Saturday 23 June 2018

ZAHID HAMIDI SERIUS MAHU BERDEBAT ATAU HANYA ACAH-ACAH NAK TUNJUK BERANI?


Setelah dikecam banyak pihak kerana dianggap penakut dan tidak sedia membuka ruang kepada semangat keterbukaan setelah UMNO ditimpa kekalahan, Zahid Hamidi akhirnya dilaporkan bersetuju menyertai debat Presiden UMNO bersama Tengku Razaleigh Hamzah dan Khairy Jamaluddin pada 29 Jun ini.

Debat calon Presiden UMNO itu pada mulanya disarankan oleh Tengku Razaleigh atau Ku Li dan kemudian disambut positif oleh Khairy Jamaluddin atau KJ.

Ia dijadual diadakan di Astro Awani dan akan disiarkan secara langsung ke seluruh negara.

Bagaimanapun, Zahid Hamidi memberi syarat hanya akan berdebat dari Bagan Datuk kerana menurutnya, pada malam berkenaan beliau perlu berada bersama pada perwakilannya bagi tujuan pemilihan yang akan diadakan keesokannya harinya iaitu 30 Jun.

Jika bukan untuk memecah-belahkan UMNO kepada dua atau tiga, maka saya sanggup untuk bersiaran dari Bagan Datuk kerana saya tidak akan mengenepikan jemaah saya, kata beliau.
Melihat alasan dan syarat Zahid Hamidi ini, timbul persoalan adakah beliau benar-benar sanggup berdebat atau sekadar acah-acah nak tunjuk berani saja?

Jika benar-benar sanggup, mengapa ada syarat tertentu?

Logikkah debat diadakan dengan dua peserta, Ku Li dan KJ berada di Astro Awani di Kuala Lumpur, manakala Zahid Hamidi di Bagan Datuk?

Apakah Zahid Hamidi ingat beliau masih Timbalan Perdana Menteri dengan memberi syarat sedemikian yang sudah tentu memerlukan pihak Astro Awani menghantar peralatan penyiaran ke Bagan Datuk?

Bagaimana jika pihak Astro Awani tidak sedia memenuhi permintaan Zahid Hamidi itu kerana ia tentu saja melibatkan kos dan sebagainya?

Adakah dengan itu Zahid Hamidi akan menyalahkan Astro Awani kerana kegagalannya menyertai debat itu?

Lagi pun, jika Ku Li selaku Ketua UMNO Bahagian Gua Musang dan KJ sebagai Timbalan Ketua UMNO Rembau yang mana mereka perlu juga berada di bahagian masing-masing pada 30 Jun, tetapi masih sanggup berada di  Astro Awani untuk menjayakan siaran langsung debat tersebut, mengapa Zahid Hamidi tidak boleh melakukannya?

Mungkin jarak antara KL dengan Rembau agak dekat dan tiada masalah bagi KJ untuk kembali ke bahagiannya selepas debat tersebut, tetapi antara KL dengan Bagan Datuk dan KL dengan Gua Musang, mana lebih jauh?

Jika Ku Li boleh menghadirinya, mengapa Zahid Hamidi tidak boleh?

Apakah hanya Zahid Hamidi saja yang perlu bersama jemaah di bahagiannya pada malam sebelum pemilihan dan tidak bagi Ku Li dan KJ?

Apakah juga Zahid Hamidi hanya mampu berdebat sekiranya hanya ada ribuan ahli-ahli UMNO bersorak dan menyokong di belakangnya?

Cehhh....dah UMNO hilang kuasa pun mengada-ngada lagi. Kalau setuju, cakap sajalah setuju tanpa perlu meletakkan syarat tertentu. (ShahbudinHusin 23/06/2018).

48 comments:

  1. Aiseh, kalo Wak Jahit nakkan dia berdebat dari kawasan nya, depan penyokong2 nya, mana adil?

    Ku Li pun nak, Kerry Okspod pun nak gitu, mana boleh jadi? Mengarut Wak. Tak habis2 ko mengarut, pahal?

    Kalo debat di TV tuh di buat bagi sapa antara depa bertiga yang hadir aje, amacam?

