, menanti masa yang sesuai untuk meng'ngap' orang2 melayu. Lukah telah dipasang, tunggu saja ikan2 melayu untuk berenang ke dalamnya dan bakal dilauk makan malam mereka.
    FYI, aku bukannya ahli PAS dan tidak mendokong perjuangan mereka, tapi kali ni ndak tak ndak , aku terpaksa setuju pasal apa yg diperkatakan oleh Nik Amar tu memang make sense dan boleh diterima oleh rakyat Msia yang waras macam aku ni. Ikut laporan dari dalam DAP sendiri, pada peringkat awalnya, pengasas DAP. Dr Chin ma han pun menentang kuat penggunaan logo PKR oleh calon2 DAP di semenanjung, tapi seyelah dipujuk dan dimanderam kaw2 oleh Anthony Loke, dia terpaksa akur juga dengan keputusan tu. Rasanya, DAP ni bijak...kalau takde sesuatu ganjaran uang akan memberikan mereka keuntungan yamg berlipat kali ganda, takkan semudah itu mereka aakn mengorbankan kepentingan mereka.
    pewrsoalan besar di sini ialah...ada tak kajian terperinci dilakukan oleh CEC untukmendapatakan pandanagn dari ahli2 akar umbi DAP seluruh negara...mahu kah mereka menerima keputusan yang hanya dibuat oleh segelintir pimpinan atasan parti, bagi pihak mereka??? Kini dah ada bergentayangan sok..sek..sok..sek...yang menggambarkan ketidak puasan hati ahli2 akar umbi ini. Mereka merasakan bahawa DAP kini dah tak seperti DAP yang ditubuhkan 60 tahun dulu..ia telah jauh lari dari perjuangan asalnya, iaitu membela nasib kaum cina di Msia. Pemimpin2 DAP kini dah ada agenda tersembunyi, yang tidak didedahkan kepada ahli akar umbi. Ia telah menjadi parti anak beranak, sama seperti Bersatu.
    Yang lebih malang lagi, dah ada gerakan bawah tanah dalam kalangan pengundi2 muda mereka..aad yang dah ambil keputusan untuk mengundi parti lawan di tempat2 mereka, ada yang nak rosakkan undi ..dan terdapat juga yang tak mahu keluar mengundi untuk menzahirkan rasa protes terhadap pimpinan tertinggi DAP dalam PRU nanti.Mereka pasrah jika calon2 DAP dan PH tewas di tempat mereka..asalkan hajat untuk mengajar pemimpin2 mereka tercapai. Jadi..pimpinan2 tertinggi DAP, khususnya Tokong Kit Siang dan Guan Eng , perlulah mendengar suara2 keramat akar umbi ni, itu pun kalau sayangkan parti DAP, kalau sebaliknya...terpulanglah, teruskanlah menjahanamkan parti rasis cina tu !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kiPAS liPAS akan melePAS ke jamban sebab menjaja agama untuk capai matlamat politik, seperti apa yang terjadi semua parti2 lain di dunia Arab, Pakistan, Aghanistan, Indonesia & Afrika. Semuanya hancur lebur, rakyat berbalah & berbunuhan sesama sendiri sebab guna Islam untuk politik.

      Lihat saja PAS, apa dah jadi sekarang ini? Ularmak2 PAS berfikiran sempit, tidak progressif, dah mula beregoistik peraga kemewahan, pakai kereta mewah & berumah istana mahligai, sedangkan ada tetangga & sdra2 Islam hidup susah & melarat.

      Presidengnya pulak tak mahu kalah berbini 3, tak hal jalan pun bertongkat, adakala berkerusi roda dan kuat ponteng hadhir sessi parlimen pulak tuuu.....!!

      Delete
  14. Semalam saya membaca kenyataan Anwar Ibrahim bertajuk "GABUNGAN MAHATHIR-ANWAR: KENAPA UMNO TAKUT???. Ya! saya bersetuju, Umno memang takut gabungan ini kerana mereka berdua adalah bekas pemimpin utama Umno suatu ketika dahulu yang mengetahui begitu banyak rahsia Umno.

    PAS bersyukur kerana mereka kini bersama Pakatan pembangkang. kerana adanya mereka berdua di pihak pembangkang rakyat banyak tahu kezaliman yang Umno buat, termasuk apa yang mereka sendiri buat ketika bersama Umno.

    Anwar ditendang keluar dari Umno oleh Mahathir dan selepas itu rakyat tahu banyak perkara tentang kezaliman Mahathir. Hingga Anwar berjanji jika beliau jadi PM, beliau akan heret Mahathir ke mahkamah atas perlbagai isu salahguna kuasa, kronisme dan nepotisma.

    Kita tidak lupa Anwar bongkar bagaimana Mahathir:

    1. Melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN sepeerti Eric Chia, Zahara Sulaiman, Khir Toyo, Ling Liong Sik dan lain-lain.

    2. Dana-dana awam seperti KWSP. Tabung haji, UEM, BCB, TRI, Dana Harta dan lain-lain digunakan untuk bailout syarikat kroni beliau.

    3. Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik.

    4. Menyekat kebebasan badan penguatkuasa seperti Polis, BPR, peguam Negara dan SPR.

    5. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman.

    6. Menghina dan menyekat Islam seperti pecat mufti Selangor, tolak hudud, tarik bantuan sekolah agama rakyat.

    7. Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera serta kuasa Sultan & YDP Agong melalui pindaan Akta.

    Dan ketika Mahathir pula keluar Umno dan bersama Pembangkang sekali lagi kita didedahkan kepada kezaliman dan penyelewengan pemimpin Umno. Kali ini Najib. Dari isu Wanita Pertama yang kuat shopping, Kapal Selam, Altantuya hinggalah kepada Skandal 1MDB.

    Inilah sajian mereka kepada rakyat sebaik sahaja mereka berpisah dari Umno-BN. Mereka membuktikan Umno-BN memang penuh korupsi dari satu kepimpinan kepada pimpinan lain.Tukarlah siapa pun, mereka memang koruptor atau bahasa PH...mereka ini kletopkrat.

    Hanya PAS satu-satunya parti yang bersih dari sebarang tuduhan rasuah dan penyelwengan. PAS konsisten memerhati dan belajar dari pengalaman bagaimana Anwar khianati PAS dalam Krisis Menteri Besar Selangor dan Langkah kajang.

    Anwar cuba memperbodohkan Presiden PAS untuk beliau melakukan kerosakan lebih besar di Selangor. PAS terpaksa memilih untuk berbeza pendapat dan mencalonkan Azmin sebagai menteri Besar walaupun hari ini, Azmin juga khianat pada PAS.

    PAS sememangnya tidak terkejut bila Anwar berkata kezaliman yang Mahathir lakukan ke atasnya adalah "luka kecil" walaupun pernah dipukul, dibogelkan, difitnah, dimalukan dan dipenjara oleh Mahathir hingga dianggap setaraf dengan Mandela. Malangnya Mandela sendiri selepas dibebaskan tidak pernah berkerjasama dengan kumpulan Apartheid. Tapi Anwar pula kembali bekerjasama dengan musuhnya, kononnya demi rakyat. Walhal, demi kuasa kerana impian beliau nak jadi Perdana Menteri masih belum tercapai.

    PAS sedih kerana Anwar mengkhianati rakyat khususnya kumpulan yang hadir menyokong beliau ketika era kebangkitan REFORMASI. Ramai yang ditangkap dan dipenjara oleh mahathir juga kerana sokong Anwar. Namun Kumpulan Otai reformasi akhirnya turut menyatakan sokongan kepada Mahathir dan menjadi pengkhianat yang menjilat kembali ludah mereka kepada Mahathir.

    Ini menunjukan Anwar dan pengikutnya dalam PKR tidak lebih dari "Political Animal" yang bertindak ikut nafsu dan bukannya akal kerana sanggup mengadai prinsip perjuangan untuk berkuasa.

    ReplyDelete
  15. Ini menunjukan Anwar dan pengikutnya dalam PKR tidak lebih dari "Political Animal" yang bertindak ikut nafsu dan bukannya akal kerana sanggup mengadai prinsip perjuangan untuk berkuasa.

    Jika hari ini mereka boleh maafkan dan sucikan dosa Mahathir begitu sahaja, tidak mustahil jika Najib juga akan mendapat pengampunan yang sama. Sepatutnya PKR memegang prinsip yang tegas untuk terus berjanji bicarakan Mahathir dan Najib secara adil jika mereka menang.

    Namun sekarang itu tidak berlaku. Sebab inilah PAS terpaksa menjauhkan diri dari Anwar dan PKR sehinggalah mereka melihat sendiri kerosakan yang mereka lakukan hari ini dengan menamakan mahathir sebagai calon PM.

    PAS tidak takut untuk berhadapan gabungan Anwar-Mahathir kerana sebelum Anwar tubuh PKR, PAS sudah melawan mereka berdua ketika mereka bersama-sama memikul bendera dacing.

    Hanya rakyat yang bijak sahaja akan melihat percaturan mereka ini sebagai satu penipuan terbesar dalam politik Malaysia. Dulu ada warna Hijau dan Merah melawan Biru tua. Sekarang tinggal Hijau sahaja melawan Biru Tua (Old BN) dan Biru Muda (New BN).

    PAS kekal Istiqamah melawan. Allahuakhbar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istiqamah qpekebende nyer........??

      PAS kiPAS liPAS akan melePAS ke jamban sebab menjaja agama untuk capai matlamat politik, seperti apa yang terjadi semua parti2 lain di dunia Arab, Pakistan, Aghanistan, Indonesia & Afrika. Semuanya hancur lebur, rakyat berbalah & berbunuhan sesama sendiri sebab guna Islam untuk politik.

      Lihat saja PAS, apa dah jadi sekarang ini? Ularmak2 PAS berfikiran sempit, tidak progressif, dah mula beregoistik peraga kemewahan, pakai kereta mewah & berumah istana mahligai, sedangkan ada tetangga & sdra2 Islam hidup susah & melarat.

      Presidengnya pulak tak mahu kalah berbini 3, tak hal jalan pun bertongkat, adakala berkerusi roda dan kuat ponteng hadhir sessi parlimen pulak tuuu.....!!

