Wednesday 15 June 2016

SELEPAS DR RANI PUN TAK YAKIN MENANG, PENYOKONG PAS HARUS BERALIH RAMAI2 MENGUNDI AMANAH


Semalam Menteri Besar Selangor, Azmin Ali membuat penampilan di Sungai Besar dalam majlis berbuka puasa anjuran Pakatan Harapan dan sekaligus menyatakan sokongan terbuka kepada calon Amanah, Azhar Abd Shukur.

Esok atau lusa pula, beliau akan ke Kuala Kangsar pula dengan tujuan serta matlamat yang sama.

Jika sebelum ini, beberapa pemimpin UMNO termasuk Khairy Jamaluddin mempersoalkan ketiadaan Azmin, kini segala-galanya telah terang lagi nyata. Calon Amanah yang mewakili Pakatan Harapan jelas menjadi pilihan sokongan Menteri Besar Selangor itu.

Dalam majlis berbuka puasa anjuran Pakatan Harapan itu, calon Pas Dr Rani Osman membuat kejutan dengan turut sama hadir sebagai tetamu yang tidak diundang. 

Walaupun beliau mengatakan kehadirannya sebagai bukti pengamalan politik matang, tetapi tidak dapat dinafikan ia juga menunjukkan beliau tidak lagi yakin dengan dengan kemampuannya bersama Pas untuk mencapai kemenangan pada 18 Jun ini.

Dengan hadir di majlis orang lain dan terpaksa mendengar Azmin menyatakan sokongan kepada  Azhar, Dr Rani ternyata cuba meraih simpati dengan kehadirannya itu. Beliau nampaknya begitu terdesak mengharapkan ada simpati penyokong Pakatan Harapan terhadapnya.

Ia dengan jelas menunjukkan beliau sudah kekurangan sokongan melalui label Pas yang dibawanya. Pengundi yang ingin menolak UMNO dan menghantar mesej penolakan rakyat kepada Najib Razak kini sedang bersama-sama dengan Pakatan Harapan dan bukan bersama Pas.

Jika Dr Rani sudah cukup yakin dengan sokongan pengundi Pas terhadapnya, tidak mungkin beliau sedia menebalkan muka di majlis Pakatan Harapan itu.

Malah bukanlah kelaziman bagi mana-mana calon untuk hadir dalam majlis orang lain. Biasanya sesama calon hanya mungkin terserempak ketika sama-sama meraih undi di tempat-tempat terbuka seperti pasar malam, bazar Ramadan, kenduri kahwin, di surau, masjid dan sebagainya.

Hadir di majlis orang lain dan duduk mendengar sokongan Azmin kepada calon lawan bukanlah politik matang, tetapi salah satu bukti undi sendiri telah berkurang.

Calon yang yakin dengan partinya sendiri biasanya akan terus berjuang sehingga ke titik akhir bersama kabilahnya,, bukan meninggalkan penyokong sendiri dan cuba pula ke tempat lain menadah muka simpati.

Terbukti kini Dr Rani sudah mengaku kalah dan hilang keyakinan terhadap partinya sendiri.

Bertanding bersendirian mula membuktikan Pas semakin mengecil sokongannya, lebih-lebih lagi dengan tindakan Hadi Awang dan beberapa pimpinan Pas yang nampaknya cuba mencari bahagia dengan mendekatkan diri kepada Najib meskipun di seluruh dunia sedang memperkatakannya berkaitan skandal kewangan dan penggubahan wang haram melibatkan 1MDB.

Melalui tindakan Dr Rani itu, secara tersurat dan tersiratnya Pas bukan lagi pilihan pengundi. Di Sungai Besar parti itu sedang berada di tempat ketiga dan tercorot dalam pilihan pengundi.

Memberi undi kepada Pas jelas hanya membuang masa dan suatu pembaziran. Dengan ini, ahli dan penyokong Pas, sekiranya benar-benar ingin melihat calon BN dapat dikalahkan, mereka harus beramai-ramai mengalihkan undi kepada calon Amanah, Azhar Abd Shukur.