    Jemput lah Wak Jahit. Secara resmi. Datang tak datang, dia punya hal. Dah kasi peluang, dia tak mahu, risiko dia ler. RTM bukan BN punya lagi sekang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuuiiitt...kau tak payah lah nak sibuk2 pasal rumah tangga orang lain, betulkan rumah kau dulu tu. Berapa banyak dari 10 janji yang telah ditunaikan sejak ambil alih kerajaan haah???

      Balik2 U_Turn dan buat macam2 alasan kerana tak mampu tunaikan janji. Tengok ajelah nanti, UMNO pasti akan bangkit dan berwajah baru..konpom panaslah bontot kau orang. Teringat kata2 keramat orang dulu2...

      Dari puin2 kehancuran kesultanan Melaka..
      kita bina tamadun Melayu baru yang lebih hebat bhai !!!!!!

      Delete
    2. Ko duduk hutan ke, Mamat? Orang tak boleh tengok rumah ko dan komen.

      Ko pasang pagar le. Mcm gomen BN benorkan Cina kominis pasang pagar batu berkilometer keliling satu kwasan industri konon di Kuantan. Bawak guards control orang nak masuk. Bawak coolie kerja binaan, alat, jentera - aiyyo, tukang masak pun semua Cina kiminis.

      Hah kkau, Menteri Buruh baru aje kata no foreign cooks in this country. Padan muka.

      Papan tanda di situ pun bahasa Cina, gamak nya tadbir dlm kawasan itu pun cara Cina kominis.

      Padan lah Tun M kata gomen BN kasi sovereignty away. Menjejas kedaulatan negara. Celaka Najib. Bikin orang Malaysia malu muka, rosak kedaulatan negara.

      Delete
    3. Kepala bapak korang cakap "bina tamadun Melayu baru yang lebih hebat ".

      Tamadun mencuri, menyamun, melanun ke? RM4 bilion lebih masuk akaun bank kepala bapak dia. Dahtu, kasi rakyat Cina kominis mcm mcm. Termasuk sovereignty di kawasan industri depa di Kuantan.

      Kepala Bapak Kau punya keroje.

      Delete
    4. Fuuulamaaak... Tabik lah...Msia semakin majulah sangat bila PH memerintah.....
      maju kut mana tu eeerk ????
      usd 1 dari Rm 3.40 dah jadi Rm 4.0060...
      BSKL drop bawah 1700 mata
      inflasi 1.4% naik 1.9%
      kwsp susut nilai 6 BILLION
      semuanya terjadi HANYA dalam masa 42 hari memerintah...hebat ...hebat..
      ko terlepas pandang kot...so jangan la sibuk pasal parti orang lain..ada paham kah bhai ????

      Delete
    5. isa3...kau perasan tak..Kerajaan Haprakan kata, Ringgit melepasi 4.0 isu kecik. KWSP hangus 6 billion isu kecik... Saham turun ke tahap paling rendah isu kecik. Inflasi naik 1.9% isu kecik. Harga masih mahal walaupun gst 0% isu kecik. Agak2 lah, apa yang boleh diklasifikasikan sebagai "isu besar" dalam benak fikiran macai pakarturn atok platinum haah ???..Pinjam kredit yen dari Jepun atau buat projek kereta nasional kedua kot???

      keh..keh..keh..Harrrk..Thuii...kikiokihkikok..

      Delete
    6. Reti ler berterima kasih be .... rok semua.

      RTM sekang PH yang kuasa. Dah tawarkan debat LIVE, tak dengor sekor pun kata tq.

      Nate' semua tuh.

      Pemikiran mcm orang zaman fudal. Tak boleh nak tahikan Umno. Parti dah penuh tahi, berbau berbatu batu pun, tak boleh orang cakap.

      Yang ko nih masuk blog pro PH nih ngapa? Kepala Bapak Ko.

      Tak guna nak ckp dgn orang Kepala Bapak Dia nih.

      Over and out.