      Delete
  16. Mengapa Pengarah Komunikasi Amanah Mula Buka Mulut Isu Pembahagian Kerusi PH Selangor
    Jika sebelum ini Pengarah komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad dilihat berdiam diri berkaitan dengan pembahagian kerusi Pakatan Harapan (PH) Selangor yang masih selesai hingga sekarang ini, namun hari ini beliau dilihat mula buka mulut.

    Khalid yang juga penyandang kerusi Parlimen Shah Alam berkata kemelut berpanjangan pembahagian kerusi PH Selangor berpunca daripada sikap mementingkan diri sendiri daripada empat parti kompenan.

    “Kerusi ini sangkut (tertangguh) atas dua sebab. Nombor satu (kerusi) jamin menang, nombor dua jamin kalah.

    “Yang jamin menang semua nak, yang jamin kalah semua tak nak.

    “Sebab itu dia sangkut, jadi nak beri pun orang tolak dan mana yang nak ambil, semua orang tarik,” katanya dalam sidang media di pejabatnya di Shah Alam, hari ini.

    Khalid mengesahkan PKR ada menyatakan minat untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Paya Jaras namun ia masih belum dimuktamadkan dan akan ditentukan menerusi perbincangan dengan parti komponen PH.

    “Setakat ini DUN Paya Jaras telah dipersetujui untuk diberi kepada Amanah, tetapi ada permohonan daripada PKR dan mereka meminta untuk ditukarkan dengan kerusi lain

    “Isu ini akan diselesaikan di peringkat jawatankuasa rundingan dan jika cadangan pertukaran kerusi itu dipersetujui, kita akan dapat kerusi lain sebagai ganti,” katanya.

    Sementara itu, Malaysia Gazzete melaporkan PAS bakal meletakkan pendakwah terkenal, Ustaz Dusuki Abdul Rani sebagai calon Parlimen Shah Alam.

    Menurut sumber portal itu, Khalid yang memegang kerusi Shah Alam selama dua penggal sejak tahun 2008 bermungkinan besar tidak akan dicalonkan semula bertanding di parlimen berkenaan.

    Kenyataan Khalid yang ‘memohon maaf’ menambahkan lagi spekulasi bahawa beliau tidak akan dicalonkan di Parlimen Shah Alam.

    “Jika ditawarkan insya Allah saya terima dan sanggup dan jika tidak saya menyokong siapa sahaja yang terpilih sebagai calon di Shah Alam.

    “Dalam keadaan politik sekarang kita tak boleh jamin sehingga hari penamaan calon tetapi sekarang tiada pengumuman apa-apa.

    “Saya sekadar ingin menyatakan terima kasih dan memohon maaf atas kekurangan (daripada dirinya) selama menjadi wakil rakyat di Shah Alam,” kata Khalid

    ReplyDelete
  17. Arak Dalam Majlis Kutip Dana Pilihanraya: Satu Senario Awal Siapa Lebih Dominan?
    Senario yang berlaku di Kuantan baru-baru ini: Ahli politik beragama Islam duduk bersama di dalam majlis yang arak tersedia di dalamnya.

    Tujuan majlis ialah untuk kutipan dana pilihanraya.

    Premis dewan yang dimiliki oleh bukan-Islam.

    Arak tiada di dalam menu dan tidak ada larangan bagi yang ingin memesannya.

    Penyokong parti beragama Islam ditempatkan di luar dewan dan minum sirap di bawah khemah, yang menu makanannya disediakan oleh katerer Muslim.

    Apa pun alasan untuk menjustifikasikan dan “mensucikan” kebersamaan umat Islam di dalam majlis seperti ini sangat dangkal dan bersifat untuk memuaskan diri sendiri sahaja, apatah lagi kebersamaan ini tidak diiringi atau disokong dengan sebarang dalil Syara’.

    Yang dapat diharapkan dan dipamerkan hanyalah hujah akal yang dibalut dengan alasan-alasan yang lemah.
    Tidak ada sensitiviti di dalam hati sang Muslim apabila duduk di dalam majlis politik yang arak adalah available, kerana tujuan utama ialah untuk kutip dana pilihanraya, manakala botol-botol berisi arak sudah jadi secondary, penolakan terhadap wasilah kepada maksiat terpaksa dibiarkan turun ke tahap paling kritikal iaitu selemah-lemah Iman (penolakan dalam hati).

    Nilai politik, maslahat dan agenda parti dan matlamat kewangan bisa saja mengalahkan maruah, jatidiri, kemuliaan dan prioriti seseorang yang mengaku beragama Islam. Masih juga ada di antara mereka yang cuba meremehkan teguran-teguran dari umat Islam yang lain.

    Seandainya kumpulan seperti ini berjaya merasai sedikit sahaja kemanisan berkuasa, senario yang sama akan berulang di mana dominasi hakiki dimiliki oleh yang bukan-Islam, kedudukan Islam akan jatuh tercorot di bawah paras minima dalam ukuran Syara’, tidak ada penghormatan lagi kepada apa yang begitu sensitif pada sisi umat Islam yang paling jahil sekalipun. Mantera dan retorik kedaulatan umat dan keunggulan Agama Islam tidak akan berdaya diterjemahkan di alam nyata kerana kekalahan total telah berlaku ke atas hati dan jiwa.

    Sekiranya di dalam perkara yang paling asas pun kumpulan ini tidak sensitif dan dengan sinis boleh dipermain-mainkan, umat Islam berhadapan dengan risiko besar bahawa perkara-perkara yang sangat sensitif dan asasi bagi umat Islam pun mungkin boleh dikorbankan. Ini kerana jatidiri, kemuliaan, kebanggaan dan ‘Izzah serta maruah tidak lagi menjadi pilihan utama.

    Dasar-dasar fiskal, pendidikan, sosial, ketenteraan, keselamatan dan kedaulatan negara boleh saja ditentukan oleh keuntungan material yang segera dan kehendak parti politik yang lebih dominan secara hakiki. Agenda Liberal (dan yang seangkatan dengannya) akan senang bertapak di kalangan umat Islam memandangkan normalisasi besar-besaran sudah dapat dilaksanakan, tanpa bantahan.

    Masyarakat Islam tertanya-tanya bagaimanakah proses berfikir yang berjalan di dalam minda kumpulan pseudo-Islamis liberal ini berhubung majlis politik yang penuh kontroversi itu? Kepentingan siapakah yang menjadi keutamaan anda ketika anda begitu bersemangat sekali mempertahankan dan menjustifikasikan penghidangan arak sedemikian.

    Malang bagi umat Islam sekiranya golongan ini dipercayakan untuk memperjuangkan kepentingan umat Islam di Parlimen.

    Na’uzubillahi min zalik!

    ReplyDelete
  18. Sistem Kasta Dalam Majlis Fund Raising PKR Pahang
    Majlis ‘Fund Raising’ anjuran PKR Pahang yang melibatkan tiga Parlimen; ndera Mahkota, Kuantan dan Paya Besar malam ini mengamalkan sistem kasta antara kaum.

    Menurut Hanisya Abdul Hamid, sistem kasta itu berlaku apabila berlakunya pengasingan antara kaum yang diletakkan di dalam dan luar dewan.

    “Majlis Fund Raising anjuran Parlimen Indera Mahkota, Kuantan dan Paya Besar PKR malam ini yang mengamalkan diskriminasi dan politik kasta.

    “Bukan nak bersikap rasis tetapi ini adalah apa yang diamalkan oleh PKR.

    “Kaum Tionghua diberikan tempat duduk dan meja yang istimewa didalam dewan sedangkan makanan halal untuk bangsa Melayu/Islam dihidangkan di luar dewan,”kata dalam Facebook.

    Justeru itu Hanisya menuntut Pengerusi PKR Pahang, Pengerusi PKR Pahang, Datuk Fauzi Abdul Rahman dan bekas Ahli Parlimen Kuantan, Fauziah Salleh tampil memberi penjelasan berkaitan isu tersebut.

    “Omak sering mendedahkan betapa PKR mengamalkan politik kasta ternyata ianya amat benar, tepat dan sahih sekali.

    “PKR boleh nafi dan maki namun ini adalah realiti dan bukannya fake news cerita yang direka-reka.

    “Betul atau Tidak????

    “Apa komen Fuziah Salleh dan Dato’ Fauzi Abdulrahman???,”katanya lagi.

    ReplyDelete
  19. Arak: Netizen kecam majlis dana PRU anjuran Harapan Pula
    BANGI, 28 Rejab 1439H, Ahad – Netizen mengutuk majlis kutipan dana Pilihan Raya Umum (PRU) anjuran Pakatan Harapan semalam, di Golden Empire Palace Restoran Tanjung Lumpur, Kuantan yang disifatkan sebagai tidak menghormati keberadaan umat Islam

    Ia susulan hidangan arak dan makanan tidak halal secara terbuka kepada orang bukan Islam, dipercayai bercampur dengan orang Islam juga dalam majlis itu.

    Rata-rata netizen mengkritik dan meluahkan rasa kecewa kerana berpendapat majlis seumpama itu tidak sepatutnya menghidangkan arak.

    “Maaf, kalau betul orang DAP, mereka sepatutnya hormat kepada orang Islam, dan mereka tak patut minum arak pada majlis kutipan dana sebegitu.

    “Kalau dalam majlis macam itu pun mereka tak boleh hormat, macam mana kalau dah berkuasa nanti? Cuba bayangkan dengan ikhlas…nasib agama kita selepas ini,” tulis Azrin Desa.

    Nazrul Nazir pula mempersoal tempat kutipan dana yang dibuat di restoran yang menyediakan arak.

    Katanya, masih banyak kedai makan, mahupun restoran lain sekitar Kuantan boleh digunakan untuk pengumuman calon.

    “Walaupun dipisahkan tempat non Muslim di luar dewan, dan Muslim di dalam dewan, pimpinan PH Melayu masih berada di dalam dewan yang menyediakan arak. Apakah mereka reda dengan arak yang dihidangkan dalam dewan yang mereka ada bersama?