Jangan segan-segan untuk berbuat demikian, lagi pun ahli dan penyokong Pas di peringkat bawahan sudah sekian lama ditarbiyahkan mengenai salah laku dan kemungkaran BN mentadbir negara ini. Inilah masa untuk membuktikannya, lagi pula UMNO dan BN tetap sama perangai dan tingkah lakunya dulu, kini dan selamanya. 

Biarkan pimpinan atasan saja yang berjoget dan berzapin dengan Najib, tetapi ahli penyokong bawahan wajib menunjukkan jati diri dan maruah mereka.

Sebagai matlamat menghantar mesej penolakan kepada Najib bersama Pakatan Harapan, calon BN bukan saja mesti dikalahkan, malah dengan majoriti undi sebesar mungkin yang mampu. Lagi besar majoriti yang dapat ditunjukkan, lagi cepat Najib dapat diturunkan.

Oleh itu, ahli dan penyokong tidak harus buang masa dengan membazirkan undi kepada calon Pas yang tidak mungkin menang, malah juga sudah pun memberikan isyarat "bendera putihnya" untuk difahami. (SH 15/06/2016).

55 comments:

  1. Alaa...senang je tu. Apa susah2 mo cover. Ptg ni Dr Rani...gi majlis berbuka puasa bersama umno pulak.

    Esok Dr. Rani...jemput le calon BN dan Amanah utk berbuka sama2 di majlis yg dianjurkannya pulak. Tapi jgn guna nama parti PIS utk adakan majlis. Bukan apa takut walaun memgamuk...parti amanah kan nama sensitif utk walaun...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sensitif sebab parti kuali khadam Ketua Musrikin Penang ! Yang tidak sensitif ialah penjilat-penjilat Ketua Musrikin Penang sahaja sebab mereka ketagih dedak cap roket !

      Delete
    2. emm...WALAUNTA dah keluar dari memakan pulut yang dipotong dengan keris 2 depa...kau ketagih dedak CAP KERIS TELANJANG...PIS barua UMNO...

      Delete
    3. Lebih baik jadi unta yang takut pada Allah dari menjadi penjilat Ketua Musyrikin Penang yang menghina ajaran Islam dan hukum Allah.

      Unta tidak makan dedak ! Hanya penjilat Ketua Musyrikin Penang yang makan dedak babi cap roket! Sebab itu perangai penjilat seperti b*bi.

      Delete
    4. Berita terkini....,

      MCA, MIC, PPP, SUPP, PBS telah mengishtiharkan taubat nasuha utk bersama sama dgn UMNO menyokong usul RUU355 yg dibawa oleh Presden PAS....

      Cuma tinggal DAP sahaja yg belum bertaubat dan masih kafir menentang usul RUU355.

      Takbirrrrrrr...hebat Presden PAS.

      Delete
    5. Biarlah pemimpin atasan past sedondon dengan najib.

      Delete
  2. hidup amanah..kita tumbangkan hadi dan najib.
    najib pencuri negara dam hadi seorang munafiq yg bersekonkol dgn seorang penyamun..

    ReplyDelete
    Replies



    1. Siratol MUSTAQIM...Lurus Ber CAHAYA
      Menyuloh Ke Muka...Penyamun Pen CURI
      Menyuloh TERANG...Pem FITNAH Pen Dusta
      Menyuloh 'Sedondon'...NIAT yg Keji
      Yg Zalim Membelengu...Rakyat Sengsara
      Yg Zalim TAK Mengerti...Belas SIMPATI


      Siratol MUSTAQIM...LURUS Ber Ber BAKTI
      Ibarat Sang MENTARI...Yg Kaseh Mem-BERI
      Ber Bakti Mem-BERI...TAK Mintak Di PUJI
      Yg Sentiasa Menerangi...Tak Pernah Ber HENTI
      Demi Men JUNJUNG...AMANAH ILAHI