      Delete
    7. Aiiik...marah keeer??? Nanti kena jual kang..25%. Kata kerajaan haprakan baru ni bebas dan terbuka..rakyat boleh sama2 raikan demokrasi bersuara..betul tak ???? Yang kau sibuk2 meroyan apahal lak..si empunya blog pun ok jeer...kau yang libih2..lebih sudu dari kuah lak. kalau kau bukak blog baru..konpom aku orang pertama yang masuk kat situ bhai !!!!

      keh..keh..keh..Harrrk..Tuii..kikihkikokikikik.

      Delete
    8. Gang Najib, sebab tuhan kau si najib barua tu rakyat marah la tuhan kau jadi macam org gila dua2 ekor laki bini. Kejap x tau psl 1MDB, kjp bg komen mcm tau pula. Mmg dah gila tuhan kau si najib, patut la penganut ugama melepet duit mcm jau gang najib dah jg bijl, duit sudah kering maaa.. dedak sudah hbs stock...tak lama lg mampos lah gang najib satu family kebulur....

      Delete
    9. Geng Najib wehhh....kalau tak suka dengan kerajaan, nyah ko dari Malaysia....!!! Pergi berambus buat negara lain kat pulau2 yg masih belum ada tamadun.....!!

      Delete
    10. welcome back mr sainthood.asal lama menyepi bro?

      Delete
    11. user geng najib ni tak tumpah macam budak bodoh.. haha syok sendiri duduk dalam gua la..

      Delete
    12. Tindakan atau syarat zahid menampakkan bhw dia x yakin mng. Lps tu salahkan org.
      Keberanian dan kesungguhan utk bertanding mesti ditunjukkan oleh sesiapa yg nak bertanding. Lihat Tun 93 thn sbg cth, blh menjelajah dan berceramah seluruh negara. Semangat ini la yg memberi keyakinan kpd pengundi.

      Delete
    13. GN bkn budak bodo,,dia cuma tidak cerdik je,,
      Penyakit keturunan tu Tuan..
      Bonggok yg x masuk diajar..
      Sabar je lah Tuan.

      Delete
  2. Ingatan Ikhlas rakyat Msia untuk Sadiq Sigaraga dan Dr maszlee..kalau kau bwrdua nak tenok macam mana pro-pro berdebat dalam erti kata yang sebenar2nya, jangan lupa tengok Tv Awani nanti..mungkin baru kau dan cai2 Haprakan sedar cara yang betul untuk berdebat..bukannya sekadar syok sendiri masa SS kat Muar dulu. Bolehlah berlagak..ialah berdebat sorang2 tanpa lawan yang sebenarnya. Ketiga2 pendebat nanti bukannya calang2 orang beb..lulusan oxford, ada PHD dan Otai politik Msia.

    Setakat SS tu...celah gigi aje..duduk kat bawah tapak kaki dia orang aje. SS takde standard dengan mereka ni...kalau dengan DS Jamal pun agak2nya dah terkincit bhai !!!!!

    keh..keh..ke3h..Harrrrk..Tuiii...kikihkikikikokikokik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih...lawaklah mamat ni... lulusan hebat yg ditendang rakyat...hebatlah sgt

      Delete
  3. Kenapalah samseng2 umno ni suka sgt bagi syarat? Jamal Jamban bg syarat utk sersh diri. Wak Jahid betul2 buat komedi, bg syarat nak berdebat dari Bagab Datok. Kelakarnya umno. Sama kelakar dgn macai yg selalu meroyan kat sini.
    Kehkehkeh... Harkk.. Tuiii Kikikikokiokiokik

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bulat kontol...kalau mengikut kenyataan Zahid Hamidi , dia di jemput untuk berjumpa dengan Mahathir . Bukan dia merayu untuk bertemu Mahathir . Kata Zahid lagi , Mahathir ada menyarankan kepadanya agar semua ahli parlimen BN dan UMNO lompat masuk PPBM .


      Biar betol . Antara ahli parlimen UMNO yang menang adalah Najib . Tak kan lah Mahathir nak terima Najib sertai PPBM . Ni kira dah masok zon sewel .

      Kalau betol laa cakap Zahid , bermakna Mahathir tersangat takut dengan kedudukannya sebagai PM yang tak stabil kerana ahli parlimen PPBM yang menang sedikit saja iaitu hanya 12 orang . Tu lah agaknya dia suruh semua ahli parlimen BN lompat masuk PPBM .