    “Duit yang didermakan, disumbang dan digunakan untuk jamuan, bagaimana statusnya? Adakah tidak termasuk duit orang Islam di meja yang ada arak? Apa hukumnya? Mana pergi suara PAN dan PKR sebagai parti Islam dalam PH?,” soalnya.
    Sementara itu, Abidin Sharif berkata, tidak dinafikan majlis arak boleh melibatkan pimpinan parti dalam Pakatan Harapan.

    “Memang inilah pengalaman saya dulu, bila menghadiri jamuan Pakatan Rakyat yang dianjurkan oleh DAP. Itulah kali pertama dan kali terakhir saya hadir dalam majlis mereka. Elok sangat PAS keluar PR,” katanya.

    Man Kamis pula berkata, majlis Harapan ni tidak akan mendapat keberkatan, lebih-lebih adanya benda haram.

    “Kalau majlis tu bercampur haram takkan adanya keberkatan. Lainlah kalau semua bukan Islam. Lantak lah nak buat apa. Ini baru nak umum calon. Rasanya kalau menang, dah tak boleh bayang apa mereka akan buat,” katanya.

    Sebaliknya, Ahli Parlimen PKR, Fuziah Salleh dalam status di Facebooknya mempertahan majlis itu, kononnya ia memisahkan tempat duduk antara orang Islam dan bukan Islam.

    Katanya, penyediaan makanan kawasan tidak halal diletakkan di dalam dewan, manakala kawasan makanan halal berada di luar dewan.

    Namun, netizen beranggapan ia tetap tidak sepatutnya berlaku.

    “Fuziah, awak tak penah dengar hadis nabi ke? Walau pun awak tak minum tapi tolong bawak, tolong hidang, tolong sedia sama aje dosanya.

    “Awak nak hormat non Muslim, tapi awak tak hormat larangan Allah dan orang Muslim yang ada dalam majlis tu. Ini bukan masalah iman kuat atau tak. Ini masalah cetek pengetahuan agama,” tulis AR Fazal Redza

    ReplyDelete
  20. Najib sindir Dr M: Kedai roti tutup pun salah BN
    SUBANG: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menyindir Tun Dr Mahathir Mohamad selepas kedai roti yang dikaitkan dengannya, The Loaf, ditutup.

    Tanpa menyebut nama Pengerusi Pakatan Harapan itu, Najib kehairanan Barisan Nasional dipersalahkan dalam penutupan francais itu.

    “Yang paling pelik baru-baru ini kedai roti yang lingkup pun mereka nak salahkan BN. Kedai roti yang lingkup, terpaksa tutup pun salah perdana menteri.

    “Tak masuk akal. Ramai anak Majlis Amanah Rakyat (Mara) meniaga tak lingkup. Ini buat kedai roti lingkup,” katanya ketika berucap di Majlis Himpunan Saya Anak Mara di Institut Teknologi Penerbangan Malaysia di Universiti Kuala Lumpur hari ini.
    Mengulas lanjut, Najib berkata penutupan perniagaan itu bukan salah perdana menteri dan kerajaan.

    “Semua salah orang lain. Peristiwa Memali salah orang lain. Rugi RM31 bilion (skandal mata wang asing) salah orang lain. Maminco (skandal pembelian bijih timah) salah orang lain. Malaysia Airlines nak lingkup pun salah orang lain.

    “Proton nak lingkup pun salah orang lain. Kedai roti tutup pun salah orang lain,” katanya.

    Najib mahu politik seperti itu dihentikan dan beliau mahu orang ramai yakin pada Umno dan BN

    ReplyDelete
  21. Kedai Roti pun nak Menipu Cakap Awal-Awal Rugi Apa Salahnya..
    Bila viral The Loaf dan 12 outlet yang beroperasi 2006 tutup pada 12 April 2018, ramai blogger UMNO/BN menulis Tun Mahathir tak pandai mengurus. Macam mana nak jadi PM semula kedai roti pun boleh rugi.

    Semalam, Mahathir menafikan memiliki syarikat itu. Katanya “Saya hanya ada 200 unit saham dalam sebuah syarikat tembakau dan Permodalan Nasional Berhad (PNB) yang dihadiahkan kepada saya sewaktu melancarkan produk PNB (semasa menjadi perdana menteri). Kenyataan baik Mahathir ini disokong oleh blogger HARAPAN termasuklah blogger AMANAH (PAN) yang dulunya penulis PAS.
    Sebelum ini heboh pasal kuda. Mahathir nafi juga ada kuda. Kata Dr Mahathir beliau pergi Argentina dan menunggang kuda hanya setahun sekali. "Saya tak pernah beli kuda. Saya bernasib baik sebab ada orang bagi pinjam kuda," katanya. Namun menurut Dr Mahathir beliau sudah tidak berkunjung ke Argentina sejak dua tahun lalu.

    Blogger HARAPAN dan facebookernya menyokong Mahathir dan menghentam Najib.

    Lebai pun tak suka Najib. Kalau diberi pilihan antara Ketua Perompak dan Ketua Penyamun sudah tentu lebai akan pilih ketua penyamun (Mahathir) berbanding Najib. Tapi soal kuda memang Mahathir berbohong.

    Mahathir berbohong tu kita taklah kisah sangat yang "bodoh dan bangang" (bahasa kasar) penyokong HARAPAN tak pernah baca ke blog Mahathir pasal kuda dan kedai roti?

    22 September 2016 Tun Mahathir ada menulis pasal kuda dan kedai roti. Pembaca boleh baca di sini. Lebai juga ada menulis pasal kedai roti di sini.

    Tun Mahathir dalam blogsnya menulis "Saya tidak perlu belanja gaji saya untuk sara hidup kerana segala-galanya, rumah, api dan air, kenderaan, pesawat terbang, perjalanan ke merata dunia dibiayai oleh Kerajaan.
    Gaji saya selama 29 tahun dalam kerajaan saya simpan. Itulah wang yang saya guna untuk modal kedai roti, ternakan kuda, lembu dan kerbau."

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. I wish to make it simple and clear that I shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to this globally accursed Kleptokratic government of Benawe Najib (BN)......!!

      Delete
  22. Rahimi Othman ada menulis, dalam permainan politik, perkataan atau kata kerja yang melibatkan Kuda seringkali digunakan seperti ‘menjadi kuda’, ’dikuda’, ‘ditunggang’ serta ‘memperkuda’. Bagi siapa yang biasa menunggang kuda, seni menunggang kuda ini juga boleh dikatakan hampir mirip dengan seni berpolitik. Apatah lagi jika seorang ahli politik itu merupakan penunggang kuda yang berpengalaman.

    Negara telah melihat bagaimana Anwar memperkudakan ramai penyokong, parti politik dan NGO untuk merampas kuasa daripada Barisan Nasional. Kerakusan Anwar berkuda ini akhirnya menyebabkan dia tertendang dari arena politik negara buat waktu ini.

    Apa yang tidak dijangka oleh sesiapapun, bekas kuda-kuda Anwar ini akhirnya ditunggang oleh ‘arch nemesis’ Anwar sendiri, Mahathir. Apabila Anwar ke penjara buat kali kedua, Mahathir sebagai seorang ahli politik dan penunggang kuda yang berpengalaman, cepat mengatur langkah. Satu per satu kuda Anwar dipujuk supaya tunduk jinak agar mudah ditunggangnya.

    DAP, merupakan kuda Anwar yang paling utama bagi merampas kuasa politik di Malaysia. Seperti seekor ‘stallion’, ianya sukar dikawal tetapi enak ditunggang. Jika Mahathir dapat menunggang ‘stallion’ ini maka mudah lah baginya untuk menjinakkan kuda-kuda yang lain. ‘Stallion’ bermaksud kuda jantan yang belum dipotong kemaluannya dan masih boleh mengawan. Kuda ini kebiasaanya mempunyai nafsu yang kuat untuk membaham kuda-kuda betina lain.

    Sebab itu antara parti pertama yang dirapati oleh Mahathir adalah DAP kerana bagi Mahathir DAP merupakan parti yang paling dominan dalam pakatan pembangkang. PKR, Amanah (Pan) dan lain-lain cumalah seperti kuda betina biasa yang mudah untuk dijinak.

    Hanya Mahathir tak boleh MEMPERKUDAKAN PAS. Bukan sahaja tak boleh memperkudakan, malah PAS kini menendang Mahathir sehingga luka parah orang tua itu.

    Selain daripada parti-parti politik, Mahathir juga menggunakan sejenis lagi kuda yang dipanggil "kuda trojan". Kuda-kuda trojan ini adalah mereka yang berada dalam kerajaan tetapi cuba menjadi balaci untuk menumbangkan Najib. Mahathir menyangka, dengan adanya kuda-kuda trojan ini maka mudah untuk Najib ditumbangkan.

    Habis pasal kuda...

    ReplyDelete
  23. Tun Mahathir suka sungguh menipu. Selain menipu dia juga suka menafi. Tapi malangnya ada ramai pengikut yang boleh dibodoh-bodohkan oleh Mahathir pasal Mahathir ni banyak dedak. Janji wang RM500 juta untuk tabung PRU-14 pembangkang sangat menarik.

    Cuba anda pembaca berfikir secara logik, apabila HARAPAN membuat keputusan saat akhir mempergunakan logo PKR bagi PRU-14 nanti. Sebelum ini semua parti telah bersedia dengan logo masing-masing. Agaknya berapa kos untuk semua logo bagi 222 kawasan parlimen belum masuk Dun??

    Sangat besar?
    Siapa yang tanggung??
    Tokei Kedai Rotilah...
    Ada sumbangan parti lain. Tak banyak. Takkan nak gadai serban Ahmad Awang. Kalau lelong pun berapa duit dapat?

    Berbalik semula kedai roti.

    Semalam Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau mahu menjual francais bakeri The Loaf bagi membantu kewangan kempen pilihan raya parti pimpinannya tetapi gagal mendapat pembeli.


    “Saya tidak mendapat pembeli…dan saya juga tidak mampu menampung kerugian, jadi saya terpaksa menutupnya,” katanya lapor akhbar The New Straits Times Singapura sewaktu mengadakan “walkabout” di Langkawi semalam.