      Demi Men JUNJUNG...AMANAH ILAHI
      LANGIT dan Bumi...Pun Kaseh Mem-BERI
      Mem-BERI Naungan...Dan HAMPARAN Azali
      Dgn Hidup HIDUPAN...Yg Be Warna WARNI


      Dgn LANGIT dan Bumi...Yg Kaseh Mem-BERI
      Bekalan OKSIGEN...Yg Tak Putus TAK Henti
      Lalu "Menyentuh"...Jiwa NURRANI
      Alangkah INDAH Nya...Yg Mem-BERI Kan Bakti
      Alangkah MULIA Nya...Pem-BERIan Yg SUCI
      Alangkah SUCI Nya...Yg TAK Mintak Di PUJI
      Alangkah AGONG Nya...AMANAH-MU-Yaa RABBI



      Alangkah AGONG Nya...AMANAH-MU-Yaa RABBI
      LANGIT dan BUMI...Ber TASBIH Memuji
      Ber TASBIH Ber TAHMID...Tak Berhenti HENTI
      Lambang Ke AGONGAN...Yg Kaseh Mem-BERI
      Fana dan LENYAP lah...Kesombongan DIRI
      Hancur dan SIRNA lah...Haloba NAFSU Emosi
      MATI dan Padam lah..."Semangat" Men CURI
      Hangus Ter BAKAR lah...FITNAH yg Keji
      Kan Muncul lah...FATANAH-IQ-Merit Yg Tinggi
      Menjelma lah AMANAH...Yg TULUS dan SUCI
      AMANAH Utk Mem-BERI...Dan TERUS Mem-BERI
      Yg Kaseh Mem-BERI...Membuak2 Di HATI
      Oh! Kaseh Mem-BERI Itulah...FITRAH Syurgawi..



      Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
      Kaseh Mem-BERI Itu...Kecintaan'NYA TUHAN
      Kaseh Mem-BERI Itu...TAK Mintak Sanjungan
      Se Murni Se SUCI...Se Indah2 TAULADAN

















      Delete
    2. Jika ulama Islam seperti TGHH dikatakan munafik kerana berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah, apakah gelaran untuk sifu-sifu roket dan penjilat-penjilatnya yang menghina dan menentang ajaran Islam dan hkum Allah? Ahli syurga?

      Nampaknya penjilat-penjilat Ketua Musyrikin Penang mempunyai penyakit mental yang kronik akibat terlabih makan dedak babi cap roket!

      Delete
    3. Sirat-al-Mustaqim:

      (1) Adakah tindakan parti kuali bersekutu denga pemimpin-pemimpin roket yang telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah merupakan 'jalan yang lurus'?

      (2) Bolehkah penjilat-penjilat pemimpin roket yang telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah melepasi jambatan/titian yang terbentang di atas permukaan neraka Jahannam yang sangat licin, memiliki kait, cakar dan duri?

      Lu pikirlah sendiri!

      Delete
    4. Sapa yang hina??? sapa yang menentang wahai walaunta PIS barua UMNO...tuang presideng hang ayah pin marang dok kata orang barua...babi...broker...anwarinas dan sebagainya...akhlak macam bukan orang islam wehhh....lagi teruk dari kapiaqqq akhlak..parti islam konon....akhlak...emmm.... Lu pikirlah sendiri!!

      Delete
    5. Siapa yang hina khutbah Jumaat jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang hina pakaian menutup aurat umat Islam jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang hina dan menentang ajaran Islam jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang hina dan menentang hukum Allah termasuk Hudud jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang menghasut orang ramai menentang ajaran Islam dan hukum Allah termasuk Hudud jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang mempromosi liberalisme, pluralisme dan kebebasan untuk murtad jika bukan pemimpin roket?