      Silap haribulan Anwar yang lompat masuk UMNO kembali..dalam politik, takde yang mustahil bhai. . Drama semakin hangat...jom kita semua chill sambil makan popcorn dulu !!!!!

      Delete
    2. Kalau ikt ckp zahid...kalau ikt ckp tun M?

      Delete
    3. rizal yusof ..lu ingat cakap madey tu boleh caya keer??? Dah berapa kali dia buat U- Turn, takkan lah kau masih tak perasan lagi haah??? Ini orang... dia punya sembang boleh bikin kita tombang bhai !!!!

      Delete
    4. hihihi ini orang la bikin melayu gah dimata dunia bukan cam mamat tu bikin melayu hilang maruah dimata dunia...kalau da dasar melayu baruah mana tahu erti maruah...hark tuiii.

      Delete
    5. "Kalau ikt ckp zahid ..."

      Mana boleh ikut ckp Wak Jahit. Tonggang langgang lintang pukang negara di buat nye.

      Yang tak betul di diamkan nye. Yang betul tak di buat nye.

      Kalo dia ikut Muhyiddin dan Shafie Afdal bisingkan pasal 1MDB dulu tuh, kot banyak saving duit kpd negara.

      Kalo dia kata dia pigi Arab Saudi tapi tak jumpa "Arab penderma", kot Najib dah lama surrender.

      Najib tak mau surrender? Kalo deputy presiden dan 2 vice presiden Umno sepakat, godeh 1MDB, tak ke Najib surrender. Terguling dia.

      Nih dia coba sokong Najib, nak jadi Presiden Umno pun tak tentu dapat. Nak debat pun tak berani - nak bercakap ha nya masa di kepit, di ketiak penyokong dia. Di kawasan dia.

      Kot nakkan ada tangan2 picit bontot dia, cuit dia bila cakap atau jawab tak betul.

      Delete
  4. Cai2 Haprakan..kau orang sedar tak... Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia (BNM) pada 14 Jun 2018 berjumlah US$107.9 bilion.
    Pada 30 April 2018 jumlah rizab yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu ialah US$109.5 bilion.

    Hilang US$1.6 bilion (RM 6.4 billion)...kemana perginya wang sebanyak tu eerrrk ????


    2. Minyak sawit pun merudum jatuh dari RM 2400 se ton kepada RM 2200 se ton.
    Sian peneroka kan ....

    3. Ringgit pun jatuh dari USD 0.263 ke USD 0.250

    4. BSKL jatuh dah hampir 200 mata.

    5.Minyak petrolium mentah pun jatuh dari USD 80 se tong ke USD 72 se tong

    Tu lah...Dah duk ratib bankrupt2 tiap2 hari oleh Ah Beng..
    Memang nak bakrupt sungguh pun....Allah s.w.t dah makbulkan doa tu kan !!!! Jangan salahkan ibu menandung tapi...salahkan lah bapak yang menyorong bhai !!!!

    keh..kh..keh..Harrk..Tuii..kikihkikokikikikkikh...

    ReplyDelete
  5. Zahid tak cadang ke RTM bawak seluruh set, bersama Ku Li dan Kahiry, ke Bagan Datoh?

    He won't go to the mountains, the mountains have to come to him, nampak nya.

    ReplyDelete
  6. Sekadar renungan bersama untuk kita semua yang waras kat sini...

    CIA telah mendedahkan tentang penglibatan Dr. Mahathir dalam jenayah kleptokrasi menerusi dokumen enam halaman yang dinyahklasifikasikan pada Januari 2017 melibatkan penyaluran berbilion ringgit daripada anak syarikat BBMB, bank yang telah dilupuskan oleh Mahathir, kepada spekulator hartanah Hong Kong, Carrian Group.

    Jenayah kleptokrasi tersebut telah membunuh Pembantu Pengurus Besar BBMB, Abdul Jalil Ibrahim yang sebelum dibunuh, tidak sempat menghabiskan surat yang ditulis kepada isterinya yang memaklumkan tentang gangguan 'orang atasan' terhadapnya.