    Mahathir berkata lagi, seorang bakal pembeli didatangi pegawai lembaga hasil dalam negeri yang “menuntut beliau membayar banyak cukai”.

    “Beginilah caranya kerajaan menekan rakyat supaya tidak menyokong pembangkang,” katanya kepada akhbar itu.
    Ini pun Mahathir mengalah kerana ada pendedahan maklumat SSM oleh Eric See-To yang mendakwa rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan bekas Perdana Menteri itu memiliki 10.062 juta saham dalam syarikat MBM Consolidated Resources, yang juga pemilik The Loaf.
    Mahathir "kencing" penyokong HARAPAN kononnya dia hanya memiliki 200 unit saham dalam sebuah syarikat tembakau dan Permodalan Nasional Berhad (PNB).
    Rupanya Mahathir Mahathir adalah pemilik syarikat Eurola Sdn Bhd dan syarikat Evektor yang kedua-duanya terbabit dalam pembinaan kapal terbang. Dr Mahathir juga pemilik ketiga terbesar dalam hotel bertaraf lima bintang, Palace of Golden Horses berhampiran rumahnya. Ada banyak lagi cukup setakat ini dulu.

    Tutup pasal saham (belum harta lain lagi tu...)

    "Mythomania"

    Kenapa Matahir suka menipu atau "KENCING" kepada penyokong HARAPAN??

    Sebenarnya Mahathir mengikut pendapat lebai mempunyai penyakit disebut sebegai "Mythomania". Istilah ini pertama kali diperkenalkan pada tahun 1905 oleh seorang psikiater bernama Ferdinand Dupré.

    Penderita gangguan Mythomania akan membuat dirinya sendiri percaya bahwa kebohongan yang dia buat adalah nyata. Jadi kebohongan patologis itu merupakan suatu kebohongan yang dapat melebar dan menjadi sangat rumit untuk waktu yang sangat lama bahkan terjadi sepanjang hidup si pembohong!

    Hebat HARAPAN ada calon Mythomania


    Lebai Hassan Omar
    http://hajihassanomar.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Gereja Mula Kempen Menangkan Pakatan DAP – Dr Kamarul
    Semalam, 11 April 2018, telah mula beredar satu hebahan rasmi yang datang daripada Rt. Rev. Bernard Paul, Bishop of Melaka Johor Diocese, dengan bahasa yang terlalu mudah difahami, iaitu supaya Barisan Nasional ditumbangkan dan digantikan dengan Pakatan Harapan dalam PRU 14.

    Dijangkakan akan lebih banyak lagi hebahan begini, sama ada yang berbentuk rasmi mahupun tidak rasmi, yang akan beredar menjelang hari pengundian PRU 14 meminta supaya penganut Kristian keluar beramai-ramai bagi menumbangkan Barisan Nasional dan memenangkan Pakatan Harapan.

    Masih ragu-ragu lagikah siapa pendokong Pakatan Harapan?

    Pautan yang berkenaan: https://kkdiocese.net/…/BBP-Circular-No.-BP-2018-015-The-GE…

    Dr Kamarul Zaman Yusoff,
    Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
    Universiti Utara Malaysia (UUM)

    ReplyDelete
  25. Kenapa DAP tak saman dan tak pernah menyerang macam serang Dr. Kamarul kepada Mohamad Razali bin Abdul Rahman

    (pendedahan razali)
    https://youtu.be/B2RwWKiJSVw

    ReplyDelete
  26. Rekod SSM lapor Dr M ada saham di pemilik The Loaf
    Rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan Tun Dr Mahathir Mohamad memiliki saham di syarikat pemilik kedai roti The Loaf yang menghentikan operasi baru-baru ini, kata Barisan Nasional hari ini.

    Timbalan Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Eric See-To berkata pengerusi Pakatan Harapan (PH) tidak memberitahu perkara sebenar dan mendakwa bekas perdana menteri itu juga mempunyai jawatan di syarikat itu.

    “Sekian lama, Dr Mahathir memberitahu The Loaf ialah syarikat beliau tetapi tiba-tiba bila syarikat itu gulung tikar, dia menafikan ada saham pula.

    “Ini tidak benar. Rekod SSM menunjukkan Tun Mahathir memilik 10.062 juta saham dalam syarikat MBM Consolidated Resources yang merupakan pemilik The Loaf. Dr Mahathir juga merupakan pengarah syarikat itu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

    Eric berkata demikian selepas pengerusi PH semalam menafikan ada mempunyai saham dalam The Loaf, yang menghentikan operasi pada 12 April lepas selepas 12 tahun beroperasi.

    Dr Mahathir juga dilaporkan berkata beliau hanya mempunyai 22 unit saham di satu syarikat tembakau dan di Permodalan Nasional Berhad (PNB), yang diberikan kepadanya semasa melancarkan syarikat itu ketika menjadi perdana menteri.

    Eric bagaimanapun berkata pengerusi PH itu sekali lagi tidak memberitahu perkara sebenar.

    “Ini juga tidak benar. Dr Mahathir juga pemilik syarikat Eurola Sdn Bhd dan syarikat Evektor – yang dua-duanya pembina kapal terbang.

    “Dr Mahathir juga pemilik ketiga besar dalam hotel bertaraf 5 bintang Palace of Golden Horses dekat rumah beliau,” katanya.

    Beliau turut melampirkan gambar-gambar dokumen untuk menyokong dakwaannya yang dipamerkan di Facebook.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I wish to make it simple and clear that I shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to this globally accursed Kleptokratic government of Benawe Najib (BN)......!!

      Delete
  27. Lima Jenis Calon PRU Perlu Ditolak Umat Islam!
    Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Ustaz Khairul Azmi Ismail menyampaikan lima pesanan kepada seluruh umat Islam yang bakal mengundi dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14)

    Menurut beliau, pesanan itu amat penting untuk dipegang oleh umat Islam dalam membuat penilaian terhadap parti dan calon yang bakal bertanding di kawasan masing-masing pada 9 Mei 2018.

    Beliau memberi pesanan kepada umat Islam supaya berwaspada dengan calon PRU14 seperti berikut:

    – Calon-calon liberal dan pro liberal.

    – Calon-calon sekular dan pro sekular.

    – Calon-calon anti hadith dan pro anti hadith.

    – Calon-calon anti syariah dan mahkamah syariah.

    – Calon-calon yang terlibat dengan rasuah.

    “Pilihlah calon-calon dan parti yang bersih dari semua penyakit-penyakit di atas,” pesan beliau dalam satu kenyataan hari ini.

    Meskipun tidak menyebut secara langsung calon atau parti dimaksudkan, umum mengetahui dengan jelas ia ditujukan keatas Pakatan Harapan.

    Ie berikutan Pakatan Harapan turut dibarisi oleh parti DAP yang sering membantah syariat Islam dan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang gemar memperlekehkan hadis.

    Beberapa tokoh Islam pernah menyenaraikan fakta mengapa DAP boleh dianggapi sebagai parti anti-Islam.

    Mahathir yang juga Pengerusi Parti Peribumi Bersatu Malaysia pula pernah mengeluarkan hujah agama yang memperlekehkan sunnah nabi.

    Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula terpalit dengan skandal rasuah banglo mewah dan terowong dasar laut.

    ReplyDelete
  28. Kenapa Mesti Langkawi, Bukannya Kubang Pasu Mahupun Putrajaya?
    Semalam, sahlah Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad kembali secara rasminya ke arena politik apabila mengumumkan akan bertanding bagi kerusi Parlimen Langkawi pada Pilihan Raya Umum ke 14 yang akan datang.

    Pengumuman ini sekaligus menamatkan teka teki, kerusi manakah yang akan dipilih Mahathir untuk membolehkannya menjadi Perdana Menteri Pakatan Harapan sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak. Persoalannya, kenapa Parlimen Langkawi bukannya Kubang Pasu mahupun Putrajaya seperti mana yang dia umumkan sebelum ini?
    Sebenarnya, tidak sukar untuk memahami kenapa kerusi Langkawi yang dipilih oleh Mahathir. Ini kerana, dia merasakan, rakyat di Parlimen Langkawi masih menyanjungi Mahathir kerana beranggapan, segala kemajuan yang dinikmati di Parlimen berkenaan hasil daripada kerja keras Mahathir yang mahu menyaksikan Parlimen berkenaan berkembang maju sesuai dengan tarafnya sebagai pulau pelancongan.

    Hakikatnya, segala kemajuan yang dinikmati di pulau berkenaan bukanlah hasil kerja dia seorang semata-mata. Seperti ucapan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak baru-baru ini, tidak mungkin beliau seorang mampu membangunkan Langkawi jika tidak di bantu oleh sebuah parti yang kuat serta kerajaan yang kukuh.

    Itulah hakikat yang perlu diterima oleh semua pihak. Malah, andai benar Mahathir begitu komited membangunkan sesebuah kerusi yang dia kuasai, sepatutnya kerusi Parlimen Kubang Pasu akan menerima impak segera kerana pada ketika itu, Ahli Parlimennya adalah seorang Perdana Menteri. Namun, apa yang disaksikan di Kubang Pasu, tidak banyak bezanya sejak dari dahulu sehingga kini.

    Di Putrajaya pula, walaupun Bandar Pentadbiran Negara berkenaan dibina hasil daripada ispirasinya, namun untuk dia kuasai kerusi berkenaan, memang cukup tipis. Ini kerana, kerusi yang dipenuhi oleh kakitangan kerajaan ini sukar ditembusi dengan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansur begitu selesa menguasai kerusi inis ejak beberapa penggal yang lalu.
    Paling utama yang harus Mahathir akui adalah, seandainya dia bertanding di Langkawi, sudah tentu ianya akan memudahkannya bergabung semula dengan sekutu paling rapatnya, Tun Daim Zainuddin yang umum ketahui sebagai seorang yang “menguasai” Langkawi sejjak sekian lama. Lagipun, mungkin tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa Mahathir sudah menemui “mesin ATM bergeraknya” jika dia bertanding di kerusi berkenaan.