      Siapa yang menyokong negara pengganas Israel yang sedang menindas dan membunuh umat Islam di Palestin jika bukan pemimpin roket?

      Dalam pemerintah siapa berpuluh kampung umat Islam dirobohkan di PP jika bukan pemerintahan rejim roket?

      Siapa yang berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini jika bukan pemimpin roket?

      Wow...Sekarang Anon 14:15 telah mengkafirkan ulama Islam dan umat Islam pula! itulah akibat Anon 14:15 makan terlampau banyak dedak babi cap roket! Yang baik dikatakan jahat!

      Delete
    6. Time pilihanraya macam ni memang hebat orang umno berbicara panjang lebar bermadah pujangga pasal agama. Boleh belah la, ingat kitorang ni bodo macam korang ke anon 13.46, 13.59?

      Delete
    7. Anon 14:32 bodo sebab itulah dia menjadi penjilat Ketua Musyrikin Penang.

      Delete
    8. Semua cerita spin nak divert cerita 1mdb tak menjadi....dari dakwaan justo xavier palsukan dokumen, TDM berkonspirasi dengan media asing, konspirasi guling kerajaan secara demo jalanan, rumah guan eng, hudud PAS, 1.5million pekerja bangla nak masok, terowong p pinang...semua tak menjadi. Kemenangan BN di sarawak pon tak boleh tutup isu 1mdb. Sebab tu laaa pakai isu agama, perkauman, DAP sekarang. Panik la tu.......dah la pak arab heret pi court di london, tuntut usd6.5b. Haaa, apa nak jawab?

      Delete
  3. Hidup amanah
    Hidup harapan

    Guling najib
    Musnahkan bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup amanah
      Hidup harapan
      Guling najib
      Musnahkan bn

      Itulah retorik sahaja

      Hakikatnya
      PH kalah teruk
      dalam PRK Sarawak
      dan sebahagian calon PH
      hilang deposit PRK

      Delete
    2. jangan lupa WALAUNTA....calon hang pun hilang wang pertaruhan...malah undi popular pun merudum menyamai parti yang tak sampai setahun ditubuhkan...

      Parti hang dah 50 tahun...undi popular hampir sama dengan parti tak sampai setahun...emm....apa maknanya tu??? Lu pikirlah sendiri!

      Delete
    3. Sekurang-kurangnya PAS tidak hilang sebarang kerusi DUN berbanding dengan PH yang telah kehilangan 5 kerusi DUN dan bilangan undi merundum dalam PRN Sarawak 2016!

      Undi PAS meningkat 0.3% tetapi undi Roket dan PKR merundum sebanyak 0.7% dan 7.3%. PAS mendapat lebih banyak undi berbanding dengan undi yang diperolehi oleh parti Kuali.

      Anon 14:17 tidak dapat menerima hakikat ini kerana terlebih makan dedak babi cap roket.

      Delete
    4. hangpun terlebih dedak babi MCA..KATA KAT ORANG LEBIH,PI KUTUK BABIDAP KAT PENANG,TAPI BABI DAP KAT SELANGOR HANG SAPU HABIHHHHH.PI MABOKLAH LOBAI2 TARBUS.

      Delete
  4. azmin kata berisokongan pada calun pan tapi dia doakan kejayaan dr rani calun pas. kenapa dalam blok ni takda tulis azmin doakan kejayaan dr rani. agak2 sokong dengan doakan kejayaan mana lebih afdal. kenapa merayu kesian pulak dulu kata undi dari kaum cina boleh memenangkan pan kaum cina pun tak percayakan calun pan banyak fitnah tghh dari hentam bn. kaum cina pun tahu pan pengkhinat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idea mu nih molek dan berIQ sgt tinggi skali
      Yg nih tentu berguru kan guru yg suka U-turn ponteng mcm tuan fitnah pilkuda broka dan barua t.hari

      Ambe sgt bangga dgn IQ mu nih, bravo!