    Rujuk:
    http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/655363-pembunuhan-jalil-ibrahim-pegawai-bank-yang-tahu-rahsia-penyelewengan-bank-bumiputra-kekal-misteri.html

    Memandangkan kes pembunuhan Altantuya Shiiribu hendak dibuka semula setelah kegagalan besar mencari bukti 1MDB, SRC dan RM2.6 bilion, elok benarlah sekiranya kes pembunuhan Allahyarham Abdul Jalil Ibrahim juga dibuka sama.

    Lagipun, Dr. Mahathir dan Tengku Razaleigh Hamzah yang merupakan dua watak yang wujud dalam kes tersebut, masih hidup lagi.

    Seperti Altantuya Shiiribu, Abdul Jalil Ibrahim dan waris serta ahli keluarganya juga perlukan pembelaan. Rakyat Malaysia secara keseluruhannya juga berhak tahu perkara sebenar...jangan pulak macam kata orang tua2 kita dulu2 tu...Kera di hutan disusukan...anak dipangkuan mati kelaparan..adil ke kalau macam ni haah?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu rujuk Tun..minta buka kes tu..nak report report nak rcirci nak saman saman..kan mudah..ada kes dakwa waima Tun sekali pun..ampcam..

      Delete
    2. Aduhai GN...kalau cerita tu betul...kau ingat Dsnr dan dszh nak diamkan aje ke...? Kalau pelabur luar lari pun apa kita nk buat... biarlah ekonomi menguncup pun tapi sampai satu takat tinggal modal sebenar aje yg dimiliki oleh negara dan ianya terhenti kt situ... pelabur asing memang suka melabur kt negara yg pentadbirnya kleptokrasi...banyak buat untung dan boleh rasuah berbagai cara. Agaknya GN rugi berjuta2 pasal pelabur lari. Malaysia telah banyak kali menghadapi manipulasi saham macam ni dan akhirnya kita survive jugak.

      Delete
    3. Jangan risau beb....tak lama lagi adalah orang yang akan petition pada AG Tommy Thomas untuk bukak semula kes ni...justice must be served according to the rule of law bhai !!!!

      Delete
  7. Ini suatu penulisan yang bagus -

    Confession of a clueless man

    Not so long ago, Najib Razak was insisting that everything was fine with 1MDB.

    Now the narrative is, as my Malay security guard friend put it this morning, “Sekarang buat tak tau.”

    His assertion of innocence has aroused a chorus of “liar.”

    Leaving aside Dr Mahathir Mohamad’s riposte that his signature on multiple documents give the lie to his claim that he was kept in the dark about movement of 1MDB money, the best thing I can say for his interview with Reuters is that he confessed to being a dumbass.

    The management and board of 1MDB didn’t tell him.

    When asked if he was accusing them, throwing them under the bus, he trotted out the meaningless phrase - “as a general principle” - they should have told him.

    What general principle? Did they or didn’t they tell you?

    What did the chairman of the financial advisory board of 1MDB do? Wait to be advised instead of advising?

    To extend the analogy of the bus, I hope those shoved under it will be spilling their guts.

    That prospect has prompted Najib to trot out quickly an “I-said-no-such-thing” disclaimer.

    So what did he say? A fuller explanation will be forthcoming… I suppose after his media team has figured out how to salvage the situation with another verbal pretzel.

    Compounding his confession of ignorance, Najib revealed an equally cavalier, blithe unconcern about the source of the millions, billions flowing into his account.

    Ikuti lah sambongan penulisan itu di https://www.malaysiakini.com/columns/430905

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah Mahathir hanya berminat membantu golongan kaya-raya?