    Inilah percaturan politik Mahathir. Dia tidak akan bertindak atau mengambil keputusan berkenaan sekiranya ia tidak memberi kelebihan kepadanya. Walaupun menyedari, kerusi Parlimen Langkawi bukan calang-calang kerusi yang mahu dikuasainya jika bersandar kepada jumlah majoriti yang diterima oleh Datuk Ir Nawawi pada PRU ke 13 lalu, namun dia tidak memperdulikan semua itu atas keyakinannya yang cukup tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat jgk org tua ni...abis goyang ketua ketua taik umno yg gah selama ini hahahahaha

      Delete
    2. Tun m layak pecah rekod dunia..sebagai org tua paling di takuti pengikis harta negara kita.

      Delete
    3. Soalan bodoh 'Kenapa Mesti Langkawi, Bukannya Kubang Pasu Mahupun Putrajaya?'

      Tun M lah pembawa pembangunan, kemakmuran & infrastruktur modern alaf abad 21 ke pulau itu hingga terkenal senatero dunia. Sebelumnya pulau itu amat ketinggalan termakan sumpah Mahsuri.

      Najib hanya tumpang tui saja. Ketua Bahagian UMNOnya pula punyer ler bengap (macam pejuang keparat) ada ker patut dia kata MO1 itu DYMM Yang Dipertuan Agung.

      Delete
  29. Dari DAP Ketuai Pakatan Kepada DAP Kuasai PKR
    Bagaimanapun, sekarang Wan Azizah adalah “Top Dog” pakatan pembangkang dan pakatan pembangkang kini dipanggil PKR dan bukan PH. Pakatan pembangkang perlu dilihat sebagai PKR dan bukan DAP kerana mereka memerlukan wajah Melayu dan Wan Azizah adalah wajah Melayu. Lebih-lebih lagi, pada tahun 2014, Wan Azizah telah menyatakan bahawa dia bersedia untuk menjadi “puppet-on-a-string” dan itu adalah apa yang diperlukan oleh DAP, boneka.
    Strategi tanpa taktik adalah laluan paling perlahan untuk kemenangan. Taktik tanpa strategi adalah bunyi sebelum kekalahan. (Sun Tzu: 545-470 SM)

    Perdana Menteri Najib Tun Razak telah mengekalkan kehebatannya dan telah menjalani kursus yang sama dalam tiga tahun terakhir ini – dan telah mendapat landasan dengan setiap langkah – sementara Tun Dr Mahathir Mohamad telah “zig-zagging” dan bergerak maju dan mundur setiap kali langkahnya gagal.

    Najib merancang dan kemudian bergerak. Mahathir bergerak dan kemudian merancang semula. Dan itulah sebabnya ketika Najib hanya mempunyai satu pelan, Mahathir mempunyai Pelan A, Pelan B, Pelan C, dan sebagainya sehingga Rancangan Z. Dan Mahathir sendiri mengakui ini apabila dia berkata jika Pelan A gagal dia akan datang dengan Plan B.

    Jika anda gagal merancang anda merancang untuk gagal. Dan Mahathir bergerak seperti seekor lembu di kedai china. Walaupun Mahathir mempunyai ilusi bahawa dia mengawal bola, sebenarnya Lim Kit Siang dan DAP adalah orang yang menentukan bagaimana permainan dimainkan. Dan itulah sebabnya Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP, pakatan pembangkang telah berubah menjadi PKR dikawal oleh DAP
    PRU14 adalah pertarungan Melayu dengan PKR sebagai proksi DAP dan Wan Azizah boneka mereka

    Mahathir nampaknya tidak menyedari bahawa dia hanyalah alat mudah untuk pakatan pembangkang digunakan untuk menyerang Najib, Umno dan Barisan Nasional. Dan sekarang yang disebut ‘Tsunami Melayu’ tidak boleh berlaku, mereka tidak lagi memerlukan Mahathir. Malah Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata Suruhanjaya boleh ditubuhkan untuk menyiasat Mahathir jika pakatan pembangkang berkuasa (BACA DI SINI: Wan Azizah not ruling out possible Commission to investigate Mahathir if Opposition wins GE14).

    Mahathir fikir dia mempunyai rancangan dan mengetahui apa yang dilakukannya. Dan hanya kerana Najib diam dan tidak mengucapkan satu perkataan Mahathir tafsirkan sebagai Najib mengakui kekalahan. Mahathir terlupa kata Melayu, diam-diam ubi berisi. Najib hanya melakukan apa yang orang Melayu akan panggil ulur tali. Bahasa Inggeris akan mengatakan “giving you the rope to hang yourself”.

    Sudah tentu, ada ketika Najib juga melepaskan beberapa tembakan. Tetapi ianya telah dikira dengan baik dan ditembak dengan baik, tidak seperti tembakan rawak dan buta Mahathir. Dan Najib tahu mana yang menjadi ‘pusat saraf’. Anda menyerang ‘pusat saraf’ maka Mahathir melenting dan melatah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha rosmah mesti risau dh sekarang...

      Delete
    2. Merapu je ayat2 budak jasa ni kasi kat ko..layan je bro kikiki

      Delete
  30. 13 anggota parti Barisan Nasional yang berdaftar dengan undang-undang boleh memaparkan bendera mereka bersama bendera BN manakala pakatan pembangkang secara sah hanya boleh mengibarkan bendera PKR

    Langkah paling menarik yang dibuat oleh Najib adalah pada 3 Disember 2016 semasa perhimpunan tahunan Umno apabila dia mendedahkan bahawa Pilihan Raya Umum ke-14 atau PRU14 akan menjadi antara Barisan Nasional yang diketuai oleh Umno dan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP. Ini membuatkan Kit Siang panik dan dia memanggil Mahathir pada malam yang sama untuk menjemputnya ke konvensyen DAP pada keesokan harinya.

    Tetapi sebelum ini mereka telah membuat pengumuman bahawa Mahathir TIDAK dijemput untuk konvensyen DAP pada 4hb Disember 2016. Dan sekarang, hanya beberapa jam sebelum acara itu, mereka segera memanggil Mahathir untuk menjemputnya hadir.

    Mahathir tahu bahawa DAP memerlukannya lebih daripada yang dia perlukan DAP. Jadi, dia tidak akan menjual dirinya murah. Jika Kit Siang mahu dia menghadiri konvensyen DAP dalam masa beberapa jam, maka mereka perlu membayar harganya. Dan harga itu PPBM mesti dibenarkan menyertai Pakatan Harapan dan dia mesti dilantik sebagai Pengerusi Pakatan Harapan.
    Mahathir menjadikan Kit Siang tebusan tetapi kini DAP bebas daripada PPBM dan Mahathir

    Mahathir kemudian mengumumkan bahawa PPBM menyertai Pakatan Harapan dan dia adalah ‘Top Dog’ Pakatan Harapan. Ia sama seperti Napoleon yang memahkotakan dirinya sebagai Kaisar Perancis kerana Paus enggan melakukannya. Oleh itu, memandangkan Pope Kit Siang enggan memahkotakan Mahathir sebagai “top dog”, Mahathir memahkotakan diri sebagai “Top Dog”.

    Jadi sekarang Kit Siang secara terpaksa terikat dengan PPBM sebagai ahli Pakatan Harapan dan Mahathir sebagai “Top Dog” Pakatan Harapan.

    Mereka tahu bahawa orang Cina tidak akan dapat menerima itu tetapi itu adalah harga yang mereka perlu bayar untuk menangkis pengumuman Najib bahawa PRU14 adalah satu pertarungan antara Barisan Nasional yang diketuai oleh Umno dan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP. Dengan ‘klon Umno’, PPBM, dalam Pakatan Harapan, dan Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan, bagaimana mereka boleh mengatakan Pakatan Harapan adalah DAP yang mengetuainya?

    Dan DAP akan cuba menjelaskan kepada orang Cina kemudian mengapa DAP membenarkan PPBM menjadi Pakatan Harapan dan Mahathir Taikonya.
    Dengan Mahathir tidak lagi dalam gambaran itu maka terdapat hanya tiga calon untuk Perdana Menteri

    Apabila PPBM dibatalkan pendaftaran, Kit Siang sebenarnya melihat sebagai satu rahmat besar tindakan yang dilakukan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk DAP. Kini mereka boleh melepaskan diri dari PPBM (kerana ia tidak lagi wujud) dan pada masa yang sama Mahathir tidak lagi boleh menjadi “Top Dog” Pakatan Harapan (kerana Pakatan Harapan juga tidak akan wujud).

    Mereka sebelum ini membuatkannya sangat jelas bahawa mereka memerlukan Mahathir hanya untuk dua perkara. Satu: menyerang Najib dan cuba menyingkirkannya (yang gagal berlaku). Dua: untuk membawa undi Melayu dan mencetuskan Tsunami Melayu (yang juga gagal berlaku). Jadi mengapa mereka masih memerlukan Mahathir?

    Sekarang, dengan PPBM keluar dari gambaran dengan Mahathir tidak lagi Pengerusi Pakatan Harapan yang tidak wujud, mereka boleh mencuci tangan dari apa yang menjadi bagasi kepada pakatan pembangkang

    ReplyDelete
  31. DAP pernah mengatakan bahawa undi PAS adalah undi untuk DAP dan kini mereka memberitahu pengundi kaum Cina bahawa undi PKR adalah undi untuk DAP

    Mahathir kemudian mencadangkan Pelan B, yang katanya akan dilancarkan jika Pelan A (pendaftaran PPBM dan Pakatan Harapan) gagal. Dan pelan B adalah semua calon pakatan pembangkang yang akan bertanding PRU14 di bawah PKR – termasuk calon DAP dan PAN.

    Kit Siang dengan cepat dan sangat gembira bersetuju dengan Pelan B. Ia menyelesaikan satu masalah utama bagaimana untuk menjelaskan kepada orang Cina mengapa parti klon Umno berada dalam Pakatan Harapan dan mengapa Mahathir adalah Pakatan Harapan “Top Dog”. Mahathir sendiri baru saja mencadangkan penyelesaian dan Kit Siang meraihnya dengan cepat sebelum Mahathir mengubah fikirannya.