      Delete
    2. gurunya ayoh pin hadi marang al-dedaki wal barua umno

      Delete
    3. jangan tutup kebenaran dengan cacian kerana allah maha berkuasa mengetahui akan kebenaran.

      Delete
  5. Kesian Dr Rani...dah jadi tak beRani lak. Saya shokong semua (termasuk ahli/penyokong PIS) kasi tolong sama Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pan bukan amanah. dr rani memenuhi undangan mb azmin dan mn juga mendoakan kejayaan dr rani.moga allah swt memakburkan doa mb.aaamiin

      Delete
    2. bap bukan dah tolong pan kenapa tak cukup sokongan ke merayu pada ahli pis(parti islam semalaysia).

      Delete
  6. Anon 11:57...

    Abg kena le paham. Doakan kejayaan tu bermaksud...ucapan GOOD LUCK dlm bahasa Myanmar.....kihkihkih.

    Biasale...dlm apa2 perlawanan pun ucapan good luck diwishkan kpd pihak lawan masing2.

    Itu menandakan org yg ucapkan perkataan good luck itu bersifat professional dan gentle...

    Kamu tak pernah tau ka...?? Kaa...?? Itu le asyik asah siku lutut dlm jubah je....! Hal berlaku luar jubah langsung tak ambik peduli...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. azmi tak cakap good luck pun dia kata dia doakan kejayaan. kenapa takut ke azmin doakan dr rani

      Delete
    2. Ada kat sini ye wan rosli...kahkahkah..eh mna an anonymouse tu???kahkahkah azmin pun jdi azmi ye..kahkahkah

      Delete
  7. hahaha P.I.S dah tak ada modal lagi dah,baru-baru ni pasal bendera logo Amanah complait dekat spr,spr kata ok jer,sekarang ni nik amar complait pula pasal Amanah color orange macam sami budha pula...
    benda ni pun nak complait wahai p.i.s ooii.color hijau tu adalah lambang jewish army veteran(lambang tentera yahudi veteran)..tak de sape nak complaint,serban yg hadi dok pakai tu..orng shik/bengali pun pakai juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tentera islam berpakaian hitam. warna yang disukai nabi hijau bumbung msjd nabawi pun cat hijau. dulu pan kata warna tak melambangkan apa2. mana satu dapan

      Delete
    2. serban pakaian sunah nabi. bengali pun memuliakan pakaian nabi.

      Delete
  8. Perkara utama yang menjadi isu berkaitan kehadiran Dr Rani pada majlis PH adalah "pembohongan dan karutnya" hujah PiS bahawa PR masih lagi bernyawa iaitu didokong oleh Pis dan PKR (semata2 kerana inginkan jawatan dan ganjaran). Disebabkan kekeliruan serta perasaan gundah dan gelisah, Dr Rani tak ubah lagaknya sebagai "si janda yang telah tersalah masuk rumah orang ditengah malam". Bukan Dr Rani sahaja berperasaan begitu malah ramai lagi walaun2 yang dalam kedudukan yang sama tetapi disebabkan walak kepada arahan yang biol serta inginkan ganjaran serta kuasa yang datang bersama2 kedudukan didalam kerajaan negeri, mereka pun buat muka tak malu tetapi "jiwa resah dan tension".

    Perasaan gundah gulana yang di alami oleh Dr Rani serta walaun2 bertambah kronik apabila Pis membuat blok baru dengan Ikatan yang secara nyata dan rasmi telah menguburkan cerita lawak bahawa PR masih hidup. Malangnya bagi Dr Rani dan walaun2, pimpinan Pis semuanya masih mereng dek cintakan "dunia dan segala nikmatnya" maka hujah konon2nya PR masih hidup masih lagi digunapakai bagi meneruskan dan membenarkan Pis duduk lagi dalam kerajaan Selangor walaupun rakyat semua dah tau hujah tu adalah pembohongan dan satu dusta.