      TTF: Sebelum pilihanraya umum ke-14 (PRU 14), Dr Mahathir Mohamad menjamin bahawa sekiranya Pakatan Harapan menang, GST akan dimansuhkan. Tetapi sebaik sahaja Pakatan menang, Mahathir memungkiri janjinya dengan mengumumkan bahawa GST hanya akan ditetapkan pada kadar sifar, sekaligus memberi laluan kepadanya untuk menaikkan kadar tersebut pada bila-bila masa sekiranya dirasakan perl.
      Bukankah ini satu bentuk penganiayaan terhadap rakyat?
      Tidak cukup dengan penipuan itu, beliau tergamak mencadangkan agar bantuan bulanan kepada 57,000 nelayan dihentikan. Peroalannya, apakah yang bakal terjadi sekiranya satu hari nanti, Mahathir membuat keputusan untuk menaikkan semula kadar GST ke 6%? Apakah beliau tidak mempedulikan nasib golongan nelayan yang bakal tersepit sekiranya perkara tersebut berlaku? Adakah beliau hanya berniat untuk membela nasib golongan yang Kaya raya seperti Tan Sri Vincent Tan dan kroni-kroninya yang lain?


      PUTRAJAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberikan pendirian bercanggah dengan Menteri Pertanian Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub berkaitan bantuan bulanan kerajaan kepada nelayan.

      Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam wawancara dengan Malay Mail hari ini berkata kerajaan berhasrat memansuhkan bantuan bulanan antara RM200 hingga RM300 kepada 57,000 nelayan.

      Manakala Salahuddin dalam sidang medianya semalam pula memberi jaminan kerajaan akan meneruskan bantuan itu.



      Memetik laporan media MKini, Salahuddin berkata beliau sedang mendapatkan penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri berkaitan perkara itu.

      Mahathir dalam wawancara itu berkata Putrajaya tidak dapat mengekalkan dasar-dasar era BN kerana kekurangan dana.

      “Mereka mampu beri kerana ia wang curi. Atau ia disalah guna daripada dana-dana kerajaan, untuk menjadi popular di kalangan nelayan.

      “Kita tidak boleh gunakan wang kerajaan untuk itu, untuk menjadi popular. Kita tiada wang curi untuk diberi pada mereka.

      Delete
    2. “Jadi kita terpaksa potong. Mereka hilang pendapatan tetap percuma. Kerana kita tidak dapat beri, mereka tidak akan gembira,” beliau dipetik sebagai berkata semalam.

      Salahuddin, dalam sidang media selepas mesyuarat kabinet sebelum ini berkata, beliau menerima aduan nelayan bahawa elaun mereka tidak dimasukkan ke dalam bank.

      Bagaimanapun, katanya, ini hanya kes terpencil susulan kemungkinan masalah teknikal dengan salah satu bank serta menjadi ia tidak akan dihentikan.

      “Saya ingin nyatakan semua elaun sara hidup dah dideposit 11 Jun.

      “Secara umum semua bantuan berkaitan bajet akan diteruskan seperti biasa. Rakyat tak usah bimbang bila tukar kerajaan elaun sara hidup dihentikan. Itu tidak berlaku,” katanya.

      Katanya, jika ekonomi bertambah baik dan hutang negara dalam kawalan, insentif-insentif kepada rakyat akan disemak semula.

      Bantuan kepada nelayan itu diberikan sejak 2008 bagi membantu mengurangkan kos sara hidup mereka.

      Hanya nelayan yang turun ke laut sekurang-kurangnya 120 hari setahun layak mendapat bantuan itu.

      Sumber: BNBBC

      Kesian kat nelayan2 tu kan...masa sebelum PRU dulu cakap lain..bila dah menang lain pulak jadinya. Memang sah lah kerajaan Haprakan baru ni kaki kincin rakyat...janji mereka semuanya terang2 dicapati bhai !!!!

      Delete
  8. Mahathir, the RBA and mission Rosmah destruct




    Dr Mahathir Mohamad was part-funding the RBA since 2008 without the DAP knowing about it.

    He decided that he needed to sully Dato’ Seri Najib Tun Razak’s reputation to make sure that the latter would become a weak Prime Minister.

    Then, the minute Najib announced the rebranding of the Terengganu Investment Authority (TIA) into 1Malaysia Development Berhad (1MDB), shit hit the fan – Mahatir became anxious that the wealth fund had the potential of bankrolling general elections.

    He quickly got a team of writers to finger Rosmah as the person who masterminded a massive scheme to siphon billions from 1MDB.