    Satu perkara yang perlu diperhatikan adalah hakikat bahawa Mahathir juga perlu mengumumkan bahawa beliau akan melancarkan Pelan B jika Pelan A gagal bermakna dia sudah tahu bahawa Pakatan Harapan tidak boleh didaftarkan kerana kegagalan PPBM mematuhi surat RoS.
    DAP tidak boleh lagi menggunakan PAS jadi PKR harus menjadi ‘Ali Baba’

    Bagaimanapun, sekarang Wan Azizah adalah “Top Dog” pakatan pembangkang dan pakatan pembangkang kini dipanggil PKR dan bukan PH. Pakatan pembangkang perlu dilihat sebagai PKR dan bukan DAP kerana mereka memerlukan wajah Melayu dan Wan Azizah adalah wajah Melayu. Lebih-lebih lagi, pada tahun 2014, Wan Azizah telah menyatakan bahawa dia bersedia untuk menjadi “puppet-on-a-string” dan itu adalah apa yang diperlukan oleh DAP, boneka.

    Tidak mungkin DAP dan PKR akan mahu menjadikan Mahathir Perdana Menteri jika pakatan pembangkang memenangi PRU14. Malah, Kit Siang dan Wan Azizah bersetuju bahawa jika pakatan pembangkang memenangi PRU14, satu suruhanjaya mesti ditubuhkan untuk menyiasat jenayah Mahathir semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

    Jadi apa yang akan mereka lakukan kepada Mahathir jika pakatan pembangkang menang PRU14? Adakah mereka akan memberi ganjaran kepada Mahathir kerana membantu pakatan pembangkang berarak ke Putrajaya? Atau adakah Mahathir mengalami nasib seperti budak dalam cerita ‘Singapura dilanggar todak’?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pnah dengar cerita najib lari terkangkang lepas pru? Ko tgu ler hahaha

      Delete
    2. Oittt macaiii ade lagi ke cite?? Sikit je plk budak jasa kasi ini mlm

      Delete
  32. JIKA ADA ORANG TUA 93 TAHUN DATANG KE TEMPAT KAMU, TANYA DIA 3 SOALAN
    Sudah seminggu lebih kisah Prebet Adam tersebar dan sudah seminggu juga pengakuan seorang individu bahawa ayahnya pernah memegang wang milik Tun Mahathir (seperti TV14 sering menyindir) , dan juga kisah kekayaan anak Mahathir sudah berbulan masih belum jawab.

    Maka jika seorang tua berusia 93 tahun datang ke tempat kalian untuk membawa cerita lapuk Najib mencuri, Najib menyamun dan Najib merompak, tanya kepada dia tiga perkara di atas.

    Jangan biar dia memfitnah sehala sahaja.

    Jika dia ulang kisah Najib rompak duit 1MDB minta dia bukti akan dakwaan dia , katakan pada dia kami orang Islam tak suka fitnah jika tiada bukti.

    Untuk seorang tua yang ada cucu tidur dengan anjing dan anak beli syarikat arak (ini bukan fake news) dan ada yang songsang dengan bangga tunjuk di media sosial tentu hal-hal dosa fitnah dia tidak hirau.

    Tetapi sebagai umat Islam kita kena peka pada benda ini mendakwa apa sahaja semua orang boleh, tetapi membuktikannya tidak semua.

    Orang tua itu akan datang naik jet mewah untuk bercerita berkenaan rakyat susah pada orang kampung yang naik basikal dan kapcai buruk.

    Dia juga suka fitnah negara akan muflis tetapi dengan sikap rendah diri Perdana Menteri yang berdoa di Mekah ketika Umrah, doa orang tua tu terpalit kepada dirinya.

    Kroninya Ananda Krishnan yang dia kayakan dengan Maxis dan Astro sudah file bankrupsi di India.

    Selangor akan muflis jika SPLASH berjaya saman RM4 billion dan kedai roti miliknya The Loaf sudah bankrap dan tutup kesemua cawangan.

    Itu bala mulut masin memfitnah.

    Maka jika terlihat orang tua umur 93 tahun datang naik jet dan pengawal peribadi kerajaan tanya pada dia, apa cerita Prebet Adam, jangan duduk diam sahaja. Jawahlah dakwaan Tengku Mahkota Johor. Kemudian betul ke dakwaan Saiful Bahari ayahnya pernah jadi proksi pegang wang Tun M yang bangga tiada masuk akaun sendiri.

    Wang itu kemudian di keluarkan dan diserah kepada Arwah Datuk Mohamad Rahmat.

    Kemudian tanya dia berkenaan kekayaan anaknya, tanya berkenaan modal asal datang dari mana?

    Jangan lepaskan peluang menyoal dia,

    Tips-tips untuk tau dia tidak dapat jawab atau bohong mudah sahaja, pertama dia akan menyebut Datuk Seri Najib itu dan ini, maka itu tanda dia akan lari menjawab.

    Kemudian dia akan berseloroh atau jenaka dan badut-badut dia turut ketawa, maknanya itu juga tanda dia akan menipu atau elak menjawab.

    Maka rakyat semua jangan lepas peluang mengetahui kebenaran. Tanya dia, jangan biar dia sahaja, memfitnah dengan dakwaan yang dia sendiri cipta dan media barat yang dia sendiri upah.

    #SinsofMahathir

    #DosaMahathir

    #JomBN

    #HarapanPalsu

    #HebatkanNegaraKu

    #Bersama BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. #Sinsofrosmah

      #Dosanajib

      #Jompakatan

      #janji capati najib

      #HebatkanNegaraKu

      #abis lah BN

      Delete
    2. Ehmmmm! Boringg!! Next please!!!

      Delete
    3. Bro pejuang...ade lagi ke ?

      Delete
    4. I wish to make it simple and clear that I shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to this globally accursed Kleptokratic government of Benawe Najib (BN)......!!

      Delete
  33. USAH DENGAR CAKAP MAHATHIR YANG PUTAR ALAM – HAMZAH ZAINUDDIN
    LARUT – Tun Dr. Mahathir Mohamad diingatkan supaya berhenti menipu rakyat apabila menafikan beliau tidak memiliki sebarang saham dalam kedai roti premium, The Loaf yang menutup perniagaannya, baru-baru ini.





    Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata, beliau mengetahui bahawa Pengerusi PPBM itu memiliki pegangan saham sebanyak RM10 juta dalam kedai tersebut.





    “Dia (Mahathir) malu sebab kedai itu (The Loaf) tutup. Sejak ditubuhkan dari tahun 2005, rugi sampai sekarang sudah 13 tahun.





    “Sekarang sudah tutup, hendak salahkan kerajaan, jadi usah dengar cakap Mahathir yang putar alam. Cakaplah betul-betul. Banyak perkara yang dia dah buat, dia putarkan,” katanya.





    Beliau berkata demikian ketika berucap di Bangunan UMNO Batu Kurau hari ini sebelum menyaksikan penyerahan borang keahlian oleh 32 individu dari Kampung Anak Kurau untuk menyertai UMNO di sini.





    Bilangan individu itu termasuk segelintir daripada mereka yang keluar daripada menyertai perjuangan PKR dan PPBM, setelah hilang kepercayaan terhadap pucuk kepemimpinan masing-masing.





    Dalam pada itu, Hamzah berkata, beliau kecewa dengan sikap Mahathir yang kini jelas sama sekali tidak berprinsip dalam berpolitik.





    Sebaliknya, kata beliau, perjuangan UMNO adalah konsisten dalam membela agama, bangsa dan negara dengan kerjasama erat parti-parti komponen BN.





    “Dulu dia (Mahathir) berkata siapa yang ikut DAP, pengkhianat bangsa tetapi kini dialah yang menjulang tangan Lim Kit Siang.





    “Suatu ketika dulu dia cakap macam-macam terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, tetapi sekarang dia boleh duduk sekali (dalam perjuangan pembangkang),” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu najib gah meneran...skrg dgn tun kecut telor

      Delete
    2. Langkawi dh kompom sokongan padu utk tun m...

      Delete
  34. RAKYAT PERLU BERHATI-HATI DENGAN PENJAJAH BARU, DAP – KHALED
    Rakyat Johor digesa tidak terpedaya dengan konsep ‘Demokrasi Ala Penjajah’ atau DAP yang diamalkan parti pembangkang.

    Menteri Besar Johor, Dato’ Mohamed Khaled Nordin berkata demokrasi seharusnya menjadi saluran yang membawa kesejahteraan, bukan pentas untuk melampiaskan emosi dan kemarahan.

    Katanya, terdapat beberapa ciri DAP yang diamalkan oleh parti pembangkang.

    “Pertama, mereka kononnya tidak berminat menjadi pemimpin teratas atau pemimpin nombor satu.

    “Kalau kita lihat sejarah, inilah cara penjajah dahulu. Mereka datang ke tanahair kita dan katakan yang mereka tidak mahu pun menjadi pemimpin kita.

    “Dan inilah yang dilakukan oleh pengamal DAP hari ini. Mereka kata mereka tidak berminat merampas kuasa politik orang Melayu. Tetapi, setiap hari, fokus mereka adalah untuk memastikan sebanyak mungkin kerusi yang dipegang oleh orang Melayu dapat dirampas dan mereka sanggup melakukan semua ini, biarpun identiti mereka, logo mereka, nama mereka, terpaksa ditukar dan digadaikan,” katanya.

    Beliau berkata demikian berucap merasmikan Pusat Dialisis Perbadanan Islam Johor dan Skim Pinjaman Usahawan Tabung Wakaf Rakyat Johor, di sini, hari ini.

    Jelas Mohamed Khaled, demokrasi DAP itu juga memperlihatkan mereka hadir sebagai penyelamat sama seperti mentaliti Beban Orang Putih atau White Men’s Burden.

    “Katanya, mereka ada misi, ada tugas dan ada tanggungjawab untuk menyelamatkan kita dari kemunduran, dari kemiskinan dan dari kehidupan yang tidak moden serta tidak maju.

    “Inilah para pendukung demokrasi ala penjajah pada zaman moden lakukan, khususnya di Johor.