    Apa yang nyata dalam PRK ini, Pis adalah dilihat oleh rakyat sebagai parti yang tidak berprinsip dan suka mempergunakan hujah2 yang tidak logik serta berbelit bagi membenarkan segala kelakuan dan tindak-tanduk yang tak betul, menyalahi moral dan amat bertentangan dengan sifat jujur, amanah, fatanah dan menyampaikan kebenaran (sebagai pendakwah). Hujah2 seperti politik matang dan tawaun yang mereka gunakan langsung tidak bertepatan dengan kelakuan dan tindakan Pis. Malah jika dilihat dari prestasi MP2 Pis didalam parlimen serta kes penangguhan pembentangan Usul Akta 355 tu juga secara jelas menunjukkan bahawa Pis tidak berupaya berpolitik secara bijaksana dan berhemah malah dalam banyak perbahasan MP2 Pis dilihat sebagai orang2 yang tiada ilmu serta tiada iltizam sebagai wakil rakyat (hanya sebagai wakil parti yang duduk goyang kaki makan gaji).

    Maka apakah natijah serta keuntungan rakyat untuk meletakan ahli2 politik dari parti Pis ke Parlimen? Demi menegakkan Islam? Menegakkan amar maaruf nahi mungkar? Memperjuangkan keadilan walaupun ianya bertentangan dengan kepentingan bangsa dan parti? Istiqamah dalam perjuangan walaupun bertentangan dengan kehendak dan langkah2 yang diambil oleh para pimpinan mereka? Maaflah, dilihat dari rentetan kes, berita2 serta pengakuan mereka sendiri, Pis tidak langsung menepati satu pun perkara diatas dan yang lebih malang, Pis masih mengaku bahawa mereka lah parti islam yang ulung dan yang tulin. Malang bagi rakyat, bencana buat Islam serta kerugian bagi umat, Pis hanyalah parti politik yang sudah dikuasai oleh orang2 yang ego, tidak matang dan tiada kebolehan dalam memimpin mahupun mentadbir. Kenyataannya, Pis tidak layak menjadi parti politik dan sudah tentu tidak layak juga untuk menjadi kerajaan negeri apatahlagi negara. Maka apakah keperluannya mereka masuk bertanding dan apa untungnya bagi umat Islam memberikan mereka undi? Jangan membazir wahai umat Islam dan dibulan ramadan ianya terlebih lagi penting.

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nick cape tiger macam nama sesuatu pulak. oklah kamu berhujah untuk sedapkan hati kamu. berkaitan kerajaan pr selangor mb azmin yang mahukan pis (parti islam semalaysia) bersama dlm kerajaan walaupun dap ugug mb supaya pecat exco pis dlm kjaan selangor tapi mb tidak layan dan terus mempertahankan exco pis jadi dap pun utend nak bersama dalam kerajaan pakatan rakyat selangor dap desak supaya diubah kepada pakatan harapam tapi mb tak layan sebab itu adun pan mintk satu kerusi exco mb tak bagi sebab pan ph ini kerajaan pr yang pan tak ujud lagi pinang ph itu dap punya pasal tapi selangor azmin tak layan itu pasal dap tak suka pada azmin. ruu aktar 355 akan diperbahaskan pada okt jadi masa panjang bagi semua mp untuk memcarik hujah masing2 samaada sokong atau tentang jadi apa masaalah ini peluang yang tghh bagi untuk semua mp berhujah sebab masa panjang nanti kalau ada siaran langsung kita sama2 tengok jangan mudah mengfitnah tghh berhati mulia memberi peluang pada semua mp yang sokong atau tak.kamu sokong ke.keuntungan mengundi pis amat besar bagi umat islam yang beramal dengan agamanya tetapi mungkin dipandang tiada keuntungan bagi penentang dasar islam. kita mesti ego dengan agama kita islam sedangkan dap pun ego dengan dasar sekulernya takkan kita kena jual akidah kita. jangan jadi umat islam yang lemah dalam perkara agama kita.bagus saranan jangan membazir umat islam dibulan mulia ini beramallah banyakkan berzikir mohon keampunan dan hidupkan sunah rasurullah.