    THE THIRD FORCE





    What if I told you that the woman in the picture is a sick twist whose specialty is hunting down octogenarians? Jenifer Ashkins, as she is known, would travel hundreds upon hundreds of miles across borders just to meet men over 80 with money to burn. She’d then lure these men to bed before escorting them on luxurious sexcapades to remote resort islands. Once there, she would drown these unsuspecting men in bathtubs before absconding with their money.

    Now, take long hard look at the picture again:



    Devilish looking, isn’t she?

    Well, they say pictures speak a thousand words, and this one is probably speaking a million more to you this very minute. But here’s the thing – I made the whole “woman drowns octogenarians in bathtubs” up. That woman in the picture above is nothing but the figment of my wild imagination, put to print with the help of Photoshop. Yet, in less than a minute, I made three quarters of you hate this fictitious person so much, that should someone even remotely resembling her stand right in front of you, you’d probably freak out.

    Welcome to the world of cyber bullying.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It’s a world that allows con artists to turn Dato’ Ambiga Sreenevasan into Mother Teresa. It’s the same world that allowed the Red Bean Army (RBA) to turn Datin Seri Rosmah Mansor into the devil. The RBA doctored pictures Dato’ Seri Najib Tun Razak’s wife flaunting jewellery before adding captions that read, “This is where your GST money is going.” Slowly but surely, people began to accuse her of robbing their hard-earned money, not knowing that the RBA was behind the whole thing all along. But it wasn’t just the man on the street who was oblivious to the scheme to things.

      Not even Lim Kit Siang knew that Dr Mahathir Mohamad was part-funding the RBA to the tune of some hundreds of millions since 2008. Then a bitter and spite-filled retiree, Mahathir decided that he needed to sully Dato’ Seri Najib Tun Razak’s reputation to make sure that the latter would end up becoming a weak Prime Minister. He got a couple of lesser-known tycoons to channel millions to the RBA without letting the DAP know the money was from him. These funds were subsequently used to bankroll RBA operations from remote locations around Penang and Johor.



      For a while, everything seemed to go as planned. Then, the minute Najib announced the rebranding of the Terengganu Investment Authority (TIA) into 1Malaysia Development Berhad (1MDB), shit hit the fan – Mahatir became anxious that the wealth fund had the potential of bankrolling general elections and preventing Marina Mahathir from one day becoming Prime Minister. He quickly got a team of writers to finger Rosmah as the person who masterminded a massive scheme to siphon billions from 1MDB.

      These con artists were paid millions upon millions of dollars to dish out fabrications linking Rosmah to Jho Low and Khadem al-Qubaisi. These fabrications led to Malaysians thinking that Rosmah was running a scheme together with Low and Qubaisi to siphon funds from 1MDB. By 2016, speculation was rife that Najib’s wife purchased jewellery and other collector items using money laundered from the wealth fund. By the time the 14th general election (GE14) drew near, people just wanted Najib gone simply because he was married to Datin Seri Rosmah Mansor.

      That, in a nutshell, is how Mahathir turned the wife of a Malaysian Prime Minister into a devil even the devil himself would keep a ten-foot pole distance from.

      Delete
    2. And welcome to the world of cyber pitted mockery
      ..welcome GN too..the devil of the third force burned infinity..

      Delete
  9. "keep a ten-foot pole distance from".

    I'd keep Rosie a one foot distance from me if she'd do favors for me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. For me, it'd depend on the favours.

      Kalo dia nak tunjuk rambut sarang tebuan bayar seribu Ringgit setting tuh, aku tak minat.

      Tapi kalo kasi aku tenong batang hidung dia yang ada bekas lebam bila di operate cosmetic surgeon, di sambung buat "hidung mancung", itu aku minat.

      Ini bukan going personal. Ini nak tengok ke mana duit 1MDB going, hehe

      Delete
  10. Shahrizat quitting politics, resigning from all posts, to look after grandchildren.

    What about the Lembukondo? Or Kondo lembus?

    Who's looking after them?

    The RM250 million loan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dun worry bout the loan tu..gn kan kaya dgn hasil bercucuk tanam kat kebun blakang rumah dia...dia boleh tolong settle the kettle kan.tak gitu geng najis?