    “Mereka datang mengatakan yang Johor ini teruk, Johor ini mundur, Johor ini terkebelakang dan ketinggalan. Tetapi, kalau kita lihat fakta, ekonomi Johor ini adalah yang terbaik di Malaysia. Pelaburan dalam sektor pembuatan di Johor adalah yang tertinggi di Malaysia selama lima tahun berturut-turut atau tiga hingga enam kali ganda lebih tinggi dari negeri-negeri yang ditadbir pembangkang,” katanya.

    Ujar beliau lagi, DAP juga selalunya akan menampakkan amalan membahagi-bahagikan tanah dan kawasan kita kepada semua kroni atau sekutu mereka sesuka hati.

    “Inilah yang sedang dilakukan oleh Pakatan Harapan dan pendukung DAP. Kita tahu mereka semua bukan rakan dan sekutu.

    “Mereka semua adalah seteru dan mereka saling bersaing dan berbalah dalam banyak perkara. Mereka semua berbeza-beza ideologi dan pegangan.

    “Tetapi, demi kerusi dan kuasa, mereka bersama-sama duduk dan kononnya berpakat. Mereka bahagi-bahagikan negeri kita ini seperti kita ini semua tidak ada nilai,” katanya.

    Mohamed Khaled berkata, para pengamal demokrasi ala penjajah itu juga selalunya akan lari ke kawasan lain dan meninggalkan pengundi.

    “Selepas mereka bertanding di sesuatu kawasan DUN atau Parlimen, mereka tidak akan berkhidmat. Hanya membuat bising dan merungut.

    “Kemudian, apabila rakyat melihat temberang mereka yang tidak pun memberikan khidmat bakti, mereka tidak akan kisah. Mereka akan lari sahaja ke kawasan dan kerusi lain pula,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putrajaya abis kali ni..ph dpat

      Delete
    2. Cepat la pejuang oiii...

      Delete
    3. Johari abdul ghani kompom bungkus...lipat dek bani melayu umno sendiri

      Delete
    4. Pejuang rakyat konon.....!!

      Cuba citer sikit.......

      Bercakap ttg Khaled Nordin, saya juga ingin menambah dia sendiri dalam kesipuan serta ketakutan bila Exco Perumahan Johor mengaitkan MB Johor Khaled Nordin menerima suapan sebanyak RM12 juta untuk menukar status lot perumahan bumiputera. Yang menjadi tandatanya & heboh jadi perbualan warga di sini, kenapa pihak pendakwa raya tidak ambil tindakan susulan......??

      Apakah ini satu lagi episod main wayang opera cina oleh pihak berkuasa KERA2jaan Benawe Naiib (BN)....??

      Jgn tak jawab, yer......!!

      Delete
  35. CIPTA PELBAGAI PERSEPSI AWAL UNTUK MERACUN FIKIRAN RAKYAT – NG LUM YONG
    KUALA LUMPUR – Permainan politik persepsi oleh gabungan pembangkang PKR bukanlah perkara baharu kerana mereka sudah menggunakan taktik itu sejak sekian lama.





    Bagi mereka, setiap agensi bebas yang ada di negara ini berpihak kepada Barisan Nasional (BN), terutamanya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang bertanggungjawab menguruskan hal ehwal pilihan raya di negara ini.





    Persoalannya, sekiranya mereka begitu yakin bahawa SPR berat sebelah, mengapa mereka masih mahu bertanding dalam pilihan raya yang mereka dakwa sebagai ‘kotor’ ini?





    Tambahan lagi, bagaimana pula gabungan tersebut boleh mendakwa pilihan raya yang dijalankan tidak adil sedangkan mereka berjaya merampas beberapa buah negeri dan menafikan majoriti dua pertiga milik BN pada pilihan raya yang lalu?





    Mengulas perkara tersebut, Presiden Pertubuhan Jaringan Rakyat Malaysia, Ng Lum Yong berkata, ini bukanlah kali pertama gabungan tersebut menggunakan taktik ini.





    Kata beliau, dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu, gabungan tersebut yang dikenali sebagai Pakatan Rakyat ketika itu telah melemparkan pelbagai tuduhan kepada SPR dengan niat untuk mewujudkan persepsi buruk kepada suruhanjaya tersebut.





    “Taktik mereka mudah. Mereka akan cipta pelbagai persepsi awal untuk meracun fikiran rakyat dan seterusnya mencipta berita palsu untuk mengukuhkan dakwaan mereka itu pada saat-saat akhir sebelum pilihan raya.





    “Contohnya, beberapa hari sebelum PRU-13, Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Malaysia membawa masuk kira-kira 40,000 orang warga Bangladesh untuk didaftarkan sebagai pengundi.





    “Tidak mustahil taktik ini akan digunakan sekali lagi dalam PRU-14 kali ini, terutamanya dalam tempoh seminggu sebelum hari pengundian,
    Oleh sebab itu, Lum Yong menggesa SPR untuk menubuhkan sebuah pasukan petugas untuk menyiasat dan meneliti isu-isu yang dibangkitkan dengan niat untuk memburukkan suruhanjaya tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki kelab karoke pnye kompom kena sabotaj dgn mca..berebut pnyer pasal

      Delete
    2. Hanya pemimpin umno minum kopi di kelab maksiat 5star..abis bungkus

      Delete
    3. Ade lagi ke berita bro pejuang?

      Delete
  36. #KALAHKANPENCURI : “MAHATHIR BAPA PEROMPAK SEBENAR”

    TERPEGUN penulis melihat cara kempen Pakatan Harapan melalui hashtag #KalahkanPencuri di media sosial. Mereka mahu mengajak rakyat supaya turun beramai-ramai mengundi PRU14 dan kalahkan individu yang digelar sebagai pencuri.

    Apabila membaca cara kempen dan hashtag tersebut, terngiang-ngiang di telinga ini tentang kenyataan dan pendedahan oleh Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu pada suatu ketika dahulu.

    Mohamad atau lebih glamor dipanggil Mat Sabu telah mengesahkan bahawa pencuri dan pelingkup negara sebenar adalah Dr Mahathir Mohamad yang kini merupakan Pengerusi Pakatan Harapan.

    Jika kita cari di laman Google atau Youtube, amat mudah sekali untuk temui kenyataan-kenyataan dan pendedahan-pendedahan Mat Sabu ini.
    Justeru, kempen pihak Pakatan Harapan untuk mengalahkan pencuri sebenarnya amat sesuai ditujukan kepada Pengerusi mereka sendiri. Ini bukanlah sebuah tuduhan atau ‘fake news‘ menjelang PRU14, namun ini adalah kenyataan yang disebut sendiri dari mulut Mat Sabu ketika berceramah menghasut rakyat.

    Kita berpandukan dari apa yang Mat Sabu nyatakan di dalam ceramah pendedahannya.

    Apakah secara tidak sedar Mat Sabu sekarang sedang ‘bermajikankan’ dengan ‘Bapa Pelingkup Negara’ atau ‘Kepala Perompak’ seperti dia sendiri yang sebut?

    Persoalan yang lebih besar, apakah Pakatan Harapan sekarang sedang cuba bermain ‘psywar‘ untuk mengalahkan gerakan Dr Mahathir di dalam gabungan pembangkang itu?

    Sebab itulah mereka menggerakkan #KalahkanPencuri yang mana agak sinonim dan menepati pendedahan oleh Mat Sabu sejak sekian lama? –

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencuri patut dihukum walau curi satu sen...tun ckp tua pun xpe asal dapat uruskan kes pencuri harta negara ok lah

      Delete
    2. Bro pejuang ada entri baru...sambung sebelah k.sedap membahan bro pejuang ni

      Delete
    3. Adu domba propaganda murahan Pejuang Keparat lagi Najis......!!

      Delete
  37. MAHATHIR SANGGUP PANJAT TANGGA DEMI MENGEJAR KUASA
    Baru baru ini tersebar gambar Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir Mohamad sedang memanjat tangga untuk menaiki pentas bagi menyampaikan ucapan. Lihat gambar ini :
    Bagi penyokong yang memujanya, mereka menganggap Mahathir penuh bersemangat dan sanggup bersusah payah walaupun sudah tua. Bersemangat apanya, lepas “rabat” tangga, terus terlena atas pentas.

    Namun hakikatnya, kesian melihat Mahathir dalam keadaan demikian. Pada usia 93 tahun beliau ‘diusung’ ke sana sini oleh DAP untuk berkempen. Sebab itulah apabila ramai yang melihat Mahathir sebagai boneka kepada DAP, penyokong tegar Mahathir sangat marah dengan label itu.

    Hendak marah buat apa, memang Mahathir boneka DAP pun. Itulah hakikatnya. Walaupun beliau memandu kereta Porshe dalam hujan dan menunggang kuda, namun itu bukan petunjuk mengenai khudrat Mahathir yang sebenar.

    Selama 22 tahun jadi PM, tidak nampak pula Mahathir sanggup panjat tangga sampai macam itu sekali. Tetapi demi DAP, sanggup pula Mahathir buat begitu.

    Keletihan yang dialami oleh Mahathir itu dapat dilihat dengan jelas apabila beliau terlelap ketika sedang duduk di atas pentas.

    Jika dulu beliau mengutuk Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) kerana tertidur dan mengejek beliau sebagai `Gus Dur’ iaitu bekas Presiden Indonesia kerana sering terlelap pada majlis rasmi, kini giliran Mahathir pula.

    Gambar Mahathir yang tertidur di atas pentas telah tersebar sekali gus membuktikan Mahathir sudah tidak ada lagi kudrat untuk berkhidmat sebagai wakil rakyat.

    Pada usia berkenaan, eloklah beliau berehat bersama cucu sahaja. Dulu kutuk Nik Aziz tua dan masih gila kuasa. Sekarang ini Mahathir gila kuasa lebih teruk dari itu.

    Banyak benda yang Mahathir sudah terlupa, apatah lagi jika diberikan tugas berat sebagai Perdana Menteri.

    Jika kedai roti The Loaf pun Mahathir sudah terlupa bahawa beliau pernah memiliki saham di dalamnya, inikan pula dasar-dasar negara kelak. DAP lah yang jadi raja nanti, Mahathir duduk lena di IJN sahaja.