      Delete
    2. HAHAHA..PARTI PIS,kata babi dap penang haram.kenapa pelahap babi dap selangor.Kalau tuhan kata babi haram..haramlah..Tapi ajaran pis..haram/halal berpilih2..jika kena kat perut dan bawah perut dia..babi haram jadi halal.

      Delete
    3. Konon2nya nak jawab tapi hujahnya tunggang langgang dah faktanya semua tak logik apatah lagi dapat diterima secara waras. Berusahalah lagi wahai si anon. Banyakkan membaca, berfikir serta mengkaji dan jangan terima sesuatu tanpa analisa dan kritis walaupun ianya datang dari seseorang yang bergelar ulamak (korang yang gelar, den tak akui).

      Islam itu berdasarkan Ilmu dan ilmu itu paksi kepada iman. Kalu iman saja tanpa berfikir/ilmu maka tahap kamu adalah arab badwi yang duduk di hujung dusun. Tak salah menjadi seperti badwi itu tetapi janganlah dok berharap dapat jadi pemimpin, pengarah mahupun PM. Jika martabat kamu hanya diiktiraf di mesia aje janganlah dok mendabik dada konon2nya pendapat dan pendirian kamu itu lah betul dan pendapat dan pendirian orang2 lain yang tak sama seperti kamu adalah terkeluar dari islam dan kafir. Ada faham? Or do I need to spell it?

      Nick.
      Cape Tiger.
      P.s - bila lagi nak berani letak nama samaran dan tak lagi berselindung bawah "anon" supaya senang kita berjumpa diruang lain dan berlawan hujah?

      Delete
    4. Tu lah dia wan rosli aka an anonymous..kat blog lain kena bedal,dia lari sini,kat blog omak kau.kahkahkah,hujah dia mcm mabuk pil kuda..kahkahkah

      Delete
  9. Kehadhiran Dr.Rani dalam majli Amanah adalah menunjukkan ketinggian peribadi ukhuwah dan keberanian beliau !. Kalau tak tinggi tahap peribadi dan keberanian mana sanggup datang ke majlis yang sudah tentu penuh dengan mencaci dan memperlekah PAS.

    Keikhlasan dan keberanian Dr.Rani tidak wajar disangka buruk.Kalau bersangka buruk juga takut termasuk dalam maksud Al Quran : Sebahagian sangka ( buruk ) itu mengheret kepada dosa !.

    Rakyat Sungai Besar ( terutama ahli PAS ) tentu tahu apa yang dilakukan oleh Dr.Rani sebagai satu dari sikap pemimpin yang terbaik kerana berani dan bersedia untuk mengharungi kemungkinan sumpah seranah musuh.

    Lihat apa yang dikatakan oleh Lim Kit Siang tentang kebaikan Dr Rani: "Dr Rani adalah seorang yang baik tapi parti dia (Pas) tak begitu baik. ( http://dialograkyat.blogspot.my/2016/06/kit-siang-pelawa-calon-pas-sertai.html )

    Rakyat Sungai Besar adalah bijak memilih wakil mereka dalam PRK kali ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 rakyat sg besar dan k kangsar faham maksud dan implikasi tentang berita terkini dari london....IPIC dan anak syarikatnya Aabar dah seret 1MDB dan kerajaan malaysia ke mahkamah tribunal, tuntut usd6.5B!!!

      Delete
  10. TUANG AMANAT 1981 hanya tahu melabel-fitnah jelek parti/individu lain.Bukan semua ahli past setuju dengan pandangan-pandangan dan tindakkan yang membawa rebah past dan menonggkat umngok.