      Delete
  11. Kepong MP: Najib implicated in Taman Wahyu condo deal

    What else is Najib not involved in?

    Lim Lip Eng claims that Chief Secretary told him that the controversial project for luxury apartments was approved on an order by Najib.

    So, the Chief Secretary now friendly with PH people when there is news he'll be replaced soon.

    ReplyDelete
  12. Wahhhhh... rajin benar ANJING NAJIB @ GENG NAJIB MENYALAK DI BLOG NI?

    TAK DAPAT TERIMA KENYATAAN KA TUHAN DIA SI NAJIB NAZAK DAH TERTIARAP KALAH AS X PM NOW? READ THIS...NAJIB KAU TU EX PM AND FUTURE CONVICT....HEHEHEHE. LAKI BINI SIOTTT PENYANGAK..KAKI KELEPET. JANGAN MARAH YAAA..HUHUHU. TARIK NAFAS DLM2 GENG NAJIB. DOA TUHAN KAU SI NAJIB JADI DEWA KAYANGAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedara...si munafik tu terasa amat frust bila kerua lanun dia tertiarap...dulu dgn gayanya dia ckp dia sokong kerajaan yang dipilih oleh rakyat tapi kini sudah u turn tak boleh terima kerajaan ph yang dilih oleh rakyat.kah×3 padan muka dia bila bn kena KO.

      Delete
    2. Mungkin Najib baca blog ini. Kalo dia nak tahu pendapat pembangkang2 dia, di sini lah yang banyak.

      Banyak pulak yang berisi. Sebut ahli2 falsafah lama yang mashur pun ada. Yang maki hamun mcm aku pun ada. A wide range of views and opinions, comments and recriminations.

      Tapi, puji takde ler. Yang di kopipes tu, aku pun tak baca. Banyak yang mengarut. Sekor saja yang muji Najib, kalau ia pun.

      Jadi, kalo Najib nak tahu apa depa yang tak suka dia cakap, di sini lah. Page views blog ini pun dah mencicah 42.3 juta sekang.

      Delete
    3. "rajin benar ANJING NAJIB" -

      Dia main kopipes aje, Bang. Tak habis habis. Tak renti renti. Banyak yang tiap satu minit satu kopipes keluor.

      Rasa nya dia gunakan cara INTERNET BOTS atau Robots. Ini dia penerangan nya:

      An Internet Bot, also known as web robot, WWW robot or simply -bot-, is a software application that runs automated tasks (scripts) over the Internet. Typically, bots perform tasks that are both simple and structurally repetitive, at a much higher rate than would be possible for a human alone.

      It is software that performs an automated task over the Internet. More specifically, a bot is an automated application used to perform simple and repetitive tasks that would be time-consuming, mundane or impossible for a human to perform

      Bots can be used for productive tasks, but they are also frequently used for malicious purposes.

      https://www.techopedia.com/definition/24063/internet-bot

      Delete
  13. banyak bercaya yg zahid tidak d lahir d Malaysia.

    dgn satu soalan saja , saya yakin pertandingan akan menjadi 2 penjuru.
    i.e. minta wak jahid sahkan d mana sebenarnya dia d lahirkan.

    game over bagi zahid. hi ! hi!.

    ReplyDelete
  14. Di harapkan berita ini menjadi realiti -

    No room for Nga in Mahathir's cabinet

    Perak DAP chairperson Nga Kor Ming will reportedly not be getting a place in the maiden Pakatan Harapan cabinet.

    This is according to DAP sources, who said he has been passed over for ministership

    Bukan kah dia antara yang paling anti-Malay di dalam DAP? Kalo dia di jadikan Menteri, gelisah lah ramai orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keputusan tun m yg amat tepat.

      nga kor meng patut mengambil ikhtibar n cuba memperbaiki diri.

      Delete
  15. Barisan nasional dah kojol, ganti balik partai perikatan dulu. Logo sja tukar, bkn kapal layar, kapal yatch jo taek lo

    ReplyDelete
  16. uiittt geng najib!...ko kata wala pada pemerintah yg dipilih rakyat.....

    umporno dah bungkus!...kena makan sumpah nanti!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...