    Mat Sabu sudah beritahu kerja Mahathir sebagai PM adalah untuk pegang pen sahaja. Jadi DAP yang buat keputusan, Mahathir tukang “sign” dan lulus. Lingkup habis negara ini kalau begitu.

    Cuma satu sahaja yang Mahathir tidak akan terlupa, iaitu meletakkan kesalahan ke atas orang lain. Dalam hal ini Mahathir sangat bijak. Contoh dalam isu kerugian Bank Negara akibat urus niaga matawang asing (Forex), tragedi Memali, Ops Lalang dan banyak lagi, itu semua Mahathir salahkan pihak lain.

    Itu satu perkara yang Mahathir tidak akan lupa, iaitu penyakit menyalahkan orang lain.Cukup-cukuplah Mahathir. Bagilah peluang dekat orang lain yang masih sihat dan tidak nyanyuk sepertinya. Dosa Mahathir sudah terlalu banyak dah. Jangan menambah dosa lagi untuk rakyat Malaysia.

    #SinsOfMahathir
    #DosaMahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. #SinsOfnajib
      #Dosasrosmah
      #SinsOfreza
      #Dosaanak beranak

      Perlu dihukum...

      Delete
    2. Bro pejuang...ada entri baru.sambung kt entri baru la yop

      Delete
    3. Adu domba propaganda murahan 100% dipungut dari bahan sampah yg tak berkredibiliti oleh Pejuang Keparat lagi Najis......!!

      Delete
  38. THE LOAF : USIA HAMPIR 100 TAHUN, TAPI MASIH MENIPU
    Tun Dr Mahathir Mohamad bukanlah insan yang amat hebat dalam mengurus hal ehwal ekonomi. Dia adalah doktor perubatan dan tiada asas ilmu dalam bidang ekonomi.

    Namun selama 22 tahun memerintah negara, nasib Mahathir amat baik. Mahathir telah diselamatkan oleh kantung negara. Sebab itu perbuatan ‘bailout’ amat sinonim dan popular pada zamannya.

    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf ternyata memberi kesan yang sangat besar buat Mahathir. Apatah lagi isu ini timbul menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.

    Orang ramai khususnya di media sosial tak henti-henti bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia menghampiri 100 tahun?

    Sepanjang menjadi Perdana Menteri, Mahathir asyik menggunakan wang kekayaan negara untuk ‘memperbaiki’ kerugian demi kerugian syarikat besar. Maka tidak mustahil The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC sekiranya dia sedang berkuasa waktu ini.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara, kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja, Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion) dan banyak lagi.

    Juga yang kita mungkin sudah lupa, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4% berbanding sekarang cuma 1% di bawah kuasa Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Tenaga Nasional Berhad (TNB) diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP – bermula dengan peristiwa ‘blackout 48 hours’ seluruh negara. Kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Namun semua itu sudah tidak dirasai oleh rakyat kerana Najib lebih cerdik dan cepat ‘mencantas’ semuanya.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada dirinya menjadi Perdana Menteri?

    Dikala isu rangkaian kedai roti The Loaf ditutup seluruh negara, Mahathir tampil menjelma diri dalam keadaan melucukan. Mahathir nafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf tersebut.
    Padahal kira-kira 10 tahun lepas, Mahathir antara manusia yang paling bangga dan riak apabila The Loaf ditubuhkan. Dia bukan sahaja mengaku bahawa itu adalah kedai roti miliknya, namun dia turut mempersila para rakyat untuk pergi membeli roti di kedainya.

    Bukti bahawa Mahathir berbohong
    Cukuplah hidup dalam penipuan. Apa lagi yang Mahathir akan tipu selepas ini?

    Sekiranya tentang isu kedai roti pun Mahathir sanggup tipu, apatah lagi ia berkaitan isu negara dan skandal?

    Dimanakah lagi ruang kepercayaan kita terhadap lelaki yang menghampiri usia 100 tahun ini? Apakah dia tidak gentarkan kematian?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I wish to make it simple and clear that I shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to this globally accursed Kleptokratic government of Benawe Najib (BN)......!!

      Delete
  39. MAHATHIR HANYA TAHU URUS KILANG ARAK TERBESAR FILIPINA, BUKAN KEDAI ROTI THE LOAF?
    Setelah beroperasi selama 12 tahun di Malaysia, kedai bakeri terkenal The Loaf dilaporkan telah menutup kesemua cawangan mereka kelmarin.



    Sekiranya anda belum tahu, The Loaf merupakan kedai roti yang diilhamkan oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamed di mana lelaki berusia 93 tahun itu memiliki 51% saham dalam The Loaf.



    The Loaf diuruskan oleh M&M Consolidated Sdn Bhd dan merupakan usahasama Dr Mahathir dengan Motoko Resources Sdn Bhd.



    Seperti biasa, menurut beberapa laporan portal, ada pihak yang telah menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam insiden ini. Sesekali tidak menjatuhkan salah atas kelemahan pengurusan atau hasil keuntungan yang diperoleh syarikat.



    Padahal mereka sendiri yang kurang mahir dalam selok belok perniagaan roti di Malaysia, Najib pula yang dipersalahkan.



    Mudah betul segala kegagalan dan dosa mereka ‘dicuci’ dengan menggunakan nama Najib.



    Ya, mungkin Mahathir tidak lagi seperti dahulu. Sekarang dia sudah tidak ada kemahiran untuk mengurus parti dan kedai roti.



    Apa yang masih mampu Mahathir lakukan adalah ‘mengurus’ kilang arak terbesar di Filipina dan menjaja fitnah keburukan orang lain?
    Jangan kita lupa, Pakar Strategik pembangkang Rafizi Ramli pernah mendedahkan bahawa anak-anak Dr Mahathir telah memiliki syarikat dan kilang arak terbesar di Filipina itu. Mereka membelinya sebagai salah satu perniagaan mereka, sehingga anak-anak Dr Mahathir ini mencatatkan kekayaan yang diimpikan oleh setiap orang.



    Walaupun sedutan ceramah itu telah lama berlaku, namun ia kembali tular sekitar awal tahun 2017 dan tidak pula dinafikan oleh Rafizi.

    Inilah Mahathir pada hari ini. Jika dahulu namanya cukup megah dan hebat ke persada dunia, sekarang Allah telah membenarkan namanya menjadi sebuah nama yang hina serta dikeji ramai.



    Pesan kami hanya satu, berhentilah dari perkara-perkara jahat yang sedang dilakukan ini sebelum Malaikat Izrail datang menjemput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takat tu je ke?

      Macam nak gila babi mengopipes

      Dah penat dah?

      Takkan setakat tu je kot?

      Krg xhit kpi xmasuk dedak krg

      Delete
    2. Mat pejuang..dah ade entri beru ler jpm ler sebelah

      Delete
    3. Mat pejuang..dah ade entri beru ler jpm ler sebelah

      Delete
    4. Jamesdean1 Jamesdean1 & Tajul...

      I wish to make it simple and clear that we shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to this globally accursed Kleptokratic government of Benawe Najib (BN)......!!

      Delete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Menyentuh tentang AG Pandir Ali, terlintas dialog saya dgn Kejora semalam di blog Dr. MiM betapa Pandir Ali bertelor berat sebelah bila dia tidak ambil tindakan susulan walaupun SPRM telah mempunyai bukti kukuh & sahih untuk membawa tertuduh ke muka pengadilan mahkamah.

    Si Kejora pula bukan main kencang lagi dia cabar saya, tapi kesudahannya kedu sepi menyepi 1000 bahasa.

    Izinkan saya paparkan posting2 berkaitan untuk makluman anda semua.......
    ----------------------------------------------------------------------
    Anonymous April 16, 2018 at 10:42 PM
    FUYOOOO.....MB JB....DATO' KHALID NORDIN DENGAN YAKINNYA...BN AKAN DAPAT 2/3 MAJORITI KAT JOHOR....
    WAK SUMAN TEMPE....CUBA KO ULAS SIKITTTT....


    Othaman Ahmad April 17, 2018 at 1:47 AM
    Dah orang menjual, tentulah saya sanggup membeli.

    Untuk tidak menghampakan permintaan kamu itu....

    Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang minggu lepas amat berjaya dihadhiri belasan ribu walaupun pihak umno cuba sabotaj dgn mengadakan konsert berhampiran dgn tempat ceramah Pakatan Harapan.

    Bercakap ttg Khaled Nordin, saya juga ingin menambah dia sendiri dalam kesipuan serta ketakutan bila Exco Perumahan Johor mengaitkan MB Johor Khaled Nordin menerima suapan sebanyak RM12 juta untuk menukar status lot perumahan bumiputera. Yang menjadi tandatanya & heboh jadi perbualan warga di sini, kenapa pihak pendakwa raya tidak ambil tindakan susulan......??

    Apakah ini satu lagi episod main wayang opera cina oleh pihak berkuasa KERA2jaan Benawe Naiib (BN)....??

    Siasatan kes penyelewengan dalam skandal hartanah di Johor membabitkan enam individu termasuk anak dan seorang pegawai khas kepada seorang Exco kerajaan negeri oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini dilihat membuka lebih banyak pekung tersembunyi kerajaan negeri pimpinan UMNO.
    Terima kasih kerana sudi membaca dan.... sila2lah sudi menjawab soalan2 saya pula.


    Anonymous April 17, 2018 at 2:19 AM
    OA 1:47 AM
    Cakap saja pencacai sudah ketandusan isu2 sehingga mengada2kan cerita yang tiada asasnya. Cakap saja yang pencacai kini sudah terdesak. Standard pencacai adalah tuduh dulu dengan bukti2 rekaan dan tangguh2kan perbicaraan bila kena saman.
    POOODAHH!


    Othaman Ahmad April 17, 2018 at 6:32 AM
    Apa jenis punyer jawapan tuu....??
    Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
    Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
    ------------------------------------------------------------------
    Kejora langsung tak respond melarikan diri. Tahu2nya dia muncul di blog ini pulak.

    Memang dasar musibat Kejora nih......!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...