    TUANG AMANAT 1981 boleh SEDONDON dengan bijan tidak hairanlah akar umbi dibawah boleh bertahaluf siasyi dengan parti yang lebih relevan dan mempunyai peluang cerah menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berjuang untuk mendaulatkan islam.

      Delete
    2. Daulat kepala Bapak kau namanya tu kalau dah bersekongkol dengan Bapak penyamun. Bodoh.

      Delete
  11. Parti islam ni dari awal2 lagi dah tahu kalah cuma ahlinya yg totok saja akan menyokongnya maka org melayu SB dan KK bangunlah gulingkan bn umno dlm prk ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga dimakburkan allah swt.aamiin

      Delete
  12. Parti islam ni dari awal2 lagi dah tahu kalah cuma ahlinya yg totok saja akan menyokongnya maka org melayu SB dan KK bangunlah gulingkan bn umno dlm prk ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. gulingkan umno bn tegakkan syariat islam.takbir

      Delete
    2. Kahkahkah.auta saja ye wan rosli..lari sini lak ye..kahkahkah.aji sotong n nik abodoh nk bersatu pun dgn bn..kau ni mabuk ke..buka nti minum susu pil kuda byk2 yer..

      Delete
  13. Tan Seri Sheikh Fadzir IKATAN bila nak turun padang bantu PIS,macam takda mood je....

    ReplyDelete
  14. Memang ramai dari kita dah meluat dengan UMNO....Tapi...Ramai juga orang melayu tak tahu bahaya menyokong PH. Kerana dalamnya ada DAP, agen satu gerakan terancang mahu menguasai Negara ini. Macamna mahu menguasai? Bermula dengan penerimaan ramai melayu ke atas DAP, terperangkap dengan sandiwara mereka menguasai minda orang melayu seperti mana berlaku di Singapura. Asalnya melayu menyangka akan dapat hidup lebih baik dari sebelumnya maka sanggup mengundi LKY. Akhinya Presiden melayu hanya sepenggal, kemudian tiada lagi orang melayu menjadi Presiden. Dulu ada melayu dalam askarnya tapi akhirnya mana melayu yang jadi ketua askarnya?
    DAP adalah musuh utama kepada masa depan melayu dan Islam. Kalau mahu jatuhkan Najib YA! aku sokong tapi mesti dengan formula lain, bukan dengan megajak DAP dalam usaha menjatuhkan Najib.

    Kesannya sangat besar, kerana, DAP akan mendapat tempat sekali lagi dalam hati orang melayu setelah Anwar Ibrahim melakukan kesilapan bersama arwah Nik Azizi menerima DAP.

    Belajar dari kesilapan kejatuhan kuasa Islam apabila meminta bantuan musuh Islam untuk menjatuhkan lawan politiknya.

    ReplyDelete
  15. InsyaAllah... Pas akan terus berjuang memartabatkan Islam sebagai addin... segala kecaman dan tuduhan dari musuh Islam kita terima dgn sabar dan kita doa mereka diberi taufik dn hidayah...

    ReplyDelete
  16. InsyaAllah... Pas akan terus berjuang memartabatkan Islam sebagai addin... segala kecaman dan tuduhan dari musuh Islam kita terima dgn sabar dan kita doa mereka diberi taufik dn hidayah...

    ReplyDelete
  17. Dr rani buat perkara baik.. Rapatkan siratulrahim dgn dtg majlis berbuka puasa. Selagi niat baik dan ikhlas kerana allah berolah pahala.. Tugas hanya lah bersangka baik.. Maaf tuan budin.. Posting tuan kali ni lebih pada menghentam dan menghukum perbuatan org lain yg kita taktau niat pelaku.. Saya tak setuju dgn posting ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan.. *tugas kita....

      Delete
  18. Mat sabu serang markas pas tapi petugas pas layan buat keja masing2 nampak sangat mat sabu tedesak sebab dah telajak cakap nak masuk dap kalau pan kalah